abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153094272
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_153094281
Rijst, mijn beide dreumesen zijn eigenlijk ook altijd in de weer. Spelen, kruipen, klimmen, boekjes lezen etc. En dat dan de hele dag door. Ik denk dat het gewoon normaal dreumesgedrag is. :)
pi_153097312
Denk ik ook Rijst :)
Mijn moeder maakt wel eens de 'grap' dat F vast een adhd-er is }:| Hij is gewoon heel ondernemend en dat is normaal :{w

En verder, fijn de zon weer te zien vandaag *O* Even kijken wat we gaan doen vanmiddag :s)
pi_153097569
Wooeiiii, net tand 7 & 8 gespot *O* Komt eindelijk de symmetrie weer terug met 4 boven en 4 onder *) nu is het 3 om 3 :')
pi_153098216
Applaus voor T en S! Leuk!
pi_153101669
Haha, ja vier boven en vier beneden is wel een meer 'af' gezicht!

Nikki, wat leuk weer van je T en S.

Wij hebben ook wel eens tegen elkaar gegrapt dat I een 'adhd-er' is. Maar I is dus echt ineens een stuk rustiger geworden. En wat zo leuk is, haar 'passieve' woordenkennis is echt behoorlijk heb ik deze week ontdekt. Als we boekjes kijken en ik vraag haar waar 'de boom' is, of 'het varken' etc. dan wijst ze alles meteen goed aan. En dan ook helemaal erbij zitten glunderen. O+ . Ik kan haar echt opvreten dan, zo lief. O+ .

Vanochtend gingen we even koffie drinken en lunchen bij ons favoriete tentje en daar zat een vader met een kindje uit de babygroep waar I in zat tot op gisteren ( :+ ). Ze zat met grote ogen naar hem te kijken, volgens mij kon ze even niet goed verwerken dat het jongetje dat ze altijd op het kdv ziet nu ook ineens daar was. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153102273
BF, wat volgt ze mooi haar lijntje! En mama zeggen.. geweldig he? Maar ook heel zielig als ze je dan zo huilend roept. ;( .

I is dus overgestapt naar de dreumesgroep. Ze hadden zo'n lieve afscheidshoed voor haar gemaakt. Toen werd ik ook ineens een beetje emotioneel, want er stond op dat ze haar gaan missen. O+ . . :+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153113053
Franny ik vind de ogen van I toch wel zo mooi! O+
Wat schattig dat ze een muts mee kreeg met zulke lieve uitspraken!

Kijk S nou gaan. O+ Het is al een heel verschil met gisteren. Hij zoekt ook heel goed zelf zijn evenwicht onderweg. :)

We hebben vandaag voor het eerst sinds de geboorte van T en S een strandwandeling gemaakt met het hele gezin. Powered by Tula. Wat een uitkomst zijn onze Tula's! Daar hadden we achteraf echt eerder aan moeten beginnen. We zijn nu met Tula's in de fietstas naar het strand gefietst, wat een vrijheid zo zonder kinderwagen. *O* Zelfs mijn man, type stoere bouwvakker, is helemaal om. Ik maakte een toffe foto van hem en T en de vuurtoren. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153113372
Het is geweldig Franny O+
En mooie I O+

Dat blije hoofd van S Nikki, prachtig O+ O+

Sinds 4 dagen is het slaapritueel hier veranderd. Ze slaapt nog steeds goed vanmorgen pas om 9.15 wakker, maar we kunnen haar nu in bed leggen. Kusje geven. Schapie in haar armen en de sterrenprojector aan. En dan valt ze vanzelf in slaap.
Eerst moest ze in slaap gewiegd worden en werd ze soms wakker als ze dan weer in bed gelegd werd.
Dit is zoooooo veel beter, ik hoop dat dit geen fase is.
pi_153114445
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny ik vind de ogen van I toch wel zo mooi! O+
Wat schattig dat ze een muts mee kreeg met zulke lieve uitspraken!

Kijk S nou gaan. O+ Het is al een heel verschil met gisteren. Hij zoekt ook heel goed zelf zijn evenwicht onderweg. :)

We hebben vandaag voor het eerst sinds de geboorte van T en S een strandwandeling gemaakt met het hele gezin. Powered by Tula. Wat een uitkomst zijn onze Tula's! Daar hadden we achteraf echt eerder aan moeten beginnen. We zijn nu met Tula's in de fietstas naar het strand gefietst, wat een vrijheid zo zonder kinderwagen. *O* Zelfs mijn man, type stoere bouwvakker, is helemaal om. Ik maakte een toffe foto van hem en T en de vuurtoren. O+

SPOILER
Noh O+

En I met dr mooie feesthoed.

ik lurk vast met jullie mee ;)
S. 2014
J. 2016
  zondag 31 mei 2015 @ 10:04:21 #11
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153120042
Ik wil even het volgende voorleggen en graag een antwoord hoe jullie het zouden doen en/of hoe jullie het zouden aanpakken of dat jullie een ander idee hebben..

SPOILER
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 31 mei 2015 @ 10:05:07 #12
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153120055
Eerste stapjes O+ en die feesthoed O+

Tegen hoesten is niet veel te doen toch? We hebben tijmsiroop maar dat lijkt niet veel te doen.
  zondag 31 mei 2015 @ 10:12:43 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153120143
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik wil even het volgende voorleggen en graag een antwoord hoe jullie het zouden doen en/of hoe jullie het zouden aanpakken of dat jullie een ander idee hebben..

SPOILER
Wat is er mis met dat 'uurtje spoken' in de avond? Hoe laat breng je haar naar bed?
KuikenGuppy
  zondag 31 mei 2015 @ 10:14:12 #14
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153120169
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat 'uurtje spoken' in de avond? Hoe laat breng je haar naar bed?
Ik zorg ervoor dat ze uiterlijk 20:30 uur ligt..
pi_153120323
Wat houdt 'spoken' in?
  zondag 31 mei 2015 @ 10:29:54 #16
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153120404
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:25 schreef Limone het volgende:
Wat houdt 'spoken' in?
Muziek maken tegen de spijlen, gillen, met de beentjes op het matras slaan (doet ze al heel lang)!, staan...

Ze huilt niet trouwens..
pi_153120532
En valt ze daarna wel gewoon in slaap?
  zondag 31 mei 2015 @ 10:40:53 #18
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153120662
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:35 schreef Butterflower het volgende:
En valt ze daarna wel gewoon in slaap?
Absoluut! :)
Gewoon tot de volgende ochtend ..

Mijns inziens is hier weinig mis mee, maar misschien zit ik ernaast ... :@
pi_153120677
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Muziek maken tegen de spijlen, gillen, met de beentjes op het matras slaan (doet ze al heel lang)!, staan...

Ze huilt niet trouwens..
Als ze daarna gewoon in slaap valt, zie ik het probleem niet. M. doet dat ook en ik begrijp dat goed. In een donkere, rustige omgeving nog even bijkomen van de dag: er is niets beters, toch? Als ik naar mijzelf kijk slaap ik ook niet direct als ik in bed lig. Ik lees nog wat, praat na met mijn man etc. Niet iets om heel zwaar aan te tillen, imho. :)
  zondag 31 mei 2015 @ 10:44:24 #20
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153120725
Nee, dat zeg ik ook tegen mijn man, maar die snapt dat blijkbaar niet of wil dat niet snappen.. Heel lastig.

Ik heb exact hetgeen jij nu zegt ook tegen m gezegd Limone.. :) toen zag je m toch even denken..
  zondag 31 mei 2015 @ 10:48:08 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153120809
S. doet dat ook regelmatig hoor nog een tijd kletsen. Wat Limone zegt :Y
pi_153121079
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Nee, dat zeg ik ook tegen mijn man, maar die snapt dat blijkbaar niet of wil dat niet snappen.. Heel lastig.

Ik heb exact hetgeen jij nu zegt ook tegen m gezegd Limone.. :) toen zag je m toch even denken..
Het is natuurlijk ook wel een grote verandering in slaaproutine. Van baby naar dreumes: je merkt het op alle gebieden.
pi_153121921
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Absoluut! :)
Gewoon tot de volgende ochtend ..

Mijns inziens is hier weinig mis mee, maar misschien zit ik ernaast ... :@
Mijns inziens is hier ook niks mis mee :)
Dit is blijkbaar haar manier om de dag te verwerken.
  zondag 31 mei 2015 @ 11:42:27 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153121928
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Er is dus eigenlijk geen probleem?
KuikenGuppy
  zondag 31 mei 2015 @ 11:45:21 #25
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153121997
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er is dus eigenlijk geen probleem?
Ik doe er verder ook niet zo moeilijk over, maar ja.. Ik ben niet de enige die haar grootbrengt ..
pi_153122363
Een uur lang 'spoken' zou ik persoonlijk wel wat lang vinden, en ik zou me dan ook wat onrustig daarbij voelen, maar aan de andere kant: het belangrijkste lijkt me dat ze zich gewoon fijn lijkt te voelen in haar bedje, niet aan het huilen is, en uit zichzelf lekker gaat slapen.

Je zou wellicht nog kunnen kijken naar jullie avondritueel: of je het spelen goed afbouwt, en haar tot rust krijgt voordat ze naar bed gaat. Zodat ze misschien iets meer in een 'slaap mood' is als ze in haar bedje ligt. Maar ik weet natuurlijk niet wat jullie ritueel/gewoonten zijn daaromtrent.

Minder slapen overdag lijkt me geen goed idee als je zo duidelijk aan haar merkt dat ze moe is, met die rode oogjes. Een moe/slaperig kind leg je lekker in bed, dat lijkt me voor alle partijen beter. ;) .

Wij hebben vandaag voor het eerst meegemaakt dat I gepoept had in bad. :o .
Overigens: I vindt het onder de douche he-le-maal niet leuk. Hebben meer kindjes dat? Als ik haar meeneem onder de douche is het alleen maar huilen.
pi_153122405
Rijst, wij merken met T en S wel dat 2 slaapjes een beetje teveel begint te worden. Ze gaan steeds vaker pas om 14:30 uur voor de middagslaap en worden dan om 15:30/16:00 uur pas wakker. Als ze zo'n laat slaapje doen willen ze 's avonds echt niet om 18:30 uur naar bed.
We zijn nu sinds ongeveer 1.5 week een beetje aan het experimenteren gegaan met maar 1 keer slapen. Vandaag hebben we ze bijvoorbeeld tot nu opgehouden door een lekker stuk met ze te gaan wandelen en schapenscheren te kijken. O+ Ze hebben nu net gegeten, mogen nog even spelen en gaan dan rond 12:30 uur naar bed. De afelopen keren resulteerde deze aanpak in een slaapje van ongeveer 2 uur en gingen ze 's avonds zonder morren naar bed.

Je moet gewoon kijken wat voor jullie en jullie meisje werkt. Als ze die twee slaapjes echt nog nodig heeft dan zou ik het lekker zo laten voorlopig, zeker omdat ze gewoon keurig naar bed gaat 's avonds. Anders zit je elke ochtend een slaperige en dus saggo dreumes wakker te houden en dat is voor beide partijen niet verstandig lijkt me.
pi_153123240
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:01 schreef Franny_G het volgende:

Overigens: I vindt het onder de douche he-le-maal niet leuk. Hebben meer kindjes dat? Als ik haar meeneem onder de douche is het alleen maar huilen.
S vindt douchen ok zolang de waterstraal maar niet direct op haar hoofd komt.
Water in haar gezicht vindt ze niet zo prettig. Dan is het inderdaad huilen.
pi_153124168
Wij leggen B alleen nog 's ochtends op bed als hij echt moe is (omvalt, dreint etc) en dan standaard na 45 minuten wakker maken. Anders slaapt hij 's middags niet zoveel of niet en dan is het vroeg in de avond 'bal'. Van de 7 dagen in de week zitten we gemiddeld 1 dag in de week met 2 dagslaapjes (meestal zaterdag, extra moe van KDV).

Vannacht was het hier feest. Hij kwam elke 1,5 uur, pffff dat zijn we niet meer gewend hoor dat soort gebroken nachten. Geen idee wat er was, geen koorts, geen honger, zijn knuffels niet kwijt. Gewoon een slechte nacht waarschijnlijk.

Wat een leuk filmpje Nikki!

Oh de water/zamdtafel van de Action is een succes hier. Vooral om zand uit te scheppen en in de tuin te verdelen. Is hij gisteren een uur zoet mee geweest. Ik zat erbij met mijn krantje :D O+
pi_153124650
Hier is douchen ook geen succes, bij bad trekt ze d'r kleren bij wijze van spreken meteen uit al bad bad bad roepend. Heel normaal dat ze douchen niet leuk vinden.

rijst hier hoor ik ook nog vaak geklets ed voor ze in slaap valt. Naar mijn idee ook gewoon normaal

Nikki mooi filmpje

Exode is hij vandaag wel vrolijk?

Mijn dreumes vertoont wel peuter gedrag donderdag begon ze Ean te meppen en hield er niet mee op. Toen ik haar optilde begon ze mij te slaan en gisteren weigerde ze nog verder te lopen in de stromende regen. Ze bleef staan met d'r armen over elkaar en Ean stond wat veder weg al te krijsen dat ze nat werd van de regen. En dan is het echt schipperen want ik wil geen plat kind oid.
pi_153130483
Ferrari, vanochtend was ie niet te genieten maar nu is hij weer zichzelf :) Net met zijn 3tjes geborreld, heerlijk!

Douchen, badderen, alles is hier feest. Badderen is spelen en in het weekend samen, douchen is functioneel. Vaak 's avonds voor het slapen gaan. We hebben het vanaf het begin afgewisseld, niet bewust zo liep het gewoon. Bad vindt hij wel leuker volgens mij. Maar douchen is ook een grote lach en vooral mama wassen met een washand.
  maandag 1 juni 2015 @ 08:40:06 #32
73386 Fazz
onderweg
pi_153148260
Zo, de watertafel heeft zijn intrede in ons huis gemaakt. Ik ben benieuwd wat F ervan gaat vinden :D

Fijn dat B weer zichzelf is Exode! Lange nasleep zeg van die prikken :{

En slaapjes, als ik hoor dat sommige kinderen gewoon 2 uur slapen overdag dan denk ik echt :o :o :o . Hier is het meestal 45 min/1 uur. Maar nog wel 2x. Op het kdv heeft hij vorige week 1 slaapje gedaan overdag en die was 2 uur. Het slaapritme hier is weer rommelig, gisteren sliep hij opeens tot 9 uur uit maar vanochtend was hij 6.45 weer wakker :? Nouja, hij regelt het maar en dan volgen wij wel ;)

Douchen is hier juist feest Franny, hij kruipt zelf de douche in en uit. Ik zie hem nu vaak gaan zitten zodat de straal op z'n rug valt, vind ie blijkbaar lekker :)
pi_153148593
Grappig hoe groot de verschillen zijn met slapen.

I slaapt al sinds ze ienimieni was 1 keer overdag. Maar tegenwoordig slaapt ze dan wel echt lang. Twee en soms wel bijna drie uur. Het heeft als voordeel dat ik op een vrije dag nog wel eens toekom aan wat werk doen 's middags. _O_ .

En nu ze echt goed doorslaapt, merk ik dat het toch wel vermoeiend was, dat uit bed moeten, 1 of 2 keer per nacht. Toen zei ik steeds dat ik het wel mee vond vallen, maar ik heb echt veel meer energie nu. :) . Ze heeft nu echt een vast ritme gevonden.

Wat leuk fazz, dat hij de douche fijn vindt, ik hoop dat I dat ook snel gaat ontdekken.
pi_153148770
B slaapt normaal gesproken dus alleen 's middag en dan varierend tussen de 2 en 3 uur achter elkaar. Vannacht een goede nacht en de stomme bultjes trekken weg! Yeaaaah, morgen is de inenting alweer 2 weken geleden dus het mag nu ook wel weer normaal worden.

Hihi poepen in bad Franny, dat geeft een hoop rotzooi he? Wij hebben het ook 1 keer gehad. :D
Wat fijn Butter, hopen dat het zo blijft met het slaapritme!

Komt er trouwens een moment dat een dreumes wel weer wil zitten? B doet alles lopend en staand sinds hij kan stappen. Drinken, eten, spelen, badderen, alles. Drinken en eten proberen we af te leren (ja we zijn iets te makkelijk geweest :@ ) maar dat is echt een gevecht steeds. Eten als in een tussendoortje voor zijn maaltijden zit ie netjes in zijn stoel.
  maandag 1 juni 2015 @ 12:27:02 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153152553
@Rijst, maar als jij degene bent die geen probleem ziet met hoe het gaat, en je man niks wil veranderen, is er toch een patstelling/niks aan de hand? Laat je man anders ook eens op fok komen meepraten? ;).

@Franny, je verhalen zijn zo herkenbaar! Bij ons gaat het ook al heel lang zo dat kuiken alleen in de middag slaapt. En dat van die gebroken nachten... dat is wel iets waar ik niet naar uitkijk bij een evt tweede, maar dan zal ik ook wel weer denken dat het meevalt. Omdat je er dan middenin zit :).

@Fazz die langere slaapjes komen wel (weer) als hij straks nog maar één keer slaapt ipv twee keer. En als hij beter gaat lopen en daardoor fysiek lekker moe wordt. Tenminste, zo ging het hier ;).

Kuiken vindt douchen geweldig, ik vind het stom :P hij gaat dus ook meestal onder de douche met mijn man samen. Ze gaan dan samen op de grond zitten spelen met van die foam dierjes die op de tegels blijven plakken. Mijn man heeft dan de douchekop vast en straalt met de kop op een zachte stand het water over kuikens rugje en buikje O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 01-06-2015 15:10:39 ]
KuikenGuppy
  maandag 1 juni 2015 @ 12:30:10 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153152666
@exode vast wel ;) wij maken eigenlijk nooit een strijd van gaan zitten. Als kuiken niet in zijn stoel wil gaan zitten, beginnen we gewoon zonder hem. Hij staat dan binnen 2 seconden bij zijn stoel te gebaren dat hij toch wel er bij wil komen zitten :D O+.

Edit: of bedoel je tussendoortjes? Die krijgt kuiken nooit in zijn stoel, ik ga zelf meestal ook niet aan tafel zitten voor een tussendoortje of wat te drinken dus ik vind dat mijn kind dat ook niet hoeft.
KuikenGuppy
pi_153153537
Tussendoortjes worden hier ook wel op de bank (en dan gaat ze dus de hele bank over) of al spelend opgegeten of als ze in de wagen zit.

I heeft het spelen en klimmen in speeltuinen nu echt ontdekt. Bij nieuwe en spannende dingen kijkt ze steeds heel serieus, zoals laatst bij de glijbaan. Dat heeft ze van mij geloof ik (ook meteen een gevoelig puntje; ik ben daar als kind door mijn oudere zussen en broer zo vaak mee geplaagd; dat ik altijd zo serieus keek en bij heel veel dingen zoveel nadacht.... :o . wel grappig hoe je dingen van jezelf nu al kunt herkennen, of denkt te herkennen).

Mijn familie heeft trouwens eindelijk ontdekt dat I toch wel op mij lijkt. Ze hebben echt vanaf de geboorte voortdurend geroepen dat ze zoveel op mijn vriend lijkt. Ik had geen zin om elke keer weer terug te roepen dat ze volgens mij toch ook echt wel op mij lijkt dus ik liet het maar zo, maar nu had mijn zus dit weekend een foto van mij als dreumes rondgestuurd en nu zijn ze eindelijk toch overtuigd. :+ . En nu moet ook echt iedereen het weten en ging bij een verjaardagsfeestje de hele tijd de foto rond. Gekke mensen zijn het ook. :P .
pi_153155471
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:27 schreef Burdie het volgende:
@Bf Rijst maar als jij degene bent die geen probleem ziet met hoe het gaat, en je man niks wil veranderen, is er toch een patstelling/niks aan de hand? Laat je man anders ook eens op fok komen meepraten? ;).

pi_153156314
En weer terug van even weggeweest :s) Afgelopen weken ben ik flink ziek geweest van een vastzittende galsteen. Hij klemde een leiding van mijn lever af en behalve dat ik geelzucht kreeg en heel veel pijn had, waren mijn bloedwaarden ook erg slecht doordat mijn lever zijn afval in mijn bloed pompte. Ik ben afgelopen donderdag geopereerd en mijn galblaas is er uitgehaald. Ik voel me gelijk een stuk beter! Gelukkig is mijn moeder hier nu om 2 weken te helpen, want ik mag de meisjes even niet tillen.

Ik zie een mooi filmpje voorbij komen van T. die loopt O+ O+

En een prachtige foto van I. die naar de dreumesgroep is gegaan O+. Wat een mooi koppie heeft jouw meisje Franny!

Een peuterende dreumes voor Ferrari >:)

Over dat "spoken" zou ik me ook niet zo druk maken. Mijn meisjes doen het ook regelmatig. Ik vind het wel irritant overigens, want vaak gaan ze staan in hun slaapzak en ze kunnen dan niet uit zichzelf weer gaan liggen. Dus wij moeten 's avonds vrij regelmatig de trap op en af tot ze slapen.
  maandag 1 juni 2015 @ 15:10:28 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153156918
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:08 schreef Butterflower het volgende:

[..]

En ik maar denken waarom je alleen citeerde... :').
/wattenhoofd

:P
KuikenGuppy
pi_153158739
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:45 schreef Musique het volgende:
En weer terug van even weggeweest :s) Afgelopen weken ben ik flink ziek geweest van een vastzittende galsteen. Hij klemde een leiding van mijn lever af en behalve dat ik geelzucht kreeg en heel veel pijn had, waren mijn bloedwaarden ook erg slecht doordat mijn lever zijn afval in mijn bloed pompte. Ik ben afgelopen donderdag geopereerd en mijn galblaas is er uitgehaald. Ik voel me gelijk een stuk beter! Gelukkig is mijn moeder hier nu om 2 weken te helpen, want ik mag de meisjes even niet tillen.

Wat een verhaal. Fijn dat je je weer beter voelt!
pi_153159947
Franny het is toch ook gewoon ontzettend tof om dingen van jezelf/je man in je kind terug te zien. Ik vergelijk zelf ook af en toe en ik vind het echt leuk om te zien dat de kinderen echt een mox zijn van mijn man en mij. O+

Musique welkom terug. Fijn dat de operatie achter de rug is en je je nu beter begint te voelen. Wel lastig dat je je dametjes niet kunt tillen, maar gelukkig helpt je moeder.

T en S zitten vandaag voor het eerst de hele dag op de dreumesgroep bij het kdv. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag. Al is het vast goed gegaan, want ze kenden de juffen al een beetje omdat het een kleinschalig kinderdagverblijf is en omdat ze al een paar keer geoefend hebben in mei.

Even een vraag aan de mama's met kruipende kindjes. Hoe doen jullie dat bij mooi weer? Wij hebben alleen tegels in de tuin en T en S kruipen de hele dag heen en weer. Doen jullie dan een korte broek aan of laten jullie de lange broek aan om de knietjes te beschermen?
Bij L had ik dit probleem niet, want dat was een kontschuiver. :+
pi_153160060
Musique, heftig zeg. Hopelijk snel weer helemaal fit!

Nikki, I doe ik inderdaad nu altijd lange broekjes aan, want dat is een enorme kruiper. Ook met broekjes aan heeft ze altijd een beetje schrale knietjes.
  maandag 1 juni 2015 @ 16:50:53 #44
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153160097
Ik doe gewoon een korte broek aan en dan neem ik beenwarmers mee en doe ik die over de knietjes mocht het nodig zijn met de ondergrond waar hij op kruipt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153170236
B loopt nu buiten maar ook dan gewoon lange broek Nikki en 2x per dag knietjes insmeren. Anders worden ze zo schraal.
Wat naar Musique, hopelijk gaat het snel beter!

Wij gaan voor al het eten zitten. Pakken we zelf ook iets. Gezellig vind ik dat. Met drinken vind ik lastiger, als hij valt met zijn rietjesbeker in zijn mond...of zo. Hij wandelt wel eens rond met een soepstengel, maar ik wil eigenlijk gewoon dat hij dan gaat zitten. Maken er geen gevecht van hoor.

Morgen krijgen we een kubus stoel (zo'n kleuterklas stoel) van mijn schoonouders. Ze hadden er nog 1 over en hij gaat er bij hun steeds op zitten (hij kan het dus wel). Wie weet gaat het dan vanzelf.
pi_153177848
Hier zitten we alleen met de maaltijden, en dat vindt ze prima. En er is volgens mij niks gevaarlijk aan vallen met een rietjesbeker? Die rietjes zijn zacht en kort, dus dat kan gewoon hoor.

We hebben toen ze vorig jaar nog kroop, altijd leggings aangedaan.

Musique, wat naar! Beterschap! Hoe is het met de meiden?

Mijn dreumes heeft gisterenavond een hele show opgevoerd met een bloemen ketting in haar haren en steeds vallen en opstaan _O-.
Home is where the O+ is...
pi_153178210
Ik denk dan: stel dat het rietje in zijn keel schiet....Maar goed, ik vind het fijn als hij zit eten en bij drinken minstens stilstaat. :@

Wat een rotweer! Vanaf morgen echt lente?
pi_153178257
exode, hier ook hoor. Bij eten en/of drinken zitten we aan tafel, bij uitzondering op de bank. Niet omdat ik bang ben voor verslikken, maar ik vind het echt een rustmoment, en die tijd nemen we er dan ook voor. Ook bij tussendoortjes :)
pi_153178316
Jij verwoordt het beter, ik vind het inderdaad ook gezellig, even zitten met zijn 2tjes of 3tjes. Even kletsen, lachen, genieten van eten cq drinken.

Drinken doet hij wel de hele dag, dan loopt hij er dus vaak mee. Ik maak er geen gevecht van, maar probeer hem wel stilstaand of zittend te laten drinken.

Hele stomme vraag: waar halen jullie je zandbakzand vandaan? Kan dat bij een tuincentrum of zo?
pi_153178332
Tuincentrum idd. Speelzand, 2 euro per zak :)
pi_153178446
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 09:15 schreef Franny_G het volgende:
Grappig hoe groot de verschillen zijn met slapen.

I slaapt al sinds ze ienimieni was 1 keer overdag. Maar tegenwoordig slaapt ze dan wel echt lang. Twee en soms wel bijna drie uur. Het heeft als voordeel dat ik op een vrije dag nog wel eens toekom aan wat werk doen 's middags. _O_ .

En nu ze echt goed doorslaapt, merk ik dat het toch wel vermoeiend was, dat uit bed moeten, 1 of 2 keer per nacht. Toen zei ik steeds dat ik het wel mee vond vallen, maar ik heb echt veel meer energie nu. :) . Ze heeft nu echt een vast ritme gevonden.

Wat leuk fazz, dat hij de douche fijn vindt, ik hoop dat I dat ook snel gaat ontdekken.
Blij te lezen dat I ook maar 1x slaapt, Ik krijg saar met geen mogelijkheid op bed s'ochtends.. maar als ik haar op hou tot 12.30-13:00 slaapt ze vervolgens wel 2-3 uur, en dan gaat ze rond 20:00 weer naar bed...
Maar ik lees overal 2x slapen overdag dus soms twijfwl ik dan een beetje :@
S. 2014
J. 2016
pi_153178511
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Blij te lezen dat I ook maar 1x slaapt, Ik krijg saar met geen mogelijkheid op bed s'ochtends.. maar als ik haar op hou tot 12.30-13:00 slaapt ze vervolgens wel 2-3 uur, en dan gaat ze rond 20:00 weer naar bed...
Hoe oud is ze nu? Ellie ging ook al snel naar 1 slaapje.
pi_153178523
Gamma/Karwei verkoopt ook speelzand.

Bij ons thuis moet er bij eten en drinken altijd even gezeten worden. Wij doen dat zelf ook en ik wil dat mijn kinderen ook meegeven. Om dezelfde reden die L-E aangeeft. Bij ons moet tijdens ontbijt/lunch/avondeten ook altijd de televisie uit (als die al aan stond). L weet niet beter en zet nog steeds keurig zelf de televisie uit als we gaan eten en drinkt en eet ook aan tafel. We gaan hier ook pas van tafel als iedereen klaar is, zo leren de kinderen ook dat je soms op elkaar moet wachten.
pi_153178553
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:49 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hoe oud is ze nu? Ellie ging ook al snel naar 1 slaapje.
10 maanden, maar dit is al vanaf 7.5 maand zo..
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:52:31 #55
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153178555
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

De Senn deed ook al heel erg snel maar 1 slaap. Zelf een periode helemaal geen slaap. Nu weer 'gewoon' 1 :)
pi_153178577
Ze groeit er goed op en blijft vrolijk dus ik geloof ook niet dat zij er echt last van heeft.. mja moederlijke onzekerheid. :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:59:59 #57
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153178666
Niks aan het snotje! O+
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:04:14 #58
73386 Fazz
onderweg
pi_153178716
Dat kruipen en korte broek is wel iets om over na te denken :) Zelfs met broek aan zijn z'n knietjes nog wel eens rood.

Gisteren een koortsig jongetje op gehaald op het kdv. Voor het eerst in 9 maanden dat ik gebeld ben om hem te komen halen. Ik had wel een laptop mee maar werken met ziek kind gaat dus echt niet. Ja, als ie slaapt :+
Vandaag is oma bij ons thuis dus dat is fijn. Hij voelde al een stuk minder warm vanochtend. De tand boven is nu door, dus ik link de koorts daar maar aan. Het is wel voor het eerst dat ik iets merk van tanden, tot nu toe waren ze er 'opeens' :)
pi_153179061
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze groeit er goed op en blijft vrolijk dus ik geloof ook niet dat zij er echt last van heeft.. mja moederlijke onzekerheid. :P
Komt wel goed hoor!
pi_153179150
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gamma/Karwei verkoopt ook speelzand.

Bij ons thuis moet er bij eten en drinken altijd even gezeten worden. Wij doen dat zelf ook en ik wil dat mijn kinderen ook meegeven. Om dezelfde reden die L-E aangeeft. Bij ons moet tijdens ontbijt/lunch/avondeten ook altijd de televisie uit (als die al aan stond). L weet niet beter en zet nog steeds keurig zelf de televisie uit als we gaan eten en drinkt en eet ook aan tafel. We gaan hier ook pas van tafel als iedereen klaar is, zo leren de kinderen ook dat je soms op elkaar moet wachten.
Hier precies hetzelfde. Alle schermen uit, geen speelgoed aan tafel, en wachten tot de rest klaar is. Sommige vriendjes van de oudste vinden met name dat laatste heel gek. 'Hoezo wachten, IK ben toch klaar?! :{w '
pi_153179234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Alle schermen uit, geen speelgoed aan tafel, en wachten tot de rest klaar is. Sommige vriendjes van de oudste vinden met name dat laatste heel gek. 'Hoezo wachten, IK ben toch klaar?! :{w '
Heel herkenbaar. En ook precies zoals Nikki het zegt is hier ook. Ook omdat ik geen zin heb in siroop plak vlekken door heel mijn huis. Eten en drinken doen we aan tafel.
Maar, heel eerlijk, ik vind het wel een hele uitdaging om 's avonds ook mijn eigen eten nog warm op te eten als ik alleen met vier kinderen aan tafel zit.
Met een meidenkwartet
pi_153179732
Dat 'niet spelen aan tafel' is bij ons een dingetje. Ik wil dat niet, hij wordt er wild van en eet daardoor veel minder, mijn vrouw vindt het niet erg. We komen er sowieso steeds meer achter dat ik wat strenger ben....tot grote verrassing van bekenden en familie. Mijn vrouw is een strenge juf maar met je eigen kind is het toch echt anders. :D :P
pi_153179852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja dat merk ik ook als hier weleens andere kinderen eten. Ik vraag me weleens af hoe dat dan bij die andere kinderen in huis gaat. Loopt dan iedereen gewoon van tafel als hij klaar is? :? :X Ik vind dat echt heel vreemd, maaltijden worden hier ook gebruikt om aandacht voor elkaar te hebben, de dag door te nemen etc. Het zou echt vreemd zijn als iedereen dan gewoon van tafel loopt omdat hij klaar is. Net als spelen aan tafel, dat doen we hier ook niet. De zoon van mijn kapster eet alleen als de IPad voor zijn neus staat. Dat is naar mijn mening echt het resultaat van hun eigen opvoeding, maar ik voel me niet de persoon om haar dat te vertellen. ;)
Zelf je bord even naar de keuken brengen doen we hier ook. De oudste brengt haar eigen bordje al een tijdje zelf naar de keuken en als ze zin heeft ook die van haar broers. O+ Ik vind dat helpen met dit soort kleine dingen ook bij de opvoeding hoort. Ik doe niet heel moeilijk als ze er een keer geen zin in heeft, de boog kan immers niet altijd gespannen staan en ik vind het de discussie niet waard, want de dag erna gaat het weer wel prima.

Cathmar, dat heb ik zelfs als we met zijn tweeën aan tafel zitten met de kinderen. De twee kleintjes moeten echt nog wel geholpen worden, want anders vliegt het eten je om de oren. :+ Vaak nemen mijn man en ik allebei een dreumes voor onze rekening, maar die hebben meestal zo veel honger dat je zelf geen kans krijgt om ook een hap naar binnen te schuiven. :')
pi_153180068
Hier blijven we ook wel zitten tot iedereen klaar is, ja. Schermen uit, geen telefoon aan tafel, het is wel echt even quality time. Met name mijn man heeft daar moeite mee, Ellie en ik kunnen rustig een uur over ons eten doen.

En siroop lust ze niet, dus da's makkelijker. Maar ze mag niet lopen met open bekers.
pi_153180164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Cathmar, dat heb ik zelfs als we met zijn tweeën aan tafel zitten met de kinderen. De twee kleintjes moeten echt nog wel geholpen worden, want anders vliegt het eten je om de oren. :+ Vaak nemen mijn man en ik allebei een dreumes voor onze rekening, maar die hebben meestal zo veel honger dat je zelf geen kans krijgt om ook een hap naar binnen te schuiven. :')
O gelukkig Nikki, dat dat bij jullie ook is. Jij klinkt altijd zo 'in control' ;)

Ik laat mijn mini's zelf eten, al heel lang. Ze zijn natuurlijk al wel een stukje ouder. En oeps, ik hoor helemaal niet in dit topic :+
Met een meidenkwartet
pi_153180649
Inderdaad schermen uit, even lekker met zijn 3tjes. Ik plan mijn massage afspraken echt om het eten heen. Ik wil zoveel mogelijk met zijn 3tjes avondeten. Is ook gewoon gezellig :@ O+

Wij wisselen het eten geven aan B af. De ene dag eet hij wel zelf en de andere dag niet. En soms moet hij gewoon even wachten zodat we zelf een paar happen kunnen nemen.

Maar ik moet zeggen dat hij gewoon makkelijk en relaxt is. Het lijkt me lastig als je een kind hebt waar het steeds een gevecht is.
pi_153180832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:38 schreef exode het volgende:
Inderdaad schermen uit, even lekker met zijn 3tjes. Ik plan mijn massage afspraken echt om het eten heen. Ik wil zoveel mogelijk met zijn 3tjes avondeten. Is ook gewoon gezellig :@ O+

Wij wisselen het eten geven aan B af. De ene dag eet hij wel zelf en de andere dag niet. En soms moet hij gewoon even wachten zodat we zelf een paar happen kunnen nemen.

Maar ik moet zeggen dat hij gewoon makkelijk en relaxt is. Het lijkt me lastig als je een kind hebt waar het steeds een gevecht is.
Jij woont niet toevallig in Barboland? Ik zoek nog een goede masseur/masseuse voor af en toe.
pi_153180905
Ferrari, ik kom wel uit Brabant maar woon er niet meer....ik ken wel goede masseurs in Brabant :)
pi_153181113
Ik heb de schoolfoto die op het kdv is gemaakt binnen. Ik vind 'm echt zo tof geworden. Mijn drietal. O+

SPOILER
pi_153181122
LEUK Nikki!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:15:15 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181509
Aaah Nikki wat een goede foto zeg :D Super leuk, je drietal O+.

Eten doen we hier *bijna* altijd tegelijk (alleen als mijn man heel laat uit z'n werk thuis komt niet), en er wordt dan ook altijd gewacht tot iedereen klaar is. Geen tv, geen telefoons, en ook geen speelgoed aan tafel. Gewoon lekker quality time als gezin. Wij gebruikten vroeger thuis altijd de avondmaaltijd om elkaar te vertellen wat je die dag hebt gedaan en wat je bezig houdt. Bij mijn man thuis ging dat toevallig precies zo, dus dat willen we kuiken ook graag meegeven. Ook vriendjes/vriendinnetjes die bleven eten, kwamen aan de beurt, en konden zo over hun dag vertellen :D. Je leert ervan vertellen én luisteren, fijn vond ik het altijd :).
KuikenGuppy
pi_153181628
Mnohh wat lief zo je drietal Nikki O+
pi_153181676
Mijn vrouw is opgegroeid als jongste van 4 kinderen. Ook zij mochten tijdens het eten de dag doornemen. 1 voor 1....zij was altijd als laatste aan de beurt. Iedereen al klaar met eten en niemand luisterde meer :o Gevolg: mijn vrouw ging na het eten steeds naar het toilet en zat in haar eentje in het toilet te kletsen over haar dag. Gossie! Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord :D
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:23:33 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:22 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw is opgegroeid als jongste van 4 kinderen. Ook zij mochten tijdens het eten de dag doornemen. 1 voor 1....zij was altijd als laatste aan de beurt. Iedereen al klaar met eten en niemand luisterde meer :o Gevolg: mijn vrouw ging na het eten steeds naar het toilet en zat in haar eentje in het toilet te kletsen over haar dag. Gossie! Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord :D
:o :D lief en sneu tegelijk ;( :') O+.
Ik ben ook de jongste van vier overigens, dat zijn de tofsten he :7.
Hier ging het vertellen overigens altijd gewoon om-en-om, zonder vaste volgorde.
KuikenGuppy
pi_153181739
Achteraf was dat beter Burdie ;)
En inderdaad de jongsten zijn altijd het tofste! (ik ben de jongste van 3...)
pi_153181927
Nikki, wat een leuke foto! Je meisje staat er mooi op zeg.
Met een meidenkwartet
pi_153182155
Nikki, wat een leuke foto O+
pi_153182385
Wat een toffe foto Nikki! O+
pi_153182691
Wat mooi Nikki
  dinsdag 2 juni 2015 @ 13:13:31 #80
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153184654
Wat een prachtige foto Nikki O+