abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152912145
Als de top zo ligt en we zien op de rechter foto Lisanne met op de achtergrond de Grote Oceaan dan ligt op de linker foto de Caribische Zee nog dichterbij en zou die, bij helder weer te zien moeten zijn.

Ik blijf er bij: Lisanne poseert voor de beide oceanen.
pi_152912478
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:17 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Sinaproc is op 4 april (niet 5 april) begonnen met zoeken. Op 3 april kregen ze de melding van vermissing. Er moest eerst geverifieerd worden of de dames werkelijk vermist waren, of dat ze aan het stappen waren.
op 4.april waren ze daar alleen maar wat rondsnuffelen
pas op 5.april zijn ze begonnen met de echte werk
..........................................
De zoektocht naar hen komt aanvankelijk traag op gang. De politie wil dat de gids de identiteitspapieren van de meisjes gaat halen. Ook sturen ze hem door naar Sinaproc, verantwoordelijk voor de reddingsdienst. Daar is 's avonds niemand aanwezig.
De volgende dag - het is dan donderdag, bijna 48 uur nadat ze voor het laatst zijn gezien - meldt de gids zich om 7 uur 's ochtends opnieuw.

'Er zaten daar een stuk of tien jongens', zegt Feliciano. 'Ik legde uit dat er sprake was van een spoedgeval, dat er geen tijd verloren mocht gaan. Ze gingen mee naar het begin van El Pianista. Mijn tas had ik volgestopt met fruit. Ik dacht: ik moet voor die meisjes iets meenemen dat makkelijk naar binnen glijdt, want als je lang niks hebt gegeten is het moeilijk slikken.'
'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.

Feliciano besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen. Hij ziet of hoort niks.
Pas op vrijdag 4 april arriveert de chef van Sinaproc in Boquete. Het is een man die volgens bronnen uit de stad komt en het terrein niet goed kent. Er wordt die dag met een helikopter over het gebied gevlogen. Een actie waarvan sommigen het nut betwijfelen - vanuit de lucht zie je weinig van wat er in de jungle op de grond gebeurt. Pas op zaterdag 5 april worden voor het eerst zoekteams de bossen in gestuurd.
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_152912530
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:48 schreef A_S_R het volgende:

[..]

De zoektocht naar hen komt aanvankelijk traag op gang. De politie wil dat de gids de identiteitspapieren van de meisjes gaat halen. Ook sturen ze hem door naar Sinaproc, verantwoordelijk voor de reddingsdienst. Daar is 's avonds niemand aanwezig.
De volgende dag - het is dan donderdag, bijna 48 uur nadat ze voor het laatst zijn gezien - meldt de gids zich om 7 uur 's ochtends opnieuw.

'Er zaten daar een stuk of tien jongens', zegt Feliciano. 'Ik legde uit dat er sprake was van een spoedgeval, dat er geen tijd verloren mocht gaan. Ze gingen mee naar het begin van El Pianista. Mijn tas had ik volgestopt met fruit. Ik dacht: ik moet voor die meisjes iets meenemen dat makkelijk naar binnen glijdt, want als je lang niks hebt gegeten is het moeilijk slikken.'
'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.

Feliciano besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen. Hij ziet of hoort niks.
Pas op vrijdag 4 april arriveert de chef van Sinaproc in Boquete. Het is een man die volgens bronnen uit de stad komt en het terrein niet goed kent. Er wordt die dag met een helikopter over het gebied gevlogen. Een actie waarvan sommigen het nut betwijfelen - vanuit de lucht zie je weinig van wat er in de jungle op de grond gebeurt. Pas op zaterdag 5 april worden voor het eerst zoekteams de bossen in gestuurd.

Zo ken ik het ook.
Ook werd er gezegd dat het op 4 april noodweer was en dat mede daardoor er niet kon worden gezocht.
pi_152912538
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:33 schreef jackie12 het volgende:
Als de top zo ligt en we zien op de rechter foto Lisanne met op de achtergrond de Grote Oceaan dan ligt op de linker foto de Caribische Zee nog dichterbij en zou die, bij helder weer te zien moeten zijn.

[ afbeelding ]

Ik blijf er bij: Lisanne poseert voor de beide oceanen.
En dat was ook de bedoeling.
  zondag 24 mei 2015 @ 12:57:52 #130
438255 RapaNui
Chiatos
pi_152912707
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:48 schreef A_S_R het volgende:

[..]

Waarom laait deze discussie iedere keer weer op?
Ik weet niet van wanneer dat bericht waar F wordt geciteerd, van is. Zal geruime tijd daarna zijn? Dan kan er van alles worden beweerd.

Hier is een bericht op de dag zelf, 4 april.:
Ingrid Lommers Today (April 4) Sinaproc searched again in the area of the Pianista Trial and towards the end of the day also the Hotsprings Area. Tomorrow starting at 7:00 am they will search other trails, some that they haven't been on yet. I wander how far away from the "normal" trails they look.. they wouldn't stay away on the normal trail so long, people would see them, they would easily come back but than also.. why would they go far away form the regular trails.. once you are lost you don't keep walking and walking.. I don't know.. we need to be looking and asking around a lot in the civil areas .. I need to talk to the waiter that says he served them lunch on tuesday afternoon in the Bistro Boquete. We need to know if there is anything taped on the camaras of Plaza San Francisco here at the corner and talk a lot to the Boquete community.. have people seen them tuesday afternoon anywhere????
http://boquete.ning.com/f(...)1682&page=4#comments
pi_152913027
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:57 schreef RapaNui het volgende:

[..]
We need to know if there is anything taped on the camaras of Plaza San Francisco here at the corner.
Dank je. Ken dit stuk maar heb er klaarblijkelijk iedere keer overheen gelezen.

Plaza San Fransisco ligt op de hoek bij de hoofdweg. Ongeveer 300 meter vanaf de taalschool.
Om een taxi te nemen moet je over de nieuwe loopbrug naar de andere kant. Dat is de weg die naar Bajo Boquete loopt.

Als er camera's buiten hangen bij Plaza San Fransisco en Kris en Lisanne zijn daarop niet te zien geweest dan maakt dat mijn scenario nog aannemelijker dat zij niet met de bus of taxi zijn gegaan maar een lift hebben gekregen vanaf hun hostel.
  zondag 24 mei 2015 @ 13:21:28 #132
438255 RapaNui
Chiatos
pi_152913174
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je. Ken dit stuk maar heb er klaarblijkelijk iedere keer overheen gelezen.

Plaza San Fransisco ligt op de hoek bij de hoofdweg. Ongeveer 300 meter vanaf de taalschool.
Om een taxi te nemen moet je over de nieuwe loopbrug naar de andere kant. Dat is de weg die naar Bajo Boquete loopt.

Als er camera's buiten hangen bij Plaza San Fransisco en Kris en Lisanne zijn daarop niet te zien geweest dan maakt dat mijn scenario nog aannemelijker dat zij niet met de bus of taxi zijn gegaan maar een lift hebben gekregen vanaf hun hostel.
Zij hadden geen wifi connectie met SbtR op 1 april (voor zover we weten). Dus is het ook voor mij aannemelijk dat ze vanuit hun hostel zijn opgehaald.
(OF: ze hadden SbtR sinds 31 maart, kwart voor 5 in de middag, niet verlaten.)
pi_152915774
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:51 schreef gynaika het volgende:

[..]

En dat was ook de bedoeling.
Het is alleen niet zo goed gelukt want je ziet er helemaal niets van.
Jammer dat er geen local bij was om tips te geven voor betere foto's.
pi_152916046
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 11:40 schreef A_S_R het volgende:

[ afbeelding ]

Beste afgrond. Waar is dit?
pi_152916618
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:56 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies?
Dat om de hypothese van _500, _491 en daarna nog _493 mogelijk te maken/te testen/in een theorie om te zetten, de zonnestand op die drie foto's indicatief moet zijn voor het gestelde tijdstip:

normale fototijden
_499 - 13:00 - Mirador (1e keer)
_508 - 13:54 - Q1 - 54 min lopen omlaag
hypothese
_500 - ~14:50 - Mirador (2e keer) - 56 min teruglopen omhoog
_491 - ~15:47 - Kris met flesje (waar?) - 57 min teruglopen omlaag (12:03-13:00 = 57 min)
_493 - ?? - waar? Hoe komt die barranco (waar 2 foto's om 12:42 van zijn) nog vóór "begin Klim"/Kris met flesje te liggen? - volgens de fototijden ligt deze barranco op ~15 min van/onder de Mirador en al 39 min ná/hoger dan Kris met flesje (_491)

De zonnestand van _491 en _493 moet dus deze tijden (kunnen) bevestigen om deze hypothese te onderbouwen.

=========

Testcase Canon XS270 (Perico & Domnivoor)

Hypothese: de fotonummers en -tijden zijn compleet door elkaar gehusseld. _491 is genomen ná _508 etc.

- Maak een paar foto's op een bepaald tijdstip (de "normale serie" tot aan _508)
- Verander de tijd op de camera zó dat de volgende foto's genomen worden om 13:00 (_500 (op dat moment nog _509)), 12:42 (_493 (op dat moment nog _510)) en 12:03 (_491 (op dat moment nog _511))
- Hang het SIMkaartje aan een computer
- Verander de foto-IDs van _509+ (foto's ná _508 genomen, maar terug in de tijd gezet) in _500 (was _509) _491 (was _511), _493 (was _510), etc.
- Staat de foto op het kaartje dan ineens midden in de serie zoals we hem nu hebben (dus _491 vóór _499, terwijl die in werkelijkheid pas rond 15:47 genomen is, maar terug in de tijd geplaatst door een andere cameratijd ingesteld te hebben)
- Staat de foto dan juist in de tijd ook
- Bekijk alle EXIFdata en check of er geen enkel spoor te vinden is en vergelijk de verschillen met een normale fotoserie zonder met ID's of fotocameratijden gerommeld te hebben

_493 (en dus ook _494) ná _491 is imo onhoudbaar, want die barranco is een duidelijk punt dat de ouders ook gelopen hebben en als zij op ~15 min onder de Mirador niet die barranco hadden aangetroffen wisten ze dat er geknoeid was met de fototijden. Daar hebben we in hun EenVandaag-videodagboek waarop AFK gebaseerd is, of in AFK zelf niets van gezien/gehoord.

[ Bericht 14% gewijzigd door El_Matador op 24-05-2015 15:37:02 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152920340
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het is alleen niet zo goed gelukt want je ziet er helemaal niets van.
Jammer dat er geen local bij was om tips te geven voor betere foto's.
Maar wel de juiste positionering... :)
pi_152920407
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Maar wel de juiste positionering... :)
Nee:

Lisanne (_499) blokkeert het uitzicht op de Pacifische Oceaan
Lisanne (_500) staat niet voor het uitzicht op de Caribische Zee

Het zijn gewoon snel geschoten kiekjes op een uitzichtpunt (Mirador). Niks "juist" gepositioneerd. Je kan het wel vinden, maar het is gewoon niet waar (argumenten vs, gevoel).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152920760
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee:

Het zijn gewoon snel geschoten kiekjes op een uitzichtpunt (Mirador). Niks "juist" gepositioneerd. Je kan het wel vinden, maar het is gewoon niet waar (argumenten vs, gevoel).
Uitzichten op de foto’s niet te zien, maar wel aanwezig.

De dames zijn op de goede plaats gaan staan of gezet...
pi_152920878
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:38 schreef gynaika het volgende:

[..]

Uitzichten op de foto’s niet te zien, maar wel aanwezig.
Jawel, op de foto die Lisanne van Kris maakte, is in de achtergrond het zicht naar de Grote Oceaan te zien. Doordat zaken op de achtergrond op foto's altijd veel verder en kleiner lijkt dan je met je eigen ogen ziet, komt het er niet zo duidelijk op. Maar als je daar staat moet je gewoon echt de zee kunnen zien.

Op een Miradortje van 8-12 meter gaan staan en een uitzicht zien hoef je niet heel hooggeschoold voor te zijn. Je kan moeilijk anders dan uitzichten zien vanaf die Mirador, dat ding heet niet voor niks zo.

quote:
De dames zijn op de goede plaats gaan staan of gezet...
Ja, je blijft het maar herhalen, maar daar wordt het niet meer waar door.

Wat jij als "de goede" of "de juiste" plaats ziet, is een "gevoel", heb je zelf gezegd.

Als je het sec bekijkt, staat Lisanne 2 keer verkeerd en Kris 1 keer goed.

Niks derden dus die ze daar neergezet moeten hebben. Gewoon vakantiekiekjes van twee jongedames.

pi_152921407
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jawel, op de foto die Lisanne van Kris maakte, is in de achtergrond het zicht naar de Grote Oceaan te zien. Doordat zaken op de achtergrond op foto's altijd veel verder en kleiner lijkt dan je met je eigen ogen ziet, komt het er niet zo duidelijk op. Maar als je daar staat moet je gewoon echt de zee kunnen zien.

Op een Miradortje van 8-12 meter gaan staan en een uitzicht zien hoef je niet heel hooggeschoold voor te zijn. Je kan moeilijk anders dan uitzichten zien vanaf die Mirador, dat ding heet niet voor niks zo.

[..]

Ja, je blijft het maar herhalen, maar daar wordt het niet meer waar door.

Wat jij als "de goede" of "de juiste" plaats ziet, is een "gevoel", heb je zelf gezegd.

Als je het sec bekijkt, staat Lisanne 2 keer verkeerd en Kris 1 keer goed.

Niks derden dus die ze daar neergezet moeten hebben. Gewoon vakantiekiekjes van twee jongedames.
Jij herhaalt en ik herhaal, maar beiden met de beste bedoelingen. Ja, toch? We willen graag het raadsel oplossen.
pi_152922110
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:59 schreef gynaika het volgende:

[..]

Jij herhaalt en ik herhaal, maar beiden met de beste bedoelingen. Ja, toch? We willen graag het raadsel oplossen.
Het verschil is dat jij je eigen gevoel herhaalt en dat ik argumenten geef voor het punt waarom Lisanne niet goed gepositioneerd staat (tot 2 keer in 2 foto's toe). Als jij gevoelens (en dromen, paragnosten, astrologie, geloof, etc.) "allemaal" gelijkstelt aan rede, ratio, argumenten en wetenschap dan vrees ik inderdaad dat wij in twee parallelle universa leven...

zondag 24 mei 2015 @ 19:04:45 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152923321
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij je eigen gevoel herhaalt en dat ik argumenten geef voor het punt waarom Lisanne niet goed gepositioneerd staat (tot 2 keer in 2 foto's toe). Als jij gevoelens (en dromen, paragnosten, astrologie, geloof, etc.) "allemaal" gelijkstelt aan rede, ratio, argumenten en wetenschap dan vrees ik inderdaad dat wij in twee parallelle universa leven...
_O- _O- _O- _O- _O- , wetenschap noemt die het.
Meer dan een mening zou ik het niet noemen. Of hebt je het NFI rapport in handen?
pi_152923425
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Even off-topic dan:

Dacht je nu werkelijk dat hetgeen jij aanvoert, dat ik dat niet zou begrijpen? En geen enkel raakvlak?

Nu je het daarover hebt, laten we dan even wetenschap en religie naast elkaar leggen:

Albert Einstein was niet gelovig maar was vol verbazing en bewondering betreffende zijn E=mc2

Toen werd voor hem: E=mc2 = God, de Schepper van alles en iedereen.

En God is toch niet te beredeneren? Je begrijpt het of je begrijpt het niet.

Ik wil maar zeggen, argumenteren is te combineren met gevoelens etc.
pi_152923823
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:07 schreef gynaika het volgende:
Ik wil maar zeggen, argumenteren is te combineren met gevoelens etc.
Dat is zeker waar. Het probleem verschijnt als er geen argumenten komen maar alleen het gevoel herhaald wordt als een soort intrinsiek argument.

De lezing over Einstein sla ik even over hier, als je het niet erg vindt. Sowieso beschouw ik een groot deel van die theoretische fysica als bijna-religieus en niet zo wetenschappelijk (gebrek aan empirische testmogelijkheden).

pi_152925020
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee:

Mijn onderzoek geeft als resultaat

Lisanne blokeert het zicht op de Caribische Zee
Lisanne/Kris staan wel voor het uitzicht op de Caraibische Zee
of
Lisanne/Kris staan voor het uitzicht op de Atlantische Oceaan in zuid-zuid-oostelijke richting

Ik weet dat lang geleden voormalig gids Baru op WS bevestigd heeft dat op de achtergrond Volcan Baru te zien is maar ik trek dat in twijfel

Onderbouwing met foto's en video's volgt vanavond ik heb even tijd nodig om de onderbouwing goed duidelijk hier neer te zetten.
pi_152925060
quote:
6s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:57 schreef bladwijzer het volgende:

Lisanne/Kris staan voor het uitzicht op de Atlantische Oceaan in zuid-zuid-oostelijke richting
Pacifische bedoel je, neem ik aan?

quote:
Ik weet dat lang geleden voormalig gids Baru op WS bevestigd heeft dat op de achtergrond Volcan Baru te zien is maar ik trek dat in twijfel
:o :o

Kan me niet voorstellen dat Baru dat gezegd heeft, want noch zien we de Barú, noch kán je die zien vanaf deze Mirador.

quote:
Onderbouwing met foto's en video's volgt vanavond ik heb even tijd nodig om de onderbouwing goed duidelijk hier neer te zetten.
Neem je tijd, ben benieuwd.

pi_152925095
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pacifische bedoel je, neem ik aan?

[..]

:o :o

Kan me niet voorstellen dat Baru dat gezegd heeft, want noch zien we de Barú, noch kán je die zien vanaf deze Mirador.

[..]

Neem je tijd, ben benieuwd.
O ja daar heb je natuurlijk gelijk in :@
  zondag 24 mei 2015 @ 20:05:06 #148
438255 RapaNui
Chiatos
pi_152925233
Waarom is er bv van serro Chirripó wel een kaart te vinden en van het gebied van Kris en Lisanne niet?
http://images.summitpost.org/original/887308.jpg
pi_152925413
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:05 schreef RapaNui het volgende:
Waarom is er bv van serro Chirripó wel een kaart te vinden en van het gebied van Kris en Lisanne niet?
http://images.summitpost.org/original/887308.jpg
De waaromvraag is nogal vreemd, want hoe kunnen wij dat weten? ;)

Ik dacht dat het matteo was, maar het zou ook iemand anders geweest kunnen zijn, die een net zo gedetailleerde met de hand gemaakte kaart van het gebied rond de Pata de Macho (berg) heeft gepost, maaaanden geleden ergens. Heb dat kaartje niet opgeslagen zie ik zo snel.

zondag 24 mei 2015 @ 20:15:45 #150
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152925594
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De waaromvraag is nogal vreemd, want hoe kunnen wij dat weten? ;)

Ik dacht dat het matteo was, maar het zou ook iemand anders geweest kunnen zijn, die een net zo gedetailleerde met de hand gemaakte kaart van het gebied rond de Pata de Macho (berg) heeft gepost, maaaanden geleden ergens. Heb dat kaartje niet opgeslagen zie ik zo snel.
yep, ergens in februari, zelfde type kaart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')