abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153178446
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 09:15 schreef Franny_G het volgende:
Grappig hoe groot de verschillen zijn met slapen.

I slaapt al sinds ze ienimieni was 1 keer overdag. Maar tegenwoordig slaapt ze dan wel echt lang. Twee en soms wel bijna drie uur. Het heeft als voordeel dat ik op een vrije dag nog wel eens toekom aan wat werk doen 's middags. _O_ .

En nu ze echt goed doorslaapt, merk ik dat het toch wel vermoeiend was, dat uit bed moeten, 1 of 2 keer per nacht. Toen zei ik steeds dat ik het wel mee vond vallen, maar ik heb echt veel meer energie nu. :) . Ze heeft nu echt een vast ritme gevonden.

Wat leuk fazz, dat hij de douche fijn vindt, ik hoop dat I dat ook snel gaat ontdekken.
Blij te lezen dat I ook maar 1x slaapt, Ik krijg saar met geen mogelijkheid op bed s'ochtends.. maar als ik haar op hou tot 12.30-13:00 slaapt ze vervolgens wel 2-3 uur, en dan gaat ze rond 20:00 weer naar bed...
Maar ik lees overal 2x slapen overdag dus soms twijfwl ik dan een beetje :@
S. 2014
J. 2016
pi_153178511
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Blij te lezen dat I ook maar 1x slaapt, Ik krijg saar met geen mogelijkheid op bed s'ochtends.. maar als ik haar op hou tot 12.30-13:00 slaapt ze vervolgens wel 2-3 uur, en dan gaat ze rond 20:00 weer naar bed...
Hoe oud is ze nu? Ellie ging ook al snel naar 1 slaapje.
Home is where the O+ is...
pi_153178523
Gamma/Karwei verkoopt ook speelzand.

Bij ons thuis moet er bij eten en drinken altijd even gezeten worden. Wij doen dat zelf ook en ik wil dat mijn kinderen ook meegeven. Om dezelfde reden die L-E aangeeft. Bij ons moet tijdens ontbijt/lunch/avondeten ook altijd de televisie uit (als die al aan stond). L weet niet beter en zet nog steeds keurig zelf de televisie uit als we gaan eten en drinkt en eet ook aan tafel. We gaan hier ook pas van tafel als iedereen klaar is, zo leren de kinderen ook dat je soms op elkaar moet wachten.
pi_153178553
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:49 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hoe oud is ze nu? Ellie ging ook al snel naar 1 slaapje.
10 maanden, maar dit is al vanaf 7.5 maand zo..
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:52:31 #55
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153178555
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

De Senn deed ook al heel erg snel maar 1 slaap. Zelf een periode helemaal geen slaap. Nu weer 'gewoon' 1 :)
pi_153178577
Ze groeit er goed op en blijft vrolijk dus ik geloof ook niet dat zij er echt last van heeft.. mja moederlijke onzekerheid. :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:59:59 #57
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153178666
Niks aan het snotje! O+
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:04:14 #58
73386 Fazz
onderweg
pi_153178716
Dat kruipen en korte broek is wel iets om over na te denken :) Zelfs met broek aan zijn z'n knietjes nog wel eens rood.

Gisteren een koortsig jongetje op gehaald op het kdv. Voor het eerst in 9 maanden dat ik gebeld ben om hem te komen halen. Ik had wel een laptop mee maar werken met ziek kind gaat dus echt niet. Ja, als ie slaapt :+
Vandaag is oma bij ons thuis dus dat is fijn. Hij voelde al een stuk minder warm vanochtend. De tand boven is nu door, dus ik link de koorts daar maar aan. Het is wel voor het eerst dat ik iets merk van tanden, tot nu toe waren ze er 'opeens' :)
pi_153179061
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze groeit er goed op en blijft vrolijk dus ik geloof ook niet dat zij er echt last van heeft.. mja moederlijke onzekerheid. :P
Komt wel goed hoor!
pi_153179150
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gamma/Karwei verkoopt ook speelzand.

Bij ons thuis moet er bij eten en drinken altijd even gezeten worden. Wij doen dat zelf ook en ik wil dat mijn kinderen ook meegeven. Om dezelfde reden die L-E aangeeft. Bij ons moet tijdens ontbijt/lunch/avondeten ook altijd de televisie uit (als die al aan stond). L weet niet beter en zet nog steeds keurig zelf de televisie uit als we gaan eten en drinkt en eet ook aan tafel. We gaan hier ook pas van tafel als iedereen klaar is, zo leren de kinderen ook dat je soms op elkaar moet wachten.
Hier precies hetzelfde. Alle schermen uit, geen speelgoed aan tafel, en wachten tot de rest klaar is. Sommige vriendjes van de oudste vinden met name dat laatste heel gek. 'Hoezo wachten, IK ben toch klaar?! :{w '
pi_153179234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Alle schermen uit, geen speelgoed aan tafel, en wachten tot de rest klaar is. Sommige vriendjes van de oudste vinden met name dat laatste heel gek. 'Hoezo wachten, IK ben toch klaar?! :{w '
Heel herkenbaar. En ook precies zoals Nikki het zegt is hier ook. Ook omdat ik geen zin heb in siroop plak vlekken door heel mijn huis. Eten en drinken doen we aan tafel.
Maar, heel eerlijk, ik vind het wel een hele uitdaging om 's avonds ook mijn eigen eten nog warm op te eten als ik alleen met vier kinderen aan tafel zit.
Met een meidenkwartet
pi_153179732
Dat 'niet spelen aan tafel' is bij ons een dingetje. Ik wil dat niet, hij wordt er wild van en eet daardoor veel minder, mijn vrouw vindt het niet erg. We komen er sowieso steeds meer achter dat ik wat strenger ben....tot grote verrassing van bekenden en familie. Mijn vrouw is een strenge juf maar met je eigen kind is het toch echt anders. :D :P
pi_153179852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja dat merk ik ook als hier weleens andere kinderen eten. Ik vraag me weleens af hoe dat dan bij die andere kinderen in huis gaat. Loopt dan iedereen gewoon van tafel als hij klaar is? :? :X Ik vind dat echt heel vreemd, maaltijden worden hier ook gebruikt om aandacht voor elkaar te hebben, de dag door te nemen etc. Het zou echt vreemd zijn als iedereen dan gewoon van tafel loopt omdat hij klaar is. Net als spelen aan tafel, dat doen we hier ook niet. De zoon van mijn kapster eet alleen als de IPad voor zijn neus staat. Dat is naar mijn mening echt het resultaat van hun eigen opvoeding, maar ik voel me niet de persoon om haar dat te vertellen. ;)
Zelf je bord even naar de keuken brengen doen we hier ook. De oudste brengt haar eigen bordje al een tijdje zelf naar de keuken en als ze zin heeft ook die van haar broers. O+ Ik vind dat helpen met dit soort kleine dingen ook bij de opvoeding hoort. Ik doe niet heel moeilijk als ze er een keer geen zin in heeft, de boog kan immers niet altijd gespannen staan en ik vind het de discussie niet waard, want de dag erna gaat het weer wel prima.

Cathmar, dat heb ik zelfs als we met zijn tweeën aan tafel zitten met de kinderen. De twee kleintjes moeten echt nog wel geholpen worden, want anders vliegt het eten je om de oren. :+ Vaak nemen mijn man en ik allebei een dreumes voor onze rekening, maar die hebben meestal zo veel honger dat je zelf geen kans krijgt om ook een hap naar binnen te schuiven. :')
pi_153180068
Hier blijven we ook wel zitten tot iedereen klaar is, ja. Schermen uit, geen telefoon aan tafel, het is wel echt even quality time. Met name mijn man heeft daar moeite mee, Ellie en ik kunnen rustig een uur over ons eten doen.

En siroop lust ze niet, dus da's makkelijker. Maar ze mag niet lopen met open bekers.
pi_153180164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Cathmar, dat heb ik zelfs als we met zijn tweeën aan tafel zitten met de kinderen. De twee kleintjes moeten echt nog wel geholpen worden, want anders vliegt het eten je om de oren. :+ Vaak nemen mijn man en ik allebei een dreumes voor onze rekening, maar die hebben meestal zo veel honger dat je zelf geen kans krijgt om ook een hap naar binnen te schuiven. :')
O gelukkig Nikki, dat dat bij jullie ook is. Jij klinkt altijd zo 'in control' ;)

Ik laat mijn mini's zelf eten, al heel lang. Ze zijn natuurlijk al wel een stukje ouder. En oeps, ik hoor helemaal niet in dit topic :+
Met een meidenkwartet
pi_153180649
Inderdaad schermen uit, even lekker met zijn 3tjes. Ik plan mijn massage afspraken echt om het eten heen. Ik wil zoveel mogelijk met zijn 3tjes avondeten. Is ook gewoon gezellig :@ O+

Wij wisselen het eten geven aan B af. De ene dag eet hij wel zelf en de andere dag niet. En soms moet hij gewoon even wachten zodat we zelf een paar happen kunnen nemen.

Maar ik moet zeggen dat hij gewoon makkelijk en relaxt is. Het lijkt me lastig als je een kind hebt waar het steeds een gevecht is.
pi_153180832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:38 schreef exode het volgende:
Inderdaad schermen uit, even lekker met zijn 3tjes. Ik plan mijn massage afspraken echt om het eten heen. Ik wil zoveel mogelijk met zijn 3tjes avondeten. Is ook gewoon gezellig :@ O+

Wij wisselen het eten geven aan B af. De ene dag eet hij wel zelf en de andere dag niet. En soms moet hij gewoon even wachten zodat we zelf een paar happen kunnen nemen.

Maar ik moet zeggen dat hij gewoon makkelijk en relaxt is. Het lijkt me lastig als je een kind hebt waar het steeds een gevecht is.
Jij woont niet toevallig in Barboland? Ik zoek nog een goede masseur/masseuse voor af en toe.
pi_153180905
Ferrari, ik kom wel uit Brabant maar woon er niet meer....ik ken wel goede masseurs in Brabant :)
pi_153181113
Ik heb de schoolfoto die op het kdv is gemaakt binnen. Ik vind 'm echt zo tof geworden. Mijn drietal. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153181122
LEUK Nikki!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:15:15 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181509
Aaah Nikki wat een goede foto zeg :D Super leuk, je drietal O+.

Eten doen we hier *bijna* altijd tegelijk (alleen als mijn man heel laat uit z'n werk thuis komt niet), en er wordt dan ook altijd gewacht tot iedereen klaar is. Geen tv, geen telefoons, en ook geen speelgoed aan tafel. Gewoon lekker quality time als gezin. Wij gebruikten vroeger thuis altijd de avondmaaltijd om elkaar te vertellen wat je die dag hebt gedaan en wat je bezig houdt. Bij mijn man thuis ging dat toevallig precies zo, dus dat willen we kuiken ook graag meegeven. Ook vriendjes/vriendinnetjes die bleven eten, kwamen aan de beurt, en konden zo over hun dag vertellen :D. Je leert ervan vertellen én luisteren, fijn vond ik het altijd :).
KuikenGuppy
pi_153181628
Mnohh wat lief zo je drietal Nikki O+
pi_153181676
Mijn vrouw is opgegroeid als jongste van 4 kinderen. Ook zij mochten tijdens het eten de dag doornemen. 1 voor 1....zij was altijd als laatste aan de beurt. Iedereen al klaar met eten en niemand luisterde meer :o Gevolg: mijn vrouw ging na het eten steeds naar het toilet en zat in haar eentje in het toilet te kletsen over haar dag. Gossie! Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord :D
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:23:33 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:22 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw is opgegroeid als jongste van 4 kinderen. Ook zij mochten tijdens het eten de dag doornemen. 1 voor 1....zij was altijd als laatste aan de beurt. Iedereen al klaar met eten en niemand luisterde meer :o Gevolg: mijn vrouw ging na het eten steeds naar het toilet en zat in haar eentje in het toilet te kletsen over haar dag. Gossie! Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord :D
:o :D lief en sneu tegelijk ;( :') O+.
Ik ben ook de jongste van vier overigens, dat zijn de tofsten he :7.
Hier ging het vertellen overigens altijd gewoon om-en-om, zonder vaste volgorde.
KuikenGuppy
pi_153181739
Achteraf was dat beter Burdie ;)
En inderdaad de jongsten zijn altijd het tofste! (ik ben de jongste van 3...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')