abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153255932
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:32 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik polytheist was :)
Het is altijd alleen Jehovah geweest.
O, die stamgod van de Hebreeërs. Bedoel je die ?
pi_153255954
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Leg uit dan! Zo kan je niet weggaan.
O jazeker. Kijk ( ...... ) :W
pi_153255987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:46 schreef ATON het volgende:

[..]

O, die stamgod van de Hebreeërs. Bedoel je die ?
Ik bedoel Jehovah, de God, de Almachtige Souvereiniteit. De Schepper van al wat is.
pi_153256017
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:47 schreef ATON het volgende:

[..]

O jazeker. Kijk ( ...... ) :W
Hjgubvcf bjhhfdsr jjgffdd. :Y
pi_153257101
Er is goed en kwaad Er is God en satan.

Er is één God, Schepper van hemel en aarde.

Andere goden zijn afgoden, ofwel demonen; gevallen engelen, daar komt ook het kwaad in de wereld vandaan.

Bijvoorbeeld baäl. En mammon.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eficaz op 04-06-2015 21:45:35 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_153257572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:26 schreef Eficaz het volgende:

Andere goden zijn afgoden, ofwel demonen; gevallen engelen, daar komt ook het kwaad in de wereld vandaan.

Bijvoorbeeld baäl.
En wat precies probeer je nou te bereiken met dit soort evangeliserende ongefundeerde bagger?
pi_153257844
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:39 schreef Modus het volgende:

[..]

En wat precies probeer je nou te bereiken met dit soort evangeliserende ongefundeerde bagger?
Meneertje Ongefundeerde Bagger,

Informatie.

Demonen

[ Bericht 8% gewijzigd door Eficaz op 04-06-2015 21:55:23 ]
― C.S. Lewis
pi_153258155
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:47 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Meneertje Ongefundeerde Bagger,

Informatie.
Dat is helemaal geen informatie. Dat is gewoon het standaard christenriedeltje waarvan ik altijd denk dat gelovigen denken dat als ze het maar vaak genoeg uitspreken dat god dan af en toe weer een vinkje achter hun naam zet.
pi_153258239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:56 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen informatie. Dat is gewoon het standaard christenriedeltje waarvan ik altijd denk dat gelovigen denken dat als ze het maar vaak genoeg uitspreken dat god dan af en toe weer een vinkje achter hun naam zet.
Jij kan beter niet denken.
― C.S. Lewis
pi_153258383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:58 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Jij kan beter niet denken.
Dus hier is over nagedacht:
quote:

?
Echt, he-le-maal niemand in dit topic zit op dit soort shit te wachten. Ga langs de deuren ofzo.
pi_153258471
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:03 schreef Modus het volgende:

[..]

Dus hier is over nagedacht:

[..]

?
Echt, he-le-maal niemand in dit topic zit op dit soort shit te wachten. Ga langs de deuren ofzo.
Ik ben géheel on topic.

satan en http://nl.wikipedia.org/wiki/Be%C3%ABlzebub

[ Bericht 4% gewijzigd door Eficaz op 04-06-2015 22:17:23 ]
― C.S. Lewis
pi_153258583
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:49 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik bedoel Jehovah, de God, de Almachtige Souvereiniteit. De Schepper van al wat is.
Als je maar gelukkig bent. :+
pi_153258935
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja *;

En jij? :?
― C.S. Lewis
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:21:31 #164
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153258996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:42 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

De bijbel spreekt ook over andere goden, maar die zijn niet echt goden. Zoals ik eerder al zei hierboven ergens een paar maal. Vele christenen denken ook dat er andere goden zijn, al aanbidden ze die niet. Ze zien dat als afgoderij of valse goden, waar Satan erachter zit. Maar Satan is geen god nogmaals. Dus er zijn in feite geen andere goden.

Ik verval in herhalingen... :@
Dus samenvattend: een deel van de Christenen is monotheist, en een ander deel is polytheist?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_153260422
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:42 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

De bijbel spreekt ook over andere goden, maar die zijn niet echt goden. Zoals ik eerder al zei hierboven ergens een paar maal. Vele christenen denken ook dat er andere goden zijn, al aanbidden ze die niet. Ze zien dat als afgoderij of valse goden, waar Satan erachter zit. Maar Satan is geen god nogmaals. Dus er zijn in feite geen andere goden.

Ik verval in herhalingen... :@
Maar religies als het oude Egyptische pantheon en het Hindoeisme hebben goden die ouder zijn dan de Christelijke god. Hoe kan dat :P ?
pi_153263092
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:49 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Die met zijn gemalin Asjera toch?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_153265735
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Kijk, dát hoor ik graag!
pi_153265749
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus samenvattend: een deel van de Christenen is monotheist, en een ander deel is polytheist?
Blijkbaar. Maar niet bewust. Ze staan er gewoon niet bij stil wat die goden zijn. Misschien dat ze nu wat dieper erover zullen nadenken... :X
pi_153265751
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar religies als het oude Egyptische pantheon en het Hindoeisme hebben goden die ouder zijn dan de Christelijke god. Hoe kan dat :P ?
Dan hebben ze zich vergist in de tijd, niet? :D
Niets bestaat eerder dan de Schepper, toch?
pi_153265752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Die met zijn gemalin Asjera toch?
Ha ha.
pi_153265918
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 06:49 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ha ha.
Asjera :

quote:
Between the 10th century BC and the beginning of their exile in 586 BC, polytheism was normal throughout Israel; it was only after the exile that worship of Yahweh alone became established, and possibly only as late as the time of the Maccabees (2nd century BC) that monotheism became universal among Jews. Some biblical scholars believe that Asherah at one time was worshiped as the consort of Yahweh, the national God of Israel. There are references to the worship of numerous gods throughout Kings, Solomon builds temples to many gods and Josiah is reported as cutting down the statues of Asherah in the temple Solomon built for Yahweh. Josiah's grandfather Manasseh had erected this statue. (2 Kings 21:7) Further evidence includes, for example, an 8th-century combination of iconography and inscriptions discovered at Kuntillet Ajrud in the northern Sinai desert where a storage jar shows three anthropomorphic figures and an inscription that refers to "Yahweh ... and his Asherah".The inscriptions found invoke not only Yahweh but El and Baal, and two include the phrases "Yahweh of Samaria and his Asherah" and "Yahweh of Teman and his Asherah." There is general agreement that Yahweh is being invoked in connection with Samaria (capital of the kingdom of Israel) and Teman (in Edom); this suggests that Yahweh had a temple in Samaria, and raises a question over the relationship between Yahweh and Kaus, the national god of Edom. The "Asherah" is most likely a cultic object, although the relationship of this object (a stylised tree perhaps) to Yahweh and to the goddess Asherah, consort of El, is unclear. It has been suggested that the Israelites might consider Asherah as a consort of Baal due to the anti-Asherah ideology which was influenced by the Deuteronomistic History at the later period of Monarchy. In another inscription called "Yahweh and his Asherah", there appears a cow feeding its calf:163 If Asherah is to be associated with Hathor/Qudshu, it can then be assumed that the cow is what's being referred to as Asherah.

Further evidence includes the many female figurines unearthed in ancient Israel, supporting the view that Asherah functioned as a goddess and consort of Yahweh and was worshiped as the Queen of Heaven.
Ha Ha *O*
pi_153265999
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 07:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Asjera :

[..]

Ha Ha *O*
Dat is weer zo'n voorbeeld van afgoderij en zelf bedachte dingen, he. Waar God zo boos om kan worden. Dat je dat gelooft...
pi_153266014
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 06:48 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Waaruit we dus kunnen concluderen dat de christelijke god niet de schepper kan zijn ;) ?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 08:02:51 #174
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153266104
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 06:48 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

God was gewoon een beetje verlegen.. dus stuurde hij eerst wat mindere goden om te zien hoe mensen erop reageren.

Toen zag hij dat mensen goden supertof vinden, en toen kwam hij ook maar s kijken. O-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_153266105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 07:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waaruit we dus kunnen concluderen dat de christelijke god niet de schepper kan zijn ;) ?
Foute conclusie. De Schepper is er eerst, alleen later op schrift gezet. Waardoor je nu denkt dat Hij toen pas bestond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')