Navelbandjes waren de enige items die ik van mijn schoonzus heb gekregen, die na 3 kinderen nog nieuw warenquote:Op maandag 8 juni 2015 20:37 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Mijn baby eet heel netjes![]()
![]()
Verder had ik ook navelbandjes in huis en veiligheidsspelden. Waarom staat dat überhaupt nog op uitzetlijstjes tegenwoordig
Daar vroeg ik me al van af wat het in vredesnaam is.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Navelbandjes waren de enige items die ik van mijn schoonzus heb gekregen, die na 3 kinderen nog nieuw waren.
Dat dacht ik ook maar nr 2 heeft nog minder in de box gelegen dan nr 1quote:Op maandag 8 juni 2015 20:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat ik niet begrijp, is dat veel mensen de verschoontafel en het badje in de babykamer zetten. Dat is toch vreselikk zeulen met badwater? Waarom niet gewoon de boel onder de douche zetten?
Verschoontafel heeft vast niet iedereen plek voor in de badkamer. Maar ik ben al heel wat keren erg blij geweest met de wastafel binnen handbereik.
Box hebben we hier ook bijzonder weinig gebruikt. Eigenlijk alleen in het begin, toen ze daar nog af en toe in sliep. Vanaf het moment dat ze interesse begon te tonen in de wereld om zich heen, lag ze op de bank of de grond. Beetje zoals Franny zegt, ik wil haar niet in haar beweging beperken. Maar nr 2 zal later denk ik wat meer er in liggen, om hem/haar tegen nr 1 te beschermen
Dat is idd precies waarom we hem toch maar teruggezet hebbenquote:Op maandag 8 juni 2015 20:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat ik niet begrijp, is dat veel mensen de verschoontafel en het badje in de babykamer zetten. Dat is toch vreselikk zeulen met badwater? Waarom niet gewoon de boel onder de douche zetten?
Verschoontafel heeft vast niet iedereen plek voor in de badkamer. Maar ik ben al heel wat keren erg blij geweest met de wastafel binnen handbereik.
Box hebben we hier ook bijzonder weinig gebruikt. Eigenlijk alleen in het begin, toen ze daar nog af en toe in sliep. Vanaf het moment dat ze interesse begon te tonen in de wereld om zich heen, lag ze op de bank of de grond. Beetje zoals Franny zegt, ik wil haar niet in haar beweging beperken. Maar nr 2 zal later denk ik wat meer er in liggen, om hem/haar tegen nr 1 te beschermen
Mijn kind wilde echt niets anders dan potjes..quote:Op maandag 8 juni 2015 21:36 schreef Buurpoes het volgende:
Die potjes babyvoeding, alles door elkaar.Ik vind t gewoon zielig. Het ziet er niet lekker uit, het ruikt niet lekker... En mijn zoon bliefde het dus ook niet.
Ik gaf alles los. Wel gepureerd, maar dan 3 of 4 losse bakjes: 2 maal groente, eenmaal aardappels/rijst en los vlees/vis/ei. Smullen! Hapje van de een, hapje van de ander, lekker afwisselen.
Maar ik geloof dat ik raar ben.
Omdat ik nog nooit van rapley gehoord hadquote:
Ik had er wel van gehoord, maar met twee bijna voltijds werkende ouders leek mij gepureerd wat efficienter. Konden we ervoor/erna nog effe met hem spelen/knuffelen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Omdat ik nog nooit van rapley gehoord had.
Nu ik beter weet, eet mijn kind gewoon nog niks![]()
.
Ik heb echt staan kokhalzen boven zo'n potje. En dat moest hij dan eten... Arme knul.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb geloof ik een nogal andere definitie van "zielig" dan Buurpoes.
Maar goed, ik stoomde ook altijd zelf, om diverse redenen.
Ik dacht dat je zielig in het algemeen bedoelde.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb echt staan kokhalzen boven zo'n potje. En dat moest hij dan eten... Arme knul.
In dit geval stond ik ervan te gruwen...quote:Op maandag 8 juni 2015 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zielig in het algemeen bedoelde.
Als mijn kind van iets zo gruwelt dat hij / zij ervan moet overgeven zou ik het ook zielig vinden om te geven ja, iedereen denk ik
Ja, dit. Zelfs bij fruithapjes moet ik m'n best niet zelf te kokhalzen... Die weeïge lucht en plakkerige handen en en enquote:Op maandag 8 juni 2015 21:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb echt staan kokhalzen boven zo'n potje. En dat moest hij dan eten... Arme knul.
Fruithapjes heb ik nirteens geprobeerd.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:13 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, dit. Zelfs bij fruithapjes moet ik m'n best niet zelf te kokhalzen... Die weeïge lucht en plakkerige handen en en en.
Gelukkig vond m'n kind het ook niks. Ze eet trouwens ook alles, maar of dat nou daaraan ligt...
Hier is het precies andersom gegaan. Bij Djenna de box heul veul gebruikt het eerste jaar. Bij Boaz had ik hem na twee maanden alweer op zolder staanquote:Op maandag 8 juni 2015 20:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Bij de jumbo vragen om smaakuitbreiding? Dan moeten ze het toch opnemen in assortiment?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 07:40 schreef JufMariska het volgende:
Ah bio ook dus? Lucas lijkt wat te reageren op de zetmeeltoevoegingen, dus dat is het proberen waard.
Afgelopen weekend in staafmixerloos huisje potje Olvarit met rijst, wilde hij niet opeten (), fles dan maar en daarna 3x flink spugen
Fruitpotjes met rijstzetmeel resulteren in rode vlekken
![]()
Wij geven bijna alleen maar vers en/of zelfgeprakt, maar voor onderweg is het soms wel handig. Ella's is idd fijn! Maar bij verschillende winkels hier steeds maar 2 keuzes, dus voor wat variatie moet ik een rondje langs verschillende winkels
Het schijnt wel dat kinderen smaken beter leren waarderen en kennen als ze het apart krijgen. Dan smaakt een bloemkool ook echt naar bloemkool en kip echt naar kip.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is dat toch, die aversie tegen potjes en gemixte smaken?![]()
Hier ook regelmatig potjes gegeven, en z'n eten gaat ook altijd geprakt door elkaar heen. Hij lust werkelijk álles.
Is er weer eens een onderzoekje geweest in een donker hoekje op the webz die zegt dat gemixte smaken slecht zijn voor de ontwikkeling ofzo?
En dat MOET in de eerste twee jaar gebeuren? Dat kan daarna niet meer?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:21 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Het schijnt wel dat kinderen smaken beter leren waarderen en kennen als ze het apart krijgen. Dan smaakt een bloemkool ook echt naar bloemkool en kip echt naar kip.
Ik ben niet zo dol op potjes maar heb er ook niets tegen. Ik zal het alleen nooit dagelijks geven.
De eerste twee jaar zijn het belangrijkste ja. Dat is volgens mij wel gewoon onderzocht.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En dat MOET in de eerste twee jaar gebeuren? Dat kan daarna niet meer?![]()
Vreemd.
Dus in wezen zou je je kinderen in de eerste twee jaar álles moeten laten proeven (wel 5 dagen achterelkaarquote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:23 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
De eerste twee jaar zijn het belangrijkste ja. Dat is volgens mij wel gewoon onderzocht.
Djenna ook hoor ... geloof niet dat ze daar slechter van wordt. En die is al 2,5!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik biecht op, Eva krijgt heel af en toe wel een potje. Nog steedshet zal minder dan eens per maand voorkomen denk ik, maar toch.
Vooral als wij iets eten dat zij niet lekker vindt. Er is 1 potje die haar grote favoriet is en dan eet ze echt heel erg veeliets met tonijn en pasta geloof ik. Ik heb toen ze kleiner was alles zelf gestoomd in de babycook, die ik achteraf gezien trouwens wel een beetje onzinnig vond.
Ik heb persoonlijk weinig zin een discussie in te gaan waar bij voorbaat al met eenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus in wezen zou je je kinderen in de eerste twee jaar álles moeten laten proeven (wel 5 dagen achterelkaar) zodat ze de rest van hun leven het voedsel kunnen waarderen?
Wij hebben ook nog een noodpotje achter de hand hoor! 2,5 is hij nu. Maar het is toch afhankelijk van zijn bui of hij eet of niet. Of het nou in een potje zit, vers is, pannenkoeken of broccoli.. geen zin is geen zin.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik biecht op, Eva krijgt heel af en toe wel een potje. Nog steedshet zal minder dan eens per maand voorkomen denk ik, maar toch.
Vooral als wij iets eten dat zij niet lekker vindt. Er is 1 potje die haar grote favoriet is en dan eet ze echt heel erg veeliets met tonijn en pasta geloof ik. Ik heb toen ze kleiner was alles zelf gestoomd in de babycook, die ik achteraf gezien trouwens wel een beetje onzinnig vond.
Ik geloof er niet zo in.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:26 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk weinig zin een discussie in te gaan waar bij voorbaat al met eenals reactie komt. Wat jij doet, helemaal prima. Er zijn gewoon feiten dat de smaakontwikkeling in de eerste jaren het belangrijkste is.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Volgens mij kan er beter een apart topic komen voor de voedingsdiscussie.. want het topic is geopend volgens mij met een heel andere bedoeling dan een discussie over voeding... Of in ieder geval, met de bedoeling dat er meerdere onderwerpen dan voeding aan bod komen
Shoot mequote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:12 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ah die laatste ja, die snap ik ook écht niet!
en in diezelfde categorie (maar geen product):
Waarom zou je iedereen uitnodigen voor de 1e verjaardag van je kind? en dan bedoel ik vooral al je eigen vrienden.. opa & oma, nichtjes, neefjes, ooms, tantes ed, tuurlijk, leuk! en misschien nog een vriend(in) die heel veel over de vloer komt. Maar echt een mega-feest geven voor de 1e verjaardag snap ik niet zo. Kind snapt t niet en vind t meestal veel te druk, dus voor wie doe je dat dan? Of is t alleen voor de foto's voor later?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |