Njh, het is natuurlijk wel door zijn mening/aanwezigheid op de kieslijst van de PVV dat ´ie een steen door z´n ruit krijgt. Maar terreur.. dat vind ik inderdaad een (veel) te groot woord. Het is meer dan kattekwaad, maar zeker geen terreur. Taakstraf is prima.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dit gewoon terreur durven noemen.
Wat hebben Abdelmagid en Mustafa el J. precies te maken met de jongen die een steen heeft gegooid?quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar jij bent degene die wereldvreemd is. Lees dit verhaal maar om wat realiteitszin te krijgen: http://www.parool.nl/paro(...)dige-crimineel.dhtml
Vernieling.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is terreur. Hoe wil jij het noemen dan?
Alles. Het verhaal beschrijft hoe crimineel gedrag onder jongeren onvoldoende is aangepakt. Er zijn softe straffen uitgedeeld, daders stonden elke keer binnen no-time weer op straat. Gevolg: ze zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat hebben Abdelmagid en Mustafa el J. precies te maken met de jongen die een steen heeft gegooid?
Het is ook niet gericht op het doden van de PVV'er dus dit terreur noemen gaat werkelijk waar helemaal nergens over.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:01 schreef bamibij het volgende:
[..]
Njh, het is natuurlijk wel door zijn mening/aanwezigheid op de kieslijst van de PVV dat ´ie een steen door z´n ruit krijgt. Maar terreur.. dat vind ik inderdaad een (veel) te groot woord. Het is meer dan kattekwaad, maar zeker geen terreur. Taakstraf is prima.
Sorry, maar dan ben je bewust de zaken aan het downplayen. Vernieling is als ik een bushokje in elkaar trap of als ik - zonder aanzien des persoons - een willekeurige auto moedwillig beschadig.quote:
Ik hing vroeger ook wel eens op straat en deed dingen die eigenlijk niet konden. Nu studeer ik.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alles. Het verhaal beschrijft hoe crimineel gedrag onder jongeren onvoldoende is aangepakt. Er zijn softe straffen uitgedeeld, daders stonden elke keer binnen no-time weer op straat. Gevolg: ze zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen.
Ah en je wilt beweren dat dit geldt voor alle jongeren die een misdrijf begaan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alles. Het verhaal beschrijft hoe crimineel gedrag onder jongeren onvoldoende is aangepakt. Er zijn softe straffen uitgedeeld, daders stonden elke keer binnen no-time weer op straat. Gevolg: ze zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen.
Jawel, dat maakt nou juist het verschil tussen terreur en geen terreur.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit was een doelgerichte terreuractie. Het was doelbewust en speciaal gericht op deze jongen omdat hij PVV'er is. Dat het 'slechts' een steen door de ruit is en geen handgranaat doet verder niks af aan dat gegeven.
Iemand doden is geen criterium om iets terreur te noemen. Het gaat om het doelgericht, ongeoorloofd gebruik van geweld, dat ook nog eens specifiek is gericht op de politieke denkbeelden van het slachtoffer.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het is ook niet gericht op het doden van de PVV'er dus dit terreur noemen gaat werkelijk waar helemaal nergens over.
Tuurlijk. Amsterdamse politiechefs die dit herhaaldelijk voor hun neus zien gebeuren, lullen uit hun nek, omdat bamibij toevallig wél op het rechte pad is beland. Sterk verhaal.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik hing vroeger ook wel eens op straat en deed dingen die eigenlijk niet konden. Nu studeer ik.
Net zo´n anekdotisch bewijsstuk en net zo niet boeiend en relevant. Je gevolgtrekking is dan ook veel en veel te makkelijk. Alsof harder straffen van hangjongeren ertoe leidt dat ze later niet de criminaliteit ingaan. Dat is helemaal geen causaal verband man.
En gericht op mensenlevens. Niet op keukenramen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iemand doden is geen criterium om iets terreur te noemen. Het gaat om het doelgericht, ongeoorloofd gebruik van geweld, dat ook nog eens specifiek is gericht op de politieke denkbeelden van het slachtoffer.
Niet iedereen van die groep die de politiechefs beschrijven is in de criminaliteit beland. Dat zeg ik net. Dat anekdotisch bewijs geen bewijs is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk. Amsterdamse politiechefs die dit herhaaldelijk voor hun neus zien gebeuren, lullen uit hun nek, omdat bamibij toevallig wél op het rechte pad is beland. Sterk verhaal.
Nee, je downplayed geweld.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag. In plaats van op de man te spelen en meteen als een stier op een rode lap te reageren als je mijn naam ziet, kun je die ook gewoon beantwoorden of anders mijn post negeren als je het antwoord niet weet.
Mooie drogreden. Toon maar aan dat jongeren veranderen in zware criminelen omdat ze als kind te soft worden gestraft en toon daarna maar aan dat zwaarder straffen leidt tot voorkoming hiervan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk. Amsterdamse politiechefs die dit herhaaldelijk voor hun neus zien gebeuren, lullen uit hun nek, omdat bamibij toevallig wél op het rechte pad is beland. Sterk verhaal.
Ten eerste zijn de tijden veranderd. Jongeren worden steeds vroeger gewelddadig en crimineel. Je zult daar dus op moeten inspelen met je beleid. Waar vroeger Halt-strafjes volstonden, is dat nu allang niet meer zo. De politiechefs hameren nota bene zelf op de noodzaak om strenger te straffen, maar dat schijnt in Nederland een soort taboe te zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ah en je wilt beweren dat dit geldt voor alle jongeren die een misdrijf begaan?
Toen ik 13 of 14 was jatte ik eens wat uit de V&D, maar er stonden van die poortjes bij de roltrap (wist ik veel). Gevolg was een supersoft gesprek bij Halt. Sindsdien nooit weer wat gejat of anderszins dingen uitgevreten die niet kunnen. Kwestie van lesje geleerd.
dat stelt hij dan ook niet.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ah en je wilt beweren dat dit geldt voor alle jongeren die een misdrijf begaan?
Toen ik 13 of 14 was jatte ik eens wat uit de V&D, maar er stonden van die poortjes bij de roltrap (wist ik veel). Gevolg was een supersoft gesprek bij Halt. Sindsdien nooit weer wat gejat of anderszins dingen uitgevreten die niet kunnen. Kwestie van lesje geleerd.
Alleen maar intimidatie, vernieling en uitschelden. Waar hebben we het over.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het is ook niet gericht op het doden van de PVV'er dus dit terreur noemen gaat werkelijk waar helemaal nergens over.
Bron.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste zijn de tijden veranderd. Jongeren worden steeds vroeger gewelddadig en crimineel. Je zult daar dus op moeten inspelen met je beleid. Waar vroeger Halt-strafjes volstonden, is dat nu allang niet meer zo.
Dat zal best maar een politiechef is een opsporingsambtenaar, geen strafrechtdeskundige. Dus?quote:De politiechefs hameren nota bene zelf op de noodzaak om strenger te straffen, maar dat schijnt in Nederland een soort taboe te zijn.
Wat zijn poco's?quote:Jongeren die tot volwassen daden in staat zijn en die geweld niet schuwen, zijn dan ineens weer "kinderen", op het moment dat poco's het voor het zeggen krijgen. Gevolg: fluwelen handschoenen, flutstrafjes en binnen no-time herhaling.
In Nederland wordt structureel te soft gestraft. We hebben torenhoge recidivepercentages. Of strenger straffen helpt, kunnen we alleen ontdekken door het in de praktijk te brengen, maar die intentie wordt voortdurend gehinderd door poco's die blijven roepen dat strenger straffen niet helpt; een dooddoener van jewelste. Zo zit je in een soort vicieuze cirkel, waarbij het huidige faalbeleid in stand blijft. De jonge crimineel is de lachende derde.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mooie drogreden. Toon maar aan dat jongeren veranderen in zware criminelen omdat ze als kind te soft worden gestraft en toon daarna maar aan dat zwaarder straffen leidt tot voorkoming hiervan.
En met aantonen bedoel ik dus geen anekdotisch bewijs maar keiharde statistische cijfers.
Niet over terreur dus.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alleen maar intimidatie, vernieling en uitschelden. Waar hebben we het over.
Bron?quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
We hebben torenhoge recidivepercentages.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |