SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 27-05-2015 19:06:31 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Maar sommigen willen vooral beter worden. En dat doe je vooral door te trainen.Hoe beladen dat ook is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
of gewoon helemaal stoppen met trainen en gewoon lekker gaan hardlopen.
trainen, voor sommigen al zo een beladen woord dat ze niet vooruit komen onder het gewicht er van.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 25 mei 2015 22:05 schreef Devv het volgende:
[..]
Tof. Heel veel succes met de voorbereiding!quote:Op maandag 25 mei 2015 22:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Tof!! Ben benieuwd naar je trainingen en de weg er naar toeBedankt! Ik heb echt zin in dit avontuur. Ik moet me druk oriënteren op schema's. Voorlopig zit ik nog in het trimhockeyseizoen en train ik daar al 2 x 1 uur voor in de week, dus ik begin op een schema van 3x lopen in de week, maar in de zomerstop/ vakantie zal ik wat meer moeten gaan lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
helemaal over heen gelezen, veel succes met je training!
Ik hou me aanbevolen voor tips. Ik heb gelukkig al een clubje gelijkgestemden voor Amsterdam gevonden.Life is what you make it.![]()
Oke maar je hebt gewoon trainen en ook trainen met een specifiek doel om een afstand in een bepaalde tijd te lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:39 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar sommigen willen vooral beter worden. En dat doe je vooral door te trainen.Hoe beladen dat ook is.
Om een voorbeeld te geven, zo heb ik voor De MvB wel getrained maar niet echt met een bepaald doel behalve uitlopen. Nou is voor mij dat trainen dan eigenlijk gewoon hardlopen en niet volgens een strikt schema met tempo's. MvB wordt dan voornamelijk op de dag zelf kijken op wat voor tempo we weg gaan en gaan zeker niet op PR jacht.![]()
Volgens mij was ik toegevoegd maar zie hem er niet tussen staan dus hier alsnog:
1
2[b]14 juni 2015 - [url=www.runforkika.nl]Run for KiKa (Utrecht)[/url][/b]
[*] Serinde - 5 km [url=https://www.runforkika.nl/saskia-middel]Sponsoren?[/url]![]()
Zo heb ik dat ook gedaan. Ik heb nog nooit met een schema gewerkt, behalve dat ik wel wat duurlopen had gepland en ongeveer 3 keer per week wilde lopen. En al helemaal geen intervalschema's.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Oke maar je hebt gewoon trainen en ook trainen met een specifiek doel om een afstand in een bepaalde tijd te lopen.
Om een voorbeeld te geven, zo heb ik voor De MvB wel getrained maar niet echt met een bepaald doel behalve uitlopen.![]()
Nu zou je erbij moeten staan!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:54 schreef Serinde het volgende:
Volgens mij was ik toegevoegd maar zie hem er niet tussen staan dus hier alsnog:
[ code verwijderd ]
Overige OP-verzoeken, overdag ben ik niet of nauwelijks op Fok, maar 's avonds voeg ik jullie allemaal toeZolang nog niet iedereen eruit isquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Je kan een zakje ORS verdunnen 1 op 10, daar zit ook zout in en niet heel veel suiker, en het is goed weg te krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:27 schreef wyccie het volgende:
In normale sportdrank zit wel zout. Als ik niet de suikers wil zou ik water met zout moeten drinken, ik denk niet dat ik dat wegkrijg. Waarschijnkijk krijg ik dan ook dorst. Dus ik ga oefenen met gewoon sportdrank, geen gels.
Maar eerst maar weer eens een duurloop inplannen voor volgend weekend. Ik heb nauwelijks langer dan 7km gelopen sinds Rotterdam.
[..]
Ja, maar dat kan blijkbaar toch iets verschuiven. Volgens mij bedoelt Mr.B dat.
Hoe voel jij je over de MvB?
Moest ik altijd tijdens roeiwedstrijden drinken als het erg warm was.
Helpt trouwens ook om een kater te voorkomen, als je een liter ervan wegklokt na een stapavondje voor je gaat slapen
En @RD: wat als je trainen nou gewoon leuk vindt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wow, dat lijkt me niet handig, een vochtvasthouder terwijl je aan het sporten bent. Je zweet niet voor niks. Dat is om je lijf te koelen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Oja ik liep 200tjes. En het ging wel oke. Al vind ik dat mijn benen nog steeds log en sloom lopen. Maar misschien komt dat juist weer doordat ik een tijdje weinig snelheid getraind heb nu.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Een tijdje terug was er een razend interessante documentaire over wat nou slechter is, suiker of vet?
In deze documentaire krijg je mijns inziens een goed antwoord op de vraag of het bijvoorbeeld zin heeft een low carb diet te starten, of dat de voedselzandloper beter bij het oud papier kan.
De uiteindelijke conclusie is verrassend logisch.
http://www.ntr.nl/Focus/4(...)PWON_1240574#content
Over hardlopen:
Ik heb in de bossen gelopen in de buurt van mijn werk, zodat de files opgelost waren toen ik klaar was. Het was een mooie route, grotendeels onverhard. Ik verdwaalde even en stapte helaas met mijn blessurepoot op een boomwortel. Desondanks mijn snelste 5 km in tijden gelopen.![]()
Als je het 1 op 10 verdunt is het niet veel zouter dan andere sportdranken. En het vocht vasthouden gebeurt in je darmen, dat wil niet zeggen dat er dan geen vocht meer via je huid naar buiten kan. Je zweet nog steeds, alleen je raakt van binnen minder uitgedroogd.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wow, dat lijkt me niet handig, een vochtvasthouder terwijl je aan het sporten bent. Je zweet niet voor niks. Dat is om je lijf te koelen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het is een rehydratiemiddel, betekent niet dat je niet gaat zweten. Met het zweten raak je veel vocht, maar ook veel zout kwijt. Dat heb je wel nodig.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wow, dat lijkt me niet handig, een vochtvasthouder terwijl je aan het sporten bent. Je zweet niet voor niks. Dat is om je lijf te koelen.
Ik denk niet dat je hele liters moet gaan drinken, maar op zoutzweetdagen kan het wel fijn zijn.![]()
Eh nee ORS is geen vochtvasthouder. Het zijn slechts zouten suikers, en is een vochtaanvuller.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wow, dat lijkt me niet handig, een vochtvasthouder terwijl je aan het sporten bent. Je zweet niet voor niks. Dat is om je lijf te koelen.![]()
Op warme dagen kan het handig zijn om na afloop ors te drinken. Dan vul je de boel ook aan. Op mijn korte loopjes neem ik niets te drinken mee, dus dan moet ik na afloop aanvullen.![]()
800-400-200'tjes gelopen en dat 2xIk wilde achterin bungelen, maar vind die intervallen zo leuk. Werd weer vlammen dus.
Weer een stijf achillespeesje, dus maar even los masseren.
Overdags had ik trouwens bijna geen energie en 's avonds loop ik dan toch weer als een hinde![]()
Vooraf zei de trainer: "En vanavond géén gekak!"(vorige week belde een van ons ergens aan vanwege Yurkak)
![]()
Ik ook, als ik heel genoeg benquote:
Hier maar eens een duurloop (voor mijn doen dan, was wel ruim 9 km) gedaan op 1 tempo, eens kijken hoe mijn knieën daar op reageren...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Eergisteren, ik heb het gezien. Ik hou van dit soort documentaires. Leuke mannen ookquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Een tijdje terug was er een razend interessante documentaire over wat nou slechter is, suiker of vet?
In deze documentaire krijg je mijns inziens een goed antwoord op de vraag of het bijvoorbeeld zin heeft een low carb diet te starten, of dat de voedselzandloper beter bij het oud papier kan.
De uiteindelijke conclusie is verrassend logisch.![]()
![]()
de vraag is alleen, hoeveel beter wordt de goedwillende amateur.....??quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:39 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar sommigen willen vooral beter worden. En dat doe je vooral door te trainen.Hoe beladen dat ook is.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hoeveel die maar wil. Duursport is 80% trainbaar en maar 20% talent..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de vraag is alleen, hoeveel beter wordt de goedwillende amateur.....??Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
wil je zeggen dat het hele topic, als ze maar vaak genoeg trainen, in staat is een sub 3 op de marathon te lopen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoeveel die maar wil. Duursport is 80% trainbaar en maar 20% talent..'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hmm een absoluut getal wil ik er niet aan verbinden. Maar als je ook andere dingen in je leven in het teken stelt daarvan, dus afvallen, gezonder eten, veel meer slapen/rusten, dan denk ik dat een tijd in de buurt van de 3 uur voor alle mannen uiteindelijk wel mogelijk moet zijn ja. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel 'fitte jaren'je nog hebt, als je op je 50e begint wordt het lastiger.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wil je zeggen dat het hele topic, als ze maar vaak genoeg trainen, in staat is een sub 3 op de marathon te lopen?
En of je dat allemaal wilt
[ Bericht 6% gewijzigd door La_Tramposa op 26-05-2015 22:03:24 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga later nog anderhalf gemist topic teruglezen. Nu eerst mijn samenvatting van een paar dagen Ardennen:
ruim 20 km gewandeld, 5,5 km getraild en op de terugweg bij Scarabee een Salomon s-lab adv skin 3 12 (of zoiets) gekocht.![]()
![]()
1
2[b]29 mei 2015 - [url=http://www.twenterandrun.nl/]Twenterandrun (Vriezenveen)[/url][/b]
[*] Voccar - 10 km [/url]
Mag ik met deze wedstrijd in de OP Guppyfriend?![]()
Succes Schanulleke! Mooie uitdaging. Hoeveel HM's heb je inmiddels gelopen? En wat is je doel? Uitlopen, of een bepaalde tijd?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt! Ik heb echt zin in dit avontuur. Ik moet me druk oriënteren op schema's. Voorlopig zit ik nog in het trimhockeyseizoen en train ik daar al 2 x 1 uur voor in de week, dus ik begin op een schema van 3x lopen in de week, maar in de zomerstop/ vakantie zal ik wat meer moeten gaan lopen.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Ik heb gelukkig al een clubje gelijkgestemden voor Amsterdam gevonden.![]()
Ik ben de 500 km grens over dit jaar. Ik had eerst 800 km als doel voor dit jaar, maar een tijdje terug heb ik dat bijgesteld naar 1000. Ik heb ook mijn doel uitgebreid: eerst was het de Tilburg ten miles, nu komt daar de Eindhoven hm bij.
Gaat lekker!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoeveel die maar wil. Duursport is 80% trainbaar en maar 20% talent..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wil je zeggen dat het hele topic, als ze maar vaak genoeg trainen, in staat is een sub 3 op de marathon te lopen?Dit vind ik wel erg optimistisch en altijd een beetje apart, alsof de mensen die 'trager' zijn er niet genoeg voor doen ofzo...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm een absoluut getal wil ik er niet aan verbinden. Maar als je ook andere dingen in je leven in het teken stelt daarvan, dus afvallen, gezonder eten, veel meer slapen/rusten, dan denk ik dat een tijd in de buurt van de 3 uur voor alle mannen uiteindelijk wel mogelijk moet zijn ja. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel 'fitte jaren'je nog hebt, als je op je 50e begint wordt het lastiger.
En of je dat allemaal wilt
Ik zou het eerder andersom stellen, dat het voor 80% van je talent afhangt en voor 20% van je trainingsarbeid. Met een kater en m'n eerste loopje in 4 weken (en tweede in 6 weken) liep ik 43 mins op de 10 kilometer laatst, dat is niet iets waarmee ik wil opscheppen (of wat heel bijzonder is), maar dat is gewoon pure 'mazzel' wat betreft mijn basisniveau / aanleg. 80% van dit topic traint meer en / of gedisciplineerder dan ik, lopen marathons en alles, maar komen er niet bij in de buurt.
In de basis komt het gewoon neer op zaken die vooral genetisch bepaald zijn, zoals je VO2-max. Daar zit heus nog wel wat rek in, maar echt niet oneindig. Prestaties als een < 3 uur marathon zijn bij lange na niet voor iedereen weggelegd, kijk maar hoeveel trainingsarbeid sommigen er nu al insteken (~ 150-200 kilometer per maand zie ik hier vaak zat voorbij komen tijdens marathonvoorbereidingen) met de bijbehorende tijden. Sub 3 uur was dit jaar in Rotterdam bijvoorbeeld alleen weggelegd voor de beste 4.8% van het hele veld, daar kan echt niet iedereen bijkomen. Zelfs niet als diegene 4 jaar (zeg een Olympische cyclus) zou leven als een topsporter...
Wat betreft het trainen an sich, ik denk wel dat er meerdere opvattingen mogelijk zijn. Waarbij het maximale uit jezelf willen halen en vooral de ontspanning in het lopen zoeken nogal eens botsen (ook hier in het topic). Realistische doelen blijven echter wel belangrijk, want anders overheerst vooral de frustatie in de trainingen en kan het tegen je gaan werken denk ik ook...Jack does it in real time...![]()
Lekker bezig! Waarom niet meteen 1200, je zit toch op schema?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:47 schreef steffelonio het volgende:
Ik ben de 500 km grens over dit jaar. Ik had eerst 800 km als doel voor dit jaar, maar een tijdje terug heb ik dat bijgesteld naar 1000. Ik heb ook mijn doel uitgebreid: eerst was het de Tilburg ten miles, nu komt daar de Eindhoven hm bij.
Gaat lekker!Life is what you make it.![]()
Ik heb de afgelopen jaren iets van 7 HM's gelopen in wedstrijdverband, weet het niet exact. En iedere keer denk ik: 'waarom doe ik dit'. Ik zal degene die me er nu in heeft geluld ook nog wel een paar keer vervloeken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Succes Schanulleke! Mooie uitdaging. Hoeveel HM's heb je inmiddels gelopen? En wat is je doel? Uitlopen, of een bepaalde tijd?
Ik wil primair uitlopen, maar het liefst binnen de 4:12.Life is what you make it.![]()
Morgen wordt lekker hardloopweer geloof ik, fijn een loopje van Ommen naar Dalfsen doen, 10 EM (Station tot Stationloop). Voor het eerst in de 3 jaar dat ik meedoe dat de paar onverharde delen geen modderpoelen zullen zijn. Dus mijn tijd van vorig jaar moet flink uit de boeken gelopen kunnen worden (1:21). Ik hoop op een 1:15.
Oh, en ik heb inmiddels een startnummer kunnen overnemen voor de HM van Zwolle, dus mijn volgende wedstrijd staat ook al op de kalender!![]()
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik zou het eerder andersom stellen, dat het voor 80% van je talent afhangt en voor 20% van je trainingsarbeid. Met een kater en m'n eerste loopje in 4 weken (en tweede in 6 weken) liep ik 43 mins op de 10 kilometer laatst, dat is niet iets waarmee ik wil opscheppen (of wat heel bijzonder is), maar dat is gewoon pure 'mazzel' wat betreft mijn basisniveau / aanleg.
Gisteren liep ik mijn inlooprondje achter twee meiden aan die op hun gemak en kletsend zo de 11km/h aantikken. Ik had het erg zwaar en hield het maar net vol, terwijl ik wel kan stellen dat ik conditioneel in goede vorm ben en ook de laatste tijd best redelijk getraind ben in snelheid. Nou had ik ook de pech dat zij wel een van de snelsten zijn, maar een ervan traint maar een keer per week en ik drie keer.
Hoe hard ik ook ga trainen, ik zal nooit een marathon onder 3,5 uur gaan lopen. Of een 10k sub50.![]()
Mooi gebied om te lopen!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:56 schreef indepoeier het volgende:
Morgen wordt lekker hardloopweer geloof ik, fijn een loopje van Ommen naar Dalfsen doen, 10 EM (Station tot Stationloop). Voor het eerst in de 3 jaar dat ik meedoe dat de paar onverharde delen geen modderpoelen zullen zijn. Dus mijn tijd van vorig jaar moet flink uit de boeken gelopen kunnen worden (1:21). Ik hoop op een 1:15.
Oh, en ik heb inmiddels een startnummer kunnen overnemen voor de HM van Zwolle, dus mijn volgende wedstrijd staat ook al op de kalender!Life is what you make it.![]()
Maakt dat uit dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wil je zeggen dat het hele topic, als ze maar vaak genoeg trainen, in staat is een sub 3 op de marathon te lopen?
Ik vind het veel knapper dat Gogo een ontzettend PR op de 5 loopt (wat volgens jouw begrippen dan waarschijnlijk alsnog op ontzettend slakkentempo is), dan dat zo'n rotjong van een DeeBee ()met weinig trainingsarbeid en een kater een rappe tijd op de 10 neerzet.
Hardlopen is toch juist zo leuk omdat je het zo kunt invullen als je het zelf wilt? Het gros wil gewoon zichzelf verbeteren, en of ze daarmee 5km sub 20 of sub 30 lopen maakt geen reet uit. En een paar zijn snel genoeg om af en toe te winnen, maar volgens mij willen die ook vooral zichzelf verbeteren. En dan heb je nog wat mensen die graag steeds een stukje verder willen lopen, waarbij tempo geen drol uitmaakt. En ook nog wat die gewoon lekker willen lopen, waarbij tempo en afstand niet uitmaken. Allemaal net zo prima.![]()
Ja, maar ik denk dat ik in de zomer een stapje terug ga doen ivm warmte/bbq/geen zin/vakantie. Ik wil wel realistische doelen stellen. Vandaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker bezig! Waarom niet meteen 1200, je zit toch op schema?![]()
Gup, zou jij mij uit de OP willen halen voor Omloop ter Heijde?quote:
Aangezien ik geen oppas geregeld krijg gaat het me helaas niet lukken om daar te lopen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Mooie afstand al, gaat goedkomen op de TTM en in E'hovenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:47 schreef steffelonio het volgende:
Gaat lekker!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mee eens! Hardlopen is (voor mij) met name proberen mezelf te verbeteren (en lekker te lopen). Vergelijken met anderen begin ik niet aan (al motiveren mooie prestaties van anderen mij wel)quote:Op woensdag 27 mei 2015 06:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan?
Ik vind het veel knapper dat Gogo een ontzettend PR op de 5 loopt (wat volgens jouw begrippen dan waarschijnlijk alsnog op ontzettend slakkentempo is), dan dat zo'n rotjong van een DeeBee ()met weinig trainingsarbeid en een kater een rappe tijd op de 10 neerzet.
Hardlopen is toch juist zo leuk omdat je het zo kunt invullen als je het zelf wilt? Het gros wil gewoon zichzelf verbeteren, en of ze daarmee 5km sub 20 of sub 30 lopen maakt geen reet uit. En een paar zijn snel genoeg om af en toe te winnen, maar volgens mij willen die ook vooral zichzelf verbeteren. En dan heb je nog wat mensen die graag steeds een stukje verder willen lopen, waarbij tempo geen drol uitmaakt. En ook nog wat die gewoon lekker willen lopen, waarbij tempo en afstand niet uitmaken. Allemaal net zo prima.![]()
Allicht had jij door bewuste en onbewuste keuzes in het verleden toen je je eerste loopje deed al wel een andere uitgangspositie dan mensen die een minder snelle tijd hebben. Lichter, toch een betere basisconditie. Dat is een deel genen maar ook een groot deel gedrag. Vo2 max is deels aangeboren maar ook deels trainbaar. En wat ik zei; gewicht is één van de belangrijkste factoren maar dat vergeten veel amateur-hardlopers nog wel eens. Niet dat ik iedereen aan het dieten wil krijgen, maar voor velen geldt dat je beter 5kg kunt afvallen dan 200km kunt trainen als je sneller wilt worden. Maar iedereen hier die wel 200km per maand traint gaat volgens mij ook echt hard vooruit..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit vind ik wel erg optimistisch en altijd een beetje apart, alsof de mensen die 'trager' zijn er niet genoeg voor doen ofzo...
Ik zou het eerder andersom stellen, dat het voor 80% van je talent afhangt en voor 20% van je trainingsarbeid. Met een kater en m'n eerste loopje in 4 weken (en tweede in 6 weken) liep ik 43 mins op de 10 kilometer laatst, dat is niet iets waarmee ik wil opscheppen (of wat heel bijzonder is), maar dat is gewoon pure 'mazzel' wat betreft mijn basisniveau / aanleg. 80% van dit topic traint meer en / of gedisciplineerder dan ik, lopen marathons en alles, maar komen er niet bij in de buurt.
In de basis komt het gewoon neer op zaken die vooral genetisch bepaald zijn, zoals je VO2-max. Daar zit heus nog wel wat rek in, maar echt niet oneindig. Prestaties als een < 3 uur marathon zijn bij lange na niet voor iedereen weggelegd, kijk maar hoeveel trainingsarbeid sommigen er nu al insteken (~ 150-200 kilometer per maand zie ik hier vaak zat voorbij komen tijdens marathonvoorbereidingen) met de bijbehorende tijden. Sub 3 uur was dit jaar in Rotterdam bijvoorbeeld alleen weggelegd voor de beste 4.8% van het hele veld, daar kan echt niet iedereen bijkomen. Zelfs niet als diegene 4 jaar (zeg een Olympische cyclus) zou leven als een topsporter...
Wat betreft het trainen an sich, ik denk wel dat er meerdere opvattingen mogelijk zijn. Waarbij het maximale uit jezelf willen halen en vooral de ontspanning in het lopen zoeken nogal eens botsen (ook hier in het topic). Realistische doelen blijven echter wel belangrijk, want anders overheerst vooral de frustatie in de trainingen en kan het tegen je gaan werken denk ik ook...
Ik wil helemaal niet zeggen dat mensen die minder hard lopen er minder hard voor werken, alleen dat iedereen, als je consequent de juiste keuzes maakt wat betreft sporten, er uiteindelijk heel veel van de tijd afgaat. Sommige anderen bereiken dat al in hun eerste loopjaar, tja dat lijkt misschien niet eerlijk. Maar of dat echt talent is? Dan had je ons allemaal als 6-jarige kinderen een wedstrijdje moeten laten rennen, en ik denk dat daar nog verrassende uitkomsten uitkomen. Ik heb zelf voor geen enkele sport als kind echt talent gehad, maar ik was altijd te koppig om me daarbij neer te leggen en trainde net zo hard en vaak tot ik wel bij de selectie of iets dergelijks kwam.
Uiteindelijk moet je dat wel willen natuurlijk en is het voor een groot deel mentaal.
En over die 3 uur grens; er werd toch laatst ook geconcludeerd dat in de jaren 80 dat percentage nog 15% was, en ook in absolute aantallen veel hoger? Dus dan zouden we massaal minder talent/lagere vo2 max hebben gekregen? Ik denk eerder dat we met zijn allen een minder sportieve lijfstijl zijn gaan aanhouden..
[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 27-05-2015 08:39:18 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Daar ga je veel plezier aan beleven, denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:14 schreef McTwente het volgende:
Ik ga later nog anderhalf gemist topic teruglezen. Nu eerst mijn samenvatting van een paar dagen Ardennen:
ruim 20 km gewandeld, 5,5 km getraild en op de terugweg bij Scarabee een Salomon s-lab adv skin 3 12 (of zoiets) gekocht.
Mbt eten en drinken: als ik richting de 2 uur loop eet ik altijd iets onderweg, een reepje ofzo. Of een boterham.
Ik krijg vooral trek, knorrende maag enzo. Slap worden weet ik niet, zou kunnen dat dat een van de redenen was dat ik tijdens de hm zo terug viel in snelheid maar weet niet zeker.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als je je sportverleden en eerdere keuzes in je leven etc gaat meetellen zou t kunnen dat veel afhangt van eerdere keuzes misschien.
Al denk ik dan toch nog wel dat ik best mazzel had met 20 jaar niet sporten (en veel eten/drinken) dat ik het lopen redelijk makkelijk heb opgepakt.
Interessante discussie welSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
je lichaam en hoe dat wel of niet meewerkt is naast talent een deel van de puzzel. Maar ik heb gemerkt dat als je geestelijk niet helemaal lekker bentje ook niets bereikt met hardlopen.
Drie jaar geleden ben ik gestopt met hardlopen omdat het echt niet ging. Ik dacht lichamelijk maar achteraf gezien was ik nog in de war van mijn burn-out. Dat vertaalde zich in het feit dat ik voeten nauwelijks voor elkaar kreeg en dat ik meer struikelde als liep. En dat is dan weer niet bevordelijk voor je snelheid.![]()
Nu ik dat op orde heb en ik inderdaad ook minder weeg en meer op mijn voeding let, vlieg ik over de weg.![]()
Nee, ik geloof er niet zo in dat je zonder natuurlijk talent onder de 3 uur op de marathon kunt lopen. Zelfs als je keihard werkt, zal het deel wat je door training kunt verbeteren waarschijnlijk niet genoeg zijn om dat niveau te kunnen halen. Ik zou die verhouding van 80% trainen en 20% talent dus ook eerder omdraaien. Het lijkt mij niet dat je jezelf met 80% kunt verbeteren ten aanzien van je natuurlijke VO2max. Het klinkt gewoon niet logisch...![]()
Die 80 en 20% zijn natuurlijk overdreven en redelijk uit de lucht gegrepen, en slaan ook niet op absolute getallen. Wat ik meer bedoel te zeggen is; talent wordt vaak in mijn ogen iets te makkelijk als 'excuus' aangegrepen om te zeggen, dit of dat is voor mij toch nooit haalbaar. Terwijl ik denk dat er in veel gevallen veel meer haalbaar is dan je denkt, als je consequent bereid bent om er keihard voor te werken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:43 schreef Devv het volgende:
Nee, ik geloof er niet zo in dat je zonder natuurlijk talent onder de 3 uur op de marathon kunt lopen. Zelfs als je keihard werkt, zal het deel wat je door training kunt verbeteren waarschijnlijk niet genoeg zijn om dat niveau te kunnen halen. Ik zou die verhouding van 80% trainen en 20% talent dus ook eerder omdraaien. Het lijkt mij niet dat je jezelf met 80% kunt verbeteren ten aanzien van je natuurlijke VO2max. Het klinkt gewoon niet logisch...
Maar natuurlijk, zoals Murmeli ook al aangaf; als je 20 jaar net de verkeerde keuzes hebt gemaakt (al is het onbewust geweest) wat betreft het hardlopen wordt het wel lastiger. En uiteraard moet je realistische doelen stellen, als je eerste marathon 4.00 is gaat je volgende niet 3 uur zijn. Maar je hoeft er maar 12x 5 minuten af te halen, en dat klinkt al weer veel haalbaarder. Of het uiteindelijk lukt weet je niet, maar van tevoren al zeggen dat het niet kan.. dat gaat er bij mij persoonlijk niet in.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Een mogelijke verklaring is dat hardlopen toen alleen beoefend werd door mensen die er aanleg voor hadden en nu een modeverschijnsel is waar iedereen plezier aan beleeft. Destijds ging het om de prestatie, nu is het een levensstijl voor velen waarbij het draait om hele andere zaken. Dat verklaart nog niet waarom het in de jaren 80 ook in absolute aantallen hoger was, dat blijft speculatie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En over die 3 uur grens; er werd toch laatst ook geconcludeerd dat in de jaren 80 dat percentage nog 15% was, en ook in absolute aantallen veel hoger? Dus dan zouden we massaal minder talent/lagere vo2 max hebben gekregen? Ik denk eerder dat we met zijn allen een minder sportieve lijfstijl zijn gaan aanhouden..![]()
De waarheid zal zoals altijd wel weer saai ergens in het midden liggenMaar een polariserend standpunt innemen is nu altijd veel leuker..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mij valt het dus juist mee wat betreft de verkeerde keuzes en de gevolgen voor het hardlopen
Maar misschien zijn mijn doelen niet zo hoog. Ik ga bijv niet proberen sneller te worden dan LT of Semtex, want dat is vragen om frustraties en verliezen van de lol in het lopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hihihiquote:Op woensdag 27 mei 2015 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:
De waarheid zal zoals altijd wel weer saai ergens in het midden liggenMaar een polariserend standpunt innemen is nu altijd veel leuker..
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat is waar. De waarheid ligt in het midden. Ik heb vorig jaar bijna 1600 km getraind, met heel veel intervallen en 17 wedstrijden. Toch loop ik hele matige tijden. Dat ligt mijns inziens aan drie dingen: geen goede looptechniek (slechte balans, matige motoriek), weinig tot geen sportbasis vanuit de jeugd, een onregelmatig leven met een chronisch slaaptekort, stressvolle jaren.![]()
Je zou niets liever willen!quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:04 schreef Murmeli het volgende:
Mij valt het dus juist mee wat betreft de verkeerde keuzes en de gevolgen voor het hardlopen
Maar misschien zijn mijn doelen niet zo hoog. Ik ga bijv niet proberen sneller te worden dan LT of Semtex, want dat is vragen om frustraties en verliezen van de lol in het lopen.![]()
Zoiets werkt prima: http://www.amazon.co.uk/dp/B008515678quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:27 schreef wyccie het volgende:
In normale sportdrank zit wel zout. Als ik niet de suikers wil zou ik water met zout moeten drinken, ik denk niet dat ik dat wegkrijg. Waarschijnkijk krijg ik dan ook dorst. Dus ik ga oefenen met gewoon sportdrank, geen gels.
Beetje zouten, smaakje, maar geen suikers. De citrus variant is goed weg te drinken.
Ik/we gebruiken ze alleen niet zo vaak. Alleen bij lange afstanden of als het echt heel warm is als iets eerder.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Tuurlijk, als het binnen de mogelijkheden zou liggen. Maar dat ligt het niet en dat vind ik niet erg. Niet eens jammer.quote:
Ik probeer jou of pijll er wel uit te lopen
Dat is dan puur voor het vocht, want energie levert het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:13 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Zoiets werkt prima: http://www.amazon.co.uk/dp/B008515678
Beetje zouten, smaakje, maar geen suikers. De citrus variant is goed weg te drinken.
Ik/we gebruiken ze alleen niet zo vaak. Alleen bij lange afstanden of als het echt heel warm is als iets eerder.![]()
Verkeerde keuzes, tuurlijk, die maakt iedereen in het leven. Lopen is voor mij meer mijn hoofd leegmaken dan dat het mij gaat om harder, verder, sneller en winnen.
Tuurlijk wil iedereen als hij een wedstrijd loopt sneller dan voorheen, maar daarom loop ik niet veel wedstrijden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Goed loopweer trouwens![]()
Ik baal er zelfs van dat ik een rustdag heb, dus volgens mij is mijn lichaam op de weg terug!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zocht al een hele tijd naar zoiets, omdat ik geen producten met toegevoegde suikers eet/drink. Maar eens even hierin verdiepenquote:Op woensdag 27 mei 2015 10:13 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik/we gebruiken ze alleen niet zo vaak. Alleen bij lange afstanden of als het echt heel warm is als iets eerder.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Dat was ook het idee van mijn reactie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:21 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is dan puur voor het vocht, want energie levert het niet.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik denk dat 20% talent en 80% trainen wat overdreven is, maar ik ben van mening dat het trainen veel meer is dan 20%. Dat is bij mij wel het geval.
Het percentage talent zal bij kortere afstanden hoger liggen dan bij de langere afstanden (hm bv.), bij de laatste zou ik denken dat trainen zo tussen de 50 en 80% inneemt.![]()
Goh, ik schreef hier pas een stukje overIk dacht: wat als ik nou alle lopers eens in een 2x2 tabel prop met als variabelen aanleg en trainingsarbeid. Al schrijvende kwam ik erachter dat dit allemaal zo ingewikkeld ligt. Maar wel interessant!
![]()
![]()
Het is misschien ook wat je zelf graag wil geloven. Ik weiger me erbij neer te leggen dat ik nooit even snel/sneller kan worden als sommige vrienden die misschien veel meer talent hebben. Anderen vinden misschien juist veel meer ontspanning in het trainen als ze denken; die anderen hebben meer talent dus daar zal ik toch nooit bijkomen, dus kan ik maar beter voor mezelf trainen.
Ik train ook voor mezelf, maar ik heb wel het geloof nodig dat die verbetering bijna altijd mogelijk is, niet dat er een of andere grens op zit of zo.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Aangezien ik hier veel mensen positief hoor over de souplessemethode dacht ik laat ik dat boek ook maar eens aanschaffen. Zijn er hier mensen die dit via de site van duurloopmisverstand gedaan hebben? Ik heb het boek besteld, betaald en een bevestiging gekregen dat het verzonden is. Maar ik krijg maar niks
Oh, ik had hem via de website besteld en had hem in minder dan een dag! Misschien gewoon even een mailtje sturen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:38 schreef Maariindaa het volgende:
Aangezien ik hier veel mensen positief hoor over de souplessemethode dacht ik laat ik dat boek ook maar eens aanschaffen. Zijn er hier mensen die dit via de site van duurloopmisverstand gedaan hebben? Ik heb het boek besteld, betaald en een bevestiging gekregen dat het verzonden is. Maar ik krijg maar niksIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja heb ik gedaan, maar nog geen reactie gekregen, verzendbevestiging was meer dan een week geleden. Dus ze zullen bij de post wel weer eens hebben lopen kloten. Maarja, daar heeft het helemaal geen zin om te klagen, want "met zoveel miljoen poststukken per dag gaat er wel eens wat mis, daar kunnen wij ook niks aan doen, dus zoek het lekker uit"quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh, ik had hem via de website besteld en had hem in minder dan een dag! Misschien gewoon even een mailtje sturen?
k weet niet of t wat is, maar op de site van t kruidvat staat kleding voor vrouwen in de aanbieding.
http://folder.kruidvat.nl(...)-m-7-juni/page/26-27Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Hier ben ik het helemaal mee eensquote:Op woensdag 27 mei 2015 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is misschien ook wat je zelf graag wil geloven. Ik weiger me erbij neer te leggen dat ik nooit even snel/sneller kan worden als sommige vrienden die misschien veel meer talent hebben. Anderen vinden misschien juist veel meer ontspanning in het trainen als ze denken; die anderen hebben meer talent dus daar zal ik toch nooit bijkomen, dus kan ik maar beter voor mezelf trainen.
Ik train ook voor mezelf, maar ik heb wel het geloof nodig dat die verbetering bijna altijd mogelijk is, niet dat er een of andere grens op zit of zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ziet er leuk uit, heb hier ook wel wat van Leontien in de kast liggen, bevalt prima. Volgens de site is alleen alles in maat M niet leverbaar, dat is dan weer jammer.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:44 schreef Ynske het volgende:
k weet niet of t wat is, maar op de site van t kruidvat staat kleding voor vrouwen in de aanbieding.
http://folder.kruidvat.nl(...)-m-7-juni/page/26-27Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Had gisteren de capri aan, had een toptijd maar had veel beter kunnen zijn als ik niet tussendoor iedere keer die broek moest ophijsen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:44 schreef Ynske het volgende:
http://folder.kruidvat.nl(...)-m-7-juni/page/26-27Een touwtje was handig geweest om de boel boven mijn heupen te fixeren.
![]()
![]()
Ik heb een paar keer van die Lidl en Leontien capri's gekocht, maar moet nu binnenkort maar weer eens investeren in een goed merk. Merk dat ik mijn Gore broek () echt heel vaak draag. Zit als gegoten!
![]()
Endomondo is wel erg goed met de schema's trouwens. Vorige week 19km gelopen in totaal en zou eerst deze week 23km lopen. Erg grote stap volgensmij, maar gisteren bleek dus dat hij het heeft aangepast naar 20km.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik ben verliefd op mijn tight van Fusion. Maarja, het is nu geen weer meer voor een lange tight...quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:05 schreef Quoi het volgende:
Ik heb een paar keer van die Lidl en Leontien capri's gekocht, maar moet nu binnenkort maar weer eens investeren in een goed merk. Merk dat ik mijn Gore broek () echt heel vaak draag. Zit als gegoten!
F means you're fucked![]()
Dat direct aanpassen is wel een toffe functie inderdaad! Net als die coopertests waarna je tijden weer aangepast worden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:06 schreef DeLuna het volgende:
Endomondo is wel erg goed met de schema's trouwens. Vorige week 19km gelopen in totaal en zou eerst deze week 23km lopen. Erg grote stap volgensmij, maar gisteren bleek dus dat hij het heeft aangepast naar 20km.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yeah prijzengeld is binnen.. Buy all the shoeeeeees!!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik denk toeval, heb geen antwoord op mijn mail maar wel geld op de rekening, meestal duurt het wel een paar dagen voordat iets echt op je rekening komt tochquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Quoi het volgende:
Nou ja zeg, dat is snel! Naar aanleiding van je mailtje of toeval?Heb er iig maar snel een mailtje achteraan gestuurd om te bedanken dat het geregeld is
Om nog ff spuit 11 bij de discussie te voegen; ik denk eigenlijk wel dat voor een groot deel van de mensen dat al een enigszins een normale leefstijl heeft een marathon van sub 3 mogelijk is. Mits je daar ook de investering in wilt doen. Zoals eerder werd aangehaald, als ik 4 jaar als een topsporter ga leven denk ik zeker dat sub 3 haalbaar is. Ik ben alleen niet bereid om daar zoveel voor op te geven en ik denk dat dit voor veel mensen geldt.![]()
ik mag vanavond nog een hobbeltje maken![]()
Vrijdag wedstrijdje voluit (en in die wedstrijd even "een shake down" van de kleding, schoenen die ik volgende week aandoe). En dan is het taperen, een hele week lang (of wellicht meer stuiter dan taper)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik baal dat ik m'n Garmin vergeten ben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat denk ik ook! Ik heb diverse modellen gepast en deze kwam als beste uit de bus door de combi draagcomfort en wensen/eisen (o.a. waterzak, plek voor gels, reservekleren en extra bidons voor sportdrank).quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Daar ga je veel plezier aan beleven, denk ik.![]()
Vanavond maar weer eens de baan op en de touwen in, kijken hoe alles voelt.
En daar laat ik dan denk ik een beetje van af hangen of ik zondag wel of niet De Knipe ga lopen.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Vanavond wil ik m'n eerste interval loopje gaan doen met mijn TomTom Cardio Runner. Iemand tips hoe ik relatief snel een interval loopje kan instellen? (tbv 10km loop in eind juni).
Zat zelf te denken aan zoiets:
7-5-3-5-7 (op matig- wedstrijd- en hoogtempo niveau)
Maar volgens mij kan ik dit zo helemaal niet instellen op mijn horloge, iemand iets leuks voor mij vanavond?
![]()
Oh is dat dit weekend? Jammer dat ik niet meer in de buurt woon, anders was ik even gaan kijkenquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:13 schreef Cynic het volgende:
Vanavond maar weer eens de baan op en de touwen in, kijken hoe alles voelt.
En daar laat ik dan denk ik een beetje van af hangen of ik zondag wel of niet De Knipe ga lopen.
Het shirt van 7HL is mooi! Ik kom dat weekend helemaal gaar terug uit New York maar voor dat shirt wil ik nog wel even 15 kilometer lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:46 schreef Devv het volgende:
Het shirt van 7HL is mooi! Ik kom dat weekend helemaal gaar terug uit New York maar voor dat shirt wil ik nog wel even 15 kilometer lopen.Oh wauw, die is echt mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fraai ding. Echter, traditiegetrouw, zal ik niet meedoen met de 7^^.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je hebt hem wel eens gezien dus?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Oh is dat dit weekend? Jammer dat ik niet meer in de buurt woon, anders was ik even gaan kijken
Is inderdaad een leuke run voor toeschouwers.
Voor ons is-ie best dichtbij, denk dat alleen Westerbork dichterbij is, verder is het altijd in de achterhoek.
It has to mean something
Ik ben zojuist ingehuurd als haasquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:51 schreef Guard het volgende:
Fraai ding. Echter, traditiegetrouw, zal ik niet meedoen met de 7^^.
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:39 schreef Quoi het volgende:
Dat is leuk! Is er al een eerste inschatting van de streeftijd? Of het daarvoor nog te vroeg?![]()
![]()
Nou dat hangt wel af van m'n talent en leefstijl heurquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:43 schreef Quoi het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het voor het zeggen!
Een sub3 zit er in![]()
![]()
![]()
Groetjes uit Zuid-Italië allemaal!
Het is hier eindelijk een dagje goed weer. Maar we vermaken ons hier best.
Zondag heb ik een stukje gelopen over een mooi stuk fietspad (het enige in de wijde omtrek). Ging best lekker. Maar aan het einde lette ik niet goed op en stapte ik van het pad: door mijn enkel gegaan, naar huis gestrompeld, veel pijn, dag niet normaal kunnen lopen.
Maar het gaat al weer veel beter, en ik
denk dat ik voor zaterdag nog wel de tweede route kan doen die ik in mijn Suunto had gezet.
Ik ga verder niet meepraten in de discussie, want trainen doe ik niet veel en aanleg heb ik nog minder. En de resultaten zijn ernaar![]()
![]()
Je kan ook maar beter geen talent hebben, dan verwachten mensen ook dingen van je.It has to mean something
Jij hebt wel aanleg. En dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:36 schreef pijll het volgende:
Groetjes uit Zuid-Italië allemaal!
Het is hier eindelijk een dagje goed weer. Maar we vermaken ons hier best.
Zondag heb ik een stukje gelopen over een mooi stuk fietspad (het enige in de wijde omtrek). Ging best lekker. Maar aan het einde lette ik niet goed op en stapte ik van het pad: door mijn enkel gegaan, naar huis gestrompeld, veel pijn, dag niet normaal kunnen lopen.
Maar het gaat al weer veel beter, en ik
denk dat ik voor zaterdag nog wel de tweede route kan doen die ik in mijn Suunto had gezet.
Ik ga verder niet meepraten in de discussie, want trainen doe ik niet veel en aanleg heb ik nog minder. En de resultaten zijn ernaarSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Net een pakketje van MST voor Yur uit de brievenbus gehaald. En de postbode kwam net een pakket van Scarabee brengen. Voor Yur.![]()
![]()
Ik zal nooit een sub 3 uur marathon lopen, hoe hard en gestructureerd ik ook zou gaan trainen.
Zo, ik polariseer even mee.![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga gewoon Paula's record smashen. Wacht maar.Eindelijk ambitie!
Gewoon het wereldrecord van de heren aan gort lopenquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga gewoon Paula's record smashen. Wacht maar.
En geen stuwwal voor murmeli dit weekend. Frsh mag namens mij gaan spelen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:46 schreef Devv het volgende:
Het shirt van 7HL is mooi! Ik kom dat weekend helemaal gaar terug uit New York maar voor dat shirt wil ik nog wel even 15 kilometer lopen.Wauuuw gaaf. Die ga ik er dus mooi bij bestellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ben benieuwd hoe de trainer ons op heuvels gaat trainen terwijl die hier niet echt zijn. Eigenlijk gewoon niet. Maar hee nog tijd zat, het is pas in november
.
Ik ben nu aan het wachten op mijn horloge![]()
![]()
Heuveltraining is overrated. Heb ik niet gedaan en ik heb het overleefd. Wel ambitieloos in 1:55 maar ik was wel 15 km lang erg gelukkigquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:11 schreef xMissi het volgende:
[..]
Wauuuw gaaf. Die ga ik er dus mooi bij bestellen. Ben benieuwd hoe de trainer ons op heuvels gaat trainen terwijl die hier niet echt zijn. Eigenlijk gewoon niet. Maar hee nog tijd zat, het is pas in november
.
Ik ben nu aan het wachten op mijn horloge![]()
![]()
Oh dan moet het mij ook wel lukken denk ik. We zien wel wat de trainer er mee doet haha. Ik doe trouwens maar 7 km hoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:13 schreef Serinde het volgende:
[..]
Heuveltraining is overrated. Heb ik niet gedaan en ik heb het overleefd. Wel ambitieloos in 1:55 maar ik was wel 15 km lang erg gelukkig![]()
![]()
En bedankt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 06:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
(...) zo'n rotjong van een DeeBee () (...)
Zolang die opvatting uiteindelijk maar niet frustrerend werkt als de vooruitgang uitblijft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik train ook voor mezelf, maar ik heb wel het geloof nodig dat die verbetering bijna altijd mogelijk is, niet dat er een of andere grens op zit of zo.
En bij mensen met 'gelijk' talent zal hard werken altijd een belangrijke factor zijn om het verschil te maken, maar tuurlijk is vooruitgang eindig. En ik vind het een beetje gek om te stellen dat met hard werken alles mogelijk is, want dat is gewoon niet waar. En dat heeft niks te maken met gebrek aan ambitie of het feit dat mensen die in grenzen geloven 'quitters' zijn, want dat vind ik echt een opvatting voor over the top Nike reclames... En de apathische houding die Quoi schetst in haar voorbeeld is ook weer de andere kant van het spectrum, want er zit heus ook wel enige 'maakbaarheid' in ons leven.
Maar aangezien ik toch weer ongeveer van 0 moet opbouwen, zal ik dit keer proberen grenzeloos er in te gaan en minder te denken aan wat ik denk wat m'n limieten zijn!Morgen ga ik weer trainen.
Mooi shirt wel van de 7HL ja!Weet nog niet of ik er ga lopen, vind het altijd zo'n ontzettend eind reizen voor een loopje.
Jack does it in real time...![]()
Na die hele discussie over talent en hard trainen gelezen te hebben was dit de post waar ik echt blij van word.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:13 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wel ambitieloos in 1:55 maar ik was wel 15 km lang erg gelukkig![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:20 schreef Voccar het volgende:
[ code verwijderd ]
Mag ik met deze wedstrijd in de OP Guppyfriend?Ook geregeld!quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:35 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Gup, zou jij mij uit de OP willen halen voor Omloop ter Heijde?
Aangezien ik geen oppas geregeld krijg gaat het me helaas niet lukken om daar te lopen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Precies. Vandaag maar begonnen met trainen ervoor:quote:
https://www.endomondo.com/users/881511/workouts/latest
En WTF is er met fucking Endomondo gebeurd? #komtondersteenvandaan
Ja doei.![]()
Op de Posbankloop ging ik meer doodquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:13 schreef Serinde het volgende:
[..]
Heuveltraining is overrated. Heb ik niet gedaan en ik heb het overleefd. Wel ambitieloos in 1:55 maar ik was wel 15 km lang erg gelukkig![]()
En die tijd, des te meer waar voor je geld
WyccieBedankt voor het leuke vooruitzichtquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op de Posbankloop ging ik meer dood![]()
En die tijd, des te meer waar voor je geld![]()
Moet ik hier de geluidswal op en af gaan rennen als training? Ga ik 1x doen en dan ben ik het zat![]()
![]()
De eerste keer was dat! Jij kan dat inmiddels makkelijk! Bovendien heb ik de hele 7^^ nog nooit gelopen, alleen de nachtlopenquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:49 schreef Serinde het volgende:
Wyccie
[..]
Bedankt voor het leuke vooruitzicht![]()
Moet ik hier de geluidswal op en af gaan rennen als training? Ga ik 1x doen en dan ben ik het zat
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De eerste keer was dat! Jij kan dat inmiddels makkelijk! Bovendien heb ik de hele 7^^ nog nooit gelopen, alleen de nachtlopenhahaha
we oefenen 4 juli het synchroon lopen nog even en dan komt het vanzelf goed!
Ik ben trouwens min of meer schemaloos. En van Dion (het schatje van de sportschool) moet ik over doelen nadenken. Ik twijfel nu toch serieus over een snellere tijd op de 7^^.....
![]()
M'n doel is om 'm dit jaar wel te halen, máár ik maak er geen harde deadline van. Lukt t niet, jammer dan. Ik ga vooral voor lekker lopen en heel blijven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:54 schreef Serinde het volgende:
[..]hahaha
Ik ben trouwens min of meer schemaloos. En van Dion (het schatje van de sportschool) moet ik over doelen nadenken. Ik twijfel nu toch serieus over een snellere tijd op de 7^^.....
Maar synchroon lopen gaan we sowieso doen 4 juli
Ha betrapt, je hebt wel ambities.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:54 schreef Serinde het volgende:
[..]hahaha
![]()
Gister medische keuring via de Fire Service....niet de tijden van een topatleet, wel de lichamelijke gesteldheid
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo zonder achternaam durf ik dat ook wel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga gewoon Paula's record smashen. Wacht maar.It has to mean something
Je maakt er maar mooi wel een harde deadline vanquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
M'n doel is om 'm dit jaar wel te halen, máár ik maak er geen harde deadline van. Lukt t niet, jammer dan. Ik ga vooral voor lekker lopen en heel blijven.
Maar synchroon lopen gaan we sowieso doen 4 juli![]()
![]()
![]()
Ja zeg, ik vind ook dat jullie maar eens mee moeten doen Serinde en Gups
Jullie functioneren al zo lang steady op 10 km niveau. Peuleschil!![]()
En hier word ik natuurlijk ook blij van.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:13 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik/we gebruiken ze alleen niet zo vaak. Alleen bij lange afstanden of als het echt heel warm is als iets eerder.
Bedankt voor de tip!
Ik zal eens wat uitproberen.![]()
Dit ja!quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:46 schreef Quoi het volgende:
Jullie functioneren al zo lang steady op 10 km niveau. Peuleschil!![]()
Ik had net weer een instortmomentje. Kwam waarschijnlijk vooral doordat ik van 8 tot 21.00 de deur uit was en toen nog moest avondeten, maar mijn vriend vroeg ook ineens aan mij of ik wel genoeg jodium binnenkreeg. Want dat zit vrijwel alleen in brood en je krijgt voldoende binnen als je 6 sneetjes brood per dag eet, maar dat red ik bijna nooit. Als ik brood als lunch eet zijn het max 4 sneetjes, maar ik eet ook vaak sla of een restje avondeten of zo. En blijkbaar kan een jodiumtekort ook zorgen voor vermoeidheid en slecht herstel. Dus maar eens even bij de bakker bakkerszout proberen te scoren..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat werd er allemaal getest?quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
Gister medische keuring via de Fire Service....niet de tijden van een topatleet, wel de lichamelijke gesteldheid
Bloeddruk, pols, cholesterol, bloedsuiker, hartfilmpje, vetpercentage, VO2max?
Bij mij zijn waarschijnlijk de laatste twee wat matig.![]()
Uiteindelijk lopen we toch allemaal voor de lolalleen haalt niet iedereen zijn of haar lol uit dezelfde aanpak, en dat is oké!
![]()
Ik eet ook maar max 4 sneetjes, maar ik maak me er geen zorgen over. Bij het koken gebruik ik ook nooit (jodiumhoudend) zout.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had net weer een instortmomentje. Kwam waarschijnlijk vooral doordat ik van 8 tot 21.00 de deur uit was en toen nog moest avondeten, maar mijn vriend vroeg ook ineens aan mij of ik wel genoeg jodium binnenkreeg. Want dat zit vrijwel alleen in brood en je krijgt voldoende binnen als je 6 sneetjes brood per dag eet, maar dat red ik bijna nooit. Als ik brood als lunch eet zijn het max 4 sneetjes, maar ik eet ook vaak sla of een restje avondeten of zo. En blijkbaar kan een jodiumtekort ook zorgen voor vermoeidheid en slecht herstel. Dus maar eens even bij de bakker bakkerszout proberen te scoren..
Voor zover ik weet is een jodiumtekort an sich niet de veroorzaker van vermoeidheid, maar het heeft wel invloed op de werking van de schildklier, waardoor je inderdaad moe kan zijn. Maar ik verwacht dat je daar dan wel meer klachten van zou hebben. Als je je echt zorgen maakt zou je bij de huisarts je schildklierfunctie kunnen laten prikken. Ik neem aan dat je Hb gewoon goed is (plasma toch?).![]()
Ja, bij de afgelopen plasma-donaties was dat geen probleem. Wat zijn dan nog de overige klachten bij jodiumtekort?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik eet ook maar max 4 sneetjes, maar ik maak me er geen zorgen over. Bij het koken gebruik ik ook nooit (jodiumhoudend) zout.
Voor zover ik weet is een jodiumtekort an sich niet de veroorzaker van vermoeidheid, maar het heeft wel invloed op de werking van de schildklier, waardoor je inderdaad moe kan zijn. Maar ik verwacht dat je daar dan wel meer klachten van zou hebben. Als je je echt zorgen maakt zou je bij de huisarts je schildklierfunctie kunnen laten prikken. Ik neem aan dat je Hb gewoon goed is (plasma toch?).
Blijkbaar had mijn vriend het in de krant gelezen bij een of ander artikel over de 'slechte kant' van de trend naar fitheid.. dat mensen dus bijna geen brood meer eten en daardoor dat tekort kunnen krijgen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
OK we eten met zijn allen te veel zout, maar weer niet genoeg gejodeerd zout..
Verwarrend allemaal....
Hier zeggen ze overigens dat je dat pas na jaren merkt... een jodiumtekortMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als je schildklier te traag werkt ben je o.a, moe (maar dat is zo algemeen), heb je het snel koud, ben je traag, kom je aan.
Je kunt trouwens ook een kilo kaas eten ipv 6 sneetjes brood. Of 8 gekookte eieren.![]()
Jodium zit ook in zeewier, dat heb ik gisteren nog gehad.![]()
Het is inderdaad nooit goed. Daarom gewoon normaal gevarieerd eten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:11 schreef Guard het volgende:
OK we eten met zijn allen te veel zout, maar weer niet genoeg gejodeerd zout.
Overigens is boter/margarine ook niet eens zo gek, want daar is vitamine D aan toegevoegd. Dat krijg je verder alleen van de zon, die wij Nederlanders helaas niet genoeg zien. Maar gelukkig lopen wij hardlopers dan wel weer meer dan gemiddeld buiten om toch wat zonnestralen op te vangen.![]()
Vitamine Dquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het is inderdaad nooit goed. Daarom gewoon normaal gevarieerd eten.
Overigens is boter/margarine ook niet eens zo gek, want daar is vitamine D aan toegevoegd. Dat krijg je verder alleen van de zon, die wij Nederlanders helaas niet genoeg zien. Maar gelukkig lopen wij hardlopers dan wel weer meer dan gemiddeld buiten om toch wat zonnestralen op te vangen.![]()
Is het al november?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je maakt toch lange dagen LT? En hebt net een snelle wedstrijd gelopen? Pasgeleden nog maar een marathon gelopen? Dat lijken me meer voor de hand liggende oorzaken voor vermoeidheid. Maarja, ik ben ik![]()
![]()
Nieuw shirt binnenStokken binnen
Broekje en sokken komen er aan
Redelijk gelopen vanavond
Vitamine D in november? Krijg jij dan een shotje of zo?Zoiets zei ik ook al. Maar als LT zich toch te veel zorgen maakt kan ik begrijpen dat het haar in een negatieve spiraal beïnvloedt. Misschien is het dan goed om het toch even na te kijken. Al lijkt mij wat jij zegt ook het meest waarschijnlijk, en ben ik geen fan van overdiagnostiek.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:22 schreef Quoi het volgende:
Je maakt toch lange dagen LT? En hebt net een snelle wedstrijd gelopen? Pasgeleden nog maar een marathon gelopen? Dat lijken me meer voor de hand liggende oorzaken voor vermoeidheid. Maarja, ik ben ik![]()
Serinde heeft m vorig jaar al gelopen!quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:46 schreef Quoi het volgende:
Jullie functioneren al zo lang steady op 10 km niveau. Peuleschil!
Ik wilde m doen vorig jaar, maar ben uiteindelijk - samen met de bacteriën - uitgeweken naar de 7km nachtloopik hoop op revanche dit jaar, maar alles gaat afhangen van m'n vorderingen. 10km niveau is ver te zoeken nog, maar ik kom weer in de buurt van de 8km
Oh, sein! Vandaag gepubliceerdquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:30 schreef wyccie het volgende:
Quoi, geef je wel een seintje wanneer je iets hebt geschreven voor die website?Titel: Rennend stilstaan.
![]()
Yup zonnetje opzoeken danquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:27 schreef wyccie het volgende:
Vitamine D in november? Krijg jij dan een shotje of zo?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mes excuses Serindequote:Op woensdag 27 mei 2015 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Serinde heeft m vorig jaar al gelopen!
Ik wilde m doen vorig jaar, maar ben uiteindelijk - samen met de bacteriën - uitgeweken naar de 7km nachtloopik hoop op revanche dit jaar, maar alles gaat afhangen van m'n vorderingen. 10km niveau is ver te zoeken nog, maar ik kom weer in de buurt van de 8km
![]()
Komt goed. Kun jij!![]()
quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oh, sein! Vandaag gepubliceerdTitel: Rennend stilstaan.
![]()
![]()
Logisch. Goed tijdstip daarvoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:42 schreef wyccie het volgende:
Cool, dat ga ik zo lezen in bed, Quoi. Moet nog even afwassen en de badkamer schoonmaken.![]()
![]()
Ha! Corniels rekenhulpen verslagen! Ik zou obv mijn Halve Marathon 1:13:20 moeten kunnen lopen op de 10 EM. Maar ik heb mezelf blijkbaar hard genoeg gepusht onderweg.
Het werd 1:12:33 (zelf geklokt).
Da's een verbetering van bijna 9 minuten op vorig jaar (en 5 minuten op mijn laatste 10 EM in oktober).
Heerlijk gelopen, af en toe dreigde ik ietsje af te zakken qua snelheid, maar ik wist telkens toch weer te corrigeren of even aan te pikken bij een inhaler.
Het was weer een prachtige route, geweldig weer (in het begin bijna te warm), prima georganiseerd en met veel enthousiast publiek langs de kant.
Tevens mijn eerste loop met de Polar M400. Beviel prima, de afstand liep gelijk op met de bordjes langs de kant. Ik had de functie "voorspel eindtijd" aangezet om onderweg een inschatting van mijn eindtijd te krijgen. Die werkte voor mij wel fijn, in het begin door een snelle start stond hij op 1:10. Ik wist natuurlijk wel dat dat niet echt zo zou blijven, maar steeds als hij richting 1:14 ging kreeg ik wel een prikkel om iets te versnellen.
Mijn hartslag vond ik wel vrij hoog, de hele tijd rond (vooral net boven) de 170. Obv mijn leeftijd is mijn HFmax 181, ik had zelf niet verwacht dat de HF zo lang zo hoog kon blijven.
Nu gauw herstellen voor de HM van Zwolle over 2 1/2 wk!![]()
Ze zijn bij de MVB in ieder geval optimistisch wat de eindtijd van de vrouwelijke winnaar wordt, alhoewel het niet ondenkbaar is. De start is om 10:00 en om 13:00 is de huldiging van de 1e man en vrouw. Ze moet dus binnen 3 uur finishen en klaar zijn om op het podium te verschijnen.
en WTF is dit nu weer krijg ook in de mail een complete routebeschrijving hoe het parcours loopt. Moeten we dit uitprinten en zelf de weg gaan zoeken?
Route beschrijving:
- De startstreep is in Rimburg; Übach-Palenberg, exact op de brug over de rivier de Worm in Duistland. De straat van de start heet Brugstraat en de startvakken zijn links over de brug in de Zwei-Schlösser-Allee parallel aan de rivier Worm.
- Na de start om 10:00 uur gaat de route over de Brugstraat langs de kerk van Rimburg en op het kruispunt gaan jullie links Rinckberg in.
- Na 500 meter gaan jullie rechtsaf de Lindegracht op, dit is een mooie bosrijke klim naar het plateau en eenmaal op het hoogste punt buigen wij linksaf de Maastrichterweg
(1 km) op, die jullie helemaal aflopen tot aan de Warderweg, hier gaan jullie linksaf en nemen vervolgens ook de 1e weg weer links; de Kerkveldweg (2 km) om vervolgens rechtsaf te slaan bij het Watertorenpad.
En vlak voor Brasserie de Watertoren slaan jullie weer rechtsaf; (1e Verzorgingspost) en gaan over het eerste onverharde pad om terug te keren naar de Warderweg.
- De Warderweg dalen jullie rechts aanhoudend en de verkeersregels respecterend af tot aan beneden. Eenmaal beneden op de Rimburgerweg (3 km) gaan jullie linksaf en houden rechts aan lopen met het verkeer mee.
- Jullie nemen de eerste weg rechts en lopen, die helemaal tot naar boven; de Hoverveldweg, eenmaal boven linksaf de Boomgaardskuilweg (4 km) ook helemaal aflopen.
- Beneden aan de Boomgaardskuilweg gaan jullie rechtsaf over de Rimburgerweg richting De Waubacherweg. Deze steken jullie over en gaan naar links richting de spoorbrug en vlak hiervoor gaan jullie naar rechts; de Nieuwenhagerweg in, om nogmaals een stuk te klimmen en jullie blijven aan de rechterkant van de weg lopen met het verkeer mee.
enzv.....
[ Bericht 76% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 27-05-2015 23:30:21 ]![]()
Erg mooi verhaal!quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Snap waarom ze jou als columniste gevraagd hebben.
![]()
![]()
Ook verstandig, ik zie ook een beetje op tegen de periode van twee weken dat ik in de Provence zit, mijn laatste ervaring was dat ik daar één toploop deed en daarna heel labbekakkerig bezig was. Moet dit keer echt mijn lijf beter aan die temperaturen laten wennen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 06:55 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat ik in de zomer een stapje terug ga doen ivm warmte/bbq/geen zin/vakantie. Ik wil wel realistische doelen stellen. Vandaar.Life is what you make it.![]()
Tja vakantie is natuurlijk ook uitrusten hè. Ik neem de schoenen meestal heel optimistisch mee, maar er komt minder van hardlopen terecht dan ik gewild had. De vorige keer nog bijna een lichte zonnesteek opgelopen, dus ik ga mijn verwachtingen voor de komende vakantie bijstellen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ook verstandig, ik zie ook een beetje op tegen de periode van twee weken dat ik in de Provence zit, mijn laatste ervaring was dat ik daar één toploop deed en daarna heel labbekakkerig bezig was. Moet dit keer echt mijn lijf beter aan die temperaturen laten wennen.![]()
Mooiquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee onderaan de mail staat dat dat niet hoeft omdat de gehele route overal duidelijk staat aangegeven met linten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ze zijn bij de MVB in ieder geval optimistisch wat de eindtijd van de vrouwelijke winnaar wordt, alhoewel het niet ondenkbaar is. De start is om 10:00 en om 13:00 is de huldiging van de 1e man en vrouw. Ze moet dus binnen 3 uur finishen en klaar zijn om op het podium te verschijnen.
en WTF is dit nu weer krijg ook in de mail een complete routebeschrijving hoe het parcours loopt. Moeten we dit uitprinten en zelf de weg gaan zoeken?
Route beschrijving:
- De startstreep is in Rimburg; Übach-Palenberg, exact op de brug over de rivier de Worm in Duistland. De straat van de start heet Brugstraat en de startvakken zijn links over de brug in de Zwei-Schlösser-Allee parallel aan de rivier Worm.
- Na de start om 10:00 uur gaat de route over de Brugstraat langs de kerk van Rimburg en op het kruispunt gaan jullie links Rinckberg in.
- Na 500 meter gaan jullie rechtsaf de Lindegracht op, dit is een mooie bosrijke klim naar het plateau en eenmaal op het hoogste punt buigen wij linksaf de Maastrichterweg
(1 km) op, die jullie helemaal aflopen tot aan de Warderweg, hier gaan jullie linksaf en nemen vervolgens ook de 1e weg weer links; de Kerkveldweg (2 km) om vervolgens rechtsaf te slaan bij het Watertorenpad.
En vlak voor Brasserie de Watertoren slaan jullie weer rechtsaf; (1e Verzorgingspost) en gaan over het eerste onverharde pad om terug te keren naar de Warderweg.
- De Warderweg dalen jullie rechts aanhoudend en de verkeersregels respecterend af tot aan beneden. Eenmaal beneden op de Rimburgerweg (3 km) gaan jullie linksaf en houden rechts aan lopen met het verkeer mee.
- Jullie nemen de eerste weg rechts en lopen, die helemaal tot naar boven; de Hoverveldweg, eenmaal boven linksaf de Boomgaardskuilweg (4 km) ook helemaal aflopen.
- Beneden aan de Boomgaardskuilweg gaan jullie rechtsaf over de Rimburgerweg richting De Waubacherweg. Deze steken jullie over en gaan naar links richting de spoorbrug en vlak hiervoor gaan jullie naar rechts; de Nieuwenhagerweg in, om nogmaals een stuk te klimmen en jullie blijven aan de rechterkant van de weg lopen met het verkeer mee.
enzv.....Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oh ja spotte Serinde deze week op Utrecht CS, maar volgens mij herkende ze me niet zonder hardloopoutfit
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Stond in de Metro, meen ikquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, bij de afgelopen plasma-donaties was dat geen probleem. Wat zijn dan nog de overige klachten bij jodiumtekort?
Blijkbaar had mijn vriend het in de krant gelezen bij een of ander artikel over de 'slechte kant' van de trend naar fitheid.. dat mensen dus bijna geen brood meer eten en daardoor dat tekort kunnen krijgen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Voor het eerst aangemeld voor een 'officiële' afstand. 5 km tijdens het 'Brisbane Marathon Festival'.
Je moet ergens beginnenHeb nog nooit langer dan een week getraind voor iets, dus 5 km leek me een mooi begin. Volgende keer 10 km
Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Iemand nog tips voor een snel herstel bij een verstuikte enkel? Ik weet niet of deze ingescheurd is, wel minimaal goed verrekt.
Ik probeer m hoog te houden, heb er ijs op gehad en houd m lichtelijk in beweging.
Tips zijn welkom! Zaterdagochtend moet ik er eigenlijk op kunnen lopen...![]()
![]()
@indepoeier: Goed gelopen!! Zal vast vertrouwen geven voor je HM! Ga er trouwens niet te veel vanuit dat dat HR-max rekensommerje klopt. Bij mij zit er 16 slagen per minuut tussen.
@Ciscus: bij mij gaf medical taping door de fysio wel extra steun. Maar dat is alleen wat extra ondersteuning. Je kan de genezing van zo'n stomme enkel helaas maar weinig bevorderen. Beterschap iig..![]()
Mooi geschreven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Bijzondere sfeer lijkt me, jammer dat ik niet op de hoogte was van de loop.
TWC, die MVB-lui zijn best apart.![]()
![]()
Je doet al de juiste dingen. Verder alleen maar hopen op geluk. De laatste keer dat ik het echt had verzwikt was op een donderdag, en die zondag kon ik gelukkig nog een HM lopen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:44 schreef Ciscus het volgende:
Iemand nog tips voor een snel herstel bij een verstuikte enkel? Ik weet niet of deze ingescheurd is, wel minimaal goed verrekt.
Ik probeer m hoog te houden, heb er ijs op gehad en houd m lichtelijk in beweging.
Echt?quote:Op donderdag 28 mei 2015 05:50 schreef SEMTEX het volgende:
Oh ja spotte Serinde deze week op Utrecht CS, maar volgens mij herkende ze me niet zonder hardloopoutfitoeps
![]()
Meestal ben ik op CS ook wel gefocust op bus of trein halen, kan vaak precies. Niets persoonlijk![]()
TWC: ambities? Nou daar twijfel ik dus overZeker als Gup de 7^^ gaat doen, wil ik daarbij zijn. Ik twijfel of ik haar zo'n treinkaartje laat bestellen of maar ga lopen als ik toch die kant op ga
![]()
Indepoeier: sterk gelopen! Goede tijd zeg, zal zeker vertrouwen geven![]()
![]()
Wowgoeie tijd! Gefeliciteerd man!quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:11 schreef indepoeier het volgende:
Ha! Corniels rekenhulpen verslagen! Ik zou obv mijn Halve Marathon 1:13:20 moeten kunnen lopen op de 10 EM. Maar ik heb mezelf blijkbaar hard genoeg gepusht onderweg.
Da's een verbetering van bijna 9 minuten op vorig jaar (en 5 minuten op mijn laatste 10 EM in oktober).
Heerlijk gelopen, af en toe dreigde ik ietsje af te zakken qua snelheid, maar ik wist telkens toch weer te corrigeren of even aan te pikken bij een inhaler.
Het was weer een prachtige route, geweldig weer (in het begin bijna te warm), prima georganiseerd en met veel enthousiast publiek langs de kant.
Tevens mijn eerste loop met de Polar M400. Beviel prima, de afstand liep gelijk op met de bordjes langs de kant. Ik had de functie "voorspel eindtijd" aangezet om onderweg een inschatting van mijn eindtijd te krijgen. Die werkte voor mij wel fijn, in het begin door een snelle start stond hij op 1:10. Ik wist natuurlijk wel dat dat niet echt zo zou blijven, maar steeds als hij richting 1:14 ging kreeg ik wel een prikkel om iets te versnellen.
Mijn hartslag vond ik wel vrij hoog, de hele tijd rond (vooral net boven) de 170. Obv mijn leeftijd is mijn HFmax 181, ik had zelf niet verwacht dat de HF zo lang zo hoog kon blijven.
Nu gauw herstellen voor de HM van Zwolle over 2 1/2 wk!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mooi verhaal Quoi!
Gisteren lekker getraind. Inlopen, rekken en strekken en als hoofdprogramma 10 km. In het snelste groepje meegelopen en onderweg afgesproken dat we met een groepje volgende week zondag 1.50-1.55 gaan lopen. Hopelijk wordt het niet te warm...![]()
Quoi, goede eerste column zeg!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Doe gezellig mee!quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:49 schreef Serinde het volgende:
[..]
Echt?oeps
![]()
Meestal ben ik op CS ook wel gefocust op bus of trein halen, kan vaak precies. Niets persoonlijk![]()
TWC: ambities? Nou daar twijfel ik dus overZeker als Gup de 7^^ gaat doen, wil ik daarbij zijn. Ik twijfel of ik haar zo'n treinkaartje laat bestellen of maar ga lopen als ik toch die kant op ga
![]()
Indepoeier: sterk gelopen! Goede tijd zeg, zal zeker vertrouwen geven![]()
Q, erg fijne column! Ik had ook wel graag daar gelopen..![]()
Dit geeft de burger moed!quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je doet al de juiste dingen. Verder alleen maar hopen op geluk. De laatste keer dat ik het echt had verzwikt was op een donderdag, en die zondag kon ik gelukkig nog een HM lopen.![]()
Gefeliciteerd met je mooie tijd. Je hebt echter hoogstens voer gegeven voor mensen die zeggen dat het gebruikte rekenmodel te positief is over langere afstanden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:11 schreef indepoeier het volgende:
Het werd 1:12:33 (..t)Je max hartslag bepalen op basis van een leeftijdafhankelijke formule is op individuele basis totaal onzinnig. Gemiddeld kloppen die formules best aardig, maar er zijn echt enorm veel (grote) individuele verschillen. Staar je daar dus niet blind op. Dat je nu weet dat je ruim een uur een hartslag rond de 170 kan hebben is wel heel nuttige informatie. Je weet nu wat je hart ongeveer kan (bij kortere afstanden iets hogere, bij langere iets lager).quote:Mijn hartslag vond ik wel vrij hoog, de hele tijd rond (vooral net boven) de 170. Obv mijn leeftijd is mijn HFmax 181, ik had zelf niet verwacht dat de HF zo lang zo hoog kon blijven.
Super mooi dat je progressie hebt geboekt, en op naar je volgende p.r.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Of dat hij heeft lopen slacken bij die halve marathon.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:47 schreef Corniel het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie tijd. Je hebt echter hoogstens voer gegeven voor mensen die zeggen dat het gebruikte rekenmodel te positief is over langere afstanden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dank jullie wel! ben er erg blij mee. Ik laat alleen nog even van het herstel afhangen hoe ik de HM van Zwolle inga.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:47 schreef Corniel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je mooie tijd. Je hebt echter hoogstens voer gegeven voor mensen die zeggen dat het gebruikte rekenmodel te positief is over langere afstanden.
[..]
Je max hartslag bepalen op basis van een leeftijdafhankelijke formule is op individuele basis totaal onzinnig. Gemiddeld kloppen die formules best aardig, maar er zijn echt enorm veel (grote) individuele verschillen. Staar je daar dus niet blind op. Dat je nu weet dat je ruim een uur een hartslag rond de 170 kan hebben is wel heel nuttige informatie. Je weet nu wat je hart ongeveer kan (bij kortere afstanden iets hogere, bij langere iets lager).
Super mooi dat je progressie hebt geboekt, en op naar je volgende p.r.
De afgelopen 3 jaar zijn wel een aaneenschakeling geweest van verbeteringen van PR's, dat houdt een keer op natuurlijk. Zal deels zijn omdat mijn snelheid en uithoudingsvermogen beter zijn geworden, maar deels ook het vertrouwen in je lichaam en het lef om harder te gaan lopen ipv een tempo waarvan je zeker weet dat je dat lang kunt volhouden.
En Corniel, het was met een knipoog natuurlijk! Het gaf me wel een beetje vertrouwen dat een tijd onder de 1:15 erin zat, dus in zoverre was de calculator zeker nuttig.
En ik weet dat de HFmax op basis van leeftijd niet klopt, maar bij gebrek aan harde cijfers heb ik dat maar als indicatie genomen. Zou ik op basis van mijn hartslag van gisteravond een schatting kunnen maken van mijn hartslagzones voor training? En wat een goede LDL hartslag is bijvoorbeeld?![]()
Yeah right! Ik was toen zeker net zo kapot toen ik over de finish kwam als gisteren. En ik vind eerlijk gezegd 1 minuutje afwijking met zo'n grove methode nog flink meevallen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Of dat hij heeft lopen slacken bij die halve marathon.
Blijft natuurlijk wel een uitdaging om er dan ook onder te duiken...![]()
Wat was je maximaal bereikte hartslag tijdens de 15km? En heb je ook nog een eindsprint gedaan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:17 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Dank jullie wel! ben er erg blij mee. Ik laat alleen nog even van het herstel afhangen hoe ik de HM van Zwolle inga.
De afgelopen 3 jaar zijn wel een aaneenschakeling geweest van verbeteringen van PR's, dat houdt een keer op natuurlijk. Zal deels zijn omdat mijn snelheid en uithoudingsvermogen beter zijn geworden, maar deels ook het vertrouwen in je lichaam en het lef om harder te gaan lopen ipv een tempo waarvan je zeker weet dat je dat lang kunt volhouden.
En Corniel, het was met een knipoog natuurlijk! Het gaf me wel een beetje vertrouwen dat een tijd onder de 1:15 erin zat, dus in zoverre was de calculator zeker nuttig.
En ik weet dat de HFmax op basis van leeftijd niet klopt, maar bij gebrek aan harde cijfers heb ik dat maar als indicatie genomen. Zou ik op basis van mijn hartslag van gisteravond een schatting kunnen maken van mijn hartslagzones voor training? En wat een goede LDL hartslag is bijvoorbeeld?
Bij mij zit de gemiddelde hartslag tijdens een HM/10EM en zo meestal rond/boven zone D3. Ik denk dat je met je duurloop wel laag in hartslag zal uitkomen, iig niet hoger dan 140-145.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Route beschrijving:
enzv.....quote:Jullie hoeven deze route beschrijving niet uit je hoofd te leren of mee te nemen, je kunt
niet verdwalen.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha, dit is wel weer een classic Erben Wennemars foto:
https://instagram.com/p/3N_Ve8J5pM/Die hang ik aan de muur! Vergeet talent, vergeet leefstijl, het vermogen om diep te gaan brengt je aan de top
![]()
Thanks DeLuna![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:11 schreef indepoeier het volgende:
Nu gauw herstellen voor de HM van Zwolle over 2 1/2 wk!mooie tijd zeg
Lijkt me wel hilarisch, met zo'n uitgeprint google maps dingetje daar een marathon gaan lopenquote:Denk niet dat ik dan nog linkerrijtje zou halen..
Marathon-Orientatietocht, voor de avontuurlijk ingestelde hardloper.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lijkt me wel hilarisch, met zo'n uitgeprint google maps dingetje daar een marathon gaan lopenDenk niet dat ik dan nog linkerrijtje zou halen..
En dan het liefst met GPS way points, die niet op de openbare weg liggen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als je student bent kan je hier aan meedoen:quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:28 schreef Guard het volgende:
[..]
Marathon-Orientatietocht, voor de avontuurlijk ingestelde hardloper.
En dan het liefst met GPS way points, die niet op de openbare weg liggen.
https://www.facebook.com/events/1609443975968133/Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je student bent kan je hier aan meedoen:
https://www.facebook.com/events/1609443975968133/Das een stuk minder spannend dan de coverfoto, een campus...quote:Onderweg moet je controleposten aandoen, die zijn gemarkeerd met een rood-wit baken en verspreid over de campus staan opgesteld.
Tijdens de 15 weet ik niet, maar aan het einde van de 16,1 had ik 176quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat was je maximaal bereikte hartslag tijdens de 15km? En heb je ook nog een eindsprint gedaan?
Bij mij zit de gemiddelde hartslag tijdens een HM/10EM en zo meestal rond/boven zone D3. Ik denk dat je met je duurloop wel laag in hartslag zal uitkomen, iig niet hoger dan 140-145.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een eindsprint zat er niet echt in, lichte versnelling de laatste 500 mtr en een heel zuinig sprintje de laatste 100 mtr. De pijp was echt leeg (maar nog wel even 2 man net voor de streep ingehaald).
Ik had tijdens een rustig loopje van 5 km afgelopen vrijdag inderdaad wel zo rond de 140-145, maar ik weet niet, misschien ging ik wel te snel.
En Erben, tja. die loopt voluit of hij loopt niet. En daar ga je blijkbaar rare gezichten van trekken. Maar wel binnen het uur dus!![]()
Tja.. al kun je op de uithof nog best goed verdwalenquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:31 schreef Guard het volgende:
[..]
[..]
Das een stuk minder spannend dan de coverfoto, een campus...
quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:32 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Tijdens de 15 weet ik niet, maar aan het einde van de 16,1 had ik 176
Je kan een keer de Zoladztest doen, dat is afgezien van een inspanningstest bij een sportarts de meest nauwkeurige methode om de zones in te schatten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een eindsprint zat er niet echt in, lichte versnelling de laatste 500 mtr en een heel zuinig sprintje de laatste 100 mtr. De pijp was echt leeg (maar nog wel even 2 man net voor de streep ingehaald).
Ik had tijdens een rustig loopje van 5 km afgelopen vrijdag inderdaad wel zo rond de 140-145, maar ik weet niet, misschien ging ik wel te snel.
En Erben, tja. die loopt voluit of hij loopt niet. En daar ga je blijkbaar rare gezichten van trekken. Maar wel binnen het uur dus!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
beetje matige reactie als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:43 schreef GotC het volgende:
https://support.endomondo.com/hc/en-us/articles/205514458
Endomondo heeft feedback gekregen
Als iets al maanden in de roadmap staat is het niet per definitie een goed ding.
En de uitleg "wij vinden dat jullie hier iets aan hebben" getuigt ook niet echt van klantgerichtheid.
en deze is ook goed:Translated: de rest moet niet zo zeiken over de kalendar enzo...quote:Much of the feedback we’re received, however, is related to bugs and errors that you’ve encountered since the launch of the new page. A big thanks to all of you who have taken the time to send us a thorough report and helped us to fix those issues more effectively.
Genoeg keuze in sport trackers overigens, als deze je niet aanstaat wordt het misschien tijd om een andere te proberen, ipv te gaan klagen over een verandering (verandering is eng natuurlijk).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:32 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Tijdens de 15 weet ik niet, maar aan het einde van de 16,1 had ik 176
hee een point to point loopje, leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een eindsprint zat er niet echt in, lichte versnelling de laatste 500 mtr en een heel zuinig sprintje de laatste 100 mtr. De pijp was echt leeg (maar nog wel even 2 man net voor de streep ingehaald).
En Erben, tja. die loopt voluit of hij loopt niet. En daar ga je blijkbaar rare gezichten van trekken. Maar wel binnen het uur dus!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Quoi:Nice. Leest lekker weg voor mij. Geen happydepeppie zweefverhaaltje, maar de nuchtere en waterdichte analyse van Joop. Heel goed dat Joop opgevoerd wordt!
Serinde: Kan jij niet gewoon heel veel sneller dan 1:55 op de 15 km?![]()
Yep, echt een leuke loop. En omdat het van Station Ommen tot Station Dalfsen is, mag je gratis met de trein terug. Goed geregeld, ook in dat opzicht.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef Guard het volgende:
rustig loopje van 5 km afgelopen vrijdag inderdaad wel zo rond de 140-145, maar ik weet niet, misschien![]()
Wat wat wat?! Nou haal ik met liefde een kaartje voor je, maar je doet toch wel met me mee?quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:49 schreef Serinde het volgende:
![]()
Ik durf helemaal niet![]()
![]()
Ik heb nog plaats in mijn 7^^-pacegroepjequote:Op donderdag 28 mei 2015 10:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat wat wat?! Nou haal ik met liefde een kaartje voor je, maar je doet toch wel met me mee?![]()
Ik durf helemaal niet![]()
![]()
![]()
Take your seats on the Yurtrainquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb nog plaats in mijn 7^^-pacegroepje
quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb nog plaats in mijn 7^^-pacegroepje![]()
7^^SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
7^^Goed nieuws wel. Niks kapot dus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gelukkig valt het dus relatief mee, Strip.
Daywalk3r en Artoo, lopen jullie nou eigenlijk ook in Amersfoort?![]()
Ik ben al 15,5 week geblesseerd door een verstuikte enkel. Ik loop wel weer hard, 2x5 km per week, maar het herstel is er een van de lange duur.quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:44 schreef Ciscus het volgende:
Dat duurt me een partijtje lang bij jouquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:19 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ben al 15,5 week geblesseerd door een verstuikte enkel. Ik loop wel weer hard, 2x5 km per week, maar het herstel is er een van de lange duur.Ben je al tegen de muren op gevlogen? Of valt het mee en mis je het niet zo?
![]()
Ik heb het geaccepteerd zoals het is. Ik acht de kans aanwezig dat het nooit meer 100% pijnvrij zal raken. Ik loop nu twee keer per week 5 km en daar moet ik het nu even mee doen. Niettemin doe ik volgende week vrijdagavond mee aan de Omloop ter Heijde. De 5 km ga ik dan lopen in 29-nogwat en dat is prima.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat duurt me een partijtje lang bij jouBen je al tegen de muren op gevlogen? Of valt het mee en mis je het niet zo?
![]()
Vanmorgen voor het ontbijt eens geprobeerd te intervallen, ging eigenlijk beter dan ik had verwacht
FR1908![]()
Geen verkeerde instellingquote:Op donderdag 28 mei 2015 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb het geaccepteerd zoals het is. Ik acht de kans aanwezig dat het nooit meer 100% pijnvrij zal raken. Ik loop nu twee keer per week 5 km en daar moet ik het nu even mee doen. Niettemin doe ik volgende week vrijdagavond mee aan de Omloop ter Heijde. De 5 km ga ik dan lopen in 29-nogwat en dat is prima.En een goede strategie voor de Omloop Ter Heijde, al zeg ik het zelf.
![]()
Kan je met de Strava app eigenlijk ook laps meten? Ik heb mijn TomTom Multi-Sport verkocht dus nu moet ik voorlopig even met een telefoon lopen.![]()
Staat automatisch ingesteld op laps van een km. Geen idee of je dat ook kunt veranderen..quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:42 schreef Devv het volgende:
Kan je met de Strava app eigenlijk ook laps meten? Ik heb mijn TomTom Multi-Sport verkocht dus nu moet ik voorlopig even met een telefoon lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
![]()
Wel een mooi filmpje aansluitend bij de discussie van laatst.. "The only difference between you and me, or any child, is in the dreams we have, not our ability to pursue them"
Tevens heb ik nu geloof ik een beetje een crush op Ashton
Tegenover dit ene succesverhaal van het achterna jagen van die droom staan 1000 net zo hard werkende jongetjes die het eerste van Ajax nooit halen. Dat weet je hè?quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel een mooi filmpje aansluitend bij de discussie van laatst.. "The only difference between you and me, or any child, is in the dreams we have, not our ability to pursue them"
Tevens heb ik nu geloof ik een beetje een crush op AshtonZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat betekent toch niet dat ze niet de beste versie van zichzelf kunnen worden? Dat is nu juist de boodschap van dit verhaal..quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Tegenover dit ene succesverhaal van het achterna jagen van die droom staan 1000 net zo hard werkende jongetjes die het eerste van Ajax nooit halen. Dat weet je hè?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb het filmpje niet gezien. Ik word doorgaans heel suïcidaal van overdreven American Dream-succesverhalen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat ze niet de beste versie van zichzelf kunnen worden? Dat is nu juist de boodschap van dit verhaal..Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik hou al opquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet gezien. Ik word doorgaans heel suïcidaal van overdreven American Dream-succesverhalen.(al is het geen overdreven American Dream-succesverhaal in mijn ogen). En het heeft een extreem lekkere man erin
Dat is een goed excuus!quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
En het heeft een extreem lekkere man erinZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor alle Endo's hier, je schijnt de kalender weer terug te kunnen zeggen naar classic viewzeggen ze op FB
quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Voor alle Endo's hier, je schijnt de kalender weer terug te kunnen zeggen naar classic viewzeggen ze op FB
Ja, inderdaad!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Goed nieuwsquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
, als ik nu naar de site ga is dat automatisch gebeurd.
![]()
Nou, daar gaat 'ie hoor, mijn Smashrun account inclusief badget en feedback in een wetenschappelijke presentatie voor een congres. Benieuwd hoe dat gaat vallen over twee weekjesOveral zijn hardlopers en vast ook wel freaks like here
![]()
![]()
Gelukkig, die nieuwe lay-out was niks. Als ze er nu ook weer even de functie uitzetten dat automatisch je locatie wordt doorgegeven als je achteraf trainingen invoert (vb: als ik nu thuis iets invoer dat ik X kilometer heb gezwommen/gerend/etc, wordt de locatie van mijn huisadres weergegeven) ben ik helemaal gelukkig.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh.![]()
So cool.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:55 schreef Quoi het volgende:
Nou, daar gaat 'ie hoor, mijn Smashrun account inclusief badget en feedback in een wetenschappelijke presentatie voor een congres. Benieuwd hoe dat gaat vallen over twee weekjesOveral zijn hardlopers en vast ook wel freaks like here
![]()
Jij weet zoveel niet!quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Niet verwacht dat jij van extreem lekkere mannen houdt.![]()
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Oeh nice, hoor net dat ik mijn sportvoeding tijdens de Eiger gesponsord krijgGo2
Nice!quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:57 schreef YUR het volgende:
Oeh nice, hoor net dat ik mijn sportvoeding tijdens de Eiger gesponsord krijgGo2
Maar betekent dat dat we vanaf nu hier platgespammed worden met hallelujah-verhalen over hoe geweldig Go2 is en dat je niet begrijpt dat je ooit zonder hebt gekund?![]()
Of wordt er geen tegenprestatie verwacht?![]()
Geen idee. Ik had wel wat over inderdaad. Mijn snelste officiële 5km is 33:59 (in training ruim een jaar geleden sub 33 gelopen). Snelste 10k was volgens mij met de Linschotenloop 1:10:nogiets (met haas TWC)quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Serinde: Kan jij niet gewoon heel veel sneller dan 1:55 op de 15 km?![]()
Ik denk dat er nog wel wat rek in zit, d.w.z. dat een 7HL ooit een halfuur sneller kan. Ik baseer dat op actiefoto's die hier ooit voorbij kwamen. Een van de weinigen die de armen op de goede hoogte heeft hangen tijdens het lopen. Enfin, vandaar.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:37 schreef Serinde het volgende:
[..]
Geen idee. Ik had wel wat over inderdaad. Mijn snelste officiële 5km is 33:59 (in training ruim een jaar geleden sub 33 gelopen). Snelste 10k was volgens mij met de Linschotenloop 1:10:nogiets (met haas TWC)![]()
M'n Garmin vond het nodig om in het bos midden op het open veld de satellieten kwijt te raken. Net 1km gelopenNu dus even uitmeten hoe ver ik dan geweest ben...
Zelf een rondje gelopen, kon niet naar de AV want mossel is met de auto weg en ik ben te lui om te fietsen.Was wel lekker, 2 x 2 km op 7:30 gelopen, na inlopen. Was echt heerlijk loopweer!
![]()
![]()
Handmatig m'n training in Garmin Connect gestopt, 8km in 1:04:00 uurtevreden
Lekker gelopen ook Gogo!
Dit idd, met uitzondering van VO2max.quote:Op woensdag 27 mei 2015 21:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat werd er allemaal getest?
Bloeddruk, pols, cholesterol, bloedsuiker, hartfilmpje, vetpercentage, VO2max?
Bij mij zijn waarschijnlijk de laatste twee wat matig.
Ik was vooral benieuwd naar mijn cholesterol want dat was nog nooit gemeten, maar was met een waarde van 2.2 oke'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:12 schreef YUR het volgende:
Go2 is zo geweldig! Ik begrijp niet hoe ik ooit zonder heb gekund!
Opeens overvalt mij, twee dagen voor de start, het beklemmende gevoel dat mijn marathon een grote faal wordt omdat ik geen Go2 gebruikquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:12 schreef YUR het volgende:
Go2 is zo geweldig! Ik begrijp niet hoe ik ooit zonder heb gekund!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gedoemd... Je kunt maar beter een pizza bellen en een DNS doenquote:Op donderdag 28 mei 2015 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Opeens overvalt mij, twee dagen voor de start, het beklemmende gevoel dat mijn marathon een grote faal wordt omdat ik geen Go2 gebruik
Terecht!quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Opeens overvalt mij, twee dagen voor de start, het beklemmende gevoel dat mijn marathon een grote faal wordt omdat ik geen Go2 gebruik
En ook al zo'n laag cholesterolOuderen zijn beter af met een wat hoger cholesterol, wist je dat?
Ik weet niet of je nog moet gaan hardlopen.![]()
En gewoon de hele zondag in mijn trainingsbroek, die ik toch mee heb, tussen obese non-sporters, gaan koopjesjagen bij de sport-outlet die vlak bij de finish isquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gedoemd... Je kunt maar beter een pizza bellen en een DNS doen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nog een paar joggingbroeken scorenquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
En gewoon de hele zondag in mijn trainingsbroek, die ik toch mee heb, tussen obese non-sporters, gaan koopjesjagen bij de sport-outlet die vlak bij de finish is
Kan dat wel, koopjesjagen zonder Go2?quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
En gewoon de hele zondag in mijn trainingsbroek, die ik toch mee heb, tussen obese non-sporters, gaan koopjesjagen bij de sport-outlet die vlak bij de finish isMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik blijf gewoon helemaal maar thuis denk ik....daar gaat mijn jaarlijkse uitje naar de grote stadquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Haaj,
Ik heb net dus getraind met het nieuwe horloge.
Training ging echt heel goed voor mijn gevoel. Weinig tot geen last in mijn knie gehad.
Alleen even een vraagje, hij zegt dat ik 9:28 per
km gemiddeld liep. Nou liep er iemand anders met runkeeper achter mij en die zei dat ze 8:06 liep. Nu liep ik daar dus steeds voor dus, is het voor mij totaal onmogelijk denkbaar dat hij dat heeft berekend. Ben benieuwd. Klopt namelijk echt niet. Doe ik iets fout of? Heb hem gewoon op run gezet en toen aan (geen intervallen aangezet ofzo) En hij trilde ook steeds met een pijltje omhoog en dan weer omlaag?? Help![]()
![]()
uhm wat voor horloge heb je?quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:18 schreef xMissi het volgende:
Haaj,
Ik heb net dus getraind met het nieuwe horloge.
Training ging echt heel goed voor mijn gevoel. Weinig tot geen last in mijn knie gehad.
Alleen even een vraagje, hij zegt dat ik 9:28 per
km gemiddeld liep. Nou liep er iemand anders met runkeeper achter mij en die zei dat ze 8:06 liep. Nu liep ik daar dus steeds voor dus, is het voor mij totaal onmogelijk denkbaar dat hij dat heeft berekend. Ben benieuwd. Klopt namelijk echt niet. Doe ik iets fout of? Heb hem gewoon op run gezet en toen aan (geen intervallen aangezet ofzo) En hij trilde ook steeds met een pijltje omhoog en dan weer omlaag?? HelpMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ah, kijk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:23 schreef xMissi het volgende:
[..]
Zelfde als jou geloof ik. Tomtom multisport cardio
De pijl naar boven dan wel beneden wil zeggen dat je boven of onder een ingestelde waarde loopt, dat kan snelheid of hartslag oid zijn.
Als je op run druk komt je op het scherm waar de tomtom zoekt naar je hartslag en de gps, staat er dan onderaan in het scherm iets? Ik vermoed eigenlijk iets van "zones"?
En waar zegt ie dat je 9.28 per km liep? op het horloge zelf of op mysports van tomtom?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hmm ik heb gister wel iets ingesteld, maar toen heb ik zones ingesteld op het display. Zodat ik die te zien kreeg dacht ik. En hij zegt dat op mysports(de app moet hem nog op de pc zetten) maar net onder het lopen zei hij ook steeds 10 minuten/9 minuten. Beetje apart, is namelijk wel erg langzaam, weet gewoon zeer zeker dat ik dat niet (meer) loopquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:29 schreef Guard het volgende:
[..]
Ah, kijk.
De pijl naar boven dan wel beneden wil zeggen dat je boven of onder een ingestelde waarde loopt, dat kan snelheid of hartslag oid zijn.
Als je op run druk komt je op het scherm waar de tomtom zoekt naar je hartslag en de gps, staat er dan onderaan in het scherm iets? Ik vermoed eigenlijk iets van "zones"?
En waar zegt ie dat je 9.28 per km liep? op het horloge zelf of op mysports van tomtom?![]()
![]()
In de training voor mijn marathon gebruikte ik 450 gels van Go2, dat was echt fantastisch!Jack does it in real time...![]()
@Guard , net even gekeken hij stond dus idd op zones. En niet op 'none' zoals ik dacht. Ach het is ook de eerste keer dat ik dat ding gebruik haha. Kan niet meteen goed gaan.![]()
Avondje sprinttraining gehad. Weer eens wat anders. Conditioneel heb je er geen moer aan, maar volgens mij krijg ik er wel een bult spierpijn van![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:37 schreef xMissi het volgende:
@Guard , net even gekeken hij stond dus idd op zones. En niet op 'none' zoals ik dacht. Ach het is ook de eerste keer dat ik dat ding gebruik haha. Kan niet meteen goed gaan.Je bent dus net zoals ik, gewoon ding uit de doos trekken en lekker op de knopjes drukken. Wat nou gebruiksaanwijzing...
Oke ik zal stoppen met me zorgen maken over vermoeidheid want ik liep vandaag echt als een zonnetje! De trainer waarbij ik normaal train was er niet, dus ik sloot me aan bij de groep van de famous heer Borm.. Was wel een heel andere warming up dan bij mijn eigen trainer, meer op losmaken gericht ipv helemaal kapot gaan in de warming up al van alle zware oefeningen
Het plan was 10x400, maar een trainingsgenootje wilde 400tjes en 200tjes doen dus toen besloten we samen 4x400-4x200-4x400 te doen. Zij is iemand die er helemaal niet super snel uitziet, maar je onderschat haar makkelijk want ze heeft een PR van 1.28 of 1.29 op de HM. Ik had gezegd dat ik de 400tjes in 1.43 doe en dat vond ze prima, maar de eerste ging al in 1.29Ik bleef wel iets erachter maar alsnog wel een stuk sneller dan normaal, de meesten rond de 1.35. Maar het voelde nog steeds ontspannen, op souplesse, dus dat was prima. 200tjes gingen ook te hard, 40-45 seconden ipv 49. Dit moet ik natuurlijk niet elke week doen, maar voor een keertje niet zo erg. En het geeft wel weer vertrouwen voor de 5km van woensdag, ik was bang dat ik door 2 weken rustig aan doen mijn snelheid kwijt was maar dat is niet zo.
De laatste 400m ging ik proberen wel bij haar te blijven, en toen liepen we eigenlijk verrassend makkelijk naar 1.23! Mijn snelste 400m geloof ik, al heb ik ze alleen maar in series van 10 gedaan
Endootje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heuveltraining gedaan, met daarin in totaal 12 keer de Savornin Lohmanbult op en af verwerkt. Ging lekker, maar dat kwam natuurlijk door het Go2 reepje in mijn zak
Misschien had zij de instant pace en jij het gemiddelde in beeld? als je ook stilgestaan of gewandeld hebt schiet dat al snel omhoog...quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:33 schreef xMissi het volgende:
[..]
Hmm ik heb gister wel iets ingesteld, maar toen heb ik zones ingesteld op het display. Zodat ik die te zien kreeg dacht ik. En hij zegt dat op mysports(de app moet hem nog op de pc zetten) maar net onder het lopen zei hij ook steeds 10 minuten/9 minuten. Beetje apart, is namelijk wel erg langzaam, weet gewoon zeer zeker dat ik dat niet (meer) loopIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja idd. Heb gister alleen ff klein stukje gelezen, meer omdat ik nog nooit zo'n ding had gehad. Voorderest is het bij mij gewoon een kwestie van doen. (Eigenlijk bij mij met bijna alles)quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:39 schreef Guard het volgende:
[..]Je bent dus net zoals ik, gewoon ding uit de doos trekken en lekker op de knopjes drukken. Wat nou gebruiksaanwijzing...
En LT, Lekker hoor. Fijn dat je weer wat vertrouwen hebt![]()
Yur voor jou ook een! Gaat het weer beter met de knie?
![]()
Ja heb stilgestaan , de vervangende trainer vond het leuk om na 10 minuten pas te strekken enzo. En het waren intervalletjes met dus idd wandelpauzes. Maar het was ook gewoon tijdens het rennen. Endomondo geeft het zelfs niet zo aan.. Ik ga nu ff douchen en dan sluit ik hem even aan en gooi ik hem na hierquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien had zij de instant pace en jij het gemiddelde in beeld? als je ook stilgestaan of gewandeld hebt schiet dat al snel omhoog...![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:34 schreef DeeBee het volgende:
In de training voor mijn marathon gebruikte ik 450 gels van Go2, dat was echt fantastisch!![]()
![]()
Zal ik je ook naar 1:10 nog iets hazen op de 7^^ dan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:37 schreef Serinde het volgende:
[..]
Geen idee. Ik had wel wat over inderdaad. Mijn snelste officiële 5km is 33:59 (in training ruim een jaar geleden sub 33 gelopen). Snelste 10k was volgens mij met de Linschotenloop 1:10:nogiets (met haas TWC)![]()
Ik kocht een gel op de rommelmarkt en ging erop stampenquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:34 schreef DeeBee het volgende:
In de training voor mijn marathon gebruikte ik 450 gels van Go2, dat was echt fantastisch!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Mijn gel, wat doe jequote:Op donderdag 28 mei 2015 22:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik kocht een gel op de rommelmarkt en ging erop stampen![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke ik zal stoppen met me zorgen maken over vermoeidheid want ik liep vandaag echt als een zonnetje! De trainer waarbij ik normaal train was er niet, dus ik sloot me aan bij de groep van de famous heer Borm.. Was wel een heel andere warming up dan bij mijn eigen trainer, meer op losmaken gericht ipv helemaal kapot gaan in de warming up al van alle zware oefeningen
Het plan was 10x400, maar een trainingsgenootje wilde 400tjes en 200tjes doen dus toen besloten we samen 4x400-4x200-4x400 te doen. Zij is iemand die er helemaal niet super snel uitziet, maar je onderschat haar makkelijk want ze heeft een PR van 1.28 of 1.29 op de HM. Ik had gezegd dat ik de 400tjes in 1.43 doe en dat vond ze prima, maar de eerste ging al in 1.29Ik bleef wel iets erachter maar alsnog wel een stuk sneller dan normaal, de meesten rond de 1.35. Maar het voelde nog steeds ontspannen, op souplesse, dus dat was prima. 200tjes gingen ook te hard, 40-45 seconden ipv 49. Dit moet ik natuurlijk niet elke week doen, maar voor een keertje niet zo erg. En het geeft wel weer vertrouwen voor de 5km van woensdag, ik was bang dat ik door 2 weken rustig aan doen mijn snelheid kwijt was maar dat is niet zo.
De laatste 400m ging ik proberen wel bij haar te blijven, en toen liepen we eigenlijk verrassend makkelijk naar 1.23! Mijn snelste 400m geloof ik, al heb ik ze alleen maar in series van 10 gedaan
Endootje:Goed om te horenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@xmissi: dan zal het denk ik je gemiddelde pace zijn ja. Of per km of in totaal. Mijn trainingen gaan over de hele training gemeten rond de 8 min/km en dan loop ik vrij snelle intervallen.
Overigens: wij warmen altijd pas op met oefeningen en loopscholing na een stukje heel rustig inlopen. Is heerlijk!
Ik heb vanavond aan de trainster gevraagd of er ook gestructureerdere groepen zijn bij deze AV. Ik word echt niet blij van de chaos en vind het irritant dat er geen enkele logica/sturing zit op tempo's etc, niet eens in de vorm van een advies qua tempo. Ik kan daar niks mee, want ik kan zelf niet zo goed bedenken hoe hard ik ze moet lopen en ga dan te hard. Maar ze gaat me komende 2 weken even bij een andere groep laten meedraaien. Even kijken hoe dat is.
Kreeg ook nog een soort discussie over duurlooptempo's. Ze vond dat mijn duurlooptempo iets rond de 6.10 moet zijn als ik 55 loop op de 10 km. Ik vind dat dikke onzin, veel te snel. Voor dat tempo moet ik enigszins mijn best doen dus vind ik te snel. Ze wilde er ook verder weinig over uitleggen, ook niet over het lopen van intervallen van 2 minuten op 6 min/km.
Dus mijn vertrouwen in haar is in ieder geval niet zo groot. Hopelijk is die andere meer naar mijn zin. Of is het normaal dat ze niet effe rustig een gesprek met je aangaan? (Omdat het bij de vorige groep ook al zo was).
Verder wel lekker gelopen trouwens hoor, beetje te hard dus
Stom dat het zo gaat ja, ze zou op zijn minst uit kunnen leggen op welke trainingsleer ze die tijden en trainingen baseert. Geen, zo te horen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Goed om te horen
@xmissi: dan zal het denk ik je gemiddelde pace zijn ja. Of per km of in totaal. Mijn trainingen gaan over de hele training gemeten rond de 8 min/km en dan loop ik vrij snelle intervallen.
Overigens: wij warmen altijd pas op met oefeningen en loopscholing na een stukje heel rustig inlopen. Is heerlijk!
Ik heb vanavond aan de trainster gevraagd of er ook gestructureerdere groepen zijn bij deze AV. Ik word echt niet blij van de chaos en vind het irritant dat er geen enkele logica/sturing zit op tempo's etc, niet eens in de vorm van een advies qua tempo. Ik kan daar niks mee, want ik kan zelf niet zo goed bedenken hoe hard ik ze moet lopen en ga dan te hard. Maar ze gaat me komende 2 weken even bij een andere groep laten meedraaien. Even kijken hoe dat is.
Kreeg ook nog een soort discussie over duurlooptempo's. Ze vond dat mijn duurlooptempo iets rond de 6.10 moet zijn als ik 55 loop op de 10 km. Ik vind dat dikke onzin, veel te snel. Voor dat tempo moet ik enigszins mijn best doen dus vind ik te snel. Ze wilde er ook verder weinig over uitleggen, ook niet over het lopen van intervallen van 2 minuten op 6 min/km.
Dus mijn vertrouwen in haar is in ieder geval niet zo groot. Hopelijk is die andere meer naar mijn zin. Of is het normaal dat ze niet effe rustig een gesprek met je aangaan? (Omdat het bij de vorige groep ook al zo was).
Verder wel lekker gelopen trouwens hoor, beetje te hard dus
Qua duurlooptempo zou ik gewoon lekker bij de 6.30-6.40 blijven wat je al deed, dat is een prima tempo toch? Ongeveer een minuut langzamer dan je 10km snelheid dus dat lijkt me niet gek. Intervallen is wel lastig omdat jullie die dus met de hele groep op dezelfde snelheid lopen of niet? Anders daarvoor ook gewoon inlezen in een bepaalde trainingsmethode en je eigen tijden berekenen, het is ook weer geen rocket science, al is advies op maat van een ervaren trainer wel het fijnste..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
6:10 voor je duurloop is prima, scheelt 40 tellen met je 10 km-tempo. Wellicht dat duurlooptempo iets anders is dan een LDL-tempo?![]()
Ja, 6.30-7.00 zit het ergens tussen, ik weet nog niet precies wat ik het lekkerst vind.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Stom dat het zo gaat ja, ze zou op zijn minst uit kunnen leggen op welke trainingsleer ze die tijden en trainingen baseert. Geen, zo te horen.
Qua duurlooptempo zou ik gewoon lekker bij de 6.30-6.40 blijven wat je al deed, dat is een prima tempo toch? Ongeveer een minuut langzamer dan je 10km snelheid dus dat lijkt me niet gek. Intervallen is wel lastig omdat jullie die dus met de hele groep op dezelfde snelheid lopen of niet? Anders daarvoor ook gewoon inlezen in een bepaalde trainingsmethode en je eigen tijden berekenen, het is ook weer geen rocket science, al is advies op maat van een ervaren trainer wel het fijnste..
Nee, we lopen niet op dezelfde snelheid. We hebben de snellies, die zijn sneller dan ik, en we hebben de slakkies, die zijn langzamer. Dat loopt voor mij niet echt fijn.
Ik had inderdaad zitten bedenken om mijn souplessetempo's te berekenen. En ik heb ook nog n lijstje van mijn oude groep met tempo's afhankelijk van je 10 km tijd. Lijkt op de souplessetempo's maar zijn net anders.
Ik denk wel dat de AV een filosofie heeft mbt trainingen maar ik vind deze trainster niet zo slim overkomen dat ze het kan uitleggen.
Ze dacht ook, toen ik aangaf dat ik gewend ben om bij intervallen een opdracht mee te krijgen (bijv 500 m op 10 km tempo) dat ik het over een gepersonaliseerd schema had. En dat hoeft dus van mij niet eens.
Nja, dinsdag afwachten. T zou leuk zijn als ze hier aan souplesse deden. Ik ben na zwabbers en jouw verhalen best positief daaroverSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat zou ook kunnen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef Zwabberhark het volgende:
6:10 voor je duurloop is prima, scheelt 40 tellen met je 10 km-tempo. Wellicht dat duurlooptempo iets anders is dan een LDL-tempo?
Ik moet misschien nog maar even met 57 of 58 min rekenen op de 10 ook. Ik geloof er niks van dat ik 55 nog haal
Ik vind dat wel te snel als ik het vanuit mijn perspectief bekijk. Ik loop mijn duurlopen iig niet op 5.00. Tempoduurlopen misschien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef Zwabberhark het volgende:
6:10 voor je duurloop is prima, scheelt 40 tellen met je 10 km-tempo. Wellicht dat duurlooptempo iets anders is dan een LDL-tempo?
http://www.runinfo.nl/duurlooptabel.htm deze calculator geeft 7.00-7.30 aan op basis van 55 min, dat is misschien wel erg langzaam, maar als je een scherpe 10km hebt staan is 40 seconden daarboven echt pittig doorlopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
@ Murmeli, mm ja, wij doen normaal eerst rekken en strekken dan paar keer rennen en lopen en dan beginnen we meestal altijd met 10 minuten op zone 1. Deze keer begonnen we daar direct mee. Maargoed ieder zijn ding![]()
Wel kut zeg bij jou, vind het wel wat vaag dat ze je het niet even uitlegd.. Zo snap je het toch nog steeds niet. Hoop dat de andere groep wel bevalt!
Edit gelukt!
[ Bericht 12% gewijzigd door xMissi op 28-05-2015 22:56:46 ]![]()
Ik laat je nog weten voor welke tijdquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zal ik je ook naar 1:10 nog iets hazen op de 7^^ dan?dat nogiets sowieso!
Murmeli: het klinkt nogal niet onderbouwd en chaotisch. Het hoeft nou ook weer niet allemaal via een superstrak regime maar ik snap dat het bij haar niet zo goed voelt.![]()
Dat klinkt vrij traag ja. Al is dat waarschijnlijk wel het tempo waarop mijn hartslag echt laag is (135 of lager, hoop ik)quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind dat wel te snel als ik het vanuit mijn perspectief bekijk. Ik loop mijn duurlopen iig niet op 5.00. Tempoduurlopen misschien.
http://www.runinfo.nl/duurlooptabel.htm deze calculator geeft 7.00-7.30 aan op basis van 55 min, dat is misschien wel erg langzaam, maar als je een scherpe 10km hebt staan is 40 seconden daarboven echt pittig doorlopen.
Tnx voor jullie meningen en suggesties in ieder geval, ik voel me weer minder een zeur nu
ik heb een training met 15x 2minuten1min rust geskipt. Ik voelde me niet lekker (al sinds zondag verkouden, bier drinken in de regen) en had het ook nog druk, met vanavond nog een vergadering. Ik ga van 't weekend wel weer. Dan kom ik deze maand misschien nog net boven de 65km die ik vorige maand liep.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Een duurloop is niet per se traag en op lage hs, maar mensen schakelen ldl gelijk aan dl. Klok en klepel.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen.
Ik moet misschien nog maar even met 57 of 58 min rekenen op de 10 ook. Ik geloof er niks van dat ik 55 nog haal
Besef ook dat de souplessemethode geen LDL kent als je niet voor een marathontraining traint.![]()
Waar hangt die klepel dan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Een duurloop is niet per se traag en op lage hs, maar mensen schakelen ldl gelijk aan dl. Klok en klepel.
Besef ook dat de souplessemethode geen LDL kent als je niet voor een marathontraining traint.
Maar misschien doet zij inderdaad niet aan ldl. Maar ja, zonder uitleg weet ik t niet.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik wilde vandaag progressieve setjes van 3x400p100 en 2x3x400p400 op een 5k sub 20 tempo doen maar van het progressieve deel was na 2 setjes weinig meer over. De twee tempo trainingen na elkaar waren toch nog net iets teveel van het goede.
Ik heb mij gelijk maar een paar CEP Run kousen laten aanmeten. Die zaten toch iets beter dan kousen van Herzog. Ik moest er heel lang niets van hebben maar het zit toch wel heel lekker, vooral na het lopen.
[ Bericht 16% gewijzigd door Devv op 29-05-2015 07:14:50 ]![]()
Vanavond een lekker negatief splitje gelopen. Eigenlijk voor het eerst sinds de marathon dat ik weer lekker makkelijk tempo kon lopen. Laat die HM volgende week maar komen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben ik nou zooo blond of gewoon domHet lukt niet . Hij pakt hem niet na endo en zet ook niks op de computer zelf neer. Of moest ik dit van te voren instellen,dat hij dat autom. doet. Pff sorry voor mijn gezeur, maar snap het gewoon niet.
![]()
![]()
Toen ik vorige maand in Parijs in het startvak ontdekte dat ik mn gelletjes in mn tas had laten zitten overviel dat gevoel me ook evenquote:Op donderdag 28 mei 2015 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Opeens overvalt mij, twee dagen voor de start, het beklemmende gevoel dat mijn marathon een grote faal wordt omdat ik geen Go2 gebruik![]()
Enige wat je kunt doen is sneller lopen zodat je minder lang bezig bent en dus minder tijd hebt om die go2 energie te missen![]()
![]()
Wat noem je mij???!!!!quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:06 schreef Quoi het volgende:
[..]
Terecht!
En ook al zo'n laag cholesterolOuderen zijn beter af met een wat hoger cholesterol, wist je dat?
Het is op sommige plaatsen op de wereld gewoon werktijdquote:
Goed cadeau!
Gefeliciteerd YUR!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: