abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153376883
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Shoot me :+ :s)
Ik ga dat dus wel doen. Maar ik combineer het met een gezellige bbq en had zin om de hele bende weer eens bijeen te brengen.
Ik heb t ook gedaan. :D Was tof. O+
Met twee jaar weer trouwens, was weer erg tof. En drie...en bij vier dacht ik het klein te houden toen toen lukte dat nieteens. _O-
Professioneel gifmenger.
pi_153377040
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:05 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :)

Ontopic!

Ik ben het niet eens met: Alles* voor mijn baby moet nieuw zijn want ik wil voor mijn kind alleen het beste :+

* meubels/kleertjes younameit

Ik verbaas me er echt over dat mensen duizenden euro's uitgeven aan complete inrichtingen voor de babykamer :X
Omdat ik het leuk vond, het geld had, niet van marktplaats hou en ook graag iets heb wat ik echt mooi vindt.
Na 5 jaar ben ik nog steeds blij met mijn keuze van toen.

Kleren had ik dan wel wat tweedehands, maar trok ik uiteindelijk minder snel aan.
pi_153377326
Meubels (ledikant, commode en kledingkast) heb ik gekregen van mijn nicht. Anders had ik,het bij Babydump gekocht

Feestje voor de eerste verjaardag ook gedaan. Wel met begin en eindtijd. En ook, omdat mijn kind dol op aandacht is. O+
pi_153377453
quote:

[..]

Ontopic!

Ik ben het niet eens met: Alles* voor mijn baby moet nieuw zijn want ik wil voor mijn kind alleen het beste :+

Ik verbaas me er echt over dat mensen duizenden euro's uitgeven aan complete inrichtingen voor de babykamer :X
:@ schuldig!
Wij hebben niets tweedehands gekocht. En we zijn zelfs van plan voor een tweede kind ook merendeel nieuw te kopen. Nu willen we pas over een paar jaar een tweede hoor, als we er snel nog eentje wilden dan hadden we dat niet gedaan.
Kleren koop ik soms tweedehands maar dan alleen van mensen die ik 'ken' van hier. Maar merendeel is ook gewoon nieuw.
E.
pi_153377766
Tweedehands O+

Mijn complete babyuitzet heeft nog geen ¤750,- gekost denk ik, ben ik toch wel een beetje trots op.
(Principekwestie btw)
pi_153377823
Ik vind potjes altijd lijken als meer werk. Als ik voor ons kook, eet mijn kind daar gewoon van mee. Voor onderweg lijkt het me wel handig (maar wij kwamen nooit ergens, dus het was nooit nodig :') ) Mijn man denkt overigens wel dat potjes de Bron van al het Kwaad zijn, dus ik denk dat ik het niet met goed fatsoen had kunnen geven hier. Niet zonder een relatiecrisis te riskeren iig.

Ik laat mijn jonge kind overigens liever een bordje patat eten dan een wereldgerecht, waar denk je dat meer toevoegingen in zitten ;)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:11:45 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153377844
quote:

[..]

Ontopic!

Het ergste is nog dat dat uit wordt gegeven voor 3, DRIE meubeltjes. Je geeft 1300 euro uit aan een kamertje dat er in de Babypark, of hoe heet die refozaak, zo mooi uit ziet met het perfecte behangetje erachter, knuffeltjes her en der, mooie haakjes en mandjes, dekentje. En in feite betaal je dus dat exorbitante bedrag voor een bedje, een commode en een kledingkastje. Dat is waar ik me het meest over verbaasde in die winkels :o
pi_153377870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Tweedehands O+

Mijn complete babyuitzet heeft nog geen ¤750,- gekost denk ik, ben ik toch wel een beetje trots op.
(Principekwestie btw)
+1

Lang leve Marktplaats en kringloopwinkels zeg... Wij hebben bijna alles tweedehands en daardoor vind ik het leuk om af en toe nieuwe kleertjes te kopen. Die krijgt Sjaak dan het vaakst aan. Maar verder alles tweedehands :)
pi_153377879
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat dat uit wordt gegeven voor 3, DRIE meubeltjes. Je geeft 1300 euro uit aan een kamertje dat er in de Babypark, of hoe heet die refozaak, zo mooi uit ziet met het perfecte behangetje erachter, knuffeltjes her en der, mooie haakjes en mandjes, dekentje. En in feite betaal je dus dat exorbitante bedrag voor een bedje, een commode en een kledingkastje. Dat is waar ik me het meest over verbaasde in die winkels :o
Ze zouden er op zn minst een baby bij kunnen doen voor dat geld.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:13:35 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153377892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:10 schreef L-E het volgende:
Ik vind potjes altijd lijken als meer werk. Als ik voor ons kook, eet mijn kind daar gewoon van mee. Voor onderweg lijkt het me wel handig (maar wij kwamen nooit ergens, dus het was nooit nodig :') ) Mijn man denkt overigens wel dat potjes de Bron van al het Kwaad zijn, dus ik denk dat ik het niet met goed fatsoen had kunnen geven hier. Niet zonder een relatiecrisis te riskeren iig.

Ik laat mijn jonge kind overigens liever een bordje patat eten dan een wereldgerecht, waar denk je dat meer toevoegingen in zitten ;)
Ik snap die angst voor een paar frietjes ( het is friet :+ ) ook nooit zo. Het is aardappel gebakken in olie en dat lijkt dan voor sommigen het slechtst denkbare om aan je kind te geven :?
pi_153377896
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:10 schreef L-E het volgende:
Ik laat mijn jonge kind overigens liever een bordje patat eten dan een wereldgerecht, waar denk je dat meer toevoegingen in zitten
Om die reden noemde ik dat inderdaad. Wel anti potje en pro zelf maken en rapley zijn, maar wel vanaf 1 jaar lekker wereldgerechten met de pot mee eten.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:14:26 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153377919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze zouden er op zn minst een baby bij kunnen doen voor dat geld.
Voor dat geld zelfs een met een paaseistrik :{w
pi_153377933
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik snap die angst voor een paar frietjes ( het is friet :+ ) ook nooit zo. Het is aardappel gebakken in olie en dat lijkt dan voor sommigen het slechtst denkbare om aan je kind te geven :?
Hier, in the real world, is het patat, kusjekroel.
pi_153377944
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:12 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

+1

Lang leve Marktplaats en kringloopwinkels zeg... Wij hebben bijna alles tweedehands en daardoor vind ik het leuk om af en toe nieuwe kleertjes te kopen. Die krijgt Sjaak dan het vaakst aan. Maar verder alles tweedehands :)
Ik koop dan ook liever 3 merkshirtjes tweedehands dan 1 shirtje uit de winkel :Y
Het doet me ook meer ''pijn'' als een nieuw shirt stuk gaat dan eentje die tweedehands is :D
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:16:14 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153377969
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:14 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier, in the real world, is het patat, kusjekroel.
Sorry maar hier zegt echt elke ezel, koe en os "friet".
pi_153377985
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het is toch écht patat.
pi_153378028
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Werkelijk elk topic verzandt in deze discussie he, LEEF EN LAAT LEVEN WOMAN! :{w
pi_153378030
Hier praten de koeien en ezels niet zo duidelijk. Dus geen idee of ze patat of friet zeggen :P
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:19:08 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_153378037
Ja, laten we die discussie hier ook gaan voeren :+
disclaimer
pi_153378076
Hier in het oost'n zeggen ze patat. Maar ik zeg dat ik frietjes wil eten en bestel dan patat. Ha, ik ben voor niemand!

Eva eet soms wel frietjes dus. En wij eten sowieso bijna nooit uit pakjes. Zelf maken, veel beter 8-)
E.
pi_153378088
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, laten we die discussie hier ook gaan voeren :+
Sorry :*
E.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:24:54 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153378180
On topic dan. Ik ga weer verder met mijn tweedehands en volgens velen onnodige maar door mijzelf geliefde babycook, om zelf gestoomde hapjes te maken voor mijn Rapley en hapjes afwisselende baby die het waarschijnlijk toch niet eet, maar het staat zo gezellig in de diepvries.

live from schubbykuttyvayne

Oh mijn foto doet het niet en ik snap niet waarom :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Spees_Eend op 09-06-2015 12:27:37 (Fotofail) ]
pi_153378213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:59 schreef Burdie het volgende:
Voor elke dag snap ik het ook niet zo, je kookt toch voor jezelf ook graag lekker eten met verse ingrediënten ipv elke dag een kant-en-klaar-maaltijd of iets uit blik?
Argumenten als te duur, zelf eten we niet zo gezond, te laat of iets onhandigs of niet geschikt voor baby's, daar kan ik inkomen, maar waarom is een potje geen lekker eten voor een kind? Ik snap dat argument gewoon niet (overigens deden wij t ook zoals jij hoor :))

Als je een biologische variant of zo'n Ella geval zonder toegevoegde dingen geeft, wat is het verschil laten mee eten van je (al dan niet gepureerde) eigen maaltijd-met-verse-ingrediënten?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:26:24 #274
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153378217
Ik heb bijna alles 2dehands of nieuw gekregen van anderen. Zolang het er nog goed uitziet boeit het me niet voor die korte tijd dat ze het gebruikt/aan heeft. En een mooi excuus om soms wat meer geld uit te geven aan onnodige maar hele leuke dingen en wat duurdere kleding die ik erg leuk vind omdat ik toch niet alles zelf hoef te kopen.

Potjes zal ze wel eens krijgen maar over algemeen zelf versgemaakt. (heb ook zo een babycook gekregen) en dan ook af en toe een stukje wat makkelijk vast te houden is.

Babyfoon met camera vind ik ideaal.

Luieremmer heb ik ook, al zou ik die niet missen als ik die niet had.

Een loopstoel/bungeeding vind ik helemaal niets, denk dat dat niet goed voor de heupen is.

En oorbellen krijgt ze ook pas als ze dat zelf zou willen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:33:29 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153378410
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:26 schreef Mineola het volgende:

[..]

Argumenten als te duur, zelf eten we niet zo gezond, te laat of iets onhandigs of niet geschikt voor baby's, daar kan ik inkomen, maar waarom is een potje geen lekker eten voor een kind? Ik snap dat argument gewoon niet (overigens deden wij t ook zoals jij hoor :))

Als je een biologische variant of zo'n Ella geval zonder toegevoegde dingen geeft, wat is het verschil laten mee eten van je (al dan niet gepureerde) eigen maaltijd-met-verse-ingrediënten?
Misschien is het gevoelsmatig, en sommige potjes zijn best lekker, maar ik vind het vergelijkbaar met kant-en-klaar-maaltijden uit de supermarkt. Daar zitten ook best lekkere varianten tussen met prima ingrediënten, maar voor de dagelijkse maaltijd kook ik tien keer liever zelf. Met liefde bereid enzo, dat proef je ook hoor :o :D ;).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')