op 4.april waren ze daar alleen maar wat rondsnuffelenquote:Op zondag 24 mei 2015 12:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Sinaproc is op 4 april (niet 5 april) begonnen met zoeken. Op 3 april kregen ze de melding van vermissing. Er moest eerst geverifieerd worden of de dames werkelijk vermist waren, of dat ze aan het stappen waren.
Zo ken ik het ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:48 schreef A_S_R het volgende:
[..]
op 4.april waren ze daar alleen maar wat rondsnuffelen
pas op 5.april zijn ze begonnen met de echte werk
..........................................
De zoektocht naar hen komt aanvankelijk traag op gang. De politie wil dat de gids de identiteitspapieren van de meisjes gaat halen. Ook sturen ze hem door naar Sinaproc, verantwoordelijk voor de reddingsdienst. Daar is 's avonds niemand aanwezig.
De volgende dag - het is dan donderdag, bijna 48 uur nadat ze voor het laatst zijn gezien - meldt de gids zich om 7 uur 's ochtends opnieuw.
'Er zaten daar een stuk of tien jongens', zegt Feliciano. 'Ik legde uit dat er sprake was van een spoedgeval, dat er geen tijd verloren mocht gaan. Ze gingen mee naar het begin van El Pianista. Mijn tas had ik volgestopt met fruit. Ik dacht: ik moet voor die meisjes iets meenemen dat makkelijk naar binnen glijdt, want als je lang niks hebt gegeten is het moeilijk slikken.'
'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.
Feliciano besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen. Hij ziet of hoort niks.
Pas op vrijdag 4 april arriveert de chef van Sinaproc in Boquete. Het is een man die volgens bronnen uit de stad komt en het terrein niet goed kent. Er wordt die dag met een helikopter over het gebied gevlogen. Een actie waarvan sommigen het nut betwijfelen - vanuit de lucht zie je weinig van wat er in de jungle op de grond gebeurt. Pas op zaterdag 5 april worden voor het eerst zoekteams de bossen in gestuurd.
En dat was ook de bedoeling.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:33 schreef jackie12 het volgende:
Als de top zo ligt en we zien op de rechter foto Lisanne met op de achtergrond de Grote Oceaan dan ligt op de linker foto de Caribische Zee nog dichterbij en zou die, bij helder weer te zien moeten zijn.
[ afbeelding ]
Ik blijf er bij: Lisanne poseert voor de beide oceanen.
Waarom laait deze discussie iedere keer weer op?quote:Op zondag 24 mei 2015 12:48 schreef A_S_R het volgende:
[..]
op 4.april waren ze daar alleen maar wat rondsnuffelen
pas op 5.april zijn ze begonnen met de echte werk
..........................................
De zoektocht naar hen komt aanvankelijk traag op gang. De politie wil dat de gids de identiteitspapieren van de meisjes gaat halen. Ook sturen ze hem door naar Sinaproc, verantwoordelijk voor de reddingsdienst. Daar is 's avonds niemand aanwezig.
De volgende dag - het is dan donderdag, bijna 48 uur nadat ze voor het laatst zijn gezien - meldt de gids zich om 7 uur 's ochtends opnieuw.
'Er zaten daar een stuk of tien jongens', zegt Feliciano. 'Ik legde uit dat er sprake was van een spoedgeval, dat er geen tijd verloren mocht gaan. Ze gingen mee naar het begin van El Pianista. Mijn tas had ik volgestopt met fruit. Ik dacht: ik moet voor die meisjes iets meenemen dat makkelijk naar binnen glijdt, want als je lang niks hebt gegeten is het moeilijk slikken.'
'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.
Feliciano besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen. Hij ziet of hoort niks.
Pas op vrijdag 4 april arriveert de chef van Sinaproc in Boquete. Het is een man die volgens bronnen uit de stad komt en het terrein niet goed kent. Er wordt die dag met een helikopter over het gebied gevlogen. Een actie waarvan sommigen het nut betwijfelen - vanuit de lucht zie je weinig van wat er in de jungle op de grond gebeurt. Pas op zaterdag 5 april worden voor het eerst zoekteams de bossen in gestuurd.
Dank je. Ken dit stuk maar heb er klaarblijkelijk iedere keer overheen gelezen.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:57 schreef RapaNui het volgende:
[..]
We need to know if there is anything taped on the camaras of Plaza San Francisco here at the corner.
Zij hadden geen wifi connectie met SbtR op 1 april (voor zover we weten). Dus is het ook voor mij aannemelijk dat ze vanuit hun hostel zijn opgehaald.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dank je. Ken dit stuk maar heb er klaarblijkelijk iedere keer overheen gelezen.
Plaza San Fransisco ligt op de hoek bij de hoofdweg. Ongeveer 300 meter vanaf de taalschool.
Om een taxi te nemen moet je over de nieuwe loopbrug naar de andere kant. Dat is de weg die naar Bajo Boquete loopt.
Als er camera's buiten hangen bij Plaza San Fransisco en Kris en Lisanne zijn daarop niet te zien geweest dan maakt dat mijn scenario nog aannemelijker dat zij niet met de bus of taxi zijn gegaan maar een lift hebben gekregen vanaf hun hostel.
Het is alleen niet zo goed gelukt want je ziet er helemaal niets van.quote:
Dat om de hypothese van _500, _491 en daarna nog _493 mogelijk te maken/te testen/in een theorie om te zetten, de zonnestand op die drie foto's indicatief moet zijn voor het gestelde tijdstip:quote:
Maar wel de juiste positionering...quote:Op zondag 24 mei 2015 14:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het is alleen niet zo goed gelukt want je ziet er helemaal niets van.
Jammer dat er geen local bij was om tips te geven voor betere foto's.
Nee:quote:
Uitzichten op de foto’s niet te zien, maar wel aanwezig.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee:
Lisanne (_499) blokkeert het uitzicht op de Pacifische Oceaan
Lisanne (_500) staat niet voor het uitzicht op de Caribische Zee
Het zijn gewoon snel geschoten kiekjes op een uitzichtpunt (Mirador). Niks "juist" gepositioneerd. Je kan het wel vinden, maar het is gewoon niet waar (argumenten vs, gevoel).
Jawel, op de foto die Lisanne van Kris maakte, is in de achtergrond het zicht naar de Grote Oceaan te zien. Doordat zaken op de achtergrond op foto's altijd veel verder en kleiner lijkt dan je met je eigen ogen ziet, komt het er niet zo duidelijk op. Maar als je daar staat moet je gewoon echt de zee kunnen zien.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:38 schreef gynaika het volgende:
[..]
Uitzichten op de foto’s niet te zien, maar wel aanwezig.
Ja, je blijft het maar herhalen, maar daar wordt het niet meer waar door.quote:De dames zijn op de goede plaats gaan staan of gezet...
Jij herhaalt en ik herhaal, maar beiden met de beste bedoelingen. Ja, toch? We willen graag het raadsel oplossen.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jawel, op de foto die Lisanne van Kris maakte, is in de achtergrond het zicht naar de Grote Oceaan te zien. Doordat zaken op de achtergrond op foto's altijd veel verder en kleiner lijkt dan je met je eigen ogen ziet, komt het er niet zo duidelijk op. Maar als je daar staat moet je gewoon echt de zee kunnen zien.
Op een Miradortje van 8-12 meter gaan staan en een uitzicht zien hoef je niet heel hooggeschoold voor te zijn. Je kan moeilijk anders dan uitzichten zien vanaf die Mirador, dat ding heet niet voor niks zo.
[..]
Ja, je blijft het maar herhalen, maar daar wordt het niet meer waar door.
Wat jij als "de goede" of "de juiste" plaats ziet, is een "gevoel", heb je zelf gezegd.
Als je het sec bekijkt, staat Lisanne 2 keer verkeerd en Kris 1 keer goed.
Niks derden dus die ze daar neergezet moeten hebben. Gewoon vakantiekiekjes van twee jongedames.
Het verschil is dat jij je eigen gevoel herhaalt en dat ik argumenten geef voor het punt waarom Lisanne niet goed gepositioneerd staat (tot 2 keer in 2 foto's toe). Als jij gevoelens (en dromen, paragnosten, astrologie, geloof, etc.) "allemaal" gelijkstelt aan rede, ratio, argumenten en wetenschap dan vrees ik inderdaad dat wij in twee parallelle universa leven...quote:Op zondag 24 mei 2015 17:59 schreef gynaika het volgende:
[..]
Jij herhaalt en ik herhaal, maar beiden met de beste bedoelingen. Ja, toch? We willen graag het raadsel oplossen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij je eigen gevoel herhaalt en dat ik argumenten geef voor het punt waarom Lisanne niet goed gepositioneerd staat (tot 2 keer in 2 foto's toe). Als jij gevoelens (en dromen, paragnosten, astrologie, geloof, etc.) "allemaal" gelijkstelt aan rede, ratio, argumenten en wetenschap dan vrees ik inderdaad dat wij in twee parallelle universa leven...
Even off-topic dan:quote:Op zondag 24 mei 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij je eigen gevoel herhaalt en dat ik argumenten geef voor het punt waarom Lisanne niet goed gepositioneerd staat (tot 2 keer in 2 foto's toe). Als jij gevoelens (en dromen, paragnosten, astrologie, geloof, etc.) "allemaal" gelijkstelt aan rede, ratio, argumenten en wetenschap dan vrees ik inderdaad dat wij in twee parallelle universa leven...
Dat is zeker waar. Het probleem verschijnt als er geen argumenten komen maar alleen het gevoel herhaald wordt als een soort intrinsiek argument.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:07 schreef gynaika het volgende:
Ik wil maar zeggen, argumenteren is te combineren met gevoelens etc.
Mijn onderzoek geeft als resultaatquote:Op zondag 24 mei 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee:
Lisanne (_499) blokkeert het uitzicht op de Pacifische Oceaan
Lisanne (_500) staat niet voor het uitzicht op de Caribische Zee
Het zijn gewoon snel geschoten kiekjes op een uitzichtpunt (Mirador). Niks "juist" gepositioneerd. Je kan het wel vinden, maar het is gewoon niet waar (argumenten vs, gevoel).
Pacifische bedoel je, neem ik aan?quote:Op zondag 24 mei 2015 19:57 schreef bladwijzer het volgende:
Lisanne/Kris staan voor het uitzicht op de Atlantische Oceaan in zuid-zuid-oostelijke richting
quote:Ik weet dat lang geleden voormalig gids Baru op WS bevestigd heeft dat op de achtergrond Volcan Baru te zien is maar ik trek dat in twijfel
Neem je tijd, ben benieuwd.quote:Onderbouwing met foto's en video's volgt vanavond ik heb even tijd nodig om de onderbouwing goed duidelijk hier neer te zetten.
O ja daar heb je natuurlijk gelijk inquote:Op zondag 24 mei 2015 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pacifische bedoel je, neem ik aan?
[..]![]()
Kan me niet voorstellen dat Baru dat gezegd heeft, want noch zien we de Barú, noch kán je die zien vanaf deze Mirador.
[..]
Neem je tijd, ben benieuwd.
De waaromvraag is nogal vreemd, want hoe kunnen wij dat weten?quote:Op zondag 24 mei 2015 20:05 schreef RapaNui het volgende:
Waarom is er bv van serro Chirripó wel een kaart te vinden en van het gebied van Kris en Lisanne niet?
http://images.summitpost.org/original/887308.jpg
yep, ergens in februari, zelfde type kaartquote:Op zondag 24 mei 2015 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De waaromvraag is nogal vreemd, want hoe kunnen wij dat weten?
Ik dacht dat het matteo was, maar het zou ook iemand anders geweest kunnen zijn, die een net zo gedetailleerde met de hand gemaakte kaart van het gebied rond de Pata de Macho (berg) heeft gepost, maaaanden geleden ergens. Heb dat kaartje niet opgeslagen zie ik zo snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |