Frans krijgt ook altijd de wings weer aan als we samen slapen, anders moet ik helemaal over hem heen hangen om de armpjes vast te houden en gaat het midden in de nacht *pok* op mn smoelquote:Op zondag 14 juni 2015 09:16 schreef L-E het volgende:
Tegengeluid: inbakeren wordt door sommigen ook afgeraden, ik geloof dat het voornaamste bezwaar is dat je minder snel hongersignalen oppikt. Ik was er nooit fan van, puur gevoelsmatig, om geborgenheid te verkrijgen koos ik liever voor alternatieven (draagdoek, samenslapen)
Complete leek hier...hoezo pik je hongersignalen minder snel op?quote:Op zondag 14 juni 2015 09:16 schreef L-E het volgende:
Tegengeluid: inbakeren wordt door sommigen ook afgeraden, ik geloof dat het voornaamste bezwaar is dat je minder snel hongersignalen oppikt.
Eerste hongersignalen zijn heel subtiel (smakken, zoeken etc.) Huilen is een secundair signaal, volgens een aantal informatiebronnen ben je dan eigenlijk al te laat. Maar, ook dat gaat niet op voor alle kindjes i.m.h.o, sommigen slaan die eerste fase nagenoeg over.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:52 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Complete leek hier...hoezo pik je hongersignalen minder snel op?
Ohjaquote:Op zondag 14 juni 2015 11:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Omdat kleine baby'tjes heel erg diep kunnen gaan slapen als je ze inbakert
Dit klinkt bijna als een voordeelquote:Op zondag 14 juni 2015 11:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Omdat kleine baby'tjes heel erg diep kunnen gaan slapen als je ze inbakert
De mijne ging van lief tukken direct over op fase twee. Ik heb echt heel sterk gelet op de eerste fase en snap nu ineens waarom ik die altijd miste.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Eerste hongersignalen zijn heel subtiel (smakken, zoeken etc.) Huilen is een secundair signaal, volgens een aantal informatiebronnen ben je dan eigenlijk al te laat. Maar, ook dat gaat niet op voor alle kindjes i.m.h.o, sommigen slaan die eerste fase nagenoeg over.
Ja die van mij deed dat ook idd. Van 0 naar 100 in 2 secondenquote:Op zondag 14 juni 2015 12:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mijne ging van lief tukken direct over op fase twee. Ik heb echt heel sterk gelet op de eerste fase en snap nu ineens waarom ik die altijd miste.Dankjewel.
Een puckababy is m.i. geen inbakeren te noemen. Het enige dat je doet is zorgen dat de armen niet maaien, verder hebben ze best bewegingsvrijheid nog.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:35 schreef L-E het volgende:
Maar hoe weet je nu dat jouw kind die signalen 'gewoon' over sloeg als je m inbakerde? Dat kun je dan toch juist niet beoordelen?
Jaquote:Op zondag 14 juni 2015 11:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dit klinkt bijna als een voordeel.
GET ALL THE SLEEP
Een newborn 'mag' toch helemaal niet úren achter elkaar slapen? Die heeft minimaal om de 4/5 uur voeding nodig om de bloedsuikerspiegel op orde te houden.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja
Maar ik had het met S'je ook, als ze in de draagdoek zat. ze kwam dan minder vaak voor een voeding en sliep dieper en vaster. Bij een newborn niet altijd wenselijk...
In het allerbegin uiterlijk om de 3 uur ja. Sowieso voedde ik liever vaker in het begin dus dan is zo lang slapen niet prettig. Mijn oudste was echt amper wakker te krijgen voor een voeding, niet fijn. Maar als ze iets groter zijn, goed aankomen (en de bv is goed op gang) dan hangt dat niet meer zo nauw en voed(de) ik op verzoek. En dat verzoek kwam dus minder vaak als ze de hele dag in de doek hingquote:Op zondag 14 juni 2015 17:42 schreef agter het volgende:
[..]
Een newborn 'mag' toch helemaal niet úren achter elkaar slapen? Die heeft minimaal om de 4/5 uur voeding nodig om de bloedsuikerspiegel op orde te houden.
Dat is mij verteld, tenminste.
Ik bakerde hem soms in he, overdag nooit bijvquote:Op zondag 14 juni 2015 14:35 schreef L-E het volgende:
Maar hoe weet je nu dat jouw kind die signalen 'gewoon' over sloeg als je m inbakerde? Dat kun je dan toch juist niet beoordelen?
Dat merkte ik bij Suze ook ja. Zij heeft de eerste maanden heel veel in de doek geslapen, simpelweg omdat ze zo verkouden was dat ze in ademnood kwam als ze (semi)plat lag. Kon ze soms vrij lang slapen en ik heb hier nog eens gevraagd hoe ik dat met de voorspelde regeldagen moest doen. Of ze die niet zou "missen" omdat ze toch wel sliep in de doek. Rond de 4 maanden leerde ze door haar mond te ademen en was de doek veel minder nodig. Maar eigenlijk is ze altijd elke 2-3 uur minimaal voor een voeding gekomen. Sowieso de eerste zeven maanden. S nachts soms een uurtje extra slaap wel.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja
Maar ik had het met S'je ook, als ze in de draagdoek zat. ze kwam dan minder vaak voor een voeding en sliep dieper en vaster. Bij een newborn niet altijd wenselijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |