Is het geen vorm van de Gish Gallop? Zoveel bewijs geven dat niemand redelijkerwijs alles kan weerleggen, en dan je gelijk claimen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:48 schreef Molurus het volgende:
Daar zou eigenlijk een naam voor moeten bestaan... de "jij hebt ongelijk tenzij je dat en dat boek gelezen hebt"-drogreden.
Deze drogreden werd u gebracht door bol.com.
Nog beter is " jij hebt ongelijk gezien iemand een negatieve recensie over dat boek geschreven heeft ".quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:48 schreef Molurus het volgende:
Daar zou eigenlijk een naam voor moeten bestaan... de "jij hebt ongelijk tenzij je dat en dat boek gelezen hebt"-drogreden.
Deze drogreden werd u gebracht door bol.com.
Het ging hier niet om het leveren van bewijs m'n beste. Het ging hier enkel om mijn advies dit boek er eens op na te slaan en het kwaliteitslabel niet door iemand anders te laten bepalen. Indien je dit boek wél zou gelezen hebben en dit maar niks vond, kan ik ten minste de vraag stellen waar je niet mee akkoord ging.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Is het geen vorm van de Gish Gallop? Zoveel bewijs geven dat niemand redelijkerwijs alles kan weerleggen, en dan je gelijk claimen.
Ik vroeg om een bron voor die bewering van hoatzin. Jij komt aanzetten met: "Lees dit boek maar." Je begrijpt toch hopelijk wel dat ik er niet het geld en de tijd voor over heb om een slecht boek te kopen en te lezen in de (waarschijnlijk ijdele) hoop dat er de bewijzen instaan die jij hier ook even had kunnen parafraseren.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Het ging hier niet om het leveren van bewijs m'n beste. Het ging hier enkel om mijn advies dit boek er eens op na te slaan en het kwaliteitslabel niet door iemand anders te laten bepalen. Indien je dit boek wél zou gelezen hebben en dit maar niks vond, kan ik ten minste de vraag stellen waar je niet mee akkoord ging.
In elk geval weet ik nu hoe zwaar je weegt.
Uh... Lees ik daar Twilight-serie? Kijk/lees jij (naar) Twilight? Ik weet het, geheel offtopic, maar ik ben nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron voor die bewering van hoatzin. Jij komt aanzetten met: "Lees dit boek maar." Je begrijpt toch hopelijk wel dat ik er niet het geld en de tijd voor over heb om een slecht boek te kopen en te lezen in de (waarschijnlijk ijdele) hoop dat er de bewijzen instaan die jij hier ook even had kunnen parafraseren.
Als je dat niet begrijpt, raad ik je aan om de hele Twilight-serie te lezen. Dan pas mag je verder praten.
Bedoel je deze recensie ? :quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron voor die bewering van hoatzin. Jij komt aanzetten met: "Lees dit boek maar." Je begrijpt toch hopelijk wel dat ik er niet het geld en de tijd voor over heb om een slecht boek te kopen en te lezen in de (waarschijnlijk ijdele) hoop dat er de bewijzen instaan die jij hier ook even had kunnen parafraseren.
Als je dat niet begrijpt, raad ik je aan om de hele Twilight-serie te lezen. Dan pas mag je verder praten.
Prijs: 24,5 euro of in de bib. ( gratis in België ).quote:Bestond er wel een historische Jezus?
De conclusie die de schrijvers aan de lezers voorleggen is welhaast onontkoombaar. Wellicht zult ook u moeten erkennen – na lezing van dit boek – dat de JEZUS VAN DE EVANGELIËN grotendeels werd ontleend aan reeds lang daarvoor bestaande verhalen.
Lees en overtuig uzelf.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zealots_%28Judea%29quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik heb het vermoeden dat "zeloot" voor meerdere uitleg vatbaar is.
Als je hier nog iets aan toe te voegen hebt ben ik een en al oor.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:50 schreef ATON het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Zealots_%28Judea%29
Beweringen worden natuurlijk niet beter als ze zijn opgeschreven. Iemand die zo veel bezig is met de Bijbel zou dat moeten weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:35 schreef ATON het volgende:
[..]
Het ging hier niet om het leveren van bewijs m'n beste. Het ging hier enkel om mijn advies dit boek er eens op na te slaan en het kwaliteitslabel niet door iemand anders te laten bepalen. Indien je dit boek wél zou gelezen hebben en dit maar niks vond, kan ik ten minste de vraag stellen waar je niet mee akkoord ging.
In elk geval weet ik nu hoe zwaar je weegt.
Nee. Ik bedoel de review waarnaar ik hierboven link.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Bedoel je deze recensie ? :
http://dizzie.nl/boek/de-mysterieuze-jezus-9062719376
[..]
Dat zegt m'n tante ook altijd als ze met de nieuwste 50 Shades of Grey-versie aankomt.quote:Prijs: 24,5 euro of in de bib. ( gratis in België ).
Een slecht boek raad ik niemand aan. Ik koop en lees dit zelf eerst en praat niemand na.
Dat moet je aan Szikha vragenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:51 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je hier nog iets aan toe te voegen hebt ben ik een en al oor.
Maar je kan er op die manier wel kennis van nemen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:52 schreef Molurus het volgende:
Beweringen worden natuurlijk niet beter als ze zijn opgeschreven. Iemand die zo veel bezig is met de Bijbel zou dat moeten weten.
Je moet beter lezen! Ik heb enkel geschreven dat men geen stelling mag nemen over een boek dat je niet gelezen hebt. Beweringen van derden worden daarom ook niet beter of slechter door.quote:Dat jij het argument 'je hebt boek X niet gelezen' blijft gebruiken in discussies getuigt in mijn ogen niet bepaald van enig niveau.
Die argumenten heb ik hier al meermaals gegeven. Wat bronmateriaal erbij kan nooit kwaad.quote:Als die boeken jouw argumenten bevatten kun je die ook gewoon hier verwoorden.
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat moet je aan Szikha vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja , heb me vergist in jaartal. Heb een jetlagquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Mag ik daaruit concluderen dat volgens jou de actieve periode van de zeloten van 6 AD tot 73 AD liep?
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:14 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ja , heb me vergist in jaartal. Heb een jetlag
En iedereen die de wapens opnam tegen het Romeinse rijk noemen de Romeinen zeloten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:25 schreef Szikha het volgende:
Maar uit eindelijk sloeg iedereen op hol. Alles lag in puin. Iedereen pakte de wapens op.
Welke zonden ? De joden kennen dit begrip niet. Wel afdwalen van de juiste Weg. Doordat ze van de ' Juiste Weg ' waren afgedwaald t.t.z. zich niet meer correct aan de Wet hielden door te collaboreren zijn deze opstanden mislukt.quote:Iemand riep tegen hen : "waarom is de tempel verwoest?"
En deze farizeeen zeiden " Door onze zonden"
Oke wist ik nietquote:Op zondag 14 juni 2015 12:04 schreef ATON het volgende:
[..]
En iedereen die de wapens opnam tegen het Romeinse rijk noemen de Romeinen zeloten.
http://www.stilus.nl/oudheid/wdo/CHRISTEN/GEWOON/ZELOTEN.html
uit deze link: " Na de val van Jeruzalem hoort men weinig meer van de z.; ze zijn nog wel voor de dag gekomen in de tweede opstand tegen de Romeinen."
Ah atonquote:Welke zonden ? De joden kennen dit begrip niet. Wel afdwalen van de juiste Weg. Doordat ze van de ' Juiste Weg ' waren afgedwaald t.t.z. zich niet meer correct aan de Wet hielden door te collaboreren zijn deze opstanden mislukt.
Dacht ik wel.quote:
Volgens jou wel, maar lees nog maar alles eens door.quote:Ah aton
Staat in de talmud precies andersom.
Sprak ik dat tegen ?quote:Zoals ik al tig keer heb uitgelegd: er was geen eenheid onder het 'Joodse Volk' al eeuwen waren ze gebukt onder broederlijke oorlogen.
Snap je zelf niet dat dit je reinste onzin is wat je verteld ??quote:En deze farizeeen kwamen bijeen. Hun tempel was verwoest. "Hoe kon dit gebeuren"
Zij beschouwden de vernieting van de tempel als : eigen schuld dikke bult had je maar je tijd aan God moeten besteden en niet vechten!
Oke dan is het onzinquote:Op zondag 14 juni 2015 13:00 schreef ATON het volgende:
[..]
Dacht ik wel.
[..]
Volgens jou wel, maar lees nog maar alles eens door.
[..]
Sprak ik dat tegen ?
[..]
Snap je zelf niet dat dit je reinste onzin is wat je verteld ??
Lees nog maar eens wat ik als reden opgaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |