quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:44 schreef Moonah het volgende:
Oh jongens, wij hebben huisdieren....
Ik vertel in het volgende topic welke!
Niet zo'n groot aquarium, 20 liter. In de winkel zeiden ze dat dat een mooie beginnersmaat is. Terwijl ik nu juist heb gelezen dat het dan veel moeilijker is om het waterklimaat goed te houden (logisch). Ik denk er al over een grotere bak te kopen. En het is koudwater.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:51 schreef Ticootje het volgende:
Hoe groot aquarium hebben jullie? Wat voor? Tropisch of koud water?
Wij hebben een bak van 180 liter, tropisch aquarium.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Niet zo'n groot aquarium, 20 liter. In de winkel zeiden ze dat dat een mooie beginnersmaat is. Terwijl ik nu juist heb gelezen dat het dan veel moeilijker is om het waterklimaat goed te houden (logisch). Ik denk er al over een grotere bak te kopen. En het is koudwater.
Heb je er verstand van?
Oké dan!quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben een bak van 180 liter, tropisch aquarium.
We hebben iets van 10 kadinaal tetra's, 10 roodkapzalmpjes, 5 neon's 2 kersebuiken, 1 (vrouwtje dood) apistogramma, 1 algenetertje en 10 vuurneon's.
Ik vind het ook best therapeutisch werken om met mn handen in de bak te roeren hoor. Plantjes stekken, wat plantjes verplaatsen, raam schoonmaken, enz enz.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oké dan!![]()
![]()
Maarehm, zo ver zijn wij nog niet. Eerst zorgen dat Bob en Jan in leven blijven.
Terecht!quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moonah wat tof dat het zo leuk vindt!![]()
Ik heb gisteren eerste leesboekjes gehaald bij de bibliotheek. Toen ik ze vanmorgen liet zien aan L was ze helemaal niet bij. Ze wilde ZELF boekjes uitzoeken.
Nou, dat dus.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het ook best therapeutisch werken om met mn handen in de bak te roeren hoor. Plantjes stekken, wat plantjes verplaatsen, raam schoonmaken, enz enz.
Dat is ook erg leuk, samen naar de bieb gaan.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb gisteren eerste leesboekjes gehaald bij de bibliotheek. Toen ik ze vanmorgen liet zien aan L was ze helemaal niet bij. Ze wilde ZELF boekjes uitzoeken.
Awquote:Op donderdag 21 mei 2015 12:50 schreef Moonah het volgende:
En Thies zegt: "Mama, ik word zo rustig in mijn hoofd van die vissen."
Groot gelijk!quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik denk dat dat echt heus wel loslooptquote:Op donderdag 21 mei 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:
oh dat lezen vind ik zo lastig... Ik haat voorlezen, dus daarmee wakker ik de liefde voor lezen niet echt aan.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris heeft van zomer 2013 tot zomer 2014 lopen vragen om een aquarium, uiteindelijk maar toegegeven, maar met de melding dat hij ze moet voeren. Dat was een weekje leuk, daarna keek hij er weinig naar om. Nu een klein jaar later heb ik hem eens gevraag of hij na deze visjes nog nieuwe wilde. Dat hoefde niet zo nodig. Het staat best leuk, maar ik denk dus ook niet dat er nieuwe visjes komen
Moonah, ik hoorde eens een naar verhaal (bij voorlichting veiligheid, dus nogal typische voorbeelden) over een aquarium op een kinderkamer. Dat kindje was er boven gaan hangen, maar was door een ongelukkige beweging voorover gekukkeld en kon er niet meer uitkomen. Moeder was net optijd. Nu is de kans heel klein, maar mee een reden om hem niet op de kinderkamer te zetten. (Naast het geknoei met water, en het kunnen zien dat er gevoerd wordt).
We hebben nu nog 4 simulans tetra en een stofzuigvis, op zo'n 27/28 graden.
meestal gaat dat over als ze naar het eerste leerjaar gaan vermoed ik. het dochtertje van mijn broer heeft een eigen willetje maar zegt nooit veel in haar klasje. ze zit in de instapklas van de kleuterschool.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:09 schreef Nijna het volgende:
Ik vermoed van wel... gezien het puberale gedrag van kleuter... stopt dat met 6 jaar?
quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:35 schreef -Spring het volgende:
[..]Als je je om dit soort bizarre ongelukken ongerust maakt, kun je sowieso beter aan een aquarium beginnen dan aan kinderen. :p
Ik hoop dat het in de vakantie minder wordt en in groep 3 over isquote:Op donderdag 21 mei 2015 17:09 schreef Nijna het volgende:
Ik vermoed van wel... gezien het puberale gedrag van kleuter... stopt dat weer als ze 6 zijn of wordt het alleen maar erger?
helaas.. it gets worse...quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in de vakantie minder wordt en in groep 3 over is
Ik maak me niet ongerust hoor. Mijn oudste is niet zo'n stuntkip.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:35 schreef -Spring het volgende:
[..]Als je je om dit soort bizarre ongelukken ongerust maakt, kun je sowieso beter aan een aquarium beginnen dan aan kinderen. :p
Oh wat heerlijk!quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik had het niet gedacht, maar ik vind het dus heerlijk om voor te lezen juist. En echt, hoe langer hoe leuker. Ik lees elke avond ongeveer een half uur voor, denk ik, en sta ook echt in de bieb te zoeken naar boeken die ik zelf tof vind.
Trui, ik was vergeten hier op te reageren. Wat fijn dat Willem een score had die bij hem past. Óp naar de volgende fase. Heeft hij er zin in? En jij??quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:28 schreef trui het volgende:
hier net de score van de eind-cito (van Willem) teruggekregen, toch wel een beetje spannend ondanks het feit dat het advies er niet meer vanaf hangt. maar gelukkig past de score precies bij het advies, dus hij kan met goede moed aan 't vwo beginnen komend schooljaar.
Ik hoop ook niet direct op relaxed, maar we hebben de laatste weken een paar keer (echt incidenteel, maar toch) een paar keer een driftbui gehad zoals ze die nooit heeft gehad. Echt nooit. Dus ik hoop dat die straks weer weg zijn, dat hoop ik heel erg. Ik vind vervelend en moeilijk en zeuren allemaal niet fijn, maar kan ik mee dealen, maar zo'n driftbui....pfff, moeilijk vind ik dat.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat betreft puberaal in groep 3. Ik vond S niet direct heel relaxed in groep 3 hoor. Puberaal kan ik het niet noemen, maar ze is wel maanden onrustig geweest (veel last van tics). Nu sinds een maand of drie is ze weer veel relaxter.
Die onthoud ik.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat merk ik zeker. veel verschil. Ik ben dus nu helemaal weg van Janneke Schotveld, sinds 'we' het boek Botje hebben gekregen voor S haar verjaardag.
Oh echt? Jammer.quote:De boze heks vond ik ook leuk, maar werd snel wat saai voor mijn avonturisten.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:58 schreef miss_sly het volgende:
En ik merk dat door het voorlezen S ook probeert om met intonatie te lezen, Zo leuk
Ik hoop met je mee, ik ken het ook helemaal niet zo van de oudste. Maar goed, dat bewijst wederom dat het 2 heel verschillende kinderen zijnquote:Op donderdag 21 mei 2015 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in de vakantie minder wordt en in groep 3 over is
quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:50 schreef Moonah het volgende:
En Thies zegt: "Mama, ik word zo rustig in mijn hoofd van die vissen."
En wie had dat ooit gedacht.... Ik vind het zelf ook erg leuk! Ben al de hele ochtend aan het lezen en frutten met dat aquarium.![]()
Goede vraag! Ik weet niet zeker of hij er zin in heeft, volgens mij vindt hij het wel een beetje spannend. Hij ziet vooral op tegen 't huiswerk. (en ik ben ook wel benieuwd of hij dat een beetje op zal kunnen brengen). We zullen zien! Hij is wel echt toe aan een volgende fase, op z'n huidige school vindt ie alles ineens toch wel erg kinderachtig.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:51 schreef Moonah het volgende:
Trui, ik was vergeten hier op te reageren. Wat fijn dat Willem een score had die bij hem past. Óp naar de volgende fase. Heeft hij er zin in? En jij??![]()
Ach wat jammer dat er geen plaats vrijkomt, livelink. Ze zag het toch zo heel erg zitten? Vindt ze haar tweede keus ook wel ok?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:53 schreef livelink het volgende:
Wat fijn dat het advies overeenkomt met jullie eigen gevoel, Trui![]()
Wij zijn driftig op zoek naar een andere school voor onze oudste. De school voor grafimedia valt waarschijnlijk af. Er lijkt geen plek vrij te komen, helaas![]()
Dus nu zijn we weer naar een andere school gegaan. Daar willen ze eerst een advies krijgen van haar huidige school voordat zij een beslissing nemen. Dus gisteren hebben we een gesprek gehad met haar mentor. Die vroeg aan mijn oudste waarom ze zo graag van deze school af wil. Daar heeft ze een eerlijk antwoord op gegeven en we hebben de toezegging dat de mentor een advies zal sturen naar de nieuwe school. Hopelijk gaat het lukken, want ze wil echt van deze school af. Wat een gedoe is dat nog als je een verkeerde keus hebt gemaakt.
Het is zo jammer: we hebben een park/speeltuin achter ons huis, maar daar kunnen ze niet spelen zonder dat het jongere grut iedere afgeschoten pijl pikt. Die kinderen zijn dan meestal met hun kindermeisje, wiens belangrijkste taak het is ervoor te zorgen dat hun grut niet gaat gillen en tieren omdat ze iets niet mogen, en dus kan mijn grut niet lekker spelenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:23 schreef livelink het volgende:
En nerf blijft hier ook heel populair. Afgelopen meivakantie zijn ze volop gebruikt en zijn er ook hele hindernisbanen in de speeltuin gemaakt. Ik moet nu alleen nodig nieuwe pijltjes kopen, want die zijn niet allemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.
Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:34 schreef Cathmar het volgende:
Ik vind het wel heel knap dat ze zo goed weet wat ze wil LL!
Wat goed van haar! Ik hoop dat het beloond wordt met het juiste advies om in de expressieklas terecht te kunnen!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.
TL? is dat een Nederlandse term?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:21 schreef livelink het volgende:
Ze heeft zich er bij neergelegd dat het niet gaat lukken, Gao. Maar nu is ze er wel extra op gebrand dat haar 2e keus wel zal lukken.
Probleem is ook dat ze tegelijkertijd naar een hoger niveau wil (zit nu op kader en wil naar TL). Daarvoor moest ze op haar huidige school gemiddeld voor alle vakken een 7,5 hebben. Dat heeft ze nu inmiddels, maar haar mentor heeft gisteren nog niet toegezegd dat het advies naar de nieuwe school ook TL zal worden. Hij heeft ons gisteren wel toegezegd dat ze al haar docenten een advies laten uitbrengen en op basis daarvan zal het advies aan haar nieuwe school worden gegeven.
Hij verwachtte wel dat alle docenten mee zouden gaan met het TL-advies.
En ja, dat is belangrijk want op haar nieuwe school hebben ze een expressieklas, maar die hebben ze alleen voor TL. En het is juist de expressieklas waar ze nu zo graag heen wil. Vorig jaar wilde ze al naar die expressieklas, maar dat lukte toen niet vanwege haar kaderadvies. Had ze vorig jaar maar TL-advies gehad, dan was ze direct naar de expressieklas gegaan en hadden we nu niet dit gedoe.
Fijn trui, dat Willem ook een cito-uitslag heeft dat past bij hem en de toekomstige school!quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:10 schreef trui het volgende:
[..]
Goede vraag! Ik weet niet zeker of hij er zin in heeft, volgens mij vindt hij het wel een beetje spannend. Hij ziet vooral op tegen 't huiswerk. (en ik ben ook wel benieuwd of hij dat een beetje op zal kunnen brengen). We zullen zien! Hij is wel echt toe aan een volgende fase, op z'n huidige school vindt ie alles ineens toch wel erg kinderachtig.![]()
Wat leuk, jullie vissen! <3
Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:27 schreef Grijs het volgende:
De meester geeft aan dat hij meer verwacht van D., misschien helpt het dan als hij meer eist van D. En dus stof aanbied waar D. moeite voor moet doen.
(Ja het klinkt zo simpel, maar is vaak zo lastig voor elkaar te krijgen op school).
De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt. Hoe zijn zijn resultaten op groep 6 niveau?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:39 schreef appelsap het volgende:
[..]
Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.
D. mag dus af en toe meedoen met lessen van groep 6 zodat hij meer uitdaging heeft en dat vond hij erg leuk. Daartegenover staat wel dat D. moet laten zien wat hij kan en dat doet hij niet of niet voldoende. Zijn resultaten worden iig niet beter omdat D zoiets heeft van; ja maar ik heb toch een 8, waarom moet het dan nog hoger? (wat ik dan ook weer snap..)
Vervolgens heeft de meester zoiets van; dan laat ik D dus niet meedoen met groep 6 want andere kinderen halen ook een 8 en die laat ik ook niet meedoen.
Andere vormen van meer uitdaging zijn er blijkbaar niet op school.
Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:42 schreef Grijs het volgende:
[..]
De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt.
Jammer dat de school niet meer biedt, veel andere scholen doen dat wel.
Als de resultaten in groep 6 zo goed zijn, is het een beetje raar om van de resultaten in groep 5 uit te gaan (die overigens gewoon goed zijn)...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek aanvraag. D. wordt voor zover ik weet wel regelmatig in het team besproken om te zien wat ze hem kunnen bieden. In het verleden zat hij in een plusgroepje. Volgens mij nu nog maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat over, dus ik vraag me af hoe actief dat nog is.
Hij heeft ook een tijd RT gehad. Misschien moet ik dat maar weer eens opperen omdat ze voor zover ik begreep daar aandacht besteden aan leerproblemen.
De school probeert wel veel te doen en mee te denken.
Aanvulling: resultaten op groep 6 niveau zijn goed en bovengemiddeld. Hij doet voornamelijk mee met rekenen en soms aardrijkskunde en geschiedenis.
Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem nietquote:Op zondag 24 mei 2015 12:08 schreef Moonah het volgende:
Vraag de meester of hij de term 'onderpresteren' kent.
En wat betreft herhaling....
Vraag de meester of hij weet welk liedje dit is:
Z GNDS KMT D STMBT T SPNJ WR N
Als hij het weet vraag je of hij weet welk lied dit is:
WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLT
En daarna dit:
LTD S KRTJKJ ZK
Eens kijken wat hij zelf van herhaling vindt als hij het kunstje eenmaal kent. Voor míj was dit wel een eyeopener..
Dat als je er eentje gedaan hebt, je bij de derde denkt "jaja, nou weet ik het wel...."quote:Op zondag 24 mei 2015 12:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem niet
Super! Willem kwam gemiddeld op een percentielscore van 89 uit, met 91 voor taal, en 80 voor rekenen. Voor wereldoriëntatie heeft hij geen score, kennelijk hebben ze dat bij hem niet getoetst?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 12:01 schreef Grijs het volgende:
[..]
Fijn trui, dat Willem ook een cito-uitslag heeft dat past bij hem en de toekomstige school!
Bij mijn oudste dochter is dat ook het geval. Ik merk dat ze daar toch wat zelfverzekerder van wordt
Ze had met name voor taal een hoge percentielscore (96), dus dat komt vast goed op het gymnasium.
De andere percentielscores waren 66 voor rekenen, 72 voor wereldoriëntatie en voor het totaal 85.
Precies dezelfde scores als D toen.quote:Op maandag 25 mei 2015 01:08 schreef trui het volgende:
[..]
Super! Willem kwam gemiddeld op een percentielscore van 89 uit, met 91 voor taal, en 80 voor rekenen.
Nope, met dt.quote:Op maandag 25 mei 2015 01:04 schreef trui het volgende:
[..]![]()
maar ik vind het ook een mooi voorbeeld inderdaad!
wat leuk!quote:Op maandag 25 mei 2015 08:16 schreef lily het volgende:
[..]
Precies dezelfde scores als D toen.
Hij heeft trouwens een enorme talenknobbel. Hij scoort nu na twee jaar erg hoog bij de talen.
quote:Op maandag 25 mei 2015 08:54 schreef livelink het volgende:
Zo zie je maar, hoe meer je de stof herhaalt, hoe meer je er uit haalt
Waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:31 schreef Troel het volgende:
Ben ik de enige die echt lang na heeft moeten denken over het derde liedje![]()
Ik vond dat LTD echt geen fatsoenlijk woord kon worden met een L voorop en begon al aan Engelse liedjes te denken, totdat ik dat KRTJKJE eens goed bekeekquote:
quote:
quote:Op maandag 25 mei 2015 08:54 schreef livelink het volgende:
Ghehe, soms zie je het echt niet he. Heb Ik ook wel eens.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vond dat LTD echt geen fatsoenlijk woord kon worden met een L voorop en begon al aan Engelse liedjes te denken, totdat ik dat KRTJKJE eens goed bekeek
Mooie scores! Wereldoriëntatie wordt niet door elke school getoetst en telt ook niet mee voor de totaalscore.quote:Op maandag 25 mei 2015 01:08 schreef trui het volgende:
[..]
Super! Willem kwam gemiddeld op een percentielscore van 89 uit, met 91 voor taal, en 80 voor rekenen. Voor wereldoriëntatie heeft hij geen score, kennelijk hebben ze dat bij hem niet getoetst?
Ik zag het daardoor ook minder snel dan die andere twee.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vond dat LTD echt geen fatsoenlijk woord kon worden met een L voorop en begon al aan Engelse liedjes te denken, totdat ik dat KRTJKJE eens goed bekeek
hihi!quote:Op maandag 25 mei 2015 08:54 schreef livelink het volgende:
inderdaad!quote:Op maandag 25 mei 2015 08:46 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dan had het WLHLMS VN NSSW BN CK VN DTSCHN BLDT moeten zijn.
Hopelijk zie je snel structuur. Hier mogen de kinderen pas weg als je papa/mama/oma/enz zien en de juf ze ook zien.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:59 schreef Zana het volgende:
Sinds vorige week gaat mijn zoontje ook naar de basisschool en ik vind het zelfs wel een hele verandering...wat een mierenhoop. Twee juffen die zich de week delen, stagiaires en/of vrijwilligers, vandaag al een (geplande) invalster, die er nog niet was...
'S middags komen de kindjes aangekleed en al naar buiten, maar er staan zo veel mensen dat volgens mij niemand oplet, wie met wie meegaat.
Ben benieuwd hoe zich mijn zoontje staande weet te houden, gelukkig zijn er een paar kindjes die hij vanuit de peuterspeelzaal nog kent, maar dan voornamelijk in de andere groep.
Binnenkort sportdag in een andere vestiging van school en juffendag ergens in het bos ("Wij gaan er met auto's naartoe."...zonder kinderzitjes?...of hoe gaan ze 45-55 kindjes vervoeren ? Pff, het loslaten is begonnen...
Het inlopen 's ochtends is ook zo raar, volgens de informatie die wij kregen, moet je samen met je kind een activiteit kiezen en opstarten, in de praktijk staan de ouders een beetje verdwaald in de klas, omdat niemand het systeem met de verschillende hoeken en kastjes in combinatie met het planbord snapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |