mjah. Ik had er zes jaar geleden niet op gerekend dat ik zwanger zou raken. In de periode na mijn dochter heb ik ruim zes jaar een relatie gehad waarin ik niet zwanger raakte (ondanks onbeschermde seks). Toen ik dus bij m'n ex-man binnen een half jaar in verwachting was, was dat voor mij een flinke verrassing. Vandaar het snelle trouwen. Nu met Michael had ik er ook niet echt op gerekend dat ik nog in verwachting zou raken want ja: alleenstaandquote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:11 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik altijd het mafst vind is dat mensen dat tegenwoordig allemaal ineens pas lijken te bedenken als ze zwanger zijn
onze notaris raadde aan om de voogd te regelen via rechtspraak.nl (gratis) aangezien een testament wijzigen mocht er iets in de situatie veranderen vet veel geld kost.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:28 schreef DJMO het volgende:
en ik maar denken dat je écht boos was op me Ingee.. was bijna in paniek hier!
[..]
mjah. Ik had er zes jaar geleden niet op gerekend dat ik zwanger zou raken. In de periode na mijn dochter heb ik ruim zes jaar een relatie gehad waarin ik niet zwanger raakte (ondanks onbeschermde seks). Toen ik dus bij m'n ex-man binnen een half jaar in verwachting was, was dat voor mij een flinke verrassing. Vandaar het snelle trouwen. Nu met Michael had ik er ook niet echt op gerekend dat ik nog in verwachting zou raken want ja: alleenstaand. Ik ben echter wel van plan om binnenkort een notaris te bezoeken (samen met de beoogde voogd) voor als mij iets overkomt. Dan wil ik Michael goed verzorgd en veilig weten en niet overgeleverd aan een bureau jeugdzorg zeg maar.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
onze notaris raadde aan om de voogd te regelen via rechtspraak.nl (gratis) aangezien een testament wijzigen mocht er iets in de situatie veranderen vet veel geld kost.
kan tegenwoordig ook digitaal op rechtspraak.nl dus.
staan wel wat linkjes in de op van het trouwtopic : LIF / Trouwen en zo #92quote:
Naja dit dus:Pquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
het is zoveel gedoe als je er zelf van maaktik ben getrouwd met jurk en zaaltje en heb daar helemaal niet eens zo veel gedoe mee gehad
maar er staat dus dat de standaard niet minder verkrijgbaar isquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb al 2 pakken standaard2 in de kast staan. Weekje eerder over dan maar
U riep?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:07 schreef ingee het volgende:
Ja, ik bedoel nog niet eens organisatorisch.
Meer dat spotlight gevoel waar ik me altijd een beetje rot bij voel.
(OMG, ik ben te verlegen om te trouwen blijkbaar.Hallo, is hier een therapeut?)
Dude, al sinds valentijnsdag 2014,quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:47 schreef Crumpette het volgende:
Ermagherd heb ik wat gemist? Kwak verloofd?![]()
foto van de ring
Hoeft niet hoor, ik bestel ze bij albert. Met heel veel tegelijkquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:32 schreef ingee het volgende:
We kunnen ook als Chinezen voor Crumpette gaan hamsteren?
Ik las dat we Chinezen gaan hamsteren voor Crump.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:32 schreef ingee het volgende:
We kunnen ook als Chinezen voor Crumpette gaan hamsteren?
oops. Ik zal het geweten hebben, maar ook weer vergeten dusquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dude, al sinds valentijnsdag 2014,en geen ring...want ik had in januari 2013 al eem zilveren ring voor mijn verjaardag gehad
zat ik net zwanger kotsmisselijk bij garoeda toen ie me ein.de.lijk. vroeg
oooh mag dat! Geboefte!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:39 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, ik bestel ze bij albert. Met heel veel tegelijkdaar moeten de chinezen niet achter komen!!
Daar zou ik dan weer wél oren naar hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik las dat we Chinezen gaan hamsteren voor Crump.
Mooie foto's hoor SQ! Leuk om te zoveel bekende OUD namen daar te zienquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
staan wel wat linkjes in de op van het trouwtopic : LIF / Trouwen en zo #92
En op de dag zelf vond ik dat juist keileuk, maar ik snap dat dat niet voor iedereen opgaat
Oei, kom ik weer doorheen tetteren met m'n jurkengezeik.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, de poes van gevalletjewat klote!
here you go!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer wél oren naar hebben.
Twee poezen hebben?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:44 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik hoor van veel mensen dat ze minder voor hun dieren voelen als ze eenmaal kinderen hebben, maar ik moet zeggen, ik ervaar dat toch niet zo.
Wij gaan over 2 uur ons partnerschap ondertekenen, graties..quote:Op woensdag 3 juni 2015 06:42 schreef kwakz0r het volgende:
ja weet je, wij hebben ook geen geld. maar toch wil ik dingen op papier hebben: wat gebeurt er met de inboedel en wie mag in het huis blijven wonen, en stel dat er ooit wel geld komt of een eigen bedrijfje...
ik heb gezien wat een ellende de boedelscheiding van mijn oom en tabte opleverde. zij moest haar eigen bedrijf verkopen en te gelde maken, hij moest zich uitkopen uit zijn maatschap...etc.
ik vind het het principe van gemeenschap van goederen altijd wat naief... er gaan zoveel mensen "gratis" ff trouwen. maar daarmee is vanalles wettelijk nog niet afgeschermd. stel jij erft van een familielid en je komt zelf te overlijden, dan is dat van je man en evt van een volgende vrouw als hij hertrouwt. dan is er bij wijze van geen "beschermd" kindsdeel maar is jullie kind afhankelijk van of als pa overlijdt de boze stiefmoeder/lieve nieuwe mama wat overlaat, etc...
natuurlijk zijn dat allemaal "wat als" verhalen maar ik wil t gewoon geregeld hebben... en ik hoop natuurlijk ook heel erg dat wij niet bij die 33% van de Nederlanders horen die gaan scheiden, maar kan en wil er niet blind vanuitgaan.
(studieschulden zijn voor zover ik weer sowieso priveschulden bij overlijden. bik scheiding geen idee)
kind in de wagen, draagdoek mee voor als je op die exp bent. schone kleding voor ro en jezelf en neem twee keer zoveel luiers mee als je denkt nodig te hebben. Verschonen kun je best in de wagenbak doen onderweg. Ik deed het ook wel op de bank als ik een plekje in een coupe had. En neem iets van een sjaal of hydrofiel doek mee die je over haar heen kunt leggen als je in de trein wil voeden .quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:28 schreef faptist het volgende:
Whut.
SQ.. You sexy mothafokker. Wat zag je er prachtig uit als bruid zeg !
Hier 11,5 jaar samen waarvan anderhalf jaar getrouwd. Gewoon in gemeenschap van goederen. Hij heeft veel en ik heb niks dus wie is dan de sukkel?
Geintje. Ik ga er helemaal vanuit dat wij samen oud gaan worden.
Mag ik jullie advies?
Morgen moet ik een lange trein,- en metroreis gaan maken. Ik moet namelijk naar de hoofdstad om de expositie van m'n broertje te bekijken.
Ro moet mee. Ik kan het niet anders organiseren.
Ik ben best een tijdje van huis. Zo'n 7 uur.
Wat neem ik dan allemaal mee?
Kinderwagen en draagdoek? Alleen draagdoek en rugtas?
Tips voor in de trein? Musthaves?
Ik moet natuurlijk ook gaan voeden en haar luier verschonen.
Oh ik maak me zo druk! Bah.. Stress..
ook +1 van beide kanten trouwensquote:Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zeker wel financiële opvoeding gehad, maar ik ben daarnaast opgevoed met het idee dat als je voor elkaar kiest, je dan een rotsvast vertrouwen in elkaar hebt. De relaties in mijn familie zijn zo stabiel dat het haast niet grappig meer is.
Maar waar ik eigenlijk voor kwam - in hoeverre denken jullie dat nachtvoedingen bij een baby van ouder dan zes maanden gewenning/gewoonte kunnen zijn?
En bij mij idd gekleurd door een nare scheiding van mijn allerleifste tante en oom, en bij J al helemaal met gescheiden ouders (pas toen hij 19 was ook)...quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het was dan ook geen argument, dat scheelt. Ik wilde alleen maar zeggen dat mijn opvoeding op dát punt waarschijnlijk heel naïef is geweest..
Geregistreerd partnerschap aangaan, in geval van bedrijf weer ontbinden en dan samenlevingscontract/huwelijk met voorwaarden. Dat is het makkelijkst.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:24 schreef ingee het volgende:
Hier ook geen geld in de familie, (oma heeft goed gebrast de laatste jaren:+ ), alleen m'n eigen live savings. Maar daar koop je geen hypotheekvrij huis van zeg maar.
Wat ik wel een punt vind is ivm eventueel faillissement, stel we beginnen ooit eens voor onszelf. Maar daar zijn ook wel weer constructies voor.
Tegenwoordig? Altijd toch?quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:25 schreef AwayTL het volgende:
Het is mi tegenwoordig meer een soort risicomanagement
Ik denk het niet, DAD, dat het gewenning is. I heeft tot ze 14 maanden was, altijd nachtvoedingen gehad, maar dat was niet consequent. Soms sliep ze ineens wel een nacht door, meestal was het 1 voeding, maar soms ook 2. Ik kon er geen peil op trekken. Van het een op het andere moment is ze wel door gaan slapen, en nu is het heel zeldzaam als ze 's nachts wakker wordt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar waar ik eigenlijk voor kwam - in hoeverre denken jullie dat nachtvoedingen bij een baby van ouder dan zes maanden gewenning/gewoonte kunnen zijn?
Om de 2,5 uur.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:41 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik denk het niet, DAD, dat het gewenning is. I heeft tot ze 14 maanden was, altijd nachtvoedingen gehad, maar dat was niet consequent. Soms sliep ze ineens wel een nacht door, meestal was het 1 voeding, maar soms ook 2. Ik kon er geen peil op trekken. Van het een op het andere moment is ze wel door gaan slapen, en nu is het heel zeldzaam als ze 's nachts wakker wordt.
Naar mijn idee heeft het te maken met een manier van slapen: ze lijkt nu vaster te slapen. Voorheen deed ze denk ik veel meer lichtere slaapjes achter elkaar, met dus ook meer kans op wakker worden.
En verder, geborgenheid zoeken, is vast ook een onderdeel van het verlangen naar zo'n nachtvoeding en dat kun je ook niet afleren of zoiets.
Het is wellicht wel een ander verhaal als je baby echt nog om de drie uur 's nachts een voeding vraagt. Ik weet dat klaprooss daar ervaring mee heeft. Als een kind nog zo vaak om een voeding komt, dan kan ik me wel echt voorstellen dat je daar iets aan wilt veranderen. Daar heb ik geen tips voor.
Dit hebben wij ook heel lang gehad met peuter. Elke 1,5 of 2 uur max. Het was geen gewenning, want uiteindelijk ging het vanzelf beter. Hij had gewoon enorm veel moeite met het verwerken van de dag. Sliep ontzettend onrustig en het lukte hem gewoon echt niet om zelf weer in slaap te komen. Rond de 9 maanden werd het iets beter (nog 1 of 2x wakker). We hebben wel steeds even geprobeerd of het lukte om hem anders in slaap te krijgen (speen vaak, of muziekje aan), lukte het niet in 5-10 min, dan alsnog borst. Net als bij Franny_G merkte ik dat het slaappatroon anders werd toen hij ouder was. Eerst werd hij bijvoorbeeld standaard wakker als wij naar bed gingen, nu kan je een bom naast hem af laten gaan en hij geeft geen sjoegequote:
Ik moest even goed nadenken hoor! Epileptisch? Lepra?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ga je R lepsies maken voor t geld Ingee? Top!
Dat kan ook helpen. Hier natuurlijk een fv dame, maar vaak beweegt er vanalles naast me rond een uur of 3. Dan is een paar keer speen terugstoppen voldoende, al weet ik zeker dat een fles ook wel leeg zou gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, het gaat trouwens niet specifiek om onze situatie, hoor. Dat is niet per se waarom ik het vroeg. Ik was gewoon benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken. Een vriendin van mij heeft een dochtertje dat een week jonger is dan I en die wordt nog één keer per nacht wakker (en dat vindt ze 'heel irritant'). Ze zijn nu dus maar begonnen met haar afleren dat ze melk krijgt als ze wakker wordt. Toen ben ik me gaan afvragen of het echt een gewoonte is om wakker te worden voor (een) voeding(en), of dat het normaal is dat ze die behoefte nog hebben en we niet gek zijn om elke keer gewoon te voeden als hij 's nachts wakker wordt.
I slaapt tussen de voedingen door in principe prima. Meestal slaapt hij na drie slokken alweer en drinkt hij slapend verder. Dat dan dus alleen wel zo'n vier keer tussen 19 en 6 uur. We zouden misschien iets meer kunnen proberen om te troosten in plaats van direct te voeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Heb je een draagdoek? Zo ja, zou je die uit kunnen lenen aan je gastouder voor de slaaps?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:52 schreef Skittles het volgende:
Lou heeft ook nog elk uur á anderhalf uur de borst nodig om weer in slaap te komen. Ik denk wel dat er een zekere mate van gewenning in zit, maar dat het vanzelf ook weer minder wordt.
We kappen trouwens met de slaaptraining in bed. De strijd kost mij teveel energie en voor Lou wordt het ook alleen maar erger. Ze probeert nu zelfs in paniek zich uit mijn armen te wurmen als we de kamer binnenlopen. Dit is gewoon niet de bedoeling en daar sta ik ook niet achter.
We gaan deze week naar ikea voor een ledikant waar we dan de zijkant uit halen. Dan maar even pech voor de gastouderLou is belangrijker.
Ik heb vanaf de geboorte Lou ook al ingefluisterd dat ze voor een rijke profvoetballer moet gaanquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:50 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik moest even goed nadenken hoor! Epileptisch? Lepra?
Maar nee, man / vrouw, boeiend! Als hij/zij/het maar rijk is.Wij moeten later ten slotte ook goed verzorgd Worden.
Hebben we, maar ze heeft een overbelaste schouder en kan aan die kant nauwelijks gewicht tillen. Helaas hebben we geen ringsling.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:56 schreef ingee het volgende:
[..]
Heb je een draagdoek? Zo ja, zou je die uit kunnen lenen aan je gastouder voor de slaaps?
Met z'n allen op een hoopje in de woonkamerquote:Op woensdag 3 juni 2015 09:01 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hebben we, maar ze heeft een overbelaste schouder en kan aan die kant nauwelijks gewicht tillen. Helaas hebben we geen ringsling.
Maar nu ze tot 2 keer toe zelf in slaap is gevallen heb ik eigenlijk wel hoop op verbetering daar. Desnoods gooit ze een matras in de woonkamer op de grond en gaat er even bij liggen tot ze slaapt. De andere kinderen liggen dan toch boven te pitten. Ach, ze hoeft er toch pas vrijdag heen. Alle tijd om te kijken wat nog meer werkt
Hmm wie weet valt er het een en ander te bespreken over het aanbieden van tepelquote:Op woensdag 3 juni 2015 09:11 schreef ingee het volgende:
[..]
Met z'n allen op een hoopje in de woonkamer
(heeft je gastouder geen tepel anders?)
*mental note*quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:09 schreef ingee het volgende:
Selvaria. Daar word je niet gelukkig van als verse moeder.
Mijn antwoord op al dat soort opmerkingen: "Ja, dat adviseren ze tegenwoordig, gek he, hoe snel die inzichten soms veranderen?"
Wat fijn zo'n stabiele familiequote:Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
De relaties in mijn familie zijn zo stabiel dat het haast niet grappig meer is.
Ja dat! Peuter sliep ook slecht en eigenlijk alleen aan de borst. Maar na een tijdje sliep hij op het kdv ook prima. Eerst in een hangwieg met elastiek (kon echt bouncen zeg maar), later ook in een bedje omdat hij begon met omrollen en zitten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:01 schreef kwakz0r het volgende:
idd pech voor de GO Skittles. Dan gaat die dr maar slaaptrainen als ze dat zo nodig vindt. Als je meisje nu zo'n associatie met dat bed en kamertje heeft dan kom je in een vicieuze cirkel...
M heeft op t kdv ook weleens gedoe gehad met slapen en ook.met even zlef ergens.liggen (momenteel een dog), thuis doe ik t op mijn manier en daar hebben ze hun manier om hem onder zeil te krijgen... ze zoeken t maar uit, eerlijk gezegd. hoort bij t werk toch?
+1quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:02 schreef kwakz0r het volgende:
nou ja, iedereen moet t ook zelf weten hoor. dit is nou een van de weinige stukjes financiele opvoedig die ik heb meegekregen. naast dat er al sinds mijn kindertijd een uitvaartverzekering voor me is (die een bedrag uitkeert dat nog steeds groeit, misschien is t meer een kleine levensverzekering) die ik bij t uit huis gaan heb overgenomen.pa zit in de uitvaartbranche he, dan krijg je dat soort dingen mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In geval van flinke schulden vind ik het ook anders. Heb wel eens meegemaakt dat mensen gingen trouwen terwijl er 1 in de schuldsanering zat. In gvg. Dat zou ik toch niet zo snel doen gellof ikquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:02 schreef lunapuella het volgende:
Ik lurk illegaal in dit topic, want nog zwanger van de eerste, maar moet toch even opmerken dat huwelijkse voorwaarden niet alleen voor een eventuele scheiding zijn! Wij zijn op hv getrouwd omdat mijn man (studie)schulden heeft en ik juist spaargeld heb - we willen niet dat er *tijdens* het huwelijk aanspraak gemaakt kan worden op mijn spaargeld om zijn studieschuld te betalen.
Ik moet dat ook vaker doen inderdaad. Vaak als ik haar op mijn arm neem en even wieg, slaapt ze zo verder (wel alleen met haar Grote Vriend fopspeen).quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, het gaat trouwens niet specifiek om onze situatie, hoor. Dat is niet per se waarom ik het vroeg. Ik was gewoon benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken. Een vriendin van mij heeft een dochtertje dat een week jonger is dan I en die wordt nog één keer per nacht wakker (en dat vindt ze 'heel irritant'). Ze zijn nu dus maar begonnen met haar afleren dat ze melk krijgt als ze wakker wordt. Toen ben ik me gaan afvragen of het echt een gewoonte is om wakker te worden voor (een) voeding(en), of dat het normaal is dat ze die behoefte nog hebben en we niet gek zijn om elke keer gewoon te voeden als hij 's nachts wakker wordt.
I slaapt tussen de voedingen door in principe prima. Meestal slaapt hij na drie slokken alweer en drinkt hij slapend verder. Dat dan dus alleen wel zo'n vier keer tussen 19 en 6 uur. We zouden misschien iets meer kunnen proberen om te troosten in plaats van direct te voeden.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:16 schreef Kursor het volgende:
Wij komen afscheid nemen! Alweer anderhalve week een jaarIk heb vooral meegelezen, meegeleefd en genoten van jullie verhalen. Dank voor het luisterend oor hier. Wij gaan door naar de dreumessen. Alhoewel ik hier wel mee blijf lezen. J is motorisch niet zo heel snel en wordt voorbijgeraasd door de oktober-lichting
Veel plezier met je dreumes! Mooie meidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot over 9 maandjes maar weer dan![]()
Blij dat ik niet de enige ben die zich daaraan ergerquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik moet dat ook vaker doen inderdaad. Vaak als ik haar op mijn arm neem en even wieg, slaapt ze zo verder (wel alleen met haar Grote Vriend fopspeen).
Maar. Als papa gaat, dan is het krijsenstijn. Altijd. Dus ik moet er sowieso al uit, en als ik dan even snel voer, dan is de kans groter dat ze niet na een uur wéér ligt te jengelen. Dus doe ik dat dan vaak maar
Ik erger me soms ook aan mensen die zich zo druk maken over 1 keer per nacht er uit trouwensMaar misschien veer ik wel weer te veel mee, geen idee. Ik weet ook zeker dat de wereld er over een paar maanden weer heel anders uit ziet. Ik hoop ook voor jullie
Het wordt beter!quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:41 schreef Selvaria het volgende:
Poe, ik ben 3 weken en wil alleen bij mama zijn --> herkenbaar?
Ik laat haar even in bed liggen om een boterham te eten en ze zet de boel toch op een krijsen. Ik denk o jee, kramp! en ren naar boven, pak haar op en er is niks meer aan de hand.Nu lekker in de doek aan het slapen, maar wegleggen hoef ik vandaag echt niet te proberen. Ik vind het wel lekker knus zo, maar toch ook een beetje beangstigend.
Ja, herkenbaar en dat duurt waarschijnlijk nog wel een tijdje. Niet om je te ontmoedigen. Mijn zeer gemiddelde dochter begon daar vanaf 12-14 weken een beetje overheen te komen. En het kan inderdaad heel erg beklemmend voelen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:41 schreef Selvaria het volgende:
Ik laat haar even in bed liggen om een boterham te eten en ze zet de boel toch op een krijsen. Ik denk o jee, kramp! en ren naar boven, pak haar op en er is niks meer aan de hand.Nu lekker in de doek aan het slapen, maar wegleggen hoef ik vandaag echt niet te proberen. Ik vind het wel lekker knus zo, maar toch ook een beetje beangstigend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup! Baby's weten gewoon waar ze het liefste zijnquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:41 schreef Selvaria het volgende:
Oh natuurlijk. Ik baalde daar ook van. Maar het dràma wat er bij sommigen mee gepaard gaat...quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:45 schreef ingee het volgende:
En toch vind ik het helemaal prima dat mijn gup doorslaapt, en zou ik ook balen als ze daar ineens mee stopt.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:45 schreef ingee het volgende:
En toch vind ik het helemaal prima dat mijn gup doorslaapt, en zou ik ook balen als ze daar ineens mee stopt.
Ja tuurlijk wekken! Anders weet je niet wat een echte moeder doormaaktquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:53 schreef ingee het volgende:
Zal ik d'r toch maar wekken dan?
Ik heb ander persoonlijk nachtleed, het snurkt en wil graag 95% van het bed.
Hier ook.. Papa vindt ze ook wel prima als die thuis isquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:41 schreef Selvaria het volgende:
Zo herkenbaar ditquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
I sliep met vijf weken door. Dat duurde een week en stopte omdat ik toen 'ongesteld' werd, daarna werd hij ziek, daarna ik, daarna *insert andere stomme reden*. Oftewel, in mijn hoofd is I nog steeds een prima slaper, alleen de omstandigheden werken niet mee.. Hoe lang kan ik mezelf dit nog wijsmaken?
Een kat?quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:53 schreef ingee het volgende:
Zal ik d'r toch maar wekken dan?
Ik heb ander persoonlijk nachtleed, het snurkt en wil graag 95% van het bed.
*boks*quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zo herkenbaar dit
Overdag slaapt ze trouwens als een narcolept. Soms wel 3,5 uur dutjes
Oh maar dat zijn ook flinke slaaps! fijn!quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
*boks*
En wow!. I slaapt meestal maximaal 2 uur aan een stuk, overdag. Meestal een keer 2 uur en een keer anderhalf uur.
Bij de gastouder dan. Bij mij is het twee keer drie kwartier. Al gaat het vandaag heel goed!
Fakkels en poepluiers!quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:57 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wekken! Anders weet je niet wat een echte moeder doormaakt![]()
grapje hè voordat ik brandende (voedings)bh's naar me toe gegooid krijg
Dat van dat snurken herken ik. Zowel mijn baby als vriend. Verdomme![]()
Volgende week ga ik twee avonden weg (beide keren hooguit 2 uurtjes) maar vind het nu al spannend! Man zal zich wel redden, maar toch. Help, m'n baby en zo.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Jup! Baby's weten gewoon waar ze het liefste zijn. En de jouwe is prima in staat om dat te laten merken
Wat vind je beangstigend?
dat is het ook. En waarschijnlijk krijg je na een uur al whatsappjesquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:11 schreef Selvaria het volgende:
Bedankt voor de reacties, niks abnormaals dus.
[..]
Volgende week ga ik twee avonden weg (beide keren hooguit 2 uurtjes) maar vind het nu al spannend! Man zal zich wel redden, maar toch. Help, m'n baby en zo.
Fijn dat het beter lijkt te gaan met Sjakie.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is gister begonnen met de Omeprazol en is nu al bezig met zijn derde dutje van vandaag, terwijl hij normaal gesproken overdag met pijn en moeite twee uurtjes slaapt (als hij zin heeft). Hij spuugt en krijst ook een stuk minder gelukkig. Ik ben tevreden en hoop dat het zo blijft!
Inge, erg mooie stats!
Selvaria, ik snap dat het vermoeiend is. Geef je eraan over want anders kan je er zelf slecht van genieten.
Zo, nu Nadal tegen Djokovic kijken! Mijn kind wil toch alleen maar op me slapen vandaag. Dus ik kan prima in pyjama op de bank zitten met hem
Dikke vette herkenbaarquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
I sliep met vijf weken door. Dat duurde een week en stopte omdat ik toen 'ongesteld' werd, daarna werd hij ziek, daarna ik, daarna *insert andere stomme reden*. Oftewel, in mijn hoofd is I nog steeds een prima slaper, alleen de omstandigheden werken niet mee.. Hoe lang kan ik mezelf dit nog wijsmaken?
oh god ja, als de dag van gisterenquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:16 schreef Skittles het volgende:
Hier duurde het 5 minuutjes voor ik de melding kreeg dat er geen melk voor haar was.
Nee, die 250 mL had meneer net weggegooid omdat hij dacht dat het bedorven was door het vetlaagje dat er bovenop lag.
Die blijft pijnlijkquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:16 schreef Skittles het volgende:
Hier duurde het 5 minuutjes voor ik de melding kreeg dat er geen melk voor haar was.
Nee, die 250 mL had meneer net weggegooid omdat hij dacht dat het bedorven was door het vetlaagje dat er bovenop lag.
En nog de bus halen ookquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh god ja, als de dag van gisteren
En jij gewoon zo teruglopen en even een halve liter extra kolven, met je tetten.
Jaaa +1 haha. Enorm snel doorslapen maar kan me niet herinneren wanneer dat was.quote:
Hoe gauw je dingen vergeet hequote:Op woensdag 3 juni 2015 14:25 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Jaaa +1 haha. Enorm snel doorslapen maar kan me niet herinneren wanneer dat was.![]()
Ooh skittles, dat weggooi verhaal, ik zal het nooit vergetenMeteen aan man verteld toen. Melk was toen nog schaars.
Argggg dat is zooo zuurquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:16 schreef Skittles het volgende:
Ja was heel gezelligquote:Op woensdag 3 juni 2015 15:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vanmiddag gemeet met Fazz en F. en MineolaZe zaten zo lekker met z'n tweetjes aan tafel te lunchen
Goed begin toch! Moet je ook leren! Go M!quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:59 schreef pessie het volgende:
BLUE, dat is allemaal ook wel wat zo tegelijk![]()
skittlesdas ook wat! Maar gelukkig was het niet zo erg begrijp ik.
M. heeft zijn eerste flesje gehad vanmiddag. Ik was met N. naar zwemles. Hij vond zelf wel dat hij na 50cc al genoeg had.
Ja moet hij zeker leren. Het was wel een soort mijlpaal momentquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed begin toch! Moet je ook leren! Go M!
Haha, Nu lees ik alles in plat Rotterdamsquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
he getver wat een nare droom SQ.
Blue, t komt ook lekker tegelijk allemaal...
M. aan de fles! Goed bezig kerel.
![]()
Manmanman best n productief dagje gehad.. dankzij de link die kwak gister plaatste is zijn de beoogde voogden vastgelegd. nu nog bedenken hoe ik mn zus vertel dat zij t niet is...
Verder weer foto's geplakt,in t boek van saar, kwam ik met t opruimen mijn bevalverslag en kraamdossier tegen, en heb ik een taart gebakken.
En dit allemaal terwijl ik amper ken lopen vd rugpijn...ik verveel me gewoon erg snel...
quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:09 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haha, Nu lees ik alles in plat Rotterdams
Wel k.. trouwens
eh wat??quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn baby klimt zojuist (onder begeleiding) de trap op!
Baby? Wie zei hier baby?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn baby klimt zojuist (onder begeleiding) de trap op!
Is het hema maat 56? die valt bij meisjes als 62quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:22 schreef Risu het volgende:
Zo, die baby's hier gaan hard. Ik krijg er bijna een complex van.
Mijn ouders waren er vandaag, mijn moeder: kwijlt ze veel, misschien krijgt ze wel tandjes (lol, nee) , zit ze nog steeds in 56 joh, die maat 3 luier lijkt wel erg groot he, wat lacht ze lekker veel, hihi wel een eigen willetje he (als ze huilt behalve als je haar oppakt) ze moet eigenlijk ook wel in de box spelen voor de ontwikkeling. Ja het is een lief mens hoor. Steeds wat meer meegaand enzo.
Maar eh, met bijna 3 maanden nog in 56 is toch niet erg ofzo. Ze heeft ook wat jurkjes in 62 aan soms. Ik weet helemaal niet wat gemiddeld is.
Welnee, niks aan de hand! Ieder kind zn eigen tempo.. saar zit nu met 10 mnd in maat 80 en ik sprak net iemand van wie haar 2 jarige nu in 92 zit... verschillende kindjes, verschillende maatjesquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:22 schreef Risu het volgende:
Mijn ouders waren er vandaag, mijn moeder: kwijlt ze veel, misschien krijgt ze wel tandjes (lol, nee) , zit ze nog steeds in 56 joh, die maat 3 luier lijkt wel erg groot he, wat lacht ze lekker veel, hihi wel een eigen willetje he (als ze huilt behalve als je haar oppakt) ze moet eigenlijk ook wel in de box spelen voor de ontwikkeling. Ja het is een lief mens hoor. Steeds wat meer meegaand enzo.
Maar eh, met bijna 3 maanden nog in 56 is toch niet erg ofzo. Ze heeft ook wat jurkjes in 62 aan soms. Ik weet helemaal niet wat gemiddeld is.
Kiek dr gaan dan!quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Het is dat ik er bij stond, anders geloofde ik t niet
Nou die van mij zit dus precies op het gemiddelde lijntje met 59,5 cm en is vandaag 13 weken en 4 dagen. Maten zijn gewoon gebaseerd op cms lengte toch? Dus tussen maat 56 en 62 is zeer gemiddeld heur.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:22 schreef Risu het volgende:
Q is ruim 11 weken en zit ook nog in maat 56quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:22 schreef Risu het volgende:
quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Het is dat ik er bij stond, anders geloofde ik t niet
Die hema 5 pack, is dat die met gekleurde randjes bij de nek en armen? Maat 62/68 zit Lou nog steeds verschrikkelijk lelijk en met sommige maten zit zij al in 74quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:56 schreef Risu het volgende:
Ik zal morgen eens kijken wat ik allemaal heb. Ik had namelijk van de week maar eens een 56 jumpsuit geval erbij gepakt die ik zo groot vond lijken. Blijkt alleen te lange beentjes te hebben, de rest zit prima. Verder romper h&m 50/56 begint wat strak te zitten, zelfde maat hema strecht zit nu heel mooi, hema 5 pak, zelfde maat nog steeds te groot.
Tja, zo weet een moeder ook niks.
Jan en Geert allebei rond de vier maanden hun eerste tandjes , hoop toch dat Michael het even uit z'n hoofd laat voorlopigquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:40 schreef Risu het volgende:
Oh ik maakte me eigenlijk niet druk, ik vroeg het me gewoon af. Kind doet het super, dus boeit het niet zo.
Van die tandjes heb ik toevallig gisteren in een boekje gelezen. Gemiddeld eerste met 6 maanden ongeveer, maar ik weet van dit topic dat het heel erg kan verschillen. Dus ik maak me daar ook niet druk om. Neefje van oktober heeft er twee, zoon van vriendin, zelfde leeftijd, heeft nog niks.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:39 schreef Loj het volgende:
Hoi
Ik hou t ff niet bij, teveel **** aan m'n hoofd...
Dus post gewoon lekker veel foto's/filmpjes, want daar word ik vrolijk van
Oh en iedereen natuurlijk een topnacht gewenst!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ik heb ook al theekopjes klaarstaan waarin de thee het snelst afkoelt... En nee, ze mogen de baby niet vasthouden. Er komt ook een 1,5 jaar oude dreumes meequote:Op donderdag 4 juni 2015 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Cactus, bedenk een dringende afspraak waar je precies drie kwartier nadat ze zijn aangekomen heen moet![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Nooit te specifiek zijn. Straks willen ze je nog brengen.
Nou die ja. Ik sla de mouwen ook om, anders worden ze zeiknat gekauwdquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:13 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die hema 5 pack, is dat die met gekleurde randjes bij de nek en armen? Maat 62/68 zit Lou nog steeds verschrikkelijk lelijk en met sommige maten zit zij al in 74totaal buiten proportie die rompers. Lengte wordt al krapjes, maar die armen blubberen nog steeds en moet ik omslaan.
Die rompertjes van de Hema heb ik heel veel tweedehands gekregen van iemand, maar daar past Sjaak in de breedte twee keer in. Wat een ondingen zeg.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:48 schreef Risu het volgende:
[..]
Nou die ja. Ik sla de mouwen ook om, anders worden ze zeiknat gekauwdmaar ik denk dat ik een volgend maatje maar laat liggen dan.
Was het zo erg?quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ze zijn wegstraks meer, eerst mijn baby troosten
gewoon in de blote kont in de box laten liggen . Maizena wordt ook nog wel eens gegeven als tip. En er is ook speciale billenspray, dan hoef je het niet aan te rakenquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Klimgeitje Oen koffieleut Saar
leuke kinders hier!
Fap, daarom doe ik niet meer aan marktplaats. Te vaak voor jan *** thuisgezeten, teveel gedoe met afdingers. Rot hoor, ook na zo'n nacht. Lekker meeslapen met je mini vandaag!
Cactus, nu ben ik ook wel benieuwd naar je kraamvisiteverhaal hoor!
A. heeft luieruitslagterwijl ik altijd zo m'n best doe om het schoon en droog te houden, verdorie. Wat ik nu doe: niet meer schoonmaken met billendoekjes want daar gaat ze van huilen maar gewoon met water. Goed droogdeppen, even laten luchten, dan insmeren met zinkolie. Iemand anders nog tips wat ik kan doen? Vind het zo zielig, elke nieuwe luier is huilen en poepen is ook huilen
.
Heel irritant dit ja! Kan je weer opnieuw beginnen...quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:19 schreef faptist het volgende:
Heb je vlot gedaan cactus!
Hier een waardeloze nacht gehad. Elke 2 uur wakker. Ik ben dit niet meer gewend.
Ook zou er iemand van MP komen om 10:15 (wat een tijd) dus ik zit verdomme helemaal opgemaakt en aangekleed: no show. Dit terwijl we super veel mailtjes heen en weer hebben gestuurd. Juist om dit te voorkomen.
Marktplaats
Ja hè!quote:
Hij lijkt zeker op I maar door de extra vetjes toch een beetje anders. En kleur ogen van A zijn (nog?) anders, veel blauwer.quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:02 schreef kwakz0r het volgende:
phaidraslagroom
en toch lijkt hij ook erg op I zeg!
*kuch* bijna 4 maanden ook alquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:17 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bolle A.![]()
Wat is hij al veranderd zeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en dank voor de tips. Ik vond het wat koud voor blote billen buiten. Maar straks binnen gaat alles uit.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 14:45:14 ]
Hoe ziet het eruit? als het bruin waterig is zou ik de ha even bellen. Is het gewoon geel en wat dunner dan normaal, dat kan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:15 schreef faptist het volgende:
Was deze post een uur geleden al begonnen..
Al m'n tekst weg, want mobiel.. Dus even ego en dan later weer aanhaken.
Kan het zijn dat een baby ook buikgriep of iets dergelijks heeft?
Elke keer wanneer ik haar voed pruttelt of komt het met een stortvloed eruit.
Dit is al de 4e bomvolle waterige poepluier.
Geen koorts en happy baby..
Dit had N. elke dag tot eergisteren de 'verstopping' begon! Geen idee of het verder iets inhoudt, ik zou zeggen mits happy baby niet.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:15 schreef faptist het volgende:
Was deze post een uur geleden al begonnen..
Al m'n tekst weg, want mobiel.. Dus even ego en dan later weer aanhaken.
Kan het zijn dat een baby ook buikgriep of iets dergelijks heeft?
Elke keer wanneer ik haar voed pruttelt of komt het met een stortvloed eruit.
Dit is al de 4e bomvolle waterige poepluier.
Geen koorts en happy baby..
quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:26 schreef BlueEyes het volgende:
kind die gaat staan met zn snaveltje om de hoek van een kastje en evenwicht verliest.
Heb nu het bloed in mijn shirt zitten en volgens mij zit er een tandje los![]()
Maar er naar laten kijken ho maar he.
Peuter is eens op de rand van de salontafel geklapt. Haar lipriempje was gescheurd en tand vlees ook. Haar tand was losjes maar is allemaal goedgekomen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:54 schreef BlueEyes het volgende:
Weet nu niet wat ik moet doen.. overleg met HA of tandarts erover?
Waarom nu vriend op vakantie is.
Duidelijk dat er iets niet goed is gegaan,tandvlees zit een scheurtje in maar tandje lijkt vast te zitten voor zover me lukt er aan te mogen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |