abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153033233
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 28-05-2015 19:56:43 ]
pi_153033276
Mijn nicht heeft zich ook helemaal laten opnaaien door de gyn; het kind was veel te groot, het moest ingeleid of nog liever een keizersnede, blabla... maarja, die gyn was 1,60 en mijn neef 2.10, dus hij kon zich niet zo goed voorstellen dat dat goed zou gaan. Plopte er zo uit natuurlijk. Benen wel lang, maar het hoofd paste prima. Mijn nicht was achteraf best wel boos dat ze zo paniekerig deden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153033309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik moest nog aan je denken toen mijn vriendinnetje van de gyn hoorde dat ze met 42 weken ingeleid MOEST worden omdat het kind op 4400 gram werd geschat nav groeiecho's (ik was heel boos over de dwang die zo'n gyn er achter zet :') ), uiteindelijk is ze met 41+4 spontaan bevallen van een kind van 3300 gram :')
Djiezes. Meer dan een kilo verschil. :') Ik ben nu nog ietsiepietsie blijer met mijn keuze. *O*
pi_153033323
Mjah, dat je neef 2.10 is maakt op zich niet dat zijn vrouw/vriendin het kind er zo uit kan ploppen natuurlijk :+ maar paniek is wel gewoon stom!

Oh en +1 op het deprimerende weer... Ben ook echt moehoehoehoe... Maar ja, kleuter mag zo weer opgehaald van school en er zal wel weer iemand mee komen, dus ff opladen, schouders eronder en gaan met die banaan! :')
pi_153033351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Limone het volgende:

[..]

Djiezes. Meer dan een kilo verschil. :') Ik ben nu nog ietsiepietsie blijer met mijn keuze. *O*
Voor de balans: de groeiecho bij Elva was ernstig accuraat, dus er worden ook echo's gemaakt waarbij het wel goed gaat *O*
pi_153033971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Voor de balans: de groeiecho bij Elva was ernstig accuraat, dus er worden ook echo's gemaakt waarbij het wel goed gaat *O*
Eigenlijk ben ik ook niet bang dat ie niet accuraat is, maar meer om de gevolgen daarvan. Inleiden met 41 weken en zulks. Maar dat is voorlopig van de baan! *O*
pi_153034194
Ik heb me ziekgemeld vandaag. Dat voelt behoorlijk als falen zo 1,5 week voor m'n verlof, maar het wordt tijd om aan de baby te gaan denken. Amper geslapen vannacht door de last van m'n bekken, baby heeft het geloof ik ook niet zo naar d'r zin want ze bewoog weinig en ik weet inmiddels wat een harde buik is. Dus nu al de hele dag zo goed als plat en zowaar verbouwt baby de hele boel. Daardoor vraag ik me af of ik me niet al weken te veel inspan, want ik heb d'r al weken niet zo veel gevoeld als nu.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:36 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen schattingen van het gewicht en omvang gehad. Weet niet of dat gebruikelijk is. Volgende controle zal ik uit voorzorg wel aangeven dat ik dat sowieso niet wil.
Doen ze helemaal niet aan, tenzij ze zich echt zorgen maken. Inleidbeleid is ook erg terughoudend, ook bij grote kinderen. Ze geven advies en informatie, maar proberen niet te sturen. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, maar ik was gerustgesteld nadat ik het had gevraagd. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153034790
Jaaaaa *O* *O* 40 weken *O* *O*
En alles is hier nog rustig en voel mij nog best oké, ga d'r ook vanuit dat die kleine man nog even blijft zitten, nou ik vind het prima. Hij komt maar als hij er klaar voor is.

Limone, hier ook een groot kind, zijn lijntje loopt nog mooi een stukje boven de p100 lijn :D maar ik kreeg van de week te horen van de verloskundige dat ik vanaf 41 weken mag bepalen wat er gebeurd, zolang de kleine man het nog goed heeft dan. Het is dus heel verschillend hoe er mee om wordt gegaan.
Ik had ook vanaf de eerste of tweede groeiecho even zoiets van heeeelp dat past toch allemaal niet en dan willen ze hem vast eerder halen en wil ik dat geklooi met ballonnetjes enzo wel. Maar dat wil ik dus niet, niet zolang de kleine het nog prima heeft en ik mij ook nog wel oké voel. Misschien denk ik daar volgende week anders over, maar voor nu, nee echt nog niet!
pi_153034982
Alles goed bij de SEO. *O* Man ging bijna van zijn stokje volgens mij maar hij heeft zich uiteindelijk wel goed weten te houden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:53:30 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153035028
Jeeej en yay voor je man :'D wat een mooie foto O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153035076
Wat fijn Estrys en wat een mooie foto!
pi_153035149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:53 schreef pinquit het volgende:
Jeeej en yay voor je man :'D wat een mooie foto O+
Hij zat al steeds te gapen. Heel irritant vond ik dat :P Dus ik vroeg buiten waarom hij nou steeds zat te gapen, 'ja denk zuurstofgebrek.' En bij hem is dat: 'ik viel bijna flauw'
pi_153035153
Estrys een goede SEO *O*

Er waren er vandaag meer met een SEO toch?
pi_153035212
*O* ik86: 40 weken *O*
pi_153035305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:51 schreef Estrys het volgende:
Alles goed bij de SEO. *O* Man ging bijna van zijn stokje volgens mij maar hij heeft zich uiteindelijk wel goed weten te houden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond hij het zo spannend?

En jippie voor alle goede SEO's.!
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:12:26 #17
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153035445
Ik had mijn moeder uitgenodigd om mee te aan met de SEO, lief was er uiteraard ook bij. Wow mijn moeder was echt onder de indruk joh! Ze wist helemaal niet dat je ook helemaal ín het kindje kon kijken :+ :D O+ ze is er helemaal vol van, wat vond ze het mooi.
Alles ligt zo rond schema hier, alles was in verhouding ietsje kleiner (2dg max) dan de termijn, maar dat vond hij niet zo gek, want ik ben ook niet zo groot.

Het zijn deze keer niet de mooiste foto's, maar toch O+ O+ O+

En had ik al verteld wat het wordt? Ja toch? :P Bewijs:
pi_153035495
Pinquit: *O* voor de goede SEO! Mooi dat je je moeder mee hebt genomen en ze er zo van onder de indruk is. En die echofoto laat niets te raden over ;).
pi_153035647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:51 schreef Estrys het volgende:

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:31 schreef pinquit het volgende:
SEO was helemaal goed O+
*O* voor de goede SEO's *O*
Schudden voor gebruik
pi_153035702
Flauwvallende mannen..

Gisteren was het weer open dag bij het geboortehuis/ziekenhuis in Breda.
Mocht een aanstaande papa gelijk een spoedritje op een brancard naar een ehbo afdeling om zijn voorhoofd te hechten O.o Die was onderuit gegaan bij de introductiefilm.....

Nou was het daar ook wel bloedheet, maar ik geloof dat het kwam door de informatie :9
Schudden voor gebruik
pi_153035738
Overigens suikertest gedaan vanochtend. Wat is dat goor!
Net of je een liter siroop (niet aangelengd) naar binnen werkt. Ik was super moe, want slechte nacht gehad, maar binnen no time had ik ineens zin om een stukje te gaan hard lopen :')

Nog maar even wachten op de uitslag..
Schudden voor gebruik
pi_153035744
kwartet :9

O+
Schudden voor gebruik
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:27:28 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153035853
Lief en ik gaan naar voorlichtingsavonden over zwangerschap, bevallen en kraamweek. Deze worden georganiseerd door de GGD geloof ik, en de eerste twee avonden worden gegeven door twee verloskundigen van onze praktijk, en de laatste door een consultatiebureauverpleegkundige geloof ik.
Nu hebben we inmiddels de eerste twee avonden gehad (echt superleuk, alles lekker 'echt' en krijg er toch wel een heel prettig gevoel bij als ik hoor hoe onze verloskundigen werken), maar het valt me op dat iedereen in de groep (van aanstaande ouders) allemaal zo vies is van alles en zo gruwelijk bang is voor uitscheuren en al die dingen.
Nu hebben lief en ik daar sowieso misschien minder last van dan de gemiddelde Nederlander, maar dat mensen zo helemaal (hardop ook) overal van gruwelen (zeg: placenta, afscheiding, poep, ruiken aan je eventuele vruchtwater, oergeluiden enz.) daar schrik ik best van :D :') ;(
We zijn gewoon mensen toch? Met bijbehorende lichaamsvloeistoffen enzulks. Doe normaal man :') :P
pi_153036164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:27 schreef pinquit het volgende:
Lief en ik gaan naar voorlichtingsavonden over zwangerschap, bevallen en kraamweek. Deze worden georganiseerd door de GGD geloof ik, en de eerste twee avonden worden gegeven door twee verloskundigen van onze praktijk, en de laatste door een consultatiebureauverpleegkundige geloof ik.
Nu hebben we inmiddels de eerste twee avonden gehad (echt superleuk, alles lekker 'echt' en krijg er toch wel een heel prettig gevoel bij als ik hoor hoe onze verloskundigen werken), maar het valt me op dat iedereen in de groep (van aanstaande ouders) allemaal zo vies is van alles en zo gruwelijk bang is voor uitscheuren en al die dingen.
Nu hebben lief en ik daar sowieso misschien minder last van dan de gemiddelde Nederlander, maar dat mensen zo helemaal (hardop ook) overal van gruwelen (zeg: placenta, afscheiding, poep, ruiken aan je eventuele vruchtwater, oergeluiden enz.) daar schrik ik best van :D :') ;(
We zijn gewoon mensen toch? Met bijbehorende lichaamsvloeistoffen enzulks. Doe normaal man :') :P
Mijn meneer wil de placenta ed ook echt niet zien. Dat kan. Ik heb hem wel al verteld dat ik het zelf wel graag wil zien, maar beloofd er niet mee te gaan stempelen of ander creatief gedoe :')

Dat mensen de ranzigheid nog even wegdringen en zich naïef houden kan een soort van zelfbescherming zijn.
Schudden voor gebruik
pi_153036241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:04 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Vond hij het zo spannend?

En jippie voor alle goede SEO's.!
nee maar als het over het lichaam gaat, al is het maar praten erover dan gaat ie al van zijn stokje. Net als bij de tandarts, huisarts, dierenarts, zwangerschapsgym :P (blijft een item hoor, dat blijft ie horen tot in lengte van dagen) Of als hij op tv iets ziet met naalden, bloed, ogen etc.

En als die echoscopiste dan heeft over de aorta en longslagader dan heeft ie hem al hangen
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:42:33 #27
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153036332
Ik snap heus dat mensen niet op een placenta in hun gezicht zitten te wachten, heus. Maar op zo'n avond dan keihard gadverdamme roepen :') hoezo dan? Het is gewoon een onderdeel van je lichaam toch (maar de meeste mensen hoeven ook geen galblaas te zien ofzo :+ dus ik vind dat niet gek)
't Waren allemaal van die lompe reacties gewoon. De verloskundige zei dat als je de placenta niet wil zien, dat je dat gewoon moet aangeven. En dat zo'n kerel dan door de ruimte roept "Waarom zou iemand dat ding wél willen zien!?" Toen zei de vlos dat ze m speciaal voor hem zou opbakken :Y)

Nouja t zal wel een hormoondingetje zijn, als mijn vent zo zou reageren zou ik dat niet tof vinden. Ik wil graag nog bevallen, en ik zou het gewoon echt heel naar vinden als hij ineens van me zou gruwelen, denk dat dat t ook is.
I need the support man!
pi_153036339
Wat een mooie SEO-foto's hebben jullie allemaal! En fijn dat ze allemaal goed zijn natuurlijk! Ik heb 1 foto van de hersenen en 1 foto van het geslacht (totaal onherkenbaar) meegekregen toen. Maar ik heb dan ook een totaal niet echo-genieke baby die steeds verkeerd gaat liggen.

Hier weer langs de verloskundige geweest, maar kreeg geen sticker deze keer -O- ijzer, suiker en urine waren goed, maar m'n bloeddruk vertoont een stijgende lijn. Nog niet te hoog, maar wel hoog genoeg om me volgende week alweer terug te laten komen om het extra in de gaten te houden.

Wel is de baby gedraaid en ligt het hoofdje nu beneden. Maar dat kan nog veranderen.
pi_153036396
De placenta vond hij dan geloof ik wel interessant na de bevalling en de navelstreng heeft hij ook doorgeknipt. Vond hem echt een held toen :Y
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:45:18 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153036418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:44 schreef Estrys het volgende:
De placenta vond hij dan geloof ik wel interessant na de bevalling en de navelstreng heeft hij ook doorgeknipt. Vond hem echt een held toen :Y
Ah O+ :D Wow!
pi_153036561
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:42 schreef pinquit het volgende:
Ik snap heus dat mensen niet op een placenta in hun gezicht zitten te wachten, heus. Maar op zo'n avond dan keihard gadverdamme roepen :') hoezo dan? Het is gewoon een onderdeel van je lichaam toch (maar de meeste mensen hoeven ook geen galblaas te zien ofzo :+ dus ik vind dat niet gek)
't Waren allemaal van die lompe reacties gewoon. De verloskundige zei dat als je de placenta niet wil zien, dat je dat gewoon moet aangeven. En dat zo'n kerel dan door de ruimte roept "Waarom zou iemand dat ding wél willen zien!?" Toen zei de vlos dat ze m speciaal voor hem zou opbakken :Y)

Nouja t zal wel een hormoondingetje zijn, als mijn vent zo zou reageren zou ik dat niet tof vinden. Ik wil graag nog bevallen, en ik zou het gewoon echt heel naar vinden als hij ineens van me zou gruwelen, denk dat dat t ook is.
I need the support man!
Ik vind dat klinken als een reactie van een onzekere jongen die geen idee heeft wat m te wachten staat en daarom maar alles belachelijk maakt en probeert weg te lachen op die manier, om de stoere jongen te blijven.

Mijn vriend is ook een watje qua bloed, naalden etc. Die gruwelt ook van de gedachte dat hij straks een placenta ziet, en zelfs de navelstreng zien hoeft van hem niet, laat staan doorknippen. Daarom heb ik ook voor de (mini)cursus samen bevallen gekozen. Niet zozeer voor mij, maar vooral om hem voor te bereiden op wat komen gaat en zodat ik me over hem niet druk hoef te maken.
pi_153036611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ah O+ :D Wow!
Het is ook wel sneu als iedereen denkt dat je vrouw aan jou niet veel zal hebben bij de bevalling omdat je zo vaak van je stokje gaat.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:59:37 #33
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153036865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het is ook wel sneu als iedereen denkt dat je vrouw aan jou niet veel zal hebben bij de bevalling omdat je zo vaak van je stokje gaat.
Mja, zo heb ik er eigenlijk niet eens over nagedacht, maar als je er als man echt hard last van hebt is het natuurlijk ook niks aan :{ Ik ben nogal self-centered de laatste pak-em-beet 20 wk :')
Maar dan heb ik nog liever een kerel die gaat gapen door zuurstofgebrek dan eentje die tijdens een bijeenkomst loopt te schreeuwen :P
pi_153037013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:59 schreef pinquit het volgende:

[..]

Mja, zo heb ik er eigenlijk niet eens over nagedacht, maar als je er als man echt hard last van hebt is het natuurlijk ook niks aan :{ Ik ben nogal self-centered de laatste pak-em-beet 20 wk :')
Maar dan heb ik nog liever een kerel die gaat gapen door zuurstofgebrek dan eentje die tijdens een bijeenkomst loopt te schreeuwen :P
Ja joh of eentje die lacherig gaat doen tijdens een info avond over borstvoeding omdat ie blote tieten ziet in een filmpje. }:| Stoerdoenerij.

De mijne is gewoon een watje en geeft dat ook gewoon toe, maar wel mijn watje *; Voor hem zelf is het natuurlijk nog het ergste want heel fijn is het niet om flauw te vallen.
pi_153037232
Ik vind dat ook vervelend, dat 'gaaaaaatver-geroep'. Prima dat jij hem niet wil zien, daar zeg ik ook niets van, maar ík wil 'm wel graag zien. En daar hoef jij dan weer niets over te zeggen.
pi_153037317
Zelfde als een vriendin die maar blijft roepen: 'Ga je écht weer borstvoeding geven? Huuuu, ik moet er niet aan dénken, dat gefriemel aan m'n tepels! Echt, van de gedacht alleen als krijg ik de griebels!'

:')

Ontzettend irritant vind ik dat.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:19:41 #37
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153037582
:'( :'( :'( Pakketmevrouw komt net mijn kraampakket brengen....

For those who are interested: Delta Lloyd heeft idd nog steeds de badthermometer als kadootje, geen kikker, maar een neutrale van Beaba. Misschien zal ik er dan deze keer toch eentje gebruiken ;) Verder alleen maar dingen die ik de komende maanden nog even ver weg stop :X

Hier zit er trouwens wel een gebruiksaanwijzing bij ^O^
pi_153037593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:12 schreef -Spring het volgende:
Zelfde als een vriendin die maar blijft roepen: 'Ga je écht weer borstvoeding geven? Huuuu, ik moet er niet aan dénken, dat gefriemel aan m'n tepels! Echt, van de gedacht alleen als krijg ik de griebels!'

blegh!

Ieder zijn keuze om hun kindje op te voeden hoe ze het wenselijk vinden, maar de keuzes opdringen bij een ander... of belachelijk maken.... *yuk*
Schudden voor gebruik
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:23:56 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153037731
Bwugh, dat commentaar van anderen zou mij ook gestolen kunnen worden. Niks van aantrekken toch? En tijdens zon cursus hoop ik altijd dat de vk/ lactatiekundige/ who-ever-de-cursus-geeft er gepast op reageert.

Hier gelukkig iets ruimdenkendere vriendinnen. 2 hebben er wel 2 keer borstvoeding gegeven, 1 is er na een week mee gestopt. 2 thuisbevallingen, 1 geplande keizersnee, 1 'normale' ziekenhuisbevalling. En gelukkig wordt eenieders mening ook geaccepteerd zonder veroordelend te worden. Al waren er wel (geïnteresseerde) vragen toen ik zei deze keer geen borstvoeding te willen gaan geven, maar dat vind ik prima.
pi_153037788
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:39 schreef -Spring het volgende:
Zo. Go your gang. :Y)
Bel jij eens even je huisarts(assistentetrol), bij mij was de GBS een dag later bekend.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153037861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Bij Thijs ook. Zo accuraat dat de uitgerekende datum op basis van de echo van 28 naar 12 juli werd bijgesteld en hij op 12 juli werd geboren met 3900 gram.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_153038165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bel jij eens even je huisarts(assistentetrol), bij mij was de GBS een dag later bekend.
Omdat je het zo aardig vraagt. :+ Moment.
pi_153038357
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Omdat je het zo aardig vraagt. :+ Moment.
Ik probeerde vriendelijk doch dringend :)
pi_153038376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:12 schreef -Spring het volgende:

Oh, ik riep dan meestal wat onaardigs over flesvoeding terug. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_153038412
Done.

Assistente: 'Nee, er zijn geen streptokokken gevonden! Wel wat bacteriën die duiden op blaasontsteking, maar geen gbs!
Oh wacht, ik zie nu staan 'geen streptokokken gekweekt'. Daarmee kunnen ze ook bedoelen dat er helemaal niet op is getest. Hmz, beetje dubbel. Ik snap het zelf ook niet zo goed. Ik ga het even met de dokter overleggen en dan bel ik je eind van de middag terug.'

So far dus. :')
pi_153038635
Huh... wazig! Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
pi_153039036
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:42 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een mooie SEO-foto's hebben jullie allemaal! En fijn dat ze allemaal goed zijn natuurlijk! Ik heb 1 foto van de hersenen en 1 foto van het geslacht (totaal onherkenbaar) meegekregen toen. Maar ik heb dan ook een totaal niet echo-genieke baby die steeds verkeerd gaat liggen.

Hier weer langs de verloskundige geweest, maar kreeg geen sticker deze keer -O- ijzer, suiker en urine waren goed, maar m'n bloeddruk vertoont een stijgende lijn. Nog niet te hoog, maar wel hoog genoeg om me volgende week alweer terug te laten komen om het extra in de gaten te houden.

Wel is de baby gedraaid en ligt het hoofdje nu beneden. Maar dat kan nog veranderen.
Hè FF, dat is balen. Maar wel goed dat ze het nu even goed in de gaten houden. Hopelijk is je bloeddruk volgende week weer netjes.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:10:37 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153039321
FF -O- en Spring, daar heb je ook niks aan -O-

Even een andere vraag (ook maar hier, want een aantal van jullie zijn er vast ook al wel mee bezig toch?):

Wie heeft er DE tip voor betaalbare geboortekaartjes? Ik ben eens online aan het zoeken, en dan denk je een leuk en toch redelijk goedkoop kaartje gevonden te hebben (max 1,30 p/s), komen er nog 70 euro aan 'eenmalige drukkosten' bij -O- . Bij J hadden we duurdere kaartjes, maar daarin waren de drukkosten al meegerekend, e eigenlijk wou ik deze keer zeker onder de 150 euro blijven voor 50 kaartjes, maar liefst nog minder.

Zelf ontwerpen gaat m niet worden, en ik val geloof ik voor de steigerhout/bomen/aapjes/vosjes kaartjes...

Ja, dit is een luie post, maar vaak kun je dus niet alle kosten in 1 keer zien als je een website bekijkt, en komt er nog van alles bij als je eenmaal een bestelling wil plaatsen. Vandaar, alle sites in de OP van het geboortekaartjestopic zo doorlopen, na ja, duurt gewoon lang...
pi_153039634
*O* voor alle goeie SEO's :)

Groeiecho's waren bij mijn middelste heel precies kloppend met geboortegewicht.
Deze baby wordt ook weer groot, maar over eerder inleiden wordt echt niet gesproken. Bij Merel ben ik in de 42e week ingeleid omdat mijn bloeddruk steeg. Ik ga er nu ook niet vanuit dat ze eerder wat gaan doen (en dat hoeft voor mij ook niet).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153039868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:19 schreef mousemicky het volgende:

Hier zit er trouwens wel een gebruiksaanwijzing bij ^O^
^O^ Ik (nou ja, vriend) heeft uiteindelijk de twee (why? Voor als je twee losse eenpersoonsbedden hebt?) matrasbeschermers onder de molton gelegd, toen dus de molton en daarover nog het kraammatras met de instopstrook, alleen aan mijn kant. Het kraakt bij ons trouwens niet.
pi_153039885
*O* voor alle goeie SEO's *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153039935
Ik86 40 weken! *O* En hoe voelt het?

Allemaal goede echo's ook *O*

Hier geen echte groeiecho gehad, maar bij de controle voor de nierbekken kregen we te horen dat beeb waarschijnlijk lange benen heeft en net een groeispurt had gehad. Gewicht werd toen geschat op 1.700 gr. (schijnbaar gemiddeld). Ik heb toen nog gevraagd hoe ze dat wisten en het antwoord was 'dat is allemaal statistiek'. Nou ik zie het wel wat de eindcijfertjes zijn. Als het hoofdje er maar doorheen past :P

Krisvc: toch goed dat je voor je lichaam kiest! Rust goed uit zou ik zeggen. Gezien onze UD's kan ik wel zeggen dat ik weet je hoe je je voelt.. (Kan niet wachten tot ik weer normaal kan slapen.)

Verder geen echte tip voor geboortekaartjes. Wel hadden wij een leuk kaartje gezien via Prenatal geloof ik (met inderdaad tig bijkomende kosten) en na wat googlen kwam man dezelfde kaart op een andere site tegen maar veel goedkoper. Maf!
pi_153039962
En *O* voor de SEO's en de ultieme mijlpaal voor ik86!
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:30:34 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153039965
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:26 schreef Minarosa het volgende:

[..]

^O^ Ik (nou ja, vriend) heeft uiteindelijk de twee (why? Voor als je twee losse eenpersoonsbedden hebt?) matrasbeschermers onder de molton gelegd, toen dus de molton en daarover nog het kraammatras met de instopstrook, alleen aan mijn kant. Het kraakt bij ons trouwens niet.
Hier staat in de gebruiksaanwijzing dat het kraammatras alleen is voor bij een thuisbevalling ;)

En 2 matrasbeschermers, voor als je vruchtwater verliest, maar toch nog niet gaat bevallen ofzo? Kun je m een keer verschonen, want een paar uur op een nat bed lijkt me ook niet lekker... (kun je wel meteen die kraamverbanden testen :X)
pi_153039970
Wie was er hier eerder deze week nou ook al weer op zoek naar een FamilyFix via Marktplaats? Die dingen gaan inderdaad als zoete broodjes en het is echt een kwestie van een paar keer per dag zoeken en reageren. En dan niet reageren op eentje maar meerdere tegelijk.
De eerste FamilyFix had ik een paar weken geleden gekocht en vervolgens heeft het dus echt drie weken geduurd voor ik er weer eentje heb weten te bemachtigen. Maar inmiddels heb ik er 2 in huis voor de prijs van 1 nieuwe :).

Mijn advies: hou vol....
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:33:28 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153040058
O, en geboortekaartjes bij Prenatal? Daar was ik nou zelf nooit op gekomen... Googlet nog eens door...
pi_153040083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:30 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier staat in de gebruiksaanwijzing dat het kraammatras alleen is voor bij een thuisbevalling ;)

En 2 matrasbeschermers, voor als je vruchtwater verliest, maar toch nog niet gaat bevallen ofzo? Kun je m een keer verschonen, want een paar uur op een nat bed lijkt me ook niet lekker... (kun je wel meteen die kraamverbanden testen :X)
Dan zijn we iets te fanatiek geweest met het gebruiken van het kraampakket :+ Mijn vliezen kunnen maar beter in bed breken, met al die lagen :7
pi_153040112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:30 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik heb de natte vlek in bed afgedekt met badhanddoeken. En maandverband in mijn onderbroek. Ging best aardig. Verschonen leek mij zo zinloos...
Professioneel gifmenger.
pi_153040145
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:30 schreef Malteser het volgende:
Wie was er hier eerder deze week nou ook al weer op zoek naar een FamilyFix via Marktplaats? Die dingen gaan inderdaad als zoete broodjes en het is echt een kwestie van een paar keer per dag zoeken en reageren. En dan niet reageren op eentje maar meerdere tegelijk.
De eerste FamilyFix had ik een paar weken geleden gekocht en vervolgens heeft het dus echt drie weken geduurd voor ik er weer eentje heb weten te bemachtigen. Maar inmiddels heb ik er 2 in huis voor de prijs van 1 nieuwe :).

Mijn advies: hou vol....
Dat was ik! Mijn strategie was inderdaad ook om een paar keer per dag te kijken. Laatste keer heb ik direct de vraagprijs geboden, het was hier vlakbij dus dat was ook handig, en ik kon 'm meteen ophalen. Hij werd zelfs nog in mijn auto gezet na een hulpeloze blik mijnerzijds *)
pi_153040188
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:33 schreef mousemicky het volgende:
O, en geboortekaartjes bij Prenatal? Daar was ik nou zelf nooit op gekomen... Googlet nog eens door...
Je wordt ook doodgegooid met korting op hun geboortekaartjes, dus informeer/zoek daar even naar voor je gaat bestellen. Ik heb hier volgens mij al minimaal twee codes van hen liggen en in de mail stond er laatst alweer een.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:39:52 #61
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153040269
Oh, ik heb al die (spam) mails van Prenatal en Wij en consorten geblokkerd, werd er helemala gestoord van.. Maar mocht ik iets gevonden hebben, dan kom ik hier wel lief vragen ok ;)?
pi_153040636
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:36 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dat was ik! Mijn strategie was inderdaad ook om een paar keer per dag te kijken. Laatste keer heb ik direct de vraagprijs geboden, het was hier vlakbij dus dat was ook handig, en ik kon 'm meteen ophalen. Hij werd zelfs nog in mijn auto gezet na een hulpeloze blik mijnerzijds *)
Haha, heel goed! Ik kreeg er gisteren dus weer eentje thuisbezorgd door de postbode. Hij wilde 'm aangeven maar zag mijn buik en zei: "Zeg maar waar je het pakket wilt hebben, dan zet ik het daar neer. Kan zo'n zwangere dame toch niet laten sjouwen met zo'n pakket."
pi_153040754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Haha, heel goed! Ik kreeg er gisteren dus weer eentje thuisbezorgd door de postbode. Hij wilde 'm aangeven maar zag mijn buik en zei: "Zeg maar waar je het pakket wilt hebben, dan zet ik het daar neer. Kan zo'n zwangere dame toch niet laten sjouwen met zo'n pakket."
Mijn postbode zet mijn pakketjes altijd al voor me weg ? Misschien zie ik er altijd al zwak uit dan :?

Aan de andere kant, hij schrijft ook altijd zijn (privé) 06-nummer op de niet-thuis kaartjes als ik er niet ben. :')
pi_153040785
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:34 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dan zijn we iets te fanatiek geweest met het gebruiken van het kraampakket :+ Mijn vliezen kunnen maar beter in bed breken, met al die lagen :7
Haha, hier ook, hoor. Vooral N is panisch dat ik ergens op lek.

Stel dat ik m zou bellen omdat mn vliezen gebroken zijn, dan is zn eerste reactie zonder twijfel: 'Waar? Toch niet in de auto?! Zat je wel op een matje?'

:D

Maar verder is ie heel lief hoor. Hij richt zich alleen graag op praktische zaken als het spannend wordt. :P

De assistente belde terug: geen streptokokken! *O* Superfijn idee!

[ Bericht 4% gewijzigd door -Spring op 28-05-2015 15:14:03 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:58:38 #65
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153040810
Sillie, misschien even bij je buren checken of je postbode dat ook bij hen doet, of dat jij een voorkeursbehandeling krijgt ;)

Hier wel een nette pakkettenman hoor, maar pakketten moet ik toch meestal echt zelf aannemen (ondanks grote buik).
pi_153040823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat vraag ik standaard bij een groot pakket: 'Aaah, wil je t ff binnen zetten?' :@
pi_153040876
Ze mag nu van mij trouwens wel komen ook. Niet omdat ik me slecht voel, maar omdat ik retenieuwsgierig ben.
pi_153040900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:58 schreef mousemicky het volgende:
Sillie, misschien even bij je buren checken of je postbode dat ook bij hen doet, of dat jij een voorkeursbehandeling krijgt ;)

Hier wel een nette pakkettenman hoor, maar pakketten moet ik toch meestal echt zelf aannemen (ondanks grote buik).
Nee, hij doet het daar niet (wel is nagevraagd).

Wat hij wel doet is pakketjes voor mij in mijn schuur zetten als ik niet thuis ben. Die van de buren neemt hij standaard weer mee. :')
Er beland in mijn bus dan een briefje met "ik heb je pakje weer in de schuur gezet, groetjes *naam* & *telefoonnummer*.

Bij de buren is dan gewoon het briefje ingevuld "ik ben langsgeweest op .... maar trof u niet thuis", maar verder nooit persoonlijke info.

Overigens gaan pakjes geadresseerd aan vriend ook gewoon mee terug, die belanden ook niet in de schuur als we er niet zijn. Alle pakketjes komen nu dus standaard op mijn naam :') ,
pi_153041072
Ik heb eigenlijk niet zo vaak pakketjesmeneren aan de deur.... Ik bestel weinig online en als ik dat wel doe, kies ik vaak voor een afhaalpunt. Maar ja, nu ik thuis ben is dat natuurlijk niet nodig.
Ik vond het wel aardig van deze pakketjesmeneer.
pi_153042474
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:57 schreef -Spring het volgende:

[..]

Haha, hier ook, hoor. Vooral N is panisch dat ik ergens op lek.

Stel dat ik m zou bellen omdat mn vliezen gebroken zijn, dan is zn eerste reactie zonder twijfel: 'Waar? Toch niet in de auto?! Zat je wel op een matje?'

Maar verder is ie heel lief hoor. Hij richt zich alleen graag op praktische zaken als het spannend wordt. :P

Haha, klinkt als die van mij... Die is echt als de dood dat het een troep gaat worden die hij moet opruimen :')

Mijlpaal! *O* voor -ik86!! Whooot!
En een *O* voor alle goeie SEO's en checks!
Ik heb bij Minke wel een paar groeiechos gehad maar nooit iets over gewicht gehoord volgens mij. Henk schatten ze nu 3600-3700 bij 40weken en dat klinkt mij prima in de oren... Was Minke ook dus dat kan ik hebben :D
pi_153042850
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:42 schreef -Spring het volgende:
Done.

Assistente: 'Nee, er zijn geen streptokokken gevonden! Wel wat bacteriën die duiden op blaasontsteking, maar geen gbs!
Oh wacht, ik zie nu staan 'geen streptokokken gekweekt'. Daarmee kunnen ze ook bedoelen dat er helemaal niet op is getest. Hmz, beetje dubbel. Ik snap het zelf ook niet zo goed. Ik ga het even met de dokter overleggen en dan bel ik je eind van de middag terug.'

So far dus. :')
Heb je ze een slow-clap gegeven?

pi_153042884
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:56 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Heb je ze een slow-clap gegeven?

[ afbeelding ]
_O- Ik steel hem even om naar een collega te sturen! :P
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:58:51 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153042911
Hahahahahaa
pi_153042912
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:00 schreef -Spring het volgende:
Ze mag nu van mij trouwens wel komen ook. Niet omdat ik me slecht voel, maar omdat ik retenieuwsgierig ben.
Dit.
pi_153042953
En omdat ik gek word van het niks kunnen doen. Ik verveel me te pletter en ik word er zooooo lusteloos van :r }:|
pi_153043476
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:58 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Dit.
Nou inderdaad! Ik ben zo nieuwsgierig naar wie er nou al die tijd met zijn billen aan het wiebelen is in mijn buik!
pi_153044061
Goedemiddag dames :W
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:49:30 #78
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153044247
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

nee maar als het over het lichaam gaat, al is het maar praten erover dan gaat ie al van zijn stokje. Net als bij de tandarts, huisarts, dierenarts, zwangerschapsgym :P (blijft een item hoor, dat blijft ie horen tot in lengte van dagen) Of als hij op tv iets ziet met naalden, bloed, ogen etc.

En als die echoscopiste dan heeft over de aorta en longslagader dan heeft ie hem al hangen
Serieus, blijf van mijn man af!! :o o|O
Dubbelleven :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153044887
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:41 schreef Myrr het volgende:
Goedemiddag dames :W
Goedemiddag Myrr :W
Hoe gaat het met stoppen met roken?
pi_153045279
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:16 schreef Daui het volgende:

[..]

Oh Myrr gestopt met roken? Heel goed _O_

Mijn schoonzusje paft rustig door nu ze zwanger is :{ . Vriendin van me deed dat ook al, maar ze hield het bij 4 sigaretten per dag :')

Eikels }:|
pi_153045377
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:18 schreef -ik86- het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Ik ben zo nieuwsgierig naar wie er nou al die tijd met zijn billen aan het wiebelen is in mijn buik!
Voel je al wat anders dan normaal?
pi_153045396
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:34 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje paft rustig door nu ze zwanger is :{ . Vriendin van me deed dat ook al, maar ze hield het bij 4 sigaretten per dag :')

Ik ben blij dat ik al heel heel lang gestopt was. Vind het altijd het moeilijkst na een paar alcoholische drankjes. Maar dat mag ook niet meer dus voorlopig zit ik veilig O-)

Maar knap dat Myrr stopt na zoveel gerookt te hebben. Oude schoorsteen die je was :D
pi_153045411
Ik ken er meer. Vriendin (die van de 'ieuw borstvoeding' idd) bleef ook doorroken. Ze heeft een stoppoging gedaan, maar daar ging ze van trillen en hyperventileren, zei ze. En ze raakte in paniek en zo. Dat kan misschien best, maar ipv dan maar weer te beginnen, zou ik zelf professionele hulp gezocht hebben.

Ik rookte voor en na de zwangerschap van L zelf ook, maar ben gestopt. Niet-zwanger lukte me dat ook niet, maar tijdens een zwangerschap heb ik er totaal geen moeite mee. Het is gewoon geen optie.

Ik ga nu alleen, nu de lichamelijke verslaving over is, never nooit meer beginnen. Niet alleen omdat ik ws na 1 sigaret weer voor de bijl ga, maar vooral omdat ik niet wil liegen tegen L. Want ik wil niet dat ze me ziet roken. Daarnaast vind ik dat je, dat wanneer je kinderen hebt, je best moet doen om er zo lang en gezond mogelijk voor ze te zijn.
pi_153045743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Serieus, blijf van mijn man af!! :o o|O
Dubbelleven :'(
Aha dus daarom is hij zo weinig thuis ;)
pi_153045787
quote:

[..]

Iemand die ik ken ook. Kind heeft veel astmatische klachten maar komt daar niet door hoor :(
pi_153045917
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:39 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Voel je al wat anders dan normaal?
Nee, echt alles nog compleet rustig. Op af en toe een harde buik, echt alleen hard niet gevoelig na. Oja en af en toe een venijnige steek daar beneden. Ik ga er dus vanuit dat ik mijn afspraak van volgende week nog wel haal.
pi_153046174
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:04 schreef -ik86- het volgende:

[..]

Nee, echt alles nog compleet rustig. Op af en toe een harde buik, echt alleen hard niet gevoelig na. Oja en af en toe een venijnige steek daar beneden. Ik ga er dus vanuit dat ik mijn afspraak van volgende week nog wel haal.
Precies hetzelfde hier. :) Maar dan bij 39 weken.
pi_153046338
Wat zouden jullie het kindje in het zh onder het eerste pakje aantrekken? Een romper met lange of korte mouw? Ze krijgt een jumpsuitje aan.
pi_153046411
Korte mouw. Maar dat komt omdat ik rompers met lange mouwen onder kleding met lange mouwen haat :D
pi_153046452
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:28 schreef Skoap het volgende:
Korte mouw. Maar dat komt omdat ik rompers met lange mouwen onder kleding met lange mouwen haat :D
Ik zit me er op voorhand al aan te ergeren idd. :')

Maar goed, de vraag is of dat wel warm genoeg is.
pi_153046546
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:25 schreef -Spring het volgende:
Wat zouden jullie het kindje in het zh onder het eerste pakje aantrekken? Een romper met lange of korte mouw? Ze krijgt een jumpsuitje aan.
Ik heb hier 2 rompers met lange mouw klaarliggen. Idd met het idee van :we moeten haar heeeeeel goed inpakken anders raakt ze onderkoelt!! Of wat alle websites je willen laten geloven daarover. Daarover een truitje met ook lange mouw.
pi_153046572
Bij ons moesten ze lange mouwen aan. Maar toen was het ook winter. Bij de oudste was de temperatuur buiten -12 :') neem ze allebei mee dan zit je altijd goed toch?
pi_153046875
Nou ja, ik heb geen korte mouw-rompers, zie ik net. Alleen lange mouw en mouwloos.
pi_153046958
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:47 schreef -Spring het volgende:
Nou ja, ik heb geen korte mouw-rompers, zie ik net. Alleen lange mouw en mouwloos.
Dan zou ik lange mouw doen. Zeker voor de eerste dagen dat ze zichzelf nog moeilijk op temperatuur kunnen houden. Dat kost ze vaak al zoveel energie
pi_153046990
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:25 schreef -Spring het volgende:
Saar had een mouwloze aan, maar dat was wel 31 Juli...
S. 2014
J. 2016
pi_153047185
*Noteert ook romper met lange mouwen meenemen* Nu we het toch over aankleding van de pasgeboren baby hebben, komt deze noob even met een (vast domme) vraag. Moet zo'n kleintje ook iets van een jasje of vestje aan als je uit het ziekenhuis weggaat of is een dekentje over de maxicosi (naast de kleding) genoeg? Bedacht me dat ik nog geen vestje ofzo had gekocht namelijk.

Over roken: mijn nichtje paft ook vrolijk door (geen idee hoeveel volgens mij wel minder dan eerst) en dit alles onder het mom van 'stress is erger' en 'de kleine groeit goed'. Tsja..
pi_153047225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:59 schreef kazy het volgende:
*Noteert ook romper met lange mouwen meenemen* Nu we het toch over aankleding van de pasgeboren baby hebben, komt deze noob even met een (vast domme) vraag. Moet zo'n kleintje ook iets van een jasje of vestje aan als je uit het ziekenhuis weggaat of is een dekentje over de maxicosi (naast de kleding) genoeg? Bedacht me dat ik nog geen vestje ofzo had gekocht namelijk.

Over roken: mijn nichtje paft ook vrolijk door (geen idee hoeveel volgens mij wel minder dan eerst) en dit alles onder het mom van 'stress is erger' en 'de kleine groeit goed'. Tsja..
:Y jasje of vestje en dan dekentje.
Reden om te shoppen *O*
S. 2014
J. 2016
pi_153047435
De eerste dagen lag Luc zo ongeveer toch de hele dag op mij dus hij had de kans niet om het koud te krijgen ;)

Nee maar geloof dat Luc de eerste dagen ook lange mouwen romper aan had. Maar pfff wat werd ik nijdig van die dingen :D
pi_153047563
Spontane bloedneuzen is dat een zwangerschaps fenomeen? Al vier gehad vandaag :(
pi_153047704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:11 schreef Estrys het volgende:
Spontane bloedneuzen is dat een zwangerschaps fenomeen? Al vier gehad vandaag :(
:Y
pi_153047802
Ik moet zo naar mijn eerste zwangerschapsyoga les. Nu al geen zin; dat wordt wat.

Overigens is het enigszins stom om pas op de dag zelf te kijken of je joggingbroek nog past }:| . Lang leve koopavond..

En ik word dus heel boos van rokende zwangere vrouwen. Ik vind dat zo stom en oneerlijk. Ik moet vanwege mn astma medicatie nemen en zonder kan niet, dan word ik ziek en is dat ook heel slecht voor de baby (want te weinig zuurstof) maar die medicijnen zijn eigenlijk ook niet goed -O- . Kiezen tussen kwaden dus, voel me daar niet echt fijn bij. Maar dan komen ze met dat roken "aaah ja, anders heb ik stress, das ook niet goed".
Nou echt.. Als je rookt heb je een keuze en kan je voor je kindje stoppen. Ik zou willen dak die keuze had.

ik hoop dat ik nu niemand aanval, maar sorry, hormonaal en gefrustreerd
pi_153048165
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:Y jasje of vestje en dan dekentje.
Reden om te shoppen *O*
Thanks! Jeej ik mag weer shoppen! *O*
pi_153048179
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:39 schreef -Spring het volgende:
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!
6 januari 2016 :Y
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:31:44 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153048319
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Iemand die ik ken ook. Kind heeft veel astmatische klachten maar komt daar niet door hoor :(
Zo iemand ken ik ook, zucht.... Ik werd ook nijdig van de buurvrouw die elke zwangerschap als een ketter heeft gerookt. Stoppen was te moeilijk. Oh, behalve toen het financieel even tegen zat laatst, toen hebben ze beiden een half jaar niet gerookt :{w.
KuikenGuppy
pi_153048501
quote:
Jup... ook ervaring mee. Ik had het alleen met 13 weken veel, daarna niet meer voorgekomen.
pi_153048536
Jeee Xanteh *O*
pi_153048591
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:27 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Driekoningen! Gefeliciteerd! Mooie datum! :+ Oudste zoon wordt dan 7 :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Estrys op 28-05-2015 19:51:46 ]
pi_153049294
Gefeliciteerd Xanteh!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153050665
quote:
Ja, hier ook! Best fijn als je terug komt van de supermarkt en dacht het op tijd bemerkt te hebben maar dat dan toch je shirt onder zit als je in de spiegel kijkt....
pi_153050672
Xanteh *O*
pi_153050692
Misschien een domme vraag;
Is het in huis halen van een kraambed verplicht? We hebben niet echt de ruimte zeg maar om een bed in de woonkamer te hebben :')
pi_153050701
quote:

[..]

Ik ben voorlopig op dezelfde dag uitgerekend haha, toevallig! Gefeliciteerd! :).
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:03:18 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153051050
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:52 schreef coccinelle het volgende:
Is het in huis halen van een kraambed verplicht? We hebben niet echt de ruimte zeg maar om een bed in de woonkamer te hebben :')
Ik ken niemand die een kraambed in huis heeft gehaald :?

Je eigen bed op klossen, of een extra matras er op (als t al vrij hoog is) is meestal prima hoor...
pi_153051070
Mijn vk zei dat desnoods een matras op de eettafel ook prima werkt. ;)
pi_153051110
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:17 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet zo naar mijn eerste zwangerschapsyoga les. Nu al geen zin; dat wordt wat.

Overigens is het enigszins stom om pas op de dag zelf te kijken of je joggingbroek nog past }:| . Lang leve koopavond..

En ik word dus heel boos van rokende zwangere vrouwen. Ik vind dat zo stom en oneerlijk. Ik moet vanwege mn astma medicatie nemen en zonder kan niet, dan word ik ziek en is dat ook heel slecht voor de baby (want te weinig zuurstof) maar die medicijnen zijn eigenlijk ook niet goed -O- . Kiezen tussen kwaden dus, voel me daar niet echt fijn bij. Maar dan komen ze met dat roken "aaah ja, anders heb ik stress, das ook niet goed".
Nou echt.. Als je rookt heb je een keuze en kan je voor je kindje stoppen. Ik zou willen dak die keuze had.

ik hoop dat ik nu niemand aanval, maar sorry, hormonaal en gefrustreerd
Wat vervelend dat je voor je gevoel moet kiezen tussen twee kwaden, kan me voorstellen dat dat niet fijn voelt.. Maar je kan niet anders en je kiest in dit geval het minst schadelijke voor de kleine toch. Snap wel dat het voor jou extra frustrerend is zo, zwangeren die roken. Ik kan er ook slecht tegen hoor, ik snap niet dat mensen hun verslaving boven de gezondheid van hun kindje zetten.. maarja je zult altijd mensen houden die de effecten ervan niet serieus nemen of niet (willen) inzien, helaas.
pi_153051123
Mijn zwager zei dat het verplicht is, terwijl dat volgens mij niet zo is. Diegenen die ik ken hebben allemaal wél een bed in huis gehad, maar die waren ook allemaal van plan om thuis te bevallen.

Ik beval sowieso in het ziekenhuis, en ons eigen bed staat al behoorlijk hoog.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:10:21 #117
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153051273
Je zwager? Ik zou t de kraamzorg vragen ;)
En als je in t ziekenhuis wilt bevallen lijkt t me helemaal onnodig, gewoon klossen en klaar :Y
pi_153051330
Heb nooit een kraambed in huis gehad?
pi_153051388
Ons bed heeft 12 poten en is minimaal 70cm hoog (zal zo even meten). Niet zoveel behoefte aan klossen of kratjes. Ik heb nu al moeite om in bed te komen :X

Dinsdag heb ik de intake, ik ga het dan ook vragen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:17:43 #120
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153051507
Hier is 70cm de 'eis'. Niks meer aan doen dus.

En idd, daar is die intake dus voor, voor dit soort vragen ;)
pi_153051515
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:13 schreef coccinelle het volgende:
Ons bed heeft 12 poten en is minimaal 70cm hoog (zal zo even meten). Niet zoveel behoefte aan klossen of kratjes. Ik heb nu al moeite om in bed te komen :X

Dinsdag heb ik de intake, ik ga het dan ook vragen.
Het omhoog zetten van het bed gaat ook niet echt over jouw behoefte ;) Het is gewoon de werkhoogte voor de vk en kraam. Arbo technisch dus
pi_153052321
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:17 schreef mousemicky het volgende:
Hier is 70cm de 'eis'. Niks meer aan doen dus.

En idd, daar is die intake dus voor, voor dit soort vragen ;)
Die van ons moet op 85 cm.. Maf dat grote verschil :? Mocht wel piessie lager maar niet te veel.
pi_153052486
Mag ik even zeggen dat ik het ongelofelijk belachelijk vond, dat ik met mijn keizersnede wond zo hoog in bed moest klimmen voor een controle van nog geen minuut omdat arbotechnisch blabla. }:|
pi_153052546
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:42 schreef Risu het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik het ongelofelijk belachelijk vond, dat ik met mijn keizersnede wond zo hoog in bed moest klimmen voor een controle van nog geen minuut omdat arbotechnisch blabla. }:|
Ja maar doe jij eens 2x per dag, 10 dagen lang zo'n 40 weken per jaar die controle op te lage hoogte... ;)
S. 2014
J. 2016
pi_153052578
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:42 schreef Risu het volgende:
Je kan er ook het beste gewoon lekker in blijven liggen en verse fruitcocktails eten :P
pi_153052723
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je kan er ook het beste gewoon lekker in blijven liggen en verse fruitcocktails eten :P
Klopt, maar ik moest er uit om te piesen af en toe, dus dan maar zo.
Die controle vond ik ook overbodig trouwens. magoe, protocol enzo. /shrug
pi_153052980
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:52 schreef coccinelle het volgende:
Als het wel moet kun je even advies vragen bij Baard van DevilsandDust, die heeft ervaring met het heel snel in elkaar zetten van zo'n bed, hoeft het geen ruimte in beslag te nemen zolang je hem niet gebruikt :7
pi_153052994
Bij ons stond het bed op klossen. Kregen we een kraamhulp van 1 meter 50 :D Die vroeg na een paar dagen of het bed naar beneden kon want ze kwam niet boven het bed uit :+
pi_153053234
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:16 schreef Daui het volgende:

[..]

Ja, prima! Het is hooguit twee keer per dag dat ik er 10 seconde moeite mee heb. Na het avondeten en die andere… Op een random moment. :') Weet niet eens precies wanneer, maar na het avondeten is wel even lastig. |:(

quote:

[..]

Ik kan er dus echt niet bij hoe dat gewoon lukt. Dat je hijsen inhaleert en je niet volledig kut voelt van binnen, maar denk van 'Ach, die paar sigaretjes, dat kan wel.'

Hoe. Dan.
pi_153053248
Weet je wat nog het stomste is? Ik heb ooit gewerkt als kraamverzorgster :@ . Als het om mezelf gaat word ik zo onzeker!
pi_153053314
Wilde ook eens die opleiding gaan doen, geen idee waarom ik het niet gedaan heb eigenlijk. Maargoed. Een thuisbevalling lijkt mij helemaal 10 keer niets. Heel je huis omgooien, en dan al die bende, je bed ombouwen en maar hopen dat je dure matras ongeschonden blijft… Moa. Kan gelukkig mijn verzekering omgooien vlak voor de bevalling, van VGZ Jong naar VGZ OUD [Gezin]. *O*
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:11:32 #132
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153053647
Bende snap ik nooit zo. Je hoeft toch niet na de bevalling de zooi zelf op te ruimen en te poetsen? :D daarbij denk ik dat je het niet eens ziet of interesseert, al zaten de bloedspetters tot aan t plafond. en t is een halve vuilniszak ofzo. En je huis omgooien, mwah. Als je een normale slaapkamer hebt, matrasbeschermer hebten je bed op klossen zet ben je er al. En dat moet sowieso al ivm de controles tijdens de kraamweek. Zou verder niet weten wat je moet omgooien aan je huis? Ja zo'n kraammattas of hoe het heet, ook een kwestie van op bed (laten) gooien. Je hoeft er geen halve verloskamer van te maken hoor. ;)
pi_153053735
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:52 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik ben voorlopig op dezelfde dag uitgerekend haha, toevallig! Gefeliciteerd! :).
Haha, leuk :)
Jij ook gefeliciteerd!
pi_153053784
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:11 schreef Mariposas het volgende:
Bende snap ik nooit zo. Je hoeft toch niet na de bevalling de zooi zelf op te ruimen en te poetsen? :D daarbij denk ik dat je het niet eens ziet of interesseert, al zaten de bloedspetters tot aan t plafond. en t is een halve vuilniszak ofzo. En je huis omgooien, mwah. Als je een normale slaapkamer hebt, matrasbeschermer hebten je bed op klossen zet ben je er al. En dat moet sowieso al ivm de controles tijdens de kraamweek. Zou verder niet weten wat je moet omgooien aan je huis? Ja zo'n kraammattas of hoe het heet, ook een kwestie van op bed (laten) gooien. Je hoeft er geen halve verloskamer van te maken hoor. ;)
Dat inderdaad, volgens mij valt dat ook heel erg mee :D
pi_153054235
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat inderdaad, volgens mij valt dat ook heel erg mee :D
En toch wilde ik dat niet thuis. :+
Professioneel gifmenger.
pi_153054246
Ja, ik woon op een vrij ruime zolderetage van een best wel oud huis met allemaal smalle trappen dus gok dat ik sowieso al een maand van tevoren ergens anders zit (bij schoonbroer die op een steenworp van het nieuwe St. Antonius woont). Mag van m'n vriend niet meer trappen op en af lopen dan. Hij is ook al aan het kijken voor extra leuningen, lief.

Heb ook niet echt een slaapkamer (we hebben er wat muren in gezet en van die schuifpanelen van de Ikea). Het is perfect voor een studerend koppeltje. Wel ruimte voor een babykamer/hoek/deel, al is het klein. Ik zal van de week wel wat foto's maken, is nu een bende in het gedeelte waar de baby komt omdat we uitzoeken wat weg kan en wat niet.

Zo spijtig, we zitten hier echt perfect achter Neude, nog geen minuut van Janskerkhof, uitzicht op het oude stadhuis, tegenover de oude brandweerkazerne. Kijk ook zo langs Winkel van Sinkel. In de straat die haaks staat op de Douwe Egberts zaak. O+

Wil niet weg ;( maar denk niet dat de onderburen zin hebben in een krijsende peuter :P en een appartement/gezinswoning met kamers is ook wel wenselijk tegen die tijd.

Anyhow, alleen al door hoe ik woon is een thuisbevalling niet helemaal praktisch. Denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 22:31:26 ]
pi_153054705
Ik heb vooralsnog twee keer geen zooi gezien. Terwijl ik ging douchen en de baby bij manlief lag werd alles heel snel opgeruimd, bed verschoont en kleren voor mij gepakt. Kon ik zo mijn schone bed weer inschuiven en heerlijk met de baby op mij genieten. Hoefde nergens meer heen, nergens aan te denken :) Er zitten ook voordelen aan een thuisbevalling hoor.
pi_153054769
Ik neig nu naar ziekenhuis, maar dat is omdat ik het doodeng vind, bevallen, en niet weet wat mee te wachten staat. Wie weet hoe ik er over een paar maanden over denk
pi_153054824
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:11 schreef Mariposas het volgende:
klopt.

Ik zet twee emmers klaar, gewoon van die kleintjes, eentje voor was en eentje voor afval. Bij een normale bevalling heb je een halve zak afval ofzo. Inclusief placenta :Y)

Vuiligheid verder valt wel mee. Bloed enzo zit op de matjes en je vruchtwater waarschijnlijk ook.

Als je dan bevallen bent en je gaat douchen wordt het afval weggegooid, je bed verschoond en de was aangezet. Op moment dat je terugkomt in de slaapkamer kruip je dus in een fris bed, in een opgeruimde kamer en met een beschuitje en wat drinken :)

Ik snap het sentiment er omheen wel hoor. Als je het gewoon niet wilt thuis dan wil je het niet, klaar. magoe.
:)
pi_153054918
Ik ben er zo een inderdaad... Ik wil absoluut niet thuis bevallen. (Dat heeft niks met de troep te maken)
Maar na de bevalling onder je eigen douche en in je eigen bed klinkt dan wel weer fantastisch. O+
pi_153054939
Ons huis is niet geschikt voor een thuisbevalling (slaapkamer op zolder, schuine daken/vrij laag en geen ruimte om het bed heen) en ik zou bang zijn dat iemand me hoort :@ Ik wil wel zo lang mogelijk thuisblijven tijdens de ontsluiting maar voor de bevalling echt naar het ziekenhuis. Volgens mij is het ook vooral een kwestie van gevoel (als je de keuze hebt, uiteraard) en hoewel ik me heerlijk voel thuis zie ik mezelf er geen kind baren.
pi_153054967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik neig nu naar ziekenhuis, maar dat is omdat ik het doodeng vind, bevallen, en niet weet wat mee te wachten staat. Wie weet hoe ik er over een paar maanden over denk
Misschien wel goed om in je achterhoofd te houden dat je het eerste stuk sowieso thuis doet over het algemeen. En verder ook goed om te weten dat je je altijd mag bedenken. Bij 6 cm en je in eerste instantie thuis wilde blijven kun je switchen. Maar als je je thuis goed voelt mag je ook altijd zeggen dat je liever toch gewoon thuis blijft ipv naar het zh gaan :)
pi_153055035
Ja ik ben benieuwd wat ik voor een bel advies krijg omdat ik de vorige keer een weeenstorm heb gehad en in 45 min van 4cm naar 10cm ging :D
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:49:43 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153055044
Ik was vorige week bij een voorlichting in het HagaJuliana en ik werd er niet erg blij van eerlijk gezegd. Mooi allemaal hoor maar zo'n verloskamer vind ik gewoon erg klinisch. Ik kijk er niet erg naar uit. Nee, mij geeft het geen extra zeker gevoel dat ik in het ziekenhuis ben en dat er allerlei monitoren enzo staan. Ik heb eerder dat als ik die dingen zie, me juist bewust wordt van risico's.
pi_153055046
Achja, thuis of in het ziekenhuis, het is beter dan voor de Primark. :D

http://www.textilia.nl/nl(...)2114600#.VWd_t0vFQTw

Arme dame. Thuiswinkel.nl, voor al uw hoogzwangere benodigdheden. Mooi niet dat ik even ga shoppen, of überhaupt in de stad kom. :+

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 22:51:58 ]
pi_153055063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Myrr het volgende:
_O- :D
pi_153055074
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:52 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Hee, wat leuk, gefeliciteerd!
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:53:08 #148
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153055140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Myrr het volgende:

http://www.textilia.nl/nl(...)2114600#.VWd_t0vFQTw

Arme dame. Thuiswinkel.nl
Half jaar geleden ofzo iemand bij de Etos in Voorburg, wel alle spullen bij se hand, lekker praktisch :D
pi_153055149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Mariposas het volgende:
Ik was vorige week bij een voorlichting in het HagaJuliana en ik werd er niet erg blij van eerlijk gezegd. Mooi allemaal hoor maar zo'n verloskamer vind ik gewoon erg klinisch. Ik kijk er niet erg naar uit. Nee, mij geeft het geen extra zeker gevoel dat ik in het ziekenhuis ben en dat er allerlei monitoren enzo staan. Ik heb eerder dat als ik die dingen zie, me juist bewust wordt van risico's.
ik vind het vreselijk lelijk geworden :@ idd volstrekt klinisch met kille kleuren en geen greintje huiselijkheid.

mch geboortekliniek is ook niet helemaal geweldig maar stukken beter op dat front. (maar heeft weer zn eigen nadelen).

Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe ziekenhuis in Delft straks. Ben benieuwd of er nou wel of geen bevalbad komt bijv.
pi_153055194
quote:

[..]

whoot whoot *O*
Schudden voor gebruik
pi_153055206
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Half jaar geleden ofzo iemand bij de Etos in Voorburg, wel alle spullen bij se hand, lekker praktisch :D
Ja, dat scheelt dan weer wel. Zul je net zien, lig je lekker buiten te bevallen, heb je nét je kraampakket niet bij de hand. :+

Wat zit daar eigenlijk in? Die je van de zorgverzekering krijgt. Alleen klinische spullen, of ook nog iets leuks? Volgende keer hoef ik die Zwangerbox niet, wordt platgelegd voor abonnementen. }:|

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 22:55:58 ]
pi_153055294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef Estrys het volgende:
Bij ons stond het bed op klossen. Kregen we een kraamhulp van 1 meter 50 :D Die vroeg na een paar dagen of het bed naar beneden kon want ze kwam niet boven het bed uit :+
Schudden voor gebruik
pi_153055295
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Misschien wel goed om in je achterhoofd te houden dat je het eerste stuk sowieso thuis doet over het algemeen. En verder ook goed om te weten dat je je altijd mag bedenken. Bij 6 cm en je in eerste instantie thuis wilde blijven kun je switchen. Maar als je je thuis goed voelt mag je ook altijd zeggen dat je liever toch gewoon thuis blijft ipv naar het zh gaan :)
het idee van niet haastig heen en na afloop weer opzouten spreekt mij erg aan. Ik heb nog even om na te denken. We gaan in ieder geval naar twee ziekenhuizen naar de voorlichting avonden, en ik ben mij langzamerhand aan het inlezen over alle voor en nadelen van het ziekenhuis en thuis. Ik weet wel dat ik bij stuitligging voor geplande keizersnede kies, hopelijk stuit ik hiermee niemand voor de borst. Maar dan heb ik geen keuze

Even iets heel anders, ik lig graag op mijn buik, puur vanwege de protesten van mini, die voel ik dan vaak (nog steeds hele zachte stompjes) ben ik nu een ontaarde moeder? Ik vind het zo gezellig :@ O+
pi_153055332
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:57 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Even iets heel anders, ik lig graag op mijn buik, puur vanwege de protesten van mini, die voel ik dan vaak (nog steeds hele zachte stompjes) ben ik nu een ontaarde moeder? Ik vind het zo gezellig :@ O+
:D o|O
pi_153055364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:58 schreef Myrr het volgende:

[..]

:D o|O
:D ik draai zo weer om
pi_153055482
quote:

[..]

het idee van niet haastig heen en na afloop weer opzouten spreekt mij erg aan. Ik heb nog even om na te denken. We gaan in ieder geval naar twee ziekenhuizen naar de voorlichting avonden, en ik ben mij langzamerhand aan het inlezen over alle voor en nadelen van het ziekenhuis en thuis. Ik weet wel dat ik bij stuitligging voor geplande keizersnede kies, hopelijk stuit ik hiermee niemand voor de borst. Maar dan heb ik geen keuze

Waarom zou je daar iemand mee voor het hoofd stoten? :D nergens voor nodig. Jouw lijf, jouw kind, jouw keuzes en die zijn net zo legitiem en net zoveel waard als andere keuzes.

En ik moest grinniken om je buikligverhaal :D Je kindje zit goed ingepakt en kan wel wat hebben.
pi_153055521
quote:

[..]

jij woont in Almere toch?
Ik heb echt een fijne bevalling gehad in het flevoziekenhuis.
Iedereen was ook super aardig en bezoek mocht zelfs nog midden in de nacht langskomen _O-
(Mijn lieve broertje wilde zo graag even langs komen dus die heeft 1 uur in de auto gezeten voor een bezoekje van 15 minuten :D O+)
pi_153055641
Nee hoor cassandra, ik lig nog steeds wel half op m'n buik. Wel heeft meneer het protesteren opgegeven.

En bed op klossen, dat moet hier ook nog, heb ze al wel netjes in huis maar zijn er nog niet achter hoe we het met de middelste poten doen aangezien het een boxspring is met 2 losse bedden en 1 matras. Maar daardoor zitten de poten dus te dicht op elkaar voor de klossen. En stiekem ben ik bang een x uit bed te vallen als ik snachts moet plassen.
pi_153055649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:55 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt dan weer wel. Zul je net zien, lig je lekker buiten te bevallen, heb je nét je kraampakket niet bij de hand. :+

Wat zit daar eigenlijk in? Die je van de zorgverzekering krijgt. Alleen klinische spullen, of ook nog iets leuks? Volgende keer hoef ik die Zwangerbox niet, wordt platgelegd voor abonnementen. }:|
Huh? Jij bent toch net zwanger? Je krijgt toch pas bij een week of 20 bericht over zo'n box?
pi_153055679
Ik weet dat er bij zijn die kostte wat kost natuurlijk willen bevallen. Ik zou het heel graag proberen in zo'n geval maar zie echt enorm op tegen een speed keizersnede, dan liever een geplande (voor zover mogelijk). Maar hopelijk draait hij netjes de goede kant op tzt.

Ik moest denken aan die rolo reclame, heb zo'n vermoeden dat ik over een maand gigantisch wordt teruggepakt haha. Maar gelukkig maar, dat hij er geen last van heeft. Overdag voel ik m heel soms, of alleen gekriebel, als ik op mn buik lig kan ik m voelen draaien en schoppen. Werkt met zo goed als een doptone :D
pi_153055711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:02 schreef Skoap het volgende:

[..]

jij woont in Almere toch?
Ik heb echt een fijne bevalling gehad in het flevoziekenhuis.
Iedereen was ook super aardig en bezoek mocht zelfs nog midden in de nacht langskomen _O-
(Mijn lieve broertje wilde zo graag even langs komen dus die heeft 1 uur in de auto gezeten voor een bezoekje van 15 minuten :D O+)
O+
Ja klopt :) Fijn om te horen
pi_153055745
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Huh? Jij bent toch net zwanger? Je krijgt toch pas bij een week of 20 bericht over zo'n box?
ik met vijftien of zestien weken. Nog steeds niet opgehaald, ik kom om in nutteloze goodies thuis haha
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:17:48 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153056121
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:05 schreef -ik86- het volgende:
Nee hoor cassandra, ik lig nog steeds wel half op m'n buik. Wel heeft meneer het protesteren opgegeven.

En bed op klossen, dat moet hier ook nog, heb ze al wel netjes in huis maar zijn er nog niet achter hoe we het met de middelste poten doen aangezien het een boxspring is met 2 losse bedden en 1 matras. Maar daardoor zitten de poten dus te dicht op elkaar voor de klossen. En stiekem ben ik bang een x uit bed te vallen als ik snachts moet plassen.
Onze boxspring kon niet op klossen, die hadden we op bierkratten gezet.
KuikenGuppy
pi_153056207
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, werd gebeld of ik een Ouders van Nu abonnement wilde. Neuh, kan mijn geld wel beter besteden. Daarna nog een keer gebeld met dezelfde vraag. :+ Foutje in het systeem, ahja.

Die box krijg je pas laat natuurlijk maar het is nooit te vroeg om mensen shit aan te smeren.
pi_153056241
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Onze boxspring kon niet op klossen, die hadden we op bierkratten gezet.
+1

9 kratten want de middelste poten kunnen samen op 1 krat.
S. 2014
J. 2016
pi_153056290
Wij hebben hier nog tuintegels dat werkt vast ook :D
pi_153056494
Hier geen kratten of klossen wegens onmogelijk (dak te laag en bed te zwaar, lades eronder zitten helemaal vol, het is een soort platte kledingkast en geen ruimte om dat anders in te richten). Maar goed ik heb daar al uitgebreid over bericht na de kraamintake :+ Mijn probleem dus de oplossing is nu dat ik voor die paar controles op de eettafel ga liggen, uiteraard met bescherming eronder. Niet ideaal maar zie geen andere oplossing (nee het bed kan echt niet omhoog want dan passen we er niet meer in en er is ook geen ruimte voor bed nr. 2 en verhuizing naar een gelijkvloerse bejaardenwoning is ook geen optie).
pi_153056605
Sinds 19 weken zwangerschap voel ik de baby dagelijks goed bewegen. Nu ben ik inmiddels 23w5d en de afgelopen twee dagen is het akelig rustig in mijn buik. Kan ik er vanuit gaan dat baby gewoon gedraaid is in mijn buik, omdat er nog zoveel plaats is of is het een reden om morgen toch de VK even te bellen als ik morgen niks voel?
Volgens mij hoef je de baby pas vanaf week 27/28 dagelijks te voelen toch? Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Wil alleen ook niet de paniekmuts uithangen of zo...
pi_153056612
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:27 schreef Minarosa het volgende:
Hier geen kratten of klossen wegens onmogelijk (dak te laag en bed te zwaar, lades eronder zitten helemaal vol, het is een soort platte kledingkast en geen ruimte om dat anders in te richten). Maar goed ik heb daar al uitgebreid over bericht na de kraamintake :+ Mijn probleem dus de oplossing is nu dat ik voor die paar controles op de eettafel ga liggen, uiteraard met bescherming eronder. Niet ideaal maar zie geen andere oplossing (nee het bed kan echt niet omhoog want dan passen we er niet meer in en er is ook geen ruimte voor bed nr. 2 en verhuizing naar een gelijkvloerse bejaardenwoning is ook geen optie).
Heb je wel een kamer voor de baby, of wordt dat ook creatief oplossen net als ik? :D
pi_153056636
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef Malteser het volgende:
Sinds 19 weken voel ik de baby dagelijks goed bewegen. Nu ben ik inmiddels 23w5d en de afgelopen twee dagen is het akelig rustig in mijn buik. Kan ik er vanuit gaan dat baby gewoon gedraaid is in mijn buik, omdat er nog zoveel plaats is of is het een reden om morgen toch de VK even te bellen als ik morgen niks voel?
Volgens mij hoef je de baby pas vanaf week 27/28 dagelijks te voelen toch? Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Wil alleen ook niet de paniekmuts uithangen of zo...
Terecht dat je je paniekerig voelt, als je de baby iedere dag voelt en nu ineens niet. Beter teveel bellen dan te weinig hoor. :Y
pi_153056705
Hopelijk vindt de kraamhulp het oké... Maar als ze de slaapkamer ziet kan ze moeilijk een andere conclusie trekken. Bovendien heeft onze eettafel een ideale hoogte ^O^ :+ :')

Stiekem vind ik dit uiteraard helemaal niet fijn, maar alternatieven zijn er niet ;( (inmiddels met verschillende mensen naar gekeken)
pi_153056733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

Heb je wel een kamer voor de baby, of wordt dat ook creatief oplossen net als ik? :D
Die wel! Moet hij wel delen met de kledingkast.
pi_153056858
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef Malteser het volgende:
Sinds 19 weken zwangerschap voel ik de baby dagelijks goed bewegen. Nu ben ik inmiddels 23w5d en de afgelopen twee dagen is het akelig rustig in mijn buik. Kan ik er vanuit gaan dat baby gewoon gedraaid is in mijn buik, omdat er nog zoveel plaats is of is het een reden om morgen toch de VK even te bellen als ik morgen niks voel?
Natuurlijk moet je bellen als je ongerust bent. Daar zijn ze ook voor.
Misschien dat het je paniek weg haalt: Hier heb ik ook omstreeks die weken ineens minder getrappel of gefriemel gevoeld. Dat kwam hier doordat er nog veel plek was en er een soort draai was gemaakt. Dan werd er even minder geraakt.
Dat is alweer ruimschoots goed gemaakt ondertussen...

maar als je echt echt echt niets voelt.... laat ze je wellicht even komen om te kijken of luisteren naar je buik.
Schudden voor gebruik
pi_153056963
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:30 schreef Malteser het volgende:
Voel je wel iets van beweging? Ook als je bijv rust neemt en je erop concentreert minstens half uur of uur lang? Wanneer heb je weer controle?
vanaf 26-28 wkn moet je je baby elke dag voelen. Ongeacht locatie placenta of ligging baby. Maar het is geen rigide grens ofzo, meer een uiterste maximum (of minimum?) vanaf wanneer je je kind echt dagelijks móet voelen.
Als je voor die tijd twijfelt of vragen hebt dan kun je daar gewoon je vk voor bellen, zou ik zeker doen. Niet doorlopen met twijfelgevoel. Zij kan dan wat controles doen en hartje luisteren. Normaal word je in zulke situaties ook voor ctg gestuurd maar bij jouw termijn is een ctg nog niet zo zinvol.
pi_153057213
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voel je wel iets van beweging? Ook als je bijv rust neemt en je erop concentreert minstens half uur of uur lang? Wanneer heb je weer controle?
vanaf 26-28 wkn moet je je baby elke dag voelen. Ongeacht locatie placenta of ligging baby. Maar het is geen rigide grens ofzo, meer een uiterste maximum (of minimum?) vanaf wanneer je je kind echt dagelijks móet voelen.
Als je voor die tijd twijfelt of vragen hebt dan kun je daar gewoon je vk voor bellen, zou ik zeker doen. Niet doorlopen met twijfelgevoel. Zij kan dan wat controles doen en hartje luisteren. Normaal word je in zulke situaties ook voor ctg gestuurd maar bij jouw termijn is een ctg nog niet zo zinvol.
Normaal voel ik gedurende de dag wat gefriemel en als ik rustig ga liggen of zitten voel ik duidelijkere bewegingen. Gisteren voelde ik wel wat gefriemel, vandaag voel ik niks. Placenta ligt op de achterwand.
Controle heb ik volgende week donderdag.

Misschien morgen toch maar bellen als het zo stil blijft. Al is het maar om even het hartje te luisteren.
pi_153057314
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:46 schreef Malteser het volgende:

[..]

Normaal voel ik gedurende de dag wat gefriemel en als ik rustig ga liggen of zitten voel ik duidelijkere bewegingen. Gisteren voelde ik wel wat gefriemel, vandaag voel ik niks. Placenta ligt op de achterwand.

Misschien morgen toch maar bellen als het zo stil blijft. Al is het maar om even het hartje te luisteren.
En als je je buik een duuwtje geeft via de zijkant? Even de boel "wakker" schudden en een koud glas water drinken.... als je dan gaat liggen voel je dan misschien iets?
Morgen zeker even bellen om te luisteren hoor. Ook al blijkt er niets aan de hand te zijn dan is het toch super fijn om zo gerustgesteld te worden.
Schudden voor gebruik
pi_153057374
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:46 schreef Malteser het volgende:

[..]

Voel je echt niet bezwaard om daar voor te bellen hoor! ik vind niks vervelender als iemand die op spreekuur verteld dat ze zich al een week zo'n zorgen maakt en dat ik het dan niet wist en haar niet gerust heb kunnen stellen. Je kunt vast even hartje komen luisteren en anders kunnen ze vast bij je thuis langskomen.
pi_153057441
Dankjewel dames, ik hou het vannacht en morgen even in de gaten en bij twijfel bel ik even.
pi_153057675
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:33 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Die wel! Moet hij wel delen met de kledingkast.
Haha, hier hetzelfde. Of althans, het is nu de kledingkast (ooit heel leuk het idee om een inloopkast te maken, nou… gigantische bende is wat het is. :') ) en het wordt de babyhoek, maargoed, ik laat het morgen wel zien. :P
pi_153058360
Ik heb even terug gelezen en kwam als ik het me goed herinner een ik met 40 weken tegen *O* hiep hiep hoera!

Ook een pinq en Estrys met een goede SEO én plaatjes *O* O+

En een 6 januari baby van iemand met een X O+

Ik zit even met bloedarmoede midden in een verhuizing (mooi huuuuiisss :o ) en mijn tentamens komen er weer aan, maar voor jompelen is altijd tijd *O*
pi_153059195
Heeft een van jullie kerels ook stinkvoeten? Normaal heb ik er niet zo heel veel last van, maar dit is echt niet te harden nu. Ben gewoon aan de achtertafel gaan zitten met een bus luchtverfrisser. Hij gaat zo nog weg dus voeten wassen enzo vind ik weer teveel moeite voor hem.

De luchtverfrisser werkt overigens maar 10 seconde, heb het overigens ook zijn kant op op zijn sokken gespoten, werkt niet. Wat walgelijk dit. ;( :')

Ik heb al geïnvesteerd in goede sokken, en zijn schoenen zijn suède. Was sokken ook op 90 graden, maa het blijft gewoon. Zou zo'n spray werken?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2015 01:04:41 ]
  vrijdag 29 mei 2015 @ 06:24:21 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153061704
Pedispray werkt echt, mits volgens gebriiksaanwiizing gebruikt! Dst is eerst een soort kuur.
Mijn lief is een meester in stinkvoeten helaas ;(
Wat ook hrlpt is schoenen afwisselen en dus goed de zooltjes en schoenen laten drogen
  vrijdag 29 mei 2015 @ 06:26:04 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153061707
+ meteen thuis sxhoenem uit, voeten wassen en sokken verversen.aar daar heeft lief ook niet elke avond zin in na een dag hard werken :P snap ik :')
pi_153061878
Na een bijna doorwaakte nacht omdat ik me toch echt zorgen maakte ben ik er nu al een dik half uur van aan het genieten dat kleine Frummel zijn/haar studio uit aan het bouwen is tot een leuk 2-kamerappartement O+.
Kortom, er is beweging in mijn buik! En duidelijk ook :).

*spreekt kind toe niet meer zo stilletjes in een hoekje te kruipen*
  vrijdag 29 mei 2015 @ 07:20:56 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153061898
Fijn Maltees :) opluchting! O+
pi_153061933
Ik heb gisteravond, na de yoga, mijn kleine teentje gebroken }:| . :X ze gaan me
al kennen op de SEH. Lekker lomp weer... En ik had 's middags mn autospiegel al kapot gereden :N

Dus vandaag blijf ik in bed en doe ik niks. De wereld mag t zelf uitzoeken vandaag *trekt deken over hoofd*
pi_153061952
Serieus Myrr alles gaat stinken. Vooral de kattenbak :r
mensen met teveel parfum :r
pi_153061983
Fijn begin van de dag: peuter spuugt het bed onder. Ik kan aan de poets vandaag.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153062005
Wel nog ff een *O* voor de goeie SEO's enzo :D

En Sillie, hoe krijg je het voor elkaar? :o
pi_153062029
fijn Malteser :* stom he hoe je daar dan zo ineens heel bewust van kunt zijn. Nu niet meer doen Malteserbaby!
pi_153062129
Fijn Malteser dat je de kleine weer goed voelt!

Myrr: ooh wat erg is dat he als iets ineens vreselijk stinkt. Ik zou toch vriend lief aankijken met het verzoek om zijn voeten te wassen/anderszins op te frissen. Ik werd zwanger vlak nadat we verhuisd waren en alles nog naar nieuwbouwwoning rook. Om de verflucht een beetje te maskeren had ik van zo'n verfrisser in het stopcontact gebruikt met lavendelgeur. Als ik dat dit nu weer ruik, word ik nog steeds spontaan onpasselijk :X Hetzelfde geldt voor een lavendel wc-blokje. Ben benieuwd of ik daar nog vanaf kom!
pi_153062251
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 07:47 schreef Kuukske het volgende:
Wel nog ff een *O* voor de goeie SEO's enzo :D

En Sillie, hoe krijg je het voor elkaar? :o
Ik botste tegen de rand van mn bed op met mn kleine teen 8)7 . Helaas vond 'ie het toen leuk om compleet de verkeerde kant op te wijzen, dus duidelijk dat er iets niet goed zat. Deed verrot zeer ook.
pi_153062291
Malteser, fijn! Wat n opluchting he?! Hier trouwens ook een erg rustige baby.

Sillie.. Wat doe je toch allemaal?
pi_153062685
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:57 schreef -Spring het volgende:

Fijn!
pi_153062718
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 07:15 schreef Malteser het volgende:
Na een bijna doorwaakte nacht omdat ik me toch echt zorgen maakte ben ik er nu al een dik half uur van aan het genieten dat kleine Frummel zijn/haar studio uit aan het bouwen is tot een leuk 2-kamerappartement O+.

Stom he? Ik merk het vaak op zondag, dat is hier meestal een rustige dag. Weet niet of het komt van het klussen op zaterdag, waardoor ik dan vaak meer in beweging ben dan op mijn werk. Maar dan ben ik ook altijd wat aan het porren en plagen om goede bweging te voelen. En als ik de volgende dag op mijn werk zit hobbelt en bobbelt het de hele dag door :')
pi_153062751
Oh fijn Malteser! Dat lucht wel op. Lekker blijven verbouwen daarbinnen Mini-malteser. 8-)
pi_153063106
Ik jompel nog even voor de goede SEO's, de mijlpaal van IK en malteser die weer lekker van het frummelen geniet! *O*

Hier gisteren weer een rotdagje gehad.
Ik moest ssmorgens even de bloeddruk laten meten in het ziekenhuis omdag vorige week de meds zijn verhoogd. Alleen bleek mijn onderdruk nog steeds 100. Bovendruk wel iets gezakt naar 130. Plasje ingeleverd. Gecheckt op eiwit. En ja hoor, ik verlies wat eiwitten. De VPK gelijk even in overleg met de gyn (QB, echt Dr. D, WAT EEN LIEF MENS!).
En ik mocht gelijk even komen. Ze heeft geluisterd naar me, ik heb mogen uithuilen over alle spanningen. Wel zei ze dat ze dit wel uit wilde zoeken in verband met zwangerschapsvergifteging (F*CK dacht ik, ik ben pas 22 weken).
Ik moest bloedprikken en nog een plasje inleveren voor het lab en ze zou me die dag nog terug bellen.
Wel heeft ze nog even gekeken naar de verslagen van het Radboud, en ze drukte me echt op het hart dat ze daar zo kundig zijn dat ik op hun oordeel echt mag varen. Ook heeft ze een beetje voor haar beurt gepraat want voor zover zijn kon zien in het systeem is de NIPT helemaal goed *O* (ok niet alleen ren rotdag ook wat goed nieuws!).

S avonds werd ik gebeld door haar en vertelde ze dat mijn bloed er orima uitzag maar er wel wat eiwitverlies is. En dat ze graag wil dat ik 24 uur mijn plas opvang zodat ze daar een meting van kunne doen. Gelijk gehaald en nu dus druk met in een kannetje plassen. Mag hrt morgen inleveren en dan wordt ook de BD weer gemeten. En dan heb ik misschien de zelfde dag nog een uitslag.

Maar goed, ik zit er best een beetje doorheen. Het stapelt zich alleen maar op lijkt het wel. En ik zou zo graag willen dat er iets is wat ik kan doen om te zorgen dat mijn lijf beter is voor mijn kindje en mezelf. Maar dat kan niet, ik kan niets doen... en dat voelt zo verschrikkelijk k*t.....

En ik baal dat ik hier weer mijn verhaal doe en niet toekom aan het lezen wat jullie allemaal schrijven..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:25:27 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153063295
Och Joycie, jouw blijft ook even niks bespaard zeg ;( wat heftig allemaal.
Ik begrijp je gevoel over dit niet in de hand hebben zo goed, echt prut, kan je zo goed je best doen om alles volgens het boekje te doen, dit zijn allemaal dingen waar jij helemaal geen controle over hebt. Bah!
:*
pi_153063784
He gets Joycie, het zit je ook niet mee! Hopelijk blijkt dat het helemaal niks te maken heeft met zwangerschapsvergiftiging! Succes weer, die spanning is echt rot :*
pi_153063810
Joycie wat ontzettend vervelend allemaal -O-
je hebt al vanaf het begin een hoge bloeddruk hè? Heb je wel eens gehoord van DASH? (dietary approach to stop hypertension). Dat is een dieet, of eigenlijk een leefgewoonte die enorm in opkomst is als ondersteunende behandeling van hoge bloeddruk. Het heet dieet, maar je eet gewoon 2000 kcal per dag, het is dus nadrukkelijk niet bedoeld als dieet om af te vallen an sich, hoewel dat vaak wel een bijkomstigheid is.
Het komt er op neer dat je 4-5 stuks fruit per dag eet, en 4-5 servings groenten daarnaast minder vlees en indien vlees dan mager zoals kip of vis, en ook 7-8 servings carbs per dag, dus brood en ook bij je avondeten. In de regel betekent het voor mensen dat je niet zozeer minder gaat eten en ook niet dat je aan de low-carb gaat maar wel dat je je intake aan groente en fruit aanzienlijk verhoogd en dat van vlees enz. wat verlaagd.

Nouja goed, bewezen effectief dus (zie hier, hier en hier). Ik weet niet hoe goed je Engels is, informatie staat onder andere op de wiki, op de site van de Amerikaanse hart- en vaat toestand en nog eentje daarvan. De laatste is een pdf waar uitleg in staat van wat je dan wel en niet doet enzovoorts.
Hier staat een beknopte Nederlandse uitleg. Er zijn diëtisten die mensen kunnen begeleiden in deze vorm van leefstijl, dan zou je even moeten googelen of er iemand in je buurt zit of dat je ergens via skype terecht kunt bijvoorbeeld.

En verder dikke knuffel, je doet het haske goed en het is echt niet niks wat je allemaal op je bordje krijgt nu, daar mag je best stevig van balen. En ik jompel nog eventjes voor de NIPT *O* :)

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 29-05-2015 10:25:25 ]
pi_153063833
oh ik bedoel overigens niet dat je nu niet genoeg doet aan je bloeddruk enzo hè! Even voor de duidelijkheid. Maar mocht je het gevoel hebben van kon ik maar iets doen, dan is het dash wellicht iets voor je waar je zelf iets mee kunt. Sowieso wat keurig met een zwangerschap samen kan en daarnaast is het ook buiten je zwangerschap een goede levensstijl.
pi_153064131
Mignonne, dank je wel voor de tip! Ik heb de nederlandse uitleg even bekeken, want mijn engels is niet zo goed qua lezen. Alles wat is zelf kan doen, is fijn. Dus dat wordt zo even tussen mijn plasjes door naar de groenteboer! Want als ik het goed begrijp veel fruit en groente, normaal brood, weinig vlees en ook matigen qua zout?

Ik hoop dat de positieve NIPT en dat ik dat "stukje" nu kan afsluiten ook voor wat ontspanning zorgt. En misschien positief is voor de bloeddruk.
Ik heb net gegoodled op PE en daar werd ik niet vrolijk van dus dat doe ik niet meer..
pi_153064243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Mignonne, dank je wel voor de tip! Ik heb de nederlandse uitleg even bekeken, want mijn engels is niet zo goed qua lezen. Alles wat is zelf kan doen, is fijn. Dus dat wordt zo even tussen mijn plasjes door naar de groenteboer! Want als ik het goed begrijp veel fruit en groente, normaal brood, weinig vlees en ook matigen qua zout?

Ik hoop dat de positieve NIPT en dat ik dat "stukje" nu kan afsluiten ook voor wat ontspanning zorgt. En misschien positief is voor de bloeddruk.
Ik heb net gegoodled op PE en daar werd ik niet vrolijk van dus dat doe ik niet meer..
Daar komt het inderdaad op neer ja. Matigen met zout. Er staat een voorbeeldje bij in die Amerikaanse folder van dat je bijvoorbeeld beter bevroren erwtjes uit de diepvries kunt nemen dan erwtjes uit blik omdat in die laatste veel meer zout zit. Dat idee. En dus idd flink veel groenten en fruit normaal brood en relatief weinig vlees. De soort vlees is ook bekeken en daar kwam dus uit dat witvis, kip of bijvoorbeeld ei het meest zoden aan de dijk zet.
Als je ergens hulp nodig hebt bij het Engels dan wil ik daar best voor je naar kijken hoor, geen probleem.

Ohja en qua groenten en fruit tellen de zelf geblenderde sapjes en zulks ook mee. Dus als je moeite hebt om het allemaal weg te krijgen dan kun ej er ook voor kiezen om een glas zelf geblenderde sap te nemen. (1/2 glas fruit of groente sap telt als 1 portie).
pi_153064290
Grappig, da's zo ongeveer mijn dieet atm. Alleen wat minder brood. En mn bloeddruk is zo'n 100 over 55/60 geloof ik. Maar goed, die is altijd wel laag.

Sterkte Joyce. :*

Ik heb twee vriendinnen die er stellig van overtuigd lijken te zijn dat mijn algemene opmerking over dat ik in het ziekenhuis nog geen kraambezoek wil, niet voor hen geldt. Tegen een heb ik het nog een keer persoonlijk gezegd, maar die deed alsof ze het opvatte als een grapje. En ik had even niet de guts om er een ding van te maken.

En de ander was laatst bij een gezamenlijke vriendin ook beledigd toen deze afbelde nadat ze in de kraamweek voor de tweede keer langs wilde komen. (Ze had veel bloed verloren en haar dochter sliep nauwelijks 's nachts.)

Vervelend om het dan het nog eens zo expliciet te moeten zeggen. Vooral omdat ik weet dat ze denken dat ze een uitzondering zijn.
pi_153064481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daar komt het inderdaad op neer ja. Matigen met zout. Er staat een voorbeeldje bij in die Amerikaanse folder van dat je bijvoorbeeld beter bevroren erwtjes uit de diepvries kunt nemen dan erwtjes uit blik omdat in die laatste veel meer zout zit. Dat idee. En dus idd flink veel groenten en fruit normaal brood en relatief weinig vlees. De soort vlees is ook bekeken en daar kwam dus uit dat witvis, kip of bijvoorbeeld ei het meest zoden aan de dijk zet.
Als je ergens hulp nodig hebt bij het Engels dan wil ik daar best voor je naar kijken hoor, geen probleem.

Ohja en qua groenten en fruit tellen de zelf geblenderde sapjes en zulks ook mee. Dus als je moeite hebt om het allemaal weg te krijgen dan kun ej er ook voor kiezen om een glas zelf geblenderde sap te nemen. (1/2 glas fruit of groente sap telt als 1 portie).
En ik had inderdaad altijd al een hoge bloeddruk :)

Nou dan ga ik zo even groente en fruit in slaan. Want zie dat vriend de appels mee heeft naar het werk! Zelf een sapje maken is ook een goede tip! Tot nu toe kan ik uit de voeten met je NL link. Ik zal straks op de laptop je andere linkjes eens bekijken! Als ik vragen heb dan hoor je het.

Fijn dat je iets aandraagt waardoor ik het idee heb dat er iets is wat ik kan doen. Baat het niet dag schaad het niet! :)
pi_153064540
Haha Spring, nee het is ook geen spannend dieet verder, ik denk dat er best veel mensen zijn die al redelijk zo eten. Ik zou zelf meer zo moeten eten dus ik had me er al eens in verdiept. Mijn vader heeft op zijn 32e een aantal herseninfarcten gehad, en nu ik zelf 31 ben merk ik dat me dat toch steeds vaker in het achterhoofd zit. Mijn vader was jong, erg gezond, at altijd heel gezond en sportte erg veel, dus je zou denken dat het daar niet aan kan liggen. Maar goed, mijn bmi is te hoog, ik sport momenteel niet en ik eet niet gezond genoeg. :') ik kan nog wel eea aan winst behalen zeg maar :Y)

Wat suf zeg van je vriendinnen :o dat is echt niet leuk...
Hebben ze zelf kinderen? Ik kan me voorstellen dat als je nog nooit bevallen bent dat het lastig is om voor te stellen dat je niet heel erg om bezoek zit te springen misschien?
pi_153064546
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:20 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

En ik had inderdaad altijd al een hoge bloeddruk :)

Nou dan ga ik zo even groente en fruit in slaan. Want zie dat vriend de appels mee heeft naar het werk! Zelf een sapje maken is ook een goede tip! Tot nu toe kan ik uit de voeten met je NL link. Ik zal straks op de laptop je andere linkjes eens bekijken! Als ik vragen heb dan hoor je het.

Fijn dat je iets aandraagt waardoor ik het idee heb dat er iets is wat ik kan doen. Baat het niet dag schaad het niet! :)
Succes!! :* :)
pi_153064624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Offtopic: Dit lijkt me sowieso altijd een goed idee. Erwtjes uit blik.. huu..
pi_153064651
Wat rot weer joycie! Hopelijk valt het mee allemaal en kun je straks ook een tijdje met wat minder zorgen zwanger zijn.
pi_153064673
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Offtopic: Dit lijkt me sowieso altijd een goed idee. Erwtjes uit blik.. huu..
hahaha :D dat sowieso ja.

Ik zag laatst dat ze ook aardappels uit blik verkopen. dafuq? :o ;( en mijn grootste gruwel als ik langs het blik-schap loop... champignons uit blik :r

maar goed, ik ben niet heilig hoor, zwarte bonen, kidneybonen, lima-bonen of canelli hoe heten die dingen... haal k uit blik want ik ben te lui om te weken enzo :') Mais voor door de texmex ook uit blik want te lui om een maiskolf leeg te schrapen. En mijn persoonlijke favoriet (maar niemand hier in huis lust het...) kapucijners uit pot O+
pi_153064732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zag laatst dat ze ook aardappels uit blik verkopen. dafuq? :o ;( en mijn grootste gruwel als ik langs het blik-schap loop... champignons uit blik :r

maar goed, ik ben niet heilig hoor, zwarte bonen, kidneybonen, lima-bonen of canelli hoe heten die dingen... haal k uit blik want ik ben te lui om te weken enzo :') Mais voor door de texmex ook uit blik want te lui om een maiskolf leeg te schrapen. En mijn persoonlijke favoriet (maar niemand hier in huis lust het...) kapucijners uit pot O+
Mjah, bonen vind ik nog weer een ander verhaal.. Maar inderdaad, van die slappe champignonnetjes uit blik of zo'n glazen potje... Het smaakt toch nergens meer naar, stop het dan gewoon niet in je eten..
pi_153064748
Ja, ze hebben allebei een kind. Daarom snap ik ook niet dat zij het niet snappen.

En van je vader wist ik idd. Zelfde verhaal met mijn moeder. Hoewel, zij kreeg een hersenbloeding door een aneurysma dat knapte. Maar wel erg jong en ze had dr eigen sportschool nb.

Maar goed, ik snap je bezorgdheid nu je zelf ook wat ouder wordt. Helemaal als je niet helemaal tevreden bent over je levensstijl. Bewustwording is de eerste stap. :p Maar eerste afstuderen en baren. :D

Ik ben wel van plan om mn hoofd eens helemaal te laten checken op aneurysma's, want die kunnen erfelijk zijn. Maar wanneer weet ik dan weer niet.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:34:05 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153064777
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik vind het vreselijk lelijk geworden :@ idd volstrekt klinisch met kille kleuren en geen greintje huiselijkheid.

mch geboortekliniek is ook niet helemaal geweldig maar stukken beter op dat front. (maar heeft weer zn eigen nadelen).

Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe ziekenhuis in Delft straks. Ben benieuwd of er nou wel of geen bevalbad komt bijv.
En dat hele huiselijke is juist hun stokpaardje. Mijn idee van huiselijk is toch echt anders, al verwacht ik heus niet dat er een open haard aan staat en er allemaal decoratieve kussens en plaids op bed liggen. :D

De bevalbaden komen in het JKZ in juli trouwens, begreep ik. Er waren veel te kleine baden geplaatst, dus die moesten er weer uit. :') Niet echt een must voor mij trouwens hoor.
pi_153064792
Een blik witte bonen in tomatensaus gemengd met een zakje aardappelpureepoeder. O+ :Y) :9~

Ik heb om half twaalf een zwangerschapsmassage. *O*
pi_153064856
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:34 schreef -Spring het volgende:
Een blik witte bonen in tomatensaus gemengd met een zakje aardappelpureepoeder. O+ :Y) :9~

hahahaha ransbak :D comfortfood O+

Ik vind het heel bijzonder van je vriendinnen. En jammer ook dat ze er niet wat meer begrip voor hebben.
pi_153064891
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dat hele huiselijke is juist hun stokpaardje. Mijn idee van huiselijk is toch echt anders, al verwacht ik heus niet dat er een open haard aan staat en er allemaal decoratieve kussens en plaids op bed liggen. :D

De bevalbaden komen in het JKZ in juli trouwens, begreep ik. Er waren veel te kleine baden geplaatst, dus die moesten er weer uit. :') Niet echt een must voor mij trouwens hoor.
Zo echt hè? Ik vind het erg kil. Wat daar wat mij betreft ook niet aan mee helpt is dat de eerstelijns verloskundigen daar verplicht een doktersjas aan moeten bij de bevalling. Huiselijk man, doe ik thuis ook altijd. :')

Die bevalbadden ja :') ik had een foto gezien van een vk die daar even in was gaan zitten. Niet zwanger. Met dr benen in dr nek. :D
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:47:51 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153065075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

mag ik even O+

kapucijners uit pot. alleen van hak :@. met uitgebakken spek en gebakken uitjes. beetje kerriepoeder erover. en als ik stout ben een drupje maggi *kwijl*
Kwak
pi_153065239
:D! Ik krijg spontaan zin in een bonenschotel. Van Hak :+
pi_153065316
* Silliegirl spiekt om hoekje en ziet verhalen over eten en trekt deken weer over hoofd.

Joycie! Wat een spanning allemaal zeg! :*
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:02:07 #220
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153065456
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:34 schreef -Spring het volgende:

Yuk...

En geniet ze! Ik heb gisteren een massage gehad (moederdagkado van vriend/zoon), en ik weet nu wat ik als verjaardagskado wil O+ Helemaal gerelaxed O+
pi_153066580
O spring wat heerlijk! Geniet ervan!

Joyce, wat balen weer! Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden en dat de gyn je een beetje gerust heeft kunnen stellen over volgende week! En ik las een goede NIPT *O* *O*

Gisteravond stukje gewandeld, dat zorgde wel voor gevoelige harde buiken en vooral een pijnlijke onderrug maar daarna natuurlijk niets meer.
Wel al een paar dagen erg last van mijn ogen. Branderig en vermoeid. Schakelen tussen tablet en tv is ook erg vervelend (tijdens bankhangen meestal tv aan en met de tablet beetje aan t internetten en spelletjes An het doen en schakel dan steeds heen en weer). Iemand nog tips?
pi_153066957
Lekker die massages! Zou ik ook eens moeten doen. Manlief gaat iedere maand. Ik denk dan steeds o ja moet ik ook eens een afspraak voor maken. Maar ik doe het nooit.

Ik heb hoofdpijn. Het is weer weekend hoor :( teveel stress afgelopen dagen denk ik. en mini heeft een fluitje gevonden bij oma. Fijn :')
pi_153067164
Ohh fijn Estrys, dat fluitje in combi met je hoofdpijn ;)

Massage, sauna, daar heb ik best behoefte aan op het moment. Gisteren grapte ik al dat ik vandaag eens lekker naar Sanadome zou gaan, maar ik zie me al gaan met mijn bokalen die ik moet vullen met plas ;)
Dus ik heb me voor genomen Sanadome maar naar huis te halen. Zo even de etos in als ik naar de groenteboer ga.. Maskertje, bruisballetje voor een voetenbadje. (Naja dat is echt bij lange na niet wat Sanadome is, maar goed het is iets :P )
pi_153067354
Ach, maar ook heel lekker toch? Ik ben dol op badderen! Ik kan straks alleen maar heel even genieten van het nieuwe bad in onze nieuwe badkamer, na de bevalling mat het weer een hele tijd niet natuurlijk. Nouja, de douche wordt ook mooi :+
pi_153067595
'You know you're a mum when ten minutes in the shower with the door locked feels like a day at the spa' ;)

Het is zo'n dag waar je de tering bende in huis probeert te negeren maar eerst je nek breekt over de duplo en vervolgens de koelkast opentrekt en er een straaltje multivitaminen sap over je tenen loopt :')
En nu heb ik het liedje in m'n hoofd van: 'Vluchten kan niet meeeeeer ' ;)
pi_153067641
Ah fuck weer, Estrys. Hoofdpijn is zo kut.

De massage was vrij lekker. O+ Daar zou ik wel aan kunnen wennen.
Alleen lastig dat ik best lang op mn rug moest liggen, daar krijg ik het snel benauwd van. Maar verder: :z
pi_153067697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:13 schreef Estrys het volgende:
'You know you're a mum when ten minutes in the shower with the door locked feels like a day at the spa' ;)

Het is zo'n dag waar je de tering bende in huis probeert te negeren maar eerst je nek breekt over de duplo en vervolgens de koelkast opentrekt en er een straaltje multivitaminen sap over je tenen loopt :')
En nu heb ik het liedje in m'n hoofd van: 'Vluchten kan niet meeeeeer ' ;)
Och je dag... Heel erg herkenbaar :')
Ik heb de afgelopen dagen mn afstudeerntoestand afgerond dus dat even prioriteit *Kuch*
boven ligt een complete kamer die niet meer begaanbaar is wegens mount washmore. :X het is wel gewassen hoor, maar ik heb nog een dag of 2 aan vouw-werk voor de boeg zeg maar :') En de keuken eh nouja, laten we zeggen dat ik mn aanrechtblad momenteel niet kan zien.

En dan moet ik eigenlijk vanmiddag nog 800 andere dingen doen die wel echt even voor 5 uur moeten, zoals boodschappen doen en de stad in voor nieuwe schoenen (met 2 kinderen en per fiets mind you). Ach ja. Het houd je bezig.
pi_153067722
En een kusje voor je hoofdpijn :*

massages hebben ik trouwens helemaal niks mee, ik word er ontzettend kriegelig van als iemand zo aan me plukt en pulkt. Heb k ook bij de kapper :')
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:18:57 #229
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153067727
Mehehe Spring, en ik was echt wel gekomen hoor :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153067852
En ze heeft de bel van Halli Galli gevonden :') dat kun je tegelijkertijd met het fluiten doen. Laat ons hopen dat oudste ergens gaat spelen :P dan kan ik deze herriemaker in bed slingeren en mezelf ook :)
pi_153067904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:18 schreef oh-oh het volgende:
Mehehe Spring, en ik was echt wel gekomen hoor :P
In Mestreeeeech? :D
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:26:39 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153067920
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:25 schreef -Spring het volgende:

[..]

In Mestreeeeech? :D
:D Jazeker! Nu niet meer hoor, ik ga niet naar Zeeland :{w
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_153068086
Wat vervelend Spring van je vriendinnen. Jammer dat er geen begrip voor is. Is het een optie om ze pas te bellen met de mededeling dat je bent bevallen als je weer thuis bent?

Oeh en een zwangerschapsmassage lijkt me heerlijk!
Joycie geniet van je thuisspa. Ik hoop dat je er heerlijk van gaat ontspannen!

Sterkte met de hoofdpijn Estrys :*

(En wat gaan jullie weer hard met posten :D)
pi_153068167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:
En een kusje voor je hoofdpijn :*

massages hebben ik trouwens helemaal niks mee, ik word er ontzettend kriegelig van als iemand zo aan me plukt en pulkt. Heb k ook bij de kapper :')
Ik ben altijd bang dat ik iets heel goors heb of zo. Een hele dikke vieze pukkel of mn rug, of, zoals nu, dikke gele druppels colostrum op de handdoek. :')
pi_153068177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Jazeker! Nu niet meer hoor, ik ga niet naar Zeeland :{w
Mooi! ^O^
pi_153068212
Snap dat het even te veel veel is Joycie. Je voelt je gewoon k*t en dat is niet zo gek door alle commotie.

Klein vraagje: Serranoham mag toch gewoon gegeten worden?
pi_153068228
Zometeen een niet voorbereidde pitch, zonder Ritalin. Ben echt een faalhaas met presenteren, sta me bij. Hopelijk duurt de rest zo lang, dat ik pas volgende week hoef.

;(
pi_153068290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:37 schreef JantinaGr het volgende:
Snap dat het even te veel veel is Joycie. Je voelt je gewoon k*t en dat is niet zo gek door alle commotie.

Hmm, dubbel. Op de ene site wel, op de andere niet. Ik eet wel nog coburgerham, maar ga er maar mee kappen denk ik. Geen gerookte zalm en geen coburgerham. Dit wordt saai.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2015 12:42:19 ]
pi_153068435
Coburgerham mag volgens mij wel gewoon hoor Myrr, Gerookte zalm niet ivm Listeria.
pi_153068464
quote:

Ik herinner me een verhaal van mignonne over het zoutgehalte, als dat hoog genoeg is mag je 't wel eten..

Mignonne! Waar ben je!
pi_153068474
quote:

Ja hoor mag gewoon :) kijk even achterop de verpakking, als het zoutpercentage hoger is dan 1,1 gr per 100 gr dan kun je het gewoon eten.
pi_153068476
quote:

mignonne gaf laatst de uitleg dat die hamsoorten 3 1,1 gram zout per 100 moeten bevatten en dan is er niks aan de hand.

Geheugen, wat is dat? :+
pi_153068477
Gerookte zalm als het vacuüm verpakt is niet. Verse wel toch? Morgen sushi eten
pi_153068482
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik herinner me een verhaal van mignonne over het zoutgehalte, als dat hoog genoeg is mag je 't wel eten..

Mignonne! Waar ben je!
Sorry, ik was de pestbende in mn keuken aan het opruimen :+ :Y)
pi_153068500
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:46 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

mignonne gaf laatst de uitleg dat die hamsoorten 3 gram zout per 100 moeten bevatten en dan is er niks aan de hand.
bijna :D

het moet meer dan 1,1 gram zout per 100 bevatten. Salami, coburger, serrano enzovoorts bevatten doorgaans 3 gram zout per 100 en kun je dus gewoon eten.
pi_153068503
Spring, wat gek dat die vriendinnen zo reageren! Ik zou ze dat toch nog s heel duidelijk melden.

Massages :X

Estrys, hoofdpijn is zwaar verrot.

Zoon ligt in bed.. Ik nu ook. Ff rusten. Huishouden laat ik maar wat achterwege vandaag. Anders moet m'n man da zometeen maar doen ofzo

Ik heb last vh bekken en vh litteken waar ze vorige keer gehecht hebben

:X

Ik liep (waggelde en ben pas 24 weken) zostraks met zoon in de stad en toen voelde t ook echt alsof ik n paar messen vanonder derin gestoken kreeg. :?
pi_153068527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

bijna :D

het moet meer dan 1,1 gram zout per 100 bevatten. Salami, coburger, serrano enzovoorts bevatten doorgaans 3 gram zout per 100 en kun je dus gewoon eten.
Klok/klepel.. Dat is een beetje mijn standaard methode om dingen te onthouden op het moment :')
pi_153068530
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik ben altijd bang dat ik iets heel goors heb of zo. Een hele dikke vieze pukkel of mn rug, of, zoals nu, dikke gele druppels colostrum op de handdoek. :')
_O- hahaha :D
ja dat ook ja :')
pi_153068605
Ah, thanks! Even gekeken er zit 5gr per 100 gram in. Dus lekker eten straks. :D
pi_153068647
Ik heb al zolang ik me kan herinneren veel hoofdpijn. Volgens mijn moeder klaagde ik daar al over toen ik vier was. Misschien toch weer eens de chiropractor bezoeken. Doen alleen niet kraken volgens mij tijdens de zwangerschap.

Halleluja mensen! Zoon ging spelen bij zijn vriendje! Ga ik toch de tering bende weer negeren en even liggen. :') prioriteiten he :P
pi_153068670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:52 schreef Estrys het volgende:
Ik heb al zolang ik me kan herinneren veel hoofdpijn. Volgens mijn moeder klaagde ik daar al over toen ik vier was. Misschien toch weer eens de chiropractor bezoeken. Doen alleen niet kraken volgens mij tijdens de zwangerschap.

Halleluja mensen! Zoon ging spelen bij zijn vriendje! Ga ik toch de tering bende weer negeren en even liggen. :') prioriteiten he :P
Haha, geniet er van! Ik ruim de laatste weken ook alleen
pi_153068677
Gelukkig was ik al niet van de vleeswaren, anders kan ik helemaal niks meer nemen zonder verpakkingen te checken.

Estrys: heb je op de hoofdpijn na nog meer klachten? Plas je wel goed?
pi_153068706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:53 schreef McLaura het volgende:
Gelukkig was ik al niet van de vleeswaren, anders kan ik helemaal niks meer nemen zonder verpakkingen te checken.

Ik heb vooral klachten over mijn baas. Maar dat telt zeker niet? ;)
pi_153068752
Ik kan alleen niet zoveel met het voorschrift 'voorverpakte vleeswaren'. Want de tijd dat de slager je plakjes ter plekke voor je sneed is toch echt al een tijdje voorbij?
pi_153068848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kan alleen niet zoveel met het voorschrift 'voorverpakte vleeswaren'. Want de tijd dat de slager je plakjes ter plekke voor je sneed is toch echt al een tijdje voorbij?
welk voorschrift bedoel je precies?
pi_153068868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:53 schreef McLaura het volgende:

Achja, welcome to my world ;)

Ik lees alle verpakkingen van alles. Uitzonderingen zijn de verse groenten en fruit, maar verder echt alles. Zelfs de verpakkingen van gehakt enzovoorts. T zou je verbazen in hoeveel dingen gluten zitten.
pi_153068901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

welk voorschrift bedoel je precies?
Dat je voorverpakte vleeswaren beter kon vermijden. Maar ik weet zo niet meer waar dat stond.
pi_153068929
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb vooral klachten over mijn baas. Maar dat telt zeker niet? ;)
Van bazen kun je op zich wel hoofdpijn krijgen.
pi_153068987
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Achja, welcome to my world ;)

Ik lees alle verpakkingen van alles. Uitzonderingen zijn de verse groenten en fruit, maar verder echt alles. Zelfs de verpakkingen van gehakt enzovoorts. T zou je verbazen in hoeveel dingen gluten zitten.
Ik ben op zich ook best 'blij' dat het bij mij alleen de suiker is.... Gluten is van een heel andere orde, en al helemaal het verschil tussen mijn reactie op suiker en die van jou(w kind) op gluten.
pi_153069100
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat je voorverpakte vleeswaren beter kon vermijden. Maar ik weet zo niet meer waar dat stond.
Wij eten niet anders...
Behalve rookvlees. Die is voorverpakt niet te nassen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:08:16 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153069131
Ik lees ook alle verpakkingen, wil gewoon weten wat ik potentieel in mijn mond stop :D. Kleine moeite vind ik het ;).
KuikenGuppy
pi_153069335
Ik eet geen vis en bijna nooit vlees op mijn brood. Het enige wat ik wel lekker vind is filet americain. Maar dat komt na de zwangerschap wel weer.
Ik ben meer van de stroop, kaas, zuivelspread enz. En yoghurt, veel yoghurt, heel veel yoghurt. Dat at ik voor de zwangerschap al veel en het is nu helemaal niet aan te slepen. Wel magere yoghurt dus hopelijk kan dat geen kwaad. Ik probeer het te beperken tot een halve liter per dag. Soms lukt dat, soms faal ik hopeloos.
pi_153069391
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

ahja, ik zie het staan op het voedingscentrum nu. Ivm listeria. Tsja... :') wat zal ik eens zeggen.
Je moet doen waar je je goed en veilig bij voelt, dat vooropgesteld.

Ik heb niet de indruk dat zwangeren bij bosjes bezwijken aan listeria als gevolg van voorverpakte vleeswaren of kaas (staat er ook bij...) vleeswaren an sich wordt ook als risicogroep genoemd.
Het probleem met voorverpakte zalm is dat vocht wat er in zit, die bacterie gaat zich dan zo vermenigvuldigen enzo. áls ie al aanwezig is. Het risico bij voorverpakte vleeswaren en kaas lijkt me bijzonder klein.

Op het voedingscentrum staat overigens (samengevat) het volgende; dat listeria kán voorkomen in de volgende producten ... voorverpakte vis, vleeswaren, gewone vleeswaren, verpakte kaas, rauwmelkse kaas, rauwe eieren enzovoorts...
Het advies aan risicogroepen is echter als volgt:
geen zachte rauwmelkse kaas
geen vacuumverpakte vis
geen rauwe dierlijke producten
bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspx
(niet dat het voedingscentrum nou zo'n geweldige bron is... Maar die zijn over het algemeen spastisch voorzichtig, als zelfs zij niet aangeven dat het verboten ist dan kun je het mijns inziens gewoon eten).

Ik denk dat de praktijk/vk die dit soort adviezen geeft niet het hele artikeltje gelezen heeft, of de boodschap niet helemaal begrepen heeft :+
pi_153069545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:08 schreef Burdie het volgende:
Ik lees ook alle verpakkingen, wil gewoon weten wat ik potentieel in mijn mond stop :D. Kleine moeite vind ik het ;).
Precies, en ik vind het zo wel genoeg.
pi_153069641
je went er gelukkig wel heel snel aan, verpakkingen lezen. Je weet heel snel waar je op moet letten. 9 van de 10 keer heb ik namelijk geen flauw idee wat er verder allemaal inzit, maar wel of er wel of geen gluten inzitten :P das t enige echt belangrijke.

E. kan trouwens het woord "gluten" lezen en de verschillende logo's voor glutenvrij kan ze ook lezen en begrijpen. Ik laat haar altijd alle verpakkingen zien zodat ze ook op school of ergens anders als ik er niet bij ben zelf kan kijken of ze iets mag hebben of niet.
pi_153069684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 07:15 schreef Malteser het volgende:

Super! O+
Schudden voor gebruik
pi_153069693
Eerste keer zwangerschapszwemmen zit erop! Was geen aerobics oid in het water, maar actief conditiezwemmen (heb voor het eerst sinds m'n zwemdiploma weer op m'n rug gezwommen :D) gevolgd door tien minuten ingepakt in bubbeltjesfolie relax drijven. Goede combinatie zo! Alleen met de 20 minuten heen en 20 minuten terug fietsen erbij ben ik nu wel doodmoe. Maar voor de mensen die erover nadenken is het dus een aanrader! Vooral omdat je nergens aan vast zit, dus heb je een drukke dag gehad, ga je niet! Ik ben iig van plan om vaker te gaan.
pi_153069829
Klinkt leuk FF!
pi_153070044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 07:31 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb gisteravond, na de yoga, mijn kleine teentje gebroken }:| . :X ze gaan me
al kennen op de SEH. Lekker lomp weer... En ik had 's middags mn autospiegel al kapot gereden :N

Dus vandaag blijf ik in bed en doe ik niks. De wereld mag t zelf uitzoeken vandaag *trekt deken over hoofd*
Hoe krijg je dat nou toch voor elkaar _O- Ik probeer echt heel hard niet te lachen :D Maar echt!
*proest giebel onderdrukken*
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik botste tegen de rand van mn bed op met mn kleine teen 8)7 . Helaas vond 'ie het toen leuk om compleet de verkeerde kant op te wijzen, dus duidelijk dat er iets niet goed zat. Deed verrot zeer ook.
Oh ik dacht echt bij de Yoga zelf nog.....
He helemaal scheef staan. Getsie. Ik moet toch nu wel minder lachen hoor ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:
g steeds 100. Bovendruk wel iets gezakt naar 130. Plasje ingeleverd. Gecheckt op eiwit. En ja hoor, ik verlies wat eiwitten. De VPK gelijk even in overleg met de gyn (QB, echt Dr. D, WAT EEN LIEF MENS!).
En ik mocht gelijk even ko
Oh jasses! Wat enorm vervelend dat je ook met medicatie zo aanrommelt en er ook zoveel spanning van hebt die niet helpen met je bloeddruk maar het een beetje in stand houden zo.
Zelf zit ik net net nog aan de goede kant van de onderdruk, maar daar moet niet veel gebeuren.

Hier eet ik geen zout (ik at het al weinig, maar nu probeer ik het helemaal te mijden). Ook probeer ik mijzelf zo rustig mogelijk te houden. Mediteren als in ademhalingsoefeningen als ik het toch wat druk heb gehad. Uit de warmte blijven en zulks. Maar meer kan je echt niet doen aan je bloeddruk volgens de verloskundige.

Maar wat een fijn nieuws van je NIP uitslag die je al stiekem verklapt is! Een zorg minder *O*
Nu rustig aan wanneer moet je nu weer terug?
Schudden voor gebruik
pi_153070087
Ach JAWOHL! das Voedingscentrum. *in houding springt* ;)
pi_153070125
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ach JAWOHL! das Voedingscentrum. *in houding springt* ;)
*hakken klakt*

:') :+
pi_153070164
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat nou toch voor elkaar _O- Ik probeer echt heel hard niet te lachen :D Maar echt!

[..]

[..]

Oh jasses! Wat enorm vervelend dat je ook met medicatie zo aanrommelt en er ook zoveel spanning van hebt die niet helpen met je bloeddruk maar het een beetje in stand houden zo.
Zelf zit ik net net nog aan de goede kant van de onderdruk, maar daar moet niet veel gebeuren.

Hier eet ik geen zout (ik at het al weinig, maar nu probeer ik het helemaal te mijden). Ook probeer ik mijzelf zo rustig mogelijk te houden. Mediteren als in ademhalingsoefeningen als ik het toch wat druk heb gehad. Uit de warmte blijven en zulks. Maar meer kan je echt niet doen aan je bloeddruk volgens de verloskundige.

Maar wat een fijn nieuws van je NIP uitslag die je al stiekem verklapt is! Een zorg minder *O*
Zoutloos eten tijdens de zwangerschap heeft geen invloed op zwangerschapshypertensie, omdat dit in essentie iets hormonaals is. Het is obsoleet en wordt niet meer als gangbaar advies gezien.

Betekent natuurlijk niet dat het nou wijs is om 6 bakken roomijs naar binnen te schuiven, maar toch. Normaal zoutgebruik kan gewoon.

Voor Joycie ligt dat anders omdat ze een al bestaande hypertensie had, dan is een zoutarm dieet wél zinvol.
pi_153070183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:51 schreef mignonne het volgende:
Joycie wat ontzettend vervelend allemaal -O-
je hebt al vanaf het begin een hoge bloeddruk hè? Heb je wel eens gehoord van DASH? (dietary approach to stop hypertension). Dat is een dieet, of eigenlijk een leefgewoonte die enorm in opkomst is als ondersteunende behandeling van hoge bloeddruk. Het heet dieet, maar je eet gewoon 2000 kcal per dag, het is dus nadrukkelijk niet bedoeld als dieet om af te vallen an sich, hoewel dat vaak wel een bijkomstigheid is.
Het komt er op neer dat je 4-5 stuks fruit per dag eet, en 4-5 servings groenten daarnaast minder vlees en indien vlees dan mager zoals kip of vis, en ook 7-8 servings carbs per dag, dus brood en ook bij je avondeten. In de regel betekent het voor mensen dat je niet zozeer minder gaat eten en ook niet dat je aan de low-carb gaat maar wel dat je je intake aan groente en fruit aanzienlijk verhoogd en dat van vlees enz. wat verlaagd.

Nouja goed, bewezen effectief dus (zie hier, hier en hier). Ik weet niet hoe goed je Engels is, informatie staat onder andere op de wiki, op de site van de Amerikaanse hart- en vaat toestand en nog eentje daarvan. De laatste is een pdf waar uitleg in staat van wat je dan wel en niet doet enzovoorts.
Hier staat een beknopte Nederlandse uitleg. Er zijn diëtisten die mensen kunnen begeleiden in deze vorm van leefstijl, dan zou je even moeten googelen of er iemand in je buurt zit of dat je ergens via skype terecht kunt bijvoorbeeld.

En verder dikke knuffel, je doet het haske goed en het is echt niet niks wat je allemaal op je bordje krijgt nu, daar mag je best stevig van balen. En ik jompel nog eventjes voor de NIPT *O* :)
Grappig. Dit is ongeveer mijn eetpatroon geworden. Mijn baby is een hele Vage tariër of zo .... Die wil amper tot geen vlees. Alleen kip gaat er smakelijk in ^^, Maar dan niet met velletje maar gestoomd met groente of zo O+
Misschien wel een rede waarom mijn hoge bloeddruk toch nog netjes aan de goede kant van de grens zit. Ik ga er eens meer over lezen. Bedankt voor de tip naar Joycie.. ik pik er een graantje van mee O+
Schudden voor gebruik
pi_153070223
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:42 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Grappig. Dit is ongeveer mijn eetpatroon geworden. Mijn baby is een hele Vage tariër of zo .... Die wil amper tot geen vlees. Alleen kip gaat er smakelijk in ^^, Maar dan niet met velletje maar gestoomd met groente of zo O+
Misschien wel een rede waarom mijn hoge bloeddruk toch nog netjes aan de goede kant van de grens zit. Ik ga er eens meer over lezen. Bedankt voor de tip naar Joycie.. ik pik er een graantje van mee O+
zo zie je maar, je lijf geeft vaak zelf wel aan wat het nodig heeft :Y
pi_153070479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:16 schreef Malteser het volgende:
Ik eet geen vis en bijna nooit vlees op mijn brood. Het enige wat ik wel lekker vind is filet americain. Maar dat komt na de zwangerschap wel weer.
Ik ben meer van de stroop, kaas, zuivelspread enz. En yoghurt, veel yoghurt, heel veel yoghurt. Dat at ik voor de zwangerschap al veel en het is nu helemaal niet aan te slepen. Wel magere yoghurt dus hopelijk kan dat geen kwaad. Ik probeer het te beperken tot een halve liter per dag. Soms lukt dat, soms faal ik hopeloos.
Maar dat is toch niet zo gek? Want jij hebt toch zo vaak last van maagzuur en spugen en zulks? Dan vraagt je lichaam denk ik ook extra om zuivel om het te blussen in je maagje.

of haal ik nou users enorm door elkaar?
Schudden voor gebruik
pi_153070585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zoutloos eten tijdens de zwangerschap heeft geen invloed op zwangerschapshypertensie, omdat dit in essentie iets hormonaals is. Het is obsoleet en wordt niet meer als gangbaar advies gezien.

Betekent natuurlijk niet dat het nou wijs is om 6 bakken roomijs naar binnen te schuiven, maar toch. Normaal zoutgebruik kan gewoon.

Voor Joycie ligt dat anders omdat ze een al bestaande hypertensie had, dan is een zoutarm dieet wél zinvol.
Toch heb ik het idee nu ik geen (of zo min mogelijk, want in brood bijvoorbeeld zit ook zout) zout eet dat mijn bloeddruk in combinatie met andere dingen toch net effe beter gaat dan een paar maanden geleden.
Schudden voor gebruik
pi_153071448
Fuckfuckerdiefuckfuckfuck. Ik had netjes mn cadeaubon in de envelop meegenomen naar die massage. Het was een kerstcadeautje van N namelijk. Kom ik daar, envelop leeg! :? Gelukkig was ze niet moeilijk en kreeg ik die massage gewoon, maar ik moest wel beloven om zodra ik thuis was even te bellen om het nr van die bon door te geven. Is dat ding gewoon nérgens meer te vinden. :o Heel de papierpab overhoop gekrauwd,N gebeld, L's knutseltafel omgegooid. Netgens! Ik snap er geen zak van.

Kortom, lekker ontspannend, zo'n massage. :')
pi_153071867
Maar kijk wat ik mijn inner autist cadeau heb gedaan! Een zakje voor het eerste pakje!

SPOILER
Voor in de ziekenhuistas. *)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:36:25 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153071971
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:20 schreef -Spring het volgende:
Fuckfuckerdiefuckfuckfuck. Ik had netjes mn cadeaubon in de envelop meegenomen naar die massage. Het was een kerstcadeautje van N namelijk. Kom ik daar, envelop leeg! :? Gelukkig was ze niet moeilijk en kreeg ik die massage gewoon, maar ik moest wel beloven om zodra ik thuis was even te bellen om het nr van die bon door te geven. Is dat ding gewoon nérgens meer te vinden. :o Heel de papierpab overhoop gekrauwd,N gebeld, L's knutseltafel omgegooid. Netgens! Ik snap er geen zak van.

Kortom, lekker ontspannend, zo'n massage. :')
die had je toch laatst al gebruikt? vergeetachtige. :P ;) :+
in de haak.
pi_153072169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:36 schreef trui het volgende:

[..]

die had je toch laatst al gebruikt? vergeetachtige. :P ;) :+
Ja, dat gaan ze denken natuurlijk. -O-
pi_153072651
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:33 schreef -Spring het volgende:
Maar kijk wat ik mijn inner autist cadeau heb gedaan! Een zakje voor het eerste pakje!

SPOILER
Wauw helemaal in een zakje gepakt met een sticker op zelfs!! :o
Hier heb ik alles in een grote shopper gegooid :')
pi_153072735
De 'vluchttas' kan toch gewoon de luiertas zijn? Of heb ik dat helemaal mis?
pi_153072818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik had bij Billie een reistas mee. Gewoon een volwaardige die je meeneemt op vakantie :+. En die zat normaal vol :@.

Een badjas neemt veel ruimte in, en er zat ook eea in voor man aan schoon T-shirt en opfrisdingen.
pi_153072865
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben nu bezig met plasjes opvangen, en die mag ik morgenochtend gaan brengen. Dan wordt nog even de BD gemeten en krijg ik s avonds of de volgende ochtend de uitslag (ligt er een beetje aan hoe druk het is bij het lab). Woensdag heb ik weer "normale" controle, En zoals ik gisteren een beetje las in mijn dossier krijg ik dan ook weer een echo voor de groei.

Merk na een paar flinke jankbuien dat de spanning wel wat uit mijn lichaam gaat..

Ik heb in ieder geval op het advies van Mignonne en haar link naar DASH lekker fruit en groente in geslagen, walnoten en magere yoghurt en kip.
En lekker een maskertje, lekker theetje dus zo lekker me-time en beginnen (naja eigenlijk verder gaan) aan mijn haakwerkje.

En ik had puree uit een pakje op de planning staan, maar daar zit vast zout is, dus ik heb gewoon aardappelschijfjes gekocht en die ga ik straks met spinazie en een ei eten.

Ook al weet ik dat ik weinig controle heb over alles, ik heb nu in ieder geval het idee dat ik het wel een beetje heb..

En de NIPT is heel fijn *O*, dat stukje kan ik nu in ieder geval afsluiten!
pi_153072901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

De gyn zegt dat dat niets zou doen voor de BD, maar ik ga het toch doen. In ieder geval geen zout meer toevoegen aan mijn eten :)
pi_153073007
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:53 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Wauw helemaal in een zakje gepakt met een sticker op zelfs!! :o
Hier heb ik alles in een grote shopper gegooid :')
Dat plan had ik ook.. Van de 9 maandenbeurs heb ik allemaal van die shoppers, ik dacht mooi dan komen die ook nog van pas. Maar misschien moet ik het toch wat georganiseerder aanpakken, al duurt dat voor mij nog heeeeeeel lang hoop ik :)
pi_153073031
quote:

SPOILER
Welk pakje heb je nou gekozen?
pi_153073347
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Welk pakje heb je nou gekozen?
Deze:
http://www.jutenjuul.nl/b(...)e-mouw--pink-melange

Kwam later nog binnen, was vergeten dat ik m besteld had. :')
pi_153073350
quote:

SPOILER
Dat is wel keihandig! Hoef je ook geen instructies te geven vanuit je bevalpositie :D
pi_153073365
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat is wel keihandig! Hoef je ook geen instructies te geven vanuit je bevalpositie :D
Precies. Tip van Mignonne. 8-)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:15:49 #291
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153073387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nee! :o is dat niet verteld bij jou? Want dan sta je daar mooi, ze laten je de verloskamers niet binnen! :N

Ik was ook van plan om die mee te nemen, ik ben nooit zo van de 100.000 dingen meenemen (backpacken en stedentrips gewend). Een badjas past er waarschijnlijk niet in, maar tja, heb je het nodig....
pi_153073389
Echt, waar zouden we zijn zonder mignonne.
pi_153073395
Ik heb de luiertas met spul voor de baby en een klein koffertje voor mezelf. Dat leek mij wel handig.
Gooien jullie ook het onderstel van de kinderwagen in de auto bij een ziekenhuis bevalling? Dat lijkt mij wel handig met alle zooi weer naar de auto toe brengen als je naar huis kunt. Ook heb ik gewoon het idee dat ik heus wel gewoon lopends het ziekenhuis uitga dus dan kan dat mooi achter de kinderwagen :D
pi_153073414
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:00 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De gyn zegt dat dat niets zou doen voor de BD, maar ik ga het toch doen. In ieder geval geen zout meer toevoegen aan mijn eten :)
Dat is ook zo 1980. :{w
pi_153073456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee! :o is dat niet verteld bij jou? Want dan sta je daar mooi, ze laten je de verloskamers niet binnen! :N

Ik was ook van plan om die mee te nemen, ik ben nooit zo van de 100.000 dingen meenemen (backpacken en stedentrips gewend). Een badjas past er waarschijnlijk niet in, maar tja, heb je het nodig....
Hangt er allemaal een beetje van af denk ik.. Hoe alles loopt. Ik vond het fijn omdat ik niet telkens een pyjamabroek aan hoefde te trekken, maar gewoon met m'n netbroekske en badjas om naar de wc kon sjokken. Scheelt ook of je een kamergenoot hebt op de kraamafdeling denk ik.
pi_153073465
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:16 schreef -ik86- het volgende:
Ik heb de luiertas met spul voor de baby en een klein koffertje voor mezelf. Dat leek mij wel handig.
Gooien jullie ook het onderstel van de kinderwagen in de auto bij een ziekenhuis bevalling? Dat lijkt mij wel handig met alle zooi weer naar de auto toe brengen als je naar huis kunt. Ook heb ik gewoon het idee dat ik heus wel gewoon lopends het ziekenhuis uitga dus dan kan dat mooi achter de kinderwagen :D
Volgens mij verplichten ze zowat iedere patiënt om in een rolstoel naar buiten te gaan.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:18:28 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_153073481
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij verplichten ze zowat iedere patiënt om in een rolstoel naar buiten te gaan.
jup.
disclaimer
pi_153073484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik uberhaupt niet van plan om naar het ziekenhuis te gaan. Als het op het laatste moment alsnog nodig blijkt dan zijn er toch niet zo gek veel dingen waar je best even zonder kunt totdat vriend weer naar huis kan om wat op te halen?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:21:55 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153073597
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:18 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb er geen seconde aan gedacht om níét in een rolstoel naar buiten te gaan :').

Hier was overigens gewoon de hutkoffer mee, er zaten voor mij twee outfits in, voor mijn man een schoon t-shirt en een pyjama (was verplicht als de vader ook wilde blijven slapen), wat toiletspullen, camera, twee (drie?) setjes kleding voor de baby, een omslagdoek, een dikke slaapzak/voetenzak (hoewel die misschien ook al wel in de maxicosi zat van te voren :? ), ik geloof zelfs ook een knuffeltje of knuffeldoekje voor de baby, en natuurlijk de naamslingers die ik van te voren had gemaakt, een roze en een blauwe ;). Had niet in de luiertas gepast :P.
KuikenGuppy
pi_153073624
Dit is mijn vluchttaslijstje. (Maar ik weet dat ik sowieso al 24 tot 48 uur in het zh moet blijven.)

SPOILER
pi_153073627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:51 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet zo gek? Want jij hebt toch zo vaak last van maagzuur en spugen en zulks? Dan vraagt je lichaam denk ik ook extra om zuivel om het te blussen in je maagje.

of haal ik nou users enorm door elkaar?
Klopt. Die spugert ben ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')