Dat is ook zo. Maar het is makkelijk zieltjes winnen voor Rutte op deze populistische manier. Ik zou niet weten waarom hij anders met dit soort goedkope retoriek strooit. Als hij een kerel was zou hij excuses aanbieden maar ik denk dat we dan lang kunnen wachten.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:40 schreef Daboman het volgende:
De groep die hij bedoelt met zijn mentaliteitsverandering is volgens mij maar een heel kleine groep.
Ik bedoel het niet persoonlijk, naar niemand toe, maar het is uit onderzoek bekend dat veel mensen hun eigen werk overschatten. Ze overschatten hoeveel uren ze werken, de onvervangbaarheid enz. En wanneer het mis gaat dan ligt het niet aan hun eigen kunnen maar aan de omgeving, dat ziet men óók met CEOs. Want waarom is het al die andere honderd keren wel goed gegaan enz.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan dat ik het onderschat. Bottomline, het zal vast hard werken zijn maar is het extra harde werken in verhouding tot het extra salaris?
Overschat jij ook je eigen werk?quote:Op maandag 1 juni 2015 09:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet persoonlijk, naar niemand toe, maar het is uit onderzoek bekend dat veel mensen hun eigen werk overschatten. Ze overschatten hoeveel uren ze werken, de onvervangbaarheid enz. En wanneer het mis gaat dan ligt het niet aan hun eigen kunnen maar aan de omgeving, dat ziet men óók met CEOs. Want waarom is het al die andere honderd keren wel goed gegaan enz.
Is dat raar? Misschien niet. Er wordt beweerd dat het verschil tussen mannen en vrouwen hun eigen zelfvertrouwen en ego is. Je zelfvertrouwen (overschatting) is misschien wel net zo belangrijk als je sociale en technische competenties.
http://www.theatlantic.co(...)nfidence-gap/359815/
Zelfvertrouwen lijkt me inderdaad wel handig als je in een organisatie anderen moet overtuigen en draagvlak moet vinden voor de plannen, oplossingen of suggesties die je hebt. Je kan een geweldige ingenieur zijn, maar als het je niet lukt uit te leggen aan relatieve leken dan is je uitvinding voor de organisatie haast waardeloos.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet persoonlijk, naar niemand toe, maar het is uit onderzoek bekend dat veel mensen hun eigen werk overschatten. Ze overschatten hoeveel uren ze werken, de onvervangbaarheid enz. En wanneer het mis gaat dan ligt het niet aan hun eigen kunnen maar aan de omgeving, dat ziet men óók met CEOs. Want waarom is het al die andere honderd keren wel goed gegaan enz.
Is dat raar? Misschien niet. Er wordt beweerd dat het verschil tussen mannen en vrouwen hun eigen zelfvertrouwen en ego is. Je zelfvertrouwen (overschatting) is misschien wel net zo belangrijk als je sociale en technische competenties.
http://www.theatlantic.co(...)nfidence-gap/359815/
Ik vraag me vooral af hoe het zit met je recht op WW als je het niet gelijk aanvraagt, maar eerst een tijdje van je spaargeld probeert rond te komen terwijl je een baan zoekt.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:09 schreef Ringo het volgende:
Het ergste is dat hij doet alsof het ene het ander uitsluit. Je vraagt WW aan dus je zou je best niet doen om een nieuwe baan te vinden. Hoe vals en leugenachtig kan je zijn?
Per uur verdien je op de Zuidas (als starter) relatief weinig.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan dat ik het onderschat. Bottomline, het zal vast hard werken zijn maar is het extra harde werken in verhouding tot het extra salaris?
Het meest ideaal is natuurlijk een administratieve kantoorbaan zonder eindverantwoordelijkheid in een grotere organisatie. Met een beetje efficiënt plannen kan je dan de helft van je tijd op Fok zitten, pak je alle vakantie, weekend en verlofdagen mee en krijg je na voldoende periodieken vanzelf een hoog uurloon.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:27 schreef Valid het volgende:
[..]
Per uur verdien je op de Zuidas (als starter) relatief weinig.
Ik denk overigens dat niet veel mensen bereid zijn zich zo te laten afbeulen als het geval is bij (sommige) advocatenkantoren. Heb net weer ergens twee maanden gezeten en m'n kamergenoot heeft in twee maanden tijd letterlijk vier keer een weekenddag vrij gehad, verder alle weekenden en feestdagen (waren er vijf in twee maanden, hemelvaart, Koningsdag, Pinksteren etc.) doorgewerkt. Wel aantal keer dingen gepland op vrije dagen, maar dat dus steeds op het laatste moment moeten afzeggen. Compensatiedagen o.i.d. hoef je niet te verwachten. Me dunkt dat aan de lopende band schoonmaken met vaste tijden een stuk relaxter is.
Herinner je je nog wat de uitvinder van Bluetooth zei? Dat het in Nederland teveel om het mooie verhaaltje en de presentatie gaat.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen lijkt me inderdaad wel handig als je in een organisatie anderen moet overtuigen en draagvlak moet vinden voor de plannen, oplossingen of suggesties die je hebt. Je kan een geweldige ingenieur zijn, maar als het je niet lukt uit te leggen aan relatieve leken dan is je uitvinding voor de organisatie haast waardeloos.
De commitment/salaris ratio is dan wellicht het gunstigst ja. Onder de radar blijven en niemand die door heeft wat en of je wat toevoegt. Of je er gelukkig van wordt is natuurlijk een andere vraag.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het meest ideaal is natuurlijk een administratieve kantoorbaan zonder eindverantwoordelijkheid in een grotere organisatie. Met een beetje efficiënt plannen kan je dan de helft van je tijd op Fok zitten, pak je alle vakantie, weekend en verlofdagen mee en krijg je na voldoende periodieken vanzelf een hoog uurloon.
Dat vinden vrijwel alle "uitvinders". Dat mag hij vinden, maar zonder mooie praatjes was het een hobbyproject gebleven.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Herinner je je nog wat de uitvinder van Bluetooth zei? Dat het in Nederland teveel om het mooie verhaaltje en de presentatie gaat.
Uiteraard. Mij lijkt het niets, vanaf 09:00 op de klok kijken of je al naar huis mag.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:32 schreef Valid het volgende:
[..]
De commitment/salaris ratio is dan wellicht het gunstigst ja. Onder de radar blijven en niemand die door heeft wat en of je wat toevoegt. Of je er gelukkig van wordt is natuurlijk een andere vraag.
Vrijwel alle uitvinders vinden dat elders een andere cultuur heerst dan in Nederland en derhalve meer aan innovatie wordt gedaan? Mooi, dan zijn we eruit.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vinden vrijwel alle "uitvinders". Dat mag hij vinden, maar zonder mooie praatjes was het een hobbyproject gebleven.
Die laatste toevoeging verzin je nu zelf.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vrijwel alle uitvinders vinden dat elders een andere cultuur heerst dan in Nederland en derhalve meer aan innovatie wordt gedaan? Mooi, dan zijn we eruit.
Uit een onverdachte bron, The Financial times.quote:Think you work hard? Bet you don't
[...]
Jonathan Gershuny from Oxford university and John Robinson of University of Maryland have done a study that breaks down the overestimation by profession.
They found that lawyers overestimate more than paralegals; doctors overestimate their hours more than nurses. Chief executives overestimate their hours far more than lowly part-time workers, who are more likely to underestimate.
Prof Gershuny thinks there are two reasons for this. The first is to do with status. The lower you are in the pecking order the lower the value you put on your own contribution. If you are CEO, you rate your own work so highly that the quantity of it becomes distorted in your own mind.
[...]
Worse, the long-hours delusions of macho workers have a bad effect on the rest of us. The more they claim to work around the clock, the more inadequate everyone else feels.
Het wijdverbreid bekend dat Nederland niet veel doet aan R&D. Die uitvinder had het over Nederland in vergelijkend perspectief met Zweden en de VS.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die laatste toevoeging verzin je nu zelf.
Nederland staat op de negende plaats in de innovatie-index van INSEAD. Publicaties per capita zijn hier het één na hoogst en we hebben een van het hoogste aantal octrooi-aanvragen.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het wijdverbreid bekend dat Nederland niet veel doet aan R&D. Die uitvinder had het over Nederland in vergelijkend perspectief met Zweden en de VS.
Fijn. Het gaat me om je onoprechte discussietactieken (en je immer laatdunkende/hooghartige PI). Die uitvinder had het over Nederland in vergelijkend perspectief.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederland staat op de negende plaats in de innovatie-index van INSEAD. Publicaties per capita zijn hier het één na hoogst en we hebben een van het hoogste aantal octrooi-aanvragen.
Heeft dat laatste niet te maken met de belastingconstructies? Je koopt hier een brievenbus en maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus welk promillage aan belasting je betaalt over de winst uit intellectueel eigendom.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederland staat op de negende plaats in de innovatie-index van INSEAD. Publicaties per capita zijn hier het één na hoogst en we hebben een van het hoogste aantal octrooi-aanvragen.
Wat is er onoprecht aan? Nederland doet het qua innovatie en R&D helemaal niet zo slecht, maar als jij de stelling van één uitvinder - die meent dat hij teveel moet praten in Nederland - als ijkpunt neemt voor je standpunt dan wil ik dat graag nuanceren met wat feitjes over ons R&D-klimaat.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fijn. Het gaat me om je onoprechte discussietactieken (en je immer laatdunkende/hooghartige PI). Die uitvinder had het over Nederland in vergelijkend perspectief.
Dat zou de prestatie des te knapper maken van dat kleine aantal technisch geschoolden in Nederland.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens, in dat INSAED rapport staat Nederland niet bij de eerste 80 vwb technisch geschoolden als percentage van de bevolking.
Het zal allicht meespelen, maar als belastingontwijking het enige doel was, zouden Philips en AMSL zich wel statutair vestigen in een "echt" belastingparadijs. Ik denk dat de combinatie tussen hooggeschoold personeel, open economie, geografische ligging en belastingconstructies zorgt voor de octrooiaanvragen hier.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heeft dat laatste niet te maken met de belastingconstructies? Je koopt hier een brievenbus en maakt een afspraak met de Nederlandse fiscus welk promillage aan belasting je betaalt over de winst uit intellectueel eigendom.
Als ik het goed begrepen heb heeft Starbucks een intellectueel eigendomsrecht gevestigd op een aantal varianten van hun drankjes, en betalen de Starbucksvestigingen per kopje van dat spul aan de in Nederland gevestigde 'onderneming' die die rechten heeft, en vallen die opbrengsten in een gunstig belastingklimaat. De Stones en U2 zitten hier ook met een intellectuele eigendom, en octrooien zijn ook intellectuele eigendom.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het zal allicht meespelen, maar als belastingontwijking het enige doel was, zouden Philips en AMSL zich wel statutair vestigen in een "echt" belastingparadijs. Ik denk dat de combinatie tussen hooggeschoold personeel, open economie, geografische ligging en belastingconstructies zorgt voor de octrooiaanvragen hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |