abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153333068
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:33 schreef Chanty het volgende:
Babyfoon met beeldscherm. Heel leuk maar ik ken meerdere moeders die hele avonden naar dat scherm zitten te turen ;(
wij hebben gewoon een simpele babyfoon omdat het echt te goed geïsoleerd is in huis. Heel bewust niet gekozen voor een met scherm omdat ik waarschijnlijk dan ook elke minuut zou zitten kijken of alles nog goed gaat.
Wij waren er zo eentje. Verschrikkelijk, waren zo geobsedeerd erdoor dat we er zelf gek van werden. Na een paar weken belande hij in de kast en hebben we nooit een babyfoon meer gebruikt. We hoorden haar sowieso wel goed genoeg.
E.
pi_153333079
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:22 schreef BlueEyes het volgende:
Zo kan ik er ook nog 1 ingooien; de AngelCare voor als je kindje buikslaper is.
Misschien ook inspelen op gevoel, maar mij gaf het rust
Mij geeft het nog steeds rust :@. Kan heel veel loslaten, maar tot ze 2 is blijft 'ie erin. Al is het maar om te horen of ze haar bed uitgaat ;).

We hebben dus een Aerosleep, speciaal nu gekocht voor haar grote bed. Ik vind ze super. Je kan er in ademen (getest) en hij verspreid kots/pies/poep zodat ze niet in een plas ligt en de matras toch schoon blijft. Ook dat is inmiddels getest :X. Ik vind het dus heel fijn.
Home is where the O+ is...
pi_153333118
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:43 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nee, het is niet beledigend of neerbuigend bedoeld. Het is wél mijn mening, en die wordt in dit topic gevraagd. Ik bash niemand - ik geef alleen een visie en die is gekleurd, zoals die van elk van ons.

Overigens doel ik vooral op hetgeen ik nog wel eens op het cb hoor bij ons: "er moet minstens 180 ml in" en dan wordt het, als je een kleine eter hebt, proppen. Ze zijn hier bang voor ondervoede kindjes - ik vind opgerekte maagjes sneu. En nee, dat betekent niet dat elke flesgevoede baby een opgerekte maag heeft. Dat is echt jullie onzekerheid :*.
Weet ik, ik weet ook dat het mijn eigen onzekerheid is.
Ik had zo graag borstvoeding willen geven maar met mijn medicijnen mocht het echt niet. Ze heeft het maar een week gehad.
En wij hadden een kindje dat altijd te weinig dronk, die haalde pas 180 ml bij 1,5 jaar ofzo :')
E.
pi_153333203
Wij hebben ook een aerosleep. Wel pas later gekocht en eigenlijk vooral als matrasbescherming in het gewone bedje en als ademende laag op een plastic matrasje in een campingbedje. Ik zie er geen noodzaak van in maar vind het wel een ideaal ding met spugen en dergelijke. Het matras blijft volledig schoon en droog. We hebben de hoes van haar matras wel eens moeten uitwassen na een spuugbeurt en dan sta je toch best even te kijken.
E.
  zondag 7 juni 2015 @ 19:53:19 #80
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153333283
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:43 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nee, het is niet beledigend of neerbuigend bedoeld. Het is wél mijn mening, en die wordt in dit topic gevraagd. Ik bash niemand - ik geef alleen een visie en die is gekleurd, zoals die van elk van ons.

Overigens doel ik vooral op hetgeen ik nog wel eens op het cb hoor bij ons: "er moet minstens 180 ml in" en dan wordt het, als je een kleine eter hebt, proppen. Ze zijn hier bang voor ondervoede kindjes - ik vind opgerekte maagjes sneu. En nee, dat betekent niet dat elke flesgevoede baby een opgerekte maag heeft. Dat is echt jullie onzekerheid :*.
c'est le ton qui fait la musique. ;) dan kun je nl. m.i. ook gewoon zeggen wat je bedoelt, namelijk "moeders die hun kind te grote flessen" ipv "er flessen inproppen".

maar je hebt gelijk dat met dit soort onderwerpen er vaak projectie plaatsvindt van eigen onzekerheden.
Kwak
pi_153333577
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Mij geeft het nog steeds rust :@. Kan heel veel loslaten, maar tot ze 2 is blijft 'ie erin. Al is het maar om te horen of ze haar bed uitgaat ;).

We hebben dus een Aerosleep, speciaal nu gekocht voor haar grote bed. Ik vind ze super. Je kan er in ademen (getest) en hij verspreid kots/pies/poep zodat ze niet in een plas ligt en de matras toch schoon blijft. Ook dat is inmiddels getest :X. Ik vind het dus heel fijn.
Een Angel Care moet toch op de matras? Werkt de Aerosleep dan nog wel met dat matje er overheen?
  zondag 7 juni 2015 @ 20:04:48 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153333637
'Niet mee eens zijn' vind ik een beetje veroordelend klinken. Iedereen doet het op zijn eigen manier en naar eigen inzicht. Wij maken wel heel bewust bepaalde keuzes. En omdat wij er zo bewust mee bezig zijn heb ik soms moeite om te begrijpen waarom anderen die keuzes anders maken, maar probeer daar wel open in te staan.

Edit: oh, kind in bad en ik tik verder waar ik gebleven was, alleen zijn jullie weer 100 reacties verder inmiddels :')
KuikenGuppy
pi_153333965
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Een Angel Care moet toch op de matras? Werkt de Aerosleep dan nog wel met dat matje er overheen?
Ik heb een NannyCare en die ligt onder het matras, op de bedbodem. Dat gaat dus prima ;).
Home is where the O+ is...
pi_153334715
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:15 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb een NannyCare en die ligt onder het matras, op de bedbodem. Dat gaat dus prima ;).
Ik weet niet hoe die dingen werken :D Voelt dat matje dan van onder het matras of de baby nog ademt? Kan dat met zo'n dik matras? Ik vind het me maar moeilijk voor te stellen.
pi_153335162
Ff kijken:

Babyhapjes, kunnen makkelijk zijn..... Dus voor het gemak, maar liever vers en de combi gepureerd/rapley

Suikerstuff: niet voor het eerste jaar, als dreumes alleen bij bijzondere gelegenheden. Bij peuter word ik iets makkelijker (maargoed, die heeft dan ook flink ondergewicht ;) )

Aerosleep: ik ken iemand die... Dus waarom niet... Bij peuter is hij er nu af.

Babyfoon (met beeld): handig! Maar die van de baby is toevallig kapot, en heb deze nog niet gemist ;)

Dragen: graag, maar wel in een ergonomische drager.

Babycooker: gekregen, maar gebruik tot nu toe alleen de pureerstand :')

Douchen: met baby, supertof! Geniet ervan en niet bang zijn!

Borstvoeding: doen zolang het kan, hier werd het werktechnisch zo lastig dat ik na vier maanden ben gestopt..

Maxicosi wandelen: voor de korte boodschap :)

Ben ik iets vergeten?

*dat zijn mijn ideeën, maar ik respecteer bijna alle andere meningen! (Sorry op de drie maanden sinaasappelsap met Liga na ;) ) *
  zondag 7 juni 2015 @ 20:51:06 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153335234
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

c'est le ton qui fait la musique. ;) dan kun je nl. m.i. ook gewoon zeggen wat je bedoelt, namelijk "moeders die hun kind te grote flessen" ipv "er flessen inproppen".

maar je hebt gelijk dat met dit soort onderwerpen er vaak projectie plaatsvindt van eigen onzekerheden.
Volgens mij is "moeders die flessen er in proppen" toch iets anders dan "alle moeders die flesvoeding geven, proppen het in hun kind".
KuikenGuppy
  zondag 7 juni 2015 @ 20:58:29 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153335501
Ik snap overigens niet zo goed waarom wasbare luiers en babygebaren niet populairder zijn. Zo ideaal!
KuikenGuppy
pi_153335580
Hier wel n aerosleep in t ledikant. Meer omdat we toen in combi met matras n mooie des konden maken en daarbij is t handig om je matras schoon te houden.
pi_153335642
quote:
19s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:58 schreef Burdie het volgende:
Ik snap overigens niet zo goed waarom wasbare luiers en babygebaren niet populairder zijn. Zo ideaal!
Wasbare luiers staan bij mij op de laatste plek wbt ''ideaal'' :D
Mag ik vragen wat jij er zo handig aan vindt?
  zondag 7 juni 2015 @ 21:04:16 #90
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153335683
quote:
Had wel graag babygebaren gedaan! Maar was voor m'n gevoel te weinig thuis om het consequent te oefenen :{

Wasbare luiers..gewoon geen interesse in :P Wel leuke printjes!
  zondag 7 juni 2015 @ 21:04:24 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153335689
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:02 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wasbare luiers staan bij mij op de laatste plek wbt ''ideaal'' :D
Mag ik vragen wat jij er zo handig aan vindt?
Het scheelt luiers kopen en stinkende vuilniszakken aan de weg zetten. En het staat gezellig aan de waslijn :D.
KuikenGuppy
pi_153335730
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het scheelt luiers kopen en stinkende vuilniszakken aan de weg zetten. En het staat gezellig aan de waslijn :D.
Ja maar, moet je dan na elk plasje zo'n hele luier uitwassen? Hoe werkt zoiets :P
  zondag 7 juni 2015 @ 21:06:22 #93
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153335755
quote:
Ik haat wassen. Loop standaard achter dus slecht plan hier :P

Babygebaren wil ik eens induiken. Maar eens googlen al ben ik vast te laat met mijn bijna dreumes (wat klinkt dat eng :X)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153335773
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die dingen werken :D Voelt dat matje dan van onder het matras of de baby nog ademt? Kan dat met zo'n dik matras? Ik vind het me maar moeilijk voor te stellen.
Als ik vergeet 'm uit te zetten voor ik mijn zoontje er af haal gaat 'ie lawaaien na een minuut omdat er geen beweging meer wordt gedetecteerd.
Ademhaling kan je ook op geluidticjes mee laten gaan en je kan 'm op verschillende standen qua gevoelig instellen.
  zondag 7 juni 2015 @ 21:11:36 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153335975
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:48 schreef Loj het volgende:

Ben ik iets vergeten?

De oorbellen
  zondag 7 juni 2015 @ 21:11:49 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153335988
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar, moet je dan na elk plasje zo'n hele luier uitwassen? Hoe werkt zoiets :P
Je verschoont gemiddeld iets vaker dan met wegwerp, maar niet voor elk plasje. Het is verder bijna hetzelfde, alleen in plaats van dat je een luier weggooit, gooi je 'm na het verschonen in een waszak. En elke paar dagen gooi je die waszak in de was.
Ontlasting wordt btw opgevangen in een inlegvelletje die je door het toilet spoelt, dus die ben je meteen kwijt.
Kuiken krijgt overigens van wegwerpluiers na een paar dagen last van vrij heftige luieruitslag en met wasbaar niet. Voor ons speelt dat ook mee als voordeel.
KuikenGuppy
pi_153336015
Oh zo'n babyfoon met beeldscherm vind ik dus wel een uitkomst. Ik kan zien wanneer ik er heenmoet en ook wanneer niet :+... maar ik doe hem snachts dan ook uit :') want dan ben ik maar 1 kamer verder en hoor ik hem wel. Maar uberhaupt ben ik niet van het type 'omg doettie het nog?? :o', dat scheelt wel. Ik heb het wel serieus overwogen overigens toen ik zwanger was, of zo'n beeldscherm wel zo handig was. Geen spijt van gehad!
pi_153336017
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

De oorbellen
Uiteraard. Anders mogen ze niet meedoen met toddlers & tiara's :D
  zondag 7 juni 2015 @ 21:13:54 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153336081
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik haat wassen. Loop standaard achter dus slecht plan hier :P

Babygebaren wil ik eens induiken. Maar eens googlen al ben ik vast te laat met mijn bijna dreumes (wat klinkt dat eng :X)
Nee hoor, het is nog tot 3 jaar nuttig voor de taalontwikkeling en daarna gewoon leuk. Hoeft ook niet veel tijd of moeite te kosten, gewoon bijv. wat Lotte & Max dvd's aanschaffen en hij (en jij) leert het spelenderwijs.
KuikenGuppy
pi_153336109
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je verschoont gemiddeld iets vaker dan met wegwerp, maar niet voor elk plasje. Het is verder bijna hetzelfde, alleen in plaats van dat je een luier weggooit, gooi je 'm na het verschonen in een waszak. En elke paar dagen gooi je die waszak in de was.
Ontlasting wordt btw opgevangen in een inlegvelletje die je door het toilet spoelt, dus die ben je meteen kwijt.
Kuiken krijgt overigens van wegwerpluiers na een paar dagen last van vrij heftige luieruitslag en met wasbaar niet. Voor ons speelt dat ook mee als voordeel.
Jeetje, hoeveel moet je dan wel niet in stock hebben? :o
Het is natuurlijk een investering, het zal nooit zoveel kosten als 2/3 jaar wegwerp.
Maar toch..

Het trekt mij niet in ieder geval ;)

Oh en ik blijf even hangen voor de ''oorbellen'' c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')