abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153011452

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot & kwaliteitsuser samen met Boterbartje)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (voormalig prof. mr. emo.gif)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emo.gif)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

pi_153011535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is niet echt een boeiende aflevering. Wel weer kwaliteit als altijd natuurlijk maar je hebt geen extreem bijzondere dingen gemist.
Vind dit seizoen sowieso niet heel boeiend. Pakt me niet echt.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_153011544
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Vind dit seizoen sowieso niet heel boeiend. Pakt me niet echt.
Het moet nog allemaal een beetje loskomen hè? Gisteren E07 gezien, die vond ik wel heel tof.
pi_153011548
Foto van de Poort in de OP _O_

Ik mis het ;(
pi_153011574
De poort _O_

De poort besneeuwd O+
pi_153011581
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:

Ik mis het ;(
Misschien moet je gaan voor een terugkeer als docent Arbeidsrecht :7
pi_153011588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het moet nog allemaal een beetje loskomen hè? Gisteren E07 gezien, die vond ik wel heel tof.
7 was wel weer beter inderdaad. Er is inderdaad een flinke opbouw gaande. Hopelijk volgt er nog iets dit seizoen, anders een jaar wachten ;(
pi_153011605
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:

Ik mis het ;(
Hier:

pi_153011624
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Misschien moet je gaan voor een terugkeer als docent Arbeidsrecht :7
Ik kijk wel eens naar dergelijke vacatures :@
pi_153011625
Ik heb zo veel mogelijk afbeeldingen uit jouw tijd gebruikt, Sideshow O+
pi_153011645
quote:
17s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
pi_153011660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zo veel mogelijk afbeeldingen uit jouw tijd gebruikt, Sideshow O+
Dat doet mij deugd.
pi_153011691
Als het even kan ga ik later ook een dag in de week doceren. Lijkt me leuk en er blijken toch behoorlijk wat advocaten te zijn die dat prima kunnen combineren.
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:46:28 #14
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153011723
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Je gaat Etsu of Yreal doceren. _O-
pi_153012213
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

bij mij op stage zit nog iemand die echt een bloedhekel aan verhulp heeft, :D
pi_153012290
Holy shit. Net persconferentie van de FBI over wat ze gevonden hebben in het onderzoek naar de FIFA en het is zo erg :') Justice will be served!
pi_153012355
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

bij mij op stage zit nog iemand die echt een bloedhekel aan verhulp heeft, :D
Beltzer kan ik nog begrijpen, maar Verhulp?
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:15:40 #18
263417 Keyos
Like a Boss
pi_153012503
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:07 schreef Tchock het volgende:
Holy shit. Net persconferentie van de FBI over wat ze gevonden hebben in het onderzoek naar de FIFA en het is zo erg :') Justice will be served!
Ik heb de persco niet gezien maar ik lach me de ballen uit m'n broek. Eindelijk geen "Wij van WC-eend onderzoeken WC-eend" onderzoek, maar een onderzoek ban een nationale instantie. Waarom het dan de FBI betreft (ook omtrent jurisdictie) is mij een raadsel, maar prima dat er feiten naar boven gaan komen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_153012560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:15 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik heb de persco niet gezien maar ik lach me de ballen uit m'n broek. Eindelijk geen "Wij van WC-eend onderzoeken WC-eend" onderzoek, maar een onderzoek ban een nationale instantie. Waarom het dan de FBI betreft (ook omtrent jurisdictie) is mij een raadsel, maar prima dat er feiten naar boven gaan komen.
Ik noem even wat hoogtepunten:

- 2010 WK in Zuid-Afrika is tot stand gekomen door smeergeld
- Sinds 1991 is er systematisch corruptie gepleegd
- Eén FIFA-bestuurder ontving 110 miljoen dollar aan smeergeld
- Bij het Noord- en Zuid-Amerikaans voetbalkampioenschap van 2015 (de Gold Cup) bestond 2/3e van de organisatiekosten uit betaald smeergeld
- Bij de herverkiezing van Blatter in 2011 zijn aantoonbaar stemmen gekocht
- Tegen alle veertien FIFA-leden die nu gearresteerd zijn zijn meerdere aanklachten; in totaal 47 stuks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tchock op 27-05-2015 17:31:21 ]
pi_153012668
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Beltzer kan ik nog begrijpen, maar Verhulp?
hij had om steun voor de scriptieprijs gevraagd en kreeg een mailtje terug met " je hebt 5 formuleringsfouten gemaakt, daar kan ik mijn steun niet aan verlenen" _O_
pi_153012931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:07 schreef Tchock het volgende:
1 persoon die 110 miljoen casht aan smeergeld in 19 jaar :o.
Geen referral hier.
pi_153014548
Ik heb slaande ruzie met mijn moeder omdat ik ook maar durfde te suggereren dat 72 punten in 1.5 maand onhaalbaar zijn. Kreun.
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:19:09 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_153020897
Ach Yreal, het einde is in zicht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_153022686
Hoi dag.
pi_153022699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik noem even wat hoogtepunten:

- 2010 WK in Zuid-Afrika is tot stand gekomen door smeergeld
- Sinds 1991 is er systematisch corruptie gepleegd
- Eén FIFA-bestuurder ontving 110 miljoen dollar aan smeergeld
- Bij het Noord- en Zuid-Amerikaans voetbalkampioenschap van 2015 (de Gold Cup) bestond 2/3e van de organisatiekosten uit betaald smeergeld
- Bij de herverkiezing van Blatter in 2011 zijn aantoonbaar stemmen gekocht
- Tegen alle veertien FIFA-leden die nu gearresteerd zijn zijn meerdere aanklachten; in totaal 47 stuks.
Dat is geen kattenpis zeg.
pi_153023105
Opdoeken die hap
pi_153023171
Ben benieuwd of Qatar en Rusland het nog mogen organiseren.
pi_153024105
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:05 schreef Etsu het volgende:
Ben benieuwd of Qatar en Rusland het nog mogen organiseren.
Voorlopig is er nog geen aanwijzing dat dat niet zo gaat zijn. Wordt spannend wat er vrijdag gebeurt bij de presidentsverkiezingen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:36:07 #29
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153024712
Je zou toch zeggen dat je bij zulke grote schandalen de eer aan jezelf houdt, en opstapt. Maar meneer Blatter is een bijzonder grote machtswellusteling.

Bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153024798
quote:
8s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef Blistering het volgende:
Je zou toch zeggen dat je bij zulke grote schandalen de eer aan jezelf houdt, en opstapt. Maar meneer Blatter is een bijzonder grote machtswellusteling.

Bah.
Zijn leeftijd speelt hier vast een rol in. Hij hoeft niets meer en zal geen enkele repercussie ondervinden van zijn manier van zaken doen.
Geen referral hier.
pi_153024889
quote:
8s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:36 schreef Blistering het volgende:

Bah.
Alsof Blatter nog eer over heeft. Serieus, die man koopt al decennia lang iedereen die omgekocht kan worden en iedereen die hem daarbij probeert te stoppen sneuvelt zelf. Waarom zou hij dan nu ineens aftreden? Omdat er het zoveelste enge rapport is? :D

Ik denk dat hij nog niet aftreedt als hij gearresteerd wordt (iets wat een zeer reële optie is de komende maanden).
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:41:58 #32
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153025030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alsof Blatter nog eer over heeft. Serieus, die man koopt al decennia lang iedereen die omgekocht kan worden en iedereen die hem daarbij probeert te stoppen sneuvelt zelf. Waarom zou hij dan nu ineens aftreden? Omdat er het zoveelste enge rapport is? :D

Ik denk dat hij nog niet aftreedt als hij gearresteerd wordt (iets wat een zeer reële optie is de komende maanden).
Tsja, dat is wel een goed punt inderdaad.

Vind het wel positief om te zien dat de beerput nu eens serieus opengetrokken wordt. Maar ik wacht verder nog maar af of er nog meer koppen gaan rollen, of dat dit allemaal eindigt met een sisser.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153025168
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Tsja, dat is wel een goed punt inderdaad.

Vind het wel positief om te zien dat de beerput nu eens serieus opengetrokken wordt. Maar ik wacht verder nog maar af of er nog meer koppen gaan rollen, of dat dit allemaal eindigt met een sisser.
Blatter grijpt dit onderzoek alleen maar aan om zichzelf beter af te schilderen. Heb je zijn reactie gezien op de gebeurtenissen van vandaag?

quote:
This is a difficult time for football, the fans and for FIFA as an organisation. We understand the disappointment that many have expressed and I know that the events of today will impact the way in which many people view us.

As unfortunate as these events are, it should be clear that we welcome the actions and the investigations by the US and Swiss authorities and believe that it will help to reinforce measures that FIFA has already taken to root out any wrongdoing in football.

While there will be many who are frustrated with the pace of change, I would like to stress the actions that we have taken and will continue to take. In fact, today’s action by the Swiss Office of the Attorney General was set in motion when we submitted a dossier to the Swiss authorities late last year.

Let me be clear: such misconduct has no place in football and we will ensure that those who engage in it are put out of the game. Following the events of today, the independent Ethics Committee – which is in the midst of its own proceedings regarding the awarding of the 2018 and 2022 FIFA World Cups - took swift action to provisionally ban those individuals named by the authorities from any football-related activities at the national and international level. These actions are on top of similar steps that FIFA has taken over the past year to exclude any members who violate our own Code of Ethics.

We will continue to work with the relevant authorities and we will work vigorously within FIFA in order to root out any misconduct, to regain your trust and ensure that football worldwide is free from wrongdoing.
:r :r :r

edit: Merk ook op dat hij dweept met de onafhankelijke Ethics Committee - dat is dus dezelfde wiens rapport niet uitgebracht mocht worden waarop het hoofd van die commissie, Micheal Garcia, opstapte omdat hij niet verantwoordelijk wilde zijn voor de feitelijk totaal onjuiste samenvatting die wél gepubliceerd werd.
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:51:12 #34
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153025407
Volgens mij beweerden ze ook dat ze vrijwillig documenten hebben afgestaan aan de autoriteiten, terwijl die juist de documenten hebben verkregen na een inval bij de Fifa HQ.
pi_153025544
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:51 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij beweerden ze ook dat ze vrijwillig documenten hebben afgestaan aan de autoriteiten, terwijl die juist de documenten hebben verkregen na een inval bij de Fifa HQ.
Ik weet niet precies hoe dat zit, want FIFA heeft vandaag weer officieel bevestigd dat er geen inval is geweest en de FIFA zelf ook slachtoffer is. :')

Echt, doek alsjeblieft die hele FIFA op. De UEFA moet lekker met wat grote voetballanden uit Azië, Afrika en Amerika bij elkaar gaan zitten om een nieuwe wereldvoetbalbond op te richten.
pi_153027443
Ik ben echt zo ontzettend lui geworden door deze studie. Moet nu nog een beroepschrift schrijven voor morgen voor Bestuursrecht 3 bonus wat dus nooit gaat lukken

Hoop echt dat jaar 3 en master wat drukker worden, hou nu al geen heel hoor/werkcollege meer vol laat staan als ik straks een hele dag moet werken. Soms wil ik echt een krat bier en een tuinstoel kopen en dan voor mijn huis gaan zitten en over de rabobank klagen
pi_153027947
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:46 schreef Henrys het volgende:
Ik ben echt zo ontzettend lui geworden door deze studie. Moet nu nog een beroepschrift schrijven voor morgen voor Bestuursrecht 3 bonus wat dus nooit gaat lukken

Hoop echt dat jaar 3 en master wat drukker worden, hou nu al geen heel hoor/werkcollege meer vol laat staan als ik straks een hele dag moet werken. Soms wil ik echt een krat bier en een tuinstoel kopen en dan voor mijn huis gaan zitten en over de rabobank klagen
Jaar 3 vind ik het rustigste jaar. Of ik doe gewoon te weinig.

Dat laatste sluit ik niet uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 00:13:11 ]
pi_153027989
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:46 schreef Henrys het volgende:

Erg hè. Heb ik nu ook met het schrijven van de scriptie. Na een half uur zit ik al op de klok te kijken en ben ik verbaasd over hoe kort ik nog maar bezig ben.
Geen referral hier.
pi_153027994
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat laatste sluit ik niet uit.
Rechten is wel echt zo druk als je het zelf maakt :')
pi_153027996
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat sluit ik niet uit.
En mensen maar zeggen dat de stap van HBO naar WO te groot is.

Op HBO was ik elke dag wel bezig met iets en thuis met projecten. Hier doe ik de hele periode niks en begin ik een week voor het tentamen met leren. Als er geen tentamens waren kon ik gewoon fulltime gaan werken
pi_153028045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

Op HBO was ik elke dag wel bezig met iets en thuis met projecten. Hier doe ik de hele periode niks en begin ik een week voor het tentamen met leren. Als er geen tentamens waren kon ik gewoon fulltime gaan werken
Volgens mij is daarom de stap van hbo naar WO ook zo groot. Als je gewend bent dat iemand je handje vasthoudt ga je op de universiteit genadeloos op je bek.
pi_153028118
Verschil tussen 1e jaar werkgroepen en 2e jaar werkgroepen valt me ook op. 1e jaar praten mensen nog met elkaar en 2e jaar is het in de pauze gewoon doodstil en zit iedereen op zijn telefoon
pi_153028141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

In het derde jaar zijn er erg weinig werkgroepen enzo, dus naast die uren heb je ook gewoon weinig om voor te bereiden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 00:23:34 ]
pi_153028268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:23 schreef Paxcon het volgende:

[..]

In het derde jaar zijn er erg weinig werkgroepen enzo, dus naast die uren heb je ook gewoon weinig om voor te bereiden
Dat deed ik toch al niet, pakte vaak studeersnel er maar bij. Eerste jaar wel nog maar toen had ik nog niet de arbeidsethos van een uitkeringstrekker ;(

Toch scoor ik altijd ruim boven het gemiddelde op tentamens maar misschien komt dat dat ik als een van de weinige studenten nooit drink

Hoe is handelsrecht eigenlijk? dat is echt het eerste vak waarvan ik niet eens naar het 1e hoorcollege ben gegaan :@
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:29:02 #45
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153028272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij is daarom de stap van hbo naar WO ook zo groot. Als je gewend bent dat iemand je handje vasthoudt ga je op de universiteit genadeloos op je bek.
Dit naast de hoeveelheid stof die je moet behappen. Op hbo hoefde ik niet tot het uiterste te gaan om voldoendes te halen. Voor openboektentamens leerde ik bijna nooit.
pi_153028297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dit naast de hoeveelheid stof die je moet behappen. Op hbo hoefde ik niet tot het uiterste te gaan om voldoendes te halen. Voor openboektentamens leerde ik bijna nooit.
En natuurlijk de complexiteit. De hbo-stof die ik wel eens heb gelezen lag niet heel veel hoger dan vwo-niveau. Wat ik niet denigrerend bedoel en natuurlijk is het veel gedetailleerder en uitgebreider dan wat je op de middelbare leert... maar het is wel even iets anders dan het Handboek Erfrecht van Van Mourik.
pi_153028310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:28 schreef Henrys het volgende:

[..]

Dat deed ik toch al niet, pakte vaak studeersnel er maar bij. Eerste jaar wel nog maar toen had ik nog niet de arbeidsethos van een uitkeringstrekker ;(

Toch scoor ik altijd ruim boven het gemiddelde op tentamens maar misschien komt dat dat ik als een van de weinige studenten nooit drink

Hoe is handelsrecht eigenlijk? dat is echt het eerste vak waarvan ik niet eens naar het 1e hoorcollege ben gegaan :@
Ohja, Studeersnel heb ik ook wel veel gebruikt. Maar of je alcohol drinkt of niet maakt niet zoveel uit lijkt me, tenzij je bedoelt dat anderen elke dag laveloos zijn en daarom niet op college komen opdagen ofzo :P

Ik vond het vak Handelsrecht wel leuk maar het tentamencijfer viel tegen. Sowieso waren de cijfers heel lag. Bij dat auteursrechtgedoe had ik zelfs 0 van de 20 punten ofzo :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 00:31:43 ]
pi_153028339
quote:
Ik drink wel, maar als ik dat niet deed had ik eerder lagere cijfers denk ik.
pi_153028344
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:31 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ohja, Studeersnel heb ik ook wel veel gebruikt. Maar of je alcohol drinkt of niet maakt niet zoveel uit lijkt me, tenzij je bedoelt dat anderen elke dag laveloos zijn en daarom niet op college komen opdagen ofzo :P

Ik vond het vak Handelsrecht wel leuk maar het tentamencijfer viel tegen. Sowieso waren de cijfers heel lag. Bij dat auteursrechtgedoe had ik zelfs 0 van de 20 punten ofzo :')
Ken genoeg mensen die 3-4x per week uitgaan en vervolgens ergens om 3 uur brak wakker worden, kan nooit goed zijn voor je concentratievermogen lijkt me
pi_153028390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:33 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen die 3-4x per week uitgaan en vervolgens ergens om 3 uur brak wakker worden, kan nooit goed zijn voor je concentratievermogen lijkt me
Nee oke, dat is ook wel extreem misschien

Maar je kan best alcohol drinken zonder dat dat negatieve invloeden heeft op andere dingen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 00:35:16 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:36:36 #51
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153028413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

En natuurlijk de complexiteit. De hbo-stof die ik wel eens heb gelezen lag niet heel veel hoger dan vwo-niveau. Wat ik niet denigrerend bedoel en natuurlijk is het veel gedetailleerder en uitgebreider dan wat je op de middelbare leert... maar het is wel even iets anders dan het Handboek Erfrecht van Van Mourik.
Hier heb je gelijk in. Op hbo ben ik niet echt getest. De meeste tentamens kopte ik redelijk makkelijk in. Alleen was ik te lui voor woorden. Met mijn inzet die ik toon op de universiteit had ik echt een betere cijferlijst voor hbo kunnen hebben. Alleen voor mijn stage kreeg ik echt een hoog cijfer.
pi_153028438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee oke, dat is ook wel extreem misschien

Maar je kan best alcohol drinken zonder dat dat negatieve invloeden heeft op andere dingen
Ja met mate, zeker als je sport is het slecht voor je. Je lichaam moet dan twee herstelprocessen uitvoeren ontgiften en spierherstel en zal dan natuurlijk altijd prioriteit aan het eerste geven
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:38:58 #53
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153028460
Ik drink niet, maar ik heb soms de concentratievermogen van een garnaal. :')
pi_153028477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in. Op hbo ben ik niet echt getest. De meeste tentamens kopte ik redelijk makkelijk in. Alleen was ik te lui voor woorden. Met mijn inzet die ik toon op de universiteit had ik echt een betere cijferlijst voor hbo kunnen hebben. Alleen voor mijn stage kreeg ik echt een hoog cijfer.
Door hbo-projecten heb ik nu een permanent trauma aan groepsopdrachten opgelopen en documenteer ik elk gesprek met groepsleden zowel informeel als formeel zodat ik altijd alles kan bewijzen
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:41:29 #55
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153028511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:39 schreef Henrys het volgende:

[..]

Door hbo-projecten heb ik nu een permanent trauma aan groepsopdrachten opgelopen en documenteer ik elk gesprek met groepsleden zowel informeel als formeel zodat ik altijd alles kan bewijzen
Herkenbaar. Ik heb door projecten op hbo geleerd om concrete afspraken te maken en vast te leggen.
pi_153028534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:37 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja met mate, zeker als je sport is het slecht voor je. Je lichaam moet dan twee herstelprocessen uitvoeren ontgiften en spierherstel en zal dan natuurlijk altijd prioriteit aan het eerste geven
Is dat echt waar? Alcohol wordt afgebroken in je lever. Is die ook betrokken bij spierherstel?
pi_153028672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat echt waar? Alcohol wordt afgebroken in je lever. Is die ook betrokken bij spierherstel?
Ja, voordeel is dat je met een universiteitsaccount toegang hebt tot wetenschappelijke studies.

Zoek maar eens op alcohol muscle recovery of als je een kort uitreksel wil

http://oade.nd.edu/educate-yourself-alcohol/alcohol-and-athletes/
pi_153030543
Goeiemorguh. Lekker rustig nu in Grunn
mag het weten
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:16:25 #59
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153031399
quote:

[..]

Hear hear _O_ Hier ook nooit een druppel alcohol.

Kan mij verder wel goed vinden in je verhaal. Ik had het op het hbo ook altijd een stuk drukker dan nu op wo. Maar dat kwam simpelweg omdat het allemaal meer werk was, niet moeilijker.
pi_153031496
Zo de nieuwe auto ophalen *O*
pi_153032154
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo de nieuwe auto ophalen *O*
pics?
pi_153035311
Pittig tentamen IBDGA. Ging wel aardig, wist alleen niet meer hoe je een onzakelijke lening behandelt :')
pi_153035602
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:05 schreef Tchock het volgende:
Pittig tentamen IBDGA. Ging wel aardig, wist alleen niet meer hoe je een onzakelijke lening behandelt :')
Kijken naar of een andere partij die lening ook zou hebben verstrekt.
pi_153035829
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kijken naar of een andere partij die lening ook zou hebben verstrekt.
Ja, dat wist ik. Zo'n standaardriedel van de Hoge Raad over rente. Maar dan? Als je eenmaal hebt vastgesteld dat de lening onzakelijk is?
pi_153035887
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik. Zo'n standaardriedel van de Hoge Raad over rente. Maar dan? Als je eenmaal hebt vastgesteld dat de lening onzakelijk is?
Als het mogelijk is corrigeren, als dat niet kan het behandelen als kapitaalhandeling.
pi_153035975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als het mogelijk is corrigeren, als dat niet kan het behandelen als kapitaalhandeling.
Correctie was in dit geval niet mogelijk omdat er geen enkel rentepercentage was waarmee een derde de lening wel had afgesloten. Heb het maar op een vermomde kapitaalverschaffing gegooid. :')
pi_153036392
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Correctie was in dit geval niet mogelijk omdat er geen enkel rentepercentage was waarmee een derde de lening wel had afgesloten. Heb het maar op een vermomde kapitaalverschaffing gegooid. :')
Dat is het dan dus ook
pi_153036402
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is het dan dus ook
Ja, maar hoe je dat dan behandelt voor de IB wist ik niet meer.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:05 schreef Tchock het volgende:
wist alleen niet meer hoe je een onzakelijke lening behandelt :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:46:24 #69
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153036451
Gebruik ik een tactiek die sommige vrouwen hanteren bij het afwijzen van mannen, tref ik net die vrouw die het niet snapt. :') _O-
pi_153036517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar hoe je dat dan behandelt voor de IB wist ik niet meer.

[..]

De IB van de aandeelhouder? Volgens mij dat het dan geen verlies meer creëert bij afwaardering, maar dat weet ik niet meer zeker.
pi_153036525
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gebruik ik een tactiek die sommige vrouwen hanteren bij het afwijzen van mannen, tref ik net die vrouw die het niet snapt. :') _O-
Waarom wijs jij vrouwen af dan?
pi_153036608
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hear hear _O_ Hier ook nooit een druppel alcohol.

Kan mij verder wel goed vinden in je verhaal. Ik had het op het hbo ook altijd een stuk drukker dan nu op wo. Maar dat kwam simpelweg omdat het allemaal meer werk was, niet moeilijker.
Heb op WO ook helemaal geen stress omdat ik alles zelf in handen heb. Op hbo was dat wel anders met die projecten :r
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:52:20 #73
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153036618
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom wijs jij vrouwen af dan?
In de eerste plaats omdat ze qua uiterlijk mijn type niet is en in de tweede plaats omdat het niet klikt.

Nu komt het grappige gedeelte. Maanden later hoor ik van mijn studiegenote dat die dame 'vriendschappelijk' wil appen om mij beter te leren kennen, terwijl die dame mij juist van Facebook verwijderde nadat ik het contact liet verwateren. _O-
pi_153036647
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

In de eerste plaats omdat ze qua uiterlijk mijn type niet is en in de tweede plaats omdat het niet klikt.

Nu komt het grappige gedeelte. Maanden later hoor ik van mijn studiegenote dat die dame 'vriendschappelijk' wil appen om mij beter te leren kennen, terwijl die dame mij juist van Facebook verwijderde nadat ik het contact liet verwateren. _O-
Stalker in spe
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:54:12 #75
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153036687
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Stalker in spe
Ik snap er in ieder geval geen fluit van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')