abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153074518
Vandaag in de Guardian klapt een ex-medewerker van een Russisch bedrijf uit de school. Zij was medewerker van "Internet Research" en werd, volgens haar, ingehuurd om op forums etc. pro-Russische denkbeelden te verspreiden.

http://www.theguardian.co(...)sues-former-employer

http://news.yahoo.com/tro(...)ained-063716887.html

In 2013 is een russische krant undercover gegaan bij dat bedrijf, hier een engelse vertaling van het stuk: http://www.buzzfeed.com/m(...)t-america#.ccKX0z9g5

Ik vind het heel fascinerend, het lijkt erg effectief te zijn (tot bepaalde hoogte).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:58:02 #2
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153074868
Net zo effectief als de westerse propaganda.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_153074885
Zouden ze dan ook hier op FOK! zitten? Bij ieder bericht over Rusland verschijnen er wel weer 'Poetin! _O_ Zo'n leider zouden wij ook moeten hebben.'-roepers. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:59:34 #4
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153074925
Grappig maar het is al tijden aan de gang met b.v bij de EU. Ook daar zie je dit fenomeen terug om de slechte naam van de EU te torpederen. Van de USA is het ook gewoon bekent.
Dus waarom er nu ineens ophef is over dat de russen het ook doen ontgaat me
There is only one religion
pi_153075013
Weet je wat het leuke hieraan is? Heb nog nooit een pro russische bot op het internet gezien

Wat ik wel heb zie dat het stikt van de Amerikaanse en Joodse bots op het internet fora. Voornamelijk op alternatieve media/conspiracy sites . Op het moment dat je het oneens bent dat Putin de nieuwe Hitler is , word je uitgescholden voor ''putin lover'' of ''cremlin bot '

In the comment section van RT stikt het van de Amerikaanse goverment shills

Waarom krijgt dit wel aandacht en een organisatie als https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Internet_Defense_Force vrijwel niet '
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_153075015
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:58 schreef Rezania het volgende:
Zouden ze dan ook hier op FOK! zitten? Bij ieder bericht over Rusland verschijnen er wel weer 'Poetin! _O_ Zo'n leider zouden wij ook moeten hebben.'-roepers. :')
Haha wie weet. Als ze in NL zitten zullen het er niet veel zijn, want Nederlands leren om meningen te beinvloeden lijkt me niet een hele goede investering. Als er mensen op een hele specifieke manier reageren zou je denk ik met google misschien wel een patroon moeten kunnen ontdekken :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:59 schreef Dance99Vv het volgende:
Grappig maar het is al tijden aan de gang met b.v bij de EU. Ook daar zie je dit fenomeen terug om de slechte naam van de EU te torpederen. Van de USA is het ook gewoon bekent.
Dus waarom er nu ineens ophef is over dat de russen het ook doen ontgaat me
Ik zie weinig ophef, ik zelf vind het vooral heel fascinerend.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:06:52 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153075178
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Haha wie weet. Als ze in NL zitten zullen het er niet veel zijn, want Nederlands leren om meningen te beinvloeden lijkt me niet een hele goede investering. Als er mensen op een hele specifieke manier reageren zou je denk ik met google misschien wel een patroon moeten kunnen ontdekken :P

[..]

Ik zie weinig ophef, ik zelf vind het vooral heel fascinerend.
Je brengt het ter sprake dus je wil het onder de aandacht brengen.
pi_153075303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:06 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je brengt het ter sprake dus je wil het onder de aandacht brengen.
Ja ik vind het fascinerend, en hoop dat iemand anders misschien meer interessante stukken heeft over hetzelfde onderwerp, en deel het ook omdat anderen het misschien ook itneressant zouden vinden om te lezen. Ik wist niet dat je daar boos over zou worden :'(
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:16:36 #9
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153075534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:10 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja ik vind het fascinerend, en hoop dat iemand anders misschien meer interessante stukken heeft over hetzelfde onderwerp, en deel het ook omdat anderen het misschien ook itneressant zouden vinden om te lezen. Ik wist niet dat je daar boos over zou worden :'(
Misschien is kijken in het oekraine-rusland topic, daar zie je pas echt de propaganda machines aan het werk.

Door het hier ook te plaatsen lijkt het op demoniseren van rusland.
Met de zelfde verontwaardiging die politici nu hebben dat ze rusland niet in mogen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:26:36 #10
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153075864
EU to set up euro-election 'troll patrol' to tackle Eurosceptic surge

The European Parliament is to spend almost £2 million on press monitoring and trawling Eurosceptic debates on the internet for "trolls" with whom to debate in the run-up and during euro-elections next year amid fears that hostility to the EU is growing.

http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.html

PROFESSIONAL TROLLS: Who pays them & where do they come from?
http://beforeitsnews.com/(...)-from-2-2569326.html
pi_153075970
Sterk staaltje van projecteren van de gardian

Zit erover na te denken om een aparte topic te openen om het andere kant te belichten . Ja het stikt van de trollen maar ze zijn niet Russisch
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:34:35 #12
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_153076104
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:30 schreef Ali_boo het volgende:
Sterk staaltje van projecteren van de gardian

Zit erover na te denken om een aparte topic te openen om het andere kant te belichten . Ja het stikt van de trollen maar ze zijn niet Russisch
Ach je zal overal wel trollen hebben betaalde en onbetaalde, het is maar wat je hobby is ;)
Daarnaast is het maar wat je onder trollen verstaat, bij de arabische lentes zag je ook veel desinfo voorbij komen wat ik zelf dus ook als trollen beschouw
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:43:28 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153079951
Volgens mij voelen er een paar hun baantje op de tocht staan hier.

Het is inderdaad fascinerend om hier over te lezen en ook dat bepaalde dingen van Rusland in het nieuws komen als halve schandalen terwijl de rest het ook doet maar dit was wel een hele sterke pavlov hier ;).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:44:55 #14
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_153097383
Ik ben Pro Rusland maar ook Pro EU en Pro China, dus Pro EurAzië.

Ik zie meer mogelijkheden en ontwikkelingen als deze drie gemeenschappen een goede samenwerkingsverband aangaan ten aanzien van innovatie en techniek evt. en infrastructuur ,lucht en ruimtevaart en bij een goede ontwikkeling tot een gelijkmatig evenwichtig economisch stelsel kunnen komen.

Ik zie dit er niet van komen als we als EU zijnde aan de riem van Amerika blijven hangen, Amerika is vrij kapitalistisch en imperialistisch en dictatoriaal ingesteld met zijn dollar om deze te behouden als de nummer één koers van de wereld en niet schuwt vuile spelletjes te spelen om de dollar aan de macht te behouden(onder het hypocriete kopje van de woorden vrijheid en democratie of andere samenlevingen aan te wijzen als een bedreiging voor de westerse manier van leven, voor mij is dit gewoon ten behoud van de dollar).

Dit wil niet per direct zeggen dat China en Rusland nu geen landen zijn waar niks is met hun beleid, alleen dit zijn wel landen die zich nog aan het ontwikkelen zijn en waar je als Europese gemeenschap meer je invloed kan hebben bij een goed samenwerkingsverband op langere termijn dan dat je behoudt tot alleen de VS en zijn dollar "elite" die de duim boven op het hoofd van het Europese beleid en economie blijven behouden.

Maar zo kijk ik er ongeveer tegen aan.

Overigens propaganda daar behoor je door heen te kijken

[ Bericht 2% gewijzigd door Konijntjuh op 30-05-2015 11:52:46 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_153099548
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:58 schreef Izzy73 het volgende:
Net zo effectief als de westerse propaganda.
:') :')
Conscience do cost.
pi_153103049
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:58 schreef Rezania het volgende:
:')
pi_153103124
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:53 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

:')
Kan je wel gaan emogiffen, maar is wel zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:01:07 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153103294
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan je wel gaan emogiffen, maar is wel zo.
Ik heb nog geen euro gezien voor mijn pro-putin posts.
Vrijheid
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:01:38 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153103311
Ook geen roebel trouwens
Vrijheid
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:40:51 #20
445146 Meneer_Berylliumus
<< Denken,doen,denken,do
pi_153230648
Gaan we ook in op het feit dat de naam van het land dat hier genoemd wordt ook al propaganda zou kunnen zijn voor het land om meer publiciteit te trekken voor allerhande zaken?

Het eerlijk zijn over het verspreiden van propaganda lijkt Rusland een 2e kans te geven voor een extra propaganda golf waarin ze uitleggen niet aan propaganda te doen maar tegelijkertijd toch weer extra naam en aandacht voor het land te krijgen.
- Gesigneerd meneer B. -
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:47:35 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153230891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:40 schreef Meneer_Berylliumus het volgende:
Gaan we ook in op het feit dat de naam van het land dat hier genoemd wordt ook al propaganda zou kunnen zijn voor het land om meer publiciteit te trekken voor allerhande zaken?

Het eerlijk zijn over het verspreiden van propaganda lijkt Rusland een 2e kans te geven voor een extra propaganda golf waarin ze uitleggen niet aan propaganda te doen maar tegelijkertijd toch weer extra naam en aandacht voor het land te krijgen.
Ik begrijp je niet helemaal denk ik?
Alle aandacht is goede aandacht of zo?
Vrijheid
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:21:20 #22
<< Denken,doen,denken,do
pi_153232207
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal denk ik?
Alle aandacht is goede aandacht of zo?
Exact, ik wil hier te te uitvoerig over typen natuurlijk want dan noem ik Rusland weer.
Oei mislukt.
- Gesigneerd meneer B. -
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:55:23 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153233797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:21 schreef Meneer_Berylliumus het volgende:

[..]

Exact, ik wil hier te te uitvoerig over typen natuurlijk want dan noem ik Rusland weer.
Oei mislukt.
Ik zie niet echt in hoe dit een positief effect kan hebben op Rusland eigenlijk.
Vrijheid
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:45:11 #24
<< Denken,doen,denken,do
pi_153255873
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zie niet echt in hoe dit een positief effect kan hebben op Rusland eigenlijk.
Soms neem ik gespreksonderwerpen van het internet over in mijn gesprekken IRL, zeker met internet geloof ik wel dat elke vorm van publiciteit goede publiciteit is, omdat mensen dan zelfstandig met de google hun eigen verhaal bij een naam kunnen zoeken.
- Gesigneerd meneer B. -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')