Wat een racistisch en xenofobisch filmpje van stichting Moslimpleegkind. Liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar? Wij zijn allemaal blanke pleegouders!quote:Stichting Moslimpleegkind: blanke pleegouders zijn stom!
Stichting Moslimpleegkind, opgericht nadat Turkije meende dat wij schandalig met moslimpleegkinderen omgaan omdat ze misschien wel door christelijke of homoseksuele gezinnen worden opgevangen, vindt blanke pleegouders niet goed genoeg. In bovenstaande filmpje laat de stichting zien hoe een kind dat door blanke pleegouders wordt meegenomen niet alleen haar tas vergeet, maar ook rap weer wordt teruggebracht.
Vooral minder, minder, minder blanke pleegouders voor mishandelde moslimkindjes vond Turkije en stichting Moslimpleegkind roept nu 'dat gaan we regelen'. Dus moslimouders, geeft u op en redt een moslimkindje uit de gemene klauwen van de blanke pleeggezinnen!
"Moslimpleegkind zet zich in voor het behoud van de culturele en religieuze identiteit van moslimkinderen die terechtkomen in de pleegzorg. Aan de ene kant gebeurt dit door op een laagdrempelige manier de moslimgemeenschap in Nederland bekend te maken met pleegzorg en aan de andere kant door niet-islamitische pleegouders met een moslimpleegkind te faciliteren, te informeren en te betrekken bij de achtergrond van het kind waar zij de (tijdelijke) zorg over dragen" aldus de stichting.
Dat is haar 'rugzakje', in dit geval dus de islam en dergelijke, niet haar 'tas'quote:In bovenstaande filmpje laat de stichting zien hoe een kind dat door blanke pleegouders wordt meegenomen niet alleen haar tas vergeet, maar ook rap weer wordt teruggebracht.
PVV doet niks anders.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Had het als nederlandse stichting gedaan dat moslims slechte ouders zijn
Inderdaad. Aanpakken die ouders.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het schandalig om een kind een 'moslimkind' te noemen. Een kind zo'n stempel opdrukken voordat het zelf kan beslissen vind ik bijna kindermishandeling.
Dit.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Minderheden kunnen niet discrimineren. Had het als nederlandse stichting gedaan dat moslims slechte ouders zijn die je hersenspoelen dan struikelde elke linkse subsidieclub over elkaar heen om er schande van te spreken
Dit inderdaad. Sowieso walgelijk dat religie als een soort erfelijke ziekte wordt doorgegeven van ouder tot kind.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het schandalig om een kind een 'moslim(pleeg)kind' te noemen. Een kind zo'n stempel opdrukken voordat het zelf kan beslissen vind ik bijna kindermishandeling.
DIt heeft niks met racisme te makenquote:Op zondag 31 mei 2015 19:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een racistisch en xenofobisch filmpje van stichting Moslimpleegkind. Liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar? Wij zijn allemaal blanke pleegouders!
Echt? Ik zou al lang blij zijn dat mijn kind een veilig onderkomen heeft.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zou het eerlijk gezegd ook vrij kut vinden als mijn kinderen bij moslims terechtkomen, dus het tegenovergestelde snap ik ook wel.
Maar dan moet je niet in een moslimland gaan wonenquote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zou het eerlijk gezegd ook vrij kut vinden als mijn kinderen bij moslims terechtkomen, dus het tegenovergestelde snap ik ook wel.
En dit mag je wat mij betreft vinden en is ook geen racisme.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
Als je ze niet mishandelt loop je dat risico ook niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
Volgens mij krijg je ook een hoop ophef wanneer je een autochtoon Nederlands kind bij een moslim immigrantengezin zou onderbrengen hoor.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Minderheden kunnen niet discrimineren. Had het als nederlandse stichting gedaan dat moslims slechte ouders zijn die je hersenspoelen dan struikelde elke linkse subsidieclub over elkaar heen om er schande van te spreken
Reageren op iemand die genocide van het grootste gedeelte van de VS goedpraat en nuanceert met ''alle Amerikanen mogen ook vertrekken''.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]lekker alleen oneliners volgen ipv je te verdiepen in de bullshit die je uitkraamt
Hier vind ik overigens niks verkeerds aan. Alleen dat filmpje van ze dat is echtquote:en aan de andere kant door niet-islamitische pleegouders met een moslimpleegkind te faciliteren, te informeren en te betrekken bij de achtergrond van het kind waar zij de (tijdelijke) zorg over dragen"
Het zou toch mooi zijn als mishandelde kinderen bij een pleeggezin niet automatisch geconfronteerd worden met de achterlijkheid van de ouders? Als jij je kind hebt verwaarloosd of hebt mishandeld dan ben je wel een beetje de laatste persoon die een grote mond moet hebben over de vraag welke cultuur dat kind nodig heeft.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is haar 'rugzakje', in dit geval dus de islam en dergelijke, niet haar 'tas'
Is wel zo, ik geef alleen aan dat ze met die tas niet letterlijk een tas bedoelenquote:Op zondag 31 mei 2015 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het zou toch mooi zijn als mishandelde kinderen bij een pleeggezin niet automatisch geconfronteerd worden met de achterlijkheid van de ouders? Als jij je kind hebt verwaarloosd of hebt mishandeld dan ben je wel een beetje de laatste persoon die een grote mond moet hebben over de vraag welke cultuur dat kind nodig heeft.
Vind ik ook maar het was slechts een hyperbool om de hypocrisie van dit soort moslim belangenclubjes aan te duiden. Die trekken meteen de racismekaart zodra ze weer eens 'benadeeld' worden.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
DIt heeft niks met racisme te maken
Welke fp-redacteur zit de boel op te fokken?
Maar goed, komt erop neer dat men in Turkije zoiets als pleegkinderen in het geheel niet kent. Als er problemen zijn worden kinderen binnen de familie opgevangen. Zodoende zijn er bij Nederlandse Turken dus ook nauwelijks aanmeldingen van pleeggezinnen en komen Turkse kinderen die uit huis geplaatst worden dus vaak bij Nederlandse gezinnen terecht. En dit wordt idd gezien als ongewenst. Kinderen kunnen vervreemden van hun culturele en religieuze achtergrond.quote:Erdogan wil dat Yunus teruggaat naar biologische moeder | Turkije
Premier Erdogan zou graag willen dat Yunus wordt teruggeplaats bij zijn biologische moeder. Helaas gaat deze ‘droom’ niet door. Mark Rutte heeft aangegeven zich niet te gaan bemoeien met de kwestie rondom de 9-jarige Yunus.
De Turkse Erdogan – die vandaag in Nederland is – vroeg aan Mark Rutte of hij samen met andere ministers en Jeugdzorg naar een oplossing wil zoeken zodat het Turkse jongetje Yunus terug kan keren naar zijn biologische moeder. Rutte is daarmee niet akkoord gegaan.
Rutte legde aan de Turkse premier uit dat er in Nederland altijd naar het belang van het kind gekeken wordt: ,,Natuurlijk wordt er gekeken naar de culturele achtergrond van een kind, maar vooralsnog zijn er te weinig Islamitische pleeggezinnen in Nederland. Daar zouden er meer van moeten komen.’’
Turkije niet bekend met pleegezinnen
Er is veel verontwaardiging onder Turken (zowel in Turkije als in Nederland) over de plaatsing van het Turkse kind bij lesbische moeders. Waarom is dit eigenlijk? Oud politicus en Turkije-kenner Joost Lagendijk vertelde deze week aan de NOS zijn kijk op de zaak en gaf een aantal antwoorden op deze vraag waar ik mij goed in kan vinden. Waaronder:
Dit klopt inderdaad. Het viel mij (voordat de hele kwestie over Yunus in het nieuws kwam) al op: het adopteren van kinderen of het plaatsen van kinderen in pleeggezinnen zie je in Turkije nauwelijks. Dit heeft te maken met de sterke familie-cultuur in Turkije. Als een moeder problemen heeft met het opvoeden van haar kind, dan gaat het kind naar een familielid. En omdat de meeste Turkse families behoorlijk groot zijn, is er altijd wel een oma, zus of tante die voor een kind kan zorgen.
Bemoei je niet met mijn kind
Als je in Turkije bijvoorbeeld een kind van een ander aanspreekt op zijn of haar gedrag kunnen de ouders vreselijk boos worden. Ik zag een keer een jongetje naar een kat trappen. Toen ik hem daarop aansprak, werd zijn vader kwaad op mij.
Die Erdogan schreeuw moord en brand als ook maar iemand iets over Turkije zegt. Direct komt er een persconferentie van hem waarin hij duidelijk maakt dat niemand zich met Binnenlandse aangelegenheden in Turkije dient te bemoeien. Maar zelf bemoeit hij zich met binnenlandse aangelegenheden in andere landen. En als daar wat van gezegd wordt dan zijn we allemaal zionisten en anti-islam mensen.
Wordt tijd dat die AKP extremisten eens verdwijnen daar!!
Bron: turkije.blog.nl
Jij begint met 'de racismekaart ' in de OP.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vind ik ook maar het was slechts een hyperbool om de hypocrisie van dit soort moslim belangenclubjes aan te duiden. Die trekken meteen de racismekaart zodra ze weer eens 'benadeeld' worden.
Immateriële bagage van het kind idd.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is wel zo, ik geef alleen aan dat ze met die tas niet letterlijk een tas bedoelen
Nou, het woord "moslimpleegkinderen" is natuurlijk wel een ietwat eigenaardige term, toch?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet eens een incidentje, het is geproduceerde verontwaardiging om te kunnen janken.
Product van een woordvoerder van de vereniging met een niet erg creatieve crew en beperkt vocabulaire.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, het woord "moslimpleegkinderen" is natuurlijk wel een ietwat eigenaardige term, toch?
Ja, dat kan idd. Ik zie bij bestuur een aantal jongelui die denken een gat in de markt gevonden te hebben op deze manier en een eigen winkeltje willen beginnen. Vraag me af of het ze überhaupt gaat lukken en of het probleem idd zo urgent is als zij laten voorkomen.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Product van een woordvoerder van de vereniging met een niet erg creatieve crew en beperkt vocabulaire.
Mja, ik ken ook weer een boekhouder's 'bedrijf' wat er "speciaal voor moslims" is van een Tunesische jongen, maar als je maar voldoende op onderzoek uitgaat, kom je er weer uit op dat het een project is van een man met 'Van Der' in z'n naam, men zoekt gewoon creatieve manieren om aan geld te komen, snap wel dat het als het om kinderen gaat het nogal een gevoelig onderwerp is, maar de Somalische moslim gaat echt niet wanneer hij moet kiezen tussen twee christenen voor de drugsdealende neger kiezen ipv de blanke wethouder om zijn kind op te vangen.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat kan idd. Ik zie bij bestuur een aantal jongelui die denken een gat in de markt gevonden te hebben op deze manier en een eigen winkeltje willen beginnen. Vraag me af of het ze überhaupt gaat lukken en of het probleem idd zo urgent is als zij laten voorkomen.
met mate uiteraard.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Re het volgende:
Dus je kind opgeven/achterlaten/mishandelen als moslim Is tof?
quote:Op zondag 31 mei 2015 20:42 schreef RAVW het volgende:
niet voor je eigen kind kunnen zorgen en weg geven , en dan nog eens gaan klagen omdat je kind niet opgevoed word ..........
Oke toppunt van S5 hebben we hier wel ruim overschreden
zucht, ga niet janken omdat ik je afgewezen hebquote:
dat heb je nooit gedaan, je liet altijd deur op een kier.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
zucht, ga niet janken omdat ik je afgewezen heb
voor je zuster...quote:Op zondag 31 mei 2015 20:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat heb je nooit gedaan, je liet altijd deur op een kier.
En besnijdenis?quote:Op zondag 31 mei 2015 19:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het schandalig om een kind een 'moslim(pleeg)kind' te noemen. Een kind zo'n stempel opdrukken voordat het zelf kan beslissen vind ik bijna kindermishandeling.
Ok,je begrijpt kennelijk niet helemaal dat het kind in kwestie niet vrijwillig wordt afgestaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:42 schreef RAVW het volgende:
niet voor je eigen kind kunnen zorgen en weg geven , en dan nog eens gaan klagen omdat je kind niet opgevoed word ..........
racistische homoquote:Op zondag 31 mei 2015 20:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag niet van Moslimschoonbroer vereniging.
Als je in NL gaat wonen, weet je dat er bepaalde normen zijn waar een opvoeding aan moet voldoen. Er mag geen mishandeling of iets dergelijks plaatsvinden.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ok,je begrijpt kennelijk niet helemaal dat het kind in kwestie niet vrijwillig wordt afgestaan.
Dat al helemaal.quote:
Wat heeft dit met de pleegzorg te maken?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:57 schreef Triggershot het volgende:
Statistisch gezien kan je beter een bloedtransfusie ontvangen van moslims dan van autochtone homo's.
Er zijn in Nederland vele malen meer kinderen met een Islamitische achtergrond die op zoek zijn naar een pleeggezin, dan dat er pleeggezinnen zijn met een Islamitische achtergrond.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je ook een hoop ophef wanneer je een autochtoon Nederlands kind bij een moslim immigrantengezin zou onderbrengen hoor.
Voor je het weet heeft je pleegkind medisch zorg van zo een aard nodig.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de pleegzorg te maken?
Daar lijkt het anders niet op. Van de site:quote:Op zondag 31 mei 2015 20:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Product van een woordvoerder van de vereniging met een niet erg creatieve crew en beperkt vocabulaire.
Het kind krijgt weldegelijk het stempel 'moslim' opgeplakt.quote:De praktijk wijst uit dat de mogelijkheden te beperkt zijn voor ouders die de wens hebben dat hun kind bij een pleeggezin de culturele en religieuze bagage meekrijgen. Het komt zelfs voor dat een kind vervreemd raakt van zijn biologische ouders vanwege het gebrek aan aandacht voor zijn culturele en religieuze achtergrond.
Als je zelf je kinderen goed opvoedt, hoeven ze niet naar een pleeggezin.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
quote:Op zondag 31 mei 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar lijkt het anders niet op. Van de site:
[..]
Het kind krijgt weldegelijk het stempel 'moslim' opgeplakt.
quote:Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Triggershot het volgende:
En ja dat een belangenvereniging, een moslimvereniging opkomt voor eigen identiteit en opvattingen, tjah, hoezo, open deuren intrappen?
Dat heeft er niets mee te maken? Je probeert alleen een verdediging op te voeren die niet bestaat. Ik heb bezwaar tegen het labelen van kinderen als 'moslimkinderen' en het ziet er echt niet naar uit dat dat alleen maar accountantspeak is.quote:
Het heeft ALLES met racisme en xenofobie te maken.quote:
Nederlanders zijn een ras?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het heeft ALLES met racisme en xenofobie te maken.
Verdedigen, dafuq heb je het over, wat valt er te verdedigen, het is een moslimbelangen vereniging waarschijnlijk van moslims voor moslims met een heel concreet doel, het lot van de kinderen van moslims zo dicht bij de Islamitische achtergronden te houden, is zo klaar als een klontje, dat ze als gevolg verder niet heel erg terminologisch creatief zijn en spreken over moslimgezinnen, moslim(pleeg)kinderen, moslimfamilies etc, valt allemaal binnen diezelfde uitgangspunt. Het weglaten van 'moslim' zal weinig aan de inhoudelijke standpunten veranderen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken? Je probeert alleen een verdediging op te voeren die niet bestaat. Ik heb bezwaar tegen het labelen van kinderen als 'moslimkinderen' en het ziet er echt niet naar uit dat dat alleen maar accountantspeak is.
Ja,kinderen worden zoveel mogelijk geplaatst bij pleeggezinnen die dezelfde achtergrond.Is dat gek?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar lijkt het anders niet op. Van de site:
[..]
Het kind krijgt weldegelijk het stempel 'moslim' opgeplakt.
Hoe is dat nog afgelopen trouwens, want Erdo zou naar het Europese hof gaan?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tsja, bij de Yunus affaire (google maar) daar bemoeide Erdogan zich al met de zaak. De praktijk wijst dus uit dat bij de moslims het aanbod van pleegkinderen richting de NL maatschappij groter is dan de opvang van kinderen uit de NL maatschappij. Mag ik dit constateren? Ik mag dit constateren! Het is geen racisme, maar gewoon statistiek.
En of wij Nederlander maar effentjes willen zorgen dat wij de Koran (inclusief alle Soera's) uit ons hoofd leren zodat wij niet opnieuw een moslimkind plaatsen bij ouders die om welke reden dan ook niet voldoen aan de moslim-norm.
Hoe zat dat ook al weer met de pleegouders van Yunus. Oja, het waren twee vrouwen of volgens één of andere verdwaalde soera mag dat geloof ik niet.
Wat dat betreft is het misschien maar goed dat de moslim gemeenschap ook eens een keer wakker wordt en hun eigen kinderen onderbrengt en niet alle problemen bij de Nederlanders neerlegt en vervolgens loopt te blèèren dat ze niet op hun wenken worden bediend.
onderdeel van een ras, waarvan jij geen deel uitmaakt, dus ga eens effe heel snel in de asbak zitten waar je thuishoort.quote:
Ik lees altijd dat Marokkanen geen ras zijn en dat daarom "kritiek" op Marokkanen geen racisme kan zijn.Vandaar.Dus dit is geen racisme.Ook duidelijk.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
onderdeel van een ras, waarvan jij geen deel uitmaakt, dus ga eens effe heel snel in de asbak zitten waar je thuishoort.
Het een is een direct gevolg van het andere. Het staat vrij duidelijk op de site. Ze spreken over 'moslimkinderen' omdat ze dat zo zien. Vooral het woordje 'vervreemd' geeft dat duidelijk aan. Ook het feit dat ze er vanuit gaan dat het kind zelf al een 'culturele achtergrond' heeft stuit mij tegen de borst. Dat ze een moslimorganisatie zijn is mij ook wel duidelijk, dat betekent niet dat ze vrij zijn van kritiek.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdedigen, dafuq heb je het over, wat valt er te verdedigen, het is een moslimbelangen vereniging waarschijnlijk van moslims voor moslims met een heel concreet doel, het lot van de kinderen van moslims zo dicht bij de Islamitische achtergronden te houden, is zo klaar als een klontje, dat ze als gevolg verder niet heel erg terminologisch creatief zijn en spreken over moslimgezinnen, moslim(pleeg)kinderen, moslimfamilies etc, valt allemaal binnen diezelfde uitgangspunt. Het weglaten van 'moslim' zal weinig aan de inhoudelijke standpunten veranderen.
en kind weer in een kansloze situatie plaatsen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja,kinderen worden zoveel mogelijk geplaatst bij pleeggezinnen die dezelfde achtergrond.Is dat gek?
Wtf.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
onderdeel van een ras, waarvan jij geen deel uitmaakt, dus ga eens effe heel snel in de asbak zitten waar je thuishoort.
Kan best hoor dat er Van Der's achterzitten. Zat vandaag dit te lezen http://bewustmoslim.nl/uitnodiging.html : uitnodiging symposium van BewustMoslim over duurzaam islamitisch activisme, en ook weer wat Van Der's die het woord voeren.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, ik ken ook weer een boekhouder's 'bedrijf' wat er "speciaal voor moslims" is van een Tunesische jongen, maar als je maar voldoende op onderzoek uitgaat, kom je er weer uit op dat het een project is van een man met 'Van Der' in z'n naam, men zoekt gewoon creatieve manieren om aan geld te komen, snap wel dat het als het om kinderen gaat het nogal een gevoelig onderwerp is, maar de Somalische moslim gaat echt niet wanneer hij moet kiezen tussen twee christenen voor de drugsdealende neger kiezen ipv de blanke wethouder om zijn kind op te vangen.
En ja dat een belangenvereniging, een moslimvereniging opkomt voor eigen identiteit en opvattingen, tjah, hoezo, open deuren intrappen?
Jij leest sowieso alleen maar tussen de lijnen door om het in je eigen straatje te passen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik lees altijd dat Marokkanen geen ras zijn en dat daarom "kritiek" op Marokkanen geen racisme kan zijn.Vandaar.Dus dit is geen racisme.Ook duidelijk.
Op zich niet. Maar ik hoop dat dat vooral zo is om de overgang voor het kind zo goed mogelijk te laten verlopen en niet omdat de ouders bang zijn dat het kind geen moslim wordt.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja,kinderen worden zoveel mogelijk geplaatst bij pleeggezinnen die dezelfde achtergrond.Is dat gek?
Wat begrijp je niet?quote:
Je blijft hoe dan ook met de ouders te maken hebben.Uiteraard staat het kind op de eerste plaats,maar er zijn ook genoeg ouders die niet willen dat hun kun bij een streng gereformeerd gezin wordt geplaatst.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op zich niet. Maar ik hoop dat dat vooral zo is om de overgang voor het kind zo goed mogelijk te laten verlopen en niet omdat de ouders bang zijn dat het kind geen moslim wordt.
Ja so what dat ze er zo over spreken? Kinderen worden van alle kanten gevormd en gekneed door ouders, omgeving en betrokken pedagogische instituten. Dat zij zich volkomen focussen op een groep kinderen wat voortkomen uit een Islamitisch omgeving en dat dus ook 'moslimkinderen' noemen is een semantisch issue, men bedoelt met beide zaken hetzelfde.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het een is een direct gevolg van het andere. Het staat vrij duidelijk op de site. Ze spreken over 'moslimkinderen' omdat ze dat zo zien. Vooral het woordje 'vervreemd' geeft dat duidelijk aan. Ook het feit dat ze er vanuit gaan dat het kind zelf al een 'culturele achtergrond' heeft stuit mij tegen de borst. Dat ze een moslimorganisatie zijn is mij ook wel duidelijk, dat betekent niet dat ze vrij zijn van kritiek.
Wat wil hij zeggen?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe is dat nog afgelopen trouwens, want Erdo zou naar het Europese hof gaan?
Dat is dus gewoon onwaar. Ze spreken over bagage en culturele achtergrond. De kinderen worden gezien als moslim en het doel is om er voor te zorgen dat ze dat ook blijven. Het staat er toch echt allemaal duidelijk op de website, waarom blijf je dat ontkennen en gooi je het op een semantisch verschil?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja so what dat ze er zo over spreken? Kinderen worden van alle kanten gevormd en gekneed door ouders, omgeving en betrokken pedagogische instituten. Dat zij zich volkomen focussen op een groep kinderen wat voortkomen uit een Islamitisch omgeving en dat dus ook 'moslimkinderen' noemen is een semantisch issue, men bedoelt met beide zaken hetzelfde.
Je begrijpt het niet echt hequote:Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon onwaar. Ze spreken over bagage en culturele achtergrond. De kinderen worden gezien als moslim en het doel is om er voor te zorgen dat ze dat ook blijven. Het staat er toch echt allemaal duidelijk op de website, waarom blijf je dat ontkennen en gooi je het op een semantisch verschil?
Wat mij betreft is alles best zolang de pleegouders hun religie niet opdringen aan het kind. En dat geldt ook voor de originele ouders en ook deze stichting. Zolang dat niet gebeurt heb ik geen probleem.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Je blijft hoe dan ook met de ouders te maken hebben.Uiteraard staat het kind op de eerste plaats,maar er zijn ook genoeg ouders die niet willen dat hun kun bij een streng gereformeerd gezin wordt geplaatst.
Sterk argument hoor.quote:
Ja, maar is hij nu wel of niet naar Europese Hof gegaan dan? Want dat vertelt het verhaal verder niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat wil hij zeggen?
Als er geen moslimgezinnen zijn die verwaarloosde moslimkinderen op willen vangen moeten de normen worden aangepast. En als er dan 2 liefhebbende ouders zijn (mevrouw A en mevrouw B) die bereid waren om Turks te leren en met Yunus op vakantie te gaan naar Turkije hebben wij Nederlanders toch ons uiterste best gedaan of niet. Ik vind het hondsbrutaal van Erdogan om te lopen zeuren over ons Jeugdzorgbeleid.
Hey Trigger kan ik jou niet adopteren en op christelijke wijze opvoeden?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het was een retorisch vraag, maar dat schijn je ook niet te vatten.
Niet te christelijk hé?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hey Trigger kan ik jou niet adopteren en op christelijke wijze opvoeden?
Gewoon af en toe een biertje en s'ochtend een uitsmijter met bacon, deal?quote:
Halalbier en turkeybacon?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon af en toe een biertje en s'ochtend een uitsmijter met bacon, deal?
Wat jij wil zoon.quote:
Sarcasme is jou vreemd zo te zien. Geen argumenten meer dus.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het was een retorisch vraag, maar dat schijn je ook niet te vatten.
Zolang ironie jou vreemd is, vind ik alles best.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sarcasme is jou vreemd zo te zien. Geen argumenten meer dus.
Relevantie?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:34 schreef Yasmin23 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)trouwt_met_zoon.html
Het ging om de pleegzorg. On topic graag.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verderfelijke Westerse taferelen natuurlijk.
Als je iets niet begrijpt, vraag naar uitleg, 'corrigeer' iemand niet in je onwetendheid.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het ging om de pleegzorg. On topic graag.
Het is vooral weer zo hypocriet. Als de rollen omgedraaid waren en de boodschap was dat moslimouders niet deugen dan was heel links Nederland weer massaal huilie huilie gaan doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Oke: Vind het filmpje een beetje raar maar voor de rest moeten ze doen wat ze niet laten kunnen.
Nja het filmpje vind ik vreemd. Dat zij islamitische pleegouders zoeken kan niet ik niet zo mee zitten eigenlijk.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is vooral weer zo hypocriet. Als de rollen omgedraaid waren en de boodschap was dat moslimouders niet deugen dan was heel links Nederland weer massaal huilie huilie gaan doen.
Waarin zit de hypocrisie dan, dat is mij even niet helemaal duidelijk, je hebt het over wanneer de rollen omgedraaid zouden zijn dat er exact hetzelfde zou gebeuren als wat zich in dit topic afspeelt, hoe is dat hypocriet? Er wordt nu toch ook huilie huilie gedaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is vooral weer zo hypocriet. Als de rollen omgedraaid waren en de boodschap was dat moslimouders niet deugen dan was heel links Nederland weer massaal huilie huilie gaan doen.
Ja..... terecht toch... Systematisch reli-etnische minderheden voor boosaardig afschilderen is toch boosaardig. Zie de geschiedenis.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het filmpje insinueert toch echt wat anders. Ik vind het van hetzelfde niveau als sommmige van die PVV filmpjes.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja..... terecht toch... Systematisch reli-etnische minderheden voor boosaardig afschilderen is toch boosaardig. Zie de geschiedenis.
Dit filmpje gaat niet over blanke ouders, maar over niet-moslimouders. Kennelijk.
De maker wilt blijkbaar zo zeggen dat moslimkinderen een betere moslimopvoeding bij moslimouders / pleegouders. Dat lijkt me wel feitelijk waar.
De schijnheiligheid is hier het filmpje afkraken als racistisch en gericht tegen blanke mensen
De insinuatie is dat het eerste stel niet moslims is en dus niet geschikt voor een moslimopvoeding.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het filmpje insinueert toch echt wat anders. Ik vind het van hetzelfde niveau als sommmige van die PVV filmpjes.
En het is totaal onnodig, de organisatie lijkt zich verder niet zo te profileren.
Het gaat alleen over opvang en niet over adoptie. Het eerste is tijdelijk, bijv. in een noodsituatie waarbij de veiligheid en/of het welzijn van kinderen voorop staat, het tweede is permanent. Als een kind van moslims geadopteerd wordt door niet-moslims dan zal het idd wrs niet de culturele en religieuze achtergrond meekrijgen van moslims. Bij noodopvang is die invloed op het kind, vanwege het tijdelijke karakter, miniem.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De insinuatie is dat het eerste stel niet moslims is en dus niet geschikt voor een moslimopvoeding.
Heel logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |