abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153035039
Hallo iedereen,

Ik heb de laatste tijd een probleempje..
Ik heb ondertussen een relatie van bijna drie jaar. In het begin van de relatie waren we erg verliefd. Hij gaf mij vaak complimentjes, bijvoorbeeld als ik nieuwe mooie kleding droeg of mijn haren had laten doen enz.. Hij gaf vaak aan dat ik zijn mooierd was en dat hij trots was op mij als zijn vriendin.

Elk weekend deden we iets leuks, stedentripjes, bezoekjes en allerlei leuke activiteiten.. Het was een hele leuke tijd.
Ook hadden we zowat non-stop seks, er waren dagen waarbij we het bed niet uitkwamen omdat we maar niet uitgesekst raakten. Ik denk dat het wekelijkse gemiddelde in die tijd op 8 tot 10 keer lag.. Dit was zo tot een jaar terug ongeveer.

Echter nu, ondertussen nog een jaar verder is alles een beetje voorbij. Niet dat we niet meer verliefd zijn op elkaar, de liefde is nog zeker aanwezig, maar het smoorverliefde gevoel van toen lijkt voorbij te zijn.. In het weekend doen we zowat niets anders meer dan op de bank hangen. De seks is verminderd tot 2 a 3 keer in de week. En de complimentjes zijn ook verdwenen. Ik had laatst mijn haren laten knippen, zelfs tegen hem gezegd dat ik dat had gedaan via whatsapp, maar toen ik thuis kwam geen enkel woord erover gehoord. Ook als ik mooie kleding en jurkjes aandoe, hoor ik geen complimentjes meer.
Ik vind dit allemaal zo jammer, ik wil eigenlijk terug naar het gevoel van een jaar terug..

Denkt hij nu dat ik ondertussen al zo ingepalmd ben, dat hij geen moeite meer hoeft te doen?
Hoort dit erbij in een relatie? Dit is mijn eerste relatie die al zo lang duurt en daardoor heb ik eigenlijk niet echt vergelijkingsmateriaal..
Kan ik er nog iets aan doen om dit te veranderen of moet ik er maar aan wennen en het zo accepteren?
pi_153035069
Daarom, elke 2/3 jaar een nieuwe vriend/vriendin. Opgelost.
Is overal hetzelfde.
U MAD?
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:55:46 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_153035122
Jeetje, nog maar 2-3 keer seks per week.........
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_153035143
En wat doe je zelf om de relatie leuk te houden?
Hoe vaak stel jij voor om ergens heen te gaan ipv op de bank hangen?
Hoe vaak verleid je hem?
Hoe vaak geeft jij hem een compliment?
Professioneel gifmenger.
pi_153035229
Maar je bent heel knap TS, dat weet ik zeker.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:02:44 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_153035269
Je zou eens, en dit klinkt misschien heel raar hoor, met hem kunnen praten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_153035272
Wat verwacht je dan na 3 jaar :') logisch toch dat hij je niet meer gaat "impalmen"

En van elke week stedentrips, bezoekjes enz. zou ik al snel doodmoe worden. Ik denk dat je blij moet zijn dat jullie dat 2 jaar hebben volgehouden.
pi_153035377
Het klinkt heel gek hoor, maar misschien dat hij in zijn leven ook druk is met andere dingen (werk, studie) en dat hij niet meer de puf heeft om jou te voorzien in al je makken.
pi_153035378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:57 schreef Buurpoes het volgende:
Hoe vaak verleid je hem?
Ik had hem vier maanden geleden op zijn verjaardag allerlei toegangskaartjes gegeven, zodat we er samen op uit kunnen gaan, maar die liggen nog steeds ongebruikt in de kast..
Verder stel ik vaak voor om te gaan wandelen/ hardlopen etc. in plaats van op de bank hangen..

Verleiden doe ik inderdaad minder, omdat ik het gevoel heb dat hij er nu gewoon minder behoefte aan heeft. En ik wil geen afwijzing :P
Als we bijvoorbeeld vroeger naar bed gingen voor een dutje, hadden we altijd daarvoor of erna seks. Nu houden we elke keer alleen een dutje, worden wakker en gaan we koken :P Hij kon vroeger 2/3 keer achter elkaar, nu hooguit 1 keer op een dag..

Complimentjes geef ik altijd als hij nieuwe kleding draagt of zijn haar heeft laten knippen..
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 12:10:36 #11
364681 over_hedge
pi_153035401
quote:
Niet dat we niet meer verliefd zijn op elkaar, de liefde is nog zeker aanwezig,
Verliefd zijn en houden van is wat anders he.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:11:21 #12
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153035422
Ik las laatst een artikel dat verliefdheid lang genoeg duurt (in het artikel stond inderdaad ongeveer 3-5 jaar) om een kind te produceren en een beetje opvoeden en vervolgens ebt het weg. Het doel van de mens is om zich voort te planten. Net als in de natuur sommige beesten elkaar voor een half uur "leuk vinden" om te paren en het voortbestaan van de soort te garanderen. Dat las ik dan hè, niet geheel mijn filosofie.
geen.
pi_153035499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:11 schreef Isis20 het volgende:
Ik las laatst een artikel dat verliefdheid lang genoeg duurt (in het artikel stond inderdaad ongeveer 3-5 jaar) om een kind te produceren en een beetje opvoeden en vervolgens ebt het weg. Het doel van de mens is om zich voort te planten. Net als in de natuur sommige beesten elkaar voor een half uur "leuk vinden" om te paren en het voortbestaan van de soort te garanderen. Dat las ik dan hè, niet geheel mijn filosofie.
Je bent vast erg leuk op feestjes :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 12:15:01 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:15:06 #14
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153035510
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:14 schreef MAHL het volgende:

[..]

Je moet erg leuk zijn op feestjes :)
Ik ga nooit naar feestjes. Ik ben autist.
geen.
pi_153035531
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:02 schreef RingBewoner het volgende:
Je zou eens, en dit klinkt misschien heel raar hoor, met hem kunnen praten.
Wat moet ik zeggen dan? Dat ik graag het smoorverliefde gevoel terug wil van een jaar terug? :P

Het is gewoon een beetje weggeëbd geloof ik.. We zijn aan elkaar gewend en het spannende van in het begin is weg..
pi_153035544
Zit hij verder wel lekker in zijn vel of loopt het op meerdere punten in zijn leven wat passief?

En waarom ben je zo bang voor afwijzing?
pi_153035552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:02 schreef Zolder het volgende:
Wat verwacht je dan na 3 jaar :') logisch toch dat hij je niet meer gaat "impalmen"

En van elke week stedentrips, bezoekjes enz. zou ik al snel doodmoe worden. Ik denk dat je blij moet zijn dat jullie dat 2 jaar hebben volgehouden.
Wordt het elk jaar minder dan dit? Over een jaar dus helemaal geen seks meer en ieder zn eigen leven?
pi_153035582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:16 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Wat moet ik zeggen dan? Dat ik graag het smoorverliefde gevoel terug wil van een jaar terug? :P

Het is gewoon een beetje weggeëbd geloof ik.. We zijn aan elkaar gewend en het spannende van in het begin is weg..
Klopt, wen er maar aan.
pi_153035616
quote:

[..]

Waarom zou je dit niet zo zeggen dan?
Je mist iets, je geeft een referentiekader erbij en dan vraag je hoe hij het ervaart. Heeft hij andere behoeftes gekregen, speelt er iets anders mee?
En belangrijk: Kun je elkaar weer een beetje meer tegemoet komen en zo ja, hoe?
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:19:40 #20
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153035627
Ik wil je graag welkom heten in de relatieclub, zo gaat het altijd. Je kan twee dingen doen: accepteren en gelukkig zijn met het feit dat je iemand hebt of het uitmaken en weer op zoek gaan naar een nieuwe vlam. Verliefdheid is nou simpelweg tijdelijk, hoewel er irritante koppels zijn die dit ontkennen, zie ik het vaak genoeg dat daar de koek ook opeens op is.
graag verwijderen
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 12:22:37 #21
5428 crew  miss_sly
pi_153035715
quote:

[..]

quote:

[..]

Wordt het elk jaar minder dan dit? Over een jaar dus helemaal geen seks meer en ieder zn eigen leven?
Zoals het was, krijg je niet meer terug. De verliefdheid van in het begin kun je niet terugvinden, want je kent elkaar inmiddels, hebt die fase doorlopen.
Dat wil niet zeggen dat dit het dan moet zijn, maar daar ben je samen bij en daar kun je samen aan werken, als dat is wat je beiden wil.
Communicatie is het toverwoord: met hem praten dus, welteverstaan, en niet met ons :) En niet alleen nu, maar altijd. Niet alleen als je iets aan te merken hebt, maar ook bij fijne dingen. Misschien word je wel gewoon voor elkaar, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar dan maar 'for granted' moet nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153035719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:57 schreef Buurpoes het volgende:
Hoe vaak verleid je hem?
Gewoon praten met hem hierover. En zelf dingen voorstellen/regelen.
pi_153035723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:16 schreef Scary_Mary het volgende:
Zit hij verder wel lekker in zijn vel of loopt het op meerdere punten in zijn leven wat passief?

En waarom ben je zo bang voor afwijzing?
Hij ondervindt veel stress en problemen door zijn werk.. Dingen lopen daar niet lekker en hij maakt zich er zorgen over.. Een aantal maanden terug moest hij ontzettend veel overuren maken en raakte een beetje overspannen. Nu is dat verbeterd, hij werkt op normale tijden, maar de werkdruk is nog steeds hetzelfde..

Ik kan niet zo goed tegen afwijzingen, als ik iemand verleid, moet hij ook verleid raken :P
Soms als we in bed liggen voor een dutje bijvoorbeeld zoen en streel ik hem, dat doet hij ook en valt daarna in slaap.. Na een aantal keer heb ik dat ook opgegeven, als we gaan liggen gaan we allebei slapen :P
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:23:25 #24
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153035736
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:22 schreef quirina het volgende:

[..]

Gewoon praten met hem hierover. En zelf dingen voorstellen/regelen.
Ach praten, dan gaat het een paar weekjes goed en dan zakt het langzaam weer in.
graag verwijderen
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:24:29 #25
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153035761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:22 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Hij ondervindt veel stress en problemen door zijn werk.. Dingen lopen daar niet lekker en hij maakt zich er zorgen over.. Een aantal maanden terug moest hij ontzettend veel overuren maken en raakte een beetje overspannen. Nu is dat verbeterd, hij werkt op normale tijden, maar de werkdruk is nog steeds hetzelfde..

Ik kan niet zo goed tegen afwijzingen, als ik iemand verleid, moet hij ook verleid raken :P
Soms als we in bed liggen voor een dutje bijvoorbeeld zoen en streel ik hem, dat doet hij ook en valt daarna in slaap.. Na een aantal keer heb ik dat ook opgegeven, als we gaan liggen gaan we allebei slapen :P
Stop gewoon zijn lul in je mond, als die dan niks doet dan zou ik heel snel wegwezen.
graag verwijderen
pi_153035778
quote:

[..]

Nee joh, dat wordt wel stabiel en is denk ik de overgangsfase van verliefd zijn naar houden van.
pi_153035789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:02 schreef Zolder het volgende:

Ben blij dat mijn vent niet zo is. We doen elk weekend wel wat leuks samen.
En hij neemt elke vrijdag een mooi boeket en een fles wijn mee om het weekend en ons geluk te vieren zoals hij dat zelf zegt *;
pi_153035797
quote:

[..]

En als je spontaan iets plant? (niet zozeer seks) maar een uitje bv?
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:26:18 #29
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153035822
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:25 schreef quirina het volgende:

[..]

En hij neemt elke vrijdag een mooi boeket en een fles wijn mee om het weekend en ons geluk te vieren zoals hij dat zelf zegt *;
Waarschijnlijk is die lelijk en is die blij dat die een vriendin heeft.
graag verwijderen
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 12:26:20 #30
364681 over_hedge
pi_153035826
quote:

[..]

Gadver :') :r dat is wel heel erg overdreven en slijmerig. En elke vrijdag. Lekker spontaan dan ook nog.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_153035864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Gadver :') :r dat is wel heel erg overdreven en slijmerig. En elke vrijdag. Lekker spontaan dan ook nog.
Hij vind dat gewoon leuk om te doen en ik vind het heel schattig.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:28:14 #32
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153035872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Inderdaad, daar ga je toch van over je nek. Het is vrijdag, wat voor bos en fles wijn zal ik nu weer krijgen? Nee, we houden de spanning er in hoor.
graag verwijderen
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:29:07 #33
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_153035897
quote:

[..]

Dat zou je kunnen proberen. Het is waarschijnlijk effectiever dan hier een topic openen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_153036024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:28 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Inderdaad, daar ga je toch van over je nek. Het is vrijdag, wat voor bos en fles wijn zal ik nu weer krijgen? Nee, we houden de spanning er in hoor.
Ik leer er wel van om diverse soorten wijn te waarderen en hij vind bloemen en wijn gezellig.
Ik hou ook van bloemen en wijn. Is nooit saai!
En in de wintermaanden is het altijd haardje aan en kaarsjes O+
pi_153036063
quote:

[..]

Tsja, als hij dat mee neemt naar huis, is het dan realistisch om te verwachten dat hij zich net als een jaar geleden voelt? Ik kan begrijpen dat als het een langere periode duurt, je begrip een beetje opraakt. Maar als je er niet over gepraat hebt, hoe moet hij dan weten wat voor effect het op je heeft? Hoe weet jij hoe jouw gedrag effect op hem heeft? Ik lees in je OP voornamelijk wat jij als een probleem ervaart en dan zou je zeggen dat zijn situatie daar een wezenlijk onderdeel van is. Echter noem je dat niet, dus je zou ook best kunnen stellen dat jij misschien ook niet zoveel rekening met hem houdt (voor zijn gevoel) als jij zou willen denken.

quote:
Dus omdat jij issues hebt, moet hij maar even reageren zoals jij wil, want anders voel jij je kut. Dat hij zich kut voelt, dat is even wat minder relevant.

quote:
Een aantal keer in een paar voor hem zeer drukke maanden, meid wat een drama. Je vent klinkt alsof hij veel op z'n bordje heeft, maar dat vind jij kennelijk lang genoeg geduurd. Als je wil dat je partner zich met jouw behoeftes bezig houdt, dan zul je dat andersom ook moeten doen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:35:04 #36
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153036085
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik leer er wel van om diverse soorten wijn te waarderen en hij vind bloemen en wijn gezellig.
Bloemen mooi vinden als man, jij bent zijn eerste vriendin?
graag verwijderen
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 12:35:42 #37
364681 over_hedge
pi_153036106
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Weet je heel zeker dat hij niet stiekem op mannen valt?
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:36:15 #38
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153036129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tsja, als hij dat mee neemt naar huis, is het dan realistisch om te verwachten dat hij zich net als een jaar geleden voelt? Ik kan begrijpen dat als het een langere periode duurt, je begrip een beetje opraakt. Maar als je er niet over gepraat hebt, hoe moet hij dan weten wat voor effect het op je heeft? Hoe weet jij hoe jouw gedrag effect op hem heeft? Ik lees in je OP voornamelijk wat jij als een probleem ervaart en dan zou je zeggen dat zijn situatie daar een wezenlijk onderdeel van is. Echter noem je dat niet, dus je zou ook best kunnen stellen dat jij misschien ook niet zoveel rekening met hem houdt (voor zijn gevoel) als jij zou willen denken.

[..]

Dus omdat jij issues hebt, moet hij maar even reageren zoals jij wil, want anders voel jij je kut. Dat hij zich kut voelt, dat is even wat minder relevant.

[..]

Een aantal keer in een paar voor hem zeer drukke maanden, meid wat een drama. Je vent klinkt alsof hij veel op z'n bordje heeft, maar dat vind jij kennelijk lang genoeg geduurd. Als je wil dat je partner zich met jouw behoeftes bezig houdt, dan zul je dat andersom ook moeten doen.
Ja, want als je het wat zwaar hebt op je werk kun je je vriendin echt meer weer verwennen terwijl zij hem nog wil verleiden ook. Als ik een zware dag zou hebben, dan zou ik juist blij zijn met iemand die me wat aandacht wil geven op dat vlak. Mensen en hun overdreven problemen van tegenwoordig, paar uurtjes overwerken, boehoehoe.
graag verwijderen
pi_153036189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:36 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Ja, want als je het wat zwaar hebt op je werk kun je je vriendin echt meer weer verwennen terwijl zij hem nog wil verleiden ook.
Er is nog 2-3x in de week seks en ze geeft ook aan dat zij zelf minder verleidt omdat ze bang is om afgewezen te worden. Het gaat om de dynamiek in zijn geheel.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:39:16 #40
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153036223
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Er is nog 2-3x in de week seks en ze geeft ook aan dat zij zelf minder verleidt omdat ze bang is om afgewezen te worden. Het gaat om de dynamiek in zijn geheel.
Waarom is ze bang om afgewezen te worden, omdat ze is afgewezen. Wanneer mannen sex gaan afwijzen, dan is er echt wel iets mis.
graag verwijderen
pi_153036365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:39 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Waarom is ze bang om afgewezen te worden, omdat ze is afgewezen.
Ja man, bekende libidokillers als stress en (over)vermoeidheid moet je ook echt persoonlijk opvatten. Zeker als er nog regelmatig geneukt wordt en al helemaal als je als partner zelf te beroerd bent om er een gesprek over aan te gaan.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:46:40 #42
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153036459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:43 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja man, bekende libidokillers als stress en (over)vermoeidheid moet je ook echt persoonlijk opvatten. Zeker als er nog regelmatig geneukt wordt en al helemaal als je als partner te beroerd bent om er een gesprek over aan te gaan.
Als ik de overige dingen lees komt het op mij meer over als een normale relatie, de eerste drie jaar is alles leuk en geweldig en langzaam gaat het saai worden en komt de sleur erin. Zij is op zoek naar een verliefheidsgevoel, maar zoals ik hier al wel vaker heb geschreven krijg je dat NOOIT meer terug, omdat je relatie de volgende fase is ingegaan. Je kan het echt wel weer wat leuker maken, zeker wel, maar dat gevoel moet je echt niet gaan najagen. Bij mij is de verliefdheid vaak na een jaar al wel weg.
graag verwijderen
pi_153036494
Verhaal in de OP komt me bekend voor, alleen bij mij is dat meestal na 3 maanden al dat ik op de ander uitgekeken ben :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:48:41 #44
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153036513
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:48 schreef Kper_Norci het volgende:
Verhaal in de OP komt me bekend voor, alleen bij mij is dat meestal na 3 maanden al dat ik op de ander uitgekeken ben :')
Oh en ik dacht dat ik het al kort had. Ik snap ook niet waar al die vrouwen om zeuren, gaat er toch gewoon om dat je iemand graag ziet, gek mee bent, maar nee iedere vrouw wil tegenwoordig nog 60 jaar vlinders in haar buik. _O-
graag verwijderen
pi_153036648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:48 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Oh en ik dacht dat ik het al kort had. Ik snap ook niet waar al die vrouwen om zeuren, gaat er toch gewoon om dat je iemand graag ziet, gek mee bent, maar nee iedere vrouw wil tegenwoordig nog 60 jaar vlinders in haar buik. _O-
Komt door al die romantische films die ze kijken en gelukkige andere stelletjes die ze zien op Facebook. Totaal geen realiteitsbesef meer.
pi_153037159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:25 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

En als je spontaan iets plant? (niet zozeer seks) maar een uitje bv?
Ik wil hem niet opdringen ergens naartoe te gaan.. Ik heb dus al vier maanden geleden toegangskaartjes gegeven voor bijvoorbeeld Madame Tussauds, Musea, hotelovernachting in een stad en bioskaartjes. Ook heb ik pas geleden nog voorgesteld op dingen te ondernemen die we nog graag wilden doen, zoals naar de outlet in Roermond gaan enzo..
Het komt er steeds niet van terecht..

Eerst dacht ik dat we thuis bleven door het weer, was tenslotte winter en koud, maar tegenwoordig is het lente en mooi wandel en reisweer.. Alleen doen we nog steeds niets, behalve soms een uurtje wandelen.
pi_153037212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:08 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Ik wil hem niet opdringen ergens naartoe te gaan.. Ik heb dus al vier maanden geleden toegangskaartjes gegeven voor bijvoorbeeld Madame Tussauds, Musea, hotelovernachting in een stad en bioskaartjes. Ook heb ik pas geleden nog voorgesteld op dingen te ondernemen die we nog graag wilden doen, zoals naar de outlet in Roermond gaan enzo..

Eerst dacht ik dat we thuis bleven door het weer, was tenslotte winter en koud, maar tegenwoordig is het lente en mooi wandel en reisweer.. Alleen doen we nog steeds niets, behalve soms een uurtje wandelen.
Nou probeer gewoon eens in de ochtend te zeggen: Kom op, ik heb gereserveerd voor .... we gaan er vandaag heen! Probeer dan zelf in actie te komen en het voortouw te nemen. Ik neem aan dat hij niet op zn vrije dag de hele dag thuis zit, dus probeer t!
~ Bonito La Risa ~
pi_153037255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:08 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Dan plan je een verrassingsuitje. "blokkeer die dag/avond in je agenda, ik heb wat tofs bedacht"

En dan niet suf gaan winkelen he? ;(
En aan t einde van t uitje vertel je dat hij aan de beurt is. :D

Dit doen vrienden van mij, bevalt hun prima.
Professioneel gifmenger.
pi_153037296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik vind 2-3x weinig en heb behoefte aan meer. Niet omdat ik zo gek ben op seks, maar ik vind het gevoel van verbondenheid bij seks erg fijn.
En ja, na een aantal keer afgewezen te worden, durf ik niet meer zo goed.

Als ik op straat loop, word ik zo vaak aangesproken door mannen en krijg ik complimentjes. Thuis krijg ik dat van mijn eigen vriend niet meer en dat vind ik jammer.. Blijkbaar ben ik nog wel aantrekkelijk voor andere mannen, maar valt dat bij mijn eigen vriend niet meer op. Of hij neemt niet meer de moeite om dat aan te geven, terwijl ik ook wel bevestiging nodig heb van hem af en toe..
pi_153037325
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
pi_153037359
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef MAHL het volgende:

[..]

Komt door al die romantische films die ze kijken en gelukkige andere stelletjes die ze zien op Facebook. Totaal geen realiteitsbesef meer.
Ja ik begrijp dat opzich wel, je ziet tegenwoordig zoveel fb post: Gezellig met mn schatje de stad in geweest... Met een super happy selfie met elkaar... :r Ugh Mijn vriendin is ook zo iemand. Continu alles doen met dr vriend, continu foto's van haar met dr vriend :r nee dankje, ik weet zelf beter met mijn vriend.. Maar er zijn zat mensen die denken: zo'n relatie is gezond, dat wil ik ook, waarom heb ik dat niet? waarom brengt mijn vriend nooit bloemen mee? waarom wilt mijn vriend niet continu selfies maken? waarom ... en zo gaan ze vaak ook zelf denken dat hun relatie niet goed zit...
~ Bonito La Risa ~
pi_153037413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:12 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Ik vind 2-3x weinig en heb behoefte aan meer. Niet omdat ik zo gek ben op seks, maar ik vind het gevoel van verbondenheid bij seks erg fijn.

Als ik op straat loop, word ik zo vaak aangesproken door mannen en krijg ik complimentjes. Thuis krijg ik dat van mijn eigen vriend niet meer en dat vind ik jammer.. Blijkbaar ben ik nog wel aantrekkelijk voor andere mannen, maar valt dat bij mijn eigen vriend niet meer op. Of hij neemt niet meer de moeite om dat aan te geven, terwijl ik ook wel bevestiging nodig heb van hem af en toe..
Geloof me, 2/3 pw is nog aardig veel als je in een relatie van 3jaar zit.

Je moet begrijpen dat hij jou iedere dag ziet, en dat hij het van jou gewend is dat je er leuk uitziet.

Heb je hem weleens gevraagd waarom hij geen complimentjes meer geeft?
~ Bonito La Risa ~
pi_153037425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:10 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Nou probeer gewoon eens in de ochtend te zeggen: Kom op, ik heb gereserveerd voor .... we gaan er vandaag heen! Probeer dan zelf in actie te komen en het voortouw te nemen. Ik neem aan dat hij niet op zn vrije dag de hele dag thuis zit, dus probeer t!
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan plan je een verrassingsuitje. "blokkeer die dag/avond in je agenda, ik heb wat tofs bedacht"

En dan niet suf gaan winkelen he? ;(
En aan t einde van t uitje vertel je dat hij aan de beurt is. :D

Dit doen vrienden van mij, bevalt hun prima.
Dit ga ik maar eens proberen volgende week. Dan wordt het ook nog eens mooi weer, even kijken of we een middagje naar het strand en daarna uit eten kunnen bijvoorbeeld..
pi_153037458
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:12 schreef MAHL het volgende:
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Hij is 30 en ik 24
pi_153037460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:15 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

[..]

Dit ga ik maar eens proberen volgende week. Dan wordt het ook nog eens mooi weer, even kijken of we een middagje naar het strand en daarna uit eten kunnen bijvoorbeeld..
^O^ ^O^ gelijk kijken welk restaurant en gelijk reserveren, kijk gelijk voor alternatief als het slecht weer is, niet meer terug krabbelen :P
~ Bonito La Risa ~
pi_153037771
quote:

[..]

Jij ja, zijn behoeftes zijn niet belangrijk ofzo?
Je bent niet eens gek op seks, maar jij moet gewoon bevestiging hebben ongeacht of je partner überhaupt wel die verbondenheid met je kan en wil voelen.

quote:
Als ik op straat loop, word ik zo vaak aangesproken door mannen en krijg ik complimentjes. Thuis krijg ik dat van mijn eigen vriend niet meer en dat vind ik jammer.. Blijkbaar ben ik nog wel aantrekkelijk voor andere mannen, maar valt dat bij mijn eigen vriend niet meer op.
Als je echt niet meer aantrekkelijk was, dan neukt ie je ook niet meer 2-3 keer per week. Het zou ook zo maar kunnen dat jij geen oog meer hebt voor wat hij je wel geeft, vanwege je eigen onzekerheidsissues. Lijkt me vrij duidelijk ook dat je liever andere mannen en hun complimentjes erbij haalt, dan dat je een gesprek aan gaat met je partner. Puur ter bevestiging voor jezelf.

quote:
Of hij neemt niet meer de moeite om dat aan te geven, terwijl ik ook wel bevestiging nodig heb van hem af en toe..
Hij zal het misschien ook af en toe nodig hebben om te horen als je ergens zo erg mee zit, maar die verbondenheid wil je dan weer heel typisch niet aangaan. Wie neemt er dan geen moeite meer?

Wees eerlijk tegen je vriend en ga of samen eraan werken of trek de stekker eruit. Doe je het laatste wees je dan bewust dat als je alleen je vent inruilt voor een nieuwe, je straks dit probleem net zo hard weer tegen gaat komen. Omdat het ook aan jou ligt en daar helpt geen nieuwe dude aan op de lange termijn.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:25:36 #57
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_153037796
Sowieso komt dit van twee kanten hé. Wellicht is het zo dat de vonk er uit is, maar doe je er zelf ook nog wel genoeg aan om die te voeden?

En elkaar scherp houden (nee, niet alleen op die manier ;') ) en op elkaars fouten wijzen hoort er ook bij, als iemand structureel het kopje er bij laat hangen en je afwijst, dan is dat een goede gelegenheid om daar je mond eens over open te trekken. We hebben het allemaal druk op het werk, dat is geen excuus meer tegenwoordig.
pi_153037873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:16 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Hij is 30 en ik 24
Werk jij fulltime?
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:49:51 #59
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153038637
quote:

[..]

Nee, maar dat is misschien toch iets van je eigen onzekerheid. Ik heb hetzelfde meegemaakt en na 3/4 jaar ga je gewoon iemand niet constant meer complimentjes geven, je zegt nog wel eens wat zie je er leuk uit, maar gewoon je voelt dat er een verandering heeft plaatsgevonden. De waarheid is gewoon dat je daar nog weinig aan kan doen, als je net bij elkaar bent dan is bij elkaar op de bank zitten vaak al voldoende, maar na verloop van tijd krijg je steeds meer een gevoel dat je wat moet gaan doen om het nog leuk te houden. Misschien is dit je eerste serieuze relatie en dan heb je die dingen eigenlijk ook nog niet meegemaakt, echter durf ik wel te stellen dat het in de meeste relaties zo gaat. Je moet eigenlijk geen leuke dingen hoeven te doen om het leuk te hebben, hoewel ik ook weinig zin had om het hele weekend als een zoutzak op de bank te gaan zitten.
graag verwijderen
pi_153038846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:25 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Sowieso komt dit van twee kanten hé. Wellicht is het zo dat de vonk er uit is, maar doe je er zelf ook nog wel genoeg aan om die te voeden?

En elkaar scherp houden (nee, niet alleen op die manier ;') ) en op elkaars fouten wijzen hoort er ook bij, als iemand structureel het kopje er bij laat hangen en je afwijst, dan is dat een goede gelegenheid om daar je mond eens over open te trekken. We hebben het allemaal druk op het werk, dat is geen excuus meer tegenwoordig.
Ik probeer nog wel moeite te doen. Als we op de bank liggen film te kijken, aai en streel ik hem en geef hem kusjes. Tijdens het koken/huishouden doen/ tuinieren etc. geef ik hem aandacht. Ik doe romantische dingen, zoals spontaan een kaartje sturen met onze foto erop, een boekje gemaakt met onze foto's en teksten met herinneringen aan die dagen erop.

Hij is goed in gitaar spelen en teksten schrijven over ons, dat deed hij in het begin van de relatie.. Ik kreeg toen allerlei creatieve cadeautjes tijdens onze belangrijke dagen.
Het afgelopen jaar heeft hij zowat niets romantisch meer gedaan, op de belangrijke dagen krijg ik nu cadeautjes die gewoon te koop zijn en waar niet echt moeite in is gestoken..

Zeur en verwacht ik te veel? :P
pi_153038884
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Werk jij fulltime?
Ik werk parttime (3 dagen) en daarnaast volg ik een dag in de week colleges.
pi_153038894
Is pickwick meloenthee nog ergens te krijgen?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_153039014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:49 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Nee, maar dat is misschien toch iets van je eigen onzekerheid. Ik heb hetzelfde meegemaakt en na 3/4 jaar ga je gewoon iemand niet constant meer complimentjes geven, je zegt nog wel eens wat zie je er leuk uit, maar gewoon je voelt dat er een verandering heeft plaatsgevonden. De waarheid is gewoon dat je daar nog weinig aan kan doen, als je net bij elkaar bent dan is bij elkaar op de bank zitten vaak al voldoende, maar na verloop van tijd krijg je steeds meer een gevoel dat je wat moet gaan doen om het nog leuk te houden. Misschien is dit je eerste serieuze relatie en dan heb je die dingen eigenlijk ook nog niet meegemaakt, echter durf ik wel te stellen dat het in de meeste relaties zo gaat. Je moet eigenlijk geen leuke dingen hoeven te doen om het leuk te hebben, hoewel ik ook weinig zin had om het hele weekend als een zoutzak op de bank te gaan zitten.
Dit is inderdaad het geval..
Ik moet er denk ik aan wennen, het is logisch dat het na een tijdje niet meer is zoals in het begin van een relatie..
Er is nog wel liefde, maar ik moet mijn verwachtingen denk ik bijstellen en niet vergelijken met hoe het eerst was.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:04:55 #64
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_153039137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef Meloenthee het volgende:
Nee, wat mij betreft niet. Maar ik zou wel eens grondig gaan graven naar zijn onderliggende desinteresse.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 14:05:23 #65
5428 crew  miss_sly
pi_153039149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:00 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het geval..
Ik moet er denk ik aan wennen, het is logisch dat het na een tijdje niet meer is zoals in het begin van een relatie..
Er is nog wel liefde, maar ik moet mijn verwachtingen denk ik bijstellen en niet vergelijken met hoe het eerst was.
Beter probeer je te genieten van wat je wel hebt en probeer je te laten zien aan je vriend door hoe jij doet, wat je fijn vindt: voorleven heet dat :)
Mijn vriend en ik zijn bijna 10 jaar samen. Ons begin was ook romantisch en stormachtig en druk en vol seks. Dat is ook niet vol te houden, op termijn. Maar nog steeds kruip ik iedere avond graag in zijn armen als we gaan slapen, daar voel ik die verbondenheid bijvoorbeeld heel sterk.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:09:00 #66
444798 Krullenbolletje..
nothing but sarcasm
pi_153039267
Dat lijkt me best normaal, na 3 jaar...
Last year, I asked Santa for the sexiest person ever for Christmas... I woke up in a box
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:12:32 #67
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153039384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:04 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nee, wat mij betreft niet. Maar ik zou wel eens grondig gaan graven naar zijn onderliggende desinteresse.
Het is geen desinteresse, zo gaat het 95 van de 100 keer. Wees blij met wat je hebt, is die goed voor je, ziet die er goed uit, kun je er goed mee praten, in plaats van als een puber achter je verliefdheidsgevoel aan te lopen. Je wil nog steeds sex met hem, dus die aantrekkingskracht is er ook nog wel. Hoe langer jij dit gevoel gaat houden, des te eerder de relatie is afgelopen.
graag verwijderen
pi_153039435
quote:
5s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:57 schreef Spooky4u het volgende:
Is pickwick meloenthee nog ergens te krijgen?
Het is mijn favoriete smaak en verkrijgbaar bij Jumbo zag ik laatst :P
pi_153039453
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beter probeer je te genieten van wat je wel hebt en probeer je te laten zien aan je vriend door hoe jij doet, wat je fijn vindt: voorleven heet dat :)
Mijn vriend en ik zijn bijna 10 jaar samen. Ons begin was ook romantisch en stormachtig en druk en vol seks. Dat is ook niet vol te houden, op termijn. Maar nog steeds kruip ik iedere avond graag in zijn armen als we gaan slapen, daar voel ik die verbondenheid bijvoorbeeld heel sterk.
Bedankt voor je tip, is gewoon even wennen aan deze nieuwe fase.. :)
pi_153039454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Ik probeer nog wel moeite te doen. Als we op de bank liggen film te kijken, aai en streel ik hem en geef hem kusjes.
Je probeert het..

quote:
Tijdens het koken/huishouden doen/ tuinieren etc. geef ik hem aandacht.
Bedoel je dat jullie dit samen doen of sta jij je aandacht te verdelen of..?

quote:
Hij is goed in gitaar spelen en teksten schrijven over ons, dat deed hij in het begin van de relatie.. Ik kreeg toen allerlei creatieve cadeautjes tijdens onze belangrijke dagen.
Hoe vaak speelt en schrijft hij überhaupt nog?
Zo ja, waar gaan de teksten over?

quote:
Het afgelopen jaar heeft hij zowat niets romantisch meer gedaan, op de belangrijke dagen krijg ik nu cadeautjes die gewoon te koop zijn en waar niet echt moeite in is gestoken..
Stress en (over)vermoeidheid zijn niet alleen bekende libidokillers, ze kunnen ook enorm nekkend zijn voor creatieve processen.

quote:
Ja.
Ondanks dat je een punt hebt, ja.

Ik hoop dat je nog eens terugdenkt aan deze fase van je relatie als jij straks een fulltime baan met verantwoordelijkheden hebt.
pi_153039489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:12 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Het is geen desinteresse, zo gaat het 95 van de 100 keer. Wees blij met wat je hebt, is die goed voor je, ziet die er goed uit, kun je er goed mee praten, in plaats van als een puber achter je verliefdheidsgevoel aan te lopen. Je wil nog steeds sex met hem, dus die aantrekkingskracht is er ook nog wel. Hoe langer jij dit gevoel gaat houden, des te eerder de relatie is afgelopen.
Van mijn kant wel, maar omdat hij nu minder seks met mij wil, vraag ik mij af of ik nog wel aantrekkelijk genoeg voor hem ben..
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 14:19:15 #72
5428 crew  miss_sly
pi_153039625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:15 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Van mijn kant wel, maar omdat hij nu minder seks met mij wil, vraag ik mij af of ik nog wel aantrekkelijk genoeg voor hem ben..
Draai het eens om: vind jij je vriend nog steeds net zo aantrekkelijk? Of in ieder geval aantrekkelijk genoeg?
pi_153039700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:14 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je probeert het..

[..]

Bedoel je dat jullie dit samen doen of sta jij je aandacht te verdelen of..?

[..]

Hoe vaak speelt en schrijft hij überhaupt nog?
Zo ja, waar gaan de teksten over?

[..]

Stress en (over)vermoeidheid zijn niet alleen bekende libidokillers, ze kunnen ook enorm nekkend zijn voor creatieve processen.

[..]

Ja.
Ondanks dat je een punt hebt, ja.

Ik hoop dat je nog eens terugdenkt aan deze fase van je relatie als jij straks een fulltime baan met verantwoordelijkheden hebt.
Huishouden doen we samen, als hij aan het koken is bijvoorbeeld ben ik aan het afwassen of omgekeerd. En zelfs dan doe ik een beetje speels en knuffel hem tussendoor. Ik ben zo iemand die ervan houd om te knuffelen en knus te doen, kan ik ook niets aan doen :P Volgens mij vindt hij het wel fijn, maar hij doet dat veel minder bij mij..

Hij speelt helemaal niet meer en schrijft nergens over. Die hobby van hem lijkt te zijn verdwenen..

Verder ben ik trouwens wel redelijk tevreden hoor, hij geeft nog wel voldoende aandacht aan mij. Vergeet onze belangrijke dagen niet, alhoewel de creatieve cadeautjes verleden tijd zijn geworden :P
Ik vind deze fase alleen minder leuk, maar ja het went wel..
pi_153039805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Draai het eens om: vind jij je vriend nog steeds net zo aantrekkelijk? Of in ieder geval aantrekkelijk genoeg?
Ja ik vind hem nog steeds aantrekkelijk. Ik kan het niet zo goed vergelijken, vroeger was het spannender en intenser en nu lijkt het allemaal wat minder.. Is nog wel fijn om intiem te zijn, maar het is gewoon anders.. Desondanks heb ik behoefte aan meer seks met hem, waarschijnlijk om mijn zelfvertrouwen op te krikken en op die manier bevestiging te krijgen dat ik nog steeds aantrekkelijk ben voor hem.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:25:07 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153039811
quote:

[..]

ts zal enorm geholpen zijn met deze reactie. :')

Ts, praten is de enige manier, wij gingen ook een beetje die kant op en ook wij zijn drie jaar samen, Na wat duidelijke gesprekken gaat het weer goed.
mijn vriend heeft vaak bv wel zin in seks maar ik was iets te subtiel in het verleiden. :P
Vaak werkt het ook als je echt plannen maakt om weg te gaan, dus niet wanneer je beide al lui op de bank hangt met het idee komen om weg te gaan.

succes TS

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 28-05-2015 14:34:22 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 14:27:01 #76
5428 crew  miss_sly
pi_153039870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:24 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Ja ik vind hem nog steeds aantrekkelijk. Ik kan het niet zo goed vergelijken, vroeger was het spannender en intenser en nu lijkt het allemaal wat minder.. Is nog wel fijn om intiem te zijn, maar het is gewoon anders.. Desondanks heb ik behoefte aan meer seks met hem, waarschijnlijk om mijn zelfvertrouwen op te krikken en op die manier bevestiging te krijgen dat ik nog steeds aantrekkelijk ben voor hem.
Eigenlijk heb je dus geen behoefte aan meer seks, je bent alleen onzeker. Vreemde ruilhandel: seks willen om je zelfvertrouwen op te krikken. Dat moet hij niet voor je doen en dat moet seks niet voor je doen.
pi_153039969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:21 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Huishouden doen we samen, als hij aan het koken is bijvoorbeeld ben ik aan het afwassen of omgekeerd. En zelfs dan doe ik een beetje speels en knuffel hem tussendoor. Ik ben zo iemand die ervan houd om te knuffelen en knus te doen, kan ik ook niets aan doen :P Volgens mij vindt hij het wel fijn, maar hij doet dat veel minder bij mij..
Je wil er niets aan doen, dat is wat anders.
Probeer je eens in hem in te leven voor de gein, in plaats van alleen aan je eigen emo te denken. Als hij na een lange werkdag gaat staan koken, dan is het misschien juis extra vermoeiend dat jij om aandacht staat te vragen, terwijl hij bezig is. Vraag hem eens of hij het prettig vindt.

quote:
Hij speelt helemaal niet meer en schrijft nergens over. Die hobby van hem lijkt te zijn verdwenen..
De energie om de hobby te beoefenen lijkt verdwenen, bedoel je en somehow moet dit algemene probleem dus persoonlijk door jou opgevat worden. Want dat hij niet meer over jullie schrijft is toch zeker een veel belangrijker probleem, dan dat hij überhaupt geen gitaar meer speelt.

quote:
Verder ben ik trouwens wel redelijk tevreden hoor, hij geeft nog wel voldoende aandacht aan mij. Vergeet onze belangrijke dagen niet, alhoewel de creatieve cadeautjes verleden tijd zijn geworden :P
Ik vind deze fase alleen minder leuk, maar ja het went wel..
En dat is het belangrijkste hè, als jij maar tevreden bent.

Serieus, give him a break.
pi_153040016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:24 schreef Meloenthee het volgende:
heb ik behoefte aan meer seks met hem, waarschijnlijk om mijn zelfvertrouwen op te krikken en op die manier bevestiging te krijgen dat ik nog steeds aantrekkelijk ben voor hem.
FTFY
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:34:02 #79
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_153040072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:12 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Mwoah, desinteresse is misschien wel een sterk woord. Maar toch, als ik TS moet geloven doet ze meer dan genoeg om de boel leuk en gezellig te houden en neemt ze vrijwel met alles het initiatief, maar vindt d'r vriend het allemaal wel welletjes en wil thuis op de bank hangen en niks doen. De sleur hakt er in elke relatie op een gegeven moment (ja, vooral om en nabij de 3 jaar :P ), maar bij iemand die structureel nooit meer ergens zin in heeft en waar geen spontaniteit meer vandaan komt, denk ik dat er toch wel meer aan de hand is.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:36:54 #80
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153040168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:34 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Mwoah, desinteresse is misschien wel een sterk woord. Maar toch, als ik TS moet geloven doet ze meer dan genoeg om de boel leuk en gezellig te houden en neemt ze vrijwel met alles het initiatief, maar vindt d'r vriend het allemaal wel welletjes en wil thuis op de bank hangen en niks doen. De sleur hakt er in elke relatie op een gegeven moment (ja, vooral om en nabij de 3 jaar :P ), maar bij iemand die structureel nooit meer ergens zin in heeft en waar geen spontaniteit meer vandaan komt, denk ik dat er toch wel meer aan de hand is.
Ja, rond deze periode zie je veel relaties op de klippen lopen en dat is volgens mij wel meer geworden dan eerder. Het ligt er ook een beetje aan wat voor type je bent, wil je altijd dat gevoel houden dan zal je vaak een nieuwe relatie moeten vinden, ben je blij met wat je hebt probeer het dan zo leuk mogelijk te houden.
graag verwijderen
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:42:42 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153040357
Nou nou, zo verschrikkelijk is ts toch ook niet? Ik begrijp haar wel. Als je gewend bent aan een bepaalde hoeveelheid seks en als dat met meer dan de helft verminderd dan kan je wel eens gaan denken dat dat aan jezelf ligt en daardoor je zelfbeeld omlaag gaat, maar dat is dus een fout in denkwijze waar TS zich overheen moet zetten.

Het gaat ook niet om de hoeveelheid seks die je hebt maar om hoe het contact in het algemeen is. Als jullie in bed liggen knuffelt hij je dan nog wel gewoon? Of wanneer jullie op de bank liggen?
Het klinkt voor mij namelijk dat hij zich gewoon erg op zijn gemak voelt bij jou, hij heeft dus geen behoefte meer om je voor zich te winnen, hij heeft je.
Maar jij hebt nog wel behoefte aan die aandacht van hem.

Probeer alleen de aandacht niet te veel op seks te leggen want dan kan het juist zo worden dat zijn zin minder gaat worden omdat het dan moet voor jou omdat hij je dan goed voelt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_153040376
Tenzij het proberen een goed gesprek met elkaar in houdt, want stel je voor dat je interesse toont in je partner die verder gaat dan seks en andere leuke dingen doen..
pi_153040558
Ik lees niks over hoe je partner tegen de huidige invulling van de relatie aan kijkt.

Dat zijn meer aannames, krijg niet de indruk dat jullie daar over gepraat hebben of zo.
pi_153040948
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:42 schreef snakelady het volgende:
Nou nou, zo verschrikkelijk is ts toch ook niet? Ik begrijp haar wel. Als je gewend bent aan een bepaalde hoeveelheid seks en als dat met meer dan de helft verminderd dan kan je wel eens gaan denken dat dat aan jezelf ligt en daardoor je zelfbeeld omlaag gaat, maar dat is dus een fout in denkwijze waar TS zich overheen moet zetten.

Het gaat ook niet om de hoeveelheid seks die je hebt maar om hoe het contact in het algemeen is. Als jullie in bed liggen knuffelt hij je dan nog wel gewoon? Of wanneer jullie op de bank liggen?
Het klinkt voor mij namelijk dat hij zich gewoon erg op zijn gemak voelt bij jou, hij heeft dus geen behoefte meer om je voor zich te winnen, hij heeft je.
Maar jij hebt nog wel behoefte aan die aandacht van hem.

Probeer alleen de aandacht niet te veel op seks te leggen want dan kan het juist zo worden dat zijn zin minder gaat worden omdat het dan moet voor jou omdat hij je dan goed voelt.
Dat is inderdaad een aanname van mij.. Ik krijg het gevoel dat ik minder aantrekkelijk ben daardoor en ook door het gebrek aan complimentjes.

Hij knuffelt en streelt mij ook nog wel, ligt tegen mij aan in bed. Hij doet alleen minder moeite dan eerst, omdat hij mij niet meer voor zichzelf hoeft te winnen denk ik.. Hij weet dat ik van hem houd door de manier hoe ik met hem omga en denkt dat het wel goed zit zo.

Misschien moet ik maar een gesprek voeren met hem.. Ik heb al vaker gevraagd of hij nog steeds verliefd is op mij en of dat nog hetzelfde is als in het begin van de relatie en daar geeft hij bevestigend antwoord op.
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:03:43 #85
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_153040999
quote:

[..]

EN ben je al vreemd gegaan? :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_153041032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:49 schreef Chai het volgende:
Ik lees niks over hoe je partner tegen de huidige invulling van de relatie aan kijkt.

Dat zijn meer aannames, krijg niet de indruk dat jullie daar over gepraat hebben of zo.
Ik heb gevraagd wat hij van onze relatie vindt en hij zegt dat het een goede relatie is voor hem. Hij houdt van mij en ziet mij als zijn levenspartner.
Hij kan zijn gevoelens wat dat betreft niet zo goed verwoorden als ik en dit soort gesprekken houden dan ook snel op :P
pi_153041116
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic
pi_153041138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:03 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

EN ben je al vreemd gegaan? :')
Ik bedoelde dat ik behoefte heb aan meer seks met mijn vriend, niet met anderen :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:08:15 #89
64831 2NutZ
pi_153041175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:06 schreef Ballet9 het volgende:
Haar/zijn onzekerheid wegnemen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_153041195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:06 schreef Ballet9 het volgende:
Ik wil weten of deze fase normaal is na drie jaar. Op zich is drie jaar niet zo heel lang namelijk..
En of ik iets kan doen om hier verandering in te brengen..

En ook mijn probleem delen, zodat ik me beter voel :P
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:10:56 #91
64831 2NutZ
pi_153041276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:08 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Ik wil weten of deze fase normaal is na drie jaar. Op zich is drie jaar niet zo heel lang namelijk..

Even kort maar krachtig. Ik denk dat er geen enkele relatie op dit moment in de wereld nog hetzelfde is als toen men die relatie kreeg. Dat is nou eenmaal gevolg van ervaringen opdoen, ouder worden en veranderingen en interesse in van alles...etc.
pi_153041306
quote:

[..]

het is niet abnormaal maar dat had je vast al gevonden op internet
pi_153041401
quote:
Als je dat selectieve gedoe van je achterwege zou laten heb je al meer dan genoeg tips.

quote:
Heel treffend verwoord dit.

Gaat je vriend nog wel op pad met zijn vrienden?
Wanneer heeft hij voor het laatst iets voor zichzelf gedaan?
pi_153041406
Deze TS _O-
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 15:54:14 #95
364681 over_hedge
pi_153042763
quote:

[..]

quote:
Ik wil weten of deze fase normaal is na drie jaar.
Ja.
quote:
Nee.
pi_153042826
quote:

[..]

Denk dat als hij veel stress heeft door de hoge werkdruk op z'n werk dat sowieso nog meespeelt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 15:56:17 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:00:10 #97
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_153042949
quote:

Nou ja, mijn vriendin en ik zijn nu ook bijna drie jaar samen en uiteraard is het ook allemaal niet meer zo 'vuur en vlam' als in het begin. Nogmaals, is normaal zo om en nabij de 3 jaar-mijlpaal; er zijn hele studies aan toegewijd en ze noemen het niet voor niets 'The 3 year itch'. In ons geval ben ik degene die iets vaker het initiatief neemt met dingen doen. Maar als ik klef en knuffelig met d'r doe dan doet ze dat ook terug, en zij neemt net zo goed initiatief en vaak het heft in handen.

Ik zou me ook zwaar beledigd en afgewezen voelen als initiatieven tot genegenheid en vooral seks keer op keer werden afgewimpeld. En trust me, wij hebben het allebei hartstikke druk en dus genoeg 'stress'. Ik werk parttime en heb een eigen bedrijf, zij werkt parttime en volgt daarnaast een duale studie waarbij ze nu met d'r scriptie bezig is. Ik vind het derhalve maar een zwak excuus en makkelijke uitvlucht dat het door werk komt, en zou er het fijne achter willen weten.
pi_153042976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als je dat selectieve gedoe van je achterwege zou laten heb je al meer dan genoeg tips.

[..]

Heel treffend verwoord dit.

Gaat je vriend nog wel op pad met zijn vrienden?
Wanneer heeft hij voor het laatst iets voor zichzelf gedaan?
Hij doet ook af en toe leuke dingen met zijn vrienden. Minder dan eerst, maar toch wel regelmatig (ongeveer maandelijks). En ik trouwens ook, af en toe nemen we allebei een vrienden/ vriendinnenavondje of middagje.
Wat bedoel je met iets voor zichzelf? Hij heeft bijvoorbeeld vorige week zaterdag afgesproken met een vriend en daar gaan gamen en bijpraten. Ook aanstaande zaterdag gaat hij een avondje op stap met vrienden..
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:04:29 #99
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_153043083
quote:

[..]

Ik denk dat het probleem meer bij jou ligt dan bij hem. Onrealistische verwachtingen, onzekerheid en een matig zelfbeeld misschien. Wie zal het zeggen.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_153043254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:00 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Hij doet ook af en toe leuke dingen met zijn vrienden. Minder dan eerst, maar toch wel regelmatig (ongeveer maandelijks).
Dus ook hier weer een afname, dat duidt op een algeheel iets.

quote:
En ik trouwens ook, af en toe nemen we allebei een vrienden/ vriendinnenavondje of middagje.
Wat bedoel je met iets voor zichzelf? Hij heeft bijvoorbeeld vorige week zaterdag afgesproken met een vriend en daar gaan gamen en bijpraten. Ook aanstaande zaterdag gaat hij een avondje op stap met vrienden..
Heel gezond, vooral blijven doen.

Als het hoe en waarom je verder toch geen kut interesseert, behalve het effect op jou, waarom boek je dan geen weekendje weg met een vriendin?
Duidelijk signaal dat jij niet op hem gaat zitten wachten om iets te ondernemen, krijgt hij lekker even de tijd voor zichzelf. Beetje afstand kan ook verhelderend werken. Als je hem niet teveel op WA lastigvalt, gaat hij je misschien wel weer eens missen en kun je bij thuiskomt weer eens oprecht bonden ofzo.
pi_153043731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:11 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dus ook hier weer een afname, dat duidt op een algeheel iets.

[..]

Heel gezond, vooral blijven doen.

Als het hoe en waarom je verder toch geen kut interesseert, behalve het effect op jou, waarom boek je dan geen weekendje weg met een vriendin?
Duidelijk signaal dat jij niet op hem gaat zitten wachten om iets te ondernemen, krijgt hij lekker even de tijd voor zichzelf. Beetje afstand kan ook verhelderend werken. Als je hem niet teveel op WA lastigvalt, gaat hij je misschien wel weer eens missen en kun je bij thuiskomt weer eens oprecht bonden ofzo.
Hij spreekt trouwens minder met ze af dan eerst, omdat hij zegt dat hij liever bij mij is in het weekend of in de avonden.
Een tijdje geleden sprak hij zowat helemaal niet meer met ze af, toen heb ik hem gepusht om een avondje iets te gaan met zijn vrienden. Is inderdaad gezond om af en toe iets anders te doen dan samen zijn..

Verder gaan we in de zomervakantie twee weken samen op vakantie naar het buitenland, derde week gaan we in Nederland rondreizen en vierde week ga ik weg met mijn ouders.
We doen niet aan weekendjes weg met vrienden en vriendinnen, dat vinden we beiden niet fijn en we houden rekening met elkaar ;)

Hoe en waarom kom ik trouwens niet achter. Hij geeft namelijk aan dat hij nog steeds verliefd is en de relatie goed loopt volgens hem. Ik denk dat hij gewoon tevreden is zo..

[ Bericht 5% gewijzigd door Meloenthee op 28-05-2015 16:35:20 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:56:11 #102
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153044416
Net zozeer ik vrouwen niet begrijp, lijken jullie mannen ook niet te begrijpen. Hij vindt het blijkbaar gewoon lekker zo om samen te zijn en spreekt zelfs minder met zijn vrienden af - niet erg verstandig in het geval het mocht uitgaan - maar het zij zo. Jullie denken allemaal zo moeilijk, hij is blijkbaar gewoon tevreden zoals het nu gaat, en daar is toch niks mis mee. Zolang die het hele weekend nog geen trainingsbroek aan heeft of een vette bierbuik gaat ontwikkelen gaat het nog prima.
graag verwijderen
pi_153044946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef Meloenthee het volgende:
Verder gaan we in de zomervakantie twee weken samen op vakantie naar het buitenland, derde week gaan we in Nederland rondreizen en vierde week ga ik weg met mijn ouders.
We doen niet aan weekendjes weg met vrienden en vriendinnen, dat vinden we beiden niet fijn en we houden rekening met elkaar ;)
Dus eigenlijk valt het allemaal best wel mee..

quote:
Hoe en waarom kom ik trouwens niet achter. Hij geeft namelijk aan dat hij nog steeds verliefd is en de relatie goed loopt volgens hem. Ik denk dat hij gewoon tevreden is zo..
Weer mis je totaal het punt, dat het dus helemaal niet aan jou of jullie relatie hoeft te liggen. Aangezien dat echter je enige interesse lijkt te zijn, ga je ook niet achter meer komen. Omdat je simpelweg niet verder kijkt en/of vraagt.

Hij zegt dat hij tevreden is met de relatie en hij doet geen moeite om iets te veranderen. Jij doet ook nog min of meer hetzelfde tegen hem, zonder hem te vertellen dat het je allemaal zo dwarszit. Hoe moet hij weten dat jij verandering wil?
En nee, gezien je onzekerheid is dat constante gevraag om bevestiging niet echt een graadmeter voor hem. Dat lijkt ook al enigszins op een sleur wellicht.
pi_153045241
Zo zie je maar, als je veel geld investeert in die wijven is het goed, maar ga je weer meer aan jezelf denken ben je meteen saai. Kut hoeren.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153045287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:32 schreef Aiciu het volgende:
Zo zie je maar, als je veel geld investeert in die wijven is het goed, maar ga je weer meer aan jezelf denken ben je meteen saai. Kut hoeren.
Juist ja, dat zal het wel zijn inderdaad :')
pi_153045338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:34 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Juist ja, dat zal het wel zijn inderdaad :')
Mijn vriendin is ook zo. Spreken we af om wat te gaan doen, belanden we op de bank. Krijg ik de schuld :') Vrouwen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153045352
Terwijl zij dan zegt dat ze thuis wil blijven 8)7
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 17:49:34 #108
5428 crew  miss_sly
pi_153045579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:00 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Nou ja, mijn vriendin en ik zijn nu ook bijna drie jaar samen en uiteraard is het ook allemaal niet meer zo 'vuur en vlam' als in het begin. Nogmaals, is normaal zo om en nabij de 3 jaar-mijlpaal; er zijn hele studies aan toegewijd en ze noemen het niet voor niets 'The 3 year itch'. In ons geval ben ik degene die iets vaker het initiatief neemt met dingen doen. Maar als ik klef en knuffelig met d'r doe dan doet ze dat ook terug, en zij neemt net zo goed initiatief en vaak het heft in handen.

Ik zou me ook zwaar beledigd en afgewezen voelen als initiatieven tot genegenheid en vooral seks keer op keer werden afgewimpeld. En trust me, wij hebben het allebei hartstikke druk en dus genoeg 'stress'. Ik werk parttime en heb een eigen bedrijf, zij werkt parttime en volgt daarnaast een duale studie waarbij ze nu met d'r scriptie bezig is. Ik vind het derhalve maar een zwak excuus en makkelijke uitvlucht dat het door werk komt, en zou er het fijne achter willen weten.
Eigenlijk is het de 'Seven Year itch', maar de jeugd heeft zo weinig geduld tegenwoordig ;)
pi_153045584
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:37 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Mijn vriendin is ook zo. Spreken we af om wat te gaan doen, belanden we op de bank. Krijg ik de schuld :') Vrouwen :')
Is zij ook een kut hoer dan? :P

Als je weet dat jij de schuld gaat krijgen, zorg je er toch voor dat je niet op de bank gaat belanden? :P
pi_153045649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:50 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Als je weet dat jij de schuld gaat krijgen, zorg je er toch voor dat je niet op de bank gaat belanden? :P
Ja, dan wel haha.

Ik heb ook al gezegt dat ik dat niet pik en dat we dan maar minder moeten afspreken als we elkaar toch maar vervelen. Dan ga ik liever 1x in de week iets doen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:53:28 #111
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153045652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:50 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Als je wat met ze gaat doen, dan willen ze zo snel mogelijk weer naar huis of ze gaan dan 1 wijntje drinken en zijn nog steeds saai, terwijl er ook gewoon voetbal op is.
graag verwijderen
pi_153045938
Niet heel het topic gelezen, maar ik zie het probleem niet echt eigenlijk :@ Dit is in zowat elke relatie zo. Ooit gehoord van de 3 year itch (of iets in die trant)? De grote verliefdheid is dan wel een beetje voorbij, maar het hoort dan over te gaan naar houden van. Of ja, het houden van hoort alleen maar groter te worden. Seks verminderd altijd, want het leven loopt gewoon door natuurlijk en op een bepaald punt neemt dat het wat over. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de spanning compleet weg is, of de zin compleet weg is. Als je gewoon goed communiceert in een relatie, dan hoeven al die dingen geen issue te zijn. Je kan er dan samen aan werken en daardoor alleen maar nog closer worden.
pi_153048667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:16 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Hij is 30 en ik 24
Waarom doen jullie dan 'middagdutjes' als fucking bejaarden?
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:53:11 #114
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153048845
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:22 schreef miss_sly het volgende:
Communicatie is het toverwoord: met hem praten dus, welteverstaan, en niet met ons
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener :-)
En vooral dat "toverwoord"...

Ik vind het juist slim om op een forum effe een reality check te doen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 20:23:01 #115
5428 crew  miss_sly
pi_153049792
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:53 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener :-)
En vooral dat "toverwoord"...

Ik vind het juist slim om op een forum effe een reality check te doen.
Waarom?
Als je binnen je relatie een probleem ondervindt, kun je dat daar ook oplossen. Als anderen zeggen dat zij vinden dat je geen probleem hebt, heb je dat dan ineens ook niet meer? Is je gevoel dan ineens anders, omdat anderen dat zeggen?
pi_153049961
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom?
Als je binnen je relatie een probleem ondervindt, kun je dat daar ook oplossen. Als anderen zeggen dat zij vinden dat je geen probleem hebt, heb je dat dan ineens ook niet meer? Is je gevoel dan ineens anders, omdat anderen dat zeggen?
Dan weet je dat het normaal is dat de ergste vlinders na een tijdje verdwijnen. Dat het bij iedereen zo is. Wat TS verder met die info doet moet ze zelf weten.
pi_153052293
Wat hij heeft na 2 jaar heb ik al na een paar maand altijd. Zou me er niet te druk om maken.
Fylax is op televisie geweest
pi_153052438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:53 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Als je wat met ze gaat doen, dan willen ze zo snel mogelijk weer naar huis of ze gaan dan 1 wijntje drinken en zijn nog steeds saai, terwijl er ook gewoon voetbal op is.
Daarom op de eerste date al zeggen dat je je favoriete club wilt zien spelen als ze spelen.
Anders ga je veeeeel missen en probeer dan maar eens zonder gezeik af te spreken om een wedstrijd heen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153054700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:48 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Accuraat. Al mag je natuurlijk wel moeite blijven doen en complimentjes geven zo nu en dan.
pi_153055397
Snap zelf overigens ook niet wat vrouwen zo leuk vinden aan 'dagjes weg' steeds... Ergens naar toe omdat iets leuk is, bijv bios of een of ander evenement ok, maar steeds weer die dagjes naar de stad?

Ik bedoel, in elke stad heb je tegenwoordig toch zo'n beetje dezelfde winkels en terrasjes? Klinkt dan meer alsof het een dagje weg om het dagje weg is in plaats van omdat het echt leuk is.

Of ben ik nou zo'n saaie lul geworden.
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:19:51 #121
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153056201
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:59 schreef MAHL het volgende:
Snap zelf overigens ook niet wat vrouwen zo leuk vinden aan 'dagjes weg' steeds... Ergens naar toe omdat iets leuk is, bijv bios of een of ander evenement ok, maar steeds weer die dagjes naar de stad?

Ik bedoel, in elke stad heb je tegenwoordig toch zo'n beetje dezelfde winkels en terrasjes? Klinkt dan meer alsof het een dagje weg om het dagje weg is in plaats van omdat het echt leuk is.

Het is meer van, dan zijn we er even uit en er zijn ook mensen die uit een grafdorp komen met een stoeprand als treinstation en 3 winkels voor zebra-kinderen.
graag verwijderen
pi_153056227
quote:

Sommige steden zijn best de moeite waard om te bezoeken hoor, en niet alleen om te winkelen.
pi_153056239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:19 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Het is meer van, dan zijn we er even uit en er zijn ook mensen die uit een grafdorp komen met een stoeprand als treinstation en 3 winkels voor zebra-kinderen.
_O-
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:24:08 #124
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_153063258
quote:

QFT
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:43:30 #125
285174 Evienne
never odd or even
pi_153063641
quote:

Mijn vriend heeft ook nooit zin om er met me op uit te trekken.

Ik heb derhalve ook steeds minder zin om iets uit te trekken. Of ergens aan te trekken, you get my point.

En waarom dagjes naar een willekeurige stad, beetje verzameldrang, beetje sightseeing, hapje eten, beetje rondsjokken, in een vreemde stad is dat toch leuk en een betaalbare manier om veel tijd met je geliefde door te brengen. Elke keer naar de bios of een evenement, veel drukte, lawaai en onpersoonlijk, doet het voor mij niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Evienne op 29-05-2015 09:49:36 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:24:39 #126
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153064574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik heb derhalve ook steeds minder zin om iets uit te trekken. Of ergens aan te trekken, you get my point.

En waarom dagjes naar een willekeurige stad, beetje verzameldrang, beetje sightseeing, hapje eten, beetje rondsjokken, in een vreemde stad is dat toch leuk en een betaalbare manier om veel tijd met je geliefde door te brengen. Elke keer naar de bios of een evenement, veel drukte, lawaai en onpersoonlijk, doet het voor mij niet.
Aftrekken doen alleen kinderen van <16, daarom wil die er vermoedelijk ook niet zo vaak met je er op uit.
graag verwijderen
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:28:45 #127
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153064674
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat zo'n merkwaardig standpunt, dat je het in de relatie op kunt lossen. Lekker hoor, al je shit bij je partner neerleggen. Je partner hoort, mijns inziens, niet je therapeut te zijn. Waar je al je klachtjes en probleempjes kunt neerleggen. Een relatie gaat over accepteren van die ander. En als je daar niet mee kunt omgaan, dan heb jij een probleem. Niet die partner.

Ik vind dat "communiceren, communiceren, communiceren" mantra ook een beetje zo'n jaren-negentig viva-dingetje dat eindeloos wordt herhaald op willekeurig elke klacht. Je kunt dat zeggen tegen elke willekeurige post in R&P.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:32:56 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_153064762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:28 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind dat "communiceren, communiceren, communiceren" mantra ook een beetje zo'n jaren-negentig viva-dingetje dat eindeloos wordt herhaald op willekeurig elke klacht. Je kunt dat zeggen tegen elke willekeurige post in R&P.
Het is vooral dat je in R&P vaak leest dat de partner helemaal niet weet hoe de TS denkt over de situatie.
En stap 1 is toch wel dat je partner weet hoe jij in de relatie staat / je gevoelens zijn. Wil er uberhaupt iets kunnen veranderen.

Betekent niet dat de partner het maar moet oplossen of de therapeut moet spelen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 10:34:48 #129
5428 crew  miss_sly
pi_153064790
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is vooral dat je in R&P vaak leest dat de partner helemaal niet weet hoe de TS denkt over de situatie.
En stap 1 is toch wel dat je partner weet hoe jij in de relatie staat / je gevoelens zijn. Wil er uberhaupt iets kunnen veranderen.

Betekent niet dat de partner het maar moet oplossen of de therapeut moet spelen.
Dat dus.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:36:28 #130
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153064823
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:32 schreef Cue_ het volgende:
Oh en waarom is dat stap 1? Omdat die ander iets moet doen voordat de relatie verandert?

Als ik het niet naar m'n zin heb op m'n baan, ga ik dan als eerste met m'n manager praten? Nee, ik ga kijken of ik zelf een beetje sjeu in de werkdag kan brengen, bijv. door oog te hebben voor de goede dingen van deze baan. Door ervoor te zorgen dat ik aan het einde van de dag iets netjes af heb gemaakt. Of bijv. door een prettige omgang met collega's te zoeken.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:40:07 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_153064901
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:36 schreef Hallmark het volgende:
Oh en waarom is dat stap 1? Omdat die ander iets moet doen voordat de relatie verandert?

Als ik het niet naar m'n zin heb op m'n baan, ga ik dan als eerste met m'n manager praten? Nee, ik ga kijken of ik zelf een beetje sjeu in de werkdag kan brengen, bijv. door oog te hebben voor de goede dingen van deze baan. Door ervoor te zorgen dat ik aan het einde van de dag iets netjes af heb gemaakt. Of bijv. door een prettige omgang met collega's te zoeken.
Als het iets is wat bij jezelf ligt kan je natuurlijk bij jezelf te raden gaan.
Als ik de topics lees hebben ze vaak al meerdere dignen geprobeerd maar blijkbaar niet geholpen en willen ze vaak iets van hun partner. Dan is het wel handig dat die partner weet wat er van hen verwacht wordt. Of ze hier iets mee gaan doen is een tweede.

Ben je ongelukkig op je werk en heeft dit invloed op van alles kan het ook handig zijn dat je dit bespreekt met iemand, je partner, je manager, je collega's.

En dit alles is natuurlijk geheel afhankelijk van het probleem
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 10:40:08 #132
5428 crew  miss_sly
pi_153064902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Het feit dat je er met je partner over praat, betekent toch niet dat je vindt dat de partner iets moet doen of dat de partner het voor je moet oplossen?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:47:43 #133
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153065073
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het feit dat je er met je partner over praat, betekent toch niet dat je vindt dat de partner iets moet doen of dat de partner het voor je moet oplossen?
Wat denk jij dat er gebeurd in de gedachtengang van partner van TS als ze zegt dat ze het saai vindt, en dat ze weer wil hoe het vroeger was?

Denk je dan dat die partner zegt: "Goh, vervelend voor je." Nee, natuurlijk niet -- hij is geen therapeut die je betaalt, en die het helemaal koud laat. Dit gaat door die vent z'n hoofd zingen, en hij gaat er over nadenken wat er moet gebeuren.

TS kan veel beter eerst zelf met dit probleem aan de slag gaan, omdat je daar emotioneel volwassener en onafhankelijker van wordt. Je groeit dan als persoon, en dan kan je relatie meegroeien (of niet, maar dat is een ander probleem).

En sowieso heeft TS een reality check hier gekregen, ze mijmert over "ik wou dat we weer verliefd waren", wat aangeeft dat ze niet heeft geaccepteerd dat dat verleden tijd is. Als die partner haar een reality check moet geven, dan voelt dat als afwijzing en kwetsend.
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 10:51:32 #134
5428 crew  miss_sly
pi_153065174
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat denk jij dat er gebeurd in de gedachtengang van partner van TS als ze zegt dat ze het saai vindt, en dat ze weer wil hoe het vroeger was?

Denk je dan dat die partner zegt: "Goh, vervelend voor je." Nee, natuurlijk niet -- hij is geen therapeut die je betaalt, en die het helemaal koud laat. Dit gaat door die vent z'n hoofd zingen, en hij gaat er over nadenken wat er moet gebeuren.

TS kan veel beter eerst zelf met dit probleem aan de slag gaan, omdat je daar emotioneel volwassener en onafhankelijker van wordt. Je groeit dan als persoon, en dan kan je relatie meegroeien (of niet, maar dat is een ander probleem).

En sowieso heeft TS een reality check hier gekregen, ze mijmert over "ik wou dat we weer verliefd waren", wat aangeeft dat ze niet heeft geaccepteerd dat dat verleden tijd is. Als die partner haar een reality check moet geven, dan voelt dat als afwijzing en kwetsend.
Ik denk dat als ik met mijn partner bespreek wat ik voel, dat we daar een goed gesprek over kunnen hebben. En dat hij zich niet in allerlei bochten gaat wringen om zich/de relatie voor mij te veranderen, maar dat hij eerlijk is over wat hij voelt en verwacht, en dat we daar samen iets van maken...of niet.

Mijn partner geeft me echt wel eens een reality check, gelukkig. Ik ben geen breekbaar popje waar hij heel omzichtig mee om moet gaan.
pi_153066343
quote:
Zou je hier niet eens wat uitgebreider naar kunnen kijken? Denk dat door de hoeveelheid stress die hij ondervindt er buiten zijn werk ook nog al last van kan hebben, moe en lusteloos zijn, minder oplettend etc. etc. Zoals je zegt, er is nog niets veranderd aan de werkdruk.

Daarnaast moet je er gewoon rekening mee houden dat het hoge tempo wat je in het begin van de relatie hebt je niet vol kan houden. Ik heb nog geen half jaar een relatie met mijn vriendin en trap nu af en toe al op de rem. "Dit weekend gaan we even rustig aan doen". Niet omdat ik niet van haar hou ofzo, ik ben hartstikke gek op haar, maar als je 40 uur in de week aan het werk bent, het huishouden mee moet doen en bijna elke avond bezet bent, dan wil je wel eens een weekend ontladen en rustig aan doen. Niet elk weekend uitjes moeten doen en van hier naar daar gaan.

En verminderde zin in seks. Zou heel goed met zijn stress te maken kunnen hebben hoor. Dat hoeft echt niet te betekenen dat hij jou niet meer leuk vindt. Sowieso heb ik het idee dat je wel heel veel op zoek bent naar erkenning en bevestiging, probeer dat een beetje los te laten. Maar uiteraard wel proberen de relatie leuk te houden en er met hem over te praten.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:46:34 #136
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_153066811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Mijn partner geeft me echt wel eens een reality check, gelukkig.
Hoort mijns inziens ook bij een relatie. Niet alleen koetjes en kalfjes, regenboogjes en eenhoorntjes, maar elkaar ook op elkaars zwakheden en minpunten wijzen zodat je daar beide beter van wordt. :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:06:48 #137
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_153067407
quote:

[..]

Lekker spontaan :s)

Ik moet zeggen... na 10 jaar en 2 kinderen, 2 drukke banen én een studie komen wij op seks 1 keer in de 2 of 3 weken als we het gepland krijgen.... dutjes zijn ook echt dutjes...
Maar een bosje bloemen eens in de zoveel weken.. natuurlijk wel. En een complimentje altijd nog wel.

En ik geniet van mijn relatie :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_153068510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef Evienne het volgende:

[..]

Chantage dan maar?

En verzameldrang en rondsjokken, tja, dat komt bij vrouwen toch vooral neer op kledingwinkel in, kledingwinkel uit, kledingwinkel in, ...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:35:00 #139
285174 Evienne
never odd or even
pi_153069917
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef MAHL het volgende:

[..]

Chantage dan maar?

En verzameldrang en rondsjokken, tja, dat komt bij vrouwen toch vooral neer op kledingwinkel in, kledingwinkel uit, kledingwinkel in, ...
Dat is geen chantage. Als hij zijn best niet doet om de relatie voor mij leuk te houden, gebeurt dat andersom ook steeds minder. Hij heeft meer behoefte aan seks dan ik, daar pas ik me waar mogelijk aan aan. Ik heb meer behoefte aan leuke dingen doen dan hij, dan mag hij zich daar ook nu en dan naar vormen. Geven en nemen, en dat mag een beetje in evenwicht zijn, anders is de koek gauw op, en dat zou ik geen chantage durven noemen. Andersom werkt het toch hetzelfde, als jouw vriendin geen seks meer zou willen, zou je haar dan nog elke week mee uit nemen?

En ik weet niet wat voor cultureel armoedige vriendinnen jij uitzoekt, maar ik haat kledingwinkels. Liever mooie, praktische dingen zoeken in onconventionele kleine zaakjes.
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 13:40:59 #140
5428 crew  miss_sly
pi_153070133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Evienne het volgende:

[..]

Dat is geen chantage. Als hij zijn best niet doet om de relatie voor mij leuk te houden, gebeurt dat andersom ook steeds minder. Hij heeft meer behoefte aan seks dan ik, daar pas ik me waar mogelijk aan aan. Ik heb meer behoefte aan leuke dingen doen dan hij, dan mag hij zich daar ook nu en dan naar vormen. Geven en nemen, en dat mag een beetje in evenwicht zijn, anders is de koek gauw op, en dat zou ik geen chantage durven noemen. Andersom werkt het toch hetzelfde, als jouw vriendin geen seks meer zou willen, zou je haar dan nog elke week mee uit nemen?

En ik weet niet wat voor cultureel armoedige vriendinnen jij uitzoekt, maar ik haat kledingwinkels. Liever mooie, praktische dingen zoeken in onconventionele kleine zaakjes.
Even kijken: seks ruil je uit tegen mee uitgenomen worden?
Bijzonder.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:43:21 #141
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153070206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijzonder.
Welkom bij een relatie.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 13:44:54 #142
5428 crew  miss_sly
pi_153070260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:43 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Welkom bij een relatie.
Nou, niet de mijne, hoor.
En die duurt inmiddels 10 jaar en is goed, dus ik weet wel waar ik het over heb :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:46:34 #143
285174 Evienne
never odd or even
pi_153070315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijzonder.
Dat doe ik niet, kun jij wel lezen?

Ik pas me aan zijn hogere behoefte aan, met alle liefde en plezier maak ik zin, dat mag andersom ook. Zou jij wel het bed in duiken met een man die verder niks met je wil doen? Let wel, ik zeg niet voor niks dingen MET je doen, niet VOOR je doen. Daar zijn andere benamingen voor.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:46:42 #144
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153070323
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, niet de mijne, hoor.
En die duurt inmiddels 10 jaar en is goed, dus ik weet wel waar ik het over heb :)
Tja, zo werkt het toch vaak, als ik altijd voor iemand klaarsta en als ik een keer hulp nodig ben en het niet krijg, dan neem ik dat in me op. Gaat automatisch, geven en nemen en rekening houden met elkaars behoeften.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 13:48:24 #145
5428 crew  miss_sly
pi_153070387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:46 schreef Evienne het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, kun jij wel lezen?

Ik pas me aan zijn hogere behoefte aan, met alle liefde en plezier maak ik zin, dat mag andersom ook. Zou jij wel het bed in duiken met een man die verder niks met je wil doen?
Ik reageer vooral op dit stukje tekst:

quote:
als jouw vriendin geen seks meer zou willen, zou je haar dan nog elke week mee uit nemen
Sorry, maar nee, zo werkt het wat mij betreft niet, en gelukkig wat mijn partner betreft ook niet.
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 13:49:43 #146
5428 crew  miss_sly
pi_153070423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:46 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het toch vaak, als ik altijd voor iemand klaarsta en als ik een keer hulp nodig ben en het niet krijg, dan neem ik dat in me op. Gaat automatisch, geven en nemen en rekening houden met elkaars behoeften.
Dat is iets heel anders. Behoeften, inderdaad. Geven en nemen, soms wat meer, soms wat minder. Als er om wat voor reden dan ook tijdelijk geen/minder seks is, ga je dan ook minder uit, als straf?
En je neemt haar weer mee uit als je weer seks krijgt? Er is toch meer in een relatie dan seks en mee uitgenomen worden?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:50:43 #147
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_153070445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders. Behoeften, inderdaad. Geven en nemen, soms wat meer, soms wat minder. Als er om wat voor reden dan ook tijdelijk geen/minder seks is, ga je dan ook minder uit, als straf?
En je neemt haar weer mee uit als je weer seks krijgt? Er is toch meer in een relatie dan seks en mee uitgenomen worden?
Een relatie is in mijn ogen iemand waarmee je belangrijke dingen kan delen, sex mee kan hebben en ervoor zorgt dat je je niet verveelt.
graag verwijderen
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 13:56:38 #148
5428 crew  miss_sly
pi_153070655
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:50 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Een relatie is in mijn ogen iemand waarmee je belangrijke dingen kan delen, sex mee kan hebben en ervoor zorgt dat je je niet verveelt.
Nou, dat laatste niet. Mijn vriend hoeft er niet voor te zorgen dat ik me niet verveel. Daar hoeft niemand voor te zorgen, dat is mijn eigen verantwoording.
Een relatie is je leven delen, voor elkaar zorgen op allerlei gebieden (emotioneel ook), intimiteit (seks, maar ook op andere manieren), vertrouwen. Geen voor-wat-hoort-wat-mentaliteit. Soms doe ik wat meer (op allerlei gebied), soms hij.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:07:21 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153071016
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:50 schreef zomer86 het volgende:

[..]

wij hebben een PlayStation om er voor te zorgen dat hij zich niet verveeld. :P
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:13:06 #150
285174 Evienne
never odd or even
pi_153071204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het mee uitnemen was een voorbeeld omdat MAHL het als chantage zag en zo bedoel ik het helemaal niet. Het is helemaal niet om hem te straffen, het gaat om gelijke inbreng.

Zo zouden de meeste mannen, zeker in een prille relatie, ook passen voor een vriendin die nooit seks wil. Na 10 jaar huwelijk is dat hopelijk anders, maar ook dan blijft het tot op zekere hoogte voor-wat-hoort-wat. Het moet toch van twee kanten komen anders gelijkt het al gauw op trekken aan een dood paard. Je doet allebei je best om de ander in zijn of haar behoeften te voorzien en in dit geval gebruikte ik seks als voorbeeld en dat is kennelijk in het verkeerde keelgat geschoten, maar stel, je gaat altijd mee naar zijn familie-aangelegenheden, maar hij wil nooit mee naar de jouwe. Jij doet je best om er aantrekkelijk uit te blijven zien, maar zij zit alleen nog maar in trainingspak op de bank te verdikken. Je gaat altijd mee naar zijn voetbalwedstrijden, maar hij wil jou nooit zien kantklossen. Dan houdt het wat mij betreft een keer op?
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 14:21:24 #151
5428 crew  miss_sly
pi_153071472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:13 schreef Evienne het volgende:

[..]

Het mee uitnemen was een voorbeeld omdat MAHL het als chantage zag en zo bedoel ik het helemaal niet. Het is helemaal niet om hem te straffen, het gaat om gelijke inbreng.

Zo zouden de meeste mannen, zeker in een prille relatie, ook passen voor een vriendin die nooit seks wil. Na 10 jaar huwelijk is dat hopelijk anders, maar ook dan blijft het tot op zekere hoogte voor-wat-hoort-wat. Het moet toch van twee kanten komen anders gelijkt het al gauw op trekken aan een dood paard. Je doet allebei je best om de ander in zijn of haar behoeften te voorzien en in dit geval gebruikte ik seks als voorbeeld en dat is kennelijk in het verkeerde keelgat geschoten, maar stel, je gaat altijd mee naar zijn familie-aangelegenheden, maar hij wil nooit mee naar de jouwe. Jij doet je best om er aantrekkelijk uit te blijven zien, maar zij zit alleen nog maar in trainingspak op de bank te verdikken. Je gaat altijd mee naar zijn voetbalwedstrijden, maar hij wil jou nooit zien kantklossen. Dan houdt het wat mij betreft een keer op?
Maar hier breng je wel meer nuance aan. Seks vs. mee uit nemen vind ik inderdaad veel te banaal. Dat doet wat mij betreft op geen enkele manier recht aan een (goede?) relatie.

En al die dingen die je noemt op zichzelf ook niet, overigens. In een relatie ben je niet aan het afwegen of het zo'n beetje in balans is. We hebben allebei onze goede en minder goede punten, en daarin steunen en compenseren we elkaar. Als al jouw genoemde punten lange tijd ernstig uit balans zijn, dan houdt het inderdaad een keer op.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:37:51 #152
285174 Evienne
never odd or even
pi_153072028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar hier breng je wel meer nuance aan. Seks vs. mee uit nemen vind ik inderdaad veel te banaal. Dat doet wat mij betreft op geen enkele manier recht aan een (goede?) relatie.

En al die dingen die je noemt op zichzelf ook niet, overigens. In een relatie ben je niet aan het afwegen of het zo'n beetje in balans is. We hebben allebei onze goede en minder goede punten, en daarin steunen en compenseren we elkaar. Als al jouw genoemde punten lange tijd ernstig uit balans zijn, dan houdt het inderdaad een keer op.
Ik wilde gewoon een trek-grapje maken, maar dat is het nu helemaal niet waard gebleken want zo leuk was ie niet. ;( Wij denken hier hetzelfde over.

Ik vind het echter gek dat het altijd direct als chantage of pikstraf wordt bezien als een vrouw geen seks meer wil hebben. Terwijl er een grote kans is dat ze dan op andere vlakken in de relatie onbevredigd blijft en gewoon niet geil meer wordt van de man in kwestie.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:38:46 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153072070
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reageer vooral op dit stukje tekst:

[..]

Sorry, maar nee, zo werkt het wat mij betreft niet, en gelukkig wat mijn partner betreft ook niet.
Klopt als je seks gaat gebruiken als beloning of gaat onthouden als straf dan ben je slecht bezig in je relatie en ben je niks anders waard dan een "lustobject" in mijn ogen als je alleen op die manier dingen gedaan wilt krijgen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 14:42:25 #154
5428 crew  miss_sly
pi_153072203
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:37 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon een trek-grapje maken, maar dat is het nu helemaal niet waard gebleken want zo leuk was ie niet. ;( Wij denken hier hetzelfde over.

Ik vind het echter gek dat het altijd direct als chantage of pikstraf wordt bezien als een vrouw geen seks meer wil hebben. Terwijl er een grote kans is dat ze dan op andere vlakken in de relatie onbevredigd blijft en gewoon niet geil meer wordt van de man in kwestie.
Nou ja, dat komt misschien wel door de manier waarop het gebracht wordt.
"geen seks meer wil hebben" klinkt meer als een besluit (als - dan) uit onvrede. Als ik geen seks wil hebben, is dat omdat ik geen zin heb. Dat ik geen zin heb kan (hoeft niet) betekenen dat er elders in de relatie iets wringt. Het kan ook door andere factoren komen, zoals ziek zijn, stress van het werk, whatever.

Eigenlijk is de stelling "geen seks willen hebben" hetgeen in mijn ogen niet correct is. Seks heb je omdat je zin hebt.
pi_153072634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

"geen seks meer wil hebben" klinkt meer als een besluit (als - dan) uit onvrede. Als ik geen seks wil hebben, is dat omdat ik geen zin heb. Dat ik geen zin heb kan (hoeft niet) betekenen dat er elders in de relatie iets wringt. Het kan ook door andere factoren komen, zoals ziek zijn, stress van het werk, whatever.

Eigenlijk is de stelling "geen seks willen hebben" hetgeen in mijn ogen niet correct is. Seks heb je omdat je zin hebt.
Je kan geen zin in sex hebben omdat je geen zin hebt.
Het kan ook zijn dat je geen of minder zin hebt omdat het gewoon niet leuk meer is. Dat er geen spanning meer is. Dat sex hebben een soort gewoonte is geworden.

Spannend houden is zoooo belangrijk volgens mij.....
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 15:03:06 #156
5428 crew  miss_sly
pi_153072974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:53 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat je geen of minder zin hebt omdat het gewoon niet leuk meer is. Dat er geen spanning meer is. Dat sex hebben een soort gewoonte is geworden.

Ja, dat zeg ik ongeveer. Behalve dat spannend houden, dat is natuurlijk heel persoonlijk en maar net afhankelijk van je seksleven en hoe je dat beiden ziet.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:27:39 #157
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153073799
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

wij hebben een PlayStation om er voor te zorgen dat hij zich niet verveeld. :P
Haha wat heerlijk, zo'n relativerende opmerking tussendoor!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:51:16 #158
285174 Evienne
never odd or even
pi_153074617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:53 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Voor veel vrouwen moet het ook buiten de slaapkamer een beetje spannend blijven om zin te krijgen in seks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar zin hebben, en niet willen, is niet per se erg. Als je ontzettend verliefd bent, maar de ander doet niet veel moeite (meer) voor je, kun je nog zoveel zin hebben, maar het niet willen. Laat die ander dan toch zien dat hij of zij moeite voor je wil doen, kun je besluiten aan je zin toe te geven. Het ontstaat inderdaad uit onvrede, maar is dan gewoon zelfbescherming, en zouden meer mensen moeten doen. Ook in een relatie (al ligt het in een langdurige relatie genuanceerder, vanwege punten die je noemde, maar dan kun je er hopelijk op vertrouwen dat het verschil weer recht getrokken wordt), zeker in een consumptie-/wegwerpmaatschappij, want gebruikers zijn er overal.

Het is wel je lichaam en je ziel waar het om gaat... en je mag jezelf die moeite waard vinden. Heeft niks met straf of chantage te maken, maar met eigenwaarde. Dat had ik me echt wel eerder willen beseffen.
pi_153094947
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Waarom doen jullie dan 'middagdutjes' als fucking bejaarden?
Soms gaan we laat naar bed en staan vroeg op of we sporten intensief en zijn daarna moe, dus vandaar ;)

Niet dat we dagelijks dutjes doen hoor :P
pi_153094991
quote:

Is best leuk hoor. Naar Amsterdam gaan en langs de grachtjes lopen, in de avond een mooi restaurant opzoeken..
Naar Rotterdam gaan en rondlopen langs de musea en over de brug, iets lekkers eten bij de markthal..
Naar zeeland en langs het strand wandelen..
Limburg met de mooie kleine kerkjes..

En zo kan ik nog vele steden opnoemen die een voor een allemaal wel unieke plekjes hebben en erg mooi zijn :)

Je moet er alleen tijd voor vrijmaken.
pi_153095147
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:34 schreef Molleman het volgende:

[..]

Zou je hier niet eens wat uitgebreider naar kunnen kijken? Denk dat door de hoeveelheid stress die hij ondervindt er buiten zijn werk ook nog al last van kan hebben, moe en lusteloos zijn, minder oplettend etc. etc. Zoals je zegt, er is nog niets veranderd aan de werkdruk.

Daarnaast moet je er gewoon rekening mee houden dat het hoge tempo wat je in het begin van de relatie hebt je niet vol kan houden. Ik heb nog geen half jaar een relatie met mijn vriendin en trap nu af en toe al op de rem. "Dit weekend gaan we even rustig aan doen". Niet omdat ik niet van haar hou ofzo, ik ben hartstikke gek op haar, maar als je 40 uur in de week aan het werk bent, het huishouden mee moet doen en bijna elke avond bezet bent, dan wil je wel eens een weekend ontladen en rustig aan doen. Niet elk weekend uitjes moeten doen en van hier naar daar gaan.

En verminderde zin in seks. Zou heel goed met zijn stress te maken kunnen hebben hoor. Dat hoeft echt niet te betekenen dat hij jou niet meer leuk vindt. Sowieso heb ik het idee dat je wel heel veel op zoek bent naar erkenning en bevestiging, probeer dat een beetje los te laten. Maar uiteraard wel proberen de relatie leuk te houden en er met hem over te praten.
Ik denk dat zijn werk inderdaad een grote rol speelt. Het is best chaotisch en hij raakt een beetje overspannen merk ik..

Een tijdje geleden ging onze gesprekken alleen maar over zijn werk, omdat hij aan niets anders kon denken.. uiteindelijk heb ik gezegd dat hij het moest loslaten, al is het alleen in het weekend. Even niet aan werk denken.

Wel goed dat jij kan aangeven dat je het rustiger aan wil doen. Bij ons is dat automatisch zo gegaan en daardoor begon ik te denken dat het aan mij lag.

Overigens zouden we vandaag misschien iets gaan doen, een verassing.. ik ben benieuwd of het doorgaat en wat hij wilt doen :)
pi_153095506
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:38 schreef Meloenthee het volgende:
Ik denk dat zijn werk inderdaad een grote rol speelt. Het is best chaotisch en hij raakt een beetje overspannen merk ik..

Een tijdje geleden ging onze gesprekken alleen maar over zijn werk, omdat hij aan niets anders kon denken.. uiteindelijk heb ik gezegd dat hij het moest loslaten, al is het alleen in het weekend. Even niet aan werk denken.

Wel goed dat jij kan aangeven dat je het rustiger aan wil doen. Bij ons is dat automatisch zo gegaan en daardoor begon ik te denken dat het aan mij lag.
Het moet wel automatisch gaan, want ook al ontgaat het je niet dat hij shit op werk heeft die kennelijk zo alles overheersend is dat het alleen nog daarover gaat en hij van alles erom heen weinig tot niet meer doet, dan nog moet het toch wel aan jou liggen. Vrij egocentrische gedachtengang voor iemand die zo nodig verbondenheid wil voelen met haar partner. Omgekeerd boeit het je dus geen fuck.

Neemt niet weg dat ik hoop dat jullie een leuke dag hebben en nader tot elkaar komen, maar je mag best meer wat meer inlevingsvermogen opbrengen voor je geliefde.

Veel plezier to gewenst in ieder geval!
pi_153155596
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:38 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Overigens zouden we vandaag misschien iets gaan doen, een verassing.. ik ben benieuwd of het doorgaat en wat hij wilt doen :)
Als hij richting overspannen begint te gaan zou ik hem echt niet teveel gaan prikkelen, dat kun je er op dat moment echt niet bij hebben. Maar eerder proberen te helpen er over te praten en er hulp bij te zoeken. Stress kan zover door gaan in het welzijn van een relatie, psychologisch en fysiek.

Het is niet alleen zo dat ik zelf kan aangeven dat ik wat rust nodig heb, maar ook mijn vriendin kan zeggen dat zij het rustig aan moet doen. Zijn heeft ook zoveel met werk gaande momenteel en spreekt daarnaast nog een hoop af en heeft een hoop hobby's, dat ik af en toe aangeef dat ze het wat rustiger aan moet doen. En dat heeft ze dan ook in de gaten, als ik haar daar op wijs. En zo proberen we daar beiden over te praten en elkaar in te helpen, je wilt tenslotte dat je samen gelukkig kunt blijven. Ik heb het in het verleden gehad, dat ik overspannen én depressief geweest ben, ik weet mijn grenzen ondertussen goed te vinden. Dat was overigens voor mijn relatie.

Probeer jezelf gelukkig te houden, maar ook aan zijn welzijn te denken. Het ligt niet altijd aan jou, en ook niet altijd aan hem. Praat er over, anders zul je het nooit met zekerheid weten en jezelf alleen maar druk maken.

Hoe is jullie dag nog verlopen?
pi_153176232
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:14 schreef Molleman het volgende:

[..]

Als hij richting overspannen begint te gaan zou ik hem echt niet teveel gaan prikkelen, dat kun je er op dat moment echt niet bij hebben. Maar eerder proberen te helpen er over te praten en er hulp bij te zoeken. Stress kan zover door gaan in het welzijn van een relatie, psychologisch en fysiek.

Het is niet alleen zo dat ik zelf kan aangeven dat ik wat rust nodig heb, maar ook mijn vriendin kan zeggen dat zij het rustig aan moet doen. Zijn heeft ook zoveel met werk gaande momenteel en spreekt daarnaast nog een hoop af en heeft een hoop hobby's, dat ik af en toe aangeef dat ze het wat rustiger aan moet doen. En dat heeft ze dan ook in de gaten, als ik haar daar op wijs. En zo proberen we daar beiden over te praten en elkaar in te helpen, je wilt tenslotte dat je samen gelukkig kunt blijven. Ik heb het in het verleden gehad, dat ik overspannen én depressief geweest ben, ik weet mijn grenzen ondertussen goed te vinden. Dat was overigens voor mijn relatie.

Probeer jezelf gelukkig te houden, maar ook aan zijn welzijn te denken. Het ligt niet altijd aan jou, en ook niet altijd aan hem. Praat er over, anders zul je het nooit met zekerheid weten en jezelf alleen maar druk maken.

Hoe is jullie dag nog verlopen?
Bedankt voor je tips, hier heb ik zeker wat aan.. :)
Fijn om te lezen dat alles wel zijn eigen draai vindt en het na verloop van tijd goed komt.

Overigens hebben we een heel fijn weekend gehad de afgelopen week. Zaterdag had hij vol gepland met activiteiten: lunch, boottocht en wandeling. In de avond zijn we naar een bruiloft geweest.
Zondag waren we thuis, dat was onze ontspan- en rustdag ;)
pi_153215322
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Evienne het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahaha.

Sorry hoor, lieve schat. Maar als een kerel ergens een slappe van krijgt... Dan liever een kledingwinkel. Daar kunnen we nog zitten, wachtend bij het pashokje.
pi_153215685
Flame

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 05-06-2015 19:03:01 ]
U MAD?
pi_153270844
Gewoon de relatie minder saai gaan maken door leuke dingen te ondernemen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:47:56 #168
338319 ZarB
Piña colada
pi_153280595
Al die geplande activiteiten lijken mij -als vrouw- ook dodelijk vermoeiend.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:49:34 #169
338319 ZarB
Piña colada
pi_153280645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:15 schreef jodelahity het volgende:
Gewoon de relatie minder saai gaan maken door leuke dingen te ondernemen.
Ja, maar wel zoveel mogelijk spontaan. Als ik iedere week aan kom met "hey schat ik heb kaartjes voor dit en dat en zus en zo" dan zou mijn vriend er op den duur ook moe van worden. Sowieso dat hele geplan en volrammen van vrije dagen lijken me killing. Allen maar "om het leuk te houden". Gaat toch niet werken?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_153280877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:43 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Welkom bij een relatie.
Dat is geen relatie, dan ben je een moderne hoer.

Maar dat je meermeer zin hebt in sex als de relatie verder goed loopt snap ik Heus wel. Maar dat is wel een dilemma. Mannen houden van de vrouw met wie ze neuken, vrouwen neuken met een man van wie ze houden. De volgorde is meestal omgekeerd.

Voor vrouwen geldt in het algemeen:meer en betere sex en hij gaat meer van je houden. Dan krijg je ook meer liefde en aandach.

Voor mannen, doe leuke dingen met haar, geef haar wat meer warmte en aandacht zodat ze meer van je gaat houden... Dan krijg je vanzelf meer sex.

Het komt altijd van twee kanten...

[ Bericht 19% gewijzigd door Spanky78 op 05-06-2015 19:08:26 ]
Whatever...
pi_153285059
Bekend verhaal en na 4 jaar uit :{ ;(
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
pi_153301429
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:49 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja, maar wel zoveel mogelijk spontaan. Als ik iedere week aan kom met "hey schat ik heb kaartjes voor dit en dat en zus en zo" dan zou mijn vriend er op den duur ook moe van worden. Sowieso dat hele geplan en volrammen van vrije dagen lijken me killing. Allen maar "om het leuk te houden". Gaat toch niet werken?
Ik denk dat wat jij stelt een probleem is dat misschien in de toekomst kan gaan voorkomen dan ja :P Maar in eerste instantie, als het saai is, dat het gewoon 1 van de weinige echte oplossingen is. Maar alles moet gewoon in mate dus ja. Misschien komt er een verschuiving van 'saai' naar 'irritant', maar ja dat heb je deels zelf in de hand toch als je het wat normaal aanpakt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')