2 ronden ervoor was een prachtige overlay in beeld, en aan de hand van het motorgeluid heb ik de ronde van de crash kunnen plaatsenquote:
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
Een brake test was ook veel duidelijker aan de hand van de tv beelden zichtbaar geweest. Gewoon een race-incident dit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.
Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.
Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Max zijn rempunt lag sowieso dieper vanwege betere banden. Hij was 3 seconde of iets per lap sneller.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Nattekat het volgende:
En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor
Op een paar versleten banden wel wat logischer natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doenquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:32 schreef twiFight het volgende:
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers.
Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor.
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen![]()
![]()
Het was meer een aanvulling op je postquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.
Mensen hier hebben moeite om onderscheid te maken tussen opmerkingen over één crash en een coureur als geheel. Ik vind de crash zijn schuld, ja, maar daarmee zeg ik niets over hoe ik Max als coureur vindt. Dus als je begint over "figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen" dan zou ik het waarderen dat je mij daar buiten laat.
Dat hij elke ronde 5 meter later had kunnen remmen hoeft ook weer niet, misschien zijn dat van die moves die je liever eenmalig uitvoert wanneer het zou moeten dan ze elke ronde te doen met bijkomende extra bandenslijtage waardoor je uiteindelijk alleen maar langzamer bent.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef Gort het volgende:
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken.
Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit.
Foutjes maken kan/mag, zeker zo vroeg in een F1 carrière, onafhankelijk van leeftijd.
Zowel medogenloos ophemelen als afkraken zijn beide niet echt reëel. Genieten van puike acties, balen van fouten, als je 't mij vraagt, zoals bij ieder ander coureur.
Dat is niet helemaal waar. Enerzijds omdat gedurende de wedstrijd zaken veranderen (gewicht van de auto, baanomstandigheden, bandenslijtage, enz, enz.) en reeds daarom het rempunt gedurende de wedstrijd steeds zal verschuiven en anderzijds omdat je met iemand in je nek een ander (later) rempunt kan kiezen om te voorkomen uitgeremd te kunnen worden. Als je altijd op het allerlaatste moment remt zul je meer bandenslijtage hebben, dus vandaar dat je ook op basis van dat soort ontwikkelingen jezelf aan zal moeten passen als coureur.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef Gort het volgende:
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Tante Pollewop?quote:
Nou, dat is al weer een begin ten aanzien van de terugkeer van gridgirls. Ik zou zeggen: overall uit, bikini aan.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |