Algemeenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - GeruisloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijke gevaren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de optie; een misdrijf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaart- en satellietbeelden van het gebied
• HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 02-06-2015 09:19:12 ]![]()
laatste post:bij de vorige topic wisseling ging het goed fout.. maar wanneer er wat aan de OP aangepast moet worden, dan hoor ik het graagquote:![]()
Dat en ArcGIS en die oude topografische kaarten onderaan in de OP erbij.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:59 schreef math1985 het volgende:
De kaart van Perico is niet de laatste versie, mag de nieuwe versie erin en de oude eruit?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat K en L deze hike op eigen houtje hebben ondernomen, gaat er bij mij ook niet in.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Iedereen mag kiezen of hij/zij mij gelooft of niet.
En harde data?
Een paar van de vele vragen waren
- hoe lang deed je er over................125 min
- zijn er zijpaden............................Ja
- Kun je verkeerd lopen...................Ja
- Heb je vaker gehiked....................Ja
- Ben je mensen tegen gekomen.....Ja
- Had je een gids........................... Ja
enz enz
Voor mij extra reden om te veronderstellen dat ze niet alleen waren.
Maar zoals ik al zei iedereen mag zelf weten wat hij er van vindt![]()
Ik ben je ingetekende kaart aan het bestuderen. We weten feitelijk niet hoe en waar het pad loopt. Dat is een feit. Daarom probeer ik al zo lang een echte kaart in handen te krijgen. Is alleen nog niet gelukt.We weten niet of Q2=Q. Alejandro. Het is een aanname. Ook daar ben ik nog naar op zoek.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:
Hebben we het maanden geleden al over gehad. Het is de enige mogelijkheid, als je de beschrijving van het landschap leest. De enige grote quebrada in het gebied.
Vraagje: heb jij een poging gedaan om te achterhalen waar die Q. Alejandro stroomt? Heb jij een of andere instantie gebeld in Panama om dat uit te zoeken? (Ik wel namelijk)![]()
Dat is laatste wifi contact met het centrale park in het dorp. Je kunt het teruglezen in de Telegraaf van oktober.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:15 schreef math1985 het volgende:
Wat is ook al weer precies de bron van de tijd waarin K&L de Pianista hebben gelopen? Cameragegevens? We weten niet zeker dat de klok op de camera goed stond ingesteld, toch?![]()
Ik herinner me dat daar juist geen tijd bij vermeld was? Of een tijd die niet in de tijdlijn paste?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat is laatste wifi contact met het centrale park in het dorp. Je kunt het teruglezen in de Telegraaf van oktober.
Voor zover ik weet is de tijd van de start bepaald door foto's die de ouders hebben.
[ Bericht 3% gewijzigd door bladwijzer op 02-06-2015 09:50:18 ]![]()
Bij mij wel. Kun je bewijzen dat ze niet alleen waren?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat K en L deze hike op eigen houtje hebben ondernomen, gaat er bij mij ook niet in.![]()
Het is niet aannemelijk dat Q2 officiëel quebrada Alejandro heet, aangezien er al een quebradra met die naam is, ergens anders in Boquete. Kan wel zijn dat hij locaal zo genoemd wordt want lang niet alle quebrada's hebben officiëel een naam en instanties heb je niets aan dan. Daar kom je alleen achter door het aan de locals zelf te vragen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:56 schreef RapaNui het volgende:
Ik ben je ingetekende kaart aan het bestuderen. We weten feitelijk niet hoe en waar het pad loopt. Dat is een feit. Daarom probeer ik al zo lang een echte kaart in handen te krijgen. Is alleen nog niet gelukt.
[..]
We weten niet of Q2=Q. Alejandro. Het is een aanname. Ook daar ben ik nog naar op zoek.
Vraagje: heb jij een poging gedaan om te achterhalen waar die Q. Alejandro stroomt? Heb jij een of andere instantie gebeld in Panama om dat uit te zoeken? (Ik wel namelijk)
[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 02-06-2015 09:51:46 ]![]()
Er staat een mooie tijdbalk getekend in de Telegraaf. Als het goed is, kun je de link vinden in de OP.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:39 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik herinner me dat daar juist geen tijd bij vermeld was?
Voor zover ik weet is de tijd van de start bepaald door foto's die de ouders hebben.![]()
Ik ga niet de hele OP doorspitten, als jij refereert aan een artikel kan je een link plaatsen toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:51 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Er staat een mooie tijdbalk getekend in de Telegraaf. Als het goed is, kun je de link vinden in de OP.
Zo doe ik het tenminste zelf, een stellige bewering onderbouwen met link naar bron.
Ik zou niet weten waar te zoeken in de OP, ik heb zelf een poosje geleden gepost over dat wiki contact en geen tijdsvermelding kunnen vinden. Als jij dat wel hebt zou ik dat graag zien. Bvd![]()
Jij bedoelt cascada Alejandro. Dat is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:44 schreef bladwijzer het volgende:
aangezien er al een quebradra met die naam is,
Je kunt je afvragen of quebrada Alejandro uitkomt in cascada Alejandro, maar dat is nog niet gebleken.
(En dan hebben we het ook over de zuidkant van de CD).
Wat betreft een local benaming: er is lokaal rondgevraagd over Q.Alejandro en zonder resultaat.
Ook de ex-pat hiking amateur club die actief is op BoqueteNing, kent geen Q.Alejandro.
Ik vraag me af of het wel om een local naam gaat, of toch een officiele naam: Alejandro kan best verband houden met Alexander von Humboldt, die nauw samenwerkte met Warszewicz (waren beiden biologen), die Panama overstak, vanuit David/Boquete naar de Caribische zee.![]()
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel quebrada Alejandro zoals ik het zegquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:01 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jij bedoelt cascada Alejandro. Dat is niet hetzelfde.
Je kunt je afvragen of quebrada Alejandro uitkomt in cascada Alejandro, maar dat is nog niet gebleken.
(En dan hebben we het ook over de zuidkant van de CD).
Wat betreft een local benaming: er is lokaal rondgevraagd over Q.Alejandro en zonder resultaat.
Ook de ex-pat hiking amateur club die actief is op BoqueteNing, kent geen Q.Alejandro.
Ik vraag me af of het wel om een local naam gaat, of toch een officiele naam: Alejandro kan best verband houden met Alexander von Humboldt, die nauw samenwerkte met Warszewicz (waren beiden biologen), die Panama overstak, vanuit David/Boquete naar de Caribische zee.
Is gister nog een link naar geplaatst
Op boquete.ning heeft niemand gereageerd op de oproep, dat wil helemaal niet zeggen dat niemand hem kent. Ik had ook niet verwacht dat iemand zou reageren toen ik de oproep las,
de expats in Boquete gaan niet zomaar iedereen ter wille zijn met dat soort info. Verder wil niemand in Boquete het nog over de zaak hebben.![]()
Mag ik die link dan? Ik kan me cascada Alejandro herinneren. Ik ben bezig met link naar Telegraaf, gaat moeizaam, want moet inladen in Imgur.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:06 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel quebrada Alejandro zoals ik het zeg
Is gister nog een link naar geplaatst
Op boquete.ning heeft niemand gereageerd op de oproep, dat wil helemaal niet zeggen dat niemand hem kent. Ik had ook niet verwacht dat iemand zou reageren toen ik de oproep las,
de expats in Boquete gaan niet zomaar iedereen ter wille zijn met dat soort info. Verder wil niemand in Boquete het nog over de zaak hebben.![]()
Hier is de link.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:57 schreef bladwijzer het volgende:
Ik ga niet de hele OP doorspitten, als jij refereert aan een artikel kan je een link plaatsen toch?
Zo doe ik het tenminste zelf, een stellige bewering onderbouwen met link naar bron.
http://i.imgur.com/GQ9a5fC.jpg?1
Als er verwezen wordt naar de Telegraaf van oktober, dan gaat het om dit artikel. Goed bewaren![]()
![]()
Die link die pas geplaatst was ging idd over de cascade ik had zelf een tijdje geleden een link gevonden naar een quebrada Alejandro(a) maar die was ergens anders in Bocas. Moet ik weer terugzoeken dan.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:09 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mag ik die link dan? Ik kan me cascada Alejandro herinneren. Ik ben bezig met link naar Telegraaf, gaat moeizaam, want moet inladen in Imgur.![]()
Dank je wel!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier is de link.
http://i.imgur.com/GQ9a5fC.jpg?1
Als er verwezen wordt naar de Telegraaf van oktober, dan gaat het om dit artikel. Goed bewaren![]()
In het overzicht van Habla Ya, van alle hikes, vorig topic, stond een hike richting vulkanisch gebied, met onderin een grot. Vroeger werden daar wapens verborgen, stond erbij. Vind iemand dat interessant?![]()
Nog niet...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:40 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Bij mij wel. Kun je bewijzen dat ze niet alleen waren?![]()
Hoe ga jij bewijzen dat ze wel alleen waren ?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:40 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Bij mij wel. Kun je bewijzen dat ze niet alleen waren?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Duidelijk dat machetes voor verschillende doeleinden worden gebruikt:
http://elsiglo.com/cronica-roja/machetazo-criminal/23870195
Drie minderjarigen aan het werk in Chiriqui:
http://elsiglo.com/cronica-roja/hallan-muerto-volcan/23870198![]()
ik dacht al waar blijven de wekelijkse moorden?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:52 schreef gynaika het volgende:
Duidelijk dat machetes voor verschillende doeleinden worden gebruikt:
http://elsiglo.com/cronica-roja/machetazo-criminal/23870195
Drie minderjarigen aan het werk in Chiriqui:
http://elsiglo.com/cronica-roja/hallan-muerto-volcan/23870198![]()
Dat gaat daar gewoon door.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik dacht al waar blijven de wekelijkse moorden?![]()
ja ,heeft niks met K&L te maken, maar zo veilig is het daar nietquote:
Just a few minutes after 5, this afternoon, AAC received a call from a neighbor asking for help in Brisas.
He was getting home with her wife when 3 men got inside their property through the gate before it shut, and aimed a gun at his face. They tied them down, beat him on the face to the point that his nose was broken. And after that locked his wife in a room. They took 500 dollars, tv, lap tops and their 2013 Hyundai Tucson Silver colored.
http://boquete.ning.com/f(...)sion-today-in-brisas"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Bar en boos, en bang om de politie te bellen voor eventuele verdere gevolgen...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja ,heeft niks met K&L te maken, maar zo veilig is het daar niet
ust a few minutes after 5, this afternoon, AAC received a call from a neighbor asking for help in Brisas.
He was getting home with her wife when 3 men got inside their property through the gate before it shut, and aimed a gun at his face. They tied them down, beat him on the face to the point that his nose was broken. And after that locked his wife in a room. They took 500 dollars, tv, lap tops and their 2013 Hyundai Tucson Silver colored.
http://boquete.ning.com/f(...)sion-today-in-brisas![]()
Binnenkort.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hoe ga jij bewijzen dat ze wel alleen waren ?![]()
![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iste-studentes.dhtml
Van 8 april 2014
Ingrid Lommers: "Niemand heeft ze op een bus of taxi zien stappen"
Vaak zijn antwoorden op vragen heel eenvoudig;
Niemand heeft ze op een bus of taxi zien stappen omdat ze eenvoudigweg ook geen bus of taxi hebben genomen.![]()
Vond het een interessante vraag laatst: hoe wisten K en L op de mirador welke kant de Pacific op gezien was, en welke kant de Caribean. En een andere vraag: hoe kan die foto met Lisanne rechts, exact dezelfde zijn (zonder Lisanne) als die op de FB pagina van PM? Was die daar dan soms ook op hetzelfde moment?
Perico of TonyB: heb jij toevallig nog die 2 op file, om ze voor ons nog eens te tonen hier, naast elkaar?
Kunnen we de wolken in de lucht op de achtergrond vergelijken?
Verder denk ik dat beiden hun rugzak, en camera niet meer in bezit hadden omdat ze waren afgepakt/verloren. Zonder SIM kun je niet bellen, dus die SIM's waren er misschien uitgehaald.
Misschien komt dat ooit nog eens uit t NFI rapport naar voren?
Waarom krijgen we de overige foto's niet te zien? Waren die van Lisanne?
Kun je een foto maken met een mobiele telefoon zonder SIM kaart? Volgens mij niet?
Ik ga dat zo gelijk proberen thuis met mijn Samsung S2.
[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 02-06-2015 16:26:41 ]![]()
Ik denk dat dit het geval is inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:16 schreef Poekje01 het volgende:
Waarom krijgen we de overige foto's niet te zien? Waren die van Lisanne?![]()
De foto van P op de Pianista is gepost op 5 april 2014. Naar wat ik begreep is die gemaakt op 3 april.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:16 schreef Poekje01 het volgende:
Vond het een interessante vraag laatst: hoe wisten K en L op de mirador welke kant de Pacific op gezien was, en welke kant de Caribean. En een andere vraag: hoe kan die foto met Lisanne rechts, exact dezelfde zijn (zonder Lisanne) als die op de FB pagina van PM? Was die daar dan soms ook op hetzelfde moment?
Perico of TonyB: heb jij toevallig nog die 2 op file, om ze voor ons nog eens te tonen hier, naast elkaar?
Verder denk ik dat beiden hun rugzak, en camera niet meer in bezit hadden omdat ze waren afgepakt/verloren. Zonder SIM kun je niet bellen, dus die SIM's waren er misschien uitgehaald.
Misschien komt dat ooit nog eens uit t NFI rapport naar voren?
Waarom krijgen we de overige foto's niet te zien? Waren die van Lisanne?
Kun je een foto maken met een mobiele telefoon zonder SIM kaart? Volgens mij niet?
Ik ga dat zo gelijk proberen thuis met mijn Samsung S2.
Wat de bron daarvan is weet ik niet. Als ie op 3 april daar wel was dan zal ie Feliciano ongetwijfeld zijn tegen gekomen want die zocht die dag de Pianista volgens eigen zeggen af tot aan de paddock
De SIM kaart zat er wel in.
Altijd handig om dingen terug te lezen. Rapa postte vandaag de Telegraaf nog eens. Daarin staat dat er niet geprobeerd is om te SMS-en.
Zonder SIM kun je volgens mij niet SMS-en.
http://i.imgur.com/GQ9a5fC.jpg?1![]()
Later als ik thuis ben kan ik foto 499 vergeleken met twee foto's van PM's mirador wel tonen, die heb ik nu niet online.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:16 schreef Poekje01 het volgende:
Ik had wel eerder deze foto gepost, van Lisanne geplakt op PM's mirador.. hij had inderdaad dezelfde prachtige omstandigheden.
Naar verluidt was hij op zijn vrije dag op 3 april naar de top gelopen en heeft een boel foto's gemaakt die dag.![]()
ah... hoe toevallig. Ik meen gelezen te hebben dat hij op pad was met klanten die dag?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:02 schreef Perico het volgende:
[..]
Later als ik thuis ben kan ik foto 499 vergeleken met twee foto's van PM's mirador wel tonen, die heb ik nu niet online.
Ik had wel eerder deze foto gepost, van Lisanne geplakt op PM's mirador.. hij had inderdaad dezelfde prachtige omstandigheden.
[ afbeelding ]
Naar verluidt was hij op zijn vrije dag op 3 april naar de top gelopen en heeft een boel foto's gemaakt die dag.![]()
Perico , ik ga heel even op je stoel zitten want er viel me al een tijdje iets op:
Beiden op P zijn FB. Ziet er hetzelfde uit, maar niet helemaal.
Wacht, ik plak Lisanne haar originele foto er ook nog onder![]()
![]()
Bovenste foto is anders van kleur, het rode van de struik is roder dan op de andere foto's. Hij lijkt iets minder 'grijzig' dan de andere 2. Andere dag of andere camera?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Allereerst valt de positie van Lisanne op ten opzichte van P zijn foto's
2 vragen
- Is er iemand die verstand heeft van planten ed en daar aan kan zien of het mogelijk is of de foto van P op dezelfde dag is genomen?
- Kunnen de sliert wolken links naast Lisanne haar hoofd de wolken sliert zijn op P \ijn foto's maar dan bijvoorbeeld een tijdje later?![]()
De sliert van P is volgens mij veel verder weg: voorbij de bergkam aan de overkant.
Zie de schaduw van de sliert bij Lisanne, op die bergkam. Deze sliert is dichterbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 02-06-2015 17:45:49 ]![]()
Eens. Wat er bij L achteraan komt beneemt in de linkerhoek ook het zicht op de top van de kam, dat hangt er zeker voor en niet achter.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:35 schreef RapaNui het volgende:
De sliert van P is volgens mij veel verder weg: voorbij de bergkam aan de overkant.
Zie de schaduw van de sliert bij Lisanne, op die bergkam. Deze sliert is dichterbij.![]()
Zelfde dag, zelfde iPhone 4 van PM, alleen heeft hij er een filter overheen gehaald, dat de kleuren wat meer doet spreken, als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:27 schreef Lutalo het volgende:
Bovenste foto is anders van kleur, het rode van de struik is roder dan op de andere foto's. Hij lijkt iets minder 'grijzig' dan de andere 2. Andere dag of andere camera?![]()
Of de instelling iets gewijzigd? Gaat heel simpel en snel met foto apps.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Zelfde dag, zelfde iPhone 4 van PM, alleen heeft hij er een filter overheen gehaald, dat de kleuren wat meer doet spreken, als je het mij vraagt.![]()
Ik zie dat er op de foto van Lisanne links nog meer bewolking aan komt en dat de sliert van P verder weg is.
Maar als de wind nou vanaf de fotograaf komt, kan dan de brede sliert bij Lisanne een tijdje later de sliert van P zijn?Ik blijf het gewoon zeer opmerkelijk vinden dat P op precies dezelfde plek heeft genomen als dat de foto van zowel Kris als Lisanne is genomen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Zelfde dag, zelfde iPhone 4 van PM, alleen heeft hij er een filter overheen gehaald, dat de kleuren wat meer doet spreken, als je het mij vraagt.
Ken geen andere foto's van andere toeristen of gidsen die op precies die plek ook foto's hebben geschoten![]()
Dat is jammer, qua creatiedatum is er niets terug te vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:20 schreef RapaNui het volgende:
't is jammer dat FB de data van foto's stript
Anderzijds, is er in tegenstelling tot de foto van Kris op de top wel nog iets te analyseren:
Het weergegeven profiel wordt alleen specifiek gebruikt door een iPhone 4 en alle mobiele telefoons maken 72-bit foto's.
Tis dezelfde telefoon die hij maanden voor april 2014 ook al gebruikte en nu nog steeds.
[ Bericht 16% gewijzigd door jogy op 03-06-2015 16:53:24 ]![]()
Als er verder naar links alleen maar struiken of boomtoppen te zien zijn is het voor het nemen van een foto op een zonnige dag met uitzicht misschien een heel logische plek.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:15 schreef jackie12 het volgende:
Ken geen andere foto's van andere toeristen of gidsen die op precies die plek ook foto's hebben geschoten
Het lijkt me geen onwaarschijnlijk groot toeval in elk geval.Wie dit leest is gek![]()
Zal die eerst foto misschien via Instagram zijn geplaatst? Het is een vierkante foto met een filter. Dat hoort beide bij Instagram.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:10 schreef jackie12 het volgende:
Perico , ik ga heel even op je stoel zitten want er viel me al een tijdje iets op:
Beiden op P zijn FB. Ziet er hetzelfde uit, maar niet helemaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wacht, ik plak Lisanne haar originele foto er ook nog onder
[ afbeelding ]![]()
Ik denk eerder: Niemand heeft ze op een bus of taxi zien stappen kort na 13.05 (het tijdstip van vertrek dat Ingrid Lommers in die dagen noemde) omdat ze veel eerder zijn vertrokken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:06 schreef jackie12 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iste-studentes.dhtml
Van 8 april 2014
Ingrid Lommers: "Niemand heeft ze op een bus of taxi zien stappen"
Vaak zijn antwoorden op vragen heel eenvoudig;
Niemand heeft ze op een bus of taxi zien stappen omdat ze eenvoudigweg ook geen bus of taxi hebben genomen.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Goede vondst! De foto met het filter staat inderdaad op Instagram, samen met veel meer Pianista poses waarbij je weer de database met mogelijke uitzichten kunt aanvullen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:00 schreef Physsic het volgende:
Zal die eerst foto misschien via Instagram zijn geplaatst? Het is een vierkante foto met een filter. Dat hoort beide bij Instagram.![]()
Vraagje: Heeft F op zijn facebook veel foto's van april 2014 verwijderd? En waarom nu alleen maar hartjes en nog eens hartjes? Eerder stonden er alleen maar foto's van zijn wandelingen op en van de natuur.![]()
Hop, daar gaan ze de barranco in, toch weer die steep areaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:36 schreef Perico het volgende:
[..]
Goede vondst! De foto met het filter staat inderdaad op Instagram, samen met veel meer Pianista poses waarbij je weer de database met mogelijke uitzichten kunt aanvullen.
Wie dit leest is gek![]()
Ik denk inderdaad dat we ons verkijken op die 11:05. Het enige dat we weten is dat er om 11:05 contact geweest is met het gsm-netwerk. Niet waar of waarom dat was.
Benieuwd trouwens, hebben de Panama-gangers overwogen zonder gids het pad op te gaan of is die mogelijheid meteen afgeschoten?![]()
Is dit op de Pianista?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hop, daar gaan ze de barranco in, toch weer die steep area![]()
Je kunt naar het Caribisch gebied en naar de Grote Oceaan kijken.
Precies zoals Lisanne geposeerd stond en 1 van de vele redenen dat ik er behoorlijk van overtuigd ben dat ze niet alleen waren.
Maar ja,what's new?![]()
Ga je nu z'n hele FB/instagram posten?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nog een foto uit die periode van een rossige dame met opvallende kenmerken
[ afbeelding ]![]()
Ja, foto is genomen vlakbij dat andere waarschuwingsbordquote:
https://instagram.com/p/t6a1KmKZFb/?taken-by=pmseaman1
[ Bericht 12% gewijzigd door Nieuwschierig op 03-06-2015 00:00:15 (bron toegevoegd) ]Wie dit leest is gek![]()
Ach, beter dan elkaar steeds afzeiken zoals hier zo de gewoonte is.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:55 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ga je nu z'n hele FB/instagram posten?
Maar het is een relevante foto want voor die indianen daar they all look alikeWie dit leest is gek![]()
Welke foto is van Lisanne met de Caraibische zee op de achtergrond?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:54 schreef jackie12 het volgende:
Je kunt naar het Caribisch gebied en naar de Grote Oceaan kijken.
Precies zoals Lisanne geposeerd stond en 1 van de vele redenen dat ik er behoorlijk van overtuigd ben dat ze niet alleen waren.
Maar ja,what's new?Wie dit leest is gek![]()
dat is waarquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ach, beter dan elkaar steeds afzeiken zoals hier zo de gewoonte is.
Maar het is een relevante foto want voor die indianen daar they all look alike![]()
De linker.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Welke foto is van Lisanne met de Caraibische zee op de achtergrond?![]()
Dit is niet vanaf de mirador denk ik. Hij hoort bij het verslag van de twee vrouwen die met P de hike helemaal naar Bocas del Toro hebben gedaan. Volgens mij is de foto ergens anders onderweg gemaakt, de Caraibische Zee lijkt me ook dichterbij hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Blijkbaar is er toch wel goed zicht op de Caraibische zee mogelijk
[ afbeelding ]![]()
Nog een bevestiging dat de Mirador zich op km 5 van het Pianisto-pad bevindt: https://instagram.com/p/t6YMpJqZBf/![]()
Ja duidelijkquote:Op woensdag 3 juni 2015 00:29 schreef math1985 het volgende:
Nog een bevestiging dat de Mirador zich op km 5 van het Pianisto-pad bevindt: https://instagram.com/p/t6YMpJqZBf/![]()
Dat andere waarschuwingsbord moet nog de grond in, verderop!!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, foto is genomen vlakbij dat andere waarschuwingsbord
https://instagram.com/p/t6a1KmKZFb/?taken-by=pmseaman1![]()
![]()
staat er al een bord bij de afgrond die F gevonden hadquote:Op woensdag 3 juni 2015 00:36 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
Dat andere waarschuwingsbord moet nog de grond in, verderop!!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
En hekken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
staat er al een bord bij de afgrond die F gevonden had![]()
Nee, want daarvoor staat dat andere bordquote:Op woensdag 3 juni 2015 00:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
staat er al een bord bij de afgrond die F gevonden had![]()
![]()
die afgrond >> waar zou die zo ongeveer kunnen zijn ?quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:45 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
Nee, want daarvoor staat dat andere bord"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je bedoelt met die pijl op de steen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die afgrond >> waar zou die zo ongeveer kunnen zijn ?
Op het laatste/meer steile stuk van de pianista, vóór de mirador ?![]()
ja maar als ze in een afgrond zijn gevallen dan moet dat bij een rivier zijnquote:Op woensdag 3 juni 2015 00:52 schreef BeCeiks het volgende:
[..]
Je bedoelt met die pijl op de steen.
Op het laatste/meer steile stuk van de pianista, vóór de mirador ?
[ Bericht 6% gewijzigd door StaceySinger op 03-06-2015 01:05:40 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Zullen de ouders ondanks de "acceptatie" van Frank zijn scenario 's avonds op de bank of dromend in de auto niet hebben: "verdorie ik wil die val-plek en bedding vinden, misschien dat er ergens in een steen gegraveerd staat hoeveel ze van ons houdt"![]()
Ah, je bedoeld de afgrond waar ze gevallen zijn (mogelijk), niet die van de foto met het bord.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja maar als ze in een afgrond zijn gevallen dan moet dat bij een rivier zijn
[ afbeelding ]
Die afgrond zou tussen de mirador en Q1 liggen?![]()
Ik heb het vermoeden dat ze dat ook ooit nog wel gaan doen maar dat ze nu met de verwerking bezig zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:05 schreef jackie12 het volgende:
Zullen de ouders ondanks de "acceptatie" van Frank zijn scenario 's avonds op de bank of dromend in de auto niet hebben: "verdorie ik wil die val-plek en bedding vinden, misschien dat er ergens in een steen gegraveerd staat hoeveel ze van ons houdt"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 03-06-2015 09:50:14 ]![]()
Hij lijkt het ook wel een erg bijzondere plek te vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:14 schreef Perico het volgende:
Dit is eentje uit de collectie, die op img_500 van Lisanne lijkt. Hij schuwt niet om nog laat op de berg te zijn:
[ afbeelding ]![]()
Inderdaad. Nu kan without doubt de richting van de foto worden vastgesteld met behulp van de datum en de zon!quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:14 schreef Perico het volgende:
Dit is eentje uit de collectie, die op img_500 van Lisanne lijkt. Hij schuwt niet om nog laat op de berg te zijn:
[ afbeelding ]
Wie dit leest is gek![]()
Laat op de berg; is dit een (bijna) ondergaande zon? Dan is daar het westen en niet het oosten? Klopt dat?quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:14 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
Moeten we onze oriëntatie omdraaien?![]()
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die rechter dame lijkt ook niet echt gekleed op een hike van 2 uur door een moddergeul
[ afbeelding ]Dit zijn 2 verschillende plekken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, foto is genomen vlakbij dat andere waarschuwingsbord
https://instagram.com/p/t6a1KmKZFb/?taken-by=pmseaman1
De bovenste komt overeen met deze plek, laatste foto (januari 2015 misión Culebra):
https://www.facebook.com/(...)22194&type=3&theater
Dat is het begin van de trail, dwz aan de rand van het bos, tot waar een auto/4WD kan komen. Daarom kan die dame rechts met mooie hakjes op de foto staan.
De onderste is een andere plek met rots en gele pijl. Die rots is er niet op de foto van misión Culebra (=zelfde plek als bovenste foto) -> dus andere plek.![]()
de zon gaat vaak in het westen onder jaquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:29 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Laat op de berg; is dit een (bijna) ondergaande zon? Dan is daar het westen en niet het oosten? Klopt dat?
Moeten we onze oriëntatie omdraaien?
Volgens mij is het allemaal dezelfde plek aan het begin van het bos. Ik zie namelijk overal dezelfde schuine stam, op foto 1 in de linker bovenhoek boven het hoofd van P.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn 2 verschillende plekken.
De bovenste komt overeen met deze plek, laatste foto (januari 2015 misión Culebra):
https://www.facebook.com/(...)22194&type=3&theater
Dat is het begin van de trail, dwz aan de rand van het bos, tot waar een auto/4WD kan komen. Daarom kan die dame rechts met mooie hakjes op de foto staan.
De onderste is een andere plek met rots en gele pijl. Die rots is er niet op de foto van misión Culebra (=zelfde plek als bovenste foto) -> dus andere plek.
Foto 3 is van verder weg en vanuit een andere hoek, veel meer naar rechts, genomen waardoor die steen met pijl links buiten de foto valt. En foto 2 is van iets verder weg dan foto 1 met P zodat de steen met pijl voor hem hier net wel op staat.![]()
Begrijp ik hieruit dat ik gelijk had?quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:29 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Laat op de berg; is dit een (bijna) ondergaande zon? Dan is daar het westen en niet het oosten? Klopt dat?
Moeten we onze oriëntatie omdraaien?
Maar er waren toch mensen die verstand hadden van schaduwen (El Matador,Matteo?)![]()
Is allemaal dezelfde plek vlak voordat je het bos in gaat.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij is het allemaal dezelfde plek aan het begin van het bos. Ik zie namelijk overal dezelfde schuine stam, op foto 1 in de linker bovenhoek boven het hoofd van P.
Foto 3 is van verder weg en vanuit een andere hoek, veel meer naar rechts, genomen waardoor die steen met pijl links buiten de foto valt. En foto 2 is van iets verder weg dan foto 1 met P zodat de steen met pijl voor hem hier net wel op staat.
Dat bord rechts op foto 2 wordt mee naar boven gesjauwd en op de top geplaatst![]()
Nou, even kijken wat Perico zegt, wat hij bedoelt met laat. En hoe hij aan die informatie komt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:26 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Is allemaal dezelfde plek vlak voordat je het bos in gaat.
Dat bord rechts op foto 2 wordt mee naar boven gesjauwd en op de top geplaatst![]()
is dit niet s morgens vroeg? Zon uit oosten?quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:14 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ja, misschien heb je wel gelijk. En het bord Fin del Sendero, staat niet in de grond, maar staat los en wordt meegenomen naar de mirador (welke ook al weer?quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij is het allemaal dezelfde plek aan het begin van het bos. Ik zie namelijk overal dezelfde schuine stam, op foto 1 in de linker bovenhoek boven het hoofd van P.
Foto 3 is van verder weg en vanuit een andere hoek, veel meer naar rechts, genomen waardoor die steen met pijl links buiten de foto valt. En foto 2 is van iets verder weg dan foto 1 met P zodat de steen met pijl voor hem hier net wel op staat.) om daar geplaatst te worden.
![]()
"Finalmente llegamos a la linea final, salida del sendero El Pianista, en Boquete, luego de 4 días intensos de caminata desde el Norteño en Bocas del Toro, felicidades a todos por culminar con éxito esta loable labor de marcaje. Saludos!"
Zie hier.
Er zijn dus blijkbaar markeringen (pijlen?) aangebracht over de hele lengte van Boquete.![]()
Volgens mij hebben ze de tocht Norteño-Boquete in kaart gebracht: GPS-coordinaten van lokaties vastgelegd, bijv bij Filo verde. P heeft die in een schriftje genoteerd. Je ziet hem op veel foto's in die albums hiermee bezig.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:12 schreef math1985 het volgende:
Er zijn dus blijkbaar markeringen (pijlen?) aangebracht over de hele lengte van Boquete.
[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 03-06-2015 13:45:22 ]![]()
De pijlen die Kris en Lisanne tegen zijn gekomen op de Pianista waren van die geverfde en ik denk heel slecht te zien.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:12 schreef math1985 het volgende:
"Finalmente llegamos a la linea final, salida del sendero El Pianista, en Boquete, luego de 4 días intensos de caminata desde el Norteño en Bocas del Toro, felicidades a todos por culminar con éxito esta loable labor de marcaje. Saludos!"
Zie hier.
Er zijn dus blijkbaar markeringen (pijlen?) aangebracht over de hele lengte van Boquete.
Na de verdwijning heeft Panama heel ijverig die pijlen weer op die stenen geverfd en leken ze ten tijden van de ouders en de reportages op tv heel duidelijk.
PW heeft een foto gestuurd van zo'n pijl en je ziet, nog geen jaar later is de verf grotendeels er al vanaf gespoeld.
Dus dan kun je je afvragen hoe het kan dat Kris en Lisanne klaarblijkelijk geen een pijl hebben gemist![]()
Hij wil als Master of the Mountain gekroond worden. Snood.quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:14 schreef Physsic het volgende:
Hij lijkt het ook wel een erg bijzondere plek te vinden.Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing, het was een intuitieve reactie, mede ook ingegeven door het licht op de planten op de voorgrond, dat leek op de vele ondergaande zon situaties die ik heb meegemaakt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:28 schreef RapaNui het volgende:
Nou, even kijken wat Perico zegt, wat hij bedoelt met laat. En hoe hij aan die informatie komt.
Maar er zijn altijd punten waar herfst lijkt op lente, zonsopgang op zonsondergang.. Maar kan best dat ik het fout heb hoor, dan was hij in plaats van laat, vroeg op de berg.![]()
![]()
Van hier:
"Por su parte Lizzie Espinosa, Coordinadora Nacional de la Dirección de Seguridad Turística, manifestó que todos los senderos serán georeferenciados, con el objetivo de poder presentar mapas digitales de prevención que le indiquen a los guías de turismo, turistas nacionales y extranjeros, a través de una red virtual denominada RED DE SENDEROS SEGUROS, cuales senderos están señalizados, cual es el nivel de dificultad en el desplazamiento, cantidad de esfuerzo necesario que requiere hacer el turista y la severidad del medio natural que cada uno tiene."
Google Translate:
Meanwhile Lizzie Espinosa, National Coordinator of the Department of Tourism Security, said that all paths are geo-referenced, with the aim of preventing submit digital maps that tell the guides, national and international tourists through a so-called virtual network SAFE network of trails, which are signposted paths, which is the level of difficulty in movement, necessary amount of effort required to do the tourist and the severity of the natural environment that everyone has.
Is dit netwerk openbaar? Weet iemand wie hier verantwoordelijk is? Is dat Plinio zelf? Ik zag op de foto's niemand met een gps-tracker rond de nek lopen.![]()
Omdat de Universiteit van Culebra de ranking weer heeft bepaald en de Pokemon kaarten zijn uitgegeven:quote:
Bron: Baru.![]()
Mwah, je kunt ook zonder pijlen bij een splitsing de juiste keus maken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus dan kun je je afvragen hoe het kan dat Kris en Lisanne klaarblijkelijk geen een pijl hebben gemistAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Hij gebruikt daar zijn telefoon voor?quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:44 schreef math1985 het volgende:
Van hier:
Ik zag op de foto's niemand met een gps-tracker rond de nek lopen.![]()
![]()
Ja hoor dat kan. Je kunt op 3 splitsingen waar je de pijltjes niet ziet toch 3 keer de juiste keuze makenquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:46 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Mwah, je kunt ook zonder pijlen bij een splitsing de juiste keus maken.![]()
Ik denk Sinaproc.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:44 schreef math1985 het volgende:
Weet iemand wie hier verantwoordelijk is? Is dat Plinio zelf?![]()
Wat zouden al die andere kereltjes gedaan hebben onderweg tijdens de expeditie? Je ziet alleen P werken op de foto's.quote:![]()
Ja of je ziet wel pijltjes.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan. Je kunt op 3 splitsingen waar je de pijltjes niet ziet toch 3 keer de juiste keuze maken![]()
![]()
die speuren de omgeving afquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wat zouden al die andere kereltjes gedaan hebben onderweg tijdens de expeditie? Je ziet alleen P werken op de foto's.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:13 schreef math1985 het volgende:
Kan iemand iets nuttigs uit deze slide halen? of misschien de tekst lezen?![]()
Iedere km wordt gemarkeerd. Ik geloof niet dat dit specifiek voor de Pianista geldt, maar vooral voor vulkaan Baru. Daar zijn foto's van gepost op FB van die fotograaf, waarin scouts die km paaltjes plaatsen op de weg naar de top. Dat zou gelden voor de laatse 5? of 10? kms.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:13 schreef math1985 het volgende:
Kan iemand iets nuttigs uit deze slide halen? of misschien de tekst lezen?![]()
Heb je daar duidelijke foto's van? Ik denk bijvoorbeeld niet dat hier een pijl naar rechts nodig is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Op sommige plekken staan geen pijltjes
https://www.dropbox.com/s(...)tappen+en+de+top.jpg![]()
Ik denk dat ze van die zonne-laders mee hadden voor de mobieltjes.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:49 schreef math1985 het volgende:
Duidelijk, verrassend dat de batterij het met GPS aan uithoudt van Bocas tot aan Boquete...![]()
Het loggen van alleen GPSdata kost niet zoveel energie.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:49 schreef math1985 het volgende:
Duidelijk, verrassend dat de batterij het met GPS aan uithoudt van Bocas tot aan Boquete...
Je kan dan later op de computer die route mappen.![]()
Ja, je hebt van die mensen die alles in één keer goed doen...quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan. Je kunt op 3 splitsingen waar je de pijltjes niet ziet toch 3 keer de juiste keuze maken![]()
Goh, een iphone 4S.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij gebruikt daar zijn telefoon voor?
[ afbeelding ]Make my day!![]()
Ik heb even de filename zwart gemaakt en die versie in je post geplaatst hoor. Er zat een volledige naam inquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is jammer, qua creatiedatum is er niets terug te vinden.
Anderzijds, is er in tegenstelling tot de foto van Kris op de top wel nog iets te analyseren:
[ afbeelding ]
Het weergegeven profiel wordt alleen specifiek gebruikt door een iPhone 4 en alle mobiele telefoons maken 72-bit foto's.
Tis dezelfde telefoon die hij maanden voor april 2014 ook al gebruikte en nu nog steeds..
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Het is in elk geval geen noord.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:26 schreef Perico het volgende:
Maar er zijn altijd punten waar herfst lijkt op lente, zonsopgang op zonsondergang.. Maar kan best dat ik het fout heb hoor, dan was hij in plaats van laat, vroeg op de berg.
Niet dat ik dat verwacht had maar sommige loopafstand- en looptijdberekeningen leken daar van uit te gaanWie dit leest is gek![]()
en tijdens het GPS plotten kwam niemand ergens een verdachte val- of uitglijplek tegen.
Nergens een plek waarbij iemand zo iets had van "zo hey, hier kun je onwijs uitlgijden en naar beneden pletteren!" daar moet echt wel een bordje komen!!!
Zelfs supergidsen Plinio (coordinator plaatsing nieuwe waarschuwingsbordenplaatsers) en Feliciano reppen nergens in de MSM over dergelijke gaten/geulen. We kennen alleen de uitspraak 'steep area' van FG. Maar FG heeft reuma, loopt vaak met een stok, en zal nergens naar beneden zijn afgedaald.
Aangezien er dus wel vulkanisch gesteente is, met een grot, zal het me niet verbazen als er meer grotten of spelonken zijn.
zie bij: La Artelleria
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
dus Mata zijn ex-geologen mening: "er is daar geen vulkanisch gesteente", is onwaar.
[ Bericht 7% gewijzigd door Poekje01 op 03-06-2015 19:04:53 ]![]()
ze hebben meerdere trails in kaart gebracht. De groep met plinio heeft het culebra trail- pianista tot bocas trail gedaan met gps.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Iedere km wordt gemarkeerd. Ik geloof niet dat dit specifiek voor de Pianista geldt, maar vooral voor vulkaan Baru. Daar zijn foto's van gepost op FB van die fotograaf, waarin scouts die km paaltjes plaatsen op de weg naar de top. Dat zou gelden voor de laatse 5? of 10? kms.![]()
Ik heb zelf een powerlader. Kan tot 5x telefoon snel opladen. Super handig!quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:49 schreef math1985 het volgende:
Duidelijk, verrassend dat de batterij het met GPS aan uithoudt van Bocas tot aan Boquete...![]()
nou, zeker handig! Ook voor reizigersquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:56 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ik heb zelf een powerlader. Kan tot 5x telefoon snel opladen. Super handig!![]()
Hier hoef je ook niet te kiezen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heb je daar duidelijke foto's van? Ik denk bijvoorbeeld niet dat hier een pijl naar rechts nodig is.
https://www.dropbox.com/s(...)tappen+en+de+top.jpg
Dit was op PW zijn top. Links omhoog is slechts een verhoging. Het pad loopt rechts door![]()
Same.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat K en L deze hike op eigen houtje hebben ondernomen, gaat er bij mij ook niet in.
Het feit dat ze met niet volle batterij zijn vertrokken blijft ook maar wat raar voor mij. Zeker iemand als Lisanne schat ik wel dat ze voor lange doeleinden zoals dit wel met een volle batterij wilt vertrekken, en dan die rare telefoontijden en niks richting thuisfront proberen te bellen van zowel haar als Kris. Tja...![]()
Dat coordinaat dat hier zichtbaar is is omgerekend -82.332500 9.012778. Dat geeft ons een ander punt van de Culebra-trail. Ik heb het ingetekend op mijn kaart (rode ster ver richting het noorden). Mata, komt dat overeen met jouw verwachtingen?quote:![]()
?quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:49 schreef math1985 het volgende:
(please ignore - kan een mod deze post verwijderen?)![]()
wat me opvalt is het geldbedrag ($ 83,-) dat de beide dames bij zich hadden en wat gevonden is in de rugzak, dicht in de buurt komt van de tarieven van de op de Habla Ya website genoemde trails, en excursie prijzen. En dan hier als totaalbedrag voor 2 personen.
Ik weet wel dat ze naar SbtR school gingen, maar veel excursies verlopen via Habla Ya.
T'is net of ze de (een) gids die bij ze was, nog niet betaald hadden... Hoezo $ 83,-![]()
Ik heb dat ook wel eens geopperd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:02 schreef Poekje01 het volgende:
wat me opvalt is het geldbedrag ($ 83,-) dat de beide dames bij zich hadden en wat gevonden is in de rugzak, dicht in de buurt komt van de tarieven van de op de Habla Ya website genoemde trails, en excursie prijzen. En dan hier als totaalbedrag voor 2 personen.
Ik weet wel dat ze naar SbtR school gingen, maar veel excursies verlopen via Habla Ya.
T'is net of ze de (een) gids die bij ze was, nog niet betaald hadden... Hoezo $ 83,-
20 a 25 dollar per persoon voor de hike en daarna nog even een pizzaatje bij Il Pianista![]()
Wat mij ook nog niet duidelijk is, na al die maanden, of dat geld, paspoort en verzekerings pasje in een portemonnee zaten of los in de tas. Indien in portemonnee zou ik meer papieren verwachten. Bankpas, verzekering pas lisanne, bonus kaart, studenten kaart, bonnetjes, noodnummers etc.![]()
De gehele zaak zit vol met vage dingen en rarigheden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:41 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:
[..]
Same.
Het feit dat ze met niet volle batterij zijn vertrokken blijft ook maar wat raar voor mij. Zeker iemand als Lisanne schat ik wel dat ze voor lange doeleinden zoals dit wel met een volle batterij wilt vertrekken, en dan die rare telefoontijden en niks richting thuisfront proberen te bellen van zowel haar als Kris. Tja...![]()
Dat zet wel weer aan tot nog meer nadenken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:02 schreef Poekje01 het volgende:
T'is net of ze de (een) gids die bij ze was, nog niet betaald hadden... Hoezo $ 83,-Dat sowieso. De enige zekerheid die we na al deze tijd nog hebben is dat ze het niet hebben overleefd, en dat vind ik - en denk de rest ook wel tho - eigenlijk pokkeweinig voor de tijd die inmiddels verstreken is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:41 schreef gynaika het volgende:
[..]
De gehele zaak zit vol met vage dingen en rarigheden.![]()
Net zo opmerkelijk om na 11 dagen in de jungle nog in staat te zijn je telefoon aan te zetten en deze terug te stoppen in de tas...quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:56 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:
[..]
Dat zet wel weer aan tot nog meer nadenken.
[..]
Dat sowieso. De enige zekerheid die we na al deze tijd nog hebben is dat ze het niet hebben overleefd, en dat vind ik - en denk de rest ook wel tho - eigenlijk pokkeweinig voor de tijd die inmiddels verstreken is.
Maar tegelijkertijd niet gevonden kunnen worden.![]()
Hoeveel herrie kun je maken met een telefoon zonder bereik?
er zit toch een voicerecorder op zo'n ding? En een flink alarm?![]()
Ja inderdaad... neem je schreeuw op met de camera of telefoon, speel dat op vol volume af, of blijf het zelf doen... alleen maar 100x effectiever dan pogen te flitsen, wat 4x lukt en 86x niet...![]()
Geeft zeker te denken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:02 schreef Poekje01 het volgende:
T'is net of ze de (een) gids die bij ze was, nog niet betaald hadden... Hoezo $ 83,-![]()
juistquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:32 schreef Perico het volgende:
Ja inderdaad... neem je schreeuw op met de camera of telefoon, speel dat op vol volume af, of blijf het zelf doen... alleen maar 100x effectiever dan pogen te flitsen, wat 4x lukt en 86x niet...![]()
Was er van de 90 foto's 86 x niet geflitst?quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:32 schreef Perico het volgende:
Volgens mij geen portemonnee. Misschien hebben ze de pasjes in het cameratasje gedaan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:39 schreef ToniB het volgende:
Wat mij ook nog niet duidelijk is, na al die maanden, of dat geld, paspoort en verzekerings pasje in een portemonnee zaten of los in de tas. Indien in portemonnee zou ik meer papieren verwachten. Bankpas, verzekering pas lisanne, bonus kaart, studenten kaart, bonnetjes, noodnummers etc.
Of misschien zaten de pasjes (en het geld) nog wel gewoon in de rugzak van de reis naar Boquete.![]()
raar he, optie seinen is voor mij al van de baanquote:Op woensdag 3 juni 2015 20:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Was er van de 90 foto's 86 x niet geflitst?![]()
Lijkt me ook niet heel effectief. Je produceert daar niet echt veel dB mee, en in de jungle zelf is ook nog veel achtergrond geluid. Alle vegetatie absorbeert dat geluid dan ook nog eens goed.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:32 schreef Perico het volgende:
Ja inderdaad... neem je schreeuw op met de camera of telefoon, speel dat op vol volume af, of blijf het zelf doen... alleen maar 100x effectiever dan pogen te flitsen, wat 4x lukt en 86x niet...
Je moet dan net het geluk hebben dat je op de juiste plek staat. En de eventuele ontvanger ook..![]()
alarmgeluid klinkt toch echt anders dan een vogel, imo. Helemaal in een kloof, galmt imo beter dan dat het geluid absorbeert.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet heel effectief. Je produceert daar niet echt veel dB mee, en in de jungle zelf is ook nog veel achtergrond geluid. Alle vegetatie absorbeert dat geluid dan ook nog eens goed.
Je moet dan net het geluk hebben dat je op de juiste plek staat. En de eventuele ontvanger ook..
En hoe hadden ze kunnen weten dat het niet hoorbaar was, imo probeer je toch alles om te overleven?![]()
Als er van de 90 foto's maar 4 keer is geflitst wat kan dan een de reden zijn van de 90 foto's?quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:32 schreef Perico het volgende:
Ja inderdaad... neem je schreeuw op met de camera of telefoon, speel dat op vol volume af, of blijf het zelf doen... alleen maar 100x effectiever dan pogen te flitsen, wat 4x lukt en 86x niet...
Pad verlichten valt dan af
Helikopters seinen valt af
Dieren wegjagen valt dan af
Leuke fotootjes maken is ook niet echt gelukt
Wat blijft er dan over?![]()
Waarom vallen die opties af? Als je wil flitsen en het apparaat hapert, dan blijf je toch proberen in de hoop dat het wel lukt, zeker als je geen andere middelen hebt in de nacht bv. Schreeuwen en flitsen kan ook tegelijk gedaan zijn, het één sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er van de 90 foto's maar 4 keer is geflitst wat kan dan een de reden zijn van de 90 foto's?
Wat blijft er dan over?![]()
Hoe weet je nou of er niet geflitst is? We weten alleen dat er kennelijk niets op de foto te zien is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er van de 90 foto's maar 4 keer is geflitst wat kan dan een de reden zijn van de 90 foto's?
Wat blijft er dan over?Make my day!![]()
Misschien spreek ik voor mn beurt maar had Perico dat niet getest?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe weet je nou of er niet geflitst is? We weten alleen dat er kennelijk niets op de foto te zien is.![]()
ik denk dat de dames de flits stand op auto hadden staan
als het dan te donker is flitst hij automatisch
Maar >
een flitser op een camera werkt als volgt (ook als hij op automatisch staat)
de flitser krijgt stroom en ontlading uit de elco
dat is een soort verzamel boxje (plat gezegd) en die wordt geladen door de batterijen
je kunt dan pas een foto maken als die elco vol zit en dan pas kan je afdrukken om een foto te maken
daarom is het des te vreemder dat er zwarte foto's zijn,want je kunt immers niet op de ontspan knop drukken want die blokkeert (lam knopje)
Wat wel kan is dat de flitser uitgeschakeld stond
maar dan zie je dat hij niet flitst en dan ga je ook geen 80 keer afdrukken
Afdrukken om het LCD-scherm te activeren en daar wat verlichting mee te genereren?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:25 schreef StaceySinger het volgende:
maar dan zie je dat hij niet flitst en dan ga je ook geen 80 keer afdrukkenWie dit leest is gek![]()
dan kan je ook gewoon de genomen foto's bekijken en de lichtste foto nemen om bij te verlichtenquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Afdrukken om het LCD-scherm te activeren en daar wat verlichting mee te genereren?![]()
en als je afdrukt zie je maar enkele seconden de genomen foto"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Wat denk jij dat de reden is van de 87 donkere foto's?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan kan je ook gewoon de genomen foto's bekijken en de lichtste foto nemen om bij te verlichten![]()
en als je afdrukt zie je maar enkele seconden de genomen foto![]()
très simplequote:Op woensdag 3 juni 2015 22:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de reden is van de 87 donkere foto's?
dat er 87 foto's waren en dat die overschreven zijn door zwarte"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
hoe dan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
très simple
dat er 87 foto's waren en dat die overschreven zijn door zwarte
Forum Opties Forumhop: Hop naar: