Mooi man!quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?
Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf.
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Die stop was gepland.
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
Volgens mij is de plaatsbepaling van dat ding flink in de war.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Blistering het volgende:
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dus afwezigheid van een immigratiedienst op Reno.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
Mooi man!
Hoeveel uur heb je er al op zitten?
Wat is er niet mis mee?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet .quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat is er niet mis mee?
Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?
Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.
Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen.
Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.
In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.
"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig.
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:32 schreef NewHorizon het volgende:
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet .
Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel
Ja klopt. Heel erg confronterend als de instructeur vraagt met je ogen dicht te vertellen wat het vliegtuig doet...quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.
Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf.
[..]
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.
Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten...
quote:Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.
Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Heus niet ontzettend lelijk ofzo ...
Gaat overigens om 9V-SKI.
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.
Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Niet op de eerste 2, en ben pas sinds kort lid van DAPG.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan?
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.
Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Onder andere:quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef flipsen het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn
Die grap maakte ik zelf ook al op Tweakers Het is wel een zwaar ding ja.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd.
[..]
Onder andere:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/uf/26415/1190578236KaEaG4.png]afbeelding[/url] ]
Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14632.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)81361.jpg]afbeelding[/url] ]
Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)83823.jpg]afbeelding[/url] ]
En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55864.jpg]afbeelding[/url] ]
M'n grijze massa bovenin heeft ondertussen aardig wat opgeslagen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef nattermann het volgende:
Iemand Echt, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
Ik kom met m'n 210mm toch niet zo ver helaas. Wel zo dichtbij dat het herkenbaar wordt maar daar blijft het dan ook bij...quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:56 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Ik was bezig met een uitgebreide post en nou dump jij 'm al hier.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:33 schreef OEM het volgende:
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:
[ afbeelding ]
Dat heeft vast hiermee te maken:
Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330
Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.
http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko
[ afbeelding ]
twitter:Airbus twitterde op donderdag 28-05-2015 om 20:02:39 We hope you've enjoyed the 1st #A330 242t delivery ceremony. Again, congratulations @delta! #DeltaA330 reageer retweet
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.
In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.
"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |