SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Lente-scepticus.quote:
Mooi weer in Hongarije.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:40 schreef Dven het volgende:
Hier ook weer terug naar normale waarden(BULGARIJE JONGENS BULGARIJE BULGARIJE)
[ afbeelding ]
xDquote:
Dit boeit echt niemand.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:40 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
HAHAHAHA JAWEL MIJ WEL JOH HAHAHAHA ZIT JE ER TOCH NAAST MALLERDquote:
Seizoenen zijn gewoon wat opgeschoven.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:39 schreef Dven het volgende:
Eindelijk echt lente? Het is godverdomme bijna zomer manEn dat lijken de temperaturen dus ook te gaan doen.
Hier net zo. Geen winter, geen lente. Alleen maar eeuwigdurende herfstquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk wel gek, 3 maanden lente zijn bijna voorbij en ik heb het gevoel dat ie amper begonnen is. Als de zomer net zo snel gaat dan zou ik dat wel bedroevend vinden
Daarna vind ik belangrijker, en het lijkt in elkaar te storten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:10 schreef Mani89 het volgende:
Hoge temperaturen voor volgend weekend blijven er nu al een paar runs in staan. Fingers crossed!
[ afbeelding ]
Gewoon stabiele temperaturen van rond de 20 graden. We leven wel in Nederland he.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarna vind ik belangrijker, en het lijkt in elkaar te storten.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:40 schreef Dven het volgende:
Trekrichting lijkt ideaal te zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:25 schreef Againzender het volgende:
Aardig pittig buienlijntje boven het ZO van Engeland. Eens kijken of we daar ook een veeg van gaan krijgen.
Dat is met links dus.quote:
Laat maar komen, ben wel weer toe aan een paar mooie foto'squote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:46 schreef marcel-o het volgende:
zooo
dat kan nog wel eens mooie shelfies opleveren
Ik heb al wel van de zomer mogen proeven. Ik ben net 8 dagen in Lanzarote geweestquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier net zo. Geen winter, geen lente. Alleen maar eeuwigdurende herfst
Als we het KNMI mogen geloven laadt dat nog wel op, want rond 18:00 staan er waarschuwingen voor de kustprovinciesquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:26 schreef marcel-o het volgende:
laadt dat nog op, op zee?
of gaat dat afzwakken?
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:49 schreef marcel-o het volgende:
Estofex is nogsteeds van de aardbodem verdwenen
quote:Estofex
27 mei om 16:32 ·
We are configuring our brand new server, which has better performance and half the cost as before. Our website should be available again in a few days and we hope that all scripts and processes will work properly not so long after that. Thanks for your patience!
Je weet maar nooooit!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Een CAPE van 118J en wolkentoppen van maarliefst 4,5km. Het gaat los vanavond![]()
En een windschering waar je u tegen zegt, maar niet heus, gelukkig is de LI negatief... onee...
Gelukkig 0J CIN, dus kunnen we op z'n minst nog iets verwachten...
Ideale omstandigheden voor veel regen, maar noodweer en gigantische windstoten... nahquote:
Die lijn boven de zee trekt nu wel die kant op. Misschien dat die reserve Belgen meer geluk hebbenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ideale omstandigheden voor veel regen, maar noodweer en gigantische windstoten... nah
Als er iets met 100% zekerheid kan worden gezegd is dat het.
Maastricht daarentegen ziet er een stuk interessanter uit, maar daar waait het amper
Trekt oostelijk, Kortrijk - Brusselquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:16 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die lijn boven de zee trekt nu wel die kant op. Misschien dat die reserve Belgen meer geluk hebben!
Het is inderdaad nogal donker.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:51 schreef fotostarter het volgende:
WTF, zit hier gewoon met de lampen aan
In dit stukje Twente heeft het al wel iets geregend hoorquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:53 schreef Toto69 het volgende:
Zelfs nog droog hier in Twentematig weer allemaal
Hier echt nietsquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
In dit stukje Twente heeft het al wel iets geregend hoor.
Yeah, laat maar komen! Zomerdag en onweerquote:
Ja flikker op, ik ben die week 5 dagen vrij, en een ochtend voor een tentamen om 14:00, dit kan je me niet aandoen op de enige dag van de week dat ik er niet van kan genieten en het waarschijnlijk ga verafschuwenquote:
Limburg is door de hogere ligging wel gevoeliger voor harde wind, na de kustprovincies staat zij op de tweede plek denk ik. Hier in het westen merk ik geen verschil qua wind. Al heb ik wel het idee dat bij de laatste zware stormen ver landinwaarts veel wind veroorzaakten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:28 schreef icloud het volgende:
Het valt me op dat er in zuid limburg steeds vaker een harde wind staat, steeds meer windhozen.
Gisteren was het ook weer raakt met de nodige beschadigingen aan bomen.
Is dit in heel nederland merkbaár? Een gevolg van de climate change?
Ik pak ff tornado's erbij als extreem voorbeeld, denk dat dit natuurfenomeen het meest extreem is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:28 schreef icloud het volgende:
Het valt me op dat er in zuid limburg steeds vaker een harde wind staat, steeds meer windhozen.
Gisteren was het ook weer raakt met de nodige beschadigingen aan bomen.
Is dit in heel nederland merkbaár? Een gevolg van de climate change?
Wordt weer eens tijd dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 21:50 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik pak ff tornado's erbij als extreem voorbeeld, denk dat dit natuurfenomeen het meest extreem is.
Tussen 1925 en 1967 zijn in ieder geval twee F4 tornado's en één F3 tornado te melden in Nederland.
De afgelopen 40 jaar geen groter dan F1, die zijn dus relatief rustig verlopen
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[knutmodus]doodsverwensing[/knutmodus]
Denk dat een F4 wel meer plek nodig heeftquote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weiland, weiland, weiland, weiland, suf plattelandsweggetje waar geen hond komt, water, water, water, water
Ik zeg: doen!
Ik ben een grote liefhebber van extreem weer, maar een F4 op slechts een paar kilometer van mijn huis hoeft echt nietquote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:36 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Denk dat een F4 wel meer plek nodig heeft
Donder op naar VBL.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:52 schreef Mani89 het volgende:
Nieuwe run houdt nog steeds hoge temperaturen voor volgend weekend. JUICHEN!
Doe eens niet want ik moet die zondag een halve marathon lopen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
En GFS wordt steeds warmer
dat gaat tegenvallen ben ik bang.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Doe eens niet want ik moet die zondag een halve marathon lopen.
quote:
35 graden? de tyfusquote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je dood gaat dan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het vochtverlies compenseren is dan echt niet te doen inderdaad.quote:
Zo zeg, overdrijven kan ookquote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Zal wel weer afzwakken, maar geloof wel dat het warm gaat wordenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik moet het nog maar zien met die hoge temperaturen volgende week.
Je kunt toch buiten ergens gaan zitten? Of verplicht blokken?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:31 schreef Momo... het volgende:
Gadver 35 graden, lekker dood gaan op je studentkamer
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:48 schreef Djeez het volgende:
Zo, dikke hagelstenen en onweer in Assen! Echt *FLITS!* en gelijk BOEM!
Nooit...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Komt door de positie van het Azorenhoog:quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:15 schreef Basekid_NZ het volgende:
Weet iemand waar deze plotselinge 10-15 graden verhoging door komt?
quote:zaterdag 06 juni tot en met zaterdag 13 juni
Vrij grote kans op een rustig, droog weertype. De kans op temperaturen rond of boven normaal ligt rond de 60%, de kans op een koel weertype rond de 40%.
De guidance is altijd zo lekker realistisch en terughoudend.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Komt door de positie van het Azorenhoog:
http://www.knmi.nl/cms/content/25402/azorenhoog
[..]
Stroming uit het zuiden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:15 schreef Basekid_NZ het volgende:
Weet iemand waar deze plotselinge 10-15 graden verhoging door komt?
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef aloa het volgende:
Eerste hittegolf?en volgende week toenemende kans op onweer.
[ afbeelding ]
Iddquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:41 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
En die hagel van net was ook niet mals...
De rest van de week vrij zeker, net als ikquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:06 schreef roislecxe het volgende:
Maarre, wat is dat met die 30+ vrijdag en zaterdag. Dan moet ik werken, dus haal maar gauw weg.
De Berckt?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:09 schreef tralalala het volgende:
Ik zit volgend weekend op één of ander gaar vakantiepark met recreatiemeer dus laat maar komen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen is het water dan graftyfuskoud nogquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:09 schreef tralalala het volgende:
Ik zit volgend weekend op één of ander gaar vakantiepark met recreatiemeer dus laat maar komen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:11 schreef tralalala het volgende:
[..]
Moet je niet eens willen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
hier hetzelfde. Hele weekend data migratie. Vanaf maandag denk 2 weken aan 1 stuk door werken. Wordt ook eens mooi weer voorspeld.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:06 schreef roislecxe het volgende:
Maarre, wat is dat met die 30+ vrijdag en zaterdag. Dan moet ik werken, dus haal maar gauw weg.
Alleen wo en do.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rest van de week vrij zeker, net als ik
Hier ook. Een half uur geleden donker, harde wind en veel regen. Nu kun je naar buiten in een korte broek en slippers. Nederlandquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:04 schreef roislecxe het volgende:
Net een regenbuitje, nu weer zon. En vanmiddag nog veel meer zon zo te zien.
Mooi zo.
Niet overdrijven. Het is nog steeds maar 13 gradenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:27 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hier ook. Een half uur geleden donker, harde wind en veel regen. Nu kun je naar buiten in een korte broek en slippers. Nederland
Hagel, regen, onweer, maar nu schijnt het zonnetje weerquote:
Jep, net zo veranderlijk als vrouwenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hagel, regen, onweer, maar nu schijnt het zonnetje weer
Ik geloof hier helemaal niets van.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:10 schreef lurf_doctor het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitsers draven door.
Meer lezen, met weerkaarten, op WKN / Een warme start van de zomerquote:Veel mensen hebben de afgelopen maanden als wisselvallig en koel ervaren, met geregeld ook veel wind. Toch laten de statistieken iets anders zien. Het is een relatief normaal voorjaar geweest met zelfs vrij weinig neerslag en een boven normale hoeveelheid zon. Wel was het vooral deze maand regelmatig te koel voor de tijd van het jaar en omdat er bijna iedere dag wel (ergens) een bui viel, leek het wel wisselvalliger. Volgende week lijkt het weer echter om te gaan slaan in een geleidelijk warmer en zonniger type. Donderdag steekt een zuidoostelijke wind op die droge en warme lucht aanvoert, waarna de temperaturen omhoog schieten tot ruim boven 20 graden. Aan het einde van de week is de kans regionaal zelfs groot dat er een zuchtje tropische warmte onze kant op wordt geblazen.
Zondag waarschijnlijk tennistoernooi. Heel. Veel. Water. Drinken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Meer lezen, met weerkaarten, op WKN / Een warme start van de zomer
Alle modellen slaan door
Ook zondag, en potentieel maandag zullen warm worden.
Of het tennissen aan gekken overlaten en lekker genieten van een terrasje in de schaduwquote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zondag waarschijnlijk tennistoernooi. Heel. Veel. Water. Drinken.
Ik doe mee in een vrij lage categorie. Hopelijk dus niet teveel lopenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
Of het tennissen aan gekken overlaten en lekker genieten van een terrasje in de schaduw
Denk dat je best op zal geven. Of nu oefenen met dikke truien aanquote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
In Assen misschien, bij Djeezquote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:43 schreef Fred0w het volgende:
Het zou me werkelijk niets verbazen dat het volgend weekend 15 graden word.
ik hoop maar op 1 ding....quote:Op zondag 31 mei 2015 09:19 schreef zatoichi het volgende:
Volgens mij wordt het maar even warm en kakt het daarna weer in. Geen probleem, die warmte zit ik niet echt op te wachten maar nu lijkt het al alsof volgende week zaterdag het alweer een stuk koeler wordt.
Ben benieuwd naar de ontwikkeling.
quote:
Het is in Assen ook inderdaad wel koud, 12.8 volgens buienradar nu.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik moet het eerst nog zien idd. Eerder werd vandaag ook droog en zon voorspeld, maar het is weer eens een ouderwets regenachtige zondag. En koud natuurlijk
Dit. Met 30 kan je vaak ook weer niets. 1 stap en het zweet breekt je al uit.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:24 schreef Mani89 het volgende:
30 graden is ook gewoon poep, ik vind 20-25 graden een topshow.
prima toch, wat er nu op staat is gewoon lekker een lekker zomerweertje, terrasje, genieten van de zon in plaats van de schaduw op te zoekenquote:
Stabielere temperatuur en dat het niet keihard afgestraft word voor onweer / hoosbuien. Ik zeg doen.quote:
Beter, moet inderdaad tennissen zondag, dit zijn betere temperaturen om te sportenquote:
WKN / Een warme start van de zomerquote:Op zondag 31 mei 2015 18:24 schreef 8Mile het volgende:
Zulllen we anders samen even huilen om de nieuwe GFS?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik kan hier eigenlijk best wel om lachenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:24 schreef 8Mile het volgende:
Zulllen we anders samen even huilen om de nieuwe GFS?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Na het weekend, ik had ook niet anders verwacht. Want lol hebben in het weekend, dat mag niet van dit kabinet!quote:Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon vertraagd
WKN / Een warme start van de zomer
Ik heb te hard geklaagd dat het op mijn enige niet-vrije dag zo warm werdquote:Op zondag 31 mei 2015 18:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Na het weekend, ik had ook niet anders verwacht. Want lol hebben in het weekend, dat mag niet van dit kabinet!
Bulgaarse wisselvalligheid.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Fred0w het volgende:
Deze prognose:
[ afbeelding ]
![]()
Do 22
Vr 28
Za 16
Zo 21
Ma 25
Di 30
23/27 is toch niets mis mee dacht ik zo.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:09 schreef Djeez het volgende:
De warmte is inmiddels geheel verdwenen bij het KNMI. En de kans op te koud weer volgende week is groot:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 juni 2015 09:09 schreef Djeez het volgende:
De warmte is inmiddels geheel verdwenen bij het KNMI. En de kans op te koud weer volgende week is groot:
[ afbeelding ]
Goed weer voor ijsbeertjes.quote:
quote:Kans op zware windstoten van 75-90 km/uur.
Geldig: dinsdag 02 juni 2015 vanaf ca 11 uur gedurende ca 12 uur
Echt ongelooflijk hé? Blijft maar waaien.. ik rook nog wel eens een peukie na het werk hier op de dijk en eigenlijk kan dat zelden tot nooit omdat het er altijd gigantisch hard waait. En ja ik snap dat het op een dijk wat meer waaitquote:Op maandag 1 juni 2015 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Ja joh, alsof het nog niet genoeg gewaaid heeft
Ik heb morgen een tentamen op 25 minuten wind tegen fietsen, dat gaat een alternatief vervoermiddel wordenquote:Op maandag 1 juni 2015 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk hé? Blijft maar waaien.. ik rook nog wel eens een peukie na het werk hier op de dijk en eigenlijk kan dat zelden tot nooit omdat het er altijd gigantisch hard waait. En ja ik snap dat het op een dijk wat meer waait
homoquote:Op maandag 1 juni 2015 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb morgen een tentamen op 25 minuten wind tegen fietsen, dat gaat een alternatief vervoermiddel worden
quote:Op maandag 1 juni 2015 15:12 schreef quirina het volgende:
Waar is de storm?
Kreeg net een waarschuwing op m'n iPhone dat er storm is.
Waar? Waar?
Storm in a teacup.quote:
Waar is de storm?
Waar? Waar?
quote:Vanaf het einde van morgenochtend kunnen er in het noordwestelijk kustgebied zware windstoten voorkomen tot 75 km/uur, vanaf halverwege de middag tot halverwege de avond tot 90 km/uur.
Aan het einde van morgenavond neemt de wind af en verdwijnen de zware windstoten.
Waar is de storm?
Waar? Waar?
Doe maar gewoon terug naar een graad of 25, das warm zat.quote:
Omdat er voor morgen storm voorspeld is denk ik, die wolken luisteren graag naar die boze weermannen.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom trekt het hier dicht met zware bewolking?
Dit Ja..elke keer als ik klaar ben met werken, wat zo rond 8 uur komt er een bal bewolking aan en is de zon wegquote:Op maandag 1 juni 2015 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom trekt het hier dicht met zware bewolking?
Hory shet. Altijd leuk als de eerste wilde kaarten tevoorschijn komenquote:Op maandag 1 juni 2015 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kaboem.
Dit is echter niet de run met de grootste CAPE, dit wordt nog spannend
Ja godver, ik wil die soundings kaarten zienquote:Op maandag 1 juni 2015 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hory shet. Altijd leuk als de eerste wilde kaarten tevoorschijn komen
Onweer liefhebbers naar België?quote:Op maandag 1 juni 2015 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kaboem.
Dit is echter niet de run met de grootste CAPE, dit wordt nog spannend
Je kan pas zeggen waar het gaat onweren op de dag zelf, dit kaartje verandert om de 3 uur. Sterker nog, een nieuwe run kan ieder moment beschikbaar worden.quote:
Ik heb wel zin in een flink onweerquote:Op maandag 1 juni 2015 21:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan pas zeggen waar het gaat onweren op de dag zelf, dit kaartje verandert om de 3 uur. Sterker nog, een nieuwe run kan ieder moment beschikbaar worden.
Het westen? Hou het maar gewoon op jouw kant van de duinen, laat ons erbuitenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha in het geval van onweer weet ik ook al precies hoe het gaat lopen. In het westen helemaal niets en alles weer in het oosten. Dus daar ga ik ook niet voor juichen.
Je weet toch hoe dat gaat. Wij hoeven hier echt niets te verwachten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het westen? Hou het maar gewoon op jouw kant van de duinen, laat ons erbuiten
26. Perfect.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:31 schreef Nattekat het volgende:
Er is één ding dat ik erger vind dan helemaal geen warmte; en dat is dit:
[ afbeelding ]
31quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:31 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk nog wat warmer maar het is een begin.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:31 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie kaarten!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 03:05 schreef aloa het volgende:
Onweer in de nacht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doodsverwensingquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hopelijk nog wat warmer maar het is een begin.
quote:
quote:'Kou doodt veel meer mensen dan warm weer'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 21 mei 2015 17:56Laatste update: 21 mei 2015 17:55
Bij koud weer komen meer mensen om het leven dan bij zeer warme weersomstandigheden, zo blijkt uit een nieuwe, uitgebreide studie.
Uitdroging bij +40 graden lijkt mij toch ook best killing.quote:
Hij refereert dan ook niet naar koude.quote:
Wie heeft het over 40 graden danquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:24 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Uitdroging bij +40 graden lijkt mij toch ook best killing.
Dan zit je in het verkeerde land vriend.quote:
Temperatuurzones schuiven onze kant op, ik zit hier goed als we over een jaar of 20 die zuid-franse zone hebben bereikt.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wie heeft het over 40 graden dan
Dikgedrukt lijkt mij niet 25 graden?quote:Bij koud weer komen meer mensen om het leven dan bij zeer warme weersomstandigheden, zo blijkt uit een nieuwe, uitgebreide studie.
Tevens is het juniquote:
Nou, dan valt het dus reuze mee met die killing uitdroging van jequote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
[..]
Dikgedrukt lijkt mij niet 25 graden?
Wat?quote:
Denk eens aan al die dakdekkers die vandaag met gevaar voor eigen leven dit land draaiende houden man.quote:
Kut voor ze, tijd dat Donar weer eens op bezoek komt hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk eens aan al die dakdekkers die vandaag met gevaar voor eigen leven dit land draaiende houden man.
Walgelijk die sfeer hier.
*Jaar of 2000quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Temperatuurzones schuiven onze kant op, ik zit hier goed als we over een jaar of 20 die zuid-franse zone hebben bereikt.
Gemiddeld is 20. Dus noem het maar tussen de 26 en 24. Met af en toe een keertje per ongeluk iets warmers.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tevens is het juniGewoon 20+ met af en toe wat uitschieters richting de 30 lijkt me niet teveel gevraagd
http://www.nu.nl/weekend/(...)-zuid-frankrijk.htmlquote:
Ongelofelijk dat jullie zelf benoemde weerexperts zo slecht op de hoogte zijn.quote:De gemiddelde temperatuur in Nederland zal meer en meer vergelijkbaar zijn met midden-Frankrijk", zegt Margot Ribberink van Meteo Consult. "En de kans is groot, dat het hier tegen het eind van de eeuw op Zuid-Frankrijk lijkt."
Overschat klimaatverandering niet zo...quote:
Dat je als ijsbeer meer met de winter hebt en nu wat knorrig gaat worden kan ik begrijpen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou, dan valt het dus reuze mee met die killing uitdroging van je
* Nattekat ratelt iets in de trant van zwaluw en zomerquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/weekend/(...)-zuid-frankrijk.html
Ongelofelijk dat jullie zelf benoemde weerexperts zo slecht op de hoogte zijn.
Trandquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat ratelt iets in de trand van zwaluw en zomer
Ga je nou die quote zelf lopen aanpassenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:40 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dt fouten persoonlijk dommer, maar ja, die worden wel geaccepteerd
Tegen het eind van de eeuw Zuid-Frankrijk?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/weekend/(...)-zuid-frankrijk.html
[..]
Ongelofelijk dat jullie zelf benoemde weerexperts zo slecht op de hoogte zijn.
Overigens zal dit veel sneller zijn omdat mensen zoals ik de verwarming lekker op 23 zetten om dit effect te versnellen.
Lekker toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Tegen het eind van de eeuw Zuid-Frankrijk?![]()
Dan mag de gemiddelde temperatuur nog wel een graad of 5 stijgen. Gaat hem niet worden.
Zit er sowieso niet op te wachten. Dan is het hier in de zomer gemiddeld 36 graden overdag. Brr.
Leuk dat je het vraagt Knut,quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lekker toch?
Boven de dertig maakt de temperatuur pas prettig.
Hoe ziet het er deze week uit in Bulgarije dven.
Pff lekker hoor. Zou met mn voeten in een bak water bier gaan drinken in de tuin.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt Knut,
Zoals je in onderstaande afbeelding kan zien, hebben we hier redelijk gemiddeld weer de komende week. Temperaturen zo tussen de 26 en 31 graden en veelal zonnig met af en toe een klein buitje voor het stof in de late namiddag of vroege avond.
[ afbeelding ]
Dat doe ik dan ook iedere avond.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pff lekker hoor. Zou met mn voeten in een bak water bier gaan drinken in de tuin.
Rare runs de laatste tijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Zaterdag wordt echt een soort alles of niets
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit een pluim gezien die zo zeker van zijn zaak was de eerste paar dagen...quote:
De meerderheid gaat helaas de verkeerde kant op...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:01 schreef aloa het volgende:
De gfs pluim gaat alle kanten op.
[ afbeelding ]
klopt!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De meerderheid gaat helaas de verkeerde kant op...
gemiddelde blijft rond 20 graden. Ziet er zomers uit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:44 schreef ondeugend het volgende:
Dus de vorige week voorspelde langere zomerse periode gaat 1 dag zijn?
Brrrquote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:02 schreef aloa het volgende:
[..]
gemiddelde blijft rond 20 graden. Ziet er zomers uit.
[ afbeelding ]
Vind het met de cape wel meevallen. Alleen de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden krijgen wat..quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:05 schreef aloa het volgende:
[..]
klopt!
6Z run laat weer veel cape zien voor vrijdag.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind het met de cape wel meevallen. Alleen de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden krijgen wat..
Hup, richting Twentequote:
het kan ook hooikoorts zijn. Onderscheid is best lastigquote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:49 schreef MaLo het volgende:
Ik ben ook gewoon snip- en snipverkouden. In JUNI
Ik heb nog nooit hooikoorts gehad. En het is zeiknat, denk dat het wel meevalt met de pollen nuquote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
het kan ook hooikoorts zijn. Onderscheid is best lastig
daar heb je wel een puntquote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:53 schreef MaLo het volgende:
En het is zeiknat, denk dat het wel meevalt met de pollen nu.
Ik dacht even dat dat het viaduct van Millau was. Maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:45 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, hier is t ook zwaar afzien!
[ afbeelding ]
Je zit er niet enorm ver vanaf met je gok.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dat het viaduct van Millau was. Maar dat is het niet.
Waar is het?
Zeker in het oostenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:19 schreef aloa het volgende:
Kan flink tekeer gaan vrijdag. Wolkentoppen tot 15 km. Hagel, stortbuien... Noodweer.
[ afbeelding ]
Nice, enjoy!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je zit er niet enorm ver vanaf met je gok.
Pietra Ligure, aan de Italiaanse riviéra
eerder in het westen. Maar is nog ver weg, waar het gaat onweren is nu nog moeilijk te voorspellen.quote:
Zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:19 schreef aloa het volgende:
Kan flink tekeer gaan vrijdag. Wolkentoppen tot 15 km. Hagel, stortbuien... Noodweer.
[ afbeelding ]
We horen onze naam ;-) Enig lastige aan de zaak is de timing en de dauwpunten die in quasi alle weermodellen overschat worden en daardoor ook een verkeerde SBcape veroorzaken. Onze weerman Arjan heeft er een verhaaltje over geschreven.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:19 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |