abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153178446
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 09:15 schreef Franny_G het volgende:
Grappig hoe groot de verschillen zijn met slapen.

I slaapt al sinds ze ienimieni was 1 keer overdag. Maar tegenwoordig slaapt ze dan wel echt lang. Twee en soms wel bijna drie uur. Het heeft als voordeel dat ik op een vrije dag nog wel eens toekom aan wat werk doen 's middags. _O_ .

En nu ze echt goed doorslaapt, merk ik dat het toch wel vermoeiend was, dat uit bed moeten, 1 of 2 keer per nacht. Toen zei ik steeds dat ik het wel mee vond vallen, maar ik heb echt veel meer energie nu. :) . Ze heeft nu echt een vast ritme gevonden.

Wat leuk fazz, dat hij de douche fijn vindt, ik hoop dat I dat ook snel gaat ontdekken.
Blij te lezen dat I ook maar 1x slaapt, Ik krijg saar met geen mogelijkheid op bed s'ochtends.. maar als ik haar op hou tot 12.30-13:00 slaapt ze vervolgens wel 2-3 uur, en dan gaat ze rond 20:00 weer naar bed...
Maar ik lees overal 2x slapen overdag dus soms twijfwl ik dan een beetje :@
S. 2014
J. 2016
pi_153178511
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Blij te lezen dat I ook maar 1x slaapt, Ik krijg saar met geen mogelijkheid op bed s'ochtends.. maar als ik haar op hou tot 12.30-13:00 slaapt ze vervolgens wel 2-3 uur, en dan gaat ze rond 20:00 weer naar bed...
Hoe oud is ze nu? Ellie ging ook al snel naar 1 slaapje.
Home is where the O+ is...
pi_153178523
Gamma/Karwei verkoopt ook speelzand.

Bij ons thuis moet er bij eten en drinken altijd even gezeten worden. Wij doen dat zelf ook en ik wil dat mijn kinderen ook meegeven. Om dezelfde reden die L-E aangeeft. Bij ons moet tijdens ontbijt/lunch/avondeten ook altijd de televisie uit (als die al aan stond). L weet niet beter en zet nog steeds keurig zelf de televisie uit als we gaan eten en drinkt en eet ook aan tafel. We gaan hier ook pas van tafel als iedereen klaar is, zo leren de kinderen ook dat je soms op elkaar moet wachten.
pi_153178553
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:49 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hoe oud is ze nu? Ellie ging ook al snel naar 1 slaapje.
10 maanden, maar dit is al vanaf 7.5 maand zo..
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:52:31 #55
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153178555
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

De Senn deed ook al heel erg snel maar 1 slaap. Zelf een periode helemaal geen slaap. Nu weer 'gewoon' 1 :)
pi_153178577
Ze groeit er goed op en blijft vrolijk dus ik geloof ook niet dat zij er echt last van heeft.. mja moederlijke onzekerheid. :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 juni 2015 @ 08:59:59 #57
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153178666
Niks aan het snotje! O+
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:04:14 #58
73386 Fazz
onderweg
pi_153178716
Dat kruipen en korte broek is wel iets om over na te denken :) Zelfs met broek aan zijn z'n knietjes nog wel eens rood.

Gisteren een koortsig jongetje op gehaald op het kdv. Voor het eerst in 9 maanden dat ik gebeld ben om hem te komen halen. Ik had wel een laptop mee maar werken met ziek kind gaat dus echt niet. Ja, als ie slaapt :+
Vandaag is oma bij ons thuis dus dat is fijn. Hij voelde al een stuk minder warm vanochtend. De tand boven is nu door, dus ik link de koorts daar maar aan. Het is wel voor het eerst dat ik iets merk van tanden, tot nu toe waren ze er 'opeens' :)
pi_153179061
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze groeit er goed op en blijft vrolijk dus ik geloof ook niet dat zij er echt last van heeft.. mja moederlijke onzekerheid. :P
Komt wel goed hoor!
pi_153179150
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gamma/Karwei verkoopt ook speelzand.

Bij ons thuis moet er bij eten en drinken altijd even gezeten worden. Wij doen dat zelf ook en ik wil dat mijn kinderen ook meegeven. Om dezelfde reden die L-E aangeeft. Bij ons moet tijdens ontbijt/lunch/avondeten ook altijd de televisie uit (als die al aan stond). L weet niet beter en zet nog steeds keurig zelf de televisie uit als we gaan eten en drinkt en eet ook aan tafel. We gaan hier ook pas van tafel als iedereen klaar is, zo leren de kinderen ook dat je soms op elkaar moet wachten.
Hier precies hetzelfde. Alle schermen uit, geen speelgoed aan tafel, en wachten tot de rest klaar is. Sommige vriendjes van de oudste vinden met name dat laatste heel gek. 'Hoezo wachten, IK ben toch klaar?! :{w '
pi_153179234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Alle schermen uit, geen speelgoed aan tafel, en wachten tot de rest klaar is. Sommige vriendjes van de oudste vinden met name dat laatste heel gek. 'Hoezo wachten, IK ben toch klaar?! :{w '
Heel herkenbaar. En ook precies zoals Nikki het zegt is hier ook. Ook omdat ik geen zin heb in siroop plak vlekken door heel mijn huis. Eten en drinken doen we aan tafel.
Maar, heel eerlijk, ik vind het wel een hele uitdaging om 's avonds ook mijn eigen eten nog warm op te eten als ik alleen met vier kinderen aan tafel zit.
Met een meidenkwartet
pi_153179732
Dat 'niet spelen aan tafel' is bij ons een dingetje. Ik wil dat niet, hij wordt er wild van en eet daardoor veel minder, mijn vrouw vindt het niet erg. We komen er sowieso steeds meer achter dat ik wat strenger ben....tot grote verrassing van bekenden en familie. Mijn vrouw is een strenge juf maar met je eigen kind is het toch echt anders. :D :P
pi_153179852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja dat merk ik ook als hier weleens andere kinderen eten. Ik vraag me weleens af hoe dat dan bij die andere kinderen in huis gaat. Loopt dan iedereen gewoon van tafel als hij klaar is? :? :X Ik vind dat echt heel vreemd, maaltijden worden hier ook gebruikt om aandacht voor elkaar te hebben, de dag door te nemen etc. Het zou echt vreemd zijn als iedereen dan gewoon van tafel loopt omdat hij klaar is. Net als spelen aan tafel, dat doen we hier ook niet. De zoon van mijn kapster eet alleen als de IPad voor zijn neus staat. Dat is naar mijn mening echt het resultaat van hun eigen opvoeding, maar ik voel me niet de persoon om haar dat te vertellen. ;)
Zelf je bord even naar de keuken brengen doen we hier ook. De oudste brengt haar eigen bordje al een tijdje zelf naar de keuken en als ze zin heeft ook die van haar broers. O+ Ik vind dat helpen met dit soort kleine dingen ook bij de opvoeding hoort. Ik doe niet heel moeilijk als ze er een keer geen zin in heeft, de boog kan immers niet altijd gespannen staan en ik vind het de discussie niet waard, want de dag erna gaat het weer wel prima.

Cathmar, dat heb ik zelfs als we met zijn tweeën aan tafel zitten met de kinderen. De twee kleintjes moeten echt nog wel geholpen worden, want anders vliegt het eten je om de oren. :+ Vaak nemen mijn man en ik allebei een dreumes voor onze rekening, maar die hebben meestal zo veel honger dat je zelf geen kans krijgt om ook een hap naar binnen te schuiven. :')
pi_153180068
Hier blijven we ook wel zitten tot iedereen klaar is, ja. Schermen uit, geen telefoon aan tafel, het is wel echt even quality time. Met name mijn man heeft daar moeite mee, Ellie en ik kunnen rustig een uur over ons eten doen.

En siroop lust ze niet, dus da's makkelijker. Maar ze mag niet lopen met open bekers.
pi_153180164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Cathmar, dat heb ik zelfs als we met zijn tweeën aan tafel zitten met de kinderen. De twee kleintjes moeten echt nog wel geholpen worden, want anders vliegt het eten je om de oren. :+ Vaak nemen mijn man en ik allebei een dreumes voor onze rekening, maar die hebben meestal zo veel honger dat je zelf geen kans krijgt om ook een hap naar binnen te schuiven. :')
O gelukkig Nikki, dat dat bij jullie ook is. Jij klinkt altijd zo 'in control' ;)

Ik laat mijn mini's zelf eten, al heel lang. Ze zijn natuurlijk al wel een stukje ouder. En oeps, ik hoor helemaal niet in dit topic :+
Met een meidenkwartet
pi_153180649
Inderdaad schermen uit, even lekker met zijn 3tjes. Ik plan mijn massage afspraken echt om het eten heen. Ik wil zoveel mogelijk met zijn 3tjes avondeten. Is ook gewoon gezellig :@ O+

Wij wisselen het eten geven aan B af. De ene dag eet hij wel zelf en de andere dag niet. En soms moet hij gewoon even wachten zodat we zelf een paar happen kunnen nemen.

Maar ik moet zeggen dat hij gewoon makkelijk en relaxt is. Het lijkt me lastig als je een kind hebt waar het steeds een gevecht is.
pi_153180832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:38 schreef exode het volgende:
Inderdaad schermen uit, even lekker met zijn 3tjes. Ik plan mijn massage afspraken echt om het eten heen. Ik wil zoveel mogelijk met zijn 3tjes avondeten. Is ook gewoon gezellig :@ O+

Wij wisselen het eten geven aan B af. De ene dag eet hij wel zelf en de andere dag niet. En soms moet hij gewoon even wachten zodat we zelf een paar happen kunnen nemen.

Maar ik moet zeggen dat hij gewoon makkelijk en relaxt is. Het lijkt me lastig als je een kind hebt waar het steeds een gevecht is.
Jij woont niet toevallig in Barboland? Ik zoek nog een goede masseur/masseuse voor af en toe.
pi_153180905
Ferrari, ik kom wel uit Brabant maar woon er niet meer....ik ken wel goede masseurs in Brabant :)
pi_153181113
Ik heb de schoolfoto die op het kdv is gemaakt binnen. Ik vind 'm echt zo tof geworden. Mijn drietal. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153181122
LEUK Nikki!
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:15:15 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181509
Aaah Nikki wat een goede foto zeg :D Super leuk, je drietal O+.

Eten doen we hier *bijna* altijd tegelijk (alleen als mijn man heel laat uit z'n werk thuis komt niet), en er wordt dan ook altijd gewacht tot iedereen klaar is. Geen tv, geen telefoons, en ook geen speelgoed aan tafel. Gewoon lekker quality time als gezin. Wij gebruikten vroeger thuis altijd de avondmaaltijd om elkaar te vertellen wat je die dag hebt gedaan en wat je bezig houdt. Bij mijn man thuis ging dat toevallig precies zo, dus dat willen we kuiken ook graag meegeven. Ook vriendjes/vriendinnetjes die bleven eten, kwamen aan de beurt, en konden zo over hun dag vertellen :D. Je leert ervan vertellen én luisteren, fijn vond ik het altijd :).
KuikenGuppy
pi_153181628
Mnohh wat lief zo je drietal Nikki O+
pi_153181676
Mijn vrouw is opgegroeid als jongste van 4 kinderen. Ook zij mochten tijdens het eten de dag doornemen. 1 voor 1....zij was altijd als laatste aan de beurt. Iedereen al klaar met eten en niemand luisterde meer :o Gevolg: mijn vrouw ging na het eten steeds naar het toilet en zat in haar eentje in het toilet te kletsen over haar dag. Gossie! Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord :D
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:23:33 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:22 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw is opgegroeid als jongste van 4 kinderen. Ook zij mochten tijdens het eten de dag doornemen. 1 voor 1....zij was altijd als laatste aan de beurt. Iedereen al klaar met eten en niemand luisterde meer :o Gevolg: mijn vrouw ging na het eten steeds naar het toilet en zat in haar eentje in het toilet te kletsen over haar dag. Gossie! Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord :D
:o :D lief en sneu tegelijk ;( :') O+.
Ik ben ook de jongste van vier overigens, dat zijn de tofsten he :7.
Hier ging het vertellen overigens altijd gewoon om-en-om, zonder vaste volgorde.
KuikenGuppy
pi_153181739
Achteraf was dat beter Burdie ;)
En inderdaad de jongsten zijn altijd het tofste! (ik ben de jongste van 3...)
pi_153181927
Nikki, wat een leuke foto! Je meisje staat er mooi op zeg.
Met een meidenkwartet
pi_153182155
Nikki, wat een leuke foto O+
pi_153182385
Wat een toffe foto Nikki! O+
pi_153182691
Wat mooi Nikki
  dinsdag 2 juni 2015 @ 13:13:31 #80
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153184654
Wat een prachtige foto Nikki O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153187827
Nikki, die is mooi zeg!
pi_153192046
Hele mooie foto, Nikki!

Hier ook de jongste thuis, van een gezin van 5. Bij ons besprak iedereen zijn dag aan tafel en verder kwamen er dan nog een miljoen onderwerpen ter sprake, van het wereldnieuws tot de jurk van de buurvrouw en dat verliep alles behalve ordelijk. Wij waren echt een soort Italiaanse familie; er werd heftig gediscussieerd, ruzie gemaakt, we vielen soms van onze stoelen van het lachen en ondertussen probeerde ik me daar als nakomertje een beetje in staande te houden en hoopte ik dat niemand zou opmerken dat ik mijn eten niet opat (omdat ik eten gewoon echt niet lekker en leuk vond, tenminste: niet de doorgekookte groenten en taaie karbonades die we kregen :P ). Als ik pech had, bemoeide de hele familie zich met mijn eetgedrag. ;( .

Samen eten vind ik wel belangrijk ook en wel vanzelfsprekend eigenlijk.. Maar dat bemoeien, dat wil ik I wel graag besparen. Met pijn in je buik aan tafel zitten omdat je zo op ziet om te 'moeten' eten, dat vind ik echt verschrikkelijk. Maar ik hoor net van het kdv dat I zo'n geweldige eter is, dus voorlopig speelt dit sowieso niet. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153192337
Eten moet een feestje zijn Franny :)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 17:59:45 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153192534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 17:50 schreef exode het volgende:
Eten moet een feestje zijn Franny :)
:Y
Niet alleen eten overigens :P.
KuikenGuppy
pi_153194656
O+ Nikki wat een gave foto!! Wij krijgen onze ook deze of volgende week binnen :)

Hier wel de slechte gewoonte dat de tv tijdens het eten. Soms als ik er over nadenk gaat het uit, maar ik faal nog te vaak. :')
pi_153194946
Hihi das waar Burdie!
Vandaag ' onze' nasi op, hij zat weer te smullen. Eerst het gebakken ei van zijn moeder op en toen werd de nasi aangevallen met 2 lepels. Als er iemand nog honger heeft, er ligt nog wat op de grond.

Wij aten vroeger alleen maar aardappel, groente en vlees. Niets mis mee, maar ik vond dat niet altijd lekker. We aten soms op vrijdag nasi of lasagne ofzo, dan was mijn vader een week van de leg. :D
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:45:09 #87
73386 Fazz
onderweg
pi_153203586
Wat is dat toch met die ouders van ons die ons doorgekookte groentes gaven :D Zal wel een jaren 80 dingetje geweest zijn :P

Mooie foto van je drietal Nikki O+
pi_153209252
Jaaaa.... 19 jaar lang vrijwel elke dag aardappels, vlees en groente. Het behoeft vast geen uitleg dat ik sinds ik op mezelf woon, dat nog geen enkele keer de tafel heeft gesierd ;).
pi_153209655
In mijn herinnering moest er vooral heel veel bij ons aan tafel: we moesten netjes zitten, netjes eten, een leuk gesprek hebben, gezellig afruimen en de keuken opruimen.. Maar omdat iedereen toch vaak moe was, was het resultaat vaak een gespannen sfeer. :{ Eenmaal samenwonend heeft het nog best lang geduurd voordat ik niet gestresst meer raakte voor het eten en niet meer helemaal gek werd als we geen 'leuk' gesprek hadden gehad en er stiltes waren gevallen.

Wij zitten nu aan tafel zonder tv of telefoons. Wel nog met de radio aan (radio 1, of 4), want ik raak nog steeds gespannen van stilte. Het kind heeft af en toe kleurtjes op haar tafelblad: als zij daardoor relaxt in de stoel gaat zitten, prima. We eten en drinken wel altijd aan tafel, maar het eten hoeft geen feestje te zijn. Je mag er wel een feestje van maken.
pi_153214131
Ik heb ondertussen al anderhalve week een dreumes! Hoogste tijd dus om me eens te melden. Ik ben wel vooral een mobiele meelezer, posten lukt me niet heel erg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kursor op 03-06-2015 12:50:59 ]
pi_153214428
Ze is zo leuk O+
pi_153214491
Wat een schatje Kursor. Leuk jurkje ook!
pi_153214717
Welkom Kursor! Leuk meisje :)

Net terug van het tweede avontuur in Ballorig, wat een rust, heerlijk! En B vond het erg leuk. Hij knuffelt wel met bijna iedereen...ook wildvreemde, is dat een dreumestrek of is B gewoon een enorme knuffelkont?
pi_153214728
Hier was het vannacht om 1 uur feest volgens een klaarwakkere S :?
Na een ½ uur maar een fles gemaakt en die ging helemaal leeg.
Toen was het feest gelukkig weer voorbij en keerde de rust weder.
pi_153230840
Kursor, wat leuk om foto's te zien, en wat wordt ze ook al weer groot! O+ .

Pfff, wat is het toch een wereld van verschil als mijn vriend 's avonds thuis is en I op bed legt. De afgelopen twee avonden was ik alleen met I en dan is het naar bed gaan 's avonds zo veel lastiger. Huilen, echt overstuur, dus dan haal ik haar weer uit bed en dan is ze pas tevreden als ze de borst krijgt. Dan kan ik het ook niet in mijn hoofd halen om haar na tien minuten weer los te koppelen. Dat lukt pas na drie kwartier en dan nog is het even huilen, maar dan is ze inmiddels wel zo moe dat ze in haar bed meteen in slaaphouding gaat liggen en na een minuut huilen toch in slaapt valt. Dan ben ik al met al dus wel zeker een uur bezig.

En dan, vanavond, mijn vriend gaat met haar naar boven, doet precies hetzelfde slaapritueel en dan gaat ze slapen, zonder ook maar een huiltje of tegensputteren en is mijn vriend met een klein kwartiertje weer beneden om lekker een serietje te kunnen gaan kijken _O_ . :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:48:51 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153230940
Welkom Kursor met je mooie dreumes O+ Heeft ze een leuke verjaardag gehad?

Exode, ik zou zeggen dat B gewoon een enorme knuffelkont is, maar dat komt omdat mijn vergelijkingsmateriaal nogal een grote persoonlijke ruimte heeft. Als een kindje dat ze niet kent haar knuffelt weet ze niet goed hoe ze er op moet reageren en bevriest dan helemaal ;( Voorheen keek ze dan met grote angstoogjes naar mij, maar sinds ze weet wat knuffelen is en ik roep 'knuffeltje' als ze weer eens zomaar wordt geknuffeld gaat het wel beter, nu weet ze iig wat er gebeurt.

Butter, ineens erg hongerig in de nacht? Of toch een feestje en een gevalletje 'daar moet op gedronken worden, hi-ha-ho' om daarna in een melkcoma te vallen? ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153231108
Al die baby foto's en verhalen doen me weer verlangen naar nog een kindje. O+
Nog even door lezen en ik ga volgende week vast naar de huisarts :D
pi_153231430
Sylver, wij zijn ook echt knuffelkonten. Hij neemt het deels over denk, maar hij is van zichzelf ook echt knuffelig. Dat was mijn vrouw toen schijnbaar ook al...ik dacht dat het vast de leeftijd was.

Vanochtend knuffelde hij met een wildvreemde man in de ballenbak en kroop bij een vrouw op schoot die op de grond zat met haar telefoon. Zijn grote lach en knalblauwe ogen zorgen ervoor dat mensen het lief vinden maar ergens voor zijn 16e moet hij er toch mee stoppen? ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:13:49 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153231902
Haha, ik zie het al voor me dat hij als puber bij wildvreemden op schoot komt zitten om te knuffelen :D

Ik denk dat karakter er ook wel mee te maken heeft. Man en ik hebben ook een grote persoonlijke zone wat vreemden betreft. En ik zie ook dat de kinderen van 2 van mijn amicale en 'lichamelijke' (bij gebrek aan een beter woord) vriendinnen ook veel knuffeliger en vrijer naar vreemden zijn.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153238300
Denk ook dat je in die gedragingen al duidelijk een eigen karaktertje kunt zien! Leuk is dat exode, en prachtig om te zien hoe hij mensen voor zich inneemt met zijn looks en charme, lijkt me. Hopelijk verleert hij dat niet, want dat is een heel handige eigenschap denk ik. ;) .

I komt tegenwoordig soms wel echt uit zichzelf naar me toe om te knuffelen, en verder vindt ze het knuffelen met ons ook wel echt fijn, merk ik steeds meer, maar ik ben zelf nogal een knuffelkont en vaak genoeg ondergaat I dit met een bepaalde gelatenheid en verwondering. :P . Heel af en toe gaat ze uit zichzelf naar iemand anders toe, om op schoot te zitten of zo. Grappig om te zien dat ze daar selectief in is (en wie ze daarvoor uitkiest). :D . De leidsters op het kdv zeggen dat ze niet uit zichzelf naar ze toe komt om aandacht te vragen of te knuffelen, maar als zij haar aandacht geven of knuffelen dan reageert ze wel altijd positief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')