Dit zal uitgelegd worden als payback voor wat the whity hen heeft aangedaanquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En wat denk je dan van het geweld door zwarten richting kleurlingen? Dat is nog heftiger dan tegen blank.
Of we moeten ze geen autobanden meer verkopen die om een nek kunnen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit zal uitgelegd worden als payback voor wat the whity hen heeft aangedaan
Nou ja, als je klaagt over racisme en je krijgt vervolgens een ongelofelijke lading racistische shit over je heen, dan lijkt me duidelijk dat de klacht best terecht was.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:27 schreef Ali_boo het volgende:
Ben bang dat het een vrouwelijke versie van Quinsy word
Om vervolgens te kunnen zeggen : zie je wel
quote:
Ach kotsen op mensen als Sylvana Simons die de serie Kunta Kinte nog nooit gezien heeft of een boek van Simon Wiesenthal moordenaar onder ons nog nooit gelezen heeft is zinloos.quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:33 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind dit wel een mooi logo voor haar:
[ afbeelding ]
Ze is zooooooooo vermoeiend overtuigd van haar eigen belangrijkheid.
Super Zeurquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:33 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind dit wel een mooi logo voor haar:
[ afbeelding ]
Ze is zooooooooo vermoeiend overtuigd van haar eigen belangrijkheid.
Ik vind niet dat zij zo overdreven is. Naar mijn idee heeft ze een heel goed punt en heeft ze het heel mooi en netjes geformuleerd bij dwdd. Alleen ik vraag me wel een beetje af wat ze wil bereiken, want ik denk niet dat bepaalde extreme denkwijzen van mensen te veranderen zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:27 schreef Ali_boo het volgende:
Ben bang dat het een vrouwelijke versie van Quinsy word
Om vervolgens te kunnen zeggen : zie je wel
Wereldvrede afdwingen met een sloot belastinggeld en een NPO programma. In Nederland kan het gewoonquote:Iemand in de politiek moet zeggen dat we het niet meer accepteren dat mensen op een vervelende manier met elkaar omgaan.
Als ze echt racisme en discriminatie uitgebreid gaat behandelen met alle ins en outs dan red je dat niet met een programma dan moet je meer iets gaan doen zoals te world at war of iets dergelijks. Vandaar dat ik bang dat het wel weer op neer zal komen dat een iemand rond een fiets op genomen zal worden waar de politie wel of niet snel op af komt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:35 schreef Nammie het volgende:
Super leuk, ik ben benieuwd aan wat voor programma ze zit te denken.
Bijvoorbeeld.quote:
Ach de eindconclusie moet dan eigenlijk zijn dat ze net zo dom is dus al de man die zwartjes zij. En daarom een welkome gast is bij DWDD.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.computable.nl/(...)ve-jobsverering.html
Ze doet wel vaker gekke dingen
nou ja. dit dus. ik vind dat ze ook zeker wel een punt heeft. of ze de meest geschikte persoon is om hier mee aan de slag te gaan is in mijn ogen een tweede, maar ze haalt bij mij wel punten door er op een nette manier mee aan de slag te gaanquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, als je klaagt over racisme en je krijgt vervolgens een ongelofelijke lading racistische shit over je heen, dan lijkt me duidelijk dat de klacht best terecht was.
Black don't crackquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:56 schreef kl1172 het volgende:
44 jaar, dat had ik haar helemaal niet gegeven.
Naja, ze profileert zich zelf nu als een voorvechter tegen racisme, maar in realiteit ruikt ze een mogelijkheid om zichzelf terug in de kijker te spelen. Dit is puur eigenbelang.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Black don't crack
Of is dat racistisch om te zeggen
Deze uitspraak is zo ironisch. Pareltje. Toont wel meteen het gelijk van Sylvana aan.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
Met een beetje goede wil kun je alles wel uitleggen als racisme, maar het zijn vooral de donkere medemensen die maar wat graag de racismekaart spelen als het hen zo uitkomt, of het nu zo wordt bedoeld of niet.
Ik maak de opmerking dan ook niet voor niets. Dus ik heb die mening? So what? Moet daar dan maar een programma over op TV? Ik heb nog nooit een programma gezien van een Belg met als thema het aan de kaak stellen van het beeld dat belgen dom zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Deze uitspraak is zo ironisch. Pareltje. Toont wel meteen het gelijk van Sylvana aan.
Ze maakte geen ophef, ze vroeg waarom hij dat woord gebruikte. Dat mag niet, want in Nederland bestaat racisme helemaal niet en moet je dus wel een enorme zeurneger zijn om te vragen waarom iemand een denigrerende term gebruikt voor mensen met een donkere huidskleur.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
Daarnaast maakt ze een hoop ophef over het woord zwartjes, terwijl het niet zo zeer gaat om het woord, maar of hij het inderdaad zo negatief bedoelde als zij het graag opvatte. Het gaat om de mening achter het woord, niet het woord zelf.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze maakte geen ophef, ze vroeg waarom hij dat woord gebruikte. Dat mag niet, want in Nederland bestaat racisme helemaal niet en moet je dus wel een enorme zeurneger zijn om te vragen waarom iemand een denigrerende term gebruikt voor mensen met een donkere huidskleur.
Nou, die watermeloenmevrouw vroeg het wel met een 'toontje'.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze maakte geen ophef, ze vroeg waarom hij dat woord gebruikte. Dat mag niet, want in Nederland bestaat racisme helemaal niet en moet je dus wel een enorme zeurneger zijn om te vragen waarom iemand een denigrerende term gebruikt voor mensen met een donkere huidskleur.
Leuk, dus die man moet zich verdedigen tegen het gebruik van een woord terwijl hij (ik kan niet in zn hoofd kijken) het misschien op geen enkele manier negatief bedoelde. Hij zat daar ook niet met die reden te praten, maar dat wordt dan wel onderwerp van gesprek gemaakt, en prompt wil ze met een programma komen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ze speelt geen slachtoffer, want het is niet dat ze het onderwerp op zichzelf betrekt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik maak de opmerking dan ook niet voor niets. Dus ik heb die mening? So what? Moet daar dan maar een programma over op TV? Ik heb nog nooit een programma gezien van een Belg met als thema het aan de kaak stellen van het beeld dat belgen dom zijn.
Je kunt ook te graag het slachtoffer willen spelen.
Ja dag, we kunnen wel doen alsof het feit dat zij zelf een donkere huidskleur heeft helemaal niets te maken heeft met het feit dat ze daar op reageerde, maar ik denk zomaar dat dat er alles mee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:56 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar ze speelt geen slachtoffer, want het is niet dat ze het onderwerp op zichzelf betrekt.
Natuurlijk bestaat er wel veel onderhuids racisme, maar als Simek het niet zo bedoelde pakt ze weer precies de verkeerde om haar eigen agendapunt (tv-show) er door te drukken.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Simek bedoelde het niet zo, en dat zal Sylvana ook wel weten, hoop ik... maar als je de bagger ziet die laatsgenoemde nu over haar heen gestort krijgt, lijkt het me nogal duidelijk dat dat 'onderhuidse racisme' maar een muggenscheet nodig heeft om bovenhuids te worden.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat er wel veel onderhuids racisme, maar als Simek het niet zo bedoelde pakt ze weer precies de verkeerde om haar eigen agendapunt (tv-show) er door te drukken.
Dat weet iedereen die wel eens op die gare Facebookpagina's kijkt al heel lang.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Simek bedoelde het niet zo, en dat zal Sylvana ook wel weten, hoop ik... maar als je de bagger ziet die laatsgenoemde nu over haar heen gestort krijgt, lijkt het me nogal duidelijk dat dat 'onderhuidse racisme' maar een muggenscheet nodig heeft om bovenhuids te worden.
Sylvana's eigenbelang?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die wel eens op die gare Facebookpagina's kijkt al heel lang.
Dit is allemaal eigenbelang.
En dat 'toontje' bevalt jou niet, want volgens jou houdt dat 'toontje' in dat Simons nog veel (onderhuids) racisme in Nederland ziet. En daarmee ben jij het niet eensquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, die watermeloenmevrouw vroeg het wel met een 'toontje'.
'Oh, want negers kunnen niet egoïstisch zijn'. Ee opvatting die onversneden racistisch is, mind you.quote:
Volgens mij is het punt meer dat sylvana niet kijkt (of dat negeert) of die man uberhaupt iets kwaads in de zin had, maar dat ze puur kijkt naar dat woord en dat doortrekt naar racisme terwijl die man helemaal niets negatiefs bedoelde.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:16 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En dat 'toontje' bevalt jou niet, want volgens jou houdt dat 'toontje' in dat Simons nog veel (onderhuids) racisme in Nederland ziet. En daarmee ben jij het niet eens
En dus noem je haar 'watermeloenmevrouw'.
De logica ontgaat me.
Vroeger kreeg je op de basisschool 'begrijpend lezen'.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
'Oh, want negers kunnen niet egoïstisch zijn'. Ee opvatting die onversneden racistisch is, mind you.
Dat kan ik mij niet herinneren. Wat ik mij wel kan herinneren is dat vroeger minder gezeurd werd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je op de basisschool 'begrijpend lezen'.
Dat dus; voor de Morendo's is dit hele tafereel niets meer of minder dan een mogelijkheid om weer eens lekker onverholen 'heel-niet-racistisch' los te gaan.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:16 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En dat 'toontje' bevalt jou niet, want volgens jou houdt dat 'toontje' in dat Simons nog veel (onderhuids) racisme in Nederland ziet. En daarmee ben jij het niet eens
En dus noem je haar 'watermeloenmevrouw'.
De logica ontgaat me.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dus; voor de Morendo's is dit hele tafereel niets meer of minder dan een mogelijkheid om weer eens lekker onverholen 'heel-niet-racistisch' los te gaan.
Watermeloenmevrouw... Hilarisch... doe er een bak gebakken kip bij en je hebt je target voor vandaag weer binnen.
Laat dat precies zijn wat Sylvana aan Martin vroeg!quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef CoolGuy het volgende: Het gaat om de mening achter het woord, niet het woord zelf.
Dan kan hij zijn woordkeus toch gewoon uitleggen? Ik vond het ook opvallend woordgebruik, zij vraagt daarnaar, meer niet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, dus die man moet zich verdedigen tegen het gebruik van een woord terwijl hij (ik kan niet in zn hoofd kijken) het misschien op geen enkele manier negatief bedoelde.
Er is sindsdien wel wat meer gebeurd en het gaat helemaal niet meer over Simeks blijkbaar onbedoelde woordkeus. Onzin dat ze een vooropgezet plan had en hem daarvoor had uitgezocht. Maar de boodschapper moet kennelijk meteen gestraft worden met het verwijt van onzuivere motieven.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat er wel veel onderhuids racisme, maar als Simek het niet zo bedoelde pakt ze weer precies de verkeerde om haar eigen agendapunt (tv-show) er door te drukken.
Ja! Wat ze niet had gedaan als ze zich niet aangesproken zou voelen. Waar ze toch echt een beetje zelf voor kiest. He tis een beetje spijkers op laag water zoeken met haar eigen agenda in dr achterhoofd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:24 schreef skrn het volgende:
[..]
Laat dat precies zijn wat Sylvana aan Martin vroeg!
Dat hij een zwarte vrouw heeft zegt niet per definitie dat hij zwarten niet bewust of onbewust als minderwaardig kan zien.quote:Op woensdag 20 mei 2015 00:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zag het hier goed verwoord:
[..]
En dat is het ook gewoon. Simek koos bewust dat woord om zichzelf te bespotten, om de situatie vanuit zijn perspectief te beschrijven. Sylvana is OF niet intelligent genoeg om dat te doorgronden, OF ze heeft het donders goed door en negeert het bewust.
Verder heeft Simek een zwarte vrouw, dus ik betwijfel of hij op zondag met een witte muts op kruizen in de fik gaat steken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |