En spraytanning?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Uiteraard. Anders mogen ze niet meedoen met toddlers & tiara's![]()
Twintig ofzo? Valt mee.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jeetje, hoeveel moet je dan wel niet in stock hebben?
Het is natuurlijk een investering, het zal nooit zoveel kosten als 2/3 jaar wegwerp.
Maar toch..
Het trekt mij niet in ieder geval![]()
Oh en ik blijf even hangen voor de ''oorbellen''
Ze zijn inderdaad verstelbaar! Alleen voor newborns passen die verstelbare iets minder goed, daar kan je kleinere voor kopen (maar wij hebben de eerste maanden wegwerp gedaan).quote:Op zondag 7 juni 2015 21:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ook in verschillende maten? Of zijn ze rekbaar/verstelbaar?
Aah duidelijkquote:Op zondag 7 juni 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad verstelbaar! Alleen voor newborns passen die verstelbare iets minder goed, daar kan je kleinere voor kopen (maar wij hebben de eerste maanden wegwerp gedaan).
Babygebaren idd!quote:Op zondag 7 juni 2015 20:58 schreef Burdie het volgende:
Ik snap overigens niet zo goed waarom wasbare luiers en babygebaren niet populairder zijn. Zo ideaal!
ja! leuk! babygebaren! (ik heb teveel smetvrees vior de luiersquote:Op zondag 7 juni 2015 20:58 schreef Burdie het volgende:
Ik snap overigens niet zo goed waarom wasbare luiers en babygebaren niet populairder zijn. Zo ideaal!
Terug gebaren kwam hier pas met een maand of negen, en nu (15 mnd) is het hek echt van de dan en leert hij er een paar per dag.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja! leuk! babygebaren! (ik heb teveel smetvrees vior de luiers)
wij doen t nu een week of twee dus nog niet veel kunnen zeggen over of hij t oppikt. hij kijkt wel heel geinteresseerd naar ons als we gebaren.
ik vind twintig piercings anders best veel voor een jongetje van nog geen jaar.quote:
wat cool. wij zijn nu begonnen met tien gebaren maar die gebruiken we niet allemaal conseequent genoeg. hij is nu nog geen acht maanden, maar zodra er een gebaar terugkomt kan er weer iets bij.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Terug gebaren kwam hier pas met een maand of negen, en nu (15 mnd) is het hek echt van de dan en leert hij er een paar per dag.
Dit! Wat een heerlijkheid toen we hier achter kwamen tijdens onze kampeer vakantiequote:Op zondag 7 juni 2015 19:45 schreef kwakz0r het volgende:
wmb overrated: opwarmen van gekolfde melk en van prakkies. kint hier lust t prima koud/kamertemperatuur. we hebben geen magnetron dus ben blij toe dat ik eerst koud geprobeerd heb.
Die kregen wij ook in de eerste cursus. Eva vindt nu het gebaar Kom heel nuttig om te gebruiken, een beetje rond commanderen. En mama gebaarde ze echt veel eerder dan het zeggenquote:Op zondag 7 juni 2015 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat cool. wij zijn nu begonnen met tien gebaren maar die gebruiken we niet allemaal conseequent genoeg. hij is nu nog geen acht maanden, maar zodra er een gebaar terugkomt kan er weer iets bij.
ik ken vijftig gebaren nu maar wil t echte boekje ook kopen.
ohja we gebruiken dus consequent papa, mama, eten, drinken, lamp (aan), nog meer, poes en bal. kindgeorienteerde gebaren vind i![]()
Je zou zo een van mijn oudere zussen kunnen zijn, die hebben ook altijd dit soort relativerende, nuchtere verhalen.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Scroll dit topic even snel door en zie dat de babybjörn tegenwoordig in ongenade is gevallen. Toen mijn dochter 12 jaar geleden baby was, had ik een draagdoek en een Babybjörn en ging zodra het kon geheel over op de Babybjörn. Zoon van 10 is er ook prima groot mee geworden. In die tijd had niemand er nog moeite mee.
Wipstoel en box kwamen van de kringloop.
Kinderwagen had ik er verschillende van, maar zodra ze een beetje konden lopen zijn we daar ook mee gestopt.
Mijn kinderen aten zowel potjes als wat de pot schaft.
Ze hebben borst en fles gekregen.
En het zijn gelukkige kinderen.
Samenvatting: hou toch eens op elkaar gek te maken en je door anderen gek te laten makenJe hebt net zo gelijk en ongelijk als ieder ander. Echt, ze worden vanzelf groot, welke keuzes je ook maakt.
Dat zie je niet omdat...? Ze niet besneden zijn?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:34 schreef Kersjes het volgende:
Eens wat betreft besnijdenissen.
Mijn 3 zoons zijn Joods omdat ik dat ben.
Maar dat zie je verder niet aan ze
eens met het laatste, maar ik vind het wel gek om voortschrijdend inzicht per definitie af te doen met "vroeger werden ze ook gezond groot".quote:Op zondag 7 juni 2015 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Scroll dit topic even snel door en zie dat de babybjörn tegenwoordig in ongenade is gevallen. Toen mijn dochter 12 jaar geleden baby was, had ik een draagdoek en een Babybjörn en ging zodra het kon geheel over op de Babybjörn. Zoon van 10 is er ook prima groot mee geworden. In die tijd had niemand er nog moeite mee.
Wipstoel en box kwamen van de kringloop.
Kinderwagen had ik er verschillende van, maar zodra ze een beetje konden lopen zijn we daar ook mee gestopt.
Mijn kinderen aten zowel potjes als wat de pot schaft.
Ze hebben borst en fles gekregen.
En het zijn gelukkige kinderen.
Samenvatting: hou toch eens op elkaar gek te maken en je door anderen gek te laten makenJe hebt net zo gelijk en ongelijk als ieder ander. Echt, ze worden vanzelf groot, welke keuzes je ook maakt.
Klopt.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat zie je niet omdat...? Ze niet besneden zijn?
quote:Op zondag 7 juni 2015 21:39 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Klopt.
Zo'n ingreep bij een pasgeborene, die niet ongedaan kan worden gemaakt... Ik vond het niet aan mij om zoiets ingrijpends voor ze te bepalen.
Zijn ze straks oud en wijs genoeg om zelf te bepalen dat ze graag besneden willen worden?
Prima, ik breng ze met alle liefde naar het ziekenhuis toe! Maar dan moet het wel hún beslissing zijn. En niet de mijne of een eeuwenoude opvatting over wat zou "horen".
Ik duik er van de week eens in danquote:Op zondag 7 juni 2015 21:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, het is nog tot 3 jaar nuttig voor de taalontwikkeling en daarna gewoon leuk. Hoeft ook niet veel tijd of moeite te kosten, gewoon bijv. wat Lotte & Max dvd's aanschaffen en hij (en jij) leert het spelenderwijs.
Die inzichten veranderen elke 10 jaar. Dat zie je bijvoorbeeld ook met fruithapjes/groentehapjes.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:39 schreef kwakz0r het volgende:
edit: ik heb denk ik teveel erin gelezen want t meeste wat je schrijft ben ik t gewoon mee eens. alleen de babybjorns niet
[..]
eens met het laatste, maar ik vind het wel gek om voortschrijdend inzicht per definitie af te doen met "vroeger werden ze ook gezond groot".dat is precies de reactie die veel vrouwen krijgen van hun moeders en kennissen als ze iets doen wat nu gezien wordt als beter terwijl die moeders het anders deden. waarom de noodzaak om dan af te geven op een nieuw inzicht?
beetje cognitieve dissonantie vind ik dat.
overigens zijn er gradaties van "erg" idd. (en is babybjorn al jaren uit de gratie volgens mij). mijn moeder droeg mij er ook mee. met heupdysplasie die nog niet ontdekt was maar dat kon ze ook niet weten. ik.kies ervoor om het niet te doen omdat er betere dingen zijn.
Naast wat ik zelf schreef, dit ook. En echt, probeer woorden aks beter en slechter te vermijden.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die inzichten veranderen elke 10 jaar. Dat zie je bijvoorbeeld ook met fruithapjes/groentehapjes.
Dat gaat ook van 3 naar 6 naar 4 naar 6 naar 9 naar hoeveel maand dan ook.
Wie moeten we daar op vertrouwen? De artsen die misschien wel onder contract staan bij Olvarit?Of volg je je gevoel wbt je kind?
Zijn we niet allemaal groot geworden met liga en sinaasappelsap?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Naast wat ik zelf schreef, dit ook. En echt, probeer woorden aks beter en slechter te vermijden.
nee daar volgde ik ook mijn eigen gevoel bij. maar ik heb me wel ingelezen in argumenten van beide kanten.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die inzichten veranderen elke 10 jaar. Dat zie je bijvoorbeeld ook met fruithapjes/groentehapjes.
Dat gaat ook van 3 naar 6 naar 4 naar 6 naar 9 naar hoeveel maand dan ook.
Wie moeten we daar op vertrouwen? De artsen die misschien wel onder contract staan bij Olvarit?Of volg je je gevoel wbt je kind?
Ieder kind is daarin anders. De mijne kreeg vanaf 4 maand al fruit en groente, maar dat was puur omdat hij het niet redde op melk alleen. Te druk, te bewegelijk. Kan allemaal meespelen.
ik snap dat dus echt niet. sorry. sommige dingen zíjn toch gewoon beter.of slechter? waarom daar omheem draaien? we zeggen toch ook zonder problemen dat niet-roken beter is dan wel roken? waarom.doen alsof er geen objectieve feiten bestaan?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Naast wat ik zelf schreef, dit ook. En echt, probeer woorden aks beter en slechter te vermijden.
Ik lurk wel eens in de topics hier in OUD en merk toch elke keer weer dat er heel erg een ''goed/slecht'' heerst, vooral in het babytopic. En dat jij op een of andere manier élke keer weer de lul bentquote:Op zondag 7 juni 2015 21:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee daar volgde ik ook mijn eigen gevoel bij. maar ik heb me wel ingelezen in argumenten van beide kanten.
m.i. zijn vwb bepaalde zaken nu toch echt wel meer onderzoeken die bv. optie A ondersteunen ipv optie B. dan heb ik het over ergonomisch dragen, lang bv geven (ook al heb ik dat zelf nirt gedaan) dat je kunt zeggen dat het objectief gewoon beter is. geen kwestie van geloven of niet geloven.
dat iedereen dan alsnog een eigen keuze maakt is uiteraard prima.
Ja ik wel! Geprakt he. Met drie maanden! Las het laatst in zo'n boekje over mijn eerste jaar dat mijn moeder had meegenomen.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:54 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zijn we niet allemaal groot geworden met liga en sinaasappelsap?
Ik ook. Maar dan ook nog eens geen BV gehad hè, m'n moeder vertelde me eens dat ze geen uitgezakte tetten wou krijgenquote:Op zondag 7 juni 2015 21:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja ik wel! Geprakt he. Met drie maanden! Las het laatst in zo'n boekje over mijn eerste jaar dat mijn moeder had meegenomen.
Dat ervaar ik totaal niet zoquote:Op zondag 7 juni 2015 21:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik lurk wel eens in de topics hier in OUD en merk toch elke keer weer dat er heel erg een ''goed/slecht'' heerst, vooral in het babytopic. En dat jij op een of andere manier élke keer weer de lul bent![]()
Je kreeg zelfs commentaar toen je M wat meer variatie op brood wou geven. Kom op zeg, hoe maak je iemand onzeker?!
We hebben het wel over een periode van een aantal maanden, maar toch.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:01 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat ervaar ik totaal niet zoIn ieder geval niet dat Kwak elke keer de lul is.
Maar goed, daar gaat dit topic ook niet over.
quote:Op zondag 7 juni 2015 21:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik lurk wel eens in de topics hier in OUD en merk toch elke keer weer dat er heel erg een ''goed/slecht'' heerst, vooral in het babytopic. En dat jij op een of andere manier élke keer weer de lul bent![]()
Je kreeg zelfs commentaar toen je M wat meer variatie op brood wou geven. Kom op zeg, hoe maak je iemand onzeker?!
Dat is forum eigen. En niet alleen in het babytopic.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
+1quote:Op zondag 7 juni 2015 22:01 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat ervaar ik totaal niet zoIn ieder geval niet dat Kwak elke keer de lul is.
Maar goed, daar gaat dit topic ook niet over.
Oh dat is super om te horenquote:Op zondag 7 juni 2015 22:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]dat gevoel heb ik zelf niet zo.
ik ben ook niet (meer) zo onzeker. hij is keurig qua gewicht en groei, ontwikkelt zich goed en eet gezond. ik sta 100% achter de keuzes die ik maak.
ik merk dat ik heb moeten groeien in de flessenwereld en de snellere overgang op vast dan ik van plan was. maar als ik mijn lieve gezonde manneke nu zie smullen van een bruime boterham met avocado of een stukje paprika dan ben ik heel gelukkig
nu dat stomme CB nog opzouten met hun extra afspraken over zijn voeding omdat ík dik ben.
Ik weet niet wat dat is.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef GotC het volgende:
Dit gaat de verkeerde kant op
Oke, nieuwe:
Dunstan babytaal: Yay or nay?
Geen idee wat het isquote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef GotC het volgende:
Oke, nieuwe:
mnoh volgens mij houden we t netjes toch?quote:Op zondag 7 juni 2015 22:03 schreef GotC het volgende:
Oke, nieuwe:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |