Daarmee lijkt het alsof je Max het kapot gaan van de Renault motor aanrekent?quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mag je daar dan ook bij zijn als je voor de 4e keer je motor naar de klote helpt?
In de FR 3.5 kreeg de Lotus dus wel de schuld (10 plekken straf), ondanks dat hij 30 meter eerder remde. Dit omdat zijn voorligger op hetzelfde punt als de vorige ronde remde en van Buuren er toen nog niet zo dicht op zat, waardoor hij hem nu wel raakte.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:31 schreef Geralt het volgende:
Overigens wel grappig, een Lotus F1 wordt van de baan gereden en die heeft volgens de data 5 meter later geremd en is dus niet schuld.
Hetzelfde weekend, dezelfde baan, in de Formule Renault 3.5 reed een Lotus iemand van de baan en die remde remde 30 meter eerder en knalde achterop maar was dus ook niet schuld.
2x een Lotus. 1x knalt eentje achterop iemand en 1x knalt iemand achterop die Lotus.
Allebei de keren de Lotus niet schuld want data. Nou laat maar zien dan zou ik zeggen
Data was al bekend. Dat van die 5 meter later had ik ook al ergens vernomen, dus als ik het al wist, dan wist hij het zeker zou ik zo denken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:52 schreef kepler het volgende:
Hij riep het toch alleen direct na de crash/race? Volgens mij heb ik hem daarna er niet meer over gehoord? Of heb ik wat gemist?
edit: gevonden: "Na een ongelukkige pitstop vocht ik me door het veld naar voren, voordat ik in de eerste bocht een ‘brake test’ kreeg en hard crashte.” Uit bericht van gisteren
Kan ook zijn dat de data pas nu vrijgegeven is, maar heel verstandig is het niet als hij het wel wist. Alleen zullen we dat nooit weten
Nope: "ifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later."quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:11 schreef Geralt het volgende:
Ze zullen toch ook zeker wel gekeken hebben naar het punt van gas los laten en niet het punt van remmen alleen? Toch? Toch?
Dat lees ik namelijk nergens. Alleen dat data laat zien dat hij 5 meter later remt dan de ronde ervoor.
Maar als hij 15 meter eerder zijn gas los laat dan krijg je ook zulke taferelen. En dat kan Max verwarren met een braketest.
Maargoed, maakt niet uit, hij was smaakmaker van de wedstrijd en gelukkig niks over gehouden aan zijn crash en of hij nou wel of geen schuld heeft, hij heeft er allicht wat van opgestoken. Die crash zou er toch wel komen. Beter dan gewoon vroeg in het seizoen zeg ik dan maar
2 ronden ervoor was een prachtige overlay in beeld, en aan de hand van het motorgeluid heb ik de ronde van de crash kunnen plaatsenquote:
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:17 schreef Nattekat het volgende:
Als ie echt 5m later remde stond niet Max, maar hij in de muur.
Een brake test was ook veel duidelijker aan de hand van de tv beelden zichtbaar geweest. Gewoon een race-incident dit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat Lotus nu via twitter glashard liegt over de data is vrij sterk, aangezien dat dan sowieso (binnen enkele uren) uit zou komen.
Dus die data zal er echt wel liggen en die is echt betrouwbaarder dan tv beelden analyseren.
Een brake test is overigens nog wel iets compleet anders dan iets eerder liften of remmen, dus de beschuldiging van Max gaat echt werkelijk nergens over.
Max zijn rempunt lag sowieso dieper vanwege betere banden. Hij was 3 seconde of iets per lap sneller.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Tenzij STR ook met data komt waaruit blijkt dat Max nog lang niet op zijn rempunt was, zullen we het nooit zeker weten.
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:29 schreef Nattekat het volgende:
En mocht ie de waarheid spreken, remde Grosjean gewoon 5m eerder tov 2 rondes ervoor
Op een paar versleten banden wel wat logischer natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij remde 5m later maar liet wel eerder zijn gas los, logische reactie wanneer iemand die sneller is vlak achter je zit en op elk gaatje aan het loeren is.
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doenquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:32 schreef twiFight het volgende:
Tsja, ruig verhaal allemaal, maar ik geloof een vermaarde F1 reporter die de telemetrie gezien heeft, danwel mensen gesproken heeft die de telemetrie gezien hebben, toch echt eerder dan de mening en 3DMax skills van 100 fokkers.
Nog los van het feit dat de helft niet eens relevant is. Grosjean mag liften en Grosjean mag eerder/later remmen in een ander rondje. Dat doet elke coureur in elke race. De vraag is of Grosjean een ongeval veroorzaakt heeft terwijl dat te voorkomen was en de FIA concludeerde van niet, nota bene met telemetrie die aantoont dat Grosjean niet eerder liftte en niet eerder remde. Dezelfde vraag wordt bij Verstappen gesteld en gezien de telemetrie aangeeft dat Grosjean niets fout deed is de conclusie dat Verstappen het ongeluk wel had kunnen voorkomen, dus krijgt hij een straf. Dat betekent niet dat hij een saaie coureur is, dat betekent niet dat hij geen goede coureur is, dat betekent niet dat hij geen crashes mag hebben in zijn carriere. Het betekent simpelweg en alleen dat hij deze crash had kunnen voorkomen en daar krijgt hij een straf voor.
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die hordes mensen die dit van Max willen goedpraten, maar ook van die figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen![]()
![]()
Het was meer een aanvulling op je postquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Beetje frappant dat je dat zegt terwijl je mijn reactie quote waarin ik zeg dat hij dat hij geen saaie coureur is en geen slechte coureur is en dat hij fouten mag maken.
Mensen hier hebben moeite om onderscheid te maken tussen opmerkingen over één crash en een coureur als geheel. Ik vind de crash zijn schuld, ja, maar daarmee zeg ik niets over hoe ik Max als coureur vindt. Dus als je begint over "figuren bij wie Max werkelijk niets goed kan doen" dan zou ik het waarderen dat je mij daar buiten laat.
Dat hij elke ronde 5 meter later had kunnen remmen hoeft ook weer niet, misschien zijn dat van die moves die je liever eenmalig uitvoert wanneer het zou moeten dan ze elke ronde te doen met bijkomende extra bandenslijtage waardoor je uiteindelijk alleen maar langzamer bent.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:40 schreef Gort het volgende:
Het is moeilijk om de waarheid te achterhalen, true. Maar ik denk niet dat Grosjean 'zomaar' 5 meter later van het gas kan én 5 meter later remmen. Dan zou Grosjean heel veel tijd weggooid hebben door elke vorige ronde te vroeg snelheid te minderen...
Overigens reageerde Max uitstekend door te remmen en naar rechts uit te wijken. Als Grosjean niet licht naar rechts gegaan was 't goed gegaan. Doordat Max rechtsvoor blokkeerde kon hij Grosjean niet meer ontwijken.
Mgoed, iedereen kan zien wat er gebeurde (incl. Brundle, Hakkinen etc) dus wat mij betreft zegt telemetrie veel, maar niet alles.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit.
Foutjes maken kan/mag, zeker zo vroeg in een F1 carrière, onafhankelijk van leeftijd.
Zowel medogenloos ophemelen als afkraken zijn beide niet echt reëel. Genieten van puike acties, balen van fouten, als je 't mij vraagt, zoals bij ieder ander coureur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |