quote:Zaterdag dringt een vore van lagedruk, gekoppeld aan een depressie ten noordwesten van Ierland, tot onze streken door. Wanneer de vore niet veel haast maakt, kan de temperatuur in een groot deel van Nederland nog ruim boven 25º uitkomen. Wel neemt de luchtvochtigheid toe en is er een reële kans op enkele (pittige) donderbuien. Wellicht bereikten de eerste buien al vrijdagavond laat het zuidwesten en westen.
http://janvissersweer.nl/
EC voor zaterdagquote:In de nacht van vrijdag op zaterdag volgt de aanval van koelere lucht met onweersbuien. Deze onweersbuien kunnen plaatselijk stevig uitpakken met kans op windstoten en hagel. Als de koelere lucht ons bereikt heeft draait de wind naar het noorden tot westen. Op dat moment zal de temperatuur een flinke daling ondergaan.
Het tijdstip waarop de koelere lucht ons bereikt is nog niet duidelijk. Dit kan al in de vroege zaterdagochtend zijn, maar het kan ook pas zaterdagmiddag zijn. Bij de vroege variant komt de maximumtemperatuur zaterdag niet hoger dan rond 21 of 22 graden. Bij de late variant kan het op veel plaatsen nog 27 graden worden.
http://www.pietsweer.nl/piets-blog/2015/vrijdag-27-graden/
Die kans is aanwezig. Mag van mij ook in de nacht.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:40 schreef BasEnAad het volgende:
Laat het maar 's nachts gebeuren allemaal.
Aan wat voor windstoten moet ik dan denken? 75-90 of >100?quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:36 schreef aloa het volgende:
Onweer vrijdag/zaterdag
Komende vrijdag/zaterdag is er een reële kans op zwaar (on)weer. Hagel, veel neerslag en zware windstoten kan plaatselijk voor overlast zorgen. Het is nog niet duidelijk wanneer en hoe zwaar het zal worden. Dat is nog even afwachten...de modellen veranderen per run.
GFS
[ afbeelding ]
[..]
[..]
EC voor zaterdag
[ afbeelding ]
Op WKN zitten niet zomaar willekeurige baggeraars hoor. En het is echt niet zo dat al die weersites het bij het goede eind hebben, vaak niet en zeker niet met dat wisselvallige weer.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:56 schreef RijstNatie het volgende:
ik vertrouw de weersites en apps toch iets meer dan jullie hier op fok.
dus het zal allemaal wel meevallen en snel overwaaien
Ik zou het toch andersom doen...quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:56 schreef RijstNatie het volgende:
apps vertrouwenquote:Op woensdag 3 juni 2015 09:56 schreef RijstNatie het volgende:
Dat is toch het zelfdequote:Op woensdag 3 juni 2015 09:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig. Mag van mij ook in de nacht.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:56 schreef RijstNatie het volgende:
Dit jaquote:
en dan zaterdagavond weer onweerquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:29 schreef CyberCow het volgende:
Ik hoop dat het vrijdagavond niet gaat onweren dan hebben we zaterdag nog een dag met hele hoge temperaturen.
Dubbelop en het echte vuurwerk. Hoop dat ik weer mooie filmpjes kan gaan maken van het noodweer.quote:
Dit zegt nog helemaal nietsquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:16 schreef aloa het volgende:
Verder gaan ze nog niet. Hirlam en Harmonie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ziet de buien ontstaan boven Engeland/Frankrijk!quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit zegt nog helemaal niets
Heuj op ramkoers.quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:30 schreef aloa het volgende:
Nieuwe run laat zeer actieve buien zien vrijdagavond, waarbij flink wat neerslag voorkomt.
[ afbeelding ]
Is het gewoon de roder , de meer onweer ?? Woon namelijk tussen Eindhoven en Nijmegenquote:
Sexy kaartjes. Waar te vinden?quote:
Nice. Laat zelfs hier zienquote:Op donderdag 4 juni 2015 09:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
http://www.klakbaanweer.nl/weather2/index.php?p=46&lang=nl
KNMI heeft het ook over 'stevige buien'.quote:Vrijdagavond kans op zware buien
Morgen wordt het in een groot deel van het land tropisch warm. In de avonduren trekken er vanuit het zuidwesten enkele zware buien het land in. De buien kunnen samengaan met fors onweer, hagelstenen van enkele centimeters, en zware windstoten tot lokaal 100 km/uur. De buien trekken niet over het hele land, maar over enkele regio's. Welke dat zullen zijn, is nu nog niet te zeggen.
Er zijn meer factoren die spelen natuurlijkquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Overdrijven is ook een vak... de CAPE is maar 1500. Het is niet zo dat Pinkpop van vorig jaar erbij verbleekt
Maar 1500?quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Overdrijven is ook een vak... de CAPE is maar 1500. Het is niet zo dat Pinkpop van vorig jaar erbij verbleekt
Ja, die heb ik ook opgenoemd een stukkie omhoog. Echt positief kon ik er niet van worden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:58 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Er zijn meer factoren die spelen natuurlijk!
Ok, een beetje een understatementquote:
Onder de 1000 kan het al uitgroeien tot zwaar onweer met alles erop en eraan. Als de rest ook meewerkt dan uiteraard...quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, een beetje een understatement
Verhalen van 2500+ komen bij mij bovendrijven als ik artikelen lees over zwaar onweer
Het is dan weer zo lastig te zeggen wanneer er onweer ontstaat, met weerkaarten zijn CAPE en het dauwpunt op verschillende hoogten de enige indicatoren terwijl er zo veel meer meespeelt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Onder de 1000 kan het al uitgroeien tot zwaar onweer met alles erop en eraan. Als de rest ook meewerkt dan uiteraard...
Niks lastig aan, gewoon donder en bliksem de hele avond/nacht doorquote:Op donderdag 4 juni 2015 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is dan weer zo lastig te zeggen wanneer er onweer ontstaat, met weerkaarten zijn CAPE en het dauwpunt op verschillende hoogten de enige indicatoren terwijl er zo veel meer meespeelt.
Dat het onweren staat vast, daar ga je mij niet over horenquote:Op donderdag 4 juni 2015 12:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Niks lastig aan, gewoon donder en bliksem de hele avond/nacht door!
quote:Enkele onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten
Geldig: vrijdag 05 juni 2015 vanaf ca 21 uur gedurende ca 8 uur
Het noorden gaat kapot.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:02 schreef aloa het volgende:
Wolken hoogte voor vrijdagavond![]()
[ afbeelding ]
Bye bye België.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Estofex op fb zegt dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Och, dat valt voor het noorden dan wel weer mee.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Estofex op fb zegt dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer tijd om vocht op te pikken en aan te sterken.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:31 schreef bondage het volgende:
[..]
Och, dat valt voor het noorden dan wel weer mee.
Ik kwam die cam net ook tegen maar wat laat die nou zien, om het kwartier een opname van 40 seconden?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:32 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.viewsurf.com/u(...)e-jules-verne-amiens
Geen idee of daar dadelijk iets op te zien is, maar dit is in elk geval in de buurt van Amiens.
Niet veel helaas.. Maar misschien krijgen we dat beest straks nog in vol ornaat te zienquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:51 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik kwam die cam net ook tegen maar wat laat die nou zien, om het kwartier een opname van 40 seconden?
Op de laatste opname is het in ieder geval nat gewordenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:51 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Niet veel helaas.. Maar misschien krijgen we dat beest straks nog in vol ornaat te zien
Het is stam+t, niet stam+d.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:27 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe eindigd een tropische dag in Nederland?
[ afbeelding ]
Hoe eindigd een tropische dag aan de middellandse zee?
[ afbeelding ]
Veel plezier met de hoosbuien jongens!
Same here, volgens mij is er nog helemaal geen neerslag gevallen. En ook geen onweer. Maar ja, in Oost-Nederland valt het altijd mee/tegenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:07 schreef I-care het volgende:
Ik had mezelf helemaal ingesteld op een epische storm met thunderstorms beyond imagination..
Maar nee hoor. Weer een code bulshit vanuit de berichtgeving.
Hier aan de kust is het niet veel beter. Een paar lullige flitsen met motregen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Same here, volgens mij is er nog helemaal geen neerslag gevallen. En ook geen onweer. Maar ja, in Oost-Nederland valt het altijd mee/tegen
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:07 schreef I-care het volgende:
Ik had mezelf helemaal ingesteld op een epische storm met thunderstorms beyond imagination..
Maar nee hoor. Weer een code bulshit vanuit de berichtgeving.
Assen kreeg de volle lading. Mooi, dat natuurgeweld. Echt enorme knallen van de bliksem. Wel sneu voor kinderen die de avondvierdaagse liepen: klikquote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Same here, volgens mij is er nog helemaal geen neerslag gevallen. En ook geen onweer. Maar ja, in Oost-Nederland valt het altijd mee/tegen
Whut? Mag ik het daarom dan ook maar niet mooi vinden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zijn die mensen met schade, stroomuitval, afgefikte panden vast met je eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |