SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik had net een bericht klaarquote:
Verwacht zelf dat het alleen in delen van Oost en Zuid Nederland nog zo warm zou kunnen worden, maar eerder uitzondering dan "normaal".quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:10 schreef Mani89 het volgende:
Maar goed, 30 graden is dus opeens weer terug, apart.
Krijgen we weer Euro 2012 taferelenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vrijdag op zaterdag of vrijdag en zaterdag?
Essentieel met de CL finale op zaterdag!
Dat was echt een topshowquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Krijgen we weer Euro 2012 taferelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt hequote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dat was echt een topshow![]()
[ afbeelding ]
waar is die finale dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vrijdag op zaterdag of vrijdag en zaterdag?
Essentieel met de CL finale op zaterdag!
Dan zal ik vrijdag mijn reis naar Zeeland goed moeten inplannen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:37 schreef INViCTuS het volgende:
Met name later op vrijdag en de nacht naar zaterdag. Zaterdagmiddag is de kans niet groot meer en minder zware, zoals het nu is, volgens mij...
Die info zocht ikquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:37 schreef INViCTuS het volgende:
Met name later op vrijdag en de nacht naar zaterdag. Zaterdagmiddag is de kans niet groot meer en minder zware, zoals het nu is, volgens mij...
Gaat een glorieus weekend worden zo.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die info zocht ik!
Vrijdag onweer proberen te onderscheppen en fotografen. Zaterdag bier en voetbal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Stiekem hoop ik het ook op deze manier, maar mis wel het voetbal. In plaats van voetbal ga ik naar Free your mind festival in Arnhemquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die info zocht ik!
Vrijdag onweer proberen te onderscheppen en fotografen. Zaterdag bier en voetbal!
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Gaat een glorieus weekend worden zo.Ik gun het ze zeer, maar zie het nog niet gebeurenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Hmz...
Hoop dat je succes hebtquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:56 schreef Nattekat het volgende:
Vrijdag mijn eerste chase, heeft toch zo zijn voordelen een rijbewijs
Als de reis het waard is maakt dat helemaal niks uitquote:Op woensdag 3 juni 2015 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik thuis kan blijven
Of op z'n minst in de buurt.
Ik heb dan ook nog het voordeel dat ik met het ov kan, daarmee ga ik sneller ver reizen dan met de autoquote:Op woensdag 3 juni 2015 00:18 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Als de reis het waard is maakt dat helemaal niks uit!
160km voor dit.
[ afbeelding ]
Was het 100% waard!
Dat idd. Blijft gewoon net boven de 20 graden. Tshirt weerquote:Op woensdag 3 juni 2015 07:30 schreef Ajaxfan het volgende:
Scheelt wel dat het na die warme dagen goed lijkt te stabiliseren en er best een lekker temperatuurtje over blijft.
korte broeken weerquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat idd. Blijft gewoon net boven de 20 graden. Tshirt weer
Welk plaatje bedoel je?quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar er is een plaatje heel irritant aan het doen op mijn mobiel, heel deze pagina werkt niet meer.
Niet in Arnhemquote:Op woensdag 3 juni 2015 09:11 schreef aloa het volgende:
EC laat zaterdagmiddag ook nog zware buien zien.
[ afbeelding ]
Ik durf het niet te zeggen, ik denk dat er gewoon heel veel plaatjes van flink formaat op een pagina staan.quote:
Dat was Pinkpop 2014 toch?quote:
is de zaterdag nog super onzeker dan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Die zaterdag van 16 tot 34
Donderdag wordt het 21 graden volgens het knmi, maar de kans dat het dat wordt is volgens deze tabel, van het KNMI, minder dan 10%?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Die zaterdag van 16 tot 34
Hahahaaaaaaaah! Jaja, dat was geweldig.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dat was echt een topshow![]()
[ afbeelding ]
Friesland en onweer?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik deze maand geen onweer krijg dan...dan...euh....effe bedenken
quote:
Na het wegtrekken van de buien in de nacht is er in de ochtend nog de nodige bewolking, maar in de loop van de ochtend en zeker in de middag veel zon bij temperaturen die hier in het Oosten naar 21-22 graden zullen gaan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:13 schreef Nattekat het volgende:
Het is donderdag, en nog steeds is GFS er niet uit wat zaterdag gaat doen... Om gek van te worden
En daarna gewoon telkens een graadje of 20quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Na het wegtrekken van de buien in de nacht is er in de ochtend nog de nodige bewolking, maar in de loop van de ochtend en zeker in de middag veel zon bij temperaturen die hier in het Oosten naar 21-22 graden zullen gaan.
Het kanquote:
In het oosten ja.. nu in de delen van Nederland die wel belangrijk zijnquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Na het wegtrekken van de buien in de nacht is er in de ochtend nog de nodige bewolking, maar in de loop van de ochtend en zeker in de middag veel zon bij temperaturen die hier in het Oosten naar 21-22 graden zullen gaan.
Het oosten dan is het belangrijkste deel van Nederland. Dat andere deel stelt niet zoveel voor.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het oosten ja.. nu in de delen van Nederland die wel belangrijk zijn
Als je snel in Spa wilt zijn ja, verder is er niks aanquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Het oosten dan is het belangrijkste deel van Nederland. Dat andere deel stelt niet zoveel voor.
Jullie vreten komt wel grotendeels uit het oosten. In de WO2 moesten jullie je eten hier weghalen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je snel in Spa wilt zijn ja, verder is er niks aan
Wat doen die kassen in WESTland danquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:37 schreef WEST het volgende:
[..]
Jullie vreten komt wel grotendeels uit het oosten. In de WO2 moesten jullie je eten hier weghalen.
bloemenquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat doen die kassen in WESTland dan
Waarom zitten de weermodellen niet op 1 lijn?quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:40 schreef WEST het volgende:
Nu weer onder de 30. Ze weten het zelf allemaal nog niet.
Die kaart lijkt echt of een kleuter met stoepkrijt in de weer is gegaan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Meh
Toch iets zekerder dan ik dacht.
Veel te warmquote:Op donderdag 4 juni 2015 14:57 schreef roislecxe het volgende:
De vooruitzichten zijn echt fantastisch op de zaterdag na, veel te warm. De rest eigenlijk allemaal zon met grofweg 18 tot 25 graden. Kan niet beter.
Morgen wordt het warm, Zaterdag niet meer.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:57 schreef roislecxe het volgende:
De vooruitzichten zijn echt fantastisch op de zaterdag na, veel te warm. De rest eigenlijk allemaal zon met grofweg 18 tot 25 graden. Kan niet beter.
Ga dan ook niet op een eiland wonenquote:Op donderdag 4 juni 2015 17:27 schreef Stefanovich het volgende:
Man man man, zaterdag wordt dus gewoon alweer kut... en dinsdag 15 graden?! KUT LAND!!
Goed te zien aan de auto ook. Hopen dat dat stof er morgen weer afspoelt tijdens het onweer.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:34 schreef CyberCow het volgende:
Ik heb me vandaag heerlijk vermaakt op de fiets lekker stukje kunnen fietsen. Aan de natuur is het niet te zien de lage temperaturen van de laatste weken. Alles staat mooi in bloei maar wat is het toch gruwelijk droog voor het eind van de lente/ begin zomer.
Bredanaar hè, niks gewend met dat bliksem/tornado/sneeuw/wind/warmeschildquote:
Haha, was volgens mij 21 graden vandaag in NL toch?quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:04 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag is het ook al erg warm, morgen wordt het te warm.
Nog íets meer noordoostelijk trekken bittequote:Op donderdag 4 juni 2015 19:29 schreef -CRASH- het volgende:
Here it comes againFF flink gaan duimen
[ afbeelding ]
Estofex
We did not want to miss on the interesting setup tomorrow. Ahead of the trough, a plume of rich low-level moisture is expected along a convergence line spreading into N France and BENELUX during the day. As moisture will overlap with quite steep lapse rates, MLCAPE will be on the order of 1500 J/kg. Initiation will occur along the convergence line. Due to the moderate to strong vertical wind shear (0-6 km bulk shear around 15 - 25 m/s), well organised convection is expected, including a few supercells, spreading northeast. Storms may merge to a linear cluster along the convergence zone, given parallel flow to the boundary. Main threat will be large to very large hail and severe wind gusts. Tornado potential is questionable and will depend on the storm mode during the evening and degree of low level wind shear, which will be strongest in Netherlands during the evening. Level 2 is issued for the area with the best CAPE / shear overlap and where models produce best signals for convective initiation. Less moisture / and shear is expected towards east and south of Level 2. This forecast was based on 00 UTC model data.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |