abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153134967
quote:
Stichting Moslimpleegkind: blanke pleegouders zijn stom!

Stichting Moslimpleegkind, opgericht nadat Turkije meende dat wij schandalig met moslimpleegkinderen omgaan omdat ze misschien wel door christelijke of homoseksuele gezinnen worden opgevangen, vindt blanke pleegouders niet goed genoeg. In bovenstaande filmpje laat de stichting zien hoe een kind dat door blanke pleegouders wordt meegenomen niet alleen haar tas vergeet, maar ook rap weer wordt teruggebracht.

Vooral minder, minder, minder blanke pleegouders voor mishandelde moslimkindjes vond Turkije en stichting Moslimpleegkind roept nu 'dat gaan we regelen'. Dus moslimouders, geeft u op en redt een moslimkindje uit de gemene klauwen van de blanke pleeggezinnen!

"Moslimpleegkind zet zich in voor het behoud van de culturele en religieuze identiteit van moslimkinderen die terechtkomen in de pleegzorg. Aan de ene kant gebeurt dit door op een laagdrempelige manier de moslimgemeenschap in Nederland bekend te maken met pleegzorg en aan de andere kant door niet-islamitische pleegouders met een moslimpleegkind te faciliteren, te informeren en te betrekken bij de achtergrond van het kind waar zij de (tijdelijke) zorg over dragen" aldus de stichting.
Wat een racistisch en xenofobisch filmpje van stichting Moslimpleegkind. Liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar? Wij zijn allemaal blanke pleegouders!
  Forum Admin zondag 31 mei 2015 @ 19:05:51 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153134986
Wtf is dit voor shit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153135143
Heeft niks met racisme te maken.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:15:50 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153135258
quote:
In bovenstaande filmpje laat de stichting zien hoe een kind dat door blanke pleegouders wordt meegenomen niet alleen haar tas vergeet, maar ook rap weer wordt teruggebracht.
Dat is haar 'rugzakje', in dit geval dus de islam en dergelijke, niet haar 'tas' :')
pi_153135269
Minderheden kunnen niet discrimineren. Had het als nederlandse stichting gedaan dat moslims slechte ouders zijn die je hersenspoelen dan struikelde elke linkse subsidieclub over elkaar heen om er schande van te spreken :')
pi_153135294
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Had het als nederlandse stichting gedaan dat moslims slechte ouders zijn
PVV doet niks anders.
pi_153135343
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:17 schreef Irakees het volgende:

[..]

PVV doet niks anders.
^O^ lekker alleen oneliners volgen ipv je te verdiepen in de bullshit die je uitkraamt
  zondag 31 mei 2015 @ 19:18:53 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153135355
Ik vind het schandalig om een kind een 'moslim(pleeg)kind' te noemen. Een kind zo'n stempel opdrukken voordat het zelf kan beslissen vind ik bijna kindermishandeling.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153135363
https://www.facebook.com/video.php?v=10205570176080657

Moslimkinderen bij blanke racistische bitches, dan krijg je dit ^^ drama
  zondag 31 mei 2015 @ 19:20:39 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_153135408
quote:
13s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het schandalig om een kind een 'moslimkind' te noemen. Een kind zo'n stempel opdrukken voordat het zelf kan beslissen vind ik bijna kindermishandeling.
Inderdaad. Aanpakken die ouders.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:21:29 #11
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_153135429
quote:
Minderheden kunnen niet discrimineren. Had het als nederlandse stichting gedaan dat moslims slechte ouders zijn die je hersenspoelen dan struikelde elke linkse subsidieclub over elkaar heen om er schande van te spreken :')
Dit.
pi_153135509
Word zo verschrikkelijk moe van moslimnieuws.
pi_153135519
quote:
Ik vind het schandalig om een kind een 'moslim(pleeg)kind' te noemen. Een kind zo'n stempel opdrukken voordat het zelf kan beslissen vind ik bijna kindermishandeling.
Dit inderdaad. Sowieso walgelijk dat religie als een soort erfelijke ziekte wordt doorgegeven van ouder tot kind.
pi_153135552
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat een racistisch en xenofobisch filmpje van stichting Moslimpleegkind. Liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar? Wij zijn allemaal blanke pleegouders!
DIt heeft niks met racisme te maken
Welke fp-redacteur zit de boel op te fokken?
pi_153135608
Door moslims mishandelde moslimkinderen.
pi_153135658
moslims, altijd maar zeiken en zuigen.

willen ze een burgerootrlog of zo?
pi_153135722
Ik zou het eerlijk gezegd ook vrij kut vinden als mijn kinderen bij moslims terechtkomen, dus het tegenovergestelde snap ik ook wel.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:29:41 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_153135729
Ik vind dit nogal een gedurfde statement van een subsidiestichting.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:31:12 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153135789
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zou het eerlijk gezegd ook vrij kut vinden als mijn kinderen bij moslims terechtkomen, dus het tegenovergestelde snap ik ook wel.
Echt? Ik zou al lang blij zijn dat mijn kind een veilig onderkomen heeft.
pi_153135810
quote:
Maar dan moet je niet in een moslimland gaan wonen
pi_153135842
quote:
En dit mag je wat mij betreft vinden en is ook geen racisme.
pi_153135877
quote:
Als je ze niet mishandelt loop je dat risico ook niet.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:35:27 #23
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_153135961
quote:
Volgens mij krijg je ook een hoop ophef wanneer je een autochtoon Nederlands kind bij een moslim immigrantengezin zou onderbrengen hoor.
Krekker is de bom!
pi_153136062
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

^O^ lekker alleen oneliners volgen ipv je te verdiepen in de bullshit die je uitkraamt
Reageren op iemand die genocide van het grootste gedeelte van de VS goedpraat en nuanceert met ''alle Amerikanen mogen ook vertrekken''. _O-
  zondag 31 mei 2015 @ 19:42:04 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_153136198
Wat heeft dit trouwens met blanke ouders te maken? Die Danny wordt ook met de dag gekker |:(

Dat 'moslim-kind' is zelf ook blank. Een groot deel van de Turken is zelf ook blank.

Maar goed, nog even een tweede extra 'strijd-dimensie' erbij gooien. We maken er niet alleen een moslim vs niet-moslim issue van, nee het wordt nu een 'blanken vs de rest'-issue :')

Verder natuurlijk bizar dat zo'n stichting überhaupt bestaat. Al had je dit soort zaken natuurlijk (in ieder geval vroeger) ook met allerlei christenlijke organisaties...

quote:
en aan de andere kant door niet-islamitische pleegouders met een moslimpleegkind te faciliteren, te informeren en te betrekken bij de achtergrond van het kind waar zij de (tijdelijke) zorg over dragen"
Hier vind ik overigens niks verkeerds aan. Alleen dat filmpje van ze dat is echt :r
Krekker is de bom!
pi_153136230
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat is haar 'rugzakje', in dit geval dus de islam en dergelijke, niet haar 'tas' :')
Het zou toch mooi zijn als mishandelde kinderen bij een pleeggezin niet automatisch geconfronteerd worden met de achterlijkheid van de ouders? Als jij je kind hebt verwaarloosd of hebt mishandeld dan ben je wel een beetje de laatste persoon die een grote mond moet hebben over de vraag welke cultuur dat kind nodig heeft.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:43:31 #27
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153136260
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het zou toch mooi zijn als mishandelde kinderen bij een pleeggezin niet automatisch geconfronteerd worden met de achterlijkheid van de ouders? Als jij je kind hebt verwaarloosd of hebt mishandeld dan ben je wel een beetje de laatste persoon die een grote mond moet hebben over de vraag welke cultuur dat kind nodig heeft.
Is wel zo, ik geef alleen aan dat ze met die tas niet letterlijk een tas bedoelen :T
pi_153136450
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

DIt heeft niks met racisme te maken
Welke fp-redacteur zit de boel op te fokken?
Vind ik ook maar het was slechts een hyperbool om de hypocrisie van dit soort moslim belangenclubjes aan te duiden. Die trekken meteen de racismekaart zodra ze weer eens 'benadeeld' worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 19:48:51 ]
pi_153136664
Ging allemaal met deze kwestie een beetje spelen hè:
quote:
Erdogan wil dat Yunus teruggaat naar biologische moeder | Turkije

Premier Erdogan zou graag willen dat Yunus wordt teruggeplaats bij zijn biologische moeder. Helaas gaat deze ‘droom’ niet door. Mark Rutte heeft aangegeven zich niet te gaan bemoeien met de kwestie rondom de 9-jarige Yunus.

De Turkse Erdogan – die vandaag in Nederland is – vroeg aan Mark Rutte of hij samen met andere ministers en Jeugdzorg naar een oplossing wil zoeken zodat het Turkse jongetje Yunus terug kan keren naar zijn biologische moeder. Rutte is daarmee niet akkoord gegaan.

Rutte legde aan de Turkse premier uit dat er in Nederland altijd naar het belang van het kind gekeken wordt: ,,Natuurlijk wordt er gekeken naar de culturele achtergrond van een kind, maar vooralsnog zijn er te weinig Islamitische pleeggezinnen in Nederland. Daar zouden er meer van moeten komen.’’

Turkije niet bekend met pleegezinnen

Er is veel verontwaardiging onder Turken (zowel in Turkije als in Nederland) over de plaatsing van het Turkse kind bij lesbische moeders. Waarom is dit eigenlijk? Oud politicus en Turkije-kenner Joost Lagendijk vertelde deze week aan de NOS zijn kijk op de zaak en gaf een aantal antwoorden op deze vraag waar ik mij goed in kan vinden. Waaronder:

Dit klopt inderdaad. Het viel mij (voordat de hele kwestie over Yunus in het nieuws kwam) al op: het adopteren van kinderen of het plaatsen van kinderen in pleeggezinnen zie je in Turkije nauwelijks. Dit heeft te maken met de sterke familie-cultuur in Turkije. Als een moeder problemen heeft met het opvoeden van haar kind, dan gaat het kind naar een familielid. En omdat de meeste Turkse families behoorlijk groot zijn, is er altijd wel een oma, zus of tante die voor een kind kan zorgen.

Bemoei je niet met mijn kind

Als je in Turkije bijvoorbeeld een kind van een ander aanspreekt op zijn of haar gedrag kunnen de ouders vreselijk boos worden. Ik zag een keer een jongetje naar een kat trappen. Toen ik hem daarop aansprak, werd zijn vader kwaad op mij.

Die Erdogan schreeuw moord en brand als ook maar iemand iets over Turkije zegt. Direct komt er een persconferentie van hem waarin hij duidelijk maakt dat niemand zich met Binnenlandse aangelegenheden in Turkije dient te bemoeien. Maar zelf bemoeit hij zich met binnenlandse aangelegenheden in andere landen. En als daar wat van gezegd wordt dan zijn we allemaal zionisten en anti-islam mensen.
Wordt tijd dat die AKP extremisten eens verdwijnen daar!!
Bron: turkije.blog.nl
Maar goed, komt erop neer dat men in Turkije zoiets als pleegkinderen in het geheel niet kent. Als er problemen zijn worden kinderen binnen de familie opgevangen. Zodoende zijn er bij Nederlandse Turken dus ook nauwelijks aanmeldingen van pleeggezinnen en komen Turkse kinderen die uit huis geplaatst worden dus vaak bij Nederlandse gezinnen terecht. En dit wordt idd gezien als ongewenst. Kinderen kunnen vervreemden van hun culturele en religieuze achtergrond.

Dat het uit huis plaatsen een zeldzaamheid is, niet zonder reden gebeurt en ten goede komt aan de veiligheid en/of het welzijn van het kind verliest men echter uit het oog. In een dergelijke situatie speelt de culturele en/of religieuze achtergrond van het pleeggezin volgens mij een geringere rol dan de veiligheid en/of het welzijn van het kind.
I´m back.
pi_153136722
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Vind ik ook maar het was slechts een hyperbool om de hypocrisie van dit soort moslim belangenclubjes aan te duiden. Die trekken meteen de racismekaart zodra ze weer eens 'benadeeld' worden.
Jij begint met 'de racismekaart ' in de OP.
pi_153136729
Dus gewoon bekeerde moslims gebruiken, was er niets aan de hand geweest?
pi_153136755
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is wel zo, ik geef alleen aan dat ze met die tas niet letterlijk een tas bedoelen :T
Immateriële bagage van het kind idd.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:00:56 #33
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_153136914
Wat een ophef over een incidentje...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_153136968
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:00 schreef goed_volk het volgende:
Wat een ophef over een incidentje...
Het is niet eens een incidentje, het is geproduceerde verontwaardiging om te kunnen janken.
pi_153137027
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is niet eens een incidentje, het is geproduceerde verontwaardiging om te kunnen janken.
Nou, het woord "moslimpleegkinderen" is natuurlijk wel een ietwat eigenaardige term, toch?
I´m back.
pi_153137102
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, het woord "moslimpleegkinderen" is natuurlijk wel een ietwat eigenaardige term, toch?
Product van een woordvoerder van de vereniging met een niet erg creatieve crew en beperkt vocabulaire.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 20:06:51 ]
pi_153137106
Bemoei je niet met mijn kind

Als je in Turkije bijvoorbeeld een kind van een ander aanspreekt op zijn of haar gedrag kunnen de ouders vreselijk boos worden. Ik zag een keer een jongetje naar een kat trappen. Toen ik hem daarop aansprak, werd zijn vader kwaad op mij.

O, ik dacht juist dat kinderen opvoeden daar een taak van de hele buurt was, en omdat hier iedereen alleen zn eigen business mind ze hier allemaal ontsporen. Maar blijkbaar is dat ook een mythe.
pi_153137224
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Product van een woordvoerder van de vereniging met een niet erg creatieve crew en beperkt vocabulaire.
Ja, dat kan idd. Ik zie bij bestuur een aantal jongelui die denken een gat in de markt gevonden te hebben op deze manier en een eigen winkeltje willen beginnen. Vraag me af of het ze überhaupt gaat lukken en of het probleem idd zo urgent is als zij laten voorkomen.
I´m back.
pi_153137712
Oh,Danny is de schrijver van dit treurige stuk.Dat verklaart het.

Wat heeft huidskleur hiermee te maken?
pi_153137766
Bovendien moeten mensen die al jammeren over islamisering als een groentewinkel wordt overgenomen door een Turk hier helemaal hun waffel over houden.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:28:20 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153137893
Als het resultaat is dat veel moslims zich gaan melden als pleegouders, lijkt me dit alleen maar een positief bericht.
Volgens mij is er nu een tekort aan pleegouders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153137978
Er is ook een tekort aan vrijwilligers bij bijvoorbeeld sportclubs met veel allochtonen. Vrijwilligerswerk is daar een vies woord ofzo.
pi_153137994
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat kan idd. Ik zie bij bestuur een aantal jongelui die denken een gat in de markt gevonden te hebben op deze manier en een eigen winkeltje willen beginnen. Vraag me af of het ze überhaupt gaat lukken en of het probleem idd zo urgent is als zij laten voorkomen.
Mja, ik ken ook weer een boekhouder's 'bedrijf' wat er "speciaal voor moslims" is van een Tunesische jongen, maar als je maar voldoende op onderzoek uitgaat, kom je er weer uit op dat het een project is van een man met 'Van Der' in z'n naam, men zoekt gewoon creatieve manieren om aan geld te komen, snap wel dat het als het om kinderen gaat het nogal een gevoelig onderwerp is, maar de Somalische moslim gaat echt niet wanneer hij moet kiezen tussen twee christenen voor de drugsdealende neger kiezen ipv de blanke wethouder om zijn kind op te vangen.

En ja dat een belangenvereniging, een moslimvereniging opkomt voor eigen identiteit en opvattingen, tjah, hoezo, open deuren intrappen?
  zondag 31 mei 2015 @ 20:31:39 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153138024
Dus je kind opgeven/achterlaten/mishandelen als moslim Is tof?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_153138103
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Re het volgende:
Dus je kind opgeven/achterlaten/mishandelen als moslim Is tof?
met mate uiteraard.
pi_153138366
Geweldig filmpje :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153138384
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:40 schreef bijdehand het volgende:
Geweldig filmpje :')
Racistische homo.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:42:04 #48
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_153138452
niet voor je eigen kind kunnen zorgen en weg geven , en dan nog eens gaan klagen omdat je kind niet opgevoed word ..........

Oke toppunt van S5 hebben we hier wel ruim overschreden
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_153138492
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:42 schreef RAVW het volgende:
niet voor je eigen kind kunnen zorgen en weg geven , en dan nog eens gaan klagen omdat je kind niet opgevoed word ..........

Oke toppunt van S5 hebben we hier wel ruim overschreden
:')
pi_153138538
quote:
8s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Racistische homo.
zucht, ga niet janken omdat ik je afgewezen heb ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153138567
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

zucht, ga niet janken omdat ik je afgewezen heb ;(
dat heb je nooit gedaan, je liet altijd deur op een kier.
pi_153138588
quote:
9s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dat heb je nooit gedaan, je liet altijd deur op een kier.
voor je zuster...
pi_153138611
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

voor je zuster...
Mag niet van Moslimschoonbroer vereniging.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:46:17 #54
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_153138655
quote:
En besnijdenis?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_153138705
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:42 schreef RAVW het volgende:

Ok,je begrijpt kennelijk niet helemaal dat het kind in kwestie niet vrijwillig wordt afgestaan.
pi_153138708
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mag niet van Moslimschoonbroer vereniging.
racistische homo
pi_153138733
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

racistische homo
S0rRy.
pi_153138944
Tsja, bij de Yunus affaire (google maar) daar bemoeide Erdogan zich al met de zaak. De praktijk wijst dus uit dat bij de moslims het aanbod van pleegkinderen richting de NL maatschappij groter is dan de opvang van kinderen uit de NL maatschappij. Mag ik dit constateren? Ik mag dit constateren! Het is geen racisme, maar gewoon statistiek.
En of wij Nederlander maar effentjes willen zorgen dat wij de Koran (inclusief alle Soera's) uit ons hoofd leren zodat wij niet opnieuw een moslimkind plaatsen bij ouders die om welke reden dan ook niet voldoen aan de moslim-norm.
Hoe zat dat ook al weer met de pleegouders van Yunus. Oja, het waren twee vrouwen of volgens één of andere verdwaalde soera mag dat geloof ik niet.
Wat dat betreft is het misschien maar goed dat de moslim gemeenschap ook eens een keer wakker wordt en hun eigen kinderen onderbrengt en niet alle problemen bij de Nederlanders neerlegt en vervolgens loopt te blèèren dat ze niet op hun wenken worden bediend.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_153139042
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ok,je begrijpt kennelijk niet helemaal dat het kind in kwestie niet vrijwillig wordt afgestaan.
Als je in NL gaat wonen, weet je dat er bepaalde normen zijn waar een opvoeding aan moet voldoen. Er mag geen mishandeling of iets dergelijks plaatsvinden.
pi_153139059
maar statistish gezien kun je een moslim pleegkind beter bij twee autochtone homo's plaatsen dan bij moslims.
pi_153139161
Statistisch gezien kan je beter een bloedtransfusie ontvangen van moslims dan van autochtone homo's. :')
  zondag 31 mei 2015 @ 20:57:45 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139177
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:46 schreef Rica het volgende:

[..]

En besnijdenis?
Dat al helemaal.
pi_153139183
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:57 schreef Triggershot het volgende:
Statistisch gezien kan je beter een bloedtransfusie ontvangen van moslims dan van autochtone homo's. :')
Wat heeft dit met de pleegzorg te maken?
pi_153139184
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je ook een hoop ophef wanneer je een autochtoon Nederlands kind bij een moslim immigrantengezin zou onderbrengen hoor.
Er zijn in Nederland vele malen meer kinderen met een Islamitische achtergrond die op zoek zijn naar een pleeggezin, dan dat er pleeggezinnen zijn met een Islamitische achtergrond.
Als een kind in een pleeggezin plaatsen dan proberen ze een pleeggezin te vinden die het beste aansluit bij de belevingswereld van dat kind.

Dus ja, je krijgt een hoop ophef als je een christelijk kind in een Islamitisch pleeggezin plaatst. Terecht.
Andersom is helaas niet altijd te voorkomen.

Daar zit een duidelijk verschil in.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153139223
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de pleegzorg te maken?
Voor je het weet heeft je pleegkind medisch zorg van zo een aard nodig.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:59:30 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139255
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar lijkt het anders niet op. Van de site:
quote:
De praktijk wijst uit dat de mogelijkheden te beperkt zijn voor ouders die de wens hebben dat hun kind bij een pleeggezin de culturele en religieuze bagage meekrijgen. Het komt zelfs voor dat een kind vervreemd raakt van zijn biologische ouders vanwege het gebrek aan aandacht voor zijn culturele en religieuze achtergrond.
Het kind krijgt weldegelijk het stempel 'moslim' opgeplakt.
pi_153139294
quote:
Als je zelf je kinderen goed opvoedt, hoeven ze niet naar een pleeggezin.
pi_153139306
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Triggershot het volgende:
En ja dat een belangenvereniging, een moslimvereniging opkomt voor eigen identiteit en opvattingen, tjah, hoezo, open deuren intrappen?
  zondag 31 mei 2015 @ 21:02:22 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139368
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Dat heeft er niets mee te maken? Je probeert alleen een verdediging op te voeren die niet bestaat. Ik heb bezwaar tegen het labelen van kinderen als 'moslimkinderen' en het ziet er echt niet naar uit dat dat alleen maar accountantspeak is.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:02:52 #70
117098 Hathor
Effe niet
pi_153139391
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:11 schreef Irakees het volgende:
Heeft niks met racisme te maken.
Het heeft ALLES met racisme en xenofobie te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_153139443
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het heeft ALLES met racisme en xenofobie te maken.
Nederlanders zijn een ras?
pi_153139490
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken? Je probeert alleen een verdediging op te voeren die niet bestaat. Ik heb bezwaar tegen het labelen van kinderen als 'moslimkinderen' en het ziet er echt niet naar uit dat dat alleen maar accountantspeak is.
Verdedigen, dafuq heb je het over, wat valt er te verdedigen, het is een moslimbelangen vereniging waarschijnlijk van moslims voor moslims met een heel concreet doel, het lot van de kinderen van moslims zo dicht bij de Islamitische achtergronden te houden, is zo klaar als een klontje, dat ze als gevolg verder niet heel erg terminologisch creatief zijn en spreken over moslimgezinnen, moslim(pleeg)kinderen, moslimfamilies etc, valt allemaal binnen diezelfde uitgangspunt. Het weglaten van 'moslim' zal weinig aan de inhoudelijke standpunten veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 21:05:52 ]
pi_153139529
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Ja,kinderen worden zoveel mogelijk geplaatst bij pleeggezinnen die dezelfde achtergrond.Is dat gek?
pi_153139536
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tsja, bij de Yunus affaire (google maar) daar bemoeide Erdogan zich al met de zaak. De praktijk wijst dus uit dat bij de moslims het aanbod van pleegkinderen richting de NL maatschappij groter is dan de opvang van kinderen uit de NL maatschappij. Mag ik dit constateren? Ik mag dit constateren! Het is geen racisme, maar gewoon statistiek.
En of wij Nederlander maar effentjes willen zorgen dat wij de Koran (inclusief alle Soera's) uit ons hoofd leren zodat wij niet opnieuw een moslimkind plaatsen bij ouders die om welke reden dan ook niet voldoen aan de moslim-norm.
Hoe zat dat ook al weer met de pleegouders van Yunus. Oja, het waren twee vrouwen of volgens één of andere verdwaalde soera mag dat geloof ik niet.
Wat dat betreft is het misschien maar goed dat de moslim gemeenschap ook eens een keer wakker wordt en hun eigen kinderen onderbrengt en niet alle problemen bij de Nederlanders neerlegt en vervolgens loopt te blèèren dat ze niet op hun wenken worden bediend.
Hoe is dat nog afgelopen trouwens, want Erdo zou naar het Europese hof gaan?
I´m back.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:07:15 #75
117098 Hathor
Effe niet
pi_153139577
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Nederlanders zijn een ras?
onderdeel van een ras, waarvan jij geen deel uitmaakt, dus ga eens effe heel snel in de asbak zitten waar je thuishoort.
pi_153139613
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

onderdeel van een ras, waarvan jij geen deel uitmaakt, dus ga eens effe heel snel in de asbak zitten waar je thuishoort.
Ik lees altijd dat Marokkanen geen ras zijn en dat daarom "kritiek" op Marokkanen geen racisme kan zijn.Vandaar.Dus dit is geen racisme.Ook duidelijk.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:08:39 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139635
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verdedigen, dafuq heb je het over, wat valt er te verdedigen, het is een moslimbelangen vereniging waarschijnlijk van moslims voor moslims met een heel concreet doel, het lot van de kinderen van moslims zo dicht bij de Islamitische achtergronden te houden, is zo klaar als een klontje, dat ze als gevolg verder niet heel erg terminologisch creatief zijn en spreken over moslimgezinnen, moslim(pleeg)kinderen, moslimfamilies etc, valt allemaal binnen diezelfde uitgangspunt. Het weglaten van 'moslim' zal weinig aan de inhoudelijke standpunten veranderen.
Het een is een direct gevolg van het andere. Het staat vrij duidelijk op de site. Ze spreken over 'moslimkinderen' omdat ze dat zo zien. Vooral het woordje 'vervreemd' geeft dat duidelijk aan. Ook het feit dat ze er vanuit gaan dat het kind zelf al een 'culturele achtergrond' heeft stuit mij tegen de borst. Dat ze een moslimorganisatie zijn is mij ook wel duidelijk, dat betekent niet dat ze vrij zijn van kritiek.
pi_153139642
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja,kinderen worden zoveel mogelijk geplaatst bij pleeggezinnen die dezelfde achtergrond.Is dat gek?
en kind weer in een kansloze situatie plaatsen.
ze zijn beter af bij stel lesbo's ofhomo's
pi_153139657
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wtf.
pi_153139662
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, ik ken ook weer een boekhouder's 'bedrijf' wat er "speciaal voor moslims" is van een Tunesische jongen, maar als je maar voldoende op onderzoek uitgaat, kom je er weer uit op dat het een project is van een man met 'Van Der' in z'n naam, men zoekt gewoon creatieve manieren om aan geld te komen, snap wel dat het als het om kinderen gaat het nogal een gevoelig onderwerp is, maar de Somalische moslim gaat echt niet wanneer hij moet kiezen tussen twee christenen voor de drugsdealende neger kiezen ipv de blanke wethouder om zijn kind op te vangen.

Kan best hoor dat er Van Der's achterzitten. Zat vandaag dit te lezen http://bewustmoslim.nl/uitnodiging.html : uitnodiging symposium van BewustMoslim over duurzaam islamitisch activisme, en ook weer wat Van Der's die het woord voeren.
Idem bij de gebedsomroep, dat ook en vooral gepusht wordt door bekeerde Van Der's.
I´m back.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:09:32 #81
117098 Hathor
Effe niet
pi_153139674
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik lees altijd dat Marokkanen geen ras zijn en dat daarom "kritiek" op Marokkanen geen racisme kan zijn.Vandaar.Dus dit is geen racisme.Ook duidelijk.
Jij leest sowieso alleen maar tussen de lijnen door om het in je eigen straatje te passen.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:10:02 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139698
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Op zich niet. Maar ik hoop dat dat vooral zo is om de overgang voor het kind zo goed mogelijk te laten verlopen en niet omdat de ouders bang zijn dat het kind geen moslim wordt.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:10:26 #83
117098 Hathor
Effe niet
pi_153139715
quote:
11s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wtf.
Wat begrijp je niet?
pi_153139742
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
Was dat serieus?
pi_153139759
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op zich niet. Maar ik hoop dat dat vooral zo is om de overgang voor het kind zo goed mogelijk te laten verlopen en niet omdat de ouders bang zijn dat het kind geen moslim wordt.
Je blijft hoe dan ook met de ouders te maken hebben.Uiteraard staat het kind op de eerste plaats,maar er zijn ook genoeg ouders die niet willen dat hun kun bij een streng gereformeerd gezin wordt geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 21:11:25 ]
pi_153139781
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het een is een direct gevolg van het andere. Het staat vrij duidelijk op de site. Ze spreken over 'moslimkinderen' omdat ze dat zo zien. Vooral het woordje 'vervreemd' geeft dat duidelijk aan. Ook het feit dat ze er vanuit gaan dat het kind zelf al een 'culturele achtergrond' heeft stuit mij tegen de borst. Dat ze een moslimorganisatie zijn is mij ook wel duidelijk, dat betekent niet dat ze vrij zijn van kritiek.
Ja so what dat ze er zo over spreken? Kinderen worden van alle kanten gevormd en gekneed door ouders, omgeving en betrokken pedagogische instituten. Dat zij zich volkomen focussen op een groep kinderen wat voortkomen uit een Islamitisch omgeving en dat dus ook 'moslimkinderen' noemen is een semantisch issue, men bedoelt met beide zaken hetzelfde.

Vrij van kritiek is de Islam(itische zaken) zeker niet :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 21:14:05 ]
pi_153139846
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe is dat nog afgelopen trouwens, want Erdo zou naar het Europese hof gaan?
Wat wil hij zeggen?
Als er geen moslimgezinnen zijn die verwaarloosde moslimkinderen op willen vangen moeten de normen worden aangepast. En als er dan 2 liefhebbende ouders zijn (mevrouw A en mevrouw B) die bereid waren om Turks te leren en met Yunus op vakantie te gaan naar Turkije hebben wij Nederlanders toch ons uiterste best gedaan of niet. Ik vind het hondsbrutaal van Erdogan om te lopen zeuren over ons Jeugdzorgbeleid.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:13:29 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139855
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja so what dat ze er zo over spreken? Kinderen worden van alle kanten gevormd en gekneed door ouders, omgeving en betrokken pedagogische instituten. Dat zij zich volkomen focussen op een groep kinderen wat voortkomen uit een Islamitisch omgeving en dat dus ook 'moslimkinderen' noemen is een semantisch issue, men bedoelt met beide zaken hetzelfde.
Dat is dus gewoon onwaar. Ze spreken over bagage en culturele achtergrond. De kinderen worden gezien als moslim en het doel is om er voor te zorgen dat ze dat ook blijven. Het staat er toch echt allemaal duidelijk op de website, waarom blijf je dat ontkennen en gooi je het op een semantisch verschil?
pi_153139911
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon onwaar. Ze spreken over bagage en culturele achtergrond. De kinderen worden gezien als moslim en het doel is om er voor te zorgen dat ze dat ook blijven. Het staat er toch echt allemaal duidelijk op de website, waarom blijf je dat ontkennen en gooi je het op een semantisch verschil?
Je begrijpt het niet echt he :') ?
  zondag 31 mei 2015 @ 21:14:51 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139918
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Je blijft hoe dan ook met de ouders te maken hebben.Uiteraard staat het kind op de eerste plaats,maar er zijn ook genoeg ouders die niet willen dat hun kun bij een streng gereformeerd gezin wordt geplaatst.
Wat mij betreft is alles best zolang de pleegouders hun religie niet opdringen aan het kind. En dat geldt ook voor de originele ouders en ook deze stichting. Zolang dat niet gebeurt heb ik geen probleem.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:15:11 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153139932
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet echt he :') ?
Sterk argument hoor.
pi_153139994
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat wil hij zeggen?
Als er geen moslimgezinnen zijn die verwaarloosde moslimkinderen op willen vangen moeten de normen worden aangepast. En als er dan 2 liefhebbende ouders zijn (mevrouw A en mevrouw B) die bereid waren om Turks te leren en met Yunus op vakantie te gaan naar Turkije hebben wij Nederlanders toch ons uiterste best gedaan of niet. Ik vind het hondsbrutaal van Erdogan om te lopen zeuren over ons Jeugdzorgbeleid.
Ja, maar is hij nu wel of niet naar Europese Hof gegaan dan? Want dat vertelt het verhaal verder niet.
Ik denk verder ook niet dat deze zaak ontvankelijk wordt verklaard zelfs maar.
I´m back.
pi_153139998
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sterk argument hoor.
Het was een retorisch vraag, maar dat schijn je ook niet te vatten.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:24:07 #94
117098 Hathor
Effe niet
pi_153140343
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hey Trigger kan ik jou niet adopteren en op christelijke wijze opvoeden?
pi_153140410
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hey Trigger kan ik jou niet adopteren en op christelijke wijze opvoeden?
Niet te christelijk hé?
  zondag 31 mei 2015 @ 21:25:53 #96
117098 Hathor
Effe niet
pi_153140435
quote:
9s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet te christelijk hé?
Gewoon af en toe een biertje en s'ochtend een uitsmijter met bacon, deal?
pi_153140466
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gewoon af en toe een biertje en s'ochtend een uitsmijter met bacon, deal?
Halalbier en turkeybacon?
  zondag 31 mei 2015 @ 21:27:06 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_153140491
quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Halalbier en turkeybacon?
Wat jij wil zoon.
pi_153140516
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat jij wil zoon.
we komen er wel uit.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:27:48 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_153140530
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

we komen er wel uit.
*O*
pi_153140549
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat jij wil zoon.
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

we komen er wel uit.
*O* *; *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 mei 2015 @ 21:34:38 #103
360414 bitterbal
Met mayo.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:40:10 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153141099
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sarcasme is jou vreemd zo te zien. Geen argumenten meer dus.
pi_153141127
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sarcasme is jou vreemd zo te zien. Geen argumenten meer dus.
Zolang ironie jou vreemd is, vind ik alles best.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 21:40:59 ]
pi_153141155
I´m back.
pi_153141183
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Relevantie?
Verderfelijke Westerse taferelen natuurlijk.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:42:28 #108
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_153141201
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Relevantie?
Hathor en Triggershot. Wel blijven opletten he.
pi_153141239
Mm.
I´m back.
pi_153141375
quote:
8s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verderfelijke Westerse taferelen natuurlijk.
Het ging om de pleegzorg. On topic graag.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:46:52 #111
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_153141403
Oke: Vind het filmpje een beetje raar maar voor de rest moeten ze doen wat ze niet laten kunnen.
pi_153141490
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het ging om de pleegzorg. On topic graag.
Als je iets niet begrijpt, vraag naar uitleg, 'corrigeer' iemand niet in je onwetendheid.
Een van de prominente redenen waarom moslims zo fel ageren tegen pleegouders van een niet-Islamitisch achtergrond is exact de beleving en vrees dat het kind in een 'immoreel' en 'fout' gezin terecht komt. IE ---> Westen verderfelijk.
pi_153141743
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Oke: Vind het filmpje een beetje raar maar voor de rest moeten ze doen wat ze niet laten kunnen.
Het is vooral weer zo hypocriet. Als de rollen omgedraaid waren en de boodschap was dat moslimouders niet deugen dan was heel links Nederland weer massaal huilie huilie gaan doen.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:55:23 #114
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_153141809
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is vooral weer zo hypocriet. Als de rollen omgedraaid waren en de boodschap was dat moslimouders niet deugen dan was heel links Nederland weer massaal huilie huilie gaan doen.
Nja het filmpje vind ik vreemd. Dat zij islamitische pleegouders zoeken kan niet ik niet zo mee zitten eigenlijk.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:58:09 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153141941
Ik snap niet waarom ze dat filmpje gemaakt hebben. Het brengt een totaal andere boodschap over dan de teksten op hun website.
pi_153141971
quote:

[..]

Waarin zit de hypocrisie dan, dat is mij even niet helemaal duidelijk, je hebt het over wanneer de rollen omgedraaid zouden zijn dat er exact hetzelfde zou gebeuren als wat zich in dit topic afspeelt, hoe is dat hypocriet? Er wordt nu toch ook huilie huilie gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 21:59:22 ]
pi_153142830
quote:

[..]

Ja..... terecht toch... Systematisch reli-etnische minderheden voor boosaardig afschilderen is toch boosaardig. Zie de geschiedenis.
Dit filmpje gaat niet over blanke ouders, maar over niet-moslimouders. Kennelijk.
De maker wilt blijkbaar zo zeggen dat moslimkinderen een betere moslimopvoedingm krijgen bij moslimouders . Dat lijkt me wel feitelijk waar.
De schijnheiligheid is hier het filmpje afkraken als racistisch en gericht tegen blanke mensen
  zondag 31 mei 2015 @ 22:22:37 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153142980
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja..... terecht toch... Systematisch reli-etnische minderheden voor boosaardig afschilderen is toch boosaardig. Zie de geschiedenis.
Dit filmpje gaat niet over blanke ouders, maar over niet-moslimouders. Kennelijk.
De maker wilt blijkbaar zo zeggen dat moslimkinderen een betere moslimopvoeding bij moslimouders / pleegouders. Dat lijkt me wel feitelijk waar.
De schijnheiligheid is hier het filmpje afkraken als racistisch en gericht tegen blanke mensen
Het filmpje insinueert toch echt wat anders. Ik vind het van hetzelfde niveau als sommmige van die PVV filmpjes.

En het is totaal onnodig, de organisatie lijkt zich verder niet zo te profileren.
pi_153143054
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het filmpje insinueert toch echt wat anders. Ik vind het van hetzelfde niveau als sommmige van die PVV filmpjes.

En het is totaal onnodig, de organisatie lijkt zich verder niet zo te profileren.
De insinuatie is dat het eerste stel niet moslims is en dus niet geschikt voor een moslimopvoeding.
Heel logisch.
pi_153143288
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De insinuatie is dat het eerste stel niet moslims is en dus niet geschikt voor een moslimopvoeding.
Heel logisch.
Het gaat alleen over opvang en niet over adoptie. Het eerste is tijdelijk, bijv. in een noodsituatie waarbij de veiligheid en/of het welzijn van kinderen voorop staat, het tweede is permanent. Als een kind van moslims geadopteerd wordt door niet-moslims dan zal het idd wrs niet de culturele en religieuze achtergrond meekrijgen van moslims. Bij noodopvang is die invloed op het kind, vanwege het tijdelijke karakter, miniem.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')