Vind dit seizoen sowieso niet heel boeiend. Pakt me niet echt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet echt een boeiende aflevering. Wel weer kwaliteit als altijd natuurlijk maar je hebt geen extreem bijzondere dingen gemist.
Het moet nog allemaal een beetje loskomen hè? Gisteren E07 gezien, die vond ik wel heel tof.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vind dit seizoen sowieso niet heel boeiend. Pakt me niet echt.
Misschien moet je gaan voor een terugkeer als docent Arbeidsrechtquote:Op woensdag 27 mei 2015 16:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Foto van de Poort in de OP![]()
Ik mis het
7 was wel weer beter inderdaad. Er is inderdaad een flinke opbouw gaande. Hopelijk volgt er nog iets dit seizoen, anders een jaar wachtenquote:Op woensdag 27 mei 2015 16:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het moet nog allemaal een beetje loskomen hè? Gisteren E07 gezien, die vond ik wel heel tof.
Hier:quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Foto van de Poort in de OP![]()
Ik mis het
Ik kijk wel eens naar dergelijke vacaturesquote:Op woensdag 27 mei 2015 16:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien moet je gaan voor een terugkeer als docent Arbeidsrecht
quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat doet mij deugd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zo veel mogelijk afbeeldingen uit jouw tijd gebruikt, Sideshow
Je gaat Etsu of Yreal doceren.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens naar dergelijke vacatures
bij mij op stage zit nog iemand die echt een bloedhekel aan verhulp heeft,quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens naar dergelijke vacatures
Beltzer kan ik nog begrijpen, maar Verhulp?quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
bij mij op stage zit nog iemand die echt een bloedhekel aan verhulp heeft,
Ik heb de persco niet gezien maar ik lach me de ballen uit m'n broek. Eindelijk geen "Wij van WC-eend onderzoeken WC-eend" onderzoek, maar een onderzoek ban een nationale instantie. Waarom het dan de FBI betreft (ook omtrent jurisdictie) is mij een raadsel, maar prima dat er feiten naar boven gaan komen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:07 schreef Tchock het volgende:
Holy shit. Net persconferentie van de FBI over wat ze gevonden hebben in het onderzoek naar de FIFA en het is zo ergJustice will be served!
Ik noem even wat hoogtepunten:quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb de persco niet gezien maar ik lach me de ballen uit m'n broek. Eindelijk geen "Wij van WC-eend onderzoeken WC-eend" onderzoek, maar een onderzoek ban een nationale instantie. Waarom het dan de FBI betreft (ook omtrent jurisdictie) is mij een raadsel, maar prima dat er feiten naar boven gaan komen.
hij had om steun voor de scriptieprijs gevraagd en kreeg een mailtje terug met " je hebt 5 formuleringsfouten gemaakt, daar kan ik mijn steun niet aan verlenen"quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Beltzer kan ik nog begrijpen, maar Verhulp?
1 persoon die 110 miljoen casht aan smeergeld in 19 jaarquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:07 schreef Tchock het volgende:
Holy shit. Net persconferentie van de FBI over wat ze gevonden hebben in het onderzoek naar de FIFA en het is zo ergJustice will be served!
Dat is geen kattenpis zeg.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik noem even wat hoogtepunten:
- 2010 WK in Zuid-Afrika is tot stand gekomen door smeergeld
- Sinds 1991 is er systematisch corruptie gepleegd
- Eén FIFA-bestuurder ontving 110 miljoen dollar aan smeergeld
- Bij het Noord- en Zuid-Amerikaans voetbalkampioenschap van 2015 (de Gold Cup) bestond 2/3e van de organisatiekosten uit betaald smeergeld
- Bij de herverkiezing van Blatter in 2011 zijn aantoonbaar stemmen gekocht
- Tegen alle veertien FIFA-leden die nu gearresteerd zijn zijn meerdere aanklachten; in totaal 47 stuks.
Voorlopig is er nog geen aanwijzing dat dat niet zo gaat zijn. Wordt spannend wat er vrijdag gebeurt bij de presidentsverkiezingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:05 schreef Etsu het volgende:
Ben benieuwd of Qatar en Rusland het nog mogen organiseren.
Zijn leeftijd speelt hier vast een rol in. Hij hoeft niets meer en zal geen enkele repercussie ondervinden van zijn manier van zaken doen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef Blistering het volgende:
Je zou toch zeggen dat je bij zulke grote schandalen de eer aan jezelf houdt, en opstapt. Maar meneer Blatter is een bijzonder grote machtswellusteling.
Bah.
Alsof Blatter nog eer over heeft. Serieus, die man koopt al decennia lang iedereen die omgekocht kan worden en iedereen die hem daarbij probeert te stoppen sneuvelt zelf. Waarom zou hij dan nu ineens aftreden? Omdat er het zoveelste enge rapport is?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef Blistering het volgende:
Je zou toch zeggen dat je bij zulke grote schandalen de eer aan jezelf houdt, en opstapt. Maar meneer Blatter is een bijzonder grote machtswellusteling.
Bah.
Tsja, dat is wel een goed punt inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alsof Blatter nog eer over heeft. Serieus, die man koopt al decennia lang iedereen die omgekocht kan worden en iedereen die hem daarbij probeert te stoppen sneuvelt zelf. Waarom zou hij dan nu ineens aftreden? Omdat er het zoveelste enge rapport is?
Ik denk dat hij nog niet aftreedt als hij gearresteerd wordt (iets wat een zeer reële optie is de komende maanden).
Blatter grijpt dit onderzoek alleen maar aan om zichzelf beter af te schilderen. Heb je zijn reactie gezien op de gebeurtenissen van vandaag?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, dat is wel een goed punt inderdaad.
Vind het wel positief om te zien dat de beerput nu eens serieus opengetrokken wordt. Maar ik wacht verder nog maar af of er nog meer koppen gaan rollen, of dat dit allemaal eindigt met een sisser.
quote:This is a difficult time for football, the fans and for FIFA as an organisation. We understand the disappointment that many have expressed and I know that the events of today will impact the way in which many people view us.
As unfortunate as these events are, it should be clear that we welcome the actions and the investigations by the US and Swiss authorities and believe that it will help to reinforce measures that FIFA has already taken to root out any wrongdoing in football.
While there will be many who are frustrated with the pace of change, I would like to stress the actions that we have taken and will continue to take. In fact, today’s action by the Swiss Office of the Attorney General was set in motion when we submitted a dossier to the Swiss authorities late last year.
Let me be clear: such misconduct has no place in football and we will ensure that those who engage in it are put out of the game. Following the events of today, the independent Ethics Committee – which is in the midst of its own proceedings regarding the awarding of the 2018 and 2022 FIFA World Cups - took swift action to provisionally ban those individuals named by the authorities from any football-related activities at the national and international level. These actions are on top of similar steps that FIFA has taken over the past year to exclude any members who violate our own Code of Ethics.
We will continue to work with the relevant authorities and we will work vigorously within FIFA in order to root out any misconduct, to regain your trust and ensure that football worldwide is free from wrongdoing.
Ik weet niet precies hoe dat zit, want FIFA heeft vandaag weer officieel bevestigd dat er geen inval is geweest en de FIFA zelf ook slachtoffer is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:51 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij beweerden ze ook dat ze vrijwillig documenten hebben afgestaan aan de autoriteiten, terwijl die juist de documenten hebben verkregen na een inval bij de Fifa HQ.
Jaar 3 vind ik het rustigste jaar. Of ik doe gewoon te weinig.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:46 schreef Henrys het volgende:
Ik ben echt zo ontzettend lui geworden door deze studie. Moet nu nog een beroepschrift schrijven voor morgen voor Bestuursrecht 3 bonus wat dus nooit gaat lukken
Hoop echt dat jaar 3 en master wat drukker worden, hou nu al geen heel hoor/werkcollege meer vol laat staan als ik straks een hele dag moet werken. Soms wil ik echt een krat bier en een tuinstoel kopen en dan voor mijn huis gaan zitten en over de rabobank klagen
Erg hè. Heb ik nu ook met het schrijven van de scriptie. Na een half uur zit ik al op de klok te kijken en ben ik verbaasd over hoe kort ik nog maar bezig ben.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:46 schreef Henrys het volgende:
Ik ben echt zo ontzettend lui geworden door deze studie. Moet nu nog een beroepschrift schrijven voor morgen voor Bestuursrecht 3 bonus wat dus nooit gaat lukken
Hoop echt dat jaar 3 en master wat drukker worden, hou nu al geen heel hoor/werkcollege meer vol laat staan als ik straks een hele dag moet werken. Soms wil ik echt een krat bier en een tuinstoel kopen en dan voor mijn huis gaan zitten en over de rabobank klagen
Rechten is wel echt zo druk als je het zelf maaktquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jaar 3 vind ik het rustigste jaar. Of ik doe gewoon te weinig.
Dat laatste sluit ik niet uit.
En mensen maar zeggen dat de stap van HBO naar WO te groot is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jaar 3 vind ik het rustigste jaar. Of ik doe gewoon te weinig.
Dat sluit ik niet uit.
Volgens mij is daarom de stap van hbo naar WO ook zo groot. Als je gewend bent dat iemand je handje vasthoudt ga je op de universiteit genadeloos op je bek.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:15 schreef Henrys het volgende:
[..]
En mensen maar zeggen dat de stap van HBO naar WO te groot is.
Op HBO was ik elke dag wel bezig met iets en thuis met projecten. Hier doe ik de hele periode niks en begin ik een week voor het tentamen met leren. Als er geen tentamens waren kon ik gewoon fulltime gaan werken
In het derde jaar zijn er erg weinig werkgroepen enzo, dus naast die uren heb je ook gewoon weinig om voor te bereidenquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:15 schreef Henrys het volgende:
[..]
En mensen maar zeggen dat de stap van HBO naar WO te groot is.
Op HBO was ik elke dag wel bezig met iets en thuis met projecten. Hier doe ik de hele periode niks en begin ik een week voor het tentamen met leren. Als er geen tentamens waren kon ik gewoon fulltime gaan werken
Dat deed ik toch al niet, pakte vaak studeersnel er maar bij. Eerste jaar wel nog maar toen had ik nog niet de arbeidsethos van een uitkeringstrekkerquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
In het derde jaar zijn er erg weinig werkgroepen enzo, dus naast die uren heb je ook gewoon weinig om voor te bereiden
Dit naast de hoeveelheid stof die je moet behappen. Op hbo hoefde ik niet tot het uiterste te gaan om voldoendes te halen. Voor openboektentamens leerde ik bijna nooit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is daarom de stap van hbo naar WO ook zo groot. Als je gewend bent dat iemand je handje vasthoudt ga je op de universiteit genadeloos op je bek.
En natuurlijk de complexiteit. De hbo-stof die ik wel eens heb gelezen lag niet heel veel hoger dan vwo-niveau. Wat ik niet denigrerend bedoel en natuurlijk is het veel gedetailleerder en uitgebreider dan wat je op de middelbare leert... maar het is wel even iets anders dan het Handboek Erfrecht van Van Mourik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit naast de hoeveelheid stof die je moet behappen. Op hbo hoefde ik niet tot het uiterste te gaan om voldoendes te halen. Voor openboektentamens leerde ik bijna nooit.
Ohja, Studeersnel heb ik ook wel veel gebruikt. Maar of je alcohol drinkt of niet maakt niet zoveel uit lijkt me, tenzij je bedoelt dat anderen elke dag laveloos zijn en daarom niet op college komen opdagen ofzoquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:28 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat deed ik toch al niet, pakte vaak studeersnel er maar bij. Eerste jaar wel nog maar toen had ik nog niet de arbeidsethos van een uitkeringstrekker![]()
Toch scoor ik altijd ruim boven het gemiddelde op tentamens maar misschien komt dat dat ik als een van de weinige studenten nooit drink
Hoe is handelsrecht eigenlijk? dat is echt het eerste vak waarvan ik niet eens naar het 1e hoorcollege ben gegaan
Ik drink wel, maar als ik dat niet deed had ik eerder lagere cijfers denk ik.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:28 schreef Henrys het volgende:
Toch scoor ik altijd ruim boven het gemiddelde op tentamens maar misschien komt dat dat ik als een van de weinige studenten nooit drink
Ken genoeg mensen die 3-4x per week uitgaan en vervolgens ergens om 3 uur brak wakker worden, kan nooit goed zijn voor je concentratievermogen lijkt mequote:Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja, Studeersnel heb ik ook wel veel gebruikt. Maar of je alcohol drinkt of niet maakt niet zoveel uit lijkt me, tenzij je bedoelt dat anderen elke dag laveloos zijn en daarom niet op college komen opdagen ofzo
Ik vond het vak Handelsrecht wel leuk maar het tentamencijfer viel tegen. Sowieso waren de cijfers heel lag. Bij dat auteursrechtgedoe had ik zelfs 0 van de 20 punten ofzo
Nee oke, dat is ook wel extreem misschienquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:33 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ken genoeg mensen die 3-4x per week uitgaan en vervolgens ergens om 3 uur brak wakker worden, kan nooit goed zijn voor je concentratievermogen lijkt me
Hier heb je gelijk in. Op hbo ben ik niet echt getest. De meeste tentamens kopte ik redelijk makkelijk in. Alleen was ik te lui voor woorden. Met mijn inzet die ik toon op de universiteit had ik echt een betere cijferlijst voor hbo kunnen hebben. Alleen voor mijn stage kreeg ik echt een hoog cijfer.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
En natuurlijk de complexiteit. De hbo-stof die ik wel eens heb gelezen lag niet heel veel hoger dan vwo-niveau. Wat ik niet denigrerend bedoel en natuurlijk is het veel gedetailleerder en uitgebreider dan wat je op de middelbare leert... maar het is wel even iets anders dan het Handboek Erfrecht van Van Mourik.
Ja met mate, zeker als je sport is het slecht voor je. Je lichaam moet dan twee herstelprocessen uitvoeren ontgiften en spierherstel en zal dan natuurlijk altijd prioriteit aan het eerste gevenquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee oke, dat is ook wel extreem misschien
Maar je kan best alcohol drinken zonder dat dat negatieve invloeden heeft op andere dingen
Door hbo-projecten heb ik nu een permanent trauma aan groepsopdrachten opgelopen en documenteer ik elk gesprek met groepsleden zowel informeel als formeel zodat ik altijd alles kan bewijzenquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in. Op hbo ben ik niet echt getest. De meeste tentamens kopte ik redelijk makkelijk in. Alleen was ik te lui voor woorden. Met mijn inzet die ik toon op de universiteit had ik echt een betere cijferlijst voor hbo kunnen hebben. Alleen voor mijn stage kreeg ik echt een hoog cijfer.
Herkenbaar. Ik heb door projecten op hbo geleerd om concrete afspraken te maken en vast te leggen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:39 schreef Henrys het volgende:
[..]
Door hbo-projecten heb ik nu een permanent trauma aan groepsopdrachten opgelopen en documenteer ik elk gesprek met groepsleden zowel informeel als formeel zodat ik altijd alles kan bewijzen
Is dat echt waar? Alcohol wordt afgebroken in je lever. Is die ook betrokken bij spierherstel?quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:37 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ja met mate, zeker als je sport is het slecht voor je. Je lichaam moet dan twee herstelprocessen uitvoeren ontgiften en spierherstel en zal dan natuurlijk altijd prioriteit aan het eerste geven
Ja, voordeel is dat je met een universiteitsaccount toegang hebt tot wetenschappelijke studies.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat echt waar? Alcohol wordt afgebroken in je lever. Is die ook betrokken bij spierherstel?
Hear hearquote:Op donderdag 28 mei 2015 00:28 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat deed ik toch al niet, pakte vaak studeersnel er maar bij. Eerste jaar wel nog maar toen had ik nog niet de arbeidsethos van een uitkeringstrekker![]()
Hoe is handelsrecht eigenlijk? dat is echt het eerste vak waarvan ik niet eens naar het 1e hoorcollege ben gegaan
Kijken naar of een andere partij die lening ook zou hebben verstrekt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:05 schreef Tchock het volgende:
Pittig tentamen IBDGA. Ging wel aardig, wist alleen niet meer hoe je een onzakelijke lening behandelt
Ja, dat wist ik. Zo'n standaardriedel van de Hoge Raad over rente. Maar dan? Als je eenmaal hebt vastgesteld dat de lening onzakelijk is?quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijken naar of een andere partij die lening ook zou hebben verstrekt.
Als het mogelijk is corrigeren, als dat niet kan het behandelen als kapitaalhandeling.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik. Zo'n standaardriedel van de Hoge Raad over rente. Maar dan? Als je eenmaal hebt vastgesteld dat de lening onzakelijk is?
Correctie was in dit geval niet mogelijk omdat er geen enkel rentepercentage was waarmee een derde de lening wel had afgesloten. Heb het maar op een vermomde kapitaalverschaffing gegooid.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als het mogelijk is corrigeren, als dat niet kan het behandelen als kapitaalhandeling.
Dat is het dan dus ookquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Correctie was in dit geval niet mogelijk omdat er geen enkel rentepercentage was waarmee een derde de lening wel had afgesloten. Heb het maar op een vermomde kapitaalverschaffing gegooid.
Ja, maar hoe je dat dan behandelt voor de IB wist ik niet meer.quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:05 schreef Tchock het volgende:
wist alleen niet meer hoe je een onzakelijke lening behandelt
De IB van de aandeelhouder? Volgens mij dat het dan geen verlies meer creëert bij afwaardering, maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar hoe je dat dan behandelt voor de IB wist ik niet meer.
[..]
Waarom wijs jij vrouwen af dan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gebruik ik een tactiek die sommige vrouwen hanteren bij het afwijzen van mannen, tref ik net die vrouw die het niet snapt.![]()
Heb op WO ook helemaal geen stress omdat ik alles zelf in handen heb. Op hbo was dat wel anders met die projectenquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Hear hearHier ook nooit een druppel alcohol.
Kan mij verder wel goed vinden in je verhaal. Ik had het op het hbo ook altijd een stuk drukker dan nu op wo. Maar dat kwam simpelweg omdat het allemaal meer werk was, niet moeilijker.
In de eerste plaats omdat ze qua uiterlijk mijn type niet is en in de tweede plaats omdat het niet klikt.quote:
Stalker in spequote:Op donderdag 28 mei 2015 12:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
In de eerste plaats omdat ze qua uiterlijk mijn type niet is en in de tweede plaats omdat het niet klikt.
Nu komt het grappige gedeelte. Maanden later hoor ik van mijn studiegenote dat die dame 'vriendschappelijk' wil appen om mij beter te leren kennen, terwijl die dame mij juist van Facebook verwijderde nadat ik het contact liet verwateren.
Niemand snapt vrouwenquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik snap er in ieder geval geen fluit van.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:55 schreef Tchock het volgende:
Misschien is ze dement. Godverdomme wat lijkt me dat grappig, een stalker die iedere keer vergeet dat ze je al gestalkt heeft.
uiteraard.quote:De Russische president Vladimir Poetin is donderdag hard uitgevaren tegen de VS. Volgens hem gebruiken de Amerikanen het onderzoek naar omkopingspraktijken bij de voetbalorganisatie Fifa om het WK te torpederen dat voor 2018 aan Rusland is toegewezen.
Niet alleen van Mourik he? Ook Nuytinck. Wat een baas is dat.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
En natuurlijk de complexiteit. De hbo-stof die ik wel eens heb gelezen lag niet heel veel hoger dan vwo-niveau. Wat ik niet denigrerend bedoel en natuurlijk is het veel gedetailleerder en uitgebreider dan wat je op de middelbare leert... maar het is wel even iets anders dan het Handboek Erfrecht van Van Mourik.
Dan leg ik hem niet in het tosti-ijzer.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:56 schreef Accursius het volgende:
[..]
Juist wel, gewoon een standaard tosti: wit brood ham / kaas
Grappig. Kende de melodie alleen van een housenummertje waarin die is verwerktquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef Accursius het volgende:
![]()
Als RUG-student moet je deze wel kennen.
wat voor lesmotor heb je?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo les één gehad, leuk man dat motorrijden.
Heb nu op een Honda CBF500 gereden, over een paar lessen ga ik naar een grotere, merk en type heb ik daarvan niet gezien helaas.quote:
Joh.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijken naar of een andere partij die lening ook zou hebben verstrekt.
cbf500 is best fijn jaquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Heb nu op een Honda CBF500 gereden, over een paar lessen ga ik naar een grotere, merk en type heb ik daarvan niet gezien helaas.
Vind die CBF500 al aardig snel, zeker in vergelijking met een auto.
Schakelen is wel even wennen, je bent wel bekend met het idee, maar je moet het even linken aan andere lichaamsdelen. Het gas is ook zo gevoelig.
Ja de docent die hier hoorcolleges geeft voor ARW speelde dat altijd af in de vijftien minuten pauze. Driemaal op rijquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:45 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Grappig. Kende de melodie alleen van een housenummertje waarin die is verwerkt
ETSUUUUUU KOM EENS HIIEEEEEEERquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:05 schreef Etsu het volgende:
Ben benieuwd of Qatar en Rusland het nog mogen organiseren.
Hoiquote:
Nee, ik heb m'n wettenbundel niet meegenomen naar Turkije, sorry.quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
HoiWeet jij wat het verschil is tussen 4:13 lid 2 en 4:14? Of beter gezegd, waarom is 4:14 nog nodig? In lid 2 van 13 staat toch al dat de echtgenoot de schulden van de nalatenschap moet voldoen.
Als je kunt FOK!ken kun je ook wel even een artikeltje bekijken. Maar vooruit, luiwammes:quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, ik heb m'n wettenbundel niet meegenomen naar Turkije, sorry.
Misschien dat je even de artikelen kan kopiëren.
quote:Artikel 13
1 De nalatenschap van de erflater die een echtgenoot en een of meer kinderen als erfgenamen achterlaat, wordt, tenzij de erflater bij uiterste wilsbeschikking heeft bepaald dat deze afdeling geheel buiten toepassing blijft, overeenkomstig de volgende leden verdeeld.
2 De echtgenoot verkrijgt van rechtswege de goederen van de nalatenschap. De voldoening van de schulden van de nalatenschap komt voor zijn rekening. Onder schulden van de nalatenschap zijn hier tevens begrepen de ten laste van de gezamenlijke erfgenamen komende uitgaven ter voldoening aan testamentaire lasten.
3 Ieder van de kinderen verkrijgt als erfgenaam van rechtswege een geldvordering ten laste van de echtgenoot, overeenkomend met de waarde van zijn erfdeel. Deze vordering is opeisbaar:
aindien de echtgenoot in staat van faillissement is verklaard of ten aanzien van hem de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing is verklaard;
bwanneer de echtgenoot is overleden. De vordering is ook opeisbaar in door de erflater bij uiterste wilsbeschikking genoemde gevallen.
4 De in lid 3 bedoelde geldsom wordt, tenzij de erflater, dan wel de echtgenoot en het kind tezamen, anders hebben bepaald, vermeerderd met een percentage dat overeenkomt met dat van de wettelijke rente, voor zover dit percentage hoger is dan zes, berekend per jaar vanaf de dag waarop de nalatenschap is opengevallen, bij welke berekening telkens uitsluitend de hoofdsom in aanmerking wordt genomen.
5 Is de vordering, bedoeld in lid 3, opeisbaar geworden doordat ten aanzien van de echtgenoot de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing is verklaard, dan is de vordering, voor zover zij onvoldaan is gebleven, door beëindiging van de toepassing van de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen op grond van artikel 356 lid 2 van de Faillissementswet wederom niet opeisbaar. Artikel 358 lid 1 van de Faillissementswet vindt ten aanzien van de vordering geen toepassing.
6 In deze titel wordt onder echtgenoot niet begrepen een van tafel en bed gescheiden echtgenoot.
Artikel 14
1 Indien de nalatenschap overeenkomstig artikel 13 is verdeeld, is de echtgenoot van de erflater tegenover de schuldeisers en tegenover de kinderen verplicht tot voldoening van de schulden der nalatenschap. In de onderlinge verhouding van de echtgenoot en de kinderen komen de schulden der nalatenschap voor rekening van de echtgenoot.
Als ik wist dat hij op vakantie was had ik hem er niet mee verveeld, maar nu had ik het toch al gevraagd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:20 schreef Mshauri het volgende:
Iemand op zijn vakantie lastigvallen met juridisch geneuzel en hem dan ook nog uitmaken voor luiwammes.
Ik zou het lekker laten varen Etsu
Ik heb zelf art. 4:14 nooit gebruikt, maar ik denk dat t een uitwerking is op art. 4:13 lid 2 BW. Een 'juncto'-artikeltje dus.quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je kunt FOK!ken kun je ook wel even een artikeltje bekijken. Maar vooruit, luiwammes:
[..]
Dank voor je kostbare vakantietijdquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb zelf art. 4:14 nooit gebruikt, maar ik denk dat t een uitwerking is op art. 4:13 lid 2 BW. Een 'juncto'-artikeltje dus.
Leuk.quote:
Dit topic is wel meer dan alleen studietopic hoor.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:42 schreef Blistering het volgende:
Lens binnenWat een joekel.
En EtsuStop eens met aan studeren denken op vakantie.
Goedzo, lekker vakantie vieren.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Leuk.Gister hele dag slecht weer gehad. Zondag en dinsdag op m'n luie reet gezeten. Maandag naar Marmaris geweest, vandaag naar Rhodos geweest met de boot. Morgen een jeep/boottocht en dan word ik zaterdag om 05:30 opgehaald
Dit topic is echt iets voor jou. TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?quote:
En terug?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit topic is echt iets voor jou. TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?
Beste tot nu toe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor ¤100 in Dubai met geld over voor een pilsje bij aankomst.
Tja ok ok, als je voor weinig vanuit daar naar beijing kan komen, dan kun je mooi met transiberie express terugquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat boeit niet. De vraag is: hoe ver kom je met ¤100, zonder te liften.
Mooi topic is dat. Om eerlijk te zijn kende ik de optie van wizz air om voor dat geld naar dubai te kunnen en wil ik ook heel graagquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beste tot nu toe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Desnoods ga je mee in de laadruimte.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi topic is dat. Om eerlijk te zijn kende ik de optie van wizz air om voor dat geld naar dubai te kunnen en wil ik ook heel graag.
Retourtjes Londen -> Beijng zijn 300 euro ofzo.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja ok ok, als je voor weinig vanuit daar naar beijing kan komen, dan kun je mooi met transiberie express terug
Alsof ik die 100 euro niet hebquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Desnoods ga je mee in de laadruimte.
Er is trouwens ook een wedstrijdje gaande hoe ver je kan komen op 1 dag met de trein (0.00 tot 23.59).quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beste tot nu toe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wutquote:Op donderdag 28 mei 2015 23:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Retourtjes Londen -> Beijng zijn 300 euro ofzo.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beste tot nu toe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou wel willen gaanquote:
4:13 lid 2 regelt de draagplicht (schulden komen voor rekening van langstlevende..) en 4:14 regelt de aansprakelijkheid en het verhaal (de langstlevende dient aangesproken te worden, kinderen kunnen schuldeisers doorverwijzen naar de langstlevende).quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb zelf art. 4:14 nooit gebruikt, maar ik denk dat t een uitwerking is op art. 4:13 lid 2 BW. Een 'juncto'-artikeltje dus.
Zware tijdenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zou wel willen gaan
Helaas tentamens in juni
Best veel
En scriptie
quote:
Kiev vliegveld of in de nabijheid van Kiev als final destination in een weiland?quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Correctie was in dit geval niet mogelijk omdat er geen enkel rentepercentage was waarmee een derde de lening wel had afgesloten. Heb het maar op een vermomde kapitaalverschaffing gegooid.
Een onzakelijke lening als bedoeld in de jurisprudentie van de Hoge Raad blijft fiscaal altijd een lening. Je moet alleen de rente aanpassen aan de hand van de zogeheten borgstellingsanalogie. En vervolgens is een eventueel afwaarderingsverlies bij de crediteur niet aftrekbaar.quote:
Dat is een 5?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mmm, heel goed begonnen maar toch geeindigd op 17/34
Als ik mij niet vergis moet je op beide onderdelen op z'n minst voldoende hebben gescoord.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:44 schreef eriksd het volgende:
Nonsens, gewoon nog een poging. En de open vragen moeten ook nog komen!
Worden de antwoorden op de open vragen niet online gezet?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:59 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Je doet alles in één zitting. Maar het MC-gedeelte kan je uiteraard meteen nakjken
In mijn tijd moest je een mini-essay van zo'n 600 woorden schrijven. Dus dat werkt niet met een antwoordenblad.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Worden de antwoorden op de open vragen niet online gezet?
Aah nee okequote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Mshauri het volgende:
[..]
In mijn tijd moest je een mini-essay van zo'n 600 woorden schrijven. Dus dat werkt niet met een antwoordenblad.
Hmmm Tchock. Hmmmmmmmmmmmm.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
- De navorderingstermijn is 5 jaar vanaf het ontstaan van de belastingschuld (voor de inkomstenbelasting is dat de peildatum, oftewel 1 januari van het jaar na het jaar waar deze aangifte over ging).
- Ze hebben inderdaad een nieuw feit nodig om te navorderen, tenzij...
- Ze kunnen aantonen dat jij kwader trouw had (en dat heb je).
Als je trouwens 30% of meer te weinig belasting betaald hebt is er helemaal geen nieuw feit of kwader trouw nodig, dan mogen ze het gewoon direct komen halen.
he meneertje hipo.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:41 schreef Etsu het volgende:
Kap maar gewoon met de uni, Y. Je kan er niks van.
Even serieus. Waarom is het weer niet gelukt terwijl je wel tijd hebt om op vakantie te gaan, stage te lopen, werken, ..?quote:
andere prioriteiten dus, je zegt het zelf al.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Even serieus. Waarom is het weer niet gelukt terwijl je wel tijd hebt om op vakantie te gaan, stage te lopen, werken, ..?
Het is een fucking P-vak
Ik zou niet durven op vakantie te gaan als ik weet dat ik maar eens m'n P moet halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
andere prioriteiten dus, je zegt het zelf al.
En bovendien, dadelijk vinden ze mijn essay geniaal (haha) en ben ik er alsnog.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:01 schreef Mshauri het volgende:
Zweverig gelul. Desondanks krijgt ie tijdens zn speech applaus dus die vent wordt gewoon herkozen
die zambia kerel. "no there is no corruption. Blatter is verry good to us".quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:01 schreef Mshauri het volgende:
Zweverig gelul. Desondanks krijgt ie tijdens zn speech applaus dus die vent wordt gewoon herkozen
die was niet helemaal handig nee.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zou niet durven op vakantie te gaan als ik weet dat ik maar eens m'n P moet halen.
Maar oke.
Echt?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:22 schreef Blistering het volgende:
Man man man Y, ik had meer van je verwacht.
Nouja, 3x is scheepsrecht toch? Of is het al meer dan 3x inmiddels?quote:
haha, je bent nieuw hier he...?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:40 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, 3x is scheepsrecht toch? Of is het al meer dan 3x inmiddels?
quote:
Hee ets, we zijn ook wel matties toch?quote:
Nouja matties. We verschillen heel veel qua dingen, af en toe kan je leuk met jou praten maar vaak ben je gewoon schijtirritantquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hee ets, we zijn ook wel matties toch?
Ik heb zelf 70 lessen nodig gehad voor mijn B dus dat maakt niet uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe zie je mijn rijlessen dan? Immers 3 jaar over a gedaan...
ik kom niet huilen, deel het even mee omdat mijn p een hot item is hier.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb zelf 70 lessen nodig gehad voor mijn B dus dat maakt niet uit.
Het gaat er niet om hoe(lang) je erover doet. Het gaat erom dat jij blijkbaar wel op vakantie kan gaan en nog steeds komt huilen dat je een tentamen niet hebt gehaald.
Tja... Vermoeiend wordt het wel.
Wat een liefdequote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nouja matties. We verschillen heel veel qua dingen, af en toe kan je leuk met jou praten maar vaak ben je gewoon schijtirritant
Nouja, het getuigt wel van doorzettingsvermogen dat je na zoveel tegenslagen nog altijd niet bent gestopt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik kom niet huilen, deel het even mee omdat mijn p een hot item is hier.
Of gewoon bewijs voor het feit dat het best wel een lul met vingers isquote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, het getuigt wel van doorzettingsvermogen dat je na zoveel tegenslagen nog altijd niet bent gestopt.
die logica ontgaat me altijd een beetje.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, het getuigt wel van doorzettingsvermogen dat je na zoveel tegenslagen nog altijd niet bent gestopt.
Ik bedoel, na 11x strafrecht pas halen moet toch wel een signaal afgeven dat je wellicht beter een andere richting op kan gaan, of wellicht een niveautje lager.
Dat vind ik niet verrassend.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
die logica ontgaat me altijd een beetje.
ja ik snap het heus wel. Maar ik zou ook niet willen zeggen dat als je het tentamen haalt je "slim" bent.quote:
Ik denk dat er wel wat voor te zeggen valt dat een tentamen 10x niet halen wél wat over je zegt?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja ik snap het heus wel. Maar ik zou ook niet willen zeggen dat als je het tentamen haalt je "slim" bent.
En hoe gaat boterbartje dat doenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:09 schreef Boterbartje het volgende:
Bieb mooi op tijd gesloten, tijd voor ontspanning
Pannenkoeken bakken, GTA spelen, serie kijkenquote:
ets, jij wilde nog naar Dublin toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:21 schreef Etsu het volgende:
Zo, eindelijk op bank.Net bij de appie een pizza funghi gehaald en zometeen Friends opzetten.
Vanuit randstad wel, vanuit groningen en de rest van Nederland niet. Kut brussel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
directe ic vanaf Amsterdam. Inmiddels zit ik sneller daar dan op eindhoven.
dan gaan groningers lekker naar bremen ofzo. Daar vliegen ryanair en consorten ook.quote:[b]Op zaterdag 30 mei 2015 19:09 schreef Boterbartje het volgende:[/b nu]
[..]
Vanuit randstad wel, vanuit groningen en de rest van Nederland niet. Kut brussel.
Is ook zo, maar dat neemt niet weg dat brussel een kut stad is, een kut eind weg is (zelfs stukken zonder bereikquote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan gaan groningers lekker naar bremen ofzo. Daar vliegen ryanair en consorten ook.
Loopt die soap nog steeds?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:11 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ben zoveel hotter dan harvey specter, ik zou eigenlijk in suits moeten spelen
ja, 24 juni nieuw seizoenquote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:11 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ben zoveel hotter dan harvey specter, ik zou eigenlijk in suits moeten spelen
Realy, ik ben wel hot.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:11 schreef Boterbartje het volgende:
M'n haar lijkt wel op dat van hem vanaf seizoen 2/3.quote:
Ik heb inderdaad één pot thee op. Ceylon superieur om precies te zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:45 schreef underground1009 het volgende:
Bartje, heb je gezopen of zo?
Donderdag bezoek bij Nauta was mooi trouwens. Leuk kantoor, goeie recruiter, goeie borrel. Geen Van Doorne-praktijken naar eigen zeggen![]()
Om meer even in de sferen te blijven: minder Suits-achtig dan ik dacht
Wat zijn de Van Doorne praktijken dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:45 schreef underground1009 het volgende:
Donderdag bezoek bij Nauta was mooi trouwens. Leuk kantoor, goeie recruiter, goeie borrel. Geen Van Doorne-praktijken naar eigen zeggen![]()
Weer mensen die om 08:00 hun boeken droppen en dan nog even een paar uurtjes slaap pakken zekerquote:Op zondag 31 mei 2015 01:20 schreef Henrys het volgende:
UB zit alweer propvol zelfs in het weekend
Hoop dat die studieplekken in het harmoniegebouw ook deze periode zo rustig zijn, was vorig blok echt ideaal
Op dit tijdstip?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:20 schreef Henrys het volgende:
UB zit alweer propvol zelfs in het weekend
Hoop dat die studieplekken in het harmoniegebouw ook deze periode zo rustig zijn, was vorig blok echt ideaal
Ach, dat zegt elk kantoor. Ga de eerste vijf jaar uit van negen tot acht en je zit over het algemeen goed.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:45 schreef underground1009 het volgende:
Waarom moet iedereen eigenlijk altijd in de UB studeren terwijl al die andere studieplekken maar voor de helft bezet zijn? geeft het aanzien?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Weer mensen die om 08:00 hun boeken droppen en dan nog even een paar uurtjes slaap pakken zeker
Nee overdagquote:
Ik kom daar alleen omdat zo'n computer wel handig isquote:Op zondag 31 mei 2015 01:32 schreef Henrys het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen eigenlijk altijd in de UB studeren terwijl al die andere studieplekken maar voor de helft bezet zijn? geeft het aanzien?
[..]
Nee overdag
Wajoow!quote:Op zondag 31 mei 2015 01:35 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb ooit een keer een nummer gehosseld van meisje dat naast me zat te studeren
Nou en?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:35 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb ooit een keer een nummer gehosseld van meisje dat naast me zat te studeren
Dat jij op die computers kan werken, vind ze zo traag. Printen en kopieren van oude tentamens en arresten is wel handig. Jammer dat niet alle printers van de RUG met dat myprint systeem werkenquote:Op zondag 31 mei 2015 01:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kom daar alleen omdat zo'n computer wel handig is
Maar als je geen pc nodig hebt maakt het niet zoveel uit waar je zit lijkt me
Zitten vaak best mooie meisjes maar de meerderheid heeft echt zwaar beschadigde stembanden van het studentenleven en dat is echt een gigantische afknapperquote:Op zondag 31 mei 2015 01:35 schreef Mortaxx het volgende:
Dat sloeg op hun advertentie van laatst. "X is al anderhalf jaar niet bij opa geweestquote:Op zondag 31 mei 2015 00:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat zijn de Van Doorne praktijken dan?
M&A en gemiddeld om half zes naar huis. Geloof er geen reet van.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:54 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Dat sloeg op hun advertentie van laatst. "X is al anderhalf jaar niet bij opa geweestMaar ze werkt wel bij Van Doorne, en dat is een gebrek aan sociaal leven sowieso waard
"
Zit nu mobiel dus kan niet zo goed linken![]()
Multiquote gaat dus ook niet, dus ik doe het maar even hier allemaal onder elkaar
@ Boterbartje: Kaartje niet maar wel even gesproken, ben alleen nog maar 19 en tweedejaars die z'n P nog moet halenEn van dit jaar ook niet alle vakken gehaald en geen bijster goede cijfers, dus voorlopig ben ik nog niet zo interessant voor kantoren
Vond het sowieso al super gaaf om nu hierheen te zijn geweest, echt hele toffe groep vanuit de vereniging en gratis zuipen betaald door een kantoor is altijd mooi
![]()
Oh, en theealtijd fijn
@ eriksd: verschilt het nog wel per sectie of dat ook niet? Jij bent dan fiscaal als ik me niet vergis. De 2 jonge stagiaires waren net begonnen, de ene zat bij M&A, de ander weet ik zo gauw niet meer. Volgens hen zat je in sommige weken wel langer natuurlijk, maar over het algemeen gingen ze wel rond half 6, 6 uur naar huis gemiddeld genomen.
Foei, lange post zo. Versla sommigen hier alleen niet meteen waarschijnlijk
Ik heb zo'n vermoeden dat het over advocaat stagiaires gaat, anders is die beschrijving natuurlijk niets waard.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:32 schreef Yreal het volgende:
Ja maar dat zijn stagiaires. Die worden in de regel toch naar huis gestuurd rond 6e?
het leek mij de enige verklaring.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat het over advocaat stagiaires gaat, anders is die beschrijving natuurlijk niets waard.
Klopt. Waren nu allebei net begonnen ook aan de interne opleidingen en de lawfirm school en de opleiding van de Orde geloof ik. Bij Nauta hebben ze iets bedacht op de opleidingspunten, ze laten iedereen aan het begin van hun advocaat-stage werk doen voor rechtsbijstandsverzekeringen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat het over advocaat stagiaires gaat, anders is die beschrijving natuurlijk niets waard.
Gebeurt bij een aantal kantoren omdat je bijna nooit procedeert.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:43 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Klopt. Waren nu allebei net begonnen ook aan de interne opleidingen en de lawfirm school en de opleiding van de Orde geloof ik. Bij Nauta hebben ze iets bedacht op de opleidingspunten, ze laten iedereen aan het begin van hun advocaat-stage werk doen voor rechtsbijstandsverzekeringen.
Herkennen jullie dat van meer kantoren?
Ratio is dat je als medewerker op een afdeling je punten voor stukken schrijven misschien nog net wel haalt, maar je procedeerpunten wordt alweer lastiger. Door al die punten in een paar maanden te halen kunnen ze de rest van hun 3 jaar gewoon hun uren maken op hun eigen sectie.
Vorig jaar m'n BSA op het nippertje gehaald, met de herkansing van burgerlijk recht 1. Strafrecht 1 heb ik toen helaas niet meer gehaald, en bestuursrecht 1 niet meer geleerd: ik had nog tien punten nodig, en strafrecht 1 en burgerlijk recht 1 waren allebei tien punten. Vorige periode bestuursrecht 1 gehaald met een 8 en nu 16 juni strafrecht 1 even knallenquote:Op zondag 31 mei 2015 11:02 schreef Boterbartje het volgende:
Van 9 tot 8 valt toch heel erg mee? Dat zijn maar 11 uurtjes per dag minus lunch is ong 50 a 55 uur per week. Als dat alles is, dan valt het heel erg mee.
@Undernogiets, tof! Hoezo heb je je P niet gehaald? Ik heb ook geen hoge cijfers, maar cijfers zijn niet alles.
Tja. kom allemaal goed dus..er is altijd iemand die langer over z'n P heeft gedaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:10 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Vorig jaar m'n BSA op het nippertje gehaald, met de herkansing van burgerlijk recht 1. Strafrecht 1 heb ik toen helaas niet meer gehaald, en bestuursrecht 1 niet meer geleerd: ik had nog tien punten nodig, en strafrecht 1 en burgerlijk recht 1 waren allebei tien punten. Vorige periode bestuursrecht 1 gehaald met een 8 en nu 16 juni strafrecht 1 even knallen
Opleidingen in het weekend erbij en je zit op 65.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:02 schreef Boterbartje het volgende:
Van 9 tot 8 valt toch heel erg mee? Dat zijn maar 11 uurtjes per dag minus lunch is ong 50 a 55 uur per week. Als dat alles is, dan valt het heel erg mee.
@Undernogiets, tof! Hoezo heb je je P niet gehaald? Ik heb ook geen hoge cijfers, maar cijfers zijn niet alles.
Eens over dat concentreren.. maar 65 uur per week is nog te doen hoor. Heb wel eens meer gedaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opleidingen in het weekend erbij en je zit op 65.
Daarnaast is het m.i. te lang; je kan niet 11 uur per dag geconcentreerd werken.
Fucking onzin. Wie kan een serie serieus nemen vol met draken en waar de cast elk seizoen doodgaat.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef Mshauri het volgende:
Is dat game of thrones nog wat aan eigenlijk? Ben bij de tweede aflevering van dit seizoen blijven hangen en ik zoek naar de energie om verder te gaan
Het tempo van het verhaal is er een beetje uit maar de gebeurtenissen zijn nog net zo ziek, tof en goed geacteerd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef Mshauri het volgende:
Is dat game of thrones nog wat aan eigenlijk? Ben bij de tweede aflevering van dit seizoen blijven hangen en ik zoek naar de energie om verder te gaan
Kom op zeg, het is gewoon een waardeloze serie. Je kan zoveel beter kijken.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het tempo van het verhaal is er een beetje uit maar de gebeurtenissen zijn nog net zo ziek, tof en goed geacteerd.
Geen. Opgestart en vond het direct dikke rotzooi. Will not watch tenzij ik mij verveel als 90 jarige achter de geraniums.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:18 schreef Mshauri het volgende:
Hoeveel afleveringen GoT heb je überhaupt gezien.
Nouja, daar heb ik geen moeite mee.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef Blistering het volgende:
Een mening hebben over iets terwijl je het niet eens gezien hebtWat een onzin ook weer.
Goedzo vent.quote:
Startende advocaten van NYU Law schijnen zon 160k USD naar binnen te harken dus dat compenseert zich netjes.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:36 schreef Boterbartje het volgende:
Kosten voor studeren aan NYU:
The Law School Transparency estimated debt-financed cost of attendance for three years is $309,177.
Man man man, we mogen in onze handjes knijpen met het leenstelsel.
Dat is wel netjes inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:44 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Startende advocaten van NYU Law schijnen zon 160k USD naar binnen te harken dus dat compenseert zich netjes.
Mehquote:Op zondag 31 mei 2015 21:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is wel netjes inderdaad.
Eigenlijk is de US veel chiller omdat een papiertje daar ook daadwerkelijk hoger loon geeft.. hier kan iedereen wel naar de uni dus is het verschil veel kleiner (ook omdat domme mensen ook de uni door kunnen komen).
bla bla blaquote:Op zondag 31 mei 2015 21:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Meh
http://www.nytimes.com/20(...)OP_KRM_20130913&_r=0
Cost of living aldaar is ook fors toch?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:44 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Startende advocaten van NYU Law schijnen zon 160k USD naar binnen te harken dus dat compenseert zich netjes.
In NY soberso.quote:
Vraag maar aan Heleen Mees.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maakt ook niet zoveel uit als je 100 uur per week werkt.
Dat lapt zo'n jonge god als jij toch wel effe?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:11 schreef Boterbartje het volgende:
Het is ook wel tof om ná je nederlandse LL.M. dan nog een LL.M. te halen aan Harvard met mooie vakken op het gebied van common law procesrecht, contractrecht en ondernemingsrecht.
Maar de geschatte kosten per jaar zijn minimaal 85.000
Doe normaalquote:Op zondag 31 mei 2015 22:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lapt zo'n jonge god als jij toch wel effe?
Nouja, de belastingbetaler inmiddels.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
85k, man dat heb je toch wel over voor je toekomst? Ik wel...
Wat een onzinverhaal. Gewoon een goede werkgever vinden die het waardeert dat je leergierig bent en je opleidingen betaald.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
85k, man dat heb je toch wel over voor je toekomst? Ik wel...
Ja ik zie het. Ik schrijf overigens de hele dag ook al boedel verkeerd.quote:
ga slapen.quote:Op maandag 1 juni 2015 05:56 schreef Etsu het volgende:
Ik vind handelsrecht maar stom. Het meeste heb ik al gehad bij RPPV en het B-gedeelte vind ik niet boeiend.
Meh. Al 2 kansen laten schieten, over 2 weken maar eens even inknallen.
Braaf? Wat een ridicule tijd.quote:Op maandag 1 juni 2015 05:54 schreef Etsu het volgende:
Hoi. Deze brave student zit nu aan handelsrecht. Yolo
Nee, iemand anders in t college wel. Spuuglelijk.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:53 schreef Boterbartje het volgende:
Jullie ook zo'n prachtig windowslogo in jullie taakbalk?
Je snapt hem niet.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, iemand anders in t college wel. Spuuglelijk.
Inderdaad, plots een mooi klein logotje in de taakbalk, naast de iconen voor wifi/batterij.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je snapt hem niet.
http://blogs.windows.com/(...)vailable-on-july-29/
Jawel hoor? Alsnog spuuglelijk.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je snapt hem niet.
http://blogs.windows.com/(...)vailable-on-july-29/
Ach man, windows 10 is de shit.quote:
quote:
Doe jezelf niet te kort vrindquote:Op maandag 1 juni 2015 11:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mijn leven is een en al grote beperking, dus perfect voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |