Mocht er dan ooit wel een package voor komen dan je hem zo via de packagemanager upgraden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:23 schreef DanOam het volgende:
Beter is het om vanuit source te compilen en niet te installeren maar er een .deb of wat voor formaat dan ook wat je package manager gebruikt van maken om die daarna te installeren.
https://wiki.debian.org/HowToPackageForDebian
Dat is een mooi bijkomend voordeel inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mocht er dan ooit wel een package voor komen dan je hem zo via de packagemanager upgraden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik het goed begrijp;
Als de waarde van wijdte hoger is of gelijk aan de gebruikte width OF als de waarde van hoogte hoger is of gelijk aan de gebruikte hoogte, spuug error uit...
Die error moet alleen weergegeven worden wanneer de width of height hoger zijn dan de gebruikte resolutie, maar niet gelijk aan... omdat dit juist voor fullscreen recording is.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:07 schreef DanOam het volgende:
Moet je kijken wat een lelijke fout hier gemaakt is, dit breekt fullscreen recording in ffmpeg 2.6.3.Dat is inderdaad een fout denk ik. Je kunt het even testen door >= te vervangen door >.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik het goed begrijp;
Als de waarde van wijdte hoger is of gelijk aan de gebruikte width OF als de waarde van hoogte hoger is of gelijk aan de gebruikte hoogte, spuug error uit...
Die error moet alleen weergegeven worden wanneer de width of height hoger zijn dan de gebruikte resolutie, maar niet gelijk aan... omdat dit juist voor fullscreen recording is.
Als dat werkt, dan kun je kijken of je een patch kan indienen bij ffmpeg.
https://ffmpeg.org/developer.html#Contributing
Edit: Ah, ik zie dat je al een patch hebt gemaakt. Tof.Zou wel leuk zijn als je een bug hebt opgelost in een library/grote applicatie als ffmpeg.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2015 22:31:09 ]
Die patch heb ik even snel van het internet geplukt, meerdere mensen hebben al een ticket aangemaakt met hetzelfde probleem en en hoe te fixen. die commit met fix is gedaan op de git versie van ffmpeg ^^quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een fout denk ik. Je kunt het even testen door >= te vervangen door >.
Als dat werkt, dan kun je kijken of je een patch kan indienen bij ffmpeg.
https://ffmpeg.org/developer.html#Contributing
Edit: Ah, ik zie dat je al een patch hebt gemaakt. Tof.Zou wel leuk zijn als je een bug hebt opgelost in een library/grote applicatie als ffmpeg.
![]()
Oh nice. Dan zal het inmiddels wel gefixt zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:46 schreef DanOam het volgende:
[..]
Die patch heb ik even snel van het internet geplukt, meerdere mensen hebben al een ticket aangemaakt met hetzelfde probleem en en hoe te fixen. die commit met fix is gedaan op de git versie van ffmpeg ^^
Dit schijnt een correct antwoord te zijn, maar ik begrijp hem niet helemaal:quote:Ik ben aan het leren voor een Linux certificaat/examen, ik kom deze voorbeeld vraag tegen:
Q: Your computer is in the example.com domain, but you want to be able to contact the neil.tranquility.luna.edu and buzz.tranquility.luna.edu servers by typing neil or buzz as the hostnames, respectively. How can you accomplish this goal?
Waar link je neil of buzz dan aan tranquility.luna.edu?quote:Add the line search tranquility.luna.edu to your /etc/resolv.conf file.
Zoals DanOam al zegt, volgens mij is dat inderdaad de taak van /etc/hosts.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:18 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dit schijnt een correct antwoord te zijn, maar ik begrijp hem niet helemaal:
[..]
Waar link je neil of buzz dan aan tranquility.luna.edu?
more /etc/resolv.confquote:Op donderdag 4 juni 2015 00:18 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dit schijnt een correct antwoord te zijn, maar ik begrijp hem niet helemaal:
[..]
Waar link je neil of buzz dan aan tranquility.luna.edu?
Je resolving vraagt aan de nameservers uit resolv.conf altijd eerst de hostname je je opvraagt (buzz), daarna probeert-ie het met de search-domeinen uit je resolv.conf. Als je dus letterlijk de lijn toevoegt die ze je vragen toe te voegen zal dig/hosts/getent hosts NA het proberen van de hostname, ook een fqdn proberen op te vragen met het search-domein er achter.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:18 schreef xaban06 het volgende:
Add the line search tranquility.luna.edu to your /etc/resolv.conf file.
Debian oid?quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:43 schreef wdn het volgende:
[..]
more /etc/resolv.conf
# Dynamic resolv.conf(5) file for glibc resolver(3) generated by resolvconf(8)
# DO NOT EDIT THIS FILE BY HAND -- YOUR CHANGES WILL BE OVERWRITTEN
Het werkt ja... tot je reboot
Je doet resolv.conf wijzigen via "dhclient" of via "/etc/network/interfaces" of via networkmanager (als je een desktop hebt). Wat jij wilt zou ik via /etc/hosts doen.
Ik heb het nooit gedaan (tijd/kosten).quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:49 schreef robin007bond het volgende:
Zijn er meer mensen die de LPI-certificaten hebben gehaald? Denken jullie dat het meerwaarde toevoegt?
Ik ben momenteel in het eerste jaar van mijn studie en zou graag die certificaten willen halen. Echter zit ik te twijfelen of ik dat niet beter in latere jaren kan doen, omdat certificaten ook weer verouderen en dergelijke.
Nope geen certi's hier, maar volgens mij zijn vrijwel alle certificaten in de IT wereld onderhevig aan veroudering toch?quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:49 schreef robin007bond het volgende:
Zijn er meer mensen die de LPI-certificaten hebben gehaald? Denken jullie dat het meerwaarde toevoegt?
Ik ben momenteel in het eerste jaar van mijn studie en zou graag die certificaten willen halen. Echter zit ik te twijfelen of ik dat niet beter in latere jaren kan doen, omdat certificaten ook weer verouderen en dergelijke.
Ah oké, dat snap ik wel. Ja, het is relatief wel duur,quote:
Dat is inderdaad waar. Sowieso valt het bijleren heel erg mee. Ik denk dat de meeste van jullie het ook wel zouden halen met wat bepaalde topics bijleren als je die nog niet weet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:54 schreef DanOam het volgende:
[..]
Nope geen certi's hier, maar volgens mij zijn vrijwel alle certificaten in de IT wereld onderhevig aan veroudering toch?
Ik weet eerlijk gezegd niets van het certificaat af maar je zou hem er bij kunnen doen, dan heb je in iedergeval een groot deel van de stof al onder de knie en hoef je voor de volgende vernieuwingen niet al teveel bij te leren.
Ja. Die wordt onder debian etc. automatisch aangemaakt tegenwoordigquote:Op donderdag 4 juni 2015 09:50 schreef µ het volgende:
[..]
Debian oid?
Als je geen avahi/dnsmasq hebt draaien kan je gewoon die files editen. Kan ook een van de netwerkscripts zijn...
Ik heb LPI-1 (LPI 101 en LPI 102).quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:49 schreef robin007bond het volgende:
$110, valt toch wel mee? Ik ben benieuwd hoe het zit met herkansen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat ik zou scoren op zo'n certificatie toets. Maar het is net FF te duur om het gewoon een keer te proberen.
Ik werk nu al 6 jaar fulltime met Linux servers, geloof me, zonder te leren zak ik gewoon en dat gaat vandaag dus gebeurenquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat ik zou scoren op zo'n certificatie toets. Maar het is net FF te duur om het gewoon een keer te proberen.
150 euro? Tenminste, dat staat bij ons op de factuurquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
$110, valt toch wel mee? Ik ben benieuwd hoe het zit met herkansen.
Ha, cool om te weten. Ik doe informatica op een hbo. Het liefst wil ik in de software engineering kant werken, maar het lijkt me gewoon leuk om werkgevers te laten zien dat ik mijn weg wel kan vinden in GNU/Linux.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb LPI-1 (LPI 101 en LPI 102).
Ben nu bezig met LPI-2.
Welk studie doe je en heb je interesse in Linux? Als je straks als Windows Administrator te werk gaat heb je er vrij weinig aan
Maakt verder niet uit wanneer je je certificaten behaald, ookal verloopt het na een maand. Een certificaat is gewoon een bewijs dat je de stof kent.
Als iemand bij ons komt solliciteren maakt het vrij weinig uit of diegene zijn certificaat een half jaar of 3 jaar geleden heeft behaald.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:07 schreef DanOam het volgende:
Moet je kijken wat een lelijke fout hier gemaakt is, dit breekt fullscreen recording in ffmpeg 2.6.3.In computer science zijn er 2 echt lastige dingen, namelijk cache invalidatie, het benoemen van zaken, en "off by one" fouten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als ik het goed begrijp;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |