Hah!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Absoluut.
Als ik zelf denkfouten maak dan word ik daar meer dan graag op gewezen. Het gebeurt op FOK! niet zo heel vaak though... Haushofer slaagt daar zo nu en dan in.
Hij bedoelt dat er ontelbare generaties moeten hebben gezeten tussen Adam en Eva en Mozes. (Verondersteld dat Adam en Eva de eerste mensen waren, wat op zichzelf al problematisch is.)quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Wat? Argumenten op Adam en Eva? Dat vóór Mozes en Benjamin God ook hun God was?
De reden dat Haushofer daar nog wel eens in slaagt is omdat hij veel meer weet van natuurkunde dan ik, en ik nog wel eens - zo nu en dan - te moedig standpunten inneem ten aanzien van theoretische natuurkunde.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:01 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Hah!
Laat ik Haushofer dan maar eens halen.
Dus buiten natuurkunde kan niemand anders jou bewust maken van je eigen denkfouten?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
De reden dat Haushofer daar nog wel eens in slaagt is omdat hij veel meer weet van natuurkunde dan ik, en ik nog wel eens - zo nu en dan - te moedig standpunten inneem ten aanzien van theoretische natuurkunde.
Ik maak - denk ik - betrekkelijk weinig denkfouten. Vooral ook omdat ik mij redelijk grondig bewust ben van de omvang en scope van mijn eigen kennis. Als ik iets niet zeker weet, dan doe ik daar gewoon geen stellige uitspraken over. (Ik kan dat iedereen van harte aanraden.)quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:06 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dus buiten natuurkunde kan niemand anders jou bewust maken van je eigen denkfouten?
Ik geef hem niet de schuld want hij bestaat niet. Als hij wel zou bestaan zou hij uiteraard de volle schuld ervan dragen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Waarom geef je God de schuld van die oorlog terwijl de mens die begonnen is en de mens een eigen keuze heeft gekregen om zo'n oorlog te beginnen of niet?
Vrij naief om te verwachten dat dat dan allemaal wel los zou lopen. Nog een eigenschap van de vermeende perfecte god. Een beetje een kleuterjuf die er wel op vertrouwt dat kleuters een paar dagen zichzelf kunnen reddenquote:God heeft ons een eigen wil gegeven zodat we zelf ook beslissingen kunnen maken over wat we doen. De opdracht die wij van God hebben gekregen is: weest vruchtbaar en wordt talrijk en bevolk de aarde.
Niet weest vruchtbaar en voer oorlog tot in de eeuwigheid.
Nope. God is de schuld van alles als hij zou bestaan.quote:Dus die oorlogen is de schuld van de mens niet van God.
Nee! Serieus?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik maak - denk ik - betrekkelijk weinig denkfouten. Vooral ook omdat ik mij redelijk grondig bewust ben van de omvang en scope van mijn eigen kennis. Als ik iets niet zeker weet, dan doe ik daar gewoon geen stellige uitspraken over. (Ik kan dat iedereen van harte aanraden.)
Maar de natuurkunde is zeker niet het enige gebied waarin ik fouten maak hoor.Het gebeurt alleen vrijwel nooit dat iemand op FOK! er 1 spot. Maar dat zegt vrees ik meer over het niveau van de gemiddelde fokker dan over mij. (En ik ben echt de rotste niet... als ik een fout maak dan heb ik er geen probleem mee om dat toe te geven.)
Als iemand er werkelijk 1 spot.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Nee! Serieus?
Ik heb zoveel gespot en ik ben iemand op FOK! Maar als jij zelf denkt bijna nooit fouten te maken, hoe ga je dan een fout toegeven?
Vast niet omdat er echt geen fout is, maar meer tegen de bierkaai vechten jou op je denkfout te wijzen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als iemand er werkelijk 1 spot.Zoals Haushofer zo nu en dan doet dus.
Maar zoals gezegd: dat gebeurt niet zo heel vaak.
Het vereist natuurlijk wel iemand die zo'n fout doorziet... en niet zomaar iemand die het gewoon niet met me eens is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:21 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Vast niet omdat er echt geen fout is, maar meer tegen de bierkaai vechten jou op je denkfout te wijzen.
Oh, wordt er dan ook geluld??quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:26 schreef Perrin het volgende:
En als we 't ergens oneens over zijn lullen we net zo lang tot onze standpunten iig op de hoofdpunten overlappen.
Zoals gezegd: tegen de bierkaai vechtenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het vereist natuurlijk wel iemand die zo'n fout doorziet... en niet zomaar iemand die het gewoon niet met me eens is.
Zoals gezegd: "je hebt ongelijk" is niet voldoende. Daar horen gedegen argumenten bij.
Je doet nu alsof Richard Feynman niet bereid zou zijn om zijn eigen denkfouten toe te geven omdat niemand in een kleuterklas zijn fouten spot.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:31 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Zoals gezegd: tegen de bierkaai vechten
Nou breekt mijn klomp! Je bent zo verschrikkelijk arrogant!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je doet nu alsof Richard Feynman niet bereid zou zijn om zijn eigen denkfouten toe te geven omdat niemand in een kleuterklas zijn fouten spot.
Vertel...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wij lullen wat af, dat wil je niet weten.
Dat was niet bedoeld als arrogantie. Ik heb gewoon geen al te hoge pet op van de gemiddelde fokker. (Prettige uitzonderingen daargelaten.)quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:35 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Nou breekt mijn klomp! Je bent zo verschrikkelijk arrogant!
Dit.. Dit.. Ik stotter van oneindige verbazing..
Dít is een denkfout!
Er moet wat te raden overblijven he.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |