abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 mei 2015 @ 20:38:26 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_152987218

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Er gaat een aantal Fok!-teams meedoen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Rotterdam op 4 juli. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM aan pijll, en geef aan welke afstand je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 27-05-2015 19:06:31 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_152987260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

of gewoon helemaal stoppen met trainen en gewoon lekker gaan hardlopen.
trainen, voor sommigen al zo een beladen woord dat ze niet vooruit komen onder het gewicht er van.
Maar sommigen willen vooral beter worden. En dat doe je vooral door te trainen.Hoe beladen dat ook is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:45:24 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_152987536
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:05 schreef Devv het volgende:

[..]

Tof. Heel veel succes met de voorbereiding!
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:58 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Tof!! Ben benieuwd naar je trainingen en de weg er naar toe ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

helemaal over heen gelezen, veel succes met je training!
Bedankt! Ik heb echt zin in dit avontuur. Ik moet me druk oriënteren op schema's. Voorlopig zit ik nog in het trimhockeyseizoen en train ik daar al 2 x 1 uur voor in de week, dus ik begin op een schema van 3x lopen in de week, maar in de zomerstop/ vakantie zal ik wat meer moeten gaan lopen.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Ik heb gelukkig al een clubje gelijkgestemden voor Amsterdam gevonden.
Life is what you make it.
pi_152987643
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:39 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Maar sommigen willen vooral beter worden. En dat doe je vooral door te trainen.Hoe beladen dat ook is.
Oke maar je hebt gewoon trainen en ook trainen met een specifiek doel om een afstand in een bepaalde tijd te lopen.

Om een voorbeeld te geven, zo heb ik voor De MvB wel getrained maar niet echt met een bepaald doel behalve uitlopen. Nou is voor mij dat trainen dan eigenlijk gewoon hardlopen en niet volgens een strikt schema met tempo's. MvB wordt dan voornamelijk op de dag zelf kijken op wat voor tempo we weg gaan en gaan zeker niet op PR jacht.
pi_152987973
Volgens mij was ik toegevoegd maar zie hem er niet tussen staan dus hier alsnog:

1
2
[b]14 juni 2015 - [url=www.runforkika.nl]Run for KiKa (Utrecht)[/url][/b]
[*] Serinde - 5 km [url=https://www.runforkika.nl/saskia-middel]Sponsoren?[/url]
pi_152987979
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

Oke maar je hebt gewoon trainen en ook trainen met een specifiek doel om een afstand in een bepaalde tijd te lopen.

Om een voorbeeld te geven, zo heb ik voor De MvB wel getrained maar niet echt met een bepaald doel behalve uitlopen.
Zo heb ik dat ook gedaan. Ik heb nog nooit met een schema gewerkt, behalve dat ik wel wat duurlopen had gepland en ongeveer 3 keer per week wilde lopen. En al helemaal geen intervalschema's.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:56:02 #7
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_152988029
Beestje, naampje, wegen, Rome
F means you're fucked
pi_152988079
Goede TT-keuze. Mag zo blijven.
pi_152988099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:56 schreef YUR het volgende:
Beestje, naampje, wegen, Rome
Die lijkt mij op zich ook wel een mooie om te lopen.
  Moderator dinsdag 26 mei 2015 @ 20:57:59 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_152988134
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:54 schreef Serinde het volgende:
Volgens mij was ik toegevoegd maar zie hem er niet tussen staan dus hier alsnog:
[ code verwijderd ]

Nu zou je erbij moeten staan!

Overige OP-verzoeken, overdag ben ik niet of nauwelijks op Fok, maar 's avonds voeg ik jullie allemaal toe :)

quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:57 schreef wyccie het volgende:
Goede TT-keuze. Mag zo blijven.
Zolang nog niet iedereen eruit is ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_152988204
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:27 schreef wyccie het volgende:
In normale sportdrank zit wel zout. Als ik niet de suikers wil zou ik water met zout moeten drinken, ik denk niet dat ik dat wegkrijg. Waarschijnkijk krijg ik dan ook dorst. Dus ik ga oefenen met gewoon sportdrank, geen gels.
Maar eerst maar weer eens een duurloop inplannen voor volgend weekend. Ik heb nauwelijks langer dan 7km gelopen sinds Rotterdam.

[..]

Ja, maar dat kan blijkbaar toch iets verschuiven. Volgens mij bedoelt Mr.B dat.

Hoe voel jij je over de MvB?
Je kan een zakje ORS verdunnen 1 op 10, daar zit ook zout in en niet heel veel suiker, en het is goed weg te krijgen.
Moest ik altijd tijdens roeiwedstrijden drinken als het erg warm was.

Helpt trouwens ook om een kater te voorkomen, als je een liter ervan wegklokt na een stapavondje voor je gaat slapen ;)

En @RD: wat als je trainen nou gewoon leuk vindt? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_152988399
Goed idee! Ik heb nog wel wat zakjes ORS liggen.
pi_152988533
Wow, dat lijkt me niet handig, een vochtvasthouder terwijl je aan het sporten bent. Je zweet niet voor niks. Dat is om je lijf te koelen.
pi_152988541
Oja ik liep 200tjes. En het ging wel oke. Al vind ik dat mijn benen nog steeds log en sloom lopen. Maar misschien komt dat juist weer doordat ik een tijdje weinig snelheid getraind heb nu.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_152988604
Een tijdje terug was er een razend interessante documentaire over wat nou slechter is, suiker of vet?

In deze documentaire krijg je mijns inziens een goed antwoord op de vraag of het bijvoorbeeld zin heeft een low carb diet te starten, of dat de voedselzandloper beter bij het oud papier kan.

De uiteindelijke conclusie is verrassend logisch.

http://www.ntr.nl/Focus/4(...)PWON_1240574#content

Over hardlopen:
Ik heb in de bossen gelopen in de buurt van mijn werk, zodat de files opgelost waren toen ik klaar was. Het was een mooie route, grotendeels onverhard. Ik verdwaalde even en stapte helaas met mijn blessurepoot op een boomwortel. Desondanks mijn snelste 5 km in tijden gelopen.
pi_152988628
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:05 schreef mosselmossel het volgende:
Wow, dat lijkt me niet handig, een vochtvasthouder terwijl je aan het sporten bent. Je zweet niet voor niks. Dat is om je lijf te koelen.
Als je het 1 op 10 verdunt is het niet veel zouter dan andere sportdranken. En het vocht vasthouden gebeurt in je darmen, dat wil niet zeggen dat er dan geen vocht meer via je huid naar buiten kan. Je zweet nog steeds, alleen je raakt van binnen minder uitgedroogd.
pi_152988724
quote:
Het is een rehydratiemiddel, betekent niet dat je niet gaat zweten. Met het zweten raak je veel vocht, maar ook veel zout kwijt. Dat heb je wel nodig.
Ik denk niet dat je hele liters moet gaan drinken, maar op zoutzweetdagen kan het wel fijn zijn.
pi_152988785
quote:
Eh nee ORS is geen vochtvasthouder. Het zijn slechts zouten suikers, en is een vochtaanvuller.
pi_152988897
Ow, dan heb ik dat verkeerd gedacht :D
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2015 @ 21:13:16 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_152988921
Ik ga nog steeds de Bruggenloop doen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_152989236
Ik geen van tweeën, denk ik.
pi_152990144
Op warme dagen kan het handig zijn om na afloop ors te drinken. Dan vul je de boel ook aan. Op mijn korte loopjes neem ik niets te drinken mee, dus dan moet ik na afloop aanvullen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:38:21 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_152990194
800-400-200'tjes gelopen en dat 2x :) Ik wilde achterin bungelen, maar vind die intervallen zo leuk. Werd weer vlammen dus.

Weer een stijf achillespeesje, dus maar even los masseren.

Overdags had ik trouwens bijna geen energie en 's avonds loop ik dan toch weer als een hinde *)

Vooraf zei de trainer: "En vanavond géén gekak!" :D (vorige week belde een van ons ergens aan vanwege Yurkak)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:39:41 #24
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_152990260
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:13 schreef DeLuna het volgende:
Ik ga nog steeds de Bruggenloop doen.
Ik ook, als ik heel genoeg ben :Y

Hier maar eens een duurloop (voor mijn doen dan, was wel ruim 9 km) gedaan op 1 tempo, eens kijken hoe mijn knieën daar op reageren...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_152990432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Een tijdje terug was er een razend interessante documentaire over wat nou slechter is, suiker of vet?

In deze documentaire krijg je mijns inziens een goed antwoord op de vraag of het bijvoorbeeld zin heeft een low carb diet te starten, of dat de voedselzandloper beter bij het oud papier kan.

De uiteindelijke conclusie is verrassend logisch.
Eergisteren, ik heb het gezien. Ik hou van dit soort documentaires. Leuke mannen ook :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')