abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP maandag 18 mei 2015 @ 16:20:45 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_152716277
De FOK! Voetbalmanager is terug. Na een spannend vorig voetbalseizoen staan de clubs nu aan de vooravond van wat weer een fraai seizoen belooft te worden. FOK! is er bij met de Voetbalmanager 2014/2015, waar jij kunt laten zien dat je het managen van een team beter kunt dan de coaches van de Eredivisie-teams.

Het spelconcept is hetzelfde als vorig jaar: je stelt een team samen van elf spelers, die punten halen voor uitslagen uit de werkelijkheid in de Eredivisie. Eén ronde in de FOK! Voetbalmanager staat gelijk aan twee KNVB-speelronden in de Eredivisie. Voor dit seizoen zijn de sluittijden van de manager iets verlaat, zodat je iets meer tijd hebt om aan jouw team te sleutelen.

Vanaf vrijdag 8 augustus 2014 gaat de eerste speelronde in de Eredivisie 2014/2015 van start. Tot eind augustus is de transfermarkt nog volop in beweging, dan kan er nog van alles gebeuren. Dat belet ons echter niet om alvast van start te gaan: de spelers die zijn vertrokken uit de Eredivisie zullen op inactief worden gezet (een rood kleurtje in Teammanagement) en ook zullen nieuwe spelers toegevoegd worden.

Als je de vertrokken spelers in je team hebt, halen ze geen punten meer maar je team wordt ook niet ongeldig. Je kunt ze gewoon verkopen tegen de waarde die de speler dan heeft, minus enkele transferkosten. Deze bedragen 8%. Tot de eerste ronde vastgezet wordt, op vrijdag 8 augustus 2014 om 18:59 uur, worden geen transferkosten berekend.

Nieuw dit jaar is dat de prijzen van de spelers meer en iets heftiger zullen schommelen dan in de afgelopen jaren. Om het iets makkelijker te maken is het budget voor het team verhoogd naar 9.000.000 euro. Er staat echter wel tegenover dat het geld per behaald punt iets zakt naar 6.250 euro.

Kijk verder bij de Speluitleg wat de regels zijn, en bij de Puntentelling kun je vinden wat je spelers opleveren voor iedere actie in het echt. Er worden per managerronde twee KNVB-speelronden aangehouden, dat betekent grofweg twee weekenden.

Ook dit jaar zijn er voor de beste managers weer toffe prijzen te winnen. Deze zullen in een later stadium in een apart bericht bekend worden gemaakt.

Kan je niet wachten om aan de FOK! Voetbalmanager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! Je moet wel geregistreerd zijn op FOK!

Let op! De eerste ronde begint dus op vrijdag 8 augustus om 18:59 uur, diezelfde avond wordt de eerste wedstrijd gespeeld in de Eredivisie. Na die tijd kun je geen team meer opslaan totdat de eerste ronde voorbij is. De manager zal weer opengaan voor Speelronde 3/4 in de nacht van zondag 17 op maandag 18 augustus om 0.00 uur. Aanmelden kan altijd, zolang de Voetbalmanager duurt.

Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de nieuwe Voetbalmanager 2014/2015 van FOK!

Mochten er nog spelersnamen niet goed zijn, of heb je transfernieuws voor ons, dan kun je ons zo bereiken: via PM aan FOKmanagers (zonder uitroepteken), via mail fokmanagers[at]fok.nl (zonder uitroepteken), of via een bericht in het speciale Voetbalmanager 2014/2015-topic in het VBL-forum.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2015 @ 16:23:06 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152716364
Het was hem nog niet helemaal. De uitslagen van gisteren moeten er nog in en er moeten nog twee prijswinnaars benoemd worden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2015 @ 16:25:27 #3
Maffe Fries
pi_152716463
Nog even voor de volledigheid:
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik bedacht me net dat we de prijzen nog bekend zouden maken. We hebben met dank aan uitgever Nieuw Amsterdam de nummers een en twee een boek weten te regelen.

Koning voetbal van Paul Onkenhout, Edwin Struis & Dick Sintenesie
Mannen van de bal van Simon Kuper

Moderator / Redactie FP maandag 18 mei 2015 @ 16:31:12 #4
Rawr
pi_152716653
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het was hem nog niet helemaal. De uitslagen van gisteren moeten er nog in en er moeten nog twee prijswinnaars benoemd worden :P
Er komt geen nieuwe ronde meer, dusja :+
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2015 @ 23:20:46 #5
Maffe Fries
pi_152734479
Nog 4 potjes invoeren en dan weten we wie de nieuwe kampioen is :)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 19 mei 2015 @ 00:07:47 #6
Rawr
pi_152736239
Meuh, geen nieuw persoonlijk record neergezet. Heb 1449 punten, seizoen 2012/13 was m'n beste met 1455 :P
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:17:38 #7
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_152736508
Nog een forse eindsprint ingezet waardoor ik op plaats 35 eindigde. Alleen was ik niet constant genoeg voor weer een plek in de top 10.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:30:47 #8
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_152736782
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Jij bedankt weer voor al het werk :)

En Bayswater natuurlijk gefeliciteerd!
pi_152740689
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Bedankt voor de organisatie ^O^

Bayswater gefeliciteerd *O*
We fear that which we cannot see
pi_152741469
Slechtste seizoen in jaren, 196ste plaats en 1277 punten.

In het seizoen 2011/12 had ik nog minder punten, maar eindigde ik wel hoger.

Kijkend naar mijn beste score uit seizoen 2012/13, toen werd ik 2de met 1787 punten, want dit seizoen net voldoende is voor de 13de plek.
pi_152742096
Inderdaad bedankt voor de organisatie en het invoeren van de punten.
Bayswater, nu mag het dus echt. Gefeliciteerd, terechte eindoverwinning. Kwam één speelronde te kort ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:22:52 #12
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_152752273
Jippie *O*

Dank voor de felicitaties, Ziyech heeft mij de laatste ronden er doorheen gesleept toen het wat minder ging.
Dus Ziyech , die een fanatieke meelezer waarschijnlijk is, bedankt ^O^ .

Voor de organisatie een pluim weer maar er treden merkbaar wat vermoeidheidsverschijnselen op, wellicht moeten jullie het jullie zelf iets eenvoudiger maken. Want het is iedere week wel heel veel opzoek- en invoerwerk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  FOK!fotograaf woensdag 20 mei 2015 @ 08:34:06 #13
842 Zorro
Z
pi_152780800
Och, van 289 in ronde 3 langzaam naar 84 valt me nog niet tegen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 11:33:34 #14
Maffe Fries
pi_152784625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:22 schreef Bayswater het volgende:
Jippie *O*

Dank voor de felicitaties, Ziyech heeft mij de laatste ronden er doorheen gesleept toen het wat minder ging.
Dus Ziyech , die een fanatieke meelezer waarschijnlijk is, bedankt ^O^ .
Gefeliciteerd *O*
quote:
Voor de organisatie een pluim weer maar er treden merkbaar wat vermoeidheidsverschijnselen op, wellicht moeten jullie het jullie zelf iets eenvoudiger maken. Want het is iedere week wel heel veel opzoek- en invoerwerk.
Dank. We hebben de invoer voor nu al zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Wil je daar nog een slag in maken dan vergt dat behoorlijk wat programmeerwerk
pi_152784696
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

[..]

Dank. We hebben de invoer voor nu al zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Wil je daar nog een slag in maken dan vergt dat behoorlijk wat programmeerwerk
Misschien door meerdere mensen laten invoeren en dan verdelen wie welke wedstrijden invoert? Vele handen maakt licht werk :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 11:42:02 #16
Maffe Fries
pi_152784914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:35 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Misschien door meerdere mensen laten invoeren en dan verdelen wie welke wedstrijden invoert? Vele handen maakt licht werk :P
dat gebeurt al regelmatig
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:12:34 #17
43642 Bayswater
pi_152787238
quote:
Bedoel eigenlijk de praktische kant en niet de programmeerkant. Dat bijvoorbeeld een penaltyveroorzaker werk kost om uit te zoeken wie dat was. Dat zou je kunnen schrappen omdat deze ook al vaak geel krijgt. Verder vind ik eredivisie.nl de handigste pagina om te zoeken wie de assist gaf, vaak ook goed beoordeeld. Elfvoetbal is wat omslachtiger dus tijdrovender.
Life lies a slow suicide
pi_152807768
Gefeliciteerd Bayswater ^O^ en natuurlijk een dikke pluim voor de FOK! redactieleden etc voor hun werk. Misschien kan ik het Bayswater volgend jaar iets moeilijker maken.
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:37:48 #19
43642 Bayswater
pi_152813435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:34 schreef UAG het volgende:
Gefeliciteerd Bayswater ^O^ en natuurlijk een dikke pluim voor de FOK! redactieleden etc voor hun werk. Misschien kan ik het Bayswater volgend jaar iets moeilijker maken.
Ik ga volgend jaar gewoon voor de derde titel. :Y)
Jammer dat ik de Formule 1 manager titel 2 jaar geleden ben misgelopen, was net 2 races te veel. Had toch mooi op de managerserelijst gestaan. :)
Life lies a slow suicide
pi_152818290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:37 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ik ga volgend jaar gewoon voor de derde titel. :Y)
Jammer dat ik de Formule 1 manager titel 2 jaar geleden ben misgelopen, was net 2 races te veel. Had toch mooi op de managerserelijst gestaan. :)
De dubbel heeft nog niemand gepakt? Dan volgend jaar maar proberen mijn huidige positie in de voetbalmanager wat te verbeteren ;)
pi_152824377
Vijf rondes voor het einde nog 2de en dan zo ver weg zakken :')

21ste plaats valt erg tegen als je het hele jaar (met uitzondering van de eerste ronde) altijd hoger hebt gestaan.

Veel dank weer aan de organisatie, is een leuk spel om te spelen _O_
  zondag 31 mei 2015 @ 10:04:08 #22
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_153120035
En weer nummer 1 bij de Subleagues ;-)
pi_154574296
hoeveel dagen nog?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juli 2015 @ 19:49:23 #24
Maffe Fries
pi_154576353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:34 schreef Ajacied422 het volgende:
hoeveel dagen nog?
geen idee nog :+
pi_154578614
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen idee nog :+
ruim 2 weken nog voordat het begint :P Waar blijft de tijd :D
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:13:36 #26
43642 Bayswater
pi_154589597
Wellicht eens later starten. Doen er lijkt mij meer mee ivm dat de start altijd plaatsvindt in de vakantieperiode van veel Fokkers. Ik ben al geweest overigens. Nadeel is dat het wel iets eenvoudiger wordt omdat de globale opstellingen al bekend zijn.
Life lies a slow suicide
pi_154589654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:13 schreef Bayswater het volgende:
Wellicht eens later starten. Doen er lijkt mij meer mee ivm dat de start altijd plaatsvindt in de vakantieperiode van veel Fokkers. Ik ben al geweest overigens. Nadeel is dat het wel iets eenvoudiger wordt omdat de globale opstellingen al bekend zijn.
Hoe bedoel je, later starten? De competitie begint op 7 augustus, lijkt me niet dat je later kunt starten dan 7 augustus en vorig jaar begon de manager ook pas een paar dagen voor de competitie. Je moet iedereen nog wel de kans geven om op tijd hun teams samen te stellen lijkt me?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:21:25 #28
43642 Bayswater
pi_154589704
Veel voetbalcompetitiemanagers beginnen daarom later, mis je een paar wedstrijden alleen. Mij maakt het niet uit, maar als je dadelijk 2 dagen de tijd hebt om je team te maken twee dagen voor de start van de competitie midden in de vakantietijd gaat dat heel veel potentiele deelnemers schelen. Formule 1 manager heeft veel meer deelnemers omdat het in maart start.
Life lies a slow suicide
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:04:03 #29
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154745992
Of ze hebben eerst een proefperiode. 3/4 dagen de manager opengooien voor die start vind ik ook wel erg kort dag.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_154746131
Nog 9 dagen en dan begint het alweer :)
pi_154751667
Ik vind het ook prima als het pas in ronde 3 of 4 start. Dan heeft de fok!-crew wat meer tijd om de prijzen van spelers te bepalen, heb je hopelijk meer deelnemers en het mooiste is nog dat je niet een half team hebt na 2 competitie-rondes omdat er van allerlei transfers net voor de deadline zijn geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154757023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vind het ook prima als het pas in ronde 3 of 4 start. Dan heeft de fok!-crew wat meer tijd om de prijzen van spelers te bepalen, heb je hopelijk meer deelnemers en het mooiste is nog dat je niet een half team hebt na 2 competitie-rondes omdat er van allerlei transfers net voor de deadline zijn geweest.
Nadeel is alleen dat je bepaalde tactieken niet meer kunt doen. Misschien waren in die voorgaande rondes nou net die ene speler zo goed bezig en had je die op het oog om vanaf het begin te kopen. Beetje jammer dan. En daarbij maken in het begin de mensen ook nog weleens de fout dat ze de verkeerde spelers kopen. Die voorsprong ben je dan ook al kwijt.

In de eredivisie is er al genoeg competitievervalsing door transfers toe te laten staan tijdens de competitie zelf, ik hoop niet dat in de fokmanager ook nog een vorm van competitievervalsing geïntroduceerd wordt door later te beginnen :{
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:06 #33
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154758206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan zou je moeten starten in het weekend van 22-23 augustus. Dat is de 3e speelronde en zou dan ronde 1 op fok zijn, wat normaal ronde 2 zou zijn. Een proefronde is dan zelfs ook nog een idee waarbij er nog veel kan veranderen. Wij kunnen volgende week onze opstelling maken, maar die telt niet mee voor punten en in het weekend van 22-23 begin je weer opnieuw. Zou persoonlijk alleen wel dit weekend duidelijkheid verschaffen en dat communiceren met de deelnemers. Wellicht een poll openen...dan is de transfermarkt nog een week open, dus toch nog een beetje gokken-spanning
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_154759777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:30 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Dan zou je moeten starten in het weekend van 22-23 augustus. Dat is de 3e speelronde en zou dan ronde 1 op fok zijn, wat normaal ronde 2 zou zijn. Een proefronde is dan zelfs ook nog een idee waarbij er nog veel kan veranderen. Wij kunnen volgende week onze opstelling maken, maar die telt niet mee voor punten en in het weekend van 22-23 begin je weer opnieuw. Zou persoonlijk alleen wel dit weekend duidelijkheid verschaffen en dat communiceren met de deelnemers. Wellicht een poll openen...dan is de transfermarkt nog een week open, dus toch nog een beetje gokken-spanning
Lijkt me een goed plan ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154762078
Het is toch juist mooi als je de eerste ronde weet in te schatten dat bijv. Willem II beide wedstrijden weet te winnen. Of dat Sanogo de voorkeur krijgt boven Milik. Na speelronde twee is de basis wel bekend, de verrassingen niet meer aanwezig, de goedkope toppers bekend. Gewoon normaal starten, dat maakt het een mooi spel.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:44:59 #36
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154762532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:32 schreef RudyL het volgende:
Het is toch juist mooi als je de eerste ronde weet in te schatten dat bijv. Willem II beide wedstrijden weet te winnen. Of dat Sanogo de voorkeur krijgt boven Milik. Na speelronde twee is de basis wel bekend, de verrassingen niet meer aanwezig, de goedkope toppers bekend. Gewoon normaal starten, dat maakt het een mooi spel.
Zou ik prima vinden, maar 2/3 dagen voor start competitie de manager opengooien vind ik persoonlijk dan veel te kort dag.
Never Stop Exploring!
pi_154762992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:44 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Zou ik prima vinden, maar 2/3 dagen voor start competitie de manager opengooien vind ik persoonlijk dan veel te kort dag.
Dat klopt, uiterlijk zou de manager dit weekend al open moeten gaan en niet zoals vorig jaar 2/3 dagen van te voren.

En mocht tijd een issue zijn, er zijn vast wel mensen die even een handje willen en kunnen helpen.
pi_154765619
In de laatste wedstrijd van de voorbereiding van de meeste clubs kun je pas de basis ontdekken voor de eerstvolgende competitie wedstrijd. Je kunt dan wel weken de manager open hebben, maar dit zal behalve puzzelen en veel wisselen weinig opleveren voor je eigen team.

Binnenlandse transfers zoals bijv. Drost, zou een mogelijk voordeel opleveren vanwege lagere inkoopkosten wanneer de manager al open is.

Ik denk dat je op dit moment best wel een voorbereiding kunt treffen, waar kun je wel in investeren, wat zijn mogelijk goedkope opvullingen (programma promovendi). Dan is twee / drie dagen echt wel voldoende om een team op te stellen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 16:04:13 #39
66090 MSNMGH
never surrender
pi_154842805
Spannond, komt die er of komt die er niet??? Wel vanaf competitieronde 1 natuurlijk! c_/
pi_154843317
Ja, ik ben ook erg benieuwd naar de status :)
pi_154850987
Weer zo laat. Ieder jaar weten jullie toch dat de manager eraan komt?
Als er wat veranderd moet worden, dan lijkt het einde van het seizoen daar een goed moment voor. Dan is het enkel een kwestie van spelers updaten en hij kan weer open. Is nu al het derde of vierde jaar op rij dat jullie zo laat zijn. Erg jammer, ik denk dat er daardoor een hoop mensen niet mee (kunnen) doen.
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_154870581
De vorige manager begon op 1 augustus. We zijn inmiddels 3 augustus.

Ik snap dat het allemaal vrijwilligerswerk is, de manager opstarten enz. Maar ik had toch gehoopt dat we enigszins op de hoogte gehouden zouden blijven worden over de status.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 augustus 2015 @ 17:09:17 #43
Maffe Fries
pi_154871101
ik kom er vanavond op terug :)
pi_154872099
Het is maar een spelletje jongons
pi_154873053
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:49 schreef Anoonumos het volgende:
Het is maar een spelletje jongons
Maar wel een leuk en verslavend spelletje :P
pi_154875655
Ik kan de spanning niet meer aan.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_154881205
zie ik witte rook?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 augustus 2015 @ 22:46:18 #48
Maffe Fries
pi_154881280
De manager komt eraan, maar niet meteen vanaf de eerste speelronde. Het heeft er mede mee te maken dat de competitie midden in de vakantie start en hierdoor niet iedereen in de gelegenheid is om al meteen met een team mee te doen.

De exacte openingsdatum laat ik zo snel mogelijk weten, maar dan krijgt iedereen wel ruim de tijd om zijn of haar team samen te stellen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:06:48 #49
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154881991
Top, in ieder geval duidelijkheid. Op deze manier denk ik meer deelnemers en minder mensen die pas in de 2e ronde kunnen instromen.

Ik ga vooralsnog uit van 2 weekenden eredivisie is 1 ronde FOK, en hoop dan ook dat de manager officieel gaat tellen betreft punten vanaf speelronde 3 in de eredivisie.
Never Stop Exploring!
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:07:11 #50
66090 MSNMGH
never surrender
pi_154882003
Goed dat die er komt maar zeer jammer niet vanaf speelronde 1, dat is toch altijd de mooiste omdat dan de krachtsverhoudingen en opstellingen nog deels onbekend zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 augustus 2015 @ 23:20:38 #51
Maffe Fries
pi_154882562
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef INViCTuS het volgende:
Top, in ieder geval duidelijkheid. Op deze manier denk ik meer deelnemers en minder mensen die pas in de 2e ronde kunnen instromen.

Ik ga vooralsnog uit van 2 weekenden eredivisie is 1 ronde FOK, en hoop dan ook dat de manager officieel gaat tellen betreft punten vanaf speelronde 3 in de eredivisie.
Aan het concept wordt verder niet gesleuteld
pi_154888309
quote:
4s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
De manager komt eraan, maar niet meteen vanaf de eerste speelronde. Het heeft er mede mee te maken dat de competitie midden in de vakantie start en hierdoor niet iedereen in de gelegenheid is om al meteen met een team mee te doen.

Blij dat de manager weer terug is, maar hij had wel gewoon mogen beginnen, vorig jaar waren ook aardig wat mensen op vakantie en stroomden pas in tijdens de tweede ronde.
pi_154889199
Ja, jammer dat het niet direct begint. Maar goed, ik zie de voordelen er ook wel van in:
- Meer deelnemers
- Minder achterstand voor latere instroom.
- Geen grote studies meer nodig om te voorkomen dat je in ronde 1 spelers in je team zet die dan opeens toch geen basisplaats blijken te hebben.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:43:25 #54
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154892566
Inmiddels gaan er ook al 2 duels niet door, dus dat scheelt weer gedoe :P
Never Stop Exploring!
pi_154892601
Ik ben wel een beetje teleurgesteld. Vakantie is geen argument. Ik was op vakantie tijdens het spel en heb toen een ronde niks aan kunnen passen. Die ronde telde wel gewoon mee.
pi_154894395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
Inmiddels gaan er ook al 2 duels niet door, dus dat scheelt weer gedoe :P
Welke 2? Alleen PEC - Cambuur is zeker dat niet doorgaat. ADO - PSV gaat alleen niet door wanneer de agenten hun staking door gaan zetten, maar dat laatste is volgens de gemeente Den Haag niet zeker:
quote:
De gemeente Den Haag kondigde maandag aan dat het duel ADO - PSV zaterdag niet doorgaat als de aangekondigde politiestaking rond de wedstrijden in de eredivisie doorgaat.
Al is de kans wel erg groot, want er wordt niks aan gedaan door de gemeente om de staking tegen te houden.

Het feit blijft trouwens wel dat het een trieste zaak is en blijft dat voetbalwedstrijden niet door kunnen gaan omdat de politie gaat staken. Zegt toch wel weer iets over een klein deel "Supporters", beter bekend als voetbal hooligans, dat het voor de rest weer verpest.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:14:02 #57
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_154894627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:01 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Welke 2? Alleen PEC - Cambuur is zeker dat niet doorgaat. ADO - PSV gaat alleen niet door wanneer de agenten hun staking door gaan zetten, maar dat laatste is volgens de gemeente Den Haag niet zeker:

[..]

Al is de kans wel erg groot, want er wordt niks aan gedaan door de gemeente om de staking tegen te houden.

Het feit blijft trouwens wel dat het een trieste zaak is en blijft dat voetbalwedstrijden niet door kunnen gaan omdat de politie gaat staken. Zegt toch wel weer iets over een klein deel "Supporters", beter bekend als voetbal hooligans, dat het voor de rest weer verpest.
3, maar waarschijnlijk 4 zelfs al:

Bericht van AD:

Het voetbalseizoen 2015 - 2016 in de eredivisie begint later dan gepland. Politieacties dwongen burgemeester Tjeerd van der Zwan van de Friese gemeente Heerenveen dinsdag het openingsduel van vrijdagavond tussen sc Heerenveen - De Graafschap te verbieden. Ook Willem II tegen Vitesse gaat niet door, zo laat de Tilburgse club weten in een tweet.

Hij kwam volgens de gemeente tot de beslissing na overleg met politie, het Openbaar Ministerie en voetbalclub sc Heerenveen. ,,Om voetbalwedstrijden succesvol te laten verlopen, werken verschillende partijen altijd intensief samen. We hebben elkaar hierbij nodig. De politie is een onmisbare partner bij wedstrijden. Het is onverantwoord om de wedstrijd, zonder politieondersteuning, door te laten gaan", aldus Van der Zwan.

Ook als de politieacties niet doorgaan, blijft het verbod toch van kracht, zei een woordvoerster van de gemeente.

Eerder op dinsdag verbood de gemeente Zwolle al het voetbalduel PEC Zwolle - Cambuur van zaterdag. ,,Zonder de noodzakelijke inzet van de politie kan ik niet instaan voor de openbare orde en veiligheid rond het duel'', aldus burgemeester Henk Jan Meijer

De politiebonden kondigden vorige week aan dat agenten gaan staken bij acht van de negen wedstrijden tijdens de eerste speelronde van de eredivisie. Politiemensen die bij de wedstrijden worden ingezet, leggen hun werk een uur voor de wedstrijd tot een uur na de wedstrijd neer. Uitzondering is de wedstrijd Feyenoord - Utrecht in Rotterdam.

De gemeente Den Haag kondigde maandag aan dat het duel ADO - PSV zaterdag wordt afgelast als de aangekondigde politiestaking rond de wedstrijden in de Eredivisie doorgaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door INViCTuS op 04-08-2015 14:22:00 ]
Never Stop Exploring!
pi_154894865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:14 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

3, maar waarschijnlijk 4 zelfs al:

Bericht van AD:

Het voetbalseizoen 2015 - 2016 in de eredivisie begint later dan gepland. Politieacties dwongen burgemeester Tjeerd van der Zwan van de Friese gemeente Heerenveen dinsdag het openingsduel van vrijdagavond tussen sc Heerenveen - De Graafschap te verbieden. Ook Willem II tegen Vitesse gaat niet door, zo laat de Tilburgse club weten in een tweet.

Hij kwam volgens de gemeente tot de beslissing na overleg met politie, het Openbaar Ministerie en voetbalclub sc Heerenveen. ,,Om voetbalwedstrijden succesvol te laten verlopen, werken verschillende partijen altijd intensief samen. We hebben elkaar hierbij nodig. De politie is een onmisbare partner bij wedstrijden. Het is onverantwoord om de wedstrijd, zonder politieondersteuning, door te laten gaan", aldus Van der Zwan.

Ook als de politieacties niet doorgaan, blijft het verbod toch van kracht, zei een woordvoerster van de gemeente.

Eerder op dinsdag verbood de gemeente Zwolle al het voetbalduel PEC Zwolle - Cambuur van zaterdag. ,,Zonder de noodzakelijke inzet van de politie kan ik niet instaan voor de openbare orde en veiligheid rond het duel'', aldus burgemeester Henk Jan Meijer

De politiebonden kondigden vorige week aan dat agenten gaan staken bij acht van de negen wedstrijden tijdens de eerste speelronde van de eredivisie. Politiemensen die bij de wedstrijden worden ingezet, leggen hun werk een uur voor de wedstrijd tot een uur na de wedstrijd neer. Uitzondering is de wedstrijd Feyenoord - Utrecht in Rotterdam.

De gemeente Den Haag kondigde maandag aan dat het duel ADO - PSV zaterdag wordt afgelast als de aangekondigde politiestaking rond de wedstrijden in de Eredivisie doorgaat.
Beter kunnen ze dan de hele ronde gewoon uitstellen :P Is beter voor de FOK! Manager ook :D
  Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:25:51 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_154894880
Willem II is ook afgelast als het goed is.

EDIT: Oh dat stond er wel, verstopt
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:33:08 #60
Rawr
pi_154895089
Grote kans dat Grunn - Twente ook niet doorgaat.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 13:14:57 #61
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_154953788
En, gaan we nog van start?!
pi_154955035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:14 schreef SnuggLe het volgende:
En, gaan we nog van start?!
Over anderhalve week of zo pas.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:20:42 #63
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_155208041
Duuuurt lang :-)
pi_155208380
Ja, gaat dit nog los? :)
pi_155213552
Zou toch wel gewenst zijn dat we een kleine week de tijd krijgen om een team te selecteren ... dan zou de manager dit weekend moeten openen om vanaf speelronde 3 eredivisie te starten
pi_155249399
quote:
4s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:46 schreef Peterselieman het volgende:

De exacte openingsdatum laat ik zo snel mogelijk weten, maar dan krijgt iedereen wel ruim de tijd om zijn of haar team samen te stellen.
Gaarne een tussentijdse update betreft de voortgang ...
pi_155287243
Ja, hoe lang duurt het nog?
Ik klaag niet, want het is natuurlijk een gratis spelletje, maar ik had twee weken geleden wel willen starten.
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:14:06 #68
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_155287505
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:56 schreef plumbum het volgende:
Ik klaag niet, want het is natuurlijk een gratis spelletje, maar ik had twee weken geleden wel willen starten.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:20:25 #69
293776 Steppenpferd
Dont tread on me
pi_155303982
Het mag voor mij elk moment beginnen...
pi_155304164
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:20 schreef Steppenpferd het volgende:
Het mag voor mij elk moment beginnen...
Ja, waarom is het zo lang stil weer?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 augustus 2015 @ 20:27:11 #71
Maffe Fries
pi_155304245
1 september :s)
pi_155304287
Dus we skippen ook de volgende ronde? Dat is jammer.

Nou ja, in ieder geval is er duidelijkheid dan :) Bedankt daarvoor.

En nog een voordeel is dat we tenminste de zomer transfer periode ontlopen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:42:35 #73
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_155304900
Eerste wedstrijden dus 11/12/13-09
Never Stop Exploring!
pi_155313463
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:56 schreef plumbum het volgende:
Dit <O)
()
pi_155323335
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Bedankt voor de update en success met alle voorbereidingen!

Zoals Henk Kroes zou zeggen : "It giet oan!"
pi_155491769
Great, heb ik er heel de zomer de tijd voor, begint 't precies wanneer ik op mn nieuwe werk begin en er dus geen tijd voor zal hebben :{ Bij deze al een verloren seizoen
Just being curious.. ofzo
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:30:35 #77
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_155491894
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:24 schreef Qrious het volgende:
Great, heb ik er heel de zomer de tijd voor, begint 't precies wanneer ik op mn nieuwe werk begin en er dus geen tijd voor zal hebben :{ Bij deze al een verloren seizoen
Ik denk dat ie 1 september opengaat. Dan heb je bijna 2 weken de tijd om een team te bouwen. Je werkt heus geen 11 dagen achteraan van meer dan 10 uur ;)
Never Stop Exploring!
pi_155663598
Vind het weer verdacht stil, gaat 1 september echt lukken?
pi_155717581
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen begint het! *O*

Toch? :P
pi_155726411
Zie momenteel nog weinig verandering.... Wel jammer

Het enthousiasme verdwijnt wel zo langzamerhand.
  dinsdag 1 september 2015 @ 08:13:53 #81
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_155726593
In mijn vriendengroep word ik ook steeds lastiggevallen met de vraag wanneer het eindelijk begint aangezien ik vrijwel de enige ben die ook op het forum actief is. :o
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_155729417
-O-
Ik was die gast die op lego tript. Het met retroshit naar pedo flipt.
Zijn spits ook vaak in steno kickt
En alle tepels uit de playboy knipt.
pi_155729506
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:29 schreef plumbum het volgende:
-O-
ja, precies...
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 september 2015 @ 12:01:59 #84
Maffe Fries
pi_155730098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 07:37 schreef joffie78 het volgende:
Zie momenteel nog weinig verandering.... Wel jammer

Het enthousiasme verdwijnt wel zo langzamerhand.
ja, zo snel kan ik niet :+

Het wordt ergens in de avond
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 september 2015 @ 12:39:53 #85
Rawr
pi_155730907
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, zo snel kan ik niet :+

Het wordt ergens in de avond
^O^
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 20:26:50 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_155741710
Ik ga ook weer een poging wagen (en falen uiteraard :') )
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 september 2015 @ 20:29:42 #87
Maffe Fries
pi_155741801
Het zal laat op de avond worden, want een heb een drukke dag achter de rug
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:40:31 #88
66090 MSNMGH
never surrender
pi_155744174
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal laat op de avond worden, want een heb een drukke dag achter de rug
Wat is laat? Laat is een relatief begrip! Laat je niet opjagen en pak je rust, doe je het morgenavond. 👍
pi_155745622
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:40 schreef MSNMGH het volgende:

[..]

Wat is laat? Laat is een relatief begrip! Laat je niet opjagen en pak je rust, doe je het morgenavond. 👍
Ja, met de interland weekend voor de deur heeft het voor de komende paar dagen iets minder haast :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 september 2015 @ 23:22:57 #90
Maffe Fries
pi_155748293
Dan neem ik nog ietsje meer tijd, want morgen moet wel lukken :Y

En dit keer echt ;)
  woensdag 2 september 2015 @ 00:57:03 #91
436595 Sked
Zonnestraal
pi_155750409
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:22 schreef Peterselieman het volgende:

En dit keer echt ;)
Leg jezelf niet te veel druk op, je hebt het geluk dat de volgende speelronde pas over anderhalve week begint
pi_155757988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 00:57 schreef Sked het volgende:

[..]

Leg jezelf niet te veel druk op, je hebt het geluk dat de volgende speelronde pas over anderhalve week begint
Alleen de pech dat het zo lang duurt en dat de informatievoorziening vrij dramatisch is.
Why?
pi_155771912
:Z :Z :Z
Why?
  woensdag 2 september 2015 @ 22:03:15 #94
43642 Bayswater
pi_155772086
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:22 schreef Peterselieman het volgende:

En dit keer echt ;)
^O^
Life lies a slow suicide
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 september 2015 @ 23:34:37 #95
Maffe Fries
pi_155775416
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 00:57 schreef Sked het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:08 schreef stpn het volgende:

[..]

Alleen de pech dat het zo lang duurt en dat de informatievoorziening vrij dramatisch is.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:59 schreef stpn het volgende:
:Z :Z :Z
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

^O^
Sorry, kan helaas niet heksen. Alles staat klaar, alleen laat de bulkinvoer van spelers het afweten, waardoor het op een andere, veel tijdrovender manier moet :'(
pi_155809097
Heksen verwacht niemand van je. Maar een simpele status-update lijkt me niet zo moeilijk toch?
Ben je echt de enige die hieraan werkt? Qua communicatie kan het iig een stuk beter. Nog steeds niets en niemand die weet hoe lang het nog gaat duren of wat dan ook.

Het is gratis en dat is allemaal fijn, maar kom op.... communicatie!
Why?
pi_155809707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:11 schreef stpn het volgende:
Heksen verwacht niemand van je. Maar een simpele status-update lijkt me niet zo moeilijk toch?
Ben je echt de enige die hieraan werkt? Qua communicatie kan het iig een stuk beter. Nog steeds niets en niemand die weet hoe lang het nog gaat duren of wat dan ook.

Rustig :P Misschien werkt hij wel 60 uur in de week ofzo en volgens mij de enigste die aan het manager spel werkt.
Normaal kan je tussen een ronde ook pas maandagavond wisselen etc...
We fear that which we cannot see
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:50:22 #98
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_155810829
Alle credits voor Peterselieman, maar wellicht kan die wel hulp gebruiken?! Op zich is communicatie wat dat betreft helemaal geen slecht voorstel. Hoe staat het er nu voor, wat moet er nog gebeuren en waar kan hij evt hulp bij gebruiken?! Morgen over een week start de nieuwe ronde...
Never Stop Exploring!
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 september 2015 @ 11:09:09 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_155811208
De laatste paar teams moeten worden geprijsd, daarna moeten ze nog worden ingevoerd. Als het goed is kunnen we daarna los.
pi_155814303
Zie het als een compliment dat mensen, waaronder ik, zo ongeduldig zijn. Het is verreweg het beste en leukste manager spel wat er is. Ik ben het er alleen wel mee eens dat er iets beter gecommuniceerd kan worden. Hoop dat het snel gaat beginnen want ik ben best lang bezig om een team te kneden. Maar nogmaals groot compliment voor het geweldige spel!!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2015 @ 13:32:08 #101
Maffe Fries
pi_155814361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:11 schreef stpn het volgende:

Het wordt het begin van de avond dat ie open gaat.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2015 @ 21:42:46 #102
Maffe Fries
pi_155827077
psst: http://managers.fok.nl/voetbal/2015-2016

officiële aankondiging en dergelijke volgt nog
pi_155827646
*O* *O* *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2015 @ 22:32:45 #104