Afgelopen zaterdag 9 november waren ze live te bewonderen tijdens het London Calling festival, en wat een geweldig optreden was het :-)
Hun debuutalbum heet Up The Bracket...
Website: www.thelibertines.co.uk
Vanavond hoor je in Het Lek op 3FM het optreden van afgelopen zaterdag :-)
quote:Ja klopt het was een matige editie ... Niet veel afwisseling ... The Libertines hebben alles goed gemaakt
Op dinsdag 12 november 2002 20:53 schreef wendydependie het volgende:
en hoe was london calling buiten de libertines?? ging er vroeger altijd heen maar heb inmiddels alweer 4 edities gemist ofzo.. hoorde van andere dan ook dat de rest weer vrij saai was
(wacht maar, als over een half jaar dit topic weer omhooggekickt wordt, dan zijn ze huge)
quote:Precies .... maar ja als mij het maar wel iets kan schelen
Op vrijdag 15 november 2002 00:19 schreef Meril het volgende:
Het kan nog niemand schelen, Starshine.(wacht maar, als over een half jaar dit topic weer omhooggekickt wordt, dan zijn ze huge)
Wie heeft ze afgelopen donderdag in de Vera in Groningen gezien?
quote:Helaas! Maar ik was toch al niet echt van plan om naar PP te gaan ..
Op zaterdag 8 maart 2003 18:24 schreef - het volgende:
redelijke kans dat ze dit jaar op pinkpop staan, komende dinsdag komt jan smeets met de line up, dus dan weten we meer..
Concentreer je liever op The Faint, da's interessanter...
quote:PETE LIBERTINE BACK IN REHAB
PETE DOHERTY is back in rehab in France.
Last week the guitarist, who has spent some of the last month in The Priory in a fresh attempt to kick his drug addiction, said he plans to go to France with his girlfriend to beat the drugs. He claimed that being in rehab wasn’t helping.
A spokesperson for The Libertines told NME.COM that his mother took him to a clinic over the channel.
The announcement comes at a time when those close the star were getting increasingly concerned for his health.
Last Friday (May 28) he gave an interview to a tabloid newspaper in which he said he was leaving the band, and that his relationship with Carl Barat was falling to pieces.
He said: "I feel like I’m seeking the ghost of a former friendship but Carl gave up on me years ago. He did come to see me in The Priory but I hardly remember his visit."
However, Pete said that there’s still hope for The Libertines, who have finished their second album and are due to tour later this month including a selection of festival appearances across the country.
He said: "If (Carl) comes and grabs me by the hand, maybe we can reclaim the empire together. But for now I’m out of the band. Surely no one wants to see me trapped in this cage that is only making me miserable."
klopt, maar hij was nu toch wéér ergens anders heen? Of haal ik t nu door elkaar?quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:10 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik geloof dat The Libertines er wel eerder waren dan The Strokes.quote:Op vrijdag 3 september 2004 10:48 schreef Zander het volgende:
Wat een hoop poeha over die Libertines, de laatste tijd. Zijn dit de nieuwe Strokes of zo? Anyway, was niet echt onder de indruk van wat ik gehoord heb..
Misschien wel, vind dat gekoketteer met die drugsverslaving en rehab-klinieken een beetje triest eigenlijk. Wie denkt die gast dat 'ie is, Lou Reed of Iggy Pop of zo? De volgende plaat wordt vast een concept-lp over "hoe ik aan en van de drugs raakte"quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:44 schreef DearPrudence het volgende:
Ik geloof dat The Libertines er wel eerder waren dan The Strokes.
Ik vind dat ze zeker goede muziek maken, maar ik kende ze ook voordat ik nog maar iets van ze had gelezen in tijdschriften, over o.a het drugsgebeuren. Dus misschien dat dat ook je mening beinvloed?
Mee eens. Het klinkt best leuk. De nummers blijven overeind staan, maar muzikaal zit het album toch vrij rammelig in elkaar. Hoewel het me niet aanstaat dat hun inspiratie grotendeels gekomen zal zijn uit harddrugsgebruik (waarschijnlijk, ik was er zelf niet bijquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:23 schreef IdlersDream het volgende:
The libertines is beter dan Up the Bracket, maar echt overweldigend blijft het niet. Het kan wel wat beter, maar thank god zijn er nog bandjes zoals dit.
Denk dat je Pete Doherty bedoelt, maar idd ik geloof dat de overgebleven libertines nu ook wel inzien dat het zo niet echt meer een succes is zonder pete.quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:36 schreef Drimzef het volgende:
..... Pete Gallagher.....
Je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:54 schreef the_opposite het volgende:
[..]
Denk dat je Pete Doherty bedoelt, maar idd ik geloof dat de overgebleven libertines nu ook wel inzien dat het zo niet echt meer een succes is zonder pete.
Volgens mij is Pete de wanker, want hij kan niet eens de alimentatie voor z'n kind betalen. Hier draait Liam Gallagher voor op. Vieze junk.quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:18 schreef Drimzef het volgende:
[..]
Je hebt gelijk!
Het is Doherty, een niet die wanker van Oasis.
Volgens mij hadden ze dat al wel vanaf het begin door, aangezien Carl zo zijn best deed om Pete erbij te houden.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:54 schreef the_opposite het volgende:
[..]
Denk dat je Pete Doherty bedoelt, maar idd ik geloof dat de overgebleven libertines nu ook wel inzien dat het zo niet echt meer een succes is zonder pete.
Babyshambles bestaat al wel een tijdje, ook toen Pete nog bij the libs zat.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:48 schreef koston het volgende:
Nieuwe band van Doherty heet Babyshambles, de eerste single Killamangiro is erg goed te luisteren![]()
http://www.sanctuarynewmedia.com/roughtrade/babyshamblesHI.wmv
quote:Let's give a hand to John Hassall and Gary Powell, who had two of the most thankless jobs in rock music, yet performed their duties responsibly and reliably. Together they formed the rhythm section of the Libertines-- Hassall on bass and Powell on drums-- but are better known as the two who aren't Carl Barât and Pete Doherty. They don't make tabloid headlines for self-destructive behavior (as Doherty does on a semiregular basis), nor do Hassall and Powell get their pictures on the covers of the band's albums. On the new What Became of the Likely Lads EP-- which will likely serve as the band's swansong-- they appear on the back cover partially obscured by the tracklist, while the singers/guitarists grace the front.
Ze waren 'cuddly'! Cuddly staat gelijk aan potentiele samenwerkingsprojecten!quote:Op zondag 15 april 2007 14:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Reunie, reunie... dat valt toch wel mee ?
carl barrat zou misschien wel de laatste hoop voor doherty kunnen zijn, ik denk dat hij doherty wel uit al die shit kan trekken.quote:Op zondag 15 april 2007 19:01 schreef AudreyHepburn het volgende:
Stelletje NME-adepten..
Ik heb niet de illusie dat er ooit nog een reunie gaat komen. Maar er zijn zoveel mensen die allemaal nogsteeds hoop hebben dat die band bij elkaar komt, de NME voorop. Sterker nog, als er 1 week is dat er geen Pete Doherty in de NME staat sinds het uit elkaar gaan van the Libertines lijkt het me stug. Alles staat in het teken van Het Ooit Weer Bij Elkaar Komen Van The Libertines. Doherty heeft sinds het oprichten van Babyshambles welgeteld één concert in Nederland gegeven, en het tienvoudige heeft afgelast, om maar wat te noemen. En die zou rijp zijn voor een reunie ?
Ik denk het niet.. Jammer maar helaas.
. ALS DIRTY PRETTY THINGS DAARENTEGEN NOU EINDELIJK EENS CLUBSHOWS KWAM DOEN HIER. Dat zou goed nieuws zijn.
.
Ja, want dat heeft ie nog niet eerder geprobeerd.quote:Op zondag 15 april 2007 20:44 schreef grasmat het volgende:
[..]
carl barrat zou misschien wel de laatste hoop voor doherty kunnen zijn, ik denk dat hij doherty wel uit al die shit kan trekken.
héél goed nieuws zo op de maandagmorgen.quote:Libertines weer samen in de studio
Uitgegeven: 18 juni 2007 10:13
Laatst gewijzigd: 18 juni 2007 11:28
Er is eindelijk weer eens normaal nieuws over Pete Doherty. Na vele berichten over zijn verslaving of relatie met Kate Moss, is er nu goed nieuws te melden op muzikaal gebied: Pete is de studio ingedoken met zijn oude maatje Carl Barat.
Samen vormde dit tweetal The Libertines, de allerbeste van de eindeloze stroom Britse gitaarbandjes van de laatste jaren. Helaas eiste de roem een grote tol en viel de band uiteen als gevolg van het overmatige drugsgebruik.
Pete ging verder als Babyshambles en Carl richtte de Dirty Pretty Things op, maar deze bands wisten nooit zo goed te klinken als The Libertines deden.
Geruchten
In april 2004 stonden de heren voor het laatst samen in de studio en sindsdien hoopte veel muziekliefhebbers vurig dat dat moment weer eens terug zou komen.
Nadat Carl opeens als gast opdook bij een solo-optreden van Pete, doken ook de eerste geruchten van een reünie op en afgelopen vrijdag was het dan zover: de heren namen voor de BBC-radio het Beatles-nummer A Day In The Life op. Dit deden ze speciaal voor een radioshow rondom het Sgt Peppers's-album.
Andere bands die ook een nummer coverden waren Oasis, Kaiser Chiefs en Razorlight.
Hij staat op Youtube...quote:Op maandag 18 juni 2007 11:46 schreef fretclick het volgende:
[..]
héél goed nieuws zo op de maandagmorgen.
heeft iemand misschien de nummers waar ze het over hebben?
Waarom was dit topic niet te vinden via zoeken of bands? Zit je weer mijn topic te verwijderen. Iets klopt er niet in het systeem.quote:Op zondag 4 april 2010 21:13 schreef belsen het volgende:
http://www.nme.com/blog/index.php?blog=10&title=libertines_press_conference&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Presbericht is wel van 1 april...
Je hebt hem nu toch?quote:Op zondag 4 april 2010 21:23 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Waarom was dit topic niet te vinden via zoeken of bands? Zit je weer mijn topic te verwijderen. Iets klopt er niet in het systeem.
http://www.google.com/search?q=libertines&domains=forum.fok.nl&sitesearch=forum.fok.nlquote:Op zondag 4 april 2010 22:05 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Zorg nu eens voor een goed systeem met zijn allen, Prutsers
Ik wachtte eigenlijk tot ie uitkwam op dvd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:19 schreef Arn0 het volgende:
Schopje.
Iemand deze al gezien? Erg mooie documentaire over de reünie en over de geschiedenis van The Libertines. Wanneer Carl Barat de beruchte Up The Bracket steeg bezoekt, is hij duidelijk ontroerd door alle berichten. Erg mooi.
Ja, is al even beschikbaar op dvd geloof ik.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:38 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik wachtte eigenlijk tot ie uitkwam op dvd.
Nice, helaas niet op een festivalquote:Op maandag 16 juni 2014 10:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
2 Oktober in de Heineken Music Hall.
twitter:ParadisoAdam twitterde op maandag 16-06-2014 om 10:53:51De kaartverkoop voor het verrassingsconcert van @PeteDoherty morgen (!) in @BitterzoetAdam begint zo om 12:00 uur via http://t.co/2gZOB1t1tV reageer retweet
Ik heb toen (2002) ook niets van de hype begrepenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een overhypede band is dit ook.
The Strokes vind ik wel een hele sterke eerste plaat hebben hoor, die hebben nog wel wat. Maar die hele britpoprevival hype was een grapquote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik heb toen (2002) ook niets van de hype begrepenen in retrospect ook niet
Ze waren naast The Strokes één van de eersten in een lange rij van overhypte bandjes
The Strokes vond ik ook wel leuker, maar die konden wat mij betreft na het debuut beter ophoudenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Strokes vind ik wel een hele sterke eerste plaat hebben hoor, die hebben nog wel wat. Maar die hele britpoprevival hype was een grap
In Nederland waren ze niet zo groot, maar er zullen wel weer massa's Engelsen overkomen die het concert combineren met een weekendje zuipen en blowen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:06 schreef Stickertje het volgende:
* Stickertje gaat hierbij zijn![]()
alleen lijkt HMH een beetje groot voor ze
Ik heb mijn kaartjes ook in da pocket.quote:
Zo braaf hebben ze nog nooit geklonken.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:25 schreef StrummerMan het volgende:
Nieuwe track.Was sowieso al een "clashy" band, maar nu helemaal.
Precies...quote:Op donderdag 24 september 2015 21:22 schreef belsen het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van het album moet denken. Het pakt me een stuk minder dan de eerste twee...
Het is allemaal een stuk netter. Mick Jones wist toch een soort van de chaos van de band te vangen, dat mis ik een beetje op dit album. Daarnaast hoor ik nog geen single als What a waster of Don't look back into the sun op dit album. Het klinkt zelfs wat berustend, maar misschien gaat het nog groeien.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |