abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:45:13 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152818479
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen


Laatste post (avondvierdaagse was wel afgerond, toch? ;) ):
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:44 schreef Moonah het volgende:
Oh jongens, wij hebben huisdieren.... :D
Ik vertel in het volgende topic welke!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:50:04 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152818597
Haha, sinds gisteren hebben we dus twee pompoenvissen. :D
Zoonlief wil al heel lang een huisdier. Maar zowel hij als ik zijn voor alles met haren erg allergisch. :{ Dus kwam hij op het idee om vissen te nemen. Dus wij hebben ons netjes georienteerd. En er staat vijf al weken een met water en planten gevuld aquarium (maar zonder vissen!) op zijn kamer om een goed waterklimaat te verkrijgen. En gisteren was het zover, we konden bewoners gaan kopen!
Dus nu hebben we twee pompoenvissen (zijn gewoon goudvissen maar dan met enge flubbertjes bij hun ogen). Ze heten Bob en Jan. Gisteravond zaten we naast hen te Lego'en. En Thies zegt: "Mama, ik word zo rustig in mijn hoofd van die vissen." O+
En wie had dat ooit gedacht.... Ik vind het zelf ook erg leuk! Ben al de hele ochtend aan het lezen en frutten met dat aquarium. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152818637
Hoe groot aquarium hebben jullie? Wat voor? Tropisch of koud water?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:55:48 #4
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152818785
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:51 schreef Ticootje het volgende:
Hoe groot aquarium hebben jullie? Wat voor? Tropisch of koud water?
Niet zo'n groot aquarium, 20 liter. In de winkel zeiden ze dat dat een mooie beginnersmaat is. Terwijl ik nu juist heb gelezen dat het dan veel moeilijker is om het waterklimaat goed te houden (logisch). Ik denk er al over een grotere bak te kopen. En het is koudwater.
Heb je er verstand van? :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152818868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Niet zo'n groot aquarium, 20 liter. In de winkel zeiden ze dat dat een mooie beginnersmaat is. Terwijl ik nu juist heb gelezen dat het dan veel moeilijker is om het waterklimaat goed te houden (logisch). Ik denk er al over een grotere bak te kopen. En het is koudwater.
Heb je er verstand van? :)
Wij hebben een bak van 180 liter, tropisch aquarium.

We hebben iets van 10 kadinaal tetra's, 10 roodkopzalmpjes, 5 neon's 2 kersebuiken, 1 (vrouwtje dood) apistogramma, 1 algenetertje en 10 vuurneon's.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:59:04 #6
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152818898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben een bak van 180 liter, tropisch aquarium.

We hebben iets van 10 kadinaal tetra's, 10 roodkapzalmpjes, 5 neon's 2 kersebuiken, 1 (vrouwtje dood) apistogramma, 1 algenetertje en 10 vuurneon's.
Oké dan! :D _O_
Maarehm, zo ver zijn wij nog niet. Eerst zorgen dat Bob en Jan in leven blijven. :7
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152818930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oké dan! :D _O_
Maarehm, zo ver zijn wij nog niet. Eerst zorgen dat Bob en Jan in leven blijven. :7
Ik vind het ook best therapeutisch werken om met mn handen in de bak te roeren hoor. Plantjes stekken, wat plantjes verplaatsen, raam schoonmaken, enz enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152818934
Moonah wat tof dat het zo leuk vindt! ^O^

Ik heb gisteren eerste leesboekjes gehaald bij de bibliotheek. Toen ik ze vanmorgen liet zien aan L was ze helemaal niet bij. Ze wilde ZELF boekjes uitzoeken. :')
pi_152818951
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moonah wat tof dat het zo leuk vindt! ^O^

Ik heb gisteren eerste leesboekjes gehaald bij de bibliotheek. Toen ik ze vanmorgen liet zien aan L was ze helemaal niet bij. Ze wilde ZELF boekjes uitzoeken. :')
Terecht!

;')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:08:15 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152819133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het ook best therapeutisch werken om met mn handen in de bak te roeren hoor. Plantjes stekken, wat plantjes verplaatsen, raam schoonmaken, enz enz.
Nou, dat dus.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moonah wat tof dat het zo leuk vindt! ^O^

Ik heb gisteren eerste leesboekjes gehaald bij de bibliotheek. Toen ik ze vanmorgen liet zien aan L was ze helemaal niet bij. Ze wilde ZELF boekjes uitzoeken. :')
Dat is ook erg leuk, samen naar de bieb gaan. :Y
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152820663
Ja dat is ook veel leuker. :Y Het was alleen 's avonds 19:50 uur en ik reed toevallig langs de bieb en dacht aan die boekjes. Vandaar dat ik even snel naar binnen ben gerend om een paar boekjes te scoren. ;) Morgen ga ik even samen met haar en haar broertjes boekjes uitzoeken, dan kan ze altijd zo heerlijk tussen die schappen met boekjes doorwandelen op zoek naar het perfecte boekje. O+
pi_152821661
Chris heeft van zomer 2013 tot zomer 2014 lopen vragen om een aquarium, uiteindelijk maar toegegeven, maar met de melding dat hij ze moet voeren. Dat was een weekje leuk, daarna keek hij er weinig naar om. Nu een klein jaar later heb ik hem eens gevraag of hij na deze visjes nog nieuwe wilde. Dat hoefde niet zo nodig. Het staat best leuk, maar ik denk dus ook niet dat er nieuwe visjes komen :)

Moonah, ik hoorde eens een naar verhaal (bij voorlichting veiligheid, dus nogal typische voorbeelden) over een aquarium op een kinderkamer. Dat kindje was er boven gaan hangen, maar was door een ongelukkige beweging voorover gekukkeld en kon er niet meer uitkomen. Moeder was net optijd. Nu is de kans heel klein, maar mee een reden om hem niet op de kinderkamer te zetten. (Naast het geknoei met water, en het kunnen zien dat er gevoerd wordt).

We hebben nu nog 4 simulans tetra en een stofzuigvis, op zo'n 27/28 graden.
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:01:28 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152824576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:50 schreef Moonah het volgende:
En Thies zegt: "Mama, ik word zo rustig in mijn hoofd van die vissen." O+
Aw :) Wat goed uitgedrukt!

quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moonah wat tof dat het zo leuk vindt! ^O^

Ik heb gisteren eerste leesboekjes gehaald bij de bibliotheek. Toen ik ze vanmorgen liet zien aan L was ze helemaal niet bij. Ze wilde ZELF boekjes uitzoeken. :')
Groot gelijk! :D

Wij hebben de afgelopen jaren thuis Nederlandse les gedaan (daar zijn twee speciale scholen voor in NL die dat op afstand begeleiden) en daar kregen ze ook een enorme stapel boeken van. Nooit ingekeken, dus.... Het uitzoeken is minstens de helft van de pret!
pi_152824975
Over lezen gesproken, ik vond dit een goed stuk. De moeite waard dus om voor je kind ook eens naar de Belse top10 te kijken. (en afgezien daarvan dus idd vooral je kind te stimuleren om zélf boeken uit te zoeken en op zoek te gaan naar mooie/bijzondere/vernieuwende boeken.)

http://www.vn.nl/Archief/(...)nderen-wel-lezen.htm

lezen O+ ik las als kind alles wat los en vast zat, vooral van Thea Beckman en consorten veel gelezen. Ik hoop dat mijn dames straks net zo'n liefde voor lezen hebben.
:)
pi_152825094
oh dat lezen vind ik zo lastig... Ik haat voorlezen, dus daarmee wakker ik de liefde voor lezen niet echt aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152825176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:
oh dat lezen vind ik zo lastig... Ik haat voorlezen, dus daarmee wakker ik de liefde voor lezen niet echt aan.
Ik denk dat dat echt heus wel losloopt :)
Ik werd vroeger wel eens voorgelezen, annie mg schmidt enzo, maar echt niet elke avond en ook geen hele verhalen of iets dergelijks. Op dit moment lees ik ook niet bijzonder veel voor aan de dames. Ik stimuleer ze wel om op andere manieren hun fantasiespel te uiten. Verkleedkleding enzo hebben we héél veel bijvoorbeeld en wordt veel mee gespeeld. Voor mij persoonlijk was dat vroeger de helft van de lol van lezen. Je inleven en fantasie gebruiken.
:)
pi_152825535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft van zomer 2013 tot zomer 2014 lopen vragen om een aquarium, uiteindelijk maar toegegeven, maar met de melding dat hij ze moet voeren. Dat was een weekje leuk, daarna keek hij er weinig naar om. Nu een klein jaar later heb ik hem eens gevraag of hij na deze visjes nog nieuwe wilde. Dat hoefde niet zo nodig. Het staat best leuk, maar ik denk dus ook niet dat er nieuwe visjes komen :)

Moonah, ik hoorde eens een naar verhaal (bij voorlichting veiligheid, dus nogal typische voorbeelden) over een aquarium op een kinderkamer. Dat kindje was er boven gaan hangen, maar was door een ongelukkige beweging voorover gekukkeld en kon er niet meer uitkomen. Moeder was net optijd. Nu is de kans heel klein, maar mee een reden om hem niet op de kinderkamer te zetten. (Naast het geknoei met water, en het kunnen zien dat er gevoerd wordt).

We hebben nu nog 4 simulans tetra en een stofzuigvis, op zo'n 27/28 graden.
:D Als je je om dit soort bizarre ongelukken ongerust maakt, kun je sowieso beter aan een aquarium beginnen dan aan kinderen. :p
pi_152826016
Moonah, wat leuk en wat fijn als hij dan zegt dat hij er rustig wordt, goede keuze dus :)

Nikki, hihihi veel scharrelplezier morgen in de bieb :)

Lezen, ik las altijd heel veel. Op het moment wat minder dan ik eigenlijk zou willen, maar ik kom tijd te kort. De oudste leest van alles. Strips, informatieve boeken, maar ook gewone boeken.
Nu is ze weer into de Fantasie van Geronimo Stilton. Maar zoals in dat artikel wat Mignonne postte, stond bijvoorbeeld: Sofie en de pinguins van Edward v/d Vendel, ook een erg leuk boek. En hij heeft er nog een paar meer geschreven die hier ook gretig gelezen werden.
Ik hoop dat ze over een tijdje ook van Roald Dahl en Thea Beckman gaat genieten (heb ik nog wel wat van mijzelf in de kast staan van vroeger).
De jongste is al een tijdje bezig met leren lezen. Ze wil graag sneller dan haar lukt, maar ze oefent stug door. Het gaat in elk geval niet zo vanzelf als bij haar zus (maar dat was ook wel uitzonderlijk snel). Maar soms ineens merk je dat ze weer een stap gemaakt heeft, leuk O+ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:06:15 #19
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152826418
kunnen kleuters ook puberkuurtjes hebben of heet dat anders?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152826499
Ik vermoed van wel... gezien het puberale gedrag van kleuter... stopt dat weer als ze 6 zijn of wordt het alleen maar erger? :')
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:11:01 #21
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152826529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:09 schreef Nijna het volgende:
Ik vermoed van wel... gezien het puberale gedrag van kleuter... stopt dat met 6 jaar? :')
meestal gaat dat over als ze naar het eerste leerjaar gaan vermoed ik. het dochtertje van mijn broer heeft een eigen willetje maar zegt nooit veel in haar klasje. ze zit in de instapklas van de kleuterschool.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152826797
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

:D Als je je om dit soort bizarre ongelukken ongerust maakt, kun je sowieso beter aan een aquarium beginnen dan aan kinderen. :p
:D
Helemaal waar! Kinderen doen veel gekkere dingen dan vissen.
Professioneel gifmenger.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 17:58:33 #23
5428 crew  miss_sly
pi_152827758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:09 schreef Nijna het volgende:
Ik vermoed van wel... gezien het puberale gedrag van kleuter... stopt dat weer als ze 6 zijn of wordt het alleen maar erger? :')
Ik hoop dat het in de vakantie minder wordt en in groep 3 over is :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152828282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop dat het in de vakantie minder wordt en in groep 3 over is :Y
helaas.. it gets worse... ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152829194
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

:D Als je je om dit soort bizarre ongelukken ongerust maakt, kun je sowieso beter aan een aquarium beginnen dan aan kinderen. :p
Ik maak me niet ongerust hoor. Mijn oudste is niet zo'n stuntkip. :P
Ik hou mijn 2 kinderen al langer in leven dan de vissen :@
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:00:18 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152829592
Wat fijn dat Thies en jij zo met dat aquarium bezig zijn, Moonah. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat het rustgevend werkt. Ik heb er geen verstand van zelf, maar ik kan een mooi aquarium altijd wel zeer waarderen.

Ik heb helaas geen lezende kinderen. Zit ik daar met al mijn kinderboeken -O- .
Ik lees ze nu zelf maar weer opnieuw en ik bied regelmatig aan om ze voor te lezen, maar zelfs dat willen ze nu niet meer. Ik merk dat ik het echt jammer vind dat ik die liefde voor boeken niet kan overdragen of delen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:03:24 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152829697
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

helaas.. it gets worse... ;)
Second that
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 19:16:11 #28
5428 crew  miss_sly
pi_152830172
Ik hou toch hoop!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 mei 2015 @ 19:34:54 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152830786
Een vriendinnetje van mij heeft een zoontje, daar kon ze haar boekenkast met meidenboeken niet aan kwijt. Dus nu ligt de eerste lading hier bij Isa, die is er dolbij mee :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_152830799
Ik had het niet gedacht, maar ik vind het dus heerlijk om voor te lezen juist. En echt, hoe langer hoe leuker. Ik lees elke avond ongeveer een half uur voor, denk ik, en sta ook echt in de bieb te zoeken naar boeken die ik zelf tof vind :P .

Op dit moment lees ik voor uit Zolderkinderen van Janneke Schotveld. O+

Zelf begon ik pas echt van lezen te genieten op mijn 10e ongeveer, denk ik. En dat ging en gaat nogsteeds in fases. Soms lees ik maanden niks. En soms kan ik boeken echt verslinden. Ik laat de kinderen daar ook helemaal vrij in (dat is mijn voornemen). Soms leest S alle boekjes van de bieb in een week uit, en soms brengen we ze ongelezen weer terug. Ik zeg daar ook niet echt iets over. Wat mij betreft is thuis lezen puur voor het plezier en niks om te moeten.
pi_152830886
Wat betreft puberaal in groep 3. Ik vond S niet direct heel relaxed in groep 3 hoor. Puberaal kan ik het niet noemen, maar ze is wel maanden onrustig geweest (veel last van tics). Nu sinds een maand of drie is ze weer veel relaxter.
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:51:56 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152831446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik had het niet gedacht, maar ik vind het dus heerlijk om voor te lezen juist. En echt, hoe langer hoe leuker. Ik lees elke avond ongeveer een half uur voor, denk ik, en sta ook echt in de bieb te zoeken naar boeken die ik zelf tof vind :P .

Oh wat heerlijk! O+
Ik zou willen dat dat mijn zoon ook kon bekoren. Maar helaas.... Hij heeft er het geduld niet voor.
Wellicht als we bij de vissen gaan zitten, gheghe! :+
In de klas lees ik elke dag een kwartier voor. Merk je ook dat sommige boeken echt helemaal niet fijn voorlezen? Ik vind dat sommige boeken alleen geschikt zijn om zelf/stil te lezen. De boeken van "De boze heks" zijn erg aan te raden om voor te lezen. Zó leuk en grappig. Voor wie wil zit er ook een dubbele bodem in, en zelfs de minst snuggeren uit mijn klas vatten hem vaak wel.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:28 schreef trui het volgende:
hier net de score van de eind-cito (van Willem) teruggekregen, toch wel een beetje spannend ondanks het feit dat het advies er niet meer vanaf hangt. maar gelukkig past de score precies bij het advies, dus hij kan met goede moed aan 't vwo beginnen komend schooljaar.
Trui, ik was vergeten hier op te reageren. Wat fijn dat Willem een score had die bij hem past. Óp naar de volgende fase. Heeft hij er zin in? En jij?? :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152831594
Ja, dat merk ik zeker. veel verschil. Ik ben dus nu helemaal weg van Janneke Schotveld, sinds 'we' het boek Botje hebben gekregen voor S haar verjaardag.

De boze heks vond ik ook leuk, maar werd snel wat saai voor mijn avonturisten. Ik ben Krik, Krik ben ik, vond ik ook zo leuk, met vele lagen.
pi_152831669
En Pipi Langkous vinden die van mij dus niks, tot groot verdriet van mijn kant :'( . Maar Wipneus en Pim vinden ze dan weer geweldig.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 19:58:25 #35
5428 crew  miss_sly
pi_152831740
S leest bij vlagen uit Vos en Haas. Momenteel is ze helemaal into Donald Duck Junior. We hebben al een tijdje een abonnement, maar ze bladerde ze alleen door of liet zich voorlezen. Nu leest ze ze van voor naar achter. Heerlijk!
En voorlezen ook, maar daarin is ze heel specifiek. Als een boek haar niet snel pakt, dan wil ze er niet meer uit voorgelezen worden. Dan leg ik het voorlopig weg en proberen we het later nog eens.
Helemaal geweldig vond ze De Fantastische Meneer Vos en de GVR O+ We zijn nu aan De Reuzenperzik begonnen, maar dat is nog maar in het begin, dus weet niet of het goedgekeurd wordt :P
Ik vind voorlezen ook echt leuk. En ik merk dat door het voorlezen S ook probeert om met intonatie te lezen, Zo leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 20:00:39 #36
5428 crew  miss_sly
pi_152831834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat betreft puberaal in groep 3. Ik vond S niet direct heel relaxed in groep 3 hoor. Puberaal kan ik het niet noemen, maar ze is wel maanden onrustig geweest (veel last van tics). Nu sinds een maand of drie is ze weer veel relaxter.
Ik hoop ook niet direct op relaxed, maar we hebben de laatste weken een paar keer (echt incidenteel, maar toch) een paar keer een driftbui gehad zoals ze die nooit heeft gehad. Echt nooit. Dus ik hoop dat die straks weer weg zijn, dat hoop ik heel erg. Ik vind vervelend en moeilijk en zeuren allemaal niet fijn, maar kan ik mee dealen, maar zo'n driftbui....pfff, moeilijk vind ik dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:01:16 #37
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152831870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat merk ik zeker. veel verschil. Ik ben dus nu helemaal weg van Janneke Schotveld, sinds 'we' het boek Botje hebben gekregen voor S haar verjaardag.
Die onthoud ik.
quote:
De boze heks vond ik ook leuk, maar werd snel wat saai voor mijn avonturisten.
Oh echt? Jammer.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:58 schreef miss_sly het volgende:
En ik merk dat door het voorlezen S ook probeert om met intonatie te lezen, Zo leuk O+
^O^ O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152831974
Moeilijk Miss.

Driftbuien hier gelukkig niet, maar R kan echt van die fases hebben dat-ie volledig in de contramine gaat. Bij alles wat ik vraag is zijn reactie nee, of iets in die trant. Bluh. Alles behalve meewerken, en dat als doel op zich.
pi_152831994
Ik ben zo benieuwd hoe R het gaat vinden straks in groep 3. :D
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:27:45 #40
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152832897
De boze heks deed het bij ons inderdaad ook goed. En de boeken van Krik, een eekhoorntje. Dokter Proktor. En voor als ze wat ouder zijn - zeker niet voor jouw klas Moonah - de boeken van Cornelia Funcke. Dragonrider (in het NLs zal het ongetwijfeld iets dergelijks zijn) vond ik het meest geweldig, dat gebruik ik ook vaak in lessen, voor van alles en nog wat. Na de zomervakantie hebben we een boek meegenomen waarvan de kinderen heel geïnteresseerd zijn in het vervolg, maar ik ben vergeten hoe het heette: het ging over Leonardo da Vinci. Oh, en Tonke Dragts "De Zevensprong".

Ik lees graag voor, maar tegenwoordig schiet het er meestal bij in, behalve in de (grote) vakantie. Dan lees ik vlot een uur per dag, tot groot plezier. Lekker met z'n drietjes in bed, en dan het liefst een spannend boek.

Moonah, mocht je het ooit tegenkomen: Mem Fox, een australische schrijfster van kinderboeken heeft een boek geschreven over voorlezen ("Reading magic" heet het), waarin ze uitlegt hoe voorlezen bijdraagt aan het begrijpen en later ontcijferen van taal. Erg leuk om te lezen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:29:04 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152832950
Waarom staat er nou in 's hemelsnaam een voetbal PI bij mijn post hierboven? :D
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 20:36:40 #42
5428 crew  miss_sly
pi_152833267
Net vier hoofdstukken uit de Reuzenperzik. Ik geloof dat ze gegrepen is O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152834673
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop dat het in de vakantie minder wordt en in groep 3 over is :Y
Ik hoop met je mee, ik ken het ook helemaal niet zo van de oudste. Maar goed, dat bewijst wederom dat het 2 heel verschillende kinderen zijn O+ .

Voorlezen doen we hier nagenoeg elke avond. Prentenboeken, laatst Pluk en ik heb het sprookjesboek van de Efteling liggen waar de jongste wel wat uit wilde horen, dus ik denk dat we daar morgenavond maar eens wat uit uitzoeken.
De oudste heeft niet altijd zin om mee te luisteren. Ik vind het altijd wel gezellig dat voorlezen :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:31:31 #44
1762 YPPY
Yppiaans
pi_152839564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:50 schreef Moonah het volgende:
En Thies zegt: "Mama, ik word zo rustig in mijn hoofd van die vissen." O+
En wie had dat ooit gedacht.... Ik vind het zelf ook erg leuk! Ben al de hele ochtend aan het lezen en frutten met dat aquarium. :o
O+ wat een schatje is het toch!

Mevrouw (8) is dól op lezen. We lezen elke avond voor. De boeken van Dahl en Annie MG S. zijn allemaal uit. Net als Pipi Langkous en een stapel Stiltons. Zonder de bieb waren we totaal failliet geweest. Ze leest op het momemt graag strips (Donald Duck, Penny, natuurclubblaadjes), Stiltons, Leven van een Loser-achtig spul, maar ook Guus Kuijer. Wel een nieuwe druk, want mijn oude boek zat vol fouten. :')

[ Bericht 21% gewijzigd door YPPY op 21-05-2015 22:37:39 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_152841264
Ik heb ook altijd stapels boeken verslonden. De mooiste heb ik nog (zoals torenhoog en mijlen breed van Tonke Dragt). Dot vindt voorlezen fijn, maar is nog niet toe aan hele serieuze verhalen. Ik hoop stiekem dat ze tegen die tijd zelf kan lezen. Echt hele boeken hoofdstuk per avond lezen lijkt me niks.
Omdat ik dat vroeger al haatte, heb ik leren lezen. Kon ik zelf tempo en hoeveelheid bepalen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:10:18 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152841511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:51 schreef Moonah het volgende:
Trui, ik was vergeten hier op te reageren. Wat fijn dat Willem een score had die bij hem past. Óp naar de volgende fase. Heeft hij er zin in? En jij?? :P
Goede vraag! Ik weet niet zeker of hij er zin in heeft, volgens mij vindt hij het wel een beetje spannend. Hij ziet vooral op tegen 't huiswerk. (en ik ben ook wel benieuwd of hij dat een beetje op zal kunnen brengen). We zullen zien! Hij is wel echt toe aan een volgende fase, op z'n huidige school vindt ie alles ineens toch wel erg kinderachtig. :{w :)

Wat leuk, jullie vissen! <3
in de haak.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:53:13 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152851455
Wat fijn dat het advies overeenkomt met jullie eigen gevoel, Trui *O*

Wij zijn driftig op zoek naar een andere school voor onze oudste. De school voor grafimedia valt waarschijnlijk af. Er lijkt geen plek vrij te komen, helaas -O-

Dus nu zijn we weer naar een andere school gegaan. Daar willen ze eerst een advies krijgen van haar huidige school voordat zij een beslissing nemen. Dus gisteren hebben we een gesprek gehad met haar mentor. Die vroeg aan mijn oudste waarom ze zo graag van deze school af wil. Daar heeft ze een eerlijk antwoord op gegeven en we hebben de toezegging dat de mentor een advies zal sturen naar de nieuwe school. Hopelijk gaat het lukken, want ze wil echt van deze school af. Wat een gedoe is dat nog als je een verkeerde keus hebt gemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:11:31 #48
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152851952
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:53 schreef livelink het volgende:
Wat fijn dat het advies overeenkomt met jullie eigen gevoel, Trui *O*

Wij zijn driftig op zoek naar een andere school voor onze oudste. De school voor grafimedia valt waarschijnlijk af. Er lijkt geen plek vrij te komen, helaas -O-

Dus nu zijn we weer naar een andere school gegaan. Daar willen ze eerst een advies krijgen van haar huidige school voordat zij een beslissing nemen. Dus gisteren hebben we een gesprek gehad met haar mentor. Die vroeg aan mijn oudste waarom ze zo graag van deze school af wil. Daar heeft ze een eerlijk antwoord op gegeven en we hebben de toezegging dat de mentor een advies zal sturen naar de nieuwe school. Hopelijk gaat het lukken, want ze wil echt van deze school af. Wat een gedoe is dat nog als je een verkeerde keus hebt gemaakt.
Ach wat jammer dat er geen plaats vrijkomt, livelink. Ze zag het toch zo heel erg zitten? Vindt ze haar tweede keus ook wel ok?

Ik moet zo lachen: mijn jongste en z'n vriendje lopen door de tuin te banjeren om een nerf gun hindernisbaan te maken. De kat wil daar eigenlijk graag bij zijn, maar het is 38 graden, dus ze blijft lekker binnen liggen ;)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:21:16 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152852309
Ze heeft zich er bij neergelegd dat het niet gaat lukken, Gao. Maar nu is ze er wel extra op gebrand dat haar 2e keus wel zal lukken.
Probleem is ook dat ze tegelijkertijd naar een hoger niveau wil (zit nu op kader en wil naar TL). Daarvoor moest ze op haar huidige school gemiddeld voor alle vakken een 7,5 hebben. Dat heeft ze nu inmiddels, maar haar mentor heeft gisteren nog niet toegezegd dat het advies naar de nieuwe school ook TL zal worden. Hij heeft ons gisteren wel toegezegd dat ze al haar docenten een advies laten uitbrengen en op basis daarvan zal het advies aan haar nieuwe school worden gegeven.
Hij verwachtte wel dat alle docenten mee zouden gaan met het TL-advies.

En ja, dat is belangrijk want op haar nieuwe school hebben ze een expressieklas, maar die hebben ze alleen voor TL. En het is juist de expressieklas waar ze nu zo graag heen wil. Vorig jaar wilde ze al naar die expressieklas, maar dat lukte toen niet vanwege haar kaderadvies. Had ze vorig jaar maar TL-advies gehad, dan was ze direct naar de expressieklas gegaan en hadden we nu niet dit gedoe.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:23:14 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152852371
En nerf blijft hier ook heel populair. Afgelopen meivakantie zijn ze volop gebruikt en zijn er ook hele hindernisbanen in de speeltuin gemaakt. Ik moet nu alleen nodig nieuwe pijltjes kopen, want die zijn niet allemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:29:42 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152852575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:23 schreef livelink het volgende:
En nerf blijft hier ook heel populair. Afgelopen meivakantie zijn ze volop gebruikt en zijn er ook hele hindernisbanen in de speeltuin gemaakt. Ik moet nu alleen nodig nieuwe pijltjes kopen, want die zijn niet allemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.
Het is zo jammer: we hebben een park/speeltuin achter ons huis, maar daar kunnen ze niet spelen zonder dat het jongere grut iedere afgeschoten pijl pikt. Die kinderen zijn dan meestal met hun kindermeisje, wiens belangrijkste taak het is ervoor te zorgen dat hun grut niet gaat gillen en tieren omdat ze iets niet mogen, en dus kan mijn grut niet lekker spelen :( En nee, een andere plek uitzoeken werkt niet: dan zie je 3 jongens van rond de 11 rennen met een mob van 12 kleintjes erachteraan :D
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:33:19 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152852697
Ach, dat is echt jammer, ja. Ik heb ze natuurlijk wel gezegd dat ze rekening moesten houden met kleinere kinderen in de speeltuin, maar heb geen klachten gehoord. Dus dat is allemaal in goede harmonie gegaan. Per slot van rekening is de speeltuin ook nog wel voor de 11-jarigen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152852722
Ik vind het wel heel knap dat ze zo goed weet wat ze wil LL!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:39:21 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152852893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:34 schreef Cathmar het volgende:
Ik vind het wel heel knap dat ze zo goed weet wat ze wil LL!
Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 13:40:40 #55
5428 crew  miss_sly
pi_152852958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.
Wat goed van haar! Ik hoop dat het beloond wordt met het juiste advies om in de expressieklas terecht te kunnen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:01:37 #56
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152862012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:21 schreef livelink het volgende:
Ze heeft zich er bij neergelegd dat het niet gaat lukken, Gao. Maar nu is ze er wel extra op gebrand dat haar 2e keus wel zal lukken.
Probleem is ook dat ze tegelijkertijd naar een hoger niveau wil (zit nu op kader en wil naar TL). Daarvoor moest ze op haar huidige school gemiddeld voor alle vakken een 7,5 hebben. Dat heeft ze nu inmiddels, maar haar mentor heeft gisteren nog niet toegezegd dat het advies naar de nieuwe school ook TL zal worden. Hij heeft ons gisteren wel toegezegd dat ze al haar docenten een advies laten uitbrengen en op basis daarvan zal het advies aan haar nieuwe school worden gegeven.
Hij verwachtte wel dat alle docenten mee zouden gaan met het TL-advies.

En ja, dat is belangrijk want op haar nieuwe school hebben ze een expressieklas, maar die hebben ze alleen voor TL. En het is juist de expressieklas waar ze nu zo graag heen wil. Vorig jaar wilde ze al naar die expressieklas, maar dat lukte toen niet vanwege haar kaderadvies. Had ze vorig jaar maar TL-advies gehad, dan was ze direct naar de expressieklas gegaan en hadden we nu niet dit gedoe.
TL? is dat een Nederlandse term?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152862099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:01 schreef sararaats het volgende:

[..]

TL? is dat een Nederlandse term?
:Y Theoretische leerweg.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:05:25 #58
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152862119
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:04 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:Y Theoretische leerweg.
aha ok
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152862136
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:04 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:Y Theoretische leerweg.
Oude mavo toch?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:39:43 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152862995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oude mavo toch?
Ja, klopt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:01:03 #61
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152878143
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:10 schreef trui het volgende:

[..]

Goede vraag! Ik weet niet zeker of hij er zin in heeft, volgens mij vindt hij het wel een beetje spannend. Hij ziet vooral op tegen 't huiswerk. (en ik ben ook wel benieuwd of hij dat een beetje op zal kunnen brengen). We zullen zien! Hij is wel echt toe aan een volgende fase, op z'n huidige school vindt ie alles ineens toch wel erg kinderachtig. :{w :)

Wat leuk, jullie vissen! <3
Fijn trui, dat Willem ook een cito-uitslag heeft dat past bij hem en de toekomstige school!
Bij mijn oudste dochter is dat ook het geval. Ik merk dat ze daar toch wat zelfverzekerder van wordt :)
Ze had met name voor taal een hoge percentielscore (96), dus dat komt vast goed op het gymnasium.
De andere percentielscores waren 66 voor rekenen, 72 voor wereldoriëntatie en voor het totaal 85.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152879310
Knap hoor van je dochter Livelink! Ik hoop dat ze snel naar een school kan waar ze graag naartoe zou willen. Dat heeft ze wel verdiend na zo hard werken. :Y

Mijn zoon D. (groep 5) zit met een motivatieprobleem en ik weet niet goed wat ik ermee moet. Hij heeft tot nu toe nooit hoeven leren en dus ook nooit leren leren. Huiswerk maken of leren vindt hij nutteloos want hij weet en kent het toch allemaal wel en als hij dan een 8 haalt is het prima. Op school doet hij met alle vakken goed mee en hij maakt zijn werk. Waar voor hem het probleem lijkt te liggen is dat hij een gruwelijke hekel aan herhaling heeft. Hij onthoudt ontzettend veel na één keer iets gehoord of gezien te hebben, vaak woordelijk. Dat laat hij in de klas ook merken door tegen de meester te zeggen dat bepaalde stof vorige week al behandeld is. Zijn cijfers zijn goed, maar zijn meester geeft aan dat D. wel meer kan en dat hij meer verwacht van D.
Ik vind het persoonlijk jammer omdat ik verwacht dat hij met deze instelling een keer gaat vastlopen. Hij gaat met de jaren meer huiswerk krijgen en de lesstof wordt complexer en meer.

En anderzijds ben ik zelf best een streber terwijl het mij ook altijd gemakkelijk afging. :@ Ik neem voor mijzelf geen genoegen met een 8 als ik weet dat het ook een 9 of 10 kan zijn met een klein beetje moeite. Dit probeer ik niet op D. over te brengen, maar ik probeer hem wel te stimuleren om zijn huiswerk te maken en te leren.

Dus.. wat te doen?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:27:08 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152879665
De meester geeft aan dat hij meer verwacht van D., misschien helpt het dan als hij meer eist van D. En dus stof aanbiedt waar D. moeite voor moet doen.
(Ja het klinkt zo simpel, maar is vaak zo lastig voor elkaar te krijgen op school).

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijs op 23-05-2015 13:36:51 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152879926
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:27 schreef Grijs het volgende:
De meester geeft aan dat hij meer verwacht van D., misschien helpt het dan als hij meer eist van D. En dus stof aanbied waar D. moeite voor moet doen.
(Ja het klinkt zo simpel, maar is vaak zo lastig voor elkaar te krijgen op school).
Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.
D. mag dus af en toe meedoen met lessen van groep 6 zodat hij meer uitdaging heeft en dat vond hij erg leuk. Daartegenover staat wel dat D. moet laten zien wat hij kan en dat doet hij niet of niet voldoende. Zijn resultaten worden iig niet beter omdat D zoiets heeft van; ja maar ik heb toch een 8, waarom moet het dan nog hoger? (wat ik dan ook weer snap..)
Vervolgens heeft de meester zoiets van; dan laat ik D dus niet meedoen met groep 6 want andere kinderen halen ook een 8 en die laat ik ook niet meedoen.
Andere vormen van meer uitdaging zijn er blijkbaar niet op school.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:42:17 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152879977
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:39 schreef appelsap het volgende:

[..]

Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.
D. mag dus af en toe meedoen met lessen van groep 6 zodat hij meer uitdaging heeft en dat vond hij erg leuk. Daartegenover staat wel dat D. moet laten zien wat hij kan en dat doet hij niet of niet voldoende. Zijn resultaten worden iig niet beter omdat D zoiets heeft van; ja maar ik heb toch een 8, waarom moet het dan nog hoger? (wat ik dan ook weer snap..)
Vervolgens heeft de meester zoiets van; dan laat ik D dus niet meedoen met groep 6 want andere kinderen halen ook een 8 en die laat ik ook niet meedoen.
Andere vormen van meer uitdaging zijn er blijkbaar niet op school.
De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt. Hoe zijn zijn resultaten op groep 6 niveau?
Jammer dat de school niet meer biedt, veel andere scholen doen dat wel.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152880106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:42 schreef Grijs het volgende:

[..]

De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt.
Jammer dat de school niet meer biedt, veel andere scholen doen dat wel.
Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk. :o
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek aanvraag. D. wordt voor zover ik weet wel regelmatig in het team besproken om te zien wat ze hem kunnen bieden. In het verleden zat hij in een plusgroepje. Volgens mij nu nog maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat over, dus ik vraag me af hoe actief dat nog is.
Hij heeft ook een tijd RT gehad. Misschien moet ik dat maar weer eens opperen omdat ze voor zover ik begreep daar aandacht besteden aan leerproblemen.
De school probeert wel veel te doen en mee te denken.

Aanvulling: resultaten op groep 6 niveau zijn goed en bovengemiddeld. Hij doet voornamelijk mee met rekenen en soms aardrijkskunde en geschiedenis.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 14:20:41 #67
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152880812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef appelsap het volgende:

[..]

Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk. :o
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek aanvraag. D. wordt voor zover ik weet wel regelmatig in het team besproken om te zien wat ze hem kunnen bieden. In het verleden zat hij in een plusgroepje. Volgens mij nu nog maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat over, dus ik vraag me af hoe actief dat nog is.
Hij heeft ook een tijd RT gehad. Misschien moet ik dat maar weer eens opperen omdat ze voor zover ik begreep daar aandacht besteden aan leerproblemen.
De school probeert wel veel te doen en mee te denken.

Aanvulling: resultaten op groep 6 niveau zijn goed en bovengemiddeld. Hij doet voornamelijk mee met rekenen en soms aardrijkskunde en geschiedenis.
Als de resultaten in groep 6 zo goed zijn, is het een beetje raar om van de resultaten in groep 5 uit te gaan (die overigens gewoon goed zijn)...
Veel succes met je gesprek!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152880878
Ik Dacht precies wat Grijs nu zegt! Klinkt alsof hij niet genoeg uitdaging krijgt en dus wat nochalant wordt/is. En als zelfs zijn resultaten bij groep 6 bovengemiddeld zijn dan vind ik dat wel een duidelijk signaal.
pi_152891112
Ik vind de motivatie om hem dan maar niet mee te laten doen met groep 6 omdat hij "maar" een 8 haalt terwijl hij beter kan, niet echt logisch. Volgens mij gaat hij zo alleen maar onderpresteren en dat maak je m.i. alleen maar groter door hem dan ook nog groep 6 stof (die misschien een heel klein beetje meer uitdaging biedt) aan te bieden...
Het gaat hem blijkbaar erg makkelijk af, dat is ergens handig, maar de basisschool is natuurlijk ook wel de plek om een goede basis te leggen, te leren leren... en dat leert hij nu niet.

Lijkt me als school ook lastig om met een goed passend aanbod te komen, aan de andere kant is er ook wel materiaal voor verdieping/verbreding, lijkt me dat ze toch wel enigzins iets zouden moeten kunnen daarmee.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 24 mei 2015 @ 12:08:14 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152911633
Vraag de meester of hij de term 'onderpresteren' kent.

En wat betreft herhaling....
Vraag de meester of hij weet welk liedje dit is:
Z GNDS KMT D STMBT T SPNJ WR N
Als hij het weet vraag je of hij weet welk lied dit is:
WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLT
En daarna dit:
LTD S KRTJKJ ZK

Eens kijken wat hij zelf van herhaling vindt als hij het kunstje eenmaal kent. Voor míj was dit wel een eyeopener..
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 mei 2015 @ 12:14:16 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152911753
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:08 schreef Moonah het volgende:
Vraag de meester of hij de term 'onderpresteren' kent.

En wat betreft herhaling....
Vraag de meester of hij weet welk liedje dit is:
Z GNDS KMT D STMBT T SPNJ WR N
Als hij het weet vraag je of hij weet welk lied dit is:
WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLT
En daarna dit:
LTD S KRTJKJ ZK

Eens kijken wat hij zelf van herhaling vindt als hij het kunstje eenmaal kent. Voor míj was dit wel een eyeopener..
Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem niet :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 mei 2015 @ 13:18:43 #72
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152913117
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem niet :@
Dat als je er eentje gedaan hebt, je bij de derde denkt "jaja, nou weet ik het wel...."
pi_152920417
Hahaha Moonah! Heeft iemand dat jou echt zo voorgelegd? :D

Ik vind die gesprekken met leraren dus best wel moeilijk. Ik heb alleen een beeld van D. thuis (en van wat hij mij vertelt) en ik weet niet altijd of dat beeld in overeenstemming is met hoe hij zich op school presenteert. Daarnaast wil ik tegenover de leraar niet het gevoel hebben dat ik overdrijf, zo van; mijn kind kan alles, weet alles... Tot nu toe laat ik daarom de gesprekken en ideeën vaak vanuit school komen in plaats vanuit mijzelf.
En daarbij speelt mee dat ik niet altijd heel betrokken ben met het hele schoolgebeuren omdat ik zelf studeer, werk en stageloop waardoor ik hem zelf vaak niet kan ophalen. Ik ben best geneigd om ja en amen te zeggen omdat ik dan denk dat zij het wel zullen weten.
Moeilijk. Ik besef me als ik die reacties van jullie lees dat ik wel de punten bespreekbaar moet maken die ik opmerk en waar ik vind dat D tegenaan loopt. Anders gaat er waarschijnlijk sowieso weinig veranderen.
  zondag 24 mei 2015 @ 21:51:40 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152929268
Ik vond het ook altijd zo moeilijk om in gesprek te komen met school en leerkrachten, appelsap.
Ook één van de redenen dat ik me wel meer met school ben gaan bemoeien. Het klinkt niet helemaal eerlijk, maar als je in de MR zit, is het wel makkelijker om in contact te komen.

Toen ik hier net in OUD was, was er iemand die schreef dat het echt verschil kon maken voor je kind als je als ouder meer betrokken was. Ik weet nog hoe boos ik daarom werd, omdat het niet uit zou moeten maken. Maar ik heb het toch op één of andere manier in mijn oren geknoopt en toen het allemaal moeizaam ging met mijn jongste en ik alleen maar dagelijks contact had met school om te horen hoe erg hij zich nu weer had misdragen, heb ik toch besloten me ook op een andere manier in te zetten op school. Ik weet niet of het uiteindelijk verschil heeft gemaakt, maar het is voor mezelf wel een manier geweest om makkelijker met leerkrachten te kunnen praten. En ik communiceer ook wel veel via de mail, dat vind ik makkelijker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152931053
Mooi voorbeeld Moonah! Wie weet ook voor de leerkracht van D. een eyeopener...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 25 mei 2015 @ 01:04:07 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152935666
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:08 schreef Moonah het volgende:

WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLTD

;)

maar ik vind het ook een mooi voorbeeld inderdaad!
in de haak.
  maandag 25 mei 2015 @ 01:08:17 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152935743
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Fijn trui, dat Willem ook een cito-uitslag heeft dat past bij hem en de toekomstige school!
Bij mijn oudste dochter is dat ook het geval. Ik merk dat ze daar toch wat zelfverzekerder van wordt :)
Ze had met name voor taal een hoge percentielscore (96), dus dat komt vast goed op het gymnasium.
De andere percentielscores waren 66 voor rekenen, 72 voor wereldoriëntatie en voor het totaal 85.
Super! Willem kwam gemiddeld op een percentielscore van 89 uit, met 91 voor taal, en 80 voor rekenen. Voor wereldoriëntatie heeft hij geen score, kennelijk hebben ze dat bij hem niet getoetst?
in de haak.
pi_152938122
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:08 schreef trui het volgende:

[..]

Super! Willem kwam gemiddeld op een percentielscore van 89 uit, met 91 voor taal, en 80 voor rekenen.
Precies dezelfde scores als D toen.
Hij heeft trouwens een enorme talenknobbel. Hij scoort nu na twee jaar erg hoog bij de talen.
pi_152938134
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:04 schreef trui het volgende:

[..]

;)

maar ik vind het ook een mooi voorbeeld inderdaad!
Nope, met dt. :)
  maandag 25 mei 2015 @ 08:46:29 #80
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152938269
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nope, met dt. :)
Dan had het WLHLMS VN NSSW BN CK VN DTSCHN BLDT moeten zijn.
  maandag 25 mei 2015 @ 08:54:47 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152938315
Zo zie je maar, hoe meer je de stof herhaalt, hoe meer je er uit haalt ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 25 mei 2015 @ 09:17:21 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152938481
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:16 schreef lily het volgende:

[..]

Precies dezelfde scores als D toen.
Hij heeft trouwens een enorme talenknobbel. Hij scoort nu na twee jaar erg hoog bij de talen.
wat leuk!
in de haak.
pi_152938528
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:54 schreef livelink het volgende:
Zo zie je maar, hoe meer je de stof herhaalt, hoe meer je er uit haalt ;)
:D
  maandag 25 mei 2015 @ 09:31:34 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_152938619
Ben ik de enige die echt lang na heeft moeten denken over het derde liedje :D :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2015 @ 10:13:01 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152939123
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:31 schreef Troel het volgende:
Ben ik de enige die echt lang na heeft moeten denken over het derde liedje :D :@
Waarschijnlijk wel.
  maandag 25 mei 2015 @ 10:52:53 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_152939676
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel.
Ik vond dat LTD echt geen fatsoenlijk woord kon worden met een L voorop en begon al aan Engelse liedjes te denken, totdat ik dat KRTJKJE eens goed bekeek :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2015 @ 11:13:45 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152940041
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nope, met dt. :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:54 schreef livelink het volgende:
Zo zie je maar, hoe meer je de stof herhaalt, hoe meer je er uit haalt ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:22:15 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152940172
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vond dat LTD echt geen fatsoenlijk woord kon worden met een L voorop en begon al aan Engelse liedjes te denken, totdat ik dat KRTJKJE eens goed bekeek :D
Ghehe, soms zie je het echt niet he. Heb Ik ook wel eens.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:26:20 #90
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152940237
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:08 schreef trui het volgende:

[..]

Super! Willem kwam gemiddeld op een percentielscore van 89 uit, met 91 voor taal, en 80 voor rekenen. Voor wereldoriëntatie heeft hij geen score, kennelijk hebben ze dat bij hem niet getoetst?
Mooie scores! Wereldoriëntatie wordt niet door elke school getoetst en telt ook niet mee voor de totaalscore.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 11:28:17 #91
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152940264
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vond dat LTD echt geen fatsoenlijk woord kon worden met een L voorop en begon al aan Engelse liedjes te denken, totdat ik dat KRTJKJE eens goed bekeek :D
Ik zag het daardoor ook minder snel dan die andere twee.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152945412
Ik zag die laatste ook niet, en mijn man pas nadat ik hem de post van Troel had laten lezen, dus misschien moet je die eerst vragen aan de meester als je je punt duidelijk over wilt brengen :P
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 25 mei 2015 @ 14:53:06 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_152945722
Hehe, dank dames :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2015 @ 16:07:27 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152947577
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:54 schreef livelink het volgende:
Zo zie je maar, hoe meer je de stof herhaalt, hoe meer je er uit haalt ;)
hihi!
in de haak.
  maandag 25 mei 2015 @ 16:08:14 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152947593
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:46 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dan had het WLHLMS VN NSSW BN CK VN DTSCHN BLDT moeten zijn.
inderdaad! :)
in de haak.
pi_152969101
Sinds vorige week gaat mijn zoontje ook naar de basisschool en ik vind het zelfs wel een hele verandering...wat een mierenhoop. Twee juffen die zich de week delen, stagiaires en/of vrijwilligers, vandaag al een (geplande) invalster, die er nog niet was...
'S middags komen de kindjes aangekleed en al naar buiten, maar er staan zo veel mensen dat volgens mij niemand oplet, wie met wie meegaat.
Ben benieuwd hoe zich mijn zoontje staande weet te houden, gelukkig zijn er een paar kindjes die hij vanuit de peuterspeelzaal nog kent, maar dan voornamelijk in de andere groep.
Binnenkort sportdag in een andere vestiging van school en juffendag ergens in het bos ("Wij gaan er met auto's naartoe."...zonder kinderzitjes?...of hoe gaan ze 45-55 kindjes vervoeren ? Pff, het loslaten is begonnen...

Het inlopen 's ochtends is ook zo raar, volgens de informatie die wij kregen, moet je samen met je kind een activiteit kiezen en opstarten, in de praktijk staan de ouders een beetje verdwaald in de klas, omdat niemand het systeem met de verschillende hoeken en kastjes in combinatie met het planbord snapt.
pi_152969472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:59 schreef Zana het volgende:
Sinds vorige week gaat mijn zoontje ook naar de basisschool en ik vind het zelfs wel een hele verandering...wat een mierenhoop. Twee juffen die zich de week delen, stagiaires en/of vrijwilligers, vandaag al een (geplande) invalster, die er nog niet was...
'S middags komen de kindjes aangekleed en al naar buiten, maar er staan zo veel mensen dat volgens mij niemand oplet, wie met wie meegaat.
Ben benieuwd hoe zich mijn zoontje staande weet te houden, gelukkig zijn er een paar kindjes die hij vanuit de peuterspeelzaal nog kent, maar dan voornamelijk in de andere groep.
Binnenkort sportdag in een andere vestiging van school en juffendag ergens in het bos ("Wij gaan er met auto's naartoe."...zonder kinderzitjes?...of hoe gaan ze 45-55 kindjes vervoeren ? Pff, het loslaten is begonnen...

Het inlopen 's ochtends is ook zo raar, volgens de informatie die wij kregen, moet je samen met je kind een activiteit kiezen en opstarten, in de praktijk staan de ouders een beetje verdwaald in de klas, omdat niemand het systeem met de verschillende hoeken en kastjes in combinatie met het planbord snapt.
Hopelijk zie je snel structuur. Hier mogen de kinderen pas weg als je papa/mama/oma/enz zien en de juf ze ook zien.

Wat betreft uitjes worden hier de zitjes met het regelen van ouders en auto's geregeld.

En inloop. Hier gaat dat eigenlijk wel oke. Dus hopelijk vind je wel je weg.
Ik weet zeker dat je zoontje zich wel redt.
pi_152970090
Hier eigenlijk hetzelfde als bij As.
Brengen in de ochtend gaat door de juf bij de deur een handje te geven en dan gedag te zeggen.
Einde schooltijd mogen ze pas uit de klas als de juf de ouder heeft gezien.
En inderdaad bij het uitje gaat dit vaak met autostoeltjes regelen en afgeven. En ouders die rijden. Je kunt altijd even bij jullie juf vragen hoe dit geregeld is. Zeker als je net nieuw binnenkomt, vergeten ze zulke info nog wel eens te geven, omdat de organisatie van het uitje al eerder is geregeld.

(Zeg ik, mijn kind gaat ook net 3 weken naar school :') )
pi_152971747
Hier hetzelfde als bij danic en as.
S ochtends gaan de kinderen in de kring, op woensdag starten ze in de hoeken. Kinderen regelen zelf de hoeken waar ze willen spelen. Ze hebben snel genoeg door hoe dat allemaal werkt :D
Na school mogen de kinderen pas weg als ze de ouders zien en de juf het ook gezien heeft (daar had ie in het begin wel moeite mee :D)

Met uitjes kan je je opgeven als ouder en dan kun je ook aangeven hoeveel stoeltjes je hebt. Bij de indeling van de groepjes wordt dan in een brief aangegeven welke kinderen er zelf een stoel mee moeten nemen.
pi_152974715
De invalster heeft zich ziek gemeld en blijkbaar stonden vanochtend de vrijwilliger en nog een stagiair (?) voor de groep en ging iemand van de interne begeleiding af en toe kijken. Bij het ophalen werden de ouders binnengeroepen en je kon aangeven of je je kind thuis wou houden vanmiddag. Hoop dat het niet al te vaak zo gaat.


De groepen gaan apart naar buiten en de juffen kijken ook mee vanaf de deur, maar omdat er zo veel ouders staan is het wel even wennen. Direct naast school ligt een sloot, morgen toch eens kijken of het daar wel gezekerd is, want de schoolhekjes staan gewoon open tijdens het ophalen/ brengen.
pi_152976140
Klinkt erg rommelig Zana, bij ons is dat pas vanaf halverwege groep 3 dat de ouders ze buiten opvangen (die klassen hebben een eigen deur naar buiten en voor die deur staan de ouders)
Kleuters alleen naar buiten kan tegenwoordig echt niet meer, ik zou daar gelijk even de directeur over bellen.
En ik ben echt niet zo snel van het bellen naar de directeur. Kan die directeur je niet helpen zou ik even naar de OR en MR en de inspectie bellen. En ik zou de juf vertellen dat ze jouw kind binnen moet houden.
Buiten de veiligheid om, is ophalen in de klas veel rustiger en kinderen die mee moeten met een BSO moeten altijd wat langer wachten voor ze op gehaald worden.
pi_152976674
Klinkt idd wel heel slordig zo. Zowel de opvang als het ophalen.
pi_152978614
Hier gaan de kleuters met de juf naar buiten en ze mogen weg als kind en juf de ophaler zien. Ze doen dan een high five.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:22:44 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152978680
Hier stormen de kleuters gewoon naar de hal toe waar alle ouders wachten.

Toen ik er een keer nieet was (don't ask) werd ik wel gebeld, ze lieten ze dus blijkbaar niet naar buiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:31:49 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152979042
Toen mijn dochter een kleuter was ben ik haar een keer vergeten op te halen :@
Maar toen is ze gewoon bij de BSO-groep gaan staan. Werd ik gebeld door de BSO dat zij haar maar hadden meegenomen, ook al was het geen BSO-dag voor haar.

Mijn dochter zelf heeft er geen trauma van opgelopen, zij had niet eens door dat ik haar vergeten was. Ook grappig hoe dat dus werkt in het kinderbrein. "Papa en mama staan er niet, dus dan ga ik naar de BSO :)" .
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:37:28 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152979258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:31 schreef livelink het volgende:
Toen mijn dochter een kleuter was ben ik haar een keer vergeten op te halen :@
Maar toen is ze gewoon bij de BSO-groep gaan staan. Werd ik gebeld door de BSO dat zij haar maar hadden meegenomen, ook al was het geen BSO-dag voor haar.

Mijn dochter zelf heeft er geen trauma van opgelopen, zij had niet eens door dat ik haar vergeten was. Ook grappig hoe dat dus werkt in het kinderbrein. "Papa en mama staan er niet, dus dan ga ik naar de BSO :)" .
Dit viel onder de don't ask... :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152979370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:31 schreef livelink het volgende:
Toen mijn dochter een kleuter was ben ik haar een keer vergeten op te halen :@
Maar toen is ze gewoon bij de BSO-groep gaan staan. Werd ik gebeld door de BSO dat zij haar maar hadden meegenomen, ook al was het geen BSO-dag voor haar.

Mijn dochter zelf heeft er geen trauma van opgelopen, zij had niet eens door dat ik haar vergeten was. Ook grappig hoe dat dus werkt in het kinderbrein. "Papa en mama staan er niet, dus dan ga ik naar de BSO :)" .
O+, heerlijk, oplettende bso-mensen. En een flexibel kind. O+
Professioneel gifmenger.
pi_152980408
Bij ons moet de start en de onderbouw gehaald worden bij de klas. De kinderen worden 1 voor 1 naar de deur geroepen.

De middenbouw gaat naar het voorplein en zegt daar gedag tegen de juf.
Op opvangdagen gaat Amber naar Tess klas of naar het achterplein omdat de opvang daar wacht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:17:47 #109
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152980824
In groep 1&2 van de vorige school moesten de ouders de kindjes bij hun stoeltje ophalen. En dan allemaal langs juf, handje geven, en de klas weer uit.. Aan de ene kant fijn dat je even kunt zien waar ze mee bezig zijn. Maar het was ook wel een beetje druk soms ;)
vanaf groep 3 kon je voor de deur wachten. Hoe ouder ze werden, hoe meer dat niet stoer vonden en buiten opgehaald wilden worden. Chris had daar geen last van nog. Dus kon dan altijd de laatste 5 minuutjes van de les nog even meegluren.

Bij de nieuwe school zie ik de kinderen allemaal zelf naar buiten vliegen. Kleuters wel via hun kleuterplein, maar het hekje naar het grote plein is open. Daar lopen de kleuters gewoon verder. Dus na december maar eens kijken of daar nog een veilig protocol voor is ;)

Brengen is voor allebei tussen 8:20 en 8:30 en dan mag je je kind bij de kleuters wel even op gang helpen. Vanaf groep 3 mogen de ouders na 8:20 het lokaal niet meer in zonder goede reden.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:43:06 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152981567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit viel onder de don't ask... :D
Ach ja, ik denk ik doorbreek het taboe.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:50:20 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152981782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:21 schreef Troeta het volgende:

Kleuters alleen naar buiten kan tegenwoordig echt niet meer, ik zou daar gelijk even de directeur over bellen.
En ik ben echt niet zo snel van het bellen naar de directeur. Kan die directeur je niet helpen zou ik even naar de OR en MR en de inspectie bellen. En ik zou de juf vertellen dat ze jouw kind binnen moet houden.

Boh, wat een overtrokken reactie.... Ik zou het als juf toch écht niet prettig vinden als er achter mijn rug om allelei telefoontjes worden gepleegd. En ik zou er al helemaal niet van gediend zij n als mij werd verteld door een ouder 'wat ik zou moeten doen'.

Zana, vraag gewoon eens aan de juf hoe dat allemaal is geregeld. En geef aan dat je je een beetje zorgen maakt. Heeft ze vást alle begrip voor.
Sterkte met het loslaatproces. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:53:43 #112
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152981864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit viel onder de don't ask... :D
:D

Ik heb het ook een keer gedaan hoor Tico. School hier is op donderdag - voor ons de laatste dag van de werkweek - twee uur eerder uit. Maar in het begin moest ik best wennen aan die zo-do werkweek, en het zal je verbazen hoe hardnekkig dat is. Toen oudste een keer een dag ziek was ben ik jongste dus totaal vergeten...
pi_152983562
Misschien is de sociale controle veel groter dan ik mij besef, voor mij zijn de andere ouders, leerkrachten en stagiaires ook nieuw, ik weet nog niet wie waar hoort. Ik denk dat het probleem misschien ook de ouders zelf zijn, ze gaan op het schoolplein staan soms met fiets, kinderwagen, broerdjes en zusjes en ook soms niet direct weg als hun kind al buiten is. Mij viel het gewoon op omdat toevallig mijn vader mee was en wij een beetje uit elkaar stonden, mijn zoontje liep gewoon naar hem toe en zij hadden zo kunnen weglopen, maar de juf had mijn vader nog niet eerder gezien, misschien had ze mij wel zien staan en mijn zoon daarom weggelaten.

Ik maak mij meer zorgen dat ik hem vanochtend heb achtergelaten en later bleek er geen "echte" juf te zijn, ik heb niet echt tot 8.30 uur gewacht, want mijn zoontje wou mij uitzwaaien en ik wou de afscheid niet extra lang rekken
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:57:34 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152983809
Maar toch is dat wel meer iets dat in jouw hoofd speelt, Zana. Voor jouw zoontje was er echt wel een echte juf aanwezig. Die ziet echt geen verschil in een stagair of de juf. Heb je het idee dat je zoontje er mee zat, dan? Kinderen zijn daar heel flexibel in. Bespreek inderdaad eens met de juf hoe dat gaat met het weg laten gaan. Waarschijnlijk heeft ze echt wel gezien dat jij er stond.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152983888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit viel onder de don't ask... :D
been there! *O*
:)
pi_152984198
Ben het met Moonah eens. Zou ook eerst even de juf vragen hoe of wat.

Bij ons gaan de kleuters gewoon naar buiten met juf, de ouders wachten aan het hek. Ze leren vanaf dag 1: als je niemand ziet dan ga je terug naar je juf. En dat gaat volgens mij altijd prima. Bij de wat oudere kleuters zijn het ook vaak wel ouders die een kind zien zoeken en dan al snel zeggen kom maar even, wacht maar even bij mij of we zoeken samen even wie je komt halen. Of loop maar even terug naar je juf.' Die controle is er best wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 26-05-2015 19:14:45 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:14:53 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_152984355
Bij ons lopen de kleuters wat eerder dan de andere kinderen zelf over het plein naar de ouders toe. De juf loopt mee. Omdat ouders niet óp het plein mogen, hebben de juffen best goed overzicht wie er staan te wachten.
Daarnaast is sociale controle erg sterk. Kleuters dit geen ouder/opa/oma zien, moeten terug naar de juf. Soms loopt een juf achter een kleuter aan om daarbij te helpen. :D

In het begin lijkt het ontzettend rommelig, maar na een tijdje zie je precies wie wanneer waar staat. De patronen zijn duidelijk en dan zie je zelf ook dat er een nieuwe ouder staat. Spannend he? ;-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:15:12 #118
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152984362
Sochtends brengen we de kinderen in de klas en gaan de ouders weg als de bel gaat. De kinderen zoeken ondertussen een werkje of een speelhoek.

Als de klas uit is staan de ouders buiten en juf laat de kinderen pas gaan als ze de ouder heeft gezien. Als de ouder/oppas/iemand die ze halen moet/ et nog niet is wacht het kind bij de muur tot je er bent. De kleuters hebben een eigen in/uitgang dus er is goed overzicht.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152984547
mijn kleuter rent doorgaans al zelf vooruit en regelt het allemaal *)

bij de kleuters horen we ze voor de deur van het lokaal af te leveren, maar als je vlot bent mag je ook best even binnen een kusje komen geven :) de kleuterjuffen komen met de kleuters mee naar buiten als ze uit zijn. als iemand anders ze haalt hoor je dat te zeggen, maar zeker bevriende moeders nemen het daar niet zo nauw mee.

bij de grote mogen geen ouders in de klas ;)
met schoolreisjes per auto moet je zelf een zitje meegeven.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_152984650
Ligt hier ook bij de klas een schriftje waar je in schrijft als er iets afwijkends is. Bijvoorbeeld oma komt halen of zoals bij Sofie de nso. Sofie gaat naar een andere nso omdat die onregelmatige opvang biedt. Als je vaste dagen bij de school nso hebt dan heeft juf dat op een lijstje.
Volgens mij heeft sofie vandaag iets met de cito gedaan. Ze vertelde dat groep 2 extra buiten ging spelen en groep 1 een werkboekje kreeg en dat ze leuke opdrachtjes kregen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:29:13 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152984842
's ochtends brengen we de kinderen in de klas, bij het stoeltje ligt al een werkje/puzzeltje/boekje klaar. Als de bel gaat gaan de ouders weg (in principe, de meeste ouders zijn niet zo vlot).
's Middags loopt de juf met de kinderen over het kleuterplein naar het kleuterhek waar de ouders staan te wachten, pas als juf de ouder ziet mag het kind gaan. Wordt je kind door iemand anders opgehaald moet je dit in het schriftje opschrijven. De meeste bso-kinderen gaan naar de bso in school, die kinderen worden uit de klas opgehaald en lopen niet mee naar het hek. Wel heel veel mensen aangezien er zo'n 150 kleuters zijn.
Vanaf groep 3 mag je niet meer mee naar binnen.

Dingen met de auto zijn uitsluitend binnen het dorp, over kinderzitjes is nog nooit gesproken (en ik ga ervan uit dat de kinderen die 5 minuten in een gordel zonder stoelverhoger wel overleven). Schoolreisje wasmet de bus, zonder zitje en zonder gordel.
pi_152985057
Over die kinderstoeltjes, de wetgeving zegt:
'Als kinderen incidenteel in andermans auto meerijden, dan mogen kinderen ouder dan 3 jaar zonder autostoeltje of zittingverhoger vervoerd worden. In deze gevallen geldt:
Kinderen mogen alleen achterin de auto in de gordels vervoerd worden
Kinderen mogen alleen over een beperkte afstand vervoerd worden, dus geen vakantiereis.
Naar een uitwedstrijd van het sportteam is wel incidenteel, wekelijks naar de zwemles of kinderopvang is niet incidenteel.
De aanwezige autostoeltjes en/of zittingverhogers moeten wel gebruikt worden.'
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:49:11 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152985526
Mja volgens de wet mag het wel maar ik voel me er niet prettig bij.
Helaas maken ze zich op deze school niet druk om stoeltjes en was ik laatst de enige gek die een stoelverhoger mee gegeven heeft maar dat boeit me dan niet.
De volgende keer gaat één van ons zelf wel mee als begeleider. Kan ie tenminste in zijn eigen stoeltje :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152985737
Sofie is nog niet met de auto met school weg geweest. Schoolreis ook niet. De kleuters blijven op school.
*poef* nu is het weg
pi_152985844
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:49 schreef laziness het volgende:
Mja volgens de wet mag het wel maar ik voel me er niet prettig bij.
Helaas maken ze zich op deze school niet druk om stoeltjes en was ik laatst de enige gek die een stoelverhoger mee gegeven heeft maar dat boeit me dan niet.
De volgende keer gaat één van ons zelf wel mee als begeleider. Kan ie tenminste in zijn eigen stoeltje :@
Ik ben klasse ouder en heb het zelf aangekaart en toen rondgemaild. Is misschien wel een voordeel. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Ze moesten toen ook 40 min rijden.

Maar sowieso zorg ik dat ik zelf rij. Mijn kind bij een ander in de auto die ik niet ken wil ik eigenlijk niet. Wie zegt mij dat ouder x geen alcohol probleem heeft bv :@
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:58:22 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152985855
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:49 schreef laziness het volgende:
Mja volgens de wet mag het wel maar ik voel me er niet prettig bij.
Helaas maken ze zich op deze school niet druk om stoeltjes en was ik laatst de enige gek die een stoelverhoger mee gegeven heeft maar dat boeit me dan niet.
De volgende keer gaat één van ons zelf wel mee als begeleider. Kan ie tenminste in zijn eigen stoeltje :@
Slim *) zo doen wij dat ook :D
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:59:42 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152985916
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:58 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik ben klasse ouder en heb het zelf aangekaart en toen rondgemaild. Is misschien wel een voordeel. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Ze moesten toen ook 40 min rijden.

Maar sowieso zorg ik dat ik zelf rij. Mijn kind bij een ander in de auto die ik niet ken wil ik eigenlijk niet. Wie zegt mij dat ouder x geen alcohol probleem heeft bv :@
40 minuten vind ik ook welerg ver zonder stoeltjes

En +1 op dat tweede ja :@
pi_152985994
Hier worden ze 's middags ook gewoon losgelaten op het plein van de onderbouw. Ze geven de juf wel nog een handje eerst. En dan blijft ze kijken tot iedereen opgehaald is. L is ook wel eens 'vergeten' (misverstandje met opa) en toen is ze gewoon op het plein blijven spelen onder toezicht van de juf. Die is toch altijd nog wat in dr lokaal aan het rommelen. En dat grenst aan het plein.

En de hekken rond het plein staan altijd open, hebben niet eens een deurtje. Naast standaard vier pleinwachten (waaronder 2 ouders) is de sociale controle zo groot dat niemand eraf gaat.
pi_152986026
Stoelverhogers gaan hier trouwens standaard mee met uitjes.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:05:17 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152986087
Er moet ook gewerkt worden dus we zullen niet altijd kunnen. Hij zal vast vaker wel eens met een vriendje meerijden in de toekomst. Dus dat poog ik los te laten maar dat ik de enige ouder ben die een stoeltje mee geeft vind ik vrij bizar.
Volgens de juf was het allemaal nog nieuw voor me en moest ik nog leren om het los te laten }:| :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:07:44 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152986169
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Boh, wat een overtrokken reactie.... Ik zou het als juf toch écht niet prettig vinden als er achter mijn rug om allelei telefoontjes worden gepleegd. En ik zou er al helemaal niet van gediend zij n als mij werd verteld door een ouder 'wat ik zou moeten doen'.

Zana, vraag gewoon eens aan de juf hoe dat allemaal is geregeld. En geef aan dat je je een beetje zorgen maakt. Heeft ze vást alle begrip voor.
Sterkte met het loslaatproces. ;)
+ 1
pi_152986182
Dat vind ik nou niks om los te laten. Ik heb zelfs bij de lidl een extra verhoger gekocht die in de auto ligt voor als er vriendjes meekomen om te spelen.

En wat dat betreft heb ik mazzek met werktijden en oppas dat ik dat kan regelen.
pi_152986203
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:05 schreef laziness het volgende:
Er moet ook gewerkt worden dus we zullen niet altijd kunnen. Hij zal vast vaker wel eens met een vriendje meerijden in de toekomst. Dus dat poog ik los te laten maar dat ik de enige ouder ben die een stoeltje mee geeft vind ik vrij bizar.
Volgens de juf was het allemaal nog nieuw voor me en moest ik nog leren om het los te laten }:| :')
als ik zelf niet kan rijden geef ik ook een stoeltje mee..

Schoolreis vorig jaar Was met dr bus waarbij iedereen verplicht gordel om moest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152986303
40 minuten vind ik ook erg ver. We hebben het dan ook meer over naar een dorp verderop of zo. Ik heb er nooit zoveel problemen mee. Maar je kan natuurlijk altijd een stoeltje meegeven, dat mag altijd. :) Waar jij je prettig bij voelt toch?
Bij ons doet ook niemand het overigens.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152988817
Bij ons op school moeten de kleuters in een vak met een bepaalde kleur staan. Iedere klas heeft een eigen kleur. Als een kind de ouders/verzorgers/grootouders etc. vertelt hij/zij dat aan de juf en mag vervolgens vertrekken.

Ook bij ons op school worden de meeste kinderen zonder autostoeltje vervoerd. Een enkeling geeft een stoeltje of zitverhoger mee. Ik geef L altijd een autostoel mee. Het is misschien schijnveiligheid, maar ik heb er dan in ieder geval alles aan gedaan om haar zo veilig mogelijk te laten vervoeren.
pi_152989351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit viel onder de don't ask... :D
ik ook *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_152990128
Mijn vader is een paar weken terug vergeten mijn dochter op te halen. :( Ik was niet heel aardig toen ik hem opbelde met de vraag of hij niet iets vergeten was. L had niets in de gaten overigens, die mocht de juf helpen opruimen in de klas en voelde zich het coolste meisje van de klas. :D

Ik moet toegeven dat ik op dagen dat ik L breng en haal altijd een alarm op mijn telefoon heb staan, want anders zou ik het ook zomaar kunnen vergeten hoor. :@
pi_152990404
Mijn vriend heeft nu ook een alarm in zijn telefoon gezet. Nadat ik hem vandeweek belde om 12.35 en al bekende dat ik niet op een handig tijdstip belde omdat de jongste over 10 minuten op de psz moest zijn en hij wel haast zou hebben.
Dat begreep hij niet want hij had nog bijna een half uur :?
Stond de klok stil op 12.20 |:(
Ik was blij dat ik belde.

Ik lees toch al meer op mijn telefoon, zeker ook qua klok. Dus alarm is denk ik niet nodig.
pi_153019607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Boh, wat een overtrokken reactie.... Ik zou het als juf toch écht niet prettig vinden als er achter mijn rug om allelei telefoontjes worden gepleegd. En ik zou er al helemaal niet van gediend zij n als mij werd verteld door een ouder 'wat ik zou moeten doen'.

Zana, vraag gewoon eens aan de juf hoe dat allemaal is geregeld. En geef aan dat je je een beetje zorgen maakt. Heeft ze vást alle begrip voor.
Sterkte met het loslaatproces. ;)
Dat is toch niet iets wat de juf doet,maar het beleid van de school? Dingen van de juf bespreek ik wel met de juf ja. En ik zei al dat ze aan de juf moest vragen of ze haar kind binnen kon houden.
Ik zou dat gewoon echt niet willen, mijn kleuter zo naar buiten sturen.
Ik haal hem in de klas op en dan heeft de juf soms al niet door wie er vertrekt als je het zelf niet zegt.

Maar, ik woon in een grote stad en de school heeft 7 kleuterklassen. In dorpen zal het vast gemoedelijker gaan, maar ik zou het echt niet prettig vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Troeta op 27-05-2015 21:00:47 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:03:49 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153020066
7 kleuterklassen :o
Jullie basisschool is dan waarschijnlijk net zo groot als de middelbare school van mijn dochter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153021151
Bij ons lopen de kleuters achter juf aan naar buiten. Als je degene die je komt halen niet ziet, blijf je bij juf staan.
Bij de uitgang van het plein staan leerkrachten te kijken of er geen klein kind zonder ouder het plein af komt. Werkt best goed, het wordt ook heel erg benadrukt dat als je papa/mama/ophaler niet ziet, je bij juf gaat staan wachten en dat doen ze eigenlijk ook allemaal wel.
Vanaf groep 3 gaan ze zelf naar buiten. Over het algemeen gaan de leerkrachten ook naar buiten, ze hebben allemaal hun plek op het plein waar ze staan om een oogje in het zeil te houden (grote school, ik vind het wel een fijn idee).

En ik spreek met de kinderen ook altijd af (tot nu toe) dat als ze mij niet zien, ze wachten op het plein en als het lang duurt, ze terug gaan naar hun klas of een leerkracht zoeken.
Voor het volgende schooljaar maar eens bekijken hoe we het gaan doen. We hebben 2 uitgangen en we spreken nu af op het kleine plein, lekker overzichtelijk. Maar oudste moet volgend jaar de fiets aan de andere kant zetten, dus maar eens naar kijken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153022645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:03 schreef livelink het volgende:
7 kleuterklassen :o
Jullie basisschool is dan waarschijnlijk net zo groot als de middelbare school van mijn dochter.
De kleuters hebben gelukkig een eigen vestiging en dat is al hectisch genoeg!
pi_153023330
De (beide) kleuterklassen hebben hier een eigen ingang. In de ochtend gaat er 3 keer een bel:
8:20: deur gaat open, en iedereen mag naar binnen. Stoeltjes staan in de kring, kind zoekt zijn eigen stoel op, krijgt knuffel en kus etc
8:25: waarschuwing dat het tijd wordt om het afscheid af te ronden
8:30: ouders moeten weg zijn, de 'les' begint.
Kinderen die na 8:30 komen, moeten via de hoofdingang naar binnen, en na zoveel keer te laat zijn er ook procedures enzo, maar daar hebben wij nog niet mee te maken gehad gelukkig. Volgens mij werkt het best goed op deze manier, het voelt wel lekker gestructureerd in ieder geval.

Bij het ophalen gaan de kinderen in een groep naar buiten met de juf, en als de juf de 'ophaler' gespot heeft mag het kind de groep verlaten. Ze weten het ook allemaal best goed dat ze pas mogen gaan als de juf papa of mama of een andere afgesproken persoon heeft gezien.
Laatst was papa Lars per ongeluk vergeten. Hij is onlangs gewisseld van een vrije donderdag met de kinderen naar een vrije woensdag met de kinderen. Dus Lars ophalen om 12:15u ipv om 14:30u zat nog niet zo in zijn systeem ;) Lars is toen heel netjes bij de juf gebleven en heeft geholpen de klas op te ruimen en de kring klaar te zetten voor de volgende dag. Volgens mij vond Lars het zelfs wel tof dat hij de juf mocht helpen ;)
pi_153024425
Maar de juf bepaalt dus op de reactie van het kind op de ophaler of het kind mee mag? Want Mex zijn juf is goed, maar ze kent echt niet alle oma's,opa's,tantes, zusjes enz. uit haar hoofd.
En als de invaljuf er dan is, die kent ze helemaal niet, zelfs de ouders niet.

Al zou ik die drukke gangen en het jas aan gedoe en zorgen dat mijn 2 kinderen bij me blijven wel graag overslaan hoor.
pi_153025076
Eva zit nu in een instroom klasje. Na de vakantie wordt ze definitief geplaatst in een groep 1. Ik weet nog niet hoeveel dit er na de zomervakantie gaan zijn. Momenteel zijn het er 5.
Dat was ook de enige 'maar' die ik bij deze school had: de grootte.
Maar de andere scholen vielen voor ons af wat betreft andere eisen.

Ze kan nog niet echt wennen merk ik :{
Dit is de derde week en het is nog steeds iedere ochtend huilen. In ieder geval wanneer ik haar breng, dan schijnt het dus erger te zijn. Ze hangt ook heel erg aan me momenteel.
Ik heb best wel met haar te doen. Vanmorgen was ze echt over haar toeren.
Ik heb nu met de juf afgesproken dat ze een knuffel mee mag nemen. Die gaat dan na 5 minuutjes aan de kant. Maar het gaat ook echt maar om de eerste minuten, daarna schijnt het prima te gaan.
Ik heb dat met Eva besproken en ze vond het prima, want een ander jongetje uit haar klas heeft dat ook. Maar eenmaal thuis wilde ze het niet. Ik mag er eentje meenemen als ik haar kom ophalen. Maar that's it.

Ze vraagt ook iedere dag of ze morgen weer moet en of ze dan 1 of 2x moet. Je ziet de moed haar in dr schoenen zakken als ik zeg dat ze in de ochtend en in de middag moet.
Ik heb het er stiekem ook best moeilijk mee, maar dat laat ik niet merken.
Ja nu, nu komt het omhoog. Nu ik het zo opschrijf. Maar bij haar hou ik me goed.

Ik weet even niet hoe ik haar kan helpen. Als ik dit aan haar vraag, zegt ze dat ze thuis wil blijven. Maar dat is nou eenmaal geen optie. Ik weet het ff niet, dus tips zijn welkom -O-

Ik zit ook te denken aan een soort planbord voor haar, zodat ze weet hoe haar dag/week eruit ziet. Ik merk dat ze hier sterke behoefte aan heeft.
Zijn er mensen hier die dit thuis hebben? Met magneten lijkt mij het handigst.

Oh en even een luchtige vraag: eva is momenteel heel erg van het knippen en dan opplakken. Iemand tips waar ik leuke platen, afbeeldingen ofzo kan vinden/kopen die ze kan knippen en plakken?
Ik deed dit vroeger zelf altijd met van die dikke wehkampboeken. Maar er zijn vast wel knutselmaterialen hiervoor te vinden toch?

Ik heb bij zeeman vandaag wel van die knippers gekocht waarmee je plaatjes uit een vel knip/stanst.
pi_153025895
Wat rot dat ze zo moet huilen. Zou overblijven niet fijner zijn voor haar? Klinkt tegenstrijdig, maar voor Mex is dit ook al fijner.Twee breng en haalmomenten zou veels te onrustig zijn. Moet wel zeggen dat zowat alle kinderen overblijven, behalve de kinderen die echt in de straat wonen en de leraren vragen zelfs aan die ouders of overblijven niet fijner is. En dan eten ze met zijn allen in de klas en de tweede helft spelen ze buiten.
Of voorlopig alleen maar de ochtenden?
En een klasje van 5 klinkt mooi, maar een dag in een klas met veel kinderen vliegt veel sneller voorbij.
pi_153025972
Ze knipten en plakten hier graag uit het boek van de speelgoedwinkel. Ik vind plakfiguren lastig te vinden.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:06:52 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153026092
Wij hebben een planbord via olifantastisch. Zelf samen te stellen met behulp van verschillende sets.

Wat betreft knutselen, pinterest is your friend O+
Kies een onderwerp dat haar aanstaat bijv my little pony zet er printable bij en soms nog kids en er komen al zoveel plaatjes voorbij die je kan printen en dan kan laten verknippen. Het is net als met google een beetje stoeien welke omschrijving het beste resultaat geeft.
Misschien is paper doll printable ook wel een leuke? Van die papieren aankleed poppetjes. Die heb je ook van de disney prinsessen etc.
Als je meer situatieschetsen wilt is praatplaat een goede om op te zoeken.
Die zijn vaak van Dagmar Stam en dan herkenbare situaties als supermarkt, school, ziekenhuis.
Sowieso zijn die platen een mooi middel om je kind aan het praten te krijgen vind ik. Ze gaan vaak vanzelf vertellen over wat ze zelf mee hebben gemaakt in die situaties.

De ouderwetse plakfiguurtjes zoals als op school heb ik bij heutink en lobbes e.d gekocht.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153026144
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:42 schreef danic het volgende:


Ik zit ook te denken aan een soort planbord voor haar, zodat ze weet hoe haar dag/week eruit ziet. Ik merk dat ze hier sterke behoefte aan heeft.
Zijn er mensen hier die dit thuis hebben? Met magneten lijkt mij het handigst.

Oh en even een luchtige vraag: eva is momenteel heel erg van het knippen en dan opplakken. Iemand tips waar ik leuke platen, afbeeldingen ofzo kan vinden/kopen die ze kan knippen en plakken?
Ik deed dit vroeger zelf altijd met van die dikke wehkampboeken. Maar er zijn vast wel knutselmaterialen hiervoor te vinden toch?

Ik heb bij zeeman vandaag wel van die knippers gekocht waarmee je plaatjes uit een vel knip/stanst.
Danic, ik wilde net een planner voorstellen ja. Ik maakte altijd een A4 met de dagen en plaatjes zodat ze wisten wanneer ze moesten overblijven of wie ze op kwam halen op school. Iets met magneten lijkt me ook handig. Misschien een klein whiteboard??
En misschien kun je samen met Eva er voor gaan zitten? Zou fijn zijn als dat haar helpt.


Eens bij de Action kijken voor knutsel spullen. Beetje zoeken, er ligt vaak genoeg leuks voor ze vind ik.
Editie: en Pinterest!
Met een meidenkwartet
pi_153026171
Tis eigenlijk alleen het afscheid wat lastig is? Verder gaat t wel goed? Dan zou ik proberen niet teveel in haar gevoel mee te gaan. Afscheid kort houden. Duidelijk zijn.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153027056
Thanks voor alle tips meiden. Troeta, het is geen klasje van 5, maar 5 groepen 1.
Overblijven....ik snap je idee, maar de school staat bijna letterlijk in mijn achtertuin. Daarbij moet ze dan weer met een andere juf en andere kinderen mee. Dus moet ze ook daar weer wennen. Vind ik iets teveel van het goede.

Karin, ik denk er enerzijds ook zo over, maar het voelt echt vreselijk als er zo'n snikkend kind helemaal in paniek zich aan je vastklampt. En dan kort en zakelijk zijn, lukt mij ook niet goed. In het begin begeleid ik haar rustig en leg alles 20x uit, maar uiteindelijk komt het moment dat ik weg moet, en dan moet dus korter en zakelijker. Misschien moet ik dit eerder toepassen besef ik me nu, maar ik vind het heel moeilijk om haar zo overstuur daar achter te laten. Dan probeer ik liever eerst zelf om haar te kalmeren.

(Even een sitenote, want niet iedereen leest natuurlijk in het peutertopic mee. We lopen sinds kort met Eva bij de kinderarts. Sinds een jaar klaagt ze af en aan over moe zijn. Omdat we niet goed onze vinger kunnen leggen op de situatie (echt moe, verkeerde emotie benoemen, smoes?) Hebben we het vrij lang aangekeken. En iedere keer als we er iets mee wilden, ging het weer beter. Nu, ivm school, wilde ik toch even bloed laten prikken, maar dit werd een doorverwijzing naar de kinderarts. Die pakt het heel breed op: er is bloed geprikt en wordt op heel veel dingen gecontroleerd. Omdat eva ook niet op de wc durft te poepen maar nog steeds een luier wil, zijn we gestart met een poepkalender. Om te kijken hoe haar stoelgang is (harder dan ik dacht blijkt nu) en om te oefenen op de wc/het potje. Als blijkt dag haar ontlasting te hard is, krijgen we ws movicolon. Heeft de jongste ook.
Maar er zit ook een deel in dr koppie. Ze durft niet zegt ze. En ze durft niet omdat ze het nog nooit heeft gedaan. Zie hier het probleem.
Omdat Eva wel erg angstig is, een grote drang naar structuur en veiligheid heeft (meer dan gemiddeld?) zijn we doorverwezen naar een kinderpsycholoog. Ik vond het heel heftig, maar ik hoop vooral op tips voor ons om haar beter te begeleiden in alles.)

Het kan zijn dat er een behoorlijk verschil zit tussen haar iq en eq. Qua iq zit ze op leeftijd of mogelijk een stuk verder op Veel vlakken (als ik om me heen kijk, niks uitzonderlijks verder hoor), maar qua eq zou ze zomaar achter kunnen lopen. En dat kan dan gaan wringen.
Ik ben heel benieuwd wat en of er iets uit komt, maar voor nu vind ik het al heel fijn als jullie meedenken.
pi_153027171
Oh en bedankt voor de knutseltips ^O^
Ik ga me er eens in verdiepen.
pi_153027478
oh sorry, verkeerd gelezen! Maar je mag haar nog lekker thuis houden he. Als bijv. 4 ochtend prima gaat net zoals op de psz dan gewoon doen!
pi_153030310
Hier gisteren ook een "ik heb buikpijn, ik wil niet naar school".....
Lastig....ik heb maar gezegd dat wij dan even naar de juf toe moeten om het te zeggen en hem af te melden, en eenmaal op school dacht hij er niet meer aan.

Hier is het uitzwaaien heel belangrijk, ik zet nu mijn fiets zo neer dat ik langs het raam moet...Gelukkig (nog) geen tranen.

Ik heb mij opgegeven als vrijwilliger voor de de sportdag. Weet eigenlijk niet of het zo een goed idee is en of mijn zoontje dan constant bij mij in de buurt wil zijn, maar aan de ander kant lijkt het mij ook handig om een indruk van de groep te krijgen en de andere kinderen en de wisselwerking te zien.

Ik laat mijn zoontje de folders knippen, hij vindt altijd wel wat ertussen, wat hij leuk vind en anders vraag ik of hij iets voor mij wil uitknippen. Hij is toch snel weer afgeleid. Of wij spelen postbode, dan gaat hij een oude envelop beplakken en stempelen en onder de deur doorschuiven.

Sinds gisteren is ook nog een nieuw kindje in de groep, dus hij is nu niet meer de jongste....ik stel het mij best lastig voor om in een groep met zo veel kinderen binnen te stromen. En meestal staat hij een beetje verloren tussen al de kindjes een beetje te kijken, wanneer ik wegga. Het is toch best wel een leeftijdsverschil tussen de kinderen. Volgens de juf gaan de nieuwe kindjes vaak nog overal een beetje langs en zijn ze nog niet echt met één ding bezig. Aan het eind van het schooljaar gaan ze de laatste dag in de nieuwe samenstelling met de nieuwe juf zitten.

[ Bericht 33% gewijzigd door Zana op 28-05-2015 08:57:50 ]
pi_153031056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:56 schreef Zana het volgende:
Ik heb mij opgegeven als vrijwilliger voor de de sportdag. Weet eigenlijk niet of het zo een goed idee is en of mijn zoontje dan constant bij mij in de buurt wil zijn, maar an de ander kant lijkt het mij ook handig om een indruk van de groep te krijgen en de andere kinderen en de wisselwerking te zien.
Ik ben gaan helpen op Koningsdag met de Koningspelen. Dacht zelf eerst ook dat het misschien niet een goed idee was. Maar ze vond het heel fijn dat ik even een kijkje kon nemen hoe het er op school aan toe ging. En dat ik in de buurt was van zo'n spannende dag :) Voor haar natuurlijk ook de eerste keer.

Nu hebben ze volgende week een circusweek en zochten ze sminckmoeders. Dus ga ik weer helpen :) Ze heeft het er nu al over.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_153031901
Danic, wij hadden een planbord van Hema, maar ik heb er met dat als voorbeeld nu zelf een gemaakt van een whiteboard.
De meiden hier (ikzelf ook trouwens) vinden het wel prettig.
Heb je het idee dat een ochtend en middag school nog teveel is voor haar? En als dat zo is, heb je dan eventueel de mogelijkheid om bv eerst alleen de ochtenden te doen?
Lijkt me lastig, ook met het afscheid nemen, vaak is het een periode. Maar ja, het is gewoon rottig om weg te gaan als je kind in tranen is en niet gewoon op haar gemakje in de klas zit. Ook al is het daarna snel in orde, je gaat niet lekker weg. :*

knippen doen ze hier uit van die boeken van de speelgoedwinkel en soms tijdschriften. De jongste (bijna 6) knip het liefst overal snippers van en dan wil ze ze bewaren (potentiële hoarder vogens mij ;) ). En er zijn volgens mij ook wel knutsel dingen waar je mee kan oefenen om te knippen, van die boekjes of van SES heb ik ook wel eens wat gezien (daar knipte je dan volgens mij golfjes en hoekjes enzo). Maar volgens mij hebben ze hier net zoveel lol met die tijdschriften en speelgoedboeken (ik bewaar ze altijd na sinterklaas) en gekleurd papier.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153033668
Ik ga inderdaad eens zo'n speelgoedboek halen in de winkel en de folders eens bewaren. En verder pinterest afsnuffelen.
Vanmorgen was het weer drama. Maar toen ik in de Jumbo liep werd ik door een moeder aangesproken wiens kindje tegelijk begonnen is en die gaf aan dat ze na 5 minuutjes gewoon ontspannen in de klas zat. Het is dus echt het afscheidsmoment
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 11:04:04 #158
5428 crew  miss_sly
pi_153033820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:58 schreef danic het volgende:
Ik ga inderdaad eens zo'n speelgoedboek halen in de winkel en de folders eens bewaren. En verder pinterest afsnuffelen.
Vanmorgen was het weer drama. Maar toen ik in de Jumbo liep werd ik door een moeder aangesproken wiens kindje tegelijk begonnen is en die gaf aan dat ze na 5 minuutjes gewoon ontspannen in de klas zat. Het is dus echt het afscheidsmoment
S heeft daar ook last van gehad. Ze vond het minder moeilijk als B haar wegbracht. Dan was het afscheid soms ook nog wel lastig, maar wel gemakkelijker dan wanneer ik haar wegbracht.
Het heeft even geduurd, 3 weken school is nog niet heel lang, natuurlijk! Ik kan me ook goed voorstellen dat het heel overweldigend is, weg van je veilige haven thuis in zo'n groep met een hoop kindjes, allemaal ouder als je net instroomt. Nieuwe structuurtjes en regeltjes en manieren om met elkaar om te gaan.
Hoe is haar band met de juf? En wat al eerder gezegd is: je mag, als dat kan, haar ook best een tijdje alleen de ochtenden laten doen.

:* het is niet leuk je kind zo achter te moeten laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153033915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:58 schreef danic het volgende:
Ik ga inderdaad eens zo'n speelgoedboek halen in de winkel en de folders eens bewaren. En verder pinterest afsnuffelen.
Vanmorgen was het weer drama. Maar toen ik in de Jumbo liep werd ik door een moeder aangesproken wiens kindje tegelijk begonnen is en die gaf aan dat ze na 5 minuutjes gewoon ontspannen in de klas zat. Het is dus echt het afscheidsmoment
Een klasgenootje van Chris heeft er ook lang last van gehad. Alleen bij het afscheid, als ik bleef wachten was het binnen een laat minuten over. Het was echt dat overgangsmoment. Ik geloof dat het tot ruim in groep 2 heeft geduurd. En daarna tot nu (groep4) ook nog wel in fases dat er onrust thuis of op school was. Maar daar was op school echt niks geks mee.

Chris wilde al snel gaan overblijven. Vooral vanwege de vriendjes. Maar dat bleek ook de oplossing te zijn voor de moeilijkere middagen. Dat afscheid was vaak moeilijker. Die overgang voor een 2e keer was teveel.
Bij Chris hielp het ook om vroeg op school te zijn. Dan was het rustiger in de klas en kon hij rustig iets uitzoeken. Als hij eenmaal aan de gang was, maakte de drukte hem minder uit. Maar in de drukte je eigen rust vinden was lastig..

Je zou ook (in overleg met juf?) kunnen kijken of je tot de zomer alleen de ochtenden doet?
pi_153034025
Hè danic, wat vervelend dat Eva nog zo'n moeite heeft met afscheid nemen. Maar drie weken is nog maar kort hè? Ik heb kinderen in de klas gehad die het maandenlang hadden. En meestal is het idd zodra moeder/vader uit beeld is wel weer over.
Bij hardnekkige huilers gebruik ik weleens een beloningssysteem. Bij niet huilen een sticker. Heel simpel en soms heel doeltreffend ;)
En als jij denkt dat ze het nog niet trekt, kun je haar gerust in de middagen thuis houden hè? Ze heeft na dit jaar nog twee hele kleuterjaren dus ze kan best wat missen.
pi_153034181
Danic, mijn oudste had bij de overstap naar een andere school hetzelfde gedrag als Eva. Hij was enorm overstuur tijdens het afscheid, maar echt zo intens heftig dat ik hem wel eens weer mee naar huis heb genomen :@ Ik kan niet met goed fatsoen weglopen bij mijn kind als hij aangeeft mij zo nodig te hebben. Kiezen voor een beloningssysteem zou ik om die reden ook niet doen: ze is verdrietig met een reden, tranen wegslikken omdat je er dan iets voor krijgt zou ik mijn kind niet willen meegeven.

Hier was het een veiligheidsissue: alles was nieuw, en dus doodeng. Hij voelde zich verloren als ik vertrok omdat hij niet voelde dat er iemand was tot wie hij zich kon wenden. Dus we hebben het afscheid anders ingezet: knuffel en kus bij de deur, daarna liep ik mee de klas in en droeg hem echt over aan de juf. Van zijn hand die de mijne vasthield ging hij de hand van de juf vasthouden, eventueel bij haar op schoot. Zodat hij voelde dat hij ook daar in goede handen was, dat er iemand was die hem kon beschermen als dat moest. Ik vond het enorm doeltreffend: hij heeft nog twee dagen een beetje gesnikt toen ik weg ging, maar de hysterie was er meteen al niet meer, en na twee weken van op die manier 'overdragen' ging hij huppelend de klas in: hij had zijn veiligheid gevonden :)
pi_153034312
Wat goed aangepakt, LE! Fijn dat je ook echt bij de bron bent gekomen en van daaruit een oplossing hebt gevonden. O+

Een beloning om je emoties in te slikken, zou ik ook niet zien zitten. Da's ook slechts symptoombestrijding. :)

Edit: maar je hebt het ook over hardnekkige huilers, zie ik. Daarbij is het mss meer een gewoonte geworden.
pi_153036471
Zoals L-E het omschrijft gaat het voor een groot deel hier ook al. Ik draag haar letterlijk over aan de juf. Die vindt het geen enkel probleem om haar even op de arm te hebben zelfs. Als ik dan om het gebouw heen ben gelopen om bij het raam te zwaaien, heeft ze ze nog steeds op de arm.
Enorm geruststellend.
Haar juf is ook erg indrukwekkend ;)
Ze heeft een grote Surinaamse vrouw als juffie. E het is ook echt zo'n moeke dus dat is heel fijn. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n vrouw enorm imposant is voor een klein meisje.

Ik haalde ze net uit school en ze was lekker uitgelaten. Super vrolijk, rende vooruit naar huis en schoffelde in een kwartier 2 boterhammen naar binnen :o
Dus nu maar even een zen (belonings)momentje: filmpje tot ze weer naar school gaat ;)
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:05:25 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153037051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:47 schreef danic het volgende:
Zoals L-E het omschrijft gaat het voor een groot deel hier ook al. Ik draag haar letterlijk over aan de juf. Die vindt het geen enkel probleem om haar even op de arm te hebben zelfs. Als ik dan om het gebouw heen ben gelopen om bij het raam te zwaaien, heeft ze ze nog steeds op de arm.
Enorm geruststellend.
Haar juf is ook erg indrukwekkend ;)
Ze heeft een grote Surinaamse vrouw als juffie. E het is ook echt zo'n moeke dus dat is heel fijn. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n vrouw enorm imposant is voor een klein meisje.

Ik haalde ze net uit school en ze was lekker uitgelaten. Super vrolijk, rende vooruit naar huis en schoffelde in een kwartier 2 boterhammen naar binnen :o
Dus nu maar even een zen (belonings)momentje: filmpje tot ze weer naar school gaat ;)
Komt wel goed joh :Y Meestal gaat het gewoon goed, een dag nadat jij denkt "nu kan het echt niet meer" ;)
pi_153038072
Net alleen een pruillip maar ze liep zo de klas in. En ze stond zelf bij het raam te zwaaien *O*
Ik weet het, één zwaluw......
Maar het gaf een fijn gevoel.

Sorry dat ik het topic zo kaap, maar het houdt me enorm bezig.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:33:06 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153038091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:32 schreef danic het volgende:
maar het houdt me enorm bezig.
Ik denk dat we dat allemaal snappen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153039894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:32 schreef danic het volgende:
Net alleen een pruillip maar ze liep zo de klas in. En ze stond zelf bij het raam te zwaaien *O*
Ik weet het, één zwaluw......
Maar het gaf een fijn gevoel.

Sorry dat ik het topic zo kaap, maar het houdt me enorm bezig.
Wat goed, dat geeft hopelijk weer wat moed :*.
En lekker van je afschrijven hoor! Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153040268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:32 schreef danic het volgende:
Net alleen een pruillip maar ze liep zo de klas in. En ze stond zelf bij het raam te zwaaien *O*
Ik weet het, één zwaluw......
Maar het gaf een fijn gevoel.

Sorry dat ik het topic zo kaap, maar het houdt me enorm bezig.
geen sorry hoor.. we all been there, done that!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153042089
We hadden het deze week over je kind vergeten... Guess what, ik ben net ALWEER gebeld door de juf. :( Mijn vader is haar van de 8 keer (hij haalt haar pas sinds maart op op donderdagen) al 2 keer vergeten op te halen. Ik ga nu wat anders regelen, of BSO of mijn schoonvader, want ik schaam me dood richting de juf. -O-
pi_153042150
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
We hadden het deze week over je kind vergeten... Guess what, ik ben net ALWEER gebeld door de juf. :( Mijn vader is haar van de 8 keer (hij haalt haar pas sinds maart op op donderdagen) al 2 keer vergeten op te halen. Ik ga nu wat anders regelen, of BSO of mijn schoonvader, want ik schaam me dood richting de juf. -O-
Mijn vader zou het slecht hebben hoor. Hij zou echt in elkaar getimmerd worden door mijn moeder :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_153042379
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
We hadden het deze week over je kind vergeten... Guess what, ik ben net ALWEER gebeld door de juf. :( Mijn vader is haar van de 8 keer (hij haalt haar pas sinds maart op op donderdagen) al 2 keer vergeten op te halen. Ik ga nu wat anders regelen, of BSO of mijn schoonvader, want ik schaam me dood richting de juf. -O-
Vervelend hè. Niet alleen de schaamte maar het arme kind..
De BSO was afgelopen week vergeten om mijn zoon op te halen. Ik vond het zo sneu.
pi_153042408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn vader zou het slecht hebben hoor. Hij zou echt in elkaar getimmerd worden door mijn moeder :D
Mijn moeder gooit nu denk messen naar hem vanaf de maan (want daar woont ze volgens L). :D

Ik ga als ik even tot 10 1000 geteld heb ook maar eens een gesprek met hem aan. :X
pi_153042555
Oh jemig NIKKI. Ik zou ook echt not amused zijn. Goed dat je het wel gaat bespreken. Wie weeg wat voor verklaring hij heeft (hoewel ik er geen kan verzinnen die ik als acceptabel zou bestempelen)
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:00:19 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153042961
Wat vervelend. Misschien kun je eerst nog bekijken of er iets anders is dat hem zou helpen om er aan te denken?
in de haak.
pi_153043720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:00 schreef trui het volgende:
Wat vervelend. Misschien kun je eerst nog bekijken of er iets anders is dat hem zou helpen om er aan te denken?
Ik heb het al in zijn telefoonagenda gezet én er staat een alarm op zijn telefoon. Hij is zo ongeveer vergroeid met zijn telefoon, dus ik ben bang dat ik weinig andere opties meer heb. :{
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:00:45 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153044535
iemand zou 'm kunnen bellen vlak van tevoren?
in de haak.
pi_153044618
Is er een reden dat hij het vergeet? Wel vervelend zeg...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:17:20 #178
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_153047807
Appelsap, wij kennen een meisje met een zelfde soort probleem op een school waar ook niet zo veel werd aangeboden. Ze had al een klas overgeslagen en wilde wel in die klas blijven. Ouders hebben toen samen met de onderwijsassistent (of hoe heet zo iemand) extra werk gezocht. Als de klas bezig is met herhalen dan mag zij haar koptelefoon op en even zelf werken. Op die manier waren er wel mogelijkheden daar.

Ik moest lachen om mijn dochter. Ze stuurde me een werkstuk dat ze gemaakt had.

'Bron.
Mijn moeder.
De opa van mijn moeder vertelde dit aan mijn moeder. '
pi_153049639
oei Nikki, wat rot. Heb je tijd om hem te bellen voor het ophalen? En is het misschien te veel voor hem met oppassen?
Weet niet hoe vaak hij oppast hoor, maar kan me goed voorstellen dat het teveel kan zijn voor opa's en oma's tegenwoordig.
pi_153049995
Balen Nikki!! Denk je het goed geregeld te hebben...
Met een meidenkwartet
pi_153050061
Niet leuk Nikki. Wat zei hij er zelf over? Heeft hij op die dag ook T en S?

Danic ik heb weinig tips voor je behalve dan dat de 9 van de 10 keer de kinderen echt heel snel op hun gemak zijn als hij moeder/vader weg is. Doet ze het ook als haar vader haar wegbrengt?

Zana hij klinkt idd wel wat rommelig maar ik ken maar heel weinig scholen waar de kinderen binnen opgehaald worden. De lkr weet heel goed welk kind eventueel zomaar er vandoor kan gaan en let daar heus op. Tja en mbt de stagiaire en geen lkr welkom bij de bezuinigingen in het onderwijs.

Ik haal ean ook buiten op en die roept altijd heel enthousiast ik ziet mijn mama/papa/oppas en mag er dan naar toe.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:12:14 #182
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153051340
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
We hadden het deze week over je kind vergeten... Guess what, ik ben net ALWEER gebeld door de juf. :( Mijn vader is haar van de 8 keer (hij haalt haar pas sinds maart op op donderdagen) al 2 keer vergeten op te halen. Ik ga nu wat anders regelen, of BSO of mijn schoonvader, want ik schaam me dood richting de juf. -O-
Dat is echt shit :* :* ook het schuldgevoel als moeder terwijl je er echt niets aan kan doen :* :*

Problemen met het van school ophalen is waarom wij ruzie hebben met mijn schoonouders..
Wat volgens hun geen big deal mag zijn want ze is toch veilig thuis gekomen uiteindelijk }:| :r :X

Ik snap dat je een andere oplossing gaat zoeken
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153062826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:17 schreef Luchtbel het volgende:

Ik moest lachen om mijn dochter. Ze stuurde me een werkstuk dat ze gemaakt had.

'Bron.
Mijn moeder.
De opa van mijn moeder vertelde dit aan mijn moeder. '
O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 09:15:21 #184
5428 crew  miss_sly
pi_153063080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:17 schreef Luchtbel het volgende:
Appelsap, wij kennen een meisje met een zelfde soort probleem op een school waar ook niet zo veel werd aangeboden. Ze had al een klas overgeslagen en wilde wel in die klas blijven. Ouders hebben toen samen met de onderwijsassistent (of hoe heet zo iemand) extra werk gezocht. Als de klas bezig is met herhalen dan mag zij haar koptelefoon op en even zelf werken. Op die manier waren er wel mogelijkheden daar.

Ik moest lachen om mijn dochter. Ze stuurde me een werkstuk dat ze gemaakt had.

'Bron.
Mijn moeder.
De opa van mijn moeder vertelde dit aan mijn moeder. '
Twee van de belangrijkste en meest betrouwbare bronnen die je maar kunt bedenken O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153063370
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Twee van de belangrijkste en meest betrouwbare bronnen die je maar kunt bedenken O+
Haha, als mijn moeder het van mn opa heeft, dan weet je op voorhand al dat er misschien, met heel veel geluk, nog 10% van het oorspronkelijke verhaal inzit. Dat zijn, en helemaal bij elkaar, de grootste fantasten die ik ken. :D
pi_153063420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:00 schreef trui het volgende:
iemand zou 'm kunnen bellen vlak van tevoren?
deze zou ik nog even overwegen ja :Y wel heel vervelend zeg Nikki :{

LB :D geweldig die bronnen!! O+
:)
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 09:33:30 #187
5428 crew  miss_sly
pi_153063432
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Haha, als mijn moeder het van mn opa heeft, dan weet je op voorhand al dat er misschien, met heel veel geluk, nog 10% van het oorspronkelijke verhaal inzit. Dat zijn, en helemaal bij elkaar, de grootste fantasten die ik ken. :D
Ja, dat weet je nu! Maar als kind wist je dat niet, later vermoedde je dat, maar wilde je dat niet weten. ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153063457
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat weet je nu! Maar als kind wist je dat niet, later vermoedde je dat, maar wilde je dat niet weten. ;)
Da's waar! Ik heb heel lang op school met veel stelligheid geroepen dat MIJN OPA HET ZWARTE GAREN HEEFT UITGEVONDEN! :')
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:57:55 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153063955
haha! :D
in de haak.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:29:15 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153064682
Arme spring 😉
pi_153068851
Spring! _O-

Persoonlijk vind ik bellen dat mijn vader L moet ophalen echt te ver gaan. Verder ben ik ook gewoon aan het werk op donderdag en als ik net op dat moment een vergadering heb kan ik hem niet bellen. Mijn conclusie is dat er blijkbaar belangrijkere dingen zijn dan zijn kleindochter (T en S zitten namelijk gewoon op het kdv op donderdag dus daar kan hij het niet druk mee hebben) en daarom ga ik een andere oplossing zoeken. Het is jammer maar het is niet anders.
pi_153070127
Maar heb je m al gevraagd hoe het komt dat ie het vergeet?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153071469
Danic, wat fijn dat het goed ging! Hopelijk heeft ze een beetje veiligheid gevonden. Het valt ook niet mee als klein kleutertje...

Lars zit in groep 2 en sinds kort mogen de ouders niet meer mee de klas in met brengen als voorbereiding op groep 3. De eerste keer vond hij het heel spannend, inmiddels mag ik het gebouw niet meer in van hem... hij wil net als zn grote zus op de kiss en ridezone uitstappen.

Loslatennnnnnnnnnnnn..........
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153079902
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:40 schreef Vanyel het volgende:
Maar heb je m al gevraagd hoe het komt dat ie het vergeet?
Ja, hij was het gewoon vergeten. En hij deed/doet er ook nog eens heel laconiek over. :( Ik heb de dag ervoor en op de dag (ochtend) zelf nog met hem gesproken over het ophalen. Juist omdat hij het al een keer eerder vergeten was. Nu ben ik er klaar mee. Ik vind het heel sneu voor L, al lijkt die er niet mee te zitten overigens. En ik vind het niet getuigen van verantwoordelijkheidsgevoel. Ik vertrouw het op deze manier gewoon niet. :N
pi_153083573
Ik ben zelf ook wel eens te laat geweest (niet helemaal vergeten, dat dan weer niet). Ik ben vrij chaotisch ingesteld en daar kan wel eens wat mis gaan.
Maar kinderen zijn natuurlijk heel flexibel, juffen ook, en de zorgen gaan wat mij betreft meer over jou dan over haar.
Daarmee wil ik je “onveilige gevoel” totaal niet bagatelliseren hoor, Nikky. Ik ken jou niet en ik ken je vader niet dus wat er voor verdere emoties spelen weet ik niet en kan ik verder totaal geen uitspraak over doen.

Ik snap je schaamtegevoel (dat ik verder eigenlijk ook zelden heb) toch een beetje.

Het doet me trouwens wel denken aan een dag toen ik een jaar of 6 was;
Mijn ouders gingen nooit zonder ons weg, nooit. Maar die ene keer wel. En toen waren mijn opa en oma bij ons.
Ik mocht mijn oma niet.

En toen ze ons van school kwam halen was ik al weg. Ik besloot i.p.v. te wachten en de gebruikelijke weg linksom door de wijk te nemen, de langere weg rechtsom langs het bos te doen.

Toestanden heeft dat opgeleverd! Mijn oma is haar hele leven pissig op me geweest.
pi_153085007
Karin, volgens mij is het hier in groep 5 pas, dat je niet meer mee "mag" de klas in. Groep 2 MOET zelfs nog in de klas gebracht worden door de ouder.
Maar wel stoer van Lars, dat hij het dan ook gewoon helemaal zelf wil doen, ze worden groot he :D.

Nikki, ik zou hetzelfde gevoel hebben denk ik. Helemaal als hij er dan ook nog heel laconiek over zou doen. Ik vind gewoon dat als je afspreekt om kind op te halen, dan moet je ook zorgen dat je daar staat... Natuurlijk kan je een keer wat later komen, maar gewoon vergeten zou er bij mij niet in gaan, zeker niet als het vaker gebeurd... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153089134
Ik vind je conclusie wel hard. Soms vergeten mensen gewoon iets toch?
Mijn moeder is mij ook wel eens vergeten en ik weet zeker dat ze me belangrijk vind hoor.
Hij is neem ik aan niet de jongste meer en het is nog geen ritme.
Maar als ze naar de BSO kan, prima toch. Kan opa misschien gewoon weer opa zijn zonder dit soort verantwoordelijkheden.
Het laconieke gedrag kan ook zijn om zijn schaamte te verbergen of zijn schuldgevoel minder te maken. Hou het maar een beetje in de gaten of hij meer dingen vergeet.
pi_153090265
Ik snap wel dat jullie mijn reactie misschien wat hard vinden, maar er speelt wel iets meer dan alleen het vergeten van L. Bijvoorbeeld dat hij L mee neemt naar zijn eigen huis omdat hij "geen zin heeft" om naar de trampoline die bij ons in de buurt staat te gaan (dat zei hij letterlijk zo). En dat terwijl hij L slechts tijdelijk op moet halen omdat mijn schoonvader geopereerd is aan zijn knie. Ik hoor verder van L dat mijn vader alleen op met zijn telefoon speelt als ze bij hem is. Ik vind het bizar dat hij het niet op kan brengen om in de 1,5 uur die L bij hem is gezellige dingen met haar te doen, al gaat hij televisie kijken met haar. Het maakt me niet uit, als ze maar oprechte aandacht krijgt, maar dat zit er dus helaas echt niet in. -O- Alles bij elkaar heeft er helaas voor gezorgd dat het emmertje nu even vol is.

Genoeg gezeurd, laten we het over gezellige kleuter en puberdingen hebben.;)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 06:29:30 #199
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153094167
Oh wat teleurstellend is dat he, als (een van) je ouders er gewoon blijk van geeft zichzelf stukken belangrijker te vinden dan je kind. Je gunt je kind gewoon veel beter. Ik kan me goed voorstellen dat dit de druppel was....

Ik heb zojuist jongste afgezet voor het schoolbasketbaltoernooi. Ze hebben al een week of 6 wekelijks wedstrijden tegen andere scholen gehad, en nu dus een toernooi, maar we hoorden dat dat allemaal vriendschappelijke wedstrijden zijn, waarbij geen score wordt bijgehouden :? Ben ik nou raar dat ik dat raar vind? Die jongens zijn 11, het zijn geen kleutertjes meer! Bovendien begonnen ze er nou net achter te komen dat de solide, teamworkspelende spelers de wedstrijden wonnen, en niet de altijd-zelfscorende diva's.

Nou ja, ze hadden er in ieder geval zin in :D Stonden voor de bus vertrok al vrolijk te ballen in een ongekoelde sporthal. Ik denk dat ik zo een busje deo meeneem, voor na het toernooi ;)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 07:57:41 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153094417
Ik vind het inderdaad best wel raar, Gao. En zeker omdat ik vanuit jouw verhalen wel het gevoel kreeg dat het een op prestatie gerichte school is. Maar wellicht telt daar juist de individuele prestatie en niet de groepsprestatie?
En reken maar dat ze onderling allemaal heus de scores wel bijhouden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 09:41:09 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153095176
Bij aankomst bleek dat ze toch score bijhouden. Hoewel ze tijdens de laatste wedstrijd van onze jongens bij 18-0 zijn gestopt met tellen 😉
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:47:07 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153096109
18 - 0 is ook wel erg zielig voor de tegenpartij. Zo'n verschil in niveau is eigenlijk niet meer leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153098647
lees eerst maar even de regels op MED voordat je je enquête gaat spammen.

[ Bericht 88% gewijzigd door Kyara op 30-05-2015 14:55:42 ]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:17:45 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153100542
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:47 schreef livelink het volgende:
18 - 0 is ook wel erg zielig voor de tegenpartij. Zo'n verschil in niveau is eigenlijk niet meer leuk.
Alle wedstrijden waren zo. Heel vreemd, want onze jongens oefenen niet meer dan de anderen en waren ook lichamelijk niet groter of sterker ofzo. Alleen bij de laatste wedstrijd stonden ze even achter, omdat dat team extreem hard en fysiek speelde. Dat was even wennen, maar uiteindelijk wonnen ze 22-9.

Maar ik ga even genieten: ik heb m'n stel meegenomen voor een dagje hotel in een ander Emiraat. We zijn alle drie moe en uhm... moe dus ik hou ze een dagje uit school morgen en we gaan genieten van zon, zee en strand.
pi_153112159
Het was even een tijd geleden maar we hebben weer eens een mijlpaal te pakken; de eerste scheerbeurt van onze oudste.
Zijn snorretje en bakkebaarden (dons) zijn eraf.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:42:20 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153112227
Oh Lily, dat klinkt voor mij nog zo ver weg. Een echte mijlpaal, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:47:41 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153112370
Lily wat een mijlpaal! Kleine jongens worden echt groot O+

Gao geniet er van!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153113554
Lily dat is met recht een mijlpaal! :Y

Gao goede score! :D
Veel plezier tijdens jullie minivakantie!

Mijn ophaalprobleem is opgelost. *O* Mijn schoonvader is voldoende hersteld van zijn knieoperatie om L op de donderdagen weer op te halen. L vind het supertof dat andere opa haar weer komt halen. :)
  zondag 31 mei 2015 @ 08:57:47 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153119527
Oh Lily, daar moet ik nou nog helemaal niet aan denken, een baard op dat zachte jongensgezichtje 😀

Erg fijn voor je kleine Nikki!

En ja, 't is goed hier. Wel warm, 41C, maar de zee is nog net koel genoeg en het zwembad wordt tot 29C gekoeld. En meer waren we helemaal niet van plan 😉
pi_153119553
Goed, dat het opgelost is Nikki

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 08:57 schreef Gaoxing het volgende:
...Wel warm, 41C,
;(
  zondag 31 mei 2015 @ 09:37:56 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153119789
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 09:03 schreef lily het volgende:
Goed, dat het opgelost is Nikki

[..]

;(
Maar we zijn dat gewend he, dat scheelt nogal... Thuis is het hetzelfde of nog wat warmer.
  zondag 31 mei 2015 @ 11:41:29 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153121901
Poeh, dat is wel erg warm. Hier vind ik het daarentegen ook wel erg koud vandaag. Een gulden middenweg van zo'n 26 graden zou mooi zijn.

Fijn dat je schoonvader weer zo goed is opgeknapt, nikki. Scheelt zoeken naar een oplossing ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153123417
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:41 schreef livelink het volgende:
Een gulden middenweg van zo'n 26 graden zou mooi zijn.
20 is meer dan genoeg voor mij.
Eind van de week zou het 29 graden worden hier....word ik niet blij van...
  zondag 31 mei 2015 @ 14:57:32 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153126993
Mensen die albert heyn spaarkaarten willen voor een 10tje korting bij efteling?

Dm me dan ff.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 juni 2015 @ 09:38:31 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153148859
Bij Willem is ook al wat dons op de bovenlip aan 't komen. Maar scheren is nog niet aan de orde geloof ik. Beste mijlpaal, Lily!

Gao, een zwembad dat gekoeld moet worden, haha!
in de haak.
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 09:52:03 #216
5428 crew  miss_sly
pi_153149054
Lily, wat een mijlpaal :o O+ Jeetje zeg, zo'n groterd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153149770
Mijn bijna kleuter heeft vandaag zijn eerste echte schooldag.

Vanmorgen bij het wegbrengen ging het prima, ik vind het lastiger geloof ik. Jammer dat zijn juf ziek is vandaag, dus gelijk een invaljuf. En die wist mij te vertellen dat hij wel gewoon helemaal meedraait(schoolgids zei alleen de ochtenden). Dus ik moet voor donderdag ook gelijk overblijven regelen. Vandaag kan hij gelukkig tussen de middag nog thuis eten.
  maandag 1 juni 2015 @ 10:35:44 #218
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_153149771
Hullo, ik kom mij even melden, met Larissa (is een nickname). Op 12 mei is ze 4 jaar geworden en ze gaat sinds een paar weekjes naar school :)

En ik kom gelijk advies vragen. Larissa wil geen gedag zeggen. Maar dan niet alleen verlegen, maar zegt echt "HM!" en draait (in mijn ogen) boos haar hoofd weg.
Dat doet ze nu bij de juf, en bij de kinderen in de klas.
Het zal wel een fase zijn. Maar hoe krijg ik haar zover dat ze in ieder geval netjes dag zegt?
Ik geef wel altijd het goede voorbeeld en zeg zelf gedag, of geef een hand aan de juf, en zeg dan: kijk eens, zo doe je dat.
Ik vind het echt onbeleefd, en ik ben dit gedrag niet zo van haar gewend (wel angstig / verlegen, maar ze bleef wel altijd netjes).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 10:59:55 #219
5428 crew  miss_sly
pi_153150231
S houdt niet van afscheid nemen. Nooit gedaan ook. Ze begint er aan te wennen, maar ze is niet iemand van groots afscheid (van anderen, wel van mij als ik haar ergens heen breng :) ).
Als ik haar ophaal op de opvang bijvoorbeeld, wil ze ook zomaar naar huis gaan. Ik vertel haar dan dat ik graag wil dat ze even laat weten dat ze weggaat, omdat ze haar anders dadelijk kwijt zijn. Ze hoeft dan niet per se "dag" te zeggen, maar wel dat ze gaat. Soms zegt ze dag, soms gaat ze een hand of knuffel geven, soms roept ze van de andere kant van de kamer 'doei!'. Ik vind het best, ze zijn nog jong, zo superbeleefd hoeft van mij niet. Ze weet waarom ze moet laten weten dat ze gaat, en dat doet ze dan op haar manier.

Wellicht kun je Larissa ook uitleggen waarom ze gedag zegt, en dan niet 'omdat dat beleefd is', want daar hebben ze op deze leeftijd best wel lak aan, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153150393
Ean doet vaak hetzelfde als Larissa. Ik merk dat als ik netjes gedag zegt ze later ook nog even zwaait. Ze houdt er schijnbaar niet van dat te moeten op een moment dat ze dat niet wil. Ze wordt dan in het middelpunt gezet en dat vindt ze niet fijn.
  maandag 1 juni 2015 @ 11:15:01 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153150517
Nou vraag ik me al een half uur af wat "HM!" is :D

Ik zou er niet teveel nadruk op leggen. Als ze het niet alleen doet, doe je het voorlopig toch samen? Normaal beginnen kinderen zo na de herfstvakantie een beetje zichzelf te raken, ik zou tegen die tijd eens evalueren...
  maandag 1 juni 2015 @ 11:17:20 #222
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153150568
Op wat voor momenten moet ze gedag zeggen?
Ik geef zelf nooit de juf een hand :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 juni 2015 @ 11:23:58 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153150707
In mijn eigen klas ga ik doorgaans bij de deur staan, en geef elk kind dat binnenkomt/weggaat een hand.
Ik verwacht van het kind ook dat het even oogcontact maakt.

Bij mijn kinderen op school gebeurt dat niet, nu ik er over nadenk. Ik denk dat ik ze dat toch ook even ga aanwennen (mijn kinderen dus) dat ze even netjes goedemorgen juf ofzo zeggen als ze binnenkomen.
pi_153151060
mijnessen geven hun juf een knuffel zodra ze haar zien O+ O+
of ze nu pleinwacht hebben of bij binnenkomst in de klas. bij het weggaan zeggen ze "dag juf! tot straks/morgen" en rennen naar mij.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 1 juni 2015 @ 11:43:40 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_153151181
Ik ben zo'n trut die vind dat de jongens zich netjes moeten voorstellen als ze iemand voor het eerst zien, maar verder gewoon op hun eigen manier iemand mogen groeten en gedag zeggen. En bij de een is dat dus een kus, knuffel, high five, bij de ander is dat vanuit de auto nog even doei roepen bij wijze van spreken ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153151475
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn bijna kleuter heeft vandaag zijn eerste echte schooldag.

Vanmorgen bij het wegbrengen ging het prima, ik vind het lastiger geloof ik. Jammer dat zijn juf ziek is vandaag, dus gelijk een invaljuf. En die wist mij te vertellen dat hij wel gewoon helemaal meedraait(schoolgids zei alleen de ochtenden). Dus ik moet voor donderdag ook gelijk overblijven regelen. Vandaag kan hij gelukkig tussen de middag nog thuis eten.
Je moet niks, zeker niet met zo'n jonge kleuter. Als je hem liever alleen de ochtenden laat gaan, zou ik dat zeker doen. Voor je het weet hebben ze leerplicht ;)

Bij m'n dochter in de klas is het gebruikelijk om aan het einde van de dag de juf een handje te geven. Ik wijs haar daar wel op als ze het vergeet. Ze heeft er geen moeite mee. Ik vind het wel mooi: even een momentje erkenning voor elkaar en gelijk de mogelijkheid om nog even wat na te bespreken.
pi_153153955
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je moet niks, zeker niet met zo'n jonge kleuter. Als je hem liever alleen de ochtenden laat gaan, zou ik dat zeker doen. Voor je het weet hebben ze leerplicht ;)

Bij m'n dochter in de klas is het gebruikelijk om aan het einde van de dag de juf een handje te geven. Ik wijs haar daar wel op als ze het vergeet. Ze heeft er geen moeite mee. Ik vind het wel mooi: even een momentje erkenning voor elkaar en gelijk de mogelijkheid om nog even wat na te bespreken.
Ik laat het denk ik maar even van hem afhangen. Mocht hij te moe worden dan hou ik hem 's middags wel thuis.

Hij kwam net huilend naar buiten omdat hij zijn luizenzak niet meer mee naar huis mocht nemen. Maar hij was verder niet te houden, en wilde heel graag vanmiddag ook gewoon weer naar school. Dus hij is alweer naar school. De andere middag is donderdagmiddag, ik kijk donderdagochtend wel even hoe hij eraan toe is.
pi_153155919
Mijn zoontje is soms ook heel erg verlegen en praat niet met iedereen, bijvoorbeeld ook niet als wij met iemand samen in de lift staan en hij wordt aangesproken. Ik ga hem niet dwingen, maar maak er vaak wel een luchtige opmerking over. Als wij hem meenemen naar een groep vrienden,die wij enkele keren per jaar zien, wil ik wel dat hij een rondje maakt.....De eerste keer deed hij er erg moeilijk over, de volgende keer hebben wij het vooraf erover gehad en gezegd dat iedereen het heel leuk vindt om een handje van hem te krijgen.

Op school geven ze volgens mij geen hand, toen hij nog op de peuterspeelzaal was heb ik er wel erop gelet dat hij altijd heeft laten weten dat hij wegging, met de uitleg dat ze anders "nog kindjes moesten gaan zoeken in het hele gebouw, want ze wisten niet dat ze al naar huis waren".

Het is best lastig om hem te ontfutselen wat ze elke dag op school doen....
Laatst begon hij over een kinderlokker. ...nu dat woord heeft hij echt niet van ons, ik weet niet wat de kinderen zich elkaar zo vertellen....
In het begin ging hij 's ochtends zonder een hap te eten uit huis , gelukkig is dat nu over, maar zijn waterfles komt altijd net zo vol weer mee terug.
pi_153157685
Als ik sofie vraag wat ze gedaan heeft is het antwoord:" weet ik niet" of:" zeg ik lekker niet" of "niks".
Ik stel nu gerichte vragen :"wat heb je gekozen met spelen-werken?" of:" met wie heb je buiten gespeeld? "
Zo krijg ik ongeveer wel een beetje te horen wat er allemaal gebeurt in de klas.
*poef* nu is het weg
  maandag 1 juni 2015 @ 17:57:49 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153161731
Met dat groeten geldt imo ook: Opvoeden is voorleven.
Idem dito met alsjeblieft/dankjewel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar maandag 1 juni 2015 @ 18:35:48 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153162817
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:57 schreef Moonah het volgende:
Met dat groeten geldt imo ook: Opvoeden is voorleven.
Idem dito met alsjeblieft/dankjewel.
dan doe ik in elk geval iets goed in dit leven *)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 juni 2015 @ 18:41:44 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153162953
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dan doe ik in elk geval iets goed in dit leven *)
Bravo!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 juni 2015 @ 19:21:27 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153164318
Water bekers kwamen hier ook keihard weer vol terug. Toen heb ik besloten dat ik drinken an sich belangrijker vond dan dat het water is dus er gaat nu een drupje aanmaak limo door en sindsdien gaan ze leeg.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 19:52:45 #234
5428 crew  miss_sly
pi_153165452
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:21 schreef laziness het volgende:
Water bekers kwamen hier ook keihard weer vol terug. Toen heb ik besloten dat ik drinken an sich belangrijker vond dan dat het water is dus er gaat nu een drupje aanmaak limo door en sindsdien gaan ze leeg.
Hier idem :D
Het is echt maar net aangemaakt, maar ze drinkt nu beter en drinken vind ik wel echt belangrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153165855
Hier drinkt alleen middelste alleen maar water. Altijd. Nooit iets anders.
Oudste en jongte lusten nog wel eens graag wat anders maar jongste krijgt naar school ook alleen water. Dat drinkt ze goed daar.
Thuis krijgt ze wat ze wil (siroop, melk, sinaasappelsap).

Oudste drinkt ook al een tijdje koffie.
Hij wordt zo groot. Letterlijk (1.90m) maar verder ook in alles.

Gao zei; ik moet er nog niet aan denken dat de onze moet gaan scheren....nee, natuurlijk niet, maar je groeit er in mee.
Ik ben dol op mijn grote puber. Zijn lengte, zijn stem, zijn baardgroei, en zijn gesprekken. Heel fijn.

En daarnaast nog mijn jonge hond van 10 en mijn meisje van 5. Ik ga echt alle kanten op tegenwoordig.
pi_153166094
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:21 schreef laziness het volgende:
Water bekers kwamen hier ook keihard weer vol terug. Toen heb ik besloten dat ik drinken an sich belangrijker vond dan dat het water is dus er gaat nu een drupje aanmaak limo door en sindsdien gaan ze leeg.
Oh, en dit uiteraard.
Drinken is belangrijk. Geen water, prima, dan wat anders. No prob.
  maandag 1 juni 2015 @ 20:29:36 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153166965
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:03 schreef lily het volgende:

Ik ben dol op mijn grote puber. Zijn lengte, zijn stem, zijn baardgroei, en zijn gesprekken. Heel fijn.

En daarnaast nog mijn jonge hond van 10 en mijn meisje van 5. Ik ga echt alle kanten op tegenwoordig.
Wat schrijf je dat mooi, lily O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153168324
Dat is het ook.
Dat wil zeggen, het verschil in leeftijden vind ik persoonlijk erg prettig. Tegelijkertijd klinkt het als een post op facebook (een account dat ik niet bezit). Een soort halleluja wat zijn we blij.

Dat is natuurlijk niet altijd zo en ik word geregeld gek van de luitjes, maar mijn oudste (autistische zoon) kost me momemteel de minste energie.
Naarmate hij ouder wordt komen wij steeds dichter bij elkaar.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:15:02 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153169370
Niks mis met een gelukkige post, hoor. En voor mij ook nog een hoopvolle post. Ik hoop dat ik dat over een paar jaar ook mag schrijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153171038
Ik denk er ook vaker aan, hoe dat is, wanneer hij ouder wordt. Toen ik na een paar maanden nog verlate kraambezoek kreeg van de collega's van mijn vriend, zei iemand dat ze babies eigenlijk niet zo leuk vond en dat het pas echt leuk werd met 3-4 jaar...ik kon mij er toen helemaal niets bij voorstellen, ik vond de babytijd al leuk en had het ook nodig, om aan een kind te wennen, maar bezef mij nu dat je met een kleuter heel anders contact kunt hebben...ik moet er niet aan denken om onze knuffel- en kriebelmomente te moeten missen en vond de peuterpuberteit al stevig, ik weet niet of ik de echte puberteit dan wel ben gewachsen. Ik kan mij nog niet voorstellen, hoe zich een moeder/ zoon relatie ontwikkelt, moeder/ dochter is toch iets anders, dan kun je uit je eigen verleden/ ervaring putten. Fijn om te horen dat ook "grote jongens" voldoening kunnen geven.
pi_153172061
Hier staat de juf ook in de deuropening bij binnenkomst en vertrek en geven ze juf een handje. Dat gaat wat schoorvoetend, maar ze doet het wel.

Verder is het hier nog steeds geen feest om naar school te mogen helaas. Op het moment 'hangt' ze ook heel erg aan me. Zo erg dat toen ik vanmorgen naar mijn werk ging, ze heel erg moest huilen (heb ik niet meegekregen, dus was pas nadat de deur dicht ging) en ze pas stopte nadat ze op school was afgezet :'(

Vanmiddag ging dan wel weer een stuk beter, maar ik hoop zo dat het gaat wennen voor dr.
En ja,natuurlijk gaan ze op hun 10e niet nog steeds iedere dag huilend naar school, maar op dit moment vind ik het niks.
Van de week dus ook eens kijken naar zo'n Week planner met picto's. Weet iemand een goede site hiervoor toevallig? Ik ben nogal gemakkelijk aangelegd :+ dus koop het liever als pakket dan dat ik zelf moet knutselen.
Dag kan wel, zo'n plank met klittenband en foto's van de activiteit....maar ik heb liever iets kant en klaar.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:33:21 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153172697
Olifantastisch.nl
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153173084
9h ja die had je al genoemd :+ eens kijken of ik daar morgen in mijn pauze eens mijn licht op kan doen.
Bedankt voor de herhaling
pi_153173139
Heeft hier ook best een tijd geduurd Danic het huilen in de ochtend met wegbrengen.
Nog steeds af en toe op 'andere' dagen. Zoals nu dat we in een verbouwing zaten zaten de tranen weer even hoog.

Hier dus ook heel uitgebreid met een kalender gewerkt en een los weekoverzichtje.
Hierop stond per dag wie haar brengt en ophaalt, bso en de gym (gym vind ze niet leuk)
Daar heb ik het documentje nog wel van als je wilt. Kun je zo aanpassen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 1 juni 2015 @ 22:54:13 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153173425
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:53 schreef Zana het volgende:
Ik denk er ook vaker aan, hoe dat is, wanneer hij ouder wordt. Toen ik na een paar maanden nog verlate kraambezoek kreeg van de collega's van mijn vriend, zei iemand dat ze babies eigenlijk niet zo leuk vond en dat het pas echt leuk werd met 3-4 jaar...ik kon mij er toen helemaal niets bij voorstellen, ik vond de babytijd al leuk en had het ook nodig, om aan een kind te wennen, maar bezef mij nu dat je met een kleuter heel anders contact kunt hebben...ik moet er niet aan denken om onze knuffel- en kriebelmomente te moeten missen en vond de peuterpuberteit al stevig, ik weet niet of ik de echte puberteit dan wel ben gewachsen. Ik kan mij nog niet voorstellen, hoe zich een moeder/ zoon relatie ontwikkelt, moeder/ dochter is toch iets anders, dan kun je uit je eigen verleden/ ervaring putten. Fijn om te horen dat ook "grote jongens" voldoening kunnen geven.
Ik zie persoonlijk geen verschil in moeder/zoon relatie en moeder/dochter relatie. Wel is mijn ervaring dat het afhankelijk van het kind is en van de leeftijd van het kind of er (nog) veel geknuffeld wordt en waar de gesprekken veelal over gaan.
pi_153173986
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:45 schreef Lamb29 het volgende:
Heeft hier ook best een tijd geduurd Danic het huilen in de ochtend met wegbrengen.
Nog steeds af en toe op 'andere' dagen. Zoals nu dat we in een verbouwing zaten zaten de tranen weer even hoog.

Hier dus ook heel uitgebreid met een kalender gewerkt en een los weekoverzichtje.
Hierop stond per dag wie haar brengt en ophaalt, bso en de gym (gym vind ze niet leuk)
Daar heb ik het documentje nog wel van als je wilt. Kun je zo aanpassen.
Graag :Y

Ik wil hem inderdaad ook vrij uitgebreid, met wie er thuis en wie werkt, welke opalen oma komen oppassen, 1 of 2x per dag naar school, wanneer niet naar school enz
pi_153178825
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:08 schreef danic het volgende:

[..]

Graag :Y

Ik wil hem inderdaad ook vrij uitgebreid, met wie er thuis en wie werkt, welke opalen oma komen oppassen, 1 of 2x per dag naar school, wanneer niet naar school enz
Ik kan wel een fotootje van onze planner voor je maken, als je dat wilt, wie weet kan je er wat mee?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153179295
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:08 schreef danic het volgende:

[..]

Graag :Y

Ik wil hem inderdaad ook vrij uitgebreid, met wie er thuis en wie werkt, welke opalen oma komen oppassen, 1 of 2x per dag naar school, wanneer niet naar school enz
En mooie glitter prinsessenstickers er op doen het ook goed. Even een goed rustig moment zoeken om het met haar door te nemen en het samen op te hangen. Bij ons werkte het heel er goed. Succes ^O^
Met een meidenkwartet
pi_153179341
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Als ik sofie vraag wat ze gedaan heeft is het antwoord:" weet ik niet" of:" zeg ik lekker niet" of "niks".
Ik stel nu gerichte vragen :"wat heb je gekozen met spelen-werken?" of:" met wie heb je buiten gespeeld? "
Zo krijg ik ongeveer wel een beetje te horen wat er allemaal gebeurt in de klas.
Ik stel ook gerichte vragen en ook wat vond je leukste/ stomste vandaag? Anders komt er ook alleen "spelen" of "weet ik niet" uit.

De juf geeft hier geen hand bij binnenkomst of weer weggaan, dat mis ik wel eigenlijk. Niet per se de hand, maar wel even echt contact.

Wij hebben straks een gesprek op school met de juffen en de IB-er en RT-er, omdat we aangegeven hebben dat we na de zomervakantie van school willen wisselen. Ik vind het erg spannend en een hele emotioneel zware stap ook, maar we denken wel dat dit het beste is voor N. Hij zal naar een school gaan waar groep 2 en 3 bij elkaar in de klas zitten ipv dat hij op zijn huidige school bij de kleuters moet blijven. We hebben op deze school gesprekken met de IB-ers gehad en zij denken dat hij een kans moet krijgen om in groep 3 te starten. Kinderen uit groep 3 mogen na het werken ook spelen.
Hij is ook gewoon toe aan groep 3, als je ziet waar hij mee bezig is thuis. Alleen laat hij op school niet veel zien. Wij willen graag dat er aan zijn perfectionisme en faalangst gewerkt wordt door hem op niveau uit te dagen en dat zien we niet gebeuren in de kleuterklas, in ieder geval niet op zijn huidige school.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_153179443
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:03 schreef lily het volgende:
Ik ben dol op mijn grote puber. Zijn lengte, zijn stem, zijn baardgroei, en zijn gesprekken. Heel fijn.
O+ !
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 10:18:31 #251
5428 crew  miss_sly
pi_153180070
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:46 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik stel ook gerichte vragen en ook wat vond je leukste/ stomste vandaag? Anders komt er ook alleen "spelen" of "weet ik niet" uit.

De juf geeft hier geen hand bij binnenkomst of weer weggaan, dat mis ik wel eigenlijk. Niet per se de hand, maar wel even echt contact.

Wij hebben straks een gesprek op school met de juffen en de IB-er en RT-er, omdat we aangegeven hebben dat we na de zomervakantie van school willen wisselen. Ik vind het erg spannend en een hele emotioneel zware stap ook, maar we denken wel dat dit het beste is voor N. Hij zal naar een school gaan waar groep 2 en 3 bij elkaar in de klas zitten ipv dat hij op zijn huidige school bij de kleuters moet blijven. We hebben op deze school gesprekken met de IB-ers gehad en zij denken dat hij een kans moet krijgen om in groep 3 te starten. Kinderen uit groep 3 mogen na het werken ook spelen.
Hij is ook gewoon toe aan groep 3, als je ziet waar hij mee bezig is thuis. Alleen laat hij op school niet veel zien. Wij willen graag dat er aan zijn perfectionisme en faalangst gewerkt wordt door hem op niveau uit te dagen en dat zien we niet gebeuren in de kleuterklas, in ieder geval niet op zijn huidige school.
Is het wel al zeker dat jullie van school wisselen? Waar is dit gesprek nog voor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153180197
Om het toe te lichten. We hebben alleen een email gestuurd.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 10:23:25 #253
5428 crew  miss_sly
pi_153180226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:22 schreef Twinkly het volgende:
Om het toe te lichten. We hebben alleen een email gestuurd.
OK, maar de beslissing is wel al gemaakt?
Ik denk, uit wat ik over N weet uit jouw verhalen uiteraard, dat het een goede keus is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:28:42 #254
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153180390
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:53 schreef Zana het volgende:
Ik kan mij nog niet voorstellen, hoe zich een moeder/ zoon relatie ontwikkelt, moeder/ dochter is toch iets anders, dan kun je uit je eigen verleden/ ervaring putten. Fijn om te horen dat ook "grote jongens" voldoening kunnen geven.
Onze moeder/zoon relatie botst juist wat minder doordat we zo verschillend zijn. En de elfjarige zit nog gewoon op schoot te knuffelen hoor. De dertienjarig trouwens ook, ook al is ze me boven het hoofd gegroeid O+

quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:03 schreef lily het volgende:
Gao zei; ik moet er nog niet aan denken dat de onze moet gaan scheren....nee, natuurlijk niet, maar je groeit er in mee.
Ja joh, weet ik. Maar nu nog niet! ;)
pi_153180578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

OK, maar de beslissing is wel al gemaakt?
Ik denk, uit wat ik over N weet uit jouw verhalen uiteraard, dat het een goede keus is!
Nou ja, ze moeten wel met een heel goed plan komen willen wij onze mening veranderen.

Na het tienminutengesprek zijn we zo geschrokken: hij bleek nog steeds hetzelfde onderduikgedrag te vertonen. Dat terwijl de juffen voor het gesprek steeds zeiden dat alles goed ging, tijdens het gesprek was daar ineens niks meer van over. We hebben toen gemaild naar de IB-er dat we ons zorgen maken, duidelijk daarin aangegeven dat het niet over de overgang naar groep 3 gaat maar over het gedrag en dat we daar een gesprek over wilden hebben, we kregen toen een email terug dat de gebruikelijke procedure wordt gevolgd en dat we wel naar een bijeenkomst voor ouders van gevoelige kinderen konden gaan :{
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 10:38:02 #256
5428 crew  miss_sly
pi_153180647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:35 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nou ja, ze moeten wel met een heel goed plan komen willen wij onze mening veranderen.

Na het tienminutengesprek zijn we zo geschrokken: hij bleek nog steeds hetzelfde onderduikgedrag te vertonen. Dat terwijl de juffen voor het gesprek steeds zeiden dat alles goed ging, tijdens het gesprek was daar ineens niks meer van over. We hebben toen gemaild naar de IB-er dat we ons zorgen maken, duidelijk daarin aangegeven dat het niet over de overgang naar groep 3 gaat maar over het gedrag en dat we daar een gesprek over wilden hebben, we kregen toen een email terug dat de gebruikelijke procedure wordt gevolgd en dat we wel naar een bijeenkomst voor ouders van gevoelige kinderen konden gaan :{
Tja, deze school kan kennelijk niet omgaan met kinderen die een andere benadering nodig hebben. Het is het gewone stramien, en anders heb je pech. Of vooral: heeft het kind pech.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:50:12 #257
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153180966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Na het tienminutengesprek zijn we zo geschrokken: hij bleek nog steeds hetzelfde onderduikgedrag te vertonen. Dat terwijl de juffen voor het gesprek steeds zeiden dat alles goed ging, tijdens het gesprek was daar ineens niks meer van over. We hebben toen gemaild naar de IB-er dat we ons zorgen maken, duidelijk daarin aangegeven dat het niet over de overgang naar groep 3 gaat maar over het gedrag en dat we daar een gesprek over wilden hebben, we kregen toen een email terug dat de gebruikelijke procedure wordt gevolgd en dat we wel naar een bijeenkomst voor ouders van gevoelige kinderen konden gaan :{
Wow! :(
pi_153181343
Twinkly wat een teleurstellend antwoord van school. Heel vreemd ook dat er tijdens het 10 minuten gesprek ineens andere uitspraken worden gedaan dan in de klas. :(
Ik hoop dat er op zijn nieuwe school beter naar zijn behoeften wordt gekeken.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:26:41 #259
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_153181793
Lily, wat klink je gelukkig met je puber! En dat hij zich al moet scheren...

Vanmorgen heb ik mijn oudste naar school gebracht: hij is nu op kamp. Hij moest een hele hoop meenemen, vandaar. Uitzwaaien mocht ik beslist niet doen (ik heb ook bijna geen andere ouders gezien), maar gelukkig kon er wel (gewoon!?) een kusje vanaf toen ik wegging. Tegenwoordig moet hij daar trouwens voor bukken...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:30:58 #260
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_153181936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:35 schreef Twinkly het volgende:
(..) en dat we wel naar een bijeenkomst voor ouders van gevoelige kinderen konden gaan :{
Het klinkt nogal ongevoelig ( ;) ) van school, maar ik had een mailtje van Choochem dat er binnenkort in Wageningen een oudercursus start over 'omgaan met je hooggevoelige kind'. Misschien dat de school juist mee wilde denken en daar op doelde?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_153183312
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:13 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik kan wel een fotootje van onze planner voor je maken, als je dat wilt, wie weet kan je er wat mee?
Graag ^O^
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:05:26 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153189476
Wat een lomp antwoord van die IB'er zeg, Twinkly!

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 03-06-2015 12:29:10 ]
in de haak.
pi_153192425
Scherende puberzonen... wat klinkt dat groot! :o

Heeft iemand tips voor goede websites/boeken over gedrag van kinderen? Ik ben voornamelijk op zoek naar informatie over gedrag en persoonlijkheid. Ik heb zelf al verschillende websites bekeken, maar daar wordt voornamelijk een algemeen beeld bij verschillende leeftijden geschetst.
Ik ben op zoek naar de meer verdiepende informatie over persoonlijkheidsontwikkeling en wat daarmee samenhangt.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 18:24:51 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153193213
Misschien is 'mensenkinderen' van Steven Pont wat, dat werd getipt in het vraagmaarraaktopic
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:07:56 #265
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_153196930
Sjeez Twinkly, ik zou mij echt gefrustreerd voelen als ouder, en genaaid, omdat ze niet tijdig de problemen hebben aangegeven. Faalangst / perfectionisme probleem is herkenbaar. Heeft N. hier al lang problemen mee?

Over het handje geef/ gedag probleem:
Bedankt voor de antwoorden dames :) Bij ons geven de kindjes de juf een handje als ze binnen komen, maar sowieso is het voor mij niet leuk als ze zo knorrig reageert op de juf en de kindjes.
En de kindjes en de juffen vinden het niet erg. Maar wij (haar ouders) wel.
Aan de andere kant wil ik er niet een te groot punt van maken, want zo'n ramp is het ook weer niet :P
*twijfel twijfel twijfel*
Ik kijk het nog even aan, en laat de tips even bezinken ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_153198846
Ik stuur hem op fb Danic.. Heb er juist niet al te veel info op gezet.
Wie brengt/haalt, of ze thuis eet of op school, bso en gym.
Ondertussen is hij ook weer van de deur af omdat ze het uit haar hoofd weet en weer genoeg heeft aan de maandkalender die er ook naast hing.
Komend schooljaar veranderden mijn werkdagen dus hang ik hem ws weer op totdat ze hem weer uit haar hoofd weet.

Hier staat de juf bij binnenkomst (tussen 08.15 en 08.30) bij de deur van de klas. Ze zegt goedemorgen (geen handje) en wisselt beetje per dag en drukte of ze wel of niet een praatje met O./mij maakt. Er is altijd tijd voor een vraag ed. Om half 9 mogen de 2 hulpjes een belletje rinkelen en gaan alle ouders de klas uit.
Tussen 08.15 en 08.30 kun je samen een boekje lezen, fruit/drinken even opbergen of de gemaakte werkjes aan de muren bekijken.

Met ophalen staan de kinderen in het halletje en de juf zegt ze om de beurt gedag wanneer ze een ouder of wie dan ook komt ophalen gezien heeft.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_153199654
L heeft vandaag een logeerknuffel mee naar huis gekregen. Moet dat beest gewoon morgen alweer ingeleverd worden met verhaal en al. :o Ik was altijd in de veronderstelling dat zo'n beest een heel weekend mocht blijven of een midweek of iets dergelijks. Ik vind één dag eigenlijk wel heel kort. Nu heb ik net nog maar even snel twee kantjes belevenissen van het beest uitgetypt. :') Gelukkig lopen we de avondvierdaagse dus we hebben 'm meegenomen en zo had ik gelijk wat materiaal om over te schrijven. :) L vindt het wel helemaal tof leuk dat ze het beest mee naar huis mocht en omdat L het zo leuk vind, vind ik het eigenlijk ook wel leuk. Al had ik het nog steeds handiger gevonden als hij wat langer zou blijven.
pi_153200407
Mex had gister de logeerknuffel, hij vond het hartstikke leuk. Bij de kleuters heeft iedereen achter elkaar die knuffel, want dan leeft het veel meer. Elke ochtend praten ze dan over wat Flip bij het kindje thuis gedaan heeft. Zo leren ze elkaar beter kennen en hoe het bij hun thuis een beetje gaat.
Als je het per weekend doet leeft het een stuk minder.

Het was bij ons ook niet de bedoeling om een heel verslag te schrijven, gewoon het lijstje invullen en de hoogtepunten opschrijven en dan een tekening of een foto erbij.
Mex vond het heel erg leuk dat hij aan de beurt was! Heel de klas heeft het over Flip.
pi_153200673
Ik had er dus een foto bij gedaan dat Mex met Flip aan het spelen was op de Playstation. Nu hebben ze dus een gesprek gehad over spelcomputers, wie er een spelcomputer had en wat ze dan spelen. Mex zei dat er 3 jongens en 1 meisje waren die ook minecraft speelden.
In de gang hoorde ik een jongetje aan zijn vader vragen of hij mocht gamen en die vader reageerde echt zo van: Wat is dit nou weer, dit vraag jij nooit.
haha oops

Maar dit lijken me voor een juf wel leuke dingen om te weten.
pi_153200947
Hier gaat flip ieder weekend met een kind mee.
Floris vond het helemaal leuk toen hij met hem mee mocht. We hebben per dag gewoon kort opgeschreven wat ze die dag gedaan hadden. Ik kwam op een pagina per dag(geschreven in zo'n a5 schrift waar ze in leren schrijven, met extra lijntjes zeg maar). Dat was eigenlijk bij iedereen wel zo. Hoeft allemaal niet zo heel erg uitgebreid iig.
Ik heb Floris aan laten geven wat ik moest opschrijven, zodat het echt zijn verhaal was.

Vandaag was ie op schoolreis. Ik was mee om te rijden (en alle kinderen van de klas zaten op een stoeltje ;)) en als begeleiding. Ik heb wel respect voor de juffen :D maar wel leuk om mee te maken zo.
Helaas was het weer niet zo geweldig, maar uiteindelijk was het droog genoeg. 'S ochtends was het spelletjes doen binnen en 's middags konden we naar de kinderboerderij en de speeltuin. En ik heb me echt rotgelachen in de auto. Vier kleuters bij elkaar is toch wel bijzonder :D O+
En een van zijn klasgenootjes wilde bij Floris komen logeren (doe eerst maar even een keer spelen ;)).
pi_153201032
Ik denk ook wel dat het erg leuk is voor de juf om dit soort dingen te weten. Het brengt in ieder geval een gesprek op gang over een bepaald onderwerp. Het idee is ook zeker leuk, alleen zou het dan net als bij jullie met regelmaat gedaan moeten worden en dat is bij ons niet. Het beest is in oktober al begonnen met logeren en is nu nog bezig. Hij gaat dus ook echt maar naar één kindje per week. Ik hoorde een paar weken terug een mama tegen de juf zeggen dat het verhaal later kwam, dat is denk ik een gevolg van het maar één dag onverwachts komen logeren, maar ik vond het heel sneu voor het meisje waar hij geweest was. Ze stond er ook echt een beetje verloren bij. Nouja we hebben het weer achter de rug en L vind het heel leuk, dus het is nu al een geslaagde logeerpartij.
pi_153201892
oh, dat is dan wel vreemd ja. Ik was gisteravond ook aan het werk, dus heb Flip helaas niet mee gemaakt :'(
Maar pappa heeft foto's gemaakt en ik heb het op werk uitgeprint met wat zinnetjes er bij. Vanochtend zag ik dat het eigenlijk op het papiertje van de juf had gemoeten waar wat vragen opstonden, want ze maken er een boekje van, dus de juf zal me wel te fanatiek vinden,haha

Ze vonden het hier iig erg leuk!Daar gaat het om.

pi_153202021
Hier is de logeerbeer met verhaaltjes over hoe het was (gelukkig) vervangen door een letterkoffer, wel nog met beer erbij. N vindt zo'n beer helemaal niet interessant, dus ik moest steeds stimuleren dat hij hem meenam en er dan snel een foto van maken :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:07 schreef The_Tankgirl het volgende:
Sjeez Twinkly, ik zou mij echt gefrustreerd voelen als ouder, en genaaid, omdat ze niet tijdig de problemen hebben aangegeven. Faalangst / perfectionisme probleem is herkenbaar. Heeft N. hier al lang problemen mee?
Wat vervelend dat het herkenbaar is :{ Wat hier wel wat begint te werken is praten over het proces en niet over het resultaat, dus doorzettingsvermogen en dat fouten nodig zijn om iets te leren (want als je geen fouten maakt dan heb je niets tot weinig geleerd). Misschien kun je eens zoeken op fixed mindset: http://www.fixiegrowie.nl/
Hij heeft er al zolang hij zich bewust is van kunnen falen last van, hij heeft het ook niet van een vreemde.

Het gesprek ging goed en ik ben erg opgelucht dat het voorbij is. Ze begrepen ons standpunt wel, maar maken zich ook zorgen over dat hij op de andere school ook gaat onderduiken, omdat dat nou eenmaal zo ingebakken zit. Ja, daar maken wij ons ook zorgen over...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_153202467
Troeta wat een lieve foto. O+

Twinkly, fijn dat het gesprek goed ging en dat het achter de rug is. Ik hoop dat zijn nieuwe school beter aansluit bij zijn behoeften.

L heeft de logeerbeer tijdens de vierdaagse de complete 5 kilometer zelf op haar buik/rug gehad. Ze was ook helemaal trots. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 juni 2015 @ 22:31:37 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153202925
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:57 schreef Moonah het volgende:
Met dat groeten geldt imo ook: Opvoeden is voorleven.
Idem dito met alsjeblieft/dankjewel.
maar zonder gekheid, ik studeer weer tegenwoordig en Isa komt lekker bij mij zitten om haar huiswerk te maken of voor toetsen te leren :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153203510
Oh, wat schattig Nikki en Troeta!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2015 @ 22:53:44 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153203916
Wij hadden afgelopen weekend Puk mee (van de peuterspeelzaal). Heeft een hele wereldreis beleefd, inclusief wegen op de baby weegschaal, luier en rompertje van Michael lenen want die had Puk niet mee in z'n eigen rugzak .. maar on top of it all .. ook puk kreeg

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153204032
DJMO _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 juni 2015 @ 22:59:38 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153204146
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
DJMO _O-
ja uhmm.. ik ben wel iets discreter als ik aan het voeden ben hoor :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153214120
Ik ben vanmorgen wat 'steviger' geweest naar Eva toe met het wegbrengen naar school. En dat hielp enorm! Uiteindelijk zijn we lachend en dollen naar school gelopen, hebben we even naar tekeningen in de klas gekeken en heeft ze gezwaaid. Dat zwaaien was wat sip, maar ze wist niet dat ik er al even stond en ik zag dat ze heel serieus een gesprek had met een klasgenootje O+
Net uit school ook helemaal prima en nu heb ik een hele bijdehante peuter die in 10 minuten 2 boterhammen wegschoffeld.
O+

( *O* )
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:26:02 #281
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153214308
danic dat klinkt een stuk fijner!

haha djmo!

wat een mooie L. zag ik voorbij komen! Ik denk altijd dat de kindjes van de 2010 lichting nog net zo klein zijnals toen :') geld ook voor Mex O+
pi_153214474
Sofie krijgt vrijdag de olifant knuffel van de klas mee. Mag t weekend blijven logeren. Ze heeft dr al enorm veel zin in.
Ze is nu spelen bij n vriendinnetje.
*poef* nu is het weg
pi_153215248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:17 schreef danic het volgende:
Ik ben vanmorgen wat 'steviger' geweest naar Eva toe met het wegbrengen naar school. En dat hielp enorm! Uiteindelijk zijn we lachend en dollen naar school gelopen, hebben we even naar tekeningen in de klas gekeken en heeft ze gezwaaid. Dat zwaaien was wat sip, maar ze wist niet dat ik er al even stond en ik zag dat ze heel serieus een gesprek had met een klasgenootje O+
Net uit school ook helemaal prima en nu heb ik een hele bijdehante peuter die in 10 minuten 2 boterhammen wegschoffeld.
O+

( *O* )
Wat fijn! *O*
pi_153215555
Danic wat goed! *O* Als deze lijn doorzet mag je haar volgende week niet eens meer naar de klas brengen. Nee, zonder gekheid, het is echt zo fijn als je gewoon normaal afscheid kan nemen in plaats van met groot drama.
pi_153216859
Nou echt wel. En dan dat eten :o ik weet niet wat ik meemaak met mijn moeilijke en vooral langzame eter. Nu zit ze weer 2 boterhammen te eten want ze had zo'n honger :o
pi_153217173
A. ziet mij niet meer staan zodra hij in de klas op zijn stoeltje zit. Eigenlijk heel raar idee. Gisteren heeft hij na school even geslapen, nu zit hij druk met zijn lego te bouwen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:11:47 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_153223413
Hier ook zulke acties hoor ;)

Bij voorkeur fruit meegeven, maar dan geef je fruit mee, is er een traktatie en kom je aan het einde van de dag een half geplette banaan in een tas tegen, omdat de traktatie gegeten moest worden en het fruit niet...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:33:21 #288
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153224052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:21 schreef danic het volgende:
Nou echt wel. En dan dat eten :o ik weet niet wat ik meemaak met mijn moeilijke en vooral langzame eter. Nu zit ze weer 2 boterhammen te eten want ze had zo'n honger :o
N. heeft dat nog steeds regelmatig. Dat hij uit school komt en ik op de fiets al hoor "maar ik heb ZO'N honger mama!". Dan krijgt hij een x aantal boterhammen erbij, en banaan, en koek en na 5 uur moet hij wachten tot het avondeten om kwart voor 6 en dat is heus heel erg want "ik heb ZO'N honger mama!" :')
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:34:35 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153224093
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

maar zonder gekheid, ik studeer weer tegenwoordig en Isa komt lekker bij mij zitten om haar huiswerk te maken of voor toetsen te leren :)
Wat leuk! Goed voorbeeld doet goed volgen. ;)
Om er nog maar eens een oneliner in te gooien. :')
Wat studeer je?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:35:27 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153224121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:34 schreef Moonah het volgende:

Wat leuk! Goed voorbeeld doet goed volgen. ;)
Om er nog maar eens een oneliner in te gooien. :')

Gheghe, zie net de foto van G van DJMO. O+ Daar geldt natuurlijk dezelfde oneliner voor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 juni 2015 @ 19:04:35 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153225057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat leuk! Goed voorbeeld doet goed volgen. ;)
Om er nog maar eens een oneliner in te gooien. :')
Wat studeer je?
OU Psychologie, net module Sociale Psychologie afgerond en de volgende wordt waarschijnlijk Ontwikkelingspsychologie :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:49:51 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153251582
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

OU Psychologie, net module Sociale Psychologie afgerond en de volgende wordt waarschijnlijk Ontwikkelingspsychologie :)
Leuk!! Veel succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:04:45 #293
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153251890
Zo laatste avond van de avond 4 daagse. Man man man wat een planningsellende is dat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153252243
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Zo laatste avond van de avond 4 daagse. Man man man wat een planningsellende is dat.
Knap dat het je lukt. Mijn oudste loopt met een vriendin mee. Anders krijg ik het niet voor elkaar.

Goede avond wel, het is lekker buiten.
Succes!
Met een meidenkwartet
  donderdag 4 juni 2015 @ 18:46:15 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153252744
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 18:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Knap dat het je lukt. Mijn oudste loopt met een vriendin mee. Anders krijg ik het niet voor elkaar.

Goede avond wel, het is lekker buiten.
Succes!
Wij lopen allebei mee. J met jen, ik met leyla.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:09:45 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_153256549
Hier enkel morgenavond. Bert loopt met de jongens, ik sta bij de laatste paar meters met wat lekkers :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153257666
Dit jaar ging het echt niet lukken. Was vorige week bijna niet op het werk. Kon deze week niet 3 dagen eerder weg van het werk.
Ik hoop dat het volgend jaar wel lukt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153260790
Oh jongens....een kleuter op school. Sinds een maand.
En nu die uitspraken die voorbij komen :o

Vanmiddag werd iets geregeld 'vet cool' genoemd :D

Ennn, hij lijkt nu echt beter te gaan. Geen half uur lang van te voren vragen waarom ze moet en dat ze liever thuis blijft, maar kletsend en huppelend meelopen. Op school is het nog even slikken en soms een traan, maar geen hysterie meer.
Ze vindt het fijn als ik even meeloop de klas in naar haar stoeltje en even daar klets over wat er aan de muur hangt.
En dan kordaat afscheid nemen.
Daar lag dus van mijn kant het struikelblok. 3x zeggen dat ik ging en pas bij de 4e gaan...maar ja, als je kind zo verdrietig is.
Maar dat maakte het alleen maar erger merkte ik.
Ik ben er zo blij mee.
En ik lach me suf om de kleine wijsneus die ze nu al is geworden :o

Ze telt alle 10 - tallen van 10 tot 100 :o en komt met allerlei wetenswaardigheden op de proppen die ze duidelijk op school heeft geleerd. En er komen namen van vriendinnetjes voorbij tijdens het eten O+

Ik word echt zo gelukkig als mijn kind zo gelukkig is (en achterop de fiets tegen mijn rug in slaap valt met haar armpjes om mijn middel omdat ze stiekem toch wel moe is O+ )
pi_153260864
Wij hebben de vierdaagse ook uitgelopen. Ik vind het heel knap van mijn anders eeuwig over moeie benen zeurende meisje. Ze is zelf ook supertrots op haar medaille. O+ L is nu wel helemaal gesloopt.

Ik ben ook wel blij dat het weer voorbij is, want dat gehaast met naar huis gaan uit je werk en vlug eten om op tijd te zijn is niet echt ontspannen. -O-
pi_153272237
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:33 schreef laziness het volgende:
Olifantastisch.nl
Eindelijk er even tijd voor om op deze site te kijken.
Je bent mijn held!! Daar ga ik bestellen, wat een ideaal systeem en geweldige plaatjes!

Lamb, ik ga je tips erbij gebruiken, want ik vind magneettape echt geweldig!
pi_153272457
Magneettape? Die heb ik gemist en t klinkt nog wel bijzonder goed..
Hoe wat waar?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')