BabyBjorn wipstoeltje is volgens mij juist wel weer goed.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:04 schreef Gevalletje het volgende:
Die twijfel heb ik nu met wipstoeltjes.. Voor de geboorte leek get me niet nodig en dacht ergens gelezen te hebben dat het ook de motoriek (van de nek?) tegenhoud ofzo? Nu zie ik dat Q het leuk lijkt te vinden "rechtop" op de bank neergezet te worden, blijft ie heel rustig om zich heen kijken. Natuurlijk kan hij dit nog voor geen meter en begint ie meteen weg te zakken, dus zo'n wipstoeltje leek me wel wat. Nou zijn daar uiteraard ook allerlei soorten in.. Zag zelfs BabyBjorn wipstoeltjes die ik dan gelijk niet vertrouw (en niet mooi vind ook). Ze zijn er ook die in verschillende standen kunnen, plat of een stuk rechterop, lijkt me beter. Maar of dat zo is en of het nou wel of niet goed is, geen idee
Tja maar zo'n strik zou ik alleen omdoen als ik de baby ging showen ergens. Dus voor op de foto of als ik ergens op visite zou gaan bijvoorbeeld. Niet als Gup zou liggen slapen of gewoon zo thuis in de box. Automatisch alleen dus als je zicht op je kind hebt.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:04 schreef Skittles het volgende:
Mijn kraam waarschuwde wel voor paaseistrikken. Kunnen afzakken en vooral met zo'n lelijke grote bloem voor de mond is het moeilijk ademhalen.
Het bepalen van een 'juiste' leeftijd voor het eten van dit soort zaken (dan wel met mate, maar wat is dat dan precies??) is ook best arbitrair in mijn ogen. Wat maakt dat het vanaf twee jaar wel kan, en niet vanaf bijvoorbeeld vier jaar?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:21 schreef Poesopstokje het volgende:
De mijne kreeg pas vanaf 2 jaar af en toe een paar patatjes met een groentekroket bijvoorbeeld. Of een stukje pizza.
Het was meer om het verschil tussen baby/dreumes en peuter uit te leggen.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:45 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het bepalen van een 'juiste' leeftijd voor het eten van dit soort zaken (dan wel met mate, maar wat is dat dan precies??) is ook best arbitrair in mijn ogen. Wat maakt dat het vanaf twee jaar wel kan, en niet vanaf bijvoorbeeld vier jaar?
Die van mij is nu net een jaar maar krijgt al een tijdje pizzakorsten bijvoorbeeld. Als wij pizza eten, krijgt zij gewoon eigen eten(potje, prakje dat we zelf gekookt hebben) en als ze dat opheeft krijgt ze n korst.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het was meer om het verschil tussen baby/dreumes en peuter uit te leggen.
Vanaf 2 jaar vind ik het oké om met de pot mee te eten.
Ik had nóg duidelijker moeten zijnquote:Op zondag 7 juni 2015 12:58 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Die van mij is nu net een jaar maar krijgt al een tijdje pizzakorsten bijvoorbeeld. Als wij pizza eten, krijgt zij gewoon eigen eten(potje, prakje dat we zelf gekookt hebben) en als ze dat opheeft krijgt ze n korst.
Knijpfruit krijgt ze ook regelmatig, patatjes tzelfde als pizza. Brood eet ze al n half jaar en ze eet vaker met de pot mee dan dat ze n potje krijgt. Wel zorgen we dan dat ze zoutloos eten krijgt.
Daarnaast krijgt ze ook nagenoeg elke dag vers fruit.
Maar OT,
Wij hebben een paar draagdoeken(ja ik draag dr soms ook) maar ik zou nooit zon babybjorn geval gebruiken. Elke keer als ik iemand zie lopen dan vraag ik me af waarom iemand dat doet. T ziet dr niet comfortabel uit.
Ik doelde op de fastfood pot.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vanaf 2 jaar met de pot mee eten? Dat deed zoon met 1 jaar ook al wel
Goede vragen, daar wil ik het antwoord ook wel op weten.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wat is handig om bij de aanschaf van een wipstoeltje op te letten? Ze zijn er namelijk van 20 tot 200 euro, dus ik neem aan dat daar ook verschil in zit qua 'goedheid'? En is dit pas vanaf een bepaalde leeftijd?
De vraag was dan ook ''.... waar jij het niet mee eens bent.''quote:
Doe ik ook niet. Ik geef alleen aan dat dat best moet kunnen in mijn ogen.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De vraag was dan ook ''.... waar jij het niet mee eens bent.''
Niet allemaal in de verdediging schieten zeg.
Ik heb liever dat m'n kind gezond en gevarieerd eet dan in een ergonomische wipstoel zit.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:12 schreef LuDann het volgende:
Ehm, misschien is het handig om wel even te onderbouwen waarom je het ergens niet mee eens bent. Een paaseistrik vinden veel mensen niet mooi, oke, dat kan. Maar dat betekent dus niet dat het 'slecht' is voor je baby, het is een kwestie van smaak.
En een discussie over de juiste leeftijd om bepaalde dingen te eten is misschien ook niet helemaal op zijn plek hier.
Jup, en dan vooral bij een (zo goed als)kale baby zo'n strik...geen porem vind ikquote:Op zondag 7 juni 2015 13:21 schreef kazy het volgende:
..paaseistrik?Is dat zo'n haarband voor babymeisjes? Die vind ik vreselijk, maar dat is meer smaakgebonden.
Hetzelfde geldt voor een speen. Mij wordt van diverse kanten een speen in eerste instantie (eerste weken) afgeraden i.c.m. borstvoeding, dus dat ga ik dan ook zo proberen. (Overigens heb ik er al eentje gekregen.) Ik merk wel dat deze opvattingen in onze families in ieder geval niet als mainstream worden ervaren, maar goed. Indien nodig, zijn de winkels dichtbij en is een wipstoel/kinderstoel/etc. zo aangeschaft.
Voor eventjes, met boodschappen doen als ze bv slapen in de mc kan het dus wel hequote:
Wij doen ook wel eens wandelen met Sjaak in mc op het onderstel. Om het dus even te nuanceren: als Sjaak een prutdag heeft qua reflux kan hij niet op zijn rug liggen, want pijn en oncomfortabel. De mc zit hij wat meer in en dan kan hij wel mee naar buiten.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:20 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Voor eventjes, met boodschappen doen als ze bv slapen in de mc kan het dus wel he!
Ik bedoel de hele wandelingen met kind in de mc. Ik ken zelfs mensen die de hele dag de newborn in de mc op het kinderwagenonderstel hadden toen ze naar de dierentuin gingen.
Herkenbaar van de reflux. Jullie hadden geen drager toch?quote:Op zondag 7 juni 2015 16:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij doen ook wel eens wandelen met Sjaak in mc op het onderstel. Om het dus even te nuanceren: als Sjaak een prutdag heeft qua reflux kan hij niet op zijn rug liggen, want pijn en oncomfortabel. De mc zit hij wat meer in en dan kan hij wel mee naar buiten.
Maar een hele dag in de dierentuin is ook een grote
Ik heb twee draagdoeken, maar vaak gebeurt het dat ik die helemaal knoop en Sjaak erin hijs, dat hij dan mij en de doek helemaal onder spuugt. Dus na 10x heb ik dat een beetje opgegeven. Ik probeer ze nu te verkopen om een drager te kopen.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:06 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Herkenbaar van de reflux. Jullie hadden geen drager toch?
Is wel een aanrader. Kunnen ze lekker omhoog zitten.
Ik heb evt wel een hoptye die je tegen verzendkosten mag lenen als je t wil proberen? Is denk ik wel pas va maat 62 comfortabel. Geef dan maar een gil!
Je weet dat zo'n stoeltje niet goed is voor de motorische ontwikkeling en je doet het toch?quote:Op zondag 7 juni 2015 12:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
maar ik zet mn kind ook in een loopstoeltje dus of je nou naar mij moet luisteren....
+1quote:Op zondag 7 juni 2015 14:53 schreef Cwen het volgende:
Onergonomische dragers. Niet goed voor de rug van de moeder/ vader én niet goed voor de heupjes van de baby. Die M-positie is echt heel belangrijk - dus leren knopen of je drager goed afstellen is dat ook.
Ik ben het met PoS eens dat een baby/dreumes heel andere dingen zou moeten eten dan een peuter/kleuter etc. Maar goed, ik ben ook een fervente voorstander van borstvoeding geven en je kindje laten bepalen hoeveel het binnenkrijgt in plaats van er flessen in proppen.
Wipstoeltjes is een kwestie van recensies zoeken. Babybjörn is idd prima, alleen de drager niet.
Die hang- en loopdingen vind ik ook niets. Een baby is een baby en ontwikkelt zich vanzelf, op eigen tempo. Dat hoeft niet versneld, imho. Plus dat net als bij onergonomisch dragen, te vroeg staan/lopen/ zitten een te grote belasting is voor rug en heupen.
En hierop aansluitend: babyhapjes. Het is vies, zoet en het stinkt. Lekker laten Rapleyen, omdat ook dat weer meegaat in de ontwikkeling van de baby zelf.
/eindegeitenwollensokkenrant
Het slaat vast nergens op maar deze zin vind ik nogal beledigend en neerbuigend overkomen. En ja, dat komt vast een beetje omdat ik liever bv had gegeven ipv fv en dat nog steeds gevoelig ligt.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:53 schreef Cwen het volgende:
Ik ben het met PoS eens dat een baby/dreumes heel andere dingen zou moeten eten dan een peuter/kleuter etc. Maar goed, ik ben ook een fervente voorstander van borstvoeding geven en je kindje laten bepalen hoeveel het binnenkrijgt in plaats van er flessen in proppen.
Nee hoor ik ben het helemaal met je eens, mijn kind heeft ook alleen maar fles gehad en kan prima aangeven dat ze vol zit...quote:Op zondag 7 juni 2015 16:53 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Het slaat vast nergens op maar deze zin vind ik nogal beledigend en neerbuigend overkomen. En ja, dat komt vast een beetje omdat ik liever bv had gegeven ipv fv en dat nog steeds gevoelig ligt.
Ook moeders die er flessen 'inproppen' voeden soms op verzoek en mijn flesgevoede baby was/is goed in staat aan te geven wanneer ze vol zit of meer wil.
Ik vind borstvoeding een pre hoor, absoluut. Maar zoals jij het beschrijft vind ik het tja.. Niet fijn klinken.
Ja maar lieverd, vandaag in een ander topic wil jij zelf het liefst nog mensen aanspreken op het gebruik van een bb. Dat is dan toch tegenstrijdig?quote:Op zondag 7 juni 2015 17:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben het helemaal met je eens, mijn kind heeft ook alleen maar fles gehad en kan prima aangeven dat ze vol zit...
Echt dit wordt weer zo'n (ver) oordeel topic over andere keuzes en moeders die het anders doen.
Ja ik laat saar in een stoeltje zitten moonah, en ik heb erover gelezen en over nagedacht, en besloten dat die 30 minuten per dag en niet eens dagelijks mijn kind echt niet motorisch zullen schaden, en tnt is daar ook geen enkel bewijs voor.
Prima dat er door heel veel mensen anders over gedacht wordt maar laat dat veroordelende gedoe gewoon eens lekker achterwege...
Ik heb deze:https://draagdoek.nl/winkel/aquasling/quote:Op zondag 7 juni 2015 18:22 schreef silliegirl het volgende:
Ik als, aanstaand moeder, zie door de bomen inmiddels op sommige punten het bos niet meer en eerlijk gezegd helpt FOK soms absoluut niet.
Draagdoeken, borstvoeding, rapley.. Voor alles geldt dat je een keuze maakt die bij jou en jouw kindje past toch?
Ik denk dat ik straks genoeg keuzes moet maken, maar de keuzes die ik maak zijn aan mij en zullen echt niet overal in de smaak vallen.
Over dragen; die aqua-doek lijkt me wel vet handig voor in de douche. Iemand een tip waar die verkrijgbaar zijn?
+1quote:Op zondag 7 juni 2015 16:53 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Het slaat vast nergens op maar deze zin vind ik nogal beledigend en neerbuigend overkomen. En ja, dat komt vast een beetje omdat ik liever bv had gegeven ipv fv en dat nog steeds gevoelig ligt.
Ook moeders die er flessen 'inproppen' voeden soms op verzoek en mijn flesgevoede baby was/is goed in staat aan te geven wanneer ze vol zit of meer wil.
Ik vind borstvoeding een pre hoor, absoluut. Maar zoals jij het beschrijft vind ik het tja.. Niet fijn klinken.
Iedereen heeft over alles wat waarom en wanneer je iets doet een mening vanaf het moment dat je zwanger bent. Waarom?quote:Op zondag 7 juni 2015 18:22 schreef silliegirl het volgende:
Ik als, aanstaand moeder, zie door de bomen inmiddels op sommige punten het bos niet meer en eerlijk gezegd helpt FOK soms absoluut niet.
Draagdoeken, borstvoeding, rapley.. Voor alles geldt dat je een keuze maakt die bij jou en jouw kindje past toch?
Ik denk dat ik straks genoeg keuzes moet maken, maar de keuzes die ik maak zijn aan mij en zullen echt niet overal in de smaak vallen.
Over dragen; die aqua-doek lijkt me wel vet handig voor in de douche. Iemand een tip waar die verkrijgbaar zijn?
Inclusief stukje matras op de tube houden en dan 'waaaauw kijk het balletje gaat nog steeds naar bovenquote:Op zondag 7 juni 2015 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, iedereen weet onderhand wel dat ik dus jarenlang een weekendbaantje heb gehad in zo'n babyparadijs, dus ik geloof sowieso geen enkel verkooppraatje meer wat dat betreft. I know the drill
ik was nogal tegendraads, ik zei altijd: je moet gewoon deze goeiekope nemen want die is net zo goed.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Inclusief stukje matras op de tube houden en dan 'waaaauw kijk het balletje gaat nog steeds naar boven' ?
ja net zoiets als soupmakers. Staafmixer+pannetje ftw.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, ik vind zo'n babycooker zó overrated!![]()
Mag ik aan de gebruikers vragen wat daar nou de meerwaarde van is?
Wat is er beter aan dan gewoon ''normaal'' koken en prakken/pureren?
-Edit- het is geen product waar ik tegen ben, maar ik zie er de meerwaarde niet van in.
Oh ik ben eens door de shit gehaald hier omdat ik met baby fietste in doekquote:Op zondag 7 juni 2015 19:32 schreef Stormqueen het volgende:
Baby-mee-beugel om een maxi cosi achterop een fiets mee te nemen. Dat vind ik ook niks. Je hebt totaal geen zicht op je kwetsbare newborn.
Als je dan toch je kindje op de fiets mee moet nemen, koop een bakfiets!
Overigens vind ik fietsen met baby-in-drager niet eng, dat doe ik dus ook gerust, maar daar zijn de meningen over verdeeld
Ja ik! Ideaal om sausjes enzo mee te maken, heb nog niks gevonden dat zo glad pureertquote:Op zondag 7 juni 2015 19:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, ik vind zo'n babycooker zó overrated!![]()
Mag ik aan de gebruikers vragen wat daar nou de meerwaarde van is?
Wat is er beter aan dan gewoon ''normaal'' koken en prakken/pureren?
-Edit- het is geen product waar ik tegen ben, maar ik zie er de meerwaarde niet van in.
Ik vind het zo sneu geld hè..quote:Op zondag 7 juni 2015 19:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja ik! Ideaal om sausjes enzo mee te maken, heb nog niks gevonden dat zo glad pureert
Verder ook paar keer gebruikt voor mini, maar hij at al snel mee met de pot en wij pasten ons eten ook een tikje aan.
Ach, het leek me ideaal. Gelukkig dacht iemand op MP hetzelfdequote:Op zondag 7 juni 2015 19:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik vind het zo sneu geld hè..Je gebruikt het hoogstens een maand of 2, daarna kan baby al mee-eten met de pot..
Ik heb hem in ieder geval niet gemist.
Hier ook geen aerosleep of camerababyfoon. Wel een gewone, die is werkelijk onmisbaar. Ik ben nu met de tweede bezig
Ik hoor m'n kind anders écht nietquote:Op zondag 7 juni 2015 19:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Ach, het leek me ideaal. Gelukkig dacht iemand op MP hetzelfde.
Ik heb geen babyfoon. Niet gemist ook. Woon weliswaar in een appartement, maar ken meerdere mensen die een babyfoon hebben en ook in een appartement wonen.
Nee, het is niet beledigend of neerbuigend bedoeld. Het is wél mijn mening, en die wordt in dit topic gevraagd. Ik bash niemand - ik geef alleen een visie en die is gekleurd, zoals die van elk van ons.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:53 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Wij waren er zo eentje. Verschrikkelijk, waren zo geobsedeerd erdoor dat we er zelf gek van werden. Na een paar weken belande hij in de kast en hebben we nooit een babyfoon meer gebruikt. We hoorden haar sowieso wel goed genoeg.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:33 schreef Chanty het volgende:
Babyfoon met beeldscherm. Heel leuk maar ik ken meerdere moeders die hele avonden naar dat scherm zitten te turen![]()
wij hebben gewoon een simpele babyfoon omdat het echt te goed geïsoleerd is in huis. Heel bewust niet gekozen voor een met scherm omdat ik waarschijnlijk dan ook elke minuut zou zitten kijken of alles nog goed gaat.
Mij geeft het nog steeds rustquote:Op zondag 7 juni 2015 19:22 schreef BlueEyes het volgende:
Zo kan ik er ook nog 1 ingooien; de AngelCare voor als je kindje buikslaper is.
Misschien ook inspelen op gevoel, maar mij gaf het rust
Weet ik, ik weet ook dat het mijn eigen onzekerheid is.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:43 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, het is niet beledigend of neerbuigend bedoeld. Het is wél mijn mening, en die wordt in dit topic gevraagd. Ik bash niemand - ik geef alleen een visie en die is gekleurd, zoals die van elk van ons.
Overigens doel ik vooral op hetgeen ik nog wel eens op het cb hoor bij ons: "er moet minstens 180 ml in" en dan wordt het, als je een kleine eter hebt, proppen. Ze zijn hier bang voor ondervoede kindjes - ik vind opgerekte maagjes sneu. En nee, dat betekent niet dat elke flesgevoede baby een opgerekte maag heeft. Dat is echt jullie onzekerheid.
c'est le ton qui fait la musique.quote:Op zondag 7 juni 2015 19:43 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, het is niet beledigend of neerbuigend bedoeld. Het is wél mijn mening, en die wordt in dit topic gevraagd. Ik bash niemand - ik geef alleen een visie en die is gekleurd, zoals die van elk van ons.
Overigens doel ik vooral op hetgeen ik nog wel eens op het cb hoor bij ons: "er moet minstens 180 ml in" en dan wordt het, als je een kleine eter hebt, proppen. Ze zijn hier bang voor ondervoede kindjes - ik vind opgerekte maagjes sneu. En nee, dat betekent niet dat elke flesgevoede baby een opgerekte maag heeft. Dat is echt jullie onzekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |