quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:56 schreef n0ir het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb net even in mijn bios gekeken met een i5-4690k en een Mugen 4 en daar is ie 35° op een koele kamer, in Windows zakt dat idle naar 31°. Met een iets krachtigere chip op een warme kamer denk ik niet dat 39° te veel is, misschien kan er wel een paar graden af door een iets betere montage van de koeler maar het lijkt me niet echt schokkend.
Eerst maar eens de PC werkend krijgen en misschien heeft TS dan over een paar dagen zin om em weer open te maken en eens te kijken of de koelpasta wel netjes verspreid was.
[..]
De 64-bit/x64 of die both, maakt niet uit.
Heb gewoon koelpasta in het midden gedaan, en door de druk is dat goed verspreid, werd aangeraden voor de scythe mugen 4 :pquote:Op donderdag 4 juni 2015 17:56 schreef liedetector het volgende:
eerst windows erop dan testen... fan zit prima...kan nog koelpasta zijn bv
Klopt en dat zal wel prima zijn, maar als je iets te veel of te weinig hebt gedaan is de warmtegeleiding al weer wat minder, en in mijn ervaring wou dat blok best wel een beetje over de processor heen glibberen voor het vastschroeven, misschien is het daardoor niet helemaal egaal verspreid. Maar ik zou me daar voorlopig even geen zorgen over maken, na de installatie kan je je temperaturen in de gaten houden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:57 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[..]
Heb gewoon koelpasta in het midden gedaan, en door de druk is dat goed verspreid, werd aangeraden voor de scythe mugen 4 :p
Manier van verspreiden zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. De een zweert bij het zelf uitsmeren en de ander bij gewoon het aandrukken, beiden zijn goed. Bij het aandrukken altijd wel even checken of het redelijk verdeeld is en of het niet een te grote homp is.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:57 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[..]
Heb gewoon koelpasta in het midden gedaan, en door de druk is dat goed verspreid, werd aangeraden voor de scythe mugen 4 :p
Te weinig gaat lastig hoor, moet je er bijna niks opsmeren, het is meestal inderdaad te veel.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:59 schreef n0ir het volgende:
[..]
Klopt en dat zal wel prima zijn, maar als je iets te veel of te weinig hebt gedaan is de warmtegeleiding al weer wat minder, en in mijn ervaring wou dat blok best wel een beetje over de processor heen glibberen voor het vastschroeven, misschien is het daardoor niet helemaal egaal verspreid. Maar ik zou me daar voorlopig even geen zorgen over maken, na de installatie kan je je temperaturen in de gaten houden.
Wel in de gaten houden. Als je clean install hebt straks en je zit idle op 39 gaat dat in de loop van tijd alleen maar toenemen, dan kan het bij zwaar gebruik toch wel richting de max gaan voor de cpu.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:01 schreef liedetector het volgende:
Precies zat nu je temp idle al op 60 ofzo..... Maar met 39 zou ik het lekker zo laten
quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:59 schreef n0ir het volgende:
[..]
Klopt en dat zal wel prima zijn, maar als je iets te veel of te weinig hebt gedaan is de warmtegeleiding al weer wat minder, en in mijn ervaring wou dat blok best wel een beetje over de processor heen glibberen voor het vastschroeven, misschien is het daardoor niet helemaal egaal verspreid. Maar ik zou me daar voorlopig even geen zorgen over maken, na de installatie kan je je temperaturen in de gaten houden.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Manier van verspreiden zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. De een zweert bij het zelf uitsmeren en de ander bij gewoon het aandrukken, beiden zijn goed. Bij het aandrukken altijd wel even checken of het redelijk verdeeld is en of het niet een te grote homp is.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:01 schreef liedetector het volgende:
Precies zat nu je temp idle al op 60 ofzo..... Maar met 39 zou ik het lekker zo laten
Ja hij glibberde inderdaad wel iets, maar goed. Net even windows gekocht dus dan kan ik zo op USB stick plaatsen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Te weinig gaat lastig hoor, moet je er bijna niks opsmeren, het is meestal inderdaad te veel.
Stond je harde schijf op AHCI-mode?quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:02 schreef Jefixed het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja hij glibberde inderdaad wel iets, maar goed. Net even windows gekocht dus dan kan ik zo op USB stick plaatsen.
Na het aandrukken zou ik juist niet het koelblok er nog eens afhalen om te controleren, bij het lostrekken schijnen er luchtbubbels in de koelpasta te kunnen ontstaan. Maargoed er is inderdaad nergens zo veel gedoe over als over het aanbrengen van de koelpasta, en je kan soms ook té moeilijk doen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Manier van verspreiden zijn de meningen behoorlijk over verdeeld. De een zweert bij het zelf uitsmeren en de ander bij gewoon het aandrukken, beiden zijn goed. Bij het aandrukken altijd wel even checken of het redelijk verdeeld is en of het niet een te grote homp is.
Je bedoelt bij SATA Mode? Die staat op AHCI Mode jaquote:
Hoelang duurt dat leveren van een code op culgame?quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:06 schreef n0ir het volgende:
[..]
Stond je harde schijf op AHCI-mode?
[..]
Na het aandrukken zou ik juist niet het koelblok er nog eens afhalen om te controleren, bij het lostrekken schijnen er luchtbubbels in de koelpasta te kunnen ontstaan. Maargoed er is inderdaad nergens zo veel gedoe over als over het aanbrengen van de koelpasta, en je kan soms ook té moeilijk doen.
Je geld is zeker al wel afgeschreven. Grappig dat dát nou nooit op zich laat wachten hč?quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:27 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat leveren van een code op culgame?
Nog altijd die code niet binnen. Bijna een uur geleden -.-
Ja echt gewoon per direct...quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je geld is zeker al wel afgeschreven. Grappig dat dát nou nooit op zich laat wachten hč?
Ik heb effe voor je gekeken, de eerste keer dat ik daar bestelde kreeg ik de key pas de volgende dag binnen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:27 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat leveren van een code op culgame?
Nog altijd die code niet binnen.Bijna een uur geleden -.-
... Heb juist een nieuwe key gekocht zodat het geen OEM zou zijn..........quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:01 schreef n0ir het volgende:
[..]
Ik heb effe voor je gekeken, de eerste keer dat ik daar bestelde kreeg ik de key pas de volgende dag binnen.![]()
Maargoed ik zie nu ook dat je de iso tegenwoordig alleen via het Recovery Centre kan downloaden met een Retail-key en volgens mij heb je nu een OEM-key gekocht.
Dus moet je alsnog ergens anders de iso vandaan plukken (tpb ofzo), die dan installeren en morgen met de key activeren.
Als het echt een OEM key is krijg je het nog lastig, want een OEM .iso is nergens 'officieel' te downloaden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:28 schreef Jefixed het volgende:
[..]
... Heb juist een nieuwe key gekocht zodat het geen OEM zou zijn..........
Ja, is verder in orde zo. Als je kast nog open is, wellicht daalt de temperatuur dan nog een beetje als je de kast sluit, vanwege de dan wat meer gerichte luchtstroom door de kast. En BIOS instellingen kunnen ook nog wel wat doen, maar blijf daar maar even van af.quote:Trouwens, na vanaf een uur of 15:00 aan te hebben gestaan, is de temperatuur van de PC nog altijd 38*C, is dit een goed teken?
Kast zit nu dicht, 39/40*C... Alleen ik moet dus Retail key zien te kopen... Weet jij ergens waar ik kan kopen voor een normale prijs, vind dat ik die 20¤ heb ver... al knap zonde.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:41 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als het echt een OEM key is krijg je het nog lastig, want een OEM .iso is nergens 'officieel' te downloaden.
[..]
Ja, is verder in orde zo. Als je kast nog open is, wellicht daalt de temperatuur dan nog een beetje als je de kast sluit, vanwege de dan wat meer gerichte luchtstroom door de kast. En BIOS instellingen kunnen ook nog wel wat doen, maar blijf daar maar even van af.
Ik zou eerst even wachten tot je de key die je hebt gekocht ontvangt. Aangezien de site waar je de key hebt gekocht zelf linkt naar de .iso bestanden die vroeger via DigitalRiver waren te downloaden denk ik dat je wel een retail key krijgt, want via DigitalRiver waren geen OEM versies te downloaden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:06 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Kast zit nu dicht, 39/40*C... Alleen ik moet dus Retail key zien te kopen... Weet jij ergens waar ik kan kopen voor een normale prijs, vind dat ik die 20¤ heb ver... al knap zonde.
Oh oke, thanks voor de info. Wacht wel even haha, ze nemen alleen wel de tijd =(quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:25 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik zou eerst even wachten tot je de key die je hebt gekocht ontvangt. Aangezien de site waar je de key hebt gekocht zelf linkt naar de .iso bestanden die vroeger via DigitalRiver waren te downloaden denk ik dat je wel een retail key krijgt, want via DigitalRiver waren geen OEM versies te downloaden.
Ja lijkt me ook, hun motto is trouwens ''instant delivery 24x7''quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:32 schreef liedetector het volgende:
geen idee waar ze zitten, maar kan het niet ook komen door tijdsverschil? lijkt me dat betalingen gecheckt moeten worden voor key gestuurd wordt etc
Klopt, ging ook via een andere site via iDeal. Handig systeem wat ze gebruikte, dat wel haha. Had liever PayPal gezien maar ok.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:39 schreef liedetector het volgende:
dat het van jouw rek.nr. is afgeschreven zegt niet dat het er bij hun opstaat natuurlijk
Vergeet ook niet je spam folder te checken, mogelijk belandt het bericht daarin ...quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:40 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Klopt, ging ook via een andere site via iDeal. Handig systeem wat ze gebruikte, dat wel haha. Had liever PayPal gezien maar ok.
Als ik nu uit die BIOS wegwil, hoe doe ik dit dan haha... Als ik exit / ESC doe dan kom ik bij zo'n ander vaag menu EFI ofzoiets... Kan stekker eruit trekken kwaad?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:39 schreef liedetector het volgende:
dat het van jouw rek.nr. is afgeschreven zegt niet dat het er bij hun opstaat natuurlijk
ja dat kan in theorie kwaad, en je moet bij je bios/uefi ggewoon een reboot of save and exit optie hebben waardoor je pc zal herstartenquote:Op donderdag 4 juni 2015 22:55 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Als ik nu uit die BIOS wegwil, hoe doe ik dit dan haha... Als ik exit / ESC doe dan kom ik bij zo'n ander vaag menu EFI ofzoiets... Kan stekker eruit trekken kwaad?
ja net, maar dan restart ie ook weer i.p.v. uit te gaanquote:
die exit menus die werken wel, maar dan restart ie haha dus kom ik weer in hetzelfde menu x]quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
ja dat kan in theorie kwaad, en je moet bij je bios/uefi ggewoon een reboot of save and exit optie hebben waardoor je pc zal herstarten
ja hij start op, dan zie ik logo vd videocard en dan opties gewoon BIOS menu <DEL> of een ander alleen die knop weet ik ff niet hahaquote:Op donderdag 4 juni 2015 23:00 schreef liedetector het volgende:
turrlijk herstart ie.. na een bios gaat ie niet uit
en je hebt geen OS dus gewoon ff 10seconden je power button indrukken en liever niet in je BIOS nee
Aanvulling: kom je meteen weer in je bios dan als ie herstart? if so...dan is er iets niet goed ...je zou gewoon moeten krijgen no bootable device found ...etc
Dus gewoon als ik opstart, zie ik dat hele MSI scherm van m'n moederbord en op dat moment gewoon power knop indrukken tot ie uit isquote:Op donderdag 4 juni 2015 23:03 schreef liedetector het volgende:
BIOS splashscreen bedoel je wsch, en dan druk je ff 10seconden je powerbutton in tot uit
net de bios geëxit, dan kom ik in een zwart scherm met een klein beetje tekst, EFI shell version 2.31 [4.655] map: cannot find required map name. press ESC in 1 seconds to skip startup.nsh, any other key to continuequote:Op donderdag 4 juni 2015 23:06 schreef liedetector het volgende:
gebeurt er verder niks dan? normqaal krijg ik dan een melding dat er geen OS is gevonden met een zwart scherm en dan bljft het daarop hangen...los je pas op als je bv Windows of linux oid erop hebt ...
In de bovenste poorten zitten zowel de HDD als SSD... Zijn allemaal dezelfde poortenquote:Op donderdag 4 juni 2015 23:12 schreef liedetector het volgende:
trouwens op welke sata heb je je SSD geprikt?
Denk dat daar ietsniet helemaal tof zit nl
Ja dat heb ik dus al gedaan,quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:16 schreef liedetector het volgende:
needat zijn het niet....lees je manual ff na en laat je HDD eens even weg.....
Als de PC nog aanstaat en BIOS nog draait?quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:26 schreef liedetector het volgende:
haal je HHD eens weg enstop jeSSD voor de grap eens in een andere port...gebeurt er dan?
De 6 SATA poorten van dit bord zijn gelijkwaardig, alleen is SATA6 niet beschikbaar wanneer je een SSD hebt geďnstalleerd op de mSATA poort (op het midden van het bord). Maar inderdaad zou ik eens beginnen om te kijken of je BIOS wel twee SATA devices herkent, namelijk je SSD en je conventionele harddisk. Die moeten door het BIOS herkend worden, ook al zijn ze nog helemaal niet gepartitioneerd of geformatteerd.quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:19 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus al gedaan,
[ afbeelding ]
Dan zitten er twee poorten op elkaar, en op diegene erachter heb ik 'm ingeplugged, op de voorste zit de HDD
Weet ik veel anders zou ik het niet vragenquote:
Kan ik dat ergens in de BIOS checken?quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:27 schreef Riparius het volgende:
[..]
De 6 SATA poorten van dit bord zijn gelijkwaardig, alleen is SATA6 niet beschikbaar wanneer je een SSD hebt geďnstalleerd op de mSATA poort (op het midden van het bord). Maar inderdaad zou ik eens beginnen om te kijken of je BIOS wel twee SATA devices herkent, namelijk je SSD en je conventionele harddisk. Die moeten door het BIOS herkend worden, ook al zijn ze nog helemaal niet gepartitioneerd of geformatteerd.
Wat was er niet gelukt dan? Ik zou proberen de HDD los te koppelen en in die poort de SSD SATA te doen... Hoop dat dit ''werkt''?quote:Op donderdag 4 juni 2015 23:35 schreef liedetector het volgende:
maar al had je nu wel je windows gehad was het ook niet gelukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |