Mwah lijkt me minder gunstigquote:
quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Moet Rosberg morgen ook op deze q2 banden met flat-spots starten?
Gunstig maakt mij niet uitquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah lijkt me minder gunstig
Morgen wel, nu niet
Volgens mij zeiden ze bij sky net van niet omdat ie zn snelste ronde op een andere set had gezetquote:
Jaquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Ja.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Als dat een andere set is dan niet neequote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, gaat om de band waarmee de snelste tijd is gereden in Q2
Volgens mij was dat deze set.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden ze bij sky net van niet omdat ie zn snelste ronde op een andere set had gezet
Natuurlijk was dat een andere set, ze gaan niet op zwaar gebruikte banden starten.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dat een andere set is dan niet nee
Je wil hem morgen vooral liever niet direct achter je hebbenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:48 schreef opreis het volgende:
wie durft er bij maldonado te rijden met regen
https://www.formula1.com/(...)yres_and_Wheels.htmlquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik probeer de bandenregels te ontcijferen, maar het duizelt me. iemand een link met een 'F1 banden regels voor dummies ' uitleg?
Je wilt hem morgen vooral liever niet op de baan hebbenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je wil hem morgen vooral liever niet direct achter je hebben
Zelfs Maldonado zelf durft het niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:48 schreef opreis het volgende:
wie durft er bij maldonado te rijden met regen
die had ik alquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:49 schreef tweemeter het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/(...)yres_and_Wheels.html
Pastor is een debiel de bewust op anderen in rijdt als ie boos is.quote:
Grappig dat jij weet dat dat doelbewust is.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pastor is een debiel de bewust op anderen in rijdt als ie boos is.
Hij stuurde 2x op een ander in, dat is bewustquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:52 schreef Beach het volgende:
[..]
Grappig dat jij weet dat dat doelbewust is.
Is het belangrijkste wat er is, je teamgenoot verslaan.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Tering, de fixatie van sommigen op Sianz tov Verstappen... wat boeit het nou wat ze tov elkaar doen...
Veel. Beste graadmeter.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Tering, de fixatie van sommigen op Sianz tov Verstappen... wat boeit het nou wat ze tov elkaar doen...
Het is je beste vergelijkingsmateriaal, hansquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Die onderlinge concurrentie is toch mooi?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Is een van de betere gradaties die je kan gebruiken om te kijken hoe goed hij isquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Gezien de grote verschillen tussen de auto's van verschillende teams kan je rijders eigenlijk alleen maar vergelijken met hun teammaatjes.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Het is juist het boeiendste van allesquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:54 schreef MrStock het volgende:
Nee ik lees hier dat hij pole of 3e plaats zou moeten kunnen pakken, dan is 7e gewoon slecht.quote:
Dat snap ik ook wel, maar zo overdreven als hier erop gelet wordt hoeft ook weer niet. Auto's zouden idd in principe gelijk moeten zijn, maar dat blijkt in de praktijk lang niet altijd het geval te zijn...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is je beste vergelijkingsmateriaal, hans
hij gaat zo 3de tijd rijden, en dan komen er nog 1 of 2 overheen, voor een nette P5quote:
Ja, zeker gezien zijn uitspraken.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Verstappen geen pole pakt kan ie beter stoppen
5e is max voor Max.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee ik lees hier dat hij pole of 3e plaats zou moeten kunnen pakken, dan is 7e gewoon slecht.
Inderdaad, hij heeft nu al 4 races gehad om er in te komen. Als het nu niet lukt gaat het nooit lukkenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Verstappen geen pole pakt kan ie beter stoppen
Ja fan is het de zoveelste mislukte coureur uit nederlandquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Inderdaad, hij heeft nu al 4 races gehad om er in te komen. Als het nu niet lukt gaat het nooit lukken
die is aan het trollen en rijdt zo even 1.15: 6quote:
Enige coureur van het veld die nog nooit in Monaco geraced heeft. P10 is dan verre van matig. Dat weet jij ook heus wel. Pannenkoek.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
Verstappen weer matig in de kwalificatie. Daar moet ie echt wat aan doen.
Sainz gaat een penalty krijgen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:02 schreef FritzWepper het volgende:
Ach, na één ronde ligt hij achtste. Als Maldonado vergeet te remmen en Sainz eruit rijdt.
4-2 voor Sainz.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:02 schreef dz5b604 het volgende:
Hoeveel staat het nu in de kwalificaties tussen Sainz en Max?
P7 en P12, Perez staat voor Verstappen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[Wie heeft er Force India in de manager?]
Domme mensen
Dat is een nonargument en dat weet jij heus ook welquote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Enige coureur van het veld die nog nooit in Monaco geraced heeft. P10 is dan verre van matig. Dat weet jij ook heus wel. Pannenkoek.
Ik vind het toch matig. Maakt op zich niet uit, als hij gewoon die P10 kan houden en punten scoort.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Enige coureur van het veld die nog nooit in Monaco geraced heeft. P10 is dan verre van matig. Dat weet jij ook heus wel. Pannenkoek.
In Monaco is dat helemaal geen nonargument.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:03 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is een nonargument en dat weet jij heus ook wel
Dat kan, maar hoeft niet.quote:
Morgen worden de punten pas verdeeld.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kan, maar hoeft niet.
Neemt hoe dan ook niet weg dat hij beter was in de kwalificatie dan zijn teamgenoot.
Maar daar heeft hij ook gelijk in, want vandaag niet maar hiervoor heeft die zich ook al een paar keer verremt in een laatste snelle ronde en dat mag niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:04 schreef Googolplexian het volgende:
Gelukkig zijn het Max z'n eigen woorden dat hij de kwali nog moet verbeteren.
Dat mag welquote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:05 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Maar daar heeft hij ook gelijk in, want vandaag niet maar hiervoor heeft die zich ook al een paar keer verremt in een laatste snelle ronde en dat mag niet.
Als hij in Q1 sneller rijdt dan in Q3 is het toch niet goed. Kan je het niet gooien op circuitkennis. x)quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Monaco is dat helemaal geen nonargument.
Williams hoort daar niet, Kimi en Toro Rosso ook matig.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:04 schreef M.Melandri het volgende:
Perez echt een paar snellere auto's achter zich weten te houden, de rest staat ongeveer waar ze horen.
0.025 tussen hem en Sainz, waar praat je over dan?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:06 schreef DeeBee het volgende:
Je had gehoopt dat hij net die paar plekjes naar voren zou staan. P4 ofzo was nooit realistisch en RBR was ook verrassend sterk, het is jammer dat hij dan net achter de rest van de mannen staat. Zeker omdat hij in de andere sessies ze netjes voor bleef telkens...
Lotus en Str zijn hier sneller dan FI, dus toch 4 snellere wagens achter zich weten te houden.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Williams hoort daar niet, Kimi en Toro Rosso ook matig.
Dit. Laatste 4 plaatsen gelijkwaardige tijden. Jammer dat het zo uitpakt, maargoed, zo werkt dat. Gewoon een mooie race rijden morgen en blijven verbazen!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
0.025 tussen hem en Sainz, waar praat je over dan?
Asfalt is kouder geworden ook he. Bovendien bestaat het perfecte rondje niet. Dus al zouden de omstandigheden tussen Q1 en Q3 exact gelijk zijn geweest (wat dus niet zo was), dan had hij iets minder goed gereden in Q3. Iets minder goed is zeker niet slecht.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:06 schreef DevilOfExcitement het volgende:
[..]
Als hij in Q1 sneller rijdt dan in Q3 is het toch niet goed. Kan je het niet gooien op circuitkennis. x)
P5 zat er gewoon niet in. Kijk waar zn teamgenoot staat. Daar zit niks tussen qua tijden. Die auto kon niet sneller op dat moment.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:07 schreef opreis het volgende:
Dit was wel gemiste kans. Williams er tussenuit dus had de 5de plek er misschien wel ingezeten
Dit dus.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
P5 zat er gewoon niet in. Kijk waar zn teamgenoot staat. Daar zit niks tussen qua tijden. Die auto kon niet sneller op dat moment.
Gewoon een solide Q gereden imo en zichzelf weer behoorlijk in de kijker gereden tijdens de trainingen
Over iemand die twee dagen heel goed bezig is maar het niet afmaakt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
0.025 tussen hem en Sainz, waar praat je over dan?
Dat klopt, maar ik had het dan ook over de kwalificatie...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Morgen worden de punten pas verdeeld.
Op 0,025 kun je niet rijden Weltschmerz. Het is niet alsof hij er een halve seconde achter staat. En zelfs op een halve seconde zijn jouw woorden nog te zwaar.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over iemand die twee dagen heel goed bezig is maar het niet afmaakt.
4-2quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:12 schreef Nober het volgende:
Sainz ook weer voor Verstappen in de kwali, da's 5-1 inmiddels?
En Grosjean achter hem. topshow!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:20 schreef LWD-Godius het volgende:
Wordt een leuke start morgen voor Max met Pastor en Checo voor/naast hem.
dit dusquote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over iemand die twee dagen heel goed bezig is maar het niet afmaakt.
Dat doet er toch niet toe, Sainz verbetert zich en Max niet, dat het om fracties gaat is niet nieuw in F1quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op 0,025 kun je niet rijden Weltschmerz. Het is niet alsof hij er een halve seconde achter staat. En zelfs op een halve seconde zijn jouw woorden nog te zwaar.
Max rijdt het hele weekend al op de limiet en Sainz niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe, Sainz verbetert zich en Max niet, dat het om fracties gaat is niet nieuw in F1
Hoezo niet? Hij kan toch ook gewoon 2 tienden sneller rijden dan zijn teamgenoot? Dat was niet raar geweest gezien de trainingen. Het gaat er niet om dat hij het slecht gedaan zou hebben en dat de hele kwalificatie als een nachtkaars uitging is ook niet zijn schuld. Maar het gaat er in de F1 wel om dat je op de belangrijkste momenten je beste rondjes rijdt. Dat is waarom Hamilton en Alonso nog maar 2 WK's hebben gewonnen en Vettel 4. Belangrijker dan Q3 in Monaco wordt het voor Verstappen nog niet, en dan rijdt hij zeker niet zijn beste rondje.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op 0,025 kun je niet rijden Weltschmerz. Het is niet alsof hij er een halve seconde achter staat. En zelfs op een halve seconde zijn jouw woorden nog te zwaar.
wat wil je daarmee zeggen, dat Sainz' limiet hoger ligt?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max rijdt het hele weekend al op de limiet en Sainz niet.
Klaarblijkelijk niet. Wat een prutser.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij kan toch ook gewoon 2 tienden sneller rijden dan zijn teamgenoot?
0,026s hoger...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wil je daarmee zeggen, dat Sainz' limiet hoger ligt?
Hij is toch niet meteen een prutser, Sainz deed het gewoon beter in het rondje dat het er echt op aan kwam en daar mag hij best lof voor krijgen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk niet. Wat een prutser.
Godtering zeg. Dat ventje is 17 en heeft maar 1 jaar ervaring in de singleseaters en heeft als enige van het huidige veld nog nooit in Monaco gereden. Dan doe je het gewoon goed als je op slechts 0,025 van je teamgenoot finished. Beter op 0,025 van je teamgenoot eindigen dan in de muur.
Ik snap werkelijk waar niet waar dat gezeik van Max vandaan komt. Hij doet het gewoon heel heel heel erg goed. Dat een hoop mensen dat kennelijk totaal niet in zien zegt meer over die mensen dan over Max zijn kwaliteiten. Het is ongekend wat hij laat zien. Ook als hij 0,025 achter zn teamgenoot kwalificeert. Dat heeft niets te maken met choken of prutsen of weet ik wat voor negativiteit ik weer overal lees.
Jamaar ik zie weinig lof voor Sainz en veel gezeik op Max. Dat is gewoon niet terecht. Sainz doet het heel goed en mag daar terecht credits voor krijgen. Zeiken op Max is (in deze situatie) volkomen onterecht.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is toch niet meteen een prutser, Sainz deed het gewoon beter in het rondje dat het er echt op aan kwam en daar mag hij best lof voor krijgen.
Sainz heeft dan ook veel meer talent. Max hoeft zich niet te schamen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe, Sainz verbetert zich en Max niet, dat het om fracties gaat is niet nieuw in F1
0,026 Seconde is geen kwestie van beter, dat verschil is niet te voelen. De auto gaat gewoon niet harder, beiden hebben er het maximale uitgehaald. Dat een jochie van 17 dan zo dicht bij iemand met vier keer zoveel ervaring in single-seaters zit is gewoon goed.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is toch niet meteen een prutser, Sainz deed het gewoon beter in het rondje dat het er echt op aan kwam en daar mag hij best lof voor krijgen.
dat jochie van 17 iedere keer erbij halen vind ik zo'n zwaktebod, hij is F1 coureur en moet als zodanig beoordeeld worden, hij heeft tot aan Q3 het gewoon geweldig gedaan en het is jammer dat hij dat niet heeft kunnen verzilveren door zijn teammaat te verslaan.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
0,026 Seconde is geen kwestie van beter, dat verschil is niet te voelen. De auto gaat gewoon niet harder, beiden hebben er het maximale uitgehaald. Dat een jochie van 17 dan zo dicht bij iemand met vier keer zoveel ervaring in single-seaters zit is gewoon goed.
Ik stel alleen maar vast dat hij een belangrijke kwaliteit om het heel ver te schoppen in de F1 nog niet laat zien. Dat wil niet zeggen dat hij die kwaliteit niet krijgt en het doet ook niet af aan de kwaliteiten die hij al wel heeft laten zien.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Godtering zeg. Dat ventje is 17 en heeft maar 1 jaar ervaring in de singleseaters en heeft als enige van het huidige veld nog nooit in Monaco gereden. Dan doe je het gewoon goed als je op slechts 0,025 van je teamgenoot finished. Beter op 0,025 van je teamgenoot eindigen dan in de muur.
Ik snap werkelijk waar niet waar dat gezeik van Max vandaan komt. Hij doet het gewoon heel heel heel erg goed. Dat een hoop mensen dat kennelijk totaal niet in zien zegt meer over die mensen dan over Max zijn kwaliteiten. Het is ongekend wat hij laat zien. Ook als hij 0,025 achter zn teamgenoot kwalificeert. Dat heeft niets te maken met choken of prutsen of weet ik wat voor negativiteit ik weer overal lees.
Hij was natuurlijk niet verplicht om F1 te gaan rijden. Had ook gewoon FR3.5 of GP2 kunnen doen. Door wel voor F1 te kiezen mag je hem best wel met z'n teamgenoot Sainz vergelijken, die is ook F1 rookie. Tot nu toe is de conclusie dat Sainz beter is in kwalificatie. De tijd zal uitwijzen of Max zich daar in weet te verbeteren.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Godtering zeg. Dat ventje is 17 en heeft maar 1 jaar ervaring in de singleseaters en heeft als enige van het huidige veld nog nooit in Monaco gereden.
Als er in Nederland nou eens niet zo'n ophef wordt gemaakt dat Max de nieuwe Senna is wat typisch Nederlands is, dan kan zo'n jongen in alle rust zijn talent gaan ontplooien.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max is beter dan Senna, Fangio, M. Schumacher, Prost, Lauda, Stewart, Fittipaldi, Piquet, alle Hills, Häkkinen, Alonso, Hamilton, Vettel.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als er in Nederland nou eens niet zo'n ophef wordt gemaakt dat Max de nieuwe Senna is wat typisch Nederlands is, dan kan zo'n jongen in alle rust zijn talent gaan ontplooien.
Naar ik begrijp zijn we in Nederland juist wat meer nuchter en wordt die vergelijking vooral buiten Nederland gemaakt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als er in Nederland nou eens niet zo'n ophef wordt gemaakt dat Max de nieuwe Senna is wat typisch Nederlands is, dan kan zo'n jongen in alle rust zijn talent gaan ontplooien.
Hij wordt niet alleen in NL gehypet en natuurlijk is het een groot talentquote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volledig mee eensquote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
P5 zat er gewoon niet in. Kijk waar zn teamgenoot staat. Daar zit niks tussen qua tijden. Die auto kon niet sneller op dat moment.
Gewoon een solide Q gereden imo en zichzelf weer behoorlijk in de kijker gereden tijdens de trainingen
Nee ook hier.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp zijn we in Nederland juist wat meer nuchter en wordt die vergelijking vooral buiten Nederland gemaakt.
Ja en Nederland trapt er altijd in, we worden lekker gemaakt door de Duitsers, de Engelsen etc.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp zijn we in Nederland juist wat meer nuchter en wordt die vergelijking vooral buiten Nederland gemaakt.
Overbodig, ja klopt, maar dat heeft nog nimmer mensen tegen gehouden om te hypen en hoge verwachtingen te hebben.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ja en Nederland trapt er altijd in, we worden lekker gemaakt door de Duitsers, de Engelsen etc.
En dan krijg je al snel de welbekende vraag van Nederlandse journalisten " weet je wel wat je losmaakt in Nederland?" totaal overbodig en een lat die veel te hoog wordt gelegd.
Hij komt net kijken, heeft nog geen overwinningen behaald en het zal zijn tijd heus wel komen. maar ondertussen gewoon maar lekker racen.
twitter:EliGP twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 16:11:40Sainz not optimistic after meeting with the stewards. reageer retweet
Weet je wat je losmaakt?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ja en Nederland trapt er altijd in, we worden lekker gemaakt door de Duitsers, de Engelsen etc.
En dan krijg je al snel de welbekende vraag van Nederlandse journalisten " weet je wel wat je losmaakt in Nederland?" totaal overbodig en een lat die veel te hoog wordt gelegd.
Hij komt net kijken, heeft nog geen overwinningen behaald en het zal zijn tijd heus wel komen. maar ondertussen gewoon maar lekker racen.
http://www.gpupdate.net/e(...)s-q3-slump-on-tyres/quote:Max Verstappen says he was unable to make an impression during the final qualifying phase in Monaco as his tyres "were not working".
Verstappen finished sixth fastest in the preceding Q2 phase, when drivers were also running solely on Pirelli's Super Soft compound.
But the Toro Rosso rookie was the slowest of the runners in Q3 with a 1:16.957, two positions behind team-mate Carlos Sainz Jr.
"To be honest, Q1 was quite good, but I was complaining to the team, saying we need to warm up the tyres better," Verstappen explained.
"Q2 was worse, although I managed quite a good lap I think, but in Q3 the tyres were not working, and when they're not working, what can you do?
"Even a 1m16.5s would have been a good lap; my feeling is that I drove the same, but if the tyres are not with you, you cannot do anything."
Despite starting further back than he had initially hoped, Verstappen says he would still prefer a dry race on Sunday, given his pace earlier in the weekend.
"I hope dry and we'll see, hopefully a clean first lap and we'll have a clean race," he said.
"I'm really disappointed at the moment so I just want to go forward."
Moet starten vanuit de pits.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:14 schreef Tarado het volgende:
twitter:EliGP twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 16:11:40Sainz not optimistic after meeting with the stewards. reageer retweet
Nederlanders zijn in het algemeen ook rare nare sport'verslaggevers'. Of het nu voetbal, schaatsen, F1 of wielrennen is, veel landgenoten hebben de onmisbare drang te denken/weten dat hun favoriet (vaak in underdog positie) wel even gaat winnen.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Overbodig, ja klopt, maar dat heeft nog nimmer mensen tegen gehouden om te hypen en hoge verwachtingen te hebben.
Dat zijn ook geen vragen om te stellen aan iemand, laat hem inderdaad maar lekker racen en zich verder ontwikkelen als coureur.
Dan nog is het een gemiste kans, 2 tienden sneller en hij was 7de geweest, op monaco, scheelt morgen waarschijnlijk toch een hoop punten.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat precies was er nu mis met de banden?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:16 schreef Tarado het volgende:
15:09 –
[..]
http://www.gpupdate.net/e(...)s-q3-slump-on-tyres/
Dat is precies het punt waar ik mij ook mateloos aan irriteer. Oranje wint van Spanje, we worden wereld kampioen. Christijan Albers is een super talent, die gaat het hoog schoppen in de formule 1quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn in het algemeen ook rare nare sport'verslaggevers'. Of het nu voetbal, schaatsen, F1 of wielrennen is, veel landgenoten hebben de onmisbare drang te denken/weten dat hun favoriet (vaak in underdog positie) wel even gaat winnen.
Maar tegelijkertijd hebben NLers er ook een handje van om topsporters neer te sabel en als het even tegen zit. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zo over de Nederlandsche sportliefhebber denkt, Acda en de Munnik hebben er een liedje over geschreven.
Niet dat 'we' als Nederlanders alleen zijn in dit gedrag, volgens mij zijn 'we' er wel heel goed in. Net als het meelullen over sport als je er totaal geen verstand van hebt, Max afrekenen op historie van zijn vader is bij mij al gelijk eenSowieso heeft Jos het echt niet zo slecht gedaan, gewoon veel pech met keuzes en plotseling einde aan mooie droom bij Honda.
Zo'n straf is nooit leuk, maar in Monaco is het wel heel erg balen...quote:
Normaal gesproken kan die een goed resultaat vergeten.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo'n straf is nooit leuk, maar in Monaco is het wel heel erg balen...
Of juist niet, als je toch een mooie inhaalrace kan rijden en nog binnen de punten komt rij je jezelf pas écht in de kijkerquote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wel eigen schuld door niet te gaan wegen. Althans dat lijkt me. Denk niet dat het team gezegd heeft rij maar door.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
dure fout welquote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wel eigen schuld door niet te gaan wegen. Althans dat lijkt me. Denk niet dat het team gezegd heeft rij maar door.
Rookiemistake gok ik zo.
wat ik van oa Vettel begreep is dat de baan snel afkoelde, waarschijnlijk kreeg hij ze niet op temperatuurquote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:51 schreef eight het volgende:
[..]
Wat precies was er nu mis met de banden?
Iemand een idee hoeveel 0,025 is in centimeters in Monaco?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
194 op startfinish.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iemand een idee hoeveel 0,025 is in centimeters in Monaco?
194 wat? Meters???quote:
quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij vraagt me hoe veel 0,025s is in centimeters
als je naar de Vgem kijkt zou het toch stukken minder moeten zijn?quote:
Klopt beter inderdaad.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je naar de Vgem kijkt zou het toch stukken minder moeten zijn?
Volgens mij 1,14 meter
Je moet de snelheid gebruiken zoals ze die op start/finish hebben. Niet de gemiddelde snelheid van een hele ronde. Geen idee hoeveel dat verschilt trouwens.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij 1,14 meter
Geen zin om die op te zoekenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet de snelheid gebruiken zoals ze die op start/finish hebben. Niet de gemiddelde snelheid van een hele ronde. Geen idee hoeveel dat verschilt trouwens.
Jaquote:
Doe eens. Ik heb tijd genoeg.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja
Als ik tijd heb kan ik ook een 3d render maken met al mijn F1 2013 modellen
Malledonna rijdt in de eerste bocht rechtdoor, neemt hierbij Kimi en Perez mee en Max rijdt dan op P6 rond met Button achter zich die de rest mooi afstoptquote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:11 schreef Benoves het volgende:
Verstappen nu dus vanaf P9 rechts achter Madonado.. Ik hou mijn hart iig vast morgen bij de eerste bocht!
Nope dat zei ie niet. Hij antwoordde op een vraag of podium mogelijk was. Ja met veel geluk en een paar uitvallers voor zich. En dat kan nog steeds natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:06 schreef alwaysonhold het volgende:
Verstappen legt zichzelf ook veel te veel druk op. Hij zei letterlijk dat een podium plek met veel geluk haalbaar is, doe dit soort uitspraken niet dan. Qua kwalificatie moet Max zich nog echt gaan verbeteren, dan komt het helemaal goed met Max zijn carriere!
Als ik de modellen kan vinden...quote:
Zie je dat een, op het oog, simpeke vraag toch lastig kan zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij 1,14 meter
Laten we het hopen!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Malledonna rijdt in de eerste bocht rechtdoor, neemt hierbij Kimi en Perez mee en Max rijdt dan op P6 rond met Button achter zich die de rest mooi afstopt
Jahahaha die seendz is echt een prutserquote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:40 schreef Fir3fly het volgende:
We zijn het er toch allemaal over eens dat Max veel meer talent heeft dan Sainz? Als dat er niet uit komt is dat gewoon jammer.
Je kan Maldonado inderdaad bij de start beter vóór je hebben rijden dan achter jequote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Malledonna rijdt in de eerste bocht rechtdoor, neemt hierbij Kimi en Perez mee en Max rijdt dan op P6 rond met Button achter zich die de rest mooi afstopt
of je geeft hem een startplaats tien meter achter de laatste autoquote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je kan Maldonado inderdaad bij de start beter vóór je hebben rijden dan achter je
Kan zijn dat ze het als munitie willen gebruiken in discussies.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben niet bepaald gerustgesteld na het invullen van die GPDA vragenlijst. De meest bezopen ideeën langs zien komen.
- extra balast moeten meenemen als je succes hebt
- de kwalificatie afschaffen en een met een random grid werken
- Grand Prix's opsplitsen in twee korte sprintraces
- iedereen hetzelfde materiaal
Ik mag hopen dat zulke kunstgrepen nooit het daglicht zullen zien.
wat mij betreft is alles wat je schrijft raak, niets aan toe te voegenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn in het algemeen ook rare nare sport'verslaggevers'. Of het nu voetbal, schaatsen, F1 of wielrennen is, veel landgenoten hebben de onmisbare drang te denken/weten dat hun favoriet (vaak in underdog positie) wel even gaat winnen.
Maar tegelijkertijd hebben NLers er ook een handje van om topsporters neer te sabel en als het even tegen zit. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zo over de Nederlandsche sportliefhebber denkt, Acda en de Munnik hebben er een liedje over geschreven.
Niet dat 'we' als Nederlanders alleen zijn in dit gedrag, volgens mij zijn 'we' er wel heel goed in. Net als het meelullen over sport als je er totaal geen verstand van hebt, Max afrekenen op historie van zijn vader is bij mij al gelijk eenSowieso heeft Jos het echt niet zo slecht gedaan, gewoon veel pech met keuzes en plotseling einde aan mooie droom bij Honda.
Sowieso, STR was drie/vier jaar geleden blij als het regelmatig in Q2 kwam, nu hebben ze al vijf van de zes races minimaal één auto in de top tien gehad, en kunnen ze klagen omdat P9 tegenvalt!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:01 schreef vaarsuvius het volgende:
P9 of 10 in je eerste jaar in Monaco...
Ik vind het het bizar goed. Ja, het had ook zomaar P5 of 6 kunnen zijn..
Gewoon een dag eerder laten rijden.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je geeft hem een startplaats tien meter achter de laatste auto
plaatje klopt niet. De boten liggen niet een eindje van de kade afquote:Op zaterdag 23 mei 2015 23:06 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn computer can Monaco in 3ds Max niet handlen
Nou en, het gaat om:quote:Op zaterdag 23 mei 2015 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
plaatje klopt niet. De boten liggen niet een eindje van de kade af
quote:
Dit. 17, eerste jaar F1, en dan al zulke startposities! Helemaal goed! Beter is altijd tof maar dit is gewoon al uitzonderlijk goed.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:01 schreef vaarsuvius het volgende:
P9 of 10 in je eerste jaar in Monaco...
Ik vind het het bizar goed. Ja, het had ook zomaar P5 of 6 kunnen zijn..
Laat hem eerst maar eens de volgende race uitrijden en 8ste worden ofzo..
Winnen komt over 2-3 jaar wel bij <volgende team>
"Zulke start posities" zegt niet zoveel, het gaat meer om hoe hoeveel hij uit de auto haalt natuurlijk. Hij kwalificeerd ook consequent hoger dan de oud wereldkampioenen Alonso en Button maar dat wil niet zeggen dat hij daarom beter rijdt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. 17, eerste jaar F1, en dan al zulke startposities! Helemaal goed! Beter is altijd tof maar dit is gewoon al uitzonderlijk goed.
Met die 0,025 wat er vandaag tussen zat mag je gerust zeggen dat die auto gewoon niet harder kon.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 23:53 schreef opreis het volgende:
het gaat meer om hoe hoeveel hij uit de auto haalt natuurlijk.
^^quote:Op zondag 24 mei 2015 00:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met die 0,025 wat er vandaag tussen zat mag je gerust zeggen dat die auto gewoon niet harder kon.
Een Vettel of Lewis of Alonso had daar ook niet nog een seconde extra vanaf gehaald in die auto. Bovendien kun je niet rijden op 0,025. Die 2 halen echt wel het maximale uit die auto.
Ze hebben dezelfde auto en rijden dezelfde tijd. En ze zijn allebei aanstormende talenten. Dan kan je gerust concluderen dat ze er gewoon het maximale uit halen. Het is niet alsof er een seconde tussen zat
Dit klopt niet helemaal:quote:Op zondag 24 mei 2015 00:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met die 0,025 wat er vandaag tussen zat mag je gerust zeggen dat die auto gewoon niet harder kon.
Een Vettel of Lewis of Alonso had daar ook niet nog een seconde extra vanaf gehaald in die auto. Bovendien kun je niet rijden op 0,025. Die 2 halen echt wel het maximale uit die auto.
Wat een onzin dat je daaruit zou kunnen concluderen.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde auto en rijden dezelfde tijd. En ze zijn allebei aanstormende talenten. Dan kan je gerust concluderen dat ze er gewoon het maximale uit halen. Het is niet alsof er een seconde tussen zat
Ja en de omstandigheden waren anders. De baan was een stuk koeler. Dat plus dat hij de temps niet in de banden kreeg zijn die 4 tienden. Sainz was ook langzamer in Q3 dan in Q2quote:Op zondag 24 mei 2015 00:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat een onzin dat je daaruit zou kunnen concluderen.
Bovendien was zijn tijd uit Q2 4 tienden sneller dan zijn tijd uit Q3
Op dat moment had ik erbij moeten zetten.quote:
Zonder banden zullen ze niet ver komenquote:
Ter vergelijking: een tiende zou op de 2e startplek zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:43 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, op een rondje van een paar kilometer is dat precies niks natuurlijk.
Denk niet dat we het eens met elkaar worden. Dat hij de temperatuur niet in zn banden kon krijgen ligt misschien dan ook wel aan hemzelf?quote:Op zondag 24 mei 2015 00:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en de omstandigheden waren anders. De baan was een stuk koeler. Dat plus dat hij de temps niet in de banden kreeg zijn die 4 tienden. Sainz was ook langzamer in Q3 dan in Q2
Of aan het setje wat eronder lag? Het ene setje is het andere niet en dat is toch best wel een van de dingetjes van Pirelli de laatste tijd hoor. Daar zit gewoon verschil in. En als je dan net een klotesetje treft kan je daar weinig aan doen. De toppers hebben die setjes ook wel eens eronder liggen en daar balen ze ook van. Weinig consistent zegmaar.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Denk niet dat we het eens met elkaar worden. Dat hij de temperatuur niet in zn banden kon krijgen ligt misschien dan ook wel aan hemzelf?
En Sainz had precies zn zelfde slechte setje natuurlijkquote:Op zondag 24 mei 2015 00:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of aan het setje wat eronder lag? Het ene setje is het andere niet en dat is toch best wel een van de dingetjes van Pirelli de laatste tijd hoor. Daar zit gewoon verschil in. En als je dan net een klotesetje treft kan je daar weinig aan doen. De toppers hebben die setjes ook wel eens eronder liggen en daar balen ze ook van. Weinig consistent zegmaar.
Eerder aan de weersomstandigheden, die banden hebben zoals bekend een klein raamwerk waarin ze optimaal presteren, te koel of te warm betekent minder grip.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Denk niet dat we het eens met elkaar worden. Dat hij de temperatuur niet in zn banden kon krijgen ligt misschien dan ook wel aan hemzelf?
Soms zit het mee en soms zit het tegen, neemt niet weg dat ondanks q3 niet optimaal verliep Carlos en Max weer een solide kwalificatie gereden hebben.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef opreis het volgende:
Okay sorry mensen, ik zit fout. Max presteerd altijd perfect, als het een keer minder gaat ligt het aan andere zaken.
De tering, iedereen maakt fouten, Alonso, Hamilton, Vettel hebben ook zat fouten gemaakt en die moet je ook gewoon kunnen benoemen. Ik zeg niet dat Max per ce iets fout heeft gedaan vandaag maar er had wel meer in gezeten.
Max doet het helemaal niet perfect. Ik zeg alleen dat er niet veel meer in gezeten had vandaag. Ja een P7 maximaal en natuurlijk is dat juist in Monaco heel erg veel beter dan een P10 in vergelijk met andere circuits omdat inhalen zo kut is daar.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef opreis het volgende:
Okay sorry mensen, ik zit fout. Max presteerd altijd perfect, als het een keer minder gaat ligt het aan andere zaken.
De tering, iedereen maakt fouten, Alonso, Hamilton, Vettel hebben ook zat fouten gemaakt en die moet je ook gewoon kunnen benoemen. Ik zeg niet dat Max per ce iets fout heeft gedaan vandaag maar er had wel meer in gezeten.
Dan verschillen wij blijkbaar van mening over wat een solide kwalificatie inhoudquote:Op zondag 24 mei 2015 01:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Soms zit het mee en soms zit het tegen, neemt niet weg dat ondanks q3 niet optimaal verliep Carlos en Max weer een solide kwalificatie gereden hebben.
Als ze hun wagen in de muur gezet zouden hebben of een vangrail geramd, gespind, dan kun je spreken van een fout, daar is echter geen sprake van.
Je zegt net dat Max en Sainz het maximale uit de auto hebben gehaald maar oke, en ik vind dat P7 t.o.v P10 dus wel valt onder "had meer ingezeten vandaag"quote:Op zondag 24 mei 2015 01:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max doet het helemaal niet perfect. Ik zeg alleen dat er niet veel meer in gezeten had vandaag. Ja een P7 maximaal en natuurlijk is dat juist in Monaco heel erg veel beter dan een P10 in vergelijk met andere circuits omdat inhalen zo kut is daar.
Blijkbaar, ze hielden de boel heel, maakten geen fouten en waren snel onder de gegeven omstandigheden, dat noem ik solide.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:11 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan verschillen wij blijkbaar van mening over wat een solide kwalificatie inhoud
Zeker, maar de tijden zaten krap op elkaar en zoals je al kon zien in dat plaatje wat het verschil is tussen P8 en P10 na een rondje was dat minimaal. Dus dan heb je ergens net een fractie tevroeg geremd of een fractie te laat op je gas gegaan. Dat noem ik geen fouten makenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Je zegt net dat Max en Sainz het maximale uit de auto hebben gehaald maar oke, en ik vind dat P7 t.o.v P10 dus wel valt onder "had meer ingezeten vandaag"
Ik denk dat Max vooral pech had dat Pastor Maldonado en Sergio Pérez boven verwachting hebben gepresteerd op Monaco. Normaal gesproken had hij met 1,16, 957 makkelijk op de 7e plaats kunnen staan nu we weten dat Saintz een penalty aan zijn broek heeft.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max doet het helemaal niet perfect. Ik zeg alleen dat er niet veel meer in gezeten had vandaag. Ja een P7 maximaal en natuurlijk is dat juist in Monaco heel erg veel beter dan een P10 in vergelijk met andere circuits omdat inhalen zo kut is daar.
Dat is inderdaad het paradoxale van de sport. Je wilt dat iedereen hun eigen unieke wagens bedenken en daar komen een paar van de mooiste momenten van F1 uit voort, maar aan de andere kant zorgt dat ook voor het risico van gigantisch saaie seizoenen. Ik ben (blijkbaar als een van de weinigen) wel blij met de regels, maar F1 moet zich wel opnieuw blijven uitvinden.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 00:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
De charme van de klasse is natuurlijk dat iedereen zijn eigen product ontwerpt. Daardoor zijn verschillen onvermijdelijk. Het veld zat nog nooit zo dicht bij elkaar als in 2009, maar tegelijkertijd zit sinds 2009 de sport ook op slot..
Ze lieten het beide ook enorm liggen in Q3. Hamilton,Vettel en Ricciardo gingen allemaal een stuk sneller op het moment dat het moest.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal:
Verstappen reed (Q1) 1:16.750, (Q2) 1:16.546, (Q3) 1:16.957.
Vergelijking met Sainz: (Q1) 1:17.246, (Q2) 1:16.762, (Q3) 1:16.931
Dit is, tot mijn grote teleurstelling, wel een beetje de samenvatting van alles dat fans van Max dit seizoen zeggen. Relativeren is blijkbaar niet meer hip genoeg.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef opreis het volgende:
Kritiek op Max mag hier niet. Alles en iedereen wordt op fok! bekritiseerd, maar bij Max is het ineens een probleem. Treurige bedoeling al die Max hosanna.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef opreis het volgende:
Als je met valide argumenten komt waarom Max niet presteert heb ik daar niks op tegen, maar als hij gewoon goede argumenten aandraagt voor zijn falen, waarom zouden we daar dan ellenlange discussies over voeren?quote:Op zondag 24 mei 2015 02:44 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Kritiek op Max mag hier niet. Alles en iedereen wordt op fok! bekritiseerd, maar bij Max is het ineens een probleem. Treurige bedoeling al die Max hosanna.
Ik vind het vooral, zoals ik volgens mij al vaker heb verteld in dit topic, erg tegenvallend als je naar kwalificaties (en ook vrije trainingen, maar die tellen volgens de kenners hier niet, tenzij Max 2de wordt).quote:Op zondag 24 mei 2015 03:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Als je met valide argumenten komt waarom Max niet presteert heb ik daar niks op tegen, maar als hij gewoon goede argumenten aandraagt voor zijn falen, waarom zouden we daar dan ellenlange discussies over voeren?
Hij is 17, zijn eerste jaar in de F1.quote:Op zondag 24 mei 2015 03:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik vind het vooral, zoals ik volgens mij al vaker heb verteld in dit topic, erg tegenvallend als je naar kwalificaties (en ook vrije trainingen, maar die tellen volgens de kenners hier niet, tenzij Max 2de wordt).
Sainz is structureel beter op het gebied van kwalificeren. Buiten Maleisie waar Verstappen het 'geluk' had als 9de of 10de de laatste kwalificatie te halen. En naar ik dacht ook de laatste auto te zijn die in deze kwalificatie terecht kwam. (Treintje rijden waarvan de eerste 10 de laatste kwalificatie haalde dacht ik). Vervolgens rijdt Verstappen naar een geweldige 6de plek in Q3 natuurlijk
Maar als je dan naar Sainz kijkt, 5de in Barcelona zonder vreemde omstandigheden etc. Ook op dit 'rijderscircuit' rijdt hij toch sneller dan Verstappen, weliswaar een minieme marge, maar hij doet het toch maar.
Dat Max niet zou presteren is je reinste onzin natuurlijk, dat kan je niet met droge ogen beweren. Maar het is ook niet allemaal hosanna zoals in dit topic, en in Nederland, wordt beweerd.
Dit dus. Sainz heeft 5 jaar race ervaring tegenover 1 jaar van Max. En dat Max er zo kort op zit is gewoon goed.quote:Op zondag 24 mei 2015 03:53 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik vind het vooral, zoals ik volgens mij al vaker heb verteld in dit topic, erg tegenvallend als je naar kwalificaties (en ook vrije trainingen, maar die tellen volgens de kenners hier niet, tenzij Max 2de wordt).
Sainz is structureel beter op het gebied van kwalificeren. Buiten Maleisie waar Verstappen het 'geluk' had als 9de of 10de de laatste kwalificatie te halen. En naar ik dacht ook de laatste auto te zijn die in deze kwalificatie terecht kwam. (Treintje rijden waarvan de eerste 10 de laatste kwalificatie haalde dacht ik). Vervolgens rijdt Verstappen naar een geweldige 6de plek in Q3 natuurlijk
Maar als je dan naar Sainz kijkt, 5de in Barcelona zonder vreemde omstandigheden etc. Ook op dit 'rijderscircuit' rijdt hij toch sneller dan Verstappen, weliswaar een minieme marge, maar hij doet het toch maar.
Dat Max niet zou presteren is je reinste onzin natuurlijk, dat kan je niet met droge ogen beweren. Maar het is ook niet allemaal hosanna zoals in dit topic, en in Nederland, wordt beweerd.
quote:Op zondag 24 mei 2015 08:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij is 17, zijn eerste jaar in de F1.
Bedoeling was een leerjaar en hopelijk een aantal punten. Hij pakt in de tweede race gelijk al punten (en zonder pech in meer races) en rijdt in Monaco, waar hij voor het eerst is en technisch een moeilijk circuit, constant in de top 10 (en af en toe top drie ). Dan doe je het gewoon een stuk beter dan verwacht. Ja, zijn teamgenoot doet het net iets beter, maar die heeft veel meer autosport ervaring en is ook gewoon een groot talent.
Ik zie het probleem niet
ik zie ook geen problemen maar dat verschil in ervaring en zijn leeftijd vind ik onzin, hij is goed genoeg en daarom zit hij in die auto en als je dan naar dit weekend tot nu toe kijkt waar hij continue de snelste van de 2 is tot het laatste rondje dan is dat gewoon jammerquote:Op zondag 24 mei 2015 08:54 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij is 17, zijn eerste jaar in de F1.
Bedoeling was een leerjaar en hopelijk een aantal punten. Hij pakt in de tweede race gelijk al punten (en zonder pech in meer races) en rijdt in Monaco, waar hij voor het eerst is en technisch een moeilijk circuit, constant in de top 10 (en af en toe top drie ). Dan doe je het gewoon een stuk beter dan verwacht. Ja, zijn teamgenoot doet het net iets beter, maar die heeft veel meer autosport ervaring en is ook gewoon een groot talent.
Ik zie het probleem niet
In Monaco? Ik hoop hetquote:Op zondag 24 mei 2015 09:11 schreef Meike26 het volgende:
Max is gewoon geen kwalificatie coureur, geen tijdrijder, je kan dat jammer vinden, maar zou het ook niet temaken hebben met focus en zelfvertrouwen?
Hij is mogelijk veel meer met de race bezig, dan met de kwalificatie.
Hij is ook niet de enige hierin. Riccardo, Button, Alonso, Bottas zijn de eerste 4 namen die in mij opkomen die ook geen kwalificatie-wonders zijn, maar op de baan, in de race wel erg strakke en trefzekere inhaalactie kunnen plegen.
Zolang Max de eerste 2 rondes heel doorkomt, denk ik dat we nog wel eens een (of meerdere) inhaalactie van hem gaan zien vandaag !
Domme conclusie inderdaad, niet dat Max hier ineens pole had kunnen pakken maar geloof best dat ie op P7 had kunnen staanquote:Op zondag 24 mei 2015 00:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat een onzin dat je daaruit zou kunnen concluderen.
Bovendien was zijn tijd uit Q2 4 tienden sneller dan zijn tijd uit Q3
Alonso kon wel aardig kwalificeren vroeger, oke geen Hakkinen, Hamilton of Peterson maar wel gewoon degelijk, geen Coulthardniveau oid.quote:Op zondag 24 mei 2015 09:11 schreef Meike26 het volgende:
Max is gewoon geen kwalificatie coureur, geen tijdrijder, je kan dat jammer vinden, maar zou het ook niet temaken hebben met focus en zelfvertrouwen?
Hij is mogelijk veel meer met de race bezig, dan met de kwalificatie.
Hij is ook niet de enige hierin. Riccardo, Button, Alonso, Bottas zijn de eerste 4 namen die in mij opkomen die ook geen kwalificatie-wonders zijn, maar op de baan, in de race wel erg strakke en trefzekere inhaalactie kunnen plegen.
Zolang Max de eerste 2 rondes heel doorkomt, denk ik dat we nog wel eens een (of meerdere) inhaalactie van hem gaan zien vandaag !
Dat betwijfel ik. Max, Carlos en Pastor waren de enige die langzamer gingen in Q3 dan in Q2. 7 van de overgebleven 10 konden dus wel sneller op de baan.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op dat moment had ik erbij moeten zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |