mjah. Ik had er zes jaar geleden niet op gerekend dat ik zwanger zou raken. In de periode na mijn dochter heb ik ruim zes jaar een relatie gehad waarin ik niet zwanger raakte (ondanks onbeschermde seks). Toen ik dus bij m'n ex-man binnen een half jaar in verwachting was, was dat voor mij een flinke verrassing. Vandaar het snelle trouwen. Nu met Michael had ik er ook niet echt op gerekend dat ik nog in verwachting zou raken want ja: alleenstaandquote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:11 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik altijd het mafst vind is dat mensen dat tegenwoordig allemaal ineens pas lijken te bedenken als ze zwanger zijn
onze notaris raadde aan om de voogd te regelen via rechtspraak.nl (gratis) aangezien een testament wijzigen mocht er iets in de situatie veranderen vet veel geld kost.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:28 schreef DJMO het volgende:
en ik maar denken dat je écht boos was op me Ingee.. was bijna in paniek hier!
[..]
mjah. Ik had er zes jaar geleden niet op gerekend dat ik zwanger zou raken. In de periode na mijn dochter heb ik ruim zes jaar een relatie gehad waarin ik niet zwanger raakte (ondanks onbeschermde seks). Toen ik dus bij m'n ex-man binnen een half jaar in verwachting was, was dat voor mij een flinke verrassing. Vandaar het snelle trouwen. Nu met Michael had ik er ook niet echt op gerekend dat ik nog in verwachting zou raken want ja: alleenstaand. Ik ben echter wel van plan om binnenkort een notaris te bezoeken (samen met de beoogde voogd) voor als mij iets overkomt. Dan wil ik Michael goed verzorgd en veilig weten en niet overgeleverd aan een bureau jeugdzorg zeg maar.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
onze notaris raadde aan om de voogd te regelen via rechtspraak.nl (gratis) aangezien een testament wijzigen mocht er iets in de situatie veranderen vet veel geld kost.
kan tegenwoordig ook digitaal op rechtspraak.nl dus.
staan wel wat linkjes in de op van het trouwtopic : LIF / Trouwen en zo #92quote:
Naja dit dus:Pquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
het is zoveel gedoe als je er zelf van maaktik ben getrouwd met jurk en zaaltje en heb daar helemaal niet eens zo veel gedoe mee gehad
maar er staat dus dat de standaard niet minder verkrijgbaar isquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb al 2 pakken standaard2 in de kast staan. Weekje eerder over dan maar
U riep?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:07 schreef ingee het volgende:
Ja, ik bedoel nog niet eens organisatorisch.
Meer dat spotlight gevoel waar ik me altijd een beetje rot bij voel.
(OMG, ik ben te verlegen om te trouwen blijkbaar.Hallo, is hier een therapeut?)
Dude, al sinds valentijnsdag 2014,quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:47 schreef Crumpette het volgende:
Ermagherd heb ik wat gemist? Kwak verloofd?![]()
foto van de ring
Hoeft niet hoor, ik bestel ze bij albert. Met heel veel tegelijkquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:32 schreef ingee het volgende:
We kunnen ook als Chinezen voor Crumpette gaan hamsteren?
Ik las dat we Chinezen gaan hamsteren voor Crump.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:32 schreef ingee het volgende:
We kunnen ook als Chinezen voor Crumpette gaan hamsteren?
oops. Ik zal het geweten hebben, maar ook weer vergeten dusquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dude, al sinds valentijnsdag 2014,en geen ring...want ik had in januari 2013 al eem zilveren ring voor mijn verjaardag gehad
zat ik net zwanger kotsmisselijk bij garoeda toen ie me ein.de.lijk. vroeg
oooh mag dat! Geboefte!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:39 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, ik bestel ze bij albert. Met heel veel tegelijkdaar moeten de chinezen niet achter komen!!
Daar zou ik dan weer wél oren naar hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik las dat we Chinezen gaan hamsteren voor Crump.
Mooie foto's hoor SQ! Leuk om te zoveel bekende OUD namen daar te zienquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
staan wel wat linkjes in de op van het trouwtopic : LIF / Trouwen en zo #92
En op de dag zelf vond ik dat juist keileuk, maar ik snap dat dat niet voor iedereen opgaat
Oei, kom ik weer doorheen tetteren met m'n jurkengezeik.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, de poes van gevalletjewat klote!
here you go!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer wél oren naar hebben.
Twee poezen hebben?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:44 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik hoor van veel mensen dat ze minder voor hun dieren voelen als ze eenmaal kinderen hebben, maar ik moet zeggen, ik ervaar dat toch niet zo.
Wij gaan over 2 uur ons partnerschap ondertekenen, graties..quote:Op woensdag 3 juni 2015 06:42 schreef kwakz0r het volgende:
ja weet je, wij hebben ook geen geld. maar toch wil ik dingen op papier hebben: wat gebeurt er met de inboedel en wie mag in het huis blijven wonen, en stel dat er ooit wel geld komt of een eigen bedrijfje...
ik heb gezien wat een ellende de boedelscheiding van mijn oom en tabte opleverde. zij moest haar eigen bedrijf verkopen en te gelde maken, hij moest zich uitkopen uit zijn maatschap...etc.
ik vind het het principe van gemeenschap van goederen altijd wat naief... er gaan zoveel mensen "gratis" ff trouwen. maar daarmee is vanalles wettelijk nog niet afgeschermd. stel jij erft van een familielid en je komt zelf te overlijden, dan is dat van je man en evt van een volgende vrouw als hij hertrouwt. dan is er bij wijze van geen "beschermd" kindsdeel maar is jullie kind afhankelijk van of als pa overlijdt de boze stiefmoeder/lieve nieuwe mama wat overlaat, etc...
natuurlijk zijn dat allemaal "wat als" verhalen maar ik wil t gewoon geregeld hebben... en ik hoop natuurlijk ook heel erg dat wij niet bij die 33% van de Nederlanders horen die gaan scheiden, maar kan en wil er niet blind vanuitgaan.
(studieschulden zijn voor zover ik weer sowieso priveschulden bij overlijden. bik scheiding geen idee)
kind in de wagen, draagdoek mee voor als je op die exp bent. schone kleding voor ro en jezelf en neem twee keer zoveel luiers mee als je denkt nodig te hebben. Verschonen kun je best in de wagenbak doen onderweg. Ik deed het ook wel op de bank als ik een plekje in een coupe had. En neem iets van een sjaal of hydrofiel doek mee die je over haar heen kunt leggen als je in de trein wil voeden .quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:28 schreef faptist het volgende:
Whut.
SQ.. You sexy mothafokker. Wat zag je er prachtig uit als bruid zeg !
Hier 11,5 jaar samen waarvan anderhalf jaar getrouwd. Gewoon in gemeenschap van goederen. Hij heeft veel en ik heb niks dus wie is dan de sukkel?
Geintje. Ik ga er helemaal vanuit dat wij samen oud gaan worden.
Mag ik jullie advies?
Morgen moet ik een lange trein,- en metroreis gaan maken. Ik moet namelijk naar de hoofdstad om de expositie van m'n broertje te bekijken.
Ro moet mee. Ik kan het niet anders organiseren.
Ik ben best een tijdje van huis. Zo'n 7 uur.
Wat neem ik dan allemaal mee?
Kinderwagen en draagdoek? Alleen draagdoek en rugtas?
Tips voor in de trein? Musthaves?
Ik moet natuurlijk ook gaan voeden en haar luier verschonen.
Oh ik maak me zo druk! Bah.. Stress..
ook +1 van beide kanten trouwensquote:Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zeker wel financiële opvoeding gehad, maar ik ben daarnaast opgevoed met het idee dat als je voor elkaar kiest, je dan een rotsvast vertrouwen in elkaar hebt. De relaties in mijn familie zijn zo stabiel dat het haast niet grappig meer is.
Maar waar ik eigenlijk voor kwam - in hoeverre denken jullie dat nachtvoedingen bij een baby van ouder dan zes maanden gewenning/gewoonte kunnen zijn?
En bij mij idd gekleurd door een nare scheiding van mijn allerleifste tante en oom, en bij J al helemaal met gescheiden ouders (pas toen hij 19 was ook)...quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het was dan ook geen argument, dat scheelt. Ik wilde alleen maar zeggen dat mijn opvoeding op dát punt waarschijnlijk heel naïef is geweest..
Geregistreerd partnerschap aangaan, in geval van bedrijf weer ontbinden en dan samenlevingscontract/huwelijk met voorwaarden. Dat is het makkelijkst.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:24 schreef ingee het volgende:
Hier ook geen geld in de familie, (oma heeft goed gebrast de laatste jaren:+ ), alleen m'n eigen live savings. Maar daar koop je geen hypotheekvrij huis van zeg maar.
Wat ik wel een punt vind is ivm eventueel faillissement, stel we beginnen ooit eens voor onszelf. Maar daar zijn ook wel weer constructies voor.
Tegenwoordig? Altijd toch?quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:25 schreef AwayTL het volgende:
Het is mi tegenwoordig meer een soort risicomanagement
Ik denk het niet, DAD, dat het gewenning is. I heeft tot ze 14 maanden was, altijd nachtvoedingen gehad, maar dat was niet consequent. Soms sliep ze ineens wel een nacht door, meestal was het 1 voeding, maar soms ook 2. Ik kon er geen peil op trekken. Van het een op het andere moment is ze wel door gaan slapen, en nu is het heel zeldzaam als ze 's nachts wakker wordt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar waar ik eigenlijk voor kwam - in hoeverre denken jullie dat nachtvoedingen bij een baby van ouder dan zes maanden gewenning/gewoonte kunnen zijn?
Om de 2,5 uur.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:41 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik denk het niet, DAD, dat het gewenning is. I heeft tot ze 14 maanden was, altijd nachtvoedingen gehad, maar dat was niet consequent. Soms sliep ze ineens wel een nacht door, meestal was het 1 voeding, maar soms ook 2. Ik kon er geen peil op trekken. Van het een op het andere moment is ze wel door gaan slapen, en nu is het heel zeldzaam als ze 's nachts wakker wordt.
Naar mijn idee heeft het te maken met een manier van slapen: ze lijkt nu vaster te slapen. Voorheen deed ze denk ik veel meer lichtere slaapjes achter elkaar, met dus ook meer kans op wakker worden.
En verder, geborgenheid zoeken, is vast ook een onderdeel van het verlangen naar zo'n nachtvoeding en dat kun je ook niet afleren of zoiets.
Het is wellicht wel een ander verhaal als je baby echt nog om de drie uur 's nachts een voeding vraagt. Ik weet dat klaprooss daar ervaring mee heeft. Als een kind nog zo vaak om een voeding komt, dan kan ik me wel echt voorstellen dat je daar iets aan wilt veranderen. Daar heb ik geen tips voor.
Dit hebben wij ook heel lang gehad met peuter. Elke 1,5 of 2 uur max. Het was geen gewenning, want uiteindelijk ging het vanzelf beter. Hij had gewoon enorm veel moeite met het verwerken van de dag. Sliep ontzettend onrustig en het lukte hem gewoon echt niet om zelf weer in slaap te komen. Rond de 9 maanden werd het iets beter (nog 1 of 2x wakker). We hebben wel steeds even geprobeerd of het lukte om hem anders in slaap te krijgen (speen vaak, of muziekje aan), lukte het niet in 5-10 min, dan alsnog borst. Net als bij Franny_G merkte ik dat het slaappatroon anders werd toen hij ouder was. Eerst werd hij bijvoorbeeld standaard wakker als wij naar bed gingen, nu kan je een bom naast hem af laten gaan en hij geeft geen sjoegequote:
Ik moest even goed nadenken hoor! Epileptisch? Lepra?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ga je R lepsies maken voor t geld Ingee? Top!
Dat kan ook helpen. Hier natuurlijk een fv dame, maar vaak beweegt er vanalles naast me rond een uur of 3. Dan is een paar keer speen terugstoppen voldoende, al weet ik zeker dat een fles ook wel leeg zou gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, het gaat trouwens niet specifiek om onze situatie, hoor. Dat is niet per se waarom ik het vroeg. Ik was gewoon benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken. Een vriendin van mij heeft een dochtertje dat een week jonger is dan I en die wordt nog één keer per nacht wakker (en dat vindt ze 'heel irritant'). Ze zijn nu dus maar begonnen met haar afleren dat ze melk krijgt als ze wakker wordt. Toen ben ik me gaan afvragen of het echt een gewoonte is om wakker te worden voor (een) voeding(en), of dat het normaal is dat ze die behoefte nog hebben en we niet gek zijn om elke keer gewoon te voeden als hij 's nachts wakker wordt.
I slaapt tussen de voedingen door in principe prima. Meestal slaapt hij na drie slokken alweer en drinkt hij slapend verder. Dat dan dus alleen wel zo'n vier keer tussen 19 en 6 uur. We zouden misschien iets meer kunnen proberen om te troosten in plaats van direct te voeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Heb je een draagdoek? Zo ja, zou je die uit kunnen lenen aan je gastouder voor de slaaps?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:52 schreef Skittles het volgende:
Lou heeft ook nog elk uur á anderhalf uur de borst nodig om weer in slaap te komen. Ik denk wel dat er een zekere mate van gewenning in zit, maar dat het vanzelf ook weer minder wordt.
We kappen trouwens met de slaaptraining in bed. De strijd kost mij teveel energie en voor Lou wordt het ook alleen maar erger. Ze probeert nu zelfs in paniek zich uit mijn armen te wurmen als we de kamer binnenlopen. Dit is gewoon niet de bedoeling en daar sta ik ook niet achter.
We gaan deze week naar ikea voor een ledikant waar we dan de zijkant uit halen. Dan maar even pech voor de gastouderLou is belangrijker.
Ik heb vanaf de geboorte Lou ook al ingefluisterd dat ze voor een rijke profvoetballer moet gaanquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:50 schreef ingee het volgende:
[..]
Ik moest even goed nadenken hoor! Epileptisch? Lepra?
Maar nee, man / vrouw, boeiend! Als hij/zij/het maar rijk is.Wij moeten later ten slotte ook goed verzorgd Worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |