SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 25-05-2015 10:26:59 ]![]()
Ik zeg toch nog steeds 7HL.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Succes en enjoy (op zijn minst tot kilometer 32) Mr. B!Het gaat om de IJsselsteinloop. Na mijn toch wel behoorlijk mislukte Vestingloop had ik revenge nodig. Het liefst in de vorm van een PR (al zei ik dat tegen niemand, mossel had het wel in de gaten), maar mocht dat niet lukken dan op zijn minst gewoon door een rondje lekker te lopen. Ik herinnerde me een verslag van Guppy over de IJsselsteinloop en hoe leuk die wel niet was, en ze hadden er een vijf kilometer.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:41 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Heel goed! Maar eh... welk rondje en welke tijd hebben we het over? Ik heb endomondo (?) lang geleden al de nek omgedraaid.
Wij op naar IJsselstein en om 13.00 startte ik daar met mijn 5 km. Het plan was om 2 kilometer net onder de 7:00 min/km te lopen en vervolgens te bepalen of ik voor een PR zou gaan. Het ging gewoon lekker. Iedere kilometer ging wat sneller dan de vorige en toen ik er klaar mee was hoefde ik nog maar 1,5 kilometer en lukte het me dus goed om door te lopen en over dat dooie punt heen te komen. Anyway; uiteindelijk liep ik 5 km in 33.28. Bijna drie minuten sneller dan mijn officiële PR op de 5. Ik had al wel sneller gelopen tijdens een 10 km en liep vorig jaar 4.85 in 33.48, maar toch. Bijna drie minuten van m'n PR af ben ik echt superblij mee!![]()
Terecht! Supergoed gedaanquote:Op zondag 24 mei 2015 11:04 schreef Gogo83 het volgende:
Succes en enjoy (op zijn minst tot kilometer 32) Mr. B!
[..]
Het gaat om de IJsselsteinloop. Na mijn toch wel behoorlijk mislukte Vestingloop had ik revenge nodig. Het liefst in de vorm van een PR (al zei ik dat tegen niemand, mossel had het wel in de gaten), maar mocht dat niet lukken dan op zijn minst gewoon door een rondje lekker te lopen. Ik herinnerde me een verslag van Guppy over de IJsselsteinloop en hoe leuk die wel niet was, en ze hadden er een vijf kilometer.
Wij op naar IJsselstein en om 13.00 startte ik daar met mijn 5 km. Het plan was om 2 kilometer net onder de 7:00 min/km te lopen en vervolgens te bepalen of ik voor een PR zou gaan. Het ging gewoon lekker. Iedere kilometer ging wat sneller dan de vorige en toen ik er klaar mee was hoefde ik nog maar 1,5 kilometer en lukte het me dus goed om door te lopen en over dat dooie punt heen te komen. Anyway; uiteindelijk liep ik 5 km in 33.28. Bijna drie minuten sneller dan mijn officiële PR op de 5. Ik had al wel sneller gelopen tijdens een 10 km en liep vorig jaar 4.85 in 33.48, maar toch. Bijna drie minuten van m'n PR af ben ik echt superblij mee!![]()
![]()
Warmte alleen is nooit zo'n probleem, heb vooral last van hooikoorts. Maar het had een uurtje voor de start nog geregend, dus dat viel nu heel erg mee.quote:Op zondag 24 mei 2015 11:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Dat is inderdaad een hele mooie tijd! Het was gisteren best warm, dus des te knapper!![]()
Zo, even weer in het basiskamp in Emmen en dadelijk weer een stukje terug. Vanacht belabberd geslapen, maar lopen gaat vooralsnog goed. We zijn in Nederland, dus nu wordt het qua publiek ook leuker!It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Goed bezig!!quote:Op zondag 24 mei 2015 11:28 schreef Cynic het volgende:
Zo, even weer in het basiskamp in Emmen en dadelijk weer een stukje terug. Vanacht belabberd geslapen, maar lopen gaat vooralsnog goed. We zijn in Nederland, dus nu wordt het qua publiek ook leuker!![]()
![]()
Drie minuten, dat is een mooie PR-verbetering, op 5km nog wel. Mooie progressie.quote:Op zondag 24 mei 2015 11:04 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Bijna drie minuten van m'n PR af ben ik echt superblij mee!
Zo te zien heb ik in 5 jaar hardlopen maar weinig gedaan. Gelukkig vind ik het wel steeds leuker.![]()
Superquote:Op zondag 24 mei 2015 11:04 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Het gaat om de IJsselsteinloop. Na mijn toch wel behoorlijk mislukte Vestingloop had ik revenge nodig. Het liefst in de vorm van een PR (al zei ik dat tegen niemand, mossel had het wel in de gaten), maar mocht dat niet lukken dan op zijn minst gewoon door een rondje lekker te lopen. Ik herinnerde me een verslag van Guppy over de IJsselsteinloop en hoe leuk die wel niet was, en ze hadden er een vijf kilometer.
Wij op naar IJsselstein en om 13.00 startte ik daar met mijn 5 km. Het plan was om 2 kilometer net onder de 7:00 min/km te lopen en vervolgens te bepalen of ik voor een PR zou gaan. Het ging gewoon lekker. Iedere kilometer ging wat sneller dan de vorige en toen ik er klaar mee was hoefde ik nog maar 1,5 kilometer en lukte het me dus goed om door te lopen en over dat dooie punt heen te komen. Anyway; uiteindelijk liep ik 5 km in 33.28. Bijna drie minuten sneller dan mijn officiële PR op de 5. Ik had al wel sneller gelopen tijdens een 10 km en liep vorig jaar 4.85 in 33.48, maar toch. Bijna drie minuten van m'n PR af ben ik echt superblij mee!goed gevoel na afloop is fijn!
En Mr. B! Zet m op vandaag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vanmorgen voor het eerst weer eens 10km gelopen sinds de marathon. Ging wel aardig. Het was wel stervensdruk op de dijk: hardlopers, wielrenners, motorrijders, wandelaars, skeeleraars. Het was soms gewoon slalommen. Maar goed. De eerste duurloop naar de HM van Roosendaal zit erop. Als nu dat klein stomme pijntje nog eens weggaat ben ik helemaal tevreden.
En hup MrB!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 11:04 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Wij op naar IJsselstein en om 13.00 startte ik daar met mijn 5 km. Het plan was om 2 kilometer net onder de 7:00 min/km te lopen en vervolgens te bepalen of ik voor een PR zou gaan. Het ging gewoon lekker. Iedere kilometer ging wat sneller dan de vorige en toen ik er klaar mee was hoefde ik nog maar 1,5 kilometer en lukte het me dus goed om door te lopen en over dat dooie punt heen te komen. Anyway; uiteindelijk liep ik 5 km in 33.28. Bijna drie minuten sneller dan mijn officiële PR op de 5. Ik had al wel sneller gelopen tijdens een 10 km en liep vorig jaar 4.85 in 33.48, maar toch. Bijna drie minuten van m'n PR af ben ik echt superblij mee!Goed gedaan
![]()
Mr.B ALLEZ !!!!!!
Twijfel of ik naar het strand ga (vast heel druk) of lekker rustig
door het boerenlandschap een LDL ga doen vanmiddag....![]()
Goed bezigquote:Op zondag 24 mei 2015 11:28 schreef Cynic het volgende:
Zo, even weer in het basiskamp in Emmen en dadelijk weer een stukje terug. Vanacht belabberd geslapen, maar lopen gaat vooralsnog goed. We zijn in Nederland, dus nu wordt het qua publiek ook leuker!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Een kort bericht uit Kopenhagen: het is helaas een DNF geworden. Tot 18km ging het prima (km's tussen de 3:50 en 3:55) maar toen begon de hamstring ineens steeds pijnlijker te worden. Omdat de finish toen dichtbij was,22km nog er ver is en ik geen zin heb in een ernstige blessure, ben ik uitgestapt. Helaas...
Kopenhagen is trouwens wel een erg leuke marathon om te lopen. Echt een aanrader![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Een kort bericht uit Kopenhagen: het is helaas een DNF geworden. Tot 18km ging het prima (km's tussen de 3:50 en 3:55) maar toen begon de hamstring ineens steeds pijnlijker te worden. Omdat de finish toen dichtbij was,22km nog er ver is en ik geen zin heb in een ernstige blessure, ben ik uitgestapt. Helaas...
Kopenhagen is trouwens wel een erg leuke marathon om te lopen. Echt een aanraderWel de verstandigste keuze....volgende keer ga je die 2:48 halen !!!
![]()
![]()
Ik zag al geen tijden meer van je na 15 km.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Kopenhagen is trouwens wel een erg leuke marathon om te lopen. Echt een aanrader
Balen, maar verstandig besluit.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wat zonde Mr.B.!
Je bent er vol voor gegaan in je trainingen en alsnog kwam de blessure echt vrijwel uit het niets, dat het al weken sluimerde ofzo. Geeft maar aan dat de grootste challenge bij een marathon fit aan de start komen is, zo ongeveer...
Wel jammer dat deze periode verder niet zoveel marathons meer heeft of het wel echt te warm wordt, al heb je wel een goede basis voor een najaarsmarathon evt. als je de komende maanden de trainingen wat op pijl houdt.Jack does it in real time...![]()
Zonde maar wel erg verstandig. En ik vind het van moed getuigen om tijdens zo'n wedstrijd je niets aan te trekken van publiek en naar je lichaam te luisteren. Respect!![]()
![]()
Zwabber, mag ik er bij in de OP?
Op 28 juni bij de Halve marathon van Roosendaal loop ik 10 km. Loopje staat al in de OP.![]()
Zonde!quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Kopenhagen is trouwens wel een erg leuke marathon om te lopen. Echt een aanrader![]()
Zuurquote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Kopenhagen is trouwens wel een erg leuke marathon om te lopen. Echt een aanradermaar als het zo'n aanrader is, kom je vast nog wel een keer terug!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jeetje, Mr.BMaar liever heel blijven op de langere termijn, dus goed gekozen. Geniet nog van de stad!
Bertusloop was warm. Qua temperatuur, maar ook qua mensen: wat een gezelligheid! Steeds meer kruisbestuivingen.
Zo liep ik nog even op met de moeder van een goede vriendin van me; PR in 35 min. Knap! Op haar 60e nog gaan hardlopen.
En ik zag mijn vaste 5 km-haas tijdens het inlopen. Helaas ging hij niet starten doordat het in zijn kuit schoot. Hij bleef wel aanmoedigen.
Veel loopgroepgenootjes die voor mooie tijden gingen. Eentje die uitviel na 2 km met een kuitblessureen een oude trainer die langs de kant tussentijden schreeuwde
![]()
Mijn zwager liep zijn eerste 10 km sinds de marathon netjes in 50 min.
Ik kan wel bezig blijven. G.R. liep zelfs netjes!
Zelf had ik weinig puf en zin om het onderste uit de kan te halen. De eerste 2 kms liep ik daarom net onder de 6:00. Daarna dacht ik wel veel over te hebben, maar werd het alsnog een gevecht. Eindtijd: 29:00. Al is het warm, wat heeeeeeeerlijk dat de zon scheen en wat heeeeeeeerlijk om in ultrakortkort te lopen![]()
![]()
Ah jammer! Nu nog even genieten van Kopenhagen.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Wat stom mrb! Uiteindelijk toch een verkeerde inschatting vd fysio misschien? Wel knap dat je op tijd een verstandige keuze maakte.. Geniet nog ff van de vakantie!
Ik ga me zo ff omkleden en dan een murmeli in hariboberenkotskleuren proberen te vinden voor een relaxt rondje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zwaar kloten, maar wel verstandig man!quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Kopenhagen is trouwens wel een erg leuke marathon om te lopen. Echt een aanraderJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik moet nu onder dwang het verschrikkelijke (en kapotgesponsorde) programma Track & Trails kijken, want het gaat over Limburg. En dat ook zonder ondertiteling
Veel plezier LT en Murmeli (haribobeertjeskots)!
BTW: Nice work!
Congrats on absolutely killing a super fast 5k.
Run Fact:
Your Sunday runs usually tend to be 17% faster than on other days.
![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Quoi op 24-05-2015 13:26:39 ]![]()
Saai programma. Volgende week bespreken ze mijn speeltuinquote:Op zondag 24 mei 2015 13:18 schreef Quoi het volgende:
Ik moet nu onder dwang het verschrikkelijke (en kapotgesponsorde) programma Track & Trails kijken, want het gaat over Limburg. En dat ook zonder ondertiteling
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Tis een groot productplacement inderdaad, maar ik heb wel mijn ouders gespotquote:Op zondag 24 mei 2015 13:18 schreef Quoi het volgende:
Nice work!
Congrats on absolutely killing a super fast 5k.
Run Fact:
Your Sunday runs usually tend to be 17% faster than on other days.
![]()
Da's geinig. Nu ga ik extra opletten natuurlijk! hint?quote:Op zondag 24 mei 2015 13:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Tis een groot productplacement inderdaad, maar ik heb wel mijn ouders gespot![]()
Quoi:
Mooi om G.R. weer eens voorbij te zien komen in dit topic
Mr B:
Aan de andere kant: nu heb je meer tijd om lekker op een terrasje te genieten met een lichaam dat nog relatief uitgerust is. Ieder nadeel heb z'n voordeel.![]()
Hij deed weer een fijne snotrocket toen ik hem passeerde na het keerpunt. En hij was met de fiets ipv de Tomosquote:Op zondag 24 mei 2015 13:28 schreef Zwabberhark het volgende:
Quoi:
Mooi om G.R. weer eens voorbij te zien komen in dit topicMet een grote plank op de bagagedrager met zijn naam erop. Reuzehandig.
![]()
Zonde zeg. Ik zag al dat je "maar" 19 kilometer had gelopen. Dus toen had ik al een vermoeden dat je gestopt was. Nou ja, voor wat het waard is. Ik vind het echt heel knap hoe goed je die 19 kilometer hebt gelopen.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Lekker gelopen met dit weer, heerlijk zo met die wind er bij.
En volgens Smashrun loop ik zondags gemiddels 7% langzamer dan op andere dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op zondag 24 mei 2015 14:02 schreef DeLuna het volgende:
Lekker gelopen met dit weer, heerlijk zo met die wind er bij.
En volgens Smashrun loop ik zondags gemiddeld 7% langzamer dan op andere dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
MrB: respect!
Jammer dat je na zo een mooie voorbereiding niet kan finishen vanwege een blessure. Maar verstandig besluit.![]()
Leuk. Ik heb mij ook aangemeld en kreeg gelijk de mededeling dat ik op zondag 33% verder loop dan op andere dagen. Het werkt blijkbaar niet met terugwerkende kracht, want mijn eerste badges zijn "One Mile" en "5ker"quote:Op zondag 24 mei 2015 14:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En volgens Smashrun loop ik zondags gemiddels 7% langzamer dan op andere dagen.
[..]. Ik krijg dus helemaal niets voor mijn marathoninspanning...
![]()
Klopt geen terugwerkende kracht.
Ik moet deze maand nog 24 km om twee medailles te krijgen (trappen/steile trappen). Ik laat me dus opjutten door smashrun...![]()
Waarom eigenlijk?![]()
Weet er iemand hier nog een schema voor 5 --> 10 km met 2 keer per week? De meeste schema's die ik zie zijn 3/4 keer per week en van 0 naar 10..![]()
Zal je nog een marathon moeten lopen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Leuk. Ik heb mij ook aangemeld en kreeg gelijk de mededeling dat ik op zondag 33% verder loop dan op andere dagen. Het werkt blijkbaar niet met terugwerkende kracht, want mijn eerste badges zijn "One Mile" en "5ker". Ik krijg dus helemaal niets voor mijn marathoninspanning...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Zuur Mr. B, maar verstandig besluit. Blijkt maar weer dat de (voorbereiding voor de) marathon niet zomaar wat is.![]()
Een (beetje late)voor Gogo
En eenvoor Mr.B
En nu zelf de deur uit, hoewel ik wederom flink loop te hoesten, dus eigenlijk niet verstandig. Maar het moet, het zonnetje schijnt en het is droog! En een graad of 6!Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Daarom hier geen smashrun kan mezelf prima opjutten, heb ik geen webpage voor nodigquote:Op zondag 24 mei 2015 14:29 schreef steffelonio het volgende:
Klopt geen terugwerkende kracht.
Ik moet deze maand nog 24 km om twee medailles te krijgen (trappen/steile trappen). Ik laat me dus opjutten door smashrun...![]()
Waarom eigenlijk?
Guard, jij zou binnen een paar weken alle smashrun badges binnen hebbenquote:Op zondag 24 mei 2015 15:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Daarom hier geen smashrun kan mezelf prima opjutten, heb ik geen webpage voor nodig![]()
![]()
Dank allen. Het is een beetje zuur, maar aan de andere kant heb ik wel 18km genoten. Mooi parcours, geweldig en veel publiek. En nu lekker op een terrasje een beetje bijkomen. Er zijn ergere dingen![]()
![]()
Via My Asics kun je dat fijn doen, vind ik. Op basis van je 5km tijd en aantal keren trainen per week etc en doel 10km rolt er een schema uit.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:35 schreef nickhguitar het volgende:
Weet er iemand hier nog een schema voor 5 --> 10 km met 2 keer per week? De meeste schema's die ik zie zijn 3/4 keer per week en van 0 naar 10..![]()
Loopje niet gelogd
Hoorde al geen kmtijden voorbijkomen, maar normaal als ik dan ga kijken doet ie het alsnog gewoon, alleen is er weer iets mis met het geluid ofzo. Nu besloot ik me er eens niet druk om te maken en gewoon door te lopen, is ie dus uitgegaan ofzo
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Balen dat je moest uitstappen MrB. Ik zag uit naar je PR vandaag
Hopen dat je binnenkort eens wraak kan nemen, en ook een keer in Kopenhagen.
Ergens vannacht komt als het goed is Cynic(s team) langsgelopen hier. Als het niet te laat wordt misschien even naar buiten om te kijken
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Welkom in de club van Marathon-DNF-ers.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:30 schreef Mr.B. het volgende:
Een kort bericht uit Kopenhagen: het is helaas een DNF geworden. Tot 18km ging het prima (..)
en ik geen zin heb in een ernstige blessure, ben ik uitgestapt.![]()
Ik ben niet zo van verstandig (of niet). Je zal nooit weten hoe het had uitgepakt als je had doorgelopen, maar op dat moment besloot je dat dit het beste was, en daarmee is de kous af. Ik heb me achteraf ook afgevraagd: wat als? Heeft gewoon geen zin.
Wellicht moet je in de herkansing gaan in Valencia.![]()
![]()
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Jammer Mr.B!
Hier even een rondje spinnen en dan morgen een 'LDL' pogen. Wolve gaat voor 'n rondje hardlopen. Ik moet nog even wat tuinieren van gisteren eruit strekken op 'n andere manier
Ja doei.![]()
Jammer, Mr. B maar toch knap vertrokken met knappe tussentijden. Fijn ook dat je van de locatie op zich nog hebt kunnen genieten en het uitje daar natuurlijk ook buiten de looptijd.
@Corniel: Heb ook nog even voor Valencia staan kijken. Ik vond het een geweldige stad bij mijn citytrip en het lijkt me ook gewoon een enorm fijn parcours. Maar voor mijn eerste, blijf ik toch dichter bij huis. Dan zien we wel weer.![]()
@minimaLL: Waarom zou je het dichter bij huis houden? Goed excuus om er heen te gaan.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Damn... Nadeel van de hele dag op je balkon zitten lezen in de zon is dat je niet in de gaten hebt dat de NOS een verslag doet van de Fanny Blankers Koen Gamesdus nu val ik op de helft in. Hmpf, de race van Churandy Martina gemist, maar nu wel Dafne Schippers!
10,94
Precies, dicht bij huis kan altijd nog.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:53 schreef Corniel het volgende:
@minimaLL: Waarom zou je het dichter bij huis houden? Goed excuus om er heen te gaan.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hee, Sifan Hassan en Susan Kuyken gaan ook een 1000m lopen op de FBK Gamespaar topics te laat voor het Fok lijstje!
2:34:69voor Sifan Hassan
Holyquote:
Ik ben verbrand vandaag
En iets langer gelopen dan de bedoeling was (13km) maar wel heel rustig aan, was leuk!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Aan Valencia had ik begin jaar ook al gedacht, lijkt me ook een mooie marathon. Maar nee: Rotterdam 2016 ga ik mij revancheren. Nu even een tijdje rustig aanquote:Op zondag 24 mei 2015 18:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Welkom in de club van Marathon-DNF-ers.![]()
Ik ben niet zo van verstandig (of niet). Je zal nooit weten hoe het had uitgepakt als je had doorgelopen, maar op dat moment besloot je dat dit het beste was, en daarmee is de kous af. Ik heb me achteraf ook afgevraagd: wat als? Heeft gewoon geen zin.
Wellicht moet je in de herkansing gaan in Valencia.![]()
![]()
![]()
Zonde Mr.B, ik keek best wel uit naar je tijd.![]()
![]()
Ik hoop dat Rotterdam je volgend jaar een toptijd oplevert
Ik heb vanmorgen ook gelopen. En ben naar Schoorl gefietst om biertjes te drinken met Frsh en Streamnl (zij gingen trailen, ik niet), en nu heb ik zere benen van tegenwind![]()
![]()
Ik heb besloten dat ik hardlopen leuk genoeg vind om er wat meer geld aan uit te geven, de Polar M400 of de Garmin Forerunner 220 ???
Voor zover ik kan zien hebben ze allebei wel veel dezelfde functies maar waarin is de 1 beter dan de ander ? Voor degenen er ervaring mee hebben, let me know![]()
![]()
Nadeel van de Polar is dat het lastiger is om loopjes automatisch naar andere platformen (strava/endo) te syncen. En dat ie geen trilfunctie heeft.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:36 schreef thelaudprince het volgende:
Ik heb besloten dat ik hardlopen leuk genoeg vind om er wat meer geld aan uit te geven, de Polar M400 of de Garmin Forerunner 220 ???
Voor zover ik kan zien hebben ze allebei wel veel dezelfde functies maar waarin is de 1 beter dan de ander ? Voor degenen er ervaring mee hebben, let me know
Garmin 225 is wel weer een klasse duurder, maar heeft wel optische hrm. Die komt waarschijnlijk pas in juni uit ook.![]()
Thanks![]()
De 225 is dan net weer een tikje te duur. Een vriend van me is wel erg tevreden met zijn 220, die staat nu voor op punten![]()
![]()
Ik heb de 220 ook sinds een paar weken in gebruik en ik ben er tevreden mee
Ik ben vandaag een lui varken geweest. Tv kijken, eten en slapen. Verder helemaal niks gedaan. En gisteren is ook zomaar voorbij gegaan.![]()
Morgenochtend wil ik wel een stukje op de nieuwe schoenen lopen, om te zien of mijn enkels dat weer leuk vinden. En eigenlijk zou ik ook een beetje moeten gaan oefenen met heuvels voor volgende week. Dus dat ga ik combineren, als ik op tijd mijn bed kan verlaten.Het heeft nog lang geduurd voor je zelf tot dat besef kwam.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:36 schreef thelaudprince het volgende:
Ik heb besloten dat ik hardlopen leuk genoeg vind om er wat meer geld aan uit te geven![]()
![]()
Jij ook al! Ik word momenteel met de minuut roderquote:Op zondag 24 mei 2015 20:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Holy
Ik ben verbrand vandaag
En iets langer gelopen dan de bedoeling was (13km) maar wel heel rustig aan, was leuk!
Haha 13 km is geen half uurtje neemaar je tikte de kms vrij makkelijk weg, dus zal wel goed gaan
Ik was versleten na mijn 15 km, maar nu wel weer ok. Komende weken nog ns wat 13-15 kms lopen, daarna pas weer uitbouwen.
T was in ieder geval gezellig
En ik had me nog best ingehouden met de troetelbeertjeskots, vond ik zelf hihi.
Mr.Bmaar inderdaad verstandig.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ben niet voor niks een rare vogelquote:Op zondag 24 mei 2015 22:14 schreef wyccie het volgende:
Ik ben vandaag een lui varken geweest. Tv kijken, eten en slapen. Verder helemaal niks gedaan. En gisteren is ook zomaar voorbij gegaan.![]()
Morgenochtend wil ik wel een stukje op de nieuwe schoenen lopen, om te zien of mijn enkels dat weer leuk vinden. En eigenlijk zou ik ook een beetje moeten gaan oefenen met heuvels voor volgende week. Dus dat ga ik combineren, als ik op tijd mijn bed kan verlaten.
[..]
Het heeft nog lang geduurd voor je zelf tot dat besef kwam.![]()
![]()
Het zal weinig verschil maken welke je neemt.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:02 schreef thelaudprince het volgende:
Thanks![]()
De 225 is dan net weer een tikje te duur. Een vriend van me is wel erg tevreden met zijn 220, die staat nu voor op punten
Dat de polar niet of nauwelijks met andere site connect is waar, maar dat is eigenlijk ook niet nodig met de polarpersonaltrainer site kun je alles goed analyseren. Is geen "social site" dus als je kickt op complimentjes van mede lopers is het wat minder.
Ik vond bij mijn polar de GPS wat minder, regelmatig wat afwijkingen. Was overigens geen m400, maar een met een externe gps sensor.
Hartslagbanden vind ik maar niks, dus vandaar dat ik nu met een tomtom loop, maar horloges met optische meting zijn nog duur jaMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die vriend van me zegt dat de hartslagband bij de GF 220 niet hinderlijk is dus dat scheelt.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:19 schreef Guard het volgende:
[..]
Het zal weinig verschil maken welke je neemt.
Dat de polar niet of nauwelijks met andere site connect is waar, maar dat is eigenlijk ook niet nodig met de polarpersonaltrainer site kun je alles goed analyseren. Is geen "social site" dus als je kickt op complimentjes van mede lopers is het wat minder.
Ik vond bij mijn polar de GPS wat minder, regelmatig wat afwijkingen. Was overigens geen m400, maar een met een externe gps sensor.
Hartslagbanden vind ik maar niks, dus vandaar dat ik nu met een tomtom loop, maar horloges met optische meting zijn nog duur ja
Dat de Polar niet echt een "social site" is maakt me ook niet uit eigenlijk. Ik ga v/d week de beslissing nemen, thanks everyone![]()
![]()
Ik vond de band ook niet hinderlijk, maar ik kreeg echt te vaak foutieve waardes ermee, en daar liep ik me dan veel te druk over te maken...quote:Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Die vriend van me zegt dat de hartslagband bij de GF 220 niet hinderlijk is dus dat scheelt.
Dat de Polar niet echt een "social site" is maakt me ook niet uit eigenlijk. Ik ga v/d week de beslissing nemen, thanks everyone
quote:Op zondag 24 mei 2015 22:33 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Oh, dat is niet goed als je een echte cijferautist bent![]()
Mr.B...Toch wel die hamstring.. klote man. Natuurlijk wel verstandig en blabla, maar gewoon ook klote.
![]()
Ik dacht, ik ga me weer eens voor een 5km inschrijven, zodat het lijkt of ik snel ben (bij de Marikenloop in het linkerrijtje, maar goed, dat is dan ook wel een grote vrouwenloop, dus misleidend).![]()
Zie ik bij de uitslagen van vorig jaar van een lokale loop hier dat er echt héél veel kinderen aan meedoen (veealal aan de kidsrun), waaronder eentje van 11 jaar die op de 5km ongeveer dezelfde tijd als MaleDuck heeft gelopen.![]()
![]()
zelf heb ik de 620 met dezelfde band. Alhoewel ik de band niet hinderlijk vind zou ik graag wat extra betalen om hem niet om te hoeven. Zoals gaurd ook al zei foutieve info wil nog wel eens voorkomen.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Die vriend van me zegt dat de hartslagband bij de GF 220 niet hinderlijk is dus dat scheelt.
Dat de Polar niet echt een "social site" is maakt me ook niet uit eigenlijk. Ik ga v/d week de beslissing nemen, thanks everyone![]()
En als het maar een of twee tientjes meer is, scheelt dat ook weer een extra 'accessoire'.
Dat gedoe met zoeken naar de band in de tas met hardlooprotzooi, telkens weer omhoog hijsen en extra natmaken is voor mij nu verleden tijd.![]()
Die 5 kilometer wedstrijden zijn echt levensgevaarlijk. Je moet volgens mij echt goed uitkijken dat je geen kinderen omver beukt.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:01 schreef wyccie het volgende:
Ik dacht, ik ga me weer eens voor een 5km inschrijven, zodat het lijkt of ik snel ben (bij de Marikenloop in het linkerrijtje, maar goed, dat is dan ook wel een grote vrouwenloop, dus misleidend).![]()
Zie ik bij de uitslagen van vorig jaar van een lokale loop hier dat er echt héél veel kinderen aan meedoen (veealal aan de kidsrun), waaronder eentje van 11 jaar die op de 5km ongeveer dezelfde tijd als MaleDuck heeft gelopen.![]()
Wie had er ook al weer de TomTom Runner Cardio?
Ik heb er nu 2 loopjes mee gedaan, prima verder, maar paar vraagjes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, of ze beuken mij omver als ze wat zwaar voor hun lengte zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:31 schreef Devv het volgende:
[..]
Die 5 kilometer wedstrijden zijn echt levensgevaarlijk. Je moet volgens mij echt goed uitkijken dat je geen kinderen omver beukt.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:32 schreef Saninl het volgende:
Wie had er ook al weer de TomTom Runner Cardio?
Ik heb er nu 2 loopjes mee gedaan, prima verder, maar paar vraagjes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb net de M400 gehaald, ook nadat ik na een paar jaar had besloten eindelijk maar eens een GPS-horloge te gaan gebruiken. (Dat moment hè, dat je denkt dat je nu toch wel serieus een hardloper aan het worden bent...)quote:Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Dat de Polar niet echt een "social site" is maakt me ook niet uit eigenlijk. Ik ga v/d week de beslissing nemen, thanks everyone
Ik had 'm bij een collega gezien en met name ook de flow-website zag er interessant uit.
Heb er nu 1x kort mee gelopen, verder wat gewandeld en moet zeggen, hij bevalt tot nu toe prima. Ik heb overigens geen ervaring met Garmin, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Ik kwam toevallig nog deze thread op het Garmin-forum tegen, waarin een vergeljking wordt gemaakt. Zal vast op meer plekken worden gedaan, maar misschien helpt het een beetje.
Het is mijn eerste echte borstband (na een heel goedkope Aldi van 10jr geleden) en ik moet zeggen dat ik hem heel prettig vind zitten, totaal geen last van.
Ik weet niet of het bij de Garmins ook kan, maar het display van de M400 is volledig instelbaar qua welke info je wil zien tijdens het lopen.
Verder is het sowieso fijn om geen telefoon meer om mijn arm te hoeven dragen!
Succes bij kiezen, welke je ook kiest, ik weet zeker dat je er veel gemak van hebt.![]()
Een hardloophorloge is sowieso een goede investering. Data
Maar de keuze tussen de m400 en de 220 is wel lastig. Ik ben gewend aan trilfunctie, Garmin connect en de automatische uploads naar strava en endomondo, waardoor ik iets eerder voor de 220 zal gaan (nouja, 90% kans dat ik de 225 koop als ie uit is). De m400 is nog wel een stukje goedkoper, is ook een activity tracker - mocht je dat willen - en doet geloof ik iets meer analyse-achtige dingen. Je zou er ook een Mio Link of Scosche Rhythm+ aan kunnen koppelen om van een borstband af te zijn. Voordeel van de m400 is dan weer dat die via Bluetooth met sensoren praat, want de Ant+ in de Mio Link schijnt brak te zijn (ik kan niet de Link aan de ene arm dragen, en mn 610 aan de andere. Dan ben ik 80% van de tijd dood volgens de HRM).
Uiteindelijk zijn het allebei gewoon prima horloges, en heb en ze allebei voor- en nadelen.![]()
Pfff spuit 11 hier, maar Endomondo is echtgeworden, geen handige kalender meer, hartslag gegevens niet meer op activiteiten overzicht, km overzicht niet meer met precieze tijden....
![]()
Maar meer doen met Garmin Connect<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik gebruik Endomondo ook alleen nog maar om jullie in de gaten te houdenquote:Op maandag 25 mei 2015 08:57 schreef MaleDuck het volgende:
Pfff spuit 11 hier, maar Endomondo is echtgeworden, geen handige kalender meer, hartslag gegevens niet meer op activiteiten overzicht, km overzicht niet meer met precieze tijden....
![]()
Maar meer doen met Garmin Connect
Verder vooral GC en Strava, maar die laatste ook steeds minder.![]()
Ik doe alleen nog maar strava, in combinatie met stravistix (chrome extension) heb ik daar meer dan genoeg aan
Wij stonden gisteravond bier te tanken bij Jazz in Duketown (festival in Den Bosch, met talloze podia door heel de stad) en besloten dat we straks nog een rondje door de bossen gaan lopen. Benieuwd hoe dat bij iedereen gaat, want er ging heel veel bier in.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik gebruik alleen nog maar GC en de app van Endomondo (nog wel goed).
Smashrun werkt al maanden niet lekker icm m'n Garmin maar om het te fixen moet ik iets op de pc doen. Geen zin om m'n pc op te starten![]()
.
![]()
Ik gebruik alleen nog maar GC eigenlijk.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit. En ik kijk nog weleens op Endo naar wat jullie deden.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik gebruik alleen nog maar GC eigenlijk.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoe werkt dat eigenlijk als websites als Endomondo zo'n grote interface verandering doen. Testen ze dat van tevoren bij een sample groep? Of vragen ze naderhand wat men ervan vindt? Als iedereen het zo kut vindt, gaat er toch iets mis lijkt me?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Iedereen vindt het alleen kut omdat het anders is dan ze gewend waren joh. Over vier weken hoor je er niemand meer over.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk als websites als Endomondo zo'n grote interface verandering doen. Testen ze dat van tevoren bij een sample groep? Of vragen ze naderhand wat men ervan vindt? Als iedereen het zo kut vindt, gaat er toch iets mis lijkt me?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bij facebook was dat wel zo. Maar bij Endomondo vind ik echt de functionaliteit achteruit gegaan. Waar slaat het op dat je de lap times niet meer kunt zien bijvoorbeeld?quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Iedereen vindt het alleen kut omdat het anders is dan ze gewend waren joh. Over vier weken hoor je er niemand meer over.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat zou nergens op slaan, daarom kan je ze nog steeds zien.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij facebook was dat wel zo. Maar bij Endomondo vind ik echt de functionaliteit achteruit gegaan. Waar slaat het op dat je de lap times niet meer kunt zien bijvoorbeeld?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik weet wel dat ze de update van Garmin Connect gefaseerd hebben uitgerold toen. Niet iedereen kreeg het tegelijkertijd. Maar dat was meer om de bug-fixes te kunnen doen. Verder is het gewoon take it or leave it.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk als websites als Endomondo zo'n grote interface verandering doen. Testen ze dat van tevoren bij een sample groep? Of vragen ze naderhand wat men ervan vindt? Als iedereen het zo kut vindt, gaat er toch iets mis lijkt me?
Als Fok een layout wijziging doet, schreeuwt ook iedereen moord en brand. Een maand later is iedereen gewend![]()
Maar ik kan natuurlijk niet oordeling over de verandering van Endomondo, ik kom daar nooit meer... Als het echt slechter is geworden, zou je toch een soort van feedback moeten kunnen leveren ook? Via een contactformulier of zo? Niet dat daar dan iets mee gedaan wordt, maar voor het idee?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Was het kleurtjesrennen leuk?quote:Op maandag 25 mei 2015 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ze de update van Garmin Connect gefaseerd hebben uitgerold toen. Niet iedereen kreeg het tegelijkertijd. Maar dat was meer om de bug-fixes te kunnen doen. Verder is het gewoon take it or leave it.
Als Fok een layout wijziging doet, schreeuwt ook iedereen moord en brand. Een maand later is iedereen gewend![]()
Maar ik kan natuurlijk niet oordeling over de verandering van Endomondo, ik kom daar nooit meer... Als het echt slechter is geworden, zou je toch een soort van feedback moeten kunnen leveren ook? Via een contactformulier of zo? Niet dat daar dan iets mee gedaan wordt, maar voor het idee?
@Mossel & Gogo: benieuwd naar jullie loopje dan! Ik liep mijn moeizame 5k gistermorgen op flink wat wijntjes de avond ervoor. Dat bleek niet bevorderlijk voor de prestatie (goh..).![]()
Voorlopig ligt Gogo nu nog te snurken en zij heeft de whatsapp-groep, waarop alles geregeld wordt. Maar ik dacht dat het rond half twaalf zou zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Was het kleurtjesrennen leuk?
@Mossel & Gogo: benieuwd naar jullie loopje dan! Ik liep mijn moeizame 5k gistermorgen op flink wat wijntjes de avond ervoor. Dat bleek niet bevorderlijk voor de prestatie (goh..).Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Oh ja, als je er overheen glijdt zie ik nu. Toch. Niet handig!quote:Op maandag 25 mei 2015 09:39 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat zou nergens op slaan, daarom kan je ze nog steeds zien.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Of als je op de grote knop drukt met LAPS erop, die boven je grafiekje staat.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh ja, als je er overheen glijdt zie ik nu. Toch. Niet handig!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja maar dan zie je die staafjes, en pas als je eroverheen glijdt lap times toch?quote:Op maandag 25 mei 2015 09:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Of als je op de grote knop drukt met LAPS erop, die boven je grafiekje staat.
Maar goed we overleven het wel
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja!quote:Op maandag 25 mei 2015 09:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Was het kleurtjesrennen leuk?
@Mossel & Gogo: benieuwd naar jullie loopje dan! Ik liep mijn moeizame 5k gistermorgen op flink wat wijntjes de avond ervoor. Dat bleek niet bevorderlijk voor de prestatie (goh..).We hadden echt weer geluk met het weer, toen we er heen wandelden was het nog bewolkt, maar vlak nadat we gestart waren, werd het zonnig
![]()
Als evenement maken ze er elk jaar steeds meer van, dit jaar stond de warming-up dame niet meer op een tafeltje, maar had ze een heus podium met twee dj's. Het groeit dus nog steedsOpvallend dit jaar was ook dat we allerhande goodies kregen, zoals nagellak en een bidon. Onderweg was er naast water dit jaar ook Bavaria Radler 0.0. Dat is kennelijk écht geen bier, want ik heb het geproefd en vond het niet eens vies!
![]()
De kleurtjes waren ook anders dit jaar, oranje, groen, roze en paars, met glitter! We stonden er weer mooi op! Nieuw dit jaar was ook een dikke vette medaille! Volgens mij de grootste die ik heb, en nog geen lullig ding ook
Verder hebben we gewoon lekker een rondje gehobbeld en gekletst. Mensen gekeken onderweg ook en dat is ook prima. Het mooie van zo'n evenement is dat je mensen aan het bewegen krijgt, die dat anders helemaal niet zouden doen. Naast de mensen waaraan je ziet dat ze vaker hardlopen, heb je ook de giebelende pupermeisjes, de forse mama's en papa's die met kun kinderen meedoen en de vriendinnen op leeftijd die je eigenlijk op de Libelle Zomerweken had verwacht. Zit je in een rolstoel? Geen probleem, gewoon lekker meedoen!
Ik vond het weer leukweer een fijn t-shirt erbij om in te slapen en een nieuwe zweetband
Klopt! Dat is geen bier. Cool dat het weer leuk was. En ik dacht dat het wel over was met de rage eigenlijk van die colour runs.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Bavaria Radler 0.0. Dat is kennelijk écht geen bier, want ik heb het geproefd en vond het niet eens vies!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De evenementen schieten niet meer als paddestoelen uit de grond nee, dus op dat vlak denk ik dat de rage wel een beetje over is ja. Zoals barefoot-runnen ook een beetje over is. Maar The Color Run leunt natuurlijk op de Amerikaanse variant en wordt nog steeds goed in de markt gezet. Deze editie was weer stampvol uitverkocht, en dat zal de editie in Utrecht later dit jaar ook zijn. Dus ach, dat doen ze wel aardigquote:Op maandag 25 mei 2015 10:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Klopt! Dat is geen bier. Cool dat het weer leuk was. En ik dacht dat het wel over was met de rage eigenlijk van die colour runs.
Glitterquote:Op maandag 25 mei 2015 09:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja!We hadden echt weer geluk met het weer, toen we er heen wandelden was het nog bewolkt, maar vlak nadat we gestart waren, werd het zonnig
![]()
Als evenement maken ze er elk jaar steeds meer van, dit jaar stond de warming-up dame niet meer op een tafeltje, maar had ze een heus podium met twee dj's. Het groeit dus nog steedsOpvallend dit jaar was ook dat we allerhande goodies kregen, zoals nagellak en een bidon. Onderweg was er naast water dit jaar ook Bavaria Radler 0.0. Dat is kennelijk écht geen bier, want ik heb het geproefd en vond het niet eens vies!
![]()
De kleurtjes waren ook anders dit jaar, oranje, groen, roze en paars, met glitter! We stonden er weer mooi op! Nieuw dit jaar was ook een dikke vette medaille! Volgens mij de grootste die ik heb, en nog geen lullig ding ook
Verder hebben we gewoon lekker een rondje gehobbeld en gekletst. Mensen gekeken onderweg ook en dat is ook prima. Het mooie van zo'n evenement is dat je mensen aan het bewegen krijgt, die dat anders helemaal niet zouden doen. Naast de mensen waaraan je ziet dat ze vaker hardlopen, heb je ook de giebelende pupermeisjes, de forse mama's en papa's die met kun kinderen meedoen en de vriendinnen op leeftijd die je eigenlijk op de Libelle Zomerweken had verwacht. Zit je in een rolstoel? Geen probleem, gewoon lekker meedoen!
Ik vond het weer leukweer een fijn t-shirt erbij om in te slapen en een nieuwe zweetband
![]()
Leuk dat het weer tof was![]()
![]()
Bij de Loop van Leidsche Rijn kregen we na afloop ook geen sportdrank maar water en radler 0.0 appel. Goed tegen de dorst maar niet echt lekker.
ik gebruik al een tijd alleen maar GC. Log ook niet meer in op endomondo.
Wij zijn aan het ontwaken en ipv lopen ga ik me maar eens uitsloven in de sportschool straks (met sauna als afsluiter)
![]()
Ga je die in Utrecht ook doen?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De evenementen schieten niet meer als paddestoelen uit de grond nee, dus op dat vlak denk ik dat de rage wel een beetje over is ja. Zoals barefoot-runnen ook een beetje over is. Maar The Color Run leunt natuurlijk op de Amerikaanse variant en wordt nog steeds goed in de markt gezet. Deze editie was weer stampvol uitverkocht, en dat zal de editie in Utrecht later dit jaar ook zijn. Dus ach, dat doen ze wel aardig![]()
Vandaag ook een klein rondje op het programma staan, maar heb nog niet echt veel zin.
Zojuist even een bakje kwark gegeten, als onderdeel van het uitstelgedrag, dus dat moet eerst even zakken
Ik had dat dus niet eens door, had zo'n dorst dat ik gewoon het blikje achterover heb gegooid zonder te kijken (of echt proeven) wat het was. Als ze me echt bier hadden gegeven had ik het denk ik ook zonder nadenken achterover geslagenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:12 schreef Serinde het volgende:
Bij de Loop van Leidsche Rijn kregen we na afloop ook geen sportdrank maar water en radler 0.0 appel. Goed tegen de dorst maar niet echt lekker.
ik gebruik al een tijd alleen maar GC. Log ook niet meer in op endomondo.
Wij zijn aan het ontwaken en ipv lopen ga ik me maar eens uitsloven in de sportschool straks (met sauna als afsluiter)
Nee, dan hebben we bedrijfsfeest van het werk van Mr. Gup. Dus dat kan nietquote:anders had ik wel willen gaan met m'n zusje, want die kon dit weekend niet. Maar volgend jaar vast nieuwe kansen! Eigenlijk is één keer per jaar ook wel genoeg
![]()
Over dat Radler, ik had limoen/citroen-smaak geloof ik. Niet echt vies, maar ik zou het niet zelf kopen.
En nog over die medaille, het ding is echt enorm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Staat op de kaart!quote:Op zondag 24 mei 2015 12:46 schreef Gogo83 het volgende:
Zwabber, mag ik er bij in de OP?
Op 28 juni bij de Halve marathon van Roosendaal loop ik 10 km. Loopje staat al in de OP.Ik verbaas me altijd over mensen die vrijwel alleen maar internetten op hun smartphone. Enorm gepriegel en driekwart werkt niet. Enfin, het zal de generatiekloof zijn denk ikquote:Op maandag 25 mei 2015 09:07 schreef GotC het volgende:
Ik gebruik alleen nog maar GC en de app van Endomondo (nog wel goed).
Smashrun werkt al maanden niet lekker icm m'n Garmin maar om het te fixen moet ik iets op de pc doen. Geen zin om m'n pc op te starten![]()
.
![]()
![]()
Zo wat een medaille!
Ik kreeg zaterdag een kleintje nadat ik door een heus finishlint was gelopenecht tof! (Ik denk van Xenos ofzo?
)
![]()
![]()
Was het eigenlijk opzettelijk dat die 50vrouwenloop in het weekend van de Roparun viel? Lijkt me een beetje moeilijk om dan nog aandacht te genereren?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:30 schreef Serinde het volgende:
Zo wat een medaille!
Ik kreeg zaterdag een kleintje nadat ik door een heus finishlint was gelopenecht tof! (Ik denk van Xenos ofzo?
)
[ afbeelding ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klachten kun je indienen bij de organisatie van de den helder-maastrichtloopquote:Op maandag 25 mei 2015 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Was het eigenlijk opzettelijk dat die 50vrouwenloop in het weekend van de Roparun viel? Lijkt me een beetje moeilijk om dan nog aandacht te genereren?
Daar deden we gewoon aan mee![]()
![]()
Dit is alleen van dit jaar, als ik ze er allemaal op hang, vallen ze er steeds af als we de hoorn opnemenquote:hoe doen jullie dat?!
En dat brengt me op een volgend probleem, 'de rest' zit in een Body Shop-doosje, maar dat kan bijna niet meer dicht... Er moet dus een nieuwe oplossing komen, maar ik weet nog niet wat...
De medaille is ook lief Serindeuiteindelijk gaat het om het idee, echt verdiend ook dus
Gewoon nooit de telefoon opnemenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dit is alleen van dit jaar, als ik ze er allemaal op hang, vallen ze er steeds af als we de hoorn opnemenhoe doen jullie dat?!
En dat brengt me op een volgend probleem, 'de rest' zit in een Body Shop-doosje, maar dat kan bijna niet meer dicht... Er moet dus een nieuwe oplossing komen, maar ik weet nog niet wat...
De medaille is ook lief Serindeuiteindelijk gaat het om het idee, echt verdiend ook dus
(En alle medailles vasthouden..)
Zwabber, expres voor een Note gekozen. En kwestie van wennen![]()
![]()
Ik heb wat oogjes in een balk aan het plafond geschroefd en dus hangen mijn medailles gezellig in de huiskamer. Bedoeling is om ooit over de hele breedte van de kamer een rijtje medailles te hebben, nu zijn het er nog veel te weinig
Groot denkenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:47 schreef Guard het volgende:
Ik heb wat oogjes in een balk aan het plafond geschroefd en dus hangen mijn medailles gezellig in de huiskamer. Bedoeling is om ooit over de hele breedte van de kamer een rijtje medailles te hebben, nu zijn het er nog veel te weinig![]()
Wij hebben geen balken in huis, dus ik pieker nog even verder op een leuk ideetot die tijd de medailles maar vasthouden als we de telefoon op moeten nemen (de pizza-bezorger moet zo nu en dan toch naar binnen kunnen
)
Dat zou hier dus meerdere keren per dag op de grond kletteren. Vast ook als we niet thuis zijnquote:
En ik wil ook zo'n mooie witte telefoon in plaats van dat gele ding wat hier als sinds de jaren 70 hangt
Deze extra weekenddag maar gebruikt om lekker te rennen. Net 16 km opzitten. 't is warmer dan ze hadden beloofd
Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Ik ga straks dus naar Rotterdam. Heeft het nog zin om 2 plekken proberen mee te pakken, eerst de Blaak en dan Coolsingel of zo? Of beter gewoon alleen bij de finish? Ik weet niet welke etappes mijn vriendin loopt, volgens een andere vriendin lopen ze de laatste 10km met zijn allen maar het lijkt me dat ze dat een korter stuk doen, 10km als je er al 70 op hebt zitten is best veel..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Blaak-coolsingel is 1 a 2 km ongeveer. Denk dat ze dat wel samen lopen. Volgens mij lopen ze vanaf zuid met zijn allen, de laatste 5 (gok ik) km. Ik zou 1 plek kiezen, vooral omdat zij sneller van blaak naar coolsingel komen dan jij, waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga straks dus naar Rotterdam. Heeft het nog zin om 2 plekken proberen mee te pakken, eerst de Blaak en dan Coolsingel of zo? Of beter gewoon alleen bij de finish? Ik weet niet welke etappes mijn vriendin loopt, volgens een andere vriendin lopen ze de laatste 10km met zijn allen maar het lijkt me dat ze dat een korter stuk doen, 10km als je er al 70 op hebt zitten is best veel..
Ik twijfel nog. Zou t graag zien maar een dagje thuis vind ik wel fijn, ben aan het opruimen
Tsja de finish is voor de Erasmusbrug, daarna is het braaf in colonne wandelen naar de echte finish![]()
Tof mossel en Gogo!![]()
Wowquote:
Ik heb de medailles sinds kort aan de verwarmingsbuizen in de slaapkamer hangen (het zijn er nog niet zoveel). Aan de knoppen van de kamerkast was niet praktisch meer.
Net eerste training van mijn nieuwe schema gelopen. 4,6km met intervallen van 1minuut. Ging best lekker. Alleen wilde Endomondo niet meewerken, mijn audiomevrouw had volgens mij vakantie en moest daardoor met de telefoon in de hand lopen om de intervaltrillen te voelen![]()
Nog iemand die dus geen audio feedback meer krijgt? Hoop dat het snel weer werkt want dit werkt ook niet.![]()
Vanmorgen lekker met wat mede-Eigergangers gelopen bij de skiberg bij Bergschenhoek. Life's good.F means you're fucked![]()
Ik wil zo ook nog wel even gaan, maar ik kan me niet uit m'n boek losrukken
Hier net even na het werk de bittere kou getrotseerd voor een kort "sort of taper" loopje.....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
met een veiligheidsspeld aan de muur van mijn hardloopkamer, de (ultra)marathon-medailles en startnummers op een wand, de kortere afstanden op de andere wandquote:Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dit is alleen van dit jaar, als ik ze er allemaal op hang, vallen ze er steeds af als we de hoorn opnemenhoe doen jullie dat?!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Startnummers pletter ik echt meteen weg. Het idee van 100x mijn eigen naam aan de muur
Ik heb pas alle lintjes erafgeknipt en heb alleen nog de medailles (muv 7HL en marathonmedailles). Ik moet daar nog wat kunstzinnigs mee![]()
![]()
Al mijn medailles zitten in een schoenendoos. Behalve die van de laatste BGL, die ligt nog altijd op tafel. Zal ik binnenkort eens opbergen.![]()
Ik gooi eigenlijk bijna alles weg. De medailles hou ik wel maar liggen ergens onderin een kast. Het enige wat ik wel netjes bewaar, zijn startnummers en medailles van loopjes in het buitenland. Dat zijn er nog maar twee maar die verzameling hoop ik binnenkort wel weer verder uit te breiden. Ik had het startnummer van de Vestingloop ook wel willen houden vanwege de vorm, maar die ligt nog bij Run2Day of inmiddels in de prullenbak. En er stond ook geen naam op dus die zal wel weg zijn.![]()
Thnxquote:Op maandag 25 mei 2015 00:10 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, of ze beuken mij omver als ze wat zwaar voor hun lengte zijn.
[..]
Volgens mij mag de Runner ook wel onder water, maar dat doe jij dus eigenlijk nooit?quote:![]()
![]()
Startnummers worden door miniDuck gebruikt om mee te knutselen
Verder net even in Barendrecht bij de Roparun wezen kijken, leuk om al die teams te zien smachten naar de finish
En mn team van vorig jaar nog even gesproken (lang leve meefietsen) en alles was zo goed als volgens plan gegaan. 1 uitvaller, die in de eerste 50 km door zijn enkel was gegaan, maar navigator is (ongetraind) gaan lopenEn dat leek nog goed te gaan
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Duurloopje mislukt, is tempoloopje geworden![]()
Wel weer heerlijk buiten, zeker nog niet te warm, zo mag het nog wel 2 weekjes blijven en dan mag de zomer beginnen van mij
Staat er zo nog iemand van hier op de coolsingel?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou, ik ben er wel eens mee gaan zwemmen.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:42 schreef Saninl het volgende:
[..]
Thnx
Volgens mij mag de Runner ook wel onder water, maar dat doe jij dus eigenlijk nooit?
Verder was ik het niet. Zo ontzettend vuil wordt het niet bij het hardlopen. Bij de Obstacle Run had ik 'm thuisgelaten.![]()
Heb de m400 nu bijna 3 maanden, hij bevalt me prima. Heb altijd binnen paar seconden een gps-fix en nooit rare afwijkingen.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:36 schreef thelaudprince het volgende:
Voor zover ik kan zien hebben ze allebei wel veel dezelfde functies maar waarin is de 1 beter dan de ander ? Voor degenen er ervaring mee hebben, let me know
Geen idee of je er in geïnteresseerd bent, maar de m400 krijgt later dit jaar een update voor smartphone notificaties.![]()
Bizar maar ik word echt heel emotioneel vam die finishense teams hier.. Misschien flashbacks naar de eigen maratho?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wellicht wel, maar het is ook een emotioneel beladen evenement.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Bizar maar ik word echt heel emotioneel vam die finishense teams hier.. Misschien flashbacks naar de eigen maratho?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja, heel bijzonder, het hangt gewoon in de lucht of zo. Misschien dat ik er door hormonale gekkigheid ook extra gevoelig voor ben vandaag of zoquote:Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Wellicht wel, maar het is ook een emotioneel beladen evenement.
Dat wordt nog wat als mijn vriendin zo binnenkomt, met haar verhaal in mijn achterhoofd. Ik moet nu al af en toe traanogen wegvegennouja, nog 7km om mezelf bij elkaar te rapen..
Of zou het hooikoorts zijn haha
Is niks mis mee hoor, huilen hoort er soms bij, ik heb afgelopen 2 jaar het ook niet droog gehouden op de coolsingelquote:Op maandag 25 mei 2015 14:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, heel bijzonder, het hangt gewoon in de lucht of zo. Misschien dat ik er door hormonale gekkigheid ook extra gevoelig voor ben vandaag of zo
Dat wordt nog wat als mijn vriendin zo binnenkomt, met haar verhaal in mijn achterhoofd. Ik moet nu al af en toe traanogen wegvegennouja, nog 7km om mezelf bij elkaar te rapen..
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Oke dat was gaaf zeg! Ik wil volgend jaar meedoen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Net na m'n eigen loopje ook even staan kijken bij de Roparun. Lijkt me heel tof om zelf ooit nog eens aan mee te doen
FR1908![]()
Mooi! Was je laatste duurloop weer voor de MVB?quote:Op maandag 25 mei 2015 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan het nog...30km gedaan in 3:09 (3:02 moving time)... op naar de MvB
[ afbeelding ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou... hier is toch ook wel behoorlijk wat usability kapot gegaan. Die kalender is een drama, en bij langere loopjes gaan ze de kilometers bij elkaar clusteren in groepjes van 5 ofzo. Kan je dus helemaal niet meer per KM kijken. En inderdaad pas na een mouseover de pace erbij. Bij de calender, die je nu eerst moet uitklappen voordat je uberhaupt naar een ander item kan, staan alle items nu in 1 cirkel waar je weer overheen moet hoveren voor je de individuele items ziet, etc.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Iedereen vindt het alleen kut omdat het anders is dan ze gewend waren joh. Over vier weken hoor je er niemand meer over.
Al met al zit alles nu meerdere kliks weg tov de vorige variant. Komt nog bij dat het bij mij in safari regelmatig vastloopt en ik die tab geforceerd moet sluiten.
[ Bericht 21% gewijzigd door Swetsenegger op 25-05-2015 17:15:35 ]![]()
Ik vind de kalender top! Kan veel makkelijker maanden en jaren kiezen als je terug wil. En de laps zijn nog net zo handig wat mij betreft. Klik gewoon op die 5km-tijd en hij splitst hem weer uit. Maar bij een marathon kijk je toch vooral naar 5km-splits dan 1km-splits. Handiger, wat mij betreft.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... hier is toch ook wel behoorlijk wat usability kapot gegaan. Die kalender is een drama, en bij langere loopjes gaan ze de kilometers bij elkaar clusteren in groepjes van 5 ofzo. Kan je dus helemaal niet meer per KM kijken.
Misschien apart dat je hartslag-gegevens rechtsonder staan, ipv bij alle samenvattende gegevens, maar dat is het enige dat ik minder vind.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
ja! Volgende week nog een 15 en that's it. Al krachttrain ik ook nog doordeweeks..quote:Op maandag 25 mei 2015 17:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Mooi! Was je laatste duurloop weer voor de MVB?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik vond het best plakkerig en klam vandaagquote:Op maandag 25 mei 2015 13:14 schreef Guard het volgende:
Duurloopje mislukt, is tempoloopje geworden![]()
Wel weer heerlijk buiten, zeker nog niet te warm, zo mag het nog wel 2 weekjes blijven en dan mag de zomer beginnen van mij
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik had vandaag juist een zeldzame training waarvan ik achteraf wou dat elke training zo zou gaan. Op m'n gemakje, niet te warm, af en toe een waterig zonnetje, beetje wind.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vond het best plakkerig en klam vandaag
Maar goed, ik was dan ook korter onderweg dan jijuurtje lekker in het park gehobbeld
Volgens alle usability eisen is alles wat meer kliks wegzit dan voorheen een verslechtering. Nu is alles natuurlijk persoonlijk, maar als ik vind het een zuivere heldere verslechtering.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:15 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik vind de kalender top! Kan veel makkelijker maanden en jaren kiezen als je terug wil. En de laps zijn nog net zo handig wat mij betreft. Klik gewoon op die 5km-tijd en hij splitst hem weer uit. Maar bij een marathon kijk je toch vooral naar 5km-splits dan 1km-splits. Handiger, wat mij betreft.
Misschien apart dat je hartslag-gegevens rechtsonder staan, ipv bij alle samenvattende gegevens, maar dat is het enige dat ik minder vind.
Die jaar en maandkeuze is inderdaad beter, MAAR ik moet EERST die kalender uitklappen. Waarom geen kleinere kalender en gewoon in beeld zoals voorheen?
En dan heb ik het nog niet eens over alle bugs![]()
![]()
Goed bezig Gup en SEMTEX!
Mossel en ik zijn niet met de anderen meegegaan, die wilden pas om 17.30 gaan lopen. Achteraf maar goed ook, want ik had loden benen! Combinatie van de 5 km van zaterdag en de vele drankjes van gisteren denk ik. Uiteindelijk wel lekker 8,5 kilometer rustig aan gelopen met z'n tweeën, was lang geleden dat we met z'n tweeën een rondje hebben gelopen, leuk weer!![]()
Goed om te wetenquote:Op maandag 25 mei 2015 15:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke dat was gaaf zeg! Ik wil volgend jaar meedoen!mocht mijn team volgend jaar nog lopers zoeken
Haha ja, ik houd me warm aanbevolen! Bij mijn vriendin in het team zou ook gaaf zijn, maar goed ik moet allemaal maar kijken hoe het loopt.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Goed om te wetenmocht mijn team volgend jaar nog lopers zoeken
Wat ik me ook afvroeg; is er een minimum snelheid of zo? Aangezien je eigenlijk geen teams ziet die onder de 10.8km/h finishten? Al zag je in sommige teams wel duidelijk dat de snellere lopers de langzameren compenseerden
Dat plaatje. Ik heb geen idee wat daar staatquote:Op maandag 25 mei 2015 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens alle usability eisen is alles wat meer kliks wegzit dan voorheen een verslechtering. Nu is alles natuurlijk persoonlijk, maar als ik vind het een zuivere heldere verslechtering.
Die jaar en maandkeuze is inderdaad beter, MAAR ik moet EERST die kalender uitklappen. Waarom geen kleinere kalender en gewoon in beeld zoals voorheen?
En dan heb ik het nog niet eens over alle bugs
[ afbeelding ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ben dus niet de enige die eigenlijk behoorlijk achterloopt op schema. Vandaag ook nog even een duurloopje gedaan om voor mijn gevoel toch nog enigszins er fatsoenlijk voor getraind te hebben. In het begin had ik het ook redelijk klam en warm op het eind werd het lekker fris.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan het nog...30km gedaan in 3:09 (3:02 moving time)... op naar de MvB
[ afbeelding ]![]()
Wil je nou suggereren dat Semtex achterloopt op schema?quote:Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ben dus niet de enige die eigenlijk behoorlijk achterloopt op schema. Vandaag ook nog even een duurloopje gedaan om voor mijn gevoel toch nog enigszins er fatsoenlijk voor getraind te hebben. In het begin had ik het ook redelijk klam en warm op het eind werd het lekker fris.
Hoezo loop ik achter?quote:Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ben dus niet de enige die eigenlijk behoorlijk achterloopt op schema. Vandaag ook nog even een duurloopje gedaan om voor mijn gevoel toch nog enigszins er fatsoenlijk voor getraind te hebben. In het begin had ik het ook redelijk klam en warm op het eind werd het lekker fris.Ik ben op schema, vind ik
vorm behouden tot de 5e.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Er gaat iets stuk als ik probeer te exporteren. Als het nou ALTIJD stuk ging was het iig helder, maar 4 uit 5 keer gaat het goedquote:Op maandag 25 mei 2015 17:27 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat plaatje. Ik heb geen idee wat daar staat![]()
![]()
Tot en met de 6e lijkt mij handiger.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoezo loop ik achter?Ik ben op schema, vind ik
vorm behouden tot de 5e.
en ja petsoonlijk gezien vind ik een ldl van net 30 2 weken ervoor toch wel aan de magere kant. Althans zelf had ik wat meer willen doen. het is voor iedereen weer anders, zo zou je het ook met max 14 km kunnen doen.
![]()
Ik denk dat als je net 2 (?) maanden geleden je vorige marathon gelopen hebt en tussendoor nog flink wat halve marathons, je eerder moet uitkijken dat je niet teveel doet. Te weinig zal het echt niet snel zijn, die conditie is heus niet weg.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Tot en met de 6e lijkt mij handiger.en ja petsoonlijk gezien vind ik een ldl van net 30 2 weken ervoor toch wel aan de magere kant. Althans zelf had ik wat meer willen doen. het is voor iedereen weer anders, zo zou je het ook met max 14 km kunnen doen.
Bij mij wel lijkt het er af en toe op.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat als je net 2 (?) maanden geleden je vorige marathon gelopen hebt en tussendoor nog flink wat halve marathons, je eerder moet uitkijken dat je niet teveel doet. Te weinig zal het echt niet snel zijn, die conditie is heus niet weg.![]()
Maar kan dat dan niet komen doordat je juist teveel doet?quote:Op maandag 25 mei 2015 17:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Bij mij wel lijkt het er af en toe op.
Als voor een marathon bijna een maand herstel staat, dan is het voor die 60 van Texel nog flink langer lijkt me..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ging om 12.00 op pad, en natuurlijk heb ik geen 30 km gedaan, maar ik vond het allemaal reuze meevallen. Het was hier overigens wel bewolkt, zonnebril was niet perse nodig. Wel opgehad natuurlijkquote:Op maandag 25 mei 2015 17:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vond het best plakkerig en klam vandaag![]()
Maar zoals ik al zei, voor dit weer op de 6e zou ik zo tekenen.
Trouwens gratis koffie en thee bij het ophalen van de startnummers
Nou denk ik niet dat ik dan effe een bakkie pleur naar binnen ga zitten werken, maar het is een behoorlijk contrast met die masale marathons
Een weekendje met een vrijgezellenfeest en behoorlijk wat biertjes zijn niet bevorderlijk voor je training. Stond eigenlijk 4x8km op het programma, elke 8km 10 seconde sneller per kilometer. Maar na 5 minuten op 4'30 had ik al een hartslag van 160, 20 meer dan vorige week. Had een stuk rustiger kunnen gaan lopen, maar ik wou even lekker doorlopen, dus maar 3x5km gedaan met wat versnellen. Alcohol is echt troep!Tot de Eiger maar weer even alcoholvrij, misschien de rest van het jaar wel.
![]()
Zaterdag de Stuwwaltrail, deze keer toch echt een keer rustig beginnen. De vorige 2 keren veel te hard van start en daarna kapot gegaan. De eerste 2 km loopt iets af, dus loopt het superfijn en ga je gewoon mee met de kopgroep. Dan bij het eerste klimmetje verzuurt de boel gelijk.![]()
![]()
Zou kunnen hoor, het is waarschijnlijk ook puur gevoelsmatig dat je naar jouw idee te weinig het gedaan of gewoon iets achterloopt.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar kan dat dan niet komen doordat je juist teveel doet?
Als voor een marathon bijna een maand herstel staat, dan is het voor die 60 van Texel nog flink langer lijkt me..![]()
Ja, ik snap het wel hoor, maar ik denk dat er onder ons recreanten vaak het niet altijd terechte vertrouwen is in 'als ik maar maanden van 200kms maak, komt het goed'.. En dit leidt ook niet altijd noodzakelijkerwijs tot het beste resultaat. Ik had voor de afgelopen halve marathon ook geen duurlopen langer dan 13 km gedaan. Wel op de baan af en toe tot 15, 16 km maar dat is met oefeningen er tussendoor en over een tijdsspanne van ruim 2 uur. Dus dat was ook best een 'eng' idee. Maar uiteindelijk was het gewoon vertrouwen op het schema en bleek het prima goed te komen! Soms moet je slim trainen ipv keihard trainenquote:Op maandag 25 mei 2015 17:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, het is waarschijnlijk ook puur gevoelsmatig dat je naar jouw idee te weinig het gedaan of gewoon iets achterloopt.
Maar goed, zelfs onder de elite atleten zie je sommigen elke week een 35-40km wegwerken terwijl anderen zelden boven de 20km lopen in de voorbereiding naar de marathon..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
![]()
Ik zit net dit te kijken. Wat bizar knap blijft het toch om al die onderdelen in zo'n korte tijd uit te voeren en dan zulke prestaties neer te zetten..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De rest van het jaar is nog lang hoorquote:Op maandag 25 mei 2015 17:56 schreef Jero_nimo het volgende:
Een weekendje met een vrijgezellenfeest en behoorlijk wat biertjes zijn niet bevorderlijk voor je training. Stond eigenlijk 4x8km op het programma, elke 8km 10 seconde sneller per kilometer. Maar na 5 minuten op 4'30 had ik al een hartslag van 160, 20 meer dan vorige week. Had een stuk rustiger kunnen gaan lopen, maar ik wou even lekker doorlopen, dus maar 3x5km gedaan met wat versnellen. Alcohol is echt troep!Tot de Eiger maar weer even alcoholvrij, misschien de rest van het jaar wel.
![]()
Zaterdag de Stuwwaltrail, deze keer toch echt een keer rustig beginnen. De vorige 2 keren veel te hard van start en daarna kapot gegaan. De eerste 2 km loopt iets af, dus loopt het superfijn en ga je gewoon mee met de kopgroep. Dan bij het eerste klimmetje verzuurt de boel gelijk.![]()
Ik kijk inmiddels wel uit naar een avondje bieren moet ik toegeven
Dit. En rusten, slapen is ook trainenquote:Op maandag 25 mei 2015 18:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Soms moet je slim trainen ipv keihard trainen
Dan heb ik vanmiddag nog heerlijk getraind op de bankquote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Goed bezig danquote:Op maandag 25 mei 2015 18:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan heb ik vanmiddag nog heerlijk getraind op de bank
Jeetje SEM, spetter jij eens even überfit van een foto afVoel ik me helemaaaaaal een couch potato.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 25-05-2015 19:10:31 ]![]()
Oh, dan heb ik het hele weekend getraind.quote:
Nu aan de chips. Damn, over couch potatoes gesproken.![]()
![]()
Wasda ?quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 19:13:44 ]![]()
OK. Bleh. Succes ermee. Heb je pijn als je niet beweegt?quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Valt mee, ik voel me geen ouch potatoquote:Op maandag 25 mei 2015 19:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
OK. Bleh. Succes ermee. Heb je pijn als je niet beweegt?Niet bewegen is het comfortabelst. Ik heb vooral problemen met het optillen van mijn arm. Maar ik heb het optimistische gevoel dat de echo donderdag mee gaat vallen. Het begint langzaam aan allemaal minder pijnlijk te worden.
quote:Ik wilde *boks* zeggen maar laten we dat maar niet doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 19:24:54 ]![]()
Let's notquote:Op maandag 25 mei 2015 19:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Valt mee, ik voel me geen ouch potatoNiet bewegen is het comfortabelst. Ik heb vooral problemen met het optillen van mijn arm. Maar ik heb het optimistische gevoel dat de echo donderdag mee gaat vallen. Het begint langzaam aan allemaal minder pijnlijk te worden.
[..]
Ik wilde *boks* zeggen maar laten we dat maar niet doen![]()
![]()
Het was dan wel geen 30, maar 13km, en het was het verste weer tot nu toe, en het deed geen pijn
Wolve heeft de log, want mijn garmin was weer 's leeg
Ja doei.![]()
En weer terugarm is te gevoelig
Tijd voor plan C.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 19:57:09 ]![]()
Arghquote:Op maandag 25 mei 2015 19:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En weer terugarm is te gevoelig
Tijd voor plan C.
![]()
Ja doei.![]()
het is nog ver weg, dus kan nog van alles gebeuren...quote:Op maandag 25 mei 2015 17:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha ja, ik houd me warm aanbevolen! Bij mijn vriendin in het team zou ook gaaf zijn, maar goed ik moet allemaal maar kijken hoe het loopt.
Wat ik me ook afvroeg; is er een minimum snelheid of zo? Aangezien je eigenlijk geen teams ziet die onder de 10.8km/h finishten? Al zag je in sommige teams wel duidelijk dat de snellere lopers de langzameren compenseerden
De langzaamste snelheid die je vantevoren kan opgeven is 11 km per uur, wat in die teams vaak gecompenseerd wordt door een snelle loper<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Okay, weer thuis!
Net voor het eerst sinds zaterdag weer gedoucht en nu naar bed, verslagje volgt!It has to mean something
Ik heb me net ingeschreven voor mijn eerste marathon. Het gaat Amsterdam worden.
Life is what you make it.![]()
Dus ik zou nooit mee mogen doen.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:11 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
het is nog ver weg, dus kan nog van alles gebeuren...
De langzaamste snelheid die je vantevoren kan opgeven is 11 km per uur, wat in die teams vaak gecompenseerd wordt door een snelle loperEigenlijk wel jammer dat bij zo'n sportevenement voor het goede doel bedt een hoge grens aangehouden wordt.
Strip, ik heb ooit bij de Bridge to Bridge iemand zien rennen met zijn arm in een sling. Is dat plan C?![]()
Tof. Heel veel succes met de voorbereiding!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor mijn eerste marathon. Het gaat Amsterdam worden.![]()
Gaaf! Ben benieuwd naar je verslag!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:15 schreef Cynic het volgende:
Okay, weer thuis!
Net voor het eerst sinds zaterdag weer gedoucht en nu naar bed, verslagje volgt!![]()
![]()
Het gaat om de gemiddelde snelheid voor de hele afstand. Dus je kan gerust meedoen met een team waar snellere lopers jouw stukken compenseren.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dus ik zou nooit mee mogen doen.Eigenlijk wel jammer dat bij zo'n sportevenement voor het goede doel bedt een hoge grens aangehouden wordt.
![]()
Plan C moet nog bedacht worden. Nu eerst rust, pijnstilling, echo afwachten en dan in overleg bepalen hoe ik alsnog kan gaan lopen. In een sling lijkt me geen optie voor een M.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dus ik zou nooit mee mogen doen.Eigenlijk wel jammer dat bij zo'n sportevenement voor het goede doel bedt een hoge grens aangehouden wordt.
Strip, ik heb ooit bij de Bridge to Bridge iemand zien rennen met zijn arm in een sling. Is dat plan C?![]()
Ah, dat is al iets beter. Maar nog steeds best snel.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:09 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het gaat om de gemiddelde snelheid voor de hele afstand. Dus je kan gerust meedoen met een team waar snellere lopers jouw stukken compenseren.
Strip, hopelijk trekt het gauw bij en kun je alsnog de marathon lopen zonder te veel pijn. Wanneer was je ook al weer gevallen?![]()
Is natuurlijk ook om ervoor te zorgen dat alles binnen/voor ene bepaalde tijd geregeld is, zeker ook de binnenkomst op de Coolsingel etc.
Ja doei.![]()
Tof!! Ben benieuwd naar je trainingen en de weg er naar toequote:Op maandag 25 mei 2015 21:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor mijn eerste marathon. Het gaat Amsterdam worden.
Strip
Quoi
@wyccie: ik zat dat ook te denken ja. Roparun lijkt me wel mooi om mee te doen. Maar ik wil dan eerst fatsoenlijk een M kunnen lopen. Misschien tegen mijn 45e
Ja, snap ik wel. Ik vind het ook vervelend als ik ergens als laatste binnen zou komen en ze alleen nog op mij moeten wachten voor ze de boel kunnen afbreken.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:53 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk ook om ervoor te zorgen dat alles binnen/voor ene bepaalde tijd geregeld is, zeker ook de binnenkomst op de Coolsingel etc.
Had dat met een marathontraining, waarbij die lieve dames in de regen en later hagel, gelukkig onder een afdakje, op mij hadden gewacht.![]()
![]()
Ik ken eigenlijk meer roparunners die nog nooit een marathon hebben gelopen dan wel. Gek eigenlijk..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ik heb dat ook vaker gehoord, maar zou t toch wel willen kunnen. Of 2 dagen na elkaar 30 km is ook goedquote:Op maandag 25 mei 2015 23:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ken eigenlijk meer roparunners die nog nooit een marathon hebben gelopen dan wel. Gek eigenlijk..
Edit: maar ik moest voor de hm dan ook perse al 21 km gelopen hebben. Heb gewoon last van controledwang
Het hardlopen is het probleem helemaal niet bij de Roparun. Als je een halve marathon kunt lopen, kun je ook de Roparun doen. Die richtlijn wordt bij veel teams aangehouden.
Sommige teams verlangen ook dat je die halve marathon binnen een bepaalde tijd kunt lopen.F means you're fucked![]()
What he saidquote:Op dinsdag 26 mei 2015 06:54 schreef YUR het volgende:
Het hardlopen is het probleem helemaal niet bij de Roparun. Als je een halve marathon kunt lopen, kun je ook de Roparun doen. Die richtlijn wordt bij veel teams aangehouden.
Sommige teams verlangen ook dat je die halve marathon binnen een bepaalde tijd kunt lopen.Team van m'n werk wilde dat je een HM binnen 1:50 kon lopen.
![]()
Mja het niet slapen lijkt mij ook meer de uitdaging dan het lopen.. Zei mijn vriendin ook..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klopt wel iddWant tsja, hoeveel rust krijg je als:
-Je team is klaar met het loopdeel
-Terug naar basiskamp (met auto)
-Eten
-Basiskamp afbreken
-Naar volgende locatie rijden
-Basiskamp opzetten
-Eten
-Masseren
-'Slapen'
-Eten
-Naar route om te gaan lopen![]()
![]()
Voor mij ook niet. Heb het als verzorger meegemaakt (wij slapen helemaal niet en staan volledig in dienst van, zonder het parcours zelfs maar aan te raken en krijgen dus niks mee van alle toeschouwers en andere toffe dingen) en dat is al genoeg geweestquote:![]()
![]()
Je doet het ook eigenlijk niet voor jezelf natuurlijk.It has to mean something
Ik laat het roparunnen ook aan anderen over.
Ik zag overigens wel op strava bij een van de roparunners allemaal stukken van 11-12 km tot 17 km
Ik dacht dat je 1 a 2 km per keer loopt?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nope, je bent een team met een groter doel. Maar ik kan je vertellen, als je alleen maar in het basiskamp zit, merk je niks van de 'magie' die de lopers/fietsers wel meekrijgenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:10 schreef Cynic het volgende:
Je doet het ook eigenlijk niet voor jezelf natuurlijk..
Lekker geslapen?![]()
Wel 6x 2km op, 2km rust, tot het andere paar komt, dus misschien hebben ze dat als één training opgenomen. Of ze hadden uitval van lopers..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:12 schreef Guard het volgende:
Ik laat het roparunnen ook aan anderen over.
Ik zag overigens wel op strava bij een van de roparunners allemaal stukken van 11-12 km tot 17 km
Ik dacht dat je 1 a 2 km per keer loopt?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had dus niet eens mee mogen doen. Nou ja, ik zou het wel moeten kunnen maar ik heb het alleen nog niet bewezenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 07:09 schreef GotC het volgende:
[..]
What he saidTeam van m'n werk wilde dat je een HM binnen 1:50 kon lopen.
.
![]()
Alleen bij de finish misschien? Daar gaat het hele team toch mee?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope, je bent een team met een groter doel. Maar ik kan je vertellen, als je alleen maar in het basiskamp zit, merk je niks van de 'magie' die de lopers/fietsers wel meekrijgen.
Lekker geslapen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ze zullen inderdaad wel een ander "wisselbeleid" hebben gehad.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:18 schreef GotC het volgende:
Elk team mag zelf bepalen om de hoeveel km ze wisselen
Lijkt me wel zwaar trouwens, vooral de stukken die hij in Duitsland liep gingen toch op een vrij vlot tempo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Daarom heb ik zo veel respect voor de verzorgers! Bij ons team proberen ze iedereen nog wel de route op te krijgen, door te wisselen met navigators enzo. En ook in Vlaanderen waar het compleet feest is, proberen we iedereen door zo'n dorpje heen te laten gaan!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope, je bent een team met een groter doel. Maar ik kan je vertellen, als je alleen maar in het basiskamp zit, merk je niks van de 'magie' die de lopers/fietsers wel meekrijgen.
Lekker geslapen?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Yep, dat is het enige stuk, vanaf net voor de Erasmusbrug. Maar je merkt niks van het fantastische evenement, de vrijwilligers, de energie van de toeschouwers, langs het AvL lopen waar de mensen staan waar je oa voor loopt, door de feestdorpen lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Alleen bij de finish misschien? Daar gaat het hele team toch mee?
Het was gezellig en een meer dan prachtig doel, maar ik hoef niet nog een keer 3 dagen in 'basiskampbubbel' te leven.
![]()
Eens!quote:
buiten het goede doel om ben ik op loopgebied teveel een individualist om aan een team-evenement mee te doen.
Lopen is voor mij "myself and the voices in my head"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Daarom staat er bij volgende maand een nachttraining op het program, de hele dag wakker blijven en dan vanaf een uur of 12 's nachts 40-50km trainingsloopquote:Op dinsdag 26 mei 2015 07:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Mja het niet slapen lijkt mij ook meer de uitdaging dan het lopen.. Zei mijn vriendin ook..'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
das een best plan...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Daarom staat er bij volgende maand een nachttraining op het program, de hele dag wakker blijven en dan vanaf een uur of 12 's nachts 40-50km trainingsloop
Ik heb één keer zoiets gedaan, maar dan wandelen ipv hardlopen.
Ik weet nog dat ik afwisselend heel veel medelijden met mezelf had dat ik daar midden in de nacht liep en mezelf toesprak dat ik niet zo moest zeiken, ik had er immers zelf voor gekozenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het lijkt me ook wel veel moeilijker om jezelf daar op een willekeurige dag toe te dwingen dan tijdens zo'n wedstrijd met adrenaline en zo
Ja, daar ben ik me ook zeker van bewust.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Lekker geslapen?
Toch was bij ons ook iedereen enthousiast, hoewel de mensen van het basiskamp inderdaad niks van de route zien en alleen maar op parkeerplaatsen bij de supermarkt staan en op industrieterreinen.It has to mean something
Ik kan me toch niet voorstellen dat er teams zijn die zulke lange stukken lopen. Dat haalt je basissnelheid namelijk enorm omlaag. Ik denk dat het misschien stukken run-bike-run zijn geweest waarbij de gps gewoon aan is gebleven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Ze zullen inderdaad wel een ander "wisselbeleid" hebben gehad.
Lijkt me wel zwaar trouwens, vooral de stukken die hij in Duitsland liep gingen toch op een vrij vlot tempo.
Dat heb ik zelf bij de laatste RBR van 30km ook gedaan zodat ik kon aangeven wanneer we moesten wisselen.
Vrijwel iedereen die wij tegenkwamen deed om de 1000 of 1500 wisselen.It has to mean something
Dat vind ik ergens juist het mooie hieraan, dat het een keer een team-effort is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Eens!
buiten het goede doel om ben ik op loopgebied teveel een individualist om aan een team-evenement mee te doen.
Lopen is voor mij "myself and the voices in my head"It has to mean something
Dat waren we (=verzorgers) ook, meer dan enthousiast zelfsquote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik me ook zeker van bewust.
Toch was bij ons ook iedereen enthousiast, hoewel de mensen van het basiskamp inderdaad niks van de route zien en alleen maar op parkeerplaatsen bij de supermarkt staan en op industrieterreinen.. Ga daar toch ook zeker niet met een chago gezicht rondhangen, had wel wat beters te doen
Ik heb van tevoren alleen maar verhalen gehoord en gelezen van lopers over bovenstaande prachtige en emotionele gebeurtenissen rondom de Roparun, en dan valt het wel wat tegen. Niet zo gek, want de beleving voor een loper is nu eenmaal heel anders.![]()
Ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk, hij heeft zo te zien zonder band gelopen, anders zou ik aan zijn hartslag kunnen zien of ie inderdaad even loopt, dan fietst en dan weer looptquote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet voorstellen dat er teams zijn die zulke lange stukken lopen. Dat haalt je basissnelheid namelijk enorm omlaag. Ik denk dat het misschien stukken run-bike-run zijn geweest waarbij de gps gewoon aan is gebleven.
Dat heb ik zelf bij de laatste RBR van 30km ook gedaan zodat ik kon aangeven wanneer we moesten wisselen.
Vrijwel iedereen die wij tegenkwamen deed om de 1000 of 1500 wisselen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
helemaal over heen gelezen, veel succes met je training!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor mijn eerste marathon. Het gaat Amsterdam worden.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Of ze hebben meer dan 2 teams gemaakt, kan ook natuurlijk. Dan kan je wat langer op het basiskamp zitten en meer slapen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:52 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk, hij heeft zo te zien zonder band gelopen, anders zou ik aan zijn hartslag kunnen zien of ie inderdaad even loopt, dan fietst en dan weer loopt
Als je met 4 man een etappe doet en iedereen loopt meer dan 10 kilometer aaneen, dan zit je dus meer dan 3 uur stil en dat lijkt me ook niet echt fijn.
Met kortere stukjes blijf ook het hele team actief.It has to mean something
Mijn vakantiegeld heeft ook weer een nieuwe bestemming gekregen. Ik heb ook maar een TomTom Multi-Sport Cardio aangeschaft met KLM-korting. Nu is het "maar" ¤ 212,- in plaats van ¤ 299,-.![]()
De tomtotm wint aan terrein in het topic![]()
Misschien moet tomtom maar eens iets voor ons gaan doen
Misschien wil mijn werkgever van komende vrijdag me wel uitbetalen in de vorm van een TomTom? Vast niet
Ofwel: ik moet nog even wachten met aanschaffen van leuke hardloopspulletjes.![]()
anders benader je tomtom gewoon, dat je voor prorun een stukje wil schrijven over gps horloges, of ze er een te leen hebben...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:34 schreef Quoi het volgende:
Misschien wil mijn werkgever van komende vrijdag me wel uitbetalen in de vorm van een TomTom? Vast niet
Ofwel: ik moet nog even wachten met aanschaffen van leuke hardloopspulletjes.
en die nieuwe garmin proberen te regelen en de polar m400, en je wordt de NL'se dc rainmaker
Goeie! Ze gaan me overigens tegemoetkomen met hardloopspullen en/of startbewijzen, dat is zeker.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:38 schreef Guard het volgende:
[..]
anders benader je tomtom gewoon, dat je voor prorun een stukje wil schrijven over gps horloges, of ze er een te leen hebben...
en die nieuwe garmin proberen te regelen en de polar m400, en je wordt de NL'se dc rainmaker![]()
Ahh ik wil ook hardloopblogger worden en allemaal gratis spullen krijgen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Jij loopt weer snellerquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ahh ik wil ook hardloopblogger worden en allemaal gratis spullen krijgen!![]()
![]()
Nog steeds niks gehoord trouwens van mijn prijs die ik daarmee gewonnen had.quote:Ze zouden mailen.. Zal ik zelf even mailen of ik een mail gemist heb of of ze mijn juiste gegevens hebben? Is nu bijna 2 weken geleden.. geen idee hoe lang zoiets normaliter duurt, ik wil ook niet ongeduldig overkomen of zo maarja als je belooft dat je gaat mailen hoeft dat ook geen maanden te duren toch? Dus.. zelf mailen of niet?
Mailen, beetje leuk verpakken in een complimentmailtje, dat het een leuke wedstrijd was enzo, goeie herinneringen etc etc, en trouwens is er al iets bekend over de prijs?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog steeds niks gehoord trouwens van mijn prijs die ik daarmee gewonnen had.Ze zouden mailen.. Zal ik zelf even mailen of ik een mail gemist heb of of ze mijn juiste gegevens hebben? Is nu bijna 2 weken geleden.. geen idee hoe lang zoiets normaliter duurt, ik wil ook niet ongeduldig overkomen of zo maarja als je belooft dat je gaat mailen hoeft dat ook geen maanden te duren toch? Dus.. zelf mailen of niet?
Ik denk ook dat de meeste mensen die jaren achter elkaar het basiskamp verzorgen zelf geen lopers zijn, maar meer regeltypes en worden gedreven door het goede doel. Ik denk ook niet dat ik geschikt zou zijn als basiskamppersoon, fietser zou ik eventueel ook wel zien zitten. Maar loper blijft toch wel het leukstquote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Yep, dat is het enige stuk, vanaf net voor de Erasmusbrug. Maar je merkt niks van het fantastische evenement, de vrijwilligers, de energie van de toeschouwers, langs het AvL lopen waar de mensen staan waar je oa voor loopt, door de feestdorpen lopen.
Het was gezellig en een meer dan prachtig doel, maar ik hoef niet nog een keer 3 dagen in 'basiskampbubbel' te leven.
Ja, ze hadden wel meteen het bedrag genoemd. En dat was best een leuk bedrag dus dat wil ik ook niet mislopen vanwege miscommunicatiequote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:49 schreef Guard het volgende:
[..]
Mailen, beetje leuk verpakken in een complimentmailtje, dat het een leuke wedstrijd was enzo, goeie herinneringen etc etc, en trouwens is er al iets bekend over de prijs?![]()
Maar ik wacht nog wel even tot donderdag, dan is het precies 2 weken later..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En je kan ook best even noemen dat dit jouw eerste overwinning is en je nu eenmaal ook niet weet hoe dit soort dingen normaliter gaan.
Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Gewoon nieuwsgierigWeet ik waarvoor ik train.
![]()
AvL kom je trouwens niet langs, da's een andere stadquote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Yep, dat is het enige stuk, vanaf net voor de Erasmusbrug. Maar je merkt niks van het fantastische evenement, de vrijwilligers, de energie van de toeschouwers, langs het AvL lopen waar de mensen staan waar je oa voor loopt, door de feestdorpen lopen.
Het stukje langs de Daniël Den Hoed kliniek was wel even slikken inderdaad, ben daar destijds nog met m'n vader geweest.It has to mean something
De geïntegreerde HRM heeft voor mij de doorslag gegeven, plus dat ik de normale TomTom Multi-Sport al heel fijn vond. Het voldoet gewoon aan mijn wensen en is ook nog eens relatief goedkoop (met korting dan).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:30 schreef Guard het volgende:
De tomtotm wint aan terrein in het topic![]()
Misschien moet tomtom maar eens iets voor ons gaan doen![]()
Voor mij ook precies dezelfde redenen, het gemak van een optische HRM gecombineerd met de zeer schappelijke prijs na aftrek van de rentepunten kortingquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:08 schreef Devv het volgende:
[..]
De geïntegreerde HRM heeft voor mij de doorslag gegeven, plus dat ik de normale TomTom Multi-Sport al heel fijn vond. Het voldoet gewoon aan mijn wensen en is ook nog eens relatief goedkoop (met korting dan).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Even een vraagje voor de kenners/schemakenners hierIk wil nu een schema gaan volgen van 5 naar 10 km en ik kan 2x per week trainen (vaker is mogelijk, maar ik train ook nog 2x pw fietsen, dus dat word dan een beetje te veel).
Nu is dit schema eigenlijk gebouwd op 3 trainingen per week, zo'n week ziet er dan als volgt uit:
Training 1: 30 min TEMPO 1
Training 2: 2-3x (5 min TEMPO 1 - 5 min TEMPO 2 - 3 min wandelen)
Training 3: 3-4x (5 min TEMPO 1 - 1 min TEMPO 3 - 3 min wandelen)
Kortom: 1 duur, 1 medium zware interval en 1 iets zwaardere interval. Van die 3 trainingen moet ik er dus 1 laten vallen. Laat ik dan het best de 2de of de 3de vallen?![]()
Oh ja, ik haal ze altijd braaf door elkaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
AvL kom je trouwens niet langs, da's een andere stad
Het stukje langs de Daniël Den Hoed kliniek was wel even slikken inderdaad, ben daar destijds nog met m'n vader geweest.![]()
Ik zou eerder je duurtraining laten vallen aangezien die qua totale afstand zo te zien korter is dan die 2 intervaltrainingen, en in 30 minuten rustig lopen train je nog niet echt je aerobe duurvermogen, daarvoor moet je wel minstens een uur bezig zijn. Duurconditie train je ook door intervallen en kun je natuurlijk ook heel goed op de fiets trainen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:11 schreef nickhguitar het volgende:
Nu is dit schema eigenlijk gebouwd op 3 trainingen per week, zo'n week ziet er dan als volgt uit:
Training 1: 30 min TEMPO 1
Training 2: 2-3x (5 min TEMPO 1 - 5 min TEMPO 2 - 3 min wandelen)
Training 3: 3-4x (5 min TEMPO 1 - 1 min TEMPO 3 - 3 min wandelen)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hm dat is weer een hele andere kijk inderdaad! Zit er stiekem ook wel aan te denken om 3x te gaan trainen voor hardlopen!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou eerder je duurtraining laten vallen aangezien die qua totale afstand zo te zien korter is dan die 2 intervaltrainingen, en in 30 minuten rustig lopen train je nog niet echt je aerobe duurvermogen, daarvoor moet je wel minstens een uur bezig zijn. Duurconditie train je ook door intervallen en kun je natuurlijk ook heel goed op de fiets trainen.
Edit: Dan ontkom ik (door werk) helaas niet aan het feit dat ik dan op zowel vrijdag als zaterdag moet lopen. Weet niet in hoeverre dat verstandig is.![]()
Dat kan best, zeker als je een combi maakt van training 1 en 2 of 3 (dus niet 2 en 3 op achtereenvolgende dagen doen). zondag een rustdag (of een hele rustige training op de fiets) is dan wel aan te raden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:16 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hm dat is weer een hele andere kijk inderdaad! Zit er stiekem ook wel aan te denken om 3x te gaan trainen voor hardlopen!
Edit: Dan ontkom ik (door werk) helaas niet aan het feit dat ik dan op zowel vrijdag als zaterdag moet lopen. Weet niet in hoeverre dat verstandig is.
En niet te hard willen gaan tijdens training 1Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Of dat verstandig is hangt helemaal af van hoeveel jouw spieren en gewrichten al gewend zijn en hoe snel je herstelt. Ik loop altijd blokjes van 2 en 3 dagen achter elkaar voordat ik een rustdag heb, soms zelfs 4. Maar als je nog in afstand aan het opbouwen bent kun je soms nog wel gevoelige spieren hebben en dan kun je het beter niet doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:16 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hm dat is weer een hele andere kijk inderdaad! Zit er stiekem ook wel aan te denken om 3x te gaan trainen voor hardlopen!
Edit: Dan ontkom ik (door werk) helaas niet aan het feit dat ik dan op zowel vrijdag als zaterdag moet lopen. Weet niet in hoeverre dat verstandig is.
Is zoiets niet een goed schema?
Ma Korte intervaltraining lopen
Di rust
Wo Interval/snelheidstraining fietsen
Do Korte duurtraining lopen
Vr rust
Za Lange intervaltraining lopen
Zo Duurtraining fietsen
Als voorbeeld, ik weet niet wanneer je graag traint..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zondag en Dinsdag zijn de vaste fietsdagen (fiets bij een vereniging) en ik moet Maandag+Donderdag laat werken, waardoor trainen daar geen optie is. Vandaar dat ik wat meer gebonden ben..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Of dat verstandig is hangt helemaal af van hoeveel jouw spieren en gewrichten al gewend zijn en hoe snel je herstelt. Ik loop altijd blokjes van 2 en 3 dagen achter elkaar voordat ik een rustdag heb, soms zelfs 4. Maar als je nog in afstand aan het opbouwen bent kun je soms nog wel gevoelige spieren hebben en dan kun je het beter niet doen.
Is zoiets niet een goed schema?
Ma Korte intervaltraining lopen
Di rust
Wo Interval/snelheidstraining fietsen
Do Korte duurtraining lopen
Vr rust
Za Lange intervaltraining lopen
Zo Duurtraining fietsen
Als voorbeeld, ik weet niet wanneer je graag traint..
Nu train ik 3x per week. 1x hardlopen (duurloopje, 5km) en 2x per week fietsen op middel intensiteit ongeveer.![]()
als je tot laat moet werken, kan je vast ook wat later beginnen, in de ochtend een training doen een optie?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:34 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zondag en Dinsdag zijn de vaste fietsdagen (fiets bij een vereniging) en ik moet Maandag+Donderdag laat werken, waardoor trainen daar geen optie is. Vandaar dat ik wat meer gebonden ben..
Nu train ik 3x per week. 1x hardlopen (duurloopje, 5km) en 2x per week fietsen op middel intensiteit ongeveer.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee helaas, veel later moet ik niet beginnen en ik ben rond half 9 thuis.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:35 schreef Guard het volgende:
[..]
als je tot laat moet werken, kan je vast ook wat later beginnen, in de ochtend een training doen een optie?![]()
oh half negen, dan kun je zeker nu nog gaan lopen, het is tot 10 uur lichtquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:39 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee helaas, veel later moet ik niet beginnen en ik ben rond half 9 thuis.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Weet ik maar ik ken mezelf. Ik zeg nu 'Oh goed idee!', maar de waarheid is dat ik om half 9 na een dag van ongeveer 11 uur weinig puf meer heb. Dan vind ik het ook lekker om eens gewoon thuis te zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:40 schreef Guard het volgende:
[..]
oh half negen, dan kun je zeker nu nog gaan lopen, het is tot 10 uur licht![]()
![]()
Lekker in de ochtend lopen op die dagen, hoeft maar een half uurtje te zijn oidquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:39 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee helaas, veel later moet ik niet beginnen en ik ben rond half 9 thuis.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Spannend, heb je ook al een mooi schema gevonden om te trainen voor de marathon?quote:Op maandag 25 mei 2015 21:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ga vanavond ook weer lopen, zal wel 10-15 km worden en dan vrijdag een wedstrijdje. Zijn helaas wel rondjes van 2,5 km, maar dat is niet anders. Mag deze in de OP?
1
229 mei 2015 - [url=http://www.twenterandrun.nl/]Twenterandrun (Vriezenveen)[/url]
• Voccar - 10 km![]()
Ik ben ook nieuwsgierig jaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:03 schreef Quoi het volgende:
En je kan ook best even noemen dat dit jouw eerste overwinning is en je nu eenmaal ook niet weet hoe dit soort dingen normaliter gaan.
Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Gewoon nieuwsgierigWeet ik waarvoor ik train.
![]()
In ieder geval is het supergaaf
@quoi: ook leuk dat je sponsoring krijgt vanwege je schrijfwerk.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Of een lunchpauzerun?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:34 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zondag en Dinsdag zijn de vaste fietsdagen (fiets bij een vereniging) en ik moet Maandag+Donderdag laat werken, waardoor trainen daar geen optie is. Vandaar dat ik wat meer gebonden ben..
Nu train ik 3x per week. 1x hardlopen (duurloopje, 5km) en 2x per week fietsen op middel intensiteit ongeveer.
Maar goed anders is het alsnog mogelijk;
Maandag vrij
Dinsdag fietsen
Woensdag Interval lang lopen
Donderdag vrij
Vrijdag Interval kort (intensief) lopen
Zaterdag Duurloop
Zondag fietsen
Lijkt mij een prima schema?
En als je al steady 5km loopt, heb je die wandelpauzes dan nog nodig? Want je kunt ook de lange intervaltraining 4x5' tempo 2, 5' tempo 1 doen, dan zit je toch al aan 40 minuten
En de korte intervaltraining iets van 10x400m of 10x 2 minuten met 2-3 minuten rustig joggen tussendoor.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dit is een goede optiequote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Of een lunchpauzerun?
Maar goed anders is het alsnog mogelijk;
Maandag vrij
Dinsdag fietsen
Woensdag Interval lang lopen
Donderdag vrij
Vrijdag Interval kort (intensief) lopen
Zaterdag Duurloop
Zondag fietsen
Lijkt mij een prima schema?
En als je al steady 5km loopt, heb je die wandelpauzes dan nog nodig? Want je kunt ook de lange intervaltraining 4x5' tempo 2, 5' tempo 1 doen, dan zit je toch al aan 40 minuten
En de korte intervaltraining iets van 10x400m of 10x 2 minuten met 2-3 minuten rustig joggen tussendoor.Ik denk dat je ook wel went aan de belasting van 5x trainen lijkt me. Daarnaast is het nog allemaal redelijk extensief.
![]()
Goed luisteren naar je lichaam! En een keer een training skippen als je je moe voelt is ook niet erg. Maar als je meerdere sporten wilt combineren kom je al gauw aan vaak trainen per week ja..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:22 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dit is een goede optieIk denk dat je ook wel went aan de belasting van 5x trainen lijkt me. Daarnaast is het nog allemaal redelijk extensief.
Ah Twenterand, heb een keer aan de Kanaalrace meegedaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:58 schreef Voccar het volgende:
[..]
Spannend, heb je ook al een mooi schema gevonden om te trainen voor de marathon?
Ik ga vanavond ook weer lopen, zal wel 10-15 km worden en dan vrijdag een wedstrijdje. Zijn helaas wel rondjes van 2,5 km, maar dat is niet anders. Mag deze in de OP?
[ code verwijderd ]![]()
Voegt niks toe aan dit topic, maar ik zag Twenterand staan, vandaar.
Door alle facebook spam zit ik me af te vragen of ik misschien toch voor een revanche op de 7^^ loop moet gaan en daar hopelijk net zulke warme gevoelens aan overhouden als velen van jullie hier bij die loop hebben..
Echter, het is natuurlijk wel wederom een maand na de marathon. Geen idee hoe snel ik deze keer herstel, maar als het net zo gaat als vorig jaar kan ik me beter niet vooraf inschrijven want dan komt er teveel druk op het trainen daarvoor ipv goed herstellen.
Dan maar hopen dat iemand van zijn startnr afwil tegen die tijd?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Genoeg mensen die niet kunnen tegen die tijd om welke reden dan ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Door alle facebook spam zit ik me af te vragen of ik misschien toch voor een revanche op de 7^^ loop moet gaan en daar hopelijk net zulke warme gevoelens aan overhouden als velen van jullie hier bij die loop hebben..
Echter, het is natuurlijk wel wederom een maand na de marathon. Geen idee hoe snel ik deze keer herstel, maar als het net zo gaat als vorig jaar kan ik me beter niet vooraf inschrijven want dan komt er teveel druk op het trainen daarvoor ipv goed herstellen.
Dan maar hopen dat iemand van zijn startnr afwil tegen die tijd?
Lijkt me verstandig om even niets te plannen na je marathon (althans niet iets wat je volle bak wil lopen).
Ik ga een maand na Vegas weer de Mescherbergloop doen, maar ik verwacht daar niet mijn tijd van afgelopen jaar uit de boeken te lopen. Lekker rustig aan is het devies.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zojuist besloten dat ik zeker weten weer mee wil doen aan de 7HL![]()
Dat betekent wel een uitzondering qua afstand dit jaar, maar soit. Laatste stukje is toch afdalen.![]()
Ik las laatst ergens dat je bij een duurloop beter alleen water kan drinken ipv gels/sportdrank. Dan leert je lichaam beter om op het verbranding te functioneren.
Wat vinden jullie? Onzin?![]()
Ik ga ook meedoen aan de 7^^ alleen dan de nacht. Samen met nog 2 mensen uit de groep. Trainer gaat ons goed voorbereiden zei hij op de app
. Gister niet gelopen. Knie doet ook wat minder pijn. Denk dat ik donderdag wel ga trainen en dan maandag weer.
Oh en over die horloges..
Ik ga zo ook de tomtom multisport met optische hartslagmeting bestellen. Wel een grote uitgave maar ik weet nu wel zeker dat ik hier mee door blijf gaan dus dan kan het wel vind ik
En ik vind het wss 3x beter dan de telefoon... Ben benieuwd hoe het werkt enzo.
![]()
een beetje opbouwen kan ook geen kwaad. Dus niet direct in dit schema maar iedere keer een training erbij. Dan kan je lichaam wennen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:22 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dit is een goede optieIk denk dat je ook wel went aan de belasting van 5x trainen lijkt me. Daarnaast is het nog allemaal redelijk extensief.
![]()
Vetverbranding bedoel je waarschijnlijk?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:41 schreef steffelonio het volgende:
Ik las laatst ergens dat je bij een duurloop beter alleen water kan drinken ipv gels/sportdrank. Dan leert je lichaam beter om op het verbranding te functioneren.
Wat vinden jullie? Onzin?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar kan je wel vertellen hoe ik het prettig vind/vond:
Ik had bij een duurloop altijd water én isotone sportdrank bij me. Water dronk ik tijdens de duurloop (niet teveel) en de isotone drank kwam vooral aan het eind van de duurloop van pas. Voor dit soort dingen geldt toch: proberen wat goed bij je past.![]()
Gels en sportdrank gebruik je bij een duurloop alleen om eraan te wennen als je het in een wedstrijd wilt gebruiken, imho.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:41 schreef steffelonio het volgende:
Als je een duurloop als een duurloop loopt heb je echt geen voeding onderweg nodig.
Dat je dan beter je vetverbranding traint geloof ik niet zo in.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Geen onzin, maar gewoon waar imo. Je lichaam leert dan efficiënt de energievoorraad te gebruiken . Verder heb je alleen als je langer dan 20km of 2 uur en op wedstrijdtempo loopt extra energie nodig. Korter of langzamer heeft je lichaam genoeg voorraad.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:41 schreef steffelonio het volgende:
Het gebruik van suikerwater en gels is vooral goed voor de sportvoedingproducenten
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.B. op 26-05-2015 19:05:48 ]![]()
Wat houdt dit dan concreet in/waarom zou dit nodig zijn? Dat je makkelijker een marathon op minder/geen gel zou kunnen lopen (hoe zit het dan met je tempo)? Dat je duurloopjes minder vervelend worden? Wat is het voor- of nadeel ten opzichte van níet die efficiëntie trainen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:45 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Je lichaam leert dan efficiënt de energievoorraad te gebruiken.
Efficiënter ermee om kunnen gaan, klinkt voor mij namelijk alleen handig wanneer je niet die middelen tot je beschikking hebt en daarom wat zuiniger met je voorraad moet doen. Tegelijkertijd heb ik dan ook het gevoel dat je daarom niet zo hard kunt lopen.
Hoe is het nu met je? Nog steeds in Kopenhagen of niet?![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:45 schreef Mr.B. het volgende:
Het gebruik van suikerwater en gels is vooral goed voor de sportvoedingproducenten
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Het risico is dat je lichaam tijdens de wedstrijd meer glycogeen verbruikt dan je kan aanvullen, waardoor je voor een groter gedeelte of zelfs helemaal op vetverbranding moet lopen. En dat gaat veel moeizamer, ook omdat je dat dan niet gewend bent.Met een efficiënte 'motor', is het risico dat je zonder glycogeen komt te zitten, kleiner.
Ik ben nog in Kopenhagen, laatste avond. Morgen weer terug.![]()
En je bent niet meer afhankelijk van suiker tijdens het lopen. Je kan dan altijd een duurloop of wedstrijd doen zonder dat je je moet afvragen of je wel genoeg bij hebt.
En het kost natuurlijk ook minder![]()
![]()
Je bedoelt dat de verdeling van de glycogeen/vetverbranding dan meer richting vet gaat, zodat je dus meer glycogeen overhoudt en langer door kunt, als je traint zonder extra glucose? Kun je op die veranderde verhouding dan net zo hard lopen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:34 schreef Mr.B. het volgende:
Het risico is dat je lichaam tijdens de wedstrijd meer glycogeen verbruikt dan je kan aanvullen, waardoor je voor een groter gedeelte of zelfs helemaal op vetverbranding moet lopen. En dat gaat veel moeizamer, ook omdat je dat dan niet gewend bent.Met een efficiënte 'motor', is het risico dat je zonder glycogeen komt te zitten, kleiner.
Ik ben nog in Kopenhagen, laatste avond. Morgen weer terug.
Sorry voor al die vragen.![]()
![]()
Dat is inderdaad precies de bedoelingquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de verdeling van de glycogeen/vetverbranding dan meer richting vet gaat, zodat je dus meer glycogeen overhoudt en langer door kunt, als je traint zonder extra glucose? Kun je op die veranderde verhouding dan net zo hard lopen?
Sorry voor al die vragen.![]()
![]()
Hmm, misschien moet ik dat proberen. Ik had bij mijn duurlopen wel best wat gels mee, omdat ik verschillende merken moest uitproberen.
Wat ik nu met warm weer wel echt moet aanvullen zijn mijn zouten. Dus dat soort drankjes moet ik eigenlijk wel mee, maar daar zit ook altijd glucose bij.![]()
Zelf loop ik bij duurlopen van ongeveer meer dan twee uur met gewoon wat simpelfs te eten hij mij. Gewoon een muesli reep of sultana ofzo. Je zoutenaanvullen zou je kunnendoen door wat zout aan je drank toe te voegen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:00 schreef wyccie het volgende:
Hmm, misschien moet ik dat proberen. Ik had bij mijn duurlopen wel best wat gels mee, omdat ik verschillende merken moest uitproberen.
Wat ik nu met warm weer wel echt moet aanvullen zijn mijn zouten. Dus dat soort drankjes moet ik eigenlijk wel mee, maar daar zit ook altijd glucose bij.![]()
Heeft de intensiteit waarmee je loopt niet de grootste invloed of je nu op glycogeenvoorraad of vetverbranding loopt?![]()
In normale sportdrank zit wel zout. Als ik niet de suikers wil zou ik water met zout moeten drinken, ik denk niet dat ik dat wegkrijg. Waarschijnkijk krijg ik dan ook dorst. Dus ik ga oefenen met gewoon sportdrank, geen gels.
Maar eerst maar weer eens een duurloop inplannen voor volgend weekend. Ik heb nauwelijks langer dan 7km gelopen sinds Rotterdam.Ja, maar dat kan blijkbaar toch iets verschuiven. Volgens mij bedoelt Mr.B dat.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Heeft de intensiteit waarmee je loopt niet de grootste invloed of je nu op glycogeenvoorraad of vetverbranding loopt?
Hoe voel jij je over de MvB?![]()
of gewoon helemaal stoppen met trainen en gewoon lekker gaan hardlopen.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Soms moet je slim trainen ipv keihard trainen
trainen, voor sommigen al zo een beladen woord dat ze niet vooruit komen onder het gewicht er van.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga gewoon lekker rondje hardlopen. Voorlopig geen gels mee tijdens langere duurlopen. Wel beetje sportdrank (isotoon). Dan voel ik me meer een eckte hardloper.![]()
![]()
En vol![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: