Is een vereiste van een troll niet dat hij zelfbewust is van wat hij doet? Anders kan het net zo goed een idioot of gehersenspoelde zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:03 schreef Scrummie het volgende:
Een trol is een user als Mata: reacties uitlokken door idiote statements te maken, vervolgens vragen daarop negeren: het enige wat Mata wil is mensen irriteren. Een grotere trol als mata bestaat er niet op BNW. Het ergste; hij heeft het zelf niet door.
Dat is dus precies waarom zoveel mensen jou idioot noemenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een onzinnig wereldbeeld tegen beter weten (en dus fysica) in vasthouden zou je idioot kunnen noemen.
Je laten hersenspoelen door dat wereldbeeld nog meer.
De uiting daarvan is trollen uit onbegrip met hoe "de wereld" niet in elkaar zit.
Ik weet niet of het hier op BNW vaker ontspoort dan elders. Toen ik hier op het K & L topic begon te posten, werd de 'etiquette' meer gevolgd dan op het Vaatstra topic op NWS.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Maar ik heb het idee dat BNW al lange tijd wordt gezien als het gekkies forum. En er veel fok-users zijn die het leuk vinden om hier af en toe even te komen stangen. Krijgen ze een kick van ofzo. Bijna ieder ander forum heeft gedragsregels en topic-pointers die dat binnen de perken houden. Op BNW gelden kennelijk andere regels waardoor het hier vaker ontspoort. Jammer want daardoor zijn er al veel users afgehaakt hier. Door de trollen.
Of juist wel en dat maakt het dus trollen pur sang.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:03 schreef Scrummie het volgende:
Een trol is een user als Mata: reacties uitlokken door idiote statements te maken, vervolgens vragen daarop negeren: het enige wat Mata wil is mensen irriteren. Een grotere trol als mata bestaat er niet op BNW. Het ergste; hij heeft het zelf niet door.
De norm is een gemiddelde?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is ook een goed punt ja, en iets wat je zeker in een forum als BNW ziet.
Onderwerpen die zo ver afwijken van de norm dat je oprecht kan twijfelen of deze persoon dit echt zelf gelooft, of dat het geplaatst wordt om te stangen/reacties uit te lokken.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:39 schreef ems. het volgende:
Het is een term die mensen gebruiken om niet meer hun woorden te hoeven uitleggen. Daarom zijn de bekende BNW'ers zo dol op want die hebben het daar het moeilijkst mee.
Trol gespotquote:
Het verhaal is niet tegenstrijdig maar maakte een zijsprong naar andere facetten van de oorzaak van strijd. Dat er soms gevochten wordt om het vechten terwijl het onderwerp dat eigenlijk niet waard is, scherp discussiëren moet kunnen en wordt aangemoedigd maar als je gefrustreerd wordt kan je ook even van het toetsenbord weg gaan. Daarom ook de suggestie om je discussiepartner niet altijd als focus te zien maar de stille meelezer, als jij een kloppend verhaal hebt en je tegenspeler niet dan zegt het al genoeg.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
wat is het nou?
lekker tegenstrijdig verhaaltje..
Zoals ik al zeg onhoudbare situaties, waarom vast klampen... als er zoveel tegenstrijdig heden zijn waar gewoon geen hou vast aan zit, hoe kan je jezelf dan voor de gek blijven houden..
of gewoon je trots een keer inslikken en toegeven!
Ik zou veel eerder een user als jou een troll noemen. Iemand die de ballen verstand heeft van de meeste dingen, constant anderen denigrerend behandelen en uitscheldt en gewoon (laten we eerlijk zijn) het intellect mist om serieus mee te kunnen praten laat staan dingen begrijpen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:03 schreef Scrummie het volgende:
Heb je plezier, voor die spiegel?quote:Op zondag 26 juli 2015 12:01 schreef Japie77 het volgende:
Ik zou veel eerder een user als jou een troll noemen. Iemand die de ballen verstand heeft van de meeste dingen, constant anderen denigrerend behandelen en uitscheldt en gewoon (laten we eerlijk zijn) het intellect mist om serieus mee te kunnen praten laat staan dingen begrijpen.
Het gaat dus om de intentie volgens jou. Hoe kun je iemands intentie vaststellen?quote:Op zondag 26 juli 2015 12:05 schreef Japie77 het volgende:
In principe is een troll natuurlijk iemand die puur uit verveling mensen probeert te shockeren. Dus dingen roepen om anderen kwaad te krijgen. Denk dat er weinig pure trollen op FOK zitten. Maar als mensen met de intentie om "die aluhoedjes eens even op hun plaats te zetten" op een forum zit, lijkt dat natuurlijk wel veel op trollerig gedrag aangezien deze mensen niet meer discussieren voor de overdracht van informatie en ook niet open staan voor andere meningen of nieuwe informatie.
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zou veel eerder een user als jou een troll noemen. Iemand die de ballen verstand heeft van de meeste dingen, constant anderen denigrerend behandelen en uitscheldt en gewoon (laten we eerlijk zijn) het intellect mist om serieus mee te kunnen praten laat staan dingen begrijpen.
Dat komt met ervaring.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het gaat dus om de intentie volgens jou. Hoe kun je iemands intentie vaststellen?
Dat kan je vaststellen aan de hand van gedrag over een bepaalde periode van tijd. Mensen kunnen zich eerst nog anders voordoen maar op een gegeven moment komen de "True Colours" wel naar boven.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het gaat dus om de intentie volgens jou. Hoe kun je iemands intentie vaststellen?
Als je het nou nog onderbouwde...quote:Op zondag 26 juli 2015 12:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat kan je vaststellen aan de hand van gedrag over een bepaalde periode van tijd. Mensen kunnen zich eerst nog anders voordoen maar op een gegeven moment komen de "True Colours" wel naar boven.
Wat moet ik onderbouwen? Het post gedrag van Scrummie? Iedereen die hier regelmatig post kan dat zien. Ik ga hier toch niet alle postings van hem oplepelen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je het nou nog onderbouwde...
[..]
Waarom hij een troll zou zijn en waarom je op de man speelt en hoe zich dat verhoudt tot je opmerking over de ware kleuren van users.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat moet ik onderbouwen? Het post gedrag van Scrummie? Iedereen die hier regelmatig post kan dat zien. Ik ga hier toch niet alle postings van hem oplepelen.
Dat heb ik al aangegeven. Je kan zien aan het postgedrag van mensen met welke intentie ze posten. En Scrummie doet dat met de intentie van het afbreken van andermans geloof/mening. Niet om echt te discussieren omdat hij de onderwerpen interessant vind.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom hij een troll zou zijn en waarom je op de man speelt en hoe zich dat verhoudt tot je opmerking over de ware kleuren van users.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |