abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:35:08 #51
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153092385
Poe's law:
quote:
Without a clear indication of the author's intent, it is difficult or impossible to tell the difference between an expression of sincere extremism and a parody of extremism.
pi_153092471
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwah, ik vind "alle artsen zijn massamoordenaars" toch wel redelijk trollen.... Ookal is het zijn echte mening.
Naar mijn mening, en volgens de definitie die al vanaf het begin van het internet bestaat, ben je geen troll.
Dan heb je een aparte mening, en misschien probeer je mensen met je mening uit de tent te lokken, maar dat maakt je geen troll.

De term troll is totaal verkeerd overgenomen door onder boerd of media en oudere mensen op het internet.

Iemand die debiele gedachten heeft, of niet normaal kan discussiëren is geen troll.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 00:39:56 #53
45833 crew  Fogel
pi_153092497
Het begrip trol is waarschijnlijk onstaan in de norrøn mytologi, maar ook in de Griekse mythologie komen wezens voor die als troll geclassificeerd kunnen worden.
Trollen worden al in de Edda uit 1220 genoemd, maar werden pas echt populair door Asbjørnsen en Moe's Norske folkeeventyr uit 1844.

Trollen komen in veel gedaantes voor, vaak zijn ze groot (reuzen), soms klein (dwergen), sommigen hebben staarten, anderen weer niet. Trollen hebben ook verschillende eigenschappen, maar over het algemeen zijn ze dom, traag en gevaarlijk.

Trollen leven in ongerepte natuur zoals bossen, grotten in de bergen maar ook op zee, ver van de beschaving dus. Volgens de vertellingen laat zonlicht ze verstenen. «Vreemde» rotsformaties [op veelal afgelegen plekken] in Noorwegen krijgen vaak namen die op trollen slaan.
Ook in Ibsen’s Peer Gynt uit 1867 komen trollen voor, en in tegenstelling tot de voorgaande vertellingen hebben ze hier allemaal staarten. De muziek die Grieg bij Peer Gynt geschreven heeft kan ik overigens aanraden om te luisteren bij een trollenjacht.

(dit nummer heeft overigens het standpunt van een trol die een mens wil afslachten, maar da's een detail)

Iets recenter nog, en voor velen waarschijnlijk ook bekender, komen trollen voor in J.R.R Tolkiens The Hobbit.
Als je nog steeds twijfelt of je ooit een afbeelding van een trol gezien hebt, dan helpt het misschien dat ze ook veel voorkomen is spellen, bijvoorbeeld Warcraft.
Bron voor het bovenstaande: http://no.wikipedia.org/wiki/Troll

Tegenwoordig leven trollen ook op zolderkamers en andere plekken waar een internetverbinding en weinig licht (je zou maar verstenen) aanwezig is. Overeenkomst blijft wel dat het normaal gesproken domme en trage figuren zijn die misschien niet letterlijk ver van de beschaving af wonen maar met hun gedrag en toch een stuk vanaf staan.

Aangezien ze achter een PC verscholen zitten zijn ze wat lastiger te herkennen dan de in de introductie beschreven lelijke beesten. Maar ook op internet komen ze in verschillende soorten en maten. Soms zijn ze zelfs bijna niet als troll te herkennen en lijken net normale mensen. Maar soms komt het ook voor dat een normaal mens zich als een troll gedraagt en dan kan het lastig zijn om te bepalen.

Met hulp van het onderstaande schema is het mogelijk om een troll te classificeren en een onschuldig mens met een slechte dag buiten schot te laten van een trollenklacht.
Een uitgebreide frequentieanalyse van het gedrag is noodzakelijk om een zo betrouwbaar mogelijk beeld te kunnen vormen, maar bij de slechte trollen zal dit in mindere mate noodzakelijk zijn omdat ze gemiddeld gezien altijd hoog zullen scoren.
Een trollpost heeft typisch een of meerdere van de volgende elementen/ karakteristieken:
- Een sneer of persoonlijke aanval
- Een mening die dwars tegenover die van degene waarop hij/zij reageert staat
- Een aanname/Een eigen commentaar beantwoorden met een verwachtte reactie van een andere user («bla bla bla, maar je zal wel vinden van niet, dus bla bla bla»)
- Verdraaide woorden
- Selectief quoten/Dingen uit de context halen en daarop reageren
- Irrelevante onderwerpen erbij slepen in een discussie en daarover verder gaan
- Negeren van concrete directe vragen
- Onnoodzakelijk gebruik van [over het algemeen denigrerende] adjectieven
- Moedwillig mensen boos maken
- De normale gang van zaken in een discussie doorbreken
- Moedwillig irritant zijn door middel van het gebruik van denigrerende verwoordingen ten opzichte van personen of groepen van personen
- Zich voordoen als onwetend of dom
- Zichzelf het hoofdpunt van interesse maken in een topic
- Korte posts
- Geen teken van spijt aangeven
- Plaatst irritante afbeeldingen

Bron van een deel van deze lijst is http://rationalwiki.org/wiki/Don%27t_feed_the_Troll de rest is ervaring.

Per element krijgt de post 1 punt, komen meerdere elementen voor in een post dan is de telling n+1.

T [trollfactor] = Punten per post/aantal geanalyseerde posts[Subforumfactor, Topicfactor, Tijdfactor]
Het kan zijn dat de user uitsluitend zich als troll voordoet in bepaalde subfora/topics of tijdens bepaalde tijden. Gebruik dat als filter voor een trendanalyse van de trollfactor.

De trollfactor T kan vervolgens gerelateerd worden aan een trolltype (de range van T moet nog bepaald worden) :

De bergtroll – staat zo ver van de werkelijke wereld dat zelfs een normale post niet serieus genomen kan worden

De reus – Olifant in een porcelijnkast, meningen staan altijd haaks op die van andere meningen, zelfs al klopt het niet met wat de troll eerder schreef. Als het maar tegen de norm in gaat is alles goed voor dit soort trollen.

De “slimme” troll – “not sure if trolling or serious”, dit soort trollen doen je twijfelen, zijn ze echt zo? Menen ze wat ze zeggen? Gebruiken veelal subtiel sarcasme.

Gelegenheidstroll – post alleen bij bepaalde gelegenheden als troll, maar normaal gesproken niet. Hypothese is dat de trollfactor gelerateerd kan worden aan het promillage van de users die zich zo gedragen.

De bijna menselijke troll – Reageert over het algemeen normaal en inhoudelijk zoals je van een normaal mens mag verwachten, maar in sommige gevallen komt de ware aard van het beest naar boven en trollt er vrolijk op los. Gelukkig is dat meestal kortstondig.

De kabouter – Wil wel maar kan niet trollen, heeft nog veel te leren.

Als afsluiter nog een instructiefilm over hoe je met een troll om kan gaan:

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:40:12 #54
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153092504
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 23:51 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, reden is simpel voor de een kan bijvoorbeeld 9/11 een complot zijn maar vaccins niet of andersom, dat betekend niet dat hij of zij in 1 van de 2 kampen past.
Zo zijn er tig voorbeelden, waarbij users wel of niet eens zijn met bepaalde complotten, of juist wel!
ik zag laatst copycat uitgemaakt worden voor troll in het K&L topic en ook wat anderen die ook wel eens in dat topic posten, een duidelijk reden kon niet gegeven worden.

Users betichten elkaar van trollen nou ben ik er zelf ook 1 van maar dat komt door
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Maar zelfs dan, mensen die regelmatig swingen van kamp op een bepaald onderwerp zie ik eigenlijk nooit medestanders uit het specifieke kamp waarin ze zich op dat moment bevinden terecht wijzen op eventueel trolgedrag.
pi_153092541
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:39 schreef Fogel het volgende:
Het begrip trol is waarschijnlijk onstaan in de norrøn mytologi, maar ook in de Griekse mythologie komen wezens voor die als troll geclassificeerd kunnen worden.
Trollen worden al in de Edda uit 1220 genoemd, maar werden pas echt populair door Asbjørnsen en Moe's Norske folkeeventyr uit 1844.

Trollen komen in veel gedaantes voor, vaak zijn ze groot (reuzen), soms klein (dwergen), sommigen hebben staarten, anderen weer niet. Trollen hebben ook verschillende eigenschappen, maar over het algemeen zijn ze dom, traag en gevaarlijk.

Trollen leven in ongerepte natuur zoals bossen, grotten in de bergen maar ook op zee, ver van de beschaving dus. Volgens de vertellingen laat zonlicht ze verstenen. «Vreemde» rotsformaties [op veelal afgelegen plekken] in Noorwegen krijgen vaak namen die op trollen slaan.
Ook in Ibsen’s Peer Gynt uit 1867 komen trollen voor, en in tegenstelling tot de voorgaande vertellingen hebben ze hier allemaal staarten. De muziek die Grieg bij Peer Gynt geschreven heeft kan ik overigens aanraden om te luisteren bij een trollenjacht.

(dit nummer heeft overigens het standpunt van een trol die een mens wil afslachten, maar da's een detail)

Iets recenter nog, en voor velen waarschijnlijk ook bekender, komen trollen voor in J.R.R Tolkiens The Hobbit.
Als je nog steeds twijfelt of je ooit een afbeelding van een trol gezien hebt, dan helpt het misschien dat ze ook veel voorkomen is spellen, bijvoorbeeld Warcraft.

Tegenwoordig leven trollen ook op zolderkamers en andere plekken waar een internetverbinding en weinig licht (je zou maar verstenen) aanwezig is. Overeenkomst blijft wel dat het normaal gesproken domme en trage figuren zijn die misschien niet letterlijk ver van de beschaving af wonen maar met hun gedrag en toch een stuk vanaf staan.

Aangezien ze achter een PC verscholen zitten zijn ze wat lastiger te herkennen dan de in de introductie beschreven lelijke beesten. Maar ook op internet komen ze in verschillende soorten en maten. Soms zijn ze zelfs bijna niet als troll te herkennen en lijken net normale mensen. Maar soms komt het ook voor dat een normaal mens zich als een troll gedraagt en dan kan het lastig zijn om te bepalen.

Met hulp van het onderstaande schema is het mogelijk om een troll te classificeren en een onschuldig mens met een slechte dag buiten schot te laten van een trollenklacht.
Een uitgebreide frequentieanalyse van het gedrag is noodzakelijk om een zo betrouwbaar mogelijk beeld te kunnen vormen, maar bij de slechte trollen zal dit in mindere mate noodzakelijk zijn omdat ze gemiddeld gezien altijd hoog zullen scoren.
Een trollpost heeft typisch een of meerdere van de volgende elementen/ karakteristieken:
- Een aanname/Een eigen commentaar beantwoorden met een verwachtte reactie van een andere user («bla bla bla, maar je zal wel vinden van niet, dus bla bla bla»)
- Verdraaide woorden
- Moedwillig irritant zijn door middel van het gebruik van denigrerende verwoordingen ten opzichte van personen of groepen van personen
- Korte posts

Bron van een deel van deze lijst is http://rationalwiki.org/wiki/Don%27t_feed_the_Troll de rest is ervaring.

Per element krijgt de post 1 punt, komen meerdere elementen voor in een post dan is de telling n+1.

T [trollfactor] = Punten per post/aantal geanalyseerde posts[Subforumfactor, Topicfactor, Tijdfactor]
Het kan zijn dat de user uitsluitend zich als troll voordoet in bepaalde subfora/topics of tijdens bepaalde tijden. Gebruik dat als filter voor een trendanalyse van de trollfactor.

De trollfactor T kan vervolgens gerelateerd worden aan een trolltype (de range van T moet nog bepaald worden) :

De bergtroll – staat zo ver van de werkelijke wereld dat zelfs een normale post niet serieus genomen kan worden

De reus – Olifant in een porcelijnkast, meningen staan altijd haaks op die van andere meningen, zelfs al klopt het niet met wat de troll eerder schreef. Als het maar tegen de norm in gaat is alles goed voor dit soort trollen.

De “slimme” troll – “not sure if trolling or serious”, dit soort trollen doen je twijfelen, zijn ze echt zo? Menen ze wat ze zeggen? Gebruiken veelal subtiel sarcasme.

Gelegenheidstroll – post alleen bij bepaalde gelegenheden als troll, maar normaal gesproken niet. Hypothese is dat de trollfactor gelerateerd kan worden aan het promillage van de users die zich zo gedragen.

De bijna menselijke troll – Reageert over het algemeen normaal en inhoudelijk zoals je van een normaal mens mag verwachten, maar in sommige gevallen komt de ware aard van het beest naar boven en trollt er vrolijk op los. Gelukkig is dat meestal kortstondig.

Fogel! _O_

PS, welcome back in de wereld buiten de Elite. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:46:40 #56
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153092639
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik heb hier nog geen "echte BNW-ers" gezien die trollen, sommige hebben aparte ideeën dat zeker.
En ook echt niet iedereen die de complottenwereld uitpluist heeft dezelfde ideeën. Ik zie hier ook vaak verhalen voorbij komen waar ik me niet in kan vinden. Dus zie ik het niet alleen als de kampen complotters en niet complotters. Ik kan ook van mening verschillen met hen. Maar ik heb het idee dat BNW al lange tijd wordt gezien als het gekkies forum. En er veel fok-users zijn die het leuk vinden om hier af en toe even te komen stangen. Krijgen ze een kick van ofzo. Bijna ieder ander forum heeft gedragsregels en topic-pointers die dat binnen de perken houden. Op BNW gelden kennelijk andere regels waardoor het hier vaker ontspoort. Jammer want daardoor zijn er al veel users afgehaakt hier. Door de trollen.
Ik denk wel dat er onder de duhbunkers zich meer trollen begeven om de reden die je hier noemt (BNW staat bij andere subfora bekend als gekkies-forum, een onconventionele mening is makkelijker te trollen), maar dat je geen getrol ziet binnen je eigen kamp verbaast me toch wel enigszins.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:48:10 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153092666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

en dan nog voet bij stuk houden!
En dát is dus geen getroll maar wordt wel als zodanig gezien. Het accepteren van elkaars mening, ook al ben je er totaal mee oneens, is een moeilijk concept.

Bij sommige onderwerpen kan ik het er mee eens zijn hoor dat er door gehamerd wordt. Bijvoorbeeld vaccinaties, een heel gevoelig onderwerp waar de emoties en belangen hoog oplopen maar bijvoorbeeld een spacefakery (who cares?) en helemaal een 'dino botten zijn allemaal genept' discussie hoeft het echt niet hoog op te lopen, laat het voor wat het is of ga erover in discussie maar houdt het gewoon bij het onderwerp. Als ik geloof dat gras paars is dan heeft dat verder helemaal geen effect op wat dan ook, ga er op in maar soms is het handig om de eventuele mee-lezer in ogenschouw te nemen als degene waar je het voor doet en niet je daadwerkelijke gesprekspartner. Ik weet niet of dat enigszins goed verwoord is hoor maar daardoor veranderd je hele instelling merk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_153092703
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:48 schreef jogy het volgende:
een spacefakery (who cares?)
Och ja, de "grootste" "prestaties" van "de mensheid" die voor honderdmiljoen miljard verkocht worden aan het grote publiek als echt maar eigenlijk gewoon CGI is, waar lullen we over...

De Apollo-tragedie heeft mijn geologische hart geraakt, jogy. Liegen over mijn vakgebied doet pijn.

Bij die Dino's is dat heel anders, want geen hoax. :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 30 mei 2015 @ 00:52:19 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153092714
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:46 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er onder de duhbunkers zich meer trollen begeven om de reden die je hier noemt (BNW staat bij andere subfora bekend als gekkies-forum, een onconventionele mening is makkelijker te trollen), maar dat je geen getrol ziet binnen je eigen kamp verbaast me toch wel enigszins.
Geen trollen wel 'zuigers', die zijn zo mogelijk nog lastiger eigenlijk :{.
Vrijheid
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:56:35 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153092752
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Och ja, de "grootste" "prestaties" van "de mensheid" die voor honderdmiljoen miljard verkocht worden aan het grote publiek als echt maar eigenlijk gewoon CGI is, waar lullen we over...

De Apollo-tragedie heeft mijn geologische hart geraakt, jogy. Liegen over mijn vakgebied doet pijn.

Bij die Dino's is dat heel anders, want geen hoax. :N
Joh, het is allemaal gelul in de marge wat dat betreft. Een beetje een kutdag dag op de beurs kost al meer dan 10 jaar NASA. Ik vind spacefakery en maan-hoax onzin maar vind het wel leuk om over te lezen. Maar dat is het onderwerp niet, het was alleen maar een voorbeeld. Wel of niet geloven dat de mensheid de ruimte in kan zonder te sterven en weer terug kan keren naar aarde heeft 0.0 invloed op het dagelijkse leven en dát is het hele punt.
Vrijheid
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:57:04 #61
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153092757
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen trollen wel 'zuigers', die zijn zo mogelijk nog lastiger eigenlijk :{.
Wat is precies het onderscheid tussen een trol en een zuiger? In mijn optiek meent een zuiger wat hij zegt, maar hij zegt dat op zo'n manier om de ander expres te irriteren met als doel om bij de ander een emotionele response uit te lokken waarop hij veroordeeld kan worden. Dat staat imo zo goed als gelijk aan trollen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:57:59 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153092762
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:57 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat is precies het onderscheid tussen een trol en een zuiger? In mijun optiek meent een zuiger wat hij zegt, maar hij zegt dat op zo'n manier om de ander expres te irriteren om bij de ander een emotionele response uit te lokken waarop hij veroordeeld kan worden. Dat staat imo zo goed als gelijk aan trollen.
Het zijn wel broertjes van elkaar ja. Hm. Bedankt.
Vrijheid
pi_153092796
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:56 schreef jogy het volgende:
Wel of niet geloven dat de mensheid de ruimte in kan zonder te sterven en weer terug kan keren naar aarde heeft 0.0 invloed op het dagelijkse leven en dát is het hele punt.
Ja, jij denkt dat ik zit te trollen, maar dat is ook alweer niet waar.

Want waar worden jouw (je bent papa toch?) en mijn toekomstige kinderen mee geïndoctrineerd? Niet alleen met vaccinaties (op dat punt zijn we het denk ik helemaal eens) maar ook met "Antropogene Globale Opwarming" en "Wij Zijn Op De Maan Geweest Maar Kunnen Niet Meer Terug" en al die andere hoaxes.

Wil je het concept troll in de toekomst voorkomen, kun je beter niet doorgaan met het neersabelen van kritisch denken en het wegzetten en ridiculiseren van mensen die juist wél dieper nadenken dan de façades...

zaterdag 30 mei 2015 @ 01:02:56 #64
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153092817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:39 schreef Fogel het volgende:

- Verdraaide woorden
- Korte posts

Een trol zijn is een kwestie van gradatie, niet van principe? Er is geen drempelwaarde die je dient te overschrijden om in aanmerking te komen voor het stempeltje trol. Je zou dus als je iemand als trol bestempelt, eigenlijk een getal aan de mate van getrol moeten geven om duidelijk te maken wat voor trol het is.
pi_153092884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

- de intentie is zoals velen hier willen de waarheid boven tafel halen!

Lol was dit maar waar

- details zijn altijd belangrijk, zowel voor voor en tegenstanders van een coplot, denk hierbij aan details in foto's slomo beelden en pixel problemen. zelfde geld ditto andersom, dus ik vind deze nogal onzinnig.

Ik zei iets anders namelijk mierenneuken om elke detail . Als je in de 9/11 topic vast blijft zitten op de vraag : op welke temperatuur smelt staal ? En vergeet voor het gemak de rest van het verhaal ( the big picture ) dan zit je te mierenneuken

- bron ja , geld het zelfde voor visa versa zowel voor als tegenstanders van een complot vragen er om, dus ook onzinnig

Waarom zou ik iemand met de verkeerde intenties van een bron voorzien ? Sinds ik het antwoord al weet namelijk lol bron x100 :') :') :') . Als je op het internet op zoek bent naar informatie over de NWO, mind control , the occult elite, 9/11, the reptilians, the bilderbergs, Mk ultra ect. Dan kom je uit op een x aantal sites die vallen onder de alternatieve media.

Omdat je een bron tegenkomt die je niet aanstaat betekend niet dat de gepresenteerde informatie niet klopt .

Je hebt met de internet een schat aan informatie ter beschikking. Als je zelf wil weten of bepaalde info klopt dan je dat zelf uitzoeken via onze vrienden van google

Vind het prima als men een bron wantrouwt zolang men er zich niet door laat verblinden

- waarom mag je GEEN rationele verklaring hebben, datgebeurt ook door bede kampen van een complot!

Leren lezen jij :P

Rationale verklaring hebben voor ELKE onderwerp wat hier besproken word. Dan ben je kritisch om het kritisch zijn

- niet het vuile werk doen ( eh die volg ik even niet)

Het is aan jouw om de waarheid te achterhalen en dit is helaas een solitische activiteit.

- zelfs als deze volstrekt onthoudbaar is, ( met deze ben ik het wel redelijk eens)

- :') :|W :r deze?

oa ja :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 30-05-2015 01:17:16 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:09:16 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153092892
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, jij denkt dat ik zit te trollen, maar dat is ook alweer niet waar.
Nee, dat denk ik niet. Ik zeg dat zo'n mening geen getroll is en dat de gemoederen om zo iets niet al te hoog op hoeven te lopen. Bij jou niet en bij de tegenpartijen niet.

quote:
Wil je het concept troll in de toekomst voorkomen, kun je beter niet doorgaan met het neersabelen van kritisch denken en het wegzetten en ridiculiseren van mensen die juist wél dieper nadenken dan de façades...
Je betrekt het veel te veel op je zelf, doe maar niet. Jouw stellingen zijn geen objectief bewijs of maatlat voor kritisch denken.
Vrijheid
pi_153092945
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik zeg dat zo'n mening geen getroll is en dat de gemoederen om zo iets niet al te hoog op hoeven te lopen. Bij jou niet en bij de tegenpartijen niet.

[..]

Je betrekt het veel te veel op je zelf, doe maar niet. Jouw stellingen zijn geen objectief bewijs of maatlat voor kritisch denken.
Ik betrek het helemaal niet op mezelf.

Het gaat erom dat trollen ontstaan door onbegrip. Neem zo iemand als NotYou die af en toe weer es langs komt zetten met zijn hagedismensen. Of wie dan ook zo ongeveer buiten dit zeer kleine clubje mensen alleen al op FOK! en irl helemaal.

Onbegrip dat er een wereld áchter de façades zit, Daar gaat BNW over. En ieder doet dat op zijn eigen manier (echte BNW'ers) en een aantal wijst werkelijk álles af wat BNW is (dat noem ik trollen; uit onmacht kritisch te denken en uit onbegrip met de "zieke wereld" waar we in leven, steevast vasthouden aan precies dat verhaal dat die lui verspreiden.

Ridder op het trollenpaard of Reptilianfeeders, zijn vollediger dan troll, maar dat bekt beter.

Autistisch vasthouden aan voorgedefinieerde strakke definities die ooit in een grijs verleden in het begin van het internet opgesteld zijn, is niet mijn stijl.

zaterdag 30 mei 2015 @ 01:16:19 #68
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153092976
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

- de intentie is zoals velen hier willen de waarheid boven tafel halen!

Lol was dit maar waar

- details zijn altijd belangrijk, zowel voor voor en tegenstanders van een coplot, denk hierbij aan details in foto's slomo beelden en pixel problemen. zelfde geld ditto andersom, dus ik vind deze nogal onzinnig.

Ik zei iets anders namelijk mierenneuken om elke detail . Als je in de 9/11 topic vast blijft zitten op de vraag : op welke temperatuur smelt staal ? En vergeet voor het gemak de rest van het verhaal ( the big picture ) dan zit je te mierenneuken

- bron ja , geld het zelfde voor visa versa zowel voor als tegenstanders van een complot vragen er om, dus ook onzinnig

Waarom zou ik iemand met de verkeerde intenties van een bron voorzien ? Sinds ik het antwoord al weet namelijk lol bron x100 :') :') :') . Als je op het internet op zoek bent naar informatie over de NWO, mind control , the occult elite, 9/11, the reptilians, the bilderbergs, Mk ultra ect. Dan kom je uit op een x aantal sites die vallen onder de alternatieve media.

Omdat je een bron tegenkomt die je niet aanstaat betekend niet dat de gepresenteerde informatie niet klopt .

Je hebt met de internet een schat aan informatie ter beschikking. Als je zelf wil weten of bepaalde info klopt dan je dat zelf uitzoeken via onze vrienden van google

Vind het prima als men een bron wantrouwt zolang men er zich niet door laat verblinden

- waarom mag je GEEN rationele verklaring hebben, datgebeurt ook door bede kampen van een complot!

Leren lezen jij :P

Rationale verklaring hebben voor ELKE onderwerp wat hier besproken word. Dan ben je kritisch om het kritisch zijn
- niet het vuile werk doen ( eh die volg ik even niet)

Het is aan jouw om de waarheid te achterhalen en dit is helaas een solitische activiteit.
- zelfs als deze volstrekt onthoudbaar is, ( met deze ben ik het wel redelijk eens)

- :') :|W :r deze?

oa ja :)
Dit klinkt heel erg als: een trol is iemand die het aanhoudend niet met mij eens is en mij daarover moeilijke vragen stelt.
pi_153093023
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:14 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Je omschrijft hier bijna hoe een goed onderbouwde post er uit moet zien. :D

Maar jij ziet iemand met een andere mening dus al snel als troll. Dat is het niet. Een troll is iemand die mensen op stang wil jagen, zonder zijn eigen mening daarin mee te laten spelen. Een troll kan natuurlijk best zijn oprechte mening verkondigen, maar dat is nooit het doel van de post.
Afwijkende meningen zijn prima :)

Waar ik geen zin in heb is in het circeljerken
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:38:58 #70
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153093249
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:13 schreef El_Matador het volgende:
Onbegrip dat er een wereld áchter de façades zit, Daar gaat BNW over. En ieder doet dat op zijn eigen manier (echte BNW'ers) en een aantal wijst werkelijk álles af wat BNW is (dat noem ik trollen; uit onmacht kritisch te denken en uit onbegrip met de "zieke wereld" waar we in leven, steevast vasthouden aan precies dat verhaal dat die lui verspreiden.
Is dat trollen of ben je dan gehersenspoeld dan wel een idioot?
pi_153093785
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

Is dat trollen of ben je dan gehersenspoeld dan wel een idioot?
Een onzinnig wereldbeeld tegen beter weten (en dus fysica) in vasthouden zou je idioot kunnen noemen.
Je laten hersenspoelen door dat wereldbeeld nog meer.
De uiting daarvan is trollen uit onbegrip met hoe "de wereld" niet in elkaar zit.

zaterdag 30 mei 2015 @ 07:34:50 #72
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_153094339
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:48 schreef jogy het volgende:

[..]

En dát is dus geen getroll maar wordt wel als zodanig gezien. Het accepteren van elkaars mening, ook al ben je er totaal mee oneens, is een moeilijk concept.

Bij sommige onderwerpen kan ik het er mee eens zijn hoor dat er door gehamerd wordt. Bijvoorbeeld vaccinaties, een heel gevoelig onderwerp waar de emoties en belangen hoog oplopen maar bijvoorbeeld een spacefakery (who cares?) en helemaal een 'dino botten zijn allemaal genept' discussie hoeft het echt niet hoog op te lopen, laat het voor wat het is of ga erover in discussie maar houdt het gewoon bij het onderwerp. Als ik geloof dat gras paars is dan heeft dat verder helemaal geen effect op wat dan ook, ga er op in maar soms is het handig om de eventuele mee-lezer in ogenschouw te nemen als degene waar je het voor doet en niet je daadwerkelijke gesprekspartner. Ik weet niet of dat enigszins goed verwoord is hoor maar daardoor veranderd je hele instelling merk ik.
wat is het nou?
lekker tegenstrijdig verhaaltje..

Zoals ik al zeg onhoudbare situaties, waarom vast klampen... als er zoveel tegenstrijdig heden zijn waar gewoon geen hou vast aan zit, hoe kan je jezelf dan voor de gek blijven houden..

of gewoon je trots een keer inslikken en toegeven!

Stel, je werkt voor een bedrijf je bent bezorger.
Je bezorg bus ligt in de prak!
Er is een ongeluk verooorzaakt met jou bus, op een dag dat jij er in reed
Collega's hebben gezien dat je de deur uit reed en tegen een boom klapte.
Je word zelf van de achter de bestuurders stoel gesleurd met een hoofdwond!
Je chef zeg: t tja foutje moet kunnen, maar geef gewoon toe dat je een domme actie hebt uitgehaald hebt en er zijn geen consequenties.
Maar dan nog stug volhouden dat de boom voor je auto sprong!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 09:43:15 #73
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153095197
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 02:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een onzinnig wereldbeeld tegen beter weten (en dus fysica) in vasthouden zou je idioot kunnen noemen.
De uiting daarvan is trollen uit onbegrip met hoe "de wereld" niet in elkaar zit.
Ik vind dat een bijzondere definitie. In feite komt het er dan op neer dat eenieder die het aanhoudend niet met jou eens is, een troll is. En dat is dus een drogreden.
pi_153095420
Een trol is een user als Mata: reacties uitlokken door idiote statements te maken, vervolgens vragen daarop negeren: het enige wat Mata wil is mensen irriteren. Een grotere trol als mata bestaat er niet op BNW. Het ergste; hij heeft het zelf niet door.
pi_153095439
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat jij doet maar dan de andere kant op dus. Prima :Y.

quote:
Autistisch vasthouden aan voorgedefinieerde strakke definities die ooit in een grijs verleden in het begin van het internet opgesteld zijn, is niet mijn stijl.
Exact jouw stijl dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2015 10:05:55 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:09:31 #76
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153095490
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:03 schreef Scrummie het volgende:
Een trol is een user als Mata: reacties uitlokken door idiote statements te maken, vervolgens vragen daarop negeren: het enige wat Mata wil is mensen irriteren. Een grotere trol als mata bestaat er niet op BNW. Het ergste; hij heeft het zelf niet door.
Is een vereiste van een troll niet dat hij zelfbewust is van wat hij doet? Anders kan het net zo goed een idioot of gehersenspoelde zijn.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:16:27 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_153095574
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 02:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is dus precies waarom zoveel mensen jou idioot noemen :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_153095683
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Maar ik heb het idee dat BNW al lange tijd wordt gezien als het gekkies forum. En er veel fok-users zijn die het leuk vinden om hier af en toe even te komen stangen. Krijgen ze een kick van ofzo. Bijna ieder ander forum heeft gedragsregels en topic-pointers die dat binnen de perken houden. Op BNW gelden kennelijk andere regels waardoor het hier vaker ontspoort. Jammer want daardoor zijn er al veel users afgehaakt hier. Door de trollen.
Ik weet niet of het hier op BNW vaker ontspoort dan elders. Toen ik hier op het K & L topic begon te posten, werd de 'etiquette' meer gevolgd dan op het Vaatstra topic op NWS.
Met het vetgedrukte ben ik het helemaal eens; BNW is bij voorbaat idd al het gekkies forum, dus als niet-aluhoedje hoef je je niet te verdiepen in de onderwerpen, geen links te lezen enz. je gooit er van tijd tot tijd een niet inhoudelijke kreet in en je vind jezelf (waarschijnlijk) weer heel goed bezig.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153095732
xx

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 30-05-2015 10:50:47 (foute quote) ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 10:29:12 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_153095751
quote:
Of juist wel en dat maakt het dus trollen pur sang.
pi_153096185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is ook een goed punt ja, en iets wat je zeker in een forum als BNW ziet.

Onderwerpen die zo ver afwijken van de norm dat je oprecht kan twijfelen of deze persoon dit echt zelf gelooft, of dat het geplaatst wordt om te stangen/reacties uit te lokken.
De norm is een gemiddelde?
Die wordt -mede- bepaald door de hoogste en de laagste 'afwijking'.
pi_153099540
Het is een term die mensen gebruiken om niet meer hun woorden te hoeven uitleggen. Daarom zijn de bekende BNW'ers zo dol op want die hebben het daar het moeilijkst mee.
Conscience do cost.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:42:10 #83
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153099590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:39 schreef ems. het volgende:
Het is een term die mensen gebruiken om niet meer hun woorden te hoeven uitleggen. Daarom zijn de bekende BNW'ers zo dol op want die hebben het daar het moeilijkst mee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:39 schreef ems. het volgende:

[..]

:') :')
Trol gespot :')
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153099623
Goed dat je het meteen illustreert inderdaad.
Conscience do cost.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:05:10 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153101882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 07:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

wat is het nou?
lekker tegenstrijdig verhaaltje..

Zoals ik al zeg onhoudbare situaties, waarom vast klampen... als er zoveel tegenstrijdig heden zijn waar gewoon geen hou vast aan zit, hoe kan je jezelf dan voor de gek blijven houden..

of gewoon je trots een keer inslikken en toegeven!
Het verhaal is niet tegenstrijdig maar maakte een zijsprong naar andere facetten van de oorzaak van strijd. Dat er soms gevochten wordt om het vechten terwijl het onderwerp dat eigenlijk niet waard is, scherp discussiëren moet kunnen en wordt aangemoedigd maar als je gefrustreerd wordt kan je ook even van het toetsenbord weg gaan. Daarom ook de suggestie om je discussiepartner niet altijd als focus te zien maar de stille meelezer, als jij een kloppend verhaal hebt en je tegenspeler niet dan zegt het al genoeg.

Makkelijker gezegd dan gedaan, begrijp ik ook wel verder.
Vrijheid
  zondag 26 juli 2015 @ 12:01:53 #86
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154642165
quote:
Ik zou veel eerder een user als jou een troll noemen. Iemand die de ballen verstand heeft van de meeste dingen, constant anderen denigrerend behandelen en uitscheldt en gewoon (laten we eerlijk zijn) het intellect mist om serieus mee te kunnen praten laat staan dingen begrijpen.
Feyenoord!
  zondag 26 juli 2015 @ 12:04:56 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154642226
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:01 schreef Japie77 het volgende:

Ik zou veel eerder een user als jou een troll noemen. Iemand die de ballen verstand heeft van de meeste dingen, constant anderen denigrerend behandelen en uitscheldt en gewoon (laten we eerlijk zijn) het intellect mist om serieus mee te kunnen praten laat staan dingen begrijpen.
Heb je plezier, voor die spiegel?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 26 juli 2015 @ 12:05:02 #88
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154642227
In principe is een troll natuurlijk iemand die puur uit verveling mensen probeert te shockeren. Dus dingen roepen om anderen kwaad te krijgen. Denk dat er weinig pure trollen op FOK zitten. Maar als mensen met de intentie om "die aluhoedjes eens even op hun plaats te zetten" op een forum zit, lijkt dat natuurlijk wel veel op trollerig gedrag aangezien deze mensen niet meer discussieren voor de overdracht van informatie en ook niet open staan voor andere meningen of nieuwe informatie.
Feyenoord!
  zondag 26 juli 2015 @ 12:15:49 #89
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_154642385
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:05 schreef Japie77 het volgende:
In principe is een troll natuurlijk iemand die puur uit verveling mensen probeert te shockeren. Dus dingen roepen om anderen kwaad te krijgen. Denk dat er weinig pure trollen op FOK zitten. Maar als mensen met de intentie om "die aluhoedjes eens even op hun plaats te zetten" op een forum zit, lijkt dat natuurlijk wel veel op trollerig gedrag aangezien deze mensen niet meer discussieren voor de overdracht van informatie en ook niet open staan voor andere meningen of nieuwe informatie.
Het gaat dus om de intentie volgens jou. Hoe kun je iemands intentie vaststellen?
pi_154642456
quote:

[..]

:'). Ik doe niet eens mee aan deze discussie vandaag. Laat mij er buiten. Bovendien, je quote een ouwe post en gebruikt die om mij even te beledigen. Vies vuil mannetje ben je toch. Even reporten.
pi_154642543
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het gaat dus om de intentie volgens jou. Hoe kun je iemands intentie vaststellen?
Dat komt met ervaring.

Als je maar lang genoeg post krijg je een aardig beeld van de mensen die hier met regelmaat komen
  zondag 26 juli 2015 @ 12:37:39 #92
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154642641
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat kan je vaststellen aan de hand van gedrag over een bepaalde periode van tijd. Mensen kunnen zich eerst nog anders voordoen maar op een gegeven moment komen de "True Colours" wel naar boven.
Feyenoord!
pi_154644336
quote:

[..]

Als je het nou nog onderbouwde...
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat kan je vaststellen aan de hand van gedrag over een bepaalde periode van tijd. Mensen kunnen zich eerst nog anders voordoen maar op een gegeven moment komen de "True Colours" wel naar boven.
8)7
  zondag 26 juli 2015 @ 14:16:49 #94
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154644834
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je het nou nog onderbouwde...

[..]

8)7
Wat moet ik onderbouwen? Het post gedrag van Scrummie? Iedereen die hier regelmatig post kan dat zien. Ik ga hier toch niet alle postings van hem oplepelen.
Feyenoord!
pi_154645243
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat moet ik onderbouwen? Het post gedrag van Scrummie? Iedereen die hier regelmatig post kan dat zien. Ik ga hier toch niet alle postings van hem oplepelen.
Waarom hij een troll zou zijn en waarom je op de man speelt en hoe zich dat verhoudt tot je opmerking over de ware kleuren van users.
pi_154645249
Jezus, kan je nu kappen met mij te bespreken? Ik ben nu inmiddels niet eens thuis dus ga er njet op in verder, maar kap er mee aub.
pi_154645740
Hoe lang zal het nog duren voor trollen strafbaar wordt?
  zondag 26 juli 2015 @ 14:57:31 #98
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154646008
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom hij een troll zou zijn en waarom je op de man speelt en hoe zich dat verhoudt tot je opmerking over de ware kleuren van users.
Dat heb ik al aangegeven. Je kan zien aan het postgedrag van mensen met welke intentie ze posten. En Scrummie doet dat met de intentie van het afbreken van andermans geloof/mening. Niet om echt te discussieren omdat hij de onderwerpen interessant vind.

Zo zijn er nog wel meer maar hij is in mijn ogen een van de ergste. Word er gewoon misselijk van.
Feyenoord!
pi_154646051
En gewoon door gaan. Wat begrijp jij niet aan 'zou je willen stoppen met mij te bespreken'?
  zondag 26 juli 2015 @ 15:02:39 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154646127
Japie77, klaar nu. Trek het maar weer naar het algemene ipv specifiek op Scrummie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')