abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153242338
Originele post over genomen, kijk voor alle informatie in DEEL 1

Hi allemaal,

Ik zit er de laatste tijd aan te denken een nieuwe PC aan te schaffen.
De PC die ik nu heb is zo'n 2,5 jaar oud, doet het nog prima kan ook nog een tijdje mee.
Alleen lijkt het mij gewoon mooi om games op een zeer hoge kwaliteit [ultra] te spelen, dus wist ik meteen in welke hoek ik moest zoeken: Game PC's. Veel op internet gekeken, vooral de website gamepc.nl, maar daar word je in principe gewoon een soort opgelicht qua prijs...

Losse onderdelen kopen, en alles zelf inbouwen is natuurlijk vele male goedkoper (en vaak nog beter ook). Daar zal iedereen het over eens zijn... Dus ik zou graag zelf een PC in elkaar willen zetten, losse onderdelen kopen etc. Alleen ik heb er 0,0% ervaring mee, ik ben dus een ''noob'' :Y
Ik heb al veel op internet gekeken hoe andere mensen het doen, ben ik wel iets wijzer van geworden maar, maar op veel vragen zijn nog steeds geen antwoorden.

Zo vraag ik mij af: Als ik verschillende onderdelen, van verschillende merken koop... Hoe weet ik dan dat deze het zullen doen, zullen ze elkaar niet afstoten bijvoorbeeld? Het zal vast een ''noob'' vraag zijn, maar niet elk merk is compatible met elkaar, lijkt mij?

Ik en een vriend hebben zelf de volgende onderdelen gevonden:
Processor: Intel Core i7-4790K Boxed
Moederbord: MSI Z97-G45 GAMING
Videokaart: MSI GeForce GTX970 GAMING 4G
Behuizingen: NZXT S340 Wit
Geheugen intern: Corsair Vegeance CMZ16GX3M4A1600C9B
Voeding: Cooler Master GM G550M
SSD: Samsung 850 EVO 250GB

En dan zelf nog een WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB Harde schijf gevonden, omdat een vriend van me die al had dus moest voor me zelf nog éénte zoeken... Maakt het uit wat voor een HDD je neemt? Of past 't gewoon altijd?
PC moet dus geschikt zijn om games op ultra te kunnen draaien, bijvoorbeeld games zoals Battlefield 4, GTA 5, etc...

Ik las op andere fora dat iedereen [zelfs beginners] het zelf bouwen van een computer als zeer makkelijk ervaren... Is dit ook echt zo? Want als ik al die dingen zie, dan denk ik toch wel even 8)7. Maar ja, er is mij verteld als je gewoon genoeg weet dat het mij zelfs zou moeten lukken *O*

Ik hoop op reacties... Ik zal nog een hoop vragen hebben.

[i]Alles heeft z'n eerste keer :-)
[/i]
.
pi_153242407
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:33 schreef liedetector het volgende:
cpu fan voor de behuizing? heb je geen casefan aansluitingen dan?
Ik was een beetje onduidelijk denk ik: De twee fans van de behuizing zijn gewoon aangesloten in de poorten SYSFAN 1 en SYSFAN 2, de CPU Koeler is aangesloten op de CPUFAN2 poort, poort 1 zit voor de propeller van de behuizing... Dit kan geen kwaad toch?
.
pi_153242419
nee kan geen kwaad
pi_153242465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:38 schreef liedetector het volgende:
nee kan geen kwaad
Ik zal zo (als de videokaart) erin zit, wel even een foto maken. Misschien vallen er wat dingen je op... Als je trouwens nog iets te binnen schiet wat ook aangesloten zou moeten worden / iets dat ik vergeten ben... Dan hoor ik het graag :Y :Y
.
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:21:52 #5
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_153243554
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:40 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ik zal zo (als de videokaart) erin zit, wel even een foto maken. Misschien vallen er wat dingen je op... Als je trouwens nog iets te binnen schiet wat ook aangesloten zou moeten worden / iets dat ik vergeten ben... Dan hoor ik het graag :Y :Y
Als je iets vergeten bent merk je dat vanzelf omdat iets het niet doet :+ Goed werk trouwens voor een eerste keer hoor!
pi_153243642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 11:38 schreef liedetector het volgende:
nee kan geen kwaad
Oke videocard zit er in, maar wil weer even wat zeker weten...
Bij het aansluiten is een 4 pins en daarnaast een 3 pins vereist.
Vanaf de voeding heb ik dat aangesloten, is beide 3 pins (optioneel 4 pins, zie foto hieronder)

beide zitten aan dezelfde kabel vanaf de voeding en zijn dus 3, optioneel 4 pins.
Moet ik deze gewoon aansluiten, één 4 pins en de ander één 3 pins, dat ik dat 2 polige dingentje laat voor wat het is? (zie foto hieronder)

(mocht je de tekst niet kunnen lezen, links staat: ''Die twee pinnetjes gewoon er bij laten hangen en laten voor wat het is en rechts staat: Deze gewoon gezamenlijk in de 4 pins aansluiting stoppen van de videocard

Ik kreeg bij de videocard ook nog een kabel erbij, lijkt op een samenvoeg kabel: om van een 3 pins een 4 pins aansluiting te maken.
.
pi_153243713
6 en 8 en ja allebei aansluiten
pi_153243947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:24 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Oke videocard zit er in, maar wil weer even wat zeker weten...
Bij het aansluiten is een 4 pins en daarnaast een 3 pins vereist.
Vanaf de voeding heb ik dat aangesloten, is beide 3 pins (optioneel 4 pins, zie foto hieronder)
[ afbeelding ]
beide zitten aan dezelfde kabel vanaf de voeding en zijn dus 3, optioneel 4 pins.
Moet ik deze gewoon aansluiten, één 4 pins en de ander één 3 pins, dat ik dat 2 polige dingentje laat voor wat het is? (zie foto hieronder)
[ afbeelding ]
(mocht je de tekst niet kunnen lezen, links staat: ''Die twee pinnetjes gewoon er bij laten hangen en laten voor wat het is en rechts staat: Deze gewoon gezamenlijk in de 4 pins aansluiting stoppen van de videocard

Ik kreeg bij de videocard ook nog een kabel erbij, lijkt op een samenvoeg kabel: om van een 3 pins een 4 pins aansluiting te maken.
[ afbeelding ]
Die 2x 4 pin is van de cpu denk ik? Of zijn het 6+2 pins allebei?
pi_153244301
Lijkt mij allebei 6+2 dus een als8 aansluiten en andere als 6
pi_153244309
Die '2 polige dingetje' mag je gewoon laten hangen ja. Alleen op de foto zie ik dat je die waarschijnlijk moet gebruiken voor die 8 pins. Je moet dus nog een 6 pins kabel pakken,
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:54:40 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153244374
(Beide topics zijn nu ook als reeks te bewonderen)
So we just called him Fred
pi_153245163
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:38 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Die 2x 4 pin is van de cpu denk ik? Of zijn het 6+2 pins allebei?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:52 schreef liedetector het volgende:
Lijkt mij allebei 6+2 dus een als8 aansluiten en andere als 6
Dat is gewoon één kabel vanaf de voeding door dat gaatje. Aan die voeding ziten één kabel, die opsplits in twee PCI-E aansluitingen, beide 6 pins, alleen zit er dus nog een 2 pins bij, die je ook kan aansluiten.
@DasJonny de CPU aansluiting zit achter de CPU koeler dus die is niet te zien :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:52 schreef Kw4Kje het volgende:
Die '2 polige dingetje' mag je gewoon laten hangen ja. Alleen op de foto zie ik dat je die waarschijnlijk moet gebruiken voor die 8 pins. Je moet dus nog een 6 pins kabel pakken,
Hoe bedoel je dat, ik heb zoals boven beschreven een kabel vanaf de voeding door dat gaatje lopen, en daar nam ik de foto van. Zijn 2 keer een 6 pins kabel, en aan beide PCI-E aansluitingen zit nog een 2 pins aansluiting, die je er naast zou kunnen doen. In mijn geval zou ik dus gewoon één 8 pins moeten aansluiten, en daarnaast een 6 pin, en dan dat extra 2 pins dingentje wat bij die 6 zit gewoon laten hangen voor wat het is... Lijkt mij in ieder geval.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:54 schreef FredvZ het volgende:
Nice! Denk dat mensen die ook voor de eerste keer een PC gaan bouwen hier heel veel informatie uit kunnen halen :D

Edit 13:36: Plaatje bijgevoegd, heb het nu aangesloten en zo ziet het eruit, hopelijk is het goed.

De 2 aansluitingen zijn van één kabel van de voeding afkomstig, heb dat 2 pins dingentje aan de rechterkant laten hangen (heb ook niet echt een keus dus ja moet wel hahah)

[ Bericht 8% gewijzigd door Jefixed op 04-06-2015 13:37:18 ]
.
pi_153245874
Moet goed zijn, staat ie al aan?
pi_153245970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:54 schreef FredvZ het volgende:
Jeuh, ben je weer Mod.
pi_153245977
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:50 schreef n0ir het volgende:
Nog niet haha wou toch ff een bevestiging... Wil liever niet dat ik hem aandoe #BOEM#... Hoop ook niet dat dat gaat gebeuren, maar in principe kan ik nu dus de voeding stekker aansluiten in het stopcontact en aanzetten?
.
pi_153246018
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:55 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Nog niet haha wou toch ff een bevestiging... Wil liever niet dat ik hem aandoe #BOEM#... Hoop ook niet dat dat gaat gebeuren, maar in principe kan ik nu dus de voeding stekker aansluiten in het stopcontact en aanzetten?
Klopt zo, zet maar aan dat ding.
pi_153246030
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gaan we ik doen, ik laat zo weten als m'n huis geëxplodeerd is... Of niet natuurlijk! _O- _O- _O-
.
pi_153246225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:50 schreef n0ir het volgende:
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Maakt het trouwens heel veel uit waar je de HDMI van je beeldscherm in stopt? Heb er 1 op videocard en 1 op moederbord... Zijn toch gewoon aangesloten op elkaar?
.
pi_153246293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:04 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Maakt het trouwens heel veel uit waar je de HDMI van je beeldscherm in stopt? Heb er 1 op videocard en 1 op moederbord... Zijn toch gewoon aangesloten op elkaar?
Op de videokaart, je kunt ook wel de interne Intel video op moederbord gebruiken maar da's meer om film te draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 14:07:20 ]
pi_153246573
Het werkt allemaal prima =). Zit nu in het menu van MSI... Kan allemaal dingen doen, word er nog wat aangeraden door jullie?
.
pi_153246618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:24 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Dat is gewoon één kabel vanaf de voeding door dat gaatje. Aan die voeding ziten één kabel, die opsplits in twee PCI-E aansluitingen, beide 6 pins, alleen zit er dus nog een 2 pins bij, die je ook kan aansluiten.
@DasJonny de CPU aansluiting zit achter de CPU koeler dus die is niet te zien :)
Ah, het leken even 2x4 pins aansluiting op mijn telefoon zoals je het wel eens voor de CPU ziet. Zoals deze
pi_153246653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:16 schreef Jefixed het volgende:
Het werkt allemaal prima =). Zit nu in het menu van MSI... Kan allemaal dingen doen, word er nog wat aangeraden door jullie?
Alles op auto zetten en overal vanaf blijven.
pi_153246655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:18 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Ah, het leken even 2x4 pins aansluiting op mijn telefoon zoals je het wel eens voor de CPU ziet. Zoals deze [ afbeelding ]
Ja klopt, camera is echt heel onduidelijk... Super slecht zelfs, Samsung Galaxy S4 })
.
pi_153246677
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja gewoon niets doen dus haha, ik wil nu even Windows 7 gaan installeren, gewoon de de windows die ik nu gebruik van deze PC :)
.
pi_153246689
quote:

[..]

Mwah, XMP profielen voor het geheugen moet toch wel kunnen.

Zoals hier:
pi_153246728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:20 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

quote:

[..]

Alleen hoe weet ik nu dat alle componenten zijn aangesloten ^^... Of zou ik dat dan al wel gemerkt hebben?
.
pi_153246751
quote:

[..]

Zoals hier: [ afbeelding ]
Ik ga nergens aankomen haha, vind het wel prima zo... Vern...k toch altijd alles, dus ben allang blij dat ie gewoon opstart haha.
.
pi_153246803
quote:

[..]

Zoals hier: [ afbeelding ]
Dat kan maar veel verschil maakt het niet.
pi_153246838
TS moet dan eerst het verhaal in boekje van moederbord goed lezen
pi_153246888
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat kan maar veel verschil maakt het niet.
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
TS moet dan eerst het verhaal in boekje van moederbord goed lezen
Inderdaad, ik ga ook gewoon nergens aanzitten. Systeem is krachtig genoeg. Alleen nu wil ik dus Windows 7 erop zetten, is daar nog een een optie of iets voor in de BIOS, of hoe ga ik dat doen haha...

Voor de mensen die vroegen naar de BIOS versie (in deel #1), het is BIOS 2.5 :)
.
pi_153246982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:28 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, ik ga ook gewoon nergens aanzitten. Systeem is krachtig genoeg. Alleen nu wil ik dus Windows 7 erop zetten, is daar nog een een optie of iets voor in de BIOS, of hoe ga ik dat doen haha...

Voor de mensen die vroegen naar de BIOS versie (in deel #1), het is BIOS 2.5 :)
USB stick met W7 erin en dan boot ie vanzelf daarvan.
pi_153247094
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

USB stick met W7 erin en dan boot ie vanzelf daarvan.
Waarom kan je op de site van microsoft alleen maar lezen over windows10, of windows 8/8.1 downloaden... 8 en 8.1 zijn zwaar dramatisch haha.
.
pi_153247131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:36 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Waarom kan je op de site van microsoft alleen maar lezen over windows10, of windows 8/8.1 downloaden... 8 en 8.1 zijn zwaar dramatisch haha.
Je kunt ze ook bellen.
pi_153247290
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt ze ook bellen.
Dat ga ik even doen dan hahah
.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:49:53 #35
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153247431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:36 schreef Jefixed het volgende:

[..]

:?
Windows 8.1 is echt prima, stuk sneller dan 7, als je een SSD hebt moet je geen 7 meer willen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_153247761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:49 schreef Bart het volgende:

[..]

:?
Windows 8.1 is echt prima, stuk sneller dan 7, als je een SSD hebt moet je geen 7 meer willen.
Daar heb je gelijk in, maar ik kan niet heel goed werken met 8.1, die blokken irriteren me... Heb zojuist Microsoft gebeld, zij hebben me deze link doorgegeven voor het downloaden van Windows 7 op een evt usb stick. Alleen werd mij verteld dat het absoluut niet mogelijk was om de key van mijn huidige PC voor de nieuwe te gebruiken, omdat deze key sogenaamd puur gemaakt zou zijn door de fabrikant voor enkel dit systeem. Ik vind het eerder een beetje als geldklopperij klinken, of zou dit echt zo zijn...?
.
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:11:01 #37
65252 Bart
pi_153248015
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:02 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik kan niet heel goed werken met 8.1, die blokken irriteren me...
Installeer Classic Shell en je Windows 8 ziet er uit als Windows 7.
quote:
Heb zojuist Microsoft gebeld, zij hebben me deze link doorgegeven voor het downloaden van Windows 7 op een evt usb stick. Alleen werd mij verteld dat het absoluut niet mogelijk was om de key van mijn huidige PC voor de nieuwe te gebruiken, omdat deze key sogenaamd puur gemaakt zou zijn door de fabrikant voor enkel dit systeem. Ik vind het eerder een beetje als geldklopperij klinken, of zou dit echt zo zijn...?
Ik weet niet wat voor licentie je nu hebt en wat je wil...
pi_153248143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Installeer Classic Shell en je Windows 8 ziet er uit als Windows 7.

[..]

Ik weet niet wat voor licentie je nu hebt en wat je wil...
Ik wil gewoon het zelfde wat ik nu heb haha, ik hoef niet van die luxe shit te hebben... Vind deze versie prima werken, al sinds de dag dat ik hem kocht... Maar windows 8.1 is sneller dan 7?
.
pi_153248301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:02 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik kan niet heel goed werken met 8.1, die blokken irriteren me... Heb zojuist Microsoft gebeld, zij hebben me deze link doorgegeven voor het downloaden van Windows 7 op een evt usb stick. Alleen werd mij verteld dat het absoluut niet mogelijk was om de key van mijn huidige PC voor de nieuwe te gebruiken, omdat deze key sogenaamd puur gemaakt zou zijn door de fabrikant voor enkel dit systeem. Ik vind het eerder een beetje als geldklopperij klinken, of zou dit echt zo zijn...?
Is inderdaad geldklopperij, maar daar is het dan ook een commercieel bedrijf voor. Een key van een OEM versie werkt niet met een retail versie. Bovendien is een key van een eenmaal geactiveerde OEM versie in de database van Microsoft gekoppeld aan de hardware waarop deze is geïnstalleerd, zodat deze sowieso niet meer opnieuw is te activeren op andere hardware. Je zult dus een geldige retail key moeten kopen of iets anders moeten verzinnen. Er zijn ook verschillende manieren om een Windows installatie te activeren buiten Microsoft om, maar daar mogen op dit forum geen mededelingen over worden gedaan.
pi_153248454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:21 schreef Riparius het volgende:

[..]

Is inderdaad geldklopperij, maar daar is het dan ook een commercieel bedrijf voor. Een key van een OEM versie werkt niet met een retail versie. Bovendien is een key van een eenmaal geactiveerde OEM versie in de database van Microsoft gekoppeld aan de hardware waarop deze is geïnstalleerd, zodat deze sowieso niet meer opnieuw is te activeren op andere hardware. Je zult dus een geldige retail key moeten kopen of iets anders moeten verzinnen. Er zijn ook verschillende manieren om een Windows installatie te activeren buiten Microsoft om, maar daar mogen op dit forum geen mededelingen over worden gedaan.
Jammer inderdaad dat bedrijven zo k*t zijn geworden... Ik hoef het ook niet via een omweg, wil alles gewoon legaal hebben... Dan maar wat geld kwijt, waar ik overigens niet op had gerekend, maar goed... Kan ik gewoon via Microsoft online een code kopen, de install downloaden op een stick en dan installen of werkt dat niet zo?
.
pi_153248465
Installeren via die USB, dan je oem licentiecode invullen en als ie em niet accepteert staat er een telefoonnummer bij om te bellen. Dan aan de lijn vertellen dat je moederbord kapot was gegaan en dat je die moest vervangen. Hopelijk heb je niet bij het vorige gesprek je key doorgegeven dan staat daar nu misschien een aantekening bij.
pi_153248593
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:29 schreef n0ir het volgende:
Installeren via die USB, dan je oem licentiecode invullen en als ie em niet accepteert staat er een telefoonnummer bij om te bellen. Dan aan de lijn vertellen dat je moederbord kapot was gegaan en dat je die moest vervangen. Hopelijk heb je niet bij het vorige gesprek je key doorgegeven dan staat daar nu misschien een aantekening bij.

Nee heb ik niet doorgegeven =)... Waar kan ik mijn OEM key vinden?
.
pi_153248624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:28 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Jammer inderdaad dat bedrijven zo k*t zijn geworden... Ik hoef het ook niet via een omweg, wil alles gewoon legaal hebben... Dan maar wat geld kwijt, waar ik overigens niet op had gerekend, maar goed... Kan ik gewoon via Microsoft online een code kopen, de install downloaden op een stick en dan installen of werkt dat niet zo?
Ja als je een licentie koopt kan je die key invullen na het installeren. Ik heb twee keer een licentie gekocht op culgame.com, lekker goedkoop en hij werkt, al is het niet helemaal legaal. Sowieso heeft het nog weinig nut om een duurdere Windows 8 licentie te kopen want over 2 maanden krijgt iedereen een gratis update naar Windows 10.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:33 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Op een sticker op je oude pc misschien? Ik weet niet wat voor licentie je op je oude pc gebruikte hoor.
pi_153248758
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:34 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ja als je een licentie koopt kan je die key invullen na het installeren. Ik heb twee keer een licentie gekocht op culgame.com, lekker goedkoop en hij werkt, al is het niet helemaal legaal. Sowieso heeft het nog weinig nut om een duurdere Windows 8 licentie te kopen want over 2 maanden krijgt iedereen een gratis update naar Windows 10.

[..]

Op een sticker op je oude pc misschien? Ik weet niet wat voor licentie je op je oude pc gebruikte hoor.

Ah ja gevonden, windows 7 home premium OA. Dus deze downloaden op de USB Stick, en wanneer ie klaar is in de nieuwe PC stoppen, kan ik de usb stick in de nieuwe pc stoppen als BIOS open staat?
.
pi_153248803
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:33 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Op een licentiesticker op de buitenzijde van de kast van je oude computer of laptop. Als die sticker er niet is, of de sticker is onleesbaar geworden, dan kun je je key achterhalen met de Magical Jellybean Keyfinder.
pi_153248935
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:41 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ah ja gevonden, windows 7 home premium OA. Dus deze downloaden op de USB Stick, en wanneer ie klaar is in de nieuwe PC stoppen, kan ik de usb stick in de nieuwe pc stoppen als BIOS open staat?
Je moet eerst een bootable USB stick maken aan de hand van de instructies van Microsoft. Heb je die, dan kun je je nieuwe computer booten vanaf die USB stick door deze eerst op je nieuwe computer aan te sluiten en dan de computer opnieuw op te starten. Direct zodra je de eerste meldingen op je scherm ziet druk je op de F11 toets, dan krijg je het BIOS bootmenu te zien vanwaar je kunt aangeven dat je vanaf een aangesloten USB device (je stick dus) wilt booten.
pi_153248975
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:49 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je moet eerst een bootable USB stick maken aan de hand van de instructies van Microsoft. Heb je die, dan kun je je nieuwe computer booten vanaf die USB stick door deze eerst op je nieuwe computer aan te sluiten en dan de computer opnieuw op te starten. Direct zodra je de eerste meldingen op je scherm ziet druk je op de F11 toets, dan krijg je het BIOS bootmenu te zien vanwaar je kunt aangeven dat je vanaf een aangesloten USB device (je stick dus) wilt booten.
Oke, moet eerst wel ff m'n productkey fixen, dan pas mag ik windows 7 downloaden, dus dat ga ik nu maar even fixen.
.
pi_153248986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:41 schreef Jefixed het volgende:

[..]

je moet dat iso-bestand wel via een tooltje op de USB stick zetten, Microsoft heeft daar gewoon zelf een programma voor, Windows USB media creator ofzo, Google dat effe. Let ook op dat je wel de 64bits versie download en die kan je alleen maar op usb mikken als je huidige systeem ook 64bits is.
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:55:14 #49
65252 Bart
pi_153249066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:15 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ik wil gewoon het zelfde wat ik nu heb haha, ik hoef niet van die luxe shit te hebben... Vind deze versie prima werken, al sinds de dag dat ik hem kocht... Maar windows 8.1 is sneller dan 7?
Stuk sneller ja.
pi_153249127
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:51 schreef n0ir het volgende:

[..]

je moet dat iso-bestand wel via een tooltje op de USB stick zetten, Microsoft heeft daar gewoon zelf een programma voor, Windows USB media creator ofzo, Google dat effe. Let ook op dat je wel de 64bits versie download en die kan je alleen maar op usb mikken als je huidige systeem ook 64bits is.
Het leuke is dat Microsoft op de pagina die de helpdesk aan TS heeft gegeven verwijst naar een Open Source tooltje, terwijl ze zelf zo ongeveer de grootste vijanden van Open Source zijn op deze planeet. Tja ...
pi_153249244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:58 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het leuke is dat Microsoft op de pagina die de helpdesk aan TS heeft gegeven verwijst naar een Open Source tooltje, terwijl ze zelf zo ongeveer de grootste vijanden van Open Source zijn op deze planeet. Tja ...
Net weer een of andere mongool van Microsoft aan de lijn gehad... Bel ik de technische diensts, zegt ie dat ik de technische dienst moet bellen......... pffffffffffffffffff sommige mensen
.
pi_153249417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:04 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Net weer een of andere mongool van Microsoft aan de lijn gehad... Bel ik de technische diensts, zegt ie dat ik de technische dienst moet bellen......... pffffffffffffffffff sommige mensen
Ja, en dan nog iets: Microsoft verwijst op de pagina die je hebt gekregen naar dit tooltje om een bootable USB stick te maken met behulp van een (bootable) .iso, maar als we dan op die pagina lezen dat je .NET Framework 2.0 nodig hebt en je probeert dat te downloaden door te klikken op de opgegeven link, dan kom je op een pagina bij Microsoft die niet meer bestaat. Fijn bedrijf, hè, dat Microsoft?
pi_153249496
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, en dan nog iets: Microsoft verwijst op de pagina die je hebt gekregen naar dit tooltje om een bootable USB stick te maken met behulp van een (bootable) .iso, maar als we dan op die pagina lezen dat je .NET Framework 2.0 nodig hebt en je probeert dat te downloaden door te klikken op de opgegeven link, dan kom je op een pagina bij Microsoft die niet meer bestaat. Fijn bedrijf, hè, dat Microsoft?
Dus hoe ga ik dit nu doen, vind die ... uitleg van MC al klote genoeg eigenlijk met 138529 verschillende programma's.
.
pi_153249543
iso vinden en gewoon de windows bootable tool ff downloaden

deze dus:
https://www.microsoft.com(...)sb-dvd-download-tool
pi_153249620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:16 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Dus hoe ga ik dit nu doen, vind die ... uitleg van MC al klote genoeg eigenlijk met 138529 verschillende programma's.
Als je op je oude computer nu Windows 7 hebt, dan heb je dat .NET Framework 2.0 niet nodig, dat heeft Windows 7 namelijk al aan boord. Maar je hebt sowieso een tooltje nodig om met een (bootable) .iso bestand een bootable USB stick te maken. Dat hoeft niet per se het tooltje te zijn dat Microsoft aangeeft op de pagina waar je Windows 7 kunt downloaden, het mag ook een ander vergelijkbaar tooltje zijn. In ieder geval werkt het niet als je een .iso bestand zomaar op een USB stick kwakt. Waarschijnlijk begrijp je nu ook beter waarom ik zelf nog altijd zweer bij optische drives ...
pi_153249717
Nee je kanidd ook dingen als rufus nemen, maar een DVD gebruik ik nooit meer.... gaan stuk etc, USBtje maak je in10 minuten en daarna gebruik ik de stick weer voor iets anders, grootste voordeel is dat je dan bv al SP1 erin kan bakken
pi_153249720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:21 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je op je oude computer nu Windows 7 hebt, dan heb je dat .NET Framework 2.0 niet nodig, dat heeft Windows 7 namelijk al aan boord. Maar je hebt sowieso een tooltje nodig om met een (bootable) .iso bestand een bootable USB stick te maken. Dat hoeft niet per se het tooltje te zijn dat Microsoft aangeeft op de pagina waar je Windows 7 kunt downloaden, het mag ook een ander vergelijkbaar tooltje zijn. In ieder geval werkt het niet als je een .iso bestand zomaar op een USB stick kwakt. Waarschijnlijk begrijp je nu ook beter waarom ik zelf nog altijd zweer bij optische drives ...
Ik snap het nu wel ja, alleen aan een optische drive zou ik niets aan gehad hebben omdat ik Windows 7 niet op een disc heb. Zat er namelijk al op vanuit fabriek. Heb overigens wel een externe drive mocht het echt nodig zijn... Makkelijkst is gewoon de product key alleen die hele technische service van MC is één grote chaos man, ze verbinden je door met installatie dienst, zakelijke dienst... Te gek voor woorden!
.
pi_153249726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:18 schreef liedetector het volgende:
iso vinden en gewoon de windows bootable tool ff downloaden

deze dus:
https://www.microsoft.com(...)sb-dvd-download-tool
Ja, en dan kom je dus weer uit bij exact datzelfde Open Source tooltje dat niet door Microsoft is ontwikkeld ...
pi_153249766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:24 schreef liedetector het volgende:
Nee je kanidd ook dingen als rufus nemen, maar een DVD gebruik ik nooit meer.... gaan stuk etc, USBtje maak je in10 minuten en daarna gebruik ik de stick weer voor iets anders, grootste voordeel is dat je dan bv al SP1 erin kan bakken
Is dat ook nodig dan?
.
pi_153249809
https://rufus.akeo.ie/ neem je deze....
Voordeel is dat je daarna gewoon 1,5 uur minder updates aan het draaien bent
pi_153249886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:28 schreef liedetector het volgende:
https://rufus.akeo.ie/ neem je deze....
Voordeel is dat je daarna gewoon 1,5 uur minder updates aan het draaien bent
Thanks! Ik ga het even proberen... Maar moet dan altijd nog eerst een activatie code invoeren, maar als het aan Microsoft ligt is mijn oude over een jaar nog niet geldig, dus ik denk maar dat ik een nieuwe ga kopen op de site die n0ir mij gaf, hopelijk is dat wel allemaal goed haha.
.
pi_153249919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:24 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ik snap het nu wel ja, alleen aan een optische drive zou ik niets aan gehad hebben omdat ik Windows 7 niet op een disc heb.
Je begrijpt de strekking van wat ik hierboven zeg niet helemaal. Als je een .iso image hebt van de installatieschijf, dan is het een koud kunstje hiervan een DVD te branden en dan héb je een installatieschijf. Precies hetzelfde geldt voor andere bootable .iso's, zoals (Live) Linux distributies of Hiren's Boot CD (onmisbaar bij troubleshooting).
quote:
Zat er namelijk al op vanuit fabriek.
Je moet dan ook nooit een voorgeïnstalleerde computer accepteren waarbij het besturingssysteem alsmede alle hardwarespecifieke stuurprogramma's niet worden meegeleverd op afzonderlijke fysieke media.
quote:
Heb overigens wel een externe drive mocht het echt nodig zijn... Makkelijkst is gewoon de product key alleen die hele technische service van MC is één grote chaos man, ze verbinden je door met installatie dienst, zakelijke dienst... Te gek voor woorden!
Dat is zo bij alle grote bedrijven. Die zijn namelijk allemaal zo georganiseerd dat persoon A zo weinig mogelijk weet van wat persoon B doet, en omgekeerd, en dan krijg je dit.
pi_153249989
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:32 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je begrijpt de strekking van wat ik hierboven zeg niet helemaal. Als je een .iso image hebt van de installatieschijf, dan is het een koud kunstje hiervan een DVD te branden en dan héb je een installatieschijf. Precies hetzelfde geldt voor andere bootable .iso's, zoals (Live) Linux distributies of Hiren's Boot CD (onmisbaar bij troubleshooting).

[..]

Je moet dan ook nooit een voorgeïnstalleerde computer accepteren waarbij het besturingssysteem alsmede alle hardwarespecifieke stuurprogramma's niet worden meegeleverd op afzonderlijke fysieke media.

[..]

Dat is zo bij alle grote bedrijven. Die zijn namelijk allemaal zo georganiseerd dat persoon A zo weinig mogelijk weet van wat persoon B doet, en omgekeerd, en dan krijg je dit.
Oh oke, dus ik kan in principe ook een externe drive gebruiken? Maar goed USB stick is ook niet heel veel moeilijker, je moet alleen het bestand door dat programmatje halen en erop zetten.
.
pi_153250004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:32 schreef Riparius het volgende:
Nee? Wat moet je dan bij een laptop? is gewoon normale gang van zaken in mijn opinie hoor
pi_153250040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

Nee? Wat moet je dan bij een laptop? is gewoon normale gang van zaken in mijn opinie hoor
Ja tegenwoordig worden laptops ook (bijna) nooit meer geleverd met een optische drive. Maar oke, heel weinig mensen gebruiken die tegenwoordig nog dus ik snap het opzich ook wel.
.
pi_153250126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

Je hebt uit mijn opmerking in ieder geval de correcte conclusie getrokken dat ik niemand een laptop zonder optische drive en zonder meegeleverde installatiemedia aanraad. Dat het tegenwoordig de 'normale' gang van zaken is weet ik ook wel, maar daar volgt niet uit dat het ook acceptabel is.
pi_153250191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:36 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Oh oke, dus ik kan in principe ook een externe drive gebruiken? Maar goed USB stick is ook niet heel veel moeilijker, je moet alleen het bestand door dat programmatje halen en erop zetten.
Ja. Rufus is in ieder geval prima om een bootable USB stick te prepareren, maar nu moet je eerst de juiste .iso downloaden. Tot voor kort waren die gewoon officieel te downloaden zonder gelazer met productcodes, maar dat is niet meer zo.
pi_153250268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja. Rufus is in ieder geval prima om een bootable USB stick te prepareren, maar nu moet je eerst de juiste .iso downloaden. Tot voor kort waren die gewoon officieel te downloaden zonder gelazer met productcodes, maar dat is niet meer zo.
Ik ben bezig een key te kopen, alleen is het wel verstandig om een key te kopen van deze website? Of is het beter om gewoon van de officiële MC site te kopen?
.
pi_153250363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:48 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ik ben bezig een key te kopen, alleen is het wel verstandig om een key te kopen van deze website? Of is het beter om gewoon van de officiële MC site te kopen?
Volgens mij zijn het keys uit China die door Microsoft goedkoop aan PC-fabrikanten worden geleverd en waarvan er dan een paar worden ontvreemd (door werknemers ofzo?) en doorverkocht. Het is in ieder geval niet helemaal legaal en zeker niet helemaal netjes maar het is wel lekker goedkoop en de codes werken zonder problemen. Mocht je toch een probleem hebben kan je contact met Culgame opnemen en dan geven ze je een nieuwe, zij zijn er ook bij gebaat dat hun handeltje doorgaat.
pi_153250469
quote:

[..]

Daar kan ik je niet mee helpen. Waarschijnlijk zitten er een stel gladde jongens (en meisjes) achter deze website die gewoon met een keygenerator keys aanmaken (en dan nog een handigheidje gebruiken om na te gaan of de key niet reeds is geregistreerd). Ik kan precies hetzelfde, maar dan zonder daar één cent aan te spenderen. Legaal zal het wel niet zijn ook al beweren ze van wel. Zelf gebruik ik een loader of een KMS, van mij ziet Microsoft geen cent.
pi_153250485
Ik zie het probleem niet bij geen optische drive meer, als ik dat de afgelopen 3 jaar 2 keer gebruikt heb is het veel...DVD is gewoon achterhaald en nog even en je ziet ze nooit meer.... kortom beetje ouderwets gedacht om dat af te raden....
pi_153250645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Ik zie het probleem niet bij geen optische drive meer, als ik dat de afgelopen 3 jaar 2 keer gebruikt heb is het veel...DVD is gewoon achterhaald en nog even en je ziet ze nooit meer.... kortom beetje ouderwets gedacht om dat af te raden....
Er zijn nog veel andere redenen om toch een DVD of Blu-ray writer in een computer te willen hebben. Ik ben momenteel bijvoorbeeld bezig met het samenstellen van wat audio CD's met Franse nummers voor een familielid dat over een paar dagen op vakantie gaat (om in de auto af te spelen). Dat is iemand die niet wil hannessen met sticks en MP3 spelers in de auto en die trouwens ook geen MP3 speler heeft. Ook neem ik nog al eens films of opgenomen televisieprogramma's mee naar kennissen of familieleden die geen mediaspelers en zo hebben maar wel een (huiskamer) DVD speler. En ja, ik archiveer ook wel zaken op DVD schijven. Dat is betrouwbaarder dan zaken op een externe drive of USB stick archiveren, ook al meent men meestal van niet.
pi_153250657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:57 schreef liedetector het volgende:
Er bestaat ook nog iets anders dan dvd hé. Maar je hebt wel gelijk, zelf heb ik een optische schijf voor blu ray, maar gebruik het eigenlijk ook zelden.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153250758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

Daar kan ik je niet mee helpen. Waarschijnlijk zitten er een stel gladde jongens (en meisjes) achter deze website die gewoon met een keygenerator keys aanmaken (en dan nog een handigheidje gebruiken om na te gaan of de key niet reeds is geregistreerd). Ik kan precies hetzelfde, maar dan zonder daar één cent aan te spenderen. Legaal zal het wel niet zijn ook al beweren ze van wel. Zelf gebruik ik een loader of een KMS, van mij ziet Microsoft geen cent.
Mwoah ik kreeg wel een foto van een licentie-sticker, ik zal niet beweren dat het netjes in orde is maar ik denk niet dat ze met een keygen zijn gemaakt. En het is toch wel wat makkelijker dan activeren met een KMS.

TS, je moet trouwens voordat je Windows gaat installeren nog even in het bios-scherm bij SATA-configuratie nakijken of je SSD wel in "AHCI" modus staat:

En controleer gelijk even of de temperatuur die daar staat niet al te hoog is en je koeler dus goed is aangesloten, tussen de 30 en 45 graden is wel normaal. En staat je RAM-frequency wel op 1600MHz ?

En als het dan is gelukt om Windows op je PC te zetten moet je de drivers voor je componenten van de MSI-site afhalen: http://www.msi.com/suppor(...)own-driver&Win7%2064
Al die drivers downloaden en installeren, de on-board VGA drivers kan je overslaan omdat je toch gebruik maakt van je grafische kaart. Die driver haal je hier: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/85817/en-us
pi_153250788
quote:

[..]

Zijn waarschijnlijk msdn keys, beetje grijs gebied.
pi_153250902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:09 schreef n0ir het volgende:

[..]

Mwoah ik kreeg wel een foto van een licentie-sticker, ik zal niet beweren dat het netjes in orde is maar ik denk niet dat ze met een keygen zijn gemaakt. En het is toch wel wat makkelijker dan activeren met een KMS.

TS, je moet trouwens voordat je Windows gaat installeren nog even in het bios-scherm bij SATA-configuratie nakijken of je SSD wel in "AHCI" modus staat:
[ afbeelding ]
En controleer gelijk even of de temperatuur die daar staat niet al te hoog is en je koeler dus goed is aangesloten, tussen de 30 en 45 graden is wel normaal. En staat je RAM-frequency wel op 1600MHz ?

En als het dan is gelukt om Windows op je PC te zetten moet je de drivers voor je componenten van de MSI-site afhalen: http://www.msi.com/suppor(...)own-driver&Win7%2064
Al die drivers downloaden en installeren, de on-board VGA drivers kan je overslaan omdat je toch gebruik maakt van je grafische kaart. Die driver haal je hier: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/85817/en-us
PC staat nu al een uur of twee aan, CPU is op dit moment 38*C en moederbord 33*C. Zal wel even kijken naar die RAM ding haha

Onboard LAN controller = Enabled en bij SATA Configuration staat SATA Mode: AHCI Mode
.
pi_153250955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:04 schreef Riparius het volgende:
Er zijn nog veel andere redenen om toch een DVD of Blu-ray writer in een computer te willen hebben. Ik ben momenteel bijvoorbeeld bezig met het samenstellen van wat audio CD's met Franse nummers voor een familielid dat over een paar dagen op vakantie gaat (om in de auto af te spelen). Dat is iemand die niet wil hannessen met sticks en MP3 spelers in de auto en die trouwens ook geen MP3 speler heeft. Ook neem ik nog al eens films of opgenomen televisieprogramma's mee naar kennissen of familieleden die geen mediaspelers en zo hebben maar wel een (huiskamer) DVD speler. En ja, ik archiveer ook wel zaken op DVD schijven. Dat is betrouwbaarder dan zaken op een externe drive of USB stick archiveren, ook al meent men meestal van niet.
Tuurlijk zijn die er, maar als je ergens een externe drive hebt liggen is ook prima, een auto radio kan ook al eeuwen met externe disks en usb sticks om.... kortom persoonlijk (en met mij denk ik 80% van de mensen tegenwoordig) gebruik ik het nooit meer, itt een jaar of 10 terug
pi_153251015
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:11 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Zijn waarschijnlijk msdn keys, beetje grijs gebied.
Het valt op dat ze nog steeds doodleuk verwijzen naar Digital River als officiële bron coor de iso's van Windows 7 en Office 2010 en 2013, terwijl die daar inmiddels niet meer zijn te downloaden. Zou mij niets verbazen als Microsoft de .iso's bij DigitalRiver offline heeft gehaald (ja, ze zijn er uiteraard nog wel via MSDN) juist vanwege dit soort websites.
pi_153251158
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het valt op dat ze nog steeds doodleuk verwijzen naar Digital River als officiële bron coor de iso's van Windows 7 en Office 2010 en 2013, terwijl die daar inmiddels niet meer zijn te downloaden. Zou mij niets verbazen als Microsoft de .iso's bij DigitalRiver offline heeft gehaald (ja, ze zijn er uiteraard nog wel via MSDN) juist vanwege dit soort websites.
Als microsoft nou gewoon niet zo moeilijk doet en mij m'n oude key laat gebruiken is er niets aan de hand haha.
.
pi_153251258
het is een licentie voor 1pc en die heb je nog ingebruik..... best logisch dus.
En je kan ook nu iets schimmigs doen, nog even en W10 komt uit.....
pi_153251300
Welke processor zit er in? Ik vind 38 graden idle voor een nieuwe cpu behoorlijk hoog. Mijn i7-950 verbruikt behoorlijk veel en is een processor die bekend staat om hoge temperaturen, maar ik heb hem idle niet boven de 33 graden.

Of je heb box standard koeler er op zitten?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153251328
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:35 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Welke processor zit er in? Ik vind 38 graden idle voor een nieuwe cpu behoorlijk hoog. Mijn i7-950 verbruikt behoorlijk veel en is een processor die bekend staat om hoge temperaturen, maar ik heb hem idle niet boven de 33 graden.

i7 4790k met scythe mugen 4, pc staat een tijd aan en is behoorlijk warm hier haha
.
pi_153251363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:36 schreef Jefixed het volgende:

[..]

i7 4790k met scythe mugen 4
Ok, dat is wel behoorlijke processor ja. Wel goede cooler. Ga je overclocken dat je de 4790k hebt gekocht?
pi_153251371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ok, dat is wel behoorlijke processor ja. Wel goede fan. Ga je overclocken dat je de 4790k hebt gekocht?
Voorlopig nog niet nee, heb hem gekocht voor het geval dat ik wil ga overclocken.
.
pi_153251374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:28 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Als microsoft nou gewoon niet zo moeilijk doet en mij m'n oude key laat gebruiken is er niets aan de hand haha.
Het downloaden van een .iso via Microsoft met behulp van je oude key zal ongetwijfeld lukken tenzij dit een OEM key is, maar daar gaat het niet om. De hamvraag is of je Windows met je 'oude' key ook geactiveerd krijgt op je nieuwe hardware.
pi_153251397
Riparius, dat gaat natuurlijk lukken, feit is alleen dat we het daar niet over mogen hebben....
pi_153251411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het downloaden van een .iso via Microsoft met behulp van je oude key zal ongetwijfeld lukken tenzij dit een OEM key is, maar daar gaat het niet om. De hamvraag is of je Windows met je 'oude' key ook geactiveerd krijgt op je nieuwe hardware.
Als ik de key invoer op de daarvoor bestemde pagina van microsoft, geeft ie dit aan: ''Validating your product key. This may take several minutes. Do not refresh the page or select back, doing so will cancel the request.'' en na een seconde of 20 á 30 dan sluit die pop up en dan gebeurt er niets.
.
pi_153251431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:35 schreef Donnie-Brasco het volgende:

In de Bios stuurt het moederbord de processor ook aan met het maximale voltage/kloksnelheid om te testen of dat stabiel geleverd kan worden, pas na het opstarten gaat ie het voltage in idle terugschroeven.
pi_153251449
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:41 schreef Jefixed het volgende:
Als ik de key invoer op de daarvoor bestemde pagina van microsoft, geeft ie dit aan: ''Validating your product key. This may take several minutes. Do not refresh the page or select back, doing so will cancel the request.'' en na een seconde of 20 á 30 dan sluit die pop up en dan gebeurt er niets.
pop up blockers of ghostery oid aanstaan?
pi_153251455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:42 schreef n0ir het volgende:

[..]

In de Bios stuurt het moederbord de processor ook aan met het maximale voltage om te testen of dat stabiel geleverd kan worden, pas na het opstarten gaat ie het voltage in idle terugschroeven.
Oh dus die 39*C die ik nu heb, dat gaat nog zakken?
.
pi_153251475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:43 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ja bij licht gebruik in Windows zal het lager zijn, en tijdens het gamen zal het hoger zijn.
pi_153251506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:40 schreef liedetector het volgende:
Riparius, dat gaat natuurlijk lukken, feit is alleen dat we het daar niet over mogen hebben....
Waarom niet? Hij heeft aangegeven dat het allemaal legaal moet blijven. Het is nog steeds niet duidelijk of TS nu een OEM of een retail versie van Windows 7 heeft. Als hij een OEM versie heeft dan zal hij niet verder komen met zijn oude key. Het downloaden vanaf Microsoft zal dan niet lukken en ook al had hij een OEM .iso dan zal het officieel activeren op andere hardware ook niet lukken, zo simpel is het.
pi_153251530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:43 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Waarschijnlijk alleen als je de koeler beter monteert. Ik vermoed dat deze toch niet helemaal goed zit.
pi_153251536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:43 schreef liedetector het volgende:

[..]

pop up blockers of ghostery oid aanstaan?
Werk in zowel IE als Chrome niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Waarom niet? Hij heeft aangegeven dat het allemaal legaal moet blijven. Het is nog steeds niet duidelijk of TS nu een OEM of een retail versie van Windows 7 heeft. Als hij een OEM versie heeft dan zal hij niet verder komen met zijn oude key. Het downloaden vanaf Microsoft zal dan niet lukken en ook al had hij een OEM .iso dan zal het officieel activeren op andere hardware ook niet lukken, zo simpel is het.
Het is overigens een OEM versie denk ik, is namelijk gewoon installed vanuit de fabriek. Dus deze is niet bruikbaar heb ik het idee...
.
pi_153251553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:47 schreef Riparius het volgende:

[..]

Waarschijnlijk alleen als je de koeler beter monteert. Ik vermoed dat deze toch niet helemaal goed zit.
Hoezo zou ie niet goed zitten, paste er maar op één manier op d.m.v. twee schroefjes haha
.
pi_153251603
geen idee wat je binne tempnuis en wat nu normaal zoumoeten zijn ook...denk dat je zonder windows ook een probleem hebt met fanmanagement dus geen reet over te zeggen nog
pi_153251640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:48 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Hoezo zou ie niet goed zitten, paste er maar op één manier op d.m.v. twee schroefjes haha
Als het contact tussen de bovenkant van de CPU en het koellichaam niet optimaal is, dan krijg je hogere temperaturen. Dat het maar op één manier past zegt niets. Controleer ook even of de fan van de koeler wel de goede kant op blaast, namelijk naar binnen toe.
pi_153251696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:52 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als het contact tussen de bovenkant van de CPU en het koellichaam niet optimaal is, dan krijg je hogere temperaturen. Dat het maar op één manier past zegt niets. Controleer ook even of de fan van de koeler wel de goede kant op blaast, namelijk naar binnen toe.
Als ik alles zo bekijk is het prima, gewoon volgens gebruiksaanwijzing en een paar filmpjes.
Welke versie van windows 7 zou ik nodig hebben, 32-bit / x86 // 64-bit / x64 of both x86 and x64
.
pi_153251716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:47 schreef Riparius het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb net even in mijn bios gekeken met een i5-4690k en een Mugen 4 en daar is ie 35° op een koele kamer, in Windows zakt dat idle naar 31°. Met een iets krachtigere chip op een warme kamer denk ik niet dat 39° te veel is, misschien kan er wel een paar graden af door een iets betere montage van de koeler maar het lijkt me niet echt schokkend.
Eerst maar eens de PC werkend krijgen en misschien heeft TS dan over een paar dagen zin om em weer open te maken en eens te kijken of de koelpasta wel netjes verspreid was.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:55 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Als ik alles zo bekijk is het prima, gewoon volgens gebruiksaanwijzing en een paar filmpjes.
Welke versie van windows 7 zou ik nodig hebben, 32-bit / x86 // 64-bit / x64 of both x86 and x64
De 64-bit/x64 of die both, maakt niet uit.
pi_153251725
eerst windows erop dan testen... fan zit prima...kan nog koelpasta zijn bv
pi_153251743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:56 schreef n0ir het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb net even in mijn bios gekeken met een i5-4690k en een Mugen 4 en daar is ie 35° op een koele kamer, in Windows zakt dat idle naar 31°. Met een iets krachtigere chip op een warme kamer denk ik niet dat 39° te veel is, misschien kan er wel een paar graden af door een iets betere montage van de koeler maar het lijkt me niet echt schokkend.
Eerst maar eens de PC werkend krijgen en misschien heeft TS dan over een paar dagen zin om em weer open te maken en eens te kijken of de koelpasta wel netjes verspreid was.

[..]

De 64-bit/x64 of die both, maakt niet uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:56 schreef liedetector het volgende:
eerst windows erop dan testen... fan zit prima...kan nog koelpasta zijn bv
Heb gewoon koelpasta in het midden gedaan, en door de druk is dat goed verspreid, werd aangeraden voor de scythe mugen 4 :p
.
pi_153251774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:57 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Heb gewoon koelpasta in het midden gedaan, en door de druk is dat goed verspreid, werd aangeraden voor de scythe mugen 4 :p
Klopt en dat zal wel prima zijn, maar als je iets te veel of te weinig hebt gedaan is de warmtegeleiding al weer wat minder, en in mijn ervaring wou dat blok best wel een beetje over de processor heen glibberen voor het vastschroeven, misschien is het daardoor niet helemaal egaal verspreid. Maar ik zou me daar voorlopig even geen zorgen over maken, na de installatie kan je je temperaturen in de gaten houden.
pi_153251791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:57 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Manier van verspreiden zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. De een zweert bij het zelf uitsmeren en de ander bij gewoon het aandrukken, beiden zijn goed. Bij het aandrukken altijd wel even checken of het redelijk verdeeld is en of het niet een te grote homp is.
pi_153251809
Precies zat nu je temp idle al op 60 ofzo..... Maar met 39 zou ik het lekker zo laten
pi_153251816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:59 schreef n0ir het volgende:

[..]

Klopt en dat zal wel prima zijn, maar als je iets te veel of te weinig hebt gedaan is de warmtegeleiding al weer wat minder, en in mijn ervaring wou dat blok best wel een beetje over de processor heen glibberen voor het vastschroeven, misschien is het daardoor niet helemaal egaal verspreid. Maar ik zou me daar voorlopig even geen zorgen over maken, na de installatie kan je je temperaturen in de gaten houden.
Te weinig gaat lastig hoor, moet je er bijna niks opsmeren, het is meestal inderdaad te veel.
pi_153251846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:01 schreef liedetector het volgende:
Precies zat nu je temp idle al op 60 ofzo..... Maar met 39 zou ik het lekker zo laten
Wel in de gaten houden. Als je clean install hebt straks en je zit idle op 39 gaat dat in de loop van tijd alleen maar toenemen, dan kan het bij zwaar gebruik toch wel richting de max gaan voor de cpu.
pi_153251849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:59 schreef n0ir het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Manier van verspreiden zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. De een zweert bij het zelf uitsmeren en de ander bij gewoon het aandrukken, beiden zijn goed. Bij het aandrukken altijd wel even checken of het redelijk verdeeld is en of het niet een te grote homp is.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:01 schreef liedetector het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Te weinig gaat lastig hoor, moet je er bijna niks opsmeren, het is meestal inderdaad te veel.
Ja hij glibberde inderdaad wel iets, maar goed. Net even windows gekocht dus dan kan ik zo op USB stick plaatsen.
.
pi_153251936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:02 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ja hij glibberde inderdaad wel iets, maar goed. Net even windows gekocht dus dan kan ik zo op USB stick plaatsen.
Stond je harde schijf op AHCI-mode?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Na het aandrukken zou ik juist niet het koelblok er nog eens afhalen om te controleren, bij het lostrekken schijnen er luchtbubbels in de koelpasta te kunnen ontstaan. Maargoed er is inderdaad nergens zo veel gedoe over als over het aanbrengen van de koelpasta, en je kan soms ook té moeilijk doen.
pi_153251987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:06 schreef n0ir het volgende:

[..]

Je bedoelt bij SATA Mode? Die staat op AHCI Mode ja
Windows 7 key gekocht, nu even wachten tot ik 'm binnen heb haha.
.
pi_153252308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:06 schreef n0ir het volgende:

[..]

[..]

Na het aandrukken zou ik juist niet het koelblok er nog eens afhalen om te controleren, bij het lostrekken schijnen er luchtbubbels in de koelpasta te kunnen ontstaan. Maargoed er is inderdaad nergens zo veel gedoe over als over het aanbrengen van de koelpasta, en je kan soms ook té moeilijk doen.
Hoelang duurt dat leveren van een code op culgame?

Nog altijd die code niet binnen.Bijna een uur geleden -.-

[ Bericht 4% gewijzigd door Jefixed op 04-06-2015 18:55:01 ]
.
pi_153253201
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:27 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Nog altijd die code niet binnen. Bijna een uur geleden -.-
Je geld is zeker al wel afgeschreven. Grappig dat dát nou nooit op zich laat wachten hè?
pi_153253358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:03 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je geld is zeker al wel afgeschreven. Grappig dat dát nou nooit op zich laat wachten hè?
Ja echt gewoon per direct...
19:55 Nog altijd niet binnen :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Jefixed op 04-06-2015 19:56:08 ]
.
pi_153254749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:27 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Nog altijd die code niet binnen.Bijna een uur geleden -.-
Ik heb effe voor je gekeken, de eerste keer dat ik daar bestelde kreeg ik de key pas de volgende dag binnen. }:|

Maargoed ik zie nu ook dat je de iso tegenwoordig alleen via het Recovery Centre kan downloaden met een Retail-key en volgens mij heb je nu een OEM-key gekocht.
Dus moet je alsnog ergens anders de iso vandaan plukken (tpb ofzo), die dan installeren en morgen met de key activeren.
pi_153255366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:01 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik heb effe voor je gekeken, de eerste keer dat ik daar bestelde kreeg ik de key pas de volgende dag binnen. }:|

Maargoed ik zie nu ook dat je de iso tegenwoordig alleen via het Recovery Centre kan downloaden met een Retail-key en volgens mij heb je nu een OEM-key gekocht.
Dus moet je alsnog ergens anders de iso vandaan plukken (tpb ofzo), die dan installeren en morgen met de key activeren.
... Heb juist een nieuwe key gekocht zodat het geen OEM zou zijn..........
Trouwens, na vanaf een uur of 15:00 aan te hebben gestaan, is de temperatuur van de PC nog altijd 38*C, is dit een goed teken?

[ Bericht 6% gewijzigd door Jefixed op 04-06-2015 20:33:48 ]
.
pi_153255779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:28 schreef Jefixed het volgende:

[..]

... Heb juist een nieuwe key gekocht zodat het geen OEM zou zijn..........
Als het echt een OEM key is krijg je het nog lastig, want een OEM .iso is nergens 'officieel' te downloaden.
quote:
Trouwens, na vanaf een uur of 15:00 aan te hebben gestaan, is de temperatuur van de PC nog altijd 38*C, is dit een goed teken?
Ja, is verder in orde zo. Als je kast nog open is, wellicht daalt de temperatuur dan nog een beetje als je de kast sluit, vanwege de dan wat meer gerichte luchtstroom door de kast. En BIOS instellingen kunnen ook nog wel wat doen, maar blijf daar maar even van af.
pi_153256456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als het echt een OEM key is krijg je het nog lastig, want een OEM .iso is nergens 'officieel' te downloaden.

[..]

Ja, is verder in orde zo. Als je kast nog open is, wellicht daalt de temperatuur dan nog een beetje als je de kast sluit, vanwege de dan wat meer gerichte luchtstroom door de kast. En BIOS instellingen kunnen ook nog wel wat doen, maar blijf daar maar even van af.
Kast zit nu dicht, 39/40*C... Alleen ik moet dus Retail key zien te kopen... Weet jij ergens waar ik kan kopen voor een normale prijs, vind dat ik die 20¤ heb ver... al knap zonde.
.
pi_153257091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:06 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Kast zit nu dicht, 39/40*C... Alleen ik moet dus Retail key zien te kopen... Weet jij ergens waar ik kan kopen voor een normale prijs, vind dat ik die 20¤ heb ver... al knap zonde.
Ik zou eerst even wachten tot je de key die je hebt gekocht ontvangt. Aangezien de site waar je de key hebt gekocht zelf linkt naar de .iso bestanden die vroeger via DigitalRiver waren te downloaden denk ik dat je wel een retail key krijgt, want via DigitalRiver waren geen OEM versies te downloaden.
pi_153257115
Ik heb vua kinguin ooit een win8 key gekocht, volgens de site (en pid van windows) zoy het een normale retail key zijn, maar heb hem pas een maand oid, dus ik durf niks over de geldigheid te zeggen

En ik dacht dat ook oem keys op retail iso's gebruikt kunnen worden tegenwoordig?
pi_153257169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:25 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik zou eerst even wachten tot je de key die je hebt gekocht ontvangt. Aangezien de site waar je de key hebt gekocht zelf linkt naar de .iso bestanden die vroeger via DigitalRiver waren te downloaden denk ik dat je wel een retail key krijgt, want via DigitalRiver waren geen OEM versies te downloaden.
Oh oke, thanks voor de info. Wacht wel even haha, ze nemen alleen wel de tijd =(
.
pi_153257286
geen idee waar ze zitten, maar kan het niet ook komen door tijdsverschil? lijkt me dat betalingen gecheckt moeten worden voor key gestuurd wordt etc
pi_153257443
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:32 schreef liedetector het volgende:
geen idee waar ze zitten, maar kan het niet ook komen door tijdsverschil? lijkt me dat betalingen gecheckt moeten worden voor key gestuurd wordt etc
Ja lijkt me ook, hun motto is trouwens ''instant delivery 24x7''
Grappig! _O-
.
pi_153257552
dat het van jouw rek.nr. is afgeschreven zegt niet dat het er bij hun opstaat natuurlijk
pi_153257612
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:39 schreef liedetector het volgende:
dat het van jouw rek.nr. is afgeschreven zegt niet dat het er bij hun opstaat natuurlijk
Klopt, ging ook via een andere site via iDeal. Handig systeem wat ze gebruikte, dat wel haha. Had liever PayPal gezien maar ok.
.
pi_153258991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:40 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Klopt, ging ook via een andere site via iDeal. Handig systeem wat ze gebruikte, dat wel haha. Had liever PayPal gezien maar ok.
Vergeet ook niet je spam folder te checken, mogelijk belandt het bericht daarin ...
pi_153260235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:39 schreef liedetector het volgende:
Als ik nu uit die BIOS wegwil, hoe doe ik dit dan haha... Als ik exit / ESC doe dan kom ik bij zo'n ander vaag menu EFI ofzoiets... Kan stekker eruit trekken kwaad?
.
pi_153260297
F10 al geprobeert
pi_153260319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:55 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Als ik nu uit die BIOS wegwil, hoe doe ik dit dan haha... Als ik exit / ESC doe dan kom ik bij zo'n ander vaag menu EFI ofzoiets... Kan stekker eruit trekken kwaad?
ja dat kan in theorie kwaad, en je moet bij je bios/uefi ggewoon een reboot of save and exit optie hebben waardoor je pc zal herstarten
pi_153260363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:57 schreef liedetector het volgende:
F10 al geprobeert
ja net, maar dan restart ie ook weer i.p.v. uit te gaan

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]

ja dat kan in theorie kwaad, en je moet bij je bios/uefi ggewoon een reboot of save and exit optie hebben waardoor je pc zal herstarten
die exit menus die werken wel, maar dan restart ie haha dus kom ik weer in hetzelfde menu x]
.
pi_153260370
in theorie met je eens, maarwerkt niks moet je iets, maar probeer eerst F10 eens
pi_153260393
turrlijk herstart ie.. na een bios gaat ie niet uit
en je hebt geen OS dus gewoon ff 10seconden je power button indrukken en liever niet in je BIOS nee
Aanvulling: kom je meteen weer in je bios dan als ie herstart? if so...dan is er iets niet goed ...je zou gewoon moeten krijgen no bootable device found ...etc
pi_153260463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:00 schreef liedetector het volgende:
turrlijk herstart ie.. na een bios gaat ie niet uit
en je hebt geen OS dus gewoon ff 10seconden je power button indrukken en liever niet in je BIOS nee
Aanvulling: kom je meteen weer in je bios dan als ie herstart? if so...dan is er iets niet goed ...je zou gewoon moeten krijgen no bootable device found ...etc
ja hij start op, dan zie ik logo vd videocard en dan opties gewoon BIOS menu <DEL> of een ander alleen die knop weet ik ff niet haha
.
pi_153260516
BIOS splashscreen bedoel je wsch, en dan druk je ff 10seconden je powerbutton in tot uit
pi_153260571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:03 schreef liedetector het volgende:
BIOS splashscreen bedoel je wsch, en dan druk je ff 10seconden je powerbutton in tot uit
Dus gewoon als ik opstart, zie ik dat hele MSI scherm van m'n moederbord en op dat moment gewoon power knop indrukken tot ie uit is
.
pi_153260626
gebeurt er verder niks dan? normqaal krijg ik dan een melding dat er geen OS is gevonden met een zwart scherm en dan bljft het daarop hangen...los je pas op als je bv Windows of linux oid erop hebt ...
pi_153260714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:06 schreef liedetector het volgende:
gebeurt er verder niks dan? normqaal krijg ik dan een melding dat er geen OS is gevonden met een zwart scherm en dan bljft het daarop hangen...los je pas op als je bv Windows of linux oid erop hebt ...
net de bios geëxit, dan kom ik in een zwart scherm met een klein beetje tekst, EFI shell version 2.31 [4.655] map: cannot find required map name. press ESC in 1 seconds to skip startup.nsh, any other key to continue
.
pi_153260800
zet je bios eens op default...lijkt me niet helemaal tof nl
pi_153260821
trouwens op welke sata heb je je SSD geprikt?
Denk dat daar ietsniet helemaal tof zit nl
pi_153260889
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:12 schreef liedetector het volgende:
trouwens op welke sata heb je je SSD geprikt?
Denk dat daar ietsniet helemaal tof zit nl
In de bovenste poorten zitten zowel de HDD als SSD... Zijn allemaal dezelfde poorten
.
pi_153260968
needat zijn het niet.... ;) lees je manual ff na en laat je HDD eens even weg.....
pi_153261068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:16 schreef liedetector het volgende:
needat zijn het niet.... ;) lees je manual ff na en laat je HDD eens even weg.....
Ja dat heb ik dus al gedaan,

Dan zitten er twee poorten op elkaar, en op diegene erachter heb ik 'm ingeplugged, op de voorste zit de HDD
.
pi_153261282
haal je HHD eens weg enstop jeSSD voor de grap eens in een andere port...gebeurt er dan?
pi_153261314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:26 schreef liedetector het volgende:
haal je HHD eens weg enstop jeSSD voor de grap eens in een andere port...gebeurt er dan?
Als de PC nog aanstaat en BIOS nog draait?
.
pi_153261337
duh wat denk je zelf?
pi_153261338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:19 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus al gedaan,
[ afbeelding ]
Dan zitten er twee poorten op elkaar, en op diegene erachter heb ik 'm ingeplugged, op de voorste zit de HDD
De 6 SATA poorten van dit bord zijn gelijkwaardig, alleen is SATA6 niet beschikbaar wanneer je een SSD hebt geïnstalleerd op de mSATA poort (op het midden van het bord). Maar inderdaad zou ik eens beginnen om te kijken of je BIOS wel twee SATA devices herkent, namelijk je SSD en je conventionele harddisk. Die moeten door het BIOS herkend worden, ook al zijn ze nog helemaal niet gepartitioneerd of geformatteerd.
pi_153261360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:27 schreef liedetector het volgende:
duh wat denk je zelf?
Weet ik veel anders zou ik het niet vragen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:27 schreef Riparius het volgende:
[..]

De 6 SATA poorten van dit bord zijn gelijkwaardig, alleen is SATA6 niet beschikbaar wanneer je een SSD hebt geïnstalleerd op de mSATA poort (op het midden van het bord). Maar inderdaad zou ik eens beginnen om te kijken of je BIOS wel twee SATA devices herkent, namelijk je SSD en je conventionele harddisk. Die moeten door het BIOS herkend worden, ook al zijn ze nog helemaal niet gepartitioneerd of geformatteerd.
Kan ik dat ergens in de BIOS checken?
.
pi_153261385
^^ en er zijn nog al eens problemen die specifiekdie melding geven...andere satavaakde oplossing dus laat je HDD evenwegkan je die uitsluiten
pi_153261400
zetje pc uit (gewoonop je voeding ofzo...rukde HDD los en verplaats stekkertje SSD aanzetten enwat gebeurt er dan
pi_153261503
maar al had je nu wel je windows gehad was het ook niet gelukt ;)
pi_153261527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:35 schreef liedetector het volgende:
maar al had je nu wel je windows gehad was het ook niet gelukt ;)
Wat was er niet gelukt dan? Ik zou proberen de HDD los te koppelen en in die poort de SSD SATA te doen... Hoop dat dit ''werkt''?
.
pi_153261612
nou lijkt erop datje schijven niet herkent worden, valt er ook niks te installeren dus
pi_153261637
Maar goed morgen om 5 uur de wekker, dus ik ga erin! succes
pi_153261664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:35 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Wat was er niet gelukt dan? Ik zou proberen de HDD los te koppelen en in die poort de SSD SATA te doen... Hoop dat dit ''werkt''?
Kijk nou eerst eens gewoon in je BIOS wat er wel en wat er niet wordt herkend in plaats van op goed geluk wat connectors los te maken. En RTFM.
pi_153261719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:38 schreef liedetector het volgende:
Maar goed morgen om 5 uur de wekker, dus ik ga erin! succes
ok

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kijk nou eerst eens gewoon in je BIOS wat er wel en wat er niet wordt herkend in plaats van op goed geluk wat connectors los te maken. En RTFM.
Ja ik ga ook nog even niets los maken... Een maat van mij heeft dezelfde SSD (de 250 ipv 500 gb versie) en die van hem wordt wel gewoon herkent...
.
pi_153261722
net de bios geëxit, dan kom ik in een zwart scherm met een klein beetje tekst, EFI shell version 2.31 [4.655] map: cannot find required map name. press ESC in 1 seconds to skip startup.nsh, any other key to continue

dat krijgt ie...gebeurd niet als je schijven goed herkent worden volgens mij

https://www.google.nl/sea(...)FsZwVeXaLsHbUfymg7gO

maar goed wijsheid morgen weer een dag... OFF
pi_153261875
http://facepunch.com/showthread.php?t=1257623
maar goed sommige zeggen alles prima dus zie eerst windows te regelen en dan verder kijken....
pi_153261915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:45 schreef liedetector het volgende:
maar goed sommige zeggen alles prima dus zie eerst windows te regelen en dan verder kijken....
ziet je bios wel je SSD en HDD dan?
zo niet kan je ook windows niet installeren..
pi_153261955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:45 schreef liedetector het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:46 schreef mschol het volgende:

[..]

ziet je bios wel je SSD en HDD dan?
zo niet kan je ook windows niet installeren..
waar zou ik dat moeten zien
.
pi_153261966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:41 schreef Jefixed het volgende:

[..]

ok

[..]

Ja ik ga ook nog even niets los maken... Een maat van mij heeft dezelfde SSD (de 250 ipv 500 gb versie) en die van hem wordt wel gewoon herkend...
Jongen, léés nou eens die manual van je moederbord, en dan echt h-e-l-e-m-a-a-l, van kaft tot kaft. Ik denk dat ik jouw bord inmiddels beter ken dan jijzelf. Pagina 3-7:

Settings --> System status --> SATA port

Wat krijg je dan precies te zien?
pi_153262057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:48 schreef Riparius het volgende:

[..]

Jongen, léés nou eens die manual van je moederbord, en dan echt h-e-l-e-m-a-a-l, van kaft tot kaft. Ik denk dat ik jouw bord inmiddels beter ken dan jijzelf. Pagina 3-7:

Settings --> System status --> SATA port

Wat krijg je dan precies te zien?
Alle 6 not present.....
.
pi_153262108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:51 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Alle 6 not present.....
Aha. Dan is er dus iets goed mis. Heb je de SATA voedingskabels van de SSD en de harddisk wel aangesloten en goed aangedrukt?
pi_153262116
vermoedde ik al dus....
pi_153262144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

Aha. Dan is er dus iets goed mis. Heb je de SATA voedingskabels van de SSD en de harddisk wel aangesloten en goed aangedrukt?
Ja... Ik zal het nu voor de zekerheid nogmaals checken en goed aandrukken.
.
pi_153262266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:53 schreef liedetector het volgende:
vermoedde ik al dus....
Aangedrukt, toen begon ie wat geluid te maken... Opnieuw opgestart (save/reboot) en nu heb ik een zwart scherm ''Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''
.
pi_153262293
mooi dat wil je hebben
pi_153262304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:59 schreef liedetector het volgende:
mooi dat wil je hebben
Ah serieus? Schrok me opzich best wel kapot toen ik hoorde dat er iets goed fout was... haha. Moet ik verder nu nog wat doen in dat menu?
.
pi_153262452
FF tipje tussendoor. Ik had een heleboel gezeik met de microsoft usb iso tool, die iso pakte hij ELKE KEER WEER NIET bij mij. Dus mocht dat voorkomen, pak dan RUFUS, die werkt echt veel makkelijker en bij mij elke keer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153262502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:58 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Aangedrukt, toen begon ie wat geluid te maken... Opnieuw opgestart (save/reboot) en nu heb ik een zwart scherm ''Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''
Voor de volgende keer, je moet niet met kabels gaan rommelen terwijl je pc aan staat :P
pi_153262518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:04 schreef delano.888 het volgende:
FF tipje tussendoor. Ik had een heleboel gezeik met de microsoft usb iso tool, die iso pakte hij ELKE KEER WEER NIET bij mij. Dus mocht dat voorkomen, pak dan RUFUS, die werkt echt veel makkelijker en bij mij elke keer.
Hartelijk dank voor de tip! Heb echter helaas nog niet mijn Windows 7 code binnen... Als ik hem morgen ochtend nog niet heb, ga ik maar gewoon even een Windows 7 disc halen in de winkel, sluit ik wel even de externe optische drive aan...
.
pi_153262530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:06 schreef n0ir het volgende:

[..]

Voor de volgende keer, je moet niet met kabels gaan rommelen terwijl je pc aan staat :P
Klopt, was ook erg dom van me... Gelukkig is ie niet ontploft ofzo haha, allemaal goed uitgepakt :) Was ook alleen een kwestie van de SATA kabel aanduwen in de voeding, kan geen kwaad toch?
.
pi_153262538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:06 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor de tip! Heb echter helaas nog niet mijn Windows 7 code binnen... Als ik hem morgen ochtend nog niet heb, ga ik maar gewoon even een Windows 7 disc halen in de winkel, sluit ik wel even de externe optische drive aan...
Je kan de iso gewoon branden, windows gewoon installeren, en dan heb je 30 dagen om de code in te voeren :)
pi_153262565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:00 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ah serieus? Schrok me opzich best wel kapot toen ik hoorde dat er iets goed fout was... haha. Moet ik verder nu nog wat doen in dat menu?
Je kunt van alles instellen in het BIOS maar blijf daar voorlopig maar vanaf. Je beide SATA devices worden nu herkend neem ik aan?

Dan is het wachten op je key omdat je anders die .iso niet kunt downloaden bij Microsoft. Wat ik zou doen nu (maar ik ben jou niet, gelukkig maar) is een .iso downloaden van Hiren's Boot CD en hiermee met behulp van Rufus een bootable USB stick maken. Dan kun je wat diagnostische programma's draaien om te controleren of je hardware nu allemaal goed werkt. Het is namelijk erg vervelend als er (nog) een probleem is en je dat pas zou ontdekken tijdens of na het installeren van Windows.

[ Bericht 2% gewijzigd door Riparius op 05-06-2015 00:25:55 ]
pi_153262566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je kan de iso gewoon branden, windows gewoon installeren, en dan heb je 30 dagen om de code in te voeren :)
Klopt, maar als ik morgen ochtend die code sowieso niet binnen heb, moet ik een andere oplossing gaan zoeken...

Alleen ik zit nu nog wel in dat menu met dat zwarte scherm en die tekst van reboot and select........ wat moet ik hier nu doen?
.
pi_153262605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:08 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik morgen ochtend die code sowieso niet binnen heb, moet ik een andere oplossing gaan zoeken...

Alleen ik zit nu nog wel in dat menu met dat zwarte scherm en die tekst van reboot and select........ wat moet ik hier nu doen?
Boekje van je mobo lezen en zoeken wat je boot order knop is. Waarschijnlijk F8. Maar hierna heb je toch echt een usb stick oid nodig met een OS erop.
pi_153262651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je kunt van alles instellen in het BIOS maar blijf daar voorlopig maar vanaf. Je beide SATA devices worden nu herkend neem ik aan?

Dan is het wachten op je key omdat je anders die .iso niet kunt downloaden bij Microsoft. Wat ik zou doen nu (maar ik ben jou niet, gelukkig maar) is een .iso downloaden van Hiren's Boot CD en hiermee met behulp van Rufus een bootable USB stick maken. Dan kun je wat diagnostische programma's draaien om te controleren of je hardware nu allemaal goed werkt. Het is namelijk erg vervelend als er (nog) een probleem is en je dat pas zou ontdekken tijdens of na het installeren van Windows.
Zit nu even in de BIOS, SATA Port5 = Smsung SSD 85 (500) en mSATA/SATA Port6 = ST3000DX001-1C... Gelukkig was de oplossing erg simpel. Alleen hoe kan ik mijn PC nu afsluiten zonder de stekker eruit te hoeven trekken / powerbutton ingedrukt te houden?
.
pi_153262721
F10 op ja drukken en dan powerknop inhouden.
pi_153262846
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
F10 op ja drukken en dan powerknop inhouden.
Ok thanks! Probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn haha. Ik ga zo ook maar is pitten... Ik hoop van harte dat de Windows 7 key morgen ochtend in mijn mailbox zit, anders toch een andere oplossing zoeken. Tot morgen allen haha
.
pi_153262994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Boekje van je mobo lezen en zoeken wat je boot order knop is. Waarschijnlijk F8.
Nee. F11.
pi_153263019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee. F11.
Daarom boekje lezen. Hier is het F8. En del om in de bios te komen, maar dat is ook vaak F2.

Dus boekje lezen.
pi_153263060
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Daarom boekje lezen. Hier is het F8. En del om in de bios te komen, maar dat is ook vaak F2.

Dus boekje lezen.
Is afhankelijk van merk moederbord.
pi_153263078
F10 werkt op elk moederbord.
pi_153263084
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Is afhankelijk van merk moederbord.
Dat is toch letterlijk wat ik zeg of niet dan?
pi_153263102
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
F10 werkt op elk moederbord.
Ja maar hij moet dus de knop hebben om de boot te selecteren. En dat kan dus ook F8 zijn, of F11 of whatever. Dus boekje lezen.
pi_153263106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:24 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is toch letterlijk wat ik zeg of niet dan?
Sorry dat ik het nog wat aanvulde.
pi_153263143
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja maar hij moet dus de knop hebben om de boot te selecteren. En dat kan dus ook F8 zijn, of F11 of whatever. Dus boekje lezen.
Je hebt zijn laatste vraag ook gelezen?
pi_153263231
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je hebt zijn laatste vraag ook gelezen?
Ja maar ik antwoordde op Riparius die reageerde alsof ik super fout zat met F8. Dat is dus per mobo verschillend. Anyway, laten we er maar lekker over ophouden :)
pi_153263275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja maar ik antwoordde op Riparius die reageerde alsof ik super fout zat met F8. Dat is dus per mobo verschillend. Anyway, laten we er maar lekker over ophouden :)
We bedoelen hetzelfde en TS moet morgen met fris hoofd zich wat verdiepen in hoe een OS te installeren.
pi_153263341
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

We bedoelen hetzelfde en TS moet morgen met fris hoofd zich wat verdiepen in hoe een OS te installeren.
ALS de code aankomt :D
pi_153263465
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

ALS de code aankomt :D
Die code is wel geschikt om de installatie te activeren, maar niet om via de Microsoft Software Recovery een link te krijgen voor de installatie-iso. Tot voor kort kon je die iso gewoon officieel van mydigitalriver downloaden maar Microsoft heeft dat in februari stopgezet :r .
Dus TS moet een bron hebben voor een iso die betrouwbaar is. Want met zo'n torrent is het toch een beetje mwoah. Ik heb hier nog wel een usb-stick liggen met Win7 maar daar heeft ie niks aan.
pi_153264020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:40 schreef n0ir het volgende:

[..]

Die code is wel geschikt om de installatie te activeren, maar niet om via de Microsoft Software Recovery een link te krijgen voor de installatie-iso. Tot voor kort kon je die iso gewoon officieel van mydigitalriver downloaden maar Microsoft heeft dat in februari stopgezet :r .
Dus TS moet een bron hebben voor een iso die betrouwbaar is. Want met zo'n torrent is het toch een beetje mwoah. Ik heb hier nog wel een usb-stick liggen met Win7 maar daar heeft ie niks aan.
Volgens mij bestaan er ook bijna geen Windows torrents meer tegenwoordig die niet vooraf al geactiveerd zijn. Had hij ook geen code hoeven kopen :P
pi_153266889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:40 schreef n0ir het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 01:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Volgens mij bestaan er ook bijna geen Windows torrents meer tegenwoordig die niet vooraf al geactiveerd zijn. Had hij ook geen code hoeven kopen :P
Daar vind ik wel wat op denk ik, vandaag krijg ik die code binnen heeft de klantenservice gezet. Waarschijnlijk heeft evt een vriend nog wel windows install op een USBtje, anders gewoon even een torrent :)
.
pi_153270602
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 01:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is alweer niet waar. Zoek eerst de SHA1 hash op van de gewenste .iso bij MSDN en google daar dan op. Of zoek naar open dirs of op usenet met de juiste bestandsnaam van MSDN. Heb je de .iso binnen, controleer dan de SHA1 hash, bijvoorbeeld hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 05-06-2015 12:46:55 ]
pi_153270992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:04 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is alweer niet waar. Zoek eerst de SHA1 hash op van de gewenste .iso bij MSDN en google daar dan op. Of zoek naar open dirs of op usenet met de juiste bestandsnaam van MSDN. Heb je .iso binnen, controleer dan de SHA1 hash, bijvoorbeeld hier.
Hoezo alweer mijn vorige antwoord klopt gewoon hoor het is F8 hier. Verder is wat jij beschrijft waarschijnlijk heel moeilijk voor TS, dat is niet even gewoon een torrent downloaden. Want op de bekende torrent plekken zijn ze voor geactiveerd.
pi_153272681
Trouwens mooi dat je de cpu koeler er op hebt gekregen. Gister zelf nog een Scythe Iori geplaatst, wat een gedoe. Je kunt die pinnen bijna niet indrukken vanwege de locatie.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_153272751
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:45 schreef ssebass het volgende:
Trouwens mooi dat je de cpu koeler er op hebt gekregen. Gister zelf nog een Scythe Iori geplaatst, wat een gedoe. Je kunt die pinnen bijna niet indrukken vanwege de locatie.
Je bedoelt de pinnen van de fan, of om het ijzere ding zelf te monteren op CPU?
.
pi_153272783
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:48 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Je bedoelt de pinnen van de fan, of om het ijzere ding zelf te monteren op CPU?
De pinnen in je mobo. Ik ken de mugen 4 niet maar bij de iori kun je dat ijzeren geval er niet afhalen en is dat aardig pielen. Met dikkere vingers was het mij niet gelukt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_153272815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:50 schreef ssebass het volgende:

[..]

De pinnen in je mobo. Ik ken de mugen 4 niet maar bij de iori kun je dat ijzeren geval er niet afhalen en is dat aardig pielen. Met dikkere vingers was het mij niet gelukt.
Ik had geluk dat ik nét voldoende ruimte gehad, ging inderdaad moeizaam (met veel gescheld)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jefixed op 05-06-2015 14:22:55 ]
.
pi_153273608
Windows 7 install iso gekregen van n0ir, waarvoor dank. Alleen nu dat Rufus opgestart, staat alles al automatisch goed?
.
pi_153273682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:28 schreef Jefixed het volgende:
Windows 7 install iso gekregen van n0ir, waarvoor dank. Alleen nu dat Rufus opgestart, staat alles al automatisch goed?
[ afbeelding ]
Ja prima alleen je moet een iso selecteren naast "Creëer een opstartbare disk", dan op dat cd'tje klikken en de iso opzoeken.
pi_153276290
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:32 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ja prima alleen je moet een iso selecteren naast "Creëer een opstartbare disk", dan op dat cd'tje klikken en de iso opzoeken.
Oh oke, ik heb trouwens net mijn code ontvangen, zat een download link bij ''Windows 7 Home Premium with Service Pack 1 (x64) - DVD (English)'', dus dat is wel nice.

Raden jullie nu nog steeds aan op SP1 erbij te doen, of gebeurt dat automatisch als ik gewoon de win7 usb in mn pc plug?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jefixed op 05-06-2015 17:02:39 ]
.
pi_153278969
Alles via dat programmatje aan het doen, alleen bestandsysteem is niet meer FAT32(Standaard) maar is nu NTFS... Is dit goed of wat?
.
pi_153279022
als sp1 is ingebakken scheelt het je een update gewoon... en ntfs is logisch... t is geen windows 98
pi_153279081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:44 schreef liedetector het volgende:
als sp1 is ingebakken scheelt het je een update gewoon... en ntfs is logisch... t is geen windows 98
Oh okay thanks.
Alles is gelukt, ziet er zo uit:

Nu gewoon een kwestie van USB uitpluggen, inpluggen in de nieuwe pc, opstarten en derest wijst zich vanzelf?
.
pi_153279206
via boot optie ja... en dan hobbelen
pi_153279264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:53 schreef liedetector het volgende:
via boot optie ja... en dan hobbelen
Hoe bedoel je boot optie (sorry maar ben hier ook echt niet bekend mee x))
.
pi_153279694
Holy shit zijn jullie met rufus aan de slag hier? Als je met power iso ff een image maakt van een originele disk ben je in 1 keer klaar.

Kan niemand ff een iso uploaden?
pi_153279778
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:13 schreef oheng het volgende:
Holy shit zijn jullie met rufus aan de slag hier? Als je met power iso ff een image maakt van een originele disk ben je in 1 keer klaar.

Kan niemand ff een iso uploaden?
...Wat bedoel precies, ik heb geen disc ik heb alleen een activatie code dus ik moet het wel via USB doen, en daarvoor is rufus uitermate geschikt
.
pi_153280688
oheng leest iets maar leest niet alles...lekker laten gaan....en met boot optie bedoel ikde F2 of F10 of F11 whatever voor je moederbord geld om vanaf je USB op te starten
pi_153280859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:51 schreef liedetector het volgende:
oheng leest iets maar leest niet alles...lekker laten gaan....en met boot optie bedoel ikde F2 of F10 of F11 whatever voor je moederbord geld om vanaf je USB op te starten
ok windows staat erop, alleen helaas ''this copy of windows is not genuine'' -.- maar goed... is het normaal op standaard op windows te komen (na instal) op800x600 resolutie? wel aangepast naar de max nu,1920x1080 maar ok. nu nog alle drivers installeren via de stick en kijken wat ik aan die illegale versie van windows kan doen, vind dat namelijk best irritant wil alles gewoon legaal maar ok... nog iets dat ik moet doen?
.
pi_153281033
nog geen videodriver he,dus normaal..... kortom eerst MB driver en al je andere hardware, eventueel een loader eroverheen.... en je bent dus getilt met je key....dus dat oplossen, dan virusscanner en windows updates,etc
pi_153281200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:16 schreef Jefixed het volgende:

[..]

...Wat bedoel precies, ik heb geen disc ik heb alleen een activatie code dus ik moet het wel via USB doen, en daarvoor is rufus uitermate geschikt
oh naja, als dat boot ding bijna klaar is, ok dan. Met rufus lukjt het ook wel, maar het is veel meer werk. Mocht het niet lukken, dan maak ik wel ff een iso van een originele Windows 7 SP1 disk voor je.
pi_153281337
Meer werk dan wat precies oheng????
pi_153281443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:56 schreef Jefixed het volgende:

[..]

ok windows staat erop, alleen helaas ''this copy of windows is not genuine'' -.- maar goed... is het normaal op standaard op windows te komen (na instal) op800x600 resolutie? wel aangepast naar de max nu,1920x1080 maar ok. nu nog alle drivers installeren via de stick en kijken wat ik aan die illegale versie van windows kan doen, vind dat namelijk best irritant wil alles gewoon legaal maar ok... nog iets dat ik moet doen?
google even de eerete 10 letters/cijfers van die code...
Staat die code op internet? Dan is hij illegaal.
pi_153281486
o
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:16 schreef oheng het volgende:
google even de eerete 10 letters/cijfers van die code...
Staat die code op internet? Dan is hij illegaal.
Tering man....je kan ook ff de moeite nemen het topic te lezen voor je van alles gaat roepen!
pi_153281508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:13 schreef liedetector het volgende:
Meer werk dan wat precies oheng????
volgens mij heb ik die iso al gemaakt en misschien zelfs wel online staan. Dan was het een kwestie van downloaden en branden; klaar.

Maar maakt niet uit, Rufus werkt ook perfect.
pi_153281541
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:18 schreef oheng het volgende:
volgens mij heb ik die iso al gemaakt en misschien zelfs wel online staan. Dan was het een kwestie van downloaden en branden; klaar.

En wat ga je met een .iso doen zonder DVDspeler???? nou???? op een USB zetten met rufus toch?
pi_153281550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:17 schreef liedetector het volgende:
o

[..]

Tering man....je kan ook ff de moeite nemen het topic te lezen voor je van alles gaat roepen!
nee, teveel moeite.
pi_153281576
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:19 schreef oheng het volgende:
nee, teveel moeite.
Roep dan niks in de holle ruimte!
klok en klepel enzo!
pi_153281933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:20 schreef liedetector het volgende:

[..]

Roep dan niks in de holle ruimte!
klok en klepel enzo!
dat had je ook meteen op een normale manier kunnen zeggen. Je komt nu over als een schuimbekkende idioot.

"TS heeft geen DVD speler", klaar. Neem een chill pil.
pi_153282114
nee oheng, dit topic loopt al dagen en dan kom jij gewoon wat roeptoeteren...das best bijdehand!
En dan terug lezen teveel moeite vinden, dan zeg ik op mijn beurt hou dan gewoon je mond....
pi_153282182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:02 schreef liedetector het volgende:
nog geen videodriver he,dus normaal..... kortom eerst MB driver en al je andere hardware, eventueel een loader eroverheen.... en je bent dus getilt met je key....dus dat oplossen, dan virusscanner en windows updates,etc
Ik had Microsoft vandaag gebeld en zij zeiden dat mijn key gewoon een Home premium Retail is, die nog niet eerder is gebruikt. Volgens hen is hij dus niet illegaal, maar wij weten wel beter :-) Hoe ga ik dit oplossen, gewoon een nieuwe code kopen op een betrouwbare website?
.
pi_153282209
als zei dat zeggen, kunnen ze je dan niet gewoon helpen om het op te lossen ook?
pi_153282268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:39 schreef liedetector het volgende:
als zei dat zeggen, kunnen ze je dan niet gewoon helpen om het op te lossen ook?
Die snuiter aan de telefoon zei dat ik het samen met de webshop moet regelen, omdat de webshops sogenaamd ook keys kunnen aanmaken en verkopen... Staat dus niet in hun database, grappige mensen zijn het ook he :-)... Alleen een nieuwe key voor W7 (Legaal) kost ook al snel 90 euro, is het dan niet slimmer om een 8.1 key te kopen? Kan ik ook gewoon upgraden vanaf 7 naar 8.1 toch?
.
pi_153282482
ik zou lekker een loader gebruiken en dan gratis naar 10 (legaal) eind juli
pi_153282574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:46 schreef liedetector het volgende:
ik zou lekker een loader gebruiken en dan gratis naar 10 (legaal) eind juli
Heb daar verder niet echt veel verstand van, is dat niet schadelijk voor m'n PC dan? En als ik dat doe, en upgrade naar 10 ben ik dan gewoon gelijk als iedereen die van 7 naar 10 gaat, terwijl zij wel een legale key hebben?
.
pi_153282603
ja zelfde en loader moet je ff googlen...heb nog nooit nadelige effecten gehad/gemekt, maar mag hier niet besproken worden...
pi_153282638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:50 schreef liedetector het volgende:
ja zelfde en loader moet je ff googlen...heb nog nooit nadelige effecten gehad/gemekt, maar mag hier niet besproken worden...
Oh oke, snap dat het hier niet besproken mag worden haha
.
pi_153283070
Ik heb nu even het topic doorgelezen (...), en het is nooit duidelijk geworden of de code OEM of Retail is.

TS, kun je op deze website je code invullen: http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
En klikken op de knop "Next - verify product key"

Als de code geaccepteerd wordt, heb je een legale Retal licentie.
Alscde code geweigerd wordt, heb je een legale of illegale OEM code.
pi_153283110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:02 schreef oheng het volgende:
Ik heb nu even het topic doorgelezen (...), en het is nooit duidelijk geworden of de code OEM of Retail is.

TS, kun je op deze website je code invullen: http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
En klikken op de knop "Next - verify product key"

Als de code geaccepteerd wordt, heb je een legale Retal licentie.
Alscde code geweigerd wordt, heb je een legale of illegale OEM code.
Hij wordt inderdaad geweigerd, vervolgens Microsoft gebeld en die vertelde mij dat het een legale Retail key was... Dat is dus het rare er aan!
.
pi_153283158
Heb net van een vriend een ''bulk'' licentie gekregen, is dat verder wel goed?
.
pi_153283159
Ik zou die webshop mailen en zeggen dat de key fout is, dan sturen ze wel een nieuwe.
pi_153284350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:05 schreef n0ir het volgende:
Ik zou die webshop mailen en zeggen dat de key fout is, dan sturen ze wel een nieuwe.
dit :Y
pi_153285416
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:04 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Hij wordt inderdaad geweigerd, vervolgens Microsoft gebeld en die vertelde mij dat het een legale Retail key was... Dat is dus het rare er aan!
Dan heb je dus een OEM licentie. En de installatiemedia is dus Retail, of misschien wel volume license.

En MS kende die code niet zeiden ze eerst? Daar kom je dus ook niet verder mee.

En je vriend met bulk licentie, die code kun je wel eerst even proberen. En anders upload ik wel een originele Windows 7 Home Premium Nederlands 64 bit met SP1. De OEM versie. Kun jecdaarmee een boot ding maken.

Zoals ik in het eerste topic ik al aanbood IIRC.
pi_153285754
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:37 schreef mschol het volgende:

[..]

dit :Y
Ja gedaan, maar zijn echt faggots...
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:02 schreef oheng het volgende:

[..]

Dan heb je dus een OEM licentie. En de installatiemedia is dus Retail, of misschien wel volume license.

En MS kende die code niet zeiden ze eerst? Daar kom je dus ook niet verder mee.

En je vriend met bulk licentie, die code kun je wel eerst even proberen. En anders upload ik wel een originele Windows 7 Home Premium Nederlands 64 bit met SP1. De OEM versie. Kun jecdaarmee een boot ding maken.

Zoals ik in het eerste topic ik al aanbood IIRC.
Dank je wel voor het aanbod. Is er voor mij nog een mogelijkheid om Windows 7 er af te gooien en Windows 8.1 ofzo te installeren? Ik ga namelijk sowieso wel een nieuwe key kopen, wil absoluut geen illegale / cracked troep op m'n computer... Gewoon voor m'n gevoel haha. Die 20¤ bij die k*t webshop zie ik als verloren...
.
pi_153285818
koop gewoon ergens een studenten versie...ben jij e rgeen ken je dan iemand die dat is? scheelt hoop geld
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:11:56 #235
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153285819
Als je 2 maanden wacht is je Windows 7 gratis Windows 10.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_153285857
ook al geoppert ....maar meneer wil legaal, ik zou mooi ff een loader gebruiken betaalt heeft ie al!
pi_153285900
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:11 schreef liedetector het volgende:
koop gewoon ergens een studenten versie...ben jij e rgeen ken je dan iemand die dat is? scheelt hoop geld
Hoe weten zij of ik wel of geen student ben ^^
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:11 schreef n8n het volgende:
Ik weet het... Heb liever nu gewoon al een legale versie van 7, liefst toch maar 8.1 schijnt toch een stukkie sneller te zijn :-)
.
pi_153285929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:13 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ik weet het... Heb liever nu gewoon al een legale versie van 7, liefst toch maar 8.1 schijnt toch een
Hoe weten zij of ik wel of geen student ben ^^

[..]
stukkie sneller te zijn :-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:12 schreef liedetector het volgende:
ook al geoppert ....maar meneer wil legaal, ik zou mooi ff een loader gebruiken betaalt heeft ie al!
Ik ben gewoon voorzichtig, dat soort troep heeft mijn voorgaande PC's vaak zat gesloopt.
.
pi_153285930
probeer eens te bestellen op die sites zonder student te zijn...kom je er achter hoe ze dat weten....

https://slim.nl/shop/browse/software/besturingssysteem

bijvoorbeeld
pi_153286181
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:14 schreef liedetector het volgende:
probeer eens te bestellen op die sites zonder student te zijn...kom je er achter hoe ze dat weten....

https://slim.nl/shop/browse/software/besturingssysteem

bijvoorbeeld
Moet je inderdaad alle gegevens over je school en jezelf invoeren haha... Ik vind het niet erg om iets meer te betalen als het maar een goed werkende en legale versie is... Dat is voor mij erg belangrijk, wil geen gedoe met illegale zooi.
.
pi_153286267
minder dan 2 maanden en je bent (voorlopig) gratis legaal he...
pi_153286292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:20 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Moet je inderdaad alle gegevens over je school en jezelf invoeren haha... Ik vind het niet erg om iets meer te betalen als het maar een goed werkende en legale versie is... Dat is voor mij erg belangrijk, wil geen gedoe met illegale zooi.
De Licentie die je officieel nodig hebt is de volgende:
http://tweakers.net/price(...)ws-81-nl-retail.html

Allemaal 100% betrouwbaar, maar je locale computerwinkel heeft em ook voor ¤100.
pi_153286318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:22 schreef liedetector het volgende:
minder dan 2 maanden en je bent (voorlopig) gratis legaal he...
Ik weet het, alleen ik moet wel wat te doen hebben in die twee maanden anders verveel ik me rot. Geld is geen probleem, alleen is er überhaupt wel een mogelijkheid om de win7 die ik net heb geïnstalleerd compleet te verwijderen? En 8.1 erop te installeren?
.
pi_153286391
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:23 schreef n0ir het volgende:

[..]

De Licentie die je officieel nodig hebt is de volgende:
http://tweakers.net/price(...)ws-81-nl-retail.html

Allemaal 100% betrouwbaar, maar je locale computerwinkel heeft em ook voor ¤100.
Klopt alleen dan heb ik een optische drive nodig, die heeft mijn PC niet ingebouwd. Heb wel een externe hier staan, alleen volgens mij moet ik daarvoor eerst wat installeren op de PC (een cd'tje) voordat hij überhaupt werkt, dus dat is geen optie denk ik? Of wel?
.
pi_153286671
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:25 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Klopt alleen dan heb ik een optische drive nodig, die heeft mijn PC niet ingebouwd. Heb wel een externe hier staan, alleen volgens mij moet ik daarvoor eerst wat installeren op de PC voordat hij überhaupt werkt, dus dat is geen optie denk ik? Of wel?
Met die retail-code kan je op de Microsoft software recovery website wél de ISO krijgen, die dan gewoon op dat USB stickje knallen zoals je al eerder hebt gedaan met de Windows 7 iso en dan installeren, dan heb je de optie om je harde schijf weer helemaal leeg te gooien en een versie 8.1 installatie erop te zetten.

Maar ik vind het echt zonde van het geld, je hebt nog 30 dagen de tijd om effe contact op te nemen met die webshop tot je ze een werkende key hebben gestuurd. Dan kan je je huidige installatie activeren en eind juli gewoon updaten naar Windows 10.
Tja, als je probeert te besparen door een grijs gebied op te zoeken en een goedkope OEM-key uit China te bestellen is er een kans dat er af en toe iets fout gaat. Betekent niet dat die webshop oplichters zijn, voor hun is het ook gewoon een business en ze zullen je heus wel support bieden.
pi_153286677
loader over wat je nu hebt...3 minuten en je bent genuine
pi_153286695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:11 schreef n8n het volgende:
Als je Windows 7-8 licentie nu illegaal is, is die ook illegaal onder Windows 10.

Upgraden naar Windows 10 is in dit geval (en eigenlijk alle illegale gevallen) dus geen oplossing.
pi_153286720
Hmm, wel vaag dat die key niet werkt. Al contact opgenomen met Culgame?

En wel de juiste installatie ISO? Dus niet een Engelse key met een Nederlandse ISO bijvoorbeeld?
pi_153286780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:31 schreef n0ir het volgende:

[..]

Met die retail-code kan je op de Microsoft software recovery website wél de ISO krijgen, die dan gewoon op dat USB stickje knallen zoals je al eerder hebt gedaan met de Windows 7 iso en dan installeren, dan heb je de optie om je harde schijf weer helemaal leeg te gooien en een versie 8.1 installatie erop te zetten.

Maar ik vind het echt zonde van het geld, je hebt nog 30 dagen de tijd om effe contact op te nemen met die webshop tot je ze een werkende key hebben gestuurd. Dan kan je je huidige installatie activeren en eind juli gewoon updaten naar Windows 10.
Tja, als je probeert te besparen door een grijs gebied op te zoeken en een goedkope OEM-key uit China te bestellen is er een kans dat er af en toe iets fout gaat. Betekent niet dat die webshop oplichters zijn, voor hun is het ook gewoon een business en ze zullen je heus wel support bieden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:31 schreef liedetector het volgende:
loader over wat je nu hebt...3 minuten en je bent genuine
Ik weet het is ook niet erg slim, maar ik wil gewoon nú een legale versie hebben, dan weet ik zeker dat alles goed zit en dat vind ik prettig. Maakt mij niet zo veel uit om een keer wat overbodig geld uit te geven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:32 schreef Dasjonny het volgende:
Hmm, wel vaag dat die key niet werkt. Al contact opgenomen met Culgame?

En wel de juiste installatie ISO?
Bij de mail die de webshop mij stuurde met de code, zat ook een downloadlink naar het ISO bestandje, dus ja :P
.
pi_153286786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:31 schreef oheng het volgende:
Als je Windows 7-8 licentie nu illegaal is, is die ook illegaal onder Windows 10.

Upgraden naar Windows 10 is in dit geval (en eigenlijk alle illegale gevallen) dus geen oplossing.
nieuws gevolgd?
pi_153286795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:32 schreef Dasjonny het volgende:
En wel de juiste installatie ISO?
Zou het probleem kunnen zijn dat ie een licentie voor een Nederlandse Windows heeft gekocht en daarna een engelstalige iso via een link van Culgame heeft gedownload en geïnstalleerd? Ik weet eigenlijk niet of die keys taal-specifiek zijn.
pi_153286830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:10 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ja gedaan, maar zijn echt faggots...

[..]

Dank je wel voor het aanbod. Is er voor mij nog een mogelijkheid om Windows 7 er af te gooien en Windows 8.1 ofzo te installeren? Ik ga namelijk sowieso wel een nieuwe key kopen, wil absoluut geen illegale / cracked troep op m'n computer... Gewoon voor m'n gevoel haha. Die 20¤ bij die k*t webshop zie ik als verloren...
Ik zou geen nieuwe key kopen. Redelijke kans dat je een OEM licentie gekocht.

Als je op je toetsenbord de Windowstoets ingedrukt houdt, en dan op de PAUSE toets drukt, dan krijg je de eigenschappen van je Computer te zien.

Wat staat daar achter Product iD?
pi_153286874
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:34 schreef n0ir het volgende:

[..]

Zou het probleem kunnen zijn dat ie een licentie voor een Nederlandse Windows heeft gekocht en daarna een engelstalige iso via een link van Culgame heeft gedownload en geïnstalleerd? Ik weet eigenlijk niet of die keys taal-specifiek zijn.
Ik heb op Culgame ''language: Dutch'' geselecteerd, dat is volgens hen geen probleem, in de mail laten ze ook zien hoe ik de Engelse versie naar Nederlands verander, dus dat kan geen probleem zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:34 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je op je toetsenbord de Windowstoets ingedrukt houdt, en dan op de PAUSE toets drukt, dan krijg je de eigenschappen van je Computer te zien.

Wat staat daar achter Product iD?
''You must activate today. Activate windows now''

Overigens nog steeds onzin dat ik mijn eerder gekochte W7 key niet kan gebruiken, die ik nu in gebruik heb... })
.
pi_153286924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:36 schreef Jefixed het volgende:
Ik heb op Culgame ''language: Dutch'' geselecteerd, dat is volgens hen geen probleem, in de mail laten ze ook zien hoe ik de Engelse versie naar Nederlands verander, dus dat kan geen probleem zijn.
in een niet ultimate versie?
pi_153286951
quote:
Overigens nog steeds onzin dat ik mijn eerder gekochte W7 key niet kan gebruiken, die ik nu in gebruik heb...
probeer m eens in te voeren
pi_153286963
quote:

[..]

[..]

''You must activate today. Activate windows now''

Overigens nog steeds onzin dat ik mijn eerder gekochte W7 key niet kan gebruiken, die ik nu in gebruik heb... })
Die key die je nu gebruikt op je PC kun je alleen gebruiken als je met Microsoft contact op neemt, ook wel eens gedaan toen ik een upgrade wilde uitvoeren. Nieuw moederbord is normaal gesproken nieuwe key. Maar dan mag je die oude computer niet meer met die key gebruiken.
pi_153286977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

in een niet ultimate versie?
Ja dat kan blijkbaar door een language pack te downloaden, oftewel: weer een hoop gekloot met zo'n illegale key.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:38 schreef liedetector het volgende:

[..]

probeer m eens in te voeren
Al gedaan, pakt 'm ook niet...
.
pi_153286981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:34 schreef oheng het volgende:
hij zegt toch niet dat ie daar wil kopen?
pi_153287054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:39 schreef liedetector het volgende:

[..]

hij zegt toch niet dat ie daar wil kopen?
ALS ik een nieuwe key ga kopen, doe ik dit bij een normale shop die iedereen kent zodat ik zeker weet dat ik 'm krijg + dat ie goed is.
Maar als ik morgen naar de stad ga, even een Windows 8.1 + CD koop, kan ik deze dan gewoon installeren door mijn externe optische drive aan te sluiten? Of moet ik echt die CD die bij de externe optische drive zit installeren voordat ie werkt? Anders doe ik dat gewoon.
.
pi_153287058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:39 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ja dat kan blijkbaar door een language pack te downloaden, oftewel: weer een hoop gekloot met zo'n illegale key.

[..]

Ik gok dat de key wel legit is althans, las veel positieve ervaringen, en dat de ISO in dit geval verkeerd gegaan is. Maar inderdaad, hoop gekloot. Toen Microsoft nog gewoon via DigitalRiver werkte ging dit allemaal veel beter/makkelijker :+
pi_153287066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:39 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Als Microsoft aan de telefoon zegt dat de key gewoon in orde is het tijdens de installatie misschien niet goed gegaan. Wel home-premium geïnstalleerd? Wel de 64-bits?
Ik zou het anders toch eens proberen met de iso die ik je heb gestuurd, ik heb daar twee culgame keys probleemloos mee geactiveerd.
pi_153287123
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:41 schreef n0ir het volgende:

[..]

Als Microsoft aan de telefoon zegt dat de key gewoon in orde is het tijdens de installatie misschien niet goed gegaan. Wel home-premium geïnstalleerd? Wel de 64-bits?
Ik zou het anders toch eens proberen met de iso die ik je heb gestuurd, ik heb daar twee culgame keys probleemloos mee geactiveerd.
Ik heb hun mail gevolgd, ze stuurde deze link in dezelfde e-mail als de code: http://85.25.103.179/Geti(...)Home_Premium_x64.iso moet gewoon goed zijn dus.
.
pi_153287128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:41 schreef Dasjonny het volgende:

[..]
Toen Microsoft nog gewoon via DigitalRiver werkte ging dit allemaal veel beter :+
Dit vooral ja, ik ben de dwaas die de TS heeft aangeraden om een goedkope key via Culgame te halen, omdat dat voor mij tot twee keer toe zo makkelijk ging. Kwam er daarna pas achter dat ze die iso's achter slot en grendel hebben gegooid en dat het nu dus een hoop gekloot is, als ik dat wist had ik dat advies nooit gegeven. Maar nu maar proberen er het beste van te maken.
pi_153287137
precies probeer nog eens met andere iso...kost je 20 min max
pi_153287152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:42 schreef n0ir het volgende:

[..]

Dit vooral ja, ik ben de dwaas die de TS heeft aangeraden om een goedkope key via Culgame te halen, omdat dat voor mij tot twee keer toe zo makkelijk ging. Kwam er daarna pas achter dat ze die iso's achter slot en grendel hebben gegooid en dat het nu dus een hoop gekloot is, als ik dat wist had ik dat advies nooit gegeven. Maar nu maar proberen er het beste van te maken.
Kan jij ook niets aan doen, is gelukkig ook maar 20¤ dus is geen probleem.
.
pi_153287174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:40 schreef Jefixed het volgende:

[..]

ALS ik een nieuwe key ga kopen, doe ik dit bij een normale shop die iedereen kent zodat ik zeker weet dat ik 'm krijg + dat ie goed is.
Maar als ik morgen naar de stad ga, even een Windows 8.1 + CD koop, kan ik deze dan gewoon installeren door mijn externe optische drive aan te sluiten? Of moet ik echt die CD die bij de externe optische drive zit installeren voordat ie werkt? Anders doe ik dat gewoon.
Ja, dit werkt gewoon.Maar ik zou echt eerst proberen deze key aan de praat te krijgen. Er zit simpelweg een verschil tussen de licentie en de Windows versie.

N0ir, wat voor ISO heb jij gestuurd? OEM of Retail?
pi_153287202
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:42 schreef liedetector het volgende:
precies probeer nog eens met andere iso...kost je 20 min max
Maar als nota bene Culgame mij de ISO doorstuurt met bijbehorende code, mag ik toch verwachten dat het goed is :o?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:43 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja, dit werkt gewoon.Maar ik zou echt eerst proberen deze key aan de praat te krijgen. Er zit simpelweg een verschil tussen de licentie en de Windows versie.

N0ir had mij ook een key gestuurd, maar heb mijn ISO uiteindelijk van Culgame die zij in de mail stuurde inclusief de code, dit heb ik gedaan omdat SP1 hier ook bij zat :-)
.
pi_153287359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:44 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

N0ir had mij ook een key gestuurd, maar heb mijn ISO uiteindelijk van Culgame die zij in de mail stuurde inclusief de code, dit heb ik gedaan omdat SP1 hier ook bij zat :-)
Ok... En als je op je toetsenbord de Windowstoets ingedrukt houdt, en dan op de PAUSE toets drukt, dan krijg je de eigenschappen van je Computer te zien.

Wat staat er bovenaan voor Windows versie? Windows 7 Home Premium 64 bit?
pi_153287450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:43 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat is de x17-59236.iso van digitalriver, Windows 7 x64 dutch, oorspronkelijk professional maar door dat bestandje aan te passen kan je nu zelf kiezen welke versie je wil installeren. Is volgens mij dan de retail-iso maar ik heb daar twee weken geleden nog een Home-Premium OEM licentie van Culgame mee geactiveerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:34 schreef liedetector het volgende:

[..]

nieuws gevolgd?
Ik heb dit meegekregen
Microsoft prices Windows 10 licenses at $119 for Home, $199 for Pro
pi_153287457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:48 schreef oheng het volgende:

[..]

Ok... En als je op je toetsenbord de Windowstoets ingedrukt houdt, en dan op de PAUSE toets drukt, dan krijg je de eigenschappen van je Computer te zien.

Wat staat er bovenaan voor Windows versie? Windows 7 Home Premium 64 bit?
Ik heb geen pause toets x], maar in ieder geval Windows 7 Home Premium, 64-bit
.
pi_153287586
al terug geroepen ook...geld nu nog voor china

http://www.cnet.com/news/(...)-considered-pirated/
pi_153287617
Ik lees toch dit
The retail and OEM Windows 7 activation keys are both version and language specific. You can use your English key only to activate an English version of Windows 7.

I have Finnish, English and German versions of Windows 7. To test if this information is correct, I have tried all variations with these three language versions. It's a no go.

Ik denk dat Culgame gewoon een domme fout heeft gemaakt door je een link naar de engelstalige iso te sturen terwijl je een Nederlandse key hebt. Nu kan je of de Nederlandse iso installeren, of een Engelse key van ze proberen te krijgen en daarna de taal naar Nederlands omzetten.
pi_153287911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:56 schreef n0ir het volgende:
Ik lees toch dit
The retail and OEM Windows 7 activation keys are both version and language specific. You can use your English key only to activate an English version of Windows 7.

I have Finnish, English and German versions of Windows 7. To test if this information is correct, I have tried all variations with these three language versions. It's a no go.

Ik denk dat Culgame gewoon een domme fout heeft gemaakt door je een link naar de engelstalige iso te sturen terwijl je een Nederlandse key hebt. Nu kan je of de Nederlandse iso installeren, of een Engelse key van ze proberen te krijgen en daarna de taal naar Nederlands omzetten.
Een hoop gedoe dus, te veel gedoe voor mij in ieder geval... Met veel geluk heb ik dan over één week een werkende versie, ik geef liever 90 euro uit en dat ik het morgen allemaal werkend, legaal en zonder al te veel gedoe heb...
.
pi_153287958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:04 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Een hoop gedoe dus, te veel gedoe voor mij in ieder geval... Met veel geluk heb ik dan over één week een werkende versie, ik geef liever 90 euro uit en dat ik het morgen allemaal werkend, legaal en zonder al te veel gedoe heb...
Waarom wil je niet de nederlandse iso die ik je heb gestuurd even installeren, ben je over een 20 minuten klaar. Ik ben niet snugger genoeg om een virus in een windows-installatie te verwerken hoor :'(
pi_153287987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:51 schreef n0ir het volgende:

[..]

Dat is de x17-59236.iso van digitalriver, Windows 7 x64 dutch, oorspronkelijk professional maar door dat bestandje aan te passen kan je nu zelf kiezen welke versie je wil installeren. Is volgens mij dan de retail-iso maar ik heb daar twee weken geleden nog een Home-Premium OEM licentie van Culgame mee geactiveerd.

[..]

Ik heb dit meegekregen
Microsoft prices Windows 10 licenses at $119 for Home, $199 for Pro
Nou ja, dan kan Jefixed beter jouw ISO gebruiken.

En de discussie is ook al op Tweakers gevoerd. Ik weet niet meer wie of wat met een of andere statement van MS kwam, maar illegaal onder Windows 7-8 blijft illegaal onder Windows 10. MS gaat niet ala Apple ineens alle licenties gratis en legaal maken.

Ik wil wel even zoeken waar die discussie gevoerd werd op Tweakers?
pi_153288021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:51 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ik heb geen pause toets x], maar in ieder geval Windows 7 Home Premium, 64-bit
Weet je wat, gebruik ff die ISO van N0ir, die doet het tenminste bij hem. Kortste klap. Tenzij je n0ir niet vertrouwt haha. :P
pi_153288070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:06 schreef oheng het volgende:

[..]

Nou ja, dan kan Jefixed beter jouw ISO gebruiken.

En de discussie is ook al op Tweakers gevoerd. Ik weet niet meer wie of wat met een of andere statement van MS kwam, maar illegaal onder Windows 7-8 blijft illegaal onder Windows 10. MS gaat niet ala Apple ineens alle licenties gratis en legaal maken.

Ik wil wel even zoeken waar die discussie gevoerd werd op Tweakers?
Nee hoor we zijn er wel over uit dat de upgrade alleen gratis wordt als je al een legale licentie hebt :P .
Deel 3 van dit topic mag wel "goedkope windows-activatie #3" heten w/
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:08:42 #278
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153288071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:31 schreef oheng het volgende:

[..]

ging er van uit dat het legaal was. Wel een beetje skeer, 1500 uitgeven aan hardware maar een licentie Ho maar.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_153288131
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:08 schreef n8n het volgende:
ging er van uit dat het legaal was. Wel een beetje skeer, 1500 uitgeven aan hardware maar een licentie Ho maar.
Want daar kan je alleen windows opdraaien? dan moet je OEM kopen
pi_153288192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:07 schreef oheng het volgende:

[..]

Weet je wat, gebruik ff die ISO van N0ir, die doet het tenminste bij hem. Kortste klap. Tenzij je n0ir niet vertrouwt haha. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:08 schreef n0ir het volgende:

[..]

Nee hoor we zijn er wel over uit dat de upgrade alleen gratis wordt als je al een legale licentie hebt :P .
Hahahah inderdaad... Denk dat iemand die ook een PC gaat bouwen hier sowieso veel van kan leren, alles van A tot Z zit erbij, van het hardware tot software.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:08 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik heb opzich ook wel een beetje spijt dat ik niet direct een Windows 8.1 key heb gekocht voor 90 euro, dan weet ik zeker dat ie legaal was... Dat ga ik waarschijnlijk nu nog steeds doen, maar zit ik nog steeds met het volgende: Windows 8.1 word geleverd op een CD, alleen in mijn PC heb ik geen optische drive zitten. Wel heb ik een externe optische drive liggen, als ik deze aansluit via USB, en Windows 8.1 CD daar in zou stoppen zou die dan gewoon instaleren? Ik ben hier niet zeker over omdat er een CD bij de externe optische drive is meegeleverd voor het instaleren van de drivers etc, en dat gaat moeilijk als je überhaupt geen Windows erop hebt zitten. Vandaar deze vraag.
.
pi_153288202
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:08 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik vind dit anders helemaal geen goedkope Windows activatie, we zitten hier met 5 man al uren 1 Windows licentie te activeren, wat kost dat wel niet. hahahaha
pi_153288330
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:11 schreef Jefixed het volgende:
Wel heb ik een externe optische drive liggen, als ik deze aansluit via USB, en Windows 8.1 CD daar in zou stoppen zou die dan gewoon instaleren?
jep
pi_153288337
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:11 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Hahahah inderdaad... Denk dat iemand die ook een PC gaat bouwen hier sowieso veel van kan leren, alles van A tot Z zit erbij, van het hardware tot software.

[..]

Ik heb opzich ook wel een beetje spijt dat ik niet direct een Windows 8.1 key heb gekocht voor 90 euro, dan weet ik zeker dat ie legaal was... Dat ga ik waarschijnlijk nu nog steeds doen, maar zit ik nog steeds met het volgende: Windows 8.1 word geleverd op een CD, alleen in mijn PC heb ik geen optische drive zitten. Wel heb ik een externe optische drive liggen, als ik deze aansluit via USB, en Windows 8.1 CD daar in zou stoppen zou die dan gewoon instaleren? Ik ben hier niet zeker over omdat er een CD bij de externe optische drive is meegeleverd voor het instaleren van de drivers etc, en dat gaat moeilijk als je überhaupt geen Windows erop hebt zitten. Vandaar deze vraag.
Externe DVD gaat altijd werken hoor. Ik sloop bijvoorbeeld externe USB behuizingen open, haal de HDD eruit, en knal er een willekeurige DVD speler erin, en installeer dan Linux, Windows of OSX of wat dan ook. Geen probleem.
Je moet alleen even in het BIOS de boot volgorde goed zetten, of een boot knop indrukken, waarbij je kunt kiezen.
pi_153288544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:15 schreef oheng het volgende:

[..]

Externe DVD gaat altijd werken hoor. Ik sloop bijvoorbeeld externe USB behuizingen open, haal de HDD eruit, en knal er een willekeurige DVD speler erin, en installeer dan Linux, Windows of OSX of wat dan ook. Geen probleem.
Je moet alleen even in het BIOS de boot volgorde goed zetten, of een boot knop indrukken, waarbij je kunt kiezen.
Wat te fuck bedoel je nou weer... Ik ga echt niet meer iets in- of uitbouwen, ik bedoel gewoon de externe drive aan te sluiten met USB in de USBPOORT en vervolgens win8.1 disc erin te gooien en of ie dan installed...
.
pi_153288616
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:19 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Wat te fuck bedoel je nou weer... Ik ga echt niet meer iets in- of uitbouwen, ik bedoel gewoon de externe drive aan te sluiten met USB in de USBPOORT en vervolgens win8.1 disc erin te gooien en of ie dan installed...
_O-
pi_153288677
quote:
Je had al antwoord
pi_153288803
quote:

[..]

Ik bedoel gewoon: het werkt.
pi_153289062
Zeg TS dus jij denkt dat je, om een externe DVD speler aan te sluiten, eerst de meegeleverde dvd moet installeren. Toch?
Hoe kan dat doen dan als je nog geen dvd speler hebt en alleen die externe koopt? Dan kan je toch nooit een DVD afspelen om de DVD speler te installeren?
Dus nee, je hebt die DVD niet nodig om de DVD speler werkend te krijgen :P

Overigens vind ik het wel dom dat je voor die 3 tientjes niet gewoon een optische drive er in hebt gegooid. Snap echt niet waarom mensen dat niet doen. Ik gebruik m nog best regelmatig.
pi_153289197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:31 schreef delano.888 het volgende:
Zeg TS dus jij denkt dat je, om een externe DVD speler aan te sluiten, eerst de meegeleverde dvd moet installeren. Toch?
Hoe kan dat doen dan als je nog geen dvd speler hebt en alleen die externe koopt? Dan kan je toch nooit een DVD afspelen om de DVD speler te installeren?
Dus nee, je hebt die DVD niet nodig om de DVD speler werkend te krijgen :P

Overigens vind ik het wel dom dat je voor die 3 tientjes niet gewoon een optische drive er in hebt gegooid. Snap echt niet waarom mensen dat niet doen. Ik gebruik m nog best regelmatig.
Dat jij het regelmatig gebruikt, betekent niet dat ik hem ook gebruik. Ik heb mijne in al die jaren dat ik deze pc heb, bijna 3 jaar misschien 2 of 3 keer gebruikt... Deze kast heeft ook niet zin ingang daarvoor, waar ik blij mee ben.

Dus ik kan gewoon morgen een 8.1 install disc kopen, externe drive aansluiten, cdtje erin en ready?
.
pi_153289225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:35 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Dat jij het regelmatig gebruikt, betekent niet dat ik hem ook gebruik. Ik heb mijne in al die jaren dat ik deze pc heb, bijna 3 jaar misschien 2 of 3 keer gebruikt... Deze kast heeft ook niet zin ingang daarvoor, waar ik blij mee ben.

Dus ik kan gewoon morgen een 8.1 install disc kopen, externe drive aansluiten, cdtje erin en ready?
JA.

Je bent overigens wel keer op keer geld aan het weggooien met al je windows installaties en codes enz maarja dat moet je zelf weten.
pi_153289260
nu is het al 4x gezegd...ja dat werkt.....kommop TS je hebt ook google
pi_153289400
Als morgen die Windows 8 DVD niet werkt, dan blijf ik een maand weg uit Digital Corner heheeeeeheeehe (8>
pi_153289467
want je hebt de DVD zelf gemaakt ofzo?
pi_153289482
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:36 schreef delano.888 het volgende:

[..]

JA.

Je bent overigens wel keer op keer geld aan het weggooien met al je windows installaties en codes enz maarja dat moet je zelf weten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:37 schreef liedetector het volgende:
nu is het al 4x gezegd...ja dat werkt.....kommop TS je hebt ook google
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:40 schreef oheng het volgende:
Als morgen die Windows 8 DVD niet werkt, dan blijf ik een maand weg uit Digital Corner heheeeeeheeehe (8>
Just want to make it sure :D
Ik ga dat maar gewoon doen dan joh, ik ben klaar met dat gedoe met illegal versies etc. Ik weet zonde van m'n geld maar ja moet iets... Heb geen goed gevoel bij illegal /cracked
.
pi_153289495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:43 schreef liedetector het volgende:
want je hebt de DVD zelf gemaakt ofzo?
Hahahahah om te gillen _O-
.
pi_153289519
Jij met je gevoel :')
pi_153289546
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:43 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ga dat maar gewoon doen dan joh, ik ben klaar met dat gedoe met illegal versies etc. Ik weet zonde van m'n geld maar ja moet iets... Heb geen goed gevoel bij illegal /cracked
Ik klink als een hangende plaat maar je hebt al een legale werkende key, je probeert em alleen op de verkeerde installatie te activeren... Ik heb best wat moeite gedaan om je van de juiste iso te voorzien maar je negeert dat gewoon en slaat liever 100 euro stuk op een schijfje. Tja, succes en veel plezier met je nieuwe pc ^O^
pi_153289650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:31 schreef delano.888 het volgende:
ik heb hem voor het laatst een jaar of 2 geleden gebruikt, toen ik al mijn game discs als ISO heb opgeslagen...
sindsdien is het alleen maar een stof happer..
pi_153289750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb hem voor het laatst een jaar of 2 geleden gebruikt, toen ik al mijn game discs als ISO heb opgeslagen...
sindsdien is het alleen maar een stof happer..
Ik heb GTA5 bijv op DVD gekocht. Van toffe games wil je toch het hoesje enz in de kast hebben of jij niet? En ga een beetje 60GB downloaden op launch day nou dat is een succes altijd :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:45 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik klink als een hangende plaat maar je hebt al een legale werkende key, je probeert em alleen op de verkeerde installatie te activeren... Ik heb best wat moeite gedaan om je van de juiste iso te voorzien maar je negeert dat gewoon en slaat liever 100 euro stuk op een schijfje. Tja, succes en veel plezier met je nieuwe pc ^O^
Ja echt hè, ik irriteer me er ook gruwelijk aan dat hij zo graag geld wil weggooien.

Het lijkt me dan ook een top idee om hiervoor GEEN 3E TOPIC te maken. Aangezien TS toch alleen maar op zijn gevoel wil af gaan..
pi_153289833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:43 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

[..]

En dat is logisch. Je OS is de basis, en die moet gewoon perfect zijn.

Hoewel ik wel vind dat je een poging kan doen met die ISO van n0ir, want dat is een officiele ISO, ook ik heb die. Die is absoluut niet illegaal!!!

En misschien is Windows 10 wat, dan kun je gratis upgraden. Maar als geld geen probleem is: dan moet je ff een Windows 8 DVD halen.
Hier een linkje naar de pricewatch:
http://tweakers.net/price(...)1-nl-oem-64-bit.html
  vrijdag 5 juni 2015 @ 23:00:39 #301
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153290027
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:42 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik een iso daarvan bewaard heb, paranoïde als dat ik ben jegens zulke bedrijven. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')