abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:48:14 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_152998985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:43 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Ik had het idee dat je het over de adresbalk en statusbalk van Safari had. Je bent je menubalk en dock kwijt als je in Safari zit?
Ja, klopt.
quote:
Komt de menu balk wel tevoorschijn als je je muis naar de boven rand van het scherm schuift? Dan staat hij waarschijnlijk in schermvullende weergave. Uit te zetten via het weergave menu met "Schakel schermvullende weergave uit".
Het probleem is inmiddels verholpen maar als het zich weer voordoet, ga ik dit doen (ik had mijn computer opnieuw opgestart en daarna niet meer de schermvullende weergave van de Eurosport Player aan gezet).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_153002926
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:00 schreef RoW_0 het volgende:
Ik kan sinds vandaag geen mailtjes sturen vanuit mijn Windows PC met nieuwe outlook icm iCloud mailadres/tool.

Uitvinken en aanvinken bij de tool wil ook niet lukken, ook niet als ik Outlook uit en aan zet. Melding is datt ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord op de volgende server moet invoeren: p05-smtp.mail.me.com - terwijl alles gewoon prima staat blijft hij zichzelf herhalen.

Sowieso doet iCloud al een paar dagen kut bij mij, whatsup?
Oplossing: bij SMTP instellingen outlook van p05-smtp.mail.me.com naar alleen smtp.mail.me.com will do the trick.
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:08:40 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_153004898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:43 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Komt de menu balk wel tevoorschijn als je je muis naar de boven rand van het scherm schuift? Dan staat hij waarschijnlijk in schermvullende weergave. Uit te zetten via het weergave menu met "Schakel schermvullende weergave uit".
Ik heb het probleem nu weer. Menubalk en dock zijn weg. Als ik mijn cursor boven aan het scherm zet, gebeurt er niets.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:53:46 #54
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_153015208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:08 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik heb het probleem nu weer. Menubalk en dock zijn weg. Als ik mijn cursor boven aan het scherm zet, gebeurt er niets.
En als je de sneltoets voor voledig scherm sluiten gebruikt? Command + shift +F uit mijn hoofd, bij andere programma's kun je het wel in het menu vinden onder weergave.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_153017156
Update over mijn losgekomen toets op 2 maanden oude MBP.
Vorige week ingeleverd, jongen zei weer dat de toets niet zomaar los komt en dat ik er wat mee gedaan heb. Hele discussie erover. Ik heb er echt daadwerkelijk alleen maar mee getypt. Hij zei dat een ijzertje verbogen was en iets afgebroken van de toets. Ja dat zal best als het niet lekker is gefabriceerd en je gaat erop typen.
Ze bleken voorwaarden te hebben dat als zij beoordelen dat het geen garantie is en je besluit het niet daar te laten repareren je 79 euro onderzoekskosten moet betalen. En onder de 110 euro reparatiekosten nemen ze geen contact met je op maar repareren gelijk. Heb er een hoop stampij over staan maken dat dat conform wet- en regelgeving is, maar ja, dan gingen ze niets doen. Dus uiteindelijk maar handtekening gezet en gezegd dat ik jurist zou inschakelen als ze me kosten in rekening gingen brengen. Zo word je gegijzeld met een brak product en kun je nooit laten beoordelen of iets garantie is.

Ook gezegd dat ik de MBP niet helemaal vertrouw omdat nu die toets los ging, maar hij ook soms vrijwel niet uit de slaapstand komt. Of heel langzaam na tig x op toetsen drukken of echt met harde restart. Dat was software zei hij maar hij had op de bon gezet dat ze hem ook op verdere verborgen moesten controleren.

Vandaag was ie klaar. Vanuit garantie is er een nieuwe toets en een nieuw logic board ingezet. Snapte die jongen niet. Ik zei: zie je, toch een maandagochtend exemplaar. Hij vond het niet grappig. :D
pi_153040400
Need help! :)

Ik zit met het volgende: Ik ben in het bezit van een Macbook Air 2011 met enkele gebreken en heb de kans een soortgelijke macbook (maar dan natuurlijk zonder gebreken) over te kopen. Ik wil nu graag bepalen of dat de moeite waard is, maar ik heb wat problemen met het inschatten van de waarde van mijn Mac.

De MacBook die ik bezit:
MacBook Air – 13″ – 128gb – medio 2011
1,7 GHz Intel Core i5
4 GB 1333 MHz DDR3
Intel HD-video 3000 384 MB

Het probleem hiermee is de accu, deze heeft 1101 laadcycli en de status staat op ‘vervang spoedig’.

Daarnaast functioneert het trackpad niet naar behoren: hij selecteert soms ‘uit zichzelf’ allerlei zaken zonder dat deze ingedrukt is, deze is dus overgevoelig. Dit is een bekend probleem (https://discussions.apple.com/thread/3234531?start=0&tstart=0) waar kennelijk verschillende oorzaken voor kunnen zijn. Volgens sommigen zou een opgezwollen accu het probleem zijn, waar anderen zeggen dat het enkel aan het trackpad zelf ligt.

Wil de machine weer naar behoren werken dan zou in het ergste geval de accu (nieuw ongeveer ¤75,-) én het trackpad (nieuw ongeveer ¤65,-) vervangen moeten worden. Het zou ook kunnen dat het trackpad probleem verholpen wordt door een nieuwe accu, maar dat is dus lastig in te schatten.

Nog een detail: De originele adapter heeft het destijds begeven, dus ik heb een replica-adapter aangeschaft van ¤40-.

Verder functioneert de Macbook software-technisch nog prima, hij draait als een zonnetje zou ik zelfs willen zeggen. Ook ziet de Macbook er nog netjes uit, op wat normale gebruikssporen na (krasjes op de onderkant etc.).

Ik geloof dat de waarde van mijn Macbook nu normaliter rond de ¤550 zou moeten liggen, maar gezien de gebreken vraag ik me af of ik er meer dan ¤350/400 voor kan krijgen? Zou je deze uberhaupt verkocht krijgen als ‘opknappertje’?

De Macbook Air die ik op het oog heb:
Is exact de uitvoering die ik heb maar dan met 256gb. Deze heeft zo’n 500 laadcycli gehad. Kwa prijs denk ik dat deze tussen de ¤550 en ¤650 waard is?

Opties

Met bovenstaande in gedachten kom ik op de volgende opties uit:

• Optie 1
Mijn Macbook Air verkopen als opknapper, en hopen dat ik er zo’n ¤350 voor krijg. De andere Macbook Air aanschaffen voor ¤600. Kosten: ~¤250,-.

•Optie 2
Mijn Macbook Air zelf repareren, afhankelijk van de accu/trackpad trouble tussen de ¤75/¤150. Vervolgens verkopen voor ¤550? De andere Macbook Air aanschaffen voor ¤600. Kosten: ~¤125/¤200.

• Optie 3
Weet ik niet, zie ik misschien iets totaal over het hoofd?

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat is wijsheid in bovenstaande situatie. En zijn de waarde-inschattingen die ik maak realistisch?

Ik vind het zelf een lastige afweging waarbij ik graag jullie hulp gebruikt. Alvast bedankt! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door afstandsbediening4000 op 28-05-2015 14:55:13 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:08:49 #57
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_153041192
Hoe belangrijk is de grotere harde schijf voor je? Je kan ook de accu repareren, en als nodig het trackpad. Dan heb je voor minder kosten dezelfde macbook met een accu die nog langer mee kan.

Met het verschil in kosten kun je dan eventueel nog kijken naar extra opslag in de vorm van een goede USB stick of nifty minidrive.
Let bij die laatste wel even op dat SD kaarten iets makkelijker kapot kunnen dan USB, dus die niet voor super belangrijke data gebruiken.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_153041936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:08 schreef BrainOverfloW het volgende:
Hoe belangrijk is de grotere harde schijf voor je? Je kan ook de accu repareren, en als nodig het trackpad. Dan heb je voor minder kosten dezelfde macbook met een accu die nog langer mee kan.

Met het verschil in kosten kun je dan eventueel nog kijken naar extra opslag in de vorm van een goede USB stick of nifty minidrive.
Let bij die laatste wel even op dat SD kaarten iets makkelijker kapot kunnen dan USB, dus die niet voor super belangrijke data gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik het een tijd lang goed vol gehouden heb met 128gb, maar iets meer speling in mijn schijfgebruik zie ik wel zitten. Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik hierover nadenk. En intern zorgt ook voor wat meer gebruiksgemak dan de opties die jij noemt wat mij betreft.

En als ik die van 256 overneem ben ik 'in een klap' van al mijn huidige problemen af. De vraag is alleen of ik dat voor een schappelijk prijskaartje kan realiseren. :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:56:02 #59
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_153042824
Dan ben je met een van jouw opties beter af ja.
Als je de speciale schroeven van apple los weet te krijgen kun je misschien zien of je accu inderdaad opgezwollen is (geen idee hoe duidelijk zoiets zichtbaar is overigens). Of je loopt een apple repair winkel binnen. Een beetje service medewerker wil vast wel even een kijkje nemen. Dan weet je wat beter waar je aan toe bent qua kosten.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_153043575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:29 schreef afstandsbediening4000 het volgende:

[..]

En als ik die van 256 overneem ben ik 'in een klap' van al mijn huidige problemen af. De vraag is alleen of ik dat voor een schappelijk prijskaartje kan realiseren. :)
Bij wegdoen van eigen oud spul en tweedehands kopen denk ik altijd: je weet wel wat er met je eigen spul gebeurd is, maar weet je dat ook van een tweedehands van een ander? Daar kunnen ook nog wel wat dingen bij omhoog komen die niet zo lekker meer werken, zeker bij 4 jaar oud. Ben je uiteindelijk misschien helemaal niet beter af of juist duurder uit. Maar dat blijft altijd een gok natuurlijk.
pi_153050677
Is er toevallig al een definitieve datum voor Apple's Keynote voor WWDC 2015?
pi_153051276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:51 schreef Vermecelli het volgende:
Is er toevallig al een definitieve datum voor Apple's Keynote voor WWDC 2015?
8 juni 10 uur lokale tijd.
https://developer.apple.com/wwdc/schedule/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:10:38 #63
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153051281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:51 schreef Vermecelli het volgende:
Is er toevallig al een definitieve datum voor Apple's Keynote voor WWDC 2015?
maandag 8 juni om 19:00
Haters everywhere but I don't really care.
pi_153079968
Hoi boefjes

Wat zou ik nog voor een 20" iMac Core 2 Duo 2.66Ghz, 4GB Ram, 320GB HDD kunnen vangen?

Is in prima staat, originele doos heb ik er ook nog wel bij maar het toetsenbord laat ik maar achterwege.. die ziet er niet echt "fraai" meer uit :P muis zit er ook niet bij
pi_153080241
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:43 schreef TwyLight het volgende:
Hoi boefjes

Wat zou ik nog voor een 20" iMac Core 2 Duo 2.66Ghz, 4GB Ram, 320GB HDD kunnen vangen?

Is in prima staat, originele doos heb ik er ook nog wel bij maar het toetsenbord laat ik maar achterwege.. die ziet er niet echt "fraai" meer uit :P muis zit er ook niet bij
€ 350 volgens http://www.mac2sell.net/ ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:43:46 #66
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_153097355
Als ik Word open en een document wil openen krijg ik de laatste tijd maar een klein schermpje. Dat kan ik wel vergroten maar de volgende keer is het gewoon weer klein. Hoe kan ik het standaard vergroten?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:22:37 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_153098102
Is er hier iemand die Hands Off gebruikt? Ik heb het net geinstalleerd maar ik vroeg me af wat handige settings zijn, want ik wil niet bij elke site die ik bezoek twintig keer toestemming moeten geven.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:18:43 #68
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_153109971
Hoe bedoel je? Ik hoef bij Handoff (van mac naar iPhone en andersom) niks te doen met toestemming.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:38:22 #69
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153112130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:18 schreef Khadgar het volgende:
Hoe bedoel je? Ik hoef bij Handoff (van mac naar iPhone en andersom) niks te doen met toestemming.
Dit idd :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:39:09 #70
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153112150
Ik heb waarschijnlijk woensdag ook eindelijk een apple watch *O* . Ik ben echt heel benieuwd :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:51:14 #71
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153114103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:55 schreef NedKelly het volgende:
Ze bleken voorwaarden te hebben dat als zij beoordelen dat het geen garantie is en je besluit het niet daar te laten repareren je 79 euro onderzoekskosten moet betalen
Dit had ik ook bij Dixons. Ik vind dat zo merkwaardig, en het voelt zo onrechtvaardig. "Gijzeling", dat is inderdaad het woord dat in me op komt. En ik vind het ook heel manipulatief, ze hebben jouw apparaat en dwingen je om akkoord te gaan.

De grap is dat de persoon achter de balie gewoon een verkoper is, en niet in discussie hierover kan gaan.

Het gebeurde me met een witte Macbook (zoeentje uit 2009?). Er zat een enorme scheur op de bodem. Bleek een algemeen probleem te zijn. Ik was echt overtuigd dat het opgelost zou worden, maar neuh.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 31 mei 2015 @ 09:39:21 #72
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153119802
Voor service ga je ook het beste naar de Apple store, daar wordt je weergaloos goed geholpen. Al die resellers proberen je alleen maar een poot uit te draaien en denken alleen aan het afschuiven van hun verantwoordelijkheden.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 31 mei 2015 @ 09:50:20 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153119888
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:21 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Maar nogmaals: dit is geen antwoord op mijn vraag. Waarom wil jij altijd zo graag je eigen mening bij anderen doordrukken? Dat deed je in het "wie helpt mij aan een nieuwe camera"-topic ook al.

Ik wil geen gaming pc.
Lastig niet, als mensen je proberen te helpen en uit de doos denken.
Geloof niet dat jij moet klagen over eigenwijsheid van anderen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 31 mei 2015 @ 11:06:39 #74
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_153121094
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lastig niet, als mensen je proberen te helpen en uit de doos denken.
Geloof niet dat jij moet klagen over eigenwijsheid van anderen
LOL. Als ik aangeef dat draagbaarheid en de mogelijkheid het apparaat op veel verschillende plaatsen te gebruiken, is het inderdaad verschrikkelijk wijs om mij een systeem PC aan te raden :')

"Koop geen laptop voor gaming, koop voor dat geld een veel betere gaming PC" is overigens het meest standaard, voor de hand liggende antwoord dat gegeven wordt. Als je denkt dat je daarmee "out-of-the-box" denkt, denk ik dat jij beter ook kunt zwijgen over wat wijsheid is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Splackavellie02 op 31-05-2015 11:31:21 ]
  maandag 1 juni 2015 @ 09:12:28 #75
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_153148552


Wat een mooie nieuwe iMacs! Ow, wacht...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')