abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153225601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze niet per definitie wel/geen toegevoegde waarde zouden hebben, een kind wat paar knopjes indrukt en verder niets kan heeft dat ook, het gaat er meer om dat je eerst je eigen tuin eerst opruimt.
De Sjiitische gebieden in Irak zijn veilig. Daar waar brand heerst, zijn de Soennitische gebieden.
pi_153225607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ze niet per definitie wel/geen toegevoegde waarde zouden hebben, een kind wat paar knopjes indrukt en verder niets kan heeft dat ook, het gaat er meer om dat je eerst je eigen tuin eerst opruimt.
Sjiietische gebieden in Irak zijn niet in gevaar, in Syrie wel ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 03-06-2015 20:05:17 ]
pi_153225618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:19 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De Sjiitische gebieden in Irak zijn veilig. Daar waar brand heerst, zijn de Soennitische gebieden.
Dit.
pi_153225627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:19 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De Iraakse Soenitische gebieden wel te verstaan, een brand wat zich tot nu toe steeds verder heeft verspreid.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2015 19:22:50 ]
pi_153225639
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Fixed.
;(
pi_153225645
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:20 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Sjiietische gebied in Irak is niet in gevaar, in Syrie wel ;)
Je kunt Damascus nou niet echt definiëren als Sjietisch gebied. :')
pi_153225658
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:21 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

;(
:@
pi_153225753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sayeda Zaynab.
pi_153225762
quote:

[..]

Tijden zijn veranderd. De Omajjaden zijn allang weg. ;)
pi_153225792
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:24 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Sayeda Zaynab.
Prachtig moskee O+
Hoofd van Hussein ligt er ook, belangrijk voor Sjieten en Assad's bolwerk, maar Sjietisch is het demografisch gezien zeker niet.
pi_153225814
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:41 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Erdo is bang van Europa/VS. Ze hebben hem gewaarschuwd.

heb weinig gemerkt van die angst aangezien isis gebieden nog steeds bevoorraad worden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153225821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:24 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Tijden zijn veranderd. De Omajjaden zijn allang weg. ;)
Oh trust me, als je Assad en Muawiyah gaat vergelijken hebben zij meer overeenkomsten dan de gemiddelde Sjiet/Soeniet van omstreken.
pi_153225858
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2015 02:09 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hij zal dan meteen worden afgezet door het leger. Er zijn sterke MHP-generalen in het leger die hun mond dichthouden totdat er een kans ligt. Turkije gaat bevrijd worden.

Erdogan's gecreerde monster gaat hem slopen.
en toen werd je wakker _O- _O- _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153225884
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:@
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:29:55 #115
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153225912
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar Sjietisch is het demografisch gezien zeker niet.
Bagdad ook niet 20 jaar geleden, nu wel
Say what?
pi_153225915
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh trust me, als je Assad en Muawiyah gaat vergelijken hebben zij meer overeenkomsten dan de gemiddelde Sjiet/Soeniet van omstreken.
Ik betwijfel het. Assad is een politieke opportunist, iemand die er alles aandoet om te overleven.
pi_153225916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:22 schreef YazooW het volgende:
Wat is eigenlijk het belang van de Iraniërs om zich zo actief te mengen in dit conflict?
syrie is al decennia ene bondgenoot van assad. daarnaast als assad valt is dat het einde van hezz in libanon, die een iran proxy is
-Rabia Al-Basri
pi_153225956
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Lol
pi_153225962
quote:

[..]

Maar is natuurlijk wel de hoofdstad en centrum van de macht.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
pi_153225997
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:28 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blasfemie.
pi_153226001
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

syrie is al decennia ene bondgenoot van assad. daarnaast als assad valt is dat het einde van hezz in libanon, die een iran proxy is
Val van Assad betekent niet het einde van Hezbollah. Net zoals Hamas al jaren weet te overleven in Gaza, is Hezbollah zich als geen ander in staat om zich aan te passen. Wel wordt de bevoorrading en geopolitieke positie in de regio een stuk lastiger.
pi_153226006
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Prachtig moskee O+
Hoofd van Hussein ligt er ook, belangrijk voor Sjieten en Assad's bolwerk, maar Sjietisch is het demografisch gezien zeker niet.
Sjiitische milities zijn bereid om hun levens te geven voor dat soort gebieden. Samarra is demografisch gezien ook geen sjiitisch gebied, maar de Gouden Moskee zit daar. Er is minder animo voor hen om in Ramadi te vechten, vandaar dat er minder sjiitische vrijwilligers zich hebben gemeld voor de herovering van Ramadi. In Tikrit zit weer geen sjiitisch heiligdom, maar is de geboortestad van Saddam en 1700 sjiieten werden er afgeslacht (Camp Speicher), vandaar dat veel sjiieten bereid waren om Tikrit met de grond gelijk te maken.
pi_153226012
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoezo niet, Saddam's bolwerk, maar of de sunni's in de meerderheid waren?
pi_153226027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:30 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Assad is een politieke opportunist, iemand die er alles aandoet om te overleven.
Meet Muawiyah. Serieus, kijk naar beide leiderschapstyles.
pi_153226055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar is natuurlijk wel de hoofdstad en centrum van de macht.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Ja cute, maar het moment dat Assad zijn Sjiesme naar voren schuift in Damascus, waar de meerderheid Soenitisch is en ook nog eens een belangrijk deel van zijn loyalisten, kan het nog wel eens flink uitpakken.
pi_153226125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:33 schreef Irakees het volgende:

[..]

Sjiitische milities zijn bereid om hun levens te geven voor dat soort gebieden. Samarra is demografisch gezien ook geen sjiitisch gebied, maar de Gouden Moskee zit daar. Er is minder animo voor hen om in Ramadi te vechten, vandaar dat er minder sjiitische vrijwilligers zich hebben gemeld voor de herovering van Ramadi. In Tikrit zit weer geen sjiitisch heiligdom, maar is de geboortestad van Saddam en 1700 sjiieten werden er afgeslacht (Camp Speicher), vandaar dat veel sjiieten bereid waren om Tikrit met de grond gelijk te maken.
Jij denkt dat ISIS fanboy's minder bereid zijn om te sterven voor hun strijd ofzo? In vrijwel alle veldslagen in Irak was het de inheemse bevolking die bepalend was voor het succes/nederlaag van ISIS, in Damascus zal dat niet anders zijn, als er iets is wat Assad in Damascus zal houden zal het wel de Inheemse bevolking van Damascus zijn, als er iets is wat hem zal verslaan wederom hetzelfde, niet een paar duizend import Sjietische/ Soenitische opposanten van elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2015 19:38:15 ]
pi_153226153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:33 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Val van Assad betekent niet het einde van Hezbollah. Net zoals Hamas al jaren weet te overleven in Gaza, is Hezbollah zich als geen ander in staat om zich aan te passen. Wel wordt de bevoorrading en geopolitieke positie in de regio een stuk lastiger.
ze zullen als organisatie en als militie wel blijven bestaan, maar het israelische leger een pak slaag geven zoals metd e laaste oorlog kunnen ze shaken als de bevoorrading wordt afgesneden
-Rabia Al-Basri
pi_153226155
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja cute, maar het moment dat Assad zijn Sjiesme naar voren schuift in Damascus, waar de meerderheid Soenitisch is en ook nog eens een belangrijk deel van zijn loyalisten, kan het nog wel eens flink uitpakken.
Verscheidene bronnen hebben het al over een 'sjiitisering' van Damascus de afgelopen jaren.
pi_153226197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij denkt dat ISIS fanboy's minder bereid zijn om te sterven voor hun strijd ofzo? In vrijwel alle veldslagen in Irak was het de inheemse bevolking die bepalend was voor het succes/nederlaag van ISIS, in Damascus zal dat niet anders zijn, als er iets is wat Assad in Damascus zal houden zal het wel de Inheemse bevolking van Damascus zijn, als er iets is wat hem zal verslaan wederom hetzelfde, niet een paar duizend import Sjietische/ Soenitische opposanten van elkaar.
Ik had het over de bereidwilligheid van sjiitische vrijwilligers om voor bepaalde gebieden te strijden, niets meer, niets minder.
pi_153226221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:33 schreef Irakees het volgende:

In Tikrit zit weer geen sjiitisch heiligdom, maar is de geboortestad van Saddam en 1700 sjiieten werden er afgeslacht (Camp Speicher), vandaar dat veel sjiieten bereid waren om Tikrit met de grond gelijk te maken.
omdat 1 organisatie wandaden heeft gepleegd in camp speicher, moet een hele stad het ontgelden?
-Rabia Al-Basri
pi_153226257
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

omdat 1 organisatie wandaden heeft gepleegd in camp speicher, moet een hele stad het ontgelden?
Dat is de praktijk ja, niemand is teruggekeerd naar Tikrit na de 'bevrijding'.
pi_153226288
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:40 schreef Slayage het volgende:
Alsjeblieft zeg. Vanuit Soennitische gebieden worden er meer dan een decennia bomaanslagen en andere terroristische aanslagen op Sjiitische gebieden in de rest van Irak voorbereid en uitgevoerd. Van mij mogen ze heel Anbar opdoeken.
pi_153226289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Verscheidene bronnen hebben het al over een 'sjiitisering' van Damascus de afgelopen jaren.
Dat is dan vrij ironisch gezien Assad juist zoveel mogelijk zijn Alawitische afkomst naar de achtergrond heeft geschoven in publieke verschijningen, hij bidt als het ware als een Soeniet, zijn vrouw is een Soeniet, de Soenitische moefti is nog steeds de machtigste religieuze - Islamitische - autoriteit in Syrie etc etc.
pi_153226319
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:39 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ik had het over de bereidwilligheid van sjiitische vrijwilligers om voor bepaalde gebieden te strijden, niets meer, niets minder.
K.
pi_153226329
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is dan vrij ironisch gezien Assad juist zoveel mogelijk zijn Alawitische afkomst naar de achtergrond heeft geschoven in publieke verschijningen, hij bidt als het ware als een Soeniet, zijn vrouw is een Soeniet, de Soenitische moefti is nog steeds de machtigste religieuze - Islamitische - autoriteit in Syrie etc etc.
Akhi is Taqqiya.
Er zijn ook geruchten dat Mufti Hasoun ook een Sjiiet is. :')
pi_153226418
quote:
9s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:44 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Akhi is Taqqiya.
Stagfirullaaaah.

quote:
Er zijn ook geruchten dat Mufti Hasoun ook een Sjiiet is. :')
Dat lijkt mij serieus sterk, eerder wat ISIS propaganda omdat hij ze veroordeelt. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2015 19:47:45 ]
pi_153226613
@Ibra_Joudeh: #SAA Attacked & Captured #Sanqara village today , killing around 30 militants in #Idlib Province http://t.co/SqSxMxbdhA

@Ibra_Joudeh: #SAA Launch New Assault in Tal-Aawar & new Zeyzoun to secure their supply lines toward #Idlib http://t.co/CdAYExhx7g
pi_153226623
Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 03-06-2015 om 19:33:39 #SRO - IMPORTANT - No truth in reports assuring #Sawran now back into rebellion forces hands (N-#Aleppo). Battles inside town still ongoing. reageer retweet

quote:
Fatwa by some of the scholars of Jihad regarding the IS group's attack on the Mujahideen

by pietervanostaeyen

Fatwa by some of the scholars of Jihad regarding the IS group's attack on the Mujahideen

Translation:
In the name of Allah the most gracious the most merciful.

Praise be to Allah. Peace and salutations be upon the Messenger of Allah, his family, companions and whoever was guided by them.

As for what follows:

As a response to the request of a number of Mujahideen in the Levant from the scholars to issue a Fatwa (Islamic verdict) regarding the advancing of the Baghdadists (IS group) against the Mujahideen in Sawran and surrounding areas [and to] respond to the verse in which Allah mentions "And when Allah took a covenant from those who were given the scriptures [saying] You must make it clear to the people and not conceal it" (Aal Imraan 187)

We-those that have signed-issue the following Fatwa:

Praise is to Allah and Salutations be upon the Prophet, his family and all his companions. Thereafter...

It is not hidden from anyone with some understanding that the field of Shaam has experienced its greatest victories and conquests in recent times which made clear signs of panic on the tyrant Bashar and his allies. The Islamic Nation waited for further victories when suddenly the Baghdadists stabbed the Mujahideen in their backs in Sawran to stop the advancements made against the Regime and to lengthen the lifespan of this tyrant.

Based upon this we issue the verdict that it is compulsory (waajib) to repel their aggression and defend the lands of the Muslims and it is impermissible to hand over the land of Shaam to them for it has become clear the corrupted beliefs they hold. Their aggression, oppression and aggressiveness has become clear to whoever has some insight.

Allah says: "And whoever avenges himself after having been wronged - those have not upon them any cause [to blame]. The cause is only against the ones who wrong the people and tyrannize upon the earth without right. Those will have a painful punishment." (41-42 Ash Shura)

And from what has been reported from our scholars (May Allah have mercy upon them) regarding the necessity of repelling the attacking aggressor is the statement of Ibn Taymiyyah (may Allah have mercy on him): "It is known that a person when he is attacked, it is permissible to defend according to the Sunnah (way of the Prophet) and Ijmaa (consensus of the scholars)" [Fatawa al Kubra]. Many other scholars also ruled on the necessity of defending one's self & others against an attacker. No differentiation was made between whether the attacker is a disbeliever or a Muslim, whether the attacker is sane minded or insane, mature or immature, a person who's blood is innocent or guilty or whether the attacker is a human or not.

The situation is no different in this case (the case of the IS attack). If the base of a Mujahid is out of danger or in a village far away (from the IS attack) then as long as those close by are not sufficient to repel their attack then it is compulsory for everyone in the land of Shaam to repel this aggression.

We ask Allah (swt) to cause their plots to return against them and to assist the Mujahideen in Allah's cause and keep their feet firm.

Signatories of this verdict:
-Sheikh Abu Qatada al Filistini
-Sheikh Abu Muhammad al Maqdisi
-Sheikh Dr Sami al Uraydi
-Sheikh Sadiq al Hashimi
-Sheikh Muslih al Alyani
-Sheikh Abu Sulayman al Ustrali
-Sheikh Abu Azzam al Jazrawi
-Sheikh Al Mu'tasim Billah al Madani
-Sheikh Dr Abdullah al Muhaysini

[ Bericht 13% gewijzigd door Slayage op 03-06-2015 20:06:23 ]
-Rabia Al-Basri
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:23:43 #140
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:29:31 #141
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153227747
Raqqa_Sl twitterde op woensdag 03-06-2015 om 02:38:09 1- #Raqqa Dozens of families Displaced from Tell Abiad Because of Battles between #ISIS and Coalition forces #Syria http://t.co/OsD8zbFttD reageer retweet

Raqqa_Sl twitterde op woensdag 03-06-2015 om 02:40:44 2- #Raqqa Dozens of families Stuck at the Turkish-Syrian border Because The gate is close We appeal to humanitarian organizations to help reageer retweet
Raqqa_Sl twitterde op woensdag 03-06-2015 om 02:42:11 3- We appeal to humanitarian organizations to Intervention for making the gate open to let the people pass #Syria #Raqqa reageer retweet
Hopen dat de stad snel valt, wat een ellende weer :N
Say what?
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:40:10 #142
365082 IPA35
Patriarch
pi_153228201
Afghan_Partisan twitterde op woensdag 03-06-2015 om 20:19:52 People walk in streets of #Homs. A Syrian city under control of butcher al-Assad. Apparently they can't even breath. http://t.co/gZoAVVIGmF reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:42:03 #143
365082 IPA35
Patriarch
pi_153228297
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn Irakese vluchtelingen neergestreken rondom dat heiligdom daar. Dus aantal 12'ers is zeker toegenomen. Maar omdat een bewust beleid te noemen...

Damascus is net als Aleppo een overwegend Soennitische loyalistische stad.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 3 juni 2015 @ 20:47:57 #144
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153228541
ISIS had net een nieuwe propagandavideo uit Homs, maar ze zitten nog diep in de woestijn ver van de bewoonde wereld.

SPOILER: 18+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_153229443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:47 schreef UpsideDown het volgende:
ISIS had net een nieuwe propagandavideo uit Homs, maar ze zitten nog diep in de woestijn ver van de bewoonde wereld.

SPOILER: 18+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een grap is saa ook zeg.
pi_153229594
@_saeed_alhalabi: @Emirate_sham @IvanSidorenko1 @Jazrawi_Potter Percentage of fighters 4 Jaich Al-Fath in Idlib:
Ahrar 30%
Nusra 30%
Jund 15%
Other groups 15%

@Syr_Rising: The #SAA and the Lebanese Resistance capture a number of fleeing "Nusra" terrorists fleeing from #Ersal barrens

@PetoLucem: Loy.s.: #SAA launched an attack in #Idlib Gov. and captured Sararif, Tal A'our, Al-Zayadiyah and Tell Sahhan.#Syria http://t.co/e89Tph58ES

[ Bericht 25% gewijzigd door Montana_ir op 03-06-2015 21:19:04 ]
pi_153230453
Op dit moment zendt terroristenzender al-Jazeera deel II van het interview met wannabe-kalief al-Golani uit. Binnenkort vast meer details.
pi_153230564
MaghrebiFeynman twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:06:20 Show starts with images of Nusra fighters graduating from Nusra military camp, and "Salami 'ala Nusra" nasheed reageer retweet
MaghrebiFeynman twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:07:24 Ahmad Mansour seen in the training camp, assisting to the trainings reageer retweet
Actief pro-Qatar-terroristen steunen. :')

Houd uw bingokaart bij de hand, het woordje Safavid mag natuurlijk niet ontbreken.

MaghrebiFeynman twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:09:02 J: "This is a state of war, in Iraq, Yemen, Lebanon, and Sham. For 1000s of years, this region was wanted by the Safavid empire" reageer retweet
pi_153230795
Algolani: 30% van JAN strijders zijn buitenlanders.
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:45:56 #150
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153230832
In de recentste video van VICE waren ze met JAN op pad, toen probeerden die het ziekenhuis van Jisr al-Shughour te veroveren. Beetje peuken verbranden en met zwarte vlaggen zwaaien. Takbeer :')
Say what?
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:48:12 #151
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153230913
CizireCanton twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:07:16 #Mount_Aziz (#kizwan) front: #YPG/J opens new offensive, liberated #Mebtuha, #El_Cefer and 8 other villages. http://t.co/9BfuWYG6Cp reageer retweet
Syria_Rebel_Obs twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:35:46 #SRO - EXCLUSIVE - #YPG and #FSA advancing tonight toward al-Hassaniyah, only 20 km from #Sluk (last #IS sect stronghold before #Tal_Abyad). reageer retweet
Say what?
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:51:29 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153231018
curdistani twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:50:04 Alnusra leader Jolani simply says we are #alqaeda and proud being part of it on AlJazeera TV. #TwitterKurds #Syria reageer retweet
Say what?
pi_153231206

Al Jazeera :r
pi_153231304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:54 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Palmyra is van secundair belang. Bovendien op de lange-termijn relatief makkelijk om terug te veroveren.
Hoezo van secundair belang? Rare conclusie. Het opent immers de deur naar damascus.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:41:18 #155
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153233093
Avashin twitterde op woensdag 03-06-2015 om 21:58:13 large YPG reinforcement deployed to defend Hassake. #TwitterKurds reageer retweet
ColdKurd twitterde op woensdag 03-06-2015 om 22:19:40 The situation is very serious in #Al_Hasaka #ISIS control the southern entrance of the city ... reageer retweet
Say what?
pi_153236543
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:57 schreef Montana_ir het volgende:
[ afbeelding ]

Al Jazeera :r
linkje? :o
pi_153237065
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Thnx!

SPOILER
pi_153237091
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:40 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Hij komt vooralsnog over als Takfiri light.
(eerste 10 min deel 1 )

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 00:43:05 ]
pi_153237112
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

(eerste 10 min deel 1 )
Klopt, in deel 2 maakt hij gehakt van ISIS.
pi_153237126
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:45 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Klopt, in deel 2 maakt hij gehakt van ISIS.
maar hij is nog relatief mild over de alawieten en de druze...., waar ik ben althans.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 00:47:31 ]
pi_153237415
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar hij is nog relatief mild over de alawieten en de druze...., waar ik ben althans.
Hij komt niet radicaler over dan de gemiddelde Salafi. Hij draagt ook geen Salafi-jurkje.En volgens mij heeft Algolani zelf die vragen opgeschreven , want er waren geen kritische vragen. Doel van Qatar is JAN een beter imago te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 04-06-2015 01:24:05 ]
pi_153237438
@leithfadel: The Syrian Armed Forces make substantial gains in the Idlib countryside after launching a night assault on Al-Qaeda:

http://t.co/dJNhDf1Ndn

@Karybdamoid: Dust settling a bit at #Hasakah at the moment. Big battles ongoing around here http://t.co/pfQoOHLmGh

@arabthomness: #Syria: the 13th Division (#FSA) is using TOW missiles against #Daesh militants in #Aleppo https://t.co/U7KrT1q6JX http://t.co/bnWvGVGdQn

[ Bericht 75% gewijzigd door Montana_ir op 04-06-2015 01:28:57 ]
pi_153237478
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 01:18 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Hij komt niet radicaler over dan de gemiddelde Salafi. Hij draagt ook geen Salafi-jurkje.En volgens mij heeft Algolani zelf die vragen opgeschreven , want er waren geen kritische vragen. Doel van Qatar is JAN een beter imago te geven.
Ik vind hem op veel vlakken wel gematigder overkomen, minder dogmatisch, maar ja in het licht van hem meer erkenning te geven is het maar de vraag of het iets waard is.
pi_153237479
Hoe zit het eigenlijk met het NATO luchtoffensief tegen IS in Irak en Syrië? Hoor er eigenlijk helemaal niks meer van.
pi_153237572
"De Arabische leiders betalen Jizyah aan Amerika" _O-
pi_153237629
Die Nusra leider die een podium krijgt van Al Jazeera om de gedeelde vrees onder de Golf Arabieren en takfiris voor de 'Impiratori Farisi' te ventileren. _O-
pi_153237647
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 01:32 schreef JaJammerJan het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het NATO luchtoffensief tegen IS in Irak en Syrië? Hoor er eigenlijk helemaal niks meer van.
U.S. official: Airstrikes killed 10,000 Islamic State fighters
BEIRUT (AP) — A U.S. official said Wednesday that more than 10,000 Islamic State fighters have been killed by American-led airstrikes in Iraq and Syria in nine months, offering a body count for a campaign that has yet to blunt their advance.
http://www.usatoday.com/s(...)death-toll/28415743/
pi_153237665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 01:58 schreef Intellectueel het volgende:
Die Nusra leider die een podium krijgt van Al Jazeera om de gedeelde vrees onder de Golf Arabieren en takfiris voor de 'Impiratori Farisi' te ventileren. _O-
Golfstaten worden allemaal zo hysterisch van Iran, het is te grappig.
#freefrederike
pi_153237686
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2015 02:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Golfstaten worden allemaal zo hysterisch van Iran, het is te grappig.
Zonder de VS waren al die Golfstaten natuurlijk allemaal al opgegeten. Die minderwaardigheidscomplex onder de Arabieren tegenover de Perzen begint trieste vormen aan te nemen. Dat is omdat Iran aan het punt staat om de absolute regionale grootmacht te worden met het nucleaire akkoord in vooruitzicht. Op de lange-termijn hebben al die Arabische golfstaten vrij weinig in te brengen tegenover een Iran dat sinds '00 bezig is met een ware wetenschappelijke revolutie.
pi_153237731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 02:11 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Zonder de VS waren al die Golfstaten natuurlijk allemaal al opgegeten. Die minderwaardigheidscomplex onder de Arabieren tegenover de Perzen begint trieste vormen aan te nemen. Dat is omdat Iran aan het punt staat om de absolute regionale grootmacht te worden met het nucleaire akkoord in vooruitzicht. Op de lange-termijn hebben al die Arabische golfstaten vrij weinig in te brengen tegenover een Iran dat sinds '00 bezig is met een ware wetenschappelijke revolutie.
Helaas zullen Saudi Arabie en Qatar zelfs hun moeder verkopen om Iran te dwarsbomen. Ze zijn nog steeds boos dat de Safawiden t machtig waren.
#freefrederike
pi_153237745
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2015 02:18 schreef PizzaMizza het volgende:
Helaas zullen Saudi Arabie en Qatar zelfs hun moeder verkopen om Iran te dwarsbomen. Ze zijn nog steeds boos dat de Safawiden t machtig waren.
Sinds de Omajjaden rouleren de niet-Arabieren in de regio (zelfs onder de Abbasiden hadden ze die prominente rol in de regio grotendeels uit handen gegeven). Hoelang voordat al die olie opraakt?
pi_153237754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 02:21 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Sinds de Omajjaden rouleren de niet-Arabieren in de regio (zelfs onder de Abbasiden hadden ze die prominente rol in de regio grotendeels uit handen gegeven). Hoelang voordat al die olie opraakt?
Saudi komt met een fake plan. Ze bouwen een stad voor 100 miljard dollar en dat moet zogenaamd de olie vervangen. _O- wie the fuck gaat nou business drijven in een land waar vrouwen geen auto mogen rijden? http://www.nytimes.com/ap(...)ty-from-scratch.html
#freefrederike
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 04:47:10 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153238138
houd het in dit topic alstublieft ff bij de strijd in Syrie ... bij voorbaat dank
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153238457
Artikel over het huidige gevecht in Aleppo.

http://mobile.nytimes.com(...)world&_r=0&referrer=
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_153238792
'Syrië gebruikt nog steeds chemische wapens'

http://www.nu.nl/buitenla(...)hemische-wapens.html
pi_153239104
Volgens het AD zijn de dagen van Bashir geteld .... zelfs 1000 huurlingen uit Pakistan en Afganistan kunnen hem niet meer helpen; Rusland is al begonnen met het evacueren van familieleden van adviseurs het leger van Bashir is ongemotiveerd en deserteert massaal..

Het enige wat Bashir in het zadel kan houden is een enorme invasie van Iran zelf, denk ik
pi_153239180
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:50 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens het AD zijn de dagen van Bashir geteld
Het AD. :')
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:01:26 #180
365082 IPA35
Patriarch
pi_153239278
quote:
Volgens het AD zijn de dagen van Bashir geteld .... zelfs 1000 huurlingen uit Pakistan en Afganistan kunnen hem niet meer helpen; Rusland is al begonnen met het evacueren van familieleden van adviseurs het leger van Bashir is ongemotiveerd en deserteert massaal..

Het enige wat Bashir in het zadel kan houden is een enorme invasie van Iran zelf, denk ik
Grappig hoe men pro-JAN twitteraars als bron durft te gebruiken.
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:03:26 #181
365082 IPA35
Patriarch
pi_153239316
pi_153241596
quote:

Wát!? :? is er nu ook een burgeroorlog in Sudan gaande?
pi_153244634
Iran gaat/is bezig met 10.000 man naar (te) Syrie sturen volgens Libanese Daily Star? Klopt dat?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_153244913
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:42 schreef Triggershot het volgende:
(eerste 10 min deel 1 )
Hij ziet het wel als een historische strijd tegen sjitische macht in de regio. Constant honderden jaren geleden aanhalen van de macht van de Perzen etc ;( Gaat leuk sektarisch strijdje worden aankomende decennia. Nusrah lijkt minder vooralsnog op niet-Moslims en het Westen gefixeerd, meer op Assad en sjieten. Steunen die hap dus zou de Emir van Qatar moeten hebben gedacht en hem paar uur vrij interview geven _O_ En gaat er gretig in bij M-Oosterse soennietjes die nog steeds in miljoenen op al-jazeera afstemmen! :Y
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_153245583
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:04 schreef Aloulu het volgende:
Iran gaat/is bezig met 10.000 man naar (te) Syrie sturen volgens Libanese Daily Star? Klopt dat?
Heb vooral uit pro-Iran bronnen vernomen dat ze een leger van 10000 naar Latakia sturen. Dat zou de verassing zijn die Qassem Soleimani ons had beloofd. Soleimani is al gespot daar. Normaal gesproken hoor je het uit pro-terreur bronnen. Dit zal dus wel waar zijn.
pi_153245600
Volgens archicivilians probeert de fsa en ypg in het oosten tegelijk de supplylines van isis af te kappen terwijl ze in aleppo zijn.
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:59:33 #187
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153246104
Dit dus.

quote:
BREAKING: Iran sends 15,000 fighters to Syria

Iran has sent 15,000 fighters to Syria to reverse recent battlefield setbacks for Syrian government troops and wants to achieve results by the end of the month, a Lebanese political source said.

The militia force, made up of Iranians, Iraqis and Afghanis, the source said, have arrived in the Damascus region and in the coastal province of Latakia.

The source said the fighters are expected to spearhead an effort to seize areas of Idlib province, where the regime has suffered a string of defeats at the hands of a terrorist coalition.

Gen. Qasem Soleimani, the commander of Iran’s elite Quds force, was in Latakia this week to shore up preparations for the campaign, the source said.

Soleimani promised a “surprise” from Tehran and Damascus.

“The world will be surprised by what we and the Syrian military leadership are preparing for the coming days,” Iran’s official IRNA state news agency quoted the general as saying Tuesday.

The government of Syrian President Bashar Assad agreed to the plan, which is expected to achieve two objectives, according to the source.

One is to reverse the falling morale of government supporters in the wake of the battlefield losses and high casualties, while the second is to achieve successes by the end of this month, which coincides with a deadline for Iran and world powers to finalize an interim deal on Tehran’s nuclear program.

A reversal of the fortunes of Damascus, which is heavily dependent on assistance from Iran, would improve Tehran’s leverage as it deals with the post-June phase of negotiating settlements on several turbulent regional fronts, including Syria, the source said.

The government forces have come under increasing pressure in recent months – in Idlib they were pushed back in several locations by a seven-member coalition of terrorists that included the powerful Ahrar al-Sham group and the Nusra Front, Al-Qaeda’s affiliate in Syria.

Government forces also withdrew from the central town of Palmyra last month after a campaign by ISIS terrorists.

The U.S.-led coalition against ISIS has been heavily criticized for failing to blunt the terrorists advances in Palmyra, and more recently their campaign against terrorist groups in Aleppo province.

A U.S. official said that more than 10,000 ISIS fighters have been killed by airstrikes in Iraq and Syria in nine months, offering a first body count for a campaign that has yet to halt their advance.

Deputy Secretary of State Tony Blinken’s figure came after a Paris conference on how to stop the extremists. The Pentagon earlier dismissed such counts as “simply not a relevant figure” in the fight against ISIS.

Speaking to France Inter Radio, Blinken said the airstrikes have been effective. “We have seen enormous losses for [ISIS],” Blinken said. “More than 10,000 since the beginning of this campaign. That will end up having an effect.”

But ISIS is now threatening the provincial capital of Hassakeh in northeastern Syria, and a Kurdish official warned the town could fall to the terrorists. Control of the city is divided between government and the YPG.

“We do not believe the regime will be able to repel the attack if ISIS is really serious about making progress toward the city,” Redur Xelil, the YPG spokesman, told Reuters. “Half the city is under our control in the north and northwest and certainly when they reach the borders of our area they will receive a stiff response,” he said.

The Syrian Observatory for Human Rights, a Britain-based activist group monitoring the conflict, said ISIS used five booby-trapped vehicles to attack government forces 2 kms south of the city.

Syrian state TV also reported the five car bombings, but said they had all struck a prison still under construction.

http://www.electronicresi(...)0-fighters-to-syria/
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_153246243
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Grappig hoe men pro-JAN twitteraars als bron durft te gebruiken.
Andersom gebruikt men pro assad of pro Koerdische bronnen maar daar twijfel je zeker niet over :')
Zie!
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:12:04 #189
218617 YazooW
bel de wouten!
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:13:18 #190
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153246478
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:13:24 #191
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_153246482
markito0171 twitterde op donderdag 04-06-2015 om 12:30:40 #Syria #Aleppo Unexploded barrel bomb squashed child in northern Hayan suburb http://t.co/5RFMo571Jt reageer retweet
SPOILER
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:00:30 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_153249168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:59 schreef Mani89 het volgende:
Dit dus.

[..]

Hoe mooi zou het zijn als binnen een maand al het JAN gespuis uit Idlib is verdreven.
pi_153249350
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:05 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Andersom gebruikt men pro assad of pro Koerdische bronnen maar daar twijfel je zeker niet over :')
Die bronnen beroepen zich niet op de Koran iig.
#freefrederike
pi_153249372
Wordt gezellig dan daar in Syrie met die 15.000 Iraanse troepen erbij :')
Zonder wrijving geen glans
pi_153249763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt gezellig dan daar in Syrie met die 15.000 Iraanse troepen erbij :')
Het wordt er beter op voor de burgers op de lange termijn.
#freefrederike
pi_153251351
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:26 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het wordt er beter op voor de burgers op de lange termijn.
De gevangenissen van de dictator is echt een verbetering voor burgers... net zoals door de staat gereguleerde internet...Verder moeten de burgers weer barrelbombs koppen als het uit de hand loopt...
pi_153251514
Ze dwingen zelfs burgers om te vechten. Aardige gasten, die SAA. Alles voor langnek.

Mark ‏@markito0171
#Syria Forced recruitment in #Latakia & #Tartous with house searches continues. 1 mother killed by raid in Tartous

pi_153251789
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Ze dwingen zelfs burgers om te vechten. Aardige gasten, die SAA. Alles voor langnek.

Mark ‏@markito0171
#Syria Forced recruitment in #Latakia & #Tartous with house searches continues. 1 mother killed by raid in Tartous

[ afbeelding ]
:') Markito

0:50 Hama 2011
pi_153251983
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:46 schreef firefly3 het volgende:

[quote]1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:46 schreef firefly3 het volgende:

Mark ‏@markito0171

[ afbeelding ]
[/quote]

Die markito tweet is inderdaad propaganda bullshit.
Verder, als in Nederland oorlog uitbreekt, wordt jij ook gewoon opgeroepen. Weigering = desertie = de kogel....
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:10:48 #200
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')