abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153337994
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef GotC het volgende:
Dit gaat de verkeerde kant op :P

Oke, nieuwe:

Dunstan babytaal: Yay or nay?
De DVD ligt ongeopend in de kast en mijn kind doet het nog! *O*
  zondag 7 juni 2015 @ 22:06:25 #152
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153338021
dunstan is analyse van huiltjes, dwars door alle culturen heen.

neh neh is honger
hooo hoo is moe
aigh aigh is kramp etc.
Kwak
  zondag 7 juni 2015 @ 22:07:24 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153338049
Ik heb het ook nooit gedaan, zie reden kwak :P
pi_153338123
Dus met welke mainstream babydingen ben ik het niet eens:

de opvatting dat je een baby (teveel) kan verwennen

Echt met stip op 1. Dat mijn baby bij ons in bed slaapt, nog steeds aan de borst in slaap valt en in mijn armen blijft liggen tot ze wakker wordt, maakt mij geen slechte moeder. En mijn baby geen veeleisende baby dat teveel op haar wenken bediend wordt :{w

Hatseflats, ontopic!
  zondag 7 juni 2015 @ 22:10:31 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153338148
Ik heb mijn babies nooit laten huilen.
  zondag 7 juni 2015 @ 22:11:57 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153338180
En nu haal ik deze weer uit m'n at.
Discussieer ze! En hou het leuk!
  zondag 7 juni 2015 @ 22:14:23 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_153338266
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:11 schreef amaranta het volgende:
En nu haal ik deze weer uit m'n at.
Discussieer ze! En hou het leuk!
je zou mod moeten worden :P
disclaimer
  zondag 7 juni 2015 @ 22:15:49 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153338329
ik kom oorspronkelijk uit het wespennest van LIF (de dieettopics) oeioeioei, vind t hier wel meevallen hoor.
Kwak
  zondag 7 juni 2015 @ 22:17:42 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_153338413
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
ze zij niks gewend in OUD geloof ik. ik kom oorspronkelijk uit het wespennest van LIF (de dieettopics) oeioeioei, vind t hier wel meevallen hoor.
Hehehehehe true :')
Maar nog steeds moet een discussie wel toegevoegde waarde geven, en niet weer verzanden in een boel lange tenen en over en weer wijzen. Want dat heeft nooit een einde en nooit een winnaar.
disclaimer
  zondag 7 juni 2015 @ 22:17:54 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153338421
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je zou mod moeten worden :P
Geen tijd. Ben de hele dag bezig mijn kids te modden.
1000 goede bedoelingen ten spijt.

Ajuus!
pi_153338658
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:06 schreef kwakz0r het volgende:
dunstan is analyse van huiltjes, dwars door alle culturen heen.

neh neh is honger
hooo hoo is moe
aigh aigh is kramp etc.
Gister toevallig gekeken. Vandaag zat ik Sjaak de fles te geven en ik haalde hem even uit zijn mond om te kijken wat hij me ging vertellen. Hij begon met "WAAAAA". Ik heb hem nog heel ecologisch verantwoord gevraagd of hij neh of eh bedoelde maar hij luisterde niet.
Sjaak heeft niet opgelet tijdens de DVD dus...
pi_153338806
Ik heb het toen ik zwanger was bekeken/gehoord, het leek ons heel handig. Maar ik kon er bij I echt geen chocolade van maken, ik hoorde het verschil niet.

Voelde me eens een slechte moeder toen ik een keer bij het kdv kwam, een baby hoorde huilen en echt niet goed wist of het nu I was of een andere baby. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153339430
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:27 schreef Franny_G het volgende:
Voelde me eens een slechte moeder toen ik een keer bij het kdv kwam, een baby hoorde huilen en echt niet goed wist of het nu I was of een andere baby. :D .
Ik stond laatste in de Hema die hier in een winkelcentrum zit en toen dacht ik dat Eva achter mij stond rond te kijken en ineens hoorde ik haar keihard overstuur huilen. BUITEN de winkel! Ik kreeg een hartslag van 200 en paniek all over the place. Dus ik laat alles uit mijn handen vallen en ren naar buiten. Geen Eva te bekennen.. Ging ik weer naar binnen, stond ze precies op de plek waar ze de hele tijd al stond. Ik hoorde een heel ander kind huilen :@
En dan is mijn kind twee he, ik schaam me kapot :')
E.
  maandag 8 juni 2015 @ 07:06:49 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153344716
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:44 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ik stond laatste in de Hema die hier in een winkelcentrum zit en toen dacht ik dat Eva achter mij stond rond te kijken en ineens hoorde ik haar keihard overstuur huilen. BUITEN de winkel! Ik kreeg een hartslag van 200 en paniek all over the place. Dus ik laat alles uit mijn handen vallen en ren naar buiten. Geen Eva te bekennen.. Ging ik weer naar binnen, stond ze precies op de plek waar ze de hele tijd al stond. Ik hoorde een heel ander kind huilen :@
En dan is mijn kind twee he, ik schaam me kapot :')
Beter zo... dan andersom ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_153345392
Dunstan babytaal kon ik ook niet volgen. Ellie had wel degelijke verschillende huiltjes, maar sprak toch een heel andere taal :D.

En Spark, dat zou mij ook kunnen gebeuren! :Y
Home is where the O+ is...
  maandag 8 juni 2015 @ 10:20:20 #166
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153346826
Ik heb het nooit gegeven, maar wat is er slecht aan liga met sinaasappelsap?
  maandag 8 juni 2015 @ 10:27:30 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_153346944
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:20 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb het nooit gegeven, maar wat is er slecht aan liga met sinaasappelsap?
Liga met sinaasappelsap kan wel, maar niet bij babies van 12 weken :+
disclaimer
  maandag 8 juni 2015 @ 12:11:51 #168
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153349424
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Liga met sinaasappelsap kan wel, maar niet bij babies van 12 weken :+
Niet?? :@ ;)
Dus an sich niks mis mee, maar meer de leeftijd. Okay duidelijk :)
Ik ben er dus angstvallig bij vandaan gebleven maar weet heulemaal niet waarom :D
pi_153349890
Ach n vriendin van me gaf haar kind met 3 mnd aardbei fruithap.

Het cb zei hier bij 4 maand dat we mochten beginnen met fruit.

Dat deed ik dus gewoon een week voor de 6 mnd.

ZE zeiden ook dat ik daarna meter met groenten en brood moest beginnen, anders zou t lastig worden om hem daaraan te wennen.

Ik heb dat vanaf de 6 maanden gewoon geleidelijk aan gedaan, verdeeld over 1,5 a 2 mnd.

Met andere woorden.. Gewoon doen waar je je goed bij voelt :+
pi_153350100
Van 't weekend een vijf maanden oude baby van vrienden vrolijk stukjes vlees zien eten :) Net z'n vader!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 8 juni 2015 @ 12:56:16 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_153350459
Da's ook een aparte keuze idd.
disclaimer
pi_153350847
Ach ja, het was meer spelen dan eten, maar hij genoot er wel van zo te zien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153351726
Laten we genieten het criterium maken, ja O+
  maandag 8 juni 2015 @ 13:46:28 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153351901
Ik ken iemand die vanaf 3 maanden geen melk meer wilde en vanaf toen met de pot mee at. Hij is gewoon een grote, normale man geworden, dus dat kan allemaal prima.
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2015 @ 13:49:44 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_153352021
Maar dit zijn volgens mij geen voorbeelden van discutabele mainstream babyzaken. Wel van dingen waar veel mensen het niet mee eens zijn, maar daar hoeven we niet specifiek een apart topic voor te hebben :)
disclaimer
pi_153352051
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:46 schreef Burdie het volgende:
Ik ken iemand die vanaf 3 maanden geen melk meer wilde en vanaf toen met de pot mee at. Hij is gewoon een grote, normale man geworden, dus dat kan allemaal prima.
Hoax.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:52:31 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153352105
Moeten het btw babydingen zijn, of mag je ook gewoon tegen het immens populaire strafbankje/timeoutstoeltje zijn?
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2015 @ 14:05:54 #178
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153352507
Beloningsborden en strafmatjes en van die speciale stoeltjes enzo..
Dat is echt iets idd waar ik iets op tegen heb :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 8 juni 2015 @ 14:07:57 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_153352555
Het is misschien dan ook goed om uit te leggen waarom je er tegen bent. Dat kan anderen weer helpen in het maken van hun keuze :Y
disclaimer
  maandag 8 juni 2015 @ 14:20:47 #180
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153352905
http://kiind.nl/articles/(...)stige_kinderwil.html Hierom.
Kiind weet het beter te verwoorden dan ik kan. :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153353110
Wij hadden geen box, en dat was een vrij bewuste keuze.

Het is niet dat ik het zie als een 'gevangenis', dat lees ik ook wel eens en dat is nogal dramatisch en overdreven. Maar ik ben/was er wel voor dat I zoveel mogelijk gewoon vrij kan bewegen en niet op een speciale plek werd neergelegd. Ik ben sowieso niet zo erg voor allemaal speciale babyzaken/spullen, zoals ik ook niet erg van wipstoeltjes ben e.d. I heeft wel een wipstoeltje gehad, maar die heb ik niet veel gebruikt. Verder hebben we natuurlijk wel het noodzakelijke, zoals een mc voor in de auto, maar naast een draagdoek en een draagzak hadden we geen kinderwagen. Ook geen babyfoon. We hebben nu wel een buggy overigens.

Het komt denk ik erop neer dat ik een baby/kind zoveel mogelijk binnen een normale/natuurlijke alledaagse omgeving wil laten opgroeien, en niet in een aangepast 'kindergebied', het gaat er dan om dat ik het zo gewoon (dus zonder wat in mijn ogen overdreven poespas is) mogelijk wil houden en ook dat zij zich op die manier zoveel mogelijk voegt in onze wereld, in plaats van andersom.

Ik voel ook snel een irritatie bij me opkomen als ik het gevoel heb dat ik allerlei spullen zou 'moeten' hebben. Tijdens mijn zwangerschap was ik er toch nog vrij gevoelig voor, maar verder vind ik de hele commercie rond baby's/kinderen behoorlijk ergerlijk. Het gevoel dat je wordt aangepraat dat je bepaalde spullen echt echt nodig zou hebben. Dat heb ik sowieso al hoor, ook in mijn eigen leven. Ik heb echt een hekel aan materialisme. Niet zozeer dat ik het afkeur bij anderen, maar ik word er gewoon ongelukkig van als ik me bezig moet houden met zulke dingen.

Ik probeer om die reden verder een grote overvloed aan speelgoed tegen te gaan en I ook te laten spelen met spullen die hier sowieso al zijn en die zij op eigen initiatief opzoekt en waar ze interesse in toont.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153353404
Op basis van de OP leek mij dat het vooral over babygerelateerde producten ging; toch mooi hoe zoiets zich automatisch uitbreidt :+

Ik denk dat het als ouder goed is om te zorgen dat je geïnformeerd bent (als in: google vooraf eens iets wat je misschien aan wilt gaan schaffen*), maar tegelijkertijd moet je je er denk ik ook bij neerleggen dat je soms 'foute' dingen zult kopen/doen (je kunt nu eenmaal niet overal een studie van maken). En dat is ook prima, ook ouders zijn slechts mensen :)
* Vooral de 'grotere' zaken hè? Ik bedoel niet dat je elke romper vooraf moet googlen ofzo ;)

Daarnaast zijn zulke discussies bijna niet te voeren zonder dat iemand zich veroordeeld voelt. Want als ik zeg dat ik product A het beste voor mijn baby vind, is het wel érg makkelijk om daarin te lezen dat een ouder die product B koopt, niet het beste voor zijn/haar baby gekocht heeft.

Ik ga meestal ook uit van de nieuwste/huidige richtlijnen (want voortschrijdend inzicht, jeweetz) en heb een beetje een afkeer van het "maar-wij-zijn-er-ook-groot-op-geworden"-argument :')
Maar ook daar zit wel een kern van waarheid in. Dat wil niet zeggen dat we al die dingen moeten blijven doen (als we nu 'beter' weten), maar het wil wel zeggen dat je baby er niet direct kapot van gaat ;)

Verder qua producten:
* Dragen: doe ik met draagdoeken (of ergonomische dragers), maar eerlijk is eerlijk: ik redeneerde ook altijd dat die dragers vast niet slecht waren, "want anders werden die toch niet zoveel verkocht?"
Heb overigens ook 'gewoon' een kinderwagen erbij, omdat ik dat in sommige gevallen wel makkelijk(er) vind
* Loopstoeltje: nope, komt er hier echt niet in; ik denk echt dat dat heel slecht is voor de heupjes
* Wipstoeltje: hebben wij zelf niet aangeschaft, wij hebben zo'n baby zitzak omdat me dat prettiger lijkt voor een baby. Maar ik ben niet per se tegen wipstoeltjes ofzo; onze mini zal bij (schoon)ouders ook wel eens in een wipstoeltje zitten denk
* Oorbellen: vind het echt heel zonde bij kleine kinderen. Zelfs bij onze dochter zou ik het liefst wachten tot ze een jaar of 12 is ofzo (maar besef me dat dat misschien wel erg naïef is)
* Paasei-haarband: tsja, gewoon lelijk, sorry...
* Aerosleep: ik zie het niet als wondermiddel ofzo en denk ook echt niet dat je je kind tekort doet als je 'm niet hebt, maar wij vonden het de 2-3 tientjes extra wel waard
* Babyfoon met camera: uitvinding van de eeuw wat mij betreft! Ik zit echt geen hele avonden te kijken, maar vind het nu al erg fijn dat ik even kan kijken of ze wakker is of niet / speentje kwijt is of niet / etc.

Overige:
* FV/BV: (ik schat zo'n beetje hét grootste discussiepunt als het om baby's gaat :+ ) ik heb vanaf dag 1 voor flesvoeding gekozen, omdat ik dat zie als een volwaardig alternatief voor bv. Opmerkingen daarover (bijv. over het 'proppen van flessen') doen mij eigenlijk niet zoveel, omdat ik volledig achter mijn keuze sta. Kan me wel voorstellen dat dat anders is als je er niet helemaal zelf voor gekozen hebt of je iets anders had voorgenomen.
* Voeding: ik wil het liefst wachten tot +/- 6mnd met bijvoeding en dan het liefst ook zoveel mogelijk Rapley. Maar ook weer eerlijk: had er nog nooit van gehoord tot m'n zus erover begon. Ook hierbij redeneerde ik: "Als er zoveel potjes te krijgen zijn, zal dat wel het beste zijn, toch?"
* Strafstoeltje: voor mij nog een beetje ver weg; ik ben er geen fan van, maar wie weet hoe ik er over 2-3 jaar over denk.

/my 2 cents
Volgens mij heb ik alles zo wel een beetje gehad ;)
  maandag 8 juni 2015 @ 15:07:41 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153354137
Spraytan heb je gemist, twist ;).
KuikenGuppy
pi_153354197
Is dat optioneel dan?? :o Shit, ben ik tóch slecht geïnformeerd! :(
  maandag 8 juni 2015 @ 18:31:53 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153358650
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:40 schreef twist02 het volgende:

Daarnaast zijn zulke discussies bijna niet te voeren zonder dat iemand zich veroordeeld voelt. Want als ik zeg dat ik product A het beste voor mijn baby vind, is het wel érg makkelijk om daarin te lezen dat een ouder die product B koopt, niet het beste voor zijn/haar baby gekocht heeft.
Dit.
En om even terug te komen op het feit dat ik het woord 'raar' gebruikte in het begin (dit topic gaat hard! :D): dat is niet als bashen bedoeld, maar omdat ik werkelijk niet begrijp dat je willens en wetens iets geeft aan je kind waarvan je wéét dat het niet goed is. Waarmee ik dus niet de persoon zelf als 'raar' bestempel, want die ken ik niet. ;)

Verder ben ik niet heel enthousiast over traphekjes. Wij hadden er eentje boven aan de trap. En onze zoon is er op wat voor manier dan ook overheen gekomen (hij was net 1 jaar geloof ik) en de trap af gedonderd. Daarna acuut dat ding de deur uit gedaan. Het bood ons een schijnveiligheid.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:33:12 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153360492
Wat ik in huis had, maar nooit gebruikt heb:

• Babyfoon. Ik slaap zo licht dat ik alles hoor en de eerste 6 maanden sliepen ze toch in de wieg op mijn slaapkamer.

• Tummy Tub. Ik had ook een gewoon badje en die vond ik 1000 x fijner dan de tummy tub. Toendertijd was de tummy tub ook een gigantische hype. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is.

Voor de rest kan ik me eigenlijk niks bedenken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:47:52 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153360858
Luieremmers!

Met automatisch zaksysteem, of zonder. Doorschuifding, open, gesloten, weet ik veel....
De keuze is reuze, maar het komt allemaal op hetzelfde neer: je hebt een afzichtelijk apparaat vol met gore poepluiers op de zorgvuldig ingerichte slaapkamer van je kleintje staan.
En meestal heb je er flink wat geld voor neergeteld ook, of moet je van die dure cassettes blijven bijkopen.

Wij hebben nooit zo'n ding gehad en ik heb het ook nooit gemist. De vieze luiers gaan hier rechtstreeks de kliko in, of als er sneeuw ligt oid dan leg ik ze zo lang even bij de achterdeur in de achtertuin.
Na het verschonen loop je toch in de rondte om je handen te wassen enzo, dan kun je net zo goed de stinkluier het huis uit werken.

Bij openbare toiletten is het handig, maar voor particulier gebruik vind ik het persoonlijk grote onzin.
Tenzij je geen tuin of balkon hebt ofzo.
pi_153360903
Ja, luieremmers. Serieus, ik vind echt heel veel dingen de discussie wel waard maar luieremmers vind ik zo ont-zet-tend overbodig, ik begrijp er niets van. Ze zijn zo lelijk ;(
  maandag 8 juni 2015 @ 19:51:10 #189
73386 Fazz
onderweg
pi_153360927
:D van die geurzakjes op luiers in te doen snap ik ook niets
  maandag 8 juni 2015 @ 19:56:07 #190
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153361045
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:51 schreef Fazzoletti het volgende:
:D van die geurzakjes op luiers in te doen snap ik ook niets
Die had ik vroeger weleens in de luiertas. Voor als ik bijvoorbeeld ergens op visite was ofzo.
Ook handig voor ondergespuugde kleertjes en vieze slabbers!
pi_153361065
Die luierzakjes gebruik ik altijd :D
  maandag 8 juni 2015 @ 20:02:54 #192
73386 Fazz
onderweg
pi_153361267
Scheelt misschien dat ik geen spuger heb :+ vieze slabbes vouw ik zo dat de vuile kant binnen zit en gaan zo in de tas :+
pi_153361407
Hier zowel een luieremmer als luierzakjes :D

Luieremmer wel gratis gekregen van zwager en schoonzus en er hoeven niet van die cassettes in, maar gewoon pedaalemmerzakken. Denk niet dat we er zelf een gekocht zouden hebben, maar vind het nu wel handig :Y

En die luierzakjes vind ik helemaal ideaal! Zeker voor onderweg inderdaad, maar eigenlijk ook wel voor thuis. Alles in het zakje en dichtknopen maar :)
En voor een cent per stuk (100 stuks voor ¤1 bij de Wibra *) ) gaan we er ook niet bepaald failliet aan ;)
  maandag 8 juni 2015 @ 20:08:54 #194
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153361416
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Scheelt misschien dat ik geen spuger heb :+ vieze slabbes vouw ik zo dat de vuile kant binnen zit en gaan zo in de tas :+
En dan graai je op een onbewaakt ogenblik in de tas en heb je ineens uitgesmeerde banaan aan je handen :+
pi_153361784
Luierzakjes _O_

Gaan hier sowieso direct de kliko in, vind ze met zakje en al alsnog stinken in de gewone prullenbak.
Maar het is zo handig, je kwakt die poepluier er zó in.
pi_153361884
Wat zijn er toch eigenlijk een boel babyproducten uitgevonden waar je prima om zonder zou kunnen he...
Zo heb ik bijvoorbeeld 2 paar sock-ons liggen (kraamcadeautjes), van die elastiekdingen om babysokjes om babyvoetjes te houden. Ik vond het er niet uitzien, ik vond ze ook helemaal niet handig in gebruik, en zoveel problemen had ik niet met de sokjes zelf...
  maandag 8 juni 2015 @ 20:29:41 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153362126
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:23 schreef Shandaly het volgende:
Wat zijn er toch eigenlijk een boel babyproducten uitgevonden waar je prima om zonder zou kunnen he...
Zo heb ik bijvoorbeeld 2 paar sock-ons liggen (kraamcadeautjes), van die elastiekdingen om babysokjes om babyvoetjes te houden. Ik vond het er niet uitzien, ik vond ze ook helemaal niet handig in gebruik, en zoveel problemen had ik niet met de sokjes zelf...
O+ commercie O+.
Ik had ook een heel stel plastic bordjes en speciale lepeltjes, maar heb alles weg gegeven omdat ons eigen servies en bestek hetzelfde doet.
KuikenGuppy
pi_153362176
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+ commercie O+.
Ik had ook een heel stel plastic bordjes en speciale lepeltjes, maar heb alles weg gegeven omdat ons eigen servies en bestek hetzelfde doet.
Oh plastic bordjes en bakjes vind ik juist fijn, dat valt niet kapot zoals ons eigen servies :)
  maandag 8 juni 2015 @ 20:37:17 #199
73386 Fazz
onderweg
pi_153362457
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:08 schreef Kersjes het volgende:

[..]

En dan graai je op een onbewaakt ogenblik in de tas en heb je ineens uitgesmeerde banaan aan je handen :+
Mijn baby eet heel netjes :{w :+

Verder had ik ook navelbandjes in huis en veiligheidsspelden. Waarom staat dat überhaupt nog op uitzetlijstjes tegenwoordig :?
  maandag 8 juni 2015 @ 20:45:53 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153362810
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:30 schreef L-E het volgende:
Oh plastic bordjes en bakjes vind ik juist fijn, dat valt niet kapot zoals ons eigen servies :)
Wij gebruiken ook wel plastic bakjes en bordjes, maar ik had van die speciale babybordjes gekocht, terwijl we ook gewoon al bijv mepal in huis hadden. Voor het avondeten krijgt kuiken nu een gewoon bord, net als wij.
Ik las ooit (ik dacht dat het hier op fok was?) over een kdv/psz waar ze porselein en glas gebruikten ipv alles plastic, en daar gingen de kindjes er heel voorzichtig mee om en sneuvelde bijna niks. Ze zien volwassenen immers ook voorzichtig doen met een echt glazen glas en 'gooien' met plastic ;) (dat geldt natuurlijk niet voor babies, die doen maar een dotje). Dat was me bij gebleven, en icm dat ik dat zonder zwangerschapshormonen toch eigenlijk die babybordjes foeilelijk vond, zijn we zodra kuiken het concept 'niet gooien met je bord' een beetje begreep, overgestapt op ons eigen servies.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')