abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153261637
Maar goed morgen om 5 uur de wekker, dus ik ga erin! succes
pi_153261664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:35 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Wat was er niet gelukt dan? Ik zou proberen de HDD los te koppelen en in die poort de SSD SATA te doen... Hoop dat dit ''werkt''?
Kijk nou eerst eens gewoon in je BIOS wat er wel en wat er niet wordt herkend in plaats van op goed geluk wat connectors los te maken. En RTFM.
pi_153261719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:38 schreef liedetector het volgende:
Maar goed morgen om 5 uur de wekker, dus ik ga erin! succes
ok

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kijk nou eerst eens gewoon in je BIOS wat er wel en wat er niet wordt herkend in plaats van op goed geluk wat connectors los te maken. En RTFM.
Ja ik ga ook nog even niets los maken... Een maat van mij heeft dezelfde SSD (de 250 ipv 500 gb versie) en die van hem wordt wel gewoon herkent...
.
pi_153261722
net de bios geëxit, dan kom ik in een zwart scherm met een klein beetje tekst, EFI shell version 2.31 [4.655] map: cannot find required map name. press ESC in 1 seconds to skip startup.nsh, any other key to continue

dat krijgt ie...gebeurd niet als je schijven goed herkent worden volgens mij

https://www.google.nl/sea(...)FsZwVeXaLsHbUfymg7gO

maar goed wijsheid morgen weer een dag... OFF
pi_153261875
http://facepunch.com/showthread.php?t=1257623
maar goed sommige zeggen alles prima dus zie eerst windows te regelen en dan verder kijken....
pi_153261915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:45 schreef liedetector het volgende:
maar goed sommige zeggen alles prima dus zie eerst windows te regelen en dan verder kijken....
ziet je bios wel je SSD en HDD dan?
zo niet kan je ook windows niet installeren..
pi_153261955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:45 schreef liedetector het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:46 schreef mschol het volgende:

[..]

ziet je bios wel je SSD en HDD dan?
zo niet kan je ook windows niet installeren..
waar zou ik dat moeten zien
.
pi_153261966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:41 schreef Jefixed het volgende:

[..]

ok

[..]

Ja ik ga ook nog even niets los maken... Een maat van mij heeft dezelfde SSD (de 250 ipv 500 gb versie) en die van hem wordt wel gewoon herkend...
Jongen, léés nou eens die manual van je moederbord, en dan echt h-e-l-e-m-a-a-l, van kaft tot kaft. Ik denk dat ik jouw bord inmiddels beter ken dan jijzelf. Pagina 3-7:

Settings --> System status --> SATA port

Wat krijg je dan precies te zien?
pi_153262057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:48 schreef Riparius het volgende:

[..]

Jongen, léés nou eens die manual van je moederbord, en dan echt h-e-l-e-m-a-a-l, van kaft tot kaft. Ik denk dat ik jouw bord inmiddels beter ken dan jijzelf. Pagina 3-7:

Settings --> System status --> SATA port

Wat krijg je dan precies te zien?
Alle 6 not present.....
.
pi_153262108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:51 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Alle 6 not present.....
Aha. Dan is er dus iets goed mis. Heb je de SATA voedingskabels van de SSD en de harddisk wel aangesloten en goed aangedrukt?
pi_153262116
vermoedde ik al dus....
pi_153262144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

Aha. Dan is er dus iets goed mis. Heb je de SATA voedingskabels van de SSD en de harddisk wel aangesloten en goed aangedrukt?
Ja... Ik zal het nu voor de zekerheid nogmaals checken en goed aandrukken.
.
pi_153262266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:53 schreef liedetector het volgende:
vermoedde ik al dus....
Aangedrukt, toen begon ie wat geluid te maken... Opnieuw opgestart (save/reboot) en nu heb ik een zwart scherm ''Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''
.
pi_153262293
mooi dat wil je hebben
pi_153262304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:59 schreef liedetector het volgende:
mooi dat wil je hebben
Ah serieus? Schrok me opzich best wel kapot toen ik hoorde dat er iets goed fout was... haha. Moet ik verder nu nog wat doen in dat menu?
.
pi_153262452
FF tipje tussendoor. Ik had een heleboel gezeik met de microsoft usb iso tool, die iso pakte hij ELKE KEER WEER NIET bij mij. Dus mocht dat voorkomen, pak dan RUFUS, die werkt echt veel makkelijker en bij mij elke keer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153262502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:58 schreef Jefixed het volgende:

[..]

[..]

Aangedrukt, toen begon ie wat geluid te maken... Opnieuw opgestart (save/reboot) en nu heb ik een zwart scherm ''Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key''
Voor de volgende keer, je moet niet met kabels gaan rommelen terwijl je pc aan staat :P
pi_153262518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:04 schreef delano.888 het volgende:
FF tipje tussendoor. Ik had een heleboel gezeik met de microsoft usb iso tool, die iso pakte hij ELKE KEER WEER NIET bij mij. Dus mocht dat voorkomen, pak dan RUFUS, die werkt echt veel makkelijker en bij mij elke keer.
Hartelijk dank voor de tip! Heb echter helaas nog niet mijn Windows 7 code binnen... Als ik hem morgen ochtend nog niet heb, ga ik maar gewoon even een Windows 7 disc halen in de winkel, sluit ik wel even de externe optische drive aan...
.
pi_153262530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:06 schreef n0ir het volgende:

[..]

Voor de volgende keer, je moet niet met kabels gaan rommelen terwijl je pc aan staat :P
Klopt, was ook erg dom van me... Gelukkig is ie niet ontploft ofzo haha, allemaal goed uitgepakt :) Was ook alleen een kwestie van de SATA kabel aanduwen in de voeding, kan geen kwaad toch?
.
pi_153262538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:06 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor de tip! Heb echter helaas nog niet mijn Windows 7 code binnen... Als ik hem morgen ochtend nog niet heb, ga ik maar gewoon even een Windows 7 disc halen in de winkel, sluit ik wel even de externe optische drive aan...
Je kan de iso gewoon branden, windows gewoon installeren, en dan heb je 30 dagen om de code in te voeren :)
pi_153262565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:00 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ah serieus? Schrok me opzich best wel kapot toen ik hoorde dat er iets goed fout was... haha. Moet ik verder nu nog wat doen in dat menu?
Je kunt van alles instellen in het BIOS maar blijf daar voorlopig maar vanaf. Je beide SATA devices worden nu herkend neem ik aan?

Dan is het wachten op je key omdat je anders die .iso niet kunt downloaden bij Microsoft. Wat ik zou doen nu (maar ik ben jou niet, gelukkig maar) is een .iso downloaden van Hiren's Boot CD en hiermee met behulp van Rufus een bootable USB stick maken. Dan kun je wat diagnostische programma's draaien om te controleren of je hardware nu allemaal goed werkt. Het is namelijk erg vervelend als er (nog) een probleem is en je dat pas zou ontdekken tijdens of na het installeren van Windows.

[ Bericht 2% gewijzigd door Riparius op 05-06-2015 00:25:55 ]
pi_153262566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je kan de iso gewoon branden, windows gewoon installeren, en dan heb je 30 dagen om de code in te voeren :)
Klopt, maar als ik morgen ochtend die code sowieso niet binnen heb, moet ik een andere oplossing gaan zoeken...

Alleen ik zit nu nog wel in dat menu met dat zwarte scherm en die tekst van reboot and select........ wat moet ik hier nu doen?
.
pi_153262605
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:08 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik morgen ochtend die code sowieso niet binnen heb, moet ik een andere oplossing gaan zoeken...

Alleen ik zit nu nog wel in dat menu met dat zwarte scherm en die tekst van reboot and select........ wat moet ik hier nu doen?
Boekje van je mobo lezen en zoeken wat je boot order knop is. Waarschijnlijk F8. Maar hierna heb je toch echt een usb stick oid nodig met een OS erop.
pi_153262651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je kunt van alles instellen in het BIOS maar blijf daar voorlopig maar vanaf. Je beide SATA devices worden nu herkend neem ik aan?

Dan is het wachten op je key omdat je anders die .iso niet kunt downloaden bij Microsoft. Wat ik zou doen nu (maar ik ben jou niet, gelukkig maar) is een .iso downloaden van Hiren's Boot CD en hiermee met behulp van Rufus een bootable USB stick maken. Dan kun je wat diagnostische programma's draaien om te controleren of je hardware nu allemaal goed werkt. Het is namelijk erg vervelend als er (nog) een probleem is en je dat pas zou ontdekken tijdens of na het installeren van Windows.
Zit nu even in de BIOS, SATA Port5 = Smsung SSD 85 (500) en mSATA/SATA Port6 = ST3000DX001-1C... Gelukkig was de oplossing erg simpel. Alleen hoe kan ik mijn PC nu afsluiten zonder de stekker eruit te hoeven trekken / powerbutton ingedrukt te houden?
.
pi_153262721
F10 op ja drukken en dan powerknop inhouden.
pi_153262846
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
F10 op ja drukken en dan powerknop inhouden.
Ok thanks! Probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn haha. Ik ga zo ook maar is pitten... Ik hoop van harte dat de Windows 7 key morgen ochtend in mijn mailbox zit, anders toch een andere oplossing zoeken. Tot morgen allen haha
.
pi_153262994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Boekje van je mobo lezen en zoeken wat je boot order knop is. Waarschijnlijk F8.
Nee. F11.
pi_153263019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee. F11.
Daarom boekje lezen. Hier is het F8. En del om in de bios te komen, maar dat is ook vaak F2.

Dus boekje lezen.
pi_153263060
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Daarom boekje lezen. Hier is het F8. En del om in de bios te komen, maar dat is ook vaak F2.

Dus boekje lezen.
Is afhankelijk van merk moederbord.
pi_153263078
F10 werkt op elk moederbord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')