Inderdaad, 20 dagen erbij. Dat moeten ze wel redden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:51 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ze krijgen er weer 20 dagen bij of ze nemen genoegen met 90%
Moet nog wel even wat nieuwe kleding hebben jaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef Zand60 het volgende:
[..]
Dus we kunnen de incentives naar je doorsturen, dan kun je kennismaken
als ik het goed lees schrijft hij 10k per jaar af op de goodwill.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:33 schreef obligataire het volgende:
75K is geen al te hoog bedrag, verder geen financieringen waarop afgelost moet worden. De overname is al afbetaald. Dat laatste spreekt sowieso in zijn voordeel.
Lijkt me dat hij de last vanuit zijn omzet wel zou moeten kunnen opbrengen. 1.500 per maand ongeveer?
Hij is al sinds 2006 eigenaar en met 10% afschrijving per jaar is de goodwill dus al bijna afgeschreven.
Meest onzekere factor is denk ik hoe die transitie gaat uitpakken.
Ik doe mee..........
Inderdaad, zie creditsafe, de boekwaarde is nu ongeveer 35K.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:54 schreef komrad het volgende:
[..]
als ik het goed lees schrijft hij 10k per jaar af op de goodwill.
Hoezo geen financieringen die afgelost moeten worden? Op een RC van 87k hoeft niet afgelost te worden inderdaad, maar het geleende geld moet wel gewoon een keer terugbetaald worden toch? dus eigenlijk ligt er een claim van 87 + 75 = 162 op het bedrijf in geval van faillissement + eventuele overige crediteuren/schulden.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:33 schreef obligataire het volgende:
75K is geen al te hoog bedrag, verder geen financieringen waarop afgelost moet worden. De overname is al afbetaald. Dat laatste spreekt sowieso in zijn voordeel.
Dat eerst was mijn voornaamste reden om mee te doenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:33 schreef obligataire het volgende:
Lijkt me dat hij de last vanuit zijn omzet wel zou moeten kunnen opbrengen. 1.500 per maand ongeveer?
Hij is al sinds 2006 eigenaar en met 10% afschrijving per jaar is de goodwill dus al bijna afgeschreven.
Meest onzekere factor is denk ik hoe die transitie gaat uitpakken.
Ik doe mee..........
Wat me ook opvalt: "In de werkmaatschappij is wat betreft financiering alleen een rekening courant faciliteit groot ¤ 87.000 van de bank ondergebracht."quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:52 schreef µ het volgende:
[..]
Dat eerst was mijn voornaamste reden om mee te doen.
Correct, 87K is puur schuld, maar wel schuld die in de cashflow niet in mindering komt. Vandaar die indeling categorie 3 waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:50 schreef NB1908 het volgende:
[..]Hoezo geen financieringen die afgelost moeten worden? Op een RC van 87k hoeft niet afgelost te worden inderdaad, maar het geleende geld moet wel gewoon een keer terugbetaald worden toch? dus eigenlijk ligt er een claim van 87 + 75 = 162 op het bedrijf in geval van faillissement + eventuele overige crediteuren/schulden.
Ik heb veel vertrouwen in de detailhandel maar momenteel niet in de kleding branche.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:50 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Hebben zo weinig mensen vertrouwen in de detailhandel?
Er kan bijna getrouwd wordenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:28 schreef crowdiefunder het volgende:
Trouwens, wat betreft die bruiloft op lendico. Na de bruiloft heb je een extra zekerheidje, de partner wordt namelijk direct mede verantwoordelijk voor de schuld (mits niet onder huwelijkse voorwaarden getrouwd)
Vind het alleen wel kansloos, spaar dat bedrag wat je terug moet betalen dan gewoon 4 jaar op en ga dan trouwen, scheelt je 10,42% rente...
Ik doe mee met die primera die net op 100% staat. Hotel heb ik het niet zo mee, maar wel bedankt voor het delen van de info!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:24 schreef Atlas_ het volgende:
Unieke Hotelkamers staat al even bij Zencap.
Klonk als een van de meest aantrekkelijke projecten van de laatste tijd, met een gevestigde onderneming, sterke cash flow en hypothecair onderpand (zo leek het althans) tegen 7,64% bruto. Ik verbaas me erover dat niemand het op dit forum heeft genoemd. Zencap wordt in het algemeen ook minder genoemd. Vanwege de fees? Maar dat een kwestie van omzetten in netto rente...
Anyway - ik heb een paar vragen gesteld en vandaag antwoord ontvangen. Leek me waardevol om te delen op dit forum, net als ik hier informatie van anderen opdoe. Helaas geen hypothecair onderpand of nieuw eigen vermogen, maar m.i. nog steeds een aantrekkelijke investering die hopelijk de eindstreep gaat halen.
1. Krijg ik als investeerder een eerste hypothecair recht op het nieuw te kopen pand, zoals u suggereert met "Het pand met de 3 themakamers brengen wij in"?
De tekst in de samenvatting was niet correct en het voorstel van de kredietnemer (inbrengen pand) is ook niet geaccepteerd en niet meegenomen in de risk analyse van de aanvraag. De samenvatting is nu aangepast. Zencap werkt alleen met persoonlijke borgstelling.
2. Is de ¤60.000 eigen inbreng nieuw eigen vermogen of komt deze uit het bestaande eigen vermogen?
Dit komt uit eigen vermogen
3. Wat veroorzaakte de kostenstijging met circa ¤100.000 in het laatste jaar en is deze blijvend?
Deze stijging was een dotatie voor voorziening onderhoud en een stijging in de huisvesting kosten. De hoogte van de dotatie kan elk jaar fluctueren.
Grappig deze, want behalve dat ik ook in Hotel Courage meedoe (Waalkade Nijmegen), is dit bekend terreinquote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:24 schreef Atlas_ het volgende:
Unieke Hotelkamers staat al even bij Zencap.
3. Wat veroorzaakte de kostenstijging met circa ¤100.000 in het laatste jaar en is deze blijvend?
Deze stijging was een dotatie voor voorziening onderhoud en een stijging in de huisvesting kosten. De hoogte van de dotatie kan elk jaar fluctueren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |