abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153073688
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:26:46 #2
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153073767
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:17 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Hangt er allemaal een beetje van af denk ik.. Hoe alles loopt. Ik vond het fijn omdat ik niet telkens een pyjamabroek aan hoefde te trekken, maar gewoon met m'n netbroekske en badjas om naar de wc kon sjokken. Scheelt ook of je een kamergenoot hebt op de kraamafdeling denk ik.
Oh ja, 't zal vast bruikbaar zijn, maar alles wat niet essentieel is, neem ik nooit mee. Overgehouden van het backpacken. Mijn tas is ook altijd akelig leeg voor een damestas. :')
In 't ziekenhuis waar ik zal bevallen, zijn het allemaal 1p kamers, dat scheelt ook wel. En 't ziekenhuis is hier om 4 km afstand ofzo, dus alles wat mist kan mijn man wel ophalen bij eventueel langer verblijf.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153073772
pff, ik moet nog echt wel wat dingen doen voor we er klaar voor zijn geloof ik :')

De verloskundige vroeg gisteren of we het kraampakket al hadden. Ik zei 'ja, die staat op zolder'. Toen zei ze dat we die maar even op de babykamer moeten zetten, dat is makkelijker.
Euhm ja.. Nouja.. Vooralsnog staat ie op zolder in een ander huis dan waar ik van plan ben te gaan bevalllen. Dus op de babykamer is al helemaal nog geen optie :P
pi_153073780
ik weet dat ik na de operatie van het verwijderen van mijn spiraal ook met de rolstoel naar buiten moest. Dus ik neem aan dat het na een bevalling ook moet. Dan lijkt me een kinderwagen niet zo praktisch. Krijg je een soort treintje :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153074027
Ik sloot het vorige topic dus met "klopt, die spugert ben ik" maar zit op de iPad. Is alles goed gegaan met openen nieuw deel en plakken van de OP? Geloof het wel hè?

Voor wijzigingen, graag een quote of dikgedrukt of zo.
pi_153074281
@Stippel: mijn vriend kwam ook niet meer bij toen ik; al vloekend, door de kamer hinkte nadat ik mijn teen stootte. Pas toen hij zag dat ik echt pijn had (en niet meer echt kon staan) kon 'ie ophouden en de dokter bellen. Toen die kennelijk vroeg wat ik dan gedaan had, begon 'ie weer vol te lachen |:( :') . Hij heeft me wel naar t ziekenhuis gebracht.

Vraag: waarom is een labello in je vluchttas zo essentieel?
pi_153074376
Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor erfelijkheidsonderzoek naar mijn aangeboren slechthorendheid. We weten niet waar het vandaan komt en in hoeverre ons kind dit erft. Uit de eerste tests is niets gekomen. Dus nu gaan ze alle genen met "slechthorendheid" doorspitten in de hoop dat daar wel iets uit komt. Ik moet ervan uitgaan dat dit 6 maanden gaat duren. Dan is de beeb er al. Achja, is niet anders... weten we tenminste wel hoe het zit.

Mocht daar nou ook niets uitkomen dan gaan ze elk gen na en kunnen ze dus ook andere dingen tegenkomen :o En dan krijg ik 't dus ook te horen wanneer ik eventueel nog andere erfelijke "aandoeningen" heb.
pi_153074391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:42 schreef silliegirl het volgende:
@Stippel: mijn vriend kwam ook niet meer bij toen ik; al vloekend, door de kamer hinkte nadat ik mijn teen stootte. Pas toen hij zag dat ik echt pijn had (en niet meer echt kon staan) kon 'ie ophouden en de dokter bellen. Toen die kennelijk vroeg wat ik dan gedaan had, begon 'ie weer vol te lachen |:( :') . Hij heeft me wel naar t ziekenhuis gebracht.

Omdat je hele droge lippen kan krijgen vh puffen.
S. 2014
J. 2016
pi_153074561
quote:

Verloskundigen sparen labello's *O*
wel graag een dichte nieuwe meenemen. Met lipsmackers scoor je bonuspunten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_153074779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Verloskundigen sparen labello's *O*
wel graag een dichte nieuwe meenemen. Met lipsmackers scoor je bonuspunten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_153074876
En qua vluchttassen. Echt alles komt voorbij. Van niets, tot plastic tasjes van de jumbo (combineert leuk ook met je zwangere bollo :') ), tot beschaafde tassen. Meesten hebben weekendtassen bij zich maar ik zie steeds meer trolleys en laatst had ik iemand met twee trolleys en twee volle shoppers en dan ook nog de maxicosi enzo mee :D En nee ze hoefde niet verplicht een week te blijven.

Belangrijkste zijn jij en je baby en vooruit, je man/vrouw/cavia ;) Verder, prioriteiten stellen! Als je net als Spring weet dat je 2 dagen gaat blijven, dan zou ik dat in pakken. In alle andere gevallen, ga gerust uit van 2 uur blijven en daarna wieberen. Scheelt een hoop zooi ;)

Weet je dat je ziekenhuis een badkamer op de gang heeft en niet op de kamer, dan is een kamerjas wel fijn. In alle andere gevallen zul je douchen op de kamer en daarna naar huis gaan. Een kamerjas zou ik in die gevallen dus gewoon thuislaten, neemt onnodig veel ruimte in. Hetzelfde geldt voor drie setjes schone kleding voor jezelf. Een comfortabele broek en schoon t-shirt plus een schoon shirt voor je man is t enige wat je direct erna nodig hebt. Een pakje, eventueel een reservepakje voor als de eerste ondergepoept wordt voor de baby en that's it. Verder dingen als labello, camera, eventueel snacks en iets te lezen voor je man. Muziek als je dat wilt. Euhm... ohja, vrij essentieel, je zwangerschapskaart als je die hebt en stickers van het ziekenhuis.

Mochten jij en je baby toch moeten blijven dan kan je man de overige spullen natuurlijk best wel na een paar uur of de volgende dag komen brengen. Of zet het in de auto als je dat fijner vindt, maar echt, mee naar binnen slepen mwah.

En een rolstoel. Ja. Je bent de eerste niet die toch wat sneller in elkaar zakt dan ze zelf aan zag komen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:05:55 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153075146
Ik zit nog wel onwijs te twijfelen of ik zelf m'n haar ga doen of iemand laat komen. Want dat scheelt me ook een koffer met krultangen en sprays. Twijfels.... :{
pi_153075179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik zit nog wel onwijs te twijfelen of ik zelf m'n haar ga doen of iemand laat komen. Want dat scheelt me ook een koffer met krultangen en sprays. Twijfels.... :{
Ik zou iemand laten komen. If it's good enough for the duchess of Cambridge, it's good enough for you.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:09:33 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_153075277
Idd. Ik kwam 2x helemaal ongeschonden en super relaxed uit m'n bevallingen en toch ben ik gewoon met de rolstoel naar beneden gegaan. Aan lopen hoefde ik gewoon niet te denken, veel te inspannend op dat moment. En het pronken met je mc + baby op schoot O+
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:10:54 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153075331
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Idd. Ik kwam 2x helemaal ongeschonden en super relaxed uit m'n bevallingen en toch ben ik gewoon met de rolstoel naar beneden gegaan. Aan lopen hoefde ik gewoon niet te denken, veel te inspannend op dat moment. En het pronken met je mc + baby op schoot O+
En ondertussen zwaaien naar het volk? O+
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:12:28 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_153075383
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:10 schreef Mariposas het volgende:

[..]

de grijpgrage bejaardenhanden bij je baby weghouden ja. Waarom staan er altijd tien miljoen bejaarden in ziekenhuishallen??
disclaimer
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:14:01 #17
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_153075441
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:10 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Uiteraard! En dat mensen, nee, bejaarden dan vragen: 'hoeveel maanden is hij' O+. Terwijl het dus een pasgeboren meisje is. Onbetaalbaar
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:15:51 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_153075507
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Uiteraard! En dat mensen, nee, bejaarden dan vragen: 'hoeveel maanden is hij' O+. Terwijl het dus een pasgeboren meisje is. Onbetaalbaar
_O-
disclaimer
pi_153075626
quote:
Hoelang na de geboorte ga je je baby showen aan de pers? ;)
pi_153075779
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Vergeet ook je hakjes niet! ;)
pi_153075781
quote:
Misschien heeft die ene van "kerels met een kleintje" wel tijd die ook de make up doet van die ene van de onderwater shoot :D
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:28:53 #22
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153075930
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zo'n 10 uur, je moet ze wel even in spanning houden. ;)
pi_153076001
Als ik het zo lees is mijn vluchttas (weekendtas) compleet *) Er ligt een lijstje met last minute-spullen op (bril of lenzen, camera, telefoonoplader) zodat vriend die er nog bij kan stoppen mocht ik buiten zinnen zijn :7

Hydrofielen en strijken, daar was iets mee, wel of niet doen?
pi_153076141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:31 schreef Minarosa het volgende:
Als ik het zo lees is mijn vluchttas (weekendtas) compleet *) Er ligt een lijstje met last minute-spullen op (bril of lenzen, camera, telefoonoplader) zodat vriend die er nog bij kan stoppen mocht ik buiten zinnen zijn :7

niet.
Schijnt dat ze dan minder vochtopnemen, maar of dat echt zo is weet ik niet zo goed.
Reden waarom dat gezegd wordt door sommige vk's en kraamverzorgsters is vanwege hygiëne. Heet strijken zou alle bacterieën die op je hydrofiel zitten doden waardoor de hydrofiel steriel is.

Maar aangezien iedereen het ding daarna (terecht) gewoon in de kast/la gooit is het echt volstrekt onzinnig.
pi_153076196
*print dankbaar het lijstje van Spring uit* Echt, doordachte lijstjes, love it! :D

Dikke knuffel voor Joycie. Gun het je zo dat het verdorie eens lekker (relatief) probleemloos gaat lopen nu! Ben benieuwd of het dieet misschien helpt. En een boks voor de goeie NIPT! Heerlijk!

En baby van Malteser beweegt weer! Supâh!

Djaylano maakt steeds golfjes! Of nou ja, zo voelt het: wiebelwater. Kan niet zo goed plaatsen of ie dan aan het spartelen is, of anders gaat liggen. En de tikjes worden steeds harder O+
Hij/mijn lijf vindt het volgens mij vrij arelaxed als ik de trap opstuif. Soms gaat er op mijn werk een (beademings)alarm, en dan is het even sprinten. Dan wordt mijn buik snoeihard, en ondertussen een hoop getik en gegolf. Weet niet wat nou precies het gevolg is van wat. En merk de afgelopen week dat ik steeds minder hard de trap op hoef voor hetzelfde effect. Ben benieuwd of ik die 34 weken werken vol krijg in de zorg.... de rest gaat nog heel goed gelukkig! *klopt af*
pi_153076980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:31 schreef Minarosa het volgende:

Als je ze netjes in de kast wil hebben doen.
Als je het geen drol uitmaakt hoe ze opgevouwen worden, niet doen.
Als je hormonen zeggen perfecte vouwtjes zijn fijn dan doen
Als je niet van plan bent drie minuten voor je kind eruit komt heet te gaan staan strijken dan niet doen

:9
Schudden voor gebruik
pi_153077148
Ik ben net gebeld door de verloskundige!

Suikertest doorstaan *O*

Vervolgens zei ze in een adem door PDF geboorteplan erg handig dat kon ik gelijk uitprinten en in je dossier stoppen wat een leuke haakwerkjes heb je gemaakt ik heb je even op fb opgezocht denk dat je een groot kindje krijgt hoor heb je de groeiecho nou al gepland ik heb bloeduitslagen al hoor! Tot binnenkort!

:9

Ik vroeg al heb je het druk en ben je wat chaos vandaag? :9

Euh ja! Maar je bent dus door de suikertest heen *O* Ging ze voor me joelen! Omdat ze wel weer eens een bad bevalling wil begeleiden O+
Schudden voor gebruik
pi_153077299
quote:

Mja, volgens mij ben je ook best wel een brokken piloot ^^,
hij zou je eens niet naar het ziekenhuis ervoor hebben gebracht! Teen + rest van je voet en been tegen zijn bips anders o|O

Droge lippen (die van je gezicht ;) ) :9
Bovendien ken je toch wel het gezegde "Altijd met je lipjes getuit, borstjes vooruit?" :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Klopt. Die spugert ben ik.
Heel naar. Ik spuug geregeld een keer, maar niet meer dagelijks tig keer (dat heb ik gelukkig niet meer sinds week 16 of zo. Pittig hoor! Ook om genoeg energie en voedingsstoffen binnen te houden. Fijn dat kwark werkt!

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:22 schreef -Spring het volgende:
Dit is mijn vluchttaslijstje. (Maar ik weet dat ik sowieso al 24 tot 48 uur in het zh moet blijven.)

SPOILER
Reserve pakje! Voor het geval ze al binnen drie minuten te hebben gestraald in haar prachtig en zorgvuldig gekozen outfit onder spuugt of poept ;)
Je hebt vast nog zo een zakje ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:59 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met plasjes opvangen, en die mag ik morgenochtend gaan brengen. Dan wordt nog even de BD gemeten en krijg ik s avonds of de volgende ochtend de uitslag (ligt er een beetje aan hoe druk het is bij het lab). Woensdag heb ik weer "normale" controle, En zoals ik gisteren een beetje las in mijn dossier krijg ik dan ook weer een echo voor de groei.

Merk na een paar flinke jankbuien dat de spanning wel wat uit mijn lichaam gaat..

Ik heb in ieder geval op het advies van Mignonne en haar link naar DASH lekker fruit en groente in geslagen, walnoten en magere yoghurt en kip.
En lekker een maskertje, lekker theetje dus zo lekker me-time en beginnen (naja eigenlijk verder gaan) aan mijn haakwerkje.

En ik had puree uit een pakje op de planning staan, maar daar zit vast zout is, dus ik heb gewoon aardappelschijfjes gekocht en die ga ik straks met spinazie en een ei eten.

Ook al weet ik dat ik weinig controle heb over alles, ik heb nu in ieder geval het idee dat ik het wel een beetje heb..

En de NIPT is heel fijn *O*, dat stukje kan ik nu in ieder geval afsluiten!
Uit pakjes koken is euh meestal met veel toegevoegde smaakmeuk ^^,
Maar wat fijn dat je er mee aan de slag gaat! Dat houd de moed er ook in. Actief iets kunnen proberen te doen :*
Schudden voor gebruik
pi_153077585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:37 schreef Sara82 het volgende:
*print dankbaar het lijstje van Spring uit* Echt, doordachte lijstjes, love it! :D

Ik heb er nog een plastic zakje voor de vieze was bijgeschreven. :+
  vrijdag 29 mei 2015 @ 17:30:12 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153078030
Ik zat me van de week af te vragen wat ik eigenlijk zou gaan doen in m'n verlof. O+ Totdat gisteren alvast de enveloppen voor de geboortekaartjes werden bezorgd. ;(
pi_153078054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:30 schreef Mariposas het volgende:
Ik zat me van de week af te vragen wat ik eigenlijk zou gaan doen in m'n verlof. O+ Totdat gisteren alvast de enveloppen voor de geboortekaartjes werden bezorgd. ;(
Lucky you!

Dat moet ik natuurlijk straks ook....pffff....
pi_153078078
ik denk dat ik gewoon adresstickers uitprint en op de enveloppen plak ^^,
Schudden voor gebruik
pi_153078108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat doe ik ook :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 17:35:34 #34
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153078162
Printen of schrijven, ik moet sowieso alle adressen opzoeken. Heb denk ik nog wel een hoop van de bruiloft uitnodigingen. Toen idd geprint op labels. Man, dat vond ik al een k*werk, en dat waren nog minder kaartjes. Oh ja, en ik bedacht me gisteren dat we natuurlijk ook nog eens geld moeten uitgeven aan die stomme postzegels. :')
pi_153078204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Dit inderdaad. We hebben een excel in onze dropbox staan en vullen hem elke keer aan als we weer iemand bedenken die ook een kaart moet krijgen. Straks printen, plakken en klaar.
pi_153078297
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Mariposas het volgende:
Printen of schrijven, ik moet sowieso alle adressen opzoeken. Heb denk ik nog wel een hoop van de bruiloft uitnodigingen. Toen idd geprint op labels. Man, dat vond ik al een k*werk, en dat waren nog minder kaartjes. Oh ja, en ik bedacht me gisteren dat we natuurlijk ook nog eens geld moeten uitgeven aan die stomme postzegels. :')
En had ik bij de eerste dat ie net te zwaar bleek voor 1 postzegel :')
pi_153078436
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja.. ik moet nog wel even "de lijst" doorlopen wie er dan wel een mag krijgen :D
gedoe altijd :P
Schudden voor gebruik
pi_153079094
Adresstickers was ik ook van plan ja. Heb de tijd in m'n verlof wel nodig voor andere dingen :+
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:20:39 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153079334
Hoezo is adresstickers minder werk? Dat moet je dan toch ook typen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:22:22 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_153079379
Ik was aan 125 enveloppen ongeveer 2,5 uur kwijt ;)
disclaimer
pi_153079394
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:20 schreef pinquit het volgende:
Die kun je de computer laten maken als je adresbestand in een excel staat.
pi_153079568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:20 schreef pinquit het volgende:
Je hebt nog zo'n adresboekje met papier en zo? Waar je met een pen in moet schrijven? ;)
pi_153079603
Ik ga ze zelf schrijven. Vind ik 'persoonlijker' of zo. Heb ik bij de trouwkaarten ook gedaan. Zal het juffenbloed wel zijn wat nog door mijn aderen stroomt, is mijn PABO-diploma toch nog ergens goed voor :7.
pi_153079672
Als het aan mijn man ligt sturen we e-mails :')
pi_153079960
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je hebt nog zo'n adresboekje met papier en zo? Waar je met een pen in moet schrijven? ;)
Ik wel! Veel leuker dan een Excel-bestand. :P
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:45:48 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153080033
Ik haat schrijven, derhalve doe ik het nooit. Zelfs op werk schrijf ik aantekeningen vaak in Notepad. :D ik krijg doordat ik nooit schrijf ook binnen no-time pijn in m'n vingers.
pi_153080824
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:31 schreef Malteser het volgende:
Ik ga ze zelf schrijven.
Ik heb de adresetiketten ook met de hand geschreven. Vind ik leuker.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:11:10 #48
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153080869
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja :P :D :')
pi_153081131
Het is dat we net getrouwd zijn en toen ook adressen bij elkaar gezocht, ingetypt en geprint hebben; maar daarvoor had ik ook geen digitaal en printbaar adressenbestand...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153081284
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was aan 125 enveloppen ongeveer 2,5 uur kwijt ;)
125 geboortekaartjes? :o blij dat we niet zoveel mensen kennen _O-
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:28:26 #51
409579 LuDann
All the way
pi_153081465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:34 schreef Estrys het volgende:
Als het aan mijn man ligt sturen we e-mails :')
Dat heb ik met de trouwuitnodigingen gedaan. :D Twee weken van tevoren. :')
pi_153081675
Wij hebben de enveloppen ook gewoon geschreven. De adressen hebben we wel digitaal maar niet printbaar.

En waarom denken mensen dat ze mij "sterkte met wachten" moeten toewensen? Alsof ik niet al die tijd al wist dat de kans heel groot zou zijn dat ik niet voor de uitgerekende datum zou bevallen en mij daar dus ook op ingesteld heb.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:40:32 #53
409579 LuDann
All the way
pi_153081903
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:34 schreef -ik86- het volgende:
Wij hebben de enveloppen ook gewoon geschreven. De adressen hebben we wel digitaal maar niet printbaar.

En waarom denken mensen dat ze mij "sterkte met wachten" moeten toewensen? Alsof ik niet al die tijd al wist dat de kans heel groot zou zijn dat ik niet voor de uitgerekende datum zou bevallen en mij daar dus ook op ingesteld heb.
:D

Weet niet wat ik erger vind, dat of ''sterkte met de bevalling''. :')
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:42:47 #54
409579 LuDann
All the way
pi_153081979
Ik heb hier vandaag de strijd tegen mijn lektiet opgegeven. Zit dus in een tshirt met melkvlekken op de bank. Vies is 'ie nu toch al, ik ga niet weer een nieuwe aantrekken en die breastpads en Lilypads ben ik even helemaal zat. :')

Als zo de klusjesman weer komt trek ik wel even een hesje aan. :+
pi_153081989
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de grijpgrage bejaardenhanden bij je baby weghouden ja. Waarom staan er altijd tien miljoen bejaarden in ziekenhuishallen??
Die staan overal waar iets te zien valt. :')

Bij het omhakken van een boom tot het heipalen van een aanmeerpaal, ze stoppen spontaan met fietsen en gaan dan heel geïnteresseerd kijken ernaar. :') Altijd in groepjes.
pi_153082329
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:34 schreef -ik86- het volgende:

"Sterkte met de bevalling" en "sterkte met de baby" komt hier ook bijna dagelijks voorbij. Echt :') wens me dan succes ofzo, nu is het net of een kind krijgen vreselijk is.
pi_153082609
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:52 schreef coccinelle het volgende:

[..]

"Sterkte met de bevalling" en "sterkte met de baby" komt hier ook bijna dagelijks voorbij. Echt :') wens me dan succes ofzo, nu is het net of een kind krijgen vreselijk is.
Die bevalling wordt door de meeste mensen gezien als hel op aarde...
Professioneel gifmenger.
pi_153082651
Nou ik kan ergere dingen bedenken :Y
pi_153082680
Ja ohhh sterkte met de bevalling inclusief meelijwekkende blik verschrikkelijk! Alsof ik mijn doodvonnis getekend heb ofzo.
En dan de mensen die mijn moeder die niet heel oké in d'r vel zit gaan zitten opjutten. Alsof ze het niet spannend genoeg vind zonder dat iedereen dat tegen d'r zegt.
Echt ik ben blij dat ik dit soort dingen nooit gezegd heb tegen mensen!
pi_153082720
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:00 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die bevalling wordt door de meeste mensen gezien als hel op aarde...
Ja ik snap ook wel dat het voor de meeste mensen geen hobby is, maar het lijkt mij wel heel erg bijzonder en het eindresultaat al helemaal O+
pi_153082816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:01 schreef Estrys het volgende:
Nou ik kan ergere dingen bedenken :Y
Echt? :o
pi_153082828
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:03 schreef -ik86- het volgende:

[..]

Ja ik snap ook wel dat het voor de meeste mensen geen hobby is, maar het lijkt mij wel heel erg bijzonder en het eindresultaat al helemaal O+
De meeste niet-zwangeren weten alleen dat t zeer doet, dat je er behoorlijk schade aan over kunt houden en dat je daarna zeer moe bent. Anyway, sterkte dus. :+
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:07:58 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_153082857
Ik ook ja :Y een 'gewone' menstruatie met mijn endometriose :X
pi_153082872
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:06 schreef Skittles het volgende:

[..]

Een vriendin begon over een horrorbevalling van een koe te vertellen. _O-
Haar pa heeft een melkveehouderij. :+
Professioneel gifmenger.
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 20:08:49 #65
5428 crew  miss_sly
pi_153082891
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:06 schreef Skittles het volgende:

[..]

:Y
Zwanger zijn, bijvoorbeeld :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153083002
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:Y
Zwanger zijn, bijvoorbeeld :P
Oh mijn zwangerschap was geweldig. Geen klachten en druk kind, dus hoefde me nooit zorgen te maken. Over de zwangerschap dus niks te klagen :D

De bevalling vond ik het meest verschrikkelijke, pijnlijkste uitputtingsslag wat ik ooit heb moeten doorstaan. Met het allermooiste en volmaakte resultaat wat je je maar kan wensen O+
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:18:41 #67
409579 LuDann
All the way
pi_153083228
Ik ben blissfully unaware van de hel die een bevalling is, en dat houd ik voorlopig graag zo. Kan me niet druk maken over iets waarvan ik geen weet heb. :7
pi_153083335
3 weken voor de bevalling van de oudste had ik een ontstoken kaak en lag ik bij de kaakchirurg die de ontsteking open moest snijden terwijl de verdoving niet werkte. Ik vond de bevalling meevallen :+

Maar sommige mensen bevallen makkelijk. En voor sommige is de zwangerschap zwaarder. Bijvoorbeeld met HG :Y
pi_153084373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:22 schreef Estrys het volgende: Bijvoorbeeld met HG :Y
Had je dat bij alledrie?

Ik bij de oudste wel, bij deze helemaal niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_153084687
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:46 schreef McLaura het volgende:

[..]

Had je dat bij alledrie?

Ik bij de oudste wel, bij deze helemaal niet.
Ja alledrie
pi_153084717
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:12 schreef Skittles het volgende:

[..]

Oh mijn zwangerschap was geweldig. Geen klachten en druk kind, dus hoefde me nooit zorgen te maken. Over de zwangerschap dus niks te klagen :D

De bevalling vond ik het meest verschrikkelijke, pijnlijkste uitputtingsslag wat ik ooit heb moeten doorstaan. Met het allermooiste en volmaakte resultaat wat je je maar kan wensen O+
Dat.
pi_153085324
Het is ook best lastig te bedenken wat je moet zeggen. Ik had veel mensen die tegen me zeiden: geniet ervan! Toen dacht ik weer: haha, ja leuk maar misschien wordt het wel verschrikkelijk. :o .

Ik werk in het onderwijs en ik had ook leerlingen die bij het afscheid met mijn verlof met hun mond vol tanden stonden, Wat zeg je nu eigenlijk tegen iemand die een kind gaat krijgen? Een, 'sterkte dan maar'? En natuurlijk het leukste was een meisje dat zei: 'Nou mevrouw, ik hoop maar dat het een meisje wordt' terwijl ze met veelbetekenende superieure blik naar de jongens uit haar klas keek.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153085513
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:31 schreef Malteser het volgende:
Ik ga ze zelf schrijven. Vind ik 'persoonlijker' of zo. Heb ik bij de trouwkaarten ook gedaan. Zal het juffenbloed wel zijn wat nog door mijn aderen stroomt, is mijn PABO-diploma toch nog ergens goed voor :7.
Ik ben er al mee bezig. Ik heb mooie adreslabels gekocht en die schrijf ik met de hand. Doe er af en toe een paar, nog tijd zat. Als ik dan verlof heb hoef ik alleen maar stickertjes te plakken *)
pi_153088064
Oke rusteloze benen!! Gek word ik ervan!! }:|
Mensen met de beste tips gaan gelijk op mijn favoriete personen lijstje en die adoreer ik de rest van de zwangerschap O+
Schudden voor gebruik
pi_153088122
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:09 schreef Stippelrientje het volgende:
Mensen met de beste tips gaan gelijk op mijn favoriete personen lijstje en die adoreer ik de rest van de zwangerschap O+
Bananen? Meer magnesium?
pi_153088181
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bananen? Meer magnesium?
wat zij zegt :Y
pi_153088200
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:09 schreef Franny_G het volgende:
Het is ook best lastig te bedenken wat je moet zeggen. Ik had veel mensen die tegen me zeiden: geniet ervan! Toen dacht ik weer: haha, ja leuk maar misschien wordt het wel verschrikkelijk. :o .
Ik ga zelf meestal voor 'succes', neutraal doch bemoedigend :+
pi_153088266
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bananen? Meer magnesium?
Is dat niet als je kramp hebt?

Ik ga daar morgen eens naar neuzen dan.... want echt! grrrrr }:|

Overigens *adoreer start* _O_
Schudden voor gebruik
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:18:57 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153088382
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:09 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb er ook sinds kort last van, het beperkt me tot m'n voeten. Helaas geen echt succesvolle tips. Extra magnesium neem ik al, maar dat helpt bij mij alleen tegen krampkuiten. Wat wel enigszins helpt is lopen, massage en een warme douche.
pi_153088466
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

wat zij zegt :Y
:7 :D
pi_153088483
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:18 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb er ook sinds kort last van, het beperkt me tot m'n voeten. Helaas geen echt succesvolle tips. Extra magnesium neem ik al, maar dat helpt bij mij alleen tegen krampkuiten. Wat wel enigszins helpt is lopen, massage en een warme douche.
Ik heb geen echte kramp.. meer dat ze moeten bewegen en jeukerig..
Wreef van mijn rechtervoet is irritant en soms pijnlijk.

masseren helpt eventjes, maar mijn meneer geeft dat steeds zo snel op }:|
Warme douche ga ik zo proberen! _O_

Ik denk dat ik maandag maar even de verloskundige bel of zij nog tips heeft.
Schudden voor gebruik
pi_153088678
ik lees dit:

quote:
• Slaaphygiëne;
Omdat vermoeidheid en slaperigheid de symptomen van RLS vaak verergeren, is een goede slaaphygiëne erg belangrijk.
...........
Maar in veel gevallen zal je de rusteloze benen voor lief moeten nemen, in ieder geval tot je baby geboren is.
Hierna zal de kwaal (meestal) weer verdwijnen.
Slaap hygiëne? :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:28:00 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153088704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik heb geen echte kramp.. meer dat ze moeten bewegen en jeukerig..
Wreef van mijn rechtervoet is irritant en soms pijnlijk.

masseren helpt eventjes, maar mijn meneer geeft dat steeds zo snel op }:|
Warme douche ga ik zo proberen! _O_

Ik denk dat ik maandag maar even de verloskundige bel of zij nog tips heeft.
het is bij mij ook geen kramp maar beweegdrang. Maar het begon met kramp. Daar heb ik nu geen last meer van door de magnesium. Het is bij mij niet pijnlijk of jeukerig maar het geeft een onbehaaglijk gevoel als ik ze niet beweeg.
pi_153088888
quote:
Massage

Een dagelijkse massage van je benen zorgt voor een betere bloeddoorstroming. Daarnaast werkt een massage, in het algemeen, erg rustgevend en geeft je een prettig gevoel. Jawel, je hersenen gaan dopamine aanmaken! Prima tegen Rusteloze Benen!

Actie tussen de lakens

En als laatste een aangename oplossing voor het extra aanmaken van dopamine: Actie tussen de lakens! Jawel, een goede vrijpartij zorgt voor extra aanmaak van Dopamine in je hersenen waardoor je prettiger voelt. Maar de extra aanmaak heeft zeker ook een positieve werking tegen rusteloze benen.
bron
Massages op dagelijkse basis en actie tussen de lakens...
Ik ga dit artikel onder mijn meneer zijn neus schuiven!
Het is zijn schuld! _O-
Schudden voor gebruik
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:35:59 #85
409579 LuDann
All the way
pi_153088947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:27 schreef Stippelrientje het volgende:
ik lees dit:

[..]

Slaap hygiëne? :D
Rare term idd, maar staat voor zaken als geen koffie drinken voor het slapen, zorgen dat het stil en donker is in je slaapkamer, dat je een goede routine hebt... Dat soort dingen.

Ik heb sinds mijn Pubertijd RLS (en nu nog een tikje erger dan normaal) en dit soort dingen helpen wel. :Y Helemaal weg gaat het alleen niet, daarvoor zul je eerst je baby uit moeten poepen. :P
pi_153089092
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Rare term idd, maar staat voor zaken als geen koffie drinken voor het slapen, zorgen dat het stil en donker is in je slaapkamer, dat je een goede routine hebt... Dat soort dingen.

Ik heb sinds mijn Pubertijd RLS (en nu nog een tikje erger dan normaal) en dit soort dingen helpen wel. :Y Helemaal weg gaat het alleen niet, daarvoor zul je eerst je baby uit moeten poepen. :P
stil met een (nu ook mega verkouden) snurker, die ook graag als Patrick de zeester gaat liggen, naast je valt niet mee.....
Donker met de bouwlamp van schuin achter in de tuin die precies hier naar binnen schijnt ook niet, maar ik kan soms beter overdag slapen dan in de nacht (dat kan ook door de anti stilte knop naast mij komen natuurlijk :') )

Koffie drink ik amper en al helemaal nooit in de nacht. Ik drink ook voldoende water en krijg vitamientjes B12 binnen ^^,
Zorg ook dat het koel is in de kamer.

Maar idd gekke term :D

Ik hoop dan maar dat ik niet voorbij mijn UD zal gaan..
Schudden voor gebruik
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:49:25 #87
409579 LuDann
All the way
pi_153089439
Sja, dan heb je wel zo ongeveer alles gedaan wat je kunt doen denk ik. Dan is het afwachten! :)
pi_153089608
Bodyscan / ontspanningsoefening doen (opzoeken op youtube bijv) Ik heb zelf bij rusteloze benen altijd dat ik dan nergens anders aan kan denken :( Met een oefening leid ik mezelf af (en vaak slaap ik nog snel ook joehoe)
pi_153090077
RLS klinkt lastig! Ik heb er geen ervaring mee en slaap gelukkig prima.

Handgeschreven enveloppen vind ik ook mooier maar niet met mijn of zijn handschrift :') En aangezien we nog ooit willen trouwen en hopelijk nog meer kindjes krijgen leek een excelletje ons wel praktisch.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 03:07:06 #90
409579 LuDann
All the way
pi_153093816
Dromen over zombies die mijn baby willen opeten. -O-
pi_153094288
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:07 schreef LuDann het volgende:
Getsie
pi_153094336
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:07 schreef LuDann het volgende:
Net echt zeker? :P ;) Soms droom je de gekste dingen he, vooral als je zwanger bent kun je zo raar dromen.

Efteling vandaag met onze oudste *O*
  zaterdag 30 mei 2015 @ 07:39:36 #93
409579 LuDann
All the way
pi_153094348
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 07:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Net echt zeker? :P ;) Soms droom je de gekste dingen he, vooral als je zwanger bent kun je zo raar dromen.

Ja. En het vreemde was dat het zombiekoeien waren die konden praten. :P

Veel plezier!
pi_153094514
wij hadden gisteravond ook nog een schoonfamilie verjaardag, dus we waren weer compleet.. Jeeej :')

Vriend was al braaf bij mij blijven plakken, en toen binnen 5 minuten de eerste "jeeemig sil! Wat een buik! :o " viel had ik het al gehad. Gelukkig was daar oma, die riep dat ik er prachtig uitzag en ze heeft daarna een heel gesprek tegen baby staan voeren, compleet met kusjes voor mn buik. O+

Oma deed ook overige opmerkingen teniet door op den duur nog te zeggen dat dit het eerste achterkleinkind wordt dat hun naam gaat dragen (klopt) en dat ze daar onwijs trots op is. En toen was ik stiekem trots op oma, want ze is nu al gek op dit kindje O+
pi_153094580
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 07:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Veel plezier en hopelijk mooi weer! Ga je wel naar de carnavalsshow :+
pi_153094921
Oeh leuk Estrys!! Veel plezier O+

Ik heb blije hormonen :') :D ik heb gister een lampje gekocht voor de baby bij xenos. Heel klein en schattig, een pinguin (mn lief vindt hem stom en zinloos maar soit :P ); en nu kroop vannacht mn jongste bij mij in bed mét dat lampje bij zich :D die had ze blijkbaar van de toekomstige babykamer gevist, aangedaan en is daarna met dat lampje in dr handje naast mij in slaap gevallen O+ ik vind het nu al een goeie aankoop :D

ietsje kleiner dan je hand is ie, 2,99, ze hebben ook andere toffe. Een giraffe en uiltjes enzo O+
pi_153094995
Wat lief Mignonne!

En Sillie wat fijn van Oma dat ze zo achter je stond bij je schoonfamilie!

Zo hier net mijn ontbijtje op, vandaag dus de eerste dag volledig via DASH, ben erg benieuwd! Echt mignonne, thnx voor de link, ik heb wel enig gevoel van houvast nu (al weet ik dat het een gevalletje baad het niet dan schaad het niet is.)

Zo meteen komt een vriendin, die gaat even mee naar het ziekenhuis. Urine afgeven en bloeddruk meten. Ben erg benieuwd. Vanmiddag mag ik lekker bij hun thuis in bad, en ik denk dat ik daar maar gebruik van ga maken! L. is toch niet thuis vandaag..

Nou nu ff snel de tafel opruimen voor ze er is want het is schandalig!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153094999
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
Oeh leuk Estrys!! Veel plezier O+

Ik heb blije hormonen :') :D ik heb gister een lampje gekocht voor de baby bij xenos. Heel klein en schattig, een pinguin (mn lief vindt hem stom en zinloos maar soit :P ); en nu kroop vannacht mn jongste bij mij in bed mét dat lampje bij zich :D die had ze blijkbaar van de toekomstige babykamer gevist, aangedaan en is daarna met dat lampje in dr handje naast mij in slaap gevallen O+ ik vind het nu al een goeie aankoop :D

[ afbeelding ]
ietsje kleiner dan je hand is ie, 2,99, ze hebben ook andere toffe. Een giraffe en uiltjes enzo O+
hij is echt heel leuk!!
pi_153095001
Wat schattig mignonne! Maarre ziet er naar uit dat je dus of nog een pinguin of zoon ander figuurtje erbij moet halen dus? ;)
pi_153095039
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:26 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat schattig mignonne! Maarre ziet er naar uit dat je dus of nog een pinguin of zoon ander figuurtje erbij moet halen dus? ;)
ghehe je zou het denken hè? :D E. wilde hem wel delen met haar broertje zei ze... :')
haar kennende is het nieuwige tegen september er wel van af dus ik voorzie nog geen problemen.

Maar t is wel een heel mooi excuus om in te slaan!
pi_153095067
Fijn Joycie dat je wat meer gevoel van controle terug hebt.
Het is gewoon vreselijk ongrijpbaar zulke dingen. Soms zijn de omstandigheden ernaar dat je gewoon geleefd wordt tijdens je zwangerschap en dat is heel rot. Veel succes :*
En geniet van je bad vanmiddag! koop een lekker tijdschrift ofzo :D lekker weken.

Sillie wat lief en wat fijn van oma O+
pi_153095080
Stippel ontspanningsoefeningen schijnen ook te helpen.

Sillie zegt je vriend er nou niets van? Ik heb gelukkig hele toffe schoonfamilie maar als er een dergelijke opmerking was gekomen had mijn man ze echt op hun plaats gezet, dan was er ook nooit meer een opmerking gekomen. Wel lief van oma O+

Mignonne wat een lief lampje
O+

Mijn man kwam gisteren thuis met het bericht dat de auto is besteld. Helemaal happy. We rijden nu in een caddy bedrijfswagen, dus twee stoelen. Net voor mijn verlof wordt de nieuwe auto geleverd, een golf variant met alle denkbare toeters en bellen, inclusief panorama schuifdak O+
pi_153095118
Ik lees maar de helft merk ik al :@
Wil Joycie nog even een virtuele knuffel geven, zo ontzettend k*t dat je nog geen moment krijgt om zorgeloos vab je zwangerschap te genieten :{ hopelijk gaat dat met de juiste begeleiding nog wel komen
pi_153095161
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 08:18 schreef silliegirl het volgende:
wij hadden gisteravond ook nog een schoonfamilie verjaardag, dus we waren weer compleet.. Jeeej :')

Vriend was al braaf bij mij blijven plakken, en toen binnen 5 minuten de eerste "jeeemig sil! Wat een buik! :o " viel had ik het al gehad. Gelukkig was daar oma, die riep dat ik er prachtig uitzag en ze heeft daarna een heel gesprek tegen baby staan voeren, compleet met kusjes voor mn buik. O+

Oma deed ook overige opmerkingen teniet door op den duur nog te zeggen dat dit het eerste achterkleinkind wordt dat hun naam gaat dragen (klopt) en dat ze daar onwijs trots op is. En toen was ik stiekem trots op oma, want ze is nu al gek op dit kindje O+
Doe mij zo'n lieve oma O+
pi_153095179
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Stippel ontspanningsoefeningen schijnen ook te helpen.

Sillie zegt je vriend er nou niets van? Ik heb gelukkig hele toffe schoonfamilie maar als er een dergelijke opmerking was gekomen had mijn man ze echt op hun plaats gezet, dan was er ook nooit meer een opmerking gekomen. Wel lief van oma O+
Hij zou het doen, maar oma was 'm voor. Degene die het zij was ook nog niet uitgesproken of oma stond al te roepen. En oma heeft sowieso meer invloed op het zooitje bij elkaar dan vriend.
Vriend stond wel zachtjes in mn hand te knijpen en dat was prima, k wist dat 'ie achter me zou staan als er discussie zou volgen :)
Toen oma mijn buik kusjes stond vriend naast me in mn oor te fluisteren "eeh, ik weet niet of ik hier nu wat van moet zeggen? Vind je 't vervelend?" Maar dat was juist alleen maar lief. Vriend doet zijn best :)

Overigens spoort die tak van de familie gewoon niet. Je kunt ze 10000 keer op hun plek zetten; maar t enige wat je bereikt is dat ze boos worden en volgende keer nog een tandje bijzetten.
Ik overweeg ook om ze gewoon geen geboortekaartje te sturen straks }:|
pi_153095491
Wie gaan er allemaal naar de beurs volgende week?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:11:29 #107
409579 LuDann
All the way
pi_153095514
Fijn dat je vriend nu zo achter je staat en lief van oma, sillie. :Y

Welke beurs, Cassandra? Ik heb wat gemist geloof ik. :@
pi_153095521
Www.oudersnatuurlijk.nl
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:14:17 #109
409579 LuDann
All the way
pi_153095544
Leuk lampje mignonne! Wij doen een uiltjes thema (voor zover we iets doen aan de babykamer), ik denk dat ik binnenkort even voor dat lampje in uiltjes vorm ga kijken!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:19:11 #110
409579 LuDann
All the way
pi_153095613
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Www.oudersnatuurlijk.nl
Oh joh, wat leuk! Ik zie wel wat stands die me aanspreken, zoals babygebaren, lalecheleague en die van een doula (man spoort me aan om er een in te schakelen maar ik weet er eigenlijk weinig vanaf).

Ik zal eens kijken of er iemand met me mee wil/kan, dan ga ik denk ik ook wel. :Y
pi_153095626
Ik ga niet, geen tijd helaas. Jammer want ik had best wel een keer willen kijken.
pi_153095695
Voor mij te ver rijden.

plus gebroken teen, beurs rondlopen zal
dan nog wel een uitdaging zijn
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:26:15 #113
409579 LuDann
All the way
pi_153095714
Ik zie dat er ook een stand is van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken. Ik ben daar niet bekend mee, maar krijg een beetje rillingen ervan als ik zo op hun website kijk eerlijk gezegd...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:28:22 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153095737
Oh jammer, we gaan straks naar Arnhem, weinig zin om 2 weekenden achter elkaar daar heen te rijden.
pi_153095755
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:26 schreef LuDann het volgende:
Ik zie dat er ook een stand is van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken. Ik ben daar niet bekend mee, maar krijg een beetje rillingen ervan als ik zo op hun website kijk eerlijk gezegd...
Dat krijg ik van alleen de naam al...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:41:03 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153095971
Ik wil ook graag naar die beurs, maar heb die avond een bruiloftsfeest tot laat, dus ik denk niet dat ik dan heel vrolijk ben zondag :')
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:42:17 #117
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153095996
De onbeurs is wel echt een hele awesome beurs. :Y
en je kan er lekker buiten uitrusten en met lekker weer zelfs buiten zwemmen O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:42:29 #118
409579 LuDann
All the way
pi_153096002
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat krijg ik van alleen de naam al...
Nja, nadenken over vaccinaties kan geen kwaad, ik heb in mijn opleiding wel meegekregen dat er daadwerkelijk zoiets bestaat als een medische industrie. Zo heb ik mijn twijfels bij de snelle invoering van het HPV vaccin.

Helaas staat nadenken in deze context vaak gelijk aan het vertrouwen van onjuiste informatie en geruchten. Zo was ik laatst in een ouderwets natuurmedicijnwinkeltje en daar begon de drogist een heel verhaal over autisme en entingen waarna ze me enten in het geheel afraadde. :N
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:43:36 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153096021
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef Moppert het volgende:
Ja hoi je maakt het nu wel lastig :P
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:44:12 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153096033
Hmm, en de bruiloft is ook in Arnhem...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:44:32 #121
409579 LuDann
All the way
pi_153096045
quote:
No way, zwemmen? Wat tof!

Denk dat mijn man het wel een hoog zweefteef gehalte gaat vinden, hoewel hij wel voorstander is van dingen als borstvoeding en dragen. Misschien maar vragen of mijn moeder meewil. :P
pi_153096046
quote:
ben heel benieuwd, hoor veel positieve verhalen. Denk dat we er een dag uit van maken, savonds lekker uit eten. Ben vooral benieuwd naar babygebaren en wasbare luiers.
pi_153096063
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

No way, zwemmen? Wat tof!

Denk dat mijn man het wel een hoog zweefteef gehalte gaat vinden, hoewel hij wel voorstander is van dingen als borstvoeding en dragen. Misschien maar vragen of mijn moeder meewil. :P
fokmeet :p ben je ook niet alleen
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:45:56 #124
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153096077
:D het is groots en er is buiten ook lekker veel te doen.
(ook voor kinderen is het er leuk want allemaal speeltuintjes en doe dingen:)

Ne het is niet heel zweefteef.. en er waren juist veel mensen niet blij met de komst van het kritisch prikken gebeuren omdat er in het verleden iemand kwam die eerlijke info gaf en veel bezoekers niet het iedee hebben dat dit eerlijke info is :+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:46:11 #125
409579 LuDann
All the way
pi_153096085
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:45 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

fokmeet :p ben je ook niet alleen
Gezellig. *O*
pi_153096104
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Gezellig. *O*
nog niet eens een gek idee. Man is ook fokker haha
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:48:41 #127
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153096146
Ik ben er ook met een fokker en mijn fokkinderen.. :D *O*
Maargoed ik hoor niet in dit topic :')
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:49:16 #128
409579 LuDann
All the way
pi_153096160
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:46 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

nog niet eens een gek idee. Man is ook fokker haha
Mijnes in principe ook... Al is hij eigenlijk nooit meer online.

Ik zal het met hem overleggen als ik de kans krijg (hij zit in het buitenland weer, hoop hem vandaag wel even te spreken). Als we gaan dan lijkt een meet me wel gezellig. :Y
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:49:51 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153096175
Pfooee mensen mijn hoofd loopt over :')
Het hoeft alleen nog even goedgekeurd te worden door de woningbouwdinges, en dan gaat de huizenruil gewoon door. En dat betekent dat we waarschijnlijk over een maand(!!!!!!) gaan ruilen.
huis is dus van mijn ouders nog, wordt nu onderverhuurd aan een stelletje 'kennis' van ons, plan was al: als zij eruit gaan wil ik er gaan huren en uiteindelijk kopen van mijn ouders. Nu ligt dat stelletje in scheiding en kan de madam het niet meer betalen in haar eentje dus zoekt snel oplossing, dus mijn briljante moeder bedacht dit: Zij in mijn huis (mijn huis is geweldig!) wij weer daarheen (extra slaapkamer en een heerlijk dakterras!!)

Maar jemig wat gaat dat dan ineens snel als het onverwacht komt :o
En oh wat ga ik dit huis ook missen! Maar oh ben zo blij om weer naar dat geweldige huis te gaan O+
:') dat gaat dus de hele dag heen-en-weer en hoofd maakt al plannen en is al aan het inpakken en aaagh!
pi_153096187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:48 schreef Moppert het volgende:
Ik ben er ook met een fokker en mijn fokkinderen.. :D *O*
Maargoed ik hoor niet in dit topic :')
k zal een apart topic openen :D
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:51:04 #131
409579 LuDann
All the way
pi_153096195
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:49 schreef pinquit het volgende:
Het hoeft alleen nog even goedgekeurd te worden door de woningbouwdinges, en dan gaat de huizenruil gewoon door. En dat betekent dat we waarschijnlijk over een maand(!!!!!!) gaan ruilen.
huis is dus van mijn ouders nog, wordt nu onderverhuurd aan een stelletje 'kennis' van ons, plan was al: als zij eruit gaan wil ik er gaan huren en uiteindelijk kopen van mijn ouders. Nu ligt dat stelletje in scheiding en kan de madam het niet meer betalen in haar eentje dus zoekt snel oplossing, dus mijn briljante moeder bedacht dit: Zij in mijn huis (mijn huis is geweldig!) wij weer daarheen (extra slaapkamer en een heerlijk dakterras!!)

En oh wat ga ik dit huis ook missen! Maar oh ben zo blij om weer naar dat geweldige huis te gaan O+
:') dat gaat dus de hele dag heen-en-weer en hoofd maakt al plannen en is al aan het inpakken en aaagh!
Jeetje, spannend zeg! Wel heel erg tof, en beter nu verhuizen dan wanneer de baby er al is, toch?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:51:07 #132
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153096197
Tof pinq *O* *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:50 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

k zal een apart topic openen :D
ja *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:51:13 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153096201
En omdat Max nogal bang is de laatste tijd en hij in dat huis een verdieping boven ons zou slapen wordt onze slaapkamer in eerste instantie waarschijnlijk een familybedroom O+ oh wat knus! :D

kan iemand mijn hoofd uitzetten? ;(
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:52:39 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153096241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jeetje, spannend zeg! Wel heel erg tof, en beter nu verhuizen dan wanneer de baby er al is, toch?
Ja dat helemaal natuurlijk :) wat dat betreft komt het heerlijk uit eigenlijk. Maar we rekenden meer op euh, anderhalf/twee jaar ofzo :')
pi_153096443
Klinkt heel tof pinq, ik ga dus niets uit je hoofd praten :@ *O*
pi_153098468
Ik KOM EVEN JOMPELEN!! *O*

Bloeddruk was vanmorgen 130/90.. onderdruk dus toch gezakt nu in vergelijking met donderdag. Vanmiddag na 4 uur de uitslag van het urine en als ik om 6 uur niet gebeld ben dan mag ik zelf even bellen!

Maar met alleen de BD ben ik al erg blij!
pi_153098487
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef J0ycie88 het volgende:

Bloeddruk was vanmorgen 130/90.. onderdruk dus toch gezakt nu in vergelijking met donderdag. Vanmiddag na 4 uur de uitslag van het urine en als ik om 6 uur niet gebeld ben dan mag ik zelf even bellen!

Wat fijn!!! *O*
pi_153098493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:49 schreef pinquit het volgende:

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!! :D *O* *O* *O* supertof :D
pi_153098537
*O* voor de bloeddruk van Joycie!

*O* voor de mogelijke huizenruil van Pinquit!
pi_153098548
Spannend Pinq! En bijzonder om zo te kunnen switchen. :D

Sillie, fijn dat je vriend zo steunend is. :)

Onwijs schattig lampje Mignonne. *; Wij kregen gister die van ons binnen. Het mannetje op de maan. Ik ben verliefd.

Hele scherpe steken in je baarmoedermond met 34w4d, zijn dat indalingsweeën?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153098563
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nja, nadenken over vaccinaties kan geen kwaad, ik heb in mijn opleiding wel meegekregen dat er daadwerkelijk zoiets bestaat als een medische industrie. Zo heb ik mijn twijfels bij de snelle invoering van het HPV vaccin.

Helaas staat nadenken in deze context vaak gelijk aan het vertrouwen van onjuiste informatie en geruchten. Zo was ik laatst in een ouderwets natuurmedicijnwinkeltje en daar begon de drogist een heel verhaal over autisme en entingen waarna ze me enten in het geheel afraadde. :N
Je hebt haar toch wel even deze link gegeven hè zodat ze thuis eea kan nalezen? :o dit wat op deze link staat is namelijk wel ruim en breed door medische wetenschap aangetoond :Y

http://howdovaccinescauseautism.com/
pi_153098603
Ben het overigens met je eens over medische industrie. Dat bestaat wel degelijk en kritisch nadenken over wat je wel of niet neemt en zulks is altijd een goed plan. Dat het er ís betekent niet dat je het dan maar klakkeloos moet nemen. Maar goed, rvkp is wel wat ehm. dubieus. :') maar das mijn persoonlijke opvatting.
pi_153098635
Ik weet niet wat er allemaal in mijn buik gebeurd, maar volgens mij is baby boos! Plop alle kanten op hier.

Overigens snap ik de boze baby; er zijn 2
monteurs een nieuwe douchewand aan het plaatsen en die hebben continue ruzie. Ik word er ook gek van. -O-

[ Bericht 55% gewijzigd door silliegirl op 30-05-2015 13:09:14 ]
pi_153099079
Oké. Er hoeft hier niets meer te gebeuren wat de kraam niet kan. Ze mag komen. :P

En ik wil heel graag zelf voelen wat er van binnen gebeurt, dus ik heb eens aan mn bmm gevoeld vanmorgen. Die is nogal 'verpapt', zeg maar. Voelt echt heel zacht. En is tov het weefsel er omheen nog ongeveer een cm lang. Iets korter mss. En ik kan ongeveer een anderhalve cm met mn vinger naar binnen.

Zit ik al in een stadium, Mignonne? :+
pi_153099100
Die monteurs, sil? Heb je ze al koffie gegeven? c_/
pi_153099223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:16 schreef -Spring het volgende:
Oké. Er hoeft hier niets meer te gebeuren wat de kraam niet kan. Ze mag komen. :P

En ik wil heel graag zelf voelen wat er van binnen gebeurt, dus ik heb eens aan mn bmm gevoeld vanmorgen. Die is nogal 'verpapt', zeg maar. Voelt echt heel zacht. En is tov het weefsel er omheen nog ongeveer een cm lang. Iets korter mss. En ik kan ongeveer een anderhalve cm met mn vinger naar binnen.

Zit ik al in een stadium, Mignonne? :+
Yep je zit in stadium 18! *O* binnen nu en 18 dagen heb je je dochter O+
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:25:08 #149
409579 LuDann
All the way
pi_153099258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je hebt haar toch wel even deze link gegeven hè zodat ze thuis eea kan nalezen? :o dit wat op deze link staat is namelijk wel ruim en breed door medische wetenschap aangetoond :Y

http://howdovaccinescauseautism.com/
:D _O-

Ik heb wel een beetje gesputterd, maar had geen zin om mijn energie in zo'n discussie te steken. Je kunt net zo goed tegen een muur aanpraten. Ze kwam ook meteen met namen van 'wetenschappers' die ze op mijn bonnetje schreef enzo. ;(

Het rotte hiervan vind ik dat er mensen zijn die hierdoor gaan twijfelen.

En over die medische industrie: das inderdaad precies wat ik bedoel. :Y
pi_153099296
Nee serieus ;) wat je voelt kan heel goed, het zegt alleen vrij weinig over wanneer je gaat bevallen. Zeker als je al eens een kind gehad hebt is het normaal dat je bmm wat toegankelijk is enz. Er zijn ook genoeg vrouwen die nog 3 weken doorlopen met 3 cm ontsluiting, kan allemaal.

Ik heb vrouwen gehad die 's morgens nog potdicht zaten en helemaal geen verstreken bmm hadden en die bevielen daarna een paar uur later. Maar ik heb ook vrouwen gehad die gestript werden bij vrij gunstige omstandigheden en die toch nog een ruime week doorliepen. Lastig iets van te zeggen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:28:46 #151
409579 LuDann
All the way
pi_153099340
Ik heb wel heel zweverig frambozenblad thee in huis nu. Fijn mijn baarmoeder versterken en zulks. *O*

En ik weet, er is geen bewezen werking maar soms zijn dat soort dingen gewoon leuk & lekker. :P
pi_153099353
Oh, maar ik hoef ook niet serieus te weten hoe lang het nog gaat duren, hoor. Ik snap ook wel dat daar geen peil op te trekken is. Maar ik vind de lichamelijke veranderingen en hun betekenis wel erg tof. 8-)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:29:44 #153
409579 LuDann
All the way
pi_153099357
Oh ja en jompel voor Joycie, wat ontzttend goed joh! *O*
pi_153099417
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:
Oh, maar ik hoef ook niet serieus te weten hoe lang het nog gaat duren, hoor. Ik snap ook wel dat daar geen peil op te trekken is. Maar ik vind de lichamelijke veranderingen en hun betekenis wel erg tof. 8-)
nee maar voordat we hier afdalen naar niveau babybytes en mensen zichzelf gaan strippen enzo ;( :')

Ik ken dat wel ja, ik kan aan mn bmm ook altijd precies voelen op welk moment in mn cyclus ik zit. :Y
pi_153099447
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:18 schreef -Spring het volgende:
Die monteurs, sil? Heb je ze al koffie gegeven? c_/
Aangeboden, maar dat hoefden ze niet. -O-

Misschien moet ik ze bier aanbieden.

En hup baby spring! Does komen buitenspelen :)
pi_153099480
Ik ga trouwens wel de komende dagen/weken netjes 100% gv eten. Dat ze niet meteen code rood over de afdeling afroepen als ik er tijdens het persen per ongeluk een laat floepen. :')
pi_153099483
Nou ze belde net al met de uitslag. Toch te veel eiwitten in de urine.. de grens is 0,3 voor zwangerschapsvergifteging en ik zit op 0,32. Voor nu nog geen actie wel moet ik dinsdag weer 24 uur de urine opvangen, woensdag meenemen voor controle, weer bloeddruk meten en dan bekijken ze het nog een keer.

Ik vroeg ook naar wat er nu allemaal kan gebeuren. En ze vertelde wat de scenario's kunnen zijn.

Het kan met een sisser aflopen en de urine is woensdag gewoon goed.

Mocht het hoger worden dan kunnen ze overgaan tot opnemen. En dat ik dan niet meer naar huis mag voor de baby er is. Wanneer dat is geen idee. Voor 32 weken in het Radboud, na 32 in het Rijnstate.

Medicatie kan nog verhoogd worden.

Maar mocht ik me enigzins anders voelen dan anders moet ik bellen..
pi_153099525
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

nee maar voordat we hier afdalen naar niveau babybytes en mensen zichzelf gaan strippen enzo ;( :')

Ik ken dat wel ja, ik kan aan mn bmm ook altijd precies voelen op welk moment in mn cyclus ik zit. :Y
Nou ja, als ze er met 40 weken nóg niet is, ga ik wel mn vliezen breken met een haaknaald, hoor. Mn kleinste is 2mm, dat moet wel lukken, vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 30-05-2015 13:46:03 ]
pi_153099528
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ze belde net al met de uitslag. Toch te veel eiwitten in de urine.. de grens is 0,3 voor zwangerschapsvergifteging en ik zit op 0,32. Voor nu nog geen actie wel moet ik dinsdag weer 24 uur de urine opvangen, woensdag meenemen voor controle, weer bloeddruk meten en dan bekijken ze het nog een keer.

Ik vroeg ook naar wat er nu allemaal kan gebeuren. En ze vertelde wat de scenario's kunnen zijn.

Mocht het hoger worden dan kunnen ze overgaan tot opnemen. En dat ik dan niet meer naar huis mag voor de baby er is. Wanneer dat is geen idee. Voor 32 weken in het Radboud, na 32 in het Rijnstate.

-O- wat prut! Nu zit je weer met spanning tot woensdag! Hopelijk is het dan wel goed! :*
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:38:46 #160
409579 LuDann
All the way
pi_153099531
quote:

Was ik iets te vroeg aan het juichen. -O- Wat eng allemaal zeg. Ik hoop dat het netjes omlaag gaat.
pi_153101740
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:43 schreef J0ycie88 het volgende:

*O* *O* *O*
pi_153101858
quote:

Godver :( hopen dat de waardes nog dalen!!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:42:39 #164
409579 LuDann
All the way
pi_153104419
Ik ben vandaag voor het eerst sinds mijn zwangerschap wezen zwemmen. Ik vond het een vreemde gewaarwording om meer drijfvermogen te hebben, ik had daar helemaal niet over nagedacht van tevoren. Onderwater zwemmen was opeens best lastig. :o

Heb nog even gekeken of ze zoiets hebben als zwangerschapszwemmen, helaas niet. Er zijn 2 wedstrijdbaden en verder niks dus er is eigenlijk alleen baanzwemmen. Jammer wel.
pi_153104579
Joycie :{ nog meer onzekerheid

Mijn man houdt mijn kind wakker. Hij is stopcontacten in beton aan t uitboren, nu rammelt en kriebelt mijn buik aan alle kanten haha
pi_153104758
Joycie: -O- Dat was niet fijn.
pi_153105875
Jeetje Joycie
pi_153106471
Joyce mooi balen dat je net teveel eiwit in je urine had! Het zit je allemaal niet mee!

Zo mijn bed staat op tuintegels. Met klossen was t bed zo ongeveer een meter hoog, aan een opstapje ernaast had ik niet genoeg. Dus toen maar onder elke poot 2 tegels. Nu is het bed 80cm, kraamzorg wil 85cm. Als ze moeilijk gaan doen komt er dan nog wel een tegel extra onder.
Verder nog steeds rustig hier. Wat menstruatiekrampjes en steken af en toe en bij inspanning gevoelige harde buiken maar verder nog niet iets wat op weeën lijkt.
pi_153106593
Joycie, wat naar! :*

Ik86, gaat dat goed met de vloer? :+ Ik weet niet hoe hoog ons bed normaal is, hij staat in delen ergens opgeslagen. Heb het idee dat het bij ons ook snel te hoog is, want hij is al vrij hoog. Hier moet ie 80cm zijn.

Verder maar half teruggelezen en alweer vergeten. Beetje kapot, drukke dag, misschien wel iets teveel gedaan weer..
pi_153106998
Ja er ligt karton onder zodat het niet gaat krassen! Nee daar zijn wij wel voorzichtig mee, de vloer ligt er nog maar net in. Want mijn hormonen wouden een nieuwe vloer in de babykamer en dan meteen maar de hele boven verdieping :)
pi_153109364
Joycie :* . Ik duim voor lagere waarden woensdag.

Vandaag lekker gezwommen en sinds tijden een kopje koffie op. Een de café cappuccino met sojamelk c_/ en rock band gespeeld met mijn man.
Zo lekker tukje doen
pi_153109593
Oh joyce, wat kak zo! :* hoop dat je bd en de eiwitten zich bedwingen en dat je van de week gewoon weer met vlag en wimpel naar huis mag.
pi_153110256
Meh. Ik ben vanavond zo labiel als een klapdeur.

En N snapt niet dat ik, als ik vraag om extra en lekker fruit naast de wekelijkse vitatas, het niet heb over vier vettige, melige appeltjes met 35% korting. Big big issue en niemand houdt van me. :'(
pi_153110334
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:28 schreef -Spring het volgende:
Meh. Ik ben vanavond zo labiel als een klapdeur.

En N snapt niet dat ik, als ik vraag om extra en lekker fruit naast de wekelijkse vitatas, het niet heb over vier vettige, melige appeltjes met 35% korting. Big big issue en niemand houdt van me. :'(
Heeeeel herkenbaar! :*
pi_153110484
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:31 schreef Estrys het volgende:

[..]

Heeeeel herkenbaar! :*
Stom, hè? :*
pi_153110661
Oh Spring, dat zou bij mij ook niet lekker vallen. Ook niet als ik niet zwanger ben, trouwens.
pi_153110677
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef -Spring het volgende:

[..]

Stom, hè? :*
Ik had het laatst met een ijsje. Ik vroeg een waterijsje en hij kwam terug met een cornetto cheesecake :( Leek hem wel lekker, nou mijn hormonen niet dus :P Hij wist dus gewoon niet meer wat ik wilde want hij moest drie ijsjes onthouden.
pi_153110695
Melige appels zijn dan ook gewoon reden tot een anger tantrum.
pi_153110704
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:04 schreef Lijnloos het volgende:
Oh joyce, wat kak zo! :* hoop dat je bd en de eiwitten zich bedwingen en dat je van de week gewoon weer met vlag en wimpel naar huis mag.
Dit Joycie! :*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153111157
Joycie bah wat een onzekerheid weer :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153111322
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:42 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had het laatst met een ijsje. Ik vroeg een waterijsje en hij kwam terug met een cornetto cheesecake :( Leek hem wel lekker, nou mijn hormonen niet dus :P Hij wist dus gewoon niet meer wat ik wilde want hij moest drie ijsjes onthouden.
The horror.

N was laatst 's avonds nog ff in de stad (wij wonen in een dorp zo'n 6 km daar vandaan) en ik kreeg zin in een witte Magnum. Heel Veel Zin. Dus N gebeld (die nam op *O* ) én hij wilde een ijsje voor mee meenemen! *O*

Dus ik wachten thuis en wachten tot ik ein-de-lijk zn koplampen de straat in zag schijnen. Hij deed de voordeur open, stapte de huiskamer in en.... ZN HANDEN WAREN LEEG! Geen ijsje! :'( -O- :{ :{w ;(

'Oh ja,' gaf ie als verklaring. 'Ik was mn portemonnee vergeten.

Die avond heb ik in gedachten de huisraad verdeeld.
pi_153111447
De mijne onthoudt het wel als ik om zoete en ongezonde dingen vraag, want die eet ie zelf ook graag. Maar als ik iets gezonds wil moet ik erg duidelijk zijn en vergeet ie het soms nog.
Maar het argument 'de baby heeft ... nodig' werkt prima, voor de baby doet ie alles :) zo lief :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153111498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

The horror.

N was laatst 's avonds nog ff in de stad (wij wonen in een dorp zo'n 6 km daar vandaan) en ik kreeg zin in een witte Magnum. Heel Veel Zin. Dus N gebeld (die nam op *O* ) én hij wilde een ijsje voor mee meenemen! *O*

Dus ik wachten thuis en wachten tot ik ein-de-lijk zn koplampen de straat in zag schijnen. Hij deed de voordeur open, stapte de huiskamer in en.... ZN HANDEN WAREN LEEG! Geen ijsje! :'( -O- :{ :{w ;(

Misschien moeten we even een kring voor je maken hier ;(

Ik had hetzelfde toen mijn man een paar weken geleden na het voetbal 's avonds laat appte of hij even langs de Mac moest gaan voor me. Ik dolblij, mezelf wakker gehouden (het was echt tegen 1-en) met het vooruitzicht op ranzig voedsel waar mijn darmen van overstuur raken en ik een uur later weer honger zou hebben O+ en toen hij ein-de-lijk thuis kwam (MET LEGE HANDEN JA!) en mijn teleurgestelde/serialkillerachtige (it's a thin line) gezicht zag zei hij heel beduusd: 'Ik dacht, je zal wel al slapen, het is zo laat...'

:'(
pi_153112051
Joycie, vervelend die onzekerheid :*

quote:

[..]

The horror.

_O- _O-
pi_153112153
Ohja, Joycie: die onzekerheid is heel rot :* Ik hoop dat het met een sisser afloopt allemaal.
pi_153113231
Jullie reacties zijn lief :*

De onzekerheid is gewoon weer heel erg balen. En de machteloosheid.
Ik besef me dag als ze zich zorgen maken ik meteen had moeten komen of mlin ieder geval eerder als de afspraak die woensdag al gepland staat.
Maar het word me echt even teveel alleen, de opeenstapeling van alles..

En dan krijg je zo'n lijstje met dingen waar je op moet letten en wanneer je moet bellen:
Hoofdpijn, ja, maar is niet gek na een middag vol tranen en zolang het niet erger wordt kan het geen kwaad volgens de arts.
Misselijk, die draaiende maag is dat nu misselijheid of verbeeld ik het me maar.
Vocht, ojee mijn sokken staan in mijn voet, maar goed dat was altijd al
Tintelen vingers, nee
Bandgevoel om de buik, nee
Sterretjes, nee
Voel je de baby, ja maar wel iets minder

Je voelt nu alles, je bent je er zo bewust van.. Dat zo'n lijstje nog eens een extra trigger is voor stress.

Mijn vriend is douchen en dan kruipt hij bij me in bed, en gaan we slapen. En dan hoop ik morgen positiever wakker te worden.
pi_153113530
quote:

[..]

Die laatste zin deed 't hem _O-

Joycie wat vervelend weer allemaal :( Sterkte en ik hoop dat je lekker slaapt vannacht. Even alles vergeten :*

Hier was ik gisteravond ineens klaar met alles. Werken, lichamelijke ongemakken van de zwangerschap, moe.. Het was een iets te drukke week dat resulteerde in tranen met tuiten. Man snapte er niks van (de kraan ging wijd open na een onbenullige opmerking van hem). Vandaag mocht ik dus allemaal leuke dingen doen om weer wat vrolijker te worden. Lekker geluncht, de Prenatal leeggeshopt en naar de bios geweest. Nu met een zere rug en zere bekken op de bank maar ach.. ben weer vrolijk ;)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:07:34 #188
105850 Fuente
mamamuts
pi_153114493
Joycie :* Hopelijk is er woensdag duidelijkheid en valt het mee!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153114666
Joycie, hopelijk loopt het met een sisser af. Maar poeh, je krijgt het wel voor je kiezen zeg :*

Hier een heerlijke dag gehad in de Efteling. Het 'niet geschikt voor zwangere vrouwen' genegeerd bij Villa Volta. Zoon wilde er heel graag in en zijn vader wordt er zo misselijk van. Vond dat ik niet leek op de vrouw op het plaatje, die was veeeeel dikker :+ en ken de attractie ook wel goed genoeg dat ik vond dat het kon. S. vond het 'vet' want hij was nog nooit over de kop gegaan. :D

Baby is ook heel druk geworden van de Efteling. :)
pi_153114851
fijn dat het zo leuk was Estrys ♡ en wat leuk dat je baby zo goed voelt! ♡♡ zo gezellig. Ik voel nog steeds niks. Komt wel I guess.

Vanavond de dienst weer in na paar weken relatieve rust. ben benieuwd! :)
pi_153116895
Jeetje joycie, ik lees hier nog steeds mee en wat heb jij het te verduren in je zwangerschap. Ik hoop dat er goede uitslagen komen woensdag!
E.
pi_153119113
Om half 5 wakker worden om naar de wc te gaan en dan ondanks flinke moeheid niet meer kunnen slapen. Hmpf. Ik vind het stom. :(
pi_153119140
Ik vond 6uur al stom. Maar half 5 is al helemaal stom!
pi_153119524
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 06:14 schreef lunapuella het volgende:
Om half 5 wakker worden om naar de wc te gaan en dan ondanks flinke moeheid niet meer kunnen slapen. Hmpf. Ik vind het stom. :(
Check, maar dan door een hoestende peuter. Middagdutje doen vandaag?
  zondag 31 mei 2015 @ 09:04:05 #195
409579 LuDann
All the way
pi_153119562
Ik kan al weken niet meer zonder middagdutje. :@
pi_153119575
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:15 schreef Estrys het volgende:
Joycie, hopelijk loopt het met een sisser af. Maar poeh, je krijgt het wel voor je kiezen zeg :*

Hier een heerlijke dag gehad in de Efteling. Het 'niet geschikt voor zwangere vrouwen' genegeerd bij Villa Volta. Zoon wilde er heel graag in en zijn vader wordt er zo misselijk van. Vond dat ik niet leek op de vrouw op het plaatje, die was veeeeel dikker :+ en ken de attractie ook wel goed genoeg dat ik vond dat het kon. S. vond het 'vet' want hij was nog nooit over de kop gegaan. :D

Baby is ook heel druk geworden van de Efteling. :)
Villa volta heb ik ook gedaan de laatste zwangerschap. Man, je schommelt alleen maar. Daar krijgt je kind echt niks van :D
pi_153119756
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 08:57 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Check, maar dan door een hoestende peuter. Middagdutje doen vandaag?
Ik heb er eerst om half 8 nog een ochtenddutje tegenaan gegooid. :P
pi_153119894
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Villa volta heb ik ook gedaan de laatste zwangerschap. Man, je schommelt alleen maar. Daar krijgt je kind echt niks van :D
Zwanger of niet: daar stap ik niet in :D gisteren die nieuwe achtbaan gezien.. Wat een ding. Wat een val naar beneden ook. Brr.
pi_153119898
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb er eerst om half 8 nog een ochtenddutje tegenaan gegooid. :P
Oh heerlijk. :D
pi_153119945
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:51 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Zwanger of niet: daar stap ik niet in :D gisteren die nieuwe achtbaan gezien.. Wat een ding. Wat een val naar beneden ook. Brr.
Haha, Villa Volta of de Baron, daar noem je wel twee heel verschillende attracties. ;) Ik kan juist niet wachten tot ik in de Baron mag! Toegangskaartjes zijn al binnen zelfs.
pi_153120082
Voor je kinderen doe je dat dan he :+ Zoon wil graag maar mag in weinig achtbanen, alleen Joris en de Draak. Voor al het andere komt hij 3 cm te kort :') Nu was hij vanmorgen al heel goed aan het eten en ging hij op de groeimeter alvast kijken of hij al groter was geworden :D

Voel het nu wel hoor, een hele dag lopen.
pi_153120450
Dat vond ik bij Disney ook zo debiel, zelfs bij de ritjes waar baby's in mochten (zoals sneeuwwitje en pinokkio) stonden bordjes dat je daar zwanger niet in mocht.... Het enige wat ik kon bedenken was dat het vanwege de stang was die over je benen voor je buik zit. Dus die heb ik dan ook genegeerd :+ Alleen het bordje bij Crush Coaster van Nemo had ik misschien toch maar wel moeten handhaven, daar voelde ik me achteraf wel heel schuldig over :@ maar goed, dat was begin feb en Henk liet ook meteen zijn ongenoegen blijken.

En woohoo 38 weken samen met Minarosa! *O*
pi_153120673
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:32 schreef Lijnloos het volgende:
Dat vond ik bij Disney ook zo debiel, zelfs bij de ritjes waar baby's in mochten (zoals sneeuwwitje en pinokkio) stonden bordjes dat je daar zwanger niet in mocht.... Het enige wat ik kon bedenken was dat het vanwege de stang was die over je benen voor je buik zit. Dus die heb ik dan ook genegeerd :+ Alleen het bordje bij Crush Coaster van Nemo had ik misschien toch maar wel moeten handhaven, daar voelde ik me achteraf wel heel schuldig over :@ maar goed, dat was begin feb en Henk liet ook meteen zijn ongenoegen blijken.

En woohoo 38 weken samen met Minarosa! *O*
Oh god ja. Die Nemo-achtbaan. Wat ging ik daar nietsvermoedend in en wat kwam ik daar trillend uit :'). Amai.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:07 schreef Estrys het volgende:
Voor je kinderen doe je dat dan he :+ Zoon wil graag maar mag in weinig achtbanen, alleen Joris en de Draak. Voor al het andere komt hij 3 cm te kort :') Nu was hij vanmorgen al heel goed aan het eten en ging hij op de groeimeter alvast kijken of hij al groter was geworden :D

Voel het nu wel hoor, een hele dag lopen.
Ja.. nou.. ik ben benieuwd hoe dat straks gaat :D. Ik voel het ook wel, gisterenavond ook. Mehn, m'n benen. En dan ben jij nog verder dan ik.
pi_153120986
Ach Joycie, wat een zorgen nog. :*

Gister heeft mijn moeder mij door de stad gesleept. Ik was kapot! Maar wel fijn wat positieshirtjes rijker. *O*
Aan het begin ging het nog bijna mis: ze had rompertjes voor de babyboy gekocht. En behalve sterren, hadden deze rompertjes ALLES waar ik een hekel aan heb (grijs/blauwe dikke strepen, denimblauw, tekst: VIB Very Important Boy en 01 Boefje ;( ). Ik voelde een hormoon tantrum opkomen. Ik was teleurgesteld en ik had gedacht dat ik haar juist vandaag kon laten zien wat mijn smaak is. Maar toen keek ik naar haar gezicht en ze was oprecht trots dat ze deze kleertjes had uitgezocht. Met een tekst die zij het beste vond passen. En toen jongens... vond ik het allemaal niet zo erg meer. :D *;
  zondag 31 mei 2015 @ 11:16:57 #205
370685 -Spring
-Spring
pi_153121321
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:58 schreef Limone het volgende:
Ach Joycie, wat een zorgen nog. :*

Gister heeft mijn moeder mij door de stad gesleept. Ik was kapot! Maar wel fijn wat positieshirtjes rijker. *O*
Aan het begin ging het nog bijna mis: ze had rompertjes voor de babyboy gekocht. En behalve sterren, hadden deze rompertjes ALLES waar ik een hekel aan heb (grijs/blauwe dikke strepen, denimblauw, tekst: VIB Very Important Boy en 01 Boefje ;( ). Ik voelde een hormoon tantrum opkomen. Ik was teleurgesteld en ik had gedacht dat ik haar juist vandaag kon laten zien wat mijn smaak is. Maar toen keek ik naar haar gezicht en ze was oprecht trots dat ze deze kleertjes had uitgezocht. Met een tekst die zij het beste vond passen. En toen jongens... vond ik het allemaal niet zo erg meer. :D *;
Aaaaaah. O+
pi_153121345
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, Villa Volta of de Baron, daar noem je wel twee heel verschillende attracties. ;) Ik kan juist niet wachten tot ik in de Baron mag! Toegangskaartjes zijn al binnen zelfs.
Hier ook :D had het er gisteren met vriend over, dat we in september best een keertje kunnen gaan. Dan is het rustig, ben ik als het goed is hersteld van de bevalling en heb ik nog verlof! Moeten we alleen de baby nog ergens onder brengen :')

En verder zijn veel van die bordjes om het park te beschermen tegen eventuele claims, niet direct omdat het echt kwaad kan. Gewoon zelf nadenken dus, en vooral dingen met een abrupte rem overslaan. Volgens mij kan dat meer kwaad dan een looping.
pi_153121425
Joycie, ik hoop dat je het vandaag al wat positiever ziet en dat woensdag alles goed is! Het wordt wel tijd dat je even onbezorgd zwanger kan zijn!
pi_153121549
Joycie :*
  zondag 31 mei 2015 @ 11:49:34 #209
291810 J0ycie88
J0ycie88
pi_153122095
Zo, in ieder geval goed geslapen vannacht!
Verder voel ik me nog niet echt beter in mijn vel.
Hoofdpijn is wel minder/bijna weg, enigste waar ik een beetje last van heb is vocht vasthouden, maar dan echt minimaal. Kan mijn ring gewoon nog om bijv.

Dat het maar snel woensdag is...
pi_153122149
Ook even een :* voor je Joycie, wat spannend weer! Hoop op een betere (of in ieder geval niet ergere) uitslag woensdag!
  zondag 31 mei 2015 @ 12:21:51 #211
370685 -Spring
-Spring
pi_153122873
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo, in ieder geval goed geslapen vannacht!
Verder voel ik me nog niet echt beter in mijn vel.
Hoofdpijn is wel minder/bijna weg, enigste waar ik een beetje last van heb is vocht vasthouden, maar dan echt minimaal. Kan mijn ring gewoon nog om bijv.

Dat het maar snel woensdag is...
Fijn! Allebei, maar vooral van de hoofdpijn.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in mijn baarmoedermond: (8>

SPOILER
Is dit dan het moment om er een ananas in te frotten?

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 31-05-2015 12:42:00 ]
pi_153123178
K zou eerst kijken of t treintje past, zo niet lijkt t me voor een ananas nog niet t geschikte moment.

Maar spannend! *O*
pi_153123226
Gehehe :D Elke dag een baarmoedermonupdate! O+ Overigens ken ik Thomas de treintjes van verschillende grootte (en verschillend materiaal :') ) 8 cm dus al?
  zondag 31 mei 2015 @ 12:40:44 #214
370685 -Spring
-Spring
pi_153123328
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:34 schreef Cassandra87 het volgende:
K zou eerst kijken of t treintje past, zo niet lijkt t me voor een ananas nog niet t geschikte moment.

Maar spannend! *O*
  zondag 31 mei 2015 @ 12:41:17 #215
370685 -Spring
-Spring
pi_153123342
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef Limone het volgende:
Gehehe :D Elke dag een baarmoedermonupdate! O+ Overigens ken ik Thomas de treintjes van verschillende grootte (en verschillend materiaal :') ) 8 cm dus al?
Zo'n ouwe kleine houten. In de lengte wel, niet overdwars.
pi_153123421
Hehe. Straks na de Limone-poezen-test, ook nog de Spring-trein-test op fok? Stelletje trendsetters :+
pi_153123427
Pas je op dat de baby er niet uitkukelt, Spring!

Haha. Miet eerlijk bekennen dat ik nooit echt onderzoek heb gedaan naar mn bmm. Tegen de tijd dat we voor nr 2 gaan maar eens doen haha.
  zondag 31 mei 2015 @ 12:53:40 #218
370685 -Spring
-Spring
pi_153123646
Ik bij L ook niet, hoor. Nu was ik er tijdens het wachten op het tweede streepje al mee begonnen om te kijken waar ik ongeveer in mn cyclus zat.
pi_153123734
Nou aan mijn doos geen polonaise, al helemaal niet van Thomas treintjes :+
pi_153123989
Spannend! Al heb ik nu wel visuals van een stevige vrijpartij terwijl man roept: "Hier komt het treintje, choo-choo!" Vraag me niet waarom. :')

Ik heb er een ochtendje Ikea opzitten. Heb het nog nooit zo slecht meegemaakt. Ongelofelijk druk en onbeschofte mensen. Tot drie keer toe vol tegen mijn buik aan gestoten omdat ze ergens bij wilden. 't Zal vast niet met opzet zijn geweest, maar toch, het is niet alsof je die buik makkelijk over het hoofd ziet ofzo.

Zo het laatste stukje lakken in de kinderkamer en dan kan ik aan gaan kleden. Very happy hormones.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:20:56 #221
291810 J0ycie88
J0ycie88
pi_153124298
Nu kan ik nooit meer een Thomas de trein zien zonder te lachen! Dank je Spring ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 13:24:06 #222
370685 -Spring
-Spring
pi_153124390
Dat vind ik ook rete-irritant, mensen die uit onbeschoftheid serieus hard tegen te buik aanbeuken.

En je 'choo-choo'! :'D Daar droog ik op voorhand al van op. :X

Atm slijm. Heul veel slijm. Ik had even een stukje wc-papier in mn onderbroek gedaan, maar dat kon ik later in stukjes van mn knieën afpeuteren. :Y)
pi_153124429
Klinkt lekker Spring! Hopelijk betekend het ook iets, het is wel weer tijd voor baby's!
pi_153124453
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:25 schreef -ik86- het volgende:
Klinkt lekker Spring! Hopelijk betekend het ook iets, het is wel weer tijd voor baby's!
wat let je :D
  zondag 31 mei 2015 @ 13:26:22 #225
370685 -Spring
-Spring
pi_153124457
Sorry voor de gore praat. Ik hou ervan. O+ >:)
  zondag 31 mei 2015 @ 13:26:34 #226
105850 Fuente
mamamuts
pi_153124464
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:24 schreef -Spring het volgende:
Dat vind ik ook rete-irritant, mensen die uit onbeschoftheid serieus hard tegen te buik aanbeuken.

En je 'choo-choo'! :'D Daar droog ik op voorhand al van op. :X

Atm slijm. Heul veel slijm. Ik had even een stukje wc-papier in mn onderbroek gedaan, maar dat kon ik later in stukjes van mn knieën afpeuteren. :Y)
Oeh! En al krampjes? Sara werd dezelfde dag geboren na het verliezen van een boel slijm :D (kan natuurlijk ook nog wel ff duren, maar nu je zelf die veranderingen zo merkt gebeurt er kennelijk wel wat!).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 31 mei 2015 @ 13:29:59 #227
370685 -Spring
-Spring
pi_153124539
L werd ook geboren nadat ik mn slijmprop verloor. Maar dat was echt een serieuze eenmalige bonk.

Geen krampjes, wel steken down under. Maar die heb ik al best een tijdje. Ze voelt nu wel al heel laag, alsof ze al op mn perineum drukt, zeg maar.
pi_153124597
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:20 schreef J0ycie88 het volgende:
Nu kan ik nooit meer een Thomas de trein zien zonder te lachen! Dank je Spring ;)
+1!

quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:26 schreef -Spring het volgende:
Zit ik hier als beelddenker.. :X :')
pi_153124656
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:26 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

wat let je :D
Ja ik ben d'r klaar voor. M'n kind alleen nog niet :{ Nu al eigenwijs. Wat moet dat worden?

Enne ik hou ook wel van smerige praat hoor Spring dus ga gerust je gang :D
  zondag 31 mei 2015 @ 13:38:14 #230
409579 LuDann
All the way
pi_153124769
Choo-choo. :')
pi_153124786
slijm! *O*
  zondag 31 mei 2015 @ 13:46:56 #232
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153124999
Al zou ik willen, ik kom er überhaupt niet bij met m'n vingers. :D
pi_153125027
quote:
Dit topic is niet voor tere zieltjes, toch? :D
Professioneel gifmenger.
pi_153125160
Pfoe Joycie ik lees hier nog niet zo lang mee maar zo te lezen heb je al veel voor je kiezen gekregen, niet tof dat je niet van je zwangerschap kan genieten zo met al die zorgen ;(. Ik hoop van harte dat je binnenkort beter nieuws krijgt en dat het bergopwaarts gaat vanaf nu.

Ik ben net terug van een personeelsweekendje. Anderhalf uur in de bus met verhoogd reukvermogen en collega's die gisteren echt teveel gedronken hebben... Damn :').
  zondag 31 mei 2015 @ 14:04:22 #235
370685 -Spring
-Spring
pi_153125491
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:46 schreef Mariposas het volgende:
Ik moet wel al even een paar uurtjes op zijn, dan lijkt ie wat meer naar beneden gezakt.
pi_153126384
Zo... twee nachten echt bijgeslapen O+

Hete douche op mijn onderbenen en voeten, flink insmeren voor ik in bed stap, een klein beetje actie tussen de lakens en ZzzzzzzzZZzzzzz ^^,

Joycie ik heb je geDMd.. succes meis!

Silly gekke familie! Wees trots op je buik en laat het gaaaaaaaaaaaaaaaaaan laat het gaaaaaaaaaaan!
Je oma O+

Pinq! Verhuizen naar een upgrade O+!

Choo choo voor Spring :')
Schudden voor gebruik
pi_153127918
Ooh Spring! Wie weet, wie weet!

Hier gister te horen gekregen dat iemand in de familie van man hun baby's zijn verloren.. Jasses..
  zondag 31 mei 2015 @ 16:39:50 #238
409579 LuDann
All the way
pi_153130131
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:46 schreef Mariposas het volgende:
Hurken. :Y

Waarom weet ik dit.
  zondag 31 mei 2015 @ 16:40:51 #239
409579 LuDann
All the way
pi_153130166
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:27 schreef gestreeptestoel het volgende:

Hier gister te horen gekregen dat iemand in de familie van man hun baby's zijn verloren.. Jasses..
Och jeetje, wat vreselijk naar. -O-
pi_153130213
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:27 schreef gestreeptestoel het volgende:

Wat vreselijk!
Schudden voor gebruik
  zondag 31 mei 2015 @ 16:44:10 #241
370685 -Spring
-Spring
pi_153130293
Hurken ja? Ik sta gewoon rechtop.

Het is verder helemaal rustig hoor, geen tekenen. Op de stofzuiger na dan, die kapte er net mee, net als ie een dag voordat L geboren werd deed. :')
  zondag 31 mei 2015 @ 16:57:25 #242
298849 mignonne
mignonne
pi_153130894
quote:
Riep je?
c_/ :+
  zondag 31 mei 2015 @ 17:03:12 #243
370685 -Spring
-Spring
pi_153131131
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Riep je?
c_/ :+
En dan moet ik me nog beperken tot mn eigen goorheden. Jij schudt er zo tig van anderen uit je mouw. O+
  zondag 31 mei 2015 @ 17:08:17 #244
298849 mignonne
mignonne
pi_153131377
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:03 schreef -Spring het volgende:

[..]

En dan moet ik me nog beperken tot mn eigen goorheden. Jij schudt er zo tig van anderen uit je mouw. O+
Waarom denk je dat ik dit zo graag wilde? :o :')
bring on the rans!
  zondag 31 mei 2015 @ 17:18:11 #245
409579 LuDann
All the way
pi_153131756
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:44 schreef -Spring het volgende:
Hurken ja? Ik sta gewoon rechtop.

Het is verder helemaal rustig hoor, geen tekenen. Op de stofzuiger na dan, die kapte er net mee, net als ie een dag voordat L geboren werd deed. :')
Ik kan er staand/liggend ook niet bij, maar als ik hurk wel. :P
pi_153133482
Niks gelezen verder, maar even jompelen: over twee weken verhuizen waarschijnlijk! *O*
pi_153133552
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Niks gelezen verder, maar even jompelen: over twee weken verhuizen waarschijnlijk! *O*
*O* is dat van de grote verbouwing? Is daar een topic van? Of had ik dat al gevraagd :@
pi_153133632
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:19 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

*O* is dat van de grote verbouwing? Is daar een topic van? Of had ik dat al gevraagd :@
Ja! Geen topic wegens iets te herkenbaar, maar wel een blog, linkje mag in PM als je wilt :)
pi_153133747
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja! Geen topic wegens iets te herkenbaar, maar wel een blog, linkje mag in PM als je wilt :)
ben benieuwd!
pi_153133832
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ben benieuwd!
Gestuurd!
pi_153135076
Choo-choo _O-
pi_153135138
Misschien een enorme kneuzenvraag hoor, maar heb ik nou echt speciale pyjama's nodig? Slaapzakjes niet de eerste tijd heb ik van de kraamzorg begrepen. Ik heb een enorme stapel aan rompertjes en pakjes waar ze, vind ik, prima in kan slapen. Zie ik iets over het hoofd waar pyjama's echt noodzakelijk voor zijn?
pi_153135222
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:11 schreef Krisvc het volgende:
Misschien een enorme kneuzenvraag hoor, maar heb ik nou echt speciale pyjama's nodig? Slaapzakjes niet de eerste tijd heb ik van de kraamzorg begrepen. Ik heb een enorme stapel aan rompertjes en pakjes waar ze, vind ik, prima in kan slapen. Zie ik iets over het hoofd waar pyjama's echt noodzakelijk voor zijn?
Nee, ze kunnen prima in een pakje slapen. Doen ze overdag ook :)
  zondag 31 mei 2015 @ 19:15:40 #254
298849 mignonne
mignonne
pi_153135254
net wat je zelf fijn vindt. mijn kindjes slapen niet in pyjama de eerste tijd, ik ga ze niet steeds plagen met aan en uitkleden. ik zorg wel voor zachte comfortabele kleertjes, dat dan weer wel.

Maar wat ik uit mn omgeving zie verschilt dat een beetje per persoon.
pi_153135305
De eerste maat pyjama's die ik heb is 62-68. Tegen die tijd gaan ze ook vaak wat 'moeilijkere' kleding dragen.
pi_153135309
Top, ga ik het eerst met lekker zachte pakjes proberen. ^O^ Mocht dat niet bevallen zijn er zo pyjamaatjes gekocht.
pi_153135413
Wij deden vanaf 62/68 ofzo pyjaampjes aan. Soms, net hoe het uitkwam, Maar daar kroop ze soms ook de hele dag in rond. En nu ligt ze in een tuinbroek te slapen. Dat had ze nou eenmaal aan doen ze aan mijn borst in slaap viel :P
pi_153136359
We hadden 1 pyjama in mt 50/56. Verder sliep zoon gewoon in soepele kleding.
pi_153136432
kinderen in pyama zijn wel O+

Mijn tweejarige aait en geeft kusjes op mijn buik O+
pi_153137150
Hier vanaf maat 62 echt over op pyama's. Het is hier ook eten-bad-pyama-bed. Maar soms houden we ook wel eens pyamadag met zn allen :@
S. 2014
J. 2016
  zondag 31 mei 2015 @ 20:23:46 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_153137720
Hier nog steeds geen pyjama's. Al vindt mijn schoonmoeder dat ze altijd in pyjama is :') (ze draagt meestal jumpsuits en slaapt daarin of in langemouwenromper)
disclaimer
pi_153137943
:D SQ hoe durf je, je kind altijd in pyjama laten lopen.

Wij gebruikten pas pyjama's vanaf ongeveer maat 68. Tot die tijd gewoon zachte comfortabele kleertjes.
pi_153138026
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:11 schreef Krisvc het volgende:
Slaapzakjes niet de eerste tijd heb ik van de kraamzorg begrepen.
Hoezo niet als ik vragen mag?
Heb daar niks over gehoord en op aanraden van prenetal personeel 2 Slaapzakjes maat 60 aangeschaft.
pi_153138078
Hier ook vroeg een slaapzak gebruikt ze konden zich niet warm houden
pi_153138158
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:31 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Hoezo niet als ik vragen mag?
Heb daar niks over gehoord en op aanraden van prenetal personeel 2 Slaapzakjes maat 60 aangeschaft.
Dit!! Ik heb allemaal leuke slaapzakjes!! :o
pi_153138199
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:34 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ook bij Prenatal geweest? :D ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 20:36:42 #267
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153138233
Hier ook juist slaapzakjes op aanraden van de Kraamzorg en Verloskundige aangeschaft ivm moeilijk zelf warmhouden.. Zelf kruiken, dikkere kleertjes en mutsjes erbij moeten gebruiken. In de kraamweek hebben we alles af kunnen bouwen. Er wordt hier nog steeds geslapen in slaapzak. Inmiddels is ze ruim 14 maanden :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 31 mei 2015 @ 20:37:40 #268
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153138266
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:34 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

O ja O-)
Welke .. :P
  zondag 31 mei 2015 @ 20:38:20 #269
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_153138290
Hoezee :)
Morgen om 07:00 in het ziekenhuis zijn voor de keizersnede om onze twee meisjes te ontvangen! Ik dacht, gooi het even in de groep :)
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:39:19 #270
298849 mignonne
mignonne
pi_153138331
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:23 schreef Stormqueen het volgende:
Hier nog steeds geen pyjama's. Al vindt mijn schoonmoeder dat ze altijd in pyjama is :') (ze draagt meestal jumpsuits en slaapt daarin of in langemouwenromper)
wij zijn ook pas vrij laat echt pyjama's gaan gebruiken, ik denk vanaf 74 ofzo? Ik vond het gewoon nutteloos eigk voor die tijd. Ze vielen vaak aan de borst in slaap en om ze dan nog om te gaan kleden... meh.
That having said ben ik wel gek op pyjama's uit een stuk in maten tot 5 of 6 jaar xD ziet er zo heerlijk knus uit ♡
  zondag 31 mei 2015 @ 20:40:07 #271
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153138357
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:38 schreef Snarf het volgende:
Morgen om 07:00 in het ziekenhuis zijn voor de keizersnede om onze twee meisjes te ontvangen! Ik dacht, gooi het even in de groep :)
Wat spannend Snarf :)
pi_153138372
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

O ja O-)
  zondag 31 mei 2015 @ 20:40:36 #273
298849 mignonne
mignonne
pi_153138379
ik heb nauwelijks slaapzakken gebruikt bij mijn dames en ook echt niet gemist :N heb ze nu ook niet op voorhand gekocht al.
pi_153138398
quote:

Je meisjes ontmoeten!

Veel succes met de keizersnede en heel veel *O* O+ met de geboorte van je dochters.
Schudden voor gebruik
  zondag 31 mei 2015 @ 20:42:35 #275
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153138483
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:40 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohh, lief beertje O+
Zoiets hadden wij ook..

Ik doelde met een knipoog naar Quickie omdat zij heel veel meisjeskleding van mij heeft overgenomen en ook 2 slaapzakjes :)
pi_153138521
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:40 schreef mignonne het volgende:
ik heb nauwelijks slaapzakken gebruikt bij mijn dames en ook echt niet gemist :N heb ze nu ook niet op voorhand gekocht al.
Slaapzakken zijn vooral nuttig als je kinderen de dekens wegtrappen. Ik heb van die 'op de dekens slapers'. Maar dat doen ze nog niet als hele kleine baby.
pi_153138551
quote:
Spannend!
Wens jullie allemaal het allerbeste voor morgen *O*
pi_153138581
Spannend Snarf, veel plezier met het ontmoeten van je meisjes!

Slaapzakken, ik heb er een paar, vooral gekregen. Pyjama's nog niet. Eerst maar eens kijken hoe meneer het doet en het omkleden vind en hoe groot hij uiteindelijk nou echt is.

O pff ik heb toch een pesthumeur vandaag, wordt gewoon gek van mezelf. Maar optijd naar bed vandaag dan is het snel morgen en hopelijk weer een vrolijke dag!
pi_153138652
quote:
Veel plezier morgen! O+ O+
  zondag 31 mei 2015 @ 20:46:17 #280
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153138654
Slaapzakjes is zo'n item dat ik zou kopen als het nodig blijkt maar als je kind zich op temperatuur houdt en stil in bed ligt is het alleen maar zo'n baby 'pesten' met weer iets aanwurmen. Geen pyjama en geen slaapzak gebruikt hier de eerste tijd.
Slaapzak echt pas vanaf zeven maanden gaan gebruiken hier zelfs.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153138670
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ohh, lief beertje O+
Zoiets hadden wij ook..

Ik doelde met een knipoog naar Quickie omdat zij heel veel meisjeskleding van mij heeft overgenomen en ook 2 slaapzakjes :)
:@

Vind hem zo schattig, wilde hem toch even showen. Ook zelfde shirtje gekocht. Die oortjes vind ik zo O+
  zondag 31 mei 2015 @ 20:51:48 #282
298849 mignonne
mignonne
pi_153138909
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:43 schreef Estrys het volgende:

[..]

Slaapzakken zijn vooral nuttig als je kinderen de dekens wegtrappen. Ik heb van die 'op de dekens slapers'. Maar dat doen ze nog niet als hele kleine baby.
ja precies daarom dus. mijn dames bleven keurig liggen dus nooit een probleem geweest. Ik kijk eerst wel hoe deze meneer het doet en dan bedenk ik dan wel over wel of geen slaapzak. Mogelijk ook dat ik t kind bij veel getrappel eerst op de buik laat slapen, ik vind dit slaapzakjes bij die hele kleintjes erg onhandig dus liever niet zeg maar.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:54:47 #283
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153139041
hier ook pas een slaapzak sinds het ledikant en toen had hij al maat 68/80 nodig. in de wieg nog lekker onder dekentje O+

hij werd vaak slapend weggelegd en dan kon ik echt geen slaapzak aandoen meer.
Kwak
pi_153139212
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja precies daarom dus. mijn dames bleven keurig liggen dus nooit een probleem geweest. Ik kijk eerst wel hoe deze meneer het doet en dan bedenk ik dan wel over wel of geen slaapzak. Mogelijk ook dat ik t kind bij veel getrappel eerst op de buik laat slapen, ik vind dit slaapzakjes bij die hele kleintjes erg onhandig dus liever niet zeg maar.
Ja ik heb van die
trappelende buikslapers. ;) die twee draaien 30 keer in een uur om hun as.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:00:53 #285
298849 mignonne
mignonne
pi_153139308
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja ik heb van die
trappelende buikslapers. ;) die twee draaien 30 keer in een uur om hun as.
dan is het heel zinvol. Maar ben je ook vroeg zat met zo'n ding kopen in de kraamweek bijvoorbeeld.
pi_153139402
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

dan is het heel zinvol. Maar ben je ook vroeg zat met zo'n ding kopen in de kraamweek bijvoorbeeld.
Als ze net geboren zijn bewegen ze nog niet veel. Die andere twee van ons zijn geboren met buiten temperaturen van -12 en konden prima zonder slaapzak. Dus ik zou niet weten waarom ik ze nu nodig zou hebben.
pi_153139997
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

O ja O-)
O-) er ligt een heel mooie met girafje erop klaar in de cosleeper voor t eerste nachtje thuis O+ O+
pi_153140058
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ook bij Prenatal geweest? :D ;)
nee goeie deal gemaakt hier via vraag en aanbod topic :+
pi_153141837
Slaapzak hier in gebruik sinds ze naar de gastouder gaat, lekker in het eigen pakje. En dat is nog wel maat 50-62, dus geen miskoop geweest.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:20:03 #290
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_153142882
:W Ik ben weer in het hoge Noorden.

Dinsdag voor het eerst sinds week 12 naar de vk, ben nu 25 weken. Ben benieuwd. Wordt gelijk de laatste keer, want over 2 weken verhuizen we definitief!
pi_153143042
Mwah, baby pesten, O heeft omkleden werkelijk nooit vervelend gevonden, dus dat kan reuze meevallen. Alleen te kleine kleding :P
pi_153144958
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Mwah, baby pesten, O heeft omkleden werkelijk nooit vervelend gevonden, dus dat kan reuze meevallen. Alleen te kleine kleding :P
Te grote lange mouwen shirtjes over te grote lange mouwen rompers O+
  maandag 1 juni 2015 @ 01:45:50 #293
409579 LuDann
All the way
pi_153147167
Even een vraagje; mijn baby maakt bewegingen die ik het beste kan omschrijven als de manier waarop mijn kat met zijn pootjes beweegt als hij droomt.

Klinkt misschien een beetje raar, maar herkent iemand dit? :P Wat is Gup aan het doen?
pi_153147494
Trillingen? Heeft ze hier ook een tijdje gedaan. Is iets met het zenuwstelsel oid. Kan geen kwaad iig.

Hier vanaf 2 uur vannacht weeën. Niet heel heftig en onregelmatig, maar onmiskenbaar weeën. En sterk genoeg om van wakker te liggen. Zo maar ff douchen en twee pcm's nemen en kijken of N kan gaan werken vandaag. :)
pi_153147497
Oh, en ik ben ongeveer een eierdop vocht verloren down under. Ik kan mn onderbroek uitwringen. Totaal geurloos maar ook niet slijmerig.
pi_153147513
Klinkt als een goed begin van een mooie dag Spring ^O^
pi_153147534
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 05:55 schreef Daui het volgende:
Klinkt als een goed begin van een mooie dag Spring ^O^
O+

Het is alweer weg. En er past nog nog steeds hetzelfde formaat trein in. :+

Ik heb, buiten kraamverband om alleen niets om dat vocht op te vangen. Niet dat ik er iets mee wil, hoor, maar ik hou niet zo van natte sokken. :P

Dat kkraamverband zit alleen voor geen meter. Als ik L zo naar school breng, horen ze me van kilometers ver aan komen kraken. :')
pi_153147592
Ik ben trouwens wel Heel Erg misselijk. Vooral vlak voor zo'n oefenwee. Herkenbaar voor iemand?
pi_153147638
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 06:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

O+

Het is alweer weg. En er past nog nog steeds hetzelfde formaat trein in. :+

Ik heb, buiten kraamverband om alleen niets om dat vocht op te vangen. Niet dat ik er iets mee wil, hoor, maar ik hou niet zo van natte sokken. :P

Dat kkraamverband zit alleen voor geen meter. Als ik L zo naar school breng, horen ze me van kilometers ver aan komen kraken. :')
Misschien zijn de weeën door het douchen afgenomen? Maar ik heb er geen verstand van :)
Hoe groot zijn die kraamverband dingen? Heb bij die tenalady mini dingen al het gevoel dat iedereen het kan zien. Oooo en als ie dan niet goed zit en je gaat fietsen :X

Maar wel spannend.
pi_153147644
Voor jouw baby Spring

“Ladies and gentlemen, as we start our descent, please make sure your seat backs and tray tables are in their full upright position. Make sure your seat belt is securely fastened and all carry-on luggage is stowed underneath the seat in front of you or in the overhead bins. Please turn off all electronic devices until we are safely parked at the gate. Thank you.”
pi_153147670
Weekwissel nummero 17 hier. Bijna op de helft (nog 2 weken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')