Op basis van de OP leek mij dat het vooral over babygerelateerde producten ging; toch mooi hoe zoiets zich automatisch uitbreidt 
Ik denk dat het als ouder goed is om te zorgen dat je geïnformeerd bent (als in: google vooraf eens iets wat je misschien aan wilt gaan schaffen*), maar tegelijkertijd moet je je er denk ik ook bij neerleggen dat je soms 'foute' dingen zult kopen/doen (je kunt nu eenmaal niet overal een studie van maken). En dat is ook prima, ook ouders zijn slechts mensen
* Vooral de 'grotere' zaken hè? Ik bedoel niet dat je elke romper vooraf moet googlen ofzo
Daarnaast zijn zulke discussies bijna niet te voeren zonder dat iemand zich veroordeeld voelt. Want als ik zeg dat ik product A het beste voor mijn baby vind, is het wel érg makkelijk om daarin te lezen dat een ouder die product B koopt, niet het beste voor zijn/haar baby gekocht heeft.
Ik ga meestal ook uit van de nieuwste/huidige richtlijnen (want voortschrijdend inzicht, jeweetz) en heb een beetje een afkeer van het "maar-wij-zijn-er-ook-groot-op-geworden"-argument
Maar ook daar zit wel een kern van waarheid in. Dat wil niet zeggen dat we al die dingen moeten blijven doen (als we nu 'beter' weten), maar het wil wel zeggen dat je baby er niet direct kapot van gaat

Verder qua producten:
*
Dragen: doe ik met draagdoeken (of ergonomische dragers), maar eerlijk is eerlijk: ik redeneerde ook altijd dat die dragers vast niet slecht waren, "want anders werden die toch niet zoveel verkocht?"
Heb overigens ook 'gewoon' een kinderwagen erbij, omdat ik dat in sommige gevallen wel makkelijk(er) vind
*
Loopstoeltje: nope, komt er hier echt niet in; ik denk echt dat dat heel slecht is voor de heupjes
*
Wipstoeltje: hebben wij zelf niet aangeschaft, wij hebben zo'n baby zitzak omdat me dat prettiger lijkt voor een baby. Maar ik ben niet per se tegen wipstoeltjes ofzo; onze mini zal bij (schoon)ouders ook wel eens in een wipstoeltje zitten denk
*
Oorbellen: vind het echt heel zonde bij kleine kinderen. Zelfs bij onze dochter zou ik het liefst wachten tot ze een jaar of 12 is ofzo (maar besef me dat dat misschien wel erg naïef is)
*
Paasei-haarband: tsja, gewoon lelijk, sorry...
*
Aerosleep: ik zie het niet als wondermiddel ofzo en denk ook echt niet dat je je kind tekort doet als je 'm niet hebt, maar wij vonden het de 2-3 tientjes extra wel waard
*
Babyfoon met camera: uitvinding van de eeuw wat mij betreft! Ik zit echt geen hele avonden te kijken, maar vind het nu al erg fijn dat ik even kan kijken of ze wakker is of niet / speentje kwijt is of niet / etc.
Overige:
*
FV/BV:
(ik schat zo'n beetje hét grootste discussiepunt als het om baby's gaat
) ik heb vanaf dag 1 voor flesvoeding gekozen, omdat ik dat zie als een volwaardig alternatief voor bv. Opmerkingen daarover (bijv. over het 'proppen van flessen') doen mij eigenlijk niet zoveel, omdat ik volledig achter mijn keuze sta. Kan me wel voorstellen dat dat anders is als je er niet helemaal zelf voor gekozen hebt of je iets anders had voorgenomen.
*
Voeding: ik wil het liefst wachten tot +/- 6mnd met bijvoeding en dan het liefst ook zoveel mogelijk Rapley. Maar ook weer eerlijk: had er nog nooit van gehoord tot m'n zus erover begon. Ook hierbij redeneerde ik: "Als er zoveel potjes te krijgen zijn, zal dat wel het beste zijn, toch?"
*
Strafstoeltje: voor mij nog een beetje ver weg; ik ben er geen fan van, maar wie weet hoe ik er over 2-3 jaar over denk.
/my 2 cents
Volgens mij heb ik alles zo wel een beetje gehad